Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Huawei Ascend D Quad (XL)
nieuws: Huawei toont Android 4.0-smartphone met quadcore-soc - update

"Huawei heeft zijn Ascend D quad-smartphone met quadcoreprocessor officieel voorgesteld.
Het toestel draait op een door Huawei zelf ontwikkelde soc. Er komen verschillende versies uit, waaronder eentje met een 2500mAh-accu.

De Huawei K3V2 quadcore-processor doet zijn werk op een kloksnelheid van 1,5GHz, waarbij de vier cores van het Cortex A9-type zijn. Daarnaast claimt Huawei dat er in de K3V2-processor zestien gpu's zijn geïntegreerd. Ook zou er een stroombesparingstechniek zijn ingebouwd die het energieverbruik met 30 procent reduceert. De chip van Huawei zou minder warm worden dan concurrerende processors.

Verder beslaat het scherm een oppervlak met een diagonaal van 4,5" en een resolutie van 1280x720 pixels. Er is een 8-megapixelcamera aanwezig die tevens video's in 1080p-resolutie op kan nemen.
Er is ook een 1,3-megapixelfrontcamera ingebouwd en er is ondersteuning voor Dolby Surround-geluid.

Er komt ook een Ascend D quad XL-variant uit, die in plaats van een 1800mAh-accu over een exemplaar met een capaciteit van 2500mAh beschikt. Daarmee wordt het toestel wel 2 millimeter dikker, met een totale dikte van 10,9 millimeter. Verder komt er nog een dualcorevariant op de markt, de Ascend D1. Dit toestel draait eveneens op een kloksnelheid van 1,5GHz.

De software is gebaseerd op Android 4.0, momenteel de nieuwste versie van Googles mobiele besturingssysteem. Huawei heeft aanpassingen aan de software gedaan, die naar eigen zeggen de gebruikerservaring moet verbeteren. Het is nog onduidelijk hoe de interface er precies uit komt te zien.

Huawei kondigde zijn nieuwe serie smartphones aan op de vooravond van het Mobile World Congress, waarbij tijdens een persconferentie de toestellen werden voorgesteld. Het is al bekend dat de smartphones in het tweede kwartaal van dit jaar uit moeten komen, waaronder op de Europese markt. De D1-versie komt het eerst beschikbaar, in april van dit jaar."

pricewatch: Huawei Ascend D Quad Zwart en pricewatch: Huawei Ascend D Quad XL Zwart
pricewatch: Huawei Ascend D Quad Wit en pricewatch: Huawei Ascend D Quad XL Wit

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MyzK_Go9Ad0&feature=relmfu]
Android OSAndroid Ice Cream Sandwich 4.0
SkinHuawei
ChipsetHuawei K3V2
Processor snelheid1500MHz
Intern geheugen8GB
RAM geheugen1024MB
Flash geheugenMicro-SDHC
Scherm4,5" / IPS+LCD / 720P / 1280x720 pixels / 16 miljoen kleuren
FrontcameraVideocapture: 720P 1280x720 pixels
Backcamera8.0MP / AF / Dual LED-Flash / 4x zoom
Videocapture: Full HD 1920x1080 pixels
NetwerkenGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
Accu (mAh, standby, spreektijd)1800mAh (de XL heeft 2500mAh)
Afmetingen 129.0 x 64.0 x 8.9 mm (de XL is 10.9 mm)
Gewicht 150 gram
Prijs???

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • Bluetooth 3.0 with A2DP, HS
  • MHL (micro-usb en micro-hdmi in een)
Huawei Ascend D Quad (XL) Ceramic White

Huawei Ascend D Quad (XL) Metallic Black

Huawei Ascend D Quad (XL) op Huawei.com

nieuws: Benchmarks Huawei Ascend D Quad XL duiken op
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AyGCQ95yOCkCYEVV8sm5ewAm/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cfTcEOtrzeAYacTbjGLwLWCa/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nqSOWcWXOxKbXd7IskpFxDnx/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HAIHO7wCisWE1aydUQcomvAs/full.png

-TS- is made by CLB-

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 22-03-2012 17:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:56

Quad

Doof

Zeer interessante telefoon dit.
En met name vanwege het merk Huawei zal de prijs niet bijzonder hoog liggen denk ik?

Ik heb denk ik een opvolger voor mijn ZTE Blade gevonden als ik mag verlengen tegen september/oktober.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verlengen icm een Huawei, zie ik persoonlijk nog niet zo snel gebeuren, of Huawei moet er een grote reclamecampagne tegenaan gooien / connecties hebben met toko's zoals de BelCompany, PhoneHouse...
Maar misschien zit ik wel verkeerd natuurlijk... Wel een heel mooie device qua hardware, looks vallen me ook mee, maar ik heb er totaal geen merk-affiniteit mee (natuurlijk) Als 't bijvoorbeeld ZTE Blade gevoel geeft, qua afwerking en dergelijke en de prijs niet richting de €649,00 gaat, vind ik het persoonlijk ook wel erg interessant...

Afbeeldingslocatie: http://www.huaweidevice.com/resource/Image/big-120227090427.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.huaweidevice.com/resource/Image/dd2-120227090444.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.huaweidevice.com/resource/Image/d-quad-3-2-120227120531.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.huaweidevice.com/resource/Image/d-quad-4-120227120450.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je natuurlijk wel gelijk in, ligt er aan welke providers hem willen hebben.
De Ideos was kwa prijs/prestatie (cpu overclock tot 1.8Ghz!) natuurlijk ook een mooie deal! Alleen ben die mis gelopen :).

Ik verwacht dat deze eigenlijk wel een prijskaartje gaat krijgen, omdat het een van de eerste quadcores is natuurlijk.
Maar de prijs van de HTC's a la 650,- vind ik wel bijzonder veel, en je krijgt niet iets extra's voor mijn gevoel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Hopen dat ie hier op de markt komt voor rond de 400/450... Ben trouwens benieuwd naar de benchmarks t.o.v. de htc one x en alle andere snapdragon s4 telefoons die zonet gereleased zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 22:59
tegen verschillende Duitse journalisten is verteld dat huawei 10-15% onder de prijs van de concurrenten wil gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ben erg geïnteresseerd in een spec-sheet, dus als iemand die gevonden heeft, graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:10:
Ik ben erg geïnteresseerd in een spec-sheet, dus als iemand die gevonden heeft, graag...
http://www.gsmarena.com/huawei_ascend_d_quad_xl-4569.php
Zo iets ongeveer? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Stond alweer wat bij ja, thank you!!! Die witte is toch wel bloody horny zeg...
Huawei Ascend D Quad - Ceramic White

Persoonlijke minpuntjes zijn geen dedicated camera-button en MHL ipv Micro-HDMI, mja kleine dingetjes...

[ Voor 89% gewijzigd door CLB op 28-02-2012 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De 'oeehhhhs' en 'aaaahhss' vlogen in het rond afgelopen zondagavond voor deze Huawei Ascend D Quad..
Maar nu is het toch angstvallig stil.. Gaan mensen toch kiezen voor de bekendere merken zoals HTC en Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geen idee!
Maar er is verder niet veel bekend, dus is kwestie van afwachten!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11-2024
we moeten ook nog lang wachten en wachten is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 14:34
Pff veel keuzes.. :)

Ik vind dit toestel echt super, vooral de witte. Ik ben benieuwd of dit via een abonnement te krijgen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 11:23
Mooi toestel, zeker ook fijn om te zien dat er nog android toestellen met fysieke knoppen uitkomen. Als ie aantrekkelijk geprijsd is is het wel een interessant toestel.

Edit: Heb nu ook een zte blade om mijn gestolen s2 te vervangen, valt me eigenlijk alleszins mee voor het geld, games gaan er niet op (zelfs doodle jump werkt amper) maar de rest werkt prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 29-02-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 15:39
Mijn eerste kennismaking met een Android telefoon was de T-Mobile Pulse, wat ook een Huawei telefoon was.

Omdat het een low-budget telefoon was, had deze nogal wat tekort-komingen.
Maar verder was het echt een top-telefoon, voor die prijs dan.
Er was zelfs een redelijke community beschikbaar op Modaco, dus ook de ondersteuning vanuit die community.

Ik verwacht dat het voor deze Ascend Quad niet anders zal zijn/worden.

In ieder geval heeft deze telefoon mijn interesse gewekt :9~
(moet alleen nog wachten tot januari om mijn contract te verlengen....)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tweakers hands-on: video: Hands-on: Huawei Ascend D Quad
Heb hem nog niet kunnen bekijken ivm bandbreedte restricties hier op het werk, maar de laatste zin "Redacteur Arnoud Wokke testte het toestel en is enthousiast." beloofd al veel goeds :).

PS, in een ander bericht meld Huawei dat het toestel pas over ongeveer 4 maanden uit komt. Mag toch pas verlengen in oktober :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yes doen ze in mei, omdat ze dan nog mooi software kunnen tweaken, achja duurt wel weer lang mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zeker in het wit een mooi toestel :) En voor zover ik weet is een camera-knop hebben een zeldzaamheid in Android-land. Ik mis het ook, want het scheelt veel in gebruik. (je kunt sneller de camera opstarten en je kunt tenminste onscherpe foto's voorkomen) Het is afwachten met welke prijs Huawei dit toestel in de markt gaat zetten. Als je voor iets vergelijkbaars qua specs bij HTC/Samsung adviesprijzen van rond de 600 euro tegen komt, zou een adviesprijs van 400 euro voor de ADQ (waarom moeilijk doen en voluit typen :P) een prima plan zijn. Bedoel, als je toch marktaandeel wilt afsnoepen van de gevestigde partijen.. Maarja, dat is allicht meer de wens die vader is van de gedachte enzo O-)

Voor nu volstaat mijn ZTE Blade nog steeds prima als eerste android ooit, maar ik merk langzaamaan ook wel hoe een 4" / 4,3" scherm toch wel welkom is en hoe klein 3,5" in feite wel niet is :+ Dus in hoeverre een hele inch extra te veel van het goede zal zijn, dat kan ik voor mezelf niet beoordelen. Maar het is iig een goede upgrade. En vriendelijker voor de portemonnee dan bij menig HTC/Samsung toestel. Niks mis met wat zij in de markt zetten. Alleen weiger ik gewoon grif geld uit te trekken voor willekeurig welke smartphone. Voordeel van Huawei/ZTE e.d. is dat ze (hopelijk toch wel blijven doen) vanilla ICS gaan leveren. Dus hoezo dat je zonder skin dan maar een Google Nexus toestel moet kopen? Nee, dan geef ik liever mijn geld aan Huawei/ZTE. Met de rom-community in mijn achterhoofd over de ZTE Blade, hoeft het toestel enkel goed te verkopen om interessant te worden voor rom-devvers. En ondersteuning? Nergens voor nodig. Gaat het toestel kapot, stap ik wel richting de verkopende partij. Dat is toch je aanspreekpunt en niet de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lekker rustig rondom deze toch wel baanbrekende phone.
Maar ik denk dat de levertijd hem parten gaan spelen, als ze hem over een half jaar pas uitbrengen.

Dan ben je toch wel te laat denk ik, tenzij je met een enorm goede concurrerende prijs komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ben benieuwd hoe de quadcore processors zich tegen elkaar gaan verhouden. En het belangrijkste, hoe is de standby tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Quad schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:00:
Lekker rustig rondom deze toch wel baanbrekende phone.
Maar ik denk dat de levertijd hem parten gaan spelen, als ze hem over een half jaar pas uitbrengen.

Dan ben je toch wel te laat denk ik, tenzij je met een enorm goede concurrerende prijs komt.
Het zou mei worden toch? Dus dat is geen half jaar, HTC komt in april met hun toestellen dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Het lijkt me wel een interessant toestel. Echter moet ik eerst zien hoe Android met quadcores om zal gaan. Alhoewel multicore ondersteuning aanwezig is vanaf Honeycomb, ben ik er toch huiverig voor dat deze eerste generatie quadcores voorlopig nog geen voordeel gaat geven ten opzichte van dualcores. Dat is natuurlijk het nadeel van fragmentatie in de Android markt, want dev's willen natuurlijk dat hun app soepel loopt op zoveel mogelijk toestellen.

Het verschil tussen tussen dualcore en singlecore vind ik dan weer wel heel goed te merken. Maar goed, vooralsnog ben ik erg benieuwd naar de eerste (p)reviews van wanneer dit toestel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:37:
[...]

Het zou mei worden toch? Dus dat is geen half jaar, HTC komt in april met hun toestellen dus ja...
Arnoud Wokke zei in dat filmpje dat het ongeveer 5/6 maanden duurt tot de release als ik mij niet vergis.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Klopt, maar vooralsnog lees ik overal mei... We zullen het wel zien, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hopelijk gaan NL providers hem wel aanbieden tegen de tijd dat ik in Oktober mag verlengen ;).
Tot die tijd hou ik het wel uit met mijn Blade, wat heerlijk loopt tot dusver met een custom ROM.

Maarja, wie weet koop ik hem wel los, en kan ik hem ook meenemen op vakantie naar Oostenrijk (scheelt een los toestel mee te nemen, en de Blade is daar niet handig voor :/).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit gaat mijn nieuwe toestel worden als die niet al te duur is. Ik hoop eigenlijk dat die in een prijsklasse van 400~500 euro zit met een maximum van 600 euro. Ik zou dan wel voor de XL gaan, omdat ik nu met mijn Desire Z ook gewoon accu vreet.

Het toetsenbord van de Desire Z zal ik niet missen, omdat ik deze nu ook weinig gebruik.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de performance van dit toestel.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yorin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:36:
Dit gaat mijn nieuwe toestel worden als die niet al te duur is. Ik hoop eigenlijk dat die in een prijsklasse van 400~500 euro zit met een maximum van 600 euro. Ik zou dan wel voor de XL gaan, omdat ik nu met mijn Desire Z ook gewoon accu vreet.

Het toetsenbord van de Desire Z zal ik niet missen, omdat ik deze nu ook weinig gebruik.

Ik ben wel zeer benieuwd naar de performance van dit toestel.
Hoop het niet.. dat zou dan te veel geld voor mij zijn :|
Voor 350,- hoop ik dat hij komt :9 .

maar stiekem hoop ik toch dat ik hem bij verlenging van abo kan krijgen in september

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Quad schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:02:
[...]

Hoop het niet.. dat zou dan te veel geld voor mij zijn :|
Voor 350,- hoop ik dat hij komt :9 .

maar stiekem hoop ik toch dat ik hem bij verlenging van abo kan krijgen in september
€350,- gaat denk ik niet lukken. Misschien na een paar maanden voor de Ascend D Quad (zonder XL) wel, maar gelijk bij release niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Persoonlijk geloof ik ook daar niks van, Sensations zijn ook nog flink meer dan €350,00, we will see :)

Vond ik vannacht, liefst even kijken op 1080P, maar dat scherm zeg, al-le-men-sen wat mooi :9~

Deze is ook wel tof:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3n2Wg5Df2eE]

[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 14-03-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb eens zitten zoeken naar prijzen en hij wordt waarschijnlijk rond de 400 euro (in India) voor de XL.

Bron:

http://www.mobile-price.i...d-quad-xl-price-in-india/

26000 rupies = 400,03 euro.

De Phonehouse gaat de telefoon ook leveren: Ascend D Quad en Ascend D Quad XL De prijs is alleen nog niet bekend bij hun.

Ik denk zelf dat het toestel dan voor rond de 450 euro hier in Nederland te vinden is.

[ Voor 46% gewijzigd door Yorinn op 14-03-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Whooow dat die al op TPH site staat vind ik echt mooi nieuws, top

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 14-03-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:58:
Whooow dat die al op TPH site staat vind ik echt mooi nieuws, top
En als je dit AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht* gevalletje krijgt, is het zeker helemaal mooi bij TPH :').

Maar top prijs dus verwacht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ach als die op zo'n site staat komt die ook bij andere retailers en webshops heus wel binnen en dat is fijn :)
Dan wil ik graag een witte... Even kijken hoe de XL versie zich houdt ten opzichte van de normale en beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik denk dat ik voor de gewone D ga straks, op eBay zullen vast accu's en backcovers te vinden zijn straks..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ben benieuwd hoe het zit met de camera-module, of die ook 2mm gelift wordt of soort in een 'inkeping' ligt..

Ach het lijkt wel een slowchattopic... Ik kom wel weer terug als er leuk nieuws / prijzen of wat dan ook is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Batterij zit vast net zoals bij de Xperia S, dus even simpel een third party batterij'tje... Het kan, maar niet 1,2,3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CLB schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:31:
Batterij zit vast net zoals bij de Xperia S, dus even simpel een third party batterij'tje... Het kan, maar niet 1,2,3..
Is de SD-kaart dan wel uitbreidbaar of niet?

Ja dus, dat gelukkig wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 16-03-2012 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja inderdaad, je hebt gelijk CLB.
Nu wordt het een interessante keuze zo dus.. Jammer dat Huawei de Appletoer neemt zo :).
Ach, hele telefoon is beter als een iPhone :').

Volgens mij nog niet genoemd. maar de hands-On van Nu.nl is ook wel interessant om te lezen.
Hier wordt hij vooral vergeleken met de HTC One X die het wel lijkt te winnen op betrekking tot scherm helderheid, camera en kijkhoeken, nadeel van de HTC One X is dat er geen SD kaartje geplaatst wordt en het advies prijs van 649,- :'(.
Het lijkt een net niet toestel, maar wie weet zijn ze in de praktijk heel anders en wint de Ascend D dik :).

Hands-On HTC One X

Wat natuurlijk ook interessant is:
Wel is het goed denkbaar dat het feit dat Huawei zijn quadcore-chip zelf ontwikkelt, ervoor zorgt dat de prijs van de smartphone lager uitvalt.
Ik denk dat dit het belangrijkste gaat worden aan deze telefoon, namelijk de prijs :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
In alle YouTube-filmpjes wordt het scherm geprezen dus dat zal wel goed zitten... Heb persoonlijk nog nagenoeg geen One X filmpjes gekeken, omdat het toestel me dus (blijkbaar) niet kan interesseren. Als je ze naast elkaar legt zal er misschien verschil te zien zijn, maar 4,5" 1280x720 IPS-LCD met 32 bit, ach dat zit wel snor :) :D

Prijs zou zo'n 10% a 15% onder de huidige toptoestellen moeten liggen... Voor mij is dat geen GO eigenlijk..
Ik vind het toestel qua uiterlijk strak, simpel en mooier dan de HTC's eigenlijk. Er kan een Micro-SDHC kaartje in wat ik fijn vind, 4,5" met 1280x720 IPS-LCD klinkt goed, quadcore is fijn en nagenoeg Vanilla-Android, top toch!
Dat de prijs dan ook nog is 10% tot 15% onder de toptoestellen ligt, tsjaa dat is fijn dat spreekt voor zich :) ;)
Maar ik ga echt niet opeens de Huawei Ascend D Quad kopen voor €480,00 want de One X met €550,00 is te duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
CLB schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:10:
In alle YouTube-filmpjes wordt het scherm geprezen dus dat zal wel goed zitten... Heb persoonlijk nog nagenoeg geen One X filmpjes gekeken, omdat het toestel me dus (blijkbaar) niet kan interesseren. Als je ze naast elkaar legt zal er misschien verschil te zien zijn, maar 4,5" 1280x720 IPS-LCD met 32 bit, ach dat zit wel snor :) :D

Prijs zou zo'n 10% a 15% onder de huidige toptoestellen moeten liggen... Voor mij is dat geen GO eigenlijk..
Ik vind het toestel qua uiterlijk strak, simpel en mooier dan de HTC's eigenlijk. Er kan een Micro-SDHC kaartje in wat ik fijn vind, 4,5" met 1280x720 IPS-LCD klinkt goed, quadcore is fijn en nagenoeg Vanilla-Android, top toch!
Dat de prijs dan ook nog is 10% tot 15% onder de toptoestellen ligt, tsjaa dat is fijn dat spreekt voor zich :) ;)
Maar ik ga echt niet opeens de Huawei Ascend D Quad kopen voor €480,00 want de One X met €550,00 is te duur :+
Hoezo is de HTC one X te duur, terwijl een Iphone 4S 16 GB 600 euro kost;). Dan is het een nette prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind het niet te duur :)
Maar ik zou geen Ascend D Quad kopen, omdat die goedkoper is, maar voor andere redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb het gezien, impressive :).

Kan je die images in TS zetten?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ook bij Typhone op de site: http://www.typhone.nl/gsm/huawei/ascend-d-quad... Afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Shops zetten geregeld toestellen op hun site om maar in het nieuws te komen. Vaak weten ze dan nog helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja dat kan wel zijn inderdaad, toch doet het mij hopen dat hij in (veel) (web)shops komt...
Expansys doet dan ook mee aan de rage: D Quad en de D Quad XL, ook met onbekende prijs...

Wordt tijd dat die in de PW wordt opgenomen, vandeweek even kijken :)

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 21-03-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En ze staan inmiddels wel in de PW:
pricewatch: Huawei Ascend D Quad Zwart en pricewatch: Huawei Ascend D Quad XL Zwart

Mochten er wat specs niet kloppen, pas ze dan aan! Tevens moet de Ceramic White versie er nog bij... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hehe nice! Ziet er goed uit zo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
Hoop dat dit snel komt. Zit te wachten op de Huawei Ascend D Quad XL of de Samsung Galaxy SIII.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarvoor ik bang was, is waar geworden, de release duurt nog een tijdje... Erg erg jammer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

jammer, maar geeft niets, als mee zit kan ik gelijk met de release mijn abonnement verlengen bij Hi er vanuit gaande dat het wel Augustus wordt.
Hij woedt pas in Juni in productie genomen, geeft ze wel heel veel tijd nog om hem zo optimaal mogelijk te maken.
Toch hoop ik dat het een stunt is zodat ze hem opeens masaal in de media gooien eind mei begin juni :-).

Edit: En als het echt zo is, is het wel een gemiste kans, vreemde eend in de bijt + te laat op de markt zal ze niet veel windeieren leggen denk ik.
Behalve in China :9 .

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 26-03-2012 22:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Van de specs op die site klopt echt geen hout, ze hebben het constant over een dual-core, die dan weer op 1,5Ghz draait en dan weer op 1,2Ghz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is / komt ook een dual-core versie... De D1 :)
Ze zullen het wel snel op de site hebben gezet en er nu niet meer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:48

BombaAriba

Ondertitel

Laat ik hier ook eens reageren. Dit gaat denk ik mijn volgende toestel worden, vooral omdat hij waarschijnlijk makkelijk te rooten is en geen gare schil draait. EN EN EN volgens Huawei is de CPU/GPU beter dan de Tegra 3.

De amateuristische website van Huawei is dan wel weer jammer maar qua inhoud winnen ze dus dik op die website.

En aangezien de CPU van Huawei beter zal zijn dan die van de Tegra 3 maakt het prijskaartje mij ook niet echt uit, zolang het toestel ook nog wel stevig is.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

houdt er wel rekening mee dat er nog geen officiele benchmarks ed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Officieel is er niks, maar die in de TS staan, zijn niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
wel zo vreselijk jammer dat het zo stil blijft rond deze gsm.

nu blijkt dat hij pas in juli op de markt komt...

bron: http://news.cnmo.com/14/140622.html?fvrewsd
(in het chinees wel, maar met translate kom je ver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Told ya :)
CLB schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:39:
Waarvoor ik bang was, is waar geworden, de release duurt nog een tijdje... Erg erg jammer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 17:57
Dit word een toestel die niet meer zo heel bijzonder is bij de tijd dat het uitkomt. Denk zelf dat het sep 2012 pas te koop is.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
Dat denk ik niet. Zeker niet als dit soort nieuws ervoor zorgt dat de prijs blijft zakken.

Uiteindelijk beweren ze (onrechtstreeks) beter te zijn dan tegra3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 22:05
Dit wordt m'n volgende telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Cabo schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:33:
Dit wordt m'n volgende telefoon :)
En waarom? >:)
Beetje nutteloze post verder maar geeft niet!

Ik wil deze ook als mijn volgende telefoon, als mijn abonnementsverlening het maar toelaat in September.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-06 22:05
Als Huawei ervoor kan zorgen dat dit "highend" toestel voor een mooie lage prijs verkocht kan worden, dan sta ik daar achter. Huawei heeft gezegd dat ze de smartphonemarkt willen veroveren. Op papier ziet het er allemaal goed uit, nu nog de prijs. En omdat dit van Huawei komt verwacht ik een "lagere" prijs dan andere smartphones in dezelfde range.

Highend en van chinese makelij? I'm all ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
nu vrees ik echt voor de populariteit van dit toestel.

Sinds de aankondiging is de htc one X uitgekomen, een prachttoestel,

diegenen die dat toestel nog niet gekocht hadden, zijn waarschijnlijk aan't wachten op de sIII die op 2 mei aangekondigd wordt.

weinig kans dat er veel huawei gebruikers zullen zijn. Het enige dat mij tot september kan laten wachten is een echt voordelige prijs, als die tegenvalt, zijn ze al minstens 1 klant kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Ascend D Quad (XL) komt dus pas in September in Nederland.
nieuws: Huawei's Ascend D Quad komt in september naar Nederland

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Klopt idd... Ben benieuwd...
Momenteel denk ik dat 't moeilijk is om mn €400,- kostende HTC One X te overtreffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mja, ik wacht gewoon af voorlopig.
Zie wel wanneer hij te halen is, mag tot medio half oktober verlengen tot vier maanden daarvoor.
Ik hou rond die tijd de toestellen in de gaten en maak dan wel een beslissing.

Mocht de S3 niet te fancy zijn, of de One X mij toch overtuigen zal ik daar naar kijken, maar voorlopig vind ik de Ascend D Quad het mooiste uit zien van alle telefoons die ik heb gezien.
CLB schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:16:
Klopt idd... Ben benieuwd...
Momenteel denk ik dat 't moeilijk is om mn €400,- kostende HTC One X te overtreffen...
Die kost nog altijd vanaf €550,- hoor..

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 16-04-2012 21:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 08:47
De D4 is sexy. Vooral de witte. Het heeft heel veel weg van de Galaxy SII, maar dan zonder die zilveren randen en onhandige knop in het midden (vind ik).

Dit toestel beschikt over een IPS scherm, ik hoop dat die zonder kinderziektes is. Als Huawei het goed doet leert men van Sony en HTC. Als ik een apparaat van rond de €500,- koop, wat maar 3 jaar meegaat, moet die gewoon goed zijn. Misschien dat Huawei nog niet ermee de markt opdurft omdat de technologie nog niet zover is.

Eigenlijk heeft Huawei best wel veel geluk dat er geen IPS scherm in de One S zat, anders had ik daar nu mee rondgelopen. Alleen nu moeten ze niet te lang wachten anders kan ik mij niet meer beheersen....

Kleine toevoeging. Ik ben nog heel benieuwd hoe de camera software 'loopt' op de D4. De Sony Xperia S camera is nu unbeatable. Maar ook HTC heeft veel gedaan aan de software, ik hoop dat de D4 op dit punt ook wat extra's in de aanbieding heeft. Maar van wat ik tot nu toe lees, zit het het dichts op de originele Android ICS, weinig extra's te verwachten dus.

[ Voor 30% gewijzigd door mebrein op 02-05-2012 12:07 ]

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Quad schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:04:
Die kost nog altijd vanaf €550,- hoor..
Prijzen in de winkel ja, niet de prijs die ik ervoor betaald heb ;)
En ik denk dus niet dat ik mijn goed werkende en €400,00 kostende One X snel weg doe voor deze Huawei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:38:
[...]

Prijzen in de winkel ja, niet de prijs die ik ervoor betaald heb ;)
En ik denk dus niet dat ik mijn goed werkende en €400,00 kostende One X snel weg doe voor deze Huawei...
Inderdaad, geef ik je gelijk in.
Of de Ascend D moet daadwerkelijk ook maar 350,- kosten oid.
Maar dan moet het ook echt interessant zijn natuurlijk kwa specs.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, ben benieuwd hoor :) Design ziet er mooi uit, als het allemaal vloeiend loopt, kom maar op...
Op m'n One X gebruik ik wel 'n andere launcher, maar HTC's Sense heeft ook wel wat mooie dingen die je dan toch blijft gebruiken / zien, zoals het lockscreen waarop je gelijk je smsjes / emails en dergelijk ziet... Op deze Huawei Ascend zou dat ook wel kunnen met third party apps / widgets en dergelijke, maar toch, dat Sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
mebrein schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:48:

Eigenlijk heeft Huawei best wel veel geluk dat er geen IPS scherm in de One S zat, anders had ik daar nu mee rondgelopen.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Helaas, ik mocht nu al verlengen, en ben voor de HTC One X gegaan, had ook de SGSIII kunnen doen, maar het design staat me totaal niet aan.
Deze duurt te lang, en de One X kan ik donderdag uiterlijk al binnen hebben.

Jammer Huawei!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

JT

VETAK y0

Erg interessant ding :) Er zijn bijna geen 720p foons groter dan 4,3" mét microsd slot. De grote accu van de XL spreekt me ook wel aan, scherm lijkt erg goed te worden. En als er een Chinees prijsje aan zit dan kan dit nog wel eens de opvolger van mijn X10i worden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinna_be
JT schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:58:
Erg interessant ding :) Er zijn bijna geen 720p foons groter dan 4,3" mét microsd slot. De grote accu van de XL spreekt me ook wel aan, scherm lijkt erg goed te worden. En als er een Chinees prijsje aan zit dan kan dit nog wel eens de opvolger van mijn X10i worden.
Nu heb je zowel de galaxy sIII als de LG Opimus 4X HD die dit aanbieden en beiden hebben een betere interne schijf.
Bovendien wordt er van de optimus verwacht dat deze ook relatief goedkoop wordt en een goede batterij heeft, waardoor de huawei al heel goedkoop worden om nog interessant te blijven.

Het argument betere prestaties doet er al niet meer zo hard toe, aangezien je met a15 cores geen hard merkbare verbeteringen kunt doorvoeren op de huidige quadcores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar ja, het argument externe SD kaart slot vind ik ook te verwaarlozen.
Ik ken niemand die zijn +- 28GB vol, maar dan ook vol heeft.

Ik heb hem misschien voor 3GB gevuld, dus heb ik nog zo'n 26GB over voor Data.
Dus voor mij is het een non argument :-).

Verder wel jammer dat de Huawei zo lang achter blijft, het wordt straks puur een breedte versterking ipv echt een die in de spotlights gaat staan.
Ben in elk geval bijzonder tevreden nog altijd met de HTC one X, waarbij vooral het scherm mij gepakt heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jammer hoor :) Mja still happy with my One X, toch had ik deze wel willen zien / bekijken / bevoelen...

Afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:54:
Jammer hoor :) Mja still happy with my One X, toch had ik deze wel willen zien / bekijken / bevoelen...

Afwachten...
Heb precies het zelfde als jou :').
Ach de One X is sneller als deze, enige wat de Huawei straks misschien heeft is makkelijkere custom roms te flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dus in Oktober waarschijnlijk de release in de EU?
Voor mij is de Ascend D Quad XL afgedaan, kan alleen nog maar tegenvallen nu ik de HOX met 4.0.4 heb.

Jammer!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mwah voor mij nog niet, je weet nooit hoe goed zo'n Chinese makelij is :)
Misschien is het scherm wel superb t.o.v. de One X, iets kleiner, misschien nog wel krachtiger ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja klopt, maar zit nu vast aan mijn Hi lease, kan de One X niet zomaar weer verkopen :').

Edit: Nôh

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 17-08-2012 10:17 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
:') oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dit zal ook 'n geduchte tegenstander worden als Huawei niet op let: [Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08-2023

G4u

Een erg mooi toestel voor ongeveer 3500 RMB wat omgerekend zown 420 euro is +- import zal in de eerste maand moeilijk gaan. Hij word hier aardig gehyped dus dat betekend lange rijen voor deze telefoon. Nadeel hier is dat bijna alle grote Chinese spelers geen Google Apps mee leveren door een vinger in de pap van de overheid.
Na verwachting heb ik zelf een test model volgende maand, ik ga proberen om hier een review over te schrijven zodat iedereen hier een beter idee heeft over deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zou mooi zijn als de review geplaatst wordt bij de producten in de Pricewatch.
Kan CLB het beetje verwerken in de TS.

Maar de P1 is nu 400,- terwijl de Ascend D het topmodel moet zijn, waarvan de adviesprijs ook op 400,- zou komen.
Ben erg benieuwd maar ben er bang voor dat hij toch te duur zal zijn.

Zie mij wel vooraan om de One X (terwijl ik lease heb) te verkopen voor de Huawei Ascend D Quad.. :').

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Quad schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:03:
Zou mooi zijn als de review geplaatst wordt bij de producten in de Pricewatch.
Kan CLB het beetje verwerken in de TS.

Maar de P1 is nu 400,- terwijl de Ascend D het topmodel moet zijn, waarvan de adviesprijs ook op 400,- zou komen.
Ben erg benieuwd maar ben er bang voor dat hij toch te duur zal zijn.

Zie mij wel vooraan om de One X (terwijl ik lease heb) te verkopen voor de Huawei Ascend D Quad.. :').
De P1 kost 1980 RMB of 250 euro, ik verwacht dat de D quad voor 350 euro verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In Nederland helaas 399,--, zie reviews: Huawei Ascend P1: Android au naturel

Let wel, dit is een adviesprijs, dus zal waarschijnlijk lager liggen, maar niet veel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4u

G4u

Grijze import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad :) Ben wel benieuwd naar de D Quad (XL) heeft wel lang geduurd en nog steeds geen EU mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

CLB schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:56:
Inderdaad :) Ben wel benieuwd naar de D Quad (XL) heeft wel lang geduurd en nog steeds geen EU mja...
Op een of andere manier blijft deze telefoon wat hebben.. :'( :D

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:41

HaTe

haat niet

Omdat je eigen naam er in voorkomt? :D

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zou 'm graag naast 'n One X zien, maar vooralsnog vind ik geen enkele vergelijkingsfoto / filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

HaTe schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:14:
Omdat je eigen naam er in voorkomt? :D
Hate it, or leave it. :9
Nee maar het design e.d. is gewoon zo geweldig.
En kwa specs gewoon een super ding, vind 4,7" soms toch iets te groot ook (One X), en 0.2" eraf scheelt wel wat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wauw wat blijft het een mooie telefoon zeg, maar dit moet echt met stock Android die UI ziet er niet uit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Pagina: 1 2 Laatste