Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 11:30

LT29i Hayabusa + LT30i Mint (?): de geruchten

Hallo allemaal!

Aangezien de geruchtenmolen op gang begint te komen dacht ik dat het misschien eens tijd was om een topic te starten voor de LT29i (interne naam Hayabusa) en de LT30i (interne naam waarschijnlijk Mint).

Artikels op Tweakers:
nieuws: 'Sony werkt aan quadcore-smartphone met amoled-scherm'
http://tweakers.net/nieuw...nieuwe-processor-mee.html

Informatie van Sony over de Japanse Xperia GX:
http://www.sonymobile.com...xperiagxxperiasx-20120509

LT29i Hayabusa
De LT29i zou in het najaar op de markt komen (Q3-Q4) en dé nieuwe superphone worden.
Volgens de geruchten zou het een variant worden op de Japan-only Xperia GX.
  • 4,6" 720p-LCD
  • Qualcomm Snapdragon S4 (geen Pro, dus met Adreno 225)
  • 1700mAh
  • 13MP-camera met RGBW-sensor (voor oa semi-echte HDR, hogere lichtgevoeligheid, ...).
  • ICS on-screen keys, dus geen hardwareknopjes meer.
Xperia GX:
Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaGXBlack.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaGXWhite.jpg

LT30i Mint
Over de LT30i is nog niet zo veel bekend. De codenaam is waarschijnlijk Mint, maar dat is niet zeker.
Wat we nu denken:
  • 4,3" AU Optronics AMOLED (ik hoop/vermoed geen PenTile)
  • Onbekende Quadcore-processor (Tegra? Snapdragon? Exynos? OMAP? Atom? NovaThor?)
  • Release waarschijnlijk eind 2012 - begin 2013? De 3 in LT30i staat normaal voor 2013, maar Sony zou kunnen afwijken van het naamgevingsschema.
Er doet een gerucht de ronde dat dit wel eens de opvolger van de Xperia Play zou kunnen worden omwille van de erg hoge specs en dan het relatief 'kleine' scherm. Van deze zijn er (tot nu toe) ook nog geen foto's uitgelekt.

Discuss away 8)

[ Voor 17% gewijzigd door AmbroosV op 16-05-2012 18:39 . Reden: Update 09/05: Xperia GX ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Laat maar komen! :)
Ik hoop toch stiekem op een Quad-Core Snapdragon S4 versie voor begin 2013 of een WP8 versie voor een van beide, dan zouden het helemaal toptoestellen zijn :)

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Dacht dat Sony meer Novathor's ging gebruiken? Hoe zit het daar nou mee, of kunnen die gewoon niet voldoen aan zo'n high end toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 114616 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:05:
Dacht dat Sony meer Novathor's ging gebruiken? Hoe zit het daar nou mee, of kunnen die gewoon niet voldoen aan zo'n high end toestel?
Ik denk dat die voorlopig nog niet mee kunnen met de top.
Voorzover nu bekend is gebruiken ze nog de oude ARM A9 cortex met alleen dual core. ( nog tot 2013? :X )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Remcom00 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:02:
Laat maar komen! :)
Ik hoop toch stiekem op een Quad-Core Snapdragon S4 versie voor begin 2013 of een WP8 versie voor een van beide, dan zouden het helemaal toptoestellen zijn :)
Er staat geen quadcore meer op de planning voor dit jaar bij Qualcomm, toch geen die bruikbaar is in smartphones. Misschien wel in de LT30i, begin 2013?

Een Snapdragon S4 Pro dualcore met de nieuwe GPU lijkt me ook al kickass, zeker in combinatie met de 2200mAh-batterij. Dat kan erg interessant worden voor de batterijduur!
Anoniem: 114616 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:05:
Dat is het plan wel, maar bij ST-Ericsson hebben ze voorlopig niet direct iets interessant vrees ik. Misschien de U9500 (of de LTE-variant L9540), maar dat zijn dualcores. 1.85Ghz (maximum, in realiteit wss lager) Cortex-A9 met een Mali 400 (of PowerVR SGX544). Misschien voor de goedkopere modellen in 2013 wel een mogelijkheid, maar lijkt me niets voor een flagship, zeker niet met die PowerVR.

Misschien de A9600 (met later de U9600?)? Die staat in principe nog op de planning voor dit jaar, maar bij ST-Ericsson hoor je niet zo veel in het nieuws. Het laatste officiële wat we over die SoC hebben gehoord is ondertussen ook al van februari 2011 geleden. Die zou draaien op een Cortex-A15 dualcore van rond de 2Ghz met een PowerVR Rogue (series 6) GPU. Moesten ze die dit jaar nog op de markt krijgen zou dat een immens krachtige tegenspeler voor de Snapdragon S4 Pro kunnen worden.

Persoonlijk hoop ik van harte dat ze bij Sony samen met ST-Ericsson of Qualcomm eens serieus gaan pushen. Ze hebben nu de kans om hun naam op de telefoonmarkt terug te nemen na de (toch wel tegenvallende) aankondiging van de Galaxy S3.

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 07-05-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony Japan vandaag gepresenteerd:
http://www.xperiablog.net...ced-by-sony-mobile-japan/

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaGXBlack.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaGXWhite.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaSXBlack.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaSXWhite.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 09-05-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
Er doet een gerucht de ronde dat dit wel eens de opvolger van de Xperia Play zou kunnen worden omwille van de erg hoge specs en dan het relatief 'kleine' scherm.
zo klein is een 4.3" scherm niet. anders had de xperia s ook een klein scherm...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ziet er geweldig uit, alleen wat groot misschien... De GX komt normaal ook naar Europa in een aangepaste versie. Nu is het vooral een kwestie van afwachten wat voor processor er in zit. Als ze deze reeks op de Europese markt kunnen aankondigen voor de release van de Galaxy S3 aan een iets lagere of vergelijkbare prijs dan zouden ze er wel eens heel erg veel van kunnen verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees op meerdere plekken dat het een S4 is. Prima specs, wel raar dat ze dan minder geheugen erin doen. Kon de achterkant bij de Arc al nooit waarderen en dat valt bij deze ook behoorlijk tegen, SX vind ik in zijn geheel dan wel weer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:18

RUFFNECK

Poentje

Ik vind ze allebei prachtig uitzien! :9~

Hoop dat een EU release niet lang na Japan op zich laat wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Deze heeft wel een MicroSD, maar het kan natuurlijk altijd dat de Europese versie wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 11:04
RUFFNECK schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:41:
Ik vind ze allebei prachtig uitzien! :9~

Hoop dat een EU release niet lang na Japan op zich laat wachten....
ik hoop dat er een s4 pro in zit :9~ dan is het mijn volgende smartphone _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 19:26
Volgens het originele artikel een release in de zomer. Europa dan in augustus/september? Zou geweldig zijn, m'n abbo loopt dan af, kan ik overstappen van m'n xperia neo naar de xperia gx. Hoewel sony hayabusa veel vetter klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Vooral die witte gebogen doet me denken aan de Arc.. Die vind ik zelf wel heeeel erg bijzonder.
Maar goed, voor mij is de keuze echt tussen deze smartphone of de bb10 smartphones. Ik heb in principe toch al een ps vita waar ik alle media inclusief skype mee doe...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:09
Mooie telefoons, maar houd het eerst toch maar even bij mij Xperia S. Valt me wel op dat er een specifiek "Walkman" logo op de launcher staat, of is dit normaal bij de Japanse firmware of iets dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Die Walkman is een gevolg van de overname door Sony. Zoals de muziekspeler op iPhones ook genoemd is naar de iPod is het ergens wel logisch dat Sony nu met Walkman komt. Hij krijgt ook nog enkele nieuwe features, waaronder betere integratie met de online services van Sony (en Gracenote), en dingen zoals Clear Stereo. Ik heb die dingen op mijn echte Walkman, en ze werken echt wel. Vooral DSEE, een techniek om verloren frequenties te herstellen, is echt een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:09
AmbroosV schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:02:
Die Walkman is een gevolg van de overname door Sony. Zoals de muziekspeler op iPhones ook genoemd is naar de iPod is het ergens wel logisch dat Sony nu met Walkman komt. Hij krijgt ook nog enkele nieuwe features, waaronder betere integratie met de online services van Sony (en Gracenote), en dingen zoals Clear Stereo. Ik heb die dingen op mijn echte Walkman, en ze werken echt wel. Vooral DSEE, een techniek om verloren frequenties te herstellen, is echt een meerwaarde.
Die technieken uit de Walkman ken ik inderdaad ook maar als tegoed, maar denk niet dat die wijziging van de naam echt wat te maken heeft met de overname anders was dat in de Xperia S ook al gebeurd naar ik aanneem. Zeker omdat er een Live with Walkman smartphone was en tonnen walkman feature phones, Walkman en Cybershot waren de eerste Sony merknamen die de overstap maakte naar SE...

Ben dus benieuwd of het alleen een gerebrande app is of ook echt een nieuwe app, wellicht krijg de Xperia S het ook met Android 4.0.

Zie trouwens wel een potentieel probleem aankomen, in 2011 hadden praktisch alle SE's dezelfde SoC(Qualcomm S2 MSM8255) en kon men één firmware update over de hele lijn uitrollen. Nu zie ik 3 modellen met ST-Ericsson NovaThor(Xperia P, U en Sola), 1 met Qualcomm S3(Xperia S) en 2 met Qualcomm S4 of S4 Pro(Xperia GX/SX). Dat zijn buiten de verschillende configuraties van RAM/Schermen toch ook al 3 redelijk tot totaal verschillende SoC's waarvoor ontwikkeld moet worden. Wellicht dat Qualcomm naar Qualcomm nog wel te doen is maar toch is het lang niet zo eenvoudig als één SoC voor alle toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:02:
Is jou bekend of de Xperia S ook een Walkman app krijgt bij de ICS update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Frietsaus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Is jou bekend of de Xperia S ook een Walkman app krijgt bij de ICS update?
Geen idee, maar ik verwacht van wel. En als Sony het niet doet dan komt iemand van XDA er wel mee.

Als ze bij Sony de traditie voortzetten krijgen alle toestellen binnen een jaar alle nieuwe features van dat jaar. Vorig jaar had je bijvoorbeeld bij de release van de Xperia Arc maar een heel klein aantal features standaard erop. Later zijn dan allerlei nieuwigheden van de Arc S, Neo V en Ray ook beschikbaar geworden voor de eerdere toestellen van 2011.

Net de press release nog eens nagelezen, de GX heeft geen Japan-specifieke features (op de modem met LTE na). Deze is dus perfect voor een release in Europa, en ik denk dus ook dat we die tegen het eind van de zomer mogen verwachten.

Ik vind de GX er wel heel erg leuk uitzien. Net genoeg curve, en mooi mat. ICS softkeys gaat ook fijn worden! De SX is ook wel SeXy, maar ziet er door zijn vorm nét iets te iPhone uit. De bezel bovenaan is ook wat vreemd, maar dat is waarschijnlijk door alle Japan-only features (mobiele TV, IR-blaster, ...) - moest die ooit in Europa/US op de markt komen zal hij ook wel wat kleiner zijn.

Volgens een bepaalde blog zit er in de GX trouwens een gewone S4, geen S4 Pro (MSM8960). Een mogelijke verklaring zou zijn dat er nog geen Pro-versie (met Adreno 320) beschikbaar is zonder LTE. Dus zijn er voorlopig twee opties voor releases in Europa: de S4 met Adreno 225 gebruiken, of de S4 Pro met Adreno 320 gebruiken en dan een nutteloze LTE-modem in de telefoon hebben...

[ Voor 50% gewijzigd door AmbroosV op 09-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
En kijk eens wat er nu weer is uitgelekt!

http://www.gsmarena.com/s..._first_time-news-4225.php

ST26i, Small Touch 2012 mid-high end! Aka waarschijnlijk met een snelle dualcore en vrij goede specs. De opvolger van de Ray met andere woorden!

Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/newsimg/12/05/sony-st26i-leak/gsmarena_001.jpg

Sommige afdelingen bij Sony Mobile zijn echt wel zo lek als een zeef. Not that I mind :P

[ Voor 34% gewijzigd door AmbroosV op 09-05-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 05:10

W84

Ben echt benieuwd, maar tot nu toe vind ik de Xperia S nog steeds de mooiste qua ontwerp. :)

@hierboven: Het logo is weg! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Sony heeft ge weldige ontwerpen! Zien er prachtig uit. wordt steeds moeilijker zo.. over een week of 2 gaan voor de Xperia P of toch nog even wachten... :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W84 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:00:
Ben echt benieuwd, maar tot nu toe vind ik de Xperia S nog steeds de mooiste qua ontwerp. :)

@hierboven: Het logo is weg! ;w
Ondanks de specs had ik ook met die toestellen op de markt voor de S gekozen met het liquid logo :9~ ;w . ( hadden ze best kunnen adapteren als het logo voor de mobiele divisie.) Hoop dan ook dat ze volgend jaar mei toch ook weer een opvolger van de S hebben dan.

Maar ze gaan qua hardware de goede kant op!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 11-05-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De eerste hands-ons van de Xperia SX en GX beginnen te verschijnen!

Dingen die we nog niet wisten:
- Notification-bar toggles
- Gallery met een kaart voor geolocation
- Location-based WiFi (bvb WiFi automatisch inschakelen als die en die cell-towers in de buurt zijn)

YouTube: Sony Xperia GX (LT29/SO-04D) - First Look
YouTube: Sony Xperia SX (MT28/SO-05D) - Hands-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:45:
De eerste hands-ons van de Xperia SX en GX beginnen te verschijnen!

Dingen die we nog niet wisten:
- Notification-bar toggles
- Gallery met een kaart voor geolocation
- Location-based WiFi (bvb WiFi automatisch inschakelen als die en die cell-towers in de buurt zijn)

YouTube: Sony Xperia GX (LT29/SO-04D) - First Look
YouTube: Sony Xperia SX (MT28/SO-05D) - Hands-on
Die GX, de voorkant is prima maar alle andere kanten kunnen mij niet bekoren. Arc design heeft mij nooit echt kunnen overtuigen wat de X10 en S wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De SX is eigenlijk ook best wel interessant, moest deze een internationale uitvoering krijgen. 300DPI, dezelfde snelle dualcore als de GX (Snapdragon S4), fatsoenlijke camera (de 8MP-chips van Sony doen het in mijn ogen nog altijd net wat beter dan die van 12MP), ...

En 3.7" blijft (in mijn ogen) toch wat handiger dan 4.3" (of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 05:10

W84

Ik blijf het zeggen... de Xperia S is nog steeds de mooiste. :p Bij die SX vind ik trouwens die camera unit zo raar opeens. Totaal uit het design en echt zo van: Laten we 'm hier maar plaatsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:34:
De SX is eigenlijk ook best wel interessant, moest deze een internationale uitvoering krijgen. 300DPI, dezelfde snelle dualcore als de GX (Snapdragon S4), fatsoenlijke camera (de 8MP-chips van Sony doen het in mijn ogen nog altijd net wat beter dan die van 12MP), ...

En 3.7" blijft (in mijn ogen) toch wat handiger dan 4.3" (of meer).
Deel je mening. Die SX is echt een mooi toestel ook. Sony ( SE was ) is goed bezig. Die camera zit er wel een beetje ongelukkig opgeplakt, hadden de achterkant gewoon ala de S moeten doen.

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/XperiaSX_6.jpg
Vind wit vaak niet heel mooi maar bij deze :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 16-05-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er een LT30i komt, om de TS even te quoten
AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 1)"
Het zou heel onwaarschijnlijk zijn als ze iets dat ze net geïntroduceerd hebben (en volledig klopte in het verleden) nu alweer gaan veranderen. Daarnaast staat de Mint voor september geplant en niet 2013. Als de Hayabusa dus in juli uitkomt in NL of in Japan, dan kunnen we dus zien wat er in september komt. Komt de Hayabusa in juli in japan dan zal er misschien in september wat in japan komen.

De LT29i is inderdaad de Hayabusa, wat de Mint dus wordt (Xperia Play 2 oid) zullen we dus voorlopig even niet weten. Het kan de europese versie zijn van de hayabusa. Of niks. De release lijst blijft uitgelekt en valt onder het vakje geruchten. De SX/LT28i stond er ook niet op.

[ Voor 58% gewijzigd door Dimiz op 17-05-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is anders. Op XDA zit iemand die bij Sony Mobile werkt. De Xperia GX is de Mint. De Europese versie van de Mint (Europese GX) wordt de Hayabusa. Omdat de GX onder andere LTE aan boord heeft kost de Mint op de roadmap meer dan de Hayabusa. Een LT30i komt er dus niet. In Japan gebruikt Sony de toestelnummering van de providers, de GX is niet de LT29, maar wel een varaint op.

De Europese variant van de GX (dus de LT29i Hayabusa die voorlopig nog onbekend is) komt hier op de markt in september. Dat ligt mooi in lijn met wat Sony altijd ongeveer doet: een family in Q1 en een family in Q3. Klopt ook met de softwareversies.

Xperia 2011 Q1 (Arc, Neo, Pro, Play): release met build 3.0 (Android 2.3.2).
In Q2 kregen deze toestellen een minor update + platform update naar build 3.0.1 (Android 2.3.3).

Xperia 2011 Q3 (Arc S, Ray, Neo V, ...): release met build 4.0.1 (Android 2.3.4). Bij de release van deze toestellen hebben de Q1-toestellen ook alle nieuwe features en build 4.0.1 gekregen. Bevatte onder andere Facebook inside Xperia v2. In Q4 kregen deze toestellen (en de eerdere toestellen) allemaal samen een update naar build 4.0.2, vooral stability fixes.

Nu hebben deze toestellen een update gekregen naar 4.1. Geen echte nieuwe Sony-only features, alleen wat backports van de Xperia S en een platform update naar ICS. Sony heeft hier wel nog ruimte gelaten voor buildversie 5, dus wie weet wat er nog aankomt. Er is een update naar 4.0.4 gelekt, dus ze werken nog wel door.

Voor 2012 verwacht ik het volgende:
2012 Q1-toestellen (S, P, U, sola): release met build 6.0 en Android 2.3.7.
Eind Q2: Update naar build 6.1, bevat voor zover bekend geen nieuwe Sony-made features, enkel een platform update naar ICS. Update is dus vergelijkbaar met die van build 4.0 naar 4.1 voor de 2011-toestellen.

2012 Q3-toestellen (MT28i, LT29i, GX, SX, ...): release met build 7.0 en Android 4.0. Waarschijnlijk gaat deze software ook pas in Q3 doorvloeien naar de Q1-toestellen.

Een quadcore gaat Sony niet meer uitbrengen in 2012, dat hebben ze al gezegd. De huidige quadcores (Cortex A9-based) zijn volgens Sony niet efficiënt genoeg (en daar heeft Sony deels gelijk in). Wanneer de S4 of A15-quadcores beschikbaar komen zullen ze er misschien wel toestellen mee uitbrengen. Bijvoorbeeld de nieuwe NovaThor met een 2Ghz A15-quadcore en een beest van een GPU (PowerVR Rogue)

Ik moet de TS nog eens aanpassen.

Al deze dingen zijn maar vermoedens van mij, maar Sony Mobile is in het algemeen vrij voorspelbaar, en aangezien alles goed lijkt te gaan verwacht ik geen grote veranderingen.

[ Voor 72% gewijzigd door AmbroosV op 17-05-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Opheldering! Dankje! Heb je linkje naar XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
http://forum.xda-develope...p?p=25949067&postcount=75

en

http://forum.xda-develope...p?p=25890256&postcount=55

en

http://forum.xda-develope...p?p=25875832&postcount=43

en

http://forum.xda-develope...p?p=25857677&postcount=18

en nog een paar andere posts waar ongeveer hetzelfde in staat. De GX is dus eigenlijk noch Hayabusa noch Mint, maar is er wel erg aan verwant. Mint is waarschijnlijk de LTE-versie voor AT&T (zoals de ion nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
snel naar europa toe brengen die zooi! kopen kopen kopen :9~
wil een opvolger voor mijn galaxy s :P

ik vind de gx prachtig om te zien! de sx is ook niet verkeerd:)

mmh wel meer interessante telefoons! http://www.nttdocomo.com/pr/files/20120516_attachment_02.pdf

[ Voor 24% gewijzigd door hikhakhok op 17-05-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ambroos, dat is waardevolle info, komt op het volgende neer:
1 Toestel, 3 varianten
Japan = LT29i Mint Domoco versie (infrarood, spatwaterdicht, tv tuner)
LTE landen = LT29i Mint (vaste batterij, 1850mAh, gromen rand)
non LTE = LT29i Hayabusa (verwisselbare batterij, 1750 mAh, gromen rand)

Maar dit zijn best duidelijke details, iemand van SM zou dat toch nooit zo op een forum gooien? Ik probeer al tijden wat los te krabbelen bij verschillende mensen en zijn nergens mee te paaien of pesten.

Waar staat trouwens dat ie van SM komt, of is dat een aanname op basis van hoe hij praat en wat hij post? Just curious

[ Voor 10% gewijzigd door Dimiz op 17-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Hij zit al lang op XDA en heeft al een paar keer hints gegeven. Wat hij zegt klopt achteraf ook altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Mooi! Dan kan je de startpost misschien updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
Dimiz schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:27:
Ambroos, dat is waardevolle info, komt op het volgende neer:
1 Toestel, 3 varianten
Japan = LT29i Mint Domoco versie (infrarood, spatwaterdicht, tv tuner)
LTE landen = LT29i Mint (vaste batterij, 1850mAh, gromen rand)
non LTE = LT29i Hayabusa (verwisselbare batterij, 1750 mAh, gromen rand)

Maar dit zijn best duidelijke details, iemand van SM zou dat toch nooit zo op een forum gooien? Ik probeer al tijden wat los te krabbelen bij verschillende mensen en zijn nergens mee te paaien of pesten.

Waar staat trouwens dat ie van SM komt, of is dat een aanname op basis van hoe hij praat en wat hij post? Just curious
maar hoe ziet de GX met chromen rand er uit dan??

Originally Posted by a4rocks
More than 1 flagship phone per year is not the ideal strategy, especially for the buyers of the first flagship like the XPERIA S. I must say I prefer the design of the S than my Arc S because of the outward convex curve. Makes it easier to hold even if it makes the device slightly thicker. The Arc S was certainly nice but not as nice to hold as the S itself. And since the specs of the Hayabusa is quite similar to the S, I will consider myself making a pretty good buy

unknown13x: Might want to wait until the announcement, there might be some surprises

_/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door hikhakhok op 17-05-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Denk beetje zelfde idee als de Arc, wel jammer, vond dat mat zwarte stuk mooier.

Heb ik ook gelezen inderdaad, kan geen maand meer wachten eigenlijk haha

[ Voor 32% gewijzigd door Dimiz op 17-05-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

prachtig apparaat, alleen jammer dat het waarschijnlijk nog wel even gaat duren voordat ie in NL uitkomt.Daarnaast zit er ook een piepkleine batterij in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Nope, in het topic van xda staat ergens van een betrouwbare poster dat het Sony logo bovenaan komt.

@Ambroos:
De zogenaamde betrouwbare bron gaat nu wel de fout in met het gerucht over een LT30a, het kan gewoon niet zo zijn dat Sony ineens van zijn methode afwijkt. Heb het dus even fijn op een rijtje gezet in het desbetreffende topic. Ik ben benieuwd.

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1641113&page=26

[ Voor 64% gewijzigd door Dimiz op 18-05-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
LT30 is vreemd, maar kan wel. De 'market indication' (laatste nummer) gaat normaal van 1 tot 9. Die 0 kunnen ze gebruiken voor speciale toestellen. Het feit dat het een LT30a is geeft in ieder geval aan dat het er eentje is voor de Americas, dus da's waarschijnlijk gewoon een of andere speciale variant voor een of andere provider in de USA. Ik zou er niet veel meer achter zoeken. Het feit dat ze op hetzelfde moment in EMMA komen wil vooral zeggen dat er qua hardware niet veel verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Is waar, maar dan nog klopt die 3 niet in loop van de lijn. Ben benieuwd of ie nog reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
mmh, volg xda beetje, en ik zie dat ambroosV ook overal achter aan zit:D maar zou dit over next sony gaan?

een poll op Facebook:
What's the most important thing to you when buying a smartphone?
Durability
Style
Water resistance
Scratch proof screen

of komt er een nieuwe activia aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ben EVERYWHERE :D

Er zijn inderdaad de laatste tijd geruchten dat er een nieuwe Active aankomt. De LT29i is aan de andere kant ook nog altijd gepland voor de zomer, maar die aankondiging is voor CommunicAsia dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
AmbroosV schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:44:

Er zijn inderdaad de laatste tijd geruchten dat er een nieuwe Active aankomt. De LT29i is aan de andere kant ook nog altijd gepland voor de zomer, maar die aankondiging is voor CommunicAsia dacht ik.
Dat is echt werkelijk GEWELDIG nieuws. Een nieuwe active aka indestructable phone maar dan met de specs van de Xperia mint/S zou een echte killer worden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
AmbroosV schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:44:

En de LT30i mint? wat moeten we daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
mooi strak ding die ene foto lijkt wel wat op de lg 4x hd wat ik een mooi strak desing vind.
rondingen enzo hoeven van mij niet.
hopen dat er snel wat specs uitkomen vanuit sony zodat we kunnen zien of ik moet kiezen tussen de huawei ascent d quad of de lh 4x hd of toch nog even moet wachten op sony.

en zo blijven we wachten haha zal ooit een keuze moeten maken maar het gaat zo verrekte snel die technologie dat ik steeds mijn wensen bijdraai naar net iets meer zodat hij langer meekan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Vinand schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:45:
[...]

Dat is echt werkelijk GEWELDIG nieuws. Een nieuwe active aka indestructable phone maar dan met de specs van de Xperia mint/S zou een echte killer worden.
Je begrijpt me verkeerd :P Er komt een nieuwe Active, waarschijnlijk met de gewoonlijke ST-E U8500, én er komt de LT29i. De geruchten gaan nu weer in de richting van een Xperia S2, à la Arc -> Arc S vorig jaar. De nieuwe S zou dan een Snapdragon S4 draaien.

We zullen moeten wachten op de aankondigingen, ik hoop dat die deze week nog gaan komen.

Over de Mint weet ik niets, die is nog te ver weg. Een quadcoretoestel van Sony Mobile komt in ieder geval niet meer op de markt voor 2013, zoveel is zeker. Daar moet dus ook niemand op hopen :P (Er komt wel een nieuwe tablet met Tegra 3, maar tablets worden gemaakt door het VAIO-team, dus die tellen niet mee.)

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 29-05-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
AmbroosV schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Je begrijpt me verkeerd :P Er komt een nieuwe Active, waarschijnlijk met de gewoonlijke ST-E U8500, én er komt de LT29i. De geruchten gaan nu weer in de richting van een Xperia S2, à la Arc -> Arc S vorig jaar. De nieuwe S zou dan een Snapdragon S4 draaien.

We zullen moeten wachten op de aankondigingen, ik hoop dat die deze week nog gaan komen.

Over de Mint weet ik niets, die is nog te ver weg. Een quadcoretoestel van Sony Mobile komt in ieder geval niet meer op de markt voor 2013, zoveel is zeker. Daar moet dus ook niemand op hopen :P (Er komt wel een nieuwe tablet met Tegra 3, maar tablets worden gemaakt door het VAIO-team, dus die tellen niet mee.)
stoppen ze dan er wel alsjeblieft een s4pro in :9 :9~
maar het zou mooi zijn als er een xperia s2 uitkomt met een paar leuke dingen van de u en de p:)

snap alleen niet waarom ze nou ook de ion in europa uitbrengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar uurtjes wachten nog.

Afbeeldingslocatie: http://pressreleases.sonymobile.com/Upload/2012/0530/Xperia_go_Xperia_acro_S_TopImage.png

Niet verkeerd. Lekker douchen met je smartphone :9~

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 30-05-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Een Snapdragon S4 met Adreno 320, wie heeft dan nog een Quad Core nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De go draait op een NovaThor U8500, de Acro S draait nog altijd op de S3.

Qua specs is de Go een waterproof Sola en de Acro S een waterproof Xperia S (met iets minder geheugen en een microSD-slot) :P

Aangezien de Acro S nog altijd maar een LT26w is en nog niet de beoogde LT29i laat ik dit topic netjes open! De Acro S krijgt een topic, ik denk dat ik er dadelijk eentje ga maken!

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 30-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:22:

Qua specs is de Go een waterproof Sola en de Acro S een waterproof Xperia S (met iets minder geheugen en een microSD-slot) :P

Aangezien de Acro S nog altijd maar een LT26w is en nog niet de beoogde LT29i laat ik dit topic netjes open! De Acro S krijgt een topic, ik denk dat ik er dadelijk eentje ga maken!
Ze zijn toch goed bezig met meer toestellen. Zal hun marktpositie goed doen. Misschien dit omdopen tot een algemeen Xperia geruchtentopic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:33:
[...]

Ze zijn toch goed bezig met meer toestellen. Zal hun marktpositie goed doen. Misschien dit omdopen tot een algemeen Xperia geruchtentopic? :P
Als ik topictitels kon bijwerken was dat nog een mogelijkheid geweest, maar ik denk dat ik het nu maar laat zoals het is :P

Sony is inderdaad van plan om met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk toestellen te releasen. Daarom dus dat je telefoons die eerst exclusief zijn voor een bepaalde regio later toch ook gaat zien in andere regio's. Ook de beperkte platformen zoals in 2011 komen hier weer terug, voorlopig is het nog altijd alleen maar U8500 of MSM8260, dus qua software is het nog altijd erg gemakkelijk voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:37:
[...]

Als ik topictitels kon bijwerken was dat nog een mogelijkheid geweest, maar ik denk dat ik het nu maar laat zoals het is :P

Sony is inderdaad van plan om met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk toestellen te releasen. Daarom dus dat je telefoons die eerst exclusief zijn voor een bepaalde regio later toch ook gaat zien in andere regio's. Ook de beperkte platformen zoals in 2011 komen hier weer terug, voorlopig is het nog altijd alleen maar U8500 of MSM8260, dus qua software is het nog altijd erg gemakkelijk voor Sony.
Nu nog een agressievere marketing, hoewel ik het altijd wel waardeer dat ik vaak de enige ben die met een SE loopt ipv al die lui met de SII en Iphone. Alleen mijn naaste omgeving volgt steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Cool als deze telefoons rond november komen, dan mag ik er een kiezen (joeppie) omdat dan me abbo begint af te lopen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Deze hebben we ook nog:
http://translate.google.c.../2012/05/xperialt39i.html

Maar volgens mij is die nep

[ Voor 67% gewijzigd door Dimiz op 30-05-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Die is heel erg nep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
wat is sony allemaal het doen?
Komen wel heel veel telefoons van sony in eens :?
en dan allemaal telefoons die het net niet zijn:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
hikhakhok schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:34:
[...]

wat is sony allemaal het doen?
Komen wel heel veel telefoons van sony in eens :?
en dan allemaal telefoons die het net niet zijn:(
ze zijn stukken goedkoper dan de concurent dus behoren ze ook niet in dezelfde prijsklass en als je dan de prestatie gaat bekijken doen ze het juist wel eer erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06
computerjunky schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:18:
[...]

ze zijn stukken goedkoper dan de concurent dus behoren ze ook niet in dezelfde prijsklass en als je dan de prestatie gaat bekijken doen ze het juist wel eer erg goed...
Precies.
Als je modellen met Sony vergelijkt met de modellen die de concurrentie in dezelfde prijsklasse heeft dan hebben de Sony toestellen de betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Staat niet direct iets nieuws in, maar wil wel zeggen dat hij binnenkort een aankondiging gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Geen nieuws, maar bevestiging hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 10-05 18:49
Het hele topic gelezen, maar alle toestel- en processornamen duizelen me. Dus nog een korte vraag:

Klopt het dat we in 2012 geen vlaggenschip hoeven te verwachten? Dat zou op zich logisch zijn maar dat zou betekenen dat ik óf moet wachten tot 2013 óf het met de Xperia S moet doen.

Ik mag tussen 23 juni en 23 oktober een nieuwe telefoon kiezen, maar ik hoef daarvoor dus niet op een nieuwe Sony te wachten?

edit: nu lees ik over een juli release van de LT26i. Hmm.

[ Voor 7% gewijzigd door Muldert op 04-06-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
*LT29i bedoel je

Er komt ook nog een Mint met een andere schermgrote maar die heeft LTE dus zal wel niet naar NL komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mint is voor 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
En de LT29i dus Q3 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Hoe heb je dat zo duidelijk Ambroos? u13x zei toch echt dat er 2 toestellen kwamen? Ja LT29i voor Q3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er komen twee toestellen, maar hij heeft nooit gezegd hoe de indeling gaat zijn. Ik betwijfel in ieder geval dat de LT30i nog in 2012 op de markt komt, misschien eind Q4, maar dat is 't dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
We shall see. Sony staat overigens niet op CommunicAsia, ik heb te horen gekregen van de marketing & pr manager dat de beurs te klein is en er geen grote namen meer staan. Ze zijn eerder vandaag (andere tijdzone) opzoek gegaan naar een nieuwe locatie voor een eigen press event, verder wilde hij natuurlijk niks loslaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
De Acro S lijkt een waterproof Xperia S te zijn, maar met de aan/uit toets op een betere plek, SD cardslot, ICS, 1910 mAh accu is dit een killer phone voor degenen die een robuuste telefoon zoeken. Alleen geeft Sony wel een lagere standby tijd op vergeleken met de Xperia S, 310 vs 420 uur. Misschien door ICS?
AmbroosV schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 13:20
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/580054_10150962732348390_1597900528_n.jpg

Not long now… we've got a surprise for you at 11am GMT on Monday! Ready for something fun?

Ben benieuwd wat voor nieuws ze hebben maandag!

Edit: Komt hier vandaan:
https://www.facebook.com/sonymobile

[ Voor 12% gewijzigd door Blackouts op 08-06-2012 23:59 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er komt iets aan, en het schijnt de LT29i te zijn!

https://apps.facebook.com/sonyxperiahub/global/fast-forward

Allemaal op Fast Forward klikken en dan gaat het nog wat sneller zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
Wat is nou precies de lijn van de xperias? welke is het vlaggenschip, het nieuwe vlaggenschip en welke komen daaronder?

volgens mij is het:
U
P
S
waarbij de S het paradepaardje is van dit moment. maar waar komen de opvolgers?

kan iemand een goed beter best maken?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabstar81 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:46:
Wat is nou precies de lijn van de xperias? welke is het vlaggenschip, het nieuwe vlaggenschip en welke komen daaronder?

volgens mij is het:
U
P
S
waarbij de S het paradepaardje is van dit moment. maar waar komen de opvolgers?

kan iemand een goed beter best maken?
Hayabusa is best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
maar naar ik begrijp komt die niet naar NL?

overigens...over maand kan ik verlengen, of over 3-4 maanden overstappen. is het raadzaam om op de eerste opvolger te wachten van de S? of kan ik beter nu de S nemen, of zelfs nog langer wachten zelfs na mijn contracteinde.

zit een beetje met de timing, maar er zijn nog niet echt harde verwachtingen bekend geloof ik wanneer welke opvolger komt?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabstar81 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:
maar naar ik begrijp komt die niet naar NL?

overigens...over maand kan ik verlengen, of over 3-4 maanden overstappen. is het raadzaam om op de eerste opvolger te wachten van de S? of kan ik beter nu de S nemen, of zelfs nog langer wachten zelfs na mijn contracteinde.

zit een beetje met de timing, maar er zijn nog niet echt harde verwachtingen bekend geloof ik wanneer welke opvolger komt?
Als het goed is wordt de internationale versie binnenkort aangekondigd; http://bit.ly/Xperia-FF

( gaat snel die tijd, nog 6 dagen. Dus misschien morgen al op 0? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
heb ook al geklikt :)
maar wie zegt dat die announcement precies dat nieuws is? :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fabstar81 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:04:
heb ook al geklikt :)
maar wie zegt dat die announcement precies dat nieuws is? :)
3 dagen nog. Neem aan dat je niet zo'n aankondiging doet voor een of ander flut toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 13:20
Kan me ook voorstellen dat het een of andere "Walkman" phone is, toegestemd op muziek.

"fast forward"...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Mooi, deze staat op de radar :)

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2238080/invite-2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

>:)

Leuk gedaan op Facebook en toch ook weer een aardig toestel qua design. Met een goede campagne rond alle Xperia toestellen moet dat marktaandeel toch flink kunnen stijgen. ( Sony toch besloten om het SE logo te laten op het toestel?? )

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XQZ8sS-_KvE&feature=player_embedded]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 13-06-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ja dat dacht ik ook, maar nog niks gezien. Hopelijk blijft die :). Ik vond het ook een mooi toestel, de Tipo ook! Ben erg nieuwsgierig naar de exacte specs. Erg jammer van alle negativiteit omdat het niet een high-end phone is, is men echt zo naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
nou ja, ik snap de strategie ook niet helemaal. ze scheiden zich af van ericsson, komen met het paradepaardje de S. en binnen 2 maanden zijn er nog eens 6 andere modellen bij. ik ben het spoor helemaal bijster.

ik wacht op de opvolger van de S, maar al wat ik zie zijn nieuwe modellen waarvan ik niet echt de verschillen zie of reden waarom je voor 1 van die zou moeten kiezen...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Heb zelf ook inderdaad het gevoel dat Sony kwantiteit boven kwaliteit. Samsung en HTC hebben ook wel budget-toestellen, maar daar adverteren ze niet zo groots mee.

Was voor mij een flinke teleurstelling, na die facebook-campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 19:46
Ze verbreden gewoon hun markt. Alle telefoons hebben iets unieks, en een ander design. De S,P en U hebben wel hetzelfde design, maar wel verschillende features(HD scherm, helderscherm+unibody en kleurende balk. Zo is er voor ieder wat wils.

En daarbij, waarom zouden ze na 2 maanden alweer een nieuwe telefoon moeten hebben. Als ze iedere 2 maanden een nieuw vlaggenschip aankondigen, weet je toch al helemaal niet meer wat je moet kiezen en heb je net HET vlaggenschip gekocht, komt er weer een nieuwe aan. Wat is er mis met de Xperia S dat je een opvolger wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
eigenlijk is er niets met de xperia s. alleen ten tijde van de lancering in maart werd er gesproken dat er na de vakantie een opvolger zou komen. aangezien mijn abo pas in september opgezegd kon worden viel dat precies mooi samen. ik had mijn geld dus op de opvolger gezet. nu die vertraagd wordt neig ik toch meer om toch voor de S te gaan...

it's all about timing. niet de telefoon eigenlijk...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De Xperia S is voorlopig de beste Xperia, maar is nog altijd geen echt topmodel. Voor een écht high-end toestel waren de prijzen van de Xperia S vanaf dag 1 veel te laag.

De 20ste gaan er wel nog wat meer toestellen aangekondigd worden, dacht ik.

Het valt trouwens ook wel op dat ze nog altijd met bekende platformen blijven werken. De chip die in de Miro en Tipo zit is dezelfde als in de X8, X10 mini en X10 mini pro. Op dit moment hebben ze dus vijf platformen die ze up-to-date moeten houden: MSM7227 (Miro+Tipo), MSM8255 (Arc, Neo, andere 2011) NovaThor U8500 (P, U, Sola, ...), MSM8260 (S, Acro S, ion, ...) en MSM8960 (GX, SX). En hier en daar wat varianten daarop die een andere radio hebben. Het is wat minder netjes dan de één-platform-strategie van 2011, maar het geeft ze wel de kans om een veel bredere markt te bedienen.

De Miro en Tipo zouden het wel eens heel goed kunnen gaan doen, aan de specs te zien gaan ze proberen op te boksen tegen de Galaxy Mini, Gio, Ace, Y en de rest van de reutemeteut. Maar dan beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Er is in zoverre niets 'mis' met de Xperia, lijkt me een heerlijk telefoon (let wel, lijkt. Nooit zelf gebruikt. Ben nog zoekende).

Maar de Xperia loopt wel gewoon een halve generatie achter. En als Sony lang wacht met het uitbrengen van een telefoon die het moet gaan opnemen tegen de One X en de S3, dan lopen ze straks wéér een halve generatie achter.

Begrijp me niet verkeerd, als Sony met een nieuwe high-end komt neem ik hem meteen (liever dan HTC en Samsung). Maar mijn angst is dat Sony over een tijdje met een high-end komt, en dat deze dan trager is dan bijvoorbeeld de One X die dan alweer 4 maanden oud is.

Niettemin ga ik voor Sony, ik houd wel van de underdogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
hmm...zo te horen dus toch genoeg excuses om te wachten op het echte paradepaardje van sony. alleen de pest is dat we geen idee hebben welke dat wordt, en wanneer die uitkomt.

zou wat mij betreft de hayabusa worden. maar komt die nou wel of niet in europa?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 08:25
Misschien komt deze ook wel naar ons?

Engadget Ion HSPA

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
fabstar81 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:40:
hmm...zo te horen dus toch genoeg excuses om te wachten op het echte paradepaardje van sony. alleen de pest is dat we geen idee hebben welke dat wordt, en wanneer die uitkomt.

zou wat mij betreft de hayabusa worden. maar komt die nou wel of niet in europa?
Er zijn geruchten dat er in de zomer vier nieuwe toestellen komen, waaronder een echt high-end toestel met een AU Optronics AMOLED-display. Sony heeft deze al eerder gebruikt, en die doen het een stuk beter dan die van Samsung. Wit is (bij hoge helderheid) echt wit, en ze gaan een heel stuk helderder dan die van Samsung.

Maar dat is maar een gerucht, ik betwijfel of we deze toestellen nog dit jaar gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
toch maar daar op wachten. grrrrrr...ben mn motorola milestone zat! :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Minder nieuws: TSMC, de chipbakker die de Snapdragon S4's bakt voor Qualcomm kan de vraag niet bijhouden. HTC is al aan het terugschakelen naar S3's voor de One S, en HTC heeft dan nog een heel erg goede band met Qualcomm.

Ik vraag me af of Sony genoeg SoC's vast gaat kunnen krijgen voor de lineup van het najaar. Een andere oplossing zou natuurlijk zijn dat ze gaan beginnen met de nieuwe A15 NovaThor-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
AmbroosV schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Er zijn geruchten dat er in de zomer vier nieuwe toestellen komen, waaronder een echt high-end toestel met een AU Optronics AMOLED-display. Sony heeft deze al eerder gebruikt, en die doen het een stuk beter dan die van Samsung. Wit is (bij hoge helderheid) echt wit, en ze gaan een heel stuk helderder dan die van Samsung.

Maar dat is maar een gerucht, ik betwijfel of we deze toestellen nog dit jaar gaan zien.
Als het goed is worden nieuwe One S-en straks ook uitgerust met schermen van AU optronics, waarschijnlijk qHD non-pentile Amoled. Dan kan de One S ook qua scherm een stuk beter mee met de top, het wit van de AU Optronics Amoled schermen is inderdaad beter dan die van Samsung.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.