Hoop dat ze nog overschakelen op de Novathor inderdaad. Toch een veelbelovende chip en wel leverbaar.AmbroosV schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:29:
Minder nieuws: TSMC, de chipbakker die de Snapdragon S4's bakt voor Qualcomm kan de vraag niet bijhouden. HTC is al aan het terugschakelen naar S3's voor de One S, en HTC heeft dan nog een heel erg goede band met Qualcomm.
Ik vraag me af of Sony genoeg SoC's vast gaat kunnen krijgen voor de lineup van het najaar. Een andere oplossing zou natuurlijk zijn dat ze gaan beginnen met de nieuwe A15 NovaThor-reeks.
Zou leuke reclame zijn voor Sony, de eerste met een echte A15, jammer dat die SoC's wel nog een ondermaatse GPU hebben...
Maja dit zal de massa niets zeggen.AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:13:
Zou leuke reclame zijn voor Sony, de eerste met een echte A15, jammer dat die SoC's wel nog een ondermaatse GPU hebben...
Plak er een stikker op met de tekst: Super Snel.
Dan zal dit jammer genoeg waarschijnlijk meer invloed hebben op verkoop cijfers
Anoniem: 114616
Dat zei jij laatst dat er een Novathor met een monster gpu aankwam toch? Of duurt dat nog even?AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:13:
Ook waar. Maar het zou goed zijn om de reputatie van Sony wat op te krikken, dat hebben ze ook nodig met hun huidige beurswaarde... Als er verschillende techsites komen met positieve artikels heeft dat ook positieve gevolgen voor Sony.Deadsy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:20:
[...]
Maja dit zal de massa niets zeggen.
Plak er een stikker op met de tekst: Super Snel.
Dan zal dit jammer genoeg waarschijnlijk meer invloed hebben op verkoop cijfers
Volgens wat ik lees zou vooral een internationale release van de SX een wereld van verschil kunnen maken. Op The Verge is hij al bestempeld tot meest sexy telefoon van de eeuw, en op veel andere sites waren de bezoekers ook vol lof. Een telefoon op een handig formaat, met een strak design, goed scherm én een hypersnelle processor. De SX is ook mijn toptelefoon. De S is me denk ik net wat groot.
Maja dan is het denk ik weer afhankelijk ervan waar die tech sites de nadruk op leggen.AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:23:
[...]
Ook waar. Maar het zou goed zijn om de reputatie van Sony wat op te krikken, dat hebben ze ook nodig met hun huidige beurswaarde... Als er verschillende techsites komen met positieve artikels heeft dat ook positieve gevolgen voor Sony.
Volgens wat ik lees zou vooral een internationale release van de SX een wereld van verschil kunnen maken. Op The Verge is hij al bestempeld tot meest sexy telefoon van de eeuw, en op veel andere sites waren de bezoekers ook vol lof. Een telefoon op een handig formaat, met een strak design, goed scherm én een hypersnelle processor. De SX is ook mijn toptelefoon. De S is me denk ik net wat groot.
Loop je nog kans dat ze de dan weer wat mindere GPU uitvergroten als een gigantisch probleem.
Maar ben het volledig met je eens dat de SX absurd sexy is. Kan me zo snel geen andere telefoon voorstellen die zo mooi is.
Er zijn twee opties, ofwel een A9 met een PowerVR 5-series (uit 2010), die is beschikbaar maar is nauwelijks sneller dan de SoC van de Xperia S en niet de moeite om weer een heel nieuw platform voor te introduceren.Anoniem: 114616 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:21:
[...]
Dat zei jij laatst dat er een Novathor met een monster gpu aankwam toch? Of duurt dat nog even?
Dan is er nog de SoC met A15 en PowerVR Rogue-GPU, maar die schijnt (!) pas in massaproductie te gaan tegen het einde van het jaar, en dan duurt het nog even voor ze die in toestellen kunnen steken.
Voorlopig zijn de Snapdragon S4's de enige optie die ik zie voor Sony, als ze er daar genoeg van kunnen krijgen. Veel beter is er niet. Misschien een TI OMAP 5, A15 dualcore met een dualcore PowerVR 5 (SGX544MP2), maar toestellen die die chip gebruiken kunnen ook pas in september in massaproductie gaan.
Voor de rest is er niet zo veel. Tegra's gebruikt Sony wel voor de tablets en Walkman, maar Sony Mobile is er geen fan van (en terecht als je 't mij vraagt).
en waar in de lijn wordt die sx dan gepositioneerd? is de hayabusa nou de gx of de sx?
wel jammer dat die sx geen transparante bar heeft onderop. dat vind ik nou juist zo onderscheidend van de xperia's.
wel jammer dat die sx geen transparante bar heeft onderop. dat vind ik nou juist zo onderscheidend van de xperia's.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Zelf erg benieuwd naar wat sony volgende week gaat presenteren..
Ik hoop zelf op smartphones met het uiterlijk van de Xperia s, vindt ik persoonlijk erg mooi.
Beter dan dat van de Ion en de GX
Ik hoop zelf op smartphones met het uiterlijk van de Xperia s, vindt ik persoonlijk erg mooi.
Beter dan dat van de Ion en de GX
is er weer een anouncement gepland dan?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Volgens deze uitnodiging wel:fabstar81 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:41:
is er weer een anouncement gepland dan?
Dimiz in "Sony LT29i Hayabusa / LT30i (Mint?) : he..."
Op 20 juni is er in Singapore een event van Sony zelf.
Er is net ook weer vanalles gelekt over de LT30, zie Xperiablog. Snapdragon S4 zoals verwacht! Dat maakt het dan ook weer vrij aannemelijk dat we woensdag nieuws krijgen over de LT29, LT30 en eventueel nog meer.
Er is net ook weer vanalles gelekt over de LT30, zie Xperiablog. Snapdragon S4 zoals verwacht! Dat maakt het dan ook weer vrij aannemelijk dat we woensdag nieuws krijgen over de LT29, LT30 en eventueel nog meer.
Is er eigenlijk al een foto van de LT30i?
Met zen 4.3" AU Optronics AMOLED en nu met de S4 spreekt die mij zeker aan
Al hoop ik wel dat ie vroeger uitkomt dan 2013, kan niet zo lang meer wachten!
Met zen 4.3" AU Optronics AMOLED en nu met de S4 spreekt die mij zeker aan
Al hoop ik wel dat ie vroeger uitkomt dan 2013, kan niet zo lang meer wachten!
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Van de LT30 weet nog niemand iets... Hij zou ook niet naar Europa komen maar enkel in landen met LTE uitgebracht worden (dacht ik). Geen LT30i (i = international), enkel een LT30at (AT&T), LT30a (Americas) en LT30p (p = onbekend).
Verwacht niet te veel van het event op de 20ste. Het is net bekend geworden dat het veel minder indrukwekkend zal zijn dan we hadden gedacht. Details zijn niet bekend, maar ik gok dat we geen nieuwe toestellen gaan zien, misschien alleen een internationale Xperia GX.
ben benieuwd wat ze gaan brengen morgen! leuk nieuws dat ze in augustus ws de Z (opvolger S?) gaan uitbrengen. Als dat bevestigd wordt kan ik nog wel twee maanden wachten.
maar ja, hoe vaak worden dat soort data niet uitgesteld?
maar ja, hoe vaak worden dat soort data niet uitgesteld?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Die bevestiging gaat niet komen. Als er in Europa al een nieuw flagship komtis dat pas voor Q4 of later. En kort daarna komen er weer nieuwe toestellen (Q1 2013) van de A15-generatie. Sony is volop bezig aan de planning en voorbereidingen voor volgend jaar
Het enige wat je dit jaar nog kan verwachten zijn de LT29 en eventueel de LT30, maar die zijn dus allebei pas voor eind 2013 in Europa.
Het enige wat je dit jaar nog kan verwachten zijn de LT29 en eventueel de LT30, maar die zijn dus allebei pas voor eind 2013 in Europa.
dat zijn dus de hayabusa en de mint.
nou ja, lijkt me niet verstandig om dan tot eind van het jaar te wachten.
zucht...jammer dat de aanbiedingen beetje op zijn voor de S.
nou ja, lijkt me niet verstandig om dan tot eind van het jaar te wachten.
zucht...jammer dat de aanbiedingen beetje op zijn voor de S.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
De S is anders nog altijd een erg goede deal. Qua processor loopt hij een heel klein beetje achter op de high-ends van andere merken, op al de rest (scherm, opslagruimte, camera, bouwkwaliteit en design) doet hij het vlot beter dan al de concurrentie voor een véél lagere prijs. En de iets mindere CPU merk je zelfs niet, en binnen twee weken met ICS al helemaal niet meer.
ik zit ook nog steeds te kijken voor de s. die zal het wel worden. wellicht zodra de opvolger uitkomt van de S...kan je altijd nog de S verkopen en los toestel.
ben wel heel erg benieuwd hoor naar de opvolger.
ben wel heel erg benieuwd hoor naar de opvolger.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Geen nieuwe telefoons op het event, alleen een kans om alle recent aangekondigde telefoons uit te proberen. Xperia go, acro S, tipo, miro, neo L and ion dus.
Ze zouden ook kunnen stunten met de soc uit de PS Vita... Een quad-core A9 met PowerVR SGX543MP4+, ofwel de snelste quadcore arm soc momenteel op de markt. Hoewel dit een nogal onzuinige chip is, kunnen ze de gpu makkelijk terugklokken/undervolten zodat die zuiniger is. Hij hoeft toch geen high-end games zoals de vita te draaien. Deze soc is op cpu gebied vergelijkbaar met de galaxy S3 soc, maar op gpu gebied veel sneller. En ze hebben het al in productie en kennen de ins-en-outs al. Alleen nog drivers en powermanagement in android, en voila. Het mooie is dat de vier gpu cores niet op max snelheid hoeven te draaien, omdat ze niet zoals bij de ipad 3 2048x1536 pixels hoeven aan te sturen. Zelfs 1/3 van de nominale clockspeed zou al voldoende zijn. De SIII heeft namelijk vier mali-400 cores nodig op 400Mhz om de A5 significant te overklassen. En dan hebben we het dus over 4x mali-400 op 400Mhz (Mali-400 MP4) tegen een SGX543MP2, dual core dus. Er zit dus zeker potentie in.AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:33:
[...]
Er zijn twee opties, ofwel een A9 met een PowerVR 5-series (uit 2010), die is beschikbaar maar is nauwelijks sneller dan de SoC van de Xperia S en niet de moeite om weer een heel nieuw platform voor te introduceren.
Dan is er nog de SoC met A15 en PowerVR Rogue-GPU, maar die schijnt (!) pas in massaproductie te gaan tegen het einde van het jaar, en dan duurt het nog even voor ze die in toestellen kunnen steken.
Voorlopig zijn de Snapdragon S4's de enige optie die ik zie voor Sony, als ze er daar genoeg van kunnen krijgen. Veel beter is er niet. Misschien een TI OMAP 5, A15 dualcore met een dualcore PowerVR 5 (SGX544MP2), maar toestellen die die chip gebruiken kunnen ook pas in september in massaproductie gaan.
Voor de rest is er niet zo veel. Tegra's gebruikt Sony wel voor de tablets en Walkman, maar Sony Mobile is er geen fan van (en terecht als je 't mij vraagt).
Maar zorgt weer voor een extra platform om te onderhouden. Denk niet dat sony daar op zit te wachten.
Iemand een idee wanneer de Lt29i nou te koop zal zijn? Of eventueel de Acro S (Als ie niet naar NL komt koop ik m in het buitenland)
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen of ik wacht op een van deze modellen...
Als dit nog tot december gaat duren ga ik wellicht toch voor de S...
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen of ik wacht op een van deze modellen...
Als dit nog tot december gaat duren ga ik wellicht toch voor de S...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Het is inderdaad een erg mooi toestel. Alleen omdat het erop leek dat er snel een betere opvolger zou komen heb ik gewacht. Nu dat langer gaat duren is de S gewoon de beste keus :-)
Ik verwacht dat de Acro S toch wat "lomper" aanvoelt. hij is wat dikker en omdat ie waterdicht is zullen alle aansluitingen wel met stevige klepjes dicht zitten, wat 'm niet gebruiksvriendelijker maakt.
Hopelijk komt de postbode vandaag langs als ik thuis ben...
Ik verwacht dat de Acro S toch wat "lomper" aanvoelt. hij is wat dikker en omdat ie waterdicht is zullen alle aansluitingen wel met stevige klepjes dicht zitten, wat 'm niet gebruiksvriendelijker maakt.
Hopelijk komt de postbode vandaag langs als ik thuis ben...
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Naar verluidt zijn de specificaties van de aankomende Sony Xperia Z uitgelekt. Het toestel zal op Android 4.1.1 zijn werk doen en krijgt een 13-megapixelcamera met een 4.6-inch HD scherm.
Het gerucht van een Xperia Z is door het bekende forum van IT168 het leven in geroepen. Tot nog toe is het alleen bij speculaties gebleven, maar een nieuwe bron meent de specificaties van het toestel te kunnen opsommen. Volgens de bron zal deze nieuwe Xperia-smartphone het vlaggenschip worden voor het laatste kwartaal van 2012 voor Sony. Het toestel zal uiteraard op het nieuwe Android 4.1 OS gaan draaien en zal daarnaast over indrukwekkende specificaties gaan beschikken.
Zo zal de telefoon een 4.6-inch scherm mee gaan krijgen met een 1280x720 pixels resolutie. ook zal er een quadcore-processor in de telefoon zitten die vermoedelijk afkomstig is van Qualcomm. Tot nog toe maakt Sony alleen gebruik van Qualcomm-processors en Ericsson-cores. De nieuwe Krait van Qualcomm zal dan ook naar alle waarschijnlijkheid zijn werk gaan doen in het toestel, mits de telefoon echt blijkt te zijn.
Andere specificaties van de Xperia Z zijn een 13-megapixelcamera die in 1080p video's kan gaan opnemen en 1GB aan ram. Ook moet er standaard 16GB interngeheugen in de telefoon te vinden zijn die overigens niet uitebreid kan worden. Qua gewicht zal het toestel blijven steken op 140 gram en het toestel zal ook een NFC-chip mee gaan krijgen. De batterij van de telefoon kan niet zelf vervangen worden. Geruchten gaan dat de Sony Xperia Z rond oktober aangekondigd zal gaan worden en rond november verkrijgbaar moet zijn.
Bron: Android Guys
Het gerucht van een Xperia Z is door het bekende forum van IT168 het leven in geroepen. Tot nog toe is het alleen bij speculaties gebleven, maar een nieuwe bron meent de specificaties van het toestel te kunnen opsommen. Volgens de bron zal deze nieuwe Xperia-smartphone het vlaggenschip worden voor het laatste kwartaal van 2012 voor Sony. Het toestel zal uiteraard op het nieuwe Android 4.1 OS gaan draaien en zal daarnaast over indrukwekkende specificaties gaan beschikken.
Zo zal de telefoon een 4.6-inch scherm mee gaan krijgen met een 1280x720 pixels resolutie. ook zal er een quadcore-processor in de telefoon zitten die vermoedelijk afkomstig is van Qualcomm. Tot nog toe maakt Sony alleen gebruik van Qualcomm-processors en Ericsson-cores. De nieuwe Krait van Qualcomm zal dan ook naar alle waarschijnlijkheid zijn werk gaan doen in het toestel, mits de telefoon echt blijkt te zijn.
Andere specificaties van de Xperia Z zijn een 13-megapixelcamera die in 1080p video's kan gaan opnemen en 1GB aan ram. Ook moet er standaard 16GB interngeheugen in de telefoon te vinden zijn die overigens niet uitebreid kan worden. Qua gewicht zal het toestel blijven steken op 140 gram en het toestel zal ook een NFC-chip mee gaan krijgen. De batterij van de telefoon kan niet zelf vervangen worden. Geruchten gaan dat de Sony Xperia Z rond oktober aangekondigd zal gaan worden en rond november verkrijgbaar moet zijn.
Bron: Android Guys
Klopt niet. Qua specs (behalve schermformaat) gaat de Xperia Z (LT30, over die Z ben ik niet zeker) gelijk zijn aan de Xperia GX. Dat is ook de Xperia die mr Bond gaat gebruiken in zijn volgende film. De LT30 komt naar alle waarschijnlijkheid ook niet naar Europa maar enkel naar bepaalde selecte markten met LTE. Er komt wel een internationale versie van de Xperia GX (die dus quasi hetzelfde is) als LT29i.
Dat wil dus ook zeggen dat zowel de LT30 als de LT29 een Snapdragon S4 dualcore krijgen, dezelfde als in de HTC One X. Ik denk wel dat een van de twee een microSD-slot krijgt. En naar alle waarschijnlijkheid komen ze inderdaad op de markt met Android 4.1 aan boord.
Maar een quadcore gaat Sony in 2012 niet meer aankondigen, daar mag je 100% zeker van zijn
Dat wil dus ook zeggen dat zowel de LT30 als de LT29 een Snapdragon S4 dualcore krijgen, dezelfde als in de HTC One X. Ik denk wel dat een van de twee een microSD-slot krijgt. En naar alle waarschijnlijkheid komen ze inderdaad op de markt met Android 4.1 aan boord.
Maar een quadcore gaat Sony in 2012 niet meer aankondigen, daar mag je 100% zeker van zijn
Het is nu definitief, ik ga eind augustus naar IFA, en mag waarschijnlijk als vertegenwoordiger van XperiaBlog gaan als pers - wat wil zeggen dat ik naar de persconferentie van Sony op de 29ste kan.
In ieder geval zijn jullie hier de eerste die het nieuws horen, voor het op XperiaBlog komt maar er zitten dan misschien wel wat schrijffouten in
In ieder geval zijn jullie hier de eerste die het nieuws horen, voor het op XperiaBlog komt maar er zitten dan misschien wel wat schrijffouten in
We zullen ze corrigeren voor je
.
Ik ben in ieder geval geïnteresseerd naar je ervaringen.
Ik ben in ieder geval geïnteresseerd naar je ervaringen.
[ Voor 45% gewijzigd door -MD- op 26-07-2012 00:34 ]
Ben heel benieuwd wat voor telefoons er op de markt gaan komen dit najaar. Zeker nu mijn vriendin dezelfde als mij heeft
moet ik toch echt wel een nieuwe

Ik heb de GX zojuist in mijn handen gehad (Sony store in Tokio) en ik vond het een prima middenklasser 
Ik heb een xperia s gehad, maar door scherm problemen in kunnen ruilen voor een sgs3.
Het scherm vond ik niet bijzonder, maar gewoon goed. De interface vond ik niet in de weg zitten en herkenbaar Sony. De capacitive keys werken gelukkig wel een stuk beter dan op de Xperia S
Sony heeft daar dus van geleerd.
Toestel reageerde soepel en lag lekker in de hand. De wat dat betreft een waardige arc (s) opvolger.
En lekker stroef door het gebruikte materiaal.
Ik zou zeggen de beste middenklasse van nu door zijn hoge ppi scherm. Beter dan de Xperia S en One S. Wat mij betreft niet beter dan sgs3, maar dat is een kwestie van smaak, en de behoefte het allersnelste model te hebben.
Hij draaide Android 4.0.4

Ik heb een xperia s gehad, maar door scherm problemen in kunnen ruilen voor een sgs3.
Het scherm vond ik niet bijzonder, maar gewoon goed. De interface vond ik niet in de weg zitten en herkenbaar Sony. De capacitive keys werken gelukkig wel een stuk beter dan op de Xperia S
Toestel reageerde soepel en lag lekker in de hand. De wat dat betreft een waardige arc (s) opvolger.
En lekker stroef door het gebruikte materiaal.
Ik zou zeggen de beste middenklasse van nu door zijn hoge ppi scherm. Beter dan de Xperia S en One S. Wat mij betreft niet beter dan sgs3, maar dat is een kwestie van smaak, en de behoefte het allersnelste model te hebben.
Hij draaide Android 4.0.4
[ Voor 9% gewijzigd door bas-r op 08-08-2012 14:15 ]
Dit is ook erg mooi zeg: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/16862
En nog een andere link met meer foto's: http://translate.google.c...0%25BD%25D0%25BE-xperia-t
En nog een andere link met meer foto's: http://translate.google.c...0%25BD%25D0%25BE-xperia-t
[ Voor 126% gewijzigd door CLB op 09-08-2012 01:04 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is de Bond-telefoon dacht ik. Komt alleen in LTE-landen naar alle verwachtingen.CLB schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:00:
Dit is ook erg mooi zeg: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/16862
Ligt het aan mij of heeft sony volledig losgelaten aan de design die ze met de S,P,U hebben neer gezet (die ik zzzzzzzzzzzzeeer vet vind).
Want ik hoop stiekem op een opvoger van de S qua look and feel
maar wel crachtiger soc.
Want ik hoop stiekem op een opvoger van de S qua look and feel
I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright
Sony heeft twee lijnen waar ze mee doorgaan, de NXT-lijn en de Arc-lijn. De S/P/U/Sola/Go/Tipo/Miro/Ion/Acro zijn de NXT-lijn. De telefoons die in binnenkort komen (LT29, LT30, GX, SX, ...) zijn de opvolgers in de Arc-lijn.Thadir schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:28:
Ligt het aan mij of heeft sony volledig losgelaten aan de design die ze met de S,P,U hebben neer gezet (die ik zzzzzzzzzzzzeeer vet vind).
Want ik hoop stiekem op een opvoger van de S qua look and feelmaar wel crachtiger soc.
De NXT-lijn is dan weer de opvolger van de Xperia X10 qua looks.
Met de volledige overgang naar Sony is het heel moeilijk om in te schatten hoe ze gaan verdergaan met de toestellen in 2012. Het zou kunnen dat ze de twee lijnen verderzetten, maar het kan ook dat ze alles een beetje gaan ver-Sony-en.
[ Voor 15% gewijzigd door AmbroosV op 15-08-2012 15:01 ]
Dit houdt dus in dat de release cycle Q2/4 Arc is en Q1/2 NXT zal zijn. Hmzzz...AmbroosV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:00:
[...]
Sony heeft twee lijnen waar ze mee doorgaan, de NXT-lijn en de Arc-lijn. De S/P/U/Sola/Go/Tipo/Miro/Ion/Acro zijn de NXT-lijn. De telefoons die in binnenkort komen (LT29, LT30, GX, SX, ...) zijn de opvolgers in de Arc-lijn.
De NXT-lijn is dan weer de opvolger van de Xperia X10 qua looks.
-- Steven Wright
Mogelijk. Maar denk eraan dat heel 2012 nog Sony Ericsson is (vandaar ook het logo op de achterkant), alle toestellen die in 2013 gaan uitkomen zijn helemaal Sony, en dus mogelijk helemaal anders. Sony wilt een consistent merk zijn, ze zijn druk bezig met de unification van al hun merken. Four screens strategy hé!Thadir schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:01:
[...]
Dit houdt dus in dat de release cycle Q2/4 Arc is en Q1/2 NXT zal zijn. Hmzzz...
Ik wil graag de mint/experiat/bond phone, maar die komt waarschijnlijk dus niet in nederland uit
. Enig idee of hij wel in thailand uit komt, dan kan ik hem daar kopen...
I hope so, http://www.mobiledista.ne...trial-4g-lte-in-thailand/.
I hope so, http://www.mobiledista.ne...trial-4g-lte-in-thailand/.
[ Voor 18% gewijzigd door Diablow op 15-08-2012 21:00 ]
De laatste geruchten;
De gelekte Sony Hayabusa wordt de Sony’s nieuwe high-end smartphone: de Sony Xperia TX.
Dat meldt Xperiablog op basis van een betrouwbare bron.
Naar verwachting wordt de Xperia TX tijdens een speciaal event voorafgaand aan de IFA gelanceerd, op 29 augustus.
De XPeria TX heeft een 4.6 inch scherm met een resolutie van 1280 bij 720 pixels en een zeer hoge pixeldensiteit van 319 pixels per inch (PPI).
Het nieuwe high-end toestel van Sony wordt geleverd met een dualcore 1.5 Snapdragon S4 processor, het nieuwe snellere model van fabrikant Qualcomm.
Daarnaast beschikt de Xperia TX over een 1GB aan RAM-geheugen, 16GB opslagruimte en een batterij van 1700 mAh.
En zoals verwacht besteedt Sony veel aandacht aan de camera, want de Xperia TX heeft een 13 megapixelcamera aan boord.
Het is nog onduidelijk of de Xperia TX ook naar Nederland komt. In de gelekte specificaties staat dat het nieuwe vlaggenschip van Sony LTE (4G) ondersteund. Hier zouden wij in Nederland (nog) niets aan hebben. Het is wel mogelijk dat Sony ook een HSDPA-model voor de Europese markt uitbrengt.
De gelekte Sony Hayabusa wordt de Sony’s nieuwe high-end smartphone: de Sony Xperia TX.
Dat meldt Xperiablog op basis van een betrouwbare bron.
Naar verwachting wordt de Xperia TX tijdens een speciaal event voorafgaand aan de IFA gelanceerd, op 29 augustus.
De XPeria TX heeft een 4.6 inch scherm met een resolutie van 1280 bij 720 pixels en een zeer hoge pixeldensiteit van 319 pixels per inch (PPI).
Het nieuwe high-end toestel van Sony wordt geleverd met een dualcore 1.5 Snapdragon S4 processor, het nieuwe snellere model van fabrikant Qualcomm.
Daarnaast beschikt de Xperia TX over een 1GB aan RAM-geheugen, 16GB opslagruimte en een batterij van 1700 mAh.
En zoals verwacht besteedt Sony veel aandacht aan de camera, want de Xperia TX heeft een 13 megapixelcamera aan boord.
Het is nog onduidelijk of de Xperia TX ook naar Nederland komt. In de gelekte specificaties staat dat het nieuwe vlaggenschip van Sony LTE (4G) ondersteund. Hier zouden wij in Nederland (nog) niets aan hebben. Het is wel mogelijk dat Sony ook een HSDPA-model voor de Europese markt uitbrengt.
Zeg heren wat weten jullie van dit?
http://translate.google.c...in-this-winter%2F&act=url
Als ik het goed lees een Sony Nexus?
-- Steven Wright
Dat is een gerucht. Er is al lang het gerucht dat er rond het einde van het jaar (met de release van Android Key Lime Pie) vijf nieuwe Nexus-toestellen uitkomen van de grote merken (Sony, Samsung, HTC, LG en Motorola dacht ik). Het zou kunnen, maar ik weet het zo nog niet.Thadir schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:03:
Zeg heren wat weten jullie van dit?
Het is nu wel zo dat hoe langer hoe meer Google en Sony erg dikke maatjes aan het worden zijn, deels omdat Sony ongeveer de enige smartphonebouwer is die op bijna geen enkel vlak concurreert met Google, héél veel Android-code aanlevert (zowel voor tablets als smartphones) én erg open staat voor custom firmware en AOSP in het algemeen. Dat wil dus zeggen dat hoe langer hoe meer Sony een erg interessante kandidaat aan het worden is voor de volgende Nexus, al zeker omdat Google door met Sony in zee te gaan heel erg veilig zit qua patenten, en het design van Sony is ook altijd maar populairder aan het worden.
Kortom, het kan dus wel. Wat ook kan is dat Google (zoals nu voor de Xperia S) voor enkele Xperia's zelf ook software gaat ontwikkelen die je dan zelf kan flashen. Dan heb je de keuze tussen de software van Sony en de pure Android van Google. Dat zou zelfs nog in twee richtingen kunnen helpen, want als Sony dan de (op voorhand) afgewerkte software van Google gebruikt om hun eigen software op te baseren kunnen ze veel sneller mee zijn met updates.
Je mag er zeker van zijn dat ik hierover woensdag op IFA veel vragen ga stellen. Ten laatste donderdagavond geef ik je een gedetailleerd antwoord
Gerucht? 
Ik denk dat er wat gelekt is bij docomo en aangezien google al had aangegeven dat ze met 5 oem partners in zee gaat voor de nieuwe nexus..
We zullen zien
Ik denk dat er wat gelekt is bij docomo en aangezien google al had aangegeven dat ze met 5 oem partners in zee gaat voor de nieuwe nexus..
We zullen zien
Hopelijk gaat het goed komen.AmbroosV schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:12:
[...]
Dat is een gerucht. Er is al lang het gerucht dat er rond het einde van het jaar (met de release van Android Key Lime Pie) vijf nieuwe Nexus-toestellen uitkomen van de grote merken (Sony, Samsung, HTC, LG en Motorola dacht ik). Het zou kunnen, maar ik weet het zo nog niet.
Zit allang te azen op aosp ,combo design/scherm en aosp lijkt mij wel mooi.
Die samsungs zijn niet te pruimen kwa design.
Zou fijn zijn... God ik zit echt in een spagaat Ik ben erg Sony fan op android gebied aan het worden. Maar als je daar tog aan de gang bent
mischien een topicje Sony Mobile vraagjes voor de IFA opstarten?
[ Voor 50% gewijzigd door Thadir op 28-08-2012 09:14 ]
-- Steven Wright
Ga ik straks doen!Thadir schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:14:
Zou fijn zijn... God ik zit echt in een spagaat Ik ben erg Sony fan op android gebied aan het worden. Maar als je daar tog aan de gang bentmischien een topicje Sony Mobile vraagjes voor de IFA opstarten?
Leuk: http://www.engadget.com/2012/08/29/sony-xperia-t-unveiled/

http://www.allaboutphones...ekend-tijdens-de-ifa.html
Maar kom op Sony, WTF... nog steeds je high-end model uitleveren met 'n dual-core...
Ja ik weet dat dual-core vs quad-core hedentendage nog niet bijster veel uitmaakt...
Ja ik weet dat Sony altijd software optimaliseert en zodoende SE's altijd snel zijn / aanvoelen...
Maar kom op, had er 'n quadcore S4 ingestopt en hoppa dat is gewoon vet...
Handson/ filmpje http://www.engadget.com/2012/08/29/sony-xperia-tx-hands-on/
Geen vernieuwde designs, geen aparte dingen... Hmm jammer / geen goede zet van Sony imho
As far as I can find, 16GB intern en geen uitbreidingsmogelijkheden? Dat zou wel erg apart zijn

Maar kom op Sony, WTF... nog steeds je high-end model uitleveren met 'n dual-core...
Ja ik weet dat dual-core vs quad-core hedentendage nog niet bijster veel uitmaakt...
Ja ik weet dat Sony altijd software optimaliseert en zodoende SE's altijd snel zijn / aanvoelen...
Geen vernieuwde designs, geen aparte dingen... Hmm jammer / geen goede zet van Sony imho
As far as I can find, 16GB intern en geen uitbreidingsmogelijkheden? Dat zou wel erg apart zijn
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 29-08-2012 22:10 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Links naar officiële sites van de telefoons: Xperia J, Xperia T, Xperia V.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje tegenvallen... Had verwacht dat net als vorig jaar met de Ray een kleine, maar high-end telefoon onthuld zou worden. Toch jammer dat de kleinste (J) al 4 inch groot is, dit vind ik zelf de max, maar hij is vergeleken met de huidige standaarden van dual en quad-core toch een beetje underpowered met een single core. De resolutie had ook wel hoger mogen zijn
. Maar genoeg geklaagd nu
vind ze alle drie wel heel mooi, vooral de J
(wel inderdaad heel erg lijkend op line-up van vorig jaar, maar die was ook gewoon mooi)
Alle drie hebben volgens sonymobile.com een micro-sd slot.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje tegenvallen... Had verwacht dat net als vorig jaar met de Ray een kleine, maar high-end telefoon onthuld zou worden. Toch jammer dat de kleinste (J) al 4 inch groot is, dit vind ik zelf de max, maar hij is vergeleken met de huidige standaarden van dual en quad-core toch een beetje underpowered met een single core. De resolutie had ook wel hoger mogen zijn
Alle drie hebben volgens sonymobile.com een micro-sd slot.
[ Voor 8% gewijzigd door drBunhead op 29-08-2012 19:15 ]
Er schijnt een verschil te zijn tussen de Xperia T en TX, waar de eerstgenoemde een S4 heeft moet de TX het met een dualcore S3 doen. Volgens TechRadar heeft de T iig wel een microsd slot. Vreemd vind ik wel dat de Xperia GX een internationale variant heeft gekregen (de T), maar de Xperia SX niet
Ben ik niet echt mee eens.CLB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:55:
Leuk: http://www.engadget.com/2012/08/29/sony-xperia-t-unveiled/
[afbeelding]
Quadcore wil niet altijd zeggen dat het ook per definitie High End is.
Ook de Xperia S is nog altijd High End met goede prestaties, de prijs is ook nog eens niet zo hoog.
Vind de nieuwe modellen wel erg mooi ook, maar of het wat is, geen idee.
Vooralsnog zie ik de T wel als een high end toestel, ook al is het een dual core want de rest is wel in orde.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ga straks, wanneer ik klaar ben met mijn foto's te uploaden naar XperiaBlog, een hele write-up maken en de topics aanpassen. De telefoons zelf zijn allemaal wel heel erg leuk, alleen de J doet soms wat moeilijk qua prestaties (maar dat kan aan prereleasesoftware liggen - hij komt nog niet direct uit).
De nieuwe softwarefeatures zijn vrij epic, zeker in combinatie met andere recente apparaten. Daarover straks meer, zit nu bij Samsung (hele reutemeteut over de Note 2).
De nieuwe softwarefeatures zijn vrij epic, zeker in combinatie met andere recente apparaten. Daarover straks meer, zit nu bij Samsung (hele reutemeteut over de Note 2).
Klopt, zoals ik al zei dat 'n dual core genoeg is en Sony genoeg tweakt, toch vind ik het slecht...Quad schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:20:
[...]
Ben ik niet echt mee eens.
Quadcore wil niet altijd zeggen dat het ook per definitie High End is.
Ook de Xperia S is nog altijd High End met goede prestaties, de prijs is ook nog eens niet zo hoog.
Vind de nieuwe modellen wel erg mooi ook, maar of het wat is, geen idee.
Vooralsnog zie ik de T wel als een high end toestel, ook al is het een dual core want de rest is wel in orde.
Loop je in een winkel 'Is die nieuwe Sony T wat meneer, neehoor dat is maar 'n dual-core' slechte zaak Sony
Ook op de FP: nieuws: Sony voegt drie nieuwe Android-smartphones toe aan Xperia-lijn
Bij de V vind ik dat rechte randje wel erg mooi:

Bij de T is dat helaas soort afgeschuind:

Pfff als ik die Sony site bekijk (nu bezig met de T) pffjewww wel mooie shit eigenlijk hahaha
Maar die V en die T...? Allebei 720P scherm, allebei dualcore S4 CPU: MSM8960 vs MSM8260A
Allebei 13MP, allebei Android 4.0.4 (en 4.1) Alleen 4,55" vs 4,3" en allebei een adviesprijs van 500,00 euro?
De T wordt dan toch als 'beter' beschouwd? De V heeft een 'water resistant' certificaatje? En what's next?

Whitepaper Xperia J: http://www-support-downlo...per_EN_st26i_xperia_j.pdf
Whitepaper Xperia V: http://www-support-downlo...per_EN_lt25i_xperia_v.pdf
Whitepaper Xperia T: http://www-support-downlo...per_EN_lt30p_xperia_t.pdf
[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 29-08-2012 23:23 ]
Beetje jammer, eigenlijk heeft de t alleen een groter scherm en een iets betere camera dan de s. En het scherm hoeft juist niet groter van mij. Dan wordt mijn volgend telefoon toch echt een acro s denk ik.
De V ondersteunt LTE, de T niet, De V ondersteunt niet elke UMTS-band, de T wel. Lijkt me dus dat deze toestellen voor een andere markt zijn ontworpen.CLB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:07:
Maar die V en die T...? Allebei 720P scherm, allebei dualcore S4 CPU: MSM8960 vs MSM8260A
Allebei 13MP, allebei Android 4.0.4 (en 4.1) Alleen 4,55" vs 4,3" en allebei een adviesprijs van 500,00 euro?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Vergeet ook niet dat de V stof en waterdicht is, net als de acro s (zelfde certificering). Verder zien ze er anders uit, en heeft de V maar 8 i.p.v. 16 intern geheugen. En volgens de sony site mist de v, bluetooth (lijkt me sterk), eCompas en Smart Connect. Tevens is de frontcamera van de v iets minder dan de T, 0,3 MP t.o.v. 1,3 MP. Het is dat de V voorlopig nog niet verwacht wordt, en in europa pas in 2013, anders zou ik die nog overwegen.
Hmm die software zal me gestolen worden, 1MP minder in de frontcamera ook... 8GB vs 16GB tsjaa...
Er kunnen dus toch MicroSD-kaartjes in dus dat is ook te ondervangen. Weet alleen niet hoe het is met de CPU's. Allebei dualcore, allebei S4 Snapdragon... Daar kan nog verschil inzitten, maar volgens mij minimaal...
Het is dat ik nu 'n Tegra 3 heb en de quadcore S4's eraan komen en dat het eind 2012/begin 2013 wordt maar anders had het misschien toch een Xperia V kunnen worden... Nu wacht ik wel op de nieuwe high-enders
Er kunnen dus toch MicroSD-kaartjes in dus dat is ook te ondervangen. Weet alleen niet hoe het is met de CPU's. Allebei dualcore, allebei S4 Snapdragon... Daar kan nog verschil inzitten, maar volgens mij minimaal...
Het is dat ik nu 'n Tegra 3 heb en de quadcore S4's eraan komen en dat het eind 2012/begin 2013 wordt maar anders had het misschien toch een Xperia V kunnen worden... Nu wacht ik wel op de nieuwe high-enders
Net met iemand van Sony gechat. Toch wel iets geleerd. De sony xperia acro S komt nie tin België, Duitsland of Nederland uit, misshcien wel in Engeland, maar zelfs dat is niet zeker.
Verder zijn ze wel 'bezig' met een xperia nexus, maar die komt iig niet meer dit jaar, en zal redelijk op de t lijken.
Edit: verder is de T bij t-mobile en hi al wel beschikbaar om te bestellen, maar los is hij nog niet te vinden.
Verder zijn ze wel 'bezig' met een xperia nexus, maar die komt iig niet meer dit jaar, en zal redelijk op de t lijken.
Edit: verder is de T bij t-mobile en hi al wel beschikbaar om te bestellen, maar los is hij nog niet te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Diablow op 30-08-2012 13:05 . Reden: meer info ]
Ik vind die V een hele mooie toestel met de juiste schermmaat. Ondanks de LTE radio hoop ik dat hij in NL uitkomt, maar ik las ergerns dat hij pas in de 4 quarter zou opduiken en niet pas 2013 als eerder aangegeven in dit topic.
In Amerika komt de xperia V eerder uit ja, in Nederland, en waarschijnlijk heel europa, pas in 2013.
Begin Q4 hadden ze het over. Zeker niet in 2013 want dat zou veel te laat zijn, CES voor de deur
Blijkt dat de V ook een vervangbare accu heeft, dat zie ik toch als een grote plus, http://www.techradar.com/...y-xperia-v-1094100/review.
Anoniem: 114616
Sexy toestellen hoor
Hoop toch dat ze in '12 uitkomen nog. Neem aan dat er in Juni weer nieuwe komen 'opvolger X10 -> S -> ?
De T is al te bestellen bij T-mobile en Hi, en de J komt ook binnen een paar weken naar de UK, dus zal hier ook wel niet zo komen. Alleen met de V zullen ze wel wachten tot lte een beetje beschikbaar is.
Hopelijk wordt ie in nederland ook geleverd met die MHL-HDMI kabel
YouTube: Sony Xperia T Unboxing - Specs, Features & Accesories Video
YouTube: Sony Xperia T Unboxing - Specs, Features & Accesories Video
Power to the beat.
Schijnt dat de J al op 5 september verkrijgbaar is in de UK. In de pricewatch heb ik de Sony Xperia J Gold al gespot.
pricewatch: Sony Xperia J Goud
Op een andere site de zwarte versie;
http://www.pdashop.nl/pro.../sony-xperia-j-zwart.html
Voor mij volstaat de J als je geen zware gebruiker bent.
En de T is ook op die site te vinden:Arsenius schreef op zondag 02 september 2012 @ 17:05:
Schijnt dat de J al op 5 september verkrijgbaar is in de UK. In de pricewatch heb ik de Sony Xperia J Gold al gespot.
http://www.pdashop.nl/pro.../sony-xperia-t-zwart.html
Power to the beat.
Morgen of overmorgen (wanneer ik terug in België ben) maak ik nieuwe topics voor de T/TX/V, en eventueel de J. Dan bundel ik ook alle informatie over welke telefoon wanneer.en waar beschikbaar zou zijn.
Ik heb trouwens gehoord dat de V vrij snel bij KPN te vinden zou zijn.
Denk eerder dat de J snel te koop is:AmbroosV schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:09:
Morgen of overmorgen (wanneer ik terug in België ben) maak ik nieuwe topics voor de T/TX/V, en eventueel de J. Dan bundel ik ook alle informatie over welke telefoon wanneer.en waar beschikbaar zou zijn.
http://www.gsmarena.com/x..._329_pounds-news-4732.php
Power to the beat.
Wat ik dus wilde zeggen met mijn eerdere comment is dat de V in de loop van de volgende maanden (nog in 2012 dus) bij KPN te vinden zou moeten zijn. De T en J (en TX in het buitenland) zijn er sneller.ronaldm3 schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:57:
[...]
Denk eerder dat de J snel te koop is:
http://www.gsmarena.com/x..._329_pounds-news-4732.php
Waarom is er zo weinig aandacht voor deze telefoon? Ik vind het een mooi toestel met een paar goede eigenschappen; Groot scherm in een relatief kleine behuizing, snelle CPU en een goede camera. Net wat ik zoek in ieder geval. Heeft iemand al voorbeeld foto's gezien die door de camera van de telefoon zijn gemaakt? Op google vind ik er wel een paar van de beurs, maar ik zie ze liever gemaakt door een onafhankelijke techsite bijvoorbeeld.
Wat je veel leest is, hij heeft geen quadcore... Heeft hij ook niet nodig. Maar echt reclame is er nog niet voor gemaakt. Wat je vooral over telefoons hoord is samsung/apple en een beetje htc, andere fabrikanten krijgen helaas weinig aandacht. Enige wat er echt jammer aan de v is, is dat de accu niet te vervangen is. Al vraag ik me af hoe moeilijk het is, bij de s is het ook niet heel moeilijk.
Heb je toevallig een linkje naar van die foto's? Het enige wat ik kan vinden zijn foto's van het toestel zelf, maar foto's door het toestel gemaakt zie ik eigenlijk niet, behalve misschien foto's van het toestel waarop de foto-app open staat, maarja dat zegt ook niets eigenlijk.Roet schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:32:
Heeft iemand al voorbeeld foto's gezien die door de camera van de telefoon zijn gemaakt? Op google vind ik er wel een paar van de beurs, maar ik zie ze liever gemaakt door een onafhankelijke techsite bijvoorbeeld.
Dit toestel lijkt ook voor mij precies te zijn wat ik zoek. Wel een groot scherm, maar toch geen idioot lompe telefoon die niet eens meer normaal in je broekzak past. En volgens de specs in ieder geval een goede camera.
Ik was ook wel benieuwd, dus was even gaan google, schijnt weer een hele verbetering te zijn t.o.v. de 12Mp in de S,
http://www.xperiablog.net...xperia-t-sample-pictures/
http://www.xperiablog.net...s-from-final-retail-unit/
http://www.xperiablog.net...hayabusa-sample-pictures/
De gx en de hayabasa hebben dezelfde sensor als het goed is.
http://www.xperiablog.net...xperia-t-sample-pictures/
http://www.xperiablog.net...s-from-final-retail-unit/
http://www.xperiablog.net...hayabusa-sample-pictures/
De gx en de hayabasa hebben dezelfde sensor als het goed is.
De xperia V staat onder andere voor duitsland en belgie op "soon to come". Ziet er dus naar uit dat ik de v voor mijn vakantie kan kopen om er mooie plaatjes mee te gaan schieten in het vochtige thailand
.
Anoniem: 378084
Mm ik denk dat ik de opvolger van mijn SII gevonden heb in de vorm van de Xperia T!
Wat een pracht ding
Alleen vraag ik me af waar het topic voor het toestel blijft?
Wat een pracht ding
Ergens in mijn hoofd, sorry!Anoniem: 378084 schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:41:
Mm ik denk dat ik de opvolger van mijn SII gevonden heb in de vorm van de Xperia T!
Wat een pracht ding
Nieuwe topic is er!
AmbroosV in "Sony Xperia T + TX + V"
Mag een slotje op dit topic. Excuses voor de karige fipo in het nieuwe topic, heb het een beetje druk dit weekend.
AmbroosV in "Sony Xperia T + TX + V"
Mag een slotje op dit topic. Excuses voor de karige fipo in het nieuwe topic, heb het een beetje druk dit weekend.
Dit topic is gesloten.