Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2j1lpad.jpg
De Sony Ericsson Xperia Arc is een nieuwe telefoon van Sony Ericsson. De smartphone is tijdens de CES 2011 voor het eerst officieel vertoond. De SE Xperia Arc combineert een schoon design met de kracht van Android 2.3 (Gingerbread). De telefoon is leverbaar vanaf Q1 / 2011 in 2 kleuren: Midnight Blue en Misty Silver.

Hoewel Sony Ericsson vertelt dat het niet de opvolger is van de Xperia X10, lijkt hij dat wel op het eerste oog.

Een aantal vernieuwingen / upgrades boven de X10:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/4ryq02.jpg

Tevens zullen volgens Sony Ericsson de nieuwste Android versies binnen 3 maanden op de Arc volgen waarmee het zijn grootste minpunt van de X10 weg zou moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/b6zl9w.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ok53sk.jpg
ProcessorMSM8255 Snapdragon 1GHz - Adreno 205 CPU
BesturingssysteemGoogle™ Android 2.3
SchermExtra wide 4.2” multi-touch Reality Display with Mobile BRAVIA® Engine
RAM512 MB
GeheugenuitbreidingmicroSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
Afmetingen125 x 63 x 8.7 mm
GPSinterne GPS-antenne
Wifi IEEE 802.11b/g/n WiFi
SensorenInternal GPS antenna, G-Sensor, Digital compass, Proximity sensor en Ambient light sensor
Camera8.0 megapixel full color camera ,Sony Exmor R™ for mobile
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio3,5 mm stereo audio-aansluiting
Camera video opnemen720p HD video recording
Muziekformaten afspelenMP3/eAAC+/WMA/WAV
Videoformaten afspelenMP4/H.263/H.264/WMV
Batterij1500 mAh battery
BatterijduurStand-by: Up to 430 h (2G) / Up to 400 h (3G)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/f36d6w.jpg
Pluspunten
+ Design
+ HDMI output
+ Lange standby tijd (verwacht)
+ Fotocamera
+ Goede muziek capaciteiten
+ Goed, groot en gevoelig touchscreen
+ nieuwste Android 2.3 (Gingerbread)
+ Aanpassingen skin minder diep waardoor updates Android binnen 3 maanden gereed moeten zijn.

Minpunten
- Geen dualcore cpu
- Geen gpu als bv nvidia 2 tegra
- Custom Skin (=vertraagd updatebeleid - Zie ook pluspunt)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nlxx82.jpg

images:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilestopic.com/images/mobile/sonyericsson-xperia-arc-silver-3.jpg

Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cAS3etw4W1o]

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dos1og.jpg

TS-design is dankzij JupJup

Heb je nog mooie aanvullingen voor de SP? Stuur dan een PM naar de topicstarters!!

[ Voor 255% gewijzigd door pven op 04-03-2011 14:44 . Reden: jupjup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48
Leuke inleiding. Ik kon al geen topic over deze telefoon vinden, terwijl ik het juist een van de interessantste aankondigingen vind op CES. Weet iemand al een vermoedde lanceer datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Hele gave telefoon!!

Hij eind april verwacht. Wel 1 van de mooiste aankondigingen van de CES.

In de TS staat overigens dat het updaten traag zou gaan door de custom skin. Sony heeft aangekondigd dat de updates binnen 3 maanden na het uitkomen van een nieuwe versie wordt toegevoegd. Dit is ook de reden dat Mediascape in een afgeslankte vorm erin zit aangezien dat een helse klus blijkt te zijn.

Ik zeg hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shenr schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:34:
Leuke inleiding. Ik kon al geen topic over deze telefoon vinden, terwijl ik het juist een van de interessantste aankondigingen vind op CES. Weet iemand al een vermoedde lanceer datum?
En waarom dat dan? De hardware specs en dergelijke zijn 'leuk' maar niet meer dan dat...
Concurrenten komen met veel krachtigere hardware op de proppen zetten, bijvoorbeeld de: Motorola Atrix

Ik ben echt benieuwd hoe dit toestel gaat zijn.. SonyEricsson is voor mij een merk waarvan ik zo'n 10
mobieltjes heb versleten en waarbij alleen de G900 een drama was, maar de rest van de toestellen: toppers!

SonyEricsson heeft de X10 met Android wel flink verkloot, door onder andere single touch en de skin..
Ben benieuwd hoe of wat met deze Arc, want de specs zijn inderdaad gewoon leuk en die zilveren versie :9~ :9~

Die donkerblauwe daarentegen vind ik ugly-ass:

Ik moet me is goed inlezen in de CPU's / GPU's en dergelijke, want het snelste van het snelste hoef ik niet perse, bij mij spelen ook de looks mee.. En die zijn van de SE Arc (zilver) dik in orde, alleen die hardware dan...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:17:
Concurrenten komen met veel krachtigere hardware op de proppen zetten, bijvoorbeeld de: Motorola Atrix
- Is de foto-camera van dezelfde hoge kwaliteit of is dat mindere hardware op de Atrix?
- Is het scherm van de Atrix van dezelfde kwaliteit als de Arc met Bravia-engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Okee de camera zal wat minder zijn, SE heeft een 8.1MP camera en SE is goed met camera's

- Scherm.. tsjaa 'bravia-engine' whooot... :| meer marketing-geblaat als je het mij vraagt eerlijk gezegd.
De schermen van huidige Motorola high end phones zijn (imho) zeer goed en hebben hoge resoluties.
De Atrix zal een qHD-scherm hebben qua pixels, oftewel 960x540 pixels en deze Arc 854x480 qua resolutie.
Ik durf m'n geld wel in te zetten op de vraag: welk scherm vinden de consumenten beter: Atrix vx Arc.
Natuurlijk moet de toekomst dit uitwijzen en dergelijke, maar zo 1,2,3 geloof ik niet dat de Arc superieur is.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik sla deze telefoon even over, SE heeft me wel een beetje teleurgesteld met de updates voor de X10, waarschijnlijk houd ik die nog een jaartje en dan kijk ik ondertussen hoe SE bezig is met de updates op dit toestel. Hij ziet er in ieder geval weer prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392189

Hij ziet er geweldig uit! Jammer dat het geen Dual Core heeft. In Q2 worden er veel dual core smartphones verwacht, denk dat deze daar ondergeschikt aan is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
Hmm, het scherm blijkt toch wel goed te zijn!

In de preview van GSMArena (welke hier ook eerder al is gepost) zijn ze er heel erg tevreden over :)
In fact when looked at it from the best angle the XPERIA Arc display is certainly among the best screens on the market. It’s got more vibrant reds and greens than the iPhone 4 Retina display and in case you aren’t into much saturation you will probably prefer it over the Samsung SuperAMOLED screens too (though we still find Nokia’s ClearBlack screens to be the champion in color reproduction).
In vergelijking met het ips en het super-amoled paneel is de kijkhoek wel minder/slecht..

Denk dat dit mijn nieuwe foon wordt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Die Atrix heeft leuke specs hoor maar wat een ontzettend lelijk en standaard toestel is dat.

Nee, SE heeft gewoon weer een ontzettend mooi toestel op de markt gezet en ik denk dat deze processor gewoon goed genoeg is om mee te kunnen. Dit zou zeker een opvolger van mijn X10 worden maar helaas nog een jaar abonnement.

( Vind het ook geen ramp dat ze het bij 2.1 houden, SE heeft veel aangepast en zolang ze kleine dingen verbeteren + die UI update ben ik al tevreden. Mensen moeten niet alleen maar op nummers geilen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 114616 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:55:
Dit zou zeker een opvolger van mijn X10 worden maar helaas nog een jaar abonnement.
Unlocken, verkopen voor 250 euro en 250 euro bijleggen* voor een nieuwe (losse) ? De ontwikkelingen gaan tegenwoordig zo hard dat ik nu al gewoon nu al 2 jaar steeds kies voor 1 jaar abbo. Kost wel iets meer maar dat heb ik er bij de verkoop na een jaar meestal weer uit.

* die je over een jaar ook (Arc) weer kunt verkopen dus in werkelijkheid nog minder kost.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad =) Waarom perse de volledige looptijd van je abbo met 'n mobiel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Dan is het nog maar de vraag of je hem voor 250 eu kan verkopen :P

Die zilveren is trouwens echt te mooi :9

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilestopic.com/images/mobile/sonyericsson-xperia-arc-silver-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeeeeel erg mooi ja! :9~

[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 17-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou het niet over de zilvere hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

Anoniem: 123349 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:00:
Ik wou het niet over de zilvere hebben :9~
me2. hopelijk gaat die ook eind april komen (binnen 3 maand staat er op de nl site van se).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Ik zag wel ff vette lag bij het uitschuiven van een van die menuutjes, maar wel wat een design :9~

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-01-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik eigenlijker nog leuker vind is dat 't filmpje zelf ook met een Arc geschoten is =)

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilestopic.com/images/mobile/sonyericsson-xperia-arc-silver-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilestopic.com/images/mobile/sonyericsson-xperia-arc-silver-2.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 18-01-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Het grootste nadeel van deze telefoon is toch echt wel het intern geheugen, of het gebrek daaraan natuurlijk. 512 MB is echt veel en veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexander6501 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:53:
Het grootste nadeel van deze telefoon is toch echt wel het intern geheugen, of het gebrek daaraan natuurlijk. 512 MB is echt veel en veel te weinig.
Hmm ik hoor persoonlijk weining mensen klagen met 512mb ram. htc's hebben vaak meer maar hebben ook de zware sense ui eroverheen wat hiervoor moet compenseren. Maar aan de andere kant kost ram tegenwoordig niet meer extreem veel dus waarom SE er niet meer in heeft gedaan weet ik ook niet. De prijs van de arc zal toch wel bovengemiddeld zijn SE kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Anoniem: 200536 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:01:
[...]

Hmm ik hoor persoonlijk weining mensen klagen met 512mb ram. htc's hebben vaak meer maar hebben ook de zware sense ui eroverheen wat hiervoor moet compenseren. Maar aan de andere kant kost ram tegenwoordig niet meer extreem veel dus waarom SE er niet meer in heeft gedaan weet ik ook niet. De prijs van de arc zal toch wel bovengemiddeld zijn SE kennende...
Het gaat hier niet om het RAM geheugen, maar om het ROM geheugen. In de praktijk zal dit uitkomen op 150 MB om apps te installeren. Zie hier het probleem bij de Desire en Legend, die ook met te weinig geheugen zijn uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je geheugenkaartjes voor! Welke je er vast ook bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, met Android 2.2 en 2.3, geen probleem met Apps2SD-mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:43:
Inderdaad, met Android 2.2 en 2.3, geen probleem met Apps2SD-mogelijkheden
Toch slipt je geheugen vol met de Froyo manier van A2SD en zonder trucs zijn veel applicaties niet naar SD te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah vind dat persoonlijk wel meevallen... voor deze 'issue' zou ik hem niet laten liggen, eerder voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
Erg mooi toestel!
Zat alleen even wat filmpjes op youtube te kijken, kan nou niet zeggen dat alles erg soepel loopt. Mja, misschien launcher Pro erop, doet meestal wonderen. Heb alleen nog geen demo gezien van de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rinkel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:47:
Erg mooi toestel!
Zat alleen even wat filmpjes op youtube te kijken, kan nou niet zeggen dat alles erg soepel loopt. Mja, misschien launcher Pro erop, doet meestal wonderen. Heb alleen nog geen demo gezien van de browser.
Komt wel goed denk ik aangezien de cpu gelijk is aan de Desire HD met nog een extra gpu. Dual-cores zullen trouwens wel een stukje sneller zijn maar ik vraag me af wat het scheelt aangezien de meeste software niet gebruik maakt van dual-cores. Volgens mij heb je dan doorgaans nog meer aan een single-core 1.2GHz cpu (Samsung, Nokia) die dus sneller is op een enkele core. Op video decoding/encoding na denk ik dat je aan de 1GHz voldoende hebt.

Ga denk ik voor de Arc vanwege design, camera en goede (niet beste) specs. Misschien dat Samsung nog iets uit de hoed tovert, maar dan moet het geen iPhone clone zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik vind em ook erg mooi, ben benieuwd wanneer ie in NL beschikbaar komt.
Opzich is die processor meer dan voldoende voor mij. Games speel ik er eigenlijk nooit op.
Eens een mobiel met een goeie camera lijkt me eigenlijk wel eens leuk.

Alleen dat stotteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn allemaal previews van software die nog niet final is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:58
Hier nog een uitgebreide preview:
Preview door Phone Arena

Videopreview:

En een video geschoten door de Arc: (Klik op video, en kies dan HD, anders speelt hij geen HD af...)

[ Voor 8% gewijzigd door frankK800i op 21-01-2011 16:35 ]

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een beetje laat, maar hier alsnog de uitgebreide video-preview die overal te vinden is inmiddels.

Wat is ie mooi he :9~

Maar ja je ziet duidelijk dat ie nog hakkelt bij het scrollen op webpagina's..Zo jammer geen dualcore :(

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:50:
Een beetje laat, maar hier alsnog de uitgebreide video-preview die overal te vinden is inmiddels.

[video]

Wat is ie mooi he :9~

Maar ja je ziet duidelijk dat ie nog hakkelt bij het scrollen op webpagina's..Zo jammer geen dualcore :(
Wordt vast nog aan gewerkt. Al vind ik het hakkelen nog wel mee vallen..
Dual core was inderdaad wel top geweest maar geen min punt wat mij betreft. Er zit een behoorlijk snelle processor in dus bang dat hij traag zou ik niet zijn. Alleen is het voor het gevoel wel minder als je weet dat er ook dual cores aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 12:53
Dat dit toestel 'traag' is (schokkerig), heeft niets met de hardware te maken. Kijk maar eens naar een Windows Phone 7 toestel, die hebben allemaal de oude Snapdragon CPU (zelfde als de Xperia X10), en toch is alles super soepel. Het probleem ligt mijns inziens echt aan de software. Android dus, en mogelijk SE's toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het nog eerder ligt aan software die nog niet final is en hier al geshowed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cinner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:47:
Dat dit toestel 'traag' is (schokkerig), heeft niets met de hardware te maken. Kijk maar eens naar een Windows Phone 7 toestel, die hebben allemaal de oude Snapdragon CPU (zelfde als de Xperia X10), en toch is alles super soepel. Het probleem ligt mijns inziens echt aan de software. Android dus, en mogelijk SE's toevoegingen.
Mwah. WP7 heeft geen Flash ondersteuning. Hangt er maar net van af of in het demo-filmpje de flash-plugin wel of niet aanstaat. Het is bekend dat Flash zorgt voor een flinke cpu-load op smartphones, net als op tragere netbooks.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 25-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 12:53
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:04:
[...]

Mwah. WP7 heeft geen Flash ondersteuning. Hangt er maar net van af of in het demo-filmpje de flash-plugin wel of niet aanstaat. Het is bekend dat Flash zorgt voor een flinke cpu-load op smartphones, net als op tragere netbooks.
Ik zie de Arc ook stotteren buiten de browser, op het homescreen. Let wel, ik bedoel niet dat hij langzaam is of traag, maar gewoon dat het nog niet allemaal zo vloeiend loopt als je van een high end smartphone van de volgende generatie mag verwachten. Misschien ligt het inderdaad aan de beta software, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom Windows Phone 7 wel vloeiend draait en mijn Xperia X10 niet, terwijl ze dezelfde hardware gebruiken. Volgens mij maakt WP7 gebruik van de GPU voor de interface, en Android nog niet. Dat zou ook kunnen verklaren waarom deze toestellen soms stotteren, toch? Ik heb overigens geen ervaring met andere (oudere) Android toestellen, misschien dat die wel altijd vloeiend draaien en mijn hypothese dus nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378084

Ten 1e ik vind het design echt super!
Ik snap niet waarom SE hier geen snellere (dual) core instopt:S
Dan zouden de andere toestellen geen poot hebben om op te staan.
Hoe zit het eigenlijk met de bootloader van dit toestel lockt SE die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:04:
[...]

Cinner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Ik zie de Arc ook stotteren buiten de browser, op het homescreen. Let wel, ik bedoel niet dat hij langzaam is of traag, maar gewoon dat het nog niet allemaal zo vloeiend loopt als je van een high end smartphone van de volgende generatie mag verwachten. Misschien ligt het inderdaad aan de beta software, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom Windows Phone 7 wel vloeiend draait en mijn Xperia X10 niet, terwijl ze dezelfde hardware gebruiken. Volgens mij maakt WP7 gebruik van de GPU voor de interface, en Android nog niet. Dat zou ook kunnen verklaren waarom deze toestellen soms stotteren, toch? Ik heb overigens geen ervaring met andere (oudere) Android toestellen, misschien dat die wel altijd vloeiend draaien en mijn hypothese dus nergens op slaat.
Ik heb zelf nog een desire, die vind ik ook niet zo snappy als bv een iphone 3g. Niet dat ik een iphone wil, zeker niet, maar die heeft nog oudere specs.
Ik heb nu een galaxy tab (met lag fix), prima ding kwa specs, maar ook niet zo snappy. Zelfs een Desire HD vond ik dat niet. Er zit ergens iets in Android wat nog niet helemaal perfect is. Hopenlijk gaan ze dat eens fixen.

Dit met flash uit. Ik merk het ook bij andere progs dan de browser.

Heeft volgens mij idd te maken met het feit dat android de gpu niet gebruikt voor de ui
klik

Edit
Niet de beste zinconstructies vandaag...

[ Voor 41% gewijzigd door rinkel op 25-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 114616 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:16:
Dan is het nog maar de vraag of je hem voor 250 eu kan verkopen :P

Die zilveren is trouwens echt te mooi :9

[afbeelding]
Misschien iemand die geen onderzoek doet, maar mijn GF heeft net bij t-mobile de x10 genomen met abo verlenging. Mooie aanbieding, zelfs goedkoper dan de X10 mini pro.
Totaal iets van 270€, voor de X10+klein abo voor een jaar en inclusief internet. Dus dan zou het niet handig zijn om een 2e hands zonder abo voor hetzelfde geld te kopen.
Ik moet nog even wachten tot ik kan verlengen, tegen die tijd is deze wellicht te koop. Al zal die wel een stuk duurder zijn, dat moet ik TZT afwegen. Hij is wel Mooi IIG, plat, en futuristisch design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
Hij valt nu te pre-orderen voor de ietwat belachelijke prijs van 664 euro.

De launch date is 1 april, zou mooi zijn als dat ook voor de winkels in Nederland geldt :)

Link!

Edit: Nog een videopreview op All About Phones :)

[ Voor 15% gewijzigd door tzanten op 26-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 23:49
ik zit nu een paar weken rond te kijken voor een nieuwe telefoon, maar dit is qua uiterlijk 1 van de mooiste die ik tot nu toe gezien heb. Vooral die zilvere. Iets mindere specs maakt mij niet zoveel uit, volgens mij nog steeds up to date met de gemiddelde smartphones op dit moment (ja tegen de tijd dat die uitkomt misschien niet)

Ik maak me meer zorgen om de batterij verbruik, zal dit meer zijn dan normaal omdat die ook nog een aparte gpu heeft? Of zal die gpu juist zuinig zijn en de cpu dermate ontlasten dat het juist voordelen oplevert voor de accu duur?

*edit* ik las net de preview van gsmarena, ze zeggen 3 dagen bij gemiddeld verbruik tijdens hun test.. dat belooft wat!

[ Voor 9% gewijzigd door Gigapower op 26-01-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Prachtig toestel! Qua design blijft SE voor mij toch altijd wel favoriet :)

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 26-01-2011 19:17 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 11:31
Net als vorig jaar zal ik nu een keuze moeten maken tussen HTC en SE. HTC nog niet echt iets van gezien als nieuw toestel, maar er zit vast wel iets aan te komen. Dit toestel spreekt echter zeer aan zeker omdat het de minpunten van de normale desire weghaalt:

- Slechte speaker
- Slechte kwaliteit foto's
- Slechte geluidsopname
- matig design

Het enige waar ik me zorgen om maak is het scherm. Het amoled scherm vind ik nog steeds erg goed vergeleken bij super LCD. Een hands on zal dus moeten uitwijzen of de Arc op dit punt voldoet. Iemand al info hierover? Naast dit maak ik me ook zorgen over de headset aansluiting, of gaat de Arc nu wel geleverd worden met bluetooth headset?

Zaken als processor snelheid is niet echt belangrijk. De processor die hier in zit is een stuk sneller dan die van de desire, daarnaast ook een dedicated GPU die de Desire moet missen. Er is idd wat snellere hardware op de markt, maar voor android 2.3 is dit echt snel genoeg. Het werkgeheugen is volgens mij ook niet echt een probleem, 512 MB ram is ruim voldoende voor normaal gebruik.

Het dunne ontwerp is zeer mooi! Iphone ga ik niet overwegen omdat de abbonnementen gewoon te duur zijn. Als je ziet wat je kwijt bent over 2 jaar verspreid en dan moet je zelfs nog bijbetalen, way overpriced. Goed mogelijk dat dit een bestsellertje wordt voor SE en ze weer terug op kaart zet.

Edit: Weet iemand eigenlijk of mediascape valt uit te schakelen? Ik ben nooit zo van dit soort additions...

[ Voor 3% gewijzigd door Nollekeuh op 27-01-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:56
Mediascape komt niet terug als een geïntegreerde app, maar als een losse widget.
De kans is dus zeker aanwezig dat je 'm uit kunt schakelen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een hd-video sample

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 27-01-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Stinger_ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:05:
Mediascape komt niet terug als een geïntegreerde app, maar als een losse widget.
De kans is dus zeker aanwezig dat je 'm uit kunt schakelen.
Owh ik bedoelde eigenlijk timescape...

Weet iemand eigenlijk een filmpje waarbij hard geluid wordt opgenomen? Bijvoorbeeld een festival met de Arc? Mijn Nokia 5800 kon feilloos lage en hoge tonen opnemen onder hoge geluidsdruk. Mijn HTC Desire kan dat zeg maar niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Nollekeuh op 28-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/mobile.engadget.com/media/2011/01/xperia-arc-play-com-preorder.jpg

460 pond, zal hier dus ook wel rond de 500 euro gaan kosten. Release over 2 maanden.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-01-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Kan ik tegen jouw wisselkoers Engelse ponden kopen?! :D

[edit]
Ook voor je aangepaste koers wil ik ze nog wel kopen..
Volgens mij kost £460,- je op dit moment zo'n € 580,-

[ Voor 52% gewijzigd door Nnoitra op 28-01-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stinger_ schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:41:
Kan ik tegen jouw wisselkoers Engelse ponden kopen?! :D
aangepast, was ff nog in 1 dollar = 1 euro modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Maar in Engeland is altijd alles wat duurder, dus ik denk dat ie tussen de 500-550 uit gaat komen. Vind dat behoorlijk duur eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nollekeuh schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:43:
Maar in Engeland is altijd alles wat duurder, dus ik denk dat ie tussen de 500-550 uit gaat komen. Vind dat behoorlijk duur eerlijk gezegd.
Ik denk uiteindelijk wel rond de 500. Maar SE kennende zal het de eerste maand(en) wel rond de 600 liggen. Ook omdat de Arc boven de x-serie staat. Misschien dat we dit keer geluk hebben aangezien de LG 2X rond de 500 gaat kosten en dan ook al een tijdje uit is...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 02-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Anoniem: 200536 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:03:
[...]

Ik denk uiteindelijk wel rond de 500. Maar SE kennende zal het de eerste maand(en) wel rond de 600 liggen. Ook omdat de Arc boven de x-serie staat. Misschien dat we dit keer geluk hebben aangezien de LG 2X rond de 500 gaat kosten en dan ook al een tijdje uit is...
Maar het is en blijft natuurlijk gewoon een opvolger. De X10 wordt gewoon uitgefaseerd als de Arc wordt geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor 461.50 in de Pricewatch te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is iets goedkoper dan de 660,00 die eXpansys vraagt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308634

Zag net bij Telfort dat je de ARC kan reserveren. Kennelijk is ie gratis bij een 400min + data en leverdatum 7 april. Valt me nog mee dat ie A. zo snel leverbaar is en B. dat ie toch redelijk goedkoop is. check it out:

http://shop.telfort.nl/te...ia-Arc-Midnight-Blue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijzen zijn goed te doen voor een nieuwe highend telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Stond op het punt een Desire te bestellen, kan tegenwoordig ook vrij goed met een 1 jaar abo, maar toch maar even afwachten wat deze gaat doen straks :9~

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Anoniem: 123349 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:41:
En voor 461.50 in de Pricewatch te vinden!
Ik zag het ook ja. Vind dat een erg zacht prijsje vergeleken met de introductieprijs van de X10.
Anoniem: 308634 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:48:
Zag net bij Telfort dat je de ARC kan reserveren. Kennelijk is ie gratis bij een 400min + data en leverdatum 7 april. Valt me nog mee dat ie A. zo snel leverbaar is en B. dat ie toch redelijk goedkoop is. check it out:

http://shop.telfort.nl/te...ia-Arc-Midnight-Blue.html
Vind dat niet echt een goede aanbieding. Is met 2 jarig abbo. Deze zijn over het algemeen onvoordeliger dan 2 x 1 jaar (elk jaar nieuwe mobiel en oude verkopen of sim only voor 2e jaar). D.w.z. je betaald over het tweede jaar evenveel geld aan abbonnementskosten maar je krijgt relatief gezien niet zoveel korting op de mobiel vanuit het tweede jaar t.o.v. de korting die je krijgt uit het eerste jaar.

Mijn inziens kan je altijd beter een beetje bij betalen, dan weet je zeker dat je alle korting hebt gekregen. Hiernaast is de telfort shop niet altijd de goedkoopste. GSMweb bewijst me iedere keer weer de meeste korting te geven. Ik ga overigens niet dat toestel nu al pre-orderen. Het duurt nog 2 maanden totdat ie er is en de concurrentie gaat ook nog wat aankondigen/op de markt brengen.

Overigens constateer ik wel dat de belkosten de afgelopen jaren bij alle aanbieders zijn gestegen en hiernaast het afrekenen per minuut een grote duit in het zakje van de providers doet. Nederland is erg duur qua mobiel bellen en het oligopolie zal er ook wel mee te maken hebben. Lekker cashen voor de carriers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nice voor die prijs (ongeveer even duur als de desire hd). gaat 90% me volgende tel worden. of samsung moet met iets heel erg moois komen bij de mwc. als ze tenminste ook rond april/mei kunnen leveren.

vergelijking(video) tussen arc en optimus 2x
heb geen idee hoe ver deze arc software inmiddels is maar de interface op de optimus loopt toch wel wat soepeler. qua beeld kun je weinig zeggen aangezien ze jammergoenoeg niet dezelfde wallpaper/homescreen gebruikt hebben. moet wel zeggen dat ik die optimus maar een lelijk ding vind... misschien dat het komt omdat die naast de arc ligt :P

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 05-02-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
Dit toestel gaat de opvolger worden van mijn C905. Ik vind het lastig om te wachten op de Arc. Hij is zo fucking mooi! De camera van dit ding is ook geweldig. Dat is dan ook een reden om deze als opvolger van de C905 te zien. het mooie van de Arc is dat deze ook nog eens mooie video's kan opnemen. De C905 had erg lelijke low-bitrate @ 320x240 videos :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Voor iedereen die erover denkt om een Xperia Arc te kopen, onthoud dan dit dit:
Standaard is de Xperia uitgerust met 512MB intern ROM geheugen, dit staat ongeveer gelijk aan 150MB (maximaal) om apps te installeren. Dit zijn dus maar tien apps van 15MB. Houd er dus rekening mee dat na enkele weken je geheugen vol zit. Froyo heeft apps2sd gebracht, maar op zo'n manier dat de Dalvik Cache achterblijft op het interne geheugen, waardoor je geheugen toch volslipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
Ach apps hoef ik niet. Ik wil alleen bellen, smsen, fotograferen, videos opnemen en heeeeel soms internetten. Misschien een heel licht spelletje erop hebben kan leuk zijn maar niet echt noodzakelijk.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:24
In de pricewatch staat dat het geheugen van de arc 16 Gb is, maar houdt dit dan in dat je die niet allemaal kan benutten voor aps? Of heeft de pricewatch het gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt niet, je kunt beter kijken op: http://www.sonyericsson.c...w=features_specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexander6501 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:20:
Standaard is de Xperia uitgerust met 512MB intern ROM geheugen, dit staat ongeveer gelijk aan 150MB (maximaal) om apps te installeren. Dit zijn dus maar tien apps van 15MB. Houd er dus rekening mee dat na enkele weken je geheugen vol zit. Froyo heeft apps2sd gebracht, maar op zo'n manier dat de Dalvik Cache achterblijft op het interne geheugen, waardoor je geheugen toch volslipt.
Volgens SE is dat max (=stock firmware) 320MB, zie ook bovenstaande specs link. SE heeft geen sense zoals op de HTC Desire, welke ook 512MB ROM heeft, waardoor je uiteindelijk maar 150MB over houdt. Maar 320MB is natuurlijk nog steeds niet genoeg om Android zonder problemen intensief te gebruiken lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camiel schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:46:
Dan kun je beter nog even naar Apps2SD+ kijken. (HIER) Die verplaatst alles,
ook je Dalvik cache. Tenminste als je daar even de goede scripts (zoek daar even naar: a2sd cachesd) voor zoekt.
Dit laatste gaat dan niet over de SE Arc, maar kan me voorstellen dat dit ook gewoon komt voor de Arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:13
Hm, volgens Centralpoint is de Arc vanaf 15 februari op voorraad. Wehkamp meldt een levertijd van 5 tot 10 werkdagen.. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:49:
[...]

[...]

Dit laatste gaat dan niet over de SE Arc, maar kan me voorstellen dat dit ook gewoon komt voor de Arc
Is er alleen als je rootaccess hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wehkamp meldt een levertijd van 5 tot 10 werkdagen.. Ik kan het eigenlijk niet geloven.
[/quote]

volgens mij heb je niet goed gekeken want er staat bij wehkamp Levertijd: >5 weken. kortom in ieder geval op z'n vroegst half maart. Vooralsnog houdt ik vast aan aan de leverdatum die bij Telfort staat namelijk 7 april. waarschijnlijk zal ie iets eerder op de markt komen maar denk dat het niet voor eind maart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:24
Anoniem: 308634 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:13:
Wehkamp meldt een levertijd van 5 tot 10 werkdagen.. Ik kan het eigenlijk niet geloven.
[/quote]

volgens mij heb je niet goed gekeken want er staat bij wehkamp Levertijd: >5 weken. kortom in ieder geval op z'n vroegst half maart. Vooralsnog houdt ik vast aan aan de leverdatum die bij Telfort staat namelijk 7 april. waarschijnlijk zal ie iets eerder op de markt komen maar denk dat het niet voor eind maart is.
Gister stond er nog 5-10 werkdagen, ik zag het ook. Maar nu is het idd veranderd. Hoop dat de arc eind maart echt in de winkels ligt, dan mag ik mn abbo verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Sorry maar ik heb een desire en heb inderdaad 140 MB over, maar i.c.m. apps2sd heb ik echt geen last van te weinig geheugen. Als ik dan zoals beschreven 320 MB over heb op de ROM ga ik zeker geen problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die vivaz 2 lijkt wel soepel te lopen. aangezien de arc op vrijwel dezelfde hardware/software draait zal dat dus ook wel goed komen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JqtUTXKpmrw&feature=player_embedded]

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 09-02-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 200536 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:23:
die vivaz 2 lijkt wel soepel te lopen. aangezien de arc op vrijwel dezelfde hardware/software draait zal dat dus ook wel goed komen.

[video]
Ja inderdaad. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee? Naast dat de arc een veel mooier design heeft en de vivaz veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgensmij zo goed als geen.. Maar vooral het design.

Al vond ik de Vivaz 1 er in het echt supermooi uitzien.(op foto's video's een stuk minder). Verwacht dan ook dat het met het design van de Vivaz 2 ook goed zit!

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 09-02-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4.2"scherm tov 3.5/3.7" volgens mij. rest is zelfde

• Nollekeuh
Anoniem: 200536 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:40:
4.2"scherm tov 3.5/3.7" volgens mij. rest is zelfde
Processor verschilt ook

klopt, heeft een MSM7630 ipv MSM8255 zie ik net. geen id of het qua prestaties veel verschilt.

• Nnoitra
Anoniem: 200536 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:26:
[...]

klopt, heeft een MSM7630 ipv MSM8255 zie ik net. geen id of het qua prestaties veel verschilt.
800MHz vs 1.0GHz

• Nollekeuh
Nee de MSM7630 kan op 800 of 1000 Mhz lopen. In de Desire Z loopt ie op 800, SE zal hem echter op 1000 laten klokken. Ik denk dat de 8255 wat meer mogelijkheden en ondersteuning heeft? Ik kan het verschil niet echt vinden. Al met al wordt de vivaz 2 een zeer aantrekkelijke telefoon voor de prijs van 350 euro. Hij heeft echt de kans om een verkooptopper te worden met de features die het heeft voor die prijs.

- Het scherm is overigens 4 inch
- Heeft een front camera en een front microfoon voor videochat
- Hij is een stuk dikker dan de Arc
- Audio jack plug aan de bovenkant

Nadeel lijkt met het klepje voor de micro USB aansluiting, iedere keer met laden moet je dat ding losfriemelen.

Hier 2 goede reviews, je wordt er best enthousiast van. :)

http://www.mobile-review....yericsson-vivaz2-en.shtml
http://www.techradar.com/...o-review-925748?artc_pg=1

[ Voor 22% gewijzigd door Nollekeuh op 10-02-2011 19:23 ]

• Nollekeuh
http://smartphonebenchmar...essors-how-fast-are-they/

Hier wordt verteld dat de processors identiek zijn, maar alleen verschillen op kloksnelheid. Dat is dus wel balen. De Arc heeft niet echt heel veel voordelen t.o.v. de Vivaz 2, maar de prijs zal wel veel hoger zijn.

• Nnoitra
Nollekeuh schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:57:
Nee de MSM7630 kan op 800 of 1000 Mhz lopen. In de Desire Z loopt ie op 800, SE zal hem echter op 1000 laten klokken. Ik denk dat de 8255 wat meer mogelijkheden en ondersteuning heeft? Ik kan het verschil niet echt vinden.
Even je info checken voordat je anderen gaat verbeteren ;)
http://www.qualcomm.com/p.../chipsets/snapdragon.html

The MSM7x30 chipset platform consists of the MSM7230™ and MSM7630™.
Scorpion 800 MHz CPU

The MSM8x55 chipset platform consists of the MSM8255™ and MSM8655™ and features a newly designed and optimized multimedia sub-system over previous Snapdragon generations.
Scorpion 1 GHz CPU

[ Voor 45% gewijzigd door Nnoitra op 10-02-2011 19:59 ]

• Nollekeuh
Stinger_ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Even je info checken voordat je anderen gaat verbeteren ;)
http://www.qualcomm.com/p.../chipsets/snapdragon.html

The MSM7x30 chipset platform consists of the MSM7230™ and MSM7630™.
Scorpion 800 MHz CPU

The MSM8x55 chipset platform consists of the MSM8255™ and MSM8655™ and features a newly designed and optimized multimedia sub-system over previous Snapdragon generations.
Scorpion 1 GHz CPU
Goed maar als je dan leest in de reviews en hier: de SE heeft de 7630 en de Desire Z de 7230. Beide dezelfde processors uit de 2e generatie, het enige dat verschilt is de kloksnelheid wat ook wordt aangegeven door het verschil in de 2e letter.

• Nnoitra
Nou nergens om hoor, maar...
Ik haal die info van de site van Qualcomm, de fabrikant!
Als daar staat dat de MSM7x30 serie op 800MHz draait, dan mag je er toch wel vanuit gaat dat ie draait op 800MHz.
Wat door de 2e letter aangegeven wordt is dit verschil:
MSM7230 support for HSPA+ networks - up to 14 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads
MSM7630 support for HSPA+ networks - up to 14.4 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads – as well as CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel A/B, GSM, GPRS and EDGE

Maar als jij een of andere vage benchmark site betrouwbaarder vind dat de site van de fabrikant; be my guest

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 10-02-2011 22:55 ]

• Nollekeuh
Alle websites rapporteren 1 ghz, in de review staat zelfs een screenshot met een programma op de telefoon die aangeeft dat de processor op 1 ghz aan het draaien is.

In mobilereview wordt verteld dat de msm7630 erin zit, maar draait op 1 ghz. Kan het niet zo zijn dat de processor ook geschikt is om op 1 ghz te draaien? After all is het gewoon dezelfde als de msm8250, maar dan met de adreno 205 gpu van de 2e generatie.

Much like in Arc case MSM7630 is used but with the maximum recommended rate of 1GHz instead of 800MHz used in HTC Desire Z for example.

en hier wordt ook nog verteld dat de msm7x30 op 800 en 1 ghz kan draaien.
http://www.kurich.com/qua...rtphone-chipsets-221.html

Ik snap dat de website van de fabrikant duidelijk zou moeten zijn, kennelijk dus niet compleet.

Hier links over de processor snelheid van de msm7x30 snelheidsmogelijkheden.
http://www.google.nl/sear...pbx=1&fp=5167d5a33768b7c4

Die processor is een 800 Mhz processor, maar kan op 1 Ghz draaien wat niet op de fabrikant website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37
Zowel Vivaz2 als ARC zien er goed uit, komt het toch nog goed met SE.
Heb nu de Vivaz, niet heel slecht maar kan wel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Je hebt gelijk dat SE de MSM7630 op 1GHz laat draaien. :)
Echter is dat een overclock, de default snelheid is 800MHz (Amd/Intel vermelden ook de 'stock' snelheid op hun cpu's, niet het overclock potentieel).
Verder is het MSM8x55 platform de opvolger van het MSM7x30 platform.
De verbeteringen zijn oa een default kloksnelheid van 1GHz en "a newly designed and optimized multimedia sub-system".
Beide beschikken over de 2nd Gen Adreno 205, 1st Gen was de Adreno 200.

Hebben we beide deels gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Een overclock wil ik het niet noemen, het ding wordt vanuit de fabriek zo geleverd.

We kunnen nu in ieder geval een mooie vergelijking maken van nieuwe android toestellen. Die van HTC zijn aangekondigd en ik kan wel zeggen dat Sony Ericsson de winnaar is.

HTC veranderd niet zo veel en de specificaties zijn identiek aan SE. Echter scoort SE gewoon gigantisch op

- Design
- Foto kwaliteit
- Video opname kwaliteit
- Geluidsopname
- Speaker kwaliteit
- Muziek mogelijkheden en kwaliteit
- Beeldscherm. De nieuwe modellen van HTC hebben allemaal geen (Super) amoled scherm maar (super) LCD. We hebben in eerdere reviews al gezien dat het scherm van de Arc hier superieur aan is.

Samsung en LG heb ik het niet zo op en Motorola is gewoon niet aanwezig in Europa. De keuze is makkelijk gemaakt dan. Het enige wat nog roet in het eten kan gooien is het formaat van de Arc. Die kan mij te groot uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-06 17:52

vozzie

Zo beter?

Wat ziet dit er toch super sexy uit. Zoek al 2 maanden een vervanger voor mijn iPhone 3G en wil dit keer geen iPhone. Twijfel tussen een HTC WP7 en dit, maar I think this is the winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nollekeuh schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:32:
Echter scoort SE gewoon gigantisch op
- Video opname kwaliteit
Wel 720P, geen 1080P zoals andere devices, let daar op
De keuze is makkelijk gemaakt dan. Het enige wat nog roet in het eten kan gooien is het formaat van de Arc.
Of de UI van SonyEricsson? Het update-beleid van SonyEricsson? Gewoon een opmerking om aan te denken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
CLB schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:26:
[...]

Wel 720P, geen 1080P zoals andere devices, let daar op

[...]

Of de UI van SonyEricsson? Het update-beleid van SonyEricsson? Gewoon een opmerking om aan te denken =)
De HTC toestellen hebben geen 1080p opname. Update beleid zou verbeterd worden volgens SE, omdat ze minder geïntegreerd zijn in Android qua software.

En wat ik qua UI heb gezien ziet er alleen maar beter uit, verschilt niet veel. Ik heb heel dat toestel middels alle filmpjes al bestudeerd. Maar vooral het feit dat SE gewoon kwaliteitsonderdelen gebruikt qua speaker, headset, microfoon, etc. Samsung, LG en HTC zijn wat dat betreft gewoon inferieur. Nokia staat bij mij ook hoog in het vaandel, altijd superieure hardware/onderdelen.

Het dualcore gebeuren is nog niet volwassen en niet toepasbaar. Over een jaar zal dat veel beter zijn en dan nemen we een nieuwe. Ik heb nu veel meer aan een goede (video)camera dan aan een dualcore processor. Bij HTC is dat echt zo f*cking brak!

Uiteraard nemen we pas de beslissing als we het ding van dichtbij hebben bestudeerd, maar het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Daar komt bij dat de telefoons die nu 1080p ondersteunen zelfs slechter presteren dan op 720p. De framerate is namelijk erg choppie doordat die te laag is, dubbele frames bevat (om met de specs te cheaten) en de bitrate te laag is voor de resolutie. Bewegende beelden zien er dan niet vloeiend uit. Dit zie je bij de Optimus 2x en aan de eerste samples van de Galaxy S te zien heeft deze dat ook, althans op 1080p. Liever dus goede 720p zonder skips, dubbele frames en met een goede framerate en birate. Heb bij de Arc hier toch het meeste vertrouwen in (aan de samples te zien). Ook geluidopnamen lijken een stuk beter te zijn dan andere android telefoons.

Ander puntje is GPS. Op de Galaxy S onbruikbaar, hopelijk krijgt de Arc een goede chip om te navigeren. Gebruik ik toch vrij vaak op mijb i8910hd. Deze heeft een extreem goede gps lock voor een telefoon. Helemaal voor Samsung begrippen :p

Edit:
Nog een paar nieuwe camera samples/videos via de SE blog. Zeer indrukwekkend in vergelijking met andere camera's in het donker! Ze wel ff op 720p uiteraard.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZqolMqDJqcE&feature=player_embedded&hd=1]

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 200536 op 16-02-2011 18:11 ]

Topicstarter

• Nollekeuh
Anoniem: 200536 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:20:
Klopt. Daar komt bij dat de telefoons die nu 1080p ondersteunen zelfs slechter presteren dan op 720p. De framerate is namelijk erg choppie doordat die te laag is, dubbele frames bevat (om met de specs te cheaten) en de bitrate te laag is voor de resolutie. Bewegende beelden zien er dan niet vloeiend uit. Dit zie je bij de Optimus 2x en aan de eerste samples van de Galaxy S te zien heeft deze dat ook, althans op 1080p. Liever dus goede 720p zonder skips, dubbele frames en met een goede framerate en birate. Heb bij de Arc hier toch het meeste vertrouwen in (aan de samples te zien). Ook geluidopnamen lijken een stuk beter te zijn dan andere android telefoons.

Ander puntje is GPS. Op de Galaxy S onbruikbaar, hopelijk krijgt de Arc een goede chip om te navigeren. Gebruik ik toch vrij vaak op mijb i8910hd. Deze heeft een extreem goede gps lock voor een telefoon. Helemaal voor Samsung begrippen :p

Edit:
Nog een paar nieuwe camera samples/videos via de SE blog. Zeer indrukwekkend in vergelijking met andere camera's in het donker! Ze wel ff op 720p uiteraard.

[video]
[video]
[video]
Ik wil graag zien hoe de Galaxy S2 presteert op deze gebieden! Iets zegt me dat Samsung kwalitatief minder is. Evenals LG, HTC etc

In dat eerste filmpje hoor ik in ieder geval goede lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een vergelijking met de galaxy 2 heb ik nog niet gevonden maar wel de iPhone4 vs. ARc vs Galaxy. je kan duidelijk zien dat SE goed bezig zijn met hun Bravia beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
YouTube: Bravia LCD vs AMOLED vs S-LCD vs LCD

jezus man, in dit filmpje is eindelijk eens zichtbaar hoe groot dat ding wel niet is vergeleken met de desire. Dat wordt toch wel een domper denk ik zo!

[ Voor 79% gewijzigd door Nollekeuh op 18-02-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308634 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:26:
een vergelijking met de galaxy 2 heb ik nog niet gevonden maar wel de iPhone4 vs. ARc vs Galaxy. je kan duidelijk zien dat SE goed bezig zijn met hun Bravia beeldscherm

[video]
Ziet er inderaad prima uit. Kijkhoeken zijn niet geweldig maar dat boeit dus niets. Ik kijk tenminste altijd recht naar het scherm en of de rest om me heen niet goed kan zien wat ik doe is alleen maar een voordeel :P. De Galaxy S2 zal wel mooier zijn denk ik zo. Vraag me alleen af hoe de Arc presteert bij zonlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18

Realtec

Less is more

Gister een prototype van de Arc in handen gehad maar oh wat is die mooi, hij ligt ook heel fijn in de hand :o
Heb zelf nog een n97 maar de Arc is qua snelheid stukken sneller.
Ik was heel tevreden met mijn vorige n95 maar symbian valt mij zwaar tegen op de n97, deze is erg traag.
Symbian lijkt dood te gaan.
WP7 staat nog in de kinderschoentjes net als Maemo
Dus denk dat ik eerst ga kiezen voor Android.
De Arc is zeker een potentionele opvolger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 16:26
Ook ik heb erg veel interesse in de arc, wat voornamelijk komt door het design.
Maar ik zag het het volgende op de officële website van SE waar ik me toch een beetje zorgen om maak:

"Geheugen microSD™ (supported to 32GB)
Phone memory up to 320MB

Het vrij beschikbare geheugen kan verschillen door de pre-configuratie van de telefoon"

http://www.sonyericsson.c...w=features_specifications

Terwijl overal te vinden is dat de telefoon 512 mb geheugen heeft (zoals hier: http://www.gsmarena.com/s...xperia_arc-review-553.php). Betekent deze 320mb het vrij geheugen dus zonder timescape UI en android? Of is het een foutje op de website. Want dit verontrust me wel een beetje. 512mb is al niet bijster veel, laat staan 320mb...

[ Voor 12% gewijzigd door Adrenaline op 22-02-2011 10:26 ]

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste