Bof, dat het scherm nog steeds bij de tijd is, dat is maar relatief. Dat is 854x480 LCD. Vergeleken met het scherm van mijn vriendins Cloudmobile, wat 1280x720 S-IPS is, is het echt vrij pover. Kijkhoeken zijn slecht en als je de pixeldichtheid van de schermen vergelijkt, dan baal ik gauw ook even. Het ergste is dat haar Cloudmobile goedkoper was dan mijn Arc S. Alhoewel, die is qua specs gelijkaardig aan de €500 dure Sony Xperia T, dus waarschijnlijk niet één op één te vergelijken met een Sony-smartphone. Nee, ik wil geen verdoken reclame maken voor de Cloudmobile, maar vriendin drukt me graag met mijn neus op de feiten.

Zij is van een Xperia X8 naar die Cloudmobile gegaan. Kunt u voorstellen hoe groot dat verschil is. Een hint: e-flippin-norm.
Nu even iets anders. Door de opmerking van sdk16420 van gisterenavond ben ik wat aan het tweaken geslagen op mijn Arc S: enkele apps uninstalled die ik niet echt nodig had, nog strenger zitten snoeien in het aantal continue-draaiende apps en voorts nog eens de bezem door de systemapps gehaald, voor zo ver daar nog iets uit te puren was. Ook weer het aantal overlevende naar-de-achtergrond-verbannen-apps gelimiteerd naar stuk of 3. Ook heb ik sync uitgeschakeld voor Twitter, Facebook en een e-mailaccount; GMail-sync heb ik actief gelaten.
Resultaat:
- gemiddeld rond de 160MB vrij.
- àlles qua apps starten, settings openen of settings aanpassen gaat veel sneller, alsof hij voor mijn schoonmaakactie inderdaad gewoon de hele tijd zat te swappen uit miserie.
- ik ben weer relatief blij met mijn verwezenlijking, dus de drang om een custom ROM te flashen is weer afgenomen. Vicieuze cirkel? We zullen binnenkort zien.
Wat mij wel irriteert is, ondanks het feit dat facebook niet automatisch gesynct wordt, dat facebook wel de hele tijd tot leven komt en 20 à 30MB van mijn extreem kostbare RAM opgebruikt. Blijkt het telkens de mediauploadservice te zijn. Stom ding. Mensen raden het aan om die app gewoon niet meer te gebruiken en die te freezen in titaniumbackup of hem gewoonweg te uninstallen, want de webinterface is zo goed als even bruikbaar. Binnenkort eens kijken of ik hen zal beamen.
[
Voor 48% gewijzigd door
RuddyMysterious op 29-01-2013 20:46
]