Ja maar ik heb dus geen vol geheugen, het is gewoon een bug.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:23:
Als Sony ook nog een JB update uitbrengen voor 2011 devices dan is dat best extreem. Van GB naar ICS 4.0.3 naar ICS 4.0.4 naar JB... 2 grote updates op vrij oude hardware inmiddels. Desalnietemin werkt JB al erg goed met AOKP en FXP waarbij AOKP de betere is heb ik gemerkt.
Trouwens voor een vol geheugen kun je ook simpelweg je telefoon rooten en zo veel mogelijk naar SD verplaatsen mbv Titanium Backup/Rom Toolbox Lite/DroidSail Super. Als je ook nog apps uit je rom verwijderd kun je bovendien nog wat apps op de system partitie kwijt. Je moet alleen wel 10MB+ overhouden op het systeemgeheugen om system apps te kunnen integreren na een update (scheelt ruimte). Op deze manier heb ik 150+ apps op mijn Arc zonder link2sd. Management/sync apps heb ik naar systeem verplaatst en widgets op intern geheugen (kan je niet omheen zonder link2sd). De rest staat allemaal op SD en zo heb ik rond de 75MB vrij op het interne geheugen.
Verwijderd
Ik zat te twijfelen voor een nieuwe Sony of zelfs Motorola ivm de grote batterijen. Nu op JB draait alles zo soepel dat ik eigenlijk geen reden meer heb. Zelfs de camera van nieuwe Sony devices blijkt minder dan de 2011 reeks (op video na uiteraard). Design vind ik ook minder, maar nog steeds beter dan HTC/Samsung.Nollekeuh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Aha ok. Jelly Bean lijkt me ook prima. Als JB de telefoon sneller maakt en goed bruikbaar zie ik geen reden voor een nieuwe.
Ik wacht wel ff wat er met de Nexus telefoons en de 2013 Sony telefoons gaat gebeuren. Grote kans dat alle grote fabrkanten een Nexus gaan maken.
Verwijderd
Systeem partitie vol? Check eens met titanium backup. Kan zijn dat bepaalde apps op systeem gezet zijn als Facebook en Maps. Die zijn dan niet te updaten als je pech hebt. Updates integreren in systeem kan ook wel eens werken als je dat nog niet hebt gedaan. Beetje overbodig om oude versies van systeem apps op je telefoon te laten staan. Wel backup maken.Nollekeuh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:25:
[...]
Ja maar ik heb dus geen vol geheugen, het is gewoon een bug.
Nee, maar ik raad het maken van een backup toch aan, al was het alleen maar om er voor te zorgen dat hij z'n eventuele gepruts ongedaan kan maken... en dat is toch wel prettig lijkt me..Nnoitra schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:13:
[...]
Maar nu je er toch over begint, het hele CWM en nandroid deel kan hij wel overslaan en gezien zijn vragen lijkt het me voor hem, voorlopig, ook niet aan te raden (want; nodeloos 'ingewikkeld').
Plus het draagt niet bij aan zijn eerdere 'gebrek aan opslag/geheugen' probleem (ik heb hem niet om een backup oplossing zien vragen.
[...]
CWM met X-Parts installeren is mogelijk zonder een bootloader unlock en was vrij 'hassle free' in mijn geval, los van het feit dat een schone installatie van X-Parts vergeet iets mee te kopiëren. Het scheelt ook dat je weer geen software moet gaan installeren op de PC, en die dus weer moet leren kennen om er zeker van de zijn dat je alsnog niets sloopt.
Voor de rest heb ik niet gezegd dat die Link2SD guide slecht was/zou zijn... ik gaf hem advies, gebaseerd op hoe ik het gedaan heb, aangezien IK die route kende en het voor mij ALLE memory bijna op meldingen heeft opgelost... is dat zo erg dan?

Dat is niet erg[NUT] schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:48:
[...]
Nee, maar ik raad het maken van een backup toch aan, al was het alleen maar om er voor te zorgen dat hij z'n eventuele gepruts ongedaan kan maken... en dat is toch wel prettig lijkt me..
CWM met X-Parts installeren is mogelijk zonder een bootloader unlock en was vrij 'hassle free' in mijn geval, los van het feit dat een schone installatie van X-Parts vergeet iets mee te kopiëren. Het scheelt ook dat je weer geen software moet gaan installeren op de PC, en die dus weer moet leren kennen om er zeker van de zijn dat je alsnog niets sloopt.
Voor de rest heb ik niet gezegd dat die Link2SD guide slecht was/zou zijn... ik gaf hem advies, gebaseerd op hoe ik het gedaan heb, aangezien IK die route kende en het voor mij ALLE memory bijna op meldingen heeft opgelost... is dat zo erg dan?
Maar je schoot het doel (meer ruimte/geheugen verkrijgen) voorbij met het hele CWM en nandroid verhaal zonder te beargumenteren waarom hij CWM moet installeren en een Nandroid moet maken.
(En hoe in cwm te komen, hoe die backup te restoren, etc etc).
Tuurlijk is het aan te raden om een backup te maken om eventueel geprust ongedaan te maken, maar met het rooten, cwm installeren & cwm gebruiken ben je al genoeg aan het prutsen voordat je aan het maken van een backup toe komt.
Als je alleen gaat rooten en vervolgens Link2SD installeert, dan beperk je de pruts mogelijkheden enigszins.
(en alle cwm gerelateerde vragen die waarschijnlijk gaan komen).
Ik gaf een alternatief voor het aanmaken van een partitie die eenvoudiger is en een n00b-friendly guide inclusief screenshots.
Gezien zijn vragen leek het me, dat hij zo'n "jip&janneke" verhaal wel kon gebruiken.
(overigens hoef je geen software op je pc te installeren, partities maken 'zit' in windows)
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Op jelly bean draait alles prima,zelfs met de relatief zware MIUI ROM. Op ICS zat ik echt wekelijks te overwegen een nieuwe telefoon te kopen binnenkort, maar nu denk ik dat ik er misschien nog wel een jaar mee vooruit kan.Nollekeuh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Aha ok. Jelly Bean lijkt me ook prima. Als JB de telefoon sneller maakt en goed bruikbaar zie ik geen reden voor een nieuwe.
Over de geruchten:
http://www.xperiablog.net...sted-on-the-xperia-arc-s/Hey guys, did you see that ?
http://www.engadget.com/2...erver-logs-shocks-no-one/
You will read this :
"Like others, we're seeing reports of the Arc S running 4.2 as well, but upon further investigation it seems more likely that this is a beta of Jelly Bean 4.1 currently being tested by Sony."
From the comments:
Artem Russakovskii, owner of AndroidPolice:Excellent.. My plan to expose these idiot blogs that rely on rumour and other nonsense, rather than real news has worked a treat.
I have been using Opera Mobile with a faked User Agent string and using Anonymiser service to visit these blogs for the last 3 weeks, and I wondered how long it would take....
All the LT18i entries in the logs I saw seemed to be fake and belong to an existing released version.
Ik wist niet dat het op de playstore stond..[NUT] schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:00:
[...]
Nee klopt, maar voor een nandroid backup is het wel handig... het is een vollediger backup dan met Titanium Backup...
[...]
Niet om heel lullig te doen, maar google is hierin je vriend... hoewel ik even gezocht heb voor je met root xperia arc ics
Eerste hit: http://androidadvices.com...cs-404-firmware-tutorial/
De meeste apps zijn gewoon in de Play store te vinden, maar om je even op weg te helpen:
X-Parts kan je helpen om CWM te installeren. Bij mij was het op GB nodig om eerst een vorige versie te installeren voor dat ik de CWM interface in kwam, deze apk is te downloaden in het draadje op XDA.
Link2SD met de guide van Nnoitra lukt het ook wel, maar zoals ik al zei: nandroid backup's met CWM zijn completer.
SuperUser Deze is nodig om root toegang te geven aan apps die het nodig hebben.
Deze apps zijn allemaal in de Play store te vinden en zijn er voor GB en ICS.
Succes ermee!
En ja google is ook mijn beste vriend, maar kwam niet verder dan dat ik niet meer wist welke ik moest hebben..
Maar bij deze hartelijk bedankt...
Als het niet lukt hoop ik terug te mogen komen...
Nou ik heb hem proberen te rooten maar zonder succes.
1. Ik heb het eerst via DooMLoRD_v1_ROOT-zergRush-busybox-su.zip.
Helaas krijg je een hoop tekst maar zeg dan dat ik geen 2.3 android heb.
Dit is de tekst;
CONFIRM ALL THE ABOVE THEN
Druk op een toets om door te gaan. . .
--- STARTING ----
--- WAITING FOR DEVICE
--- creating temporary directory
mkdir failed for tmp, File exists
--- cleaning
rm failed for *, No such file or directory
--- pushing zergRush
2251 KB/s (23060 bytes in 0.010s)
--- correcting permissions
--- executing zergRush
[**] Zerg rush - Android 2.2/2.3 local root
[**] (C) 2011 Revolutionary. All rights reserved.
[**] Parts of code from Gingerbreak, (C) 2010-2011 The Android Exploid Crew.
[-] Not a 2.2/2.3 Android ...
--- WAITING FOR DEVICE TO RECONNECT
if it gets stuck over here for a long time then try:
disconnect usb cable and reconnect it
toggle "USB DEBUGGING" (first disable it then enable it)
--- DEVICE FOUND
--- pushing busybox
1816 KB/s (1075144 bytes in 0.578s)
--- remounting /system
mount: permission denied (are you root?)
--- checking free space on /system
71 KB/s (439 bytes in 0.006s)
--- Free space on /system : 75496
42852 bytes
test: 42852: unknown operand
--- NOT enough free space on /system!!!
--- making free space by removing Google Maps
--- copying busybox to /system/xbin/
/system/xbin/busybox: cannot open for write: Read-only file system
--- correcting ownership
Unable to chmod /system/xbin/busybox: No such file or directory
--- installing busybox
/system/bin/sh: /system/xbin/busybox: not found
--- pushing SU binary
failed to copy 'files\su' to '/system/bin/su': Read-only file system
--- correcting ownership
Unable to chmod /system/bin/su: No such file or directory
--- correcting symlinks
rm failed for /system/xbin/su, Read-only file system
link failed Read-only file system
--- pushing Superuser app
failed to copy 'files\Superuser.apk' to '/system/app/./Superuser.apk': Read-only
file system
--- cleaning
--- rebooting
ALL DONE!!!
Ik heb google maps al zover verwijderd..
2. Toen maar op google gezocht en vond ik deze http://www.theandroidsoul...-on-xperia-arc-and-arc-s/ Via Fast boot.
Ook dat zonder succes.
Nu ben ik het spoor bijster.
Iemand idee...
[ Voor 39% gewijzigd door bigpapa op 11-10-2012 20:05 ]
De eerste methode die je hebt geprobeerd is voor GB, niet voor ICS... geen idee hoe dat zo door elkaar is gaan lopen...
http://theunlockr.com/201...ng-on-stock-ics-firmware/
Ik weet niet zeker of deze wel werkt, maar een bootloader unlock is bij deze methode niet nodig voor zover ik begrijp.
Ik weet niet zeker of deze wel werkt, maar een bootloader unlock is bij deze methode niet nodig voor zover ik begrijp.
Deze werkt ook niet. Is dezelfde die ik op 2 heb geprobeerd zie de tekst;[NUT] schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:54:
De eerste methode die je hebt geprobeerd is voor GB, niet voor ICS... geen idee hoe dat zo door elkaar is gaan lopen...
CONFIRM ALL THE ABOVE THEN
--- STARTING ----
--- WAITING FOR DEVICE
--- creating temporary directory
mkdir failed for tmp, File exists
--- cleaning
rm failed for *, No such file or directory
--- symlinking tmp directory
failed on '/data/local/tmp' - Permission denied
link failed File exists
--- Rebooting
--- PLEASE WAIT, THIS MAY TAKE A WHILE
--- DEVICE FOUND
--- enabling emulator hack
/system/bin/sh: cannot create /data/local.prop: Permission denied
--- Rebooting
--- PLEASE WAIT, THIS MAY TAKE A WHILE
--- DEVICE FOUND
--- pushing busybox
3365 KB/s (1075144 bytes in 0.312s)
--- remounting /system
mount: permission denied (are you root?)
--- checking free space on /system
32 KB/s (439 bytes in 0.013s)
--- Free space on /system : 75492
42852 bytes
test: 42852: unknown operand
--- NOT enough free space on /system!!!
--- making free space by removing Google Maps
--- copying busybox to /system/xbin/
/system/xbin/busybox: cannot open for write: Read-only file system
--- correcting ownership
--- installing busybox
/system/bin/sh: /system/xbin/busybox: not found
--- pushing SU binary
failed to copy 'files\su' to '/system/bin/su': Read-only file system
--- correcting ownership
--- correcting symlinks
rm failed for /system/xbin/su, Read-only file system
link failed Read-only file system
--- pushing Superuser app
failed to copy 'files\Superuser.apk' to '/system/app/./Superuser.apk': Read-only
file system
--- cleaning
rm failed for /data/local.prop, No such file or directory
rm failed for /data/local/tmp, Permission denied
failed on '/data/local/tmp.bak' - No such file or directory
--- rebooting
ALL DONE!!!
[ Voor 83% gewijzigd door bigpapa op 11-10-2012 20:33 ]
[Arc/S] [PRO] Root for 4.0.4 ICS Update [4.1.B.0.431+4.1.B.0.587]
Lees dat topic eens door en kijk of je het met die aanwijzingen en progjes wel lukt... sorry: zonder rooted OS kom je niet verder.
Lees dat topic eens door en kijk of je het met die aanwijzingen en progjes wel lukt... sorry: zonder rooted OS kom je niet verder.
Oh great, spelletje van 8MB erop gezet en nu blijft er continu de melding Low on space staan in m'n balkje (50MB vrij!). 
Hmm, net alle apps van de Xperia T gedownload, kijken of ik er een paar op de Arc kan krijgen.
Nice, zitten veel nieuwe geluidjes en wallpapers in (waar onder de James Bond versies)
Trouwens, weet iemand of Flash nou eigenlijk nog echt noodzakelijk is op Android? Op websites hecht ik weinig waarde aan Flash (heb het zelfs uitstaan in m'n browser op m'n telefoon), en de YouTube app gebruikt geen Flash voor zover ik weet.
Hmm, net alle apps van de Xperia T gedownload, kijken of ik er een paar op de Arc kan krijgen.
Nice, zitten veel nieuwe geluidjes en wallpapers in (waar onder de James Bond versies)
Trouwens, weet iemand of Flash nou eigenlijk nog echt noodzakelijk is op Android? Op websites hecht ik weinig waarde aan Flash (heb het zelfs uitstaan in m'n browser op m'n telefoon), en de YouTube app gebruikt geen Flash voor zover ik weet.
[ Voor 72% gewijzigd door S_Chief op 12-10-2012 16:30 ]
Lijkt erop dat ie niet geroot kan worden..[NUT] schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:59:
[Arc/S] [PRO] Root for 4.0.4 ICS Update [4.1.B.0.431+4.1.B.0.587]
Dit is een 4.1.B.0.587...
Och, het is makkelijk om die versie te rooten.bigpapa schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:46:
[...]
Lijkt erop dat ie niet geroot kan worden..
Dit is een 4.1.B.0.587...
1) flash ENKEL DE KERNEL van de eerste officiële ICS ROM van Sony, namelijk 4.0.3, zijnde 4.1.A.0.562 of iets dergelijks
2) gebruik het juiste (voor die versie geschikte) exploitscript van Doomlord om die kernel te rooten
3) flash ENKEL DE KERNEL van je huidige ROM er terug over, je blijft root behouden
Zowel beide kernels als het script zijn te vinden op XDA.
Voor concrete links naar alles, daar heb ik nu niet meteen tijd voor, jammer genoeg. Het is ook beter om je er even op in te lezen, zonder enige kennis hier aan beginnen is enkel maar tijdverlies.
[ Voor 18% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-10-2012 21:55 ]
Weet iemand hoe je ringtones die op de SD-kaart staan kan uitsluiten van de mediaspeler maar ze nog wel vindbaar zijn als je een nieuwe ringtone uitkiest? Tijdens het zoeken op Google kwam ik de tip tegen op een kladblokbestand op te slaan onder 'alle bestanden' en dan met de naam .nomedia in de map waar je de ringtones plaatst. Hierdoor verdwijnen ze inderdaad uit de mediaspeler, maar ze zijn ook niet meer te vinden als je via de instellingen naar de ringtone zoekt..
Iemand een idee? Zag ook al posts over het gebruiken van een andere mediaspeler, maar dat ga ik absoluut niet doen.
Iemand een idee? Zag ook al posts over het gebruiken van een andere mediaspeler, maar dat ga ik absoluut niet doen.
Helaas dan. Een mogelijke workaround is het gebruiken van playlists ipv door de losse bestanden te browsen.
Om een kernel te flashen heb je keus uit 2 mogelijkheden, deze is gratis voor een arc, betaald voor een arc S i.v.m. de benodigde software.DevilsProphet schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:53:
[...]
Och, het is makkelijk om die versie te rooten.
1) flash ENKEL DE KERNEL van de eerste officiële ICS ROM van Sony, namelijk 4.0.3, zijnde 4.1.A.0.562 of iets dergelijks
2) gebruik het juiste (voor die versie geschikte) exploitscript van Doomlord om die kernel te rooten
3) flash ENKEL DE KERNEL van je huidige ROM er terug over, je blijft root behouden
ga als eerste naar de telefoon app, toets *#*#7378423#*#* en ga dan naar service Info > configuration > rooting status. Als die daar zegt dat je de bootloader mag unlocken, dan kan je verder.
Methode 1: De officiële SE Bootloader unlock
Methode 2: Met behoud van DRM (TrackID)
Als je dat gedaan hebt kun je verder met wat DevilsProphet zei, anders heb je toch wel een probleem wat je niet kan oplossen denk ik zo.
Voor meer topics met bruikbare informatie, en waarschijnlijk ook wel de informatie nodig vanuit de suggestie door DevilsProphet zie [INDEX][ARC/ARC S]Guides/Kernel/Root/ROMS/etc..call it a COMPLETE LIST Thread :D
Ik heb met dat topic mijn Arc met behoud van DRM unlocked, CWM geïnstalleerd, DoomKernel v22 geflashed en zie nu
Dit ook omdat ik die batterij van Ecell besteld heb, en de officiële kernel alleen batterijen van 1500mAh ondersteund...
Even een klein maar zeer belangrijk detail: ik had het over stock kernels, daarbij is het gelukkig niet nodig om de bootloader te unlocken.[NUT] schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Om een kernel te flashen heb je keus uit 2 mogelijkheden, deze is gratis voor een arc, betaald voor een arc S i.v.m. de benodigde software.
ga als eerste naar de telefoon app, toets *#*#7378423#*#* en ga dan naar service Info > configuration > rooting status. Als die daar zegt dat je de bootloader mag unlocken, dan kan je verder.
Methode 1: De officiële SE Bootloader unlock
Methode 2: Met behoud van DRM (TrackID)
Als je dat gedaan hebt kun je verder met wat DevilsProphet zei, anders heb je toch wel een probleem wat je niet kan oplossen denk ik zo.
Voor meer topics met bruikbare informatie, en waarschijnlijk ook wel de informatie nodig vanuit de suggestie door DevilsProphet zie [INDEX][ARC/ARC S]Guides/Kernel/Root/ROMS/etc..call it a COMPLETE LIST Thread :D
Ik heb met dat topic mijn Arc met behoud van DRM unlocked, CWM geïnstalleerd, DoomKernel v22 geflashed en zie nudat de kernel van de officiële release traag als dikke s****t door een nauwe trechter was... wat een verschil!
![]()
Dit ook omdat ik die batterij van Ecell besteld heb, en de officiële kernel alleen batterijen van 1500mAh ondersteund...De batterij heb ik nog niet ontvangen, die zou voor 17 oktober binnen moeten komen, daarover dus later meer
Twee puntjes,
1) Zoals hierboven ook al gezegt; voor het flashen van stock kernels hoef je geen Bootloader unlock toe te passen.
En die 'rooting guide' die eerder gepost werd, dat was op basis van originele kernels.
2) Doomkernel v22 is op basis van GingerBread sources en niet bedoeld voor ICS.
Er is wel Doom een Doomkernel voor ICS, maar die is oud en op basis van de destijds gelekte .562
En er zijn inmiddels veel meer en betere kernels voor ICS te krijgen
Oh, ok, ach, je kan ook niet alles weten 
Ik had echter al eerder geroepen ergens dat ik GB had: ik vertelde alleen wat ik had gedaan, niet wat hij moest doen in dat verhaal
Ik wist dat hij ICS heeft, daar op gebaseerd heb ik hem ook de info gegeven.
Ik had echter al eerder geroepen ergens dat ik GB had: ik vertelde alleen wat ik had gedaan, niet wat hij moest doen in dat verhaal
Geen idee of het werkt, maar kun je niet de ringtones in een mad zetten met een . als begin? Bijvoorbeeld SDCARD\.ringtones\ringtone.oggSChief schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:54:
Weet iemand hoe je ringtones die op de SD-kaart staan kan uitsluiten van de mediaspeler maar ze nog wel vindbaar zijn als je een nieuwe ringtone uitkiest? Tijdens het zoeken op Google kwam ik de tip tegen op een kladblokbestand op te slaan onder 'alle bestanden' en dan met de naam .nomedia in de map waar je de ringtones plaatst. Hierdoor verdwijnen ze inderdaad uit de mediaspeler, maar ze zijn ook niet meer te vinden als je via de instellingen naar de ringtone zoekt..
Als je root hebt, gewoon verplaatsen naar \system\media met RW-R-R
gewoon een map Ringtones op je SD is genoeg. Ik hoor ook nooit mijn beltoontjes in mijn muziekspeellijst.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
ringtones = /ringtones
notifications = /media/audio/notifications
notifications = /media/audio/notifications
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 22:46 ]
Super, zal het morgenavond even proberen.
Hopen dat ze dan nog steeds vindbaar zijn voor de telefoon als ringtone/notificatie.
Ja bij mij komen ze dan juist direct tussen je ringtones zonder dat je hem speciaal hoeft te openen uit de rest. Alleen heb ik wel een stock based custom rom dus het kan iets anders zijn...SChief schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:08:
Super, zal het morgenavond even proberen.Hopen dat ze dan nog steeds vindbaar zijn voor de telefoon als ringtone/notificatie.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik gebruik nog steeds dezelfde sd-card en structuur en bij alle roms die ik heb gebruikt (op basis van stock gb, stock ics, cm9, cm10, aokp9, aokp10) verschenen ze niet in de mediaspeler.Touchdomex schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:12:
[...]
Ja bij mij komen ze dan juist direct tussen je ringtones zonder dat je hem speciaal hoeft te openen uit de rest. Alleen heb ik wel een stock based custom rom dus het kan iets anders zijn...
Ik heb het per ongeluk gedaan in het begin maar het is vrij effectief geblekenVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:26:
[...]
Ik gebruik nog steeds dezelfde sd-card en structuur en bij alle roms die ik heb gebruikt (op basis van stock gb, stock ics, cm9, cm10, aokp9, aokp10) verschenen ze niet in de mediaspeler.
Overigens heb ik nu weer FXP142 om te kijken hoe dat werkt. Batterij lijkt goed. Toontjes en alles werken na wat prutsen werkt alles eigenlijk prima. Nog wat finetunen morgen met gebruik maar het word echt elke release werkbaarder!
Net geprobeerd en dat werkt super, hartelijk bedankt! Net m'n Arc voorzien van alle Xperia T notificaties, alarmen en ringtones. 
Nu een ander probleem zien op te lossen, de Low on space waarschuwing wegkrijgen (heb ffs 50MB vrij).
Nu een ander probleem zien op te lossen, de Low on space waarschuwing wegkrijgen (heb ffs 50MB vrij).
[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 16-10-2012 00:24 ]
Is die low on space niet iets van Android zelf dus losstaand van Sony dingen? Er staat mij wat van bij dat die niet zo makkelijk is weg te halen namelijk maar ik kan het fout hebben...SChief schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:23:
Net geprobeerd en dat werkt super, hartelijk bedankt! Net m'n Arc voorzien van alle Xperia T notificaties, alarmen en ringtones.
Verwijderd
Draai nu AOKP b4-r1 met nieuwe gapps en fix+lagfree. Als kernel gebruik ik fusion kernel 3.5. Batterij met fusion kernel is vergelijkbaar met de laatste SE GB release. Erg goed dus. Deze kernel werkt ook op CM10 dus mensen met batterij problemen moeten die maar eens proberen ipv de stock CM10 kernel of lupus kernel.
Enige reden dat ik AOKP10 draai ipv CM10 is dat het homescreen al bulletproof is gemaakt en er verder geen fixes nodig zijn. Voor de rest vrij vergelijkbaar met CM10 maar dus net wat gepolijster.
Enige reden dat ik AOKP10 draai ipv CM10 is dat het homescreen al bulletproof is gemaakt en er verder geen fixes nodig zijn. Voor de rest vrij vergelijkbaar met CM10 maar dus net wat gepolijster.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 11:43 ]
Klopt.Touchdomex schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:43:
[...]
Is die low on space niet iets van Android zelf dus losstaand van Sony dingen? Er staat mij wat van bij dat die niet zo makkelijk is weg te halen namelijk maar ik kan het fout hebben...
Minder apps of rooten

Mij lukt het ook zonder die melding goed te werken maar ik veplaats wel alles wat te groot is naar mijn SD. SD is met class 10 toch rap zat voor normale dingen

Mja het is gewoon onduidelijk wat het ding wilt.
Situatie: Low on space, 50MB vrij
Verrichte handelingen: Cache geleegd bij veel apps (in totaal zo'n 15 a 20MB), browsergeschiedenis en cache geleegd, opnieuw opgestart
Resultaat: Weg melding
Situatie: 5 updates, 1 installeert, de rest niet. ~45MB vrij
Verrichte handeling: 1 app verwijderd (11MB)
Resultaat: Alles kon updaten
De verwijderde app daarna weer geïnstalleerd zonder problemen.
Sja, probeer de logica maar te vinden. Die is er niet.
Situatie: Low on space, 50MB vrij
Verrichte handelingen: Cache geleegd bij veel apps (in totaal zo'n 15 a 20MB), browsergeschiedenis en cache geleegd, opnieuw opgestart
Resultaat: Weg melding
Situatie: 5 updates, 1 installeert, de rest niet. ~45MB vrij
Verrichte handeling: 1 app verwijderd (11MB)
Resultaat: Alles kon updaten
De verwijderde app daarna weer geïnstalleerd zonder problemen.
Sja, probeer de logica maar te vinden. Die is er niet.
Updates hebben meer plaats nodig dan de app groot is, meestal ongeveer 3 keer de grootte van de app.
Dat hadden ze er toch juist uitgehaald? Ik kom het in ieder geval niet meer tegen met apps... Al een tijdje niet meerAmbroosV schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:55:
Updates hebben meer plaats nodig dan de app groot is, meestal ongeveer 3 keer de grootte van de app.
Ik kon gister een app van 4 mb niet updaten met de melding "te weinig capaciteit" terwijl er 39mb vrij was.. ik snap er soms ook niet veel vanAmbroosV schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:55:
Flickr PSN ID= cheironnl
Moest elke app nu eens melden hoeveel plaats het nodig heeft, en waarom, dat zou al veel helderheid scheppen.
Wat hij zegt. Soms past de app wel 10 keer in het vrije geheugen maar zelfs dan wilt hij nog niet updaten..cheiron schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:34:
[...]
Ik kon gister een app van 4 mb niet updaten met de melding "te weinig capaciteit" terwijl er 39mb vrij was.. ik snap er soms ook niet veel van
En oh, mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd op de vorige pagina: vinden jullie Flash nog echt nodig?
[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 17-10-2012 13:04 ]
Met de komst van HTML5 is Flash een beetje erg overbodig geworden, precies de reden waarom Adobe de ondersteuning voor Android heeft laten vallen en in de toekomst dat ook voor alle andere OS'en zal doen...
Amazon UK moet van expediteur wisselen... heb 'm nog steeds niet ontvangen

[ Voor 16% gewijzigd door [NUT] op 18-10-2012 08:44 ]
Verwijderd
Toch kom ik nog zeer regelmatig flash players tegen. Kan zijn omdat ik op vreemde sites kom of dat ik altijd de desktop variant gebruik ipv mobiel. Adobe brengt trouwens nog steeds wel updates uit, alleen niet via de store en geen grote veranderingen. Waarschijnlijk worden er alleen nog beveiligingsissues zo nu en dan gefixt.[NUT] schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:31:
Met de komst van HTML5 is Flash een beetje erg overbodig geworden, precies de reden waarom Adobe de ondersteuning voor Android heeft laten vallen en in de toekomst dat ook voor alle andere OS'en zal doen...
Nou jongens, helaas..
nieuws: Sony geeft alleen duurdere Xperia's update naar Android 4.1
http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/
Denk dat we zelfs een update voor een fix van het lampje niet meer kunnen verwachten. Heb het idee dat 't nu officieel over is.
nieuws: Sony geeft alleen duurdere Xperia's update naar Android 4.1
http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/
Denk dat we zelfs een update voor een fix van het lampje niet meer kunnen verwachten. Heb het idee dat 't nu officieel over is.
Sony gaat ze niet updaten naar JB maar:
We will however, continue to support all these products with firmware maintenance releases.
Custom roms
Omdat het toestel wel snel genoeg is en zolang Sony de developers helpt dan kan het nog prima aflopen.
Ik heb ondertussen weer Ultimate HD 1.0 omdat die gewoon alles prima doet. Lekker straks maar toch een custom rom met root. Moet alleen nog voltage control extreme kopen zodat ik snel kan togglen tussen verschillende profielen met overclock niveau's. Ultieme besparing want bellen en sms werkt ook wel met maximaal 800Mhz maar muziek en andere dingen werken liever met 1200 tot 1400Mhz.

Omdat het toestel wel snel genoeg is en zolang Sony de developers helpt dan kan het nog prima aflopen.
Ik heb ondertussen weer Ultimate HD 1.0 omdat die gewoon alles prima doet. Lekker straks maar toch een custom rom met root. Moet alleen nog voltage control extreme kopen zodat ik snel kan togglen tussen verschillende profielen met overclock niveau's. Ultieme besparing want bellen en sms werkt ook wel met maximaal 800Mhz maar muziek en andere dingen werken liever met 1200 tot 1400Mhz.
Hmm.. de Arc was toch niet bepaald een budgettoestel..
Flickr PSN ID= cheironnl
Sja idd, schreef ook al in een reactie dat de Arc in 2011 voordat de S kwam het toptoestel van Sony Ericsson was..
Moeten we nog maar eens zien, bug in het lampje zit er al sinds ICS uit is en daar is nog steeds niets aan gedaan. En dat terwijl het waarschijnlijk een heel klein iets is.
Er komen waarschijnlijk wel nog updates voor ICS op de Arc, maar Jelly Bean inderdaad niet... De Arc en Arc S (die quasi hetzelfde zijn) worden gezien als toestellen uit begin 2011 en zijn dus ondertussen voorbij hun update cycle van 1,5 jaar.
Nu, persoonlijk denk ik dat je niet zo heel veel mist. Jelly Bean bevat echt niet zoveel interessante dingen. Maar het blijft natuurlijk wel een beetje jammer...
Nu, persoonlijk denk ik dat je niet zo heel veel mist. Jelly Bean bevat echt niet zoveel interessante dingen. Maar het blijft natuurlijk wel een beetje jammer...
Het gaat toch niet om updates maar om releases van besturingssystemen. Oftewel dan ga je uit van de release van jelly bean en zit je nog in de anderhalf jaar. Net dat wel maar je hebt het nog wel.AmbroosV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:59:
Er komen waarschijnlijk wel nog updates voor ICS op de Arc, maar Jelly Bean inderdaad niet... De Arc en Arc S (die quasi hetzelfde zijn) worden gezien als toestellen uit begin 2011 en zijn dus ondertussen voorbij hun update cycle van 1,5 jaar.
Daar heb je ook een punt.Touchdomex schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:06:
[...]
Het gaat toch niet om updates maar om releases van besturingssystemen. Oftewel dan ga je uit van de release van jelly bean en zit je nog in de anderhalf jaar. Net dat wel maar je hebt het nog wel.
Ik blijf echter van mening dat we Sony hier ook wat credit moeten geven. Ze hebben veel handsets te onderhouden en gewoon het feit dat ze de hele 2011-lijn op ICS hebben gezet is al enorm indrukwekkend. We mogen ook niet vergeten dat Sony in 2011 de eerste niet-Nexus-toestellen op de markt bracht met Gingerbread aan boord. Sony is ondertussen ook de enige telefoonbouwer met echt alle toestellen uit 2011 of later op ICS heeft draaien (toch voor de meeste regio's).
De skin van Sony voegt ook heel wat toe aan Android volgens mij. De mediaspeler/Walkman is stukken beter dan wat standaard in Android zit en de hele skin van Sony is de énige 3rd party skin die volledig binnen de style guidelines van Android valt. De camera-UI is ook veel beter, en zo zijn er nog wel wat apps.
Sure sure, Sony heeft ook zat goede dingen gedaan hoor.
Alleen had ik JB stiekem wel verwacht. Ik blijf Sony's skin ook heel fijn vinden, fijner dan die van Samsung en HTC.
Dat gedoe met die regio's is overigens wel iets waar ze echt wat aan zouden moeten doen. Als ik netjes zou wachten totdat hij in SEUS of PCC zou komen dan zou ik op dit moment nog steeds aan het wachten zijn op ICS.
Dat gedoe met die regio's is overigens wel iets waar ze echt wat aan zouden moeten doen. Als ik netjes zou wachten totdat hij in SEUS of PCC zou komen dan zou ik op dit moment nog steeds aan het wachten zijn op ICS.

[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 19-10-2012 18:34 ]
Verwijderd
Nou Ambroos,
Ik heb het gevoel dat je alles door een roze bril bekijkt. De 4.0 update in NL is nog steeds niet uit voor de 2011-toestellen. Da's ronduit schandalig. De kans dat er uberhaupt nog een update wordt vrijgegeven in NL is ook erg klein. Je mag wat mij betreft dus wel iets kritischer zijn tegenover het beleid van Sony. De S2 krijgt bijv. wel gewoon 4.1, terwijl iedereen Samsung altijd loopt af te kraken.
De Arc S is overigens een jaar oud, waardoor het recht heeft op updates (ik las toevallig een reactie van je ergens hierboven).
Sony is verder ook gewoon heel erg traag met updates. De update zal in Q1 2013 voor de nieuwe smartphones starten en ongetwijfeld een aantal maanden duren. Google zal de komende weken een nieuwe versie aankondigen en in Q2 2013 weer. Sony zal daar dus echt iets aan moeten doen.
Ik wil je niet aanvallen of iets dergelijks, maar ik vind dat je wel iets kritischer mag zijn.
Ik heb het gevoel dat je alles door een roze bril bekijkt. De 4.0 update in NL is nog steeds niet uit voor de 2011-toestellen. Da's ronduit schandalig. De kans dat er uberhaupt nog een update wordt vrijgegeven in NL is ook erg klein. Je mag wat mij betreft dus wel iets kritischer zijn tegenover het beleid van Sony. De S2 krijgt bijv. wel gewoon 4.1, terwijl iedereen Samsung altijd loopt af te kraken.
De Arc S is overigens een jaar oud, waardoor het recht heeft op updates (ik las toevallig een reactie van je ergens hierboven).
Sony is verder ook gewoon heel erg traag met updates. De update zal in Q1 2013 voor de nieuwe smartphones starten en ongetwijfeld een aantal maanden duren. Google zal de komende weken een nieuwe versie aankondigen en in Q2 2013 weer. Sony zal daar dus echt iets aan moeten doen.
Ik wil je niet aanvallen of iets dergelijks, maar ik vind dat je wel iets kritischer mag zijn.
AmbroosV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:10:
[...]
Daar heb je ook een punt.
Ik blijf echter van mening dat we Sony hier ook wat credit moeten geven. Ze hebben veel handsets te onderhouden en gewoon het feit dat ze de hele 2011-lijn op ICS hebben gezet is al enorm indrukwekkend. We mogen ook niet vergeten dat Sony in 2011 de eerste niet-Nexus-toestellen op de markt bracht met Gingerbread aan boord. Sony is ondertussen ook de enige telefoonbouwer met echt alle toestellen uit 2011 of later op ICS heeft draaien (toch voor de meeste regio's).
De skin van Sony voegt ook heel wat toe aan Android volgens mij. De mediaspeler/Walkman is stukken beter dan wat standaard in Android zit en de hele skin van Sony is de énige 3rd party skin die volledig binnen de style guidelines van Android valt. De camera-UI is ook veel beter, en zo zijn er nog wel wat apps.
Nogmaals, voor de Arc (S): pak alsjeblieft Flashtool met de originele ICS firmware. Anders kan je nog een jaar blijven wachten. Ik heb het via die manier gedaan en een maandje (of 2) later kreeg ik gewoon een update via PC Companion voor ICS, het blijft dus gewoon werken met de software van Sony om de updaten.
Tja, het hangt er vanaf waar je het meeste waarde aan hecht natuurlijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat de upgrades naar een nieuwe Android-versie niet erg interessant zijn. Wat heb je aan ICS? Een paar extra apps die je nu wel kan installeren en hier en daar een wat frissere look.
De software van Sony daarentegen heeft gewoon altijd een hoop extra features. Okay, de Galaxy S2 krijgt Jelly Bean, maar wat kan je meer? Sony heeft achteraf al z'n apps een update gegeven, je hebt een nieuwe 3D/panorama-camera (zat er oorspronkelijk niet op), DLNA is veel beter, Facebook inside Xperia is achteraf toegevoegd, ... Als je bij een Galaxy S2 niet in het instellingenmenu mag gaan kijken is het quasi onmogelijk om te zien of hij een update heeft ontvangen. Op dat gebied vind ik dat Sony alles gewoon véél beter doet dan de competitie.
Persoonlijk ben ik van mening dat de upgrades naar een nieuwe Android-versie niet erg interessant zijn. Wat heb je aan ICS? Een paar extra apps die je nu wel kan installeren en hier en daar een wat frissere look.
De software van Sony daarentegen heeft gewoon altijd een hoop extra features. Okay, de Galaxy S2 krijgt Jelly Bean, maar wat kan je meer? Sony heeft achteraf al z'n apps een update gegeven, je hebt een nieuwe 3D/panorama-camera (zat er oorspronkelijk niet op), DLNA is veel beter, Facebook inside Xperia is achteraf toegevoegd, ... Als je bij een Galaxy S2 niet in het instellingenmenu mag gaan kijken is het quasi onmogelijk om te zien of hij een update heeft ontvangen. Op dat gebied vind ik dat Sony alles gewoon véél beter doet dan de competitie.
Mja zoals je zegt, de waarde die je hecht aan een nieuwe Android-versie is persoonlijk. Ik hecht veel waarde aan die nieuwe, frisse look van ICS. Google Now, ondanks dat het niet volledig functioneel is in Nederland, keek ik ook naar uit.
Ik hoop dat Sony daadwerkelijk met een Nexus komt, anders ben ik genoodzaakt om het merk te verlaten de volgende keer dat ik weer een toestel mag uitzoeken.
Ik hoop dat Sony daadwerkelijk met een Nexus komt, anders ben ik genoodzaakt om het merk te verlaten de volgende keer dat ik weer een toestel mag uitzoeken.
De kans is klein volgens wat ze mij hebben verteld op IFA. Google wil met de Nexussen heel hard inzetten op Play Music, Play Movies en Play Books. Sony wil met de Xperia's heel hard inzetten op Music Unlimited, Video Unlimited, Sony Reader Store en de PS store. Kans is dus erg klein.SChief schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:48:
Mja zoals je zegt, de waarde die je hecht aan een nieuwe Android-versie is persoonlijk. Ik hecht veel waarde aan die nieuwe, frisse look van ICS. Google Now, ondanks dat het niet volledig functioneel is in Nederland, keek ik ook naar uit.
Over die gelekte Nexus:
http://anatomyofahoax.tumblr.com/
Weten we dat ook weer.
Jammer though, zou niet verkeerd zijn geweest.
Denk dat Sony de mist in gaat door te kiezen voor eigen diensten.
Denk dat Sony de mist in gaat door te kiezen voor eigen diensten.
[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 19-10-2012 21:56 ]
Zonder "afwijkend stappen" te nemen upgrade mijn Arc nog steeds niet zomaar naar ICS. Iets waar ik echt geen bal van snap trouwens. En over waarde van updates; Ik vind 4.0 echt wel wat goede zaken toevoegen (al is het alleen maar het bedienen van de muziekplayer in het lockscreen), dus die update heeft voor mij wel toegevoegde waarde.AmbroosV schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:10:
[...]
Ze hebben veel handsets te onderhouden en gewoon het feit dat ze de hele 2011-lijn op ICS hebben gezet is al enorm indrukwekkend.
Wel ben ik het met je eens dat Sony een erg soepele en functionele skin heeft, met goede apps.
[ Voor 17% gewijzigd door cheiron op 20-10-2012 10:26 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb de arc geprobeerd te rooten.
Alles ging prima en werkte feilloos. Maar na ik er een nieuwe cm-9-20121021-NIGHTLY-anzu erop ging zetten gaf ie aan dat hij was aborted, kon de file niet uitpakken?
Ik opnieuw opgestart, maar nu komt hij niet meer terug in zijn recovery, hij blijft op sony staan.
Wie heeft de oplossing voor mij, of is het wat ik denk. Is niet meer te redden..
Alles ging prima en werkte feilloos. Maar na ik er een nieuwe cm-9-20121021-NIGHTLY-anzu erop ging zetten gaf ie aan dat hij was aborted, kon de file niet uitpakken?
Ik opnieuw opgestart, maar nu komt hij niet meer terug in zijn recovery, hij blijft op sony staan.
Wie heeft de oplossing voor mij, of is het wat ik denk. Is niet meer te redden..
Jij hebt volgens mij geen idee waar je mee bezig bent, ofwel?bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:53:
Ik heb de arc geprobeerd te rooten.
SEUS opstarten en voor de optie "herstellen" (oid) gaan.
Anders ergens een LT15i- Generic GLobal World 4.1.0.B.587 .FTF firmwaren bestand zien te vinden (ingepakt rnd 200mb, uitgepakt 385).
Daarna flashtool http://androxyde.github.com/ downloaden en de .ftf flashen.
dit kan ook wel een oplossing zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1126358
Dat is een oplossing voor, voor zover ik weet, een compleet ander probleem..[NUT] schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:06:
dit kan ook wel een oplossing zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1126358
Dat klopt, maar het heeft al vele mensen van een brick afgeholpen, of het nu door een OTA update veroorzaakt werd of niet... feitelijk is het een SEUS recovery met een twist: je herstelt er CWM en root toegang bij in.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:30:
[...]
Dat is een oplossing voor, voor zover ik weet, een compleet ander probleem..
[ Voor 12% gewijzigd door [NUT] op 22-10-2012 12:05 ]
Ik ga het is proberen.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:41:
[...]
Jij hebt volgens mij geen idee waar je mee bezig bent, ofwel?
SEUS opstarten en voor de optie "herstellen" (oid) gaan.
Anders ergens een LT15i- Generic GLobal World 4.1.0.B.587 .FTF firmwaren bestand zien te vinden (ingepakt rnd 200mb, uitgepakt 385).
Daarna flashtool http://androxyde.github.com/ downloaden en de .ftf flashen.
Je mag van mij gelijk hebben, maar waar baseer je dat op? Linkje?[NUT] schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
of het nu door een OTA update veroorzaakt werd of niet...
Kloptfeitelijk is het een SEUS recovery met een twist:
Klopt niet.je herstelt er CWM en root toegang bij in.
De .ftf, die met die oplossing meegeleverd word, bevat alleen de loader.sin & preset.ta (welke je 'verneukt' met een OTA nadat je je bootloader geunlockt hebt).
Voor CWM en root toegang zul je toch echt, in iedergeval, een kernel.sin mee moeten flashen.
Het wordt echt wel gewaardeerd dat je mensen probeert te helpen maar zorg dan wel dat de info die je geeft correct is.. Als je aan de info twijfelt of het alleen ergens gelezen hebt, geef dan aan dat je het niet zeker weet. Hier voorkom je mee dat anderen in de problemen raken.
Heren,
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de antwoorden, of ze nu juist zijn of niet.
Het feit dat er een antwoord komt, wil zeggen dat jullie mij willen helpen.
Inmiddels door jullie ben ik nu veel verder geraakt.
Ik zit nu inmiddels weer in het android scherm van de telefoon.
Hij geeft wel constant foutmelding aan com.adroid.phone is gestopt en moet constant mijn sim code opnieuw invoeren.
Android 4.0.4 kernel 2.6.32.9-perf build nummer 4.1.B.0.431 LT15i dat staat er bij over de telefoon.
Wat kan ik nu doen om hem helemaal werkend te krijgen..
Stap voor stap zou makkelijk zijn..
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de antwoorden, of ze nu juist zijn of niet.
Het feit dat er een antwoord komt, wil zeggen dat jullie mij willen helpen.
Inmiddels door jullie ben ik nu veel verder geraakt.
Ik zit nu inmiddels weer in het android scherm van de telefoon.
Hij geeft wel constant foutmelding aan com.adroid.phone is gestopt en moet constant mijn sim code opnieuw invoeren.
Android 4.0.4 kernel 2.6.32.9-perf build nummer 4.1.B.0.431 LT15i dat staat er bij over de telefoon.
heb je in flashtool een vinkje gezet voor "wipe data" & "wipe cache" voor het beginnen met flashen?bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:14:
Zo nee; vinkjes zetten en nog eens flashen.
Anders: In je settings naar 'service providers' gaan, 'netwerken zoeken' en dan handmatig je provider selecteren..
Heb je eigenlijk je bootloader wel of niet geunlockt?
Vinkjes stonden al aan. Dus antwoord ja .Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:31:
[...]
heb je in flashtool een vinkje gezet voor "wipe data" & "wipe cache" voor het beginnen met flashen?
Zo nee; vinkjes zetten en nog eens flashen.
Anders: In je settings naar 'service providers' gaan, 'netwerken zoeken' en dan handmatig je provider selecteren..
Heb je eigenlijk je bootloader wel of niet geunlockt?
En de bootloader heb ik geunlockt maar hoe kan ik dit nakijken.
Ik heb het ook gedaan met de flashtool en dan flashmode en dan lt15i 4.1.B.0.431 ready to root.
Neem aan dat dit de juiste is...Hij geeft aan dat het gelukt is...Na een paar minuten..
Ik heb via apk ff CWM geinstalleerd maar zegt ie
Root not available
Download de ClockworkMod Recovery pakket van hier ( CWM-Install.rar, 1.45 MB ) en sla het op uw pc.
Pak het gedownloade bestand met behulp van een extractie van software zoals Winzip of 7-zip en plaats ze in een map.
Sluit je Xperia Arc met uw PC via de USB-kabel.
Op uw PC, run install-cwm1.cmd van de uitgepakte bestanden.
Volg de aanwijzingen op het scherm om ClockworkMod Recovery 5 te installeren op je Xperia Arc.
Koppel uw telefoon.
waiting for device . . .
push: recovery/sh -> /data/local/tmp/sh
push: recovery/recovery.tar -> /data/local/tmp/recovery.tar
push: recovery/cwm-rec -> /data/local/tmp/cwm-rec
push: recovery/chargemon2 -> /data/local/tmp/chargemon2
push: recovery/chargemon1 -> /data/local/tmp/chargemon1
5 files pushed. 0 files skipped.
4152 KB/s (2682952 bytes in 0.631s)
192 KB/s (788 bytes in 0.004s)
ready to work . . .
Wake up the screen!
Press Allow on Super User Request
/system/bin/sh: su: not found
cleaning up . . .
Dit krijg dus als uitkomst...
[ Voor 51% gewijzigd door bigpapa op 22-10-2012 14:14 ]
Prima, ik ga er van uit dat je zo'n topic doorleest en ziet dat er meer mensen een poging gedaan hebben, en refereren aan de benodigde dingen. Als een persoon hulp kan vragen kan de persoon in kwestie ook lezen.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:51:
De .ftf, die met die oplossing meegeleverd word, bevat alleen de loader.sin & preset.ta (welke je 'verneukt' met een OTA nadat je je bootloader geunlockt hebt).
Voor CWM en root toegang zul je toch echt, in iedergeval, een kernel.sin mee moeten flashen.
Het wordt echt wel gewaardeerd dat je mensen probeert te helpen maar zorg dan wel dat de info die je geeft correct is.. Als je aan de info twijfelt of het alleen ergens gelezen hebt, geef dan aan dat je het niet zeker weet. Hier voorkom je mee dat anderen in de problemen raken.
Ik denk, mede om de manier waarop ik hier aan de kant geschoven wordt, ik hier in ieder geval niet meer behulpzaam zal zijn indien iemand lastige vragen stelt waarop NIEMAND anders een antwoord geeft... sorry voor hen die daardoor niet verder komen.
Als de officiële bootloader unlock procedure gelukt is zonder errors, dan mag je er vanuit gaan dat ie wel geünlocked is.
Hoe je dat kunt controleren weet ik zo niet uit m'n hoofd maar met een fatsoenlijke google zoekopdracht moet je daar wel achter kunnen komen.
Dat bovenstaande CWM install niet goed gaat, ligt aan het ontbreken van SU, wat ook duidelijk in de log staat.
Oftwel, SU is niet geïnstalleerd en/of je hebt hebt nog geen root.
Ik denk dat je het beste even helemaal vanaf '0' moet beginnen.
Pak deze .rar uit en je hebt een .ftf van de nieuwste firmware. Wel goed bewaren want ik gooi 'm morgen weer offline.
Flash deze met Flashtool.
Start je Arc minimaal 1x.
Als je, voorlopig, op de stock FW wilt blijven draaien (wat ik je aan wil raden) kun je 3 dingen doen:
- Verder nergens aankomen en de Arc 'stock' laten draaien.
- Opzoek gaan naar een manier om de .587 te rooten en eventueel dan CWM te installeren
- Een kernel inc root en CWM installeren; bijvoorbeeld deze of deze
[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 22-10-2012 15:04 ]
Deze staat nu te downloaden...Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:49:
[...]
deze.rar uit en je hebt een .ftf van de nieuwste firmware. Wel goed bewaren want ik gooi 'm morgen weer offline.
Flash deze met Flashtool.
Start je Arc minimaal 1x.
En SU is geinstalleerd...
Die root is een spelbreker volgens mij...
Kan jij mij vertellen dan met wat ik hem het beste kan rooten dan.
Ik heb diverse gebruikt maar helaas...
[ Voor 166% gewijzigd door bigpapa op 22-10-2012 15:36 ]
Dit gewoon even vergeten en vanaf '0' beginnen & zie m'n vorige post..bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:23:
En SU is geinstalleerd...
Die root is een spelbreker volgens mij...
En gedaan wat jij zei..Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:27:
[...]
Dit gewoon even vergeten en vanaf '0' beginnen & zie m'n vorige post..
Dit is de log.
22/030/2012 15:30:00 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:02 - INFO - Loader : S1_Loader_Root_773f - Version : R4A069 / Bootloader status : ROOTED
22/030/2012 15:30:02 - INFO - Disabling final data verification check
22/030/2012 15:30:02 - WARN - This file is ignored : simlock.ta
22/030/2012 15:30:02 - INFO - Processing kernel.sin
22/030/2012 15:30:02 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:02 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:04 - INFO - Processing fota1.sin
22/030/2012 15:30:04 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:04 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:05 - INFO - Processing fota0.sin
22/030/2012 15:30:05 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:05 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:06 - INFO - Processing adsp.sin
22/030/2012 15:30:06 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:06 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:08 - INFO - Processing amss_fs_anzu.sin
22/030/2012 15:30:08 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:08 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:08 - INFO - Processing amss.sin
22/030/2012 15:30:08 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:09 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:16 - INFO - Processing vendor.sin
22/030/2012 15:30:16 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:16 - INFO - Flashing data
22/030/2012 15:30:54 - INFO - Processing system.sin
22/030/2012 15:30:54 - INFO - Checking header
22/030/2012 15:30:54 - INFO - Flashing data
22/032/2012 15:32:33 - INFO - Processing userdata.sin
22/032/2012 15:32:33 - INFO - Checking header
22/032/2012 15:32:33 - INFO - Flashing data
22/032/2012 15:32:36 - INFO - Processing cache.sin
22/032/2012 15:32:36 - INFO - Checking header
22/032/2012 15:32:36 - INFO - Flashing data
22/032/2012 15:32:37 - INFO - Ending flash session
22/032/2012 15:32:37 - INFO - Flashing finished.
22/032/2012 15:32:37 - INFO - Please unplug and start your phone
22/032/2012 15:32:37 - INFO - For flashtool, Unknown Sources and Debugging must be checked in phone settings
22/032/2012 15:32:37 - INFO - Device connected in flash mode
Hij staat nu op te starten...
[ Voor 83% gewijzigd door bigpapa op 22-10-2012 15:36 ]
Mag ik jou hartelijk bedanken.
Opgestart zonder problemen, zonder foutcodes en in èèn keer provider te pakken..
WAANZINNIG. Ben je echt dankbaar.
Maar wat denk jij, gewoon op deze blijven draaien of èèn die jij me aanbeveelt..
Wat voor recovery beveel jij me aan. Heb jij die ook nog voor me...
Opgestart zonder problemen, zonder foutcodes en in èèn keer provider te pakken..
Maar wat denk jij, gewoon op deze blijven draaien of èèn die jij me aanbeveelt..
[ Voor 14% gewijzigd door bigpapa op 22-10-2012 15:44 ]
Als je geen root nodig hebt, dan mooi zo laten.bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:40:
Mag ik jou hartelijk bedanken.
Heb je root nodig, dan zou ik die LUPUS kernel pakken, die draai ik zelf ook.
CWM hoef je niet los te installeren, die zit al in de kernel.
Kernel + wifi modules downloaden.
Wifi modules.zip kopieren naar de SDcard.
Flashtool starten, FastBoot mode selecteren, "select kernel te flash", instructies volgen.
Als dat allemaal goed gaat;
Booten naar CWM
Wifi.zip installeren
Reboot.
Vervolgens moet je nog wel SU installeren, dit kan vanuit de market / play store.
SU staat erop.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:52:
[...]
Als je geen root nodig hebt, dan mooi zo laten.
Heb je root nodig, dan zou ik die LUPUS kernel pakken, die draai ik zelf ook.
CWM hoef je niet los te installeren, die zit al in de kernel.
Kernel + wifi modules downloaden.
Wifi modules.zip kopieren naar de SDcard.
Flashtool starten, FastBoot mode selecteren, "select kernel te flash", instructies volgen.
Als dat allemaal goed gaat;
Booten naar CWM
Wifi.zip installeren
Reboot.
Vervolgens moet je nog wel SU installeren, dit kan vanuit de market / play store.
En welke moet ik hebben van die LUPUS.
wedgess-Zram-Enabler.zip - [Click for QR Code] (157.8 KB, 104 views)
CIFS-v7-480p.zip - [Click for QR Code] (101.0 KB, 29 views)
CiFS-v7-720p.zip - [Click for QR Code] (101.0 KB, 79 views)
Voordat ik dadelijk weer wat fout doet..Of heb jij hem op je dropbox staan...
Geen van bovenstaandebigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:58:
[...]
SU staat erop.
En welke moet ik hebben van die LUPUS.
wedgess-Zram-Enabler.zip - [Click for QR Code] (157.8 KB, 104 views)
CIFS-v7-480p.zip - [Click for QR Code] (101.0 KB, 29 views)
CiFS-v7-720p.zip - [Click for QR Code] (101.0 KB, 79 views)
Voordat ik dadelijk weer wat fout doet..Of heb jij hem op je dropbox staan...
http://www.mediafire.com/?0xmryc3cnd099rk --> kernel
http://www.mediafire.com/?vtvstw1l7v59o36 --> wifi modules
Kan zijn dat je SU na het vervangen van de kernel opnieuw moet installeren (voor de zekerheid maar ff doen)
Ik hanteer tenslotte niet voor niks een volgorde in de stappen die ik tik
Perfect binnen, maar nu krijg ik img bestand binnen.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:03:
[...]
Geen van bovenstaande![]()
http://www.mediafire.com/?0xmryc3cnd099rk --> kernel
http://www.mediafire.com/?vtvstw1l7v59o36 --> wifi modules
Kan zijn dat je SU na het vervangen van de kernel opnieuw moet installeren (voor de zekerheid maar ff doen)
Ik hanteer tenslotte niet voor niks een volgorde in de stappen die ik tik
Waar moet ik die plaatsen in flashtool.. Nu vraag ik het want wil nu exact alles volgens jou volgorde doen...
Dat is het beste,..
Klopt, het .img bestand is de kernel.bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:13:
[...]
Perfect binnen, maar nu krijg ik img bestand binnen.
Waar moet ik die plaatsen in flashtool.. Nu vraag ik het want wil nu exact alles volgens jou volgorde doen...
Dat is het beste,..
Die kun je plaatsen in de installatie directory van Flashtool \Firmwares (waar je waarschijnlijk ook de .ftf hebt staan)
Misschien krijg je ook wel de mogelijkheid om handmatig het bestand te selecteren vanuit een andere directory, maar dat weet ik niet zeker.
Als Flashtool zover is, dan zie je dat vanzelf.
Niet vergeten om meteen de wifi.zip naar je SDcard te kopieren; dat scheelt je straks weer een reboot
[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 22-10-2012 16:17 ]
Ik heb het gedaan en als ik nu opstart krijg ik een leuk start scherm van LUPUS...Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Klopt, het .img bestand is de kernel.
Die kun je plaatsen in de installatie directory van Flashtool \Firmwares (waar je waarschijnlijk ook de .ftf hebt staan)
Misschien krijg je ook wel de mogelijkheid om handmatig het bestand te selecteren vanuit een andere directory, maar dat weet ik niet zeker.
Als Flashtool zover is, dan zie je dat vanzelf.
Niet vergeten om meteen de wifi.zip naar je SDcard te kopieren; dat scheelt je straks weer een reboot
En de .ZIP ook geinstalleerd.
Wat kan ik nu doen om hem helemaal te krijgen met nieuwe android erop...
Nu wil ik hem helemaal afmaken zoals jij hem ook heb.. Of jij me wilt helpen..
Wat voor android kan ik er nu opzetten.
Ik heb ff rootchecker erop gezet en die geeft aan+
Sorry! This device does not have proper root access...
[ Voor 19% gewijzigd door bigpapa op 22-10-2012 16:35 ]
Je zult even gedult moeten hebbenbigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:23:
[...]
Ik heb het gedaan en als ik nu opstart krijg ik een leuk start scherm van LUPUS...
En de .ZIP ook geinstalleerd.
Wat kan ik nu doen om hem helemaal te krijgen met nieuwe android erop...
Nu wil ik hem helemaal afmaken zoals jij hem ook heb.. Of jij me wilt helpen..
Wat voor android kan ik er nu opzetten.
Ik heb ff rootchecker erop gezet en die geeft aan+
Sorry! This device does not have proper root access...
De knakker die de kernel gebouwd heeft, heeft wat dingen gedaan waar ik ff geen rekening mee gehouden heb.

Tis wel op te lossen (oa; root), maar dat kan ik pas later vanavond, uurtje of 21:00 schat ik, uitzoeken..
Vooralsnog kun je je Arc gewoon gebruiken (en ja, het klopt dat ie iets trager is.. dat is vanavond ook opgelost
Wat betreft nieuwste android enzo; dit is de 'nieuwste' officiële android die Sony beschikbaar stelt voor de Arc.
Nieuwere versies zijn er wel, maar dat zijn custom roms en gezien je kennis mbt android zou ik je adviseren daar voolropig nog niet aan te beginnen (no offence).
Ik draai ook nog gewoon deze android versie.
[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 22-10-2012 16:53 ]
Oke dan wacht ik nog ff .Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:48:
[...]
Je zult even gedult moeten hebben![]()
De knakker die de kernel gebouwd heeft, heeft wat dingen gedaan waar ik ff geen rekening mee gehouden heb.![]()
Tis wel op te lossen (oa; root), maar dat kan ik pas later vanavond, uurtje of 21:00 schat ik, uitzoeken..
Vooralsnog kun je je Arc gewoon gebruiken (en ja, het klopt dat ie iets trager is.. dat is vanavond ook opgelost)
Wat betreft nieuwste android enzo; dit is de 'nieuwste' officiële android die Sony beschikbaar stelt voor de Arc.
Nieuwere versies zijn er wel, maar dat zijn custom roms en gezien je kennis mbt android zou ik je adviseren daar voolropig nog niet aan te beginnen (no offence).
Ik draai ook nog gewoon deze android versie.
Ik wil hem wel rooten. Ik heb wel wat kennis hoor van android, maar eerlijk gezegd ben ik HTC gewend..
Daar kan ik alles mee. Maar dit gaat weer totaal anders.
Ik wil dit omdat het interne geheugen heel gauw vol zit van de arc.
En de android versies van cyanogenmod werken toch heel wat soepeler.. Of een andere goede.
Zelf heb ik op een HTC desire HD van mijn zoon een goede android 4.1 van blackout erop gezet. Met sense van 4.0 en dat werkt als een jekko..
En als de arc geroot is dan kan je met recovery alles uitproberen. Dat is zip file op SD krt en je geef het aan met recovery..
Dus alleen het rooten gooit roet in het eten. Dat is ook de reden dat het vannacht niet goed is gegaan..
Toen ik de cyanogenmod erop wilde zetten kon hij het niet uitpakken omdat ie nog niet geroot is...
Dat rooten is erg omslachtig bij deze telefoon..
Maar ik wacht ff op je antwoord..
Top hoor dat je me wilt helpen..
De LUPUS kernel is wel 'root klaar', maar de benodigde bestanden ontbreken nog.bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:55:
[...]
Oke dan wacht ik nog ff .
Ik wil hem wel rooten. Ik heb wel wat kennis hoor van android, maar eerlijk gezegd ben ik HTC gewend..
Daar kan ik alles mee. Maar dit gaat weer totaal anders.
Ik wil dit omdat het interne geheugen heel gauw vol zit van de arc.
En de android versies van cyanogenmod werken toch heel wat soepeler.. Of een andere goede.
Zelf heb ik op een HTC desire HD van mijn zoon een goede android 4.1 van blackout erop gezet. Met sense van 4.0 en dat werkt als een jekko..
En als de arc geroot is dan kan je met recovery alles uitproberen. Dat is zip file op SD krt en je geef het aan met recovery..
Dus alleen het rooten gooit roet in het eten. Dat is ook de reden dat het vannacht niet goed is gegaan..
Toen ik de cyanogenmod erop wilde zetten kon hij het niet uitpakken omdat ie nog niet geroot is...
Dat rooten is erg omslachtig bij deze telefoon..
Maar ik wacht ff op je antwoord..
Top hoor dat je me wilt helpen..![]()
![]()
Als je deze download, op je SD zet, reboot naar CWM en dan:
- advanced --> wipe dalvik cache
- back knop (terug naar begin)
- install zip --> de zip van hierboven.
Reboot en het zou klaar moeten zijn!
Daarna uit de playstore no-frills CPU installeren omdat deze kernel standaard op 800mhz boot

Met no-frills kun je dat aanpassen.
1.4GHz max / 245MHz min. Eventueel kun je de min. hoger zetten als ie soms te langzaam aanvoelt of om de schommelingen wat te beperken.
De combinatie: Governor "smartassV2" en I/Oscheduler "sio" bevallen mij prima.
Als alles zo goed is, geroot en al, dan is het verstandig om in CWM een nandroid backup te maken.
Dan kun je, zolang je nog naar CWM kunt booten, weer terug naar deze werkende configuratie.
[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 22-10-2012 18:22 ]
Nou ik ben zelf ook nog even aan het stoeien geweest, en hij is nu wel geroot.
Rootchecker geeft aan dat hij nu geroot is...
Nu nog andere andoid erop...
bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:30:
Nou ik ben zelf ook nog even aan het stoeien geweest, en hij is nu wel geroot.
Als je andere ROMS gaat installeren, let er dan wel ff op welke kernels compatible zijn met die roms.
CyanogenMod werkt niet met de Lupus kernel die je nu gebruikt en heeft een eigen kernel welke je moet gebruiken.
Helemaal te gek. Welke rom heb jij werken met die LUPUS...???Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:33:
[...]
![]()
Als je andere ROMS gaat installeren, let er dan wel ff op welke kernels compatible zijn met die roms.
CyanogenMod werkt niet met de Lupus kernel die je nu gebruikt en heeft een eigen kernel welke je moet gebruiken.
Deze
Maar omdat deze Lupus kernel een 'stock based kernel' is, kun je elke 'stock based' ROM installeren.
In theorie elke ROM die een 'stock based kernel' als requirement heeft.
Maar omdat deze Lupus kernel een 'stock based kernel' is, kun je elke 'stock based' ROM installeren.
In theorie elke ROM die een 'stock based kernel' als requirement heeft.
Plaats het img bestand zo in de fastboot map, (zoals bijvoorbeeld hier paranoid.img)
Vervolgens een lege plek in de map aanklikken en dan opnieuw, nu met rechtermuisknop>open opdrachtvenster hier.
En vervolgens typen:
fastboot flash boot NAAM VAN KERNEL.img
Dan staat er waiting for device.
Doe je telefoon uit, en sluit de usb kabel aan terwijl je de menutoets indrukt.
Je mag de menutoets loslaten zodra het begint.
Vervolgens een lege plek in de map aanklikken en dan opnieuw, nu met rechtermuisknop>open opdrachtvenster hier.
En vervolgens typen:
fastboot flash boot NAAM VAN KERNEL.img
Dan staat er waiting for device.
Doe je telefoon uit, en sluit de usb kabel aan terwijl je de menutoets indrukt.
Je mag de menutoets loslaten zodra het begint.
[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 22-10-2012 19:20 ]
ja of zoals bij mij:
fastboot flash boot c:\koekje.img
Ik hernoem mijn kernels altijd een beetje
Ik ook. Ander moet je typen flash boot CM10fxp2736anzuhallonbeta.imgTouchdomex schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:21:
ja of zoals bij mij:

Of je doet het vanuit een command prompt en je typt CM en dan geef je een mep op je "Tab" toets (of meerdere indien nodig)sdk16420 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:30:
[...]
Ik ook. Ander moet je typen flash boot CM10fxp2736anzuhallonbeta.img
Of je gebruikt flashtool en dan hoef je helemaal niet te typen
[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 22-10-2012 19:50 ]
Nou ik ben voor de JELLY SANDWICH 7.2.1 Daily Fix gegaan en werkt als een jekko.
Nooit zo snel geweest.
Alleen op èèn ding na werkt alles.
Dat ene ding is mijn WiFi.
Ik neem aan dat we daar ook wel uitkomen..
Of heb iemand daar al een oplossing voor.
Nooit zo snel geweest.
Wifi modules, die bij de kernel horen, opnieuw installeren in CWM.bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:07:
Nou ik ben voor de JELLY SANDWICH 7.2.1 Daily Fix gegaan en werkt als een jekko.
Nooit zo snel geweest.
Ja dat dacht ik ook. Maar helaas dat werkt ook niet.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:14:
[...]
Wifi modules, die bij de kernel horen, opnieuw installeren in CWM.
Ik krijg namelijk de button niet naar inschakelen.
Sorry dat was ik vergeten te melden...
Maar deze werkt wel als een jekko..Zo snel..
Zou in theorie moeten werken..bigpapa schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:17:
[...]
Ja dat dacht ik ook. Maar helaas dat werkt ook niet.
Ik krijg namelijk de button niet naar inschakelen.
Sorry dat was ik vergeten te melden...
Maar deze werkt wel als een jekko..Zo snel..
Tenzij de installatie van de wifi modules niet goed gaat, wat nog wel eens wil gebeuren als er niet genoeg vrije ruimte op de systeem partitie is.
Daar zou je even naar kunnen kijken, desnoods wat apps verplaatsen van /system/app/ naar /data/app/ of naar je SDcard dmv link2sd (grote, zoals; facebook, maps, youtube)
Nou ik heb alles even opnieuw geïnstalleerd en de aanhouder wint.Nnoitra schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:31:
[...]
Zou in theorie moeten werken..
Tenzij de installatie van de wifi modules niet goed gaat, wat nog wel eens wil gebeuren als er niet genoeg vrije ruimte op de systeem partitie is.
Daar zou je even naar kunnen kijken, desnoods wat apps verplaatsen van /system/app/ naar /data/app/ of naar je SDcard dmv link2sd (grote, zoals; facebook, maps, youtube)
Alles doet het, ook de WiFi gedaan zoals je zij. Gewoon weer opnieuw installeren.
En wat draait ie als een jekko.
De cpu draait zoals jij zij, alleen ik heb perfomance gedaan omdat het ook werd geadviseerd bij deze rom..
Maar alle hulp heb ik aan jou te danken.
Nogmaals bedankt voor je snelle hulp, zonder jou had ik het niet gered...
Het was een zware bevalling, ze hebben de 7 dagen levertijd zeker niet gehaald, maar het is eindelijk binnen:[NUT] schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:26:
Voor hen die op zoek zijn naar een vervangende batterij voor de Arc met extra juice, er is er nu een in stock formaat van Ecell (2430MAH HIGH CAPACITY BA750 GOLD BATTERY XPERIA ARC X12).
Net besteld bij amazon.co.uk ... ik zal melden hoe het bevalt.
Heb wel met wat zoekwerk uitgevonden dat het waarschijnlijk nodig zal zijn om je arc te unlocken en een kernel te installeren van een van de makers welke een 'fuel gauge fix' hebben toegepast: sony heeft de 1500mAh maat direct in de kernel ingebakken... handig

Ben na het wipen van de battery stats nu aan het opmaken, ik ben benieuwd.
Interessant... ben benieuwd naar de resultaten! Het enige wat jammer is, is dat het niet meteen werkt. Althans, correcte weergave van de hoeveelheid juice...
Anders zou ik dit ding zo bij mijn zus erin kunnen stoppen, die heeft altijd stroom tekort.
Nollekeuh schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:
Anders zou ik dit ding zo bij mijn zus erin kunnen stoppen, die heeft altijd stroom tekort.

Ik wist niet dat je dan je kernel moest aanpassen...[NUT] schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Het was een zware bevalling, ze hebben de 7 dagen levertijd zeker niet gehaald, maar het is eindelijk binnen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben na het wipen van de battery stats nu aan het opmaken, ik ben benieuwd.
Kan iemand mij vertellen waar dat mee te maken heeft..
Want ik heb ook een batterij erin zitten van 2450Ma en nu met deze LUPUS kernel en de nieuwe firmware erop gaat hij nu bijna 1,5 dgn mee.
Terwijl de originele maar net en dag meeging...
Maar nu gaat het wel stukken beter...
Nog even een andere vraag.
Is er een mogelijkheid om het Japanse toetsenbord te verwijderen.
En ik heb swype gedownload (overigens niet de eerste keer) wij gebruiken het al sinds het bestaat, maar bij dit telefoontoestel is hij wel geinstalleerd, maar word niet actief...
Komt steeds het toetsenbord van de xperia tevoorschijn..
Is er iemand die daar de oplossing voor weet..
En ik heb swype gedownload (overigens niet de eerste keer) wij gebruiken het al sinds het bestaat, maar bij dit telefoontoestel is hij wel geinstalleerd, maar word niet actief...
Android 2.3? Lang drukken op het tekstinvoerveld > Invoer selecteren > Swypebigpapa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:47:
Nog even een andere vraag.
Android 4.x? Wanneer je gewoon je cursor in een tekstveld zet (en het Xperia-toetsenbord opengaat) krijg je bovenin een melding langswaar je je actieve toetsenbord kan veranderen.

Tussen haakjes, het Xperia-toetsenbord heeft Swype (een eigen implementatie) ingebouwd. Gewoon in de instellingen van het toetsenbord "Vegen om te schrijven" aanzetten
[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 24-10-2012 00:36 ]