De beste dag van je leven kan vandaag zijn
Vinden jullie het ook zo irritant dat onze telecom providers hier geen duidelijk inzicht in geven? De betere internetproviders doen dit toch ook.
Neem aan van wel, gaat ook gewoon over hetzelfde netwerk.MisterH75 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:53:
Crap wij hebben er ook last van, al enig idee of dit ook voor hun blackberru service geld?
Lijkt mij ook. Er zijn geen aparte datafrequenties voor Blackberry of zo.-d- schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:56:
[...]
Neem aan van wel, gaat ook gewoon over hetzelfde netwerk.
Maar hier dus ook niks in Rotterdam en dus kon ik niet vanuit de trein de spoorwijzigingen checken.
_██_
(ಠ_ృ)
Deze storing is er al zeker sinds gisteren nacht 0h00, want toen wilden m'n emails er niet uit.
Je begint dan al snel aan je telefoon te twijfelen, bedankt voor deze mededeling!
Aangezien ik Vodafone tot één van die betere providers acht, had ik ook verwacht dat ik hier een melding en status/verwachting zou kunnen vinden.Zandweter schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:56:
De betere internetproviders doen dit toch ook.
Teleurgesteld ga ik nu maar koffie drinken...
Ik belde een uur gelegen naar de klantenservice en kreeg toen al direct een opname te horen: 'beste klant, wij hebben een storing met onder meer Vodafone Live en MMS diensten'krietjur schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:58:
Ik had het inmiddels ook gemerkt ja. Heeft Vodafone ergens online staan dat er een storing is? Kan het op de website niet vinden..
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Is te hopen dat het snel is opgelost, voor mij persoonlijk is het niet zo'n punt dat ik even geen internet op de telefoon heb, maar voor zakelijke gebruikers...
Sterker nog als ik afhankelijk ben van goeie communicatie dan wil ik pro-actief geinformeerd worden. Ik ben nu 150 chauffeurs aan het sms'en dat ze moeten bellen bij problemen. Veel van hen waren al verbonden voor de storing en hebben niet in de gaten dat wij geen berichten van ze ontvangen.krietjur schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:08:
Hoezo niet handig om dat op internet te zetten? Die dingen worden veel zakelijk gebruikt, in ons geval zijn verkopers en servicemonteurs op pad met zo'n ding. Ik zit gewoon op kantoor, en dan vind ik het wel zo handig om op een internet pagina te kunnen zien dat er een storing is.
Teleurgesteld ga ik nu ook maar koffie drinken...
(btw: volgens mij lag het netwerk er gisteren na 2300 in ieder geval uit)
[ Voor 4% gewijzigd door Zandweter op 30-09-2009 09:21 ]
Ik lees hier 23 u, 0 uur maar mijn telefoon heeft om half 4 vannacht nog succesvol gesynct. Wellicht doordat ie continue verbonden is (normaal dan).
Sign here: _________________
[ Voor 86% gewijzigd door m3gA op 30-09-2009 09:32 ]
Hier precies hetzelfde, heb weer HSDPA verbinding alleen nog geen data verkeer.m3gA schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:30:
er staat opeens weer 3G op mijn telefoon maar er loopt nog geen data overheen. zullen nog druk bezig zijn
Ach, voor een tientje per maand verwacht ik nu niet echt dikke service.Puffin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:27:
Erg irri, slechte communicatie voor een dienst waar je toch best veel voor betaald.
Toen ik vanochtend mijn telefoon aanzette (5.15 uur) kreeg ik ook nog gewoon een sync.Ik lees hier 23 u, 0 uur maar mijn telefoon heeft om half 4 vannacht nog succesvol gesynct. Wellicht doordat ie continue verbonden is (normaal dan).
Vergis je hier niet in, ook de zakelijke gebruikers met draadloze verbindingen die stukken duurder zijn zitten op hetzelfde netwerk.StevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
[...]
Ach, voor een tientje per maand verwacht ik nu niet echt dikke service.
[...]
Toen ik vanochtend mijn telefoon aanzette (5.15 uur) kreeg ik ook nog gewoon een sync.
Merkte het gisteravond rond middernacht al toen ik wilde gaan slapen, toen maar gewoon gelaten met de gedachten dat het de volgende dag wel weer zou werken.
Vanochtend lopen kloten met me telefoon, paar soft-resets en toen maar bedacht dat het ook wel eens aan Vodafone kon liggen
Dit topic maakt een hoop duidelijk, nu maar hopen dat het snel opgelost gaat zijn want het is toch wel erg vervelend
het moet niet te veel moeite zijn om een melding op je site te zetten. bespaart de klantenservice veel werk en mij een hoop gezoek om te kijken wat er mis is met mijn telefoonStevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
[...]
[...]
Toen ik vanochtend mijn telefoon aanzette (5.15 uur) kreeg ik ook nog gewoon een sync.
Jouw blox abbo is wat anders dan de data abbo's van onze TD en buitendienstenStevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
[...]
[...]
250 voertuigen die niet bereikbaar zijn ( zelfs niet in noodgeval - boordcomputer stuurt ook niets uit )
en een 200 PDA's die sinds een paar weken de papieren opdrachtformulieren hebben vervangen.
niet alle monteurs hebben nu de juiste klantgegevens, alleen diegene die "toevallig" hun sync locaal gebruikt hebben
maar helaas komt niet iedereen eerst hiernaartoe ...
[ Voor 5% gewijzigd door ralpje op 30-09-2009 09:50 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Wel knap dat je deze post hebt gedaan ;-)sanzut schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:59:
Ik kan helaas ook niet op internet...
Hier heb ik sinds afgelopen nacht ook problemen met de dataconnectie. Vodafone zakelijk overigens...m3gA schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:48:
De mensen hier met een zakelijk abo van Vodafone lijken allemaal geen last te hebben..
Tja, 150 voertuigen met een abo van 5,65 p.m. + databundel van een tientje + extra data gebruik in roaming gebieden (irritante alpen landen).... minimaal €3000 per maandStevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
en dan zijn wij nog zuinig met onze data (ca. 5MB gemiddeld per machine)
[ Voor 3% gewijzigd door Zandweter op 30-09-2009 09:54 ]
Anoniem: 278298
En wat dacht je van de grotere klanten die meer dan een "tientje" per maand betalen?StevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
blijken op de helpdesk toch een 20tal telefoontjes binnen te zijn gekomen. lijkt vrij willekeurig dus.TheVMaster schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:52:
[...]
Hier heb ik sinds afgelopen nacht ook problemen met de dataconnectie. Vodafone zakelijk overigens...
Vreemd, je zou toch denken dat daar geen verschil in zit.
Ik geef toch alleen aan dat *ik* niet veel service verwacht? Ik vraag me trouwens af of Voda überhaupt abonnementen heeft met hogere service, afaik zijn er alleen duurdere abonnementen, waarmee je ook met pc's etc, al dan niet via hogere snelheid, online kunt, zonder dat daar meer garanties worden geboden.Anoniem: 278298 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:55:
[...]
En wat dacht je van de grotere klanten die meer dan een "tientje" per maand betalen?
NOSIG
Hier denk ik hetzelfde over, ik betaal een tientje per maand voor best snel internet voor mijn mobiel. het heeft er bijna nooit uit gelegen.StevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:57:
[...]
Ik geef toch alleen aan dat *ik* niet veel service verwacht? Ik vraag me trouwens af of Voda überhaupt abonnementen heeft met hogere service, afaik zijn er alleen duurdere abonnementen, waarmee je ook met pc's etc, al dan niet via hogere snelheid, online kunt, zonder dat daar meer garanties worden geboden.
Voor de mensen die van een mobiele verbinding afhankelijk zijn. Die hadden een 'plan B' moeten hebben. Hard maar waar
Pak je rust!
Vraag niet om service, maar om simpele communicatie. Als er al ruim 10 uur problemen zijn, zou je een simpel bericht op een storingspagina mogen verwachten. Dat is toch niet te veel gevraagd, zelfs al kost het maar 10 euro per maand...StevenK schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:37:
[ Voor 55% gewijzigd door DiveZoner op 30-09-2009 10:34 ]
Sign here: _________________
Precies, heel vervelend, maar dat zijn de SLA's. Als ze ervan afhankelijk zijn, hadden ze zakelijk mobiel internet moeten nemen (als dat er is, weet ik niet). En anders een backup, van een ander provider.Den the Man schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:15:
[...]
Hier denk ik hetzelfde over, ik betaal een tientje per maand voor best snel internet voor mijn mobiel. het heeft er bijna nooit uit gelegen.
Voor de mensen die van een mobiele verbinding afhankelijk zijn. Die hadden een 'plan B' moeten hebben. Hard maar waar
Eensch.. Tegenwoordig lijkt het alsof we gewoon afhankelijk "moeten" zijn van internet! Is toch absurd! De koerier die gisteren langskwam hier klaagde steen en been dat hij met de tijd mee moest en gedigitaliseerd handtekening moest ontvangen en dat dit middels een netwerkverbinding doorgevoerd werd naar het hoofdkantoor van hun zodat ze ook konden zien wat de tijdsbestek was van de route zodat hij er ook misschien op aangesproken worden. Hij was er trouwens meer tijd mee kwijt dan het oude vertrouwde papiertje.. Ik zeg niet dat het verkeerd is dat gedigitaliseerd wordt, maar er is toch wel hopelijk gedacht aan noodgevallen?!Den the Man schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:15:
[...]
Hier denk ik hetzelfde over, ik betaal een tientje per maand voor best snel internet voor mijn mobiel. het heeft er bijna nooit uit gelegen.
[ Voor 6% gewijzigd door DaJohn op 30-09-2009 10:30 ]
Grappig is dat nu in eens niemand meer zonder kan/wil terwijl toen het werd ingevoerd er alleen maar geklaagd werd.
Op Vodafone.nl:
"In verband met een storing in onze systemen zijn My Vodafone Privé, My Vodafone Zakelijk, Vodafone live! en MyWeb op dit moment niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak."
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
kan gebeuren dit.
Bears and Bulls
Voor de mensen met de "hadden ze maar een plan B moeten hebben" opmerkingen. Dit is niet altijd mogelijk. Neem bv. M2M dit zijn kleine kastje met een GSM/GPRS module. Vrijwel 99,9% van de verkrijgbare M2M modules kunnen nog maar met 1 SIM kaart overweg, als hier dus toevallig een Vodafone Data Basis kaart in zit en er komt een storing dan heb je dus pech.
Voor zover ik weet zou plan B dan een Dual SIM oplossing moeten zijn, ten eerste kan dit bij de meeste M2M (nog) niet en ten tweede heb je dan dubbele abonnementskosten en dat weegt voor de meeste bedrijven niet op tegen 1x storing in een jaar.
Tuurlijk kun je dan zeggen, doe twee M2M modules per voertuig / apparaat maar wegen die extra kosten op voor een gewone zakelijke gebruiker? Uiteraard moet je bedrijfskritische apparaten daar wel van voorzien maar dat lijkt me logisch, ik heb echter nog geen voertuig volgsysteem gezien met Dual Sim.
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Anoniem: 107117
Niks werkt
GELUKKIG heb ik vorige week een iPhone gehaald bij T-Mobile!
Anoniem: 313096
Anoniem: 107117
Heb het idee dat Vodafone mobiel internet sneller is dan T-mobile, maarrrr mijn Diamond was zo traag dat ik nu met een iPhone alsnog sneller kan browsen

bijde niet handig
nouja..
404 Signature not found
DaKnowledge
Anoniem: 264539
Knowledge is my Weapon
Ter info: op de redactie (Amersfoort) ook alles met Vodafone offline. In elk geval werkte het om vijf voor een vannacht nog, om vijf voor twee niet meer (althans: de automatische refresh van het weerbericht werkte toen niet meer
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
ingen vill veta var du köpt din tröja
Den Haag is nog steeds offline... zelfs geen 3g icoontjeAnoniem: 107117 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:06:
Doetinchem ook weer on-lijn!
[ Voor 5% gewijzigd door MetalManic op 30-09-2009 11:08 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Toch goed dat ik het lees, want 's nachts worden mijn agenda en contactpersonen via 3G gesynct...
Heeft ie dus vannacht niet kunnen doen...
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

steeds meer auto's komen online... momenteel al 45 van de 150
[ Voor 28% gewijzigd door Zandweter op 30-09-2009 11:23 . Reden: thumb aangepast ]
Wat zien we hier als ik vragen mag?Zandweter schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:16:
[url=http://www.wetron.nl/wp-content/uploads/2009/09/connectedunits.jpg
[afbeelding][/url]
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
auto'tjes in europaWat zien we hier als ik vragen mag?
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Die ene is er weer mee gestopt. Geen internet dus (R`dam)
[ Voor 22% gewijzigd door ndsc op 30-09-2009 11:51 ]
Nummer 78 zag het niet meer zitten en is de zee in geredenZandweter schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:16:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 30-09-2009 11:33 ]
Misschien moet ik eens rond gaan bellen, zal je net zien dat ze allemaal dat ding uit hebben gezet...
3G icoon staat er overigens wel weer, alleen dus geen verbinding.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Helpdesk kan ook niks vertellen stelletje lutsers!
Waar haal je die informatie vandaan? Ik hoop dat het om half 2 opgelost is, mijn zakelijke mail is erg belangrijk op dit moment.Cadezo schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:42:
In Enschede is het ook waardeloos... Zou dus om half twee gefixt moeten zijn. Ben benieuwd.
Van de frontpage gok ikdemo31051987 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:43:
[...]
Waar haal je die informatie vandaan? Ik hoop dat het om half 2 opgelost is, mijn zakelijke mail is erg belangrijk op dit moment.
nieuws: Vodafone kampt met landelijke storing datanetwerk -update
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Anoniem: 313096
Ok dat stond er net nog niet op, thanksMethinX schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:51:
[...]
Van de frontpage gok ik
nieuws: Vodafone kampt met landelijke storing datanetwerk -update
Kreeg ik laatst ook een keer op zondagmiddag. Gewoon genegeerd en kon gewoon gebruiken blijven maken van 3G (tot nu dan)...Yohost! schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:56:
Krijg net een sms van Vodafone.
Met een aankondiging van nieuwe instellingen...
Knowledge is my Weapon

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Ik vond het ook een gevaarlijke belofte (terugblikkend op 10 jaar werkervaring in de ICT)lohost schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:44:
Ik ben heel benieuwd of ze de gesteld 13.30u gaan halen die in de update van de fp staat. Hier in 079 werkt het nog niet.
~
deze 91 auto's hebben een GPRS M2M abonnement en communiceren met onze server via web.vodafone.nlThe Milkman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:24:
Werknemers van jullie? Welke dataverbinding met jullie hebben?
In het verleden heb ik ook altijd een paar kpn auto's erbij gehad deze waren alleen structureel duurder dus heb ik ze opgezegd. Het was nu wel handig geweest voor mijn diagnose van deze ochtend.
alternativ
Worden 10 spannende minuten, maar eigenlijk weet ik het al en is er niks spannends
Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb
Anoniem: 172123
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Is niet de eerste keer dat Vodafone zijn opgegeven tijd niet haalt

Dit topic is gesloten.