Sarcasm is my superpower! What's yours?
Gelukkig, ze hadden het dan alleen wat mij beteft eerder storage mogen noemen ipv memory dan.
Om verwarring te voorkomen.
Maar maak je geen zorgen, applicaties kun je ook verplaatsen naar je SD kaart. Ruimtegebrek zal je niet hebben.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SlIiD5he1S8]
Nu maar hopen dat SE updates gaat geven, de bootloader niet al te beveiligd maakt (custom roms), en een bruikbare GPS erin doet. Allemaal dingen die ze wel beloofd hebben, hoewel het niet het meest betrouwbare bedrijf is natuurlijk
Ik zag trouwens op de KPN Hi site dat de Arc al te pre-orderen is voor exact dezelfde prijzen als de LG Optimus 2X met een abbo. Wel aan de dure kant bij Hi, namelijk 159,95 bij Hi 25 Student + Internet Extra. Maar als ik de pijzen van de 2X zie met hetzelfde abbo op andere sites dan kan er nog bijna 100eu vanaf.
Ik vind de prijs van ongeveer 450 euro niet erg duur. Maar voor een combinatie met abbo zou ik echt even 5 weken wachten totdat andere prijsvechters op internet hem ook hebben. GSMweb heeft vaak hoge kortingen. Winkels hoef je sowieso niet te proberen uiteraard....Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:17:
Nog een video demo met een paar (zeer) mooie nachtopnames rond 5:40
[video]
Nu maar hopen dat SE updates gaat geven, de bootloader niet al te beveiligd maakt (custom roms), en een bruikbare GPS erin doet. Allemaal dingen die ze wel beloofd hebben, hoewel het niet het meest betrouwbare bedrijf is natuurlijk.
Ik zag trouwens op de KPN Hi site dat de Arc al te pre-orderen is voor exact dezelfde prijzen als de LG Optimus 2X met een abbo. Wel aan de dure kant bij Hi, namelijk 159,95 bij Hi 25 Student + Internet Extra. Maar als ik de pijzen van de 2X zie met hetzelfde abbo op andere sites dan kan er nog bijna 100eu vanaf.
Filmpje op de kermis is idd wow, echt moeilijke lichtomstandigheden.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:17:
[video]
Nu maar hopen dat SE updates gaat geven, de bootloader niet al te beveiligd maakt (custom roms), en een bruikbare GPS erin doet. Allemaal dingen die ze wel beloofd hebben, hoewel het niet het meest betrouwbare bedrijf is natuurlijk.
Mooie revieuw ook, wat loopt dat mooi soepel zeg.
(pre-order bij hi staat al een week)
Zeker een mooi filmpje idd. Dit is denk ik de eerste -Android- Nokia N8-killerphone wat betreft camerakwaliteiten. Als de Arc uit is, gaan er denk ik niet veel mensen meer een N8 kopenSpekkie99 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:41:
[...]
Filmpje op de kermis is idd wow, echt moeilijke lichtomstandigheden.
Mooie revieuw ook, wat loopt dat mooi soepel zeg.
(pre-order bij hi staat al een week)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 16:43 ]
Verwijderd
N8 killer zeker niet, die staat op eenzame hoogte (nog wel een poosje denk ik aangezien symbian, het cameraplatform, dood is). In de N8 zit namelijk een stuk grotere sensor. Maar de Arc gaat zeker in low-light de 2e plek innemen! En 75% van de keren heb ik toch wel met een low-light situatie te maken. Hier kunnen ze dus naar mijn mening het verschil maken. In goed licht maken bijna alle 5MP cameras goede foto's en video's.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:42:
[...]
Zeker een mooi filmpje idd. Dit is denk ik de eerste -Android- Nokia N8-killerphone wat betreft camerakwaliteiten. Als de Arc uit is, gaan er denk ik niet veel mensen meer een N8 kopen
Ik heb hem net besteld bij Hi, kreeg een leuk verlengingsaanbod:Nollekeuh schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:33:
[...]
Ik vind de prijs van ongeveer 450 euro niet erg duur. Maar voor een combinatie met abbo zou ik echt even 5 weken wachten totdat andere prijsvechters op internet hem ook hebben. GSMweb heeft vaak hoge kortingen. Winkels hoef je sowieso niet te proberen uiteraard....
1jarig Hi Online 30 + internet => €109,95 bijbetalen
Dit toestel lijkt me een leuke vervanging van mijn Xperia X10, vooral de camera, het beeldscherm en het ontwerp lijken me prachtig. Voor de hele update-policy ben ik niet zo bang, het toestel zal netjes op 2.3 draaien (wat al een hele vooruitgang is t.o.v. de X10 die echt achterliep met 1.6 bij de release), daarnaast hebben we altijd de heren van XDA nog

Verwijderd
Zo dat is zeker geen slechte deal!Vin87 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb hem net besteld bij Hi, kreeg een leuk verlengingsaanbod:
Dit toestel lijkt me een leuke vervanging van mijn Xperia X10, vooral de camera, het beeldscherm en het ontwerp lijken me prachtig. Voor de hele update-policy ben ik niet zo bang, het toestel zal netjes op 2.3 draaien (wat al een hele vooruitgang is t.o.v. de X10 die echt achterliep met 1.6 bij de release), daarnaast hebben we altijd de heren van XDA nog. Alleen jammer dat de zilveren versie twee weken later lijkt te komen dan de blauwe/zwarte.. Geduld is blijkbaar een schone zaak.
Ik zit ook al een tijdje te kwijlen bij de aanblik van de Xperia Arc. ook vooral door het design. Ik heb alleen T-mobile als provider en het is wel erg jammer dat ik hem daar nog niet op de site zie staan..
Ik ga trouwens ook voor een 1 jarig abbo denk ik.. de technologie gaat tegenwoordig zo snel! Ik heb na een jaar wel weer genoeg van mijn toestel
Dat is zeker niet duur idd! Mooie deal. Wanneer krijg je hem binnen dan?Vin87 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:46:
[...]
Ik heb hem net besteld bij Hi, kreeg een leuk verlengingsaanbod:
Dit toestel lijkt me een leuke vervanging van mijn Xperia X10
Mwah, de GPS in de X10 is toch wel de beste die ik in Android telefoons heb gezien. Heb vrijwel altijd < 10 sec fix, en is behoorlijk nauwkeurig. Het is inderdaad wel te hopen dat ze de Arc beter supporten dan de X10, die nog fijn op 2.1 draait.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:17:
[video]
Hij wordt zo eind april verwacht, de zilveren versie de 20ste, de zwarte de 6e. Vorige jaar kwam de x10 een aantal weken eerder, nu maar hopen dat er met de arc hetzelfde gebeurt....Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:39:
[...]
Dat is zeker niet duur idd! Mooie deal. Wanneer krijg je hem binnen dan?
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=leKCBeqzQA0]
En nog een demo van de retail versie:
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 13:21 ]
Nu-uh..Nollekeuh schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:11:
Nee, er is 512 MB telefoongeheugen, ongeveer 192 MB wordt gebruikt door de Android software versie van SE. Dus blijft de rest, 320 MB, over voor applicaties en data opslag.
512MB RAM, 320MB ROM. http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_arc-3619.php
En er zijn geruchten over zelfs 512MB / 1GB ROM.
Bij t-mobile staat die onderhand in het lijstje met verwachte toestellen. Je kan dan gelijk aangeven dat je op de hoogte gehouden wil worden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:08:
[...]
Zo dat is zeker geen slechte deal!
Ik zit ook al een tijdje te kwijlen bij de aanblik van de Xperia Arc. ook vooral door het design. Ik heb alleen T-mobile als provider en het is wel erg jammer dat ik hem daar nog niet op de site zie staan..
Ik ga trouwens ook voor een 1 jarig abbo denk ik.. de technologie gaat tegenwoordig zo snel! Ik heb na een jaar wel weer genoeg van mijn toestel.
http://www.t-mobile.nl/pe...rkrijgbaar/overzicht.aspx
Punt is zeg maar dat ik in Duitsland woon maar geen zin heb in Duitse toestellen met Duitse handleidingen enzo. Geef mij maar lekker Nederlands / Engels.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vooral het scherm ziet er heerlijk uit! Als je kijkt naar sommige reviews merk je dat zwart echt zwart is, en je nauwelijks de overgang tussen het scherm en de rand kan zien, omdat er gewoon geen lucht tussen het glas en het scherm zit!
Spannend ^^ !
Weet iemand of Telfort die toestellen simlock vrij en dus ook niet Telfort branded levert? Daar heb ik namelijk niet zoveel zin in...
Verwijderd
hoe lang ben je al abonnee dan ? aangezien ze je t toestel gratis aanbieden bij een 1 jarig abo.Nollekeuh schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:31:
Bij Telfort kan ik hem gratis krijgen bij 1 jarig 500 + Internet abbo. Echter is dat een verlengingsaanbod. Als ik het zonder verlenging bekijk op internet moet ik er 200 euro voor bijbetalen bij hetzelfde abbo. Al met al behoorlijk relaxed dus. Tevens ook nog eerste 4 maanden halvering abonnementskosten
Weet iemand of Telfort die toestellen simlock vrij en dus ook niet Telfort branded levert? Daar heb ik namelijk niet zoveel zin in...
ik zit zelf 6 jaar nu bij Hi en wacht ook een aanbod af..vorig jaar moest ik 150 bijbetalen op mn xperia x10 (wel met t allergoedkoopste abo)
Wat is buiten het scherm en de voor de hand liggende dingen nu het grote verschil tussen de Arc en de Neo. Ik kan dat niet echt uit de specs opmaken. Kan iemand daar wat meer over vertellen?
De Arc is echt meer een premiumtoestel, de Neo is het nieuwe verkoopkanon!
Nu alleen hopen dat ze hem niet heel erg dicht hebben gegooid en dat er dus nog veel aan te tweaken valt
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wat is er beter aan het scherm van de Arc als ik vragen mag? Het is toch hetzelfde Bravia scherm als in de Neo, enkel een slag groter?AmbroosV schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 01:57:
Niets eigenlijk. De Neo heeft een camera vooraan extra, de Arc heeft een beter (en groter) scherm en een dunner design. Voor de rest zijn ze quasi identiek, zelfde software, zelfde processor, zelfde camera, ...
De Arc is echt meer een premiumtoestel, de Neo is het nieuwe verkoopkanon!
Ook iets van 6-7 jaar. Heb behoorlijk wat krediet opgebouwd dus, toch wel positief om te zien dat dat zich nu uitbetaald. Het is voor mij zeer voordelig om bij telfort te blijven. Ik meen me ook nog te herinneren dat ze dat vorig jaar niet zo deden. Toen heb ik nog een goedkoper aanbod via gsmweb gekregen. Vergelijkbaar geprijsde toestellen moet ik nu bij GSMweb nog 160 euro voor bijbetalen.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:39:
[...]
hoe lang ben je al abonnee dan ? aangezien ze je t toestel gratis aanbieden bij een 1 jarig abo.
ik zit zelf 6 jaar nu bij Hi en wacht ook een aanbod af..vorig jaar moest ik 150 bijbetalen op mn xperia x10 (wel met t allergoedkoopste abo)
Het formaat is een groot verschil. Neo is 3,7 inch en een stuk dikker. Zodoende is ie wel wat handzamer qua afemetingen. Ik wacht totdat ik alles in mijn handen heb gehad. Want die Arc is volgens mij best groot, evenals de SGS 2. Ik weet nog dat ik vorig jaar heb gekozen voor de desire mede omdat ik de X10 te groot vond. Persoonlijk vind ik het geen goede ontwikkeling dat de topmodellen zo groot zijn. Je wordt nu verplicht een koelkast te nemen als je het beste wilt.AmbroosV schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:21:
De Arc heeft om te beginnen een glasplaat, van de Neo weet ik niet zeker of 't wel glas is. Bij de Arc is er geen luchtlaag(je) meer tussen de glasplaat en het scherm zelf, waardoor het contrast veel beter is en je veel minder last hebt van verminderde zichtbaarheid onder zonlicht! Nu, de Neo heeft ook een erg goed scherm met een iets hogere pixel density dan de Arc, maar 't zwart op de Neo zal minder zwart zijn dan op de Arc!
[ Voor 14% gewijzigd door Nollekeuh op 09-03-2011 12:30 ]
Verwijderd
enige waar t nog op vast zit (en waarom t niet door kan gaan) is of de Arc te rooten is.
de Optimus 2x speed van LG is dit direct al wel en ik verwacht dat ook van de SGS2.
het duurt nog ff voor de Arc in de winkel ligt, dus heb nog even bedenktijd, maar anders wordt t wel de SGS2 waarschijnlijk.
HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
Als je dit vergelijkt met de Galaxys s2 staat er dit:
HSDPA, 21 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3619&idPhone2=3621
Bij de Optimus 2x dit:
HSDPA, 10.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3619&idPhone2=3598
En bij de Incredible S dit:
HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3619&idPhone2=3788
De xperia arc heeft op bovenstaande drietal concurrenten dus een stuk mindere maximum snelheid.
Ik vind dit wel een nadeel. Stel je neemt een 2jarig abbonement van Hi met Internet Extreem welke een snelheid heeft van 7.2 mbit. Klopt het dat als Hi over een jaar oid de internet snelheid verhoogt dat je dat niet merkt omdat je toestel het niet aan kan? Waardoor je in principe betaald voor het snelle internet maar deze snelheid niet terug ziet op de telefoon? Want dat zou wel erg jammer zijn.
Of moet je de specs van gsmarena met een korreltje zout nemen...
[ Voor 20% gewijzigd door Adrenaline op 09-03-2011 13:34 ]
Lijkt me sterk dat ze maar de halve snelheid gaan gebruiken....http://www.qualcomm.com/snapdragon/specs
MSM8255
Single mode support for HSPA+ networks – up to14 Mbps downloads and 5.76 Mbps uploads
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Over het schermformaat van de Arc - ik heb hem gewoon blind gekocht, mijn eerste 'echte' smartphone (met touchscreen dus)! Ik ben zelf ook best groot dus dan vallen de verhoudingen toch al mee
[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 09-03-2011 14:33 ]
Persoonlijk vind ik de schermgrootte niet zo erg. Heb de Desire HD ook in m'n handen gehad en kon het toestel prima hanteren, ondanks z'n 4.3" scherm. Denk ook dat het toestel redelijk goed te hanteren is, doordat het zo'n dun toestel is, kan je je hand er makkelijker omheen leggen.
Verwijderd
http://www.gsmarena.com/s..._this_month-news-2403.php
Coolblue geeft aan 08-04-2011
T-mobile.nl geeft aan eind maart
Hi.nl geeft aan begin april
Dus winkels zijn nog een beetje verdeeld.
En als er volk mee moet kijken, sluit je hem gewoon aan op de tv met hdmi!!!!AmbroosV schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:08:
Zeker geen IPS, daarvoor is de kijkhoek veel te klein. Het is naar het schijnt wel echt het beste smartphonescherm na Nokia's Clearblack ofzo. Amoled is 'mooier', maar daarop zijn kleuren echt te fel. De kleurweergave is, mede dankzij de Bravia-engine echt top. Alleen de kijkhoeken zijn iets minder, maar da's alleen een probleem als er veel volk meekijkt!
Verwijderd
Ik zou wel graag willen weten of je ook kan sms'en met een alfanumeriek toetsenbord.. heb het nog nergens gezien maar ben wel benieuwd!AmbroosV schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:12:
.. Als iemand wilt dat ik iets specifiek vraag/uittest, laat het mij ff weten!
En super gaaf dat je daar waarschijnlijk heen kan gaan!
Als Sony ericcson dit jaar nog zo een mooi toestel maakt met een dualcore chip, is het kopen
Jammer dat Sony Ericcson nu helemaal zal worden overschaduwt qua verkopen door bijvoorbeeld een Galaxy S2, wat wel het totale plaatje heeft. Leert SE het dan nooit?
en als de kracht er wel is in andere mobiele telefoons gaan ontwikkelaars daar ook voor ontwikkelen, that's it.
Vind het ook een vrij vreemde keuze van SE, niet echt future-proof imho.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat Android waarschijnlijk binnen een half jaar met een OS komt ( wat geoptimaliseerd is voor dualcore processors?! )Dat betekend dat je SE binnen een half jaar al qua hardware meer mee kan komen qua hardware met de toppers . HTC haakt op dit moment ook bijvoorbeeld af.AmbroosV schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:05:
Er is op dit moment toch gewoon echt geen nood aan dualcore? Alle applications in de Market draaien vrijwel perfect op de MSM8255, en zeker met Gingerbread en de (naar het schijnt) geweldige optimalisatie van SE! Kan je mij een paar concrete voordelen geven van een dualcore op Android?
Onzin, aan het eind van dit jaar komen al de opvolgers van de dualcore chips beschikbaar. Dat betekend dus dat je nu al hardware in je toestel hebt wat achterhaald is. En ik heb gisteren even gespeeld met de LG Optimus, kan je zeggen dat die toch net een tandje sneller doet lijken dan mijn galaxy s wat ik ook gehad heb. Qua hardware is alles gewoon top aan deze arc, behalve de 1GH single core chip.AmbroosV schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:10:
Het volume van telefoons met een dualcoreprocessor zal het eerste jaar toch nog steeds erg laag blijven. Misschien is tegen 't einde van 2011 één of twee procent van de Androidtoestellen een dualcore, maar da's toch nog net verwaarloosbaar? Als ze volgend jaar niet met een dualcoremodel komen zal ik het inderdaad ook vreemd vinden, maar op dit moment hebben ze volgens mij toch echt de beste keuze gemaakt!
Maar wij tweakers willen toch altijd het snelste, en de Tegra dual core chip is toch wel echt sneller dan de chip die in de Arc zitSir_Hendro schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:17:
Als alles lekker vlot werkt boeit mij het niet hoeveel cores de CPU heeft.
En als je kijkt naar de hands-on van de gelekte retailunits (of toch units met een nieuwere firmware dan op MWC en CES), dan merk je toch dat ze wel heel erg vlot werken, veel vlotter dan de meeste andere toestellen met een gelijkaardige soc, en zelfs vlotter dan sommige dualcores, gewoon omdat de optimalisatie veel beter gedaan is! Benchmarks zijn dan weer iets anders...
[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 12-03-2011 16:29 ]
Ik wil het verschil over een half jaar wel eens zien als Android geoptimaliseerd is voor Daul cores. Dan is het verschil erg groot denk ik met de Arc qua smoothness etctAmbroosV schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:28:
Ik denk dat 't vooral gewoon te riskant is voor Sony Ericsson. Nu hebben ze vier toestellen, die voor bijna iedereen (behalve de Tweakers die echt een dualcore willen) voldoen. Het topmodel met alles erop en eraan (Arc), de goedkopere versie (Neo), de slider met toetsenbord (Pro) en eentje voor gamers (Play). Het grote voordeel voor Sony Ericsson is dat deze toestellen allemaal op dezelfde soc werken (MSM8255), en dus ook allemaal een bijna identieke firmware hebben. Dit maakt 't om te beginnen al veel makkelijker voor Sony Ericsson om hun software up-to-date te houden, en ik heb er ook veel vertrouwen in dat dit gaat lukken! Moesten ze er een dualcore bijgedaan hebben, dan was dat plotseling een compleet verschillende soc waar ze alles weer opnieuw voor moeten optimizen, en dan hebben ze een (nog) duurder toestel dat ze waarschijnlijk relatief weinig gaat opbrengen... Ik denk dat ze nu eerder op veilig willen spelen na het softwarefiasco van de X10 (en alle varianten).
En als je kijkt naar de hands-on van de gelekte retailunits (of toch units met een nieuwere firmware dan op MWC en CES), dan merk je toch dat ze wel heel erg vlot werken, veel vlotter dan de meeste andere toestellen met een gelijkaardige soc, en zelfs vlotter dan sommige dualcores, gewoon omdat de optimalisatie veel beter gedaan is! Benchmarks zijn dan weer iets anders...
Voor wat er nu met Android kan, is de single core meer dan voldoende. En wees eerlijk, vergelijk dit toestel eens met de X10 bijvoorbeeld. Dan loopt dit toch al een stuk soepeler.
En het is en blijft een telefoon en geen laptop oid.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-03-2011 18:17 ]
Maar goed, het kan nog wel een jaar duren voordat android apps geoptimaliseerd zijn voor dualcore.
Hoe lang duurde het ook alweer voor dat PC software meer dan 1 core aan kon spreken?
Dat het Android OS zelf geoptimaliseerd is voor dualcore is leuk, maar ik neem aan dat je performance met name wilt zien in applicaties en games. En niet zo zeer dat je contactenlijst of sms scherm een milliseconde of 2 sneller opent...
En voor zover ik weet zijn er nog 3 maar dualcore toestellen;
- Galaxy S 2 (samsung dualcore soc of de tegra2).
- LG Optimus 2x (tegra2)
- Motorola Atrix 4G (tegra2)
Tegenover een tig singlecore Snapdragon's dus de applicatie optimalisatie zal nog wel even op zich laten wachten..
(Waarschijnlijk helemaal omdat de Xperia Play specs zo'n beetje als basis gaan dienen voor Android games, en ook een singlecore bevat).
Honeycomb heeft al ondersteuning voor dualcore en dat zal richting de Google I/O in mei alleen maar meer worden voor Ice Cream... Geef iedereen gelijk overigens dat de Arc een zeer goed toestel is voor de meeste camera, alleen al vanwege het uiterlijk, de camera en het scherm!l3art schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:17:
Ben het wel met AmbroosV eens. Tegen de tijd dat Android geoptimaliseerd is voor een Dual Core toestel, dan is de Arc sowieso al oud. Sterker nog, denk dat een dual core nu eigenlijk al iets to much is. Want nu is Android er nog niet voor geoptimaliseerd. En tegen de tijd dat het dat wel is, dan zijn de toestellen van nu al min of meer verouderd gok ik. Denk dat het nog wel wat langer gaat duren dan een half jaar.
Voor wat er nu met Android kan, is de single core meer dan voldoende. En wees eerlijk, vergelijk dit toestel eens met de X10 bijvoorbeeld. Dan loopt dit toch al een stuk soepeler.
En het is en blijft een telefoon en geen laptop oid.
Heb mijn Galaxy S verkocht (wat een gruwelijk klote toestel) en ga nu afwachten of de Arc wat wordt
Scherm schijnt erg goed te zijn + goeie camera + HDMI out super! Alleen kijken of de Interface wat gaat worden, maar met beetje geluk komt er genoeg op Xda
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Wat veel belangrijker is, is dat ze de toestellen nu tegen een zachte prijs kunnen aanbieden. Hier bedien je een veel grotere markt mee. Pas over een jaar gaan we de echte overstap naar dual core maken.AmbroosV schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:28:
Ik denk dat 't vooral gewoon te riskant is voor Sony Ericsson. Nu hebben ze vier toestellen, die voor bijna iedereen (behalve de Tweakers die echt een dualcore willen) voldoen. Het topmodel met alles erop en eraan (Arc), de goedkopere versie (Neo), de slider met toetsenbord (Pro) en eentje voor gamers (Play). Het grote voordeel voor Sony Ericsson is dat deze toestellen allemaal op dezelfde soc werken (MSM8255), en dus ook allemaal een bijna identieke firmware hebben. Dit maakt 't om te beginnen al veel makkelijker voor Sony Ericsson om hun software up-to-date te houden, en ik heb er ook veel vertrouwen in dat dit gaat lukken! Moesten ze er een dualcore bijgedaan hebben, dan was dat plotseling een compleet verschillende soc waar ze alles weer opnieuw voor moeten optimizen, en dan hebben ze een (nog) duurder toestel dat ze waarschijnlijk relatief weinig gaat opbrengen... Ik denk dat ze nu eerder op veilig willen spelen na het softwarefiasco van de X10 (en alle varianten).
Aan de andere kant vind ik het persoonlijk erg jammer dat als ik nu een nieuwe mobiel koop ik er niet echt op vooruit ga op processor gebied. De Desire heeft dezelfde processor, alleen de grafische chip is nieuwer. Er zit niet veel vernieuwing in.
Waarom vond je de galaxy s een klote toestel?Mother_Goozz schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:39:
lol weer discussie over Dual core of niet... Kijk het zal misschien net iets vlotter aanvoelen (misschien?? Geen ervaring mee) Maar kom op alsof Android zoveel apps heeft, waar je zo nodig een Dual Core processor voor nodig heb? Ik ben echt een gadget freak, maar in dit geval zie ik echt de meerwaarde van Dual Core nog niet in... Laten we een beetje on-topic blijven ipv alleen maar klagen of discussie houden dat er geen dual core in zit, zit er gewoon niet in punt...
Heb mijn Galaxy S verkocht (wat een gruwelijk klote toestel) en ga nu afwachten of de Arc wat wordt![]()
Scherm schijnt erg goed te zijn + goeie camera + HDMI out super! Alleen kijken of de Interface wat gaat worden, maar met beetje geluk komt er genoeg op Xda
Maarja on-topic (lol) ik hoop dat dit toestel me hierin niet teleurstelt.. Heb ook nog een HTC Desire HD gehad met dezelfde processor + Grafisch en dat liep echt een stuk sneller. Hoop dat dit ook het geval is bij dit toestel.. Maar dat wordt eerst afwachten
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Hmmm laat ik nou net die dag vrij zijn.....AmbroosV schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:37:
Ik heb vandaag bevestiging gekregen, ik sta op de guestlist van 't VIP launchevent van de nieuwe Xperia reeks. Demo's, zelf uitproberen, food and drinks, en een beetje party erna, kan niet wachten! Woensdag 23 maart in Brussel, rond 18u (wandelafstand van een station), en ik kan nog iemand meenemen. Als er interesse is -> PM. Als er nog vragen zijn die ik zeker moet stellen of iets is dat ik zeker moet proberen, laat 't mij even weten!
Klinkt wel aanlokkelijk om zoiets een keer mee te maken
edit:
Wil wel een pm sturen maar voor zover ik kan zien heb je het niet aan staan.... Maar goed bij deze dus interesse
[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 14-03-2011 21:11 ]
Fixed! Tweakers.net is echt ingewikkeld, zoooooo veel opties!l3art schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:07:
[...]
edit:
Wil wel een pm sturen maar voor zover ik kan zien heb je het niet aan staan.... Maar goed bij deze dus interesse
Ik ben erg benieuwd naar de snelheid van de Arc!
In sommige filmpjes zag je bijvoorbeeld soms nog wel wat lag bij het navigeren door de homescreens (als er veel widgets staan) en bij de overgang naar de helicopterview (dat je een overzicht krijgt van alle widgets). Ik ben dus benieuwd of ze die lag eruit hebben weten te krijgen in de final software en dat alles smooth loopt! Of dat ik toch uiteindelijk moet gaan voor een dual core phone om alles smooth te krijgen
En tja je leest in previews dat de kijkhoek van het scherm euhm nogal slecht is. Ik ben benieuwd of dat in de praktijk wel mee valt en in hoeverre het scherm van de telefoon ook in het algemeen mee kan komen met de concurrentie.
[ Voor 23% gewijzigd door Adrenaline op 14-03-2011 23:35 ]
Ik ga vooral voor de camera en display. Ik ben zeker al 30 jaar een Sony Fanboy en denk dat dit de perfecte opvolger is van de Sony CMD-X 1000.

Met mijn PC ok maar dit is een telefoon. Mijn dochter heeft de Optimus 2x die accu's VREET. Ook geen oplossing dus (wel snel)alwaysleft schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:20:
[...]
Maar wij tweakers willen toch altijd het snelste, en de Tegra dual core chip is toch wel echt sneller dan de chip die in de Arc zit
Dat had ik wel verwacht dat die LG er niet zuinig mee om zal gaan, iets zegt me dat die samsung ook niet zuiniger zal zijn dan mijn desire nu of de Arcfrankhan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:56:
[...]
Met mijn PC ok maar dit is een telefoon. Mijn dochter heeft de Optimus 2x die accu's VREET. Ook geen oplossing dus (wel snel)
tis maar de vraag in hoeverre je last hebt van de kijkhoek. ik kijk nooit echt schuin op mijn toestel. en tsja, ik heb toch liever straks wat irl reviews van gebruikers die het apparaatje in dagelijks gebruik testen. we wachten het af..Adrenaline schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:03:
@AmbroosV
Ik ben erg benieuwd naar de snelheid van de Arc!
In sommige filmpjes zag je bijvoorbeeld soms nog wel wat lag bij het navigeren door de homescreens (als er veel widgets staan) en bij de overgang naar de helicopterview (dat je een overzicht krijgt van alle widgets). Ik ben dus benieuwd of ze die lag eruit hebben weten te krijgen in de final software en dat alles smooth loopt! Of dat ik toch uiteindelijk moet gaan voor een dual core phone om alles smooth te krijgen.
En tja je leest in previews dat de kijkhoek van het scherm euhm nogal slecht is. Ik ben benieuwd of dat in de praktijk wel mee valt en in hoeverre het scherm van de telefoon ook in het algemeen mee kan komen met de concurrentie.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik denk er net zo over. Het design van deze telefoon staat mij enorm aan, maar zo groot weer.. De Desire HD vond ik ook al te groot terwijl het design mij veel meer aan staat dan de Desire.Nollekeuh schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:25:
[...]
Het formaat is een groot verschil. Neo is 3,7 inch en een stuk dikker. Zodoende is ie wel wat handzamer qua afemetingen. Ik wacht totdat ik alles in mijn handen heb gehad. Want die Arc is volgens mij best groot, evenals de SGS 2. Ik weet nog dat ik vorig jaar heb gekozen voor de desire mede omdat ik de X10 te groot vond. Persoonlijk vind ik het geen goede ontwikkeling dat de topmodellen zo groot zijn. Je wordt nu verplicht een koelkast te nemen als je het beste wilt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Films en foto's zien er toch zeker beter uit op de Arc. Ben alleen benieuwd of daarbuiten het verschil nog steeds zo groot is of dat de Galaxy S zelfs een tikkeltje beter is (verwacht ik).
ziet er echt goed uit.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:41:
Vergelijking van display van Arc vs Galaxy S (1)
Films en foto's zien er toch zeker beter uit op de Arc. Ben alleen benieuwd of daarbuiten het verschil nog steeds zo groot is of dat de Galaxy S zelfs een tikkeltje beter is (verwacht ik).
lees alleen in een van de comments dat de bravia engine alleen met foto's zou werken, lijkt me erg raar en kon het nergens terugvinden.
weet iemand er meer over?
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk! want in het filmpje op de site van se waarin ze reclame maken over de engine, laten ze de verschillen juist zien bij bewegende filmpje.Spekkie99 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:50:
[...]
ziet er echt goed uit.
lees alleen in een van de comments dat de bravia engine alleen met foto's zou werken, lijkt me erg raar en kon het nergens terugvinden.
weet iemand er meer over?
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Als je op youtube zoekt kan je op verschillende filmpjes zien dat er een led naast de micro usb poort zit, alleen kon ik zo niet een filmpje vinden waarin wordt gezegd waar het voor is.
[ Voor 39% gewijzigd door Wouter64 op 16-03-2011 21:40 ]
Met afbeeldingen weet ik het niet, maar de enige is o.a. actief bij het bekijken van video's. Op je homescreen en dergelijke niet, dus het is niet altijd actief.drav91 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:21:
[...]
Lijkt mij heel onwaarschijnlijk! want in het filmpje op de site van se waarin ze reclame maken over de engine, laten ze de verschillen juist zien bij bewegende filmpje.
Verwijderd
Camera shootout tussen n8, iphone4, en galaxy s1. Ik vind de fotos van de arc er toch het beste uit zien hoewel de kleurechtheid moeilijk te beoordelen is natuurlijk. In het donker doet die het toch echt goed, zeker ivm de n8 met veel grotere sensor. Of de arc uiteindelijk niveau n8 is dat weet ik niet maar zo te zien zeker de beste android oplossing!
Hm, overall doet de Arc het toch wel erg goed, eigenlijk de enige die in elke situatie gewoon een goede foto maakt, zonder uitschuivers. Andere toestellen doen het (naar mijn mening) allemaal wel goed in bepaalde scenes, maar zitten er dan bij bepaalde scenes weer helemaal naast! Vooral voor dingen 's avonds vind ik de Arc echt interessant!Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:03:
www.xperiablog.net/2011/0...-4-and-galaxy-s/#more-642
Camera shootout tussen n8, iphone4, en galaxy s1. Ik vind de fotos van de arc er toch het beste uit zien hoewel de kleurechtheid moeilijk te beoordelen is natuurlijk. In het donker doet die het toch echt goed, zeker ivm de n8 met veel grotere sensor. Of de arc uiteindelijk niveau n8 is dat weet ik niet maar zo te zien zeker de beste android oplossing!
http://www.gsmarena.com/p...Phone2=3619&idPhone3=3252
Dan vind ik bij alle 3 de test beelden de Arc eigenlijk het minst goed eruit komen. De N8 geeft een zeer rustig beeld met weinig ruis maar is iets wat onscherp. De iPhone 4 is scherp, behoudt veel detail zeer correct en geeft mooie kleuren. De Arc lijkt op een wat goedkope webcam met heel sharpen edge filter en verliest veel detail.
Of ze bij deze test misschien de Arc in minder ideale wijze gebruikt hebben weet ik niet maar dit stelt me weer een beetje teleur.
Het verschil is het ergst als je kijkt naar het haar van die blondine op de tweede afbeelding (gray chart). Bij de Arc is dit vrijwel detailoos terwijl de iPhone en de N8 wel haren laten zien. Dat haar van de Arc lijkt net klei.

of deze:

[ Voor 32% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-03-2011 09:53 ]
De Arc geeft hier inderdaad een beetje wazige lijnen en is vrij korrelig, maar waarschijnlijk is het een prototype arc, nog niet de retailversie. Volgens mij kan je via software hier nog veel aan veranderen.Sir_Hendro schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:30:
Hmmm als ik deze vergelijking zie:
http://www.gsmarena.com/p...Phone2=3619&idPhone3=3252
Dan vind ik bij alle 3 de test beelden de Arc eigenlijk het minst goed eruit komen. De N8 geeft een zeer rustig beeld met weinig ruis maar is iets wat onscherp. De iPhone 4 is scherp, behoudt veel detail zeer correct en geeft mooie kleuren. De Arc lijkt op een wat goedkope webcam met heel sharpen edge filter en verliest veel detail.
Of ze bij deze test misschien de Arc in minder ideale wijze gebruikt hebben weet ik niet maar dit stelt me weer een beetje teleur.
die test is zo te zien uit januari, dus zeker nog geen release versie van de arcWouter64 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:02:
[...]
De Arc geeft hier inderdaad een beetje wazige lijnen en is vrij korrelig, maar waarschijnlijk is het een prototype arc, nog niet de retailversie. Volgens mij kan je via software hier nog veel aan veranderen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Vreemd, want op hun site staat dat de blauwe versie begin april wordt verwacht en de zilveren verzie pas eind april wordt verwacht. Heb met Vodafone klantenservice gebeld, die levert het toestel pas vanaf half april.Juok schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:39:
Ik kon in de TS geen levertijden topic vinden, maar ik heb van de hi klantenservice vernomen dat de ARC 7-8 April (zilveren versie) geleverd gaat worden. De donkerblauwe pas later.
Net ook gebeld met Hi, de Arc wordt vanaf 20 april geleverd.
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter64 op 17-03-2011 15:42 ]
Er zit een led indicator op voor gemiste oproepen, sms'jes of mails ( net boven het oplaadpunt aan de zijkant ).roelzadh schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:13:
Zit er trouwens een LED indicator op dit model voor gemiste oproepen?
YouTube: Sony Ericsson Xperia Arc Exclusive In Depth First Look ( kijk maar bij ongeveer min 2.45 )
Hele mooie review trouwens.
[ Voor 27% gewijzigd door Lucky1965 op 17-03-2011 16:01 ]
De medewerker van Hi die ik aan de lijn heb gehad, had in het systeem opgezocht dat de Arc voor mij de 7-8 april geleverd zou worden de telefoon was voor de rest al in backorder. Maar ik had de telefoon dan ook in begin Maart al besteld. En het klopt dat de site zegt dat de donkerblauwe eerst geleverd wordt, daarom vermelde ik het ook expliciet erbij, dat de mederwerker zei dat de zilvere eerder geleverd zou worden.Wouter64 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:17:
[...]
Vreemd, want op hun site staat dat de blauwe versie begin april wordt verwacht en de zilveren verzie pas eind april wordt verwacht. Heb met Vodafone klantenservice gebeld, die levert het toestel pas vanaf half april.
Net ook gebeld met Hi, de Arc wordt vanaf 20 april geleverd.
[ Voor 7% gewijzigd door Juok op 17-03-2011 16:45 ]
Ik heb geen leuke ondertitel.
apart, ze zeggen nl dat ze dat niet kunnen zien.Juok schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:44:
[...]
De medewerker van Hi die ik aan de lijn heb gehad, had in het systeem opgezocht dat de Arc voor mij de 7-8 april geleverd zou worden de telefoon was voor de rest al in backorder. Maar ik had de telefoon dan ook in begin Maart al besteld. En het klopt dat de site zegt dat de donkerblauwe eerst geleverd wordt, daarom vermelde ik het ook expliciet erbij, dat de mederwerker zei dat de zilvere eerder geleverd zou worden.
ze kunnen wel zien dat er al 89 voorbestellingen zijn voor de arc blauw en dat hij 24-4 geleverd gaat worden maar ze kunnen ook nog niet zien hoeveel er dan komen.
de zilveren komt idd eerder maar daar heb ik verder niet naar gevraagd.
heb zelf nl de blauwe al op dag 1 dat je die kon pre-orderen besteld maar ook kunnen ze de volgorde niet zien.
op welke keuzeknoppen van het menu druk jij dan
Verwijderd
Super cool dat je hem al hebt (ook al is het dan een sample)!thijsje66 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:47:
Geloof het of niet, ik heb hem hier. Is dan wel een review sample, maar goed, hij werkt prima. Wat Sony Ericsson wel even uit moet leggen is waarom de Arc in Quadrant even goed (of slecht?) presteert als de Nexus One...
Kan je mij vertellen of je ook een alfanumeriek toetsenbord kan gebruiken tijdens het sms'en?
Alvast thnx en have fun! Ik wacht met smart op je tweakblog blogje over de Arc (of ga je daar neit over bloggen?