Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Het probleem was dat Sony op dat moment niet bij de 'grote jongens' hoorde op gebied van Android en daardoor niet veel informatie over nieuwe Android-versies had. Ze waren een van de eerste met Android 2.3 en de specs waren dus vergelijkbaar met het referentieplatform daarvoor (de Nexus S). De eerste info over Ice Cream Sandwich werd pas een half jaar na de release van de Arc-serie bekend.

Het is wat jammer, maar de Xperia's uit 2011 zijn gewoon gemaakt om Android 2.3 te draaien...

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:17
quote:
GH45T schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:26:
De vergelijking met pc's gaat wel enigszins op. Mensen willen telkens de nieuwste software draaien op oudere hardware. Nu weet ik ook wel dat 1 of 2 jaar oud nog redelijk modern is maar de veranderingen gaan gewoon zo snel.
IK vraag me echt af hoe lang het nog duurt tot Android echt volwassen is qua eisen. Ik zit hier op een laptop van €450 te werken (Pentium T4500, 4GB RAM), en behalve 3D graphics kan ik alles er prima op draaien, voor studie bijvoorbeeld Revit, Photoshop, MatLab gebruikt, allemaal zware programma's. Sterker nog: Thuis staat een pc die in 2005 €1000 kostte. Kan ik nog steeds prima op browsen (en voor games is dat ding beter dan mijn laptop :p).
Terug naar Android: Elke nieuwe Android versie lijkt wel een verdubbeling in RAM, processorkracht en schermresolutie met zich mee te brengen. De Galaxy S2 is zelfs langzaam aan het worden op ICS/JB hoor ik soms. Ik ben niet echt van plan om nu iets nieuws te kopen, waarna ik over 1 jaar weer vloekend zit te wachten op het openen van een app. Een Nexus 4 is al net zo krachtig als een low-end x86 systeem (zie Ubuntu op de Galaxy Nexus), hoeveel verder moeten ze nog? Ik heb nu echt van: laat maar zitten, iets nieuws zal ook wel weer binnen een jaar verouderd zijn. De schermresolutierace is wel afgelopen bij 1080p denk ik, zal nu echt in kleurreproductie, buigzaamheid en enetgieconsumptie gaan zitten. Wachten is tot de rest bij de grens is.
quote:
AmbroosV schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:02:
Het probleem was dat Sony op dat moment niet bij de 'grote jongens' hoorde op gebied van Android en daardoor niet veel informatie over nieuwe Android-versies had. Ze waren een van de eerste met Android 2.3 en de specs waren dus vergelijkbaar met het referentieplatform daarvoor (de Nexus S). De eerste info over Ice Cream Sandwich werd pas een half jaar na de release van de Arc-serie bekend.

Het is wat jammer, maar de Xperia's uit 2011 zijn gewoon gemaakt om Android 2.3 te draaien...
Het rare (of juist logische) is dat ze met de X10 aanvankelijk aan kop lagen qua specs, maar een jaar achter op software. Met de Arc was de software goed, maar de specs slecht. Xperia S: zowel software als hardware was meh (2.3 en een oude processor). Xperia T: na alle andere vlaggenschepen, en gewoon nergens beter in. Wat wel positief is, is dat de Xperia T ook daadwerkelijk snel te koop was, de Z moet wel snel te koop zijn, anders gaat iedereen gewoon die Galaxy S4 kopen.

Al met al heb ik zeker niet het idee dat ik miskoop heb gedaan, alleen in snelheid is het zwak, maar camera, scherm en design is nog steeds bij de tijd.

• RuddyMysterious
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 26-12-2019

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Bof, dat het scherm nog steeds bij de tijd is, dat is maar relatief. Dat is 854x480 LCD. Vergeleken met het scherm van mijn vriendins Cloudmobile, wat 1280x720 S-IPS is, is het echt vrij pover. Kijkhoeken zijn slecht en als je de pixeldichtheid van de schermen vergelijkt, dan baal ik gauw ook even. Het ergste is dat haar Cloudmobile goedkoper was dan mijn Arc S. Alhoewel, die is qua specs gelijkaardig aan de €500 dure Sony Xperia T, dus waarschijnlijk niet één op één te vergelijken met een Sony-smartphone. Nee, ik wil geen verdoken reclame maken voor de Cloudmobile, maar vriendin drukt me graag met mijn neus op de feiten. ;) Zij is van een Xperia X8 naar die Cloudmobile gegaan. Kunt u voorstellen hoe groot dat verschil is. Een hint: e-flippin-norm.

Nu even iets anders. Door de opmerking van sdk16420 van gisterenavond ben ik wat aan het tweaken geslagen op mijn Arc S: enkele apps uninstalled die ik niet echt nodig had, nog strenger zitten snoeien in het aantal continue-draaiende apps en voorts nog eens de bezem door de systemapps gehaald, voor zo ver daar nog iets uit te puren was. Ook weer het aantal overlevende naar-de-achtergrond-verbannen-apps gelimiteerd naar stuk of 3. Ook heb ik sync uitgeschakeld voor Twitter, Facebook en een e-mailaccount; GMail-sync heb ik actief gelaten.

Resultaat:
- gemiddeld rond de 160MB vrij.
- àlles qua apps starten, settings openen of settings aanpassen gaat veel sneller, alsof hij voor mijn schoonmaakactie inderdaad gewoon de hele tijd zat te swappen uit miserie.
- ik ben weer relatief blij met mijn verwezenlijking, dus de drang om een custom ROM te flashen is weer afgenomen. Vicieuze cirkel? We zullen binnenkort zien. ;)

Wat mij wel irriteert is, ondanks het feit dat facebook niet automatisch gesynct wordt, dat facebook wel de hele tijd tot leven komt en 20 à 30MB van mijn extreem kostbare RAM opgebruikt. Blijkt het telkens de mediauploadservice te zijn. Stom ding. Mensen raden het aan om die app gewoon niet meer te gebruiken en die te freezen in titaniumbackup of hem gewoonweg te uninstallen, want de webinterface is zo goed als even bruikbaar. Binnenkort eens kijken of ik hen zal beamen.

RuddyMysterious wijzigde deze reactie 29-01-2013 20:46 (48%)

• HallonRubus
Mooi dat het gewerkt heeft! Als je nu tevreden bent met stock, zou ik persoonlijk proberen op stock of stock gebaseerd te blijven. CM10 is leuk, maar camera kwaliteit is maar matig bijvoorbeeld.

Nadeel van geen app gebruiken is geen notificaties, maar een bookmark naar facebook op je homescreen is natuurlijk een goed idee om te proberen. Zelf heb ik zo'n 100+ mb vrij en dan kun je minimaal 2 apps naast elkaar actief houden, voldoet wel voor normaal gebruik.

(over het scherm: ik heb een Neo, maar het Neo topic is totaal verlaten. Scherm van de Neo is 265ppi, je kunt de pixels goed zien, maar ik erger me nergens aan, ook al staat de density op 210dpi (stock is 240).

• Nollekeuh
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07-08-2018
quote:
DevilsProphet schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:36:
Bof, dat het scherm nog steeds bij de tijd is, dat is maar relatief. Dat is 854x480 LCD. Vergeleken met het scherm van mijn vriendins Cloudmobile, wat 1280x720 S-IPS is, is het echt vrij pover. Kijkhoeken zijn slecht en als je de pixeldichtheid van de schermen vergelijkt, dan baal ik gauw ook even. Het ergste is dat haar Cloudmobile goedkoper was dan mijn Arc S. Alhoewel, die is qua specs gelijkaardig aan de €500 dure Sony Xperia T, dus waarschijnlijk niet één op één te vergelijken met een Sony-smartphone. Nee, ik wil geen verdoken reclame maken voor de Cloudmobile, maar vriendin drukt me graag met mijn neus op de feiten. ;) Zij is van een Xperia X8 naar die Cloudmobile gegaan. Kunt u voorstellen hoe groot dat verschil is. Een hint: e-flippin-norm.

Nu even iets anders. Door de opmerking van sdk16420 van gisterenavond ben ik wat aan het tweaken geslagen op mijn Arc S: enkele apps uninstalled die ik niet echt nodig had, nog strenger zitten snoeien in het aantal continue-draaiende apps en voorts nog eens de bezem door de systemapps gehaald, voor zo ver daar nog iets uit te puren was. Ook weer het aantal overlevende naar-de-achtergrond-verbannen-apps gelimiteerd naar stuk of 3. Ook heb ik sync uitgeschakeld voor Twitter, Facebook en een e-mailaccount; GMail-sync heb ik actief gelaten.

Resultaat:
- gemiddeld rond de 160MB vrij.
- àlles qua apps starten, settings openen of settings aanpassen gaat veel sneller, alsof hij voor mijn schoonmaakactie inderdaad gewoon de hele tijd zat te swappen uit miserie.
- ik ben weer relatief blij met mijn verwezenlijking, dus de drang om een custom ROM te flashen is weer afgenomen. Vicieuze cirkel? We zullen binnenkort zien. ;)

Wat mij wel irriteert is, ondanks het feit dat facebook niet automatisch gesynct wordt, dat facebook wel de hele tijd tot leven komt en 20 à 30MB van mijn extreem kostbare RAM opgebruikt. Blijkt het telkens de mediauploadservice te zijn. Stom ding. Mensen raden het aan om die app gewoon niet meer te gebruiken en die te freezen in titaniumbackup of hem gewoonweg te uninstallen, want de webinterface is zo goed als even bruikbaar. Binnenkort eens kijken of ik hen zal beamen.
Facebook is idd een veelvraat. Ik heb lange tijd zonder facebook gedraaid en dat scheelt stukken. De webinterface is daarnaast idd net zo snel als de app. Zeker op de Arc.

• HallonRubus
Heeft iemand toevallig de burgeralarmen app? En zo ja, kan je deze dan misschien uploaden? NL Alert op custom ROMs

nevermind Yucko in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6"

HallonRubus wijzigde deze reactie 30-01-2013 20:07 (25%)

quote:
sdk16420 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:01:
Heeft iemand toevallig de burgeralarmen app? En zo ja, kan je deze dan misschien uploaden? NL Alert op custom ROMs
Done!

• HallonRubus
Het werkt!

Voor de geïnteresseerde:
sdk16420 in "NL Alert op custom ROMs"

• DSK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:07

DSK

boeiend...

Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om te blijven notifications te ontvangen terwijl de telefoon verbonden is met een bluetoothe headset (of carkit)?

Heb er al uren op gezocht maar kan geen nuttige info vinden, behalve dat het bij sommige Android telefoons met sommige roms wel werkt en bij andere niet. Ook hier in het topic kon ik niets nuttig vinden.

Als ik momenteel verbonden ben met mijn carkit (RNS315), dan hoor ik geen melding als een bericht of Whatapp binnenkomt. De telefoon blijft stil en er komt ook niets over de radio. Als iemand belt, dan krijg ik wel een beltoon over de radio en kan ik opnemen. Redelijk vervelend omdat je zo wel eens een bericht mist en je regelmatig op de telefoon moet kijken (beetje tegen het principe van handsfree in :p).

Ik heb een Arc S met Android 2.3.4 (4.0.2.A.0.62) en root. Eventueel wil ik ook een andere rom proberen maar ik ben eigenlijk best tevreden met hoe de telefoon momenteel werkt.

Alvast bedankt!

Blog (Linux-related)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Hoe heb jij hem verbonden met je carkit? :)

Vrij grote kans dat ik van de Arc S af ben :+ Waterschade geconstateerd en ze gaan hem niet meer repareren. Ik had een verzekering dus dat gaat een nieuwe worden maar Sony moet hem nog wel kunnen leveren :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• frankK800i
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-06-2019
Weet iemand hoe snel de reparatieservice van Sony is?

Mijn toestel is vorige week kapot gegaan, van het ene op het andere moment stond het toestel uit en reageerde hij nergens meer op. Batterij erin/eruit, aan de oplader, aan de computer, niks hielp. Zelfs de status-LED ging niet meer branden bij opladen. Ook computer herkende hem niet. Nog wel een software-reparatie geprobeerd, maar hielp niks (en pc herkende hem uiteraard niet). Aan het toestel was niks te ruiken/te zien (ivm doorbranden etc.). De T-Mobile medewerker in de winkel vond het ook maar vreemd.

Heb toen m'n toestel gegeven aan T-Mobile voor reparatie, en vandaag met ze gebeld. Blijkbaar kon hun reparatiecentrum (denk Dynafix), ook niet uitvogelen wat er aan de hand was, want m'n mobiel is doorgestuurd naar een "extern reparatiecentrum", a.k.a. Sony. Ben nu dus van hun snelheid afhankelijk, en wil graag weer een smartphone terug, mis het toch wel. Ben dus benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met het reparatiecentrum van Sony.

En stel dat het toestel niet meer te repareren valt. Weet iemand of de Xperia Arc nog gemaakt/verkocht wordt? Zou ik een nieuwe Arc krijgen, of kan ik duimen voor een nieuwer model?

frankK800i wijzigde deze reactie 06-02-2013 20:41 (8%)

MVG, Frank

• DSK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:07

DSK

boeiend...

quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:29:
Hoe heb jij hem verbonden met je carkit? :)
Via bluetooth, volgens mij zijn daar niet veel opties in verder?

Blog (Linux-related)

• andremichel
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2019
Waiting for device ,
Sinds windows 8 kan ik niet meer fastboot. En eigenaardig genoeg kan ik wel met flashtool (alleen rooten en niet bl unlock) en PC compagnon
Ik draai nu gb 562 en root maar BL unlock gaat dus niet. .Er zijn verschilende oplossingen te vinden, allemaal anders en ze werken niet voor mij. Iemand een idee hoe? :) xperia arc s.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-01 14:49
Hier staat wel een oplossing.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• andremichel
quote:
Dank je wel, deze had ik net nodig.Nu even alles opnieuw instaleren. :)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
Touchdomex schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:51:
En mijn telefoon heeft net een tik gehad en begint echt te overlijden...

Lijstje maar maken en laten ophalen met smartcare :X :+
en ik mag de Arc S uitzwaaien :D Niet goed leverbaar meer :D Morgen voor hetzelfde bedrag een nieuwe uitzoeken. Fuck dit gammele kutding :D Wel zonde achteraf maar ik vind het niet erg

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Xperia T opgehaald :D

Mensen nog belang bij een batterij, beschadigde achterklep, Micro-HDMI naar HDMI converter? Heb ook nog 2 DealExtreme hoesjes maar die moet ik opzoeken.

Kan allemaal via DM. Alles voor een lichte vergoeding.

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-01 12:49
heb m'n Arc na bijna 2 jaar trouwe dienst ook vaarwel gezegd en de Nexus 4 mogen verwelkomen, wat n verademing :p

• jayjey
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc s? Rotterdam...

Het glas is kapot, met een ster. Het touchscreen werkt gewoon.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Het valt mij trouwens op dat de update die sinds december al op PTCRB staat nog steeds niet beschikbaar is. :P

You save everyone, but who saves you?

• jayjey
  • Niet online
Klopt het dat je bij de Arc S het glas en touchscreen als 1 unit moet laten vervangen? Kan iemand dat bevestigen, dat zou mij zeer helpen. Bedankt alvast.

• andremichel
[quote]jayjey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:44:
Klopt het dat je bij de Arc S het glas en touchscreen als 1 unit moet laten vervangen? Kan iemand dat bevestigen, dat zou mij zeer helpen. Bedankt alvast.

[/quote
Op ebay is het glas en touchscreen in een stuk te koop, voor ongeveer 33€.
Ik vrees dat deze site aan het dood bloeden is, en dat de
meesten naar de vernieuwde xperia z site aan het verhuizen zijn. Zou jammer zijn. :/

• Nollekeuh
quote:
jayjey schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:06:
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc s? Rotterdam...

Het glas is kapot, met een ster. Het touchscreen werkt gewoon.
Kan je gewoon zelf vervangen. Zijn een paar websites die het glas + LCD (een geheel) verkopen inclusief gereedschap. Je hebt verder nog een föhn nodig om het een beetje te verwarmen zodat de lijm loslaat en het geheel loskomt van het frame. Check youtube voor hulp omtrent deze reparatie.

Verder is de Arc inderdaad te oud en niet meer interessant. De meeste mensen zullen nu switchen naar iets nieuws. De rek is eruit. Ik ben ook klaar met dit onding.

Nollekeuh wijzigde deze reactie 25-02-2013 21:10 (7%)

Het display van de Arc is vrij handig zelf te vervangen, heb er ooit zelf eentje besteld via eBay voor een vriendin en met een video alles vervangen. Deze: YouTube: How To: Replace Sony Ericsson Xperia Arc Screen | DirectFix

Het enige probleem dat je kan hebben is dat het nieuwe display niet op z'n plaats blijft. Door het vervangen komt de lijmlaag wat los, en als die (bijvoorbeeld door een barst) op een bepaalde plaats wat vuil is blijft je nieuwe display misschien niet goed op z'n plaats zitten. Buiten de lijm is er niets dat 't display vastzet.

• jayjey
  • Niet online
Ik heb een video bekeken en me er niet zelf aan gewaagd. Het is gerepareerd voor 69 euro door een telefoonwinkel. Inderdaad zorgen lijmresten, die waarschijnlijk niet overal precies even dik zijn, ervoor dat het nieuwe scherm niet perfect vlak ligt, maar het is lang niet gek.

De Arc S moet nog een hele tijd mee voordat het ocntract over is :(

Iedereen bedankt. :)

Nu is mijn OV kaart stuk :(

jayjey wijzigde deze reactie 25-02-2013 22:02 (6%)

• Nollekeuh
quote:
AmbroosV schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:23:
Het display van de Arc is vrij handig zelf te vervangen, heb er ooit zelf eentje besteld via eBay voor een vriendin en met een video alles vervangen. Deze: YouTube: How To: Replace Sony Ericsson Xperia Arc Screen | DirectFix

Het enige probleem dat je kan hebben is dat het nieuwe display niet op z'n plaats blijft. Door het vervangen komt de lijmlaag wat los, en als die (bijvoorbeeld door een barst) op een bepaalde plaats wat vuil is blijft je nieuwe display misschien niet goed op z'n plaats zitten. Buiten de lijm is er niets dat 't display vastzet.
Bij mij zat gewoon een nieuwe lijmlaag op het vervangende scherm. Dat zit nu weer muurvast.

• lucjuh8
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-12-2019
Na bijna 2 jaar in het bezit te zijn van een xperia arc mag ik over een maand mijn abonnement verlengen, en heb even rond gekeken naar verschillende andere gsm's zoals de xperia Z en htc one. Het gene dat mij opvalt aan de xperia Z is het extreem lage contrast, als ik een review van de arc van twee jaar oud opzoek heeft deze een contrast 1207 volgens de metingen van gsmarena toen, terwijl de xperia Z een contrast heeft van 705 volgens gsmarena en 664 volgens tweakers. Dit is bijna de helft van de arc, ik vind dat dit goed laat zien hoe goed het scherm op de arc is, op de resolutie na natuurlijk. Dit laat natuurlijk ook zien dat het scherm op de xperia Z erg slecht is qua contrast (, kijkhoeken en kleuren).
Andere smartphones van bjivoorbeeld HTC of Apple hebben een contrast vergelijkbaar met dat van de arc. Ik ben zelf een groot fan van de Xperia Z maar om erop achteruit te gaan qua scherm vind ik een moelijke keuze.

• HallonRubus
Niemand die zegt dat je per se weer een Sony telefoon moet nemen natuurlijk. Ik snap best dat mensen Sony-fan zijn, ben het zelf ook enigzins, maar pin je nooit op een merk vast. De Xperia Z is nou eenmaal zeker geen perfecte telefoon.

Zelf trouwens ook positief verrast over het scherm van (in mijn geval) de Xperia neo, die overigens nog een minder scherm zou hebben dan de Arc. Vandaag naast een One X gehouden (beste scherm volgens Tweakers redactie) en ik zie werkelijk geen verschil, behalve misschien net iets mindere zwartwaarde. Enige upgrade die ik graag wil is meer RAM en snellere CPU, camera, features en scherm is nog prima bij de tijd. Daarnaast wil ik niet zo'n enorm scherm.

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:58
Voor mij zou een Arc met:
- Een iets groter scherm (niet 5 inch..)
- Stevigere behuizing (ipv het plastic dat barst)
- Up to date hardware (cpu, geheugen, opslag)

echt perfect zijn. Voorlopig wacht ik met een sim-only abonnementje af tot er zoiets uitgebracht wordt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
cheiron schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:32:
Voor mij zou een Arc met:
- Een iets groter scherm (niet 5 inch..)
- Stevigere behuizing (ipv het plastic dat barst)
- Up to date hardware (cpu, geheugen, opslag)

echt perfect zijn. Voorlopig wacht ik met een sim-only abonnementje af tot er zoiets uitgebracht wordt.
Xperia T *O*

Alleen is hij wat dikker maar voor de rest voldoet die aan je eisen zelfs met een Arced behuizing *O*

• lucjuh8
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-12-2019
quote:
sdk16420 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:56:
Niemand die zegt dat je per se weer een Sony telefoon moet nemen natuurlijk. Ik snap best dat mensen Sony-fan zijn, ben het zelf ook enigzins, maar pin je nooit op een merk vast. De Xperia Z is nou eenmaal zeker geen perfecte telefoon.

Zelf trouwens ook positief verrast over het scherm van (in mijn geval) de Xperia neo, die overigens nog een minder scherm zou hebben dan de Arc. Vandaag naast een One X gehouden (beste scherm volgens Tweakers redactie) en ik zie werkelijk geen verschil, behalve misschien net iets mindere zwartwaarde. Enige upgrade die ik graag wil is meer RAM en snellere CPU, camera, features en scherm is nog prima bij de tijd. Daarnaast wil ik niet zo'n enorm scherm.
Ik pin mezelf niet vast op een merk maar ik vind de software van sony gewoon veel prettiger dan de software van bijv. HTC's of samsungs. Verder vind ik het ontwerp van de Xperia Z erg mooi maar ik zal in ieder geval nog wachten tot na de aankondiging van de galaxy S4 totdat ik een beslissing kan maken, verder zijn er in mijn ogen niet echt concurrenten met de juiste software, hardware en design, dan neem ik het minder scherm er maar bij om toch de specs de software en het ontwerp te hebben.

• cheiron
Zit ik net in de bus, zit er iemand naast mij ook met een Arc (volgens mij zo een beetje de eerste die ik in het wild zie). Eerste wat mij opvalt: enorme scheur boven de lichtsensor :P

Flickr PSN ID= cheironnl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb bijna overal scheuren in de gekleurde plastiek van mijn Arc S, behalve dan boven de lichtsensor.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:02
Die van mij had een scheur bij de sensor en wifi haperde. Ter reparatie ingeleverd en vanwege andere beschadigingen dacht de medewerker van T-Mobile dat ze die scheur vast niet onder garantie zouden fixen. Dus ook niet opgeschreven op het formulier, maar een week later had ik een gerepareerde Arc met een nieuw front ;)

Weliswaar alleen voor vandaag nog, want morgen ga ik in Kleve een Nexus 4 ophalen. Ach, dan krijgt m'n pa een Arc die er weer iets beter uitziet. Zal 'ie blij mee zijn.

Punctuality is the politeness of kings

• andremichel
Met lede ogen zie ik dit topic langzaam doodbloeden. De meeste van de tweakers zie ik terug op de topics
van xperia t, xperia z en zelfs nexus 4. Ik zelf wil mijn arc s nog een tijdje gebruiken , en het zou leuk zijn
om af en toe nog wat tips en weetjes te lezen. Mijn arc is root en bl unlock en ik draai nu opnieuw 4.1.B.0.587
omdat er toch altijd iets niet werkte met de custom roms. Iemand een tip? ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
andremichel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:40:
Met lede ogen zie ik dit topic langzaam doodbloeden. De meeste van de tweakers zie ik terug op de topics
van xperia t, xperia z en zelfs nexus 4. Ik zelf wil mijn arc s nog een tijdje gebruiken , en het zou leuk zijn
om af en toe nog wat tips en weetjes te lezen. Mijn arc is root en bl unlock en ik draai nu opnieuw 4.1.B.0.587
Wat voor problemen had je dan? Ik had nooit problemen eigenlijk met een stock based custom rom. Ultimate HD was echt perfect wat dat betreft. Gestripte stock rom maar wel met de voordelen van stock.

Ik heb inderdaad een Xperia T nu :+ Alleen die is nog echt stock. Ik zoek alleen nog echt een rom die stock based is want ik wil wel dat alles werkt maar de voordelen van een gestripte rom is wel fijn :+

• andremichel
quote:
Touchdomex schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:04:
[...]

Wat voor problemen had je dan? Ik had nooit problemen eigenlijk met een stock based custom rom. Ultimate HD was echt perfect wat dat betreft. Gestripte stock rom maar wel met de voordelen van stock.

Ik heb inderdaad een Xperia T nu :+ Alleen die is nog echt stock. Ik zoek alleen nog echt een rom die stock based is want ik wil wel dat alles werkt maar de voordelen van een gestripte rom is wel fijn :+
Er was wel altijd wat met die roms na een tijdje, de meest stabiele en snelste was voor mij de originele gb roms.
Is het scherm van de t echt veel groter dan de arc ? ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
andremichel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:51:
[...]

Er was wel altijd wat met die roms na een tijdje, de meest stabiele en snelste was voor mij de originele gb roms.
Is het scherm van de t echt veel groter dan de arc ? ;)
Resolutie is veel hoger sowieso. Scherm groter ja maar je hebt je toetsen nu op je scherm dus je bruikbare schermruimte is vergelijkbaar. Voordeel is dat hij imho echt veel steviger is.

Ik had zelf altijd de beste ervaringen met Ultimate HD 1.0 met wisselende kernels.. Snel en soepel.

• HallonRubus
quote:
Ik zou nooit terug kunnen naar lager dan Jelly Bean. CM10 voelt soepeler dan GB, jammer dat er een aantal dingen niet werken, maar persoonlijk kan ik er mee leven.

Als je graag een ROM wil waarin alles werkt kun je ook stock-based roms zoals Arconium e.d. proberen, genoeg themas en customization voor. Voor tips kun je beter naar XDA gaan, ook daar is het de laatste paar maanden een stuk rustiger geworden, maar ik schat dat er nog minimaal honderd mensen actief zijn voor de Xperia Arc, Neo en Ray samen.

Ook ik denk nog wel een tijdje door te kunnen met dit toestel, de mid-range telefoons van nu zijn net te weinig waar voor je geld, en de high-end is te groot of mist net een specifieke eis van mij.

• andremichel
quote:
sdk16420 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Ik zou nooit terug kunnen naar lager dan Jelly Bean. CM10 voelt soepeler dan GB, jammer dat er een aantal dingen niet werken, maar persoonlijk kan ik er mee leven.

Als je graag een ROM wil waarin alles werkt kun je ook stock-based roms zoals Arconium e.d. proberen, genoeg themas en customization voor. Voor tips kun je beter naar XDA gaan, ook daar is het de laatste paar maanden een stuk rustiger geworden, maar ik schat dat er nog minimaal honderd mensen actief zijn voor de Xperia Arc, Neo en Ray samen.

Ook ik denk nog wel een tijdje door te kunnen met dit toestel, de mid-range telefoons van nu zijn net te weinig waar voor je geld, en de high-end is te groot of mist net een specifieke eis van mij.
Kheb arconium 5.0 geflasht, met de ktg anzu v1.52 kernel had ik geen wifi met de stock 587 wel.
Alles werkt en loopt vlot, nu even batt.verbruik afwachten. ;)

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-01 08:54
Van de week heb ik voor het eerst m'n Arc geflasht met een custom rom. Het was wel wat werk om me helemaal in te lezen en zo maar het resultaat mag er zijn. Ik heb Ultimate HD 3.0.2 erop gezet met de daarbij aangeraden LuPus kernel. Geweldig! Mijn telefoon is eindelijk weer normaal te gebruiken zonder vertraging, zoals bij de originele Sony ICS, die nooit echt goed heeft gefunctioneerd met de Arc.

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb die Facebook in Xperia maar eens uitgeschakeld. Kijk toch nooit naar foto's van mensen via m'n telefoonboek, dus dat ding heeft voor mij vrijwel geen nut. Kwam gelijk een shitload aan werkgeheugen vrij en het hele ding is een stuk responsiever geworden. :Y)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb sinds een tijd Swype geïnstalleerd ter vervanging van het meegeleverde keyboard, en ik merk dat mijn Arc S weer ineens een stuk trager is geworden en dat er veel minder werkgeheugen beschikbaar is. Zucht. :-(

• S_Chief
  • Niet online
Swype zit toch ook in het standaardtoetsenbord ingebouwd?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja, maar de predictor daarvan zuigt kweetniehoehard in vergelijking met die van swype. Alsof hij vaak echt moedwillig bepaalde woorden negeert, en dan toevallig de woorden die ik net wel wil swypen.

• S_Chief
  • Niet online
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het niet meer gebruik. :P Maar ik dacht eigenlijk dat al die toetsenborden ongeveer hetzelfde waren qua voorspellingen, niet dus. :+

• HallonRubus
Pfff, heb je Swiftkey al eens geprobeerd. Gebruikte bij mij op een gegeven moment 65MB RAM! Zorda het toetsenbord verscheen werd de browser afgesloten...

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mentaal koord doorgehakt: bootloader unlocked, dan Xperia Ultimate HD 3.0.2 en Lupus kernel er op, zoals GodDamage het mij hier heeft voorgedaan. DOOD AAN DE SLOOMHEID!

• arwin1993
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Welke tutorial heb jij gebruikt Devilsprohet/goddamage? Ik heb een tijd geleden ook al een keer naar gekeken om mijn telefoon te rooten maar ik was toen niet verder gekomen dan de bootloader unlocken.
Ik kwam op XDA deze tutorial tegen : http://forum.xda-develope...?p=38538332&postcount=710 maar daar word gebruik gemaakt van een kernel die voor de lt18 is terwijl ik een lt15(gewone arc).
Als ik gebruik wil maken van de lupos kernel heb ik dan ook gelijk root toegang?

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb op mijn Arc S root gekregen door de tool genaamd DooMLoRD_v1_Xperia-2011-ICS-ROOT-emu-busybox-su uit te voeren met een juiste kernelversie geflasht op mijn Arc S, namelijk de eerste stock ICS release kernel. (zie deze thread voor meer info) Flashen van complete ROM's (kernel + software) of losse (officiële) kernels kan via flashtool en gaat zonder root en zonder bootloader-unlock. Custom kernels worden geflasht via fastboot, een alternatieve manier van flashen die enkel werkt indien de bootloader unlocked is.

RuddyMysterious wijzigde deze reactie 31-03-2013 20:57 (13%)

• arwin1993
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik zit nu op xperia ultimate met vengeance kernel. Op een of andere manier kwam ik met lupos niet opgestart. Wel jammer dat de weer widget er niet in zit, maar daar zal ik later nog wel een keer naar kijken.

Wel echt heerlijk om gewoon gelijk je toetsenbord naar voren te zien komen in plaats van bijna 1 seconde te wachten.

• snsgn
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:38
quote:
Ook ik wil nog zeker mijn arc zo lang mogelijk gebruiken. Ik heb 'm destijds 'tweedehands' aangeschaft. Toestel wel vrijwel nieuw, maand oud met bon en mankeerde niks aan :). Sim-only erbij van Ben en nu nog steeds, na 20 maanden.

Ik draai een custom rom genaamd 'Jelly Sandwich 7.3' (Android 4.1.2). Best tevreden over, maar als iemand een betere weet hoor ik dat graag :).

Verder hoop ik deze mobiel minimaal 3 jaar in totaal te houden. Dan ben ik erg goedkoop uitgeweest met 230 euro tweedehands + 12,50 per maand (inmiddels 17 euro maar wel nog steeds onbeperkt internet. Ik weiger de nieuwere abo's, want onbeperkt bestaat niet meer :P)

Oja, misschien ook wel leuk voor jullie: Ik heb van DealExtreme een mooie 3500mAh accu gekocht die ik nu al zo'n 6 maanden gebruik. Bij redelijk tot veel gebruik doe ik hier nog altijd 2 volle dagen mee.

• HallonRubus
quote:
snsgn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 04:00:
[...]
Verder hoop ik deze mobiel minimaal 3 jaar in totaal te houden. Dan ben ik erg goedkoop uitgeweest met 230 euro tweedehands + 12,50 per maand (inmiddels 17 euro maar wel nog steeds onbeperkt internet. Ik weiger de nieuwere abo's, want onbeperkt bestaat niet meer :P)
Ik weet niet hoeveel je belt, maar mischien is Ervaringen met *bliep het overwegen waard. Kost €0.50 per dag (elke dag te pauzeren), dus dat is ook €15 per maand, en je krijgt echt onbeperkt internet en onbeperkt smsen. Alleen voor bellen moet je een prepaid-tarief (lees: veel) betalen, als je nog best vaak belt is het wel duurder dan een 'normaal' abonnement.

HallonRubus wijzigde deze reactie 11-04-2013 21:58 (0%)
Reden: typo

• snsgn
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:38
quote:
sdk16420 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet hoeveel je belt, maar mischien is Ervaringen met *bliep het overwegen waard. Kost €0.50 per dag (elke dag te pauzeren), dus dat ik ook €15 per maand, en je krijgt echt onbeperkt internet en onbeperkt smsen. Alleen voor bellen moet je een prepaid-tarief (lees: veel) betalen, als je nog best vaak belt is het wel duurder dan een 'normaal' abonnement.
Ja, dat is een goeie inderdaad. Ik heb er laatst al iemand over gehoord.
Voor mij is het niet heel handig, want ik bel nog wel redelijk wat, rond de 200min per maand, en blijf daarmee wel binnen mijn bundel van 250, maar de laatste tijd neemt het wel lichtelijk af :).

• andremichel
quote:
snsgn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 04:00:
[...]

Ook ik wil nog zeker mijn arc zo lang mogelijk gebruiken. Ik heb 'm destijds 'tweedehands' aangeschaft. Toestel wel vrijwel nieuw, maand oud met bon en mankeerde niks aan :). Sim-only erbij van Ben en nu nog steeds, na 20 maanden.

Ik draai een custom rom genaamd 'Jelly Sandwich 7.3' (Android 4.1.2). Best tevreden over, maar als iemand een betere weet hoor ik dat graag :).

Oja, misschien ook wel leuk voor jullie: Ik heb van DealExtreme een mooie 3500mAh accu gekocht die ik nu al zo'n 6 maanden gebruik. Bij redelijk tot veel gebruik doe ik hier nog altijd 2 volle dagen mee.
Ik heb de laatste weken weer verschillende roms uitgetest, de eene al wat smooter dan de andere maar ik
blijf erbij, er scheelt altijd wel iets,er is altijd iets wat niet werkt.
Ben nu terug op de gewone 4.0.2.A.0.42 en alles maar dan ook alles werkt perfect.
Ben ik dan de enige ouderwetse ? :)

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

quote:
andremichel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:30:
er scheelt altijd wel iets,er is altijd iets wat niet werkt.
Inclusief Xperia Ultimate HD 3.0.2? Welke kernels heb je geprobeerd?

Ik heb te weinig ROM's getest en die heb ik niet lang genoeg getest om met een juiste uitspraak te komen. Ik wacht nog af.

• andremichel
quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:56:
[...]

Inclusief Xperia Ultimate HD 3.0.2? Welke kernels heb je geprobeerd?

Ik heb te weinig ROM's getest en die heb ik niet lang genoeg getest om met een juiste uitspraak te komen. Ik wacht nog af.
Ultimate HD 3.0.2 met de lupus arc stock kernel geen BT. in de auto. :)
..

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand trouwens ook last van het irritante probleem dat wanneer je een link in bijvoorbeeld Twitter aantikt dat de browser dan 2x dezelfde pagina (2 tabbladen dus) opent? Heb dit probleem al een tijdje en ik heb geen flauw idee waardoor dit kan komen. :P

• Mantus
  • Laatst online: 18-01 19:53
Ik heb een half jaar geleden een domme fout gemaakt door terug te gaan naar Iphone 4s. Deze gebruik ik nu, maar heb zojuist mijn Arc uit de kast getrokken. Ga mijn Iphone verkopen en mijn Arc voorlopig gebruiken.

Hij draait nu nog op 2.3.4. Wie kan mij vertellen wat (uiteindelijk) de beste Android versie is voor deze phone met de beste prestaties?

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
Mantus schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:32:
Ik heb een half jaar geleden een domme fout gemaakt door terug te gaan naar Iphone 4s. Deze gebruik ik nu, maar heb zojuist mijn Arc uit de kast getrokken. Ga mijn Iphone verkopen en mijn Arc voorlopig gebruiken.

Hij draait nu nog op 2.3.4. Wie kan mij vertellen wat (uiteindelijk) de beste Android versie is voor deze phone met de beste prestaties?
Custom rom of niet?

• Mantus
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Nee, te veel gedoe en te weinig verstand van :P

i5-8600K | Asus R9 280x DirectCU II | 16gb DDR4 Crucial 2400 | MSI z370 SLI PLUS

• HallonRubus
quote:
Mantus schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:55:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Nee, te veel gedoe en te weinig verstand van :P
Ik zou het toch echt proberen. Je hebt nu gewoon installatiewizard voor sommige custom roms en het verschil tussen de Sony 4.0 ROM en bijvoorbeeld Ultimate HD is echt groot.

Anders zou ik op 2.3.4 blijven. Zolang je niks mist werkt dat het snelst.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Hier nog een Arc LT15i, contractvrij vanaf 3 mei, dus ik durf het nu wel aan het ding te voorzien van een custom ROM, voornamelijk t.b.v. snelheid en opslagruimte voor apps.

Gebruik de foto camera regelmatig, dus de nieuwe ROM moet dat minstens evengoed ondersteunen als de stock ROM.

Enig idee welke kant ik kan zoeken? met een naab handleiding d'r bij, want het is m'n primaire telefoon en zou het niet zo leuk vinden als ie bricked raakt.

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• Mantus
Zit inderdaad te kijken en het installeren is al lang niet meer zo lastig als een jaar geleden :)

Ga maar aan de slag voor een mooie rom. Belangrijkste voor mij is snel en stabiel en dan de batterijduur uiteraard.

Zit hier te kijken en er zijn nogal wat roms te fixen zie ik..

http://www.teamandroid.co...ericsson-xperia-arc-lt15/

Iemand tips?

Mantus wijzigde deze reactie 19-04-2013 13:53 (23%)

• HallonRubus
quote:
Mantus schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:52:
Zit inderdaad te kijken en het installeren is al lang niet meer zo lastig als een jaar geleden :)

Ga maar aan de slag voor een mooie rom. Belangrijkste voor mij is snel en stabiel en dan de batterijduur uiteraard.

Zit hier te kijken en er zijn nogal wat roms te fixen zie ik..

http://www.teamandroid.co...ericsson-xperia-arc-lt15/

Iemand tips?
Ik kan deze aanbevelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207

In het kort gaat de installatie vanaf een telefoon in fabrieksstatus als volgt:
  1. Je telefoon rooten, als je Windows gebruikt kun je gewoon een script uitvoeren met een paar klikken. Het hangt er wel vanaf welke firmware je nu hebt (instellingen > over de telefoon > Build-nummer). How to: http://talk.sonymobile.com/thread/97327?start=0&tstart=0 Eventueel kan je ook direct je apps en appdata backuppen met een app uit de playstore (Google Play: Carbon - App Sync and Backup, Google Play: Titanium Backup ★ root)
  2. Recovery installeren, als je dat hebt gedaan kun je ook meteen alles backuppen in de recovery. Installeren is een kwestie van app installeren en op de knop drukken Google Play: x-Parts
  3. Installatiebestand voor ROM op SD kaart plaatsen
  4. Instructies voor het installeren van de ROM in recovery volgen (meestal moet je daarvoor enkele dingen zoals cache formatteren)
Je hebt het misschien niet nodig, maar ik zou het programma FlashTool installeren, hiermee kan je specifieke onderdelen van fabrieksROMs flashen, zoals alleen de kernel, of data behouden. Wellicht kan je hier ook mee rooten, maar ik weet niet of het op alle firmwares werkt. download: http://androxyde.github.io/

HallonRubus wijzigde deze reactie 20-04-2013 13:43 (9%)

• Fer
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-03-2016
quote:
DevilsProphet schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:12:
Mentaal koord doorgehakt: bootloader unlocked, dan Xperia Ultimate HD 3.0.2 en Lupus kernel er op, zoals GodDamage het mij hier heeft voorgedaan. DOOD AAN DE SLOOMHEID!
Heb hier dezelfde combinatie op de telefoon van mijn vriendin gezet, maar opstarten duurt bijna 3 minuten!! :o

enig idee hoe dat kan?

DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

quote:
Fer schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:45:
[...]

Heb hier dezelfde combinatie op de telefoon van mijn vriendin gezet, maar opstarten duurt bijna 3 minuten!! :o

enig idee hoe dat kan?
De meeste van die ROMs doen een hele hoop "optimalisatie" tijdens het opstarten (lees: halve placebo-trucs) om alles wat sneller te maken. Dat duurt even.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De ROM wordt nog altijd sloom ALS het aantal processen op de achtergrond niet wordt gelimiteerd in de developers options. Dat laatste valt dus aan te raden; ik heb die optie ingesteld op maximal twee processen.

• Fer
quote:
AmbroosV schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:51:
[...]

De meeste van die ROMs doen een hele hoop "optimalisatie" tijdens het opstarten (lees: halve placebo-trucs) om alles wat sneller te maken. Dat duurt even.
ja maar elke keer opstarten 3 minuten? :X
terwijl met originele rom onder de minuut zat.....

hij blijft al 1,5 min op lupus staan, dan nog ruim een minuut bootanimation van sony

Fer wijzigde deze reactie 22-04-2013 19:15 (10%)

DISCLAIMER: All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

• HallonRubus
quote:
Fer schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:12:
[...]

ja maar elke keer opstarten 3 minuten? :X
terwijl met originele rom onder de minuut zat.....

hij blijft al 1,5 min op lupus staan, dan nog ruim een minuut bootanimation van sony
Dan ligt het vooral aan de kernel. Sommige kernels zijn echt heel traag met booten, probeer eens een op de stock gebaseerde kernel.

• Mantus
quote:
sdk16420 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:40:
[...]

Ik kan deze aanbevelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207

In het kort gaat de installatie vanaf een telefoon in fabrieksstatus als volgt:
  1. Je telefoon rooten, als je Windows gebruikt kun je gewoon een script uitvoeren met een paar klikken. Het hangt er wel vanaf welke firmware je nu hebt (instellingen > over de telefoon > Build-nummer). How to: http://talk.sonymobile.com/thread/97327?start=0&tstart=0 Eventueel kan je ook direct je apps en appdata backuppen met een app uit de playstore (Google Play: Carbon - App Sync and Backup, Google Play: Titanium Backup ★ root)
  2. Recovery installeren, als je dat hebt gedaan kun je ook meteen alles backuppen in de recovery. Installeren is een kwestie van app installeren en op de knop drukken Google Play: x-Parts
  3. Installatiebestand voor ROM op SD kaart plaatsen
  4. Instructies voor het installeren van de ROM in recovery volgen (meestal moet je daarvoor enkele dingen zoals cache formatteren)
Je hebt het misschien niet nodig, maar ik zou het programma FlashTool installeren, hiermee kan je specifieke onderdelen van fabrieksROMs flashen, zoals alleen de kernel, of data behouden. Wellicht kan je hier ook mee rooten, maar ik weet niet of het op alle firmwares werkt. download: http://androxyde.github.io/
Te gek dankjewel! Ben van de week begonnen met de onofficiele 4.0.4. versie en dit is zowaar gelukt :)

Ben heel blij dat ik m'n 4S niet meer gebruik, wat blijft de Arc toch een heerlijke telefoon qua interface, camera en algemene indruk!

Weet dat mijn volgende telefoon weer een Xperia wordt, zie dat de T en de Z goeie opties zijn alleen hebben die beide zo z'n nadelen.

Waarom kan Sony niet te beste specs van elke telefoon samenvoegen? 8)7

• Fer
Heb er nu Fusion 5.4 kernel en Super Jelly Bean 4.0 op geknald

start weer snel op en tot nu toe ook best aardig..
zullen zien hoe deze combi bevalt

• HallonRubus
Ondertussen is een dev er trouwens in geslaagd om te booten met een 3.0.8 kernel op een Xperia mini (smultron). Anderen hebben dit iinmiddels ook naar de rest van de 2011 range geport. Het is nog niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar geef het een maand en het kan zo maar eens gefixed zijn.

Zelf even getest en het lijkt een stuk sneller te zijn, het verschil is alsof je nu ineens een schone installatie draait.

http://forum.xda-develope...p?p=40769735#post40769735

HallonRubus wijzigde deze reactie 27-04-2013 18:14 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-01 23:23
Gisteren bezig geweest met het proberen te upgraden van een xperia arc s van een maat van mij naar de Xperia Ultimate HD 3.0.2 rom. Gezien mijn ervaringen met een htc desire, galaxy s3 en een galaxy tab 10 leek mij dit niet lastig, bootloader unlock, clockworkmod flashen en rom erop. Echter:

Bootloader unlock ging prima. Toen rooten, verschillende tooltjes geprobeerd: flashtool, autoroot, doomlord-root wilden nietwerken op zijn 2.3 rom. Bij de laatste twee zag ik in de console permissiefouten terugkomen van de arc s. Toen maar via flashtool LT15i_4.1.B.0.587_Generic Global World.ftf erop gezet, dat ging prima. Toen geroot met autoroot, dit werkte. Via adb x-parts_v7.apk erop gezet, vanuit hier cwm geïnstalleerd. Echter de knop boot naar recovery startte gewoon het os opnieuw op. Met RecoverX kon ik via de pc wel CWM installeren. Hierin wipe data, format /system en de ultimate rom geïnstalleerd. Na de reboot de installatiewizard doorlopen, eindigde met een force close en kreeg niet meer dan een zwart beeld met alleen een statusbar, ook na een reboot Vanuit hier kon ik bijv wel de settings openen, maar verder geen homescreen. In de aroma installer had ik gekozen voor de customizable launcher.

Na het rebooten kon ik niet meer in cwm komen(via back toets/volume omlaag spammen zoals ik dat de eerste keer deed), erg vreemd want bij mijn andere android apparaten lukte het altijd om in de recovery te komen. Toen maar via flashtool de standaard rom erop en weer opnieuw begonnen met cwm flashen en de custom rom te installeren(met de standaard aangevinkte launcher in aroma). Na installatie zag ik nog alleen maar het sony logo en herstartte hij zich steeds, ook kon ik niet meer in cwm komen. Omdat het zo lang duurde heb ik voorlopig maar de standaard 4.0.4 van sony erop gezet. Iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn? De md5sum van de zip heb ik gecontroleerd, deze klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
Als je toch de bootloader unlocked, waarom dan niet gewoon een kernel met ingebouwde recovery flashen ipv zulke kwetsbare manieren. Als je een kernel met recovery flasht hoef je niet eens eerst te gaan rooten, scheelt ontzettend veel gepruts.

Logisch dat je niet meer in recovery kan komen. De app is bedoeld voor locked bootloader, als je dan ook unlocked bootloader invoert bij de installatiewizard van Ultimate HD gaat de wizard ervanuit dat je een custom kernel gebruikt en zal de recovery gewoon worden overgeschreven en niet opnieuw worden geïnstalleerd.

Let op dat je bij Sony telefoons geen kernels kunt flashen zonder PC. Moet altijd met fastboot of flashtool.

Wat ik altijd doe als ik ergens een fout heb gemaakt:
- Flashtool: aanbevolen stock ROM flashen, met wipe data, no final verification
- fastboot: fastboot flash boot customkernelmetrecovery.img
- Een keer booten naar stock rom (voor de zekerheid)
- Reboot naar recovery en custom rom installeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
Kijkhoeken daargelaten, ik vind dit toch wel verassend:

Bron: www.gsmarena.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En wat vind je er precies zo verrassend aan? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
quote:
SChief schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:08:
En wat vind je er precies zo verrassend aan? :P
Dat er een scherm van 2 jaar oud nog steeds prima mee kan komen met telefoons van €600 op een verschillende punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:41

Fordox

00101010

pfff ik heb echt een rotprobleem.

ik ben ook bezig om de ultimateHD rom erop te gooien, en daarvoor heb ik de aanbevolen Lupus kernell geinstalleerd.

alles aardig en wel, met aroma de rom geinstalleerd en bla bla bla. MAAARRR: nu elke keer als ik mn telefoon opstart komt ie automatisch in de recovery van lupus >_> hoe kan ik hem door booten naar mn rom?

*Geschreven door een elektronica student die soms iets teveel nadenkt.

• Frozen-Bullet
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-01 20:39
Met mijn Xperia Arc zit ik momenteel nog op 2.3.3 GB.. Ik zou graag willen upgraden naar 2.3.4.. Is er een officiële manier om dit te doen? De sony companion gaat automatisch naar ICS...
Edit: Ook even gekeken naar het unlocken van de bootloader.. Als ik kijk in het service menu zie ik geen info staan zoals bijv. Bootloader unlocked allowed.. Dit is dus blijkbaar niet mogelijk op mijn toestel?

Overigens heb ik op random momenten ineens een drop in wifi-snelheid.. Van ruim 1,1mb/s naar ongeveer 60-80 kb/s.. (getest met speedtest.net app) Hetzelfde probleem: http://talk.sonymobile.com/thread/15228?start=0&tstart=0 Een bekend probleem van 2.3.3? Grote kans dat dit met een custom rom is gefixed.. Maar dan moet ik natuurlijk wel de bootloader kunnen unlocken..

Frozen-Bullet wijzigde deze reactie 18-06-2013 20:18 (66%)

• DianavW
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 04-07-2013
Vraagje.
Ik heb sinds kort een Arc gekocht ivm overlijden van mijn S3..sniksnik..

Nu wilde ik van de week de navigatie (google maps) gebruiken maar niemand thuis, ook draaide sommige apps niet op mijn 3g, heel raar. Whats app deed het wel, af en toe, maar de rest niet, facebook, ing, het weer, e.d.
Thuis via wifi draait alles wel goed.

Heb nu de navigatie opgestart en dat gaat zonder probleem zie ik, ook weer via WIFI

Kent iemand dit probleem bij de arc???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Xperia Ultimate HD 4.0 is sinds kort uit, maar er zitten nog enkele bugs in. Ik wacht een bugfixrelease af vooraleer ik upgrade van 3.0.2. Ondertussen draait de Lupus kernel v16 alvast en heb ik de CPU governor van intellidemand2 veranderd naar SmartAssH3 en de I/O scheduler van noop naar sio. De telefoon lijkt weer iets minder traag en de batterijduur beter. Lupus v14 was de vorige die ik gebruikte, maar mogelijks lagen de traagheid en batterijduur aan de door mij gekozen instellingen eerder dan de gebrekkige kwaliteit. Mogelijks weliswaar, niemand is zeker.

• hberntsen
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-01 23:23
quote:
sdk16420 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:40:
Als je toch de bootloader unlocked, waarom dan niet gewoon een kernel met ingebouwde recovery flashen ipv zulke kwetsbare manieren. Als je een kernel met recovery flasht hoef je niet eens eerst te gaan rooten, scheelt ontzettend veel gepruts.

Logisch dat je niet meer in recovery kan komen. De app is bedoeld voor locked bootloader, als je dan ook unlocked bootloader invoert bij de installatiewizard van Ultimate HD gaat de wizard ervanuit dat je een custom kernel gebruikt en zal de recovery gewoon worden overgeschreven en niet opnieuw worden geïnstalleerd.

Let op dat je bij Sony telefoons geen kernels kunt flashen zonder PC. Moet altijd met fastboot of flashtool.

Wat ik altijd doe als ik ergens een fout heb gemaakt:
- Flashtool: aanbevolen stock ROM flashen, met wipe data, no final verification
- fastboot: fastboot flash boot customkernelmetrecovery.img
- Een keer booten naar stock rom (voor de zekerheid)
- Reboot naar recovery en custom rom installeren
Het is misschien wat laat maar nog bedankt voor je reactie! Ik heb met LT18i_4.1.B.0.587 /system kunnen vergroten zodat ultimate hd erop past en door zelf een kernel te flashen kom ik ook weer in recovery :)

• Xqlusive
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12-01 21:11
Nog mensen die deze prachtige telefoon gebruiken? of ondertussen allemaal al overgestapt op een nieuwere, modernere telefoon?

Draai momenteel de laatste CM10.1 (Android 4.2.2), waar ik eigenlijk wel prima tevreden over ben. Volledig stabiel en eigenlijk alles werkt, behalve HDMI en FM radio volgens mij, maar dat gebruik ik toch niet...
Het is aardig vooruit gegaan de laatste tijd, sinds de nieuwe 3.xx kernels zijn de problemen met lag grotendeels opgelost.

De ontwikkeling van Android 4.3 is daarnaast in volle gang, momenteel boot hij, maar daar is het ook mee gezegd, er zijn er nog erg veel bugs, al heb ik het volste vertrouwen dat dit nog wordt opgelost binnen afzienbare tijd!

Onze developers kennende,zien we rond november, Android 5 ook nog wel op de Arc verschijnen! Met de beloofde verbeteringen voor telefoons met lage specs, zal dit met een beetje geluk deze telefoon weer helemaal perfect maken! (een mens mag dromen :P)

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-01 15:16
Sinds de Xperia Z uit is ben ik overgestapt op de Xperia Z en ik moet toch wel zeggen dat er behoorlijk wat vershil tussen zit hoor. Natuurlijk, functioneel maakt het niet zo veel uit, maar snelheid, resolutie en dergelijke zijn wel fijn meegenomen. Alles werkt gewoon weer een stuk beter.

Mijn Arc heb ik ook altijd nog, meer als situaties waar ik de Xperia Z te goed vindt, maar punt is dan juist weer dat de Xperia Z waterdicht is. Zwembad of uitgaan is de Xperia Z dus beter bestand tegen dan de Arc.

Maar om te zien blijft de Arc prachtig. En met de juiste rom er op ook nog behoorlijk snel. Mij is gewoon ICS en JB op de Arc tegengevallen, volgens mij komt dat vooral door de hoeveelheid RAM. Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog nieuwe telefoons worden uitgebracht met 512MB ram terwijl dat vaak zo enorm beperkend is.

• HallonRubus
quote:
Xqlusive schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:01:
Nog mensen die deze prachtige telefoon gebruiken? of ondertussen allemaal al overgestapt op een nieuwere, modernere telefoon?

Draai momenteel de laatste CM10.1 (Android 4.2.2), waar ik eigenlijk wel prima tevreden over ben. Volledig stabiel en eigenlijk alles werkt, behalve HDMI en FM radio volgens mij, maar dat gebruik ik toch niet...
Het is aardig vooruit gegaan de laatste tijd, sinds de nieuwe 3.xx kernels zijn de problemen met lag grotendeels opgelost.

De ontwikkeling van Android 4.3 is daarnaast in volle gang, momenteel boot hij, maar daar is het ook mee gezegd, er zijn er nog erg veel bugs, al heb ik het volste vertrouwen dat dit nog wordt opgelost binnen afzienbare tijd!

Onze developers kennende,zien we rond november, Android 5 ook nog wel op de Arc verschijnen! Met de beloofde verbeteringen voor telefoons met lage specs, zal dit met een beetje geluk deze telefoon weer helemaal perfect maken! (een mens mag dromen :P)
Ik ben eigenlijk blijven steken op CM10 (Super Jelly Bean ROM), vanwege nog meer bugs in CM10.1 dan in CM10. Zo te zien werkt er al weer meer dan enkele maanden geleden, maar nog steeds lijkt Wifi niet helemaal goed te werken en gaat de batterij minder lang mee. Tijdje geleden heb ik wel de 3.0 kernel geprobeerd, toen nog met veel bugs, scheelt het veel in snelheid?

• Liquazo
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-08-2018
Hey, ik heb een Sony Ericsson Xperia Arc S en woon in België. Ik ben klant bij Telenet.
Als ik nu op het internet wil geraken zonder Wifi, lukt dit enkel als mijn nationaal roamen aanstaat.
Is dit normaal? Dit zou toch ook moeten lukken zonder deze functie aan te zetten?
quote:
Liquazo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:32:
Hey, ik heb een Sony Ericsson Xperia Arc S en woon in België. Ik ben klant bij Telenet.
Als ik nu op het internet wil geraken zonder Wifi, lukt dit enkel als mijn nationaal roamen aanstaat.
Is dit normaal? Dit zou toch ook moeten lukken zonder deze functie aan te zetten?
Is normaal. Telenet is een MVNO op het netwerk van Mobistar, maar ze hebben toch een eigen MNC (mobile network code). Daardoor moet ben je als Telenetklant eigenlijk altijd aan het roamen op het netwerk van Mobistar.

Niets aan te doen en perfect normaal!

• tall guy
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 26-09-2013
Sommige filmpjes starten niet als ik ze wil bekijken op de smartphone,krijg dan een filmicoontje te zien,bv.
op de site van 'dagelijkse kost'andere site's werken dan weer prima,hoe komt dit?

• cheiron
Nu dat ik een nieuwe telefoon heb probeer ik mijn Arc te rooten en langzaam eens te kijken naar de upgrade naar 4.01, maar bij elke guide loop ik echt al na een paar stappen vast omdat de verwachte actie niet uitgevoerd kan worden, of het resultaat er gewoon niet is..

-nevermind, met google translate de chinese versie van E-root weten te vertalen :P Root is done.

Volgende stap; proberen een officiele 4.X versie te installeren.

cheiron wijzigde deze reactie 30-01-2014 22:18 (23%)

Flickr PSN ID= cheironnl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik draai gewoon Xperia Ultimate HD 4.x (custom rom) met de Lupus kernel (v16 zoiets?) voor ICS, draait vrij lekker. Probleem is dat de Arc gewoon zodanig verouderd is dat er niks mee valt aan te vangen.

• cheiron
Kan iemand mij misschien met het volgende helpen: Ik heb flashtool geinstalleerd, de telefoon geroot en wil nu de firmware LT15i_4.1.B.0.587_Generic Global World gaan flashen. Ik krijg alleen de melding van Flashtool dat er drivers geinstalleerd moeten worden.

Echter, wanneer ik dit heb gedaan met de "flashtooldrivers.exe, en ik de melding krijg dat de installatie succesvol is geweest, blijf ik dezelfde melding over ontbrekende drivers krijgen. Iemand een idee?

-edit-
Ok, via via de juiste driver gevonden. Nu krijg ik alleen de melding dat ik in "flashmode" moet aansluiten, terwijl ik blijkbaar in fastboot modus aanmeld..

-edit2- Hmm.. het lijkt gelukt te zijn!
Enige nadeel is dat ik geen root meer krijg. Met zowel Eroot als DooMLoRD_v1_Xperia-2011-ICS-ROOT-emu-busybox-su lukt het niet.

Eroot installeer nog wel de superuser, maar als ik dan met RootAppDelete iets probeer te verwijderen krijg ik alsnog de melding dat root nodig is.. Iemand een idee?

cheiron wijzigde deze reactie 31-01-2014 12:22 (41%)

Flickr PSN ID= cheironnl

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

quote:
cheiron schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:33:

Enige nadeel is dat ik geen root meer krijg. [...] Iemand een idee?
Ja, die kernels bevatten niet de exploits die misbruikt worden door de tools die je gebruikt om root proberen te krijgen. Daarom is het nodig om de kernel van een vorige officiële FW (welke juist moet je zelf vinden) te flashen met flashtool (pas op, ENKEL de kernel!), de rootkit zijn werk laten doen en dan enkel de kernel van je huidige ROM er terug op te flashen zonder de rest te wissen.

• cheiron
Dat ga ik later nog eens rustig bekijken. In principe wil ik deze telefoon alleen nog gebruiken tijdens het sporten. Vandaar dat ik ook graag naar v4.x van Android wilde, zodat ik mijn muziek direct vanaf het lockscreen kon besturen.

Flickr PSN ID= cheironnl

• vanpeers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-01 18:00
Ik heb een hele tijd terug Ultimate HD 5 op mijn arc S gezet samen met een andere kernel.

Nu niet zoveel later merkte ik dat ik mijn root kwijt was (2 weken later).

Nu heb ik al enkele pogingen ondernomen om terug root krijgen maar niets lijkt meer te lukken.

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Rooten via 1clickroot (mislukt elke keer)
  • Unlocken van boatloader met sony tool (emma), hier komt op: this phone is locked,...
  • Te flashen met Flashtool maar hierbij krijg ik altijd een foutmelding dat mijn gsm niet te unlocken valt. (op de arc staat er: unlock allowed: yes)
  • Via Pc compagnion proberen te herstellen, hierbij krijg ik ook elke keer foutmelding.
Iemand een idee wat ik hiermee kan doen?

Ik zou graag terug de normale firmware maar dan met root willen.

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

XUHD is standaard rooted. Het lijkt bij jou dus gewoon kapot te zijn, waardoor de gekende manieren niet zullen werken. Anders eens een backup maken en de Rom opnieuw flashen, eventueel na een full wipe?

Edit: de standaard Rom moet idd geroot worden, maar daarvoor is genoeg info te vinden, zelfs op de fora van Sony zelf.

Ook raar dat de unlock-tool van Sony aangeeft dat je Arc gelockt is, die moet namelijk unlocked zijn vooraleer er een custom kernel op kan.

RuddyMysterious wijzigde deze reactie 02-04-2014 07:43 (41%)

• vanpeers
quote:
DevilsProphet schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:39:
XUHD is standaard rooted. Het lijkt bij jou dus gewoon kapot te zijn, waardoor de gekende manieren niet zullen werken. Anders eens een backup maken en de Rom opnieuw flashen, eventueel na een full wipe?

Edit: de standaard Rom moet idd geroot worden, maar daarvoor is genoeg info te vinden, zelfs op de fora van Sony zelf.

Ook raar dat de unlock-tool van Sony aangeeft dat je Arc gelockt is, die moet namelijk unlocked zijn vooraleer er een custom kernel op kan.
Dit is dus nu ook net het probleem ik kan de rom niet opnieuw flashen en ik geraak niet meer in recovery...
Lijkt me echt iets raars.

Mijn device lijkt dus volledig 'vast' te zitten en het lijkt op geen enkele manier mogelijk voor er een andere rom op te zetten of te rooten (wat vooral het belangrijkste is)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Monsterkick! :7

Even een tip voor de mensen die nog een Arc gebruiken. Mijn (oude) Arc loopt nog steeds ( jaja, al 4 jaar origineel ) maar whatsapp wou niet meer updaten evenals wat andere apps.
Ik draai de officiële Timescape 4.0.x maar de 512 MB heeft het zwaar en kreeg continue melding onvoldoende geheugen.
Mijn tip: CCcleaner erover en alles cleanen, dan er weer af gegooid en alles alles opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer :*)

Toestel is in gebruik door iemand anders maar damn, dikke stront is er niks bij zo traag, toch, hij doet wat hij moet doen :X

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanpeers
Ik ga me in de komende weken ook nog eens wagen om er een nieuwe rom op te zetten... na mijn laatste post heb ik een Oneplus one gekocht en deze geroot etc.

Zou graag mijn arc S terug gebruiken voor thetering en wat onderwaterfilmjes misschien.

@heatonme heb je toevallig een linkje naar de Timescape rom? ik kon het zo niet direct vinden op XDA.

Ik zou graag een lichte rom hebben aangezien ik er verder niets mee doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cheiron
Na 4 jaar gaat de telefoon nu definitief met pensioen. Hij werd nog altijd tijdens het hardlopen gebruikt omdat hij zo lekker licht is, en Endomondo icm Google Music er net op draaide, maar sinds kort werkt die combinatie niet meer, dus op zoek naar een ander toestelletje om mee te sporten.

Terugkijkend is het bezit van deze telefoon toch een beetje een mixed bag geweest. Prachtig design, mooi scherm en redelijke updates. Aan de andere kant barsten in de behuizing, uitval zonder een papiertje achter de batterij, veel bloatware.

Vaarwel Arc ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True