Even nagevraagd op Twitter aan Sony Ericcson, ze verwachten Android 4.0 eind kwartaal Q2. Dus Juni 2012 krijgt hij Android 4.0EngelF schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:26:
[...]
Ik verwacht niet dat eind maart, begin april de update naar ICS er al is. In de hands-on van Tweakers staat dat ICS vermoedelijk Q2 komt, maar ik verwacht niet dat het begin april zal zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 13-01-2012 20:39 ]
€ 489,- als ik nu kijkAmbroosV schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:35:
Op Amazon.de kan je hem al pre-orderen, en Coolblue heeft ook al een productpagina klaarstaan. €499, geweldig competitieve prijs denk ik.

Blijkbaar is Coolblue €10 goedkoper in Nederland
Duur voor een toestel dat moet concurreren met een S2...
Dat is de pre-order prijs. Zal me niet verbazen als ze bij Amazon en Coolblue zelf nog niet eens de precieze prijs weten. Deze prijs zal als hij daadwerkelijk uit is lager liggen.alwaysleft schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:59:
[...]
Duur voor een toestel dat moet concurreren met een S2...
Maar voor mij lijkt het erop dat je hier alleen maar post om dit toestel af te zeiken. Als je zo graag over de S2 en S3 praat ga dan in die threads praten.
Nee hoor, vindt het een mooi toestel. Alleen teleurgesteld dat hij pas over 5 maanden Android 4.0 krijgt...Deadsy schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:30:
[...]
Dat is de pre-order prijs. Zal me niet verbazen als ze bij Amazon en Coolblue zelf nog niet eens de precieze prijs weten. Deze prijs zal als hij daadwerkelijk uit is lager liggen.
Maar voor mij lijkt het erop dat je hier alleen maar post om dit toestel af te zeiken. Als je zo graag over de S2 en S3 praat ga dan in die threads praten.
Zit in dezelfde prijsklasse als de Galaxy S2, maar is op alle gebied (behalve misschien SOC) beter dan de Galaxy S2. Mij lijkt het dan een no-brainer voor welk toestel je zou kiezen.
True, met het vershil dat op de S2 binnen 8 weken al 4.0 er is. Xperia S nog 20 (!) wekenAmbroosV schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:08:
Ondertussen is hij in Duitse webshops ook opgedoken voor €449.
Zit in dezelfde prijsklasse als de Galaxy S2, maar is op alle gebied (behalve misschien SOC) beter dan de Galaxy S2. Mij lijkt het dan een no-brainer voor welk toestel je zou kiezen.
Met het verschil dat ICS op de Galaxy S2 waarschijnlijk nog altijd minder leuk werkt dan 2.3.7 op de Xperia Salwaysleft schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:12:
[...]
True, met het vershil dat op de S2 binnen 8 weken al 4.0 er is. Xperia S nog 20 (!) weken
Ik heb de gelekte ROM van 4.0.3 voor de Galaxy S2 op onze in-store-demo draaien, en daar lijkt nu eens echt NIETS aan veranderd. Het instellingenmenu, that's it.
Waarom is iedereen hier zo ICS-geil? Alleen voor de Nexus-toestellen maakt het echt een verschil omdat die de stock-UI draaien, voor alle andere toestellen maakt het echt heel erg weinig uit. Bepaalde apps (o.a. TV Overal van Belgacom) zijn nog altijd niet compatibel met ICS, dus een iets of wat 'late' release zal daar geen ramp zijn.
Anoniem: 406801
Dit geldt ongetwijfeld ook voor de toekomstige modellen, waaronder deze.
Vinand schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:47:
[...]
Bij mijn Blackberry b9000 van 2 jaar terug kon ik elke kleur van de regenboog kiezen voor wat ik maar wilde met een externe app ("Zelfs disco modus als je gebeld werd". Ik neem aan dat er hoogst waarschijnlijk heus wel een app voor specifiek deze telefoon zou kunnen gaan komen om het notification led naar je wensen aan te passen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 406801 op 14-01-2012 02:02 ]
Omdat Android 4.0. 1 van de grootste updates ooit is voor het Android platform. Pagina's lezen in offline modus? Check.AmbroosV schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:15:
[...]
Met het verschil dat ICS op de Galaxy S2 waarschijnlijk nog altijd minder leuk werkt dan 2.3.7 op de Xperia S
Ik heb de gelekte ROM van 4.0.3 voor de Galaxy S2 op onze in-store-demo draaien, en daar lijkt nu eens echt NIETS aan veranderd. Het instellingenmenu, that's it.
Waarom is iedereen hier zo ICS-geil? Alleen voor de Nexus-toestellen maakt het echt een verschil omdat die de stock-UI draaien, voor alle andere toestellen maakt het echt heel erg weinig uit. Bepaalde apps (o.a. TV Overal van Belgacom) zijn nog altijd niet compatibel met ICS, dus een iets of wat 'late' release zal daar geen ramp zijn.
Browser 50% sneller? Check
Hardware versnelling forceren mogelijk? Check
Geheel nieuwe UI in alle Google apps ( gmail, kalender etct) check.
Nieuwe multitasken manier? Check.
Daarom is iedereen Android 4.0 geil, kan nog wel even doorgaan waarom Android 4.0 een hele grote update is....
Natuurlijk zal ICS verbeteringen brengen, maar om dan te zeggen dat het met 2.3.7 een slecht toestel is vind ik wel ver gaan.
Nee, maar je toestel wordt er wel veel beter van. Niet voor niks dat grote review sites ala engadget bij ieder toestel wat nu uitkomt met Android 2.3 dit als groot negatief punt noemen. Het is gewoon een grote stap voorwaarts dat 4.0. Punt uitagoNITE schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:54:
Ik vind het een erg gaaf toestel, persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden om later ICS te krijgen. Heb nu een HTC Sensation (zelfde SoC als de Xperia S alleen dan op 1.2Ghz geclocked) deze draait gewoon Android 2.3.4. Bevalt prima
Natuurlijk zal ICS verbeteringen brengen, maar om dan te zeggen dat het met 2.3.7 een slecht toestel is vind ik wel ver gaan.
Better safe and very very good dan sorry.
[ Voor 75% gewijzigd door jejeh op 14-01-2012 13:05 ]
Waar maak je je zorgen om? Als er 1 bedrijf is die netjes alle updates als eerste uitbrengt, en als er 1 bedrijf is die ervoor kan zorgen dat de OS stabiel en vloeiend blijft werken dan is dat wel Sony.alwaysleft schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:49:
[...]
Omdat Android 4.0. 1 van de grootste updates ooit is voor het Android platform. Pagina's lezen in offline modus? Check.
Browser 50% sneller? Check
Hardware versnelling forceren mogelijk? Check
Geheel nieuwe UI in alle Google apps ( gmail, kalender etct) check.
Nieuwe multitasken manier? Check.
Daarom is iedereen Android 4.0 geil, kan nog wel even doorgaan waarom Android 4.0 een hele grote update is....
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Anoniem: 368035
daarom laggt de telefoon om het leven in alle hands-on reviews..Vinand schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:18:
[...]
Waar maak je je zorgen om? Als er 1 bedrijf is die netjes alle updates als eerste uitbrengt, en als er 1 bedrijf is die ervoor kan zorgen dat de OS stabiel en vloeiend blijft werken dan is dat wel Sony.
Exact. Android 4.0 voegt nog meer hardware versnelling toe. Maar dat schijnen sommige hier opeens niet meer belangrijk te vinden. Want Android 4.0 is toch maar een kleine update. Yeah rightAnoniem: 368035 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:43:
[...]
daarom laggt de telefoon om het leven in alle hands-on reviews..

Hm... Is me nog niet opgevallen. Toevallig een linkje naar een review waar 't duidelijk zichtbaar is?Anoniem: 368035 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:43:
[...]
daarom laggt de telefoon om het leven in alle hands-on reviews..
Anoniem: 123349
Las op Mobile-Review dat het wel heel goed zou kunnen dat hij uitkomt met 4.0. Stond vermeld in de hands on.
Grappig als je nagaat dat Sony juist eruit springt bij het software skin perfect aanpassen op basis van de hardware die ze erin stoppen. Daarom is de xperia arc met zwaar minderwaardige hardware op vele momenten nog altijd vloeiender en sneller dan de Galaxy S2. Dus ik verwacht dat deze toestel zonder ICS stukken sneller zal zijn en blijven dan de samsung.htc toestellen. En laten we nou maar effe die maandjes afwachten waarmee sony de telefoons zal gaan releasen. Ze hadden al aangekondigt de toestellen van 2011 te gaan updaten rondom februari/maart. Zou hoogstwaarschijnlijk kunnen dat dan opeens de ics update voor xperia s en ion al klaar ligt.alwaysleft schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:14:
[...]
Exact. Android 4.0 voegt nog meer hardware versnelling toe. Maar dat schijnen sommige hier opeens niet meer belangrijk te vinden. Want Android 4.0 is toch maar een kleine update. Yeah right
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Voor de rest een heel interessant toestel!
Maak je geen zorgen! Het is gebruikelijk dat devices die niet fysiek te resetten zijn een knoppen combinatie hebben die ten alle tijden reageertHKnoodle schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:03:
Een niet verwijderbare batterij.. Wat nou als je toestel blijft hangen en een battery pull moet doen? Wel handig als je custom roms wilt draaien. Of zit er een soort van een resetknop op?
Voor de rest een heel interessant toestel!
[ Voor 25% gewijzigd door Rctworld op 16-01-2012 01:41 ]
Tuurlijk is het beter als er android 4.0 op staat maar je moet niet vergeten dat ze ook al die extra features toe moeten voegen aan 4.0 daarom zal het gewoon iets langer duren om het uit te brengen. En dit weet je ook als je de telefoon koopt.
Al dat gezeur over specificaties geilheid etc is gewoon beetje overbodig. Iedereen weet dat het qua specificaties gewoon niet mee doet in de top. Des al niet te min optimaliseert sony de software ook nog eens voor zijn telefoons en daardoor krijg je gewoon een fatsoenlijke user experience terug.
Persoonlijk denk ik ook dat als je eerst 2.3 draait vind je het toestel eerste weken super, daarna ga je hem meestal wat minder gebruiken. Door de update van 4.0 ga je juist je toestel weer meer gebruiken dus hou je er meer plezier aan over. Dus persoonlijk zou ik het niet eens zo erg vinden als hij eerst met 2.3 word geleverd.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Nu heb ik dus een Xperia Neo (sinds juli al), een Xperia Arc S, maar ik wil een Xperia S... Luxeprobleem?
Ik denk dat ik die Arc S gewoon direct ga verkopen en dan wat bijleggen voor de Xperia S. Neo -> Arc S is nauwelijks een upgrade.
gefeliciteerd!!! Je mag hem ook aan mij gevenAmbroosV schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:03:
Crap, ik heb net op de Facebookpagina van SE België een Arc S gewonnen
Nu heb ik dus een Xperia Neo (sinds juli al), een Xperia Arc S, maar ik wil een Xperia S... Luxeprobleem?
Ik denk dat ik die Arc S gewoon direct ga verkopen en dan wat bijleggen voor de Xperia S. Neo -> Arc S is nauwelijks een upgrade.
Oh ja, ik herken je naam nu. Je bent erg actief daar. Gefeliciteerd!AmbroosV schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:03:
Crap, ik heb net op de Facebookpagina van SE België een Arc S gewonnen
Inderdaad een luxeprobleem!
Ik heb een poging gedaan de S te winnen, maar ik ben gelukkiger in de liefde dan in het spel, dus dat wordt vast niks.
Ontopic: Mij kan ICS niet echt boeien. Of in ieder geval niet wanneer het komt. Bij de X10 heb ik ook maanden moeten wachten op 2.1 en dat heb ik ook overleefd.
En over de kleurtjes van de meldingsled, ook bij de X10 is dit nu al gewoon in te stellen zonder root. Ik heb groen voor mail, blauw voor twitter, paars voor whatsapp, rood/oranje voor batterij leeg... Ik denk dat dit bij de S toch ook wel mogelijk zal zijn zonder root of externe app.
"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."
Ik probeer wat video's of foto's daarvan te vinden maar dat aspect zie ik nog nergens terug. Iemand toevallig al wel ergens een video of review gezien waar dat besproken of geshowed wordt?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
De schermgrootte van de S is redelijk normaal tegenwoordig. Ik denk eigenlijk dat de resolutie de standaard gaat worden voor high-end telefoons. Bij mijn X10 (4", 854x480) klik ik gewoon altijd 2x in de browser, dan past hij hem automatisch goed aan zodat ik het comfortabel kan lezen. Ik ga er vanuit dat dit bij de S niet anders is.Wybo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:17:
Wat ik mij afvraag. Eigenlijk richt ik mij op de galaxy note vanwege resolutie en schermgrootte. De resolutie van deze telefoon is redelijk vergelijkbaar. Het scherm is echter een stuk kleiner. Als je op deze gaat browsen, is dat een beetje te doen zonder dat je voortdurend aan het inzoomen bent?
Ik probeer wat video's of foto's daarvan te vinden maar dat aspect zie ik nog nergens terug. Iemand toevallig al wel ergens een video of review gezien waar dat besproken of geshowed wordt?

ook al vind ik dat geen klacht aangezien de htc een prachtige gsm was en deze xperia s ook.
Haha, nu je het zegt. Ik vind het echt een prachtig toestel, hopelijk komt die ook een beetje op tijd. Zodat ik er mijn abbo mee kan verlengen.lucjuh8 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:14:
ben ik hier de enige die vind dat de xperia s enorm veel op de htc touch diamond II van een paar jaar geleden lijkt?
[afbeelding]
[afbeelding]
ook al vind ik dat geen klacht aangezien de htc een prachtige gsm was en deze xperia s ook.
Vind het reuze meevallen eigenlijk:lucjuh8 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:14:
ben ik hier de enige die vind dat de xperia s enorm veel op de htc touch diamond II van een paar jaar geleden lijkt?
[..]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dat is natuurlijk een beetje onzin... De Droid 4 is februari, deze S in maart... uhm jaSherlock schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:25:
Omdat de qwerty's met uitschuifbaar toetsenbord (met name de Moto droid 4) nog even op zich
laten wachten en misschien zelfs helemaal niet naar Euorpa komen ga ik dit toestel ook eens wat beter bekijken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik doelde eigenlijk vooral op de voorkant, maar als jij het over de achterkant en zijkant hebt dan heb je gelijk.TripleM schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:41:
[...]
Vind het reuze meevallen eigenlijk:
[afbeelding]
Het duurt bij allebei nog te lang!CLB schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:53:
[...]
Dat is natuurlijk een beetje onzin... De Droid 4 is februari, deze S in maart... uhm ja
En het feit dat het nog erg onzeker is of de droid 4 in Europa uitkomt lijkt me geen onzin toch?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
http://www.passiontec.nl/...-sony-xperia-s-zwart.html
436,90 euro zonder verzendkosten
Iemand ervaringen met deze winkel?
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Da's een Duitse customization die ze daar verkopen.aveenhuysen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:43:
Ook een mooie prijs
http://www.passiontec.nl/...-sony-xperia-s-zwart.html
436,90 euro zonder verzendkosten
Iemand ervaringen met deze winkel?
Edit: wat eigenlijk best logisch is agz het een Duits bedrijf is... Na wat Googlen lijkt het wel okay, hier en daar toch een positieve reactie.
[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 18-01-2012 16:08 ]
Zeker geen slecht idee, dan blijft dit topic mooi schoon. :-)Xentor schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:49:
Ik zit te denken is het misschien niet handig nu de prijzen langzaam bekend worden om een prijzen/levertijden topic te starten?
-> Prijzen en levertijden-topic!
Als iemand zin heeft om daar de TS up-to-date te helpen houden (goedkoopste, waar kan je al pre-orders plaatsen, dat soort dingen), let me know.
Ik zat te overwegen om dit toestel te kopen, vooral om de prachtige software en camera. Design van de telefoon spreekt me niet echt aan. Ik ben zelf een SGS2 bezitter en ik zie niet echt dat de xperia S (behalve de camera) beter is dan de SGS2, terwijl de xperia S zeker 1 jaar later uit komt.
Dit was dus precies hetzelfde vorig jaar, met de xperia arc en de Galaxy S.
Ik wou de xperia arc kopen, maar toen kwam de SGS2 en die was gewoon honderden keer beter en ik ben bang dat het dit jaar weer het zelfde wordt.
Jammer
Im notorious
Ik zou misschien nog eventjes wachten als je al een SGS2 hebt. De Xperia S en Xperia Ion zijn de laatste Sony Ericsson-toestellen met Qualcomm-processoren. Alle volgende toestellen (waarvan er een deel in april zouden moeten uitkomen) hebben processors van ST-Ericsson, en die zijn een stuk sneller. De NovaThor U8500 die in de budgettoestellen (oa de Pepper, opvolger van de Neo) gaat zitten gaat al even snel zijn als de MSM8260, en dus vergelijkbaar met de CPU in de Galaxy S2.Thenotorious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:16:
Zoals een alwaysleft er al eerder over begon, ik wil de discussie niet weer opstarten ofzo maar,
Ik zat te overwegen om dit toestel te kopen, vooral om de prachtige software en camera. Design van de telefoon spreekt me niet echt aan. Ik ben zelf een SGS2 bezitter en ik zie niet echt dat de xperia S (behalve de camera) beter is dan de SGS2, terwijl de xperia S zeker 1 jaar later uit komt.
Ik wou de xperia arc kopen, maar toen kwam de SGS2 en die was gewoon honderden keer beter en ik ben bang dat het dit jaar weer het zelfde wordt.
Jammer
In Q3 van dit jaar zou dan de kleine refresh van dit jaar komen, met een écht high-end toestel met de nieuwste ST-Ericsson-processor.
Bron: random sites. Bij de overname van het stukje van Ericsson door Sony hebben ze afgesproken dat ze altijd ST-Ericsson-SoC's gaan gebruiken vanaf dan. (ST-Ericsson is half ST Microelectronics, half Ericsson) De Xperia S en Xperia Ion waren al in de ontwerpfase VOOR de afwerking van de overnamevoorwaarden, en zijn eigenlijk toestellen in een overgangsfase.
In ieder geval is het misschien geen slecht idee om gewoon te wachten met pre-orders en beslissingen nemen tot we gehoord hebben wat Sony op MWC gaat aankondigen. Allemaal minder goede toestellen dan de Xperia S, in theorie, maar ik denk dat ze wel veel vernieuwender zijn, en gecombineerd met de lagere schermresolutie (waarschijnlijk) zou het zelfs kunnen dat ze gewoonweg sneller gaan lijken, zeker met ICS.
Klopt. Sony loopt gewoon qua processor kracht bijna altijd achter. De Exynos processor in samenwerking met de Mali GpU kracht (S2)slopen nog steeds deze Xperia S qua benchmarks. En dat mag Sony zich aanrekenen, 3/4 jaar na uitbrengen S2.Thenotorious schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:16:
Zoals een alwaysleft er al eerder over begon, ik wil de discussie niet weer opstarten ofzo maar,
Jammer
Ik denk dat het dit jaar dus een SGS3 gaat worden, de Sony Xperia s doet het niet zo bij specs en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Sony voor mei een quad core telefoon gaat uitbrengen...
Im notorious
Net ook een Nenamark gelekt van de Nypon met de ST-Ericsson-chips (U8500), 24FPS (960x540). De Xperia S scoort daar 30FPS (op 1280x720). De Xperia S is dus wel voorlopig nog de snellere.
Maar wie dus niet tevreden is met de Xperia S kan best gewoon wachten tot september wanneer de écht nieuwe Sony's komen.
Ga even lekker in het Samsung topic de fanboy uithangen ofzo.
Benchmarks zeggen vaak geen ene fuck!
Het gaat om de 'real-life' snelheid; de combinatie tussen hardware en (geoptimaliseerde) software.
Geoptimaliseerde software voor iets oudere hardware kan qua real-life snelheid superieur zijn aan nieuwe hardware met brute kracht en slechte software.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Klopt, maar je kunt optimaliseren wat je wilt....de GPU blijft gewoon achterlopen op deze telefoon. Als je straks de nieuwste spelletjes wilt spelen zit je al met de gebakken peren over een jaarNnoitra schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:08:
*zucht*
Ga even lekker in het Samsung topic de fanboy uithangen ofzo.
Benchmarks zeggen vaak geen ene fuck!
Het gaat om de 'real-life' snelheid; de combinatie tussen hardware en (geoptimaliseerde) software.
Geoptimaliseerde software voor iets oudere hardware kan qua real-life snelheid superieur zijn aan nieuwe hardware met brute kracht en slechte software.
Hoop dat in toekomstige toestellen minimaal een Tegra 3 chip zit
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 18-01-2012 23:19 ]
[ Voor 177% gewijzigd door smartje74 op 18-01-2012 23:15 ]
Spellen kun je ook op basis van GPU optimaliseren..alwaysleft schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:14:
[...]
Klopt, maar je kunt optimaliseren wat je wilt....de GPU blijft gewoon achterlopen op deze telefoon. Als je straks de nieuwste spelletjes wilt spelen zit je al met de gebakken peren over een jaarSony moet gewoon op chipgebied een inhaalslag maken. Punt uit
En het is maar de vraag in hoeverre android spellen echt heel veel meer van de gpu gaan vragen.
Plus je hebt bij sony nog dat hele playstation suite verhaal waarbij, als ik me niet vergis, de spellen juist op de hardware afgestemd zijn.
(En stiekem dit: gameplay > gfx)
Ennuh: 'als je straks' .. ' over een jaar'.. ? Wat is 't: straks of over een jaar
[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 18-01-2012 23:27 ]
In de Sony Walkmans (zonder modem/baseband): misschien. Daar zit nu een Tegra 2 in.alwaysleft schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:14:
[...]
In de Sony telefoons (die dus door het Sony Ericsson-team ontwikkeld worden): gaat niet gebeuren. Sony gaat voor telefoons volledig in zee met SoCs met ST-Ericsson. Wat helemaal geen slechte zet is, 't zijn enorm zuinige chips.
Punt is dat de Tegra 3 buiten Apple en Samsung om de trein is die je moet instappen als smartphone merk anno begin 2012 als je slim bent. Maar die contracten zullen er helaas liggen.Quad core processor die zuinig en sterk is, wat wil je nog meer op dit moment:)AmbroosV schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:26:
[...]
In de Sony Walkmans (zonder modem/baseband): misschien. Daar zit nu een Tegra 2 in.
In de Sony telefoons (die dus door het Sony Ericsson-team ontwikkeld worden): gaat niet gebeuren. Sony gaat voor telefoons volledig in zee met SoCs met ST-Ericsson. Wat helemaal geen slechte zet is, 't zijn enorm zuinige chips.
HTC gaat ook over naar de Tegra 3 chips, doen ze niet voor niks
[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 18-01-2012 23:29 ]
Okay, dat snap ik wel. Maar ik denk dat veel mensen onder jullie Sony (Ericsson) dan niet helemaal snappen. Ze hebben nooit écht high-end telefoons op de markt gebracht, en dat zijn ze ook niet van plan. Waarom niet? Omdat de markt daarvoor gewoon vrij klein is.alwaysleft schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:27:
[...]
Punt is dat de Tegra 3 buiten Apple en Samsung om de trein is die je moet instappen als smartphone merk anno begin 2012 als je slim bent. Maar die contracten zullen er helaas liggen.Quad core processor die zuinig en sterk is, wat wil je nog meer op dit moment:)
HTC gaat ook over naar de Tegra 3 chips, doen ze niet voor niks
Bij Sony proberen ze ondertussen meer (zoals Apple) een afgewerkt ecosysteem af te leveren, waar wat moet werken gewoon werkt. Je verliest daardoor op papier inderdaad specificaties, maar dat maakt het niet per sé minder goede toestellen.
Waar de meeste merken zich proberen te onderscheiden op gebied van pure specificaties probeert Sony zich te richten op een paar unieke punten:
- Design (de enige 'originele' smartphones)
- Mediaconsumptie (HDMI, Video/Music unlimited, Bravia Engine, Walkmanfuncties)
- FB-integratie (Facebook Inside Xperia)
En daarmee proberen ze vooral (en met succes) de midrange te bedienen. Als je kijkt naar de prijsklasse van €200 tot €400 zijn ongeveer alle Xperia's uit 2011 eigenlijk gewoon de beste toestellen die er op dit moment zijn. In de high-end-klasse (toestellen die bij introductie rond de €600 kosten in de winkel) heeft Sony (Ericsson) eigenlijk nooit echt meegedaan.
Voor 2012 ziet het plan er hetzelfde uit. Een betaalbaar high-end toestel (Xperia S, die met €450 in Duitsland echt niet bedoeld is als competitie voor de Galaxy S2 of binnenkort de S3) en voor de rest een hele zooi kleinere toestellen met goede, maar niet uitzonderlijke dualcores. En ik ben er vrij zeker van dat ze met die toestellen (en de overstock van 2011) erg succesvol gaan zijn in de midrangemarkt in 2012. Heel erg succesvol misschien zelfs.
Kortom, het gaat om de Xperience bij de Xperia's, niet om specs
Hier ben ik het wel mee eens. Vorig jaar was het de SGS 2 of de Arc. Ik heb de Arc gekozen vanwege een iets kleiner formaat en beschikbaarheid, maar hoe je het ook wend of keert: de SGS 2 is beduidend sneller in alles wat de gebruikerservaring zeker ten goede komt. Benchmarks bevestigen dat zeker wel. Als de SGS 3 een quadcore krijgt, loopt Sony gewoon weer achter en heeft het geen antwoord. Dit zou kunnen doordat Samsung veel grotere volumes opkoopt en Sony hiermee buiten spel zet. Dat zou ook de keuze voor een andere SoC leverancier kunnen verklaren. Nu de SoC's echter dermate snel zijn dat alles wel vloeiend gaat (browsen bv), wordt het inderdaad minder belangrijk en is bijvoorbeeld accuduur weer belangrijk.alwaysleft schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:14:
[...]
Klopt, maar je kunt optimaliseren wat je wilt....de GPU blijft gewoon achterlopen op deze telefoon. Als je straks de nieuwste spelletjes wilt spelen zit je al met de gebakken peren over een jaarSony moet gewoon op chipgebied een inhaalslag maken. Punt uit
Wel vind ik dat Sony qua uiterlijk, bouw-, (video)camera- en geluidskwaliteit het met gemak van de concurrentie wint en zich kan meten en soms beter is dan de iPhone 4(s). (en ja, dat is gewoon een goede telefoon qua hardware) Opgenomen video's met de Arc klinken heel erg goed, volledig frequentiespectrum en stereo. Veel mensen die een iphone 4 hebben en opgenomen video's op mijn Arc bekijken zijn onder de indruk van de kwaliteit en vinden het beter dan hun iphone 4.
Het ziet er naar uit dat de Xperia S dus waarschijnlijk niet het vlaggenschip gaat worden...
Dus blijkbaar komt er nog een betere "Xperia (Ryu) Hayabusa" (ja ik had ook een glimlach
Anoniem: 368035
hopen dat die wel een betere cpu+gpu heeft.. Daarnaast zou een oled (net als op mijn walkman a847) scherm ook leuk zijnVinand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:20:
http://www.esato.com/news/article.php/id=2202
Het ziet er naar uit dat de Xperia S dus waarschijnlijk niet het vlaggenschip gaat worden...
Dus blijkbaar komt er nog een betere "Xperia (Ryu) Hayabusa" (ja ik had ook een glimlach).
Ik ben ook wel benieuwd. Sony heeft zeker de capaciteiten, de wereldwijde bekendheid en de kwaliteit om de concurrentie hard aan te gaan met Samsung en Apple.Vinand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:20:
Dus blijkbaar komt er nog een betere "Xperia (Ryu) Hayabusa" (ja ik had ook een glimlach).
Als het waar is levert het een interessante strijd op! Ik denk wel dat Sony + Android een klap kan uitdelen aan Apple.
Nee nee nee nee nee, please geen oled of amoled... Ik hoop dat de crystal clear display kunnen gaan gebruiken. Dan hebben we tenminste die natuurlijk normale kleuren in plaats van dat samsung galaxy overzadiging van kleuren.Anoniem: 368035 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:03:
[...]
hopen dat die wel een betere cpu+gpu heeft.. Daarnaast zou een oled (net als op mijn walkman a847) scherm ook leuk zijn
Hayabusa, ik ben benieuwd hoe die eruit gaat zien.. Althans, ik vond ryu hayabusa in ninja gaiden op me xdoos er wel altijd cool uitzien
@sjondenon, die gaat zowiezo een andere processor en gpu krijgen... Sony heeft een deal gemaakt met Ericson voor de chips
[ Voor 14% gewijzigd door Vinand op 19-01-2012 20:55 ]
Dan moet je wel een erggggg goeie laptop hebben (minimaal IPS display?)... Ik denk dat zelfs de duurste macbook niet kan tippen aan wat er in een gemiddelde smartphone word aangeleverd... Laat staan amoled schermen...AmbroosV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:09:
De (AM)OLED van Sony is een stuk natuurlijker qua kleur dan die van Samsung. Ik heb een Sony AMOLED in mijn Walkman X-series, en die is toch echt wel vrij goed qua kleur. Maar dan weer lang niet zo goed als mijn gewoon LCD-display in mijn laptop.
Hij heeft het specfiek over de kleuren. Ik denk dat hij doelt op het feit dat kleuren op een amoled altijd wat overdreven lijken. Qua schermtechniek kan je niet echt tegen amoled op verder namelijk ;-)Vinand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:21:
[...]
Dan moet je wel een erggggg goeie laptop hebben (minimaal IPS display?)... Ik denk dat zelfs de duurste macbook niet kan tippen aan wat er in een gemiddelde smartphone word aangeleverd... Laat staan amoled schermen...
Wat betreft processor discussie: ik wou eerst ook altijd het nieuwste van het nieuwste, en inmiddels heb ik al 2 jaar mijn htc desire zonder dat ik mij er aan erger. Games speel ik niet op mijn telefoon, enkel cut the ropes af en toe, dus die gpu heb ik niet nodig. De CPU werkt alleen hard bij browsen en apps wisselen, en hoewel ik dat vaak doe heb ik mij nog niet vaak aan de traagheid ervan geërgerd. Vraag jezelf dus eens af of het wel nodig is, daarnaast is dit op dit moment de snelste CPU voor telefoons.
[ Voor 32% gewijzigd door Cyleo op 19-01-2012 22:00 ]
Vaio ZVinand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:21:
[...]
Dan moet je wel een erggggg goeie laptop hebben (minimaal IPS display?)... Ik denk dat zelfs de duurste macbook niet kan tippen aan wat er in een gemiddelde smartphone word aangeleverd... Laat staan amoled schermen...
Ik bedoelde inderdaad kleurechtheid. Qua contrast, pixel density en kijkhoeken zijn bijna alle mobiele displays inderdaad beter dan het gros van de notebooks.
Mwah, denk het niet. Vandaag zijn de resultaten van Sony Ericcson bekend gemaakt, en weer verlies. Sony doet het qua tv vlak ook heel slecht. De chips van Qualcomn staan gewoon nog niet bekend als killers, bij Sony moet juist een hele ommezwaai plaats gaan vinden willen ze marktaandeel van Samsung en Apple afpikken. Een hele grote ommezwaai..Nollekeuh schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:47:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd. Sony heeft zeker de capaciteiten, de wereldwijde bekendheid en de kwaliteit om de concurrentie hard aan te gaan met Samsung en Apple.
Als het waar is levert het een interessante strijd op! Ik denk wel dat Sony + Android een klap kan uitdelen aan Apple.
Waar baseer je dat 'beter' op? Er staan toch geen specificaties bij...Vinand schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:20:
"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."
Op het enigste wat er wel bij staat... De prijsSchaapje82 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:47:
[...]
Waar baseer je dat 'beter' op? Er staan toch geen specificaties bij...
@ AmbroosV
"Vaio Z" Lol, dat verklaart al een hoop.
is ook niet bepaald een standaard laptopje.
[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 20-01-2012 10:20 ]
Ah ja, dat dacht ik dan al.Vinand schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:30:
[...]
Op het enigste wat er wel bij staat... De prijs
Ik las ook ergens dat de prijzen op deze lijst puur omgerekend zijn van Indiase prijzen en je het dus eigenlijk ook nog niet echt kunt vergelijken met huidige toestellen+prijzen.
Ach, je kunt toch niet meer doen dan afwachten.
Tja Sony heeft dan ook werkelijk een duivels kutjaar achter de rug... Wat was er nou allemaal gebeurd?alwaysleft schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:30:
[...]
Mwah, denk het niet. Vandaag zijn de resultaten van Sony Ericcson bekend gemaakt, en weer verlies. Sony doet het qua tv vlak ook heel slecht. De chips van Qualcomn staan gewoon nog niet bekend als killers, bij Sony moet juist een hele ommezwaai plaats gaan vinden willen ze marktaandeel van Samsung en Apple afpikken. Een hele grote ommezwaai..
Lulzsec hack, Aardbeving in Japan, Overstromingen in Thailand en daarnaast ook nog de economische crisis???
Het zal denk ik dit keer niet aan de producten liggen, de gehele bravia HX9xx top lijn is werkelijk nergens te koop vanwege de lage voorraden, zelfde geld zo een beetje voor de gehele foto afdeling.. Probeer maar eens een winkel te vinden die de a77 of de nex7 verkoopt voor de normale advies prijs van Sony... Ze hebben weinig verkocht en toch zware voorraad problemen.. AmbroosV die vertelde hiervoor ook al dat Sony in de midrange ijzersterk is in de mobiele telefoons en erg veel vraag heeft alleen dankzij de voorraden worden de Samsung Ace en andere alternatieven voornamelijk verkocht. Jammer, ik hoop dat 2012 althans wat rooskleuriger gaat worden voor onze japanse vriendjes.
Het feit dat de chip al bijna een jaar oud is helpt natuurlijk ook niet mee, maar SE doet wel wonderen met software met de xperia lijn van vorig jaar. Ze zijn gewoon allemaal razendsnel en stabiel doordat ze maar een beperkt aantal modellen hebben, maar ik ben het wel met je eens en ga zeker even reviews afwachten.alwaysleft schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:30:
[...]
Mwah, denk het niet. Vandaag zijn de resultaten van Sony Ericcson bekend gemaakt, en weer verlies. Sony doet het qua tv vlak ook heel slecht. De chips van Qualcomn staan gewoon nog niet bekend als killers, bij Sony moet juist een hele ommezwaai plaats gaan vinden willen ze marktaandeel van Samsung en Apple afpikken. Een hele grote ommezwaai..
Er komt GLONASS-ondersteuning voor de laatste Xperia's. Dit brengt extra satellieten en dus ook nauwkeurigheid. (Hopelijk ook een snellere fix in het buitenland als je geen AGPS en bijbehorende roamingkosten wil)
Ook als ik gps a uit heb staan, dus maw werkt het zo al prima.
[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 22-01-2012 10:30 ]
http://www.gsmarena.com/u...ort_glonass-news-3698.phpjejeh schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:29:
Natuurlijk prima allemaal,maar wat is er mis met de huidige gps , op mijn arc s heb ik binnenshuis zelfs al in luttele seconde beet.
Ook als ik gps a uit heb staan, dus maw werkt het zo al prima.
Arc s heeft ook glonass
Punt is als je GPS en GLONASS hebt heb je gewoon meer satellieten dus een snellere fix / nauwkeurigheid
[ Voor 11% gewijzigd door Xentor op 22-01-2012 10:33 ]
Alle 2011 modellen zijn uitgerust met glonass las ik.
Maar ik heb ook ernstige twijfels over die mini,het toestel is al eens op vakantie geweest naar dynafix.
Ik dacht alleen de toestellen die uitgerust waren met de 1ghz single cores...jejeh schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:23:
Maar waarom is de de mini pro dan beduidend minder snel, mijn vriendin heeft die gsm namelijk.
Alle 2011 modellen zijn uitgerust met glonass las ik.
Maar ik heb ook ernstige twijfels over die mini,het toestel is al eens op vakantie geweest naar dynafix.
De Sony Ericsson Xperia mini pro is een compacte Android 2.3 smartphone met hetzelfde uitschuifbare keyboard, als het toetsenbord van - zijn grote broer - de Xperia pro. Het design is typisch Sony Ericsson; afgeronde hoeken zorgen voor een rank uiterlijk. Dankzij de 1 GHz Qualcomm Snapdragon is snelheid gegarandeerd.Vinand schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:35:
[...]
Ik dacht alleen de toestellen die uitgerust waren met de 1ghz single cores...
Dat heb ik echt gemist in de SE xperia Arc. 6 keer klikken en slepen door een lijst om iemand te bellen is niet fijn.
Verder geweldig mooi toestel , nog een paar maanden wachten tot mijn contractverlenging
kingfriko
Ik heb op het moment een N900 met 155 + Surf Totaal KPN abbo die origineel in maart zou aflopen, deze is ondertussen met een kleine 4 maanden contractueel verlengt voor levenslang 20% korting ivm een aanbieding.
Daar ik niet veel bel of SMS maar wel veel onderweg op internet zit is dit een uitstekende abbo voor mij, fair use "unlimited" internet vs de huidige krappe datalimieten. Dus was ik van plan deze door te laten lopen.
Maar ik wil eigenlijk wel een nieuwe telefoon omdat de N900 kwa features en gebruiksgemak niet meer mee kan met de huidige generaties. Dus zit ik te kijken om een nieuwe los te kopen.
In eerste instantie was mijn oog op de Arc S gevallen tot de Xperia S werd aangekondigd. Is het wachten en de ~200 euro meer kostende Xperia S het waard of is de Arc S een goed alternatief?
De Xperia S ziet er een ge-wel-dig toestel uit, qua hardware en vooral qua software. De skin van Sony Ericsson in 2011 was al goed vergeleken met die van andere merken, die op de 2012-lijn ziet er simpelweg super uit. Veel RAM, een snelle dualcore, sneller intern geheugen, 720p-display. Dat verschil ga je toch voelen. En je kan hem in Duitsland vinden vanaf €450. Dus valt hij qua prijs eigenlijk best mee, minder dan de Arc bij introductie was.
Ik zou in ieder geval nog wachten tot MWC (26-... februari). Daar gaat Sony waarschijnlijk de iets goedkopere smartphones aankondigen, waaronder een reeks kleinere versies van de Xperia S met een volledig nieuwe SoC (die wel eens erg interessant kan gaan worden).
Conclusie: de Xperia Arc S is ondertussen een beetje gedateerd, en dat begin je te voelen. Best om te wachten op de nieuwe SE-lijn.
Aan de hand van UV licht werkt het vlekken weg wat ik er van begreep en de batterij moet binnen 30 min 80% opgeladen kunnen zijn.
Klinkt allemaal goed
source
Ah, dat klinkt goed. Dat zijn de leuke features die een telefoon boven het maaiveld uit kunnen laten steken.Xentor schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:54:
Kwam net tegen dat de Xperia S een snellaad functie heeft en anti vlekken coating.
Aan de hand van UV licht werkt het vlekken weg wat ik er van begreep en de batterij moet binnen 30 min 80% opgeladen kunnen zijn.
Klinkt allemaal goed.
source
http://europa.eu/news/economy/2012/01/20120127_en.htm
Proficiat Sony Mobile Communications! Goodbye Ericsson, we had a blast!
(en nu mag die "Subject to regulatory approval" ook weg, hoera!)
Officiële beslissingstekst (Europese wetgeving op Mergers)
Article 6(1)b : the concentration does not raise
serious doubts as to its compatibility with
the common market: approval
Eigenlijk best grappig als je er over nadenkt. De smartphones van Sony gaan binnenkort meer "Ericsson" zijn dan ze ooit geweest zijn toen ze nog Sony Ericsson noemden. De mensen die aan de telefoons werken blijven hetzelfde, maar als deel van de overeenkomst gaat Sony nu wél SoCs gebruiken die een baseband van Ericsson hebben. Terwijl dat tot nu toe altijd Qualcomm was. Ericsson verhuist dus van de behuizing naar de SoC
[ Voor 102% gewijzigd door AmbroosV op 28-01-2012 00:36 ]
Ik heb mij daar ook altijd over verbaas in het SE tijdperk, al zal mijn volgende SE nog steeds op een qualcomm draaien :-PAmbroosV schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:18:
Acquisition of sole control of Sony Ericsson by Sony – approved!
http://europa.eu/news/economy/2012/01/20120127_en.htm
Proficiat Sony Mobile Communications! Goodbye Ericsson, we had a blast!
(en nu mag die "Subject to regulatory approval" ook weg, hoera!)
Officiële beslissingstekst (Europese wetgeving op Mergers)
[...]
Eigenlijk best grappig als je er over nadenkt. De smartphones van Sony gaan binnenkort meer "Ericsson" zijn dan ze ooit geweest zijn toen ze nog Sony Ericsson noemden. De mensen die aan de telefoons werken blijven hetzelfde, maar als deel van de overeenkomst gaat Sony nu wél SoCs gebruiken die een baseband van Ericsson hebben. Terwijl dat tot nu toe altijd Qualcomm was. Ericsson verhuist dus van de behuizing naar de SoC
Anoniem: 294494
http://talk.sonyericsson.com/message/146559#146559
Power to the beat.
Of de gebruikte kernel kan (nog) maar met 1 tegelijkertijd omgaan..
[ Voor 139% gewijzigd door Nnoitra op 28-01-2012 14:58 ]
Alle nieuwe Sony-toestellen nà de Xperia S hebben geen Qualcomm-SoC meer, maar een ST-Ericsson. Erg efficiënte CPU's met snelle GPU's.
Haha, ja, vind ik ook. Het is wel echt een hate it or love it, want er zijn ook genoeg te vinden die het vreselijk lelijk vinden.
Snelle mirror: http://www.ambroosvaes.be/CosmicFlow.apk
http://www.xperiablog.net...ks-on-2011-xperia-models/
[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 29-01-2012 23:24 ]
Ben nooit echt fan van live wallpapers omdat ik altijd het idee krijg dat dat nogal batterij vreet. En de Xperia S leek mij nou juist een van de eerste smartphones te worden die het langer dan een dag uithoud bij normaal gebruik.
Heb hem op mijn Samsung Gio geinstalleerd, hij werkt gewoon op alle toestellen met android 2.3.3 of hoger.AmbroosV schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:14:
De (enorm sexy) livewallpaper die op de Xperia S staat is uitgelekt! En werkt op alle Xperia's op 2011! En waarschijnlijk ook op andere telefoons!
Snelle mirror: http://www.ambroosvaes.be/CosmicFlow.apk
http://www.xperiablog.net...ks-on-2011-xperia-models/
Dit topic is gesloten.