Ik volg Android al een poosje en vanavond heb ik eens de stap genomen om Android op m'n Eee te zetten. Erg leuk om te doen, niet dus. Het duurde behoorlijk lang voordat hij geinstalleerd was, maar het resultaat mag er zijn. Ik heb een build gebruikt van december vorig jaar. Inmiddels zijn er al weer nieuwe builds. Misschien dat ik dat nog een keer kan proberen.
Android op de Eee PC is super, super snel. Binnen een halve minuut opgestart en enorm responsief. Helaas werken een aantal dingen nog niet zoals WiFi, muis en geluid. De ethernet kaart werkt wel en internet en dergelijke ook. Een aantal applicaties werken niet helemaal, een aantal helemaal niet en een aantal heel goed.
IM en Calendar werken bijvoorbeeld niet. Zodra ik ze probeer op te starten, gebeurt er niks. De browser, email en contacten werken heel aardig, alleen kan ik bijvoorbeeld niet syncen met mijn Gmail contacten. De mail werkt verder best aardig. De dialer werkt volgens mij zoals hij zou horen, maar je kunt alleen niet bellen. (Doh

) Verder heb ik nog niet getest. In de browser kan ik helaas ook niet inloggen op Tweakers en Twitter. Ik weet niet exact waarom, misschien dat ik daar nog eens naar ga kijken.
En onder het mom, plaatjes zeggen meer dan duizend woorden:
De installatie
Het main menu
De browser
De mail applicatie
Snake on a phone
De camera
De dialer
De muziek applicatie:
Notepad
Home screen
Google Search Widget
De telecomprovider
Nu maar eens kijken hoe ik applicaties kan installeren en of het me gaat lukken om Wireless aan de gang te krijgen.