Verwijderd

jejeh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:30:
huh er is maar een aokp rom.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859518

Gooi er nog even deze fix achteraan.
Dan heb je panorama/foto/video.
Ik smijt de foto app meteen eruit voor camerazoom maar alles werkt iig.

http://forum.xda-develope...?p=31343142&postcount=222

En deze boost tool/zip

http://forum.xda-develope...ntid=1337823&d=1348039201

Vergeet de jb gapps niet maar die heb je al voor cm10 .
Klinkt goed. AOKP had ik al eens op ICS geprobeerd en beviel me veel beter dan CM9 en stock. Ik had alleen problemen met link2sd dus vandaar dat het nog geen optie was.

Ik draai nu Omega 3.2 (stock based) met Lupus v5.2 kernel aangezien JJHybrid en Arconium nog steeds niet geupdate zijn. Omega met lupus kernel bevalt me echt geweldig goed. Snelheid en batterij zijn nooit zo goed geweest, zelfs na veel zooi erop gezet te hebben in de loop der dagen. Eigenlijk heb ik dan ook geen enkele reden om roms te switchen. Behalve dan straks een volledig werkende JB rom.

Heb je toevallig AOKP JB v3 samen met link2sd gebruikt? Nog problemen ontdekt? Anders ga ik maar weer eens op JB probeertour :).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik zit nu weer op FXP CM10 138. Vanavond eens rustig kijken naar die camera en de alarmgeluiden :+ CM10 geeft mij meer rust want minder mogelijkheden :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:11:
[...]

Heb je toevallig AOKP JB v3 samen met link2sd gebruikt? Nog problemen ontdekt? Anders ga ik maar weer eens op JB probeertour :).
Ik meen te hebben gelezen dat je ext3 partitie moet hebben ivm backup in cwm.
zal mijn ext2 eens testen,weet dat ik dan met backuppen een probleem heb.
Het schijnt wel te werken.
Je hoort van me.

EDIT ;

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-kNyZSGkffHY/UFnD2gGYXVI/AAAAAAAAD00/PbsgddhNnX4/s512/Screenshot_2012-09-19-15-05-34.png

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-pk_StGURf0k/UFnD8lskGGI/AAAAAAAAD08/NTJzlhFKfks/s512/Screenshot_2012-09-19-15-06-14.png

Hopelijk heb je er wat aan.
Link2sd deed nergens moeilijk over iig.
Heb dus een ext2 partitie.

[ Voor 33% gewijzigd door jejeh op 19-09-2012 15:13 ]

Verwijderd

jejeh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:56:
[...]

Ik meen te hebben gelezen dat je ext3 partitie moet hebben ivm backup in cwm.
zal mijn ext2 eens testen,weet dat ik dan met backuppen een probleem heb.
Het schijnt wel te werken.
Je hoort van me.

EDIT ;

[afbeelding]

[afbeelding]

Hopelijk heb je er wat aan.
Link2sd deed nergens moeilijk over iig.
Heb dus een ext2 partitie.
Kijk mooi. Ik heb al een ext3 partitie op ICS dus dan zal dat helemaal geen problemen geven op JB. Ik kan me herinneren dat AOKP CM9 de dalvik cache bestanden altijd unlinkte na een restart (tijdens het upgrading android bericht bij opstarten voor 150apps in mijn geval...). Dat was niet te verhelpen op dat moment. Gevolg was dat je steeds een paar kb schijfruimte had na een restart als je veel apps linkte. Grote kans dat je telefoon totaal onbruikbaar wordt. Op stock heb je dat probleem niet.

Ik zal AOKP weer eens proberen als ik tijd heb. Klinkt goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik draai onder kernel 2.6.32.9 en buildnummer 4.1.B.0.587.

Ik wil deze gaan rooten, zonder bootloader unlocken. Ik wil namelijk enkel met Link2SD een tweede partitie aanmaken en daarop apps installeren. Verder wil ik niet wijzigen van rom etc. Volgens mij moet ik dan enkel de telefoon rooten toch?

Welke root-methode is voor mijn versie geschikt, zonder dat ik de bootloader moet unlocken? Met andere woorden: ik zoek de meest veilige en efficiente manier om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Zoeken doe je met de search, met google en op xda :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:06:
[...]

Heb een 2gb link2sd ext3 partitie. Geen probleem meer met vrije ruimte. Soms geeft link2sd een read-only fout maar dat is simpel op te lossen met ern restart en het opnieuw linken van het link2sd script. Belangrijke apps laat ik wel in het geheugen aangezien ik nu nog steeds 150+mb vrij heb.
Zal zoiets ook gaan doen wanneer ik tijd heb, maar er is toch iets wat ik vreemd vind aan deze foutmelding (Insufficient memory available). Er waren drie apps die geüpdatet (raar woord) wouden worden: Facebook, Whatsapp en OfficeSuite. OfficeSuite is een lomp groot programma (er werd ook veel gedownload voor de update), Facebook is al een stuk kleiner en Whatsapp stelt niks voor qua grootte. Wat is het nou het rare, Facebook en Whatsapp geven gelijk de foutmelding dat er dus te weinig geheugen is en OfficeSuite die updatet doodleuk zonder problemen. :') En om ook even de updatevolgorde aan te geven:
1. Facebook (fail)
2. Whatsapp (fail)
3. OfficeSuite (werkt)

Slaat echt nergens op. Mijn volgende toestel wordt gelijk eentje met een sh*tload aan interne geheugen, of ik stap gewoon over naar Windows Phone.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 21-09-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu AOKP JB r2 met v3 fix. Draait prima. Niet sneller dan de Omega ICS die ik eerder draaide maar nog steeds goed op 1Ghz en 100mb minfree. Camera werkt ook prima. CameraZoom werkt echter niet. Meer mensen hier last van?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Mmmm vreemd bassie ,heb/had er geen probleem mee.
Maar ben weer terug op stock ics 587 omdat ik binnekort weer een weekje de hort op ga met de kids. Dan heb ik liever een stock achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:03:
Mmmm vreemd bassie ,heb/had er geen probleem mee.
Maar ben weer terug op stock ics 587 omdat ik binnekort weer een weekje de hort op ga met de kids. Dan heb ik liever een stock achter de deur.
Haha. Ik heb trouwens wel de FXP138 CM10 kernel geinstalleerd ipv die van AOKP want die is een stuk nieuwer. Lupus kernel voor AOKP/CM10 heeft wat problemen met Wifi. Ik zal eens de nieuwe FXP139 kernel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:29:
[...]

Haha. Ik heb trouwens wel de FXP138 CM10 kernel geinstalleerd ipv die van AOKP want die is een stuk nieuwer. Lupus kernel voor AOKP/CM10 heeft wat problemen met Wifi. Ik zal eens de nieuwe FXP139 kernel installeren.
Lupus gaat alleen wel echt als een tiet. Draait hier stabiel op 1700 en wil straks nog op 1800 draaien maar voorlopig is 1700 ook hard zat.

FXP139+Lupus geeft wel wat errors. Alleen werkte de FXP139 kernel niet vandaar dat ik ook lupus heb. Ik kan ook nog wel de FXP138 vanavond proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Touchdomex schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:34:
[...]

Lupus gaat alleen wel echt als een tiet. Draait hier stabiel op 1700 en wil straks nog op 1800 draaien maar voorlopig is 1700 ook hard zat.
Lupus cm10 op 1700 kan niet,kijk maar eens goed .
Je arc [ s ] gaat echt niet verder dan 1600. >:)
Tenminste op aokp .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:41:
[...]

Lupus cm10 op 1700 kan niet,kijk maar eens goed .
Je arc [ s ] gaat echt niet verder dan 1600. >:)
Tenminste op aokp .
Ja ik zie het nu. Eens kijken of er iets beters op te verzinnen is. Ik zie ook dat hij een groot deel tussen de 1000 en 1600 niet gebruikt. Wel een aparte kernel zo.... Zou er niet een kernel zijn die hem netjes tot 1800 kan pushen? :+

Ja echt een Arc S. Wel een beetje een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hij pakt ondertussen gelukkig wel alle snelheden mee. Hij loopt gelukkig wel soepel ik moet alleen de juiste schedulers en governers selecteren. Ik heb nu Lionheart en Anticipatory. Werkt netjes en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn Arc eerst altijd op 1.4Ghz ipv 1.0Ghz geklokt. Op de nieuwste ICS en JB merk ik weinig verschil tussen deze snelheden en zet ik hem dus op 1Ghz. Scheelt een boel batterij. Ik zou je Arc S eerlijk gezegd gewoon op 1.4Ghz laten als je geen zware games speelt.

Voor mijn gebruik is Interactive(X) governor trouwens het beste met deadline I/O. Geeft de beste prestaties en batterij is prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:16:
Ik had mijn Arc eerst altijd op 1.4Ghz ipv 1.0Ghz geklokt. Op de nieuwste ICS en JB merk ik weinig verschil tussen deze snelheden en zet ik hem dus op 1Ghz. Scheelt een boel batterij. Ik zou je Arc S eerlijk gezegd gewoon op 1.4Ghz laten als je geen zware games speelt.
Nee! Overclocken is fun! Als ik een lange batterijduur wil hebben clock ik heb wel terug. Daarnaast speel ik af en toe een spelletje. Ik hou van snelheid en vloeiendheid! ICS had trouwens wel erg veel baat bij 1.4 ipv 1.0 :X 1.6 + ICS had ik nog niet geprobeerd vanwege geen mogelijkheid om te flashen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:18:
[...]

Nee! Overclocken is fun! Als ik een lange batterijduur wil hebben clock ik heb wel terug. Daarnaast speel ik af en toe een spelletje. Ik hou van snelheid en vloeiendheid! ICS had trouwens wel erg veel baat bij 1.4 ipv 1.0 :X 1.6 + ICS had ik nog niet geprobeerd vanwege geen mogelijkheid om te flashen :+
Op de oude 431 firmware wel. Op de nieuwe ICS firmware en AOKP JB merk ik persoonlijk geen enkel verschil. Ik speel geen games dus ik kan me voorstellen dat daar wel veel winst te behalen is. Batterij vind ik zelf wel belangrijk aangezien ik graag een volle dag (24uur als het even kan) wil halen bij zwaar gebruik. Als ik overklok dan haal ik dat vaak niet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:26:
[...]

Op de oude 431 firmware wel. Op de nieuwe ICS firmware en AOKP JB merk ik persoonlijk geen enkel verschil. Ik speel geen games dus ik kan me voorstellen dat daar wel veel winst te behalen is. Batterij vind ik zelf wel belangrijk aangezien ik graag een volle dag (24uur als het even kan) wil halen bij zwaar gebruik. Als ik overklok dan haal ik dat vaak niet niet.
Ik heb een grotere en betere batterij ;) Ik wil gewoon een soepele telefoon en die overclock die wint het wel. Aangezien ik maar maximaal 12 uur hoef van stopcontact tot stopcontact. Mocht het nodig zijn zet ik hem rustig op 1Ghz. Overigens draait Jelly Bean ook nog steeds soepel op 600 en 800 Mhz. Dus dat kan je ook nog proberen. Het launchen van apps gaat wat trager maar je batterijduur is koning.

Oh ja alleen werken bij mijn FXP139 nog steeds de alarmtonen niet en ik heb eigenlijk geen zin om XDA door te lezen :'( Vanavond maar rustig ervoor gaan zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Voor mij is displaytime het belangrijkste,das namelijk de tijd dat het toestel aanstaat cq dat ik er wat mee doe.
Nu lekker eventjes op stock en heb al bijna 4 uur en heb nog 30% over.

[ Voor 7% gewijzigd door jejeh op 24-09-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
Voor mij is displaytime het belangrijkste,das namelijk de tijd dat het toestel aanstaat cq dat ik er wat mee doe.
Nu lekker eventjes op stock en heb al bijna 4 uur en heb nog 30% over.
Maar displaytime is toch vooral afhankelijk van de helderheid waarop je hem hebt ingesteld? Althans bij mij is dat altijd 30 tot 40% van de duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:33:
CameraZoom werkt echter niet. Meer mensen hier last van?
Zoomen met de camera werkt niet? Dat is toch absoluut niet nodig? Het enige wat de software doet is een full-frame foto nemen en die croppen. Dat kan je zelf ook, en mogelijks zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:45:
[...]

Zoomen met de camera werkt niet? Dat is toch absoluut niet nodig? Het enige wat de software doet is een full-frame foto nemen en die croppen. Dat kan je zelf ook, en mogelijks zelfs beter.
CameraZoom is een app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:30:
[...]

Maar displaytime is toch vooral afhankelijk van de helderheid waarop je hem hebt ingesteld? Althans bij mij is dat altijd 30 tot 40% van de duur.
Klopt, maar de kloksnelheid staat daar ook mee in relatie. Als je voortdurend (bij display aan) op 1.4Ghz zit ipv 1.0 Ghz bij bv browsen dan gaat je accu dus theoretisch 40% minder lang mee. Natuurlijk zal afhankelijk van de governor dit niet altijd het geval zijn maar voor mijn gebruik scheelt het minimaal 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:03:
Klopt, maar de kloksnelheid staat daar ook mee in relatie. Als je voortdurend (bij display aan) op 1.4Ghz zit ipv 1.0 Ghz bij bv browsen dan gaat je accu dus theoretisch 40% minder lang mee. Natuurlijk zal afhankelijk van de governor dit niet altijd het geval zijn maar voor mijn gebruik scheelt het minimaal 25%.
100/140 is niet 60%, maar 71,42857142857143%. ;) En dat je batterij maar dat percentage meegaat is niet juist. Het kan enkel als de CPU de enige verbruiker is in je smartphone en als de browser een constant load van 100% op de cpu teweegbrengt. Allemaal foute veronderstellingen dus. Maar dàt de Arc S aan 1,4GHz meer zal verbruiken, dat is best wel aannemelijk.

En over CameraZoom: oooh, dat wist ik niet. In het vervolg beter opzoeken vooraleer ik reageer =) En stoppen met rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Eventjes een andere rom uitkiezen. Aangezien alarm toch best wel belangrijk is.

Voor de rest zijn de prestaties overigens best netjes te noemen van CM10! Echt alles werkt super maar het alarm niet en wifi b0rked teveel...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Okay vanavond ga ik er CM9 opzetten met een Lupus kernel denk ik. 4 Stock varianten geprobeerd maar of lelijk of er zitten vrij irritante fouten in welke ik niet ga opzoeken en eruit vissen want stock is eigenlijk niet echt mijn ding. Ik heb dus nu op stage een half werkende stock rom. FML.

CM10 is nog te buggy en de nightly van de 23ste september lijkt mij een prima geschikte kandidaat

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:41:
Eventjes een andere rom uitkiezen. Aangezien alarm toch best wel belangrijk is.

Voor de rest zijn de prestaties overigens best netjes te noemen van CM10! Echt alles werkt super maar het alarm niet en wifi b0rked teveel...
Wat voor probleem heb je dan? Ik gebruik Alarmclock Plus ipv stock alarm apps en deze werkt prima.

AOKP blijft een beetje achter met updates dus ik draai nu CM10-FXP139 en Lupus CM10 v2. Draait als een zonnetje en nog geen problemen ontdekt. Ik moet trouwens zeggen dat CM10 ook veel opties erbij heeft gekregen sinds de laatste release die ik had geprobeerd. Eigenlijk is CM10 nu al vrij vergelijkbaar met AOKP qua opties (zal niet zonder reden zijn). Vanaf nu blijf ik op CM10 hangen. CM10 is nu de beste JB rom (vergelijkbaar met de beste ICS roms) en wordt nu alleen nog maar beter elke week.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 12:40 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:36:
[...]

Wat voor probleem heb je dan? Ik gebruik Alarmclock Plus ipv stock alarm apps en deze werkt prima.
Hij laad de alarmgeluiden niet goed. Hij ziet ze gewoon niet en ik kan met geen mogelijkheid ervoor zorgen dat ze wel geluid gaan geven.

Daarnaast wil ik niet een externe app ervoor installeren. Het zou moeten werken out of the box. Ik heb meestal een hekel aan van die externe apps omdat de looks en prestaties aanzienlijk minder zijn dan de stock apps.... Zelfde reden dat ik Whatsapp echt niets vind. Het is fucking lelijk.

Ik heb ook ruzie met WiFi maar schijnt dat met de nieuwste Lupus dat er ook uit moet zijn.
AOKP blijft een beetje achter met updates dus ik draai nu CM10-FXP139 en Lupus CM10 v2. Draait als een zonnetje en nog geen problemen ontdekt. Ik moet trouwens zeggen dat CM10 ook veel opties erbij heeft gekregen sinds de laatste release die ik had geprobeerd. Eigenlijk is CM10 nu al vrij vergelijkbaar met AOKP qua opties (zal niet zonder reden zijn). Vanaf nu blijf ik op CM10 hangen. CM10 is nu de beste JB rom (vergelijkbaar met de beste ICS roms) en wordt nu alleen nog maar beter elke week.
Wat voor instellingen bedoel je dan want afaik zijn bijna alle instellingen hetzelfde als de gewone CM10. Ik ben nog niets tegengekomen wat anders is in CM10 voor de Arc S dan mijn Nightly CM10 builds op mijn Galaxy S...

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:50:
[...]

Hij laad de alarmgeluiden niet goed. Hij ziet ze gewoon niet en ik kan met geen mogelijkheid ervoor zorgen dat ze wel geluid gaan geven.

Daarnaast wil ik niet een externe app ervoor installeren. Het zou moeten werken out of the box. Ik heb meestal een hekel aan van die externe apps omdat de looks en prestaties aanzienlijk minder zijn dan de stock apps.... Zelfde reden dat ik Whatsapp echt niets vind. Het is fucking lelijk.

Ik heb ook ruzie met WiFi maar schijnt dat met de nieuwste Lupus dat er ook uit moet zijn.

[...]

Wat voor instellingen bedoel je dan want afaik zijn bijna alle instellingen hetzelfde als de gewone CM10. Ik ben nog niets tegengekomen wat anders is in CM10 voor de Arc S dan mijn Nightly CM10 builds op mijn Galaxy S...
haha dan zit het dus tussen de oren. Maak van een goede app als Alarmclock Plus een system-app en je zult het verschil niet eens zien. De meeste apps uit CM zijn ook niet bepaald stock :).

Wifi kun je op FXP139 fixen door:
-Factory reset (zelf niet gedaan omdat ik vanaf FXP138 kwam)
-Baseband 72 flashen (zelf niet gedaan omdat ik al had)
-3x de kernel te flashen
-de rom te flashen
-opstarten en wifi uitschakelen
-opnieuw rom flashen
-google apps flashen (indien je dat wilt)
-fxp139 fixes flashen
-3x kernel modules flashen
-wifi reset fix flashen
-opstarten

Klinkt omslachtig en onlogisch maar zo werkt eht zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 14:02 ]

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:50:
AOKP tov CM had altijd meer opties dan CM. Nu heeft CM dat toch eigenlijk redelijk gelijk getrokken (binnen alle CM devices uiteraard). Ik had een tijdje terug FXP133 geprobeerd volgens mij, die had beduidend minder opties dan de huidige FXP139, welke qua opties zo goed als gelijk aan AOKP is.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga overigens eerst netjes CM9 proberen en wacht totdat FXP140 uitkomt of wanneer CM zelf met een CM10 nightly build komen.

Liever stabieler dan experimenteler. Als alles maar netjes werkt.

• jejeh
to aktivate alarm on clock , first reselect alarm tone ! or ther will be only vibre

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:18:
to aktivate alarm on clock , first reselect alarm tone ! or ther will be only vibre
Werkt niet. Alle toontjes in de alarmen zijn stil ;) Het lijkt alsof ze er wel staan maar niet afgespeeld kunnen worden. Alleen werken de beltoontjes wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik hoop trouwens dat Sony nog met een fix komt voor het notificatielampje (heb een beetje het idee dat ze ons vergeten zijn). Dacht dat ik het niet miste totdat ik een Xperia S in m'n handen had waarvan het lampje wel werkte. 't Blijft verdomd handig. :X

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 30-09-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Touchdomex schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:42:
[...]

Werkt niet. Alle toontjes in de alarmen zijn stil ;) Het lijkt alsof ze er wel staan maar niet afgespeeld kunnen worden. Alleen werken de beltoontjes wel...
verander het volume eens .
het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:42:
[...]

verander het volume eens .
het moet werken.
Denk je echt dat ik zoiets niet probeer? :+ Alle menuutjes al gehad destijds en er stond niets. Het was ook alleen alarmen dus dat maakt het nog raarder,.. Ondertussen draai ik al een paar dagen CM9 naar behoren. Dat werkt tenminste wel. Ook al is het wat trager maar het werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Okay ik wil stiekem het nog weer proberen met CM10.

Iemand tips & tricks om zowel de alarmtonen en de wifi goed te laten lopen? Vooral hoe doe ik het dat ik niet weer zit met dit gezeik want dat wil ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:39:
Ik hoop trouwens dat Sony nog met een fix komt voor het notificatielampje (heb een beetje het idee dat ze ons vergeten zijn). Dacht dat ik het niet miste totdat ik een Xperia S in m'n handen had waarvan het lampje wel werkte. 't Blijft verdomd handig. :X
Daar mag je dan lang op wachten. Sony heeft al een tijdje niets van zich laten horen. Wel jammer.

Zo'n notificatielampje is inderdaad erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:39:
Okay ik wil stiekem het nog weer proberen met CM10.

Iemand tips & tricks om zowel de alarmtonen en de wifi goed te laten lopen? Vooral hoe doe ik het dat ik niet weer zit met dit gezeik want dat wil ik niet :+
wifi = stnadaard cm10 kernel gebruiken
alarmtonen = kwestie van andere app of proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:17:
[...]

wifi = stnadaard cm10 kernel gebruiken
alarmtonen = kwestie van andere app of proberen
Welke extra app? Ik heb het liefste de originele App maar als het niet anders kan dan moet het maar.

CM9 loopt ook vrij snel vol. Hij liep smooth in het begin maar nu na een paar dagen gebruik is die volgelopen... Stock deed dat ook al namelijk... Het is gewoon erg vervelend dat hij zo snel zo traag wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:01:
[...]

Welke extra app? Ik heb het liefste de originele App maar als het niet anders kan dan moet het maar.

CM9 loopt ook vrij snel vol. Hij liep smooth in het begin maar nu na een paar dagen gebruik is die volgelopen... Stock deed dat ook al namelijk... Het is gewoon erg vervelend dat hij zo snel zo traag wordt....
Een alarm app van de play store. Ik gebruik zelf de gratis versie van Alarmclock Plus vanwege de vele opties. Maar er is een hele sloot aan apps verkrijgbaar. Je kunt ook de apk van SE erop zetten. Dan heb je de stock SE alarm app. Zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Een alarm app van de play store. Ik gebruik zelf de gratis versie van Alarmclock Plus vanwege de vele opties. Maar er is een hele sloot aan apps verkrijgbaar. Je kunt ook de apk van SE erop zetten. Dan heb je de stock SE alarm app. Zou moeten werken.
Waarom werkt de stock app dan niet eigenlijk? Komt dat door de nieuwe functies van CM met betrekking tot de klok?

Vanavond eens in alle rust flashen en wat apps eraf trappen die mogelijk teveel op de achtergrond meewerken :') Gewoon experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Waarom werkt de stock app dan niet eigenlijk? Komt dat door de nieuwe functies van CM met betrekking tot de klok?

Vanavond eens in alle rust flashen en wat apps eraf trappen die mogelijk teveel op de achtergrond meewerken :') Gewoon experimenteren...
Geen idee. Ik lees er niets over dus volgens mij zou die gewoon moeten werken. Kwestie van alarmgeluid opnieuw kiezen en het juiste volume als je het mij vraagt. Ik verwijder stockapps voor het flashen al dus ik kan het niet proberen. Misschien dat de CM alarmapp inmiddels al gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Geen idee. Ik lees er niets over dus volgens mij zou die gewoon moeten werken. Kwestie van alarmgeluid opnieuw kiezen en het juiste volume als je het mij vraagt. Ik verwijder stockapps voor het flashen al dus ik kan het niet proberen. Misschien dat de CM alarmapp inmiddels al gefixt is.
Ik dacht probeer MIUI maar blijkbaar klopt mijn build.prop niet meer :+

Dan maar FXP 140 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Alarmen werken :D CM10 lijkt dus alles goed te laten werken :D

Alleen nog die camera fixen maar dat is niet een bijster groot iets. De rest draait als een tiet en dat is mooi O+

[ Voor 48% gewijzigd door Touchdomex op 01-10-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ha! Was de laatste tijd de traagheid en slechte ondersteuning voor flash van Opera Mobile 12 grondig beu. Heb dan wat gebruik gemaakt van de stock Android ICS browser, maar goh, dat is nog altijd geen Opera, en eenmaal verknocht is het moeilijk om af te kicken. Daarom heb ik wat zitten rondzoeken. Blijkt dat sinds 11.5.4 het grondig is misgelopen, dus ze raden allemaal aan om 11.5.3 er weer op te zetten. Zo gelezen, zo gedaan. Wat blijkt? Zoooo enorm vlotjes en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:54:
Ha! Was de laatste tijd de traagheid en slechte ondersteuning voor flash van Opera Mobile 12 grondig beu. Heb dan wat gebruik gemaakt van de stock Android ICS browser, maar goh, dat is nog altijd geen Opera, en eenmaal verknocht is het moeilijk om af te kicken. Daarom heb ik wat zitten rondzoeken. Blijkt dat sinds 11.5.4 het grondig is misgelopen, dus ze raden allemaal aan om 11.5.3 er weer op te zetten. Zo gelezen, zo gedaan. Wat blijkt? Zoooo enorm vlotjes en snel!
Hmm, dat ga ik ook eens proberen. Verreweg wel de beste browser. Helemaal als je bookmarks sync actief gebruikt neem je zelfs de wat mindere pc browser voor lief om toch de mobiele versie te kunnen gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Super! Kwam er net pas achter dat je in ICS via het applicatielijstje ook apps kan uitschakelen waardoor ze uit het menu verdwijnen. Gelijk al die FB zooi en Fun&Downloads uitgeschakeld, veel mooier zo. \o/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0hRuCsF1LOQjWxDWNKLR2Rde/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 02-10-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik draai momenteel 4.1.B.0.587 stock en rooted, hosts file is aangepast, enkele apps verwijderd, maar dat is alles. Ik heb gemerkt dat mijn batterij vrij snel leegraakte, als in: tijdens de dag wat YT mobile, wat AVI's afspelen via MX-player (met ArmV7+Neon codec pack), en ook nog wat gewoon browsen. Tijdens het browsen en YT'n stond WiFi aan.

Totale schermtijd bedraagt maar een uur of twee, en toch is was batterij bijna leeg. Is dat gelijkaardig aan jullie ervaringen? Idle verbruikt hij relatief weinig, als ik de hele dag (bijna) niks doe is hij maar een tiental procent kwijt. Misschien ervaar ik nu het nadeel van een niet zo sterke batterij die SE bij de Arc S heeft geleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-10-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Video is gewoon killing. Hoeveeel minuten video kijk jij ongeveer in totaal?

Zijn er hier meer mensen die MIUI hebben? Vooral nu met de laatste builds hoe is het? Welke kernel misbruiken jullie? Ik wil eigenlijk weer MIUI proberen maar destijds was het vrij rap te traag om normaal te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Geen MIUI voor mij meer. Ik ga vanavond eens echt wild doen en alles weer op slot zetten en origineel draaien. Hopelijk met de laatste updates is hij normaal geworden en met het disablen van de stock apps die ik niet gebruik hopelijk scheelt dat ook een beetje. Hopelijk ga ik de root niet missen.... Anders kijken of ik er nog een rooted kernel overheen kan zetten zodat ik toch mijn lieve root weer heb :+

Nu alleen nog weten hoe ik de bootloader kan relocken en alles herstellen :+ Of in ieder geval zover alles terugzetten dat ik de originele laatste firmware erop kan zetten mocht iemand een andere optie hebben graag! Aangezien dit nogal bewerkelijk gaat worden :')

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 07-10-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
Touchdomex schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:39:
Geen MIUI voor mij meer. Ik ga vanavond eens echt wild doen en alles weer op slot zetten en origineel draaien. Hopelijk met de laatste updates is hij normaal geworden en met het disablen van de stock apps die ik niet gebruik hopelijk scheelt dat ook een beetje. Hopelijk ga ik de root niet missen.... Anders kijken of ik er nog een rooted kernel overheen kan zetten zodat ik toch mijn lieve root weer heb :+

Nu alleen nog weten hoe ik de bootloader kan relocken en alles herstellen :+ Of in ieder geval zover alles terugzetten dat ik de originele laatste firmware erop kan zetten mocht iemand een andere optie hebben graag! Aangezien dit nogal bewerkelijk gaat worden :')
Deze al gelezen mbt relocken bootloader?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1324703

Ik heb het in het verleden ook al een keer gedaan, door precies dezelfde reden die je zelf ook hebt :9

Inmiddels wel weer terug op CM10, blijft zo fantastisch snel werken, ook naar een paar weken nog. Per release worden er dingen gefixed, en ik kan nu al niet meer zonder Google Now _/-\o_

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ralphie schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:19:
[...]

Deze al gelezen mbt relocken bootloader?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1324703

Ik heb het in het verleden ook al een keer gedaan, door precies dezelfde reden die je zelf ook hebt :9

Inmiddels wel weer terug op CM10, blijft zo fantastisch snel werken, ook naar een paar weken nog. Per release worden er dingen gefixed, en ik kan nu al niet meer zonder Google Now _/-\o_
SMS deed het niet goed bij CM10.

Ik zit nu op een stock based met CM10 invloeden. Werkt ook prima. Mooie tussenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Touchdomex schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:39:

Je hoeft de bootloader niet te re-locken om de officiële FW te draaien. Ook updaten gaat dan prima (géén OTA). Kwestie van de FTF van de laatse FW zien te vinden en deze flashen.
Ook kun je de officiële FW, volgens mij, prima draaien met de originele geroote kernel. Staat wel ergens op XDA.

Overigens bevalt deze combinatie mij tot op heden prima!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1867265
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

[NUT]

Heppiedepeppie

Voor hen die op zoek zijn naar een vervangende batterij voor de Arc met extra juice, er is er nu een in stock formaat van Ecell (2430MAH HIGH CAPACITY BA750 GOLD BATTERY XPERIA ARC X12).

Net besteld bij amazon.co.uk ... ik zal melden hoe het bevalt.

Heb wel met wat zoekwerk uitgevonden dat het waarschijnlijk nodig zal zijn om je arc te unlocken en een kernel te installeren van een van de makers welke een 'fuel gauge fix' hebben toegepast: sony heeft de 1500mAh maat direct in de kernel ingebakken... handig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[NUT] schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:26:
Voor hen die op zoek zijn naar een vervangende batterij voor de Arc met extra juice, er is er nu een in stock formaat van Ecell (2430MAH HIGH CAPACITY BA750 GOLD BATTERY XPERIA ARC X12).

Heb wel met wat zoekwerk uitgevonden dat het waarschijnlijk nodig zal zijn om je arc te unlocken en een kernel te installeren van een van de makers welke een 'fuel gauge fix' hebben toegepast: sony heeft de 1500mAh maat direct in de kernel ingebakken... handig :|
Oeh waar heb je die vandaan?

Ik heb wel een custom kernel! :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

[NUT] schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:26:
[snip]
[snip]
Touchdomex schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:31:

Een beetje :O Touchdomex? :z

[ Voor 28% gewijzigd door [NUT] op 08-10-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:31:
[...]

Ik neem aan dat de batterij wel gewoon op volle capaciteit werkt maar de percentages niet meer kloppen?

Laat maar weten hoe die bevalt. Klinkt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[NUT] schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:58:
[...]

[...]

Een beetje :O Touchdomex? :z
Ja het was laat enzo :+

Ik draai nu Ultimate HD en eigenlijk draait die als een tiet O+ Hopelijk werkt SMS nu wel goed :+ Hopelijk werkt straks ook mijn Micro-HDMI naar HDMI ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nnoitra schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:13:
Ook kun je de officiële FW, volgens mij, prima draaien met de originele geroote kernel.
Klopt, zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Ik neem aan dat de batterij wel gewoon op volle capaciteit werkt maar de percentages niet meer kloppen?

Laat maar weten hoe die bevalt. Klinkt interessant
Dat klopt, maarjah, als je telefoon vanaf 15% op zijn begint te zeuren om een stroomdraadje is het nog al irritant te noemen dat nog bijna een dag lang te houden voor de accu echt leeg is ... niet handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[NUT] schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

Dat klopt, maarjah, als je telefoon vanaf 15% op zijn begint te zeuren om een stroomdraadje is het nog al irritant te noemen dat nog bijna een dag lang te houden voor de accu echt leeg is ... niet handig dus.
Hmm dat klopt. Volgens mij gaat die beneden de 5% ook automatisch op power-save mode (vanuit kernel of firmware) en werken alle functies niet meer. Weet je zo welke CM10 kernels de battery-fix ondersteunen? Volgens mij geen 1 namelijk, of het wordt niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:13:
[...]

Hmm dat klopt. Volgens mij gaat die beneden de 5% ook automatisch op power-save mode (vanuit kernel of firmware) en werken alle functies niet meer. Weet je zo welke CM10 kernels de battery-fix ondersteunen? Volgens mij geen 1 namelijk, of het wordt niet vermeld.
Ik weet dat de DooM kernels het (dankzij xda) allemaal goed doen, er waren er meer, daar ben ik de naam echter van vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[NUT] schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:38:
[...]

Ik weet dat de DooM kernels het (dankzij xda) allemaal goed doen, er waren er meer, daar ben ik de naam echter van vergeten...
Hmm ok. Dan zullen de CM10 kernels ook wel ondersteund (gaan worden) als die batterij ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al eventjes niet meer zo actief hier, maar om heel veel zoeken te besparen vraag ik jullie wat op dit moment de snelste en eenvoudigste custom rom is om te gebruiken. Nb ik heb de Xperia Arc met Android 4.0.4 en build nr 4.1.B.0.431 en geroot ( geen bootloader unlocked en wil dat komend half jaar nog niet ivm garantie). Ik vond Android 4.0 in eerste instantie wel snel, maar accu is nu toch weer snel leeg en het toestel is vooral TRAAG mn voor het snel maken van foto's baal ik daar als een stekker van.
Alvast bedankt als iemand mij een tipje geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:35:
Ik ben al eventjes niet meer zo actief hier, maar om heel veel zoeken te besparen vraag ik jullie wat op dit moment de snelste en eenvoudigste custom rom is om te gebruiken. Nb ik heb de Xperia Arc met Android 4.0.4 en build nr 4.1.B.0.431 en geroot ( geen bootloader unlocked en wil dat komend half jaar nog niet ivm garantie). Ik vond Android 4.0 in eerste instantie wel snel, maar accu is nu toch weer snel leeg en het toestel is vooral TRAAG mn voor het snel maken van foto's baal ik daar als een stekker van.
Ik draai nu 2 dagen Ultimate HD en eigenlijk alles wat moet draaien dat draait. Ik kan pas na een week vertellen hoe die precies draait maar tot nu toe ben ik best te tevreden. Het enige wat bij elke stock based rom mij erg tegenzit is dat ik handmatig elke keer weer via een oudere Titanium Backup Google Talk terug moet zetten :/

Als het goed is werkt hij ook met een locked bootloader. Zo niet dan komt dat met 2.0 en die moet zeer binnenkort uitkomen.

Tot nu toe eigenlijk een zeer prettige rom O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Tipje: gebruik de search en lees de laatste paar pagina's door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:35:
Stock gingerbread 0.62.
Bootloader unlocken en rooten,bloatware verwijderen en hopla.
Je kan pielen met roms wat je wil maar stock 0.62 is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:29:
[...]

Stock gingerbread 0.62.
Bootloader unlocken en rooten,bloatware verwijderen en hopla.
Je kan pielen met roms wat je wil maar stock 0.62 is het beste.
CM10/AOKP10 zijn nu al beter als je het mij vraagt. Alles werkt perfect en snel behalve HDMI uiteraard. Videorecording gaat wel op een lagere FPS dan op GB volgens mij. JB is op het moment 16fps, ICS rond de 24fps en GB net geen 30fps volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

CM10/AOKP10 zijn nu al beter als je het mij vraagt. Alles werkt perfect en snel behalve HDMI uiteraard. Videorecording gaat wel op een lagere FPS dan op GB volgens mij. JB is op het moment 16fps, ICS rond de 24fps en GB net geen 30fps volgens mij.
Alleen de batterijduur is twijfelachtig. Dat is meestal al zo vorige telefoons ook al met custom roms. Werd pas later deels opgelost alleen soms is er alsnog een enorme drain ergens in de software. Ik haalde met CM10 FXP140 echt een belabberde batterijduur. Op een normale dag met weinig gebruik en zelfs draaiende op 1000Mhz. Helderheid op laag en normaal gebruik haalde ik een uurtje of 8. Met mazzel. Wat bij mij niet genoeg is voor een normale werkdag. Vorige FXP139 had ik weer een redelijke batterijduur alleen teveel problemen om er normaal mee te werken...

Imho geven stock based custom roms de beste verhouding tussen performance en betrouwbaarheid/batterijduur. Wat ik stiekem niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ok bassie ieder zijn meug.
googelen met cijfers prima,maar op Gb werkt alles pats pats geen lag niks.
Als ik een weekje cm10/ics/aokp heb gedraaid sta ik er altijd versteld van hoe rap Gb overal op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:36:
Ok bassie ieder zijn meug.
googelen met cijfers prima,maar op Gb werkt alles pats pats geen lag niks.
Als ik een weekje cm10/ics/aokp heb gedraaid sta ik er altijd versteld van hoe rap Gb overal op reageert.
Het viel mij juist erg tegen hoe traag GB was/is. Ondertussen een stock based ICS en dat draait echt als de brandweer. Hopelijk werkt echt alles want ik moet mijn Micro-HDMI nog binnenkrijgen... Dan heb ik pas alles getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik sloop wel alles uit een stock 0.62 rom.
Geen timescape/facebook/alle widgets.bloatware enz enz.
Verse start onder de 100 Mb geheugen.
Na een weekje Gb met ongeveer 40 apps draaien nog nooit boven 200 Mb Ram gezien.
Als launcher heb ik launcher pro.
Snelste rom ooit op mijn arc s is cm7.2 maar die lust me teveel sap.

[ Voor 31% gewijzigd door jejeh op 09-10-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
ik gebruik al ruim 6 maanden naar volle tevredenheid de ROM van JJhybrid v3.1 met de stock ics kernel met CWM en unlocked bootloader.
Dit is een ICS versie rom met handige stock apps (walkman, radio, camera etc)

Alles werkt naar behoren en voor mijn gebruik doet de accu tijd niet onder voor de stock (GB) rom.
toestel LT15 (de Arc zonder s) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 03-10 14:30
Hoe kan ik zien waaraan de ruimte op m'n 8gb sd kaart precies gebruikt wordt?
Ik heb volgens m'n telefoon nog maar 1 gb over. Ik heb tomtom á 3+ gig, verder alleen een paar losse foto's, mp3's en apps. Waar o waar is m'n andere 3+ gb gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabberjoost schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:48:
Ik heb volgens m'n telefoon nog maar 1 gb over. Ik heb tomtom á 3+ gig, verder alleen een paar losse foto's, mp3's en apps. Waar o waar is m'n andere 3+ gb gebleven?
Sluit hem aan op je pc en kijk waar de grootste bestanden zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn Arc S gaat binnenkort weg met mijn verzekering denk ik. Hij is gevallen.en er zit een scheur in de cameralens. Daarnaast is de 3.5mm nu al aan het overlijden :X Dat is echt achterlijk snel maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:54
gabberjoost schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:48:
Fantastisch programma: http://windirstat.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
De computer ziet hem als draagbaar apparaat, en kan er dus niet via total commander, winstatdir, etc op komen.
Ik heb nu alle mappen één voor één bekeken op grootte, en er was er maar één van ruim 600 mb en een aantal van enkele tientallen mb's. Dat was het.
Vraag me nog steeds af waar m'n opslagruimte gebleven is. Ook vraag ik me af waar bv. Tomtom z'n maps heeft opgeslagen. Die ben ik niet tegen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 13:28
Ehm, je moet je telefoon gewoon even aansluiten via MSC/Massa-opslag. Kan je doen bij het Xperia-menu in instellingen of gewoon met de melding wanneer je hem aansluit. Daarna krijg je je telefoon wel te zien als een gewone schijf met schijfletter en kan je dus windirstat of TreeSize (mijn favoriet) gebruiken.

Alle data die apps opslaan zit in verborgen mappen. Verborgen mappen onder Linux (en Android dus) beginnen met een puntje. In MTP-modus (telefoon als apparaat) zie je die mappen niet aangezien je eigenlijk via een virtuele interface bovenop je geheugenkaart gaat. MTP is filesystem-agnostic en heeft als voordeel dat je telefoon en je computer gelijk aan je geheugenkaart kunnen maar er is geen ondersteuning voor parallele transfers en een hoop andere filesystemtaken. Met MSC (drivelettermodus) heeft je telefoon geen toegang meer tot de geheugenkaart (zolang hij aan USB hangt) want die moet eerst gedismount worden. Voordeel aan MSC is dat je computer alle filesystemoperaties kan uitvoeren en dus ook alle details van alles kan zien (inclusief verborgen mappen).

Verwijder in ieder geval niets of zo weinig mogelijk, je zou wel eens een hoop apps kunnen breaken door verkeerde dingen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29
Beste Forumgebruikers,

Mijn vrouw heeft de arc Lt15i .
Maar zij vind het hoogst irritant dat constant de melding komt telefoon geheugen zit vol.
Terwijl bijna alle apps op de SD krt staan.
De telefoon is niet geroot of zoiets dergelijks.
Android 4.0.4 staat erop van Sony..
Wat kan hier aan gedaan worden.
Misschien hebben jullie hier meer verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
AmbroosV schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:07:
Ehm, je moet je telefoon gewoon even aansluiten via MSC/Massa-opslag. Kan je doen bij het Xperia-menu in instellingen of gewoon met de melding wanneer je hem aansluit. Daarna krijg je je telefoon wel te zien als een gewone schijf met schijfletter en kan je dus windirstat of TreeSize (mijn favoriet) gebruiken.

Alle data die apps opslaan zit in verborgen mappen. Verborgen mappen onder Linux (en Android dus) beginnen met een puntje. In MTP-modus (telefoon als apparaat) zie je die mappen niet aangezien je eigenlijk via een virtuele interface bovenop je geheugenkaart gaat. MTP is filesystem-agnostic en heeft als voordeel dat je telefoon en je computer gelijk aan je geheugenkaart kunnen maar er is geen ondersteuning voor parallele transfers en een hoop andere filesystemtaken. Met MSC (drivelettermodus) heeft je telefoon geen toegang meer tot de geheugenkaart (zolang hij aan USB hangt) want die moet eerst gedismount worden. Voordeel aan MSC is dat je computer alle filesystemoperaties kan uitvoeren en dus ook alle details van alles kan zien (inclusief verborgen mappen).

Verwijder in ieder geval niets of zo weinig mogelijk, je zou wel eens een hoop apps kunnen breaken door verkeerde dingen te verwijderen.
Dat was dus het gekke, ik krijg geen medling meer wanneer ik hem aansluit (hoe dat nou weer kan?), en kon de MSC optie nergens vinden in het menu.
Maar nu dus wel! Kwam erachter dat de maps van Sygic er nog op stonden, terwijl ik de app al lang niet meer heb. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

bigpapa schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:22:
Beste Forumgebruikers,

Mijn vrouw heeft de arc Lt15i .
Maar zij vind het hoogst irritant dat constant de melding komt telefoon geheugen zit vol.
Terwijl bijna alle apps op de SD krt staan.
De telefoon is niet geroot of zoiets dergelijks.
Android 4.0.4 staat erop van Sony..
Wat kan hier aan gedaan worden.
Misschien hebben jullie hier meer verstand van.
helaas is dat niet echt eenvoudig... maar:

Telefoon Rooten;
SuperUser installeren;
CWM installeren;
Nandroid Backup maken;
ALLE data van de SD kaart kopiëren naar een computer;
CWM in, SD-EXT partitie aanmaken;
ALLE data van computer naar SD kaart kopieren;
Link2SD installeren, root recht geven;
Alle apps (in beginsel is dit wat overdreven maar dat kan je bij al te grote vertragingen bij bepaalde apps wel makkelijk ongedaan maken) linken naar SD-EXT;

Probleem opgelost :)

De interne opslag van de ARC is niet groot te noemen, het staat al snel vol... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[NUT] schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:20:
[...]
De interne opslag van de ARC is niet groot te noemen, het staat al snel vol... helaas.
Dat is niet eens het probleem, het ding zeikt ook terwijl er nog -zat- ruimte is. Zie ook SChief in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1". Laatst weer zo'n idiote actie: download ik Chrome (20MB), zegt ie Insufficient Storage Available. Download ik Tiny Tower (22MB), installeert ie doodleuk. :') En ik had dus nog 50MB vrij..

Er is iets goed mis daar bij Sony. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

SChief schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Dat is niet eens het probleem, het ding zeikt ook terwijl er nog -zat- ruimte is. Zie ook SChief in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1". Laatst weer zo'n idiote actie: download ik Chrome (20MB), zegt ie Insufficient Storage Available. Download ik Tiny Tower (22MB), installeert ie doodleuk. :') En ik had dus nog 50MB vrij..

Hmja, dat is ook waar ja, maar met de Link2SD oplossing wordt ook de data map ontzien, dus helpt het altijd, de vraag is alleen voor hoe lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Chrome heeft een enorme cache! Daar wil hij ook alvast ruimte voor vrijmaken! Chrome kan vrij snel naar de 50MB gaan met enkele webpagina's in de cache. Hij kan niet functioneren zonder opslag dus vandaar. Zo zijn er meer apps die daar ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat klinkt logisch, bedankt voor de opheldering. :P Maar dan blijf ik nog altijd denken aan die apps die er al op staan en geüpdatet willen worden, die worden ook geweigerd.. Bovendien heb ik Chrome er ook op gehad met GB en toen ging het prima..

En misschien is dit een stomme vraag, maar waarom gebruiken apps geen SD-kaart voor cache? Bedoel, SD-kaartjes zijn niet supertraag ofzo. :P

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 10-10-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 13:28
Het is iets met die nieuwe delta-updates-methode van Google denk ik, want het is een recent probleem. Updates worden niet meer gewoon helemaal afgeleverd maar in delta packages. Je telefoon maakt tijdenlijk een kopie aan van de vorige versie voor hij die delta eropgooit, moest er iets mislopen tijdens het proces ofzo (dacht ik toch). Ik veronderstel dat daarom een nieuwe installatie wel lukt (geen tijdelijke kopie nodig) en een update niet.

Is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:35:
Dat klinkt logisch, bedankt voor de opheldering. :P Maar dan blijf ik nog altijd denken aan die apps die er al op staan en geüpdatet willen worden, die worden ook geweigerd.. Bovendien heb ik Chrome er ook op gehad met GB en toen ging het prima..

En misschien is dit een stomme vraag, maar waarom gebruiken apps geen SD-kaart voor cache? Bedoel, SD-kaartjes zijn niet supertraag ofzo. :P
Chrome? Op gingerbread? Lijkt mij redelijk onmogelijk of hebben ze dat aangepast? Naar mijn weten is Chrome ICS en hoger only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:52:
[...]
Chrome? Op gingerbread? Lijkt mij redelijk onmogelijk of hebben ze dat aangepast? Naar mijn weten is Chrome ICS en hoger only...
Of nee wacht wacht, dat was toen ik net ICS had! Maar ook toen zat het al aardig vol eigenlijk.. :+ Foutje.
AmbroosV schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:49:
Het is iets met die nieuwe delta-updates-methode van Google denk ik, want het is een recent probleem. Updates worden niet meer gewoon helemaal afgeleverd maar in delta packages. Je telefoon maakt tijdenlijk een kopie aan van de vorige versie voor hij die delta eropgooit, moest er iets mislopen tijdens het proces ofzo (dacht ik toch). Ik veronderstel dat daarom een nieuwe installatie wel lukt (geen tijdelijke kopie nodig) en een update niet.

Is maar een idee.
Ik vermoed het zelfde, want ik ben er inderdaad ook pas achtergekomen dat apps makkelijker updaten als je ze eerst helemaal verwijdert en dan opnieuw installeert (uit wanhoop geprobeerd omdat Whatsapp niet meer wilde updaten).. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29
[NUT] schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

helaas is dat niet echt eenvoudig... maar:

Telefoon Rooten;
SuperUser installeren;
CWM installeren;
Nandroid Backup maken;
ALLE data van de SD kaart kopiëren naar een computer;
CWM in, SD-EXT partitie aanmaken;
ALLE data van computer naar SD kaart kopieren;
Link2SD installeren, root recht geven;
Alle apps (in beginsel is dit wat overdreven maar dat kan je bij al te grote vertragingen bij bepaalde apps wel makkelijk ongedaan maken) linken naar SD-EXT;

Probleem opgelost :)

Bedankt voor je antwoord.
Ik wil dit gaan doen, maar met wat voor proggie moet ik hem rooten.
Superuser waar haal ik dat vandaan???
CWM is dat CWM-Install voor Arc.
Links2SD waar haal ik dat vandaan..
Ik wil dit dolgraag doen, om dat probleem op te lossen..
Ik weet niet of je de links kan sturen...

Bijvoorbaat dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Partitie maken hoeft niet via CWM.
http://www.xperiablog.net...rnal-memory-limits-again/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Nee klopt, maar voor een nandroid backup is het wel handig... het is een vollediger backup dan met Titanium Backup...
bigpapa schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Ik wil dit gaan doen, maar met wat voor proggie moet ik hem rooten.
Superuser waar haal ik dat vandaan???
CWM is dat CWM-Install voor Arc.
Links2SD waar haal ik dat vandaan..
Ik wil dit dolgraag doen, om dat probleem op te lossen..
Ik weet niet of je de links kan sturen...

Bijvoorbaat dank...
Niet om heel lullig te doen, maar google is hierin je vriend... hoewel ik even gezocht heb voor je met root xperia arc ics

Eerste hit: http://androidadvices.com...cs-404-firmware-tutorial/

De meeste apps zijn gewoon in de Play store te vinden, maar om je even op weg te helpen:

X-Parts kan je helpen om CWM te installeren. Bij mij was het op GB nodig om eerst een vorige versie te installeren voor dat ik de CWM interface in kwam, deze apk is te downloaden in het draadje op XDA.

Link2SD met de guide van Nnoitra lukt het ook wel, maar zoals ik al zei: nandroid backup's met CWM zijn completer.

SuperUser Deze is nodig om root toegang te geven aan apps die het nodig hebben.

Deze apps zijn allemaal in de Play store te vinden en zijn er voor GB en ICS.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 10:36
SChief schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:28:
[...]

Daar heb ik ook last van... Erg vervelend, continue gezeur bij updates. De telefoon meld tijdens het laden van app info in het apps menu dat er rond de 50 MB vrij is. Na het laden van de info is er veel meer vrij (+120). Alleen kan ik dus bijna nooit iets installeren.

Verder anderen opgevallen dat er overal medling wordt gemaakt van de xperia arc s icm android 4.2 in serverlogs? Zou mooi zijn als sony dat aan het testen is en we dat ook daadwerkelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[NUT] schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Nee klopt, maar voor een nandroid backup is het wel handig... het is een vollediger backup dan met Titanium Backup...
Leuk dat je je eigen advies even op wilt hemelen :P maar ik zeg alleen dat het "partitie aanmaken" ook op een andere manier kan dan via CWM. Ik zeg niet dat ie geen CWM moet installeren.

Maar nu je er toch over begint, het hele CWM en nandroid deel kan hij wel overslaan en gezien zijn vragen lijkt het me voor hem, voorlopig, ook niet aan te raden (want; nodeloos 'ingewikkeld').
Plus het draagt niet bij aan zijn eerdere 'gebrek aan opslag/geheugen' probleem (ik heb hem niet om een backup oplossing zien vragen ;).
En als je niet bekend bent met CWM, heb je zomaar 'iets' gedaan wat niet de bedoeling is/was.

Gewoon die simpele guide, inclusief screenshots, volgen;
Rooten, SDcard backuppen, SDcard partitioneren, Link2SD installeren, data terug kopieren naar SDcard, Apps in Link2SD 'linken' naar de net aangemaakte partitie op de SDcard.
Klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 11-10-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Reports have been circulating that devices running Android 4.2, rumored to be code-named Key Lime Pie (though it's seeming more likely that it will retain the Jelly Bean moniker), have been popping up in server logs and benchmarks across the web. Well, after doing some digging through our own records, we're seeing quite a few instances of hardware running the unannounced Google platform visiting Engadget. Now, we do feel it necessary to add the caveat that there are some strange reports in our logs as well, coming from hardware allegedly running Android 5.0 and 6.0, but we're not convinced of their authenticity. We are, however, fairly certain that the numerous Galaxy Nexii hitting our site sporting Android 4.2, build JOO90B, are legit. We're also seeing a number of occams, potentially an obtuse reference to the RAZR (a Moto Nexus perhaps?) pinging our servers running the same build. Like others, we're seeing reports of the Arc S running 4.2 as well, but upon further investigation it seems more likely that this is a beta of Jelly Bean 4.1 currently being tested by Sony. Obviously, none of this is official, but it only makes the impending release of a new Nexus or Nexii seem all the more likely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jelly Bean zou leuk zijn.

Alleen weet ik geheel toevallig dat ik onlangs een custom rom heb gehad die hetzelfde deed. Die had als biuldnummer 4.2 en geheel toevallig dat ook als Androidversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Sony ook nog een JB update uitbrengen voor 2011 devices dan is dat best extreem. Van GB naar ICS 4.0.3 naar ICS 4.0.4 naar JB... 2 grote updates op vrij oude hardware inmiddels. Desalnietemin werkt JB al erg goed met AOKP en FXP waarbij AOKP de betere is heb ik gemerkt.

Trouwens voor een vol geheugen kun je ook simpelweg je telefoon rooten en zo veel mogelijk naar SD verplaatsen mbv Titanium Backup/Rom Toolbox Lite/DroidSail Super. Als je ook nog apps uit je rom verwijderd kun je bovendien nog wat apps op de system partitie kwijt. Je moet alleen wel 10MB+ overhouden op het systeemgeheugen om system apps te kunnen integreren na een update (scheelt ruimte). Op deze manier heb ik 150+ apps op mijn Arc zonder link2sd. Management/sync apps heb ik naar systeem verplaatst en widgets op intern geheugen (kan je niet omheen zonder link2sd). De rest staat allemaal op SD en zo heb ik rond de 75MB vrij op het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 10:36
Nnoitra schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Reports have been circulating that devices running Android 4.2, rumored to be code-named Key Lime Pie (though it's seeming more likely that it will retain the Jelly Bean moniker), have been popping up in server logs and benchmarks across the web. Well, after doing some digging through our own records, we're seeing quite a few instances of hardware running the unannounced Google platform visiting Engadget. Now, we do feel it necessary to add the caveat that there are some strange reports in our logs as well, coming from hardware allegedly running Android 5.0 and 6.0, but we're not convinced of their authenticity. We are, however, fairly certain that the numerous Galaxy Nexii hitting our site sporting Android 4.2, build JOO90B, are legit. We're also seeing a number of occams, potentially an obtuse reference to the RAZR (a Moto Nexus perhaps?) pinging our servers running the same build. Like others, we're seeing reports of the Arc S running 4.2 as well, but upon further investigation it seems more likely that this is a beta of Jelly Bean 4.1 currently being tested by Sony. Obviously, none of this is official, but it only makes the impending release of a new Nexus or Nexii seem all the more likely.
Aha ok. Jelly Bean lijkt me ook prima. Als JB de telefoon sneller maakt en goed bruikbaar zie ik geen reden voor een nieuwe.
Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste