Bedankt is gelukt...AmbroosV schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:32:
[...]
Android 2.3? Lang drukken op het tekstinvoerveld > Invoer selecteren > Swype
Android 4.x? Wanneer je gewoon je cursor in een tekstveld zet (en het Xperia-toetsenbord opengaat) krijg je bovenin een melding langswaar je je actieve toetsenbord kan veranderen.
[afbeelding]
Tussen haakjes, het Xperia-toetsenbord heeft Swype (een eigen implementatie) ingebouwd. Gewoon in de instellingen van het toetsenbord "Vegen om te schrijven" aanzetten
In de code in de kernel die SE heeft gebakken zit een aanname dat de gebruikte batterij altijd 1500mAh is... en dat betekend dat de teller van 100 naar 0 eerder bij de 0 is dan dat de batterij werkelijk leeg is. De meeste custom en stock-based kernels hebben deze 'tekortkoming' verholpen.bigpapa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:18:
[...]
Ik wist niet dat je dan je kernel moest aanpassen...
Kan iemand mij vertellen waar dat mee te maken heeft..
Want ik heb ook een batterij erin zitten van 2450Ma en nu met deze LUPUS kernel en de nieuwe firmware erop gaat hij nu bijna 1,5 dgn mee.
Terwijl de originele maar net en dag meeging...
Maar nu gaat het wel stukken beter...
http://forum.xda-develope...read.php?t=1521597&page=1
Samenvatting:
Zonder 'feul gauge fix' loopt het percentage terug van 100% naar 1% alsof de 1500mAh batterij er nog in zit. In werkelijkheid heb je bij de 1%nog niet alles verbruikt.
Hij zal op die 1% blijven staan, en nog wel een aantal uren werken, totdat de overgebleven mAh'tjes ook op zijn.
De 'feul gauge fix' is dus niet nodig om een grotere batterij te gebruiken, maar wel handig voor het uitlezen van de echt verbruikswaarden
Samenvatting:
Zonder 'feul gauge fix' loopt het percentage terug van 100% naar 1% alsof de 1500mAh batterij er nog in zit. In werkelijkheid heb je bij de 1%nog niet alles verbruikt.
Hij zal op die 1% blijven staan, en nog wel een aantal uren werken, totdat de overgebleven mAh'tjes ook op zijn.
De 'feul gauge fix' is dus niet nodig om een grotere batterij te gebruiken, maar wel handig voor het uitlezen van de echt verbruikswaarden
Sarcasm is my superpower! What's yours?
En waarschijnlijk dus niet honderd keer een 'bijna leeg' melding te krijgen, toch?Nnoitra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:28:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1521597&page=1
Samenvatting:
Geen idee.
Maar ik vermoed dat die meldingen eenmalig getriggerd worden door een "if <value>% then #alert".
Dat zou betekenen dat je, als je eenmaal op 1% zit en die melding gekregen hebt, deze niet weer terug komt.
Maar goed, ook al heb ik niets gelezen over terugkerende "low battery" meldingen bij 1%; dit is speculatie van mijn kant
Maar ik vermoed dat die meldingen eenmalig getriggerd worden door een "if <value>% then #alert".
Dat zou betekenen dat je, als je eenmaal op 1% zit en die melding gekregen hebt, deze niet weer terug komt.
Maar goed, ook al heb ik niets gelezen over terugkerende "low battery" meldingen bij 1%; dit is speculatie van mijn kant
Ja bij nader inzien kan je weleens gelijk hebben. Dan maakt het niet zoveel uit. Als ik het goed begrijp is het nog niet goed gefixed?Nnoitra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:31:
Geen idee.
Ik vraag mij af hoe een kernel de hoeveelheid energie van een batterij kan hardcoden. Is het niet zo dat de hoeveelheid resterende energie in een batterij afgemeten wordt via het voltage dat naar het einde toe lichtjes afneemt? Of zit er in een batterij al een dergelijk intelligente firmware die kan zeggen dat er al zoveel Joules zijn opgebruikt?
Nope, niet in de officiële kernels (omdat Sony uit bljift gaan van hun orginele batterij)Nollekeuh schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:12:
Ja bij nader inzien kan je weleens gelijk hebben. Dan maakt het niet zoveel uit. Als ik het goed begrijp is het nog niet goed gefixed?
Dat kan wel kloppen, dat het verbruik gemeten wordt aan de hand van de voltage afname.DevilsProphet schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:37:
Ik vraag mij af hoe een kernel de hoeveelheid energie van een batterij kan hardcoden. Is het niet zo dat de hoeveelheid resterende energie in een batterij afgemeten wordt via het voltage dat naar het einde toe lichtjes afneemt? Of zit er in een batterij al een dergelijk intelligente firmware die kan zeggen dat er al zoveel Joules zijn opgebruikt?
Stel dat; elke zoveel voltage afname = x % van het totaal (wat de telefon aangeeft).
Als er in de kernel staat dat het max. een 1500mAh betreft, en de 'meet software' gaat hier van uit, dan zal het percentage dus gewoon aflopen tot 1%, oftewel tot er 1500mAh verbruikt is.
Maar in werkelijkheid heb je dan nog x (totaal mAh - 1500) mAh over.
Als de meet software wél weet wat het exacte, maximale mAh is, dan zal de afname in % wel kloppen
Ja maar, ik bedoelde het net omgekeerd. =)Nnoitra schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:08:
Dat kan wel kloppen, dat het verbruik gemeten wordt aan de hand van de voltage afname.
Stel dat; elke zoveel voltage afname = x % van het totaal (wat de telefon aangeeft).
Als er in de kernel staat dat het max. een 1500mAh betreft, en de 'meet software' gaat hier van uit, dan zal het percentage dus gewoon aflopen tot 1%, oftewel tot er 1500mAh verbruikt is.
Maar in werkelijkheid heb je dan nog x (totaal mAh - 1500) mAh over.
Als de meet software wél weet wat het exacte, maximale mAh is, dan zal de afname in % wel kloppen
Als de firmware van de batterij weet hoeveel Joules (mAh is zo bij de haren getrokken) er gebruikt zijn, dàn zou het mogelijk moeten zijn om het verbruik tussen 100% en 0% over een bereik van 1650mAh te spannen, ongeacht de werkelijke capaciteit van de batterij. Dat lijkt op wat er nu gebeurt.
Maar als de telefoon enkel het voltage kan lezen, dan zal het voltage trager afnemen bij eenzelfde verbruik van zoveel Joules, omdat de afname in voltage ditmaal wordt gespreid over de gehele capaciteit van de batterij (een inherente eigenschap), waardoor het bij het aflezen van het voltage dus niet uitmaakt hoeveel capaciteit de batterij nu eigenlijk heeft, aangezien dat transparant is bij deze methode.
Of mijn conjectuur zou volledig fout moeten zijn, dat kan natuurlijk ook.
Micro-HDMI werkt verdomde goed eigenlijk! Binnenkort eens met bluetooth een muis verbinden met mijn telefoon en vervolgens alles bedienen vanaf de bank gewoon omdat het kan
Het is een leuke en welkome extra alleen jammer dat weinig telefoons iets normaals met HDMI doen want op een leuk krachtige tablet of telefoon aan de TV is het echt leuk
Het is een leuke en welkome extra alleen jammer dat weinig telefoons iets normaals met HDMI doen want op een leuk krachtige tablet of telefoon aan de TV is het echt leuk
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb werkelijk geen idee of je conjectuur goed of fout is, het hele mAh/Joules/voltages verhaal voor mij héél wat jaartjes terugDevilsProphet schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:46:
[...]
Ja maar, ik bedoelde het net omgekeerd. =)
Als de firmware van de batterij weet hoeveel Joules (mAh is zo bij de haren getrokken) er gebruikt zijn, dàn zou het mogelijk moeten zijn om het verbruik tussen 100% en 0% over een bereik van 1650mAh te spannen, ongeacht de werkelijke capaciteit van de batterij. Dat lijkt op wat er nu gebeurt.
Maar als de telefoon enkel het voltage kan lezen, dan zal het voltage trager afnemen bij eenzelfde verbruik van zoveel Joules, omdat de afname in voltage ditmaal wordt gespreid over de gehele capaciteit van de batterij (een inherente eigenschap), waardoor het bij het aflezen van het voltage dus niet uitmaakt hoeveel capaciteit de batterij nu eigenlijk heeft, aangezien dat transparant is bij deze methode.
Of mijn conjectuur zou volledig fout moeten zijn, dat kan natuurlijk ook.
Maar als de telefoon uit kan lezen hoeveel mAh er verbruikt zijn, dan is het niet onlogisch dat de software deze waarde aftrekt van de, in de kernel, gedefinieerde waarde en daar het aantal resterende % op baseert..
Bij de 'feul gauge fix' zou de echt waarde dan wel uitgelezen kunnen worden en dan krijg je dus <echte waarde> minus <verbruik>, en dus een realistische resterende % waarde
Je kan ook een USB OTG kabel nemen en dan een wireless keyboard+muis ding er in stoppen, heb je muis en tobo, volwaardige desktop aan je tv dusTouchdomex schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:53:
Micro-HDMI werkt verdomde goed eigenlijk! Binnenkort eens met bluetooth een muis verbinden met mijn telefoon en vervolgens alles bedienen vanaf de bank gewoon omdat het kan![]()
Met een powered USB hub kan je dan ook nog eens een hdd of usb stick gebruiken om je arc als media center te gebruiken
[ Voor 9% gewijzigd door [NUT] op 27-10-2012 02:46 ]
zojuist CM10/FXP144 geinstalleerd op m'n Arc maar mijn god wat is dat traag zeg... telefoon/menu's zijn niet vooruit te branden... hebben jullie daar geen last van? op deze manier is het snel weer terug naar jj's rom.....
*edit* heb de 'fix' erbij geïnstalleerd en nu gaat e.e.a. een stuk smoother.......
*edit* heb de 'fix' erbij geïnstalleerd en nu gaat e.e.a. een stuk smoother.......
[ Voor 27% gewijzigd door habermas op 29-10-2012 18:50 ]
ik moet zeggen dat ik nu superenthousiast ben over CM10. Het is super-snappy, Android 4.1.2 werkt heerlijk en Google Now (in t engels) is ook echt top. Bovendien is ie nu sinds 8.30u van de lader af, heb er behoorlijk intensief mee zitten spelen en de batterij staat nog op 93(!) procent. je zou bijna denken dat ik de nieuwe Nexus 4 niet eens hoef aan te schaffen
Aanradertje!
Verwijderd
Het begint inderdaad eindelijk ergens op te lijken. Alleen video afpelen moeet nog wat stabieler gemaakt worden en dan is die al vrijwel perfect. Nu moet ik steeds de minimum frequentie richting de 700MHz verhogen want op 368MHz en lager krijg ik geheid een restart.habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:38:
ik moet zeggen dat ik nu superenthousiast ben over CM10. Het is super-snappy, Android 4.1.2 werkt heerlijk en Google Now (in t engels) is ook echt top. Bovendien is ie nu sinds 8.30u van de lader af, heb er behoorlijk intensief mee zitten spelen en de batterij staat nog op 93(!) procent. je zou bijna denken dat ik de nieuwe Nexus 4 niet eens hoef aan te schaffenAanradertje!
Wat betreft de Nexus denk ik precies hetzelfde erover. Mijn volgende telefoon gaat een Nexus worden aangezien ik toch altijd alles van de fabrikanten eruit sloop. Scheelt uiteindelijk toch een poos wachten op updates en de stock android look bevalt mij het beste.
De Nexus 4 vind ik nog steeds geen grote verbetering. Camera is waarschijnlijk minder, prestaties zijn momenteel prima op de Arc als je geen games speelt, scherm is uiteraard beter maar door het mindere design geen must-buy voor mij. Hopelijk komen Motorola of Sony nog met een Nexus nadat deze een tijdje in de picture heeft gestaan. Uiteraard blijd de nieuwe Galaxy serie ook interessant qua nieuwe technieken en features. Minimaal nog een half jaartje op de Arc
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 13:27 ]
Yep, vond het wel vreemd dat die fix nodig was. Die was ergens diep in het topic verborgen, geen vermelding van in de TS o.i.d. De fix maakte het erg smooth, daarvoor kon ik bijna geen app openen... Video afspelen (Youtube en Imdb trailers) gaat hier trouwens ook zonder enig probleem. Weet niet wat die Mhz waardes betekenen 
Ik denk wel dat ik begin december toch op de Nexus 4 overstap, de reviews zijn voorlopig razend enthousiast, de specs zijn om te smullen en voor de prijs hoef je t bijna niet te laten... Maar met deze rom houd ik het nog wel n maandje vol
p.s. batterij staat nu op 86%, bizar...
Ik denk wel dat ik begin december toch op de Nexus 4 overstap, de reviews zijn voorlopig razend enthousiast, de specs zijn om te smullen en voor de prijs hoef je t bijna niet te laten... Maar met deze rom houd ik het nog wel n maandje vol
p.s. batterij staat nu op 86%, bizar...
Is het nu zo dat de laatste versie (fxp144) alleen te flashen valt met flashtool? Of kan het ook via CWM recovery? En moet je daarnaast de kernel los flashen?
[ Voor 16% gewijzigd door Nollekeuh op 31-10-2012 11:22 ]
Is je telefoon unlockt?Nollekeuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:22:
Is het nu zo dat de laatste versie (fxp144) alleen te flashen valt met flashtool? Of kan het ook via CWM recovery? En moet je daarnaast de kernel los flashen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ah nee, alleen geroot. Ik herinner het me weer cm werkt alleen met een geunlockte bootlader.
[ Voor 16% gewijzigd door Nollekeuh op 31-10-2012 11:29 ]
Stimmt dus je moet unlocken.Nollekeuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Ah nee, alleen geroot. Ik herinner het me weer cm werkt alleen met een geunlockte bootlader.
Iemand nog tips voor een kernel bij FXP Jelly Bean?
Wil graag veranderen en dat zal MIUI worden of Jelly Bean. Alleen zoek ik nog een goede kernel erbij. Op dit moment heb ik Ultimate HD 2.0 + Kernel Sega. Lagfree + sio op 1200Mhz en dat draait als een trein. Alleen wil gewoon weer wat anders proberen. Heb deze nu zeker 2 weken en eigenlijk wil ik wel wat anders proberen. Anders ga ik terug naar Ultimate HD 1.0 of 2.0 1.0 was al perfect want alles deed het en het was snel
Alleen nu de kernel iemand tips voor een fijne combinatie met Jelly Bean? Desnoods zelfs AOKP of CAMP...
Wil graag veranderen en dat zal MIUI worden of Jelly Bean. Alleen zoek ik nog een goede kernel erbij. Op dit moment heb ik Ultimate HD 2.0 + Kernel Sega. Lagfree + sio op 1200Mhz en dat draait als een trein. Alleen wil gewoon weer wat anders proberen. Heb deze nu zeker 2 weken en eigenlijk wil ik wel wat anders proberen. Anders ga ik terug naar Ultimate HD 1.0 of 2.0 1.0 was al perfect want alles deed het en het was snel
Alleen nu de kernel iemand tips voor een fijne combinatie met Jelly Bean? Desnoods zelfs AOKP of CAMP...
Verwijderd
Fusion 3.5 werkt het beste voor mij (ivm overclock profiel). Zonder overclocken zou ik voor fusion 3.4 (non-overclock) gaan. Lupus is ook goed maar geeft mij wat wifi issues. Nieuwe stock kernels geen idee maar mijn ervaring is dat die vaak vrij slecht presteren. Heb nog nooit zon goede batterij gehad als op fusion 3.5 + kxp r5 (=FXP143).Touchdomex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:43:
EDIT: schijnbaar komen er morgen 2 nieuwe fusion kernels beschikbaar voor fxp144. geen idee of die ook werken op oudere fxp versies.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 11:10 ]
Morgen dus Fusion kernel + FXP 144 of 145. Denk dat zoiets wel voldoende is. Of welk nummertje FXP dan ook maar is nu.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:08:
[...]
Fusion 3.5 werkt het beste voor mij (ivm overclock profiel). Zonder overclocken zou ik voor fusion 3.4 (non-overclock) gaan. Lupus is ook goed maar geeft mij wat wifi issues. Nieuwe stock kernels geen idee maar mijn ervaring is dat die vaak vrij slecht presteren. Heb nog nooit zon goede batterij gehad als op fusion 3.5 + kxp r5 (=FXP143).
EDIT: schijnbaar komen er morgen 2 nieuwe fusion kernels beschikbaar voor fxp144. geen idee of die ook werken op oudere fxp versies.
Maar is het niet mogelijk om je register aan te passen voor die batterij.
Je kan met de computer ook via het register alles aanpassen.
Android heb ook een register, kan je daar dat niet aanpassen...
Met mijn eigen telefoon HTC zit ook een veel grotere batterij in, maar die loopt zonder een kernel aan te passen wel juist leeg. Wel met een software matig programmatje Batt Solo Widget.
Die voldoet precies aan de juiste percentages.. De batterij geeft 0% aan terwijl de widget nog 15% aangeeft..
Met mijn eigen telefoon HTC zit ook een veel grotere batterij in, maar die loopt zonder een kernel aan te passen wel juist leeg. Wel met een software matig programmatje Batt Solo Widget.
Die voldoet precies aan de juiste percentages.. De batterij geeft 0% aan terwijl de widget nog 15% aangeeft..
Ik heb op mijn vrouws telefoon ook Jellybean draaien, met de kernel LUPUS.Touchdomex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:43:
Alles draait als een Jekko, mijn vrouw zeg het zelf, hij is nog sneller als ie van de fabriek af kwam..
Dus Kernel LUPUS en ROM JELLY SANDWICH.
Foutbigpapa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:02:
[...]
Ik heb op mijn vrouws telefoon ook Jellybean draaien, met de kernel LUPUS.
Alles draait als een Jekko, mijn vrouw zeg het zelf, hij is nog sneller als ie van de fabriek af kwam..
Dus Kernel LUPUS en ROM JELLY SANDWICH.
je draait gewoon ics met een jb sausje.
Iemand ervaringen met het fixen van je build.prop?
Ik denk dat die niet meer goed staat maar weet bij goed niet hoe ik dat moet aanpassen

Handig om ff de aanleiding van deze post te quoten, nu komt ie er zo ff tussendoor fietsenbigpapa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:55:
Maar is het niet mogelijk om je register aan te passen voor die batterij.
Op je Arc loopt de batterij ook 'juist' leeg, dat is het punt niet
De 'batterij meter' kan het echte batterij niveau niet uitlezen, en dat dus ook op je HTC niet goed
En over dergelijk widgets staat, als ik me het goed herinner, in het XDA topic welke ik eerder gepost heb het nodige geschreven. Het kwam er op neer dat ook die niet goed om konden gaan met grotere batterijen.
Iemand nog tips? Ik ben bezig met het unlocken van de bootloader, maar krijg geen response van de telefoon. Juiste drivers geinstalleerd, blauwe led brand (fastboot modus), maar geen response op ingegeven commands.
Kan het te maken hebben met het feit dat de telefoon al geroot is of ICS draait?
Edit: inmiddels response van de telefoon, fastboot stond in een andere map. Echter het unlocken failed.... met 0xffffffff... als response.
Edit2: gelukt, SE wil de eerste 14 tekens van de imei...
Kan het te maken hebben met het feit dat de telefoon al geroot is of ICS draait?
Edit: inmiddels response van de telefoon, fastboot stond in een andere map. Echter het unlocken failed.... met 0xffffffff... als response.
Edit2: gelukt, SE wil de eerste 14 tekens van de imei...
[ Voor 25% gewijzigd door Nollekeuh op 02-11-2012 10:33 ]
Ik heb Android versie 4.0.4. op mijn Arc (LT15i) gezet en heb SPIJT!
Telefoon is supertraag en apps ook (Airport City loopt de helft van de tijd vast).
Kan ik terug naar de 'stock' Android-versie of is er een manier om hem weer snel te maken met behoud van deze Android-versie?
En probeer het eenvoudig te houden, alsjeblieft.
Telefoon is supertraag en apps ook (Airport City loopt de helft van de tijd vast).
Kan ik terug naar de 'stock' Android-versie of is er een manier om hem weer snel te maken met behoud van deze Android-versie?
Met Sony Update Service een volledige reset uitvoeren lost veel problemen op. Veel apps hebben moeite met de overstap van Android 2.3 naar 4.0, als je dus een schone installatie doet (erg simpel) loopt alles veel vlotter.Yackall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:07:
Ik heb Android versie 4.0.4. op mijn Arc (LT15i) gezet en heb SPIJT!![]()
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Hey Ambroos,AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:29:
[...]
Met Sony Update Service een volledige reset uitvoeren lost veel problemen op. Veel apps hebben moeite met de overstap van Android 2.3 naar 4.0, als je dus een schone installatie doet (erg simpel) loopt alles veel vlotter.
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Dank!
Ik zit nu nog op mijn werk maar ga het vanavond gelijk proberen.
Ik hoop dat het een beetje helpt, want op dit moment is het een erg frustrerende situatie.
Nu ik hier toch ben, ik zie iedereen schrijven over 'rooten' en 'kernels'.
Wat gebeurt er als je je smartphone 'root'?
Greetz.
Thijs.
Bij het rooten krijg je meer rechten op je telefoon. Je kan alle systeembestanden aanpassen bijvoorbeeld. Sinds Android 4 is dit naar mijn mening helemaal niet meer interessant tenzij je echt ingrijpende veranderingen wilt doorvoeren.Yackall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:34:
[...]
Hey Ambroos,
Dank!
Ik zit nu nog op mijn werk maar ga het vanavond gelijk proberen.
Ik hoop dat het een beetje helpt, want op dit moment is het een erg frustrerende situatie.
Nu ik hier toch ben, ik zie iedereen schrijven over 'rooten' en 'kernels'.
Wat gebeurt er als je je smartphone 'root'?
Greetz.
Thijs.
Een andere kernel kan wel interessant zijn. Met een nieuwe kernel kan je je telefoon bijvoorbeeld op 1.8Ghz ipv 1Ghz laten lopen en dat verschil merk je wel. Het nadeel aan een andere kernel (en rooten) is dat je je recht op garantie verliest en geen updates/softwareherstel meer kan doen via de tools van Sony zelf zonder de root/unlock eerst ongedaan te maken.
Ik zou eerst eens gewoon een volledige reset met Update Service proberen. Eventueel kan je bij Instellingen > Apps > Alle Apps een deel applicaties (zoals "Verbonden apparaten" en "E-mail" + "Exchange-ondersteuning") volledig uitschakelen als je ze niet gebruikt. Dat zorgt er dan ook voor dat ze niet op de achtergrond in het geheugen draaien.
Grtz,
Ambroos
Ah, overclocken. Nu hebben we het ergens over.AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:42:
[...]
Bij het rooten krijg je meer rechten op je telefoon. Je kan alle systeembestanden aanpassen bijvoorbeeld. Sinds Android 4 is dit naar mijn mening helemaal niet meer interessant tenzij je echt ingrijpende veranderingen wilt doorvoeren.
Een andere kernel kan wel interessant zijn. Met een nieuwe kernel kan je je telefoon bijvoorbeeld op 1.8Ghz ipv 1Ghz laten lopen en dat verschil merk je wel. Het nadeel aan een andere kernel (en rooten) is dat je je recht op garantie verliest en geen updates/softwareherstel meer kan doen via de tools van Sony zelf zonder de root/unlock eerst ongedaan te maken.
Ik zou eerst eens gewoon een volledige reset met Update Service proberen. Eventueel kan je bij Instellingen > Apps > Alle Apps een deel applicaties (zoals "Verbonden apparaten" en "E-mail" + "Exchange-ondersteuning") volledig uitschakelen als je ze niet gebruikt. Dat zorgt er dan ook voor dat ze niet op de achtergrond in het geheugen draaien.
Grtz,
Ambroos
Je kunt de processor van een Arc op 1.8Ghz laten draaien zonder temperatuur-problemen?
En wat doet je batterij dan?
En uit jouw ervaring, zou de Arc op stockspeed Android 4.0.4 wel aan moeten kunnen?
1.8Ghz gaat stabiel, tijdens zwaar gebruik gaat je batterij wel sneller leeg. Temps zijn geen probleem.Yackall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:50:
[...]
Ah, overclocken. Nu hebben we het ergens over.![]()
Je kunt de processor van een Arc op 1.8Ghz laten draaien zonder temperatuur-problemen?
En wat doet je batterij dan?
En uit jouw ervaring, zou de Arc op stockspeed Android 4.0.4 wel aan moeten kunnen?
Op 1Ghz zou ook vlot moeten gaan. Zolang je niet teveel apps en vooral weinig widgets en geen live wallpaper hebt valt het goed mee.
Ok, dank.AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:12:
[...]
1.8Ghz gaat stabiel, tijdens zwaar gebruik gaat je batterij wel sneller leeg. Temps zijn geen probleem.
Op 1Ghz zou ook vlot moeten gaan. Zolang je niet teveel apps en vooral weinig widgets en geen live wallpaper hebt valt het goed mee.
ik ga vanavond eerst wel de update service gebruiken. Stel dat dat toch niet het juiste resultaat geeft, hoe kom ik dan aan een betrouwbare 'kernel'?
XDA-Developers. Is wat zoeken... Ik ben al een tijdje uit het hele 2011-Xperia-gedoe maar vroeger waren de NightElf kernels erg goed. Als je er eentje zoekt laat je maar iets weten en dan ga ik op verkenningYackall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:26:
[...]
Ok, dank.
ik ga vanavond eerst wel de update service gebruiken. Stel dat dat toch niet het juiste resultaat geeft, hoe kom ik dan aan een betrouwbare 'kernel'?
Een Arc op 1.8? Jij durft!AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:12:
[...]
1.8Ghz gaat stabiel, tijdens zwaar gebruik gaat je batterij wel sneller leeg. Temps zijn geen probleem.
Een Arc S op 1.8, dat is te doen.
Een Arc op 1.8, I don't think so
In principe is een Arc S gewoon een Arc toch.Nnoitra schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:38:
[...]
Een Arc op 1.8? Jij durft!![]()
Mijn Arc S heeft ook vrolijk op 2 gedraaid maar dat kost mij teveel batterij.
Arc en Arc S zijn exact hetzelfde. Op een bepaald moment had Qualcomm ook door dat hun CPU's makkelijk veel hogere snelheden aankonden en hebben ze gewoon een nieuwe standaardsnelheid op die CPU geplakt. In de praktijk kunnen bijna alle Xperia's uit 2011 gemakkelijk op 1,8Ghz draaien, de meesten zelfs op 2Ghz zonder problemen.Nnoitra schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:38:
[...]
Een Arc op 1.8? Jij durft!![]()
Top! Ik laat het weten. Nog ruim een uur werken en dan mag ik naar huis. Is wel weer mooi geweest dan.AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:38:
[...]
XDA-Developers. Is wat zoeken... Ik ben al een tijdje uit het hele 2011-Xperia-gedoe maar vroeger waren de NightElf kernels erg goed. Als je er eentje zoekt laat je maar iets weten en dan ga ik op verkenning

Wat voor software heb jij daarvoor gebruikt dan?Touchdomex schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:42:
[...]
In principe is een Arc S gewoon een Arc toch.
Mijn Arc S heeft ook vrolijk op 2 gedraaid maar dat kost mij teveel batterij.
Het lijkt me wel cool, om mijn Arc op 1.8 of 2.0 te laten draaien.
Ultimate HD 1.0 met een Sega kernel. I/O op sio en de governer op lagfree.Yackall schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:06:
[...]
Wat voor software heb jij daarvoor gebruikt dan?
Het lijkt me wel cool, om mijn Arc op 1.8 of 2.0 te laten draaien.
Draait als een trein vanaf 1000Mhz. Alles daarboven is sneller maar ook meer batterij.
Overigens heb ik nu dus weer 1.0 ipv 2.0. 1.0 draaide namelijk eigenlijk perfect en 2.0 draait in verhouding niet zo lekker als 1.0. Gaat wel om ultimate HD.
[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 02-11-2012 22:14 ]
En heb je enig zicht op de gevolgen voor de hardware op lange termijn? De meeste mensen hebben na maximaal 2 jaar toch weer een nieuwe telefoon, maar desalniettemin zonde om je cpu te laten doorbranden.AmbroosV schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:57:
[...]
Arc en Arc S zijn exact hetzelfde. Op een bepaald moment had Qualcomm ook door dat hun CPU's makkelijk veel hogere snelheden aankonden en hebben ze gewoon een nieuwe standaardsnelheid op die CPU geplakt. In de praktijk kunnen bijna alle Xperia's uit 2011 gemakkelijk op 1,8Ghz draaien, de meesten zelfs op 2Ghz zonder problemen.
Heb net even de installatie-instructies doorgelezen; gaat me toch een beetje boven mijn pet.Touchdomex schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:13:
[...]
Ultimate HD 1.0 met een Sega kernel. I/O op sio en de governer op lagfree.
Draait als een trein vanaf 1000Mhz. Alles daarboven is sneller maar ook meer batterij.
Overigens heb ik nu dus weer 1.0 ipv 2.0. 1.0 draaide namelijk eigenlijk perfect en 2.0 draait in verhouding niet zo lekker als 1.0. Gaat wel om ultimate HD.
Ik weet alles van mijn eigen pc (zelf gebouwd, overclocked, etc), maar hier weet ik echt niks van.
Is er een 'overclock-voor-dummies'-guide ergens?
Ik zou het wel leuk vinden, namelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Yackall op 03-11-2012 17:07 ]
Momenteel draai ik JB AOKP build 5 (met Best Fixes) i.c.m Fusion kernel 3.6 en Baseband 77.
Alles werkt en het draait als een zonnetje, zoals Jellybean bedoeld is! Zeker een aanrader!
Als iemand interesse heeft wil ik alle files wel even bij elkaar zoeken.
Batterijverbruik is ook prima trouwens:
Alles werkt en het draait als een zonnetje, zoals Jellybean bedoeld is! Zeker een aanrader!
Als iemand interesse heeft wil ik alle files wel even bij elkaar zoeken.
Batterijverbruik is ook prima trouwens:

[ Voor 15% gewijzigd door Xqlusive op 04-11-2012 11:54 ]
Niks kan tippen aan een bloatware vrije afgeslankte 062 gb rom kwa snelheid.
Bovenstaande combo heb ik een paar dgn gedraaid.
Maar ben weer terug op good old 062 .
Wat een verademing.
Bovenstaande combo heb ik een paar dgn gedraaid.
Maar ben weer terug op good old 062 .
Wat een verademing.
Verwijderd
Ben ik niet mee eens. Snelheid is inmiddels op hetzelfde niveau. Als je niet van animaties houd kun je ze uitzetten. Dan krijg je meer een GB feel. Mult-tasking is echter vele malen beter op JB. Op GB had ik bijna altijd dat een zware app als Opera opnieuw ingeladen moest worden na schakelen. Op JB gebeurt dit veel minder en bij minder zware apps zo goed als nooit. De functionaliteit (notificaties etc) van JB wil ik inmiddels ook niet meer kwijt trouwens. Maar goed ieder zijn ding
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn Xperia Arc.
Ik heb de telefoon helemaal ontladen ( was vergeten aan de lader te doen ), en nu wil hij niet meer opstarten.
Als ik hem aan de lader doe, gaat eerst de rode led een paar keer knipperen en dan springt de led op groen! Na een half uurtje ongeveer begint dit hele proces overnieuw.
Het zal waarschijnlijk een accu probleempje zijn, maar weet iemand een work-around?
Ik heb de telefoon helemaal ontladen ( was vergeten aan de lader te doen ), en nu wil hij niet meer opstarten.
Als ik hem aan de lader doe, gaat eerst de rode led een paar keer knipperen en dan springt de led op groen! Na een half uurtje ongeveer begint dit hele proces overnieuw.
Het zal waarschijnlijk een accu probleempje zijn, maar weet iemand een work-around?
Verwijderd
Misschien los contact tussen accu en telefoon?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:03:
Ik heb een probleem met mijn Xperia Arc.
Ik heb behoorlijk veel geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om cm10 versie fxp145 erop te zetten. Errors bij het flashen van het zipbestand vanuit cwm recovery (status 7). Andere kernel (fusion 3.7) had ook geen zin. Wipen van dalvik/cache/data brengt ook geen soelaas.
Uit de reacties op xda begrijp ik dat deze rom nog verre van optimaal is, en niet kan tippen qua dagelijkse gebruiksvriendelijkheid aan de stock rom. De rom heeft nog vele bugs.
Uit de reacties op xda begrijp ik dat deze rom nog verre van optimaal is, en niet kan tippen qua dagelijkse gebruiksvriendelijkheid aan de stock rom. De rom heeft nog vele bugs.
Verwijderd
Hmm geen idee. KXP (AOKP) werkt prima voor dagelijks gebruik. Er is wel een reeks fixes nodig zoals ook op FXP het geval is. Wat in ieder geval wel werkt:Nollekeuh schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:38:
Ik heb behoorlijk veel geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om cm10 versie fxp145 erop te zetten. Errors bij het flashen van het zipbestand vanuit cwm recovery (status 7). Andere kernel (fusion 3.7) had ook geen zin. Wipen van dalvik/cache/data brengt ook geen soelaas.
Baseband 72
Fusion Kernel 3.6 + ZRAM disabled + Modules (3.7 moet ik nog proberen, ZRAM enabled is trager bij mij)
KXP r5
GApps JB-2012-10-11
Baseband 72 Libs
AOKP r5 fixes (FXP144)
KXP r5 WiFi hotspot fix
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 17:26 ]
Afgezien van de baseband (77) gebruik ik dezelfde combi, werkt perfect!
Zeker een aanrader voor mensen die JB willen proberen.
Persoonlijk merk ik weinig verschil tussen GB en JB wat snelheid betreft, alles gaat heerlijk vloeiend en direct.
Ik wil echt niet meer terug, ICS zou ik nog willen overwegen, maar GB echt niet, ben ondertussen te gewend aan de extra features van JB.
Korte impressie van de rom en de manier waarop hij draait!
YouTube: Jelly Bean 4.1.2 AOKP Build 5 on Xperia Arc (lt15i)
Zeker een aanrader voor mensen die JB willen proberen.
Persoonlijk merk ik weinig verschil tussen GB en JB wat snelheid betreft, alles gaat heerlijk vloeiend en direct.
Ik wil echt niet meer terug, ICS zou ik nog willen overwegen, maar GB echt niet, ben ondertussen te gewend aan de extra features van JB.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:22:
[...]
Baseband 72
Fusion Kernel 3.6 + ZRAM disabled + Modules (3.7 moet ik nog proberen, ZRAM enabled is trager bij mij)
KXP r5
GApps JB-2012-10-11
Baseband 72 Libs
AOKP r5 fixes (FXP144)
KXP r5 WiFi hotspot fix
[ Voor 12% gewijzigd door Xqlusive op 05-11-2012 22:03 ]
klasse rom
edit;
link weggehaald
schijnbaar is de rom en topic verwijderd.
edit;
link weggehaald
schijnbaar is de rom en topic verwijderd.
[ Voor 73% gewijzigd door jejeh op 06-11-2012 17:08 ]
sowww das wel heel rap zeg!Xqlusive schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:55:
heb net een weekje de CM10/FXP144 JB ROM draaien die het ook goed doet, maar zo snappy als in jouw filmpje is ie nou ook weer niet. misschien toch maar weer even switchen
in die zip zitten ook naast de boot.img en de wifimodules/zram disabler óók een zram-enabler en een .apk. flash/installeer je die ook?
wil t morgenochtend in deze volgorde doen:
1. wipe data/cache/dalvik
2. flash baseband (in fastboot)
3. flash kernel
4. flash Wifi-modules (in recovery)
5. flash ROM
6. flash GApps
7. flash Baseband Libs
8. flash AOKP r5 fixes
9. flash wifi-fix
[ Voor 40% gewijzigd door habermas op 06-11-2012 00:22 ]
Alleen de wifi modules zijn nodig, in mijn ervaring en ook die van bassie112 heeft zram geen positief effect.habermas schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:59:
in die zip zitten ook naast de boot.img en de wifimodules/zram disabler óók een zram-enabler en een .apk. flash/installeer je die ook?
Met de zram-enabler zet je het aan, en met de zram-disabler zet je de functie weer uit.
De .apk is een applicatie om de kloksnelheid en governors/schedulers in te stellen. Je kan prima een andere app (Antutu, NoFrills enz) gebruiken om dit te doen, echter bevat AOKP al een ingebouwde optie hiervoor. Deze optie is te vinden onder Rom Control --> Performance.
[ Voor 13% gewijzigd door Xqlusive op 06-11-2012 00:10 ]
ok thanks dan laat ik die zram zitten. moet er nog veel ingesteld worden met die applicatie? ik las dat die kloksnelheid wel op 1.8 gezet kon worden?
De max voor deze rom kernel ligt op 1.6 GHz, welke in mijn ogen zonder problemen ingesteld kan worden. Veel hoger is wel wat riskant in mijn ogen, in mijn geval (Arc ipv Arc S) is 1.6 al een overclock van 60%. Let wel, je batterijverbruik gaat omhoog en het blijft natuurlijk overclocken, dus niet helemaal zonder risico.
Over je volgorde van installeren, als ik het niet mis heb moeten de wifi-modules NA de rom geïnstalleerd worden, aangezien er Android systeembestanden worden aangepast/toegevoegd welke pas aanwezig zijn na het installeren van de rom. Hetzelfde geldt voor het aan- of uitzetten van zram (volgens mij staat het standaard uit).
Dit is de volgorde die ik heb aangehouden, en ook werd aangeraden door Besttt (maker van de fixes)
1. Flash Baseband
2. Flash kernel
3. wipe data/cache/dalvik (factory reset (is data/cache/system) + dalvik cache wipe)
4. flash ROM
5. flash GApps
6. flash AOKP r5 fixes
7. flash wifi modules
8. flash zram enabler (optioneel)
9. flash Baseband Libs
10. flash wifi-fix
Toevoeging:
Baseband en kernel kunnen eigenlijk altijd geflashed worden zonder wipes of wat dan ook aangezien deze compleet los staan van de rom ('fysiek' andere locatie). Het is dus prima mogelijk om ondertussen van kernel/baseband te wisselen zonder iets te wipen (enkel fastboot/flashtool nodig). Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de bijbehorende modules en natuurlijk compatibiliteit van rom en kernel.
Over je volgorde van installeren, als ik het niet mis heb moeten de wifi-modules NA de rom geïnstalleerd worden, aangezien er Android systeembestanden worden aangepast/toegevoegd welke pas aanwezig zijn na het installeren van de rom. Hetzelfde geldt voor het aan- of uitzetten van zram (volgens mij staat het standaard uit).
Dit is de volgorde die ik heb aangehouden, en ook werd aangeraden door Besttt (maker van de fixes)
1. Flash Baseband
2. Flash kernel
3. wipe data/cache/dalvik (factory reset (is data/cache/system) + dalvik cache wipe)
4. flash ROM
5. flash GApps
6. flash AOKP r5 fixes
7. flash wifi modules
9. flash Baseband Libs
10. flash wifi-fix
Toevoeging:
Baseband en kernel kunnen eigenlijk altijd geflashed worden zonder wipes of wat dan ook aangezien deze compleet los staan van de rom ('fysiek' andere locatie). Het is dus prima mogelijk om ondertussen van kernel/baseband te wisselen zonder iets te wipen (enkel fastboot/flashtool nodig). Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de bijbehorende modules en natuurlijk compatibiliteit van rom en kernel.
[ Voor 21% gewijzigd door Xqlusive op 06-11-2012 01:06 ]
ok ga ik die volgorde aanhouden. hier ook de Arc (zonder S) dus ik zal em op 1.6 1.5 houden
dank!
zat er ook even over te denken om alleen de kernel/baseband te flashen en m'n huidige rom te houden maar doe t gelijk maar in 1x goed..
zat er ook even over te denken om alleen de kernel/baseband te flashen en m'n huidige rom te houden maar doe t gelijk maar in 1x goed..
[ Voor 43% gewijzigd door habermas op 06-11-2012 00:50 ]
Verwijderd
Ik zou ook de zram disabler flashen voor de zekerheid. Ik kan me herinneren dat sinds fxp144 zram standaard aan stond. Geen idee of dit via kernel of rom gaat want fxp heeft in de rom wel zram opties.habermas schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:39:
ok ga ik die volgorde aanhouden. hier ook de Arc (zonder S) dus ik zal em op 1.6 1.5 houdendank!
Zram geeft je telefoon meer geheugen ten koste van cpu kracht. Je geheugen wordt nanelijk gecomprimeerd. Mijn ervaring op de arc (1-1.4ghz) is dat zram je telefoon minder responsief maakt als je redelijk veel apps/achtergrond processen hebt lopen. Liever zet ik de minfree values op 75mb (50 is te weinig in mijn geval) om geheugen vrij te houden. Dit kan ook in het aoko menu.
ik heb de Baseband (met Flashboot) en de Kernel (met Fastboot) en ROM geflashed, was nog n heel werk, was vergeten dat dat met Flasboot ging 
de rest vd addons inmiddels ook. starten jullie de telefoon helemaal op nadat ie de rom heeft geinstalleerd? bij mij liep ie toen vast bij het 'updaten vd apps'.
verder heb ik volgens mij niet goed gewiped, want ik heb al m'n apps enzo gewoon nog.. heb factory reset en dalvik wipe gedaan
de rest vd addons inmiddels ook. starten jullie de telefoon helemaal op nadat ie de rom heeft geinstalleerd? bij mij liep ie toen vast bij het 'updaten vd apps'.
verder heb ik volgens mij niet goed gewiped, want ik heb al m'n apps enzo gewoon nog.. heb factory reset en dalvik wipe gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 06-11-2012 11:04 ]
Iemand enig idee? Ik krijg namelijk telkens build.prop foutmeldingen bij het installeren van roms en wil eigenlijk wel weer Jelly Bean draaien maar dat kan niet want hij begint te janken over mijn build.prop...Touchdomex schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:24:
Iemand ervaringen met het fixen van je build.prop?Ik denk dat die niet meer goed staat maar weet bij goed niet hoe ik dat moet aanpassen
Oh ja hij staat gewoon op LT18i... Wat hij zou moeten zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 06-11-2012 11:10 ]
Na het installeren van de rom heb ik direct daarna de modules en fixes geflasht, dan zou het prima moeten werken.habermas schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:58:
ik heb de Baseband (met Flashboot) en de Kernel (met Fastboot) en ROM geflashed, was nog n heel werk, was vergeten dat dat met Flasboot ging
Na een volledige wipe zou er niks meer van je vorige apps op moeten staan, misschien dat je google backup aan hebt staan, en hij direct alles weer hersteld/gesynchroniseerd heeft?
Aangezien je tel wel weer is opgestart; werkt hij nu goed?
[ Voor 3% gewijzigd door Xqlusive op 06-11-2012 11:10 ]
ok je laat em dus niet een keer helemaal opstarten na het flashen vd rom. ik heb idd google backup aanstaan, maar was niet ingelogd bij de eerste opstart. heb misschien de reset toch niet goed gedaan. ik kijk het even een dag aan, anders doe ik nog een keer factory reset + roms + add-ons, dat is het werk niet... voorlopig lijkt ie het goed te doen, heb em met CPU Master op 134.4 (default) min en 1516.8 max MHz staan, schuifje is niet heel erg precies
Dat hij niet exact op 1500 MHz kan klopt, je cpu schaalt in grotere stappen, om en nabij de 100MHz per stap.
Als je zeker wilt weten dat de reset helemaal goed gaat, kan je voor de zekerheid de betreffende partities ook nog opnieuw formatteren. Dit is te vinden onder 'mounts and storage' in cwm recovery. Daar moet je dan /data, /system en /cache formatteren.
Als je zeker wilt weten dat de reset helemaal goed gaat, kan je voor de zekerheid de betreffende partities ook nog opnieuw formatteren. Dit is te vinden onder 'mounts and storage' in cwm recovery. Daar moet je dan /data, /system en /cache formatteren.
Misschien denkt je telefoon nu dat hij een LT15i is? Die van mij heeft ook regelmatig een identiteitscrisis....Touchdomex schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:07:
[...]
Iemand enig idee? Ik krijg namelijk telkens build.prop foutmeldingen bij het installeren van roms en wil eigenlijk wel weer Jelly Bean draaien maar dat kan niet want hij begint te janken over mijn build.prop...
Oh ja hij staat gewoon op LT18i... Wat hij zou moeten zijn...
Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe deze problemen te fixen zijn buitenom het woordje LT15i in LT18i veranderen of andersom.
heb t toch maar even opnieuw gedaan (behalve baseband en kernel) en kreeg nu wel zoals het hoort de instellingen walkthrough en een 'cleane' en snelle phone. ziet er allemaal top uit, bedankt voor de hulp
Build.prop staat al op LT18i daarom ook. Tenzij daar iets niet aan klopt maar dat lijkt mij vrij sterk. Ik had er destijds ook al last van bij MIUI vandaar dat ik ook naar Ultimate HD ben gegaan maar zou wel graag willen weten hoe ik het oplos.Xqlusive schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
[...]
Misschien denkt je telefoon nu dat hij een LT15i is? Die van mij heeft ook regelmatig een identiteitscrisis....
Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe deze problemen te fixen zijn buitenom het woordje LT15i in LT18i veranderen of andersom.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ro.build.product=LT18i ro.build.description=LT18i-user 4.0.4 4.1.B.0.587 tL1_3w test-keys ro.product.brand=SEMC ro.product.name=LT18i_1255-1753 ro.product.device=LT18i ro.build.tags=release-keys ro.build.fingerprint=SEMC/LT18i_1255-1753/LT18i:4.0.4/4.1.B.0.587/tL1_3w:user/release-keys |
Eerste gedeelte en alles lijkt goed te staan.
code:
1
2
3
4
5
6
| ro.semc.product.model=LT18i ro.semc.ms_type_id=AAD-3880097-AV ro.semc.version.fs=WORLD-i ro.semc.product.name=Xperia arc S ro.semc.product.device=LT18 ro.product.model=LT18i |
Bij de 2e staat er alleen geen i achter de LT18i. Maar dit kan toch niet het probleem zijn?
Lijkt me opzich best essentieel, probeer het zou ik zeggenTouchdomex schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:50:
[...]
Bij de 2e staat er alleen geen i achter de LT18i. Maar dit kan toch niet het probleem zijn?
Dan gaan wij daar vanavond eens mee bezigXqlusive schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:56:
[...]
Lijkt me opzich best essentieel, probeer het zou ik zeggen
alles loopt als n zonnetje, alleen krijg ik bij Google Now voice output (engelse damestem) niet voor elkaar. heb voice-to-text etc. allemaal enabled. hij lijkt niet de laatste versie van Google Now te hebben (ook geen Stocks etc.). das natuurlijk wel jammer.
nu kwam ik dit tegen: Android 4.2 Transformation Pack
schijnt volgens PlanetAndroid op elke telefoon met 4.0 of hoger te werken, maar ik heb het nog niet werkend. er staat wel: Important: You need to be deodexed to use this mod!
weet iemand wat dat is?
*edit* heb Google Search nog een keer geforced geupdate vanaf de Google Play Store op t web, en nu heb ik wel de laatste cards (Stocks, Movies etc.). Nu nog die damesstem
*edit 2* damesstem is ook terug, heb wat met de volumes zitten spelen (van de defaults af) en dat hielp
schijnt volgens PlanetAndroid op elke telefoon met 4.0 of hoger te werken, maar ik heb het nog niet werkend. er staat wel: Important: You need to be deodexed to use this mod!
weet iemand wat dat is?
*edit* heb Google Search nog een keer geforced geupdate vanaf de Google Play Store op t web, en nu heb ik wel de laatste cards (Stocks, Movies etc.). Nu nog die damesstem
*edit 2* damesstem is ook terug, heb wat met de volumes zitten spelen (van de defaults af) en dat hielp
[ Voor 20% gewijzigd door habermas op 06-11-2012 13:53 ]
Owjah, had ik nog even moeten zeggen iddhabermas schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:28:
alles loopt als n zonnetje, alleen krijg ik bij Google Now voice output (engelse damestem) niet voor elkaar. heb voice-to-text etc. allemaal enabled. hij lijkt niet de laatste versie van Google Now te hebben (ook geen Stocks etc.). das natuurlijk wel jammer.
weet iemand wat dat is?
Er zit nog een bug in het geluid na het installeren van de rom, de oplossing (het wijzigen van het volume) heb je ook al gevonden. Dit geldt ook voor de wekker,nogal lullig als je je verslaapt hierdoor...
hehe np
denk je dat we dat 4.2 Transformation Pack op deze rom zouden kunnen installeren? dan hoef ik voorlopig helemaal geen Nexus 4 meer
denk je dat we dat 4.2 Transformation Pack op deze rom zouden kunnen installeren? dan hoef ik voorlopig helemaal geen Nexus 4 meer
Geen idee, zal het eens bekijken, klinkt wel interessant!
Ik heb momenteel ook nog helemaal geen behoefte aan een nieuwe telefoon, hij kan nog prima meekomen met de huidige toppers, daarnaast vragen nog steeds veel mensen wat voor telefoon het is, omdat hij er zo mooi uit ziet!
Ik heb momenteel ook nog helemaal geen behoefte aan een nieuwe telefoon, hij kan nog prima meekomen met de huidige toppers, daarnaast vragen nog steeds veel mensen wat voor telefoon het is, omdat hij er zo mooi uit ziet!
Dat van die baseband nog niet gezien... Ik ga later nog wat andere dingen proberen, want ik wil nu toch wel eens wat meer performance uit dat ding hebben. Ben alleen bang dat het een eindeloos gezoek blijft naar de juiste rom en het missen van de originele camera app lijkt me ook jammer.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:22:
[...]
Hmm geen idee. KXP (AOKP) werkt prima voor dagelijks gebruik. Er is wel een reeks fixes nodig zoals ook op FXP het geval is. Wat in ieder geval wel werkt:
Baseband 72
KXP r5
GApps JB-2012-10-11
Baseband 72 Libs
AOKP r5 fixes (FXP144)
KXP r5 WiFi hotspot fix
Verwijderd
4.2 transformation pack werkt niet volledig. De camera app (voornaamste daaruit) werkt niet met de Arc drivers. Vanaf FXP 145 schijnt de camera gefixt te zijn. Dan hebben we een officiele JB camera (4.1.x) ipv ICS (4.0.x) camera. Geen idee of de 4.2 camera dan ook werkt, waarschijnlijk niet.
Het wordt nu trouwens steeds simpeler om een rom te zoeken omdat de stock-based roms niet meer geupdate kunnen worden naar nieuwe android versies. Je kunt nu alleen JB draaien als je een CM10-based rom hebt. Aangezien er nog geen final is zou ik dus dicht bij de bron blijven, oftewel of FXP official (CM10) of KXP official (AOKP10). Dan weet je in ieder geval dat je wekelijks updates krijgt tot een final versie. Hoogstwaarschijnlijk wordt de Arc namelijk niet meer gesupport na 4.1.x. Android 4.2 gaan we dus niet krijgen. Maar als we straks een volledig werkende 4.1.x versie hebben dan ben ik zeer tevreden. Eigenlijk hoeven ze daarvoor alleen nog maar de officiële camera te integreren (volgende release) en wifi stabieler te maken. Performance en batterij zijn al erg goed. Verder bied 4.2 ook weinig nieuws op de camera-sphere na.
Het wordt nu trouwens steeds simpeler om een rom te zoeken omdat de stock-based roms niet meer geupdate kunnen worden naar nieuwe android versies. Je kunt nu alleen JB draaien als je een CM10-based rom hebt. Aangezien er nog geen final is zou ik dus dicht bij de bron blijven, oftewel of FXP official (CM10) of KXP official (AOKP10). Dan weet je in ieder geval dat je wekelijks updates krijgt tot een final versie. Hoogstwaarschijnlijk wordt de Arc namelijk niet meer gesupport na 4.1.x. Android 4.2 gaan we dus niet krijgen. Maar als we straks een volledig werkende 4.1.x versie hebben dan ben ik zeer tevreden. Eigenlijk hoeven ze daarvoor alleen nog maar de officiële camera te integreren (volgende release) en wifi stabieler te maken. Performance en batterij zijn al erg goed. Verder bied 4.2 ook weinig nieuws op de camera-sphere na.
ik kreeg em helemaal niet geinstalleerd (via Recovery succesvol, maar ik zie geen toegevoegde apps o.i.d.) maar PhotoSphere was wel het interessantst ja.
ik krijg bij de app OTA updater trouwens de melding "invalid rom (kxp) en device (anzu) combo". worden die AOKP updates gewoon gepushed? performance is met deze rom uitstekend, batterij moet ik nog even aankijken, zat net al onder de 30% zag ik.
ik krijg bij de app OTA updater trouwens de melding "invalid rom (kxp) en device (anzu) combo". worden die AOKP updates gewoon gepushed? performance is met deze rom uitstekend, batterij moet ik nog even aankijken, zat net al onder de 30% zag ik.
Wat batterij betreft, stand-by verbruikt die van mij iets minder dan een half procent per uur. Dat is dan wel op 2G. 2 pagina terug heb ik nog ergens een screenshot gepost van mijn batterijverbruik.
[ Voor 4% gewijzigd door Xqlusive op 06-11-2012 15:33 ]
Verwijderd
Die OTA updater werkt niet goed dus notificaties kun je beter uitzetten. Gewoon op XDA kijken voor een nieuwe release. De nieuwe versie zal wel een week langer duren aangezien ze wat dingen grondig aan gaan pakken.habermas schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:23:
ik kreeg em helemaal niet geinstalleerd (via Recovery succesvol, maar ik zie geen toegevoegde apps o.i.d.) maar PhotoSphere was wel het interessantst ja.
Wat betreft batterij is de kernel het belangrijkste. De CM10 roms bevatten geen drains meer onderhand. Zelf gebruik ik Arc Fusion 3.7 met InteractiveX/SIO op 364-1017mhz. Gaat als een trein en erg laag verbruik. Zeg maar minimaal even goed als op de laatste GB rom.
Het is gelukt! Weliswaar iets anders dan hierboven omdat ik fxp145 heb geinstalleerd:Xqlusive schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:32:
De max voor deze rom kernel ligt op 1.6 GHz, welke in mijn ogen zonder problemen ingesteld kan worden. Veel hoger is wel wat riskant in mijn ogen, in mijn geval (Arc ipv Arc S) is 1.6 al een overclock van 60%. Let wel, je batterijverbruik gaat omhoog en het blijft natuurlijk overclocken, dus niet helemaal zonder risico.
1. Flash Baseband
2. Flash kernel
4. flash ROM
5. flash GApps
6. flash AOKP r5 fixes
7. flash wifi modules
9. flash Baseband Libs
10. flash wifi-fix
Toevoeging:
1. Flash Baseband 77
2. Flash kernel fusion 3.7
4. flash ROM fxp145
5. flash GApps (was ik vergeten, achteraf gedaan weet niet of dit kwaad kan?)
7. flash wifi modules
9. flash Baseband Libs
Die baseband libs zijn volgens mij niet nodig, althans dat las ik. Omdat cm10 dat al van zichzelf in orde heeft. Ik las ook dat het niet uitmaakt als je ze alsnog installeerd.
Net even geprobeerd en het ding heeft warempel snelheid en het menu gaat vloeiend. Echter vrees ik wel voor bugs. De galerij kapt er iig al mee.
Verwijderd
Je moet wel even fixes in de gaten houden. Besttt maakt erg veel fixes maar er is geen compleet overzicht of duidelijke uitleg vanuit zijn kant. Galerij zou moeten werken zonder problemen trouwens, althans op FXP144.Nollekeuh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:37:
[...]
Het is gelukt! Weliswaar iets anders dan hierboven omdat ik fxp145 heb geinstalleerd:
1. Flash Baseband 77
2. Flash kernel fusion 3.7
4. flash ROM fxp145
5. flash GApps (was ik vergeten, achteraf gedaan weet niet of dit kwaad kan?)
7. flash wifi modules
9. flash Baseband Libs
Die baseband libs zijn volgens mij niet nodig, althans dat las ik. Omdat cm10 dat al van zichzelf in orde heeft. Ik las ook dat het niet uitmaakt als je ze alsnog installeerd.
Net even geprobeerd en het ding heeft warempel snelheid en het menu gaat vloeiend. Echter vrees ik wel voor bugs. De galerij kapt er iig al mee.
Galerij werkt idd wel. Fixes nu geinstalleerd, maar weet niet of dat nu de juiste volgorde is....Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:44:
[...]
Je moet wel even fixes in de gaten houden. Besttt maakt erg veel fixes maar er is geen compleet overzicht of duidelijke uitleg vanuit zijn kant. Galerij zou moeten werken zonder problemen trouwens, althans op FXP144.
Erg onduidelijk is het allemaal wel.

ja dat vroeg ik me ook af..
betekent een nieuwe update een nieuwe rom (met fixes etc.) installeren?Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:53:
Die OTA updater werkt niet goed dus notificaties kun je beter uitzetten. Gewoon op XDA kijken voor een nieuwe release. De nieuwe versie zal wel een week langer duren aangezien ze wat dingen grondig aan gaan pakken..
Jammer dat die ene jb rom is wegehaald van xda.
Deze werkt out of the box prima.
geen fixes niks noda noppes...alles werkt.
En een sony kernel .
Zelfs geen google gapps nodig
Beste jb rom die ik gebruikt heb.
reden van verwijdering ??? geen idee.
Deze werkt out of the box prima.
geen fixes niks noda noppes...alles werkt.
En een sony kernel .
Zelfs geen google gapps nodig
Beste jb rom die ik gebruikt heb.
reden van verwijdering ??? geen idee.
[ Voor 28% gewijzigd door jejeh op 06-11-2012 17:15 ]
Verwijderd
Updaten is zo gepiept. Dan verwijder je gewoon alleen cache en dalvik cache, maar geen data (factory reset). Daarna flash je de rom. Je behoud dus alles. Als er fixes nodig zijn dan komen die meestal binnen een paar uur. Dus gewoon nieuwe versies een dag later installeren en dan heb je gelijk de bijbehorende fixes. Echter, als ik zo de changelog van kxp en fxp bekijk dan is het meeste gefixt in de nieuwe release.habermas schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:06:
ja dat vroeg ik me ook af..
[...]
betekent een nieuwe update een nieuwe rom (met fixes etc.) installeren?
Als ik het me goed herinner was het deze:jejeh schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:12:
Jammer dat die ene jb rom is wegehaald van xda.
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=nl
Vond hem persoonlijk nogal twijfelachtig, ten eerste omdat hij zegt dat hij GEEN gebruik maakt van de FXP source, wat natuurlijk onzin is aangezien hij hem heeft gebaseerd op CM10...Ere wie ere toekomt!
Daarnaast is er weinig aan veranderd, buiten wat apps en twijfelachtige toevoegingen, dan kies ik liever voor FXP of KXP waar wel degelijk zinvolle aanpassingen in zijn verwerkt.
Overigens stond dat topic bol van mensen die het niet werkend konden krijgen..
Er zijn wel meer zulke roms waar ik niet zoveel vertrouwen in heb, het zijn meer samenraapsels van allerhande roms/mods/tweaks/apks enz. Dit noem ik ten eerste geen developer, maar een modder, daarnaast wordt er naar mijn idee, niet tegengehouden door kennis, zomaar wat gedaan.
Mij zal het een worst wezen eigenlijk.
Instaleren en hoppa gaan.
Draai die rom al een paar dgn zonder enig smetje.
Instaleren en hoppa gaan.
Draai die rom al een paar dgn zonder enig smetje.
FXP145 + Fusion = netjes en draait hier nu.
Jelly bean
Jelly bean
Hoe heb je het gedoe met de build.prop nou opgelost?Touchdomex schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:00:
Jelly bean
VeranderdXqlusive schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:30:
[...]
Hoe heb je het gedoe met de build.prop nou opgelost?
Alles afgehaald om FXP r5 te installeren. Bij het flashen van de rom ging het al mis ( ik volg het 10 stappen plan van Xqlusive ). Installing aborted. Dit heb ik de laatste tijd iedere keer.
Arc s is geroot en BL unlock. Vorige poging was met Jelly Sandwich, na aroma instellen start in cwm; crash.
Daarvoor met snap_service_camp start in cwm; crash.
Nog eerder nog eens FXP r5 na de wipe instal zip (rom) aborted.
Daarvoor nog eens cyanogen 9.01 ook weer bij instal rom; aborted.
De laatste tijd telkens bij het instaleren van de rom stopt hij halverwege ( install aborted ).
Draai dus nu weer gewoon 4.1.B.0.587.
Ik lees nu net in final FXP CM 10 145 fixes ;
remove gallery2 apk because crashes at boot.
Later nog eens proberen.
Arc s is geroot en BL unlock. Vorige poging was met Jelly Sandwich, na aroma instellen start in cwm; crash.
De laatste tijd telkens bij het instaleren van de rom stopt hij halverwege ( install aborted ).
Later nog eens proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door andremichel op 07-11-2012 18:37 ]
Wat zijn de verschillen tussen fusion 3.7 en fxp kernel?Touchdomex schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:00:
Jelly bean
Verwijderd
klinkt als brakke kernel of corrupte files die je flashtandremichel schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:43:
Alles afgehaald om FXP r5 te installeren. Bij het flashen van de rom ging het al mis ( ik volg het 10 stappen plan van Xqlusive ). Installing aborted. Dit heb ik de laatste tijd iedere keer.
Later nog eens proberen.
Don't know.Nollekeuh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:33:
[...]
Wat zijn de verschillen tussen fusion 3.7 en fxp kernel?
Maar hij gaat er weer af vanavond denk ik. Batterijduur is in verhouding tot ultimate HD 1.0 vrij slecht.
Vanavond dus weer flashen
Beetje onderzocht, maar volgens mij heeft fusion meer instelmogelijkheden voor de processor en het geheugen. Resp. De governor en scheduler. Ik vind de batterijduur van cm10 beter dan stock.