Gewoon Titanium Backup gebruiken daarvoor, simpeler en veiliger.SChief schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:56:
Als je de firmware herstelt via PCC dan is je root gelijk weg als het goed is.
Heb al wat apps kunnen wegpleuren (Chinees keyboard, Wisepilot, Music Unlimited), maar ik kan niet vinden waar apps als Talk, Music & Video's, Games & Apps en Support staan..
EDIT: Oeh, gevonden. /system/vendor/app
Ik had daarover gelezen ja, maar ik kom er nog niet helemaal uit met dat programma.
EDIT: Kan dus blijkbaar via Backup/Restore. Zie bij een aantal apps die standaard geïnstalleerd zijn "Updated" staan. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de eerste versie te verwijderen, want die zal ook nog ergens rondzwerven.. Zie wel een unïnstall mogelijkheid staan, maar ik ben bang dat hij dan gelijk zowel de oude versie als de update verwijdert.
EDIT: Kan dus blijkbaar via Backup/Restore. Zie bij een aantal apps die standaard geïnstalleerd zijn "Updated" staan. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de eerste versie te verwijderen, want die zal ook nog ergens rondzwerven.. Zie wel een unïnstall mogelijkheid staan, maar ik ben bang dat hij dan gelijk zowel de oude versie als de update verwijdert.
[ Voor 74% gewijzigd door S_Chief op 30-12-2012 16:51 ]
Vandaag mijn Arc maar weer eens onder handen genomen. Baseband 72 geïnstalleerd, FreeXperia kernel 2.6.32.9 geflasht en Miui rom 2.12.14 geïnstalleerd (Android 4.1.2).
Tot nog toe erg tevreden over. Draait razendsnel en ziet er gelikt uit! Ik kwam van Arconium ICS op Doomkernel af. Dat was in het begin ook perfect maar werd steeds langzamer. Ben benieuwd hoe deze combinatie zich houdt.
Tot nog toe erg tevreden over. Draait razendsnel en ziet er gelikt uit! Ik kwam van Arconium ICS op Doomkernel af. Dat was in het begin ook perfect maar werd steeds langzamer. Ben benieuwd hoe deze combinatie zich houdt.
Gebeurt dat helaas niet met àlle ROM's?GH45T schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:05:
Dat was in het begin ook perfect maar werd steeds langzamer. Ben benieuwd hoe deze combinatie zich houdt.
Excuses, had dat duidelijker moeten omschrijven in mijn post. Zelfs na factory reset en cache legen was de telefoon nog langzaam. Terwijl kort na het flashen doomkernel met arconium ics erg snel was.DevilsProphet schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:37:
[...]
Gebeurt dat helaas niet met àlle ROM's?
Laat ik het zo bekijken, de vorige keer flashen heb ik in juni gedaan. Als dit het weer een half jaar uithoudt ben ik tevreden. En anders flash ik de hele zwik nogmaals.
Ja, dat moet je maar net weten, maar je moet de app die dubbel is lang indrukken, en dan 'integreer update in systeem rom'.SChief schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:56:
Ik had daarover gelezen ja, maar ik kom er nog niet helemaal uit met dat programma.
Het kan zijn dat je dan moet rebooten om de app weer te gebruiken.
Bedankt!
Zie alleen net dat dit alleen in de donate versie werkt.
Heb ook geen creditcard liggen om die aan te schaffen. Balen.

Je kan het ook gewoon zelf doen, maar dan moet je wel weten wat je doet. Genoeg guides over te vinden op het internet, gelukkig.
Heb net Link2SD gevonden, die schijnt hetzelfde te kunnen doen.
EDIT: Damn, krijg elke keer de foutmelding dat het read-only is als op integrate druk.
EDIT2: Met Root Explorer op r/w gezet, nu lukt 't wel.
EDIT: Damn, krijg elke keer de foutmelding dat het read-only is als op integrate druk.

EDIT2: Met Root Explorer op r/w gezet, nu lukt 't wel.
[ Voor 57% gewijzigd door S_Chief op 31-12-2012 14:12 ]
Tiens, als ik de bootloader van mijn Arc S nu unlock via de tool van Sony zelf, dan ben ik mijn garantie kwijt. Is dat dan de garantie op enkel de software, of de garantie op zowel software als hardware?
Sinds ik een Asus Transformer Pad TF300T heb, waarover ik gelezen heb dat enkel de garantie op software vervalt in geval van een bootloader-unlock, ben ik curieus naar de werkwijze van Sony.
edit: woops, natuurlijk weer te snel geweest om hier een vraag te plaatsen. Internet heeft het mij al getoond: http://www.phonearena.com...ids-your-warranty_id32972
Sinds ik een Asus Transformer Pad TF300T heb, waarover ik gelezen heb dat enkel de garantie op software vervalt in geval van een bootloader-unlock, ben ik curieus naar de werkwijze van Sony.
edit: woops, natuurlijk weer te snel geweest om hier een vraag te plaatsen. Internet heeft het mij al getoond: http://www.phonearena.com...ids-your-warranty_id32972
For most issues/problems, unlocking the bootloader voids the warranty. Sony Mobile only honours the warranty if it is a known issue in that model/batch of phones or if it is an issue that clearly could not have been caused by flashing a different ROM. Because a new ROM can have a wide range of consequences (e.g., it can overheat the battery or change the voltage, which can damage other components), that basically means that only a small subset of issues are still covered by the warranty. Therefore, even when the phone is in warranty, the service centre usually has to do a very costly board swap in order to get the phone back to its original state before it can perform any repair. The end-user has to pay for that part of the repair.
We are proud of providing the unlock feature to the developer community. Previously, there was a large risk of bricking the phone when unlocking with third party software. Sony Mobile’s solution remove’s that risk. When we initially provided the unlock feature, it was presumed that only highly skilled developers and super-users would take advantage of it. From blogs and discussion boards, it was clear that the community understood the risks and that unlocking largely voided the warranty. It appears that less sophisticated users (despite all our warnings) might be using the feature, and are now surprised by the consequences.
[ Voor 70% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-01-2013 12:00 ]
Verwijderd
Tja hey staat er vrij duidelijk. Als je niet weet wat je doet of gaat doen dan begin er niet aan. Eerst inlezen en dan zijn er vrijwel geen risico's.
Ja, maar ik wou weten of de garantie nog geldt voor problemen waar ik niks aan kan doen. Volgens dat bericht dus wel, en dat stemt mij gerust.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:16:
Tja hey staat er vrij duidelijk. Als je niet weet wat je doet of gaat doen dan begin er niet aan. Eerst inlezen en dan zijn er vrijwel geen risico's.
Weet iemand een uitgeklede stock rom die wel op doomkernel of iets anders draait? Ik ben een beetje klaar met de bugs in fxp. Het werkt toch niet helemaal lekker en is na een tijdje gebruiken traag geworden.
Daarnaast mis ik ook massa opslag, die hebben ze eruit gesloot. Even snel muziek afspelen via USB op verscheidene apparaten is er nu niet meer bij.
Daarnaast mis ik ook massa opslag, die hebben ze eruit gesloot. Even snel muziek afspelen via USB op verscheidene apparaten is er nu niet meer bij.
[ Voor 26% gewijzigd door Nollekeuh op 04-01-2013 11:08 ]
Allez verdorie, en ik was net de sloomheid van een langgebruikte stock ROM beu en dacht over te schakelen naar FXP of KXP. Niet dus.
Hoe zit het eigenlijk nog met Xperia Ultimate HD 2.zoveel?
Ik vind 1.0 met Kernel Sega nog steeds het fijnste werken. Strak en simpel.DevilsProphet schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:50:
Allez verdorie, en ik was net de sloomheid van een langgebruikte stock ROM beu en dacht over te schakelen naar FXP of KXP. Niet dus.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik draai nog lekker stock 2.3.4 [ .62 ]
bb 36 met libs/stock kernel.
Nu al 500 uur zonder reboot....rete stabiel dus.
bb 36 met libs/stock kernel.
Nu al 500 uur zonder reboot....rete stabiel dus.
[ Voor 3% gewijzigd door jejeh op 04-01-2013 14:09 ]
Probleem is dat je dan alle vernieuwingen sinds ICS (die ik ondertussen zeer gewend ben geraakt) moet missen, alhoewel ik langs de andere kant wel de vlotheid van GB mis.
Waarom trouwens niet de allerlaatste GB stock ROM, .62 of iets dergelijke?
Waarom trouwens niet de allerlaatste GB stock ROM, .62 of iets dergelijke?
Ha, lees ik hier net over dingen als nieuwe adreno libs, supercharger V6, en nog andere subtiele tweaks die tezamen wel een mooi resultaat zouden moeten geven. Ik denk dat ik nog even op ICS blijf.
Op dit moment heb ik deze rom draaien. Leuke toevoegingen vanuit de xperia t rom, alhoewel ik het idee heb dat de Arc hier wat traag voor is. Tot op dit moment is hij nog snel, echter merk ik dat facebook een ware aanslag is op het werkgeheugen en de prestaties.
Een welkome functie is location based wifi, wat goed werkt. Daarnaast de walkman app. De nieuwe gallery doet wat traag aan, maar dat kan ook komen omdat ik +1500 foto's heb waar thumbs van gemaakt moeten worden.
Een welkome functie is location based wifi, wat goed werkt. Daarnaast de walkman app. De nieuwe gallery doet wat traag aan, maar dat kan ook komen omdat ik +1500 foto's heb waar thumbs van gemaakt moeten worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Nollekeuh op 07-01-2013 13:35 ]
Verwijderd
Facebook is idd best aan de grote kant maar is gelukkig wel weer snel sinds de laatste update. Rom ziet er ook goed uit maar het blijft ICS. Bij ICS tob JB heb ik hetzelfde gevoel als Vista tov Win 7. Allemaal net niet. Best jammer (maar begrijpelijk) dat Sony geen JB update voor de 2011 generatie heeft uitgebracht. CM10 draait perfect maar ik mis wel de multimedia functies van Sony.Nollekeuh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:31:
Op dit moment heb ik deze rom draaien. Leuke toevoegingen vanuit de xperia t rom, alhoewel ik het idee heb dat de Arc hier wat traag voor is. Tot op dit moment is hij nog snel, echter merk ik dat facebook een ware aanslag is op het werkgeheugen en de prestaties.
RAM is gewoon een probleem bij de 2011-reeks... Bij de release waren die telefoons de eerste met Gingerbread en toen volstond 512MB ruim. Met alle latere toevoegingen in de firmware en het veel grotere RAM-gebruik in ICS (onder andere doordat alles HWA gebruikt) is het wat krap. Jelly Bean met alle Sony-features zou het niet beter doen dan ICS.
Ik ben het er niet mee eens. CM10 wordt bij mij na verloop van tijd traag. Daar bovenop is de ontwikkeling niet af en wordt ook niet voltooid. Het geeft dezelfde issues (traag, weinig ram & cache) als ICS. Daarnaast, zoals je zelf aangeeft, mis ik ook de stockfuncties van Sony in CM10.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:14:
[...]
Facebook is idd best aan de grote kant maar is gelukkig wel weer snel sinds de laatste update. Rom ziet er ook goed uit maar het blijft ICS. Bij ICS tob JB heb ik hetzelfde gevoel als Vista tov Win 7. Allemaal net niet. Best jammer (maar begrijpelijk) dat Sony geen JB update voor de 2011 generatie heeft uitgebracht. CM10 draait perfect maar ik mis wel de multimedia functies van Sony.
Project butter heeft op deze telefoon niet het beoogde effect ivm de minimale hardware. De animatie verloopt vloeiend, maar vanwege de hickups door de minimale hoeveelheid ram maakt dat niets uit. Op JB zit ik net zovaak te wachten op het systeem als op ICS.
Hoe zit het dan met aangepaste stock ROMs, zoals Arconium en Xperia Ultimate HD? Worden die evenzeer traag, net als de gewone stock ROM en als CM10?
Als ik het goed begrijp is Gingerbread de enige manier om terug een (blijvend) performant toestel te maken van een Arc. Dat is best jammer.
Als ik het goed begrijp is Gingerbread de enige manier om terug een (blijvend) performant toestel te maken van een Arc. Dat is best jammer.
Ultimate HD 1.0 heeft bij mij 3 maanden stabiel gedraaid zonder traag te worden
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik wil nu toch over op een andere rom en root en zoek dus firmware 4.1.A.0.562.
Heeft iemand een snel adres zonder registratie? Ik heb alleen een link van media fire maar dat duurt 2 uur
@ Touchdomex, is de nieuwe versie hiervan toevallig Ultimate HD 2.0.3? Dat lijkt mij wel een goede. Ik wil namelijk zo min mogelijk erop maar wel stockbased.
Heeft iemand een snel adres zonder registratie? Ik heb alleen een link van media fire maar dat duurt 2 uur
@ Touchdomex, is de nieuwe versie hiervan toevallig Ultimate HD 2.0.3? Dat lijkt mij wel een goede. Ik wil namelijk zo min mogelijk erop maar wel stockbased.
Kun je beter 1.0 pakken met Kernel Sega. Staat het minste op.Humma Kavula schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:20:
Ik wil nu toch over op een andere rom en root en zoek dus firmware 4.1.A.0.562.
Is Xperia Ultimate HD 1.0 dan even uitontwikkeld (lees: ontdaan van bugs) als de 2.0 branch?
Geen idee, ik ben in al die tijd nog niets tegengekomen. Al gebruik ik hem op dit moment niet meer.DevilsProphet schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:08:
Is Xperia Ultimate HD 1.0 dan even uitontwikkeld (lees: ontdaan van bugs) als de 2.0 branch?
Is het mogelijk met EMMA je Xperia Arc S verder te upgraden richting Android 4.1 of ben ik mis?
Alvast bedankt,
Alvast bedankt,
Kwestie van een weloverwogen keuze te maken: àls ik dan toch terugga naar gingerbread, welke ROM wordt er dan aangeraden? .62 stock, CM7 of Acronium 8.2+doom? Of nog een andere?
Verwijderd
arconium 8.2 + doom = stock maar iets beter. of als je met locked bootloader en stock kernel doet dan blijf je op stock fw. beste batterij maar mindere prestaties. laatst nog weers eens geprobeerd maar was snel weer terug op jbDevilsProphet schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:11:
Kwestie van een weloverwogen keuze te maken: àls ik dan toch terugga naar gingerbread, welke ROM wordt er dan aangeraden? .62 stock, CM7 of Acronium 8.2+doom? Of nog een andere?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1956132
Deze eens afwachten en als die echt uit is gaan flashen
Deze eens afwachten en als die echt uit is gaan flashen
Verwijderd
Weet iemand hier misschien hoe ik het best/makkelijkst die Ultimate HD rom kan zetten op een unrooted Xperia Arc GB versie 4.0.2.A.0.42?
Ik kwam hem hier tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207
Maar voordat ik die stappen daar volg moet ik dan eerst de officiele ICS update doen en hem dan rooten? Of kan ik hem al rooten vanaf 4.0.2 (bijv. via http://www.addictivetips....g-toolkit-guide-zergrush/)
en dan een ICS based rom installeren?
De bootloader heb ik al unlocked. Ik zie veel verschillende Amerikaanse fora over het rooten van de Arc maar weet niet welke ik moet kiezen en aansluit bij de stappen voor Ultimate HD. (Verschillende Kernels e.d).
Ik kwam hem hier tegen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207
Maar voordat ik die stappen daar volg moet ik dan eerst de officiele ICS update doen en hem dan rooten? Of kan ik hem al rooten vanaf 4.0.2 (bijv. via http://www.addictivetips....g-toolkit-guide-zergrush/)
en dan een ICS based rom installeren?
De bootloader heb ik al unlocked. Ik zie veel verschillende Amerikaanse fora over het rooten van de Arc maar weet niet welke ik moet kiezen en aansluit bij de stappen voor Ultimate HD. (Verschillende Kernels e.d).
Als je alles unlockt hebt alle bestanden die je nodig hebt op je SD proppen. Vervolgens nieuwe kernel flashen en vanuit je bootloader/CWM alles flashen.
http://forum.xda-develope...?p=36767489&postcount=179
HAHA!
Vanavond dus eens Sense proberen. Wie weet vind ik de Arc S dan wel weer het waard om dagelijks mee te nemen... Hij moet eigenlijk kapot gaan en weg voor de verzekering
HAHA!
Verwijderd
Persoonlijk vind ik Sense aardslelijk. Mijn volgende telefoon wordt de Xperia Z of het topmodel van HTC, Samsung of misschien zelfs Motorola. Als het HTC wordt dan gaat sense er als eerste af. Geldt trouwens ook voor Samsung en op den duur ook voor Sony. Ziet er allemaal zo kinderachtig uit met die ronde vormen en opvallende kleurtjes.Touchdomex schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:41:
http://forum.xda-develope...?p=36767489&postcount=179
HAHA!Vanavond dus eens Sense proberen. Wie weet vind ik de Arc S dan wel weer het waard om dagelijks mee te nemen... Hij moet eigenlijk kapot gaan en weg voor de verzekering
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 14:15 ]
http://www.xperiablog.net...on-available-to-download/
Net geïnstalleerd.. Werkt perfect maar de resolutie is veel te laag.

Na het hele MIUI (Android 4.1 JB) avontuur met FreeXperia en later Lupus kernel toch niet tevreden over de software op mijn Arc. Alles bleef toch trager dan gehoopt en met MIUI werkt ook niet alle functionaliteit (HDMI, FM-radio, VPN en SMB shares mistte ik toch wel).
Gisteren dus nog maar eens aan het flashen geslagen, nu ben ik weer terug bij Doomkernel (v22). Verder Arconium 8.2 geinstalleerd, met Android 2.3.4 GB dus. Hoewel wel oudere software loopt de telefoon nu razendsnel en de accu lijkt ook langer mee te gaan.
Of dit een blijver is durf ik op het moment geen uitspraken over te doen, wel dat mijn telefoon weer aanvoelt alsof ik hem vers uit het doosje haal. Voorlopig dus maar geen ICS of JB. Geheugengebruik is drastich minder met GB ten opzichte van ICS of JB.
Eerder heb ik op Doomkernel met Arconium ICS 4 gedraaid en dat werkte functioneel ook prima maar werd toch wel erg traag.
Gisteren dus nog maar eens aan het flashen geslagen, nu ben ik weer terug bij Doomkernel (v22). Verder Arconium 8.2 geinstalleerd, met Android 2.3.4 GB dus. Hoewel wel oudere software loopt de telefoon nu razendsnel en de accu lijkt ook langer mee te gaan.
Of dit een blijver is durf ik op het moment geen uitspraken over te doen, wel dat mijn telefoon weer aanvoelt alsof ik hem vers uit het doosje haal. Voorlopig dus maar geen ICS of JB. Geheugengebruik is drastich minder met GB ten opzichte van ICS of JB.
Eerder heb ik op Doomkernel met Arconium ICS 4 gedraaid en dat werkte functioneel ook prima maar werd toch wel erg traag.
[ Voor 7% gewijzigd door GH45T op 21-01-2013 13:36 ]
UltimateHD + Arcknight heb ik nu draaien en dat draait zuinig en als een trein. CPU op 1400. Arcknight script en cfq voor de I/O
Verwijderd
Als je stock wilt zou ik inderdaad Ultimate HD installeren (ICS). Arconium heeft geen ondersteurning meer en UHD ICS draait goed en blijft goed lopen zonder al te veel poespas. Van JB (of ICS) naar GB valt mij toch te zwaar hoewel GB wel het zuinigste is (maar niet meer het snelste).
Nog mensen hier die voor de Xperia Z gaan? De Arc is 2 jaar terug uitgekomen dus er zullen er wel veel zijn die verlengen of gewoon een nieuwe nemen neem ik aan. Zit te twijfelen tussen het toptoestel van Samsung, Sony, HTC of Motorola.
Sony Xperia Z lijkt het te gaan worden voor mij. Waardig opvolger voor de Arc. Samsung heeft nog niets losgelaten maar ze moeten wel weer richting het S2 ontwerp gaan om voor mij in de running te blijven. HTC met de onofficieel aangekondigde M7 ben ik niet over te spreken. Te nietszeggend ontwerp en Sense is voor mij geen toevoeging (eerder nadeel). Motorola gaat misschien de Nexus maken en hun toestellen hebben bovendien meestal grote accu's, maar ook nog niets over bekend. Lijkt dus de Z te gaan worden aangezien ik binnen een half jaar niets beters in de schappen zie liggen. Nog maar even wachten tot de MWC van volgende maand voor de zekerheid.
Nog mensen hier die voor de Xperia Z gaan? De Arc is 2 jaar terug uitgekomen dus er zullen er wel veel zijn die verlengen of gewoon een nieuwe nemen neem ik aan. Zit te twijfelen tussen het toptoestel van Samsung, Sony, HTC of Motorola.
Sony Xperia Z lijkt het te gaan worden voor mij. Waardig opvolger voor de Arc. Samsung heeft nog niets losgelaten maar ze moeten wel weer richting het S2 ontwerp gaan om voor mij in de running te blijven. HTC met de onofficieel aangekondigde M7 ben ik niet over te spreken. Te nietszeggend ontwerp en Sense is voor mij geen toevoeging (eerder nadeel). Motorola gaat misschien de Nexus maken en hun toestellen hebben bovendien meestal grote accu's, maar ook nog niets over bekend. Lijkt dus de Z te gaan worden aangezien ik binnen een half jaar niets beters in de schappen zie liggen. Nog maar even wachten tot de MWC van volgende maand voor de zekerheid.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 00:28 ]
draai nu alweer een paar maanden FXP151 en hij is gelukkig nog niet heel veel trager geworden. heb inmiddels wel de LG Nexus 4 besteld, dus dat wordt mijn volgende. vind het vierkante design van de Xperia Z niet zo mooi, en heb het ook wel een beetje gehad met die custom skin van Sony. lekker vanilla android voor mij vanaf nu
Ik ga eigenlijk niet meer voor een Sony. Bouwkwaliteit en de software heeft mij teveel teleurgesteld.
Ik ga denk ik weer naar Samsung of een Nexus toestel
Ik ga denk ik weer naar Samsung of een Nexus toestel
Haha ik zal aan een bootscherm niks hebben.SChief schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:36:
http://www.xperiablog.net...on-available-to-download/
De telefoon is bijna het klokje rond 999 uur zonder reboot.
En mijn telefoon heeft net een tik gehad en begint echt te overlijden...
Lijstje maar maken en laten ophalen met smartcare
Lijstje maar maken en laten ophalen met smartcare

Even lukraak een tip: mijn vriendin heeft onlangs een Acer Cloudmobile gekocht, een 1.5GHz dualcore Snapdragn S4, 1GB ram, 4,3" 720p scherm, en dat voor minder dan €300. Dezelfde basishardware als de Xperia T, maar dan voor 60% van de prijs!
Hoe vlot haar foon ICS draait, zo heb ik mijn Arc nooit weten draaien. Hij reageert bliksemsnel en voelt altijd zo veel vlotter aan dan mijn Arc. Nu kan het zijn omdat mijn stock ICS installatie oud en pokketraag begint te worden, maar het verschil is echt schrijnend.
De camera is van ongeveer hetzelfde niveau: niet zo goed als de huidige top, maar hij valt wel mee.
Blijkbaar is hij ook te rooten en kan er dan JB op gezet worden in afwachting van de officiële JB-update.
Maar nu verder nadenken over welke GB-ROM ik op mijn Arc S ga zetten om mijn drang naar iets (veel) beters te stillen. Het grootste probleem is dat ik momenteel geen tijd heb om even een (halve) dag kwijt te zijn met het klooien met ROM's. En ik ben iemand die graag het onderste uit te kan wil halen, dus het snel snel doen is geen optie.
Hoe vlot haar foon ICS draait, zo heb ik mijn Arc nooit weten draaien. Hij reageert bliksemsnel en voelt altijd zo veel vlotter aan dan mijn Arc. Nu kan het zijn omdat mijn stock ICS installatie oud en pokketraag begint te worden, maar het verschil is echt schrijnend.
De camera is van ongeveer hetzelfde niveau: niet zo goed als de huidige top, maar hij valt wel mee.
Blijkbaar is hij ook te rooten en kan er dan JB op gezet worden in afwachting van de officiële JB-update.
Maar nu verder nadenken over welke GB-ROM ik op mijn Arc S ga zetten om mijn drang naar iets (veel) beters te stillen. Het grootste probleem is dat ik momenteel geen tijd heb om even een (halve) dag kwijt te zijn met het klooien met ROM's. En ik ben iemand die graag het onderste uit te kan wil halen, dus het snel snel doen is geen optie.
Ik heb een paar weken geleden een Arc in m'n handen gehad die nog steeds op de GB ROM draaide, godallemachtig dat is sneller dan ICS zeg.
Maar ICS ziet er zoveel mooier uit dat ik die lichte vertraging wel voor lief neem..

Mooier? Ik vond dat de fonts ineens zo raar waren toen ICS er net op stond. Ik had niet verwacht dat dat mee zou veranderen. Telkens ik nu een SE-smartphone in handen krijg waarop nog GB staat, dan denk ik: aaah, goeie ouwe tijd waar alles vlotter ging.
Ik wil wellicht ook wel weer een GB rom proberen. Geen id welke nu het lichtste en snelste is... Iemand ideeën?DevilsProphet schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:28:
Even lukraak een tip: mijn vriendin heeft onlangs een Acer Cloudmobile gekocht, een 1.5GHz dualcore Snapdragn S4, 1GB ram, 4,3" 720p scherm, en dat voor minder dan €300. Dezelfde basishardware als de Xperia T, maar dan voor 60% van de prijs!
Ik snap het probleem van iedereen hier niet hoor. De laatste paar maanden is FXP Cm10 echt heel goed geworden. 100MB vrij RAM, alles gaat soepel, kan gewoon 3d spellen spelen. Het is niet zo dat Gingerbread ineens zo super is.Nollekeuh schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Ik wil wellicht ook wel weer een GB rom proberen. Geen id welke nu het lichtste en snelste is... Iemand ideeën?
Zorg gewoon dat je niet je hele homescreen volpropt met widgets, niet elke onbenullige app om het halfuur laat syncen en dan kun je nog best even vooruit met de (een na) laatste Android versie.
Voor wie CM/kale Android lelijk vindt: gewoon Sony thema installeren, geen verschil te zien met stock.
Enige bugs: HDMI, Panorama, geen 720p video. Niet heel perfect, maar voor mij persoonlijk geen probleem.

Verwijderd
Is het mogelijk om de bootloader te unlocken als ik de SD kaart er eerst uithaal zodat ik de SD data niet verlies? Ik las dat flashtool automatisch de SD wiped bij unlocken
Andere SD pakken?Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:31:
Is het mogelijk om de bootloader te unlocken als ik de SD kaart er eerst uithaal zodat ik de SD data niet verlies? Ik las dat flashtool automatisch de SD wiped bij unlocken
Verwijderd
Ik heb geen andere SD kaart plus al m'n game data staat hier op, dus ik vroeg me af of ik hem kan unlocken, dan de SD er weer in doen en rom installeren en m'n data nog heb..
Oef volgens mij staat je gamedata toch op je interne geheugen?Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:43:
Ik heb geen andere SD kaart plus al m'n game data staat hier op, dus ik vroeg me af of ik hem kan unlocken, dan de SD er weer in doen en rom installeren en m'n data nog heb..

Ja, maar de sd kaart wordt sowieso niet gewiped, maar neem het zekere voor het onzekere, die sd kaart hoeft er toch niet in te zitten
Verwijderd
Nice. Ik heb m'n Arc net geunlocked zonder sd kaart en dat lukte. Nu wil ik een rom installeren, maar vraag me af of ik direct op een unlocked Gingerbread een ICS based rom kan installeren via CWM. Of moet ik dan eerst een kernel ofzo flashen? Het gaat om deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207
Flash de kernel die hij aanraadt.
Ik heb/had Arcknight. Werkt als een trein.
Ik heb/had Arcknight. Werkt als een trein.
Verwijderd
Arcknight hoor ik goeie dingen over ja. Kan ik die flashen in plaats van die uit dat Ultimate forum? Er staat trouwens helemaal geen downloadlink daar http://forum.xda-develope...hp?p=32375524&postcount=4 of zie ik iets over het hoofd
Dat er onder het kopje "Download" staat; >> KERNEL NEEDS A FIX << zou je kunnen zien als een subtiele hint waarom ie momenteel niet te downloaden is
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Ik ga voor die Arcknight dan maar. Kan ik die direct flashen vanaf Gingerbread? ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597771)
Elke ROM-thread vermeldt ook de stappen die je moet volgen om die ROM succesvol te flashen. Waarom volg je die niet gewoon?
ik heb een probleem,
ik probeer deze rom te installeren:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788701
maar ik stuit op een probleem, namelijk de eerste boot.
ik heb de rom geinstalleerd via de bootloader, net als de patch. nu heb ik hem gerestart, en ik weet dat de eerste boot lang duurt, maar hij staat nu al een kwartier nog op de "sony ericsson" scherm.
ik heb de standaard kernel en alles gecleared volgens de instructies, ik heb de telefoon al geprobeerd opnieuw op te starten voor een tweede poging voor de eerste boot dmv de batterij eruit te trekken (na ook zeker een kwartier), ik kom niet meer in de bootloader (dmv de volume down knop regelmatig in te drukken/in te houden met het opstarten, geen blauwe led) en hij zit ook niet bepaald in een bootloop.
iemand ervaring met dit probleem/ een oplossing?
wat ik wel vond in de descriptie was dit: "After flashing let the phone settle down for 1 hour at least before starts to play with it" betekend dit dat ik hem een uur op de bootscherm moet verwachten?
ik begin een beetje zenuwachtig te worden van dat ding, het was sowieso al irritant om er CWM op te zetten...
momenteel ben ik nog steeds aan het wachten tot die dreadfull eerste boot voorbij is.
iemand een oplossing? of moet ik langer wachten?
ik heb de rom geinstalleerd via de bootloader, net als de patch. nu heb ik hem gerestart, en ik weet dat de eerste boot lang duurt, maar hij staat nu al een kwartier nog op de "sony ericsson" scherm.
ik heb de standaard kernel en alles gecleared volgens de instructies, ik heb de telefoon al geprobeerd opnieuw op te starten voor een tweede poging voor de eerste boot dmv de batterij eruit te trekken (na ook zeker een kwartier), ik kom niet meer in de bootloader (dmv de volume down knop regelmatig in te drukken/in te houden met het opstarten, geen blauwe led) en hij zit ook niet bepaald in een bootloop.
wat ik wel vond in de descriptie was dit: "After flashing let the phone settle down for 1 hour at least before starts to play with it" betekend dit dat ik hem een uur op de bootscherm moet verwachten?
ik begin een beetje zenuwachtig te worden van dat ding, het was sowieso al irritant om er CWM op te zetten...
momenteel ben ik nog steeds aan het wachten tot die dreadfull eerste boot voorbij is.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ah, die is "bricked", maar op de niet-erge manier.Fordox schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:57:
ik heb een probleem,
Had ik ook toen ik Arconium ICS wou flashen zonder geünlockte bootloader en dus default kernel + CWM via X-Parts geïnstalleerd in /system/ ipv in de kernel zoals normaal.
Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan op XDA wat de reden kan zijn, en belangrijker: wat de juiste manier is om die situatie te voorkomen!
Om je smartphone weer tot leven te wekken moet je een repair doen via SUS. Dan kan je weer beginnen vanaf start, maar de kans is groot dat je weer hetzelfde probleem zal tegenkomen. Eerst zeer grondig onderzoek leveren hoe die situatie te voorkomen. Ik ben daar afgehaakt, want ik was het beu en ik heb niet oneindig lang de tijd om te zitten kloten met een GSM zonder dat er vooruitgang is.
Maar er waren er recentelijk nog die zeiden dat CM10 leuk is in het begin, maar na een tijd evenzeer baggertraag kan worden. Dàt is wat ik wil voorkomen. Ondertussen is mijn stock ICS ook baggertraag, wat ik probeer te verhelpen door af en toe app cache leeg te gooien en te rebooten. Maar dat helpt natuurlijk maar gedeeltelijk.sdk16420 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:36:
[...]
Ik snap het probleem van iedereen hier niet hoor. De laatste paar maanden is FXP Cm10 echt heel goed geworden. 100MB vrij RAM, alles gaat soepel, kan gewoon 3d spellen spelen. Het is niet zo dat Gingerbread ineens zo super is.
Zorg gewoon dat je niet je hele homescreen volpropt met widgets, niet elke onbenullige app om het halfuur laat syncen en dan kun je nog best even vooruit met de (een na) laatste Android versie.
Voor wie CM/kale Android lelijk vindt: gewoon Sony thema installeren, geen verschil te zien met stock.
Enige bugs: HDMI, Panorama, geen 720p video. Niet heel perfect, maar voor mij persoonlijk geen probleem.
Wat jammer dat het hardwareplatform gewoonweg niet geschikt is om deftig ICS of hoger te (blijven) draaien. Net te weinig RAM, net te trage GPU, net te trage CPU, net te weinig en te traag intern opslaggeheugen. Het verschil in vlotheid en reactiesnelheid is echt belachelijk, vergeleken met de Acer Cloudmobile van mijn vriendin. Daarin zit een Snapdragon S4 Plus dus dualcore + adreno 225, met 1 gig RAM. Het verschil is dus - kwestie van mij voldoende duidelijk te maken - BE-LA-CHE-LIJK groot. Balen, waar.
[ Voor 27% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-01-2013 19:10 ]
hm dat klinkt niet fijn.
wat is SUS precies?
gevonden. hoe fix ik dit dan weer?
wat is SUS precies?
gevonden. hoe fix ik dit dan weer?
[ Voor 32% gewijzigd door Fordox op 28-01-2013 19:11 ]
Google Search: "SUS Xperia", eerste link.
edit: een repair doen vanuit SUS, of hoe dat ook heet. Gewoon aankoppelen aan je computer en de tool z'n werk laten doen. Dan is je foon weer volledig factory default.
[ Voor 26% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-01-2013 19:12 ]
fijn, hij geeft aan dat hij aangepaste software heeft en niet kan worden bijgewerkt. (het programma liep daarnet vast en nu heb ik het weer geprobeerd)
hoe los ik dit dan nu weer op? ik ben nu bezig om een flashtool te installeren.
bedankt voor je hulp alvast.
hoe los ik dit dan nu weer op? ik ben nu bezig om een flashtool te installeren.
bedankt voor je hulp alvast.
[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 28-01-2013 19:40 ]
Ik denk dat je niet moet updaten, maar moet repairen. Dat vermoed ik toch, aangezien de tool mij wel heeft geholpen in een gelijkaardige situatie.
ik zie nergens een repair functie staan. ook niet bij pc companion. gevonden, werkt niet. hij zeurt dat het niet de sony firmware is net als hieronder.
als ik bij SUS de telefoon laat detecteren, geeft deze aan dat de telefoon aangepaste software bevat die niet kan worden aangepast en dan gaat hij terug naar de selectie scherm voor de telefoon.
ik hoop dat de flashtool beter zijn werk doet.
als ik bij SUS de telefoon laat detecteren, geeft deze aan dat de telefoon aangepaste software bevat die niet kan worden aangepast en dan gaat hij terug naar de selectie scherm voor de telefoon.
ik hoop dat de flashtool beter zijn werk doet.
[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 28-01-2013 20:11 ]
Ik weet niet hoe ver ze nu met CM10 zijn, maar volgens mij gingen ze stoppen met de ontwikkeling na FXP152. Daarnaast mist CM10 gewoon wat belangrijke functies uit de stock rom en de camera software is ruk. FXP 151 was iig niet verbeterd. In hoeverre dit aan de software of aan de telefoon ligt valt niet goed te bepalen.DevilsProphet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:05:
[...]
Ah, die is "bricked", maar op de niet-erge manier.
Had ik ook toen ik Arconium ICS wou flashen zonder geünlockte bootloader en dus default kernel + CWM via X-Parts geïnstalleerd in /system/ ipv in de kernel zoals normaal.
Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan op XDA wat de reden kan zijn, en belangrijker: wat de juiste manier is om die situatie te voorkomen!
Om je smartphone weer tot leven te wekken moet je een repair doen via SUS. Dan kan je weer beginnen vanaf start, maar de kans is groot dat je weer hetzelfde probleem zal tegenkomen. Eerst zeer grondig onderzoek leveren hoe die situatie te voorkomen. Ik ben daar afgehaakt, want ik was het beu en ik heb niet oneindig lang de tijd om te zitten kloten met een GSM zonder dat er vooruitgang is.
[...]
Maar er waren er recentelijk nog die zeiden dat CM10 leuk is in het begin, maar na een tijd evenzeer baggertraag kan worden. Dàt is wat ik wil voorkomen. Ondertussen is mijn stock ICS ook baggertraag, wat ik probeer te verhelpen door af en toe app cache leeg te gooien en te rebooten. Maar dat helpt natuurlijk maar gedeeltelijk.
Wat jammer dat het hardwareplatform gewoonweg niet geschikt is om deftig ICS of hoger te (blijven) draaien. Net te weinig RAM, net te trage GPU, net te trage CPU, net te weinig en te traag intern opslaggeheugen. Het verschil in vlotheid en reactiesnelheid is echt belachelijk, vergeleken met de Acer Cloudmobile van mijn vriendin. Daarin zit een Snapdragon S4 Plus dus dualcore + adreno 225, met 1 gig RAM. Het verschil is dus - kwestie van mij voldoende duidelijk te maken - BE-LA-CHE-LIJK groot. Balen, waar.
Feit is gewoon dat de Arc retetraag wordt indien er veel apps geinstalleerd staan die op de achtergrond meedraaien (whatsapp, facebook, facebook messenger, viber, etc...). Het openen van bijvoorbeeld een internetpagina resulteert dan in lang wachten en trage reacties. Gewoon te weinig RAM en dus veel swaps met het interne geheugen. Zeg maar windows 7 64 bits met 2 GB ram.
Ik weet niet of gingerbread hier beter in is. Sony zei dat ICS maar een kleine hoeveelheid extra RAM innam (11 MB?). De telefoon is dus in principe goed te gebruiken, zolang je maar niet allerlei RAM vretende apps erop installeert.
JA de flashtool heeft gewerkt 
ik kreeg een hart verzakking, maargoed.
Bedankt DevilsProphit voor het snelle reageren en meedenken naar een oplossing
ookal heeft het niet geholpen op die manier.
ik kreeg een hart verzakking, maargoed.
Bedankt DevilsProphit voor het snelle reageren en meedenken naar een oplossing
Dus ... mensen die een Arc (of eender welke Xperia-2011-foon) hebben gekocht met het idee die te gebruiken als _smartphone_ zijn fameus genaaid? Dat is wel rot.Nollekeuh schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:28:
Feit is gewoon dat de Arc retetraag wordt indien er veel apps geinstalleerd staan die op de achtergrond meedraaien
edit: om even minder cynisch te zijn, wat is dan de beste manier om je Arc vlot te houden? Zo min mogelijk apps installeren die op de achtergrond draaien? Is het eigenlijk mogelijk om ervoor te zorgen dat geen enkele gedownloade app draait zonder jouw toestemming?
edit2: in hoeverre is een alternatief geheugenmanagement zoals superchargerscript een oplossing voor het geheugenprobleem van deze foon?
[ Voor 38% gewijzigd door RuddyMysterious op 28-01-2013 22:31 ]
Dat gevoel heb ik wel een beetje gekregen na anderhalf jaar gebruik. Het ontwerp van het toestel is mooi, de camera is imho zeer goed, het scherm is fijn en als er niet te veel apps opstaan draait het apparaat vrij goed. Ga je er veel apps op installeren dan is het vrij snel over.DevilsProphet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:26:
[...]
Dus ... mensen die een Arc (of eender welke Xperia-2011-foon) hebben gekocht met het idee die te gebruiken als _smartphone_ zijn fameus genaaid? Dat is wel rot.
Ik heb mij echt rot gezocht, maar ik kan het niet vinden.. Is er een manier om de batterijpercentage netjes aan de rechterkant van de notificatiebalk te krijgen? Beschik over root en ik draai de stock rom.
[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 28-01-2013 22:37 ]
Dat is nog steeds zo, maar ik ben nu echt zeer goed op gaan letten op wat het meest aan RAM vreet en dergelijke en die apps heb ik ofwel vervangen ofwel eraf gegooid. Bijvoorbeeld allerlei widgets, terwijl je met een klik op een snelkoppeling hetzelfde ziet in een app. Het weer heb ik op het lockscreen staan. Google Maps, de laatste versies zijn driewerf ruk, duurt een halve minuut om op te starten. Heb de gingerbread versie van Maps opgezocht (v5.0), en die loopt als een zonnetje. Afgezien van allerlei mooie widgets heb ik niet het idee dat ik mezelf heel erg beperk. Ik kan zelf weer multitasken, browser blijft open als je even terug gaat naar home of bijv. een Twitter app, idem voor zware spellen. Vooral op MIUI werd ik echt beperkt door RAM, nu is dat meer de CPU, instellingen openen is gewoon een seconde wachten, YouTube is net zo bagger als Maps, duurt gewoon een halve minuut. Ik heb het idee dat Google echt niks geeft om langzame hardware.DevilsProphet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:05:
[...]
Maar er waren er recentelijk nog die zeiden dat CM10 leuk is in het begin, maar na een tijd evenzeer baggertraag kan worden. Dàt is wat ik wil voorkomen. Ondertussen is mijn stock ICS ook baggertraag, wat ik probeer te verhelpen door af en toe app cache leeg te gooien en te rebooten. Maar dat helpt natuurlijk maar gedeeltelijk.
Ze doen nog wel updates, maar dat is alleen voor nieuwe CM10 versies, dus bijvoorbeeld iets ander framework of apps. Voor de camera gebruik ik Camera Zoom FX, maar veel dingen missen inderdaad. Aan de andere kant, die Sony ICS ROM is erg slecht, 720p video heeft constant framedorps bijvoorbeeld.Nollekeuh schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:28:
[...]
Ik weet niet hoe ver ze nu met CM10 zijn, maar volgens mij gingen ze stoppen met de ontwikkeling na FXP152. Daarnaast mist CM10 gewoon wat belangrijke functies uit de stock rom en de camera software is ruk. FXP 151 was iig niet verbeterd. In hoeverre dit aan de software of aan de telefoon ligt valt niet goed te bepalen.
Ja, als je een snelle telefoon verwacht had wel. Nu is dit mijn eerste smartphone, dus ik was nog onwetend (toen ik 'm kocht waren de dual cores nog net niet uit overigens), maar belachelijk dat de Arc S als snel wordt gepresenteerd in promoties. Nu zijn huidige midrange telefoons niets beter in prestaties, dus misschien verwachten wij gewoon teveel. Of het Android platform is gewoon door en door ziek, dat je altijd het nieuwste van het nieuwste nodig hebt om ook maar een beetje normaal gebruik van je telefoon te blijven maken.DevilsProphet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:26:
[...]
Dus ... mensen die een Arc (of eender welke Xperia-2011-foon) hebben gekocht met het idee die te gebruiken als _smartphone_ zijn fameus genaaid? Dat is wel rot.
edit: om even minder cynisch te zijn, wat is dan de beste manier om je Arc vlot te houden? Zo min mogelijk apps installeren die op de achtergrond draaien? Is het eigenlijk mogelijk om ervoor te zorgen dat geen enkele gedownloade app draait zonder jouw toestemming?
edit2: in hoeverre is een alternatief geheugenmanagement zoals superchargerscript een oplossing voor het geheugenprobleem van deze foon?
Tip: ga naar instellingen>apps>actief en kijk even wat het meest aan RAM gebruikt. Bijvoorbeeld een toetsenbord als Swifkey gebruikt snel 50mb! Standaard toetsenbord gebruikt 10mb, dat scheelt 2-3 apps met multitasken. Of apps die RAM gebruiken terwijl je ze vrijwel nooit nodig hebt>kijken of je sync uuit kan zetten in deze apps.
Superchargescript is voor mij persoonlijk niet nuttig geweest, maar je kunt het proberen als je er de tijd voor hebt. Je zal nooit meer winst boeken dan wanneer je actief je gebruikt bekijkt en slim aanpast.
Algemene tip: probeer alternatieve, lichtere apps: Andere launcher, andere gallery, etc. En als je Maps of Youtube veel gebruikt: kijk of oudere, lichtere versies ook nog werken.
De vergelijking met pc's gaat wel enigszins op. Mensen willen telkens de nieuwste software draaien op oudere hardware. Nu weet ik ook wel dat 1 of 2 jaar oud nog redelijk modern is maar de veranderingen gaan gewoon zo snel.
Denk ook niet echt dat dit een Sony only probleem is. Kijk maar eens naar vergelijkbare toestellen uit de tijd van de Arc, ook allemaal rond de 512MB ram en vergelijkbare processoren. De dualcores kwamen net wat later uit.
Zelf zit ik nu dik een week weer op Android 2.3.4 gingerbread en dat bevalt nog prima. Uiteraard mis ik wel de ICS functies maar die wegen wat mij betreft even niet op tegen de extra snelheid. Mijn telefoon is eindelijk weer snappy en werkt gewoon direct als ik iets opvraag. Verder heb ik alle functionaliteit, mijn HDMI werkt, de FM radio werkt. In MIUI werkte zelfs VPN verbindingen en SMB shares niet meer, beide functies welke ik erg veel gebruik.
Ik denk inderdaad dat wij tweakers te veel willen van een telefoon. Een jaar geleden wilde ik ook telkens het nieuwste van het nieuwste op mijn telefoon. Nu ben ik blij met mijn 2.3.4 setup omdat het gewoon lekker vlot werkt.
En de FXP roms en allerlei kernels zijn leuk en aardig, de afgelopen maanden heb ik aardig wat roms op mijn telefoon gehad maar veel hebben er toch gewoon irritante bugs en vastlopers. Ik heb mijn Arconium ICS 3/4 jaar op Doomkernel gehad draaien en dat werkte altijd prima stabiel. Nu dan Arconium 8.2 op Doomkernel en dat draait ook weer prima. Vooralsnog dus niets dan lof over Arconium 8.2 op Doomkernel 22
Denk ook niet echt dat dit een Sony only probleem is. Kijk maar eens naar vergelijkbare toestellen uit de tijd van de Arc, ook allemaal rond de 512MB ram en vergelijkbare processoren. De dualcores kwamen net wat later uit.
Zelf zit ik nu dik een week weer op Android 2.3.4 gingerbread en dat bevalt nog prima. Uiteraard mis ik wel de ICS functies maar die wegen wat mij betreft even niet op tegen de extra snelheid. Mijn telefoon is eindelijk weer snappy en werkt gewoon direct als ik iets opvraag. Verder heb ik alle functionaliteit, mijn HDMI werkt, de FM radio werkt. In MIUI werkte zelfs VPN verbindingen en SMB shares niet meer, beide functies welke ik erg veel gebruik.
Ik denk inderdaad dat wij tweakers te veel willen van een telefoon. Een jaar geleden wilde ik ook telkens het nieuwste van het nieuwste op mijn telefoon. Nu ben ik blij met mijn 2.3.4 setup omdat het gewoon lekker vlot werkt.
En de FXP roms en allerlei kernels zijn leuk en aardig, de afgelopen maanden heb ik aardig wat roms op mijn telefoon gehad maar veel hebben er toch gewoon irritante bugs en vastlopers. Ik heb mijn Arconium ICS 3/4 jaar op Doomkernel gehad draaien en dat werkte altijd prima stabiel. Nu dan Arconium 8.2 op Doomkernel en dat draait ook weer prima. Vooralsnog dus niets dan lof over Arconium 8.2 op Doomkernel 22
Je zou gingerbread kunnen proberen. X-gamer 2.3.7 werd geprezen. Heeft kaal +280 MB ram vrij. Tesamen met een overklok moet dat sneller werken. En dan zo min mogelijk zooi op de startschermen, alleen meestgebruikte snelkoppelingen. Geen widgets. Ik ga het binnenkort ook uitproberen. Alleen jammer van de verminderde functionaliteit, maar snelheid is voor mij belangrijker. Elke keer 5 tot 10 seconden wachten is gewoon geen optie.DevilsProphet schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:26:
[...]
Je ziet dat een internetpagina gemiddeld 60 MB ram vreet. In ICS geeft dat gewoon problemen met multitasken.
Ik moet dat toch een beetje tegenspreken. Sony Ericsson had dit model als topmodel geintroduceerd. Een maand later komt Samsung met de Galaxy S2. Het verschil in hardware zorgt ervoor dat die telefoon nu zeker nog minimaal een jaar goed bruikbaar is. Daarnaast krijgt die telefoon ook nog de upgrade naar Jellybean, omdat die het wel aan kan. We kunnen toch wel concluderen dat Sony Ericsson met de Arc als toenmalig topmodel (de Arc S is nauwelijks een verbetering) de plank flink mis heeft geslagen. Samsung was de winnaar. Ook al schiet de Arc betere plaatjes en blinkt ie uit in video/geluidsopname/beeldkwaliteit.GH45T schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:26:
De vergelijking met pc's gaat wel enigszins op. Mensen willen telkens de nieuwste software draaien op oudere hardware. Nu weet ik ook wel dat 1 of 2 jaar oud nog redelijk modern is maar de veranderingen gaan gewoon zo snel.
De strategie afdeling van toenmalig SE lag flink te slapen met hun late introducties en altijd achter de feiten aanlopen qua hardware. Een schande voor een bedrijf dat kon putten uit mooie bronnen qua kennis, designers en hardware. Wat dat betreft zie je dat Sony het nu goedgemaakt heeft met de introductie van de Xperia Z. Dit model bezit wel de beste hardware en heeft naar mijn idee ook zeer goede looks.
Het probleem was dat Sony op dat moment niet bij de 'grote jongens' hoorde op gebied van Android en daardoor niet veel informatie over nieuwe Android-versies had. Ze waren een van de eerste met Android 2.3 en de specs waren dus vergelijkbaar met het referentieplatform daarvoor (de Nexus S). De eerste info over Ice Cream Sandwich werd pas een half jaar na de release van de Arc-serie bekend.
Het is wat jammer, maar de Xperia's uit 2011 zijn gewoon gemaakt om Android 2.3 te draaien...
Het is wat jammer, maar de Xperia's uit 2011 zijn gewoon gemaakt om Android 2.3 te draaien...
IK vraag me echt af hoe lang het nog duurt tot Android echt volwassen is qua eisen. Ik zit hier op een laptop van €450 te werken (Pentium T4500, 4GB RAM), en behalve 3D graphics kan ik alles er prima op draaien, voor studie bijvoorbeeld Revit, Photoshop, MatLab gebruikt, allemaal zware programma's. Sterker nog: Thuis staat een pc die in 2005 €1000 kostte. Kan ik nog steeds prima op browsen (en voor games is dat ding beter dan mijn laptopGH45T schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:26:
Terug naar Android: Elke nieuwe Android versie lijkt wel een verdubbeling in RAM, processorkracht en schermresolutie met zich mee te brengen. De Galaxy S2 is zelfs langzaam aan het worden op ICS/JB hoor ik soms. Ik ben niet echt van plan om nu iets nieuws te kopen, waarna ik over 1 jaar weer vloekend zit te wachten op het openen van een app. Een Nexus 4 is al net zo krachtig als een low-end x86 systeem (zie Ubuntu op de Galaxy Nexus), hoeveel verder moeten ze nog? Ik heb nu echt van: laat maar zitten, iets nieuws zal ook wel weer binnen een jaar verouderd zijn. De schermresolutierace is wel afgelopen bij 1080p denk ik, zal nu echt in kleurreproductie, buigzaamheid en enetgieconsumptie gaan zitten. Wachten is tot de rest bij de grens is.
Het rare (of juist logische) is dat ze met de X10 aanvankelijk aan kop lagen qua specs, maar een jaar achter op software. Met de Arc was de software goed, maar de specs slecht. Xperia S: zowel software als hardware was meh (2.3 en een oude processor). Xperia T: na alle andere vlaggenschepen, en gewoon nergens beter in. Wat wel positief is, is dat de Xperia T ook daadwerkelijk snel te koop was, de Z moet wel snel te koop zijn, anders gaat iedereen gewoon die Galaxy S4 kopen.AmbroosV schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:02:
Het probleem was dat Sony op dat moment niet bij de 'grote jongens' hoorde op gebied van Android en daardoor niet veel informatie over nieuwe Android-versies had. Ze waren een van de eerste met Android 2.3 en de specs waren dus vergelijkbaar met het referentieplatform daarvoor (de Nexus S). De eerste info over Ice Cream Sandwich werd pas een half jaar na de release van de Arc-serie bekend.
Al met al heb ik zeker niet het idee dat ik miskoop heb gedaan, alleen in snelheid is het zwak, maar camera, scherm en design is nog steeds bij de tijd.
Bof, dat het scherm nog steeds bij de tijd is, dat is maar relatief. Dat is 854x480 LCD. Vergeleken met het scherm van mijn vriendins Cloudmobile, wat 1280x720 S-IPS is, is het echt vrij pover. Kijkhoeken zijn slecht en als je de pixeldichtheid van de schermen vergelijkt, dan baal ik gauw ook even. Het ergste is dat haar Cloudmobile goedkoper was dan mijn Arc S. Alhoewel, die is qua specs gelijkaardig aan de €500 dure Sony Xperia T, dus waarschijnlijk niet één op één te vergelijken met een Sony-smartphone. Nee, ik wil geen verdoken reclame maken voor de Cloudmobile, maar vriendin drukt me graag met mijn neus op de feiten.
Zij is van een Xperia X8 naar die Cloudmobile gegaan. Kunt u voorstellen hoe groot dat verschil is. Een hint: e-flippin-norm.
Nu even iets anders. Door de opmerking van sdk16420 van gisterenavond ben ik wat aan het tweaken geslagen op mijn Arc S: enkele apps uninstalled die ik niet echt nodig had, nog strenger zitten snoeien in het aantal continue-draaiende apps en voorts nog eens de bezem door de systemapps gehaald, voor zo ver daar nog iets uit te puren was. Ook weer het aantal overlevende naar-de-achtergrond-verbannen-apps gelimiteerd naar stuk of 3. Ook heb ik sync uitgeschakeld voor Twitter, Facebook en een e-mailaccount; GMail-sync heb ik actief gelaten.
Resultaat:
- gemiddeld rond de 160MB vrij.
- àlles qua apps starten, settings openen of settings aanpassen gaat veel sneller, alsof hij voor mijn schoonmaakactie inderdaad gewoon de hele tijd zat te swappen uit miserie.
- ik ben weer relatief blij met mijn verwezenlijking, dus de drang om een custom ROM te flashen is weer afgenomen. Vicieuze cirkel? We zullen binnenkort zien.
Wat mij wel irriteert is, ondanks het feit dat facebook niet automatisch gesynct wordt, dat facebook wel de hele tijd tot leven komt en 20 à 30MB van mijn extreem kostbare RAM opgebruikt. Blijkt het telkens de mediauploadservice te zijn. Stom ding. Mensen raden het aan om die app gewoon niet meer te gebruiken en die te freezen in titaniumbackup of hem gewoonweg te uninstallen, want de webinterface is zo goed als even bruikbaar. Binnenkort eens kijken of ik hen zal beamen.
Nu even iets anders. Door de opmerking van sdk16420 van gisterenavond ben ik wat aan het tweaken geslagen op mijn Arc S: enkele apps uninstalled die ik niet echt nodig had, nog strenger zitten snoeien in het aantal continue-draaiende apps en voorts nog eens de bezem door de systemapps gehaald, voor zo ver daar nog iets uit te puren was. Ook weer het aantal overlevende naar-de-achtergrond-verbannen-apps gelimiteerd naar stuk of 3. Ook heb ik sync uitgeschakeld voor Twitter, Facebook en een e-mailaccount; GMail-sync heb ik actief gelaten.
Resultaat:
- àlles qua apps starten, settings openen of settings aanpassen gaat veel sneller, alsof hij voor mijn schoonmaakactie inderdaad gewoon de hele tijd zat te swappen uit miserie.
- ik ben weer relatief blij met mijn verwezenlijking, dus de drang om een custom ROM te flashen is weer afgenomen. Vicieuze cirkel? We zullen binnenkort zien.
Wat mij wel irriteert is, ondanks het feit dat facebook niet automatisch gesynct wordt, dat facebook wel de hele tijd tot leven komt en 20 à 30MB van mijn extreem kostbare RAM opgebruikt. Blijkt het telkens de mediauploadservice te zijn. Stom ding. Mensen raden het aan om die app gewoon niet meer te gebruiken en die te freezen in titaniumbackup of hem gewoonweg te uninstallen, want de webinterface is zo goed als even bruikbaar. Binnenkort eens kijken of ik hen zal beamen.
[ Voor 48% gewijzigd door RuddyMysterious op 29-01-2013 20:46 ]
Mooi dat het gewerkt heeft! Als je nu tevreden bent met stock, zou ik persoonlijk proberen op stock of stock gebaseerd te blijven. CM10 is leuk, maar camera kwaliteit is maar matig bijvoorbeeld.
Nadeel van geen app gebruiken is geen notificaties, maar een bookmark naar facebook op je homescreen is natuurlijk een goed idee om te proberen. Zelf heb ik zo'n 100+ mb vrij en dan kun je minimaal 2 apps naast elkaar actief houden, voldoet wel voor normaal gebruik.
(over het scherm: ik heb een Neo, maar het Neo topic is totaal verlaten. Scherm van de Neo is 265ppi, je kunt de pixels goed zien, maar ik erger me nergens aan, ook al staat de density op 210dpi (stock is 240).
Nadeel van geen app gebruiken is geen notificaties, maar een bookmark naar facebook op je homescreen is natuurlijk een goed idee om te proberen. Zelf heb ik zo'n 100+ mb vrij en dan kun je minimaal 2 apps naast elkaar actief houden, voldoet wel voor normaal gebruik.
(over het scherm: ik heb een Neo, maar het Neo topic is totaal verlaten. Scherm van de Neo is 265ppi, je kunt de pixels goed zien, maar ik erger me nergens aan, ook al staat de density op 210dpi (stock is 240).
Facebook is idd een veelvraat. Ik heb lange tijd zonder facebook gedraaid en dat scheelt stukken. De webinterface is daarnaast idd net zo snel als de app. Zeker op de Arc.DevilsProphet schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:36:
Bof, dat het scherm nog steeds bij de tijd is, dat is maar relatief. Dat is 854x480 LCD. Vergeleken met het scherm van mijn vriendins Cloudmobile, wat 1280x720 S-IPS is, is het echt vrij pover. Kijkhoeken zijn slecht en als je de pixeldichtheid van de schermen vergelijkt, dan baal ik gauw ook even. Het ergste is dat haar Cloudmobile goedkoper was dan mijn Arc S. Alhoewel, die is qua specs gelijkaardig aan de €500 dure Sony Xperia T, dus waarschijnlijk niet één op één te vergelijken met een Sony-smartphone. Nee, ik wil geen verdoken reclame maken voor de Cloudmobile, maar vriendin drukt me graag met mijn neus op de feiten.Zij is van een Xperia X8 naar die Cloudmobile gegaan. Kunt u voorstellen hoe groot dat verschil is. Een hint: e-flippin-norm.
Resultaat:
Heeft iemand toevallig de burgeralarmen app? En zo ja, kan je deze dan misschien uploaden? NL Alert op custom ROMs
nevermind Yucko in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6"
nevermind Yucko in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6"
[ Voor 25% gewijzigd door HallonRubus op 30-01-2013 20:07 ]
Done!sdk16420 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:01:
Heeft iemand toevallig de burgeralarmen app? En zo ja, kan je deze dan misschien uploaden? NL Alert op custom ROMs
Heeft iemand een idee hoe het mogelijk is om te blijven notifications te ontvangen terwijl de telefoon verbonden is met een bluetoothe headset (of carkit)?
Heb er al uren op gezocht maar kan geen nuttige info vinden, behalve dat het bij sommige Android telefoons met sommige roms wel werkt en bij andere niet. Ook hier in het topic kon ik niets nuttig vinden.
Als ik momenteel verbonden ben met mijn carkit (RNS315), dan hoor ik geen melding als een bericht of Whatapp binnenkomt. De telefoon blijft stil en er komt ook niets over de radio. Als iemand belt, dan krijg ik wel een beltoon over de radio en kan ik opnemen. Redelijk vervelend omdat je zo wel eens een bericht mist en je regelmatig op de telefoon moet kijken (beetje tegen het principe van handsfree in
).
Ik heb een Arc S met Android 2.3.4 (4.0.2.A.0.62) en root. Eventueel wil ik ook een andere rom proberen maar ik ben eigenlijk best tevreden met hoe de telefoon momenteel werkt.
Alvast bedankt!
Heb er al uren op gezocht maar kan geen nuttige info vinden, behalve dat het bij sommige Android telefoons met sommige roms wel werkt en bij andere niet. Ook hier in het topic kon ik niets nuttig vinden.
Als ik momenteel verbonden ben met mijn carkit (RNS315), dan hoor ik geen melding als een bericht of Whatapp binnenkomt. De telefoon blijft stil en er komt ook niets over de radio. Als iemand belt, dan krijg ik wel een beltoon over de radio en kan ik opnemen. Redelijk vervelend omdat je zo wel eens een bericht mist en je regelmatig op de telefoon moet kijken (beetje tegen het principe van handsfree in
Ik heb een Arc S met Android 2.3.4 (4.0.2.A.0.62) en root. Eventueel wil ik ook een andere rom proberen maar ik ben eigenlijk best tevreden met hoe de telefoon momenteel werkt.
Alvast bedankt!
Blog (Linux-related)
Hoe heb jij hem verbonden met je carkit?
Vrij grote kans dat ik van de Arc S af ben
Waterschade geconstateerd en ze gaan hem niet meer repareren. Ik had een verzekering dus dat gaat een nieuwe worden maar Sony moet hem nog wel kunnen leveren
Vrij grote kans dat ik van de Arc S af ben
Weet iemand hoe snel de reparatieservice van Sony is?
Mijn toestel is vorige week kapot gegaan, van het ene op het andere moment stond het toestel uit en reageerde hij nergens meer op. Batterij erin/eruit, aan de oplader, aan de computer, niks hielp. Zelfs de status-LED ging niet meer branden bij opladen. Ook computer herkende hem niet. Nog wel een software-reparatie geprobeerd, maar hielp niks (en pc herkende hem uiteraard niet). Aan het toestel was niks te ruiken/te zien (ivm doorbranden etc.). De T-Mobile medewerker in de winkel vond het ook maar vreemd.
Heb toen m'n toestel gegeven aan T-Mobile voor reparatie, en vandaag met ze gebeld. Blijkbaar kon hun reparatiecentrum (denk Dynafix), ook niet uitvogelen wat er aan de hand was, want m'n mobiel is doorgestuurd naar een "extern reparatiecentrum", a.k.a. Sony. Ben nu dus van hun snelheid afhankelijk, en wil graag weer een smartphone terug, mis het toch wel. Ben dus benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met het reparatiecentrum van Sony.
En stel dat het toestel niet meer te repareren valt. Weet iemand of de Xperia Arc nog gemaakt/verkocht wordt? Zou ik een nieuwe Arc krijgen, of kan ik duimen voor een nieuwer model?
Mijn toestel is vorige week kapot gegaan, van het ene op het andere moment stond het toestel uit en reageerde hij nergens meer op. Batterij erin/eruit, aan de oplader, aan de computer, niks hielp. Zelfs de status-LED ging niet meer branden bij opladen. Ook computer herkende hem niet. Nog wel een software-reparatie geprobeerd, maar hielp niks (en pc herkende hem uiteraard niet). Aan het toestel was niks te ruiken/te zien (ivm doorbranden etc.). De T-Mobile medewerker in de winkel vond het ook maar vreemd.
Heb toen m'n toestel gegeven aan T-Mobile voor reparatie, en vandaag met ze gebeld. Blijkbaar kon hun reparatiecentrum (denk Dynafix), ook niet uitvogelen wat er aan de hand was, want m'n mobiel is doorgestuurd naar een "extern reparatiecentrum", a.k.a. Sony. Ben nu dus van hun snelheid afhankelijk, en wil graag weer een smartphone terug, mis het toch wel. Ben dus benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met het reparatiecentrum van Sony.
En stel dat het toestel niet meer te repareren valt. Weet iemand of de Xperia Arc nog gemaakt/verkocht wordt? Zou ik een nieuwe Arc krijgen, of kan ik duimen voor een nieuwer model?
[ Voor 8% gewijzigd door frankK800i op 06-02-2013 20:41 ]
MVG, Frank
Via bluetooth, volgens mij zijn daar niet veel opties in verder?
Blog (Linux-related)
Waiting for device ,
Sinds windows 8 kan ik niet meer fastboot. En eigenaardig genoeg kan ik wel met flashtool (alleen rooten en niet bl unlock) en PC compagnon
Ik draai nu gb 562 en root maar BL unlock gaat dus niet. .Er zijn verschilende oplossingen te vinden, allemaal anders en ze werken niet voor mij. Iemand een idee hoe?
xperia arc s.
Sinds windows 8 kan ik niet meer fastboot. En eigenaardig genoeg kan ik wel met flashtool (alleen rooten en niet bl unlock) en PC compagnon
Ik draai nu gb 562 en root maar BL unlock gaat dus niet. .Er zijn verschilende oplossingen te vinden, allemaal anders en ze werken niet voor mij. Iemand een idee hoe?
Hier staat wel een oplossing.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dank je wel, deze had ik net nodig.Nu even alles opnieuw instaleren.
en ik mag de Arc S uitzwaaienTouchdomex schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:51:
En mijn telefoon heeft net een tik gehad en begint echt te overlijden...
Lijstje maar maken en laten ophalen met smartcare![]()
Xperia T opgehaald
Mensen nog belang bij een batterij, beschadigde achterklep, Micro-HDMI naar HDMI converter? Heb ook nog 2 DealExtreme hoesjes maar die moet ik opzoeken.
Kan allemaal via DM. Alles voor een lichte vergoeding.
Mensen nog belang bij een batterij, beschadigde achterklep, Micro-HDMI naar HDMI converter? Heb ook nog 2 DealExtreme hoesjes maar die moet ik opzoeken.
Kan allemaal via DM. Alles voor een lichte vergoeding.
heb m'n Arc na bijna 2 jaar trouwe dienst ook vaarwel gezegd en de Nexus 4 mogen verwelkomen, wat n verademing
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc s? Rotterdam...
Het glas is kapot, met een ster. Het touchscreen werkt gewoon.
Het valt mij trouwens op dat de update die sinds december al op PTCRB staat nog steeds niet beschikbaar is.
Klopt het dat je bij de Arc S het glas en touchscreen als 1 unit moet laten vervangen? Kan iemand dat bevestigen, dat zou mij zeer helpen. Bedankt alvast.
[quote]jayjey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:44:
Klopt het dat je bij de Arc S het glas en touchscreen als 1 unit moet laten vervangen? Kan iemand dat bevestigen, dat zou mij zeer helpen. Bedankt alvast.
[/quote
Op ebay is het glas en touchscreen in een stuk te koop, voor ongeveer 33€.
Ik vrees dat deze site aan het dood bloeden is, en dat de
meesten naar de vernieuwde xperia z site aan het verhuizen zijn. Zou jammer zijn.
[/quote
Op ebay is het glas en touchscreen in een stuk te koop, voor ongeveer 33€.
Ik vrees dat deze site aan het dood bloeden is, en dat de
meesten naar de vernieuwde xperia z site aan het verhuizen zijn. Zou jammer zijn.

Kan je gewoon zelf vervangen. Zijn een paar websites die het glas + LCD (een geheel) verkopen inclusief gereedschap. Je hebt verder nog een föhn nodig om het een beetje te verwarmen zodat de lijm loslaat en het geheel loskomt van het frame. Check youtube voor hulp omtrent deze reparatie.jayjey schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:06:
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc s? Rotterdam...
Verder is de Arc inderdaad te oud en niet meer interessant. De meeste mensen zullen nu switchen naar iets nieuws. De rek is eruit. Ik ben ook klaar met dit onding.
[ Voor 7% gewijzigd door Nollekeuh op 25-02-2013 21:10 ]
Het display van de Arc is vrij handig zelf te vervangen, heb er ooit zelf eentje besteld via eBay voor een vriendin en met een video alles vervangen. Deze: YouTube: How To: Replace Sony Ericsson Xperia Arc Screen | DirectFix
Het enige probleem dat je kan hebben is dat het nieuwe display niet op z'n plaats blijft. Door het vervangen komt de lijmlaag wat los, en als die (bijvoorbeeld door een barst) op een bepaalde plaats wat vuil is blijft je nieuwe display misschien niet goed op z'n plaats zitten. Buiten de lijm is er niets dat 't display vastzet.
Het enige probleem dat je kan hebben is dat het nieuwe display niet op z'n plaats blijft. Door het vervangen komt de lijmlaag wat los, en als die (bijvoorbeeld door een barst) op een bepaalde plaats wat vuil is blijft je nieuwe display misschien niet goed op z'n plaats zitten. Buiten de lijm is er niets dat 't display vastzet.
Ik heb een video bekeken en me er niet zelf aan gewaagd. Het is gerepareerd voor 69 euro door een telefoonwinkel. Inderdaad zorgen lijmresten, die waarschijnlijk niet overal precies even dik zijn, ervoor dat het nieuwe scherm niet perfect vlak ligt, maar het is lang niet gek.
De Arc S moet nog een hele tijd mee voordat het ocntract over is
Iedereen bedankt.
Nu is mijn OV kaart stuk
De Arc S moet nog een hele tijd mee voordat het ocntract over is
Iedereen bedankt.
Nu is mijn OV kaart stuk
[ Voor 6% gewijzigd door jayjey op 25-02-2013 22:02 ]