Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony Xperia S (ervaringen, ...)

Voor prijzen en levertijden is er dit topic.
Voor root en custom ROM's is er dit topic.
Voor accessoires is er dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zy67M.pngHeb ik kans op gele vlekken?

Voor chitchat over de mogelijke opvolgers van de Xperia S is er dit topic.
(LT29i Hayabusa + LT30i Mint, allebei verwacht Q3 - Q4 2012).

Zie post 2 in dit topic voor tips en tricks (oa forced reset, service menu, ...).
Zie post 3 in dit topic voor informatie over firmwares (stock software).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HuvHF.jpg

Specs

ProcessorQualcomm MSM8260, 1.5Ghz dualcore - GPU: Adreno 220
BesturingssysteemGoogle™ Android 2.3, update naar 4.0 volgt in Q2 2012.
Scherm4.3" Bravia Reality Display, 1280x720, no air gap (342ppi)
RAM1GB
Geheugen32GB Intern geheugen
Afmetingen128 x 64 x 10,6 mm, 144 gram
ConnectiviteitWiFi (b/g/n), Bluetooth, GPS, GLONASS, NFC, FM
SensorenG-Sensor, Digital compass, Proximity sensor en Ambient light sensor
Camera12 megapixel, 1080p video, Sony Exmor R (met LED-flash) - 1.3 megapixel (720p video) front camera
Aansluitingen3,5 mm stereo audio-aansluiting aan de bovenkant, MicroUSB, MicroHDMI
MuziekformatenMP3/eAAC+/WAV
VideoformatenMP4/H.263/H.264
Batterij1750 mAh
BatterijduurStand-by: Up to 450h (2G) / Up to 420h (3G)
SoftwarePlayStation-certified, xLoud, TrackID, 3D Surround Sound, Sony Clear Bass, 3D Sweep Panorama, Red Eye Reduction, ...
Officiële specpagina:
http://www.sonymobile.com.../xperia-s/specifications/

Demovideo's

[ Voor 69% gewijzigd door AmbroosV op 08-06-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tips & Tricks

Reset je toestel (alsof je de batterij eruithaalt en terug insteekt):
Hou de power-knop en de volume-up-knop samen ingedrukt voor een tiental seconden tot je telefoon trilt.

Servicemenu (oa om softwareversie en customization te bekijken):
*#*#7378423#*#* (= *#*#service#*#*) op de dialer invoeren.

Heb ik kans op gele vlekken?

Het is heel erg gemakkelijk om te zien of je toestel risico heeft op gele vlekken.
  1. Kijk op de achterkant, onder de klep naar de sticker op je toestel. Aan de rechterkant staat wat informatie. Hier staat een vierlettercode, meestal AAAB, ABAC, ACAD, ... De eerste twee letters van deze code wijzen op de hardwareversie. Zijn de eerste twee letters AA? Ga dan naar stap 2. Zijn de eerste twee letters AB, AC, AD, ... (alles behalve AA)? Dan heb je nooit risico op gele vlekken.
  2. Ga in je toestel naar het servicemenu (*#*#7378423#*#* (= *#*#service#*#*) op de dialer invoeren). Kijk bij Service Info > Software info. Staat bij "Touch Firmware Version" een 6, dan heb je nooit risico op gele vlekken. Staat daar versie 7 (in combinatie met hardwareversie AA), dan heb je mogelijk risico op gele vlekken. Staat daar versie 6, dan heb je nooit risico op gele vlekken.
De productiedatum (bvb 12W09 voor 2012 week 9) is niet relevant. Alle toestellen die nu door retailers verkocht worden zijn normaal in orde (ABAC of nieuwer).
Enkele voorbeelden ter verduidelijking: ik heb nu een AAAB met Touch 6, dus alles is in orde. Hiervoor had ik een AAAB met touch 7, die had gele vlekken die onmiddelijk zichtbaar waren bij warmere temperaturen. Een ABAC met touch 7 heeft geen risico.

[ Voor 255% gewijzigd door AmbroosV op 08-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard(stock)software

Updates voor standaardsoftware (bootloader locked)
Deze updates kan je doen met PC Companion, maar beter met Update Service.
Op Mac OS X kan je updates doen met Bridge For Mac.
Gebruik altijd een echte USB-poort, geen hubs!

Een grote collectie .ftf's kan je vinden op deze server:
http://www.xdafileserver.nl/sony-ericsson/
(Thanks LordHades)

Meer ROM's en firmwares op XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1518

Toestel veilig en zonder root/zonder unlock debranden (omzetten naar Generic NL)?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562605 (door mij geschreven)
Customization-versies
Generic NL (PhoneHouse, Coolblue, GSMeasy, ...) 1257-1993
T-Mobile NL1257-8171
KPN NL1257-1995
Generic UK1257-3921

Je kan je eigen customization-versie opzoeken door op je telefoon *#*#SERVICE#*#* in te duwen in de dialer. (SERVICE = 7378423), en dan staat 't bij Service Info > Software Info > Customization version!

[ Voor 255% gewijzigd door AmbroosV op 09-06-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:55
Ik had al een paar foto's gezien van dit toestel, maar blijf hem prachtig vinden!
Dit zou wel eens heel goed de opvolger van mijn HD2 kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reviews: Hands-on: Sony Xperia S :)
Ben benieuwd hoe krachtig die CPU / GPU samen zijn, in eeste instantie lijkt mijn Motorola Razr krachtiger...

EDIT: Enige wat me nu al tegenstaat / gaat staan, is dat ugly-ass USB-afschermpklepje, weg ermee!

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 10-01-2012 11:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Prachtig toestel. Deze ga ik zeker in de gaten houden. Ik mag in april een nieuwe kiezen, dus als die vanaf maart 2012 verkrijgbaar is dan komt dat perfect uit :)

[ Voor 62% gewijzigd door SToRM666 op 10-01-2012 12:27 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan mogen ze er ook wel gelijk Android 4.0 op zetten bij de release, Android 2.3 is dan gewoon echt oud...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:27:
Dan mogen ze er ook wel gelijk Android 4.0 op zetten bij de release, Android 2.3 is dan gewoon echt oud...
Normaal komt ICS maar een paar maandjes later. Bij Sony Ericsson zijn ze echt wel snel met updates, dat hebben ze al bewezen met de 2011-reeks.

Er is trouwens niets mis met Android 2.3, eigenlijk. Misschien voor de gemiddelde consument interessanter. Ik merk op onze Nexus S winkeldemo toch nog altijd dat een hoop Apps niet goed werkt op ICS, misschien is dat binnen een paar maanden wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker waar, maar een toestel uitbrengen in Q2 2012 met Android 2.3 is niet echt snel zeg maar =)
Er is zeker niks mis met Android 2.3, daar heb je gelijk in, maar Android 4.0 is hot, het nieuwste dus hoppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Q1, hij komt midden maart uit! De ion komt in Q2.

Wie nog wat meer wil lezen: de whitepaper:
http://dl-www.sonyericsso...6096543/Xperia_S_WP_1.pdf

Nu weten we ook ineens zeker dat er GEEN SD-slot is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen ICS en 2.3?

Ik vind deze wel mooi, maar vergeleken met de andere Sony (Ericsson)'s is deze qua uiterlijk toch wat minder. Vooral door die grijze streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 22:25
CLB schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:35:
reviews: Hands-on: Sony Xperia S :)
Ben benieuwd hoe krachtig die CPU / GPU samen zijn, in eeste instantie lijkt mijn Motorola Razr krachtiger...

EDIT: Enige wat me nu al tegenstaat / gaat staan, is dat ugly-ass USB-afschermpklepje, weg ermee!
USB-afdekklepje zie ik juist als een pluspunt, na 2 jaar gebruik zit er nog nauwelijks stof onder de USB slot. De legend van mijn vader was op een moment zo stoffig dat hij niet meer op wou laden.

Wat ik wel jammer vind van de zwarte versie is dat het onderste stukje (onder de doorzichtige antenne) opeens mat zwart is ipv glimmend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
02Sjoerd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:23:
Wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen ICS en 2.3?

Ik vind deze wel mooi, maar vergeleken met de andere Sony (Ericsson)'s is deze qua uiterlijk toch wat minder. Vooral door die grijze streep.
Die grijze streep is niet grijs maar volledig transparant! Krijgt ook een kleurtje, de notificatie-LED zit erin verwerkt.

ICS vs 2.3? De verschillen zijn (naar mijn mening) helemaal niet zo groot, en al zeker niet als de skin toch hetzelfde blijft. Het belangrijkste verschil is dat ICS veel beter is in het renderen van Apps met de GPU in plaats van de CPU, waardoor de GUI in principe een stuk vlotter zou moeten gaan. Er zijn wat verbeteringen op gebied van multitasking (switchen gaat veel vlotter), Instellingen en de notificatiebalk zijn weer wat opgefrist, de browser is sneller en heeft echte tabs, nieuwe stock-apps, ...

Met de skin van Sony Ericsson (of Samsung of eender welk ander merk dat een skin over Android legt) zijn de verschillen echter minimaal. De software van Sony Ericsson had al een hele tijd bepaalde vernieuwingen van ICS aan boord. Veel mensen denken dat het een wereld van verschil is, maar dat is zwaar overroepen.

Ik persoonlijk prefereer voorlopig zelfs 2.3 nog, simpelweg omwille van het feit dat er nog altijd veel applicaties zijn die moeilijk doen op ICS.

En o ja, ook belangrijk is dat er een soort van thema standaard aanwezig moet zijn in alle toestellen met ICS, zodat developers voor hun apps kunnen kiezen tussen of het thema van de telefoonbouwer, of Holo (het standaard ICS-thema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 22:20
voor het eerst sinds ik mijn arc in mei heb gekocht heb ik weer het gevoel dat ik een nieuwe gsm wil, wat een pracht ding. Volgens mij is het ook de eerste gsm die een hogere ppi heeft dan de iphone 4(s) en op de video's lijken de kijkhoeken ook erg goed, misschien zit er wel een ips scherm in. ik vind het eigenlijk niet echt verbazend dat er 2.3 op zit omdat sony (ericsson) een redelijk uitgebreide skin heeft en meestal ook iets later komt dan de concurenten(ik klaag niet).

Ik vind het commentaar bij de hands-on van tweakers wel zwak, ja raakt binnen een dag al gewend aan de knoppen dus maakt het eigenlijk helemaal niets uit dat de tekentjes onopvallend zijn. volgens mij is het zelf perfect mogelijk om je gsm te gebruiken als er helemaal geen tekentjes bij zouden staan maar alleen de stipjes na even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Inmiddels is de Xperia S ook te vinden op de site van Sony Ericsson Nederland: http://www.sonyericsson.c...cc=nl&lc=nl#view=overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Helaas is er nog steeds geen flitser ingebouwd (bron: http://dl-www.sonyericsso...6096543/Xperia_S_WP_1.pdf). Erg jammer, de X10 had ook al een prima camera maar foto's maken in het donker lukte niet zonder flitser; ik neem aan dat dit hetzelfde wordt met de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knul schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:18:
Helaas is er nog steeds geen flitser ingebouwd (bron: http://dl-www.sonyericsso...6096543/Xperia_S_WP_1.pdf). Erg jammer, de X10 had ook al een prima camera maar foto's maken in het donker lukte niet zonder flitser; ik neem aan dat dit hetzelfde wordt met de S.
Je hebt al een erg goede flitser nodig om in 't donker echt fatsoenlijke foto's te maken.

Trouwens, als je van de X10 komt zou je wel eens aangenaam verrast kunnen zijn door de Exmor-reeks. Bij schemering maken ze best wel leuke foto's vergeleken met andere toestellen.

De hands-on is inderdaad wat zwakjes, ik dat met die puntjes ipv icoontjes ben je op een paar minuten tijd helemaal gewoon, en dat de telefoon komt met 2.3.7 ipv ICS is helemaal niet ZO'N zonde...

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 10-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Toch wel jammer dat ze er een oude generatie dual core in stoppen die sensation ook heeft.... Dit weerhoud mij er van om deze telefoon aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 368035 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:41:
Toch wel jammer dat ze er een oude generatie dual core in stoppen die sensation ook heeft.... Dit weerhoud mij er van om deze telefoon aan te schaffen...
Het is maar te zien wat je met 'oud' bedoelt...

Het blijft wel zo dat Sony Ericsson gewoon een stuk beter is in het schrijven van software en optimaliseren dan de meeste andere merken. Zet eens een Arc of Arc S naast een telefoon met vergelijkbare specs en je zal het verschil wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

Nice! Hier zat ik als X10 gebruiker al een tijdje op te wachten. Mag vanaf volgende week dinsdag verlengen, jammer dat hij dus 'pas' in maart uit komt. Ik kan niet wachten!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AmbroosV schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:04:
[...]

Het blijft wel zo dat Sony Ericsson gewoon een stuk beter is in het schrijven van software en optimaliseren dan de meeste andere merken. Zet eens een Arc of Arc S naast een telefoon met vergelijkbare specs en je zal het verschil wel merken.
Het is een oudere chip wat dadelijk met de S3 qua gpu en cpu al ouderwets is. De S3 gaat dit toestel verpulveren qua specs. Een chip die al een half jaar oud is wordt gebruikt. Dat is in smartphone termen best oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

AmbroosV schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:04:
[...]

software optimalisatie valt ook tegen.... de 2011 lijn gebruikt oude kernels (2.6.32 ipv 2.6.35 of zelfs hoger).
Deze telefoons draaien opzich wel strak maar voor het echte werk zijn vergelijkbare single core telefoons van andere fabrikanten toch sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Inmiddels is de Nederlandse adviesprijs van het toestel bekend en leverdatum. Toestel wordt in de tweede week van maart verwacht in Nederland. Hij heeft een adviesprijs van 499 euro. Je zult hem online dus tussen de 420 en 480 euro vinden tijdens de launch, prima prijs imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41
alwaysleft schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Het is een oudere chip wat dadelijk met de S3 qua gpu en cpu al ouderwets is. De S3 gaat dit toestel verpulveren qua specs. Een chip die al een half jaar oud is wordt gebruikt. Dat is in smartphone termen best oud.
Ik moest lachen!
_O-

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Uhm. Why? Als dadelijk de Samsung Galaxy S3 uit is, kent niemand deze telefoon meer. Zelfde gebeurde een jaar geleden met de Arc. Toen die voorgesteld werd wilde iedereen die hebben, totdat de S2 uitkwam. Arc, wat is dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Uhm. Why? Als dadelijk de Samsung Galaxy S3 uit is, kent niemand deze telefoon meer. Zelfde gebeurde een jaar geleden met de Arc. Toen die voorgesteld werd wilde iedereen die hebben, totdat de S2 uitkwam. Arc, wat is dat? ;)
Het is wel een compleet verschillende prijsklasse... De Galaxy S2 begint hier in België nu pas echt goed te lopen, de Xperia-reeks uit 2011 loopt al maanden als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]

offtopic:
Ja, totdat ik mijn Arc tevoorschijn haal terwijl ik naast iemand zit die een S2 heeft. Ondanks dat de Arc slechts één processorkern heeft is hij razendsnel en kan je hem kwa gebruikerservaring zeker vergelijken met de S2.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uYi-5G9y3OM]

Filmpje van de Xperia S, misschien leuk voor in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
AmbroosV schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:09:
[...]

Je hebt al een erg goede flitser nodig om in 't donker echt fatsoenlijke foto's te maken.

Trouwens, als je van de X10 komt zou je wel eens aangenaam verrast kunnen zijn door de Exmor-reeks. Bij schemering maken ze best wel leuke foto's vergeleken met andere toestellen.

De hands-on is inderdaad wat zwakjes, ik dat met die puntjes ipv icoontjes ben je op een paar minuten tijd helemaal gewoon, en dat de telefoon komt met 2.3.7 ipv ICS is helemaal niet ZO'N zonde...
Beetje offtopic, maar de Ray heeft ook de Exmor senser, en maakt redelijk goede foto's in het donker, maar er komt dan wel erg veel ruis op de foto's.

En ach, de hands-on, reviews en previews op Tweakers bekijk ik eigenlijk alleen maar globaal.. die zijn de laatste tijd ernstig in kwaliteit gedaald. Zo hadden ze laatst de review van de Ray, die ze een voldoende gaven omdat die een singlecore had, en zijn zogenaamde "concurrenten" (dualcore telefoons die allemaal 2x zo duur zijn als de Ray) maar liefst 0.06 sneller waren in de browsertest! Dush.

En ach, tegen de tijd dat de S hier is zal de ICS update ook wel zo ongeveer klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Ja tegen de tijd dat deze GSM op de markt is zullen er misschien al concurrenten zijn die of een quad core op de markt hebben of deze al aangekondigd hebben.

Maar uiteindelijk speelt de prijs ook mee. Ik kan me goed indenken dat deze Xperia S goedkoper zal zijn dan de quad core modellen van de concurrentie.
En daarnaast speelt voor mij zelf ook de snelheid van de updates en de kwaliteit van deze mee. En zoals ik lees blijkt SE het goed gedaan te hebben daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdebouwer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Geen support voor Bluetooth 4.0? Er wordt wat geschermd met de kreet smart, maar ik zie nergens dat BLE (bluetooth low energy) devices ondersteund worden. Gemiste kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Why?
Het is net als bij een mop, als je 'm uit moet leggen istie niet meer grappig..
En ik moest nu weer lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nnoitra schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Why?
Het is net als bij een mop, als je 'm uit moet leggen istie niet meer grappig..
En ik moest nu weer lachen :)
Je lacht maar, feiten zijn het wel. Zie verkoopcijfers S2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
alwaysleft schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Er zijn ook andere factoren die meespelen.
Prijs is zoals gezegd eentje daarvan en ook tijd.

Als Samsung in een paar maanden met een S3 komt heeft dat niet te zeggen dat deze net zo goed verkoopt als de S2. Hij zal zeker goed verkopen maar de prijs en beschikbaarheid van dit toestel speelt ook mee. Dan is er uiteraard ook nog het feit dat de S3 nog niet gepresenteerd is en dus niemand weet of het was is ja of nee. Deze kan ook gebreken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.facebook.com/...and/posts/153606488082749

Kijk eens aan, een "Quick Charger" voor de Xperia S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Het gros van wat jij zegt zijn aannames en persoonlijke verwachtingen..
En verkoopcijfers zeggen weinig tot niets over de kwaliteit en andere kenmerken van het product.

Je komt nu over als een raaskallende samsung fanboy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hoe snel zal dat dan wel niet gaan? :X De Arc laadt al razendsnel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406801

Leuk toestel. Als ze er een quadcore in hadden gelepeld konden ze zo de concurrentie aan met de GS3. Ik voorzie al een upgrade in de zomer (net als met de Arc S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
Mooi dingetje! Ben vooral erg te spreken over het design. De software valt zoals eerder gezegd wel enigszins tegen..
Waar baseer je dat op?
Ik zie dat juist als voordeel. Wat zie je liever, een mooi afgewerkte behuizing, of een USB gat? Bovendien houdt het een hoop stof tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 406801 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:30:
Leuk toestel. Als ze er een quadcore in hadden gelepeld konden ze zo de concurrentie aan met de GS3. Ik voorzie al een upgrade in de zomer (net als met de Arc S).
Exact, op het moment van uitbrengen loopt die al achter de concurrentie aan. Typisch Sony :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29

The.Terminator

Un boer met bier

[...]

Totdat de huidige abbonementsvormen kwamen waarbij de S2 in prijs is gestegen bij een redelijk abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
alwaysleft schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:10:
[...]

Exact, op het moment van uitbrengen loopt die al achter de concurrentie aan. Typisch Sony :O
Prijs / kwaliteit!
So what als er quad-core telefoons zijn? Waar heb je dat in vredesnaam voor nodig?
Dual-core wordt tot op heden maar mondjesmaat ondersteunt door het gros van de populaire apps (if at all). Android zelf heeft in Gingerbread een slechte / inefficiente dual-core support en pas sinds ICS is dual-core volledig ondersteund.. En dit heeft alleen betrekking op Android, apps moeten dus nog multi-core support krijgen.

Daarbij heb ik liever een telefoon met op-en-top geoptimaliseerde software voor de gebruikte processor dan een telefoon met meer 'raw computing power' en met niet geoptimaliseerde software..
Meer is niet altijd beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Zeer mooie telefoon, jammer dat t nog even duurd ik mag op 4 feb mijn abbo verlengen..en ik zit op het moment met een wildfire S opgescheept, Even afwachten dan maar.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je wilt weten hoe een telefoon eruitziet als je er zomaar een nieuwe processor in gooit zonder ervoor te zorgen dat je software er fatsoenlijk mee overweg kan, ga dan eens een kijkje nemen bij LG, de Optimus 2X Speed. Wij hebben hem in de winkel, en dat ding is een heel stuk trager dan mijn Neo met een singlecore (allebei op de nieuwste standaardsoftware zonder root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:17:
Als je wilt weten hoe een telefoon eruitziet als je er zomaar een nieuwe processor in gooit zonder ervoor te zorgen dat je software er fatsoenlijk mee overweg kan, ga dan eens een kijkje nemen bij LG, de Optimus 2X Speed. Wij hebben hem in de winkel, en dat ding is een heel stuk trager dan mijn Neo met een singlecore (allebei op de nieuwste standaardsoftware zonder root).
De Optimus 2x Speed is dan ook echt een onding qua software, maar ik ben het met je eens dat de 2011 Xperia modellen echt rap zijn, en ik een dualcore niet mis. Heel eigenlijk voldoet mijn X10 ook nog wel; browsen en whatsapp gaan gewoon vloeiend, dat is eigenlijk alles wat ik met mijn telefoon doe. Gamen doe ik er bijna nooit op (af en toe Pokémon, ftw) en andere zware toepassingen kan ik eigenlijk niet zo snel verzinnen.

Maar ja, ben benieuwd wat Samsung gaat doen met de S3, ik vraag me echt af in hoeverre quadcore's geschikt zijn voor telefoons.

[ Voor 6% gewijzigd door Knul op 11-01-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het feit dat de Galaxy Nexus ook met OMAP4 is uitgerust icm een PowerVR SGX540
en niet op een oudere processor en een Adreno 220 GPU die al een tijdje op de markt is.
Ik zie dat juist als voordeel.
Dat kan, andere meningen zijn gek heh :)
Wat zie je liever, een mooi afgewerkte behuizing, of een USB gat?
Ik zie liever dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.ubergizmo.com/wp-content/uploads/2011/10/motorola-droid-razr-preview-34.jpg
dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/2694318/DSC01543_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/2692592/2012-01-09xperias-4_gallery_post.jpg
Bovendien houdt het een hoop stof tegen.
Bovendien breekt een klepje snel af en is het een gepruts met kabeltjes...
Ik bedoel, waar heb je het nou over.. Ik vind het niet fijn zulke klepjes, jij wel, jij blij, ik wat minder, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
AmbroosV schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:32:
Normaal komt ICS maar een paar maandjes later. Bij Sony Ericsson zijn ze echt wel snel met updates, dat hebben ze al bewezen met de 2011-reeks.
Is dat nu wel weer okee dan? M'n broer heeft een X10; werd geleverd met 1.6 terwijl 2.1 gangbaar was, 2.2 heeft SE niets mee gedaan en in juli 2011 kreeg het ding dan eindelijk ook 2.3. *ril*

Ik vind de Xperia S prachtig en ik ben fan van Sony, maar ik wil wel up to date blijven qua software.

Die Exmor R sensor, is dat de Sony versie van de BSI sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 20-04 21:02
CLB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:53:
[...]

Op het feit dat de Galaxy Nexus ook met OMAP4 is uitgerust icm een PowerVR SGX540
en niet op een oudere processor en een Adreno 220 GPU die al een tijdje op de markt is.
[...]

Dat kan, andere meningen zijn gek heh :)

[...]

Ik zie liever dit:
[afbeelding]
dan dit:
[afbeelding]

[afbeelding]
[...]

Ik bedoel, waar heb je het nou over.. Ik vind het niet fijn zulke klepjes, jij wel, jij blij, ik wat minder, klaar.
Heel handig als je een docking/laad station gebruikt, zo'n klepje... ik zie ook liever een usb gat

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ik snap niet waarom iedereen zo negatief is over de keuze van SE voor deze processor. In benchmarks geloof ik best dat ze niet tippen aan eventuele Quadcores in de toekomst maar geloof mij dat de gebruikservaring van een SE toestel bij de betere op de markt hoort. Een Galaxy S2 is in het dagelijkse gebruik echt niet sneller dan een Arc. Iedereen moet natuurlijk zelf zijn keuze maken. Voor mij is het duidelijk dat dit de de opvolger van mijn X10 gaat worden ( en ja zelfs de X10 kan hedendaags nog goed mee ).

Prachtig design ( gelukkig een bolling en zacht plastic aan de achterkant ala X10 ) met een mooi scherm en een goede camera. Daarnaast vind ik de skin van SE het beste van alle skins die de verschillende fabrikanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB mompelt iets over meningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 11:47
Ik zie veel vergelijkingen met een eventuele Samsung Galaxy S3, en andere toekomstige quadcore telefoons die nog niet eens zijn bevestigd door de fabrikanten.

Als je de Xperia S vergelijkt met andere telefoons die nu uit zijn of binnenkort uitkomen, zou je dan kunnen zeggen dat de Sony een stuk krachtiger is dan de rest? Of dat deze hoogstens even goed is als zijn concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleM schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:59:
[...]

Is dat nu wel weer okee dan? M'n broer heeft een X10; werd geleverd met 1.6 terwijl 2.1 gangbaar was, 2.2 heeft SE niets mee gedaan en in juli 2011 kreeg het ding dan eindelijk ook 2.3. *ril*

Ik vind de Xperia S prachtig en ik ben fan van Sony, maar ik wil wel up to date blijven qua software.

Die Exmor R sensor, is dat de Sony versie van de BSI sensor?
De X10 was het eerste Android-toestel van Sony Ericsson, en daar zijn ze in fout gegaan door enorm veel aan te passen aan Android, en een update uitvoeren was een enorm werk. De nieuwe softwares (sinds 2011/2.3) zijn eerder modulair opgebouwd, en veel gemakkelijker om te updaten. De update van de X10 naar 2.3 was ook een geste van SE, ze waren het oorspronkelijk niet van plan.

Het vorige jaar heeft SE ook bewezen dat ze echt wel weten wat ze doen met Android. Als je de mogelijkheden van de Arc bij release vergelijkt met die van de laatste update, dan merk je toch al een hoop verschil, erg veel nieuwe dingen en gewoon algemene verbeteringen. Alle toestellen uit 2011 krijgen ook een update naar ICS, en daar is al een Alpha van.

De Exmor R is inderdaad een BSI, maar dus niet de 'Sony-versie'. Sony was de allereerste met BSI-sensors. De Arc/Neo/Ray/... hebben ook allemaal een BSI Exmor R.
avec_style schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:16:
Ik zie veel vergelijkingen met een eventuele Samsung Galaxy S3, en andere toekomstige quadcore telefoons die nog niet eens zijn bevestigd door de fabrikanten.

Als je de Xperia S vergelijkt met andere telefoons die nu uit zijn of binnenkort uitkomen, zou je dan kunnen zeggen dat de Sony een stuk krachtiger is dan de rest? Of dat deze hoogstens even goed is als zijn concurrenten?
Als je 'm vergelijkt met andere toestellen die nu op de markt zijn/al aangekondigd zijn, dan is hij ongeveer even goed (op gebied van SOC). Het gaat natuurlijk wel afwachten zijn wat Sony met de software doet, en waarschijnlijk is de kwaliteit van de camera wel een stuk beter dan alles wat nu op de markt is.

Je hebt natuurlijk wel altijd het verschil tussen AMOLED en LCD en nog een paar andere dingetjes, maar die dingen zijn meestal nogal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Als deze net zo makkelijk over te clocken is als de Arc s ,die hier 2.0 ghz draait.
Dan is het allemaal prima en dik in orde.
Mijn arc draait als een zonnetje en ter vergelijking met een maat die een s2 heeft.
Zit er niks in de gebruikerservaringen,het loopt allemaal lekker soepel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371132

alwaysleft schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:10:
[...]

Heel simpel . Vanaf de Arc is Sony niet meer bezig met de top high end markt. Ze zitten daar net een stapje onder waar eigenlijk , Een markt waar eigenlijk geen andere fabrikant in opereert.
Is dit dom Nee ik denk van niet .De Xperia serie dan ook vergelijken met de top High end toestelen is dan feitelijk ook een kwestie van niet op feiten af gaan . ( Inlezen )

OT .

Lijkt me een mooie vervanger voor de Arc . Jammer alleen dat ie iets groter uit valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jejeh schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:12:
Als deze net zo makkelijk over te clocken is als de Arc s ,die hier 2.0 ghz draait.
Dan is het allemaal prima en dik in orde.
Mijn arc draait als een zonnetje en ter vergelijking met een maat die een s2 heeft.
Zit er niks in de gebruikerservaringen,het loopt allemaal lekker soepel en goed.
Het is eigenlijk dezelfde CPU, maar dan gewoon twee keer (en een andere GPU). 2Ghz lijkt mij wat risky, maar 1.9 lijkt me zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ok ,ik denk dat ik deze oversla en dat ik begin 2013 weer eens ga shoppen,contractueel hang ik nergens aan vast.
Ook ik had voor een s2 kunnen gaan,zat niet zoveel in kwa prijs,maarja ik vind ze niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412731

Iedereen heeft het wel over de SGS3 en quadcores maar in hoeverre is het bekend dat de S3 een quadcore krijgt? Ikzelf denk juist dat het met de exynos 4212 of misschien zelfs met de op A15 gebaseerde 5250 geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Denk dat dat meer iets is voor een topic dat specifiek over de S3 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een heel interessante hands-on video, die je lekker veel nieuwe dingen in de software laat zien.

Als ik eerlijk mag zijn, geef mij maar die 2.3.7 van Sony Ericsson, ICS can piss off :P Het ziet er echt allemaal geniaal uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:41:
Een heel interessante hands-on video, die je lekker veel nieuwe dingen in de software laat zien.

Als ik eerlijk mag zijn, geef mij maar die 2.3.7 van Sony Ericsson, ICS can piss off :P Het ziet er echt allemaal geniaal uit!

[video]
In het filmpje staat sony ericsson op het toestel en op hun site staat er alleen sony op..... :?
Vind alleen Sony toch een heel stuk strakker uitzien (smaak, ik weet het) ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:37:
[...]

In het filmpje staat sony ericsson op het toestel en op hun site staat er alleen sony op..... :?
Vind alleen Sony toch een heel stuk strakker uitzien (smaak, ik weet het) ;)
Er is pas vrij laat besloten om toch al alle toestellen als Sony uit te brengen, alle prototypes zijn nog gemaakt met de Sony Ericsson-branding. Alle toestellen die in de winkel komen gaan Sony branding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net gelezen in een hands-on, de bewegende achtergrond gaat erbij zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Er is pas vrij laat besloten om toch al alle toestellen als Sony uit te brengen, alle prototypes zijn nog gemaakt met de Sony Ericsson-branding. Alle toestellen die in de winkel komen gaan Sony branding hebben.
Maar hoe zit het dan met het SE logo op de achterkant? Gaan ze dat behouden voor hun mobieltjes? Het zit op de tot nu toe alle nieuwe toestellen. Persoonlijk vind ik het jammer als dat logo helemaal verdwijnt, het is iets anders wat SE uniek maakte, net als hun designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:50:
[...]
Maar hoe zit het dan met het SE logo op de achterkant? Gaan ze dat behouden voor hun mobieltjes? Het zit op de tot nu toe alle nieuwe toestellen. Persoonlijk vind ik het jammer als dat logo helemaal verdwijnt, het is iets anders wat SE uniek maakte, net als hun designs.
Het groene 'liquid identity'-logo van Sony Ericsson blijft voor de Xperia S en Xperia ion in ieder geval wel.

Zo veel gaat er eigenlijk niet veranderen. Sony Ericsson blijven dezelfde mensen, dezelfde hardware, ... Alleen valt de Ericsson weg uit de naam. Sony Ericsson Mobile Communications wordt Sony Mobile Communications. Zou best kunnen dat ze het logo gaan meenemen. Ik vind het persoonlijk ook een leuk accentje dat de telefoons net dat ietsje meer geeft. Zonder zou saai zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:41:

[video]
Wordt er ook zo'n laag over ICS heen gelegd? Er zitten namelijk hele handige features in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 406801 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:38:
[...]
Wordt er ook zo'n laag over ICS heen gelegd? Er zitten namelijk hele handige features in.
Yep, bijna exact dezelfde, ontwikkeling loopt op dit moment vrij parallel.

Het enige wat de ICS-update echt gaat veranderen is de structuur van het instellingen-menu, een paar vernieuwingen in de notificatiebalk (swipe to dismiss), de nieuwe multitasking-interface, eventueel face unlock en GPU-rendering voor apps. De rest zit er al allemaal ongeveer in.

Welke features lijken je leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 11:36
Anoniem: 371132 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Heel simpel . Vanaf de Arc is Sony niet meer bezig met de top high end markt. Ze zitten daar net een stapje onder waar eigenlijk , Een markt waar eigenlijk geen andere fabrikant in opereert.
Is dit dom Nee ik denk van niet .De Xperia serie dan ook vergelijken met de top High end toestelen is dan feitelijk ook een kwestie van niet op feiten af gaan . ( Inlezen )

OT .

Lijkt me een mooie vervanger voor de Arc . Jammer alleen dat ie iets groter uit valt
Niet high-end zou ik niet willen zeggen, wellicht dat de CPU ten tijde van verkoop redelijk achterhaald is inderdaad maar er bestaat meer in de wereld dan enkel Quad-cores...

Uiteraard had ik ook liever een quad-core gezien, maar de strategie van SE/SONY lijkt helemaal niet bedoelt te zijn om onder de high end markt te gaan zitten. In plaats daarvan lijjken ze juist gekozen te hebben voor SOC's die makkelijk te hergebruiken zijn, volgens mij draait praktisch de hele XPERIA 2011 lijn op dezelfde SOC en specs, waarom? Dan kun je veel makkelijker bij blijven qua software updates... XPERIA X10 en X10 mini's waren bijvoorbeeld totaal anders en dat was dan ook geen succes qua software updates omdat alles apart ontwikkeld moest worden.

Daarnaast is een 12MP camera, HD Scherm(zij het geen SUPER AMOLED, maar wat we daarvan gaan merken moet nog maar in het echt blijken), 1GB RAM, sloot aan extra SONY technologie en een goed afgewerkte telefoon/software met ingebouwde accu en opslaggeheugen niks anders dan high-end. Als we gaan redeneren dat alles afhangt van een CPU dan verkoopt Apple al 10 jaar enkel oude troep, het gaat echter niet om brute kracht maar om wat je er uit haalt :) (de XPERIA X10 is helaas zelfs met custom-roms nog redelijk traag vergeleken met NEXUS ONE of Desire terwijl dezelfde SOC gebruikt wordt)

Ik ben blij te zien dat SONY niet mee doet aan de oneindige spec race, als deze telefoon goed in de markt gezet wordt en als afgewerkt product wordt geleverd met een snelle update naar ICS dan zal ik deze in maart serieus overwegen als vervanger van XPERIA X10.

Al ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar de S3, maar dat komt omdat ik (net als vele andere tweakers) een spec-hoer ben maar als de S3 nog niet aangekondigd is kan het me weinig schelen, en anders houd ik ze gewoon naast elkaar in de winkel en besluit ik basis van feeling. XPERIA ARC (S) was namelijk ook bijzonder snel/vloeiend met single core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony wil nog geen AMOLED gebruiken omdat ze een accurate kleurweergave willen. Het noemt ook een Reality Display voor een reden... AMOLEDs zijn eigenlijk altijd zwaar oververzadigd en de kleurtemperatuur zit altijd grondig mis. Wit is ook niet echt wit.

Sony ruilt een beetje contrast in voor veel juistere kleuren en wat meer helderheid. Ik weet wat ik zou kiezen.

Deze visie trekken ze trouwens door in al hun producten. Camera's, televisies, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
@Ambroosv aha dat is het wat me niet bevalt aan een amoled,wit moet wit zijn klaar.

Ik vond dat scherm maar niks en de rest ook niet van een s2 ,behalve de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
alwaysleft schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Echt weer zo een rare mentaliteit die mensen hebben.

Dat een telefoon een betere chip heeft betekent niet dat die beter en sneller is. Dat hebben Apple en Sony al bewezen. Als Sony ergens goed in is dat is het wel het aanpassen en optimaal afstelling van de software op de door hun gebruikte hardware. De Sony Arc had een 1ghz processor en die voelde in vele handelingen meer snappy en vloeiender in het gebruik dan de sg2 in vele situaties. Hetzelfde met de iphone4 die nog een singlecore had. Die had wel eens waar een scheiterige chip aan boord maar had alsnog een snelheid en vloeiendheid waar samsung waarschijnlijk met de quad core telefoons niet aan kan tippen. Dat komt voornamelijk doordat de os zo ongelooflijk goed is afgesteld op de hardware. En de Arc voelde al vele snappier aan de galaxy's ondanks de singecore. Alleen het beperkte geheugen was toen destijds (512) een bottleneck voor de Arc.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Een nog beter vergelijk is de galaxy plus.
Als je ziet hoe dat werkt dan ben ik blij met mijn Arc s , hardware is nagenoeg identiek.
Een collega naast me heeft een plus,draait lang niet zo vlotjes.

[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 12-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
De reden dat Apple en Sony dit zo goed kunnen is gewoon een hele slimme strategie die ze toepassen. Ze brengen nameliijk waarschijnlijk die gehele NXT lijn uit met precies dezelfde dualcore chip en de andere goedkopere line up (budget) met de SE chipset die was aangekondigd. Hiermee kunnen ze de software precies afstellen op maar 2 types processoren waardoor ze gewoon veel meer aandacht kunnen besteden aan het precies afstellen op dat platform.

Dit is ook terug te zien in de snelheid die Sony heeft in het updaten van hun android telefoons in 2011, ook dat ze hierdoor velen malen sneller met ICS kunnen komen en dan gelijk voor de merendeel van alle toestellen. Samsung en LG bijvoorbeeld doen dat niet en stopt bijna in elk andere mobiele telefoon een andere processor. Hierdoor verloopt het updaten minder vlot en zie je ook dat de software afstelling alles behalve goed te noemen is. LG was de eerste met een mooie dual core, maar toch is dat ding niet om op vooruit te branden, en dan nemen we voor de grap eens een Ipohne 4 of Arc met hum "slappe" chip. En dan zie je opeens een telefoon die 2x zo snel en vloeiend is. Je kan het zo vertellen: Bij Sony en Apple heb je nu telefoon waar gewoon veel meer aandacht, tijd en software optimalisatie aan is besteed dan bij de concurrent en dat is wat ervoor zorgt dat ik verwacht dat deze beter gaan werken dan de huidige en komende quad core alternatieven.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 11:36
AmbroosV schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:35:
Sony wil nog geen AMOLED gebruiken omdat ze een accurate kleurweergave willen. Het noemt ook een Reality Display voor een reden... AMOLEDs zijn eigenlijk altijd zwaar oververzadigd en de kleurtemperatuur zit altijd grondig mis. Wit is ook niet echt wit.

Sony ruilt een beetje contrast in voor veel juistere kleuren en wat meer helderheid. Ik weet wat ik zou kiezen.

Deze visie trekken ze trouwens door in al hun producten. Camera's, televisies, ...
Weet niet helemaal waar je die wijsheid vandaan haalt, maar het laatste punt klopt sowieso niet. Die visie trekken ze helemaal niet door... NEX-camera's, HMZ-T1 3D head mounted display en de PS VITA(deze gebruikt notabene 100% zeker een SAMSUNG scherm) zijn allemaal uitgerust met (AM)OLED schermen. Een beetje BRAVIA bevat ook een X-REALITY engine(opvolger van de BRAVIA ENGINE) en de beeldverbeteringstechnieken die daar in zitten staan er ook niet bepaald om bekend dat ze de kleuren levensechter maken, in plaats daarvan spatten ze meer van het scherm omdat de meeste mensen(waaronder ik zelf, bij TV's dan) daar meer waarde aan hechten dan een redelijk flets accuraat beeld...

Ik vind het een mooi idee dat SONY het niet "wil" maar ik denk dat de realiteit in dat geval wat anders is, felle verzadigde kleuren verkopen beter dan "accurate" kleuren. Met name omdat een telefoon wel het laatste apparaat is waar bij kleurechtheid echt verschil gaat maken voor de eindgebruiker, het is niet alsof je er foto's op bewerkt of flyers ontwerpt...

Het zou me ergens niks verbazen als SAMSUNG gewoon niet zo happig is om SONY zijn grootste troef te geven, althans niet tegen bodemprijzen... SAMSUNG wil zelf graag de grootste telefoonfabrikant ter wereld worden en daar kan het alle productie capaciteit voor AMOLED goed zelf voor gebruiken! Wellicht dat voor de PS VITA een goede deal gemaakt kon worden omdat de PSP bijvoorbeeld iets van 90 miljoen keer verkocht is en dit voor SAMSUNG toch geen eigen producten in de weg staat maar op de telefoonmarkt zou het me niets verbazen als SAMSUNG er gewoon niet op zit te wachten.

Daarmee wil ik overigens totaal niet zeggen dat het scherm van de XPERIA S ook niet prachtig zou kunnen zijn, maar puur marketing technisch verkoopt Super AMOLED volgens mij al stukken beter, genoeg reden voor SONY om het te gebruiken als het haalbaar zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind het AMOLED scherm op mijn SGS prachtig, maar die van de S2 vind ik dan weer te fel qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430035

Dit scherm van de Xperia S heeft volgens mij zelfs ppi dan de iPhone 4S, impressive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 430035 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:38:
Dit scherm van de Xperia S heeft volgens mij zelfs ppi dan de iPhone 4S, impressive!
Sony Xperia S
size: 4.3" resolution: 720×1280 PPI: 342

iPhone / iPod touch
size: 3.5" resolution: 640×960 PPI: 326

Not bad Sony, not bad at all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
CLB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:53:
Mooi dan toch, als 'ie afbreekt. Heb jij een gat en de rest van de wereld een klepje. Iedereen blij.

Mijn X10 heeft ook een klepje, maar dat zit met een flexibel stukje vast, dus breken is er niet bij. Zal bij deze ook wel een dergelijke constructie zijn. Met kabeltjes is het inderdaad iets minder handig, maar het blijft wel schoon (geen broekzakstof erin) en het staat ook wel strakker. Maar ieder z'n voorkeur inderdaad.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Neo met klepje, en het enige storende is dat ik dat klepje niet openkrijg zonder hulpmiddel :P (nagelbijter...) Voor de rest stoort het me niet echt. Op de Arc vond ik die 'naakte' USB altijd maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Anoniem: 430035 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:38:
Die 1280*720 resolutie wordt zo'n beetje de nieuwe standaard toch? Mede daardoor heb ik in november gekozen voor een verlenging van mijn abonnement voor 6 maanden ipv een nieuw abo+gsm. Ik vind dat er momenteel ook niet echt interessante modellen op de markt zijn die veel beter zijn dan mijn SGS. En nu kan ik in april dus mooi voor de Sony kiezen :)

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 12-01-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 12:58
Jammer dat het broertje van dit device, de Xperia ion in eerste instantie niet in Europa wordt uitgebracht. de ion vind ik net iets mooier en strakker.
Specs, foto's en vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 02:06:
[...]

Yep, bijna exact dezelfde, ontwikkeling loopt op dit moment vrij parallel.

Het enige wat de ICS-update echt gaat veranderen is de structuur van het instellingen-menu, een paar vernieuwingen in de notificatiebalk (swipe to dismiss), de nieuwe multitasking-interface, eventueel face unlock en GPU-rendering voor apps. De rest zit er al allemaal ongeveer in.

Welke features lijken je leuk?
Je krijgt allerlei informatie op je lockscreen te zien (over gemiste emails bijv). Verder kun je ook swipen in het lockscreen en verschillende widgets en apps plaatsen. De widgets zijn ook gewoon handig te noemen, waaronder zo'n toggles-widget (zo heet het geloof ik?).

Ze zijn wel goed bezig bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 406801 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:09:
[...]
Je krijgt allerlei informatie op je lockscreen te zien (over gemiste emails bijv). Verder kun je ook swipen in het lockscreen en verschillende widgets en apps plaatsen. De widgets zijn ook gewoon handig te noemen, waaronder zo'n toggles-widget (zo heet het geloof ik?).

Ze zijn wel goed bezig bij Sony.
Dacht het wel! Die toggle- en weather-widget zien er inderdaad heel erg leuk uit, veel beter dan hoe de implementaties nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was even bang bij de eerste beelden dat ze Timescape eruit lieten maar dat zit er gelukkig ook nog in. Timescape zelf vind ik veel te log en traag werken op mijn X10 maar die widget met alle gebeurtenissen vind ik zeer handig.

Ik hoop dat Sony de ingeslagen weg gewoon blijft doorzetten en niet al te veel gaat veranderen aan de ingeslage route van SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SE Nederland heeft bevestigd dat de Xperia S wel degelijk een MicroSIM gebruikt, en geen 'standaardformaat'.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België hebben wij voor sommige providers een enorm tekort aan MicroSIM's. (ik doe vakantiewerk, Geek Squad-achtig in The Phone House) Van Proximus hebben we er helemaal geen, en bij BASE vragen ze je €10 om je SIM te swappen. Alleen bij Mobistar zijn er geen problemen.

Zou veel mensen die een Xperia S kopen nog wel eens kunnen tegenvallen, die MicroSIM. Wel slim aan de andere kant, want het verlaagt de drempel enorm voor iPhonegebruikers. En voor zover ik al gehoord/gezien heb zijn er toch heel wat mensen die met de Xperia S terug de switch naar Android willen maken...

We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Van een gewone SIM kun je prima een microSIM maken :)
Als je avontuurlijk bent gebruik je een schaar en anders zijn er wel apparaatjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
voor zover ik weet krijg je in Nederland gewoon gratis een microsim als je daarom vraagt bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
chevchelios schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 01:37:
Ik zie dat juist als voordeel. Wat zie je liever, een mooi afgewerkte behuizing, of een USB gat? Bovendien houdt het een hoop stof tegen.
Ik vind het systeem van de SGS het beste. Daarbij heb je een soort van schuifje voor de USB zitten welke helemaal weg kan schuiven in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
Oeh mooi toestel zeg! Heb de Galaxy Nexus nu een week maar zou ondanks de 'oudere' Android versie misschien wel de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430035

smartje74 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:07:
Oeh mooi toestel zeg! Heb de Galaxy Nexus nu een week maar zou ondanks de 'oudere' Android versie misschien wel de overstap maken.
Als ze slim zijn komen ze bij Sony snel met die update - na de lancering dan - voor Android 4.0. Want dan verwacht dat meerdere mensen zullen denken zoals jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Het mooie van Sony is dat je de bootlocker makkelijk kunt unlocken en dus custom ROM's installeren. Dus je kunt zelf natuulijk altijd ICS erop zetten. Alhoewel ik snap dat de meesten dit niet zelf willen doe.
Maar je hebt tenminste de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 430035 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Als ze slim zijn komen ze bij Sony snel met die update - na de lancering dan - voor Android 4.0. Want dan verwacht dat meerdere mensen zullen denken zoals jij.
Eind maart, begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 09:14

TheFirepit

Vuurbal

Ik verwacht niet dat eind maart, begin april de update naar ICS er al is. In de hands-on van Tweakers staat dat ICS vermoedelijk Q2 komt, maar ik verwacht niet dat het begin april zal zijn.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik lees/zie nog heel weinig over 'Identity Iconic'. De transparante strip onderin zou in verschillende kleuren op kunnen lichten als notificatie. Hoe uitgebreid is dit te configureren? Gaat het niet verder dan een kleur voor een bepaalde contactpersoon? Ik zou bijvoorbeeld wel een blauwe notificatie willen krijgen voor Twitter etc.

Die NFC tags zijn echt te vet! Ben benieuwd wat ze gaan kosten en of ik er echt praktische dingen voor zou kunnen verzinnen, maar het idee is tof.

Nu Vodafone nog stalken wanneer ze dit ding kunnen leveren :P

[ Voor 6% gewijzigd door TripleM op 13-01-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleM schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:27:
Ik lees/zie nog heel weinig over 'Identity Iconic'. De transparante strip onderin zou in verschillende kleuren op kunnen lichten als notificatie. Hoe uitgebreid is dit te configureren? Gaat het niet verder dan een kleur voor een bepaalde contactpersoon? Ik zou bijvoorbeeld wel een blauwe notificatie willen krijgen voor Twitter etc.

Die NFC tags zijn echt te vet! Ben benieuwd wat ze gaan kosten en of ik er echt praktische dingen voor zou kunnen verzinnen, maar het idee is tof.

Nu Vodafone nog stalken wanneer ze dit ding kunnen leveren :P
Voor zover ik weet zijn dat gewoon de standaard Android-notificatiekleuren. Twitter is inderdaad blauw dacht ik.

Bij de Xperia S zitten twee NFC-tags, je kan er los meer kopen aan ongeveer €10/tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
AmbroosV schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:30:
Voor zover ik weet zijn dat gewoon de standaard Android-notificatiekleuren. Twitter is inderdaad blauw dacht ik.
Ah ik loop achter zie ik al wel. Mijn HTC Desire heeft gewoon een groen lampje voor alle notificaties behalve de accu-bijna-leeg, die is oranje.

[ Voor 12% gewijzigd door TripleM op 13-01-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard is de notificatie-LED inderdaad groen. Probeer je telefoon eens op te bellen, normaal flikkert je lampje dan in het wit (die van mij toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32:
Standaard is de notificatie-LED inderdaad groen. Probeer je telefoon eens op te bellen, normaal flikkert je lampje dan in het wit (die van mij toch).
Bij mijn Blackberry b9000 van 2 jaar terug kon ik elke kleur van de regenboog kiezen voor wat ik maar wilde met een externe app ("Zelfs disco modus als je gebeld werd }:O ". Ik neem aan dat er hoogst waarschijnlijk heus wel een app voor specifiek deze telefoon zou kunnen gaan komen om het notification led naar je wensen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinand schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Bij mijn Blackberry b9000 van 2 jaar terug kon ik elke kleur van de regenboog kiezen voor wat ik maar wilde met een externe app ("Zelfs disco modus als je gebeld werd }:O ". Ik neem aan dat er hoogst waarschijnlijk heus wel een app voor specifiek deze telefoon zou kunnen gaan komen om het notification led naar je wensen aan te passen.
Oh die apps zijn er al hoor, werken voor elke telefoon. Als de apps zelf echter het veranderen van kleur niet ondersteunen heb je wel root nodig dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
AmbroosV schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:48:
[...]

Oh die apps zijn er al hoor, werken voor elke telefoon. Als de apps zelf echter het veranderen van kleur niet ondersteunen heb je wel root nodig dacht ik.
en laat root nou net alles behalve een probleem zijn voor se phones ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
AmbroosV schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32:
Het kan in heel veel kleuren,blauw voor whatsapp,wit voor mail,enz enz.
Als je custom roms draait die dit ondersteunen.
Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.