Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:45
Hallo Allemaal.

Ik heb me helemaal gek gezocht op google, dit forum, xda developers, samfirmware etc.

Ik kan helemaal niets vinden over het updaten, customs roms en rooten.

Weet een van jullie toevallig of er al iets voor is?

Mvg,
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bedoelt [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware?

Je zit in het Tablet deel te kijken, ipv bij de Android telefoons.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit gaat over de Galaxy S Plus, gambieter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:13:
Dit gaat over de Galaxy S Plus, gambieter :)
Dat maakt het nog steeds geen Tablet ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ohja 8)7 Ik raak nog steeds in de war van al die fora.

Move van TGA naar AND O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
excuses voor het ongemak. mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F5544
er is een nieuwe firmware voor de I9001.

Android 2.3.4.

Zie onderstaande link

http://forum.xda-develope...read.php?t=1093719&page=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Die costum ROMs komen (denk ik) nog wel. Toestel is pas 2 maanden op de markt dus zal nog wel even op zich laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Op mijn kies kan ik 2.3.4 nog niet downloaden btw...

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Werken die Darky roms van de gewone galaxy S niet op de galaxy s plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Burnd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:50:
Werken die Darky roms van de gewone galaxy S niet op de galaxy s plus?
Nope, grotendeels andere hardware... :)

Galaxy S plus
1.4 GHz Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255T Snapdragon
Normale saaie Galaxy S
1 GHz ARM Cortex-A8 processor, PowerVR SGX540 GPU, Hummingbird chipset

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik kan vinden is dit, maar is misschien wel bruikbaar?

http://forum.xda-develope...p?p=17190676&postcount=18

Vooral benieuwd of Voodoo Sound op de S plus ooit gaat werken.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:06:
Het enige wat ik kan vinden is dit, maar is misschien wel bruikbaar?

http://forum.xda-develope...p?p=17190676&postcount=18

Vooral benieuwd of Voodoo Sound op de S plus ooit gaat werken.
Wat zijn de voordelen van zo'n originele Samsung kernel tegenover een kernel van een unbranded toestel (simlock vrij gekocht).

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:37
F5544 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:30:
er is een nieuwe firmware voor de I9001.

Android 2.3.4.

Zie onderstaande link

http://forum.xda-develope...read.php?t=1093719&page=6
Iemand enig idee of dit een engelse of ook NL firmware is?
Heb heel het forum gelezen maar kon het nergens terug vinden!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Monkeyk2010 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:28:
[...]

Iemand enig idee of dit een engelse of ook NL firmware is?
Heb heel het forum gelezen maar kon het nergens terug vinden!
Ga er maar vanuit dat het engels rommetje is..talenpakket komt nog lange niet aan bod bij de dev's
;)

Tubes....It's what make music music!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:37
mmm balen :( maar is volgens mij een originele (non-custom) rom?

Dan maar wachten op 2.3.4 mag aannemen dat deze rustig aan zal komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Monkeyk2010 op 08-09-2011 10:15 ]

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Goed, zo'n ROM laat ik dan even zitten, maar ik denk er wel aan te gaan rooten met die kernel die hierboven gepost is. Wat is nu het voordeel van die kernel?

edit: Blaat...nu root access. Had me wat beter in moeten lezen :P

Kan ik op één of andere manier nog zorgen dat ik bijvoorbeeld de splashscreens van het opstarten kan uitzetten? Kan hier geen app voor vinden nl. en ik ben te noob in Linux om dit via een file explorer met root access te verwijderen. Ben bang dat ik dan de boel ga lopen vernielen.

[ Voor 52% gewijzigd door Erikz.nl op 09-09-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Er komt over een paar uur een custom rom van sakindia van XDA, zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1283346

Ben benieuwd wat het is, maar die DEV-er is wel serieus bezig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Laatst online: 12-03-2021
Monkeyk2010 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:14:
mmm balen :( maar is volgens mij een originele (non-custom) rom?

Dan maar wachten op 2.3.4 mag aannemen dat deze rustig aan zal komen.
Ik heb via kies nu 2.3.5 als firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10-2023
Misschien een beetje laat haha, maar beter laat dan nooit :D,
Ook voor de nieuwe lezers interessant.

Een goede custom FW voor i9001 is Broodrom RC2, had het via een tip gehoord hier op tweakers, telefoon was gekild met kies update, dus ging voor custom fw.

Broodrom RC is van een nederlande gast, kijk op www.broodplank.net, staat flash tutorial en alles.

Loopt super hier, gebruikt 80 mb minder ram + taskkiller kom ik zelfs op 96 mb ram gebruik in totaal uit.
Verder een heel stuk cleaner en natuurlijk customizable, voor mij is het 150x beter dan orginele :)

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
SavageX schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:17:
Een goede custom FW voor i9001 is Broodrom RC2, had het via een tip gehoord hier op tweakers, telefoon was gekild met kies update, dus ging voor custom fw.

Broodrom RC is van een nederlande gast, kijk op www.broodplank.net, staat flash tutorial en alles.
Ik heb de i9001 op het oog, maar ik twijfel nog of ik deze direct uit de doos voorzie van een custom rom (broodROM bijv.)

Is Samsung's Kies echt zo slecht? Is een ROM zonder Kies stukken beter? Is de broodROM stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vind de normale ROM best goed. Alleen zijn we tweakers of niet? Ik had een desire met een levendige custom ROM wereld en dat hoopte ik ook te vinden met deze telefoon, al is het alleen maar voor als de telefoon geen upgrades meer gaat ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hann1BaL schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:26:
Ik vind de normale ROM best goed. Alleen zijn we tweakers of niet? Ik had een desire met een levendige custom ROM wereld en dat hoopte ik ook te vinden met deze telefoon, al is het alleen maar voor als de telefoon geen upgrades meer gaat ontvangen.
Dan had je de Galaxy S moeten nemen... Die is veel levendiger met custom roms. Jammer genoeg de plus niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
De niet te verwijderen Samsung apps zijn wel een minpunt. En al helemaal omdat ik een Pools toestel heb ontvangen, zijn deze apps allemaal in het Pools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Arnout schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:58:
De niet te verwijderen Samsung apps zijn wel een minpunt. En al helemaal omdat ik een Pools toestel heb ontvangen, zijn deze apps allemaal in het Pools.
Er zijn wel geroote kernels en als je titanium hebt kun je die apps weghalen.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Touchdomex schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Dan had je de Galaxy S moeten nemen... Die is veel levendiger met custom roms. Jammer genoeg de plus niet...
De Galaxy S is alleen geen vooruitgang tov de Desire. Dat is de Galaxy S plus wel, vooral door de snellere CPU die echt winst oplevert bij applicaties zoals Facebook. Misschien dat de Galaxy S plus nog wel meer ondersteund gaat worden door de community. In mijn ogen is het een leuke betaalbare telefoon met zeer goede specs die ruimte moet geven voor mooie ROMs inclusief ICS etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hann1BaL schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:56:
[...]

De Galaxy S is alleen geen vooruitgang tov de Desire. Dat is de Galaxy S plus wel, vooral door de snellere CPU die echt winst oplevert bij applicaties zoals Facebook. Misschien dat de Galaxy S plus nog wel meer ondersteund gaat worden door de community. In mijn ogen is het een leuke betaalbare telefoon met zeer goede specs die ruimte moet geven voor mooie ROMs inclusief ICS etc.
Meh die Facebook app is ook echt een gedrocht btw :X Zelfs op de S2 van mijn broertje is die traag en op mijn Galaxy S is het al helemaal huilen. Daarnaast is de Galaxy S met 2.3.6 wel echt veel sneller dan de Desire :>

Ik ben bang dat ik je voor custom roms moet teleurstellen met hoe hard dat gaat. Vooral omdat Samsung al de opvolger heeft aangekondigd... Het is vrij tragisch gesteld met de Galaxy S plus en de ontwikkeling van custom spul. Kijk maar eens op XDA en ook hier op GoT. Het loopt niet bepaald storm.

Overigens op de Galaxy S draait nu ook al ICS en dat gaat als een trein. Groot voordeel van de Galaxy S is dat de hardware gelijk is aan die van de Nexus S. Alles is redelijk gemakkelijk over te zetten. Daar zie je de ICS rommetjes als paddenstoelen uit de grond schieten. De ontwikkeling is bijna net zo snel als de rom zelf :o

Samsung gaat vermoedelijk zelf ook geen ICS meer uitbrengen ook al zou het als een trein draaien op de Galaxy S Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Voorlopig voldoet de Galaxy S Plus zoals hij uit de doos kwam, dus met 2.3.3 volgens mij.

Hij voelt een stuk sneller aan dan mijn Nexus S met ICS. Alleen jammer dat de GPS zo brak is standaard, of misschien komt dat door de Poolse afkomst van het toestel. Op mijn Nexus S (geroot) heb ik de gps.conf verbeterd, wat enorm hielp, maar dat lukt natuurlijk niet op een standaard toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toch is er behoorlijk wat beschikbaar. Vergeleken andere toestellen is het aanbod natuurlijk mager, maar het is meer dan niks.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1409605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Mijn vriendin heeft de S Plus en deze hang nogal vaak. Dan is het scherm tot een minuut en soms langer zwart en reageert de machine nergens op, behalve op het verwijderen van de batterij. Met de stock firmware van samfirmware.com heb ik al verschillende 2.3.6 firmwares erop geflashed met ODIN, hierdoor lijkt het iets stabieler te zijn. Maar nog steeds loopt het machientje niet vlekkeloos. Weet een van jullie een stock rom die wel stabiel is bij deze telefoon, of heeft zij een maandagochtendmodelletje die het nooit goed gaat doen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Wie kan mij vertellen wat de laatste versie is van Android die je op je i9001 hebt gekregen via Samsung? Ik heb nu een Pools toestel wat op 2.3.3 blijft hangen, zowel via Kies als direct op het toestel via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brechtvb|IA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11-2016
Heeft er iemand al eens naar deze thread op XDA gekeken ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1490205

Hier zou het mogelijk zijn om met op basis van een rooted samsung rom een miui rom te bakken? Lijkt me intressant. Ik heb me er al een beetje mee beziggehouden maar ik zit vast bij het decompilen van een aantal applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Sinds vanochtend heb ik hier mijn !9001 voorzien van Cyanogen mod 9. >:)

ICS ziet er goed uit en draaid ook erg vloeiend.

Enige probleem is dat er het een en ander nog niet werkt zoals camera en wat kleine dingetjes.

Arco86 had het in twee dagen voor elkaar om het te porten naar de I9001.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1336253&page=98

[ Voor 10% gewijzigd door BarryKohne op 12-05-2012 22:40 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
[video]http://www.youtube.com/watch?v=53BxtXIvdRA&hd=1"]YouTube: cm9 for SGS+ I9001[/video]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
CM9 alpha build 2 released 8)

Hier het orginele topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1650615

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Om mijn pa aan de smartphone te krijgen heb ik een i9001 gekocht, en nu ben ik in de process er ics op te zetten. Ik zag dat de laatste post hier ging over geen camera, maar volgens de wiki is er wel een tussenoplossing. Sowieso staat er een hoop handige info in de wiki van XDA: http://forum.xda-develope...1#CyanogenMod_9_.28ICS.29 - morgen als leidraad nemen voor het flashen. Iemand al ervaring met of de camera eventueel werken gaat?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Je kan een update naar 2.3.6 via Kies downloaden. Je krijgt dan gelijk TouchWiz 4.0 erbij.

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

roy.ahuis schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:29:
Om mijn pa aan de smartphone te krijgen heb ik een i9001 gekocht, en nu ben ik in de process er ics op te zetten. Ik zag dat de laatste post hier ging over geen camera, maar volgens de wiki is er wel een tussenoplossing. Sowieso staat er een hoop handige info in de wiki van XDA: http://forum.xda-develope...1#CyanogenMod_9_.28ICS.29 - morgen als leidraad nemen voor het flashen. Iemand al ervaring met of de camera eventueel werken gaat?
Had je niet beter een telefoon kunnen kopen die niet custom roms moet draaien. Vooral voor je vader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Touchdomex schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:11:
[...]
Had je niet beter een telefoon kunnen kopen die niet custom roms moet draaien. Vooral voor je vader?
Mwah zijn wensen zijn niet zo groot hoor, dus de normale 2.3.6 rom voldoet prima. Maar ik ben zelf behoorlijk ICS fan, dus ik dacht als het er is, waarom niet. Maar het draait me nog niet stabiel genoeg, dus 2.3.6 erop, pa is blij. Verder is het echt een prima telefoon, snel zat, goede form factor en met lettertypevergroten in apps ook prima leesbaar voor mijn toch al bijna 50 jaar oude vader.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:18
Toch even een grote bump met een klein vraagje aangezien ik lange tijd geleden ben overgestapt naar ICS.

Nu wil ik toch gaan upgraden omdat de Camera werkt en de FM Radio bijna. Alleen is het nogal moeilijk te vinden wanneer je al je spullen kwijt bent en wanneer niet! In principe staat bij de upgrade-tekst dat ik niets hoef te wipen en alleen die googleapps even opnieuw hoe te installeren.

Maar ben ik dan alsnog alles kwijt of is dat geschieden op het systeem?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Laatst online: 15:54
Xanland schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:07:
Toch even een grote bump met een klein vraagje aangezien ik lange tijd geleden ben overgestapt naar ICS.

Nu wil ik toch gaan upgraden omdat de Camera werkt en de FM Radio bijna. Alleen is het nogal moeilijk te vinden wanneer je al je spullen kwijt bent en wanneer niet! In principe staat bij de upgrade-tekst dat ik niets hoef te wipen en alleen die googleapps even opnieuw hoe te installeren.

Maar ben ik dan alsnog alles kwijt of is dat geschieden op het systeem?
Ik gebruik momenteel deze ROM RemICS UX. Volgens de beschrijving moet je met oude ROMS wel wipen maar je kan back ups maken met verschillende apps zoals Titanium Backup.

Nu zoek eigenlijk naar een Android 4 custom ROM met een extended status bar zoals in o.a. mijn oude BroodROM zat.

Nou vond ik dit Technostall.com/...my simple rom firmware.../
het eerste wat ik me niet aanstaat hieraan is dat het niet op XDA te vinden is en ten tweede zie ik nergens een screenshot van de extended status bar.

Weet iemand waar ik een (paar) ICS ROM(s) kan vinden met extended status bar die betrouwbaar zijn.
Of hoe ik zelf een extended status bar op mijn RemICS UX ROM zet?

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Hoi,

een vraag, ik heb een Samsung Galaxy S plus I9001, kan ik dan de cyanogen rom van Samsung Galaxy S pakken? Of gaat dit niet op? Op http://www.cyanogenmod.org/devices staat de Samsung Galaxy S plus namelijk niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Je kunt deze gebruiken, die werkt prima: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2000828

CM10 geport naar de 9001.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb nu met de i9001 dat de wifi direct uit wordt gezet na het aanzetten. Dus je zet de wifi aan, dan scant de telefoon even en zet de wifi weer uit.

Dit heeft hij ook bij de stock rom die ik tijdelijk even terug heb gezet om te kijken of het daar aan lag.
Nu test ik met GIGABREAD+ en gebeurt er exact hetzelfde.

Iemand dit probleem toevallig al eens eerder gezien?
Pagina: 1