Ik heb gewoon de sd card wissen gedaan en toen werkte alles perfect.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:23:
[...]
klinkt als brakke kernel of corrupte files die je flasht
Walkman apps zijn interessant. Zijn die ook los te krijgen?
Verwijderd
Hmm die ultimate rom zou binnenkort wel verwijderd worden want ik geloof niet dat dit zelf gebouwd is. Als je het mij vraagt is het gewoon kxp of fxp maar dan alvast met de fixes erop en wat andere tweaks. De mensen van vooral fxp zijn maanden bezig om alles over te zetten vanuit cm10 en dan zou een relatief nieuw member dat in een paar dagen kunnen... Neemt niet weg dat die lekker kan werken uiteraard maar persoonlijk houd ik niet zo van allerlei tweaks op een hoop gooien. Dan krijg je juist rare drains, force closes en performance issues. Als we straks een final build hebben van CM10 dan wordt het een ander verhaal uiteraard want dan heb je een goede basis waarvan alles bekend is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 17:04 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1871231Nollekeuh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:24:
[...]
Walkman apps zijn interessant. Zijn die ook los te krijgen?
Ik heb de hoop op een normale update naar in ieder geval versie 4 voor de 1836 variant opgegeven, en wil nu toch eens via een ander manier gaan upgraden. Nu lijkt het topic hier vol te zitten met doorgewinterde rooters, flashers en wat niet. Nu vroeg ik mij af; is de volgende handleiding voor een complete leek voldoende om een poging te wagen? -> http://talk.sonymobile.com/thread/38251
Ik wil graag gewoon de officiele firmware van Sony gebruiken omdat die op de huidige versie goed bevalt.
Ik wil graag gewoon de officiele firmware van Sony gebruiken omdat die op de huidige versie goed bevalt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Voor een leek is het ook simpel om een officiële firmware te flashen!
Gewoon deze volgen: http://talk.sonymobile.com/message/198480#198480
1) Flashtool downloaden
2) Juiste firmware downloaden
3) Firmware in juiste directorie van "flashtool" zetten
4) Flashtool starten, kiezen voor Firmware flashen, juiste firmware selecteren, vinkje zetten bij "wipe user data", telefoon aansluiten dmv USB kabel en dan de onscreen instructies opvolgen.
5) Klaar
Gewoon deze volgen: http://talk.sonymobile.com/message/198480#198480
1) Flashtool downloaden
2) Juiste firmware downloaden
3) Firmware in juiste directorie van "flashtool" zetten
4) Flashtool starten, kiezen voor Firmware flashen, juiste firmware selecteren, vinkje zetten bij "wipe user data", telefoon aansluiten dmv USB kabel en dan de onscreen instructies opvolgen.
5) Klaar
Sarcasm is my superpower! What's yours?
heb de laatste dagen wel een aantal keer de melding "Unfortunately, System.UI has stopped" gekregen. heb niet het idee dat het aan een specifieke app gerelateerd is. kan dat nog een schoonhiedsfoutje vd KXP r5 rom zijn?
Zo ik heb ondertussen mijn Galaxy S1 weer voor dagelijks gebruik sinds gisteravond. Wat een verademing. CM10 erop en knallen.
Arc S begint ondertussen ook scheuren te vertonen aan de bovenkant. Volgens mij hadden hier meer mensen last van. Precies boven de linker lens op de voorkant. 3.5mm jack begint echt te storen nu. Valt constant weg. Het is een fijn toestel maar de bouwkwaliteit is echt extreem om te huilen. Mensen zeggen wel eens dat Samsung toestellen goedkoop aanvoelen maar dan hebben ze mijn Arc S nog niet in hun handjes gehad... Damn.
Hopelijk gaat de verzekering er straks nog wat mee doen. Hij is verzekerd eens kijken wat ze allemaal gaan doen.
Arc S begint ondertussen ook scheuren te vertonen aan de bovenkant. Volgens mij hadden hier meer mensen last van. Precies boven de linker lens op de voorkant. 3.5mm jack begint echt te storen nu. Valt constant weg. Het is een fijn toestel maar de bouwkwaliteit is echt extreem om te huilen. Mensen zeggen wel eens dat Samsung toestellen goedkoop aanvoelen maar dan hebben ze mijn Arc S nog niet in hun handjes gehad... Damn.
Hopelijk gaat de verzekering er straks nog wat mee doen. Hij is verzekerd eens kijken wat ze allemaal gaan doen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Heb zelf nog geen meldingen gehad, maar eigenlijk zijn alle JB roms voor de Arc nog in de beta status, echter zijn de meeste grote fouten ondertussen wel opgelost. Met elke release worden weer meer problemen gevonden en opgelost, waarschijnlijk komt binnen enkele dagen KXP Milestone 1 (M1) uit, wat weer een grote stap vooruit zou moeten zijn ten opzichte van KXP R5!habermas schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:28:
heb de laatste dagen wel een aantal keer de melding "Unfortunately, System.UI has stopped" gekregen. heb niet het idee dat het aan een specifieke app gerelateerd is. kan dat nog een schoonhiedsfoutje vd KXP r5 rom zijn?
http://icxperia.com/kxp/milestone1/
het wachten is op Anzu!
Edit: nog geen paar uur later: KXP M1 is uit!!
Ik wacht nog even tot anderen op XDA hem getest hebben, scheelt weer gedoe...
Edit2:
Toch maar direct geïnstalleerd i.c.m Fusion 3.8, deze keer wel met zram aan (snellere implementatie).
Eerste indruk is zeer goed, werkt erg vloeiend, tot zover dat nog niet zo was dan. 8MP camera is ook weer werkend, en als het goed is zijn de wifi problemen ook opgelost (wifi uit bij deep sleep).
De rom komt nu dus wel heel dicht in de buurt van perfectie!
[ Voor 24% gewijzigd door Xqlusive op 11-11-2012 22:03 ]
Ik heb het ook geinstalleerd en werkt goed. Ik ben echter nog steeds op zoek naar een manier om de nieuwe Sony apps te draaien voor muziek en foto's etc...Xqlusive schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:51:
[...]
Heb zelf nog geen meldingen gehad, maar eigenlijk zijn alle JB roms voor de Arc nog in de beta status, echter zijn de meeste grote fouten ondertussen wel opgelost. Met elke release worden weer meer problemen gevonden en opgelost, waarschijnlijk komt binnen enkele dagen KXP Milestone 1 (M1) uit, wat weer een grote stap vooruit zou moeten zijn ten opzichte van KXP R5!
http://icxperia.com/kxp/milestone1/
het wachten is op Anzu!
Edit: nog geen paar uur later: KXP M1 is uit!!
Ik wacht nog even tot anderen op XDA hem getest hebben, scheelt weer gedoe...
Edit2:
Toch maar direct geïnstalleerd i.c.m Fusion 3.8, deze keer wel met zram aan (snellere implementatie).
Eerste indruk is zeer goed, werkt erg vloeiend, tot zover dat nog niet zo was dan. 8MP camera is ook weer werkend, en als het goed is zijn de wifi problemen ook opgelost (wifi uit bij deep sleep).
De rom komt nu dus wel heel dicht in de buurt van perfectie!
Amen. Ziet er prachtig uit die Xperia's, maar ook ik ben echt zwaar teleurgesteld in de bouwkwaliteit. Bij mij zijn alle knoppen verfloos, je ziet de koperkleurige onderlaag, bijgeleverde oortjes hebben een kabelbreuk (niet zo veel gebruikt), en volgens mij is de 3,5mm jack ook in staat van ontbinding. Achterkant zat al na een maand vol krassen. USB poort is ook niet meer zoals nieuw, als ik de kabel even aanraak ontkoppelt de telefoon vaak al.Touchdomex schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:31:
Om toch een positief punt te noemen: mij scherm is na 15 maanden nog volledig krasvrij, zonder hoesjes, zonder er speciaal voorzichtig mee te doen. Waar de achterkant inmiddels mat is, is het scherm al nieuw. En dan kan ik de standaard screenprotector er eventueel nog afhalen.
Volgens mij moet ik echt klagen met m'n kleine stukjes verf van het dekseltje dat onderin loslaat, want dat is mijn enige probleem..
Ja, en 't haarscheurtje boven de lichtsensor, maar dat is erkend door Sony en wordt voor zover ik weet gewoon gemaakt.
Die van mij zit echt vol met krassen. Alles begint te slijten. Hoeken, knoppen, scherm, oplader, 3.5mm jack. Die van mij heb ik sinds juni en die gaat zeker de periode niet halen.sdk16420 schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:16:
[...]
Amen. Ziet er prachtig uit die Xperia's, maar ook ik ben echt zwaar teleurgesteld in de bouwkwaliteit. Bij mij zijn alle knoppen verfloos, je ziet de koperkleurige onderlaag, bijgeleverde oortjes hebben een kabelbreuk (niet zo veel gebruikt), en volgens mij is de 3,5mm jack ook in staat van ontbinding. Achterkant zat al na een maand vol krassen. USB poort is ook niet meer zoals nieuw, als ik de kabel even aanraak ontkoppelt de telefoon vaak al.
Om toch een positief punt te noemen: mij scherm is na 15 maanden nog volledig krasvrij, zonder hoesjes, zonder er speciaal voorzichtig mee te doen. Waar de achterkant inmiddels mat is, is het scherm al nieuw. En dan kan ik de standaard screenprotector er eventueel nog afhalen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1503.JPG
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1504.JPG
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1505.JPG
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1506.JPG
Dit is hoe mijn Arc er aan toe is na 1 jaar en 4 maanden. Foto's niet tussen tags gezet ivm high-res. Gehouden onder een felle lamp, dus je ziet werkelijk elk streepje. Voorkant is vrijwel krasvrij. Achterkant heeft 1 aardige kras door m'n eigen fout (micro-USB connector schoot door), en één hoek heeft een lelijk deukje (3 meter gevlogen en op de stoep geland).
Voor de rest geen schades, 3,5mm poort werkt nog steeds goed (wordt dagelijks gebruikt) en de micro-USB poort is als nieuw.
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1504.JPG
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1505.JPG
• http://dl.dropbox.com/u/13776116/IMG_1506.JPG
Dit is hoe mijn Arc er aan toe is na 1 jaar en 4 maanden. Foto's niet tussen tags gezet ivm high-res. Gehouden onder een felle lamp, dus je ziet werkelijk elk streepje. Voorkant is vrijwel krasvrij. Achterkant heeft 1 aardige kras door m'n eigen fout (micro-USB connector schoot door), en één hoek heeft een lelijk deukje (3 meter gevlogen en op de stoep geland).
Voor de rest geen schades, 3,5mm poort werkt nog steeds goed (wordt dagelijks gebruikt) en de micro-USB poort is als nieuw.
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2012 21:42 ]
na 1 jaar kan ik het zelfde zeggen, heb alleen de breuk vlak boven de licht sensor op mijn Arc.
Eigenlijk tevreden over de kwaliteit verder.
Eigenlijk tevreden over de kwaliteit verder.
Verwijderd
Ik ga totaal niet zuinig om met mijn telefoon dus er zijn hier en daar wel wat stukjes chroom weg. Ook uiteraard het scheurtje bij de sensor. Buiten dat is nog bijzonder krasvrij hoewel de screenprotector wel toe is aan vervanging
Wat een dooie boel hier , zonder berichtjes en weetjes.
I.v.m. KXP M1 ; Xqlusive en Nollekeuh, een aanrader ? Hebben jullie hem nog steeds draaien ?
I.v.m. KXP M1 ; Xqlusive en Nollekeuh, een aanrader ? Hebben jullie hem nog steeds draaien ?
Ik draai hier nog steeds stock 4.1.B.0.587, geroot en gestript van enkele apps, met Zeam launcher ipv de standaard launcher. Zo draait hij meestal wel vlotjes, maar ik merk wel dat hij nogal traag wordt als ik hem al even niet meer heb gereboot. Ook heb ik gemerkt dat hij nogal traag is als er enkele apps zijn met een grote cache; dat hij ineens sneller gaat na het legen van die cache is fijn, maar het is telkens een tijdelijke oplossing.
Eigenlijk overweeg ik om ooit over te stappen op een complete custom ROM, maar mijn eisen blijven: stabiliteit, betrouwbaarheid en alles-werkt-even-goed-als-in-stock-heid, daar wil ik nergens op inleveren. NERGENS!
Eigenlijk overweeg ik om ooit over te stappen op een complete custom ROM, maar mijn eisen blijven: stabiliteit, betrouwbaarheid en alles-werkt-even-goed-als-in-stock-heid, daar wil ik nergens op inleveren. NERGENS!
Ik draai hem ook opnieuw na wat customs te hebben geprobeerd. BL unlock root en met Apex launcher.DevilsProphet schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
Ik draai hier nog steeds stock 4.1.B.0.587, geroot en gestript van enkele apps, met Zeam launcher ipv de standaard launcher. Zo draait hij meestal wel vlotjes, maar ik merk wel dat hij nogal traag wordt als ik hem al even niet meer heb gereboot. Ook heb ik gemerkt dat hij nogal traag is als er enkele apps zijn met een grote cache; dat hij ineens sneller gaat na het legen van die cache is fijn, maar het is telkens een tijdelijke oplossing.
Hij loopt super en doet wat ie moet doen.
Ik vrees dat met je eisen je best blijft op de 4.1.B.0.587, met die customs is er eigenlijk altijd iets mis.
Dan wens ik je veel succes.DevilsProphet schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
Elke custom rom heeft wel weer iets.
Ik hou het op stock Gb debloated en bb 36 met libs.
Binnenkort ff de grens over wippen om de nexus 4 te scoren.
Momenteel draai ik KXP M1R1 icm met fusion 3.9. KXP M1 had bij mij af en toe een onverklaarbare freeze van een minuut. Bij M1R1 geen last meer van. Heerlijk snel, vloeiend en alles werkt!andremichel schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:45:
Wat een dooie boel hier , zonder berichtjes en weetjes.
Jelly Bean van KXP of FXP blijft voor mij nog steeds een grote aanrader!
Ik heb trouwens ook even de swype functie van Android 4.2 geprobeerd, woordvoorspelling tijdens het swypen werkt wel erg lekker naar mijn mening. Jammer genoeg nog geen ondersteuning voor Nederlands...
[ Voor 16% gewijzigd door Xqlusive op 22-11-2012 18:00 ]
Ik raad Xperia ultimate HD aan. Ik heb contact gehad met degene erachter en hij heeft een aantal belangrijke tweaks toegevoegd die deels dezelfde ervaring geven als project butter van Jelly Bean. Voor zover ik weet de enige ICS ROM met dat. En het is gebaseerd op de Sony ROM, dus zonder bugs.DevilsProphet schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:33:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920207
Verwijderd
KXP M1R1 met Fusion 3.9 draait perfect hier. Niets op aan te merken dus vandaar geen reacties 
Heb nog wel een nieuwe batterij besteld van rond de 10eu. Zo'n gold ding van 2430mAh. Uiteraard haalt die dat nooit maar gezien de prijs ben ik al blij als hij hetzelfde als een nieuwe stock batterij presteerd.
Heb nog wel een nieuwe batterij besteld van rond de 10eu. Zo'n gold ding van 2430mAh. Uiteraard haalt die dat nooit maar gezien de prijs ben ik al blij als hij hetzelfde als een nieuwe stock batterij presteerd.
Ik raad Xperia ultimate HD aan. Ik heb contact gehad met degene erachter en hij heeft een aantal belangrijke tweaks toegevoegd die deels dezelfde ervaring geven als project butter van Jelly Bean. Voor zover ik weet de enige ICS ROM met dat. En het is gebaseerd op de Sony ROM, dus zonder bugs.
[/quote]
Heb hem draaien sinds gisteren, en alles werkt en snel.
Had hem graag met KTG anzu kernel laten werken maar
ik vind de wifi driver nergens.Draai hem nu met de stock 587.
Dit is een blijver als ook het batt. verbruik aanvaardbaar is.
[/quote]
Heb hem draaien sinds gisteren, en alles werkt en snel.
Had hem graag met KTG anzu kernel laten werken maar
ik vind de wifi driver nergens.Draai hem nu met de stock 587.
Dit is een blijver als ook het batt. verbruik aanvaardbaar is.
Beter dan Arconium? Maar dat lijkt idd een grote kanshebber.sdk16420 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:07:
[...]
Ik raad Xperia ultimate HD aan. Ik heb contact gehad met degene erachter en hij heeft een aantal belangrijke tweaks toegevoegd die deels dezelfde ervaring geven als project butter van Jelly Bean. Voor zover ik weet de enige ICS ROM met dat. En het is gebaseerd op de Sony ROM, dus zonder bugs.
Mag ik nog een eis toevoegen? Ik zou de ROM graag kunnen installeren zonder de bootloader te unlocken.

De accu al een beetje kunnen proberen? Ook ik denk er over om de 2430 mAh accu te bestellen, ben benieuwd hoeveel verbetering het brengt.[NUT] schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Het was een zware bevalling, ze hebben de 7 dagen levertijd zeker niet gehaald, maar het is eindelijk binnen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben na het wipen van de battery stats nu aan het opmaken, ik ben benieuwd.
Overigens lijk ik steeds langer met mijn standaard batterij te doen. 's Avonds vaak nog rond de 65% over
Verwijderd
Heb hem ook al besteld als extra/vervangings accu. Zal vast niet slechter zijn en voor 10euro krijg je zeker niets beters. Ik verwacht een normale 1500mah accu die als 2430 wordt verkocht...GH45T schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:21:
[...]
De accu al een beetje kunnen proberen? Ook ik denk er over om de 2430 mAh accu te bestellen, ben benieuwd hoeveel verbetering het brengt.
Overigens lijk ik steeds langer met mijn standaard batterij te doen. 's Avonds vaak nog rond de 65% overtoch zou meer batterijtijd wel handig zijn, vooral bij intensief gebruik houdt het niet over.
Unlocked bootloader is geen vereisteDevilsProphet schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:48:
[...]
Beter dan Arconium? Maar dat lijkt idd een grote kanshebber.
Mag ik nog een eis toevoegen? Ik zou de ROM graag kunnen installeren zonder de bootloader te unlocken.
Dat heb ik gezien, heb gisterenavond even het topic van die ROM doorgespit. Echter heb ik ook gezien dat er mensen zijn met hetzelfde probleem als wat ik had toen ik Arconium wou installeren zonder de bootloader te unlocken: dat mijn foon vastzat bij het Sony-logo tijdens het booten. Ik wacht nog even de reacties af in de thread van Xperia Ultimate HD over wat de oorzaak en de fixes daarvoor zijn, want ik heb geen zin om weer ettelijke uren te verspillen. =)
Omg, ze bestaan dus tóch nog; mensen die eerst topics doorlezen voordat ze als een blind paard ergens aan beginnen!DevilsProphet schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:16:
Dat heb ik gezien, heb gisterenavond even het topic van die ROM doorgespit.
* Nnoitra geeft DevilsProphet een schouderklopje
Tuurlijk, hoe moet het anders ooit lukken? Op dezelfde manier ook de X8 van m'n vriendin geroot, geünlockt en er GingerDX opgegooid, allemaal van de eerste keer succesvol. Maar het heeft dan ook meerdere uren in beslag genomen om mij te verdiepen in de materie, de tools en de werkwijze. Ondertussen heb ik al wat kennis en wijsheid vergaard, en ook begin ik in te zien hoe het er aan toe gaat op XDA.
Als leek is XDA enorm schrikken: nergens noob proof tutorials, voor élk onderdeel van een grote lijst stappen is er een aparte topic met 1000 pagina's aan commentaren die veelal geen nuttige informatie bevatten. Gelukkig dat de topicstarters zelf de moeite doen om hun eerste post aan te passen en te vervolledigen, zodat daar eigenlijk alle basisinformatie te vinden is.
Soit, om maar te zeggen dat het telkens een groot avontuur is.
Als leek is XDA enorm schrikken: nergens noob proof tutorials, voor élk onderdeel van een grote lijst stappen is er een aparte topic met 1000 pagina's aan commentaren die veelal geen nuttige informatie bevatten. Gelukkig dat de topicstarters zelf de moeite doen om hun eerste post aan te passen en te vervolledigen, zodat daar eigenlijk alle basisinformatie te vinden is.
Verwijderd
Het is eigenlijk allemaal vrij simpel als je het bij flashen houdt op open bootloader. Of je nu rom x,y of z erop gooit allemaal dezelfde werkwijze: wipe-kernel-rom-gapps(-fixes). Topics zijn er praktisch alleen voor bugs en het oplossen daarvan voor de volgende versie van de rom.DevilsProphet schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:43:
Tuurlijk, hoe moet het anders ooit lukken? Op dezelfde manier ook de X8 van m'n vriendin geroot, geünlockt en er GingerDX opgegooid, allemaal van de eerste keer succesvol. Maar het heeft dan ook meerdere uren in beslag genomen om mij te verdiepen in de materie, de tools en de werkwijze. Ondertussen heb ik al wat kennis en wijsheid vergaard, en ook begin ik in te zien hoe het er aan toe gaat op XDA.
Ja, maar vooraleer je ROM geroot is en je bootloader open is, daar kruipt ook wat werk in. Zeker als je geen gebruik kan maken van tools zoals die van Sony om de bootloader vrij te geven in ruil voor je IMEI-nummer.
edit: Het werk valt inderdaad nog mee, maar het is al dat opzoeken dat veel tijd kost. En natuurlijk wil je niks missen bij het lezen en wil je zeker zijn dat je de beste optie kiest, en dan kan je al even enkele uren menig topic skimmen om zeker te zijn dat je mee bent met alles. Zo doe ik het toch: liever goed werk dan half werk, liever weten wat ik doe dan op goed geluk tasten in het duister. Het gaat nog steeds om smartphones die redelijk wat geld gekost hebben, en ik wil niet riskeren ze te bricken, noch enkele dagen bezig te moeten zijn om ze te unbricken. Gelukkig is de Xperia-2011-lijn op dat gebied telkens vrij makkelijk, maar dat is de rest daarom nog niet.
edit: Het werk valt inderdaad nog mee, maar het is al dat opzoeken dat veel tijd kost. En natuurlijk wil je niks missen bij het lezen en wil je zeker zijn dat je de beste optie kiest, en dan kan je al even enkele uren menig topic skimmen om zeker te zijn dat je mee bent met alles. Zo doe ik het toch: liever goed werk dan half werk, liever weten wat ik doe dan op goed geluk tasten in het duister. Het gaat nog steeds om smartphones die redelijk wat geld gekost hebben, en ik wil niet riskeren ze te bricken, noch enkele dagen bezig te moeten zijn om ze te unbricken. Gelukkig is de Xperia-2011-lijn op dat gebied telkens vrij makkelijk, maar dat is de rest daarom nog niet.
[ Voor 61% gewijzigd door RuddyMysterious op 26-11-2012 15:53 ]
Hmmm, ik zie nu alweer FXP148... Weet iemand of er verbetering inzitten? Het wordt mij niet echt duidelijk en op XDA zijn er in 2 weken weer 100 pagina's bijgekomen.
Ben nu van plan fusion 4.0 met FXP148 te proberen.
FXP 146 heeft bij mij nog steeds wifi problemen, valt weg soms bij standby.
ok....
https://sites.google.com/...tfreexperia/home/progress
Laatste opmerking over CM10: in het begin liep het echt snel en vloeiend, maar na een tijdje gebruiken eigenlijk hetzelfde als de stock rom, vaak vertraging. Stock rom draait in beginsel ook vloeiend, maar na verloop van tijd wordt het trager. Heeft iemand hier oplossingen voor of herkent iemand dit?
ok....

Laatste opmerking over CM10: in het begin liep het echt snel en vloeiend, maar na een tijdje gebruiken eigenlijk hetzelfde als de stock rom, vaak vertraging. Stock rom draait in beginsel ook vloeiend, maar na verloop van tijd wordt het trager. Heeft iemand hier oplossingen voor of herkent iemand dit?
[ Voor 39% gewijzigd door Nollekeuh op 28-11-2012 21:00 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1905575Nollekeuh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:54:
Heeft iemand hier oplossingen voor of herkent iemand dit?
Afblijven van ics/jb.
Oh ja cm 10.1 voor de liefhebbers
Android 4.2 voor je arc s
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2018822
[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 28-11-2012 21:09 ]
Daar ben ik zeer benieuwd naar. (280 MB vrij RAM!) Makkelijk te installeren ook!jejeh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:06:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1905575
Afblijven van ics/jb.
Oh ja cm 10.1 voor de liefhebbers
Android 4.2 voor je arc s
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2018822
Maar welke kernel nou weer te gebruiken....en waar deze te vinden?!?
[ Voor 7% gewijzigd door Nollekeuh op 28-11-2012 21:49 ]
Ik zou even wachten op FXP149 zaterdag a.s.
Dan zal er weer heel wat gefixed zijn. https://sites.google.com/...tfreexperia/home/progress
Volgens mij is dat een soort milestone release en gaan ze dan bezig met Android 4.2.
Dan zal er weer heel wat gefixed zijn. https://sites.google.com/...tfreexperia/home/progress
Volgens mij is dat een soort milestone release en gaan ze dan bezig met Android 4.2.
Ja, van tijd je foon rebooten en tevens de cache van sommige apps legen, want die kan oplopen tot enkele tientallen megabytes per app, zoals de GMail-app. Daarvoor gebruik ik ES Task Manager, maar er zullen ongetwijfeld ook andere tools voor bestaan.Nollekeuh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:54:
Verwijderd
Dat had ik ook op FXP, hoewel wel een oudere versie dan jou. Op KXP heb ik dit niet. Ik zet wel altijd de minfrees in KXP op 75MB. Op FXP kun je dit niet zo maar aanpassen volgens mij. Ook zet ik de launcher vast dmv een aangepaste services.jar (verder geen andere scripts of supercharger).Nollekeuh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:54:
Hmmm, ik zie nu alweer FXP148... Weet iemand of er verbetering inzitten? Het wordt mij niet echt duidelijk en op XDA zijn er in 2 weken weer 100 pagina's bijgekomen.
ok....https://sites.google.com/...tfreexperia/home/progress
Hoop gesleutelVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:28:
[...]
Dat had ik ook op FXP, hoewel wel een oudere versie dan jou. Op KXP heb ik dit niet. Ik zet wel altijd de minfrees in KXP op 75MB. Op FXP kun je dit niet zo maar aanpassen volgens mij. Ook zet ik de launcher vast dmv een aangepaste services.jar (verder geen andere scripts of supercharger).

Weet iemand nog een goede kernel voor 2.3.7? Deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1905575
welke app gebruiken jullie om je apps naar je sd-kaart te verhuizen? ik gebruik nu DroidSail App2SD Lite, maar daar krijg ik eigenlijk niets mee verplaatst. (melding over Root access en USB debugging, wat ik beiden heb). draai momenteel de KXP rom...
Verwijderd
Titanium backuphabermas schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:37:
welke app gebruiken jullie om je apps naar je sd-kaart te verhuizen? ik gebruik nu DroidSail App2SD Lite, maar daar krijg ik eigenlijk niets mee verplaatst. (melding over Root access en USB debugging, wat ik beiden heb). draai momenteel de KXP rom...
doomkernel 22 met wifi libs.Nollekeuh schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:53:
[...]
Weet iemand nog een goede kernel voor 2.3.7? Deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1905575
vergeet ook de rootfixer niet . supersu ipv superuser .
thanks, wist niet dat ie ook apps verplaatste
Verwijderd
Ja wist ik eerst ook niet. gewoon filter op interne gebruikers apps zetten en dan de batch optie kiezen. dan kun je met de vinkjes selecteren welke je allemaal wilt verplaatsen. daarna dalvik cache opruimen, hoewel ik niet zeker weet of deze ook verplaats wordt.habermas schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:27:
[...]
thanks, wist niet dat ie ook apps verplaatste
hebben mensen met de KXP rom ook last van reboots tijdens navigeren met Google Navigation? gebeurt eigenlijk iedere keer zo na een kwartiertje navigeren 
en is er in KXP misschien een trucje om geluid bij notifications als mail en sms te krijgen? welke 'Default notification' is ook selecteer, geen geluid
thanks!
en is er in KXP misschien een trucje om geluid bij notifications als mail en sms te krijgen? welke 'Default notification' is ook selecteer, geen geluid
thanks!
Aangezien hier ontzettend veel mensen rondlopen met Custom Roms, is er ook zoiets als een 'vanilla' JB voor de Arc (LT15i)? Had iets gelezen over AOSP, maar dat lijkt niet beschikbaar te zijn (tenminste, ik kon het niet vinden)..
Andere vraag: wanneer je toestel op Nederlands staat en je gaat navigeren dan krijg je een aardig goede stem. Nu staat mijn telefoon op Engels VS (omdat het kan), maar zo te horen maakt hij nu gebruik van Pico TTS waardoor de stemmen lekker houterig klinken.. Is dit op te lossen of is het dikke pech?
Zit zelf nog op stock ICS. Alles bevalt aardig behalve dat ge(^*&(^*&^(*&^ over Insufficient Storage Available. Dat hangt mij echt de keel uit nu. Volgend toestel wordt of een Android met een shitload aan interne geheugen en RAM of een WP8/iOS toestel.
Andere vraag: wanneer je toestel op Nederlands staat en je gaat navigeren dan krijg je een aardig goede stem. Nu staat mijn telefoon op Engels VS (omdat het kan), maar zo te horen maakt hij nu gebruik van Pico TTS waardoor de stemmen lekker houterig klinken.. Is dit op te lossen of is het dikke pech?
Zit zelf nog op stock ICS. Alles bevalt aardig behalve dat ge(^*&(^*&^(*&^ over Insufficient Storage Available. Dat hangt mij echt de keel uit nu. Volgend toestel wordt of een Android met een shitload aan interne geheugen en RAM of een WP8/iOS toestel.
[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 07-12-2012 17:53 ]
Verwijderd
Nee maar CM10 (FXP) en AOKP (KXP) zijn praktisch hetzelfde. Een nexus telefoon kun je niet van de Arc maken als dat je vraag is.SChief schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:49:
Aangezien hier ontzettend veel mensen rondlopen met Custom Roms, is er ook zoiets als een 'vanilla' JB voor de Arc (LT15i)? Had iets gelezen over AOSP, maar dat lijkt niet beschikbaar te zijn (tenminste, ik kon het niet vinden)..
Wat betreft intern geheugen heb je gelijk. Door alles behalve gebruikte widgets naar sd te verplaatsen (titantium backup, rom toolbox lite, droidsail super) kun je toch aardig wat erop zetten. Ik kan net zonder link2sd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 18:06 ]
Dat was idd een beetje mijn vraag, of ik er een kale rom ala Nexus erop kon zeggen. 
EDIT: En weer dat gezellige gedoe met updaten. 75MB vrij en klagen maar. Het scheelt echt -weinig- of ik smijt 't ding het raam uit.
EDIT: En weer dat gezellige gedoe met updaten. 75MB vrij en klagen maar. Het scheelt echt -weinig- of ik smijt 't ding het raam uit.
[ Voor 44% gewijzigd door S_Chief op 07-12-2012 19:29 ]
Verwijderd
Vaak komt dat doordat je apps update die op de systeem partitie staan. updates worden dan op het interne gheugen geplaatst. Met titanium backup kun je de oude apps op susteem overschrijven. scheelt heel wat vooral met facebook/maps etc.SChief schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:19:
Dat was idd een beetje mijn vraag, of ik er een kale rom ala Nexus erop kon zeggen.
Hmm, dat klopt ws. wel ja. Want je hebt altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar de eerste versie van FB, Maps etc. Dat staat dus in de weg op m'n systeempartitie..
Het begint een beetje een gebed zonder eind te worden met de arc... Met elke rom is wel iets.
Cm10: op zich snel als je minimale apps installeert. Dus geen facebook bijvoorbeeld. Fb is echt een zware app. Websites openen zijn ook killing voor de arc. Ik heb 1 startscherm en 1.4 ghz ingesteld. Dit werkt het fijnst. Echter zijn camera en videocamera vergeleken met stock echt slecht. Daarnaast nog steeds wel bugs.
Stockrom: goede functionaliteit maar snelheid uiteindelijk om te huilen
X-gamer 2.3.7: snel maar je mist toch wel functionaliteit uit ics en jb.
Als die arc nou gewoon 1 GB ram had meegekregen was het een prima telefoon geweest voor een lange tijd. Vette miskleun van SE.
Cm10: op zich snel als je minimale apps installeert. Dus geen facebook bijvoorbeeld. Fb is echt een zware app. Websites openen zijn ook killing voor de arc. Ik heb 1 startscherm en 1.4 ghz ingesteld. Dit werkt het fijnst. Echter zijn camera en videocamera vergeleken met stock echt slecht. Daarnaast nog steeds wel bugs.
Stockrom: goede functionaliteit maar snelheid uiteindelijk om te huilen
X-gamer 2.3.7: snel maar je mist toch wel functionaliteit uit ics en jb.
Als die arc nou gewoon 1 GB ram had meegekregen was het een prima telefoon geweest voor een lange tijd. Vette miskleun van SE.
1GB RAM en graag ook wat meer intern geheugen, waren we gelijk van al het gezeik af. Als ik van tevoren had geweten dat ik zoveel gezeik zou krijgen wegens een 'gebrek' aan intern geheugen was ik voor een SGS2 gegaan.. Maar goed, eerste Android telefoon enzo, heb 't op de harde manier geleerd.
[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 10-12-2012 19:59 ]
Het meest lompe is nog dat htc desire die ik hiervoor had wel al meer ram had. Achteraf gezien slechte keus geweest. Had op de sgs2 moeten wachten.SChief schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:58:
1GB RAM en graag ook wat meer intern geheugen, waren we gelijk van al het gezeik af. Als ik van tevoren had geweten dat ik zoveel gezeik zou krijgen wegens een 'gebrek' aan intern geheugen was ik voor een SGS2 gegaan.. Maar goed, eerste Android telefoon enzo, heb 't op de harde manier geleerd.
ik moet zeggen dat het voor mij ook weer tijd wordt voor een nieuwe ROM of een nieuw toestel (Nexus 4, helaas nog nergens te krijgen). Heb chronisch ruimtegebrek, ondanks dat ik zo'n beetje alles naar mn SD heb verhuisd. verder last van spontane reboots in de auto
zowel bij navigeren als bij (handsfree over bluetooth) bellen.
Even een vraagje.. Er is een service die draait die Xperia Sync heet. Zorgt dit voor het syncen van al mijn accounts, of is dit een service die specifiek voor de sync van Sony zorgt (een service die allang niet meer beschikbaar is)? Heb al lopen Googlen, maar tot nu toe kan ik geen zinnig antwoord vinden..
Snap dan niet dat Sony dit in ICS heeft laten zitten aangezien die service al een hele tijd geleden verdwenen is.
Te weinig opslag ruimte heb ik echt geen last van. Ik heb gewoon minimale aantal apps. Zeg maar wat ik echt nodig heb. Snelheid gaat bij mij voor en veel apps snoepen werkgeheugen/draaien op de achtergrond.habermas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:21:
ik moet zeggen dat het voor mij ook weer tijd wordt voor een nieuwe ROM of een nieuw toestel (Nexus 4, helaas nog nergens te krijgen). Heb chronisch ruimtegebrek, ondanks dat ik zo'n beetje alles naar mn SD heb verhuisd. verder last van spontane reboots in de autozowel bij navigeren als bij (handsfree over bluetooth) bellen.
Verwijderd
-Reboots = andere kernel gebruiken. Fusion 4 is stabiel.habermas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:21:
ik moet zeggen dat het voor mij ook weer tijd wordt voor een nieuwe ROM of een nieuw toestel (Nexus 4, helaas nog nergens te krijgen). Heb chronisch ruimtegebrek, ondanks dat ik zo'n beetje alles naar mn SD heb verhuisd. verder last van spontane reboots in de autozowel bij navigeren als bij (handsfree over bluetooth) bellen.
-Ruimtegebrek = rom opschonen voor flashen en spul op system partitie zetten (widgets). rest naar sd verplaatsen
-Nieuwe telefoon = zat ik ook naar te kijken ivm verlengen. Maar ik loop nergens warm voor op het moment. Nexus serie trekt mij wel maar vind ze niet mooi. Ik denk dat ik op de telefoons van dit voorjaar ga wachten en dan kijk hoeveel meerwaarde ze hebben. Sony / HTC / Samsung zal het wel worden.
ga van het weekend maar weer es een nieuw en schoon rommetje + kernel op op xperia zetten, is de moeite ook niet meer tegenwoordig
waar dat ruimtegebrek vandaan komt is me een raadsel, zojuist was een update van google search van nog geen 10mb gaf me al een insufficient storage warning. KXP Build 5 (M1 - R1) is nog altijd wel één vd betere roms he?
Verwijderd
In deze dagen komt er nieuwe versie met de laatste fxp fixes. Die kan dan zo goed als final beschouwd worden. Bij FXP halen ze er alleen nog kleine achtergebleven bugs uit, de rom zelf is klaar. Dat geldt dan dus ook kxp.habermas schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:06:
ga van het weekend maar weer es een nieuw en schoon rommetje + kernel op op xperia zetten, is de moeite ook niet meer tegenwoordigwaar dat ruimtegebrek vandaan komt is me een raadsel, zojuist was een update van google search van nog geen 10mb gaf me al een insufficient storage warning. KXP Build 5 (M1 - R1) is nog altijd wel één vd betere roms he?
heb vanochtend FXP151 erop gezet. cpu op 1500 gezet en mn arc loopt weer als een zonnetje, voor zolang als t duurt
heb echt alleen de essentiele apps erop gezet (zo'n 10) en nog 192MB vrij...
Ik heb laatst een app gevonden om je cache te clearen zonder dat je daarvoor root nodig hebt: Google Play: App Cache Cleaner
Erg handig moet ik zeggen, nu hoef ik niet meer elke app af te gaan.
Erg handig moet ik zeggen, nu hoef ik niet meer elke app af te gaan.
ZDbox is ook een handige tool voor dat soort dingen.SChief schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:28:
Ik heb laatst een app gevonden om je cache te clearen zonder dat je daarvoor root nodig hebt: Google Play: App Cache Cleaner
verder ook wel interessant:
CyanogenMod 10.1 Jelly Bean beschikbaar voor verschillende Android-toestellen
Verwijderd
Ik heb nu anderhalf jaar de
Arc en ben best tevreden, enige minpunt is de traagheid af en toe en het weinige intern geheugen. Nu met link2sd heb ik inmiddels meer ruimte maar ik vraag mij af wanneer ook dat volloopt. Het intern geheugen neemt namelijk altijd toe naarmate je nieuwe apps installeert.
Inmiddels heb ik een iPad en dat loopt allemaal zo vloeiend, wat ik er ook allemaal op zet.
Ik overweeg dan ook sterk om straks over te stappen op een iPhone.
Heeft iemand inmiddels ervaring met de camera van de iPhone 5 in vergelijking met die van de Arc? De camera van de Arc was voor mij een reden om de Arc aan te schaffen. Komt die van de IPhone 5 of 4 evt sterk dichtbij? Ik kan er nog niet echt iets over vinden op internet.
Alvast bedankt!
Arc en ben best tevreden, enige minpunt is de traagheid af en toe en het weinige intern geheugen. Nu met link2sd heb ik inmiddels meer ruimte maar ik vraag mij af wanneer ook dat volloopt. Het intern geheugen neemt namelijk altijd toe naarmate je nieuwe apps installeert.
Inmiddels heb ik een iPad en dat loopt allemaal zo vloeiend, wat ik er ook allemaal op zet.
Heeft iemand inmiddels ervaring met de camera van de iPhone 5 in vergelijking met die van de Arc? De camera van de Arc was voor mij een reden om de Arc aan te schaffen. Komt die van de IPhone 5 of 4 evt sterk dichtbij? Ik kan er nog niet echt iets over vinden op internet.
Alvast bedankt!
Verwijderd
De 4s heeft volgens mij zelfs dezelfde module. In ieder geval zijn de 4s en 5 vergelijkbaar. Toch zal ik de nieuwe nexus (of een ander topmodel) ook eens proberen. Schijnen be;achelijk snel te zijn, alleen batterij wordt er niet beter op, maar dat is ook het geval met de iphone 5.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:49:
Ik heb nu anderhalf jaar de
Alvast bedankt!
Persoonlijk wil ik wel graag een nexus maar de nexus 4 vind ik niet wat qua design en het gebruik van glas. Sony heeft zijn goede support op de 2011 reeks (in vergelijking met andere bedrijven) inmiddels weer ingetrokken voor nieuwere devices dus sony gaat ben ik bang geen optie meer zijn, hoe mooi dan ook. Blijft over: 1080p HTC, Samsung of de Nexus 5 (ligt aan release datum).
Hier kan je vergelijkende foto's zien tussen de Arc, iFoon 4S en iFoon 5. Let er ook op dat je twee andere foto's kan bekijken in die test door de naam van de foto aan te klikken net onder de huidige foto. Rechts wordt er telkens de zoom van het geselecteerde stukje getoond, kwestie dat je perfect kan zien in welke mate elke telefoon om kan met het capturen van detail van de gefotografeerde scene.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:49:
Verwijderd
Echt verbazingwekkend! Ook de 4s geeft over het algemeen net zulke goede foto's. Dan is dat voor mij misschien al interessanter dan de iohone5 dat scheelt in prijs.DevilsProphet schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:07:
[...]
Hier kan je vergelijkende foto's zien tussen de Arc, iFoon 4S en iFoon 5. Let er ook op dat je twee andere foto's kan bekijken in die test door de naam van de foto aan te klikken net onder de huidige foto. Rechts wordt er telkens de zoom van het geselecteerde stukje getoond, kwestie dat je perfect kan zien in welke mate elke telefoon om kan met het capturen van detail van de gefotografeerde scene.
Maar zouden de nacht of schemerfotos ook net zo goed zijn? Vind ik van de Arc niet altijd even mooi.
Ik overweeg nu om mijn Arc te gaan rooten. Wil gewoon de stock rom aanhouden, en dan de meegeleverde apps die nutteloos zijn (ik hoef echt geen support app te hebben
) weggooien. Nu is er veel informatie te vinden over rooten, en ik heb tijdens het zoeken dit linkje gevonden. Zo op het eerste oog lijkt 't mij niet al te lastig.
Is deze tutorial compleet, of missen er nog bepaalde handelingen?
Zo heb ik het gedaan en het werkt mooi.SChief schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:58:
Nu is er veel informatie te vinden over rooten, en ik heb tijdens het zoeken dit linkje gevonden. Zo op het eerste oog lijkt 't mij niet al te lastig.Is deze tutorial compleet, of missen er nog bepaalde handelingen?
Top, weet jij misschien ook of je daarna gewoon via PCC of SEUS kan updaten zonder verlies van root?
Zag in dat draadje dat een mod zei dat updaten via WiFi mogelijk was met behoud van root, maar ik ben niet zo'n fan van updaten op die manier.
[ Voor 40% gewijzigd door S_Chief op 24-12-2012 13:29 ]
Nooit. PCC/SEUS herschrijven de volledige systeempartitie altijd. Alleen OTA-updates zijn mogelijk met behoud van root.SChief schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:05:
Top, weet jij misschien ook of je daarna gewoon via PCC of SEUS kan updaten zonder verlies van root?
Precies op het moment van jouw post paste ik de mijne aan met het OTA verhaal.
Bedankt voor je info!
Heb gisteravond Nova Launcher geïnstalleerd, dat werkt wel erg lekker zeg.
Jammer dat m'n voucher voor een prepaid creditcard leeg is, anders had ik de Prime versie gekocht.
EDIT: Volgens PTCRB zijn er twee nieuwe firmwares gekeurd:
HW Version SW Version Request Type Date Certified
A 4.0.2.A.0.84 ECO Dec 13, 2012
A 4.1.B.1.13 ECO Dec 10, 2012
Ben benieuwd! Had nooit verwacht dat er ooit nog een update zou komen voor de Xperia Arc.
Heb gisteravond Nova Launcher geïnstalleerd, dat werkt wel erg lekker zeg.
Ben benieuwd! Had nooit verwacht dat er ooit nog een update zou komen voor de Xperia Arc.
[ Voor 85% gewijzigd door S_Chief op 24-12-2012 21:34 ]
Ik was ook op zoek naar een launcher als alternatief voor xperia home en nova was een leuke, maar die werd te traag en gebruikte te veel RAM. Nu gebruik ik Zeam launcher, wreed lightweight en heeft minder last van bovenstaande problemen.
Ik zoek trouwens naar nog manieren om zo veel mogelijk vrij RAM-geheugen te hebben, naast Zeam en het verwijderen van zo veel mogelijk system-apps. Iemand nog inspiratie?
Ik zoek trouwens naar nog manieren om zo veel mogelijk vrij RAM-geheugen te hebben, naast Zeam en het verwijderen van zo veel mogelijk system-apps. Iemand nog inspiratie?
Bij dev-opties kan je de achtergrondproceslimiet verlagen. Op 2 of 3 zetten helpt wat om RAM vrij te houden en heeft niet heel veel effect op hoe vlot je telefoon werkt.
Niet elke goed gekeurde firmware wordt uitgebracht, en sommige firmwares zijn alleen voor bepaalde gebieden/regio's.SChief schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:30:
Precies op het moment van jouw post paste ik de mijne aan met het OTA verhaal.Bedankt voor je info!
Heb gisteravond Nova Launcher geïnstalleerd, dat werkt wel erg lekker zeg.Jammer dat m'n voucher voor een prepaid creditcard leeg is, anders had ik de Prime versie gekocht.
Ik verwacht anders wel dat deze update naar alle toestellen gaat komen, maar 't is afwachten.
Merk het helaas ja, krijg erg snel last van redraws met Nova terwijl de normale launcher zou blijven draaien. Dan maar terug naar stock.. Had ook een JB launcher gezien van de Xperia T hier ergens op GoT, maar die wilt niet installeren op een '11 Xperia.DevilsProphet schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:12:
Ik was ook op zoek naar een launcher als alternatief voor xperia home en nova was een leuke, maar die werd te traag en gebruikte te veel RAM. Nu gebruik ik Zeam launcher, wreed lightweight en heeft minder last van bovenstaande problemen.
Done, op drie gezet. Nu afwachten.AmbroosV schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:22:
Bij dev-opties kan je de achtergrondproceslimiet verlagen. Op 2 of 3 zetten helpt wat om RAM vrij te houden en heeft niet heel veel effect op hoe vlot je telefoon werkt.
Verwijderd
Als je root hebt dan ff dit progje in online mode runnen. Services.jar wordt dan alleen gepatched zonder allerlei andere scripts.SChief schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:20:
[...]
Merk het helaas ja, krijg erg snel last van redraws met Nova terwijl de normale launcher zou blijven draaien. Dan maar terug naar stock.. Had ook een JB launcher gezien van de Xperia T hier ergens op GoT, maar die wilt niet installeren op een '11 Xperia.
Heb (nog) geen root.
Ik wacht even totdat die nieuwe firmware beschikbaar is, dan gooi ik die er gelijk op met root. Zou het fijn vinden als ze die LED-bug hebben verholpen.
[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 26-12-2012 13:33 ]
Als je flashtool al hebt staan, samen met de juiste kernels, is het een kwestie van enkele tientallen minuten voor je root hebt op de standaard ROM. En geloof mij (en iedereen), root hebben is een stuk leuker dan geen root hebben.
Kan me voorstellen dat root leuk is ja, eindelijk van al die nutteloze apps af. Wat moet je in godsnaam met een paar jaar oude versie van Maps, support, setup en Timescape die niet eens meer werkt door de nieuwe FB policy.
En natuurlijk ook geen Insufficient Storage Available meer, ik krijg onderhand jeuk als ik die melding zie verschijnen. 
Maaaaar, ik wacht nog heel even.
Hoop dat door het rooten m'n Arc nog even mee kan, denk dat ik voorlopig nog even niet wil verlengen (wacht stiekem eigenlijk op de Xperia Z of de iPhone 5S).
Maaaaar, ik wacht nog heel even.
[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 26-12-2012 15:00 ]
Hmm, kak. Ben toch aan het rooten geslagen (ja
), maar ik kan m'n telefoon niet verbinden met Flashtool. Als ik 'em aansluit met de Back-knop ingedrukt dan geeft Windows de foutmelding dat het apparaat niet meer herkent wordt.
Grr. Ben bang dat Windows 8 niet werkt om te rooten.
EDIT: Wacht, USB Debugging staat aan. Zou dat het probleem zijn? Ik las wel dat ik die later nodig zou hebben voor de root zelf, dus dan heb ik alsnog een probleem. In de how-to staat ook dat USB Debugging aan moet staan voordat ik met stap 1 begin, dus ik deed 't wel goed (als de how-to klopt).

EDIT: Wacht, USB Debugging staat aan. Zou dat het probleem zijn? Ik las wel dat ik die later nodig zou hebben voor de root zelf, dus dan heb ik alsnog een probleem. In de how-to staat ook dat USB Debugging aan moet staan voordat ik met stap 1 begin, dus ik deed 't wel goed (als de how-to klopt).
[ Voor 43% gewijzigd door S_Chief op 28-12-2012 16:31 ]
Verwijderd
Tijdens het hele proces let ik er elke keer op dat usb debugging aanstaat en dat ook aanstaat de optie bij ontwikkelaars (of zoiets). Dan lukt het altijd.SChief schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:23:
Hmm, kak. Ben toch aan het rooten geslagen (ja), maar ik kan m'n telefoon niet verbinden met Flashtool. Als ik 'em aansluit met de Back-knop ingedrukt dan geeft Windows de foutmelding dat het apparaat niet meer herkent wordt.
Grr. Ben bang dat Windows 8 niet werkt om te rooten.
Verwijderd
Waarom wachten op de iPhone 5s?SChief schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:59:
Kan me voorstellen dat root leuk is ja, eindelijk van al die nutteloze apps af. Wat moet je in godsnaam met een paar jaar oude versie van Maps, support, setup en Timescape die niet eens meer werkt door de nieuwe FB policy.En natuurlijk ook geen Insufficient Storage Available meer, ik krijg onderhand jeuk als ik die melding zie verschijnen.
Maaaaar, ik wacht nog heel even.Hoop dat door het rooten m'n Arc nog even mee kan, denk dat ik voorlopig nog even niet wil verlengen (wacht stiekem eigenlijk op de Xperia Z of de iPhone 5S).
Ik had dat ook allemaal netjes aanstaan, 't wou echter niet lukken. Denk dat Windows 8 niet goed werkt hiermee. Zal binnenkort ff een andere laptop met Windows 7 erbij pakken. Bij het flashen met Flashtool gaat 't al niet goed, terwijl ik op deze machine, maar toen met Windows 7, ook ICS heb geflashed via Flashtool.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:28:
[...]
Tijdens het hele proces let ik er elke keer op dat usb debugging aanstaat en dat ook aanstaat de optie bij ontwikkelaars (of zoiets). Dan lukt het altijd.
Die andere optie waar je 't over hebt zal wel zijn dat je toestemming geeft om dingen te installeren van bronnen buiten de Play Store om.
Kan pas in april verlengen, en aangezien iPhones elkaar aardig snel opvolgen is het misschien slim om heel even te wachten. Domper van iPhone is wel dat je dingen niet simpel kan delen met anderen zoals Android dat wel kan. Ene kant zitten er voordelen aan een iPhone, maar er zijn ook nadelen. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel. Ben een beetje klaar om elke keer met Android aan te kloten, dat wachten op updates is ook niks.. 't Is dat Sony zo'n belachelijk mooi design en UI heeft, anders zou ik de Xperia Z niet eens als eventuele kanshebber voor mij zien. Nexus 4 vond ik ook wel aantrekkelijk, maar de moeilijke leverbaarheid en het feit dat het een LG is (ja, non-argument) houdt mij tegen. Windows Phone vind ik ook erg interessant (mooie integratie met m'n laptop), maar de Lumia 920 lijkt zijn verwachtingen niet helemaal waar te maken en de HTC 8X vind ik simpelweg lelijk.
Goed, we gaan een beetje offtopic.
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 28-12-2012 19:53 ]
Er zijn probleempjes met Windows 8 omdat de drivers niet helemaal gesigned zijn. Als je in Windows 8 driver signing check uitzet (weet niet meer helemaal hoe) werkt alles wel. Sony werkt aan een oplossing 
(is ook zo voor PC Companion en SEUS)
Verwijderd
Ik gebruik idd Windows 7 en het lukt prima.AmbroosV schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:09:
Er zijn probleempjes met Windows 8 omdat de drivers niet helemaal gesigned zijn. Als je in Windows 8 driver signing check uitzet (weet niet meer helemaal hoe) werkt alles wel. Sony werkt aan een oplossing
Vraag me op dit moment af of er nog een meerwaarde is om mijn bootloader te unlocken. Ik heb er nog een half jaar garantie op staan, maar als ik een supersnel toestel ervoor terug krijg, lijkt het me wel wat.
Verwijderd
En dus wat doe jij daaraan?SChief schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:48:
Ik heb ook nog een tijdje garantie, maar dat trage gedoe ben ik nu wel zat.
Ik heb de mijne net geroot, 't is allemaal goed gegaan (alleen had USB Debugging zichzelf uitgeschakeld toen ik ging rooten, dus die moest weer ff aan). Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat apps zichzelf elke keer afsluiten (Keypad has stopped).. 
EDIT: Opnieuw geprobeerd, zelfde gezeur. Dit is niet goed.
EDIT2: Ik ga maar opnieuw flashen met PCC, en vanaf daar weer rooten.
EDIT3: Heel stom, ik flashde de LT18i kernel na het rooten.
LT15i kernel geflasht en tot nu toe geen foutmeldingen.

EDIT3: Heel stom, ik flashde de LT18i kernel na het rooten.
[ Voor 33% gewijzigd door S_Chief op 29-12-2012 19:29 ]
Verwijderd
Ik heb zulke dingen ook weleens gehad, na de laatste flash was het uiteindelijk wel over. Let er wel op dat je tijdens het rooten flashtool hebt afgesloten. Dat had ik pas vergeten en toen ging er weer e.e.a. mis.SChief schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:32:
Ik heb de mijne net geroot, 't is allemaal goed gegaan (alleen had USB Debugging zichzelf uitgeschakeld toen ik ging rooten, dus die moest weer ff aan). Enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat apps zichzelf elke keer afsluiten (Keypad has stopped)..
Tenminste als je deze handleiding volgt
Ik ga overigens mijn Arc verkopen, kon een mooi aanbieding van wat anders vinden. Nu wil ik hem dus weer terugzetten naar de originele stock firmware. Maar tussentijds zijn er al heel wat updates geweest. Weet iemand toevallig de laatste stock rom die te downloaden is? dan zet ik die er op.
Ik weet niet of ik dan flashtool moet gebruiken, of dat ik dat met wotanserver het beste kan doen.
Dat ging allemaal goed, oplossing heb ik net in een edit gezet.
Laatste officiele update was 4.1.B.0.587, die heb ik net nog via PCC gedownload. Nu heb ik een schone telefoon met root.
[ Voor 50% gewijzigd door S_Chief op 29-12-2012 19:32 ]
Verwijderd
Bedankt, ik heb precies dezelfde versie. Wil dus wel van mijn root af komen, ik ga ff kijken hoe dat moet.SChief schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:31:
Dat ging allemaal goed, oplossing heb ik net in een edit gezet.Laatste officiele update was 4.1.B.0.587, die heb ik net nog via PCC gedownload. Nu heb ik een schone telefoon met root.
Ik zal hem toch wel een beetje gaan missen, behalve de traaagheid..

Als je de firmware herstelt via PCC dan is je root gelijk weg als het goed is.
Heb al wat apps kunnen wegpleuren (Chinees keyboard, Wisepilot, Music Unlimited), maar ik kan niet vinden waar apps als Talk, Music & Video's, Games & Apps en Support staan..
EDIT: Oeh, gevonden. /system/vendor/app
Heb al wat apps kunnen wegpleuren (Chinees keyboard, Wisepilot, Music Unlimited), maar ik kan niet vinden waar apps als Talk, Music & Video's, Games & Apps en Support staan..

[ Voor 60% gewijzigd door S_Chief op 29-12-2012 21:04 ]
Verwijderd
Maar dan heb ik weer al die apps als canal+ en weet ik wat voor franse apps erbij. Daar zit de volgende niet op te wachten. Ik probeer nu een global.ftf te flashen maar gaat nog ff niet super...SChief schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:56:
Als je de firmware herstelt via PCC dan is je root gelijk weg als het goed is.
edit:ik snap er niets van. Root ben ik wel kwijt, maar nu weer die franse (?) apps. ik heb eerst LT15i_4.1.B.0.431[Generic World FR].ftf geflashed en daarna LT15i_4.0.2.A.0.42_Generic Global maar dat maakt dus niets uit. Of heeft iedereen hier met gewone nette updates (zonder root, etc.) deze apps erbij staan?
Het is moeilijk om andere stocks te downloaden, via mediafire lukt het niet meer.
edit: het is eindelijk gelukt. terug naar android 2.3 en weer ge upt. Klaar!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 21:42 ]
Canal+?
Ik heb nog nooit Franse apps op mijn Xperia gehad.
Weet helaas even niet meer waar ik mijn ICS vandaan heb gehaald destijds..
Ik weet trouwens niet of ik er nou echt overheen kijk, maar ik kan geen optie vinden om het toestel te laten trillen EN geluid te laten maken bij inkomende e-mails..
Ik weet trouwens niet of ik er nou echt overheen kijk, maar ik kan geen optie vinden om het toestel te laten trillen EN geluid te laten maken bij inkomende e-mails..
[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 29-12-2012 23:36 ]