_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Heb CM10 er weer af gegooid aangezien ik zware issues met link2sd had (toch wel een vereiste voor de Arc). Als er een stabiele versie komt probeer ik wel opnieuw. Ik zag trouwens ook dat AOKP (http://aokp.co/site/index.php?/page/news) zeer binnenkort met een stabiele JB versie komt.Touchdomex schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:40:
Eventjes twijfelen
CM9 of CM10. Ik wil weer een responsieve telefoon hebben. Ik heb CM10 alpha op mijn SGS gezet en dat draait als een fucking tiet! Vandaar dat ik eigenlijk weer zoiets wil. Een telefoon die netjes werkt en doet wanneer je iets van hem vraagt. MIUI is soms toch wat te traag. Komt vooral door die in verhouding tot de SGS lage I/O... Die je overal in benchmarks echt flink lager ziet uitvallen en je gewoon duidelijk merkt tijdens gebruik....
Tot die tijd blijf ik nog wel ff op JJHybrid. Sony heeft trouwens ook een nieuwe firmware gereleased dus alle stock-based roms zullen vandaag of in de loop van de week ook wel een update krijgen. Toch wel netjes van Sony.
Waren er nog meer issues? Aangezien ik Link2sd toch niet gebruik. Ik ben nu toch bezig met romshoppen om wat leuks te vinden dus wat dat betreftVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
Heb CM10 er weer af gegooid aangezien ik zware issues met link2sd had (toch wel een vereiste voor de Arc). Als er een stabiele versie komt probeer ik wel opnieuw. Ik zag trouwens ook dat AOKP (http://aokp.co/site/index.php?/page/news) zeer binnenkort met een stabiele JB versie komt.
Ik ben benieuwd wat ze gefixed hebben. Brengt sony ook changelogs uit of zijn er plekken waar een changelog bestaat?Tot die tijd blijf ik nog wel ff op JJHybrid. Sony heeft trouwens ook een nieuwe firmware gereleased dus alle stock-based roms zullen vandaag of in de loop van de week ook wel een update krijgen. Toch wel netjes van Sony.
Klopt het trouwens dat de procedure voor een nieuwe rom is. Zelfs met CWM:
Nieuwe rom + extra's op je SD zetten
Flashen met CWM de betreffende zipjes
Met fastboot een nieuwe kernel installeren?
Of klopt dit niet? Telefoon is volledig unlockt dus ik had gehoopt niet meer met fastboot te hoeven werken...
Heb jij nog een goede bron waar een mooie uitleg staat met betrekking tot het flashen van roms. Vooral eentje die niet persé noob proof is noobproof = veel veel veel tekst waar ALLES staat uitgelegd maar omdat ik eigenlijk al vanaf mijn Galaxy Spica roms flash hoef ik niet alles precies uitgelegd te krijgen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ach joh, meeste toestellen hebben nog niet eens de ICS update ontvangen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
Tot die tijd blijf ik nog wel ff op JJHybrid. Sony heeft trouwens ook een nieuwe firmware gereleased dus alle stock-based roms zullen vandaag of in de loop van de week ook wel een update krijgen. Toch wel netjes van Sony.
Verwijderd
Ik bedoel ook de roms op xda. De rom van de nieuwe versie is al te downloaden. Officeel via netwerkproviders gaat nog wel ff duren inderdaad.SChief schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:44:
[...]
Ach joh, meeste toestellen hebben nog niet eens de ICS update ontvangen.Zal nog behoorlijk lang gaan duren voordat ze deze update dan krijgen. Tenzij ze dit in één keer voor alle SI nummers vrijgeven, zou fijn zijn..
Verwijderd
Klopt inderdaad. In principe flash je eerst een kernel en dan de rom. Als je dezelfde kernel kunt/wilt houden dan kun je dat overslaan. CM10 was verder stabiel maar miste enkele feautures als de camera. Dat soort zaken zullen denk ik in de volgende update gefixt zijn. Changelog van CM9/10 staat hier, AOKP hier.Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:43:
[...]
Waren er nog meer issues? Aangezien ik Link2sd toch niet gebruik. Ik ben nu toch bezig met romshoppen om wat leuks te vinden dus wat dat betreft![]()
[...]
Ik ben benieuwd wat ze gefixed hebben. Brengt sony ook changelogs uit of zijn er plekken waar een changelog bestaat?
Klopt het trouwens dat de procedure voor een nieuwe rom is. Zelfs met CWM:
Nieuwe rom + extra's op je SD zetten
Flashen met CWM de betreffende zipjes
Met fastboot een nieuwe kernel installeren?
Of klopt dit niet? Telefoon is volledig unlockt dus ik had gehoopt niet meer met fastboot te hoeven werken...
Heb jij nog een goede bron waar een mooie uitleg staat met betrekking tot het flashen van roms. Vooral eentje die niet persé noob proof is noobproof = veel veel veel tekst waar ALLES staat uitgelegd maar omdat ik eigenlijk al vanaf mijn Galaxy Spica roms flash hoef ik niet alles precies uitgelegd te krijgen![]()
Dus:
-Factory reset + wipe dalvik indien nodig (altijd bij cm based <-> stock based). Je verliest dan al je data en instellingen.
-Baseband flashen indien nodig met flashtool
-Kernel flashen indien nodig met fastboot
-Wipe cache + wipe dalvik. Geen verlies van data en instellingen.
-ROM via CWM installeren
-ROM addons via CWM installeren
-Kernel addons via CWM installeren
In principe staat er altijd wel een handleiding in het topic van XDA van de rom die je wilt installeren. CM heeft de kernel altijd in de zip-file van de rom zelf ingepakt dus die meot je er even uithalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 12:22 ]
Iets uitgebreider dan ik gewend ben maar dat moet wel goedkomen dus. Zondag eens mee gaan spelen. Gelukkig draait mijn SGS CM10 als een tiet dus die gebruik ik op dit moment ookVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:16:
[...]
Klopt inderdaad. In principe flash je eerst een kernel en dan de rom. Als je dezelfde kernel kunt/wilt houden dan kun je dat overslaan. CM10 was verder stabiel maar miste enkele feautures als de camera. Dat soort zaken zullen denk ik in de volgende update gefixt zijn. Changelog van CM9/10 staat hier, AOKP hier.
Dus:
-Factory reset + wipe dalvik indien nodig (altijd bij cm based <-> stock based). Je verliest dan al je data en instellingen.
-Baseband flashen indien nodig met flashtool
-Kernel flashen indien nodig met fastboot
-Wipe cache + wipe dalvik. Geen verlies van data en instellingen.
-ROM via CWM installeren
-ROM addons via CWM installeren
-Kernel addons via CWM installeren
In principe staat er altijd wel een handleiding in het topic van XDA van de rom die je wilt installeren. CM heeft de kernel altijd in de zip-file van de rom zelf ingepakt dus die meot je er even uithalen.
Wel jammer dat je altijd een computer nodig hebt dus voor het flashen van een rom. Ik deed op mijn Samsung soms gewoon op vakantie CM9 laatste update downloaden en de rest van de files stonden nog op standby op de SD. Kon ik overal in NL een rom flashen als het weer eens niet werkte
Ik zou cm10 links laten liggen.Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:30:
[...]
Iets uitgebreider dan ik gewend ben maar dat moet wel goedkomen dus. Zondag eens mee gaan spelen. Gelukkig draait mijn SGS CM10 als een tiet dus die gebruik ik op dit moment ookals zondag blijkt dat CM10 stabiel genoeg is en alle belangrijke dingen werken dan gaat CM10 op de Arc S.
Leuk om mee te spelen maar daar houdt het snel mee op.
Je hebt nog een telefoon dat scheelt natuurlijk wel.
Het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
En dan snelheid tja ? wat is dat.
Onderstaande rom vind men snel nou ik vind het traag.
YouTube: Jelly Sandwich 1.0 - Speed Demonstration#!
Dus ik hou het op Gingerbread.
[ Voor 21% gewijzigd door jejeh op 17-08-2012 12:42 ]
Is het echt zo dramatisch? Dan maar CM9 en wachten totdat CM10 stable is.jejeh schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:34:
[...]
Ik zou cm10 links laten liggen.
Leuk om mee te spelen maar daar houdt het snel mee op.
Je hebt nog een telefoon dat scheelt natuurlijk wel.
Ik ga overigens wel eerst CM10 nog proberen maar dat is gewoon voor de lulz
Verwijderd
Performance leek mij hetzelfde als CM9, welke trager is dan stock based ICS naar mijn mening. Enige is dat er wat grafische foutjes zijn en niet alles 100% werkt. Als je de changeloigs ziet dan zit CM10 binnen een maand op hetzelfde niveau als de huidige CM9 denk ik zo.Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:41:
[...]
Is het echt zo dramatisch? Dan maar CM9 en wachten totdat CM10 stable is.
Ik ga overigens wel eerst CM10 nog proberen maar dat is gewoon voor de lulz
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1828918
Edit ; rooten is iig geen probleem met unlocked bootloader.
hotboot een 431 kernel met cwm en dan superuser instaleren via sd.
[ Voor 39% gewijzigd door jejeh op 17-08-2012 16:23 ]
Bij mij is de stock ICS echt baggertraag als je een beetje apps erop zetVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:00:
[...]
Performance leek mij hetzelfde als CM9, welke trager is dan stock based ICS naar mijn mening. Enige is dat er wat grafische foutjes zijn en niet alles 100% werkt. Als je de changeloigs ziet dan zit CM10 binnen een maand op hetzelfde niveau als de huidige CM9 denk ik zo.

Heb je wel een nieuwere ICS firmware versie, of nog de eerste versie? Het is na een bugfix flink sneller. De eerste ICS versie was inderdaad een drama qua performance.Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:40:
[...]
Bij mij is de stock ICS echt baggertraag als je een beetje apps erop zetIk ging echt huilen soms. Dat is echt bizar. Daarnaast zitten er apps die gewoon de ruimte inneemt van 4 apps die ik wil draaien dus echt stock zonder root of wat dan ook never! IMPOSSIBLE!
Ik erger me ook enorm aan die belachelijk grote apps. Volgens mij is Maps bijvoorbeeld wel 10MB groter dan een versie van een jaar geleden. Google houdt geen enkele rekening met toestellen met weinig intern geheugen. Sony is dan ook erg vreemd bezig geweest, waar bij andere fabrikanten zelfs low end toestellen meer dan een GB intern geheugen hebben zitten wij met 500MB te passen en meten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836071
Google Apps vind ik over het algemeen niet zo erg. Die gebruik ik toch zoveel dat het mij niet uitmaakt. Dingen die mij storen zijn apps die ik absoluut niet gebruik maar toch ruimte innemen zoals een Facebook en een office pakket en dat stomme uefa en golf ding.sdk16420 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:43:
[...]
Heb je wel een nieuwere ICS firmware versie, of nog de eerste versie? Het is na een bugfix flink sneller. De eerste ICS versie was inderdaad een drama qua performance.
Ik erger me ook enorm aan die belachelijk grote apps. Volgens mij is Maps bijvoorbeeld wel 10MB groter dan een versie van een jaar geleden. Google houdt geen enkele rekening met toestellen met weinig intern geheugen. Sony is dan ook erg vreemd bezig geweest, waar bij andere fabrikanten zelfs low end toestellen meer dan een GB intern geheugen hebben zitten wij met 500MB te passen en meten.
Sony heeft gewoon een fout gemaakt. Zoveel kosten die chips ook niet en de ruimte ben je toch al kwijt of je er nu 500MB of 5GB instopt. Had er 5GB ingestopt of beter gezegd 4 of 8GB en een SD slot dan was er niets aan het handje geweest. Ruim voldoende voor apps en alles en ook voor de algemene data. Daarbij stop je dus een SDkaart en je bent het heertje. Blijkbaar komt dat niet in de hoofdjes van Sonymedewerkers. Zelfde als een Xperia U welke maar 8GB heeft voor alles en daarnaast GEEN SD slot heeft. Dan ben je gewoon aan het besparen op de verkeerde dingen.
Welke versie ik heb moet ik eventjes kijken. Ik gebruik alleen toch het liefste Apollo voor muziek en de stock ICS homescreending. CM9 is dan toch het beste voor mij eigenlijk. CM10 is gewoon leuk voor de stunt
Anyway binnen 5 minuten kun je zoveel apps instaleren als je wil.
http://www.androidworld.n...e-wizard-link2sd-app.html

Nice.
EDIT: Hmm, eerste boot en ik zie dit:
Die kende ik nog nietAndroid is Updating, Optimising Applications x/195
[ Voor 40% gewijzigd door S_Chief op 20-08-2012 04:16 ]
firmware nummer lijkt op 4.1 jelly bean maar het is Android 4.0.4 versie.SChief schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 04:04:
[afbeelding]
Nice.
EDIT: Hmm, eerste boot en ik zie dit:
[...]
Die kende ik nog niet
waarschijnlijk ook de laatste.....
[ Voor 3% gewijzigd door Spekkie99 op 20-08-2012 10:18 ]
De werkwijze die ik volg om Arconium erop te zetten:
1) root krijgen door kernel van 4.0.3 erop te flashen, de one-click root-tool van Doomlord uit te voeren met USB debugging aan, dan terug kernel van 4.0.4 flashen
2) ClockworkMod 5.x installeren via SE-Tool ofwel via X-Parts
3) Rebooten naar CWM en een backup maken (enkel eerste keer natuurlijk)
4) data, cache en dalvik cache wipen
5) Arconium ROM (ZIP-bestand) dat op µSD staat installeren
6) rebooten
7) hangt vast bij het logo van Sony
Ik heb gezocht op dit symptoom en heb gezien dat anderen ook problemen hadden om Arconium werkende te krijgen met een nog steeds gelockte bootloader, maar uiteindelijk is het hen wel gelukt. Mij nog niet.
Ik heb vier pogingen ondernomen, maar het is al snel vermoeiend en tijdrovend.
Iemand dus een idee wat ik mis doe?
Klopt, maar ik ben me ervan bewust dat het geen JB is hoor.Spekkie99 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:16:
[...]
firmware nummer lijkt op 4.1 jelly bean maar het is Android 4.0.4 versie.
waarschijnlijk ook de laatste.....
Dat is mooi maar ik hoef geen Link2sd voorlopig. Thanks but no thanks.jejeh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 08:04:
We zitten hier op tweakers niet op zalando forum.
Anyway binnen 5 minuten kun je zoveel apps instaleren als je wil.
http://www.androidworld.n...e-wizard-link2sd-app.html
Ik denk dat ze op het zalandoforum wel vriendelijker zijn. Misschien een tip voor de volgende keer om wat te zoeken
DevilsProphet schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:42:
Ik heb een probleem met het flashen van Arconium op mijn Arc S met nog steeds gelockte bootloader (omdat ik mijn garantie niet zomaar kwijt wil): na het installeren van de ROM in CWM blijft de telefoon hangen tijdens het booten op het Sony-logo. Ik geraak dus nergens meer, ook niet in CWM. Ik recover hieruit door terug de officiële ROM te flashen met flashtool, wat wel nog werkt.
De werkwijze die ik volg om Arconium erop te zetten:
1) root krijgen door kernel van 4.0.3 erop te flashen, de one-click root-tool van Doomlord uit te voeren met USB debugging aan, dan terug kernel van 4.0.4 flashen
2) ClockworkMod 5.x installeren via SE-Tool ofwel via X-Parts
3) Rebooten naar CWM en een backup maken (enkel eerste keer natuurlijk)
4) data, cache en dalvik cache wipen
5) Arconium ROM (ZIP-bestand) dat op µSD staat installeren
6) rebooten
7) hangt vast bij het logo van Sony
Ik heb gezocht op dit symptoom en heb gezien dat anderen ook problemen hadden om Arconium werkende te krijgen met een nog steeds gelockte bootloader, maar uiteindelijk is het hen wel gelukt. Mij nog niet.
Ik heb vier pogingen ondernomen, maar het is al snel vermoeiend en tijdrovend.
Iemand dus een idee wat ik mis doe?
Er zijn in de commentaren in deze thread enkele mensen die zeggen dat het hen gelukt is om te laten werken op een Xperia met gelockte bootloader, daarmee dat ik het raar vind dat het bij mij niet werkt.eawert schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:21:
Je moet voor deze ROM echt je bootloader unlocken. Daarnaast moet je één van de aangegeven kernels flashen.
Ik weet dat het veel makkelijker is om een custom ROM werkende te krijgen met een geünlockte bootloader, maar ik wil net tegendraads doen en het zonder proberen.
Bevalt mij tot op heden prima (hiervoor zat ik op Arconium *geunlockte bootloader*)!
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ah kijk, direct een kanshebber, bedankt. =)Nnoitra schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:34:
Kijk ook es naar deze rom; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788701
Bevalt mij tot op heden prima (hiervoor zat ik op Arconium *geunlockte bootloader*)!
Dat zal ik komend weekend eens proberen. Altijd genoeg tijd vrijmaken, want als er dan iets misloopt kan het uren duren voor alles weer in orde is, alhoewel CWM erop pleuren en een backup terugplaatsen mij niet al te moeilijk lijkt.
Challenge accepted!
Vanuit CWM Nandroid backup maken, prutsen.
If Fail; vanuit CWM Nandroid backup terug zetten.
Rinse 'n repeat.
[ Voor 4% gewijzigd door RuddyMysterious op 21-08-2012 15:29 ]
Draait bijzonder zoveel soepeler dan de stock. Geen overbodige meuk erin zitten. Nu wachten op een fatsoenlijke CM10 maar ik denk dat deze er wel een tijdje op kan draaien
Dat lijkt ook een leuke, ook zogezegd geschikt voor een gelockte bootloader. Probleem is dat ik liever klaar ben om gewoon mijn GSM te gebruiken ipv er de hele tijd een OS op te pleuren en te tweaken en dan te merken dat het toch niet helemaal is wat ik wil, iets dat ik ook heb meegemaakt toen ik een lange tijd bezig was met Ubuntu.Touchdomex schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:33:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1786871
Draait bijzonder zoveel soepeler dan de stock. Geen overbodige meuk erin zitten. Nu wachten op een fatsoenlijke CM10 maar ik denk dat deze er wel een tijdje op kan draaien
Maar om even mijn mieterigheid te counteren: ik ga het toch proberen, binnenkort. Momenteel draait mijn gestripte stock 4.0.4 vrij vlotjes, alhoewel iets meer vrije RAM altijd mag. Momenteel heb ik rond de 180MB vrij als ik niks overbodig heb draaien en hij draait ook al merkbaar soepeler door er overbodige zaken (incl systeemapps) af te gooien. Dat is de kracht van root!
[ Voor 20% gewijzigd door RuddyMysterious op 22-08-2012 10:09 ]
Dit is gewoon stock feel maar dan netjes zonder extra meuk. Als deze het een anderhalve maand uithoudt is het prima. Alles zit er voor mij op wat ik wil. Daarnaast is mijn bootloader toch unlockt dus het maakt mij geen fluit uit. Ik wil er wel straks gewoon CM10 op hebben maar daarop moet ik nog eventjes wachten totdat die bruikbaar is. Daarna wil ik die gewoon blijven gebruiken.DevilsProphet schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:07:
[...]
Dat lijkt ook een leuke, ook zogezegd geschikt voor een gelockte bootloader. Probleem is dat ik liever klaar ben om gewoon mijn GSM te gebruiken ipv er de hele tijd een OS op te pleuren en te tweaken en dan te merken dat het toch niet helemaal is wat ik wil, iets dat ik ook heb meegemaakt toen ik een lange tijd bezig was met Ubuntu.
Maar om even mijn mieterigheid te counteren: ik ga het toch proberen, binnenkort. Momenteel draait mijn gestripte stock 4.0.4 vrij vlotjes, alhoewel iets meer vrije RAM altijd mag. Momenteel heb ik rond de 180MB vrij als ik niks overbodig heb draaien en hij draait ook al merkbaar soepeler door er overbodige zaken (incl systeemapps) af te gooien. Dat is de kracht van root!
Al draait deze wel bijzonder prettig. Ik hou deze voorlopig als die netjes stabiel en snel blijft.

Je hebt namelijk ook nog een "cache" partitie, welke android echt vol stampt!, waar genoeg vrije ruimte moet zijn voor het updaten van apps.
Je kunt proberen om eerst te rebooten en dan de update uitvoeren of anders handmatig de /cache leeggooien.
Die melding krijg ik ook sinds een dag of 2, toevallig?SChief schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:03:
Hmm, als ik een app wil updaten dan krijg ik de melding dat er onvoldoende opslag is.. Ik heb nog meer dan 100MB beschikbaar.Lekker.
Ik heb genoeg ruimte over.
Alleen led werkt niet goed.
Deze komt aardig in de buurt van Gb.
Heb het zaakje wel geroot en ontdaan van alle bloatware.
Batterijverbruik is heel goed,haal ongeveer 5 uur displaytime.
Deze blijft erop tot cm10 stabiel is.
Heb voor de volledigheid nog xparts geinstaleerd,omdat ik wel cwm wilde hebben.
Ik had geen trek in de halfgebakken kernels en heb het zo maar eens gedaan.
Google Play: x-Parts
[ Voor 48% gewijzigd door jejeh op 24-08-2012 09:15 ]
Probleem met de CWM uit X-Parts is dat die niet in de kernel zit, maar in /system staat. Bij het flashen van een custom ROM is die leeg en dus verdwenen, dus als een custom ROM echt nood heeft aan CWM, dan is een custom kernel de enige oplossing, helaas. Of ben ik fout?jejeh schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:04:
Die 587 update is wel ok.
Alleen led werkt niet goed.
Deze komt aardig in de buurt van Gb.
Heb het zaakje wel geroot en ontdaan van alle bloatware.
Batterijverbruik is heel goed,haal ongeveer 5 uur displaytime.
Deze blijft erop tot cm10 stabiel is.
Heb voor de volledigheid nog xparts geinstaleerd,omdat ik wel cwm wilde hebben.
Ik had geen trek in de halfgebakken kernels en heb het zo maar eens gedaan.
Google Play: x-Parts
Goed dat die .587 zo goed is, dan ga ik die over de huidige .431 heen flashen.
[ Voor 5% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-08-2012 14:38 ]
Dat is wel erg toevallig ja.. Ik word er nu scheitziek van, herstarten helpt niet. Het meest idiote is ook dat er andere apps zijn die willen updaten, en dat gaat prima! Alleen Facebook doet moeilijik..Arjantje72 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:29:
[...]
Die melding krijg ik ook sinds een dag of 2, toevallig?
Ik heb genoeg ruimte over.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2012 14:46 ]
Dan nog es een update poging doen.
Als het dan nog niet goed gaat, dan settings => Apps => tabblad 'All' => Facebook => 'clear data'.
[ Voor 29% gewijzigd door Nnoitra op 24-08-2012 16:05 ]
Verwijderd
Dat heb ik met de Youtube app. Volgens mij is dat echter een rom probleem. Zal wel niet op de juiste partitie staan. Misschien dat facebook ook op de interne system partitie moet staan om te kunnen updaten.SChief schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:46:
[...]
Dat is wel erg toevallig ja.. Ik word er nu scheitziek van, herstarten helpt niet. Het meest idiote is ook dat er andere apps zijn die willen updaten, en dat gaat prima! Alleen Facebook doet moeilijik..Erg raar. Denk dat ik de suggestie van Nnoitra later ga proberen.
Nnoitra schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
Als het alleen de FB app is, dan: settings => Apps => tabblad 'All' => Facebook => 'clear cache'.
Dan nog es een update poging doen.
Als het dan nog niet goed gaat, dan settings => Apps => tabblad 'All' => Facebook => 'clear data'.
Zelfs dan werkt het nog niet.Insufficient storage available
EDIT: Ik heb nu echt zin om dat ding weg te smijten.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2012 17:33 ]

Ga toch CM10 proberen. Iemand nog een leuke kernel die ik daarmee in combinatie kan gebruiken? Anders zet ik er deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1753428 gewoon erbij.
Als CM10 echt te slecht werkt ga ik wel een andere rom uitzoeken. Eerst maar dapper proberen
Heb een andere app weggetrapt die ik toch niet gebruik en toen kon ik opeens wel updaten.Nnoitra schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:16:
Dan toch ff op je cache partitie kijken
CM heeft toch zijn eigen kernel?Touchdomex schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:34:
Morgen nieuwe rom erop. Ik mis teveel en heb geen zin in losse APK geneuzel. Ik wil minimaal alle normale Gapps erop hebben
Ga toch CM10 proberen. Iemand nog een leuke kernel die ik daarmee in combinatie kan gebruiken? Anders zet ik er deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1753428 gewoon erbij.
Als CM10 echt te slecht werkt ga ik wel een andere rom uitzoeken. Eerst maar dapper proberen
Staat me iets van bij dat andere kernels niet compatibel zijn met CM roms.
In de guide staat dat je een losse kernel moest flashenNnoitra schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:23:
[...]
CM heeft toch zijn eigen kernel?
Staat me iets van bij dat andere kernels niet compatibel zijn met CM roms.
Maar blijkbaar gaat die vlieger niet op?Install instructions:
1. Install a Recovery (there are some around this forum)
2. Flash Rom
3. Flash gapps
4. Wipe (only required 1st time)
5. Flash kernel (fastboot flash boot boot.img)
MIUI laat zich wel netjes flashenCM-based maar zowel de CM9 als de CM10 gingen niet dus dacht ik dat ik inderdaad een fout had gemaakt met het niet flashen van een kernel.
Ik weet inderdaad bij mijn vorige Samsung dat je specifieke stock based en CM based kernels had. Maar ik kan niet vinden of dat nu ook weer zo is...
In de zip die je download zit de kernel die moet je met 7zip ofzo uit de zip halen.Touchdomex schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:27:
[...]
In de guide staat dat je een losse kernel moest flashen
Dus eerst de zip openen.
Maar wacht tot cm10 fxp135 uit komt,deze zal beter/stabieler moeten zijn.
Dan gaan wij wachtenjejeh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:27:
[...]
In de zip die je download zit de kernel die moet je met 7zip ofzo uit de zip halen.
Dus eerst de zip openen.
Maar wacht tot cm10 fxp135 uit komt,deze zal beter/stabieler moeten zijn.
Nu hopen dat die kernel ook netjes naar de 1.4Ghz gaat zodat het een echte Arc S is en niet een Arc S op Arc snelheden zoals ik dat met mijn huidige rom had.
cm 10 gaat netjes naar 1.4 Ghz no worries
[ Voor 54% gewijzigd door jejeh op 26-08-2012 11:47 ]
Vanavond uitproberen want ik bedenk mij net dat ik nog op Windows 8 zit en dat is niet handigjejeh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:46:
fxp 135 is uit btw
cm 10 gaat netjes naar 1.4 Ghz no worries
Zo net ook een PolarCell besteld. Hopelijk net iets meer stroombeestjes over de gehele dag

Anders heb ik gewoon netjes 2 goede batterijen. Dan moet ik zeker wel genoeg batterijduur hebben.
Nu nog een hoesje bestellen
[ Voor 36% gewijzigd door Touchdomex op 26-08-2012 12:30 ]

Punctuality is the politeness of kings
Dat je dat nog niet geprobeerd had
Ik heb nog steeds geen nieuwe rom
En welke ROM; Orginele of een mod?
[ Voor 26% gewijzigd door Nnoitra op 26-08-2012 21:44 ]
Verwijderd
Die is toch 1600 ipv 1500mah?Touchdomex schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
Vanavond uitproberen want ik bedenk mij net dat ik nog op Windows 8 zit en dat is niet handigZometeen terug naar Win 7 en zodra dat klaar is beginnen
Zo net ook een PolarCell besteld. Hopelijk net iets meer stroombeestjes over de gehele dag
Anders heb ik gewoon netjes 2 goede batterijen. Dan moet ik zeker wel genoeg batterijduur hebben.
Nu nog een hoesje bestellenTO THE EBAYMACHINE!
Fixed it
Ik heb dezelfde soort batterij ook in mijn SGS zitten en die draait na een half jaar misbruik nu hetzelfde als toen ik hem net had. Bijzonder goede kwaliteit dus en maar 12.90 met verzendkosten.
Bij DealExtreme uiteindelijk 2 hoesjes besteld en een HDMI naar Micro-HDMI erbij gedaan.
Ik ga morgen verder ruzie maken met Java en de AndroidSDK. Geen zin meer in vanavond. Morgenavond dan maar flashen
2 mogelijkheden;SChief schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:54:
Stock home, draai de originele ICS rom (laatste update, 4.1.B.0.587).
1) widgets werken alleen met Arc S home.
2) widgets werken niet met de .587 firmware.
Trouwens, ga es op XDA kijken.. Er zijn wel nieuwere apk's dan uit die xperiablog post van 6 maanden terug
EDIT: Net de Xperia S Walkman App geïnstalleerd, super.
Één ding valt mij wel al een tijd op (ook met de oude app), ik krijg album covers van hele andere nummers.
EDIT: Dit is precies hetzelfde probleem
[ Voor 81% gewijzigd door S_Chief op 30-08-2012 18:39 ]
Heeft er hooguit 5 seconden ingelegen en ik heb direct de batterij eruit gewipt. Hij werkte nog wel op dat moment. Ik heb hem nu in de auto vol in de zon aan het drogen, hopen dat hij het nog doet.
Hoe lang moet ik hem laten drogen? Kan ik eventueel de föhn erop zetten om het te versnellen? ( best lastig zonder whatsapp)
Ik weet wel, de volgende wordt de Sony Xperia V, die is (spat) waterdicht.
In een pot (ongekookte) rijst steken en wachten > sneldrogen met warmte.Humma Kavula schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:22:
Goed begin van de dag.... Heb mijn arc in de toilet pot laten vallen![]()
Heeft er hooguit 5 seconden ingelegen en ik heb direct de batterij eruit gewipt. Hij werkte nog wel op dat moment. Ik heb hem nu in de auto vol in de zon aan het drogen, hopen dat hij het nog doet.
Hoe lang moet ik hem laten drogen? Kan ik eventueel de föhn erop zetten om het te versnellen? ( best lastig zonder whatsapp)
Ik weet wel, de volgende wordt de Sony Xperia V, die is (spat) waterdicht.
Bedankt voor de tip, moest even rijst halen maar ligt nu, bij gebrek aan een goede pot, in het pakje zelf gepropt. De camera is van binnen compleet beslagen met druppels en ik zie ineens allemaal rode stickertjes in het binnenwerk, zullen wel vocht indicatoren zijnAmbroosV schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:00:
In een pot (ongekookte) rijst steken en wachten > sneldrogen met warmte.
Denk een kleine 48 uur wachten?
-edit- Heb het pakje toch ook maar weer onder de voorruit gelegd voor warmte in de hoop dat het sneller gaat
[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 01-09-2012 12:14 ]
Iets in die aard ja.
De rode stickers zijn inderdaad vochtindicatoren, je garantie is in ieder geval vervallen nu.
Album Art Grabber en daarmee eerst alles wissen en daarna alles laten zoeken en toevoegen. Werkt bij mij.SChief schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:43:
Ik zat al op XDA te kijken, maar ik kon niets vinden. Zal morgen even verder kijken, bedankt.
EDIT: Net de Xperia S Walkman App geïnstalleerd, super.Vond die altijd al stukken mooier dan onze app.
Één ding valt mij wel al een tijd op (ook met de oude app), ik krijg album covers van hele andere nummers.Dacht het op te kunnen lossen door de cache te legen, maar nee hoor. Wordt af en toe moe van Android.
EDIT: Dit is precies hetzelfde probleem
Is dit een foutje van de stock rom of zou er iets anders spelen?
Ik heb hetzelfde op 2.3: ruim 50 MB vrij en de melding dat er onvoldoende geheugen is bij de installaties van programma's van onder de 10 MB. Denk dus niet dat het ROM specifiek is.Politoer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:54:
Sinds ik de laatste stock rom op mijn Xperia Arc heb geïnstalleerd krijg ik regelmatig de melding dat mij apps niet meer geupdate kunnen worden wegens gebrek aan opslagcapaciteit. Er is echter geen gebrek aan opslagcapaciteit. Voor apss staan op mijn SD-kaart, waar nog enkele gigs aan ruimte is. En op het RAM geheugen van de xperia is meer ruimte dan voordat ICS erop stond. Gemiddeld zo'n 80-140 Mb.
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb hetzelfde gedonder, had al een berichtje geplaatst op de vorige pagina.Politoer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:54:
Sinds ik de laatste stock rom op mijn Xperia Arc heb geïnstalleerd krijg ik regelmatig de melding dat mij apps niet meer geupdate kunnen worden wegens gebrek aan opslagcapaciteit. Er is echter geen gebrek aan opslagcapaciteit. Voor apss staan op mijn SD-kaart, waar nog enkele gigs aan ruimte is. En op het RAM geheugen van de xperia is meer ruimte dan voordat ICS erop stond. Gemiddeld zo'n 80-140 Mb.
Had ik ook gelezen op een ander forum ja, werkt perfect!Touchdomex schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:22:
[...]
Album Art Grabber en daarmee eerst alles wissen en daarna alles laten zoeken en toevoegen. Werkt bij mij.
[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 01-09-2012 20:39 ]
Na het legen van de cache(s) met android assistent, een reboot en het verwijderen van alle updates van google maps, kom ik de update van google maps installeren. Veel gedoe, maar het is dus gelukt.SChief schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:06:
[...]
Heb hetzelfde gedonder, had al een berichtje geplaatst op de vorige pagina.120MB vrij op intern RAM en heel wat GB's op het SD-kaartje.
In PC Companion geeft hij aan dat ik nog maar naar ICS versie: 4.1.A.0.562 kan.
Betekend dat ik nog niet naar een nieuwere versie van ICS kan zoals 4.1.B.0.431 oid?
Of kan dat erna pas. Ik begreep dat 4.1.A.0.562 nog niet helemaal super was namelijk...
dus...
Het openen van de dialer is inderdaad iets wat altijd wat langer duurt, zeker met ICS. De dialer openen is erg database-heavy en dat is net iets waar ICS niet goed in is...sanook schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:35:
Enkele maanden geleden heb ik met flashtool ICS geinstalleerd op mijn Arc S en onlangs ook de 4.1.B.0.587 geinstalleerd maar ik ben zeer ontevreden over de snelheid van de telefoon. Soms duurt het wel 5 seconden voor ik in de dialer terecht kom. Ik ga wat apps verwijderen die ik niet heel veel gebruik in de hoop dat het dan wat verbetert maar anders ga ik overwegen om een andere telefoon aan te schaffen....
Ik draai 4.1.B.0.587 en heb die geroot en heel wat systeemapplicaties verwijderd, en in het begin draait hij zeer vlotjes, maar nu is het weer een stuk minder. Ik vermoed dat simpelweg je GSM vaak gebruiken hem trager maakt, iets waar niet veel aan te doen is, heb ik de indruk.sanook schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:35:
Enkele maanden geleden heb ik met flashtool ICS geinstalleerd op mijn Arc S en onlangs ook de 4.1.B.0.587 geinstalleerd maar ik ben zeer ontevreden over de snelheid van de telefoon. Soms duurt het wel 5 seconden voor ik in de dialer terecht kom. Ik ga wat apps verwijderen die ik niet heel veel gebruik in de hoop dat het dan wat verbetert maar anders ga ik overwegen om een andere telefoon aan te schaffen....
Google Play: exDialer
En probeer de lupus kernel eens.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1867265
Dialer staat hier in 1/10 sec erop
[ Voor 96% gewijzigd door jejeh op 06-09-2012 14:15 ]
Weet iemand verder wat een goede kernel is i.c.m. een lichte rom zonder allerlei meuk erop? Verder hoop ik dat jelly bean nog komt.
Vroeger kon dat, maar nu is het wat moeilijker geworden om door de build.prop aan te passen andere firmware te flashen. Ik stel voor dat je gewoon op Generic NL blijft, er is niet echt een reden om bij de software van Telfort te blijven.Nollekeuh schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:51:
Heeft iemand een idee of je d.m.v. het wijzigen van je customization ID weer terug kan komen op stock firmware? Ik heb de NL/Telfort uitvoering, maar sinds dat ik Generic NL erop heb gezet kan ik niet meer terug. Het wijzigen van de ID's in de build.prop heeft ook geen zin. Ik weet het, had eigenlijk bundle creation moeten doen in flashtool maar daar is het nu te laat voor.
Weet iemand verder wat een goede kernel is i.c.m. een lichte rom zonder allerlei meuk erop? Verder hoop ik dat jelly bean nog komt.
Het lompe was dat die customization ID (1247-1063) nog geen ICS update kreeg. Ik heb inmiddels generic world erop gezet en die is wel upgradable.AmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:07:
[...]
Vroeger kon dat, maar nu is het wat moeilijker geworden om door de build.prop aan te passen andere firmware te flashen. Ik stel voor dat je gewoon op Generic NL blijft, er is niet echt een reden om bij de software van Telfort te blijven.
Generic World bestaat niet, dat is een fabeltje op XDANollekeuh schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:26:
[...]
Het lompe was dat die customization ID (1247-1063) nog geen ICS update kreeg. Ik heb inmiddels generic world erop gezet en die is wel upgradable.
Dank voor je hulp, maar ik begrijp niet zo goed wat ik er mee op zou schieten. Ik heb nu 1247-1061 (world generic of niet bestaand, dat neem ik aan omdat ik meerdere landen zie bij een search in google) Ik had 1247-1063 (Generic NL), maar die heeft (nog) geen upgrade naar ICS. En origineel heb ik 1246-9193 (SI nummer achter batterij) (Telfort/Hi/MTV/KPN).AmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:17:
[...]
Generic World bestaat niet, dat is een fabeltje op XDADat is gewoon een random generic uit een random land, maar niemand weet welk. Sinds de Androids kan je de regio enkel zien met EMMA, en bijna niemand heeft daar een login voor. Ik heb er een, dus als je eens zeker wilt weten welke regio het is, stuur me even een DM.
Ik zou het fijn vinden om die laatste gewoon weer origineel te hebben als ftf, voor het geval dat ik het nodig heb. Ik zie alleen geen manier om dat terug te krijgen, tenzij ik met flashtool het van een andere telefoon afhaal die nog origineel is.
Denk eraan dat er een verschil is tussen het nummer achteraan op je toestel (SI: sales item) en de customization-ID van je telefoon! Die die je nu hebt (1061) is Generic Nordic Combined en in het algemeen de beste versie om snel updates te krijgen.Nollekeuh schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:20:
[...]
Dank voor je hulp, maar ik begrijp niet zo goed wat ik er mee op zou schieten. Ik heb nu 1247-1061 (world generic of niet bestaand, dat neem ik aan omdat ik meerdere landen zie bij een search in google) Ik had 1247-1063 (Generic NL), maar die heeft (nog) geen upgrade naar ICS. En origineel heb ik 1246-9193 (SI nummer achter batterij) (Telfort/Hi/MTV/KPN).
Ik zou het fijn vinden om die laatste gewoon weer origineel te hebben als ftf, voor het geval dat ik het nodig heb. Ik zie alleen geen manier om dat terug te krijgen, tenzij ik met flashtool het van een andere telefoon afhaal die nog origineel is.
De enige manier om het terug te krijgen is inderdaad om de update met EMMA/SEUS uit te voeren op een telefoon met die customization en er dan met Flashtool een FTF van te trekken... Maar ik snap nog steeds niet waarom je dat zou willen doen
Wat ik wel apart vind van Sony is dat ze een aantal iconen in de lijst met apps hebben staan die prima in de instellingen konden, zoals Performance Assistent, Setup guide, Support en Update Center.
Met de ICS update heb je nu ook drie galerijen, de Xperia Gallery, 3D gallery en Gallery.
Toch makkelijk? Flash de kernel van 4.1.A.0.562, gebruik de root-tool van doomlord om te rooten en flash daarna de kernel van 4.1.B.0.587 terug. Tadaaa, root op de nieuwste officiële SE-ROM! Zo heb ik het gedaan.SChief schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:08:
Ben ook nog steeds erg tevreden over de laatste ICS firmware. Wil alleen een keertje nog root toegang krijgen zodat ik wat waardeloze apps kan verwijderen (hele Fun & Downloads gedeelte, en dat stomme golfspelletje).
Wat ik wel apart vind van Sony is dat ze een aantal iconen in de lijst met apps hebben staan die prima in de instellingen konden, zoals Performance Assistent, Setup guide, Support en Update Center.
Met de ICS update heb je nu ook drie galerijen, de Xperia Gallery, 3D gallery en Gallery.Jammer dat ze er niet voor kiezen om lekker één galerij aan te houden (en de 3D daarin te verwerken).
Ik moet echter ook zeggen dat die ROM zonder data en cache in het begin extreem vlot en snel aanvoelt, maar dat verdwijnt relatief rap bij normaal gebruik. Helaas.
Kernels flashen is kut maar ik kan er wel aan wennen denk ik

Ja ik heb er ook soms last vanSChief schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:51:
Ik word moe van m'n Arc.Continu dat gezeik met onvoldoende geheugen (zelfs met cache van alle apps geleegd).
Update m'n apps maar tijdelijk niet meer, geen tijd om het probleem te verhelpen.
Oh ja en hij draait nu als een tiet met CM10 FXP138
Camera app werkt niet maar alle andere dingen die de camera gebruiken werken wel. Dan maar over gaan op instagram
[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 18-09-2012 22:32 ]
Verwijderd
Heb een 2gb link2sd ext3 partitie. Geen probleem meer met vrije ruimte. Soms geeft link2sd een read-only fout maar dat is simpel op te lossen met ern restart en het opnieuw linken van het link2sd script. Belangrijke apps laat ik wel in het geheugen aangezien ik nu nog steeds 150+mb vrij heb.SChief schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:51:
Ik word moe van m'n Arc.Continu dat gezeik met onvoldoende geheugen (zelfs met cache van alle apps geleegd).
Update m'n apps maar tijdelijk niet meer, geen tijd om het probleem te verhelpen.
Verwijderd
Video opnemen en afspelen werkt wel via andere apps?Touchdomex schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:58:
[...]
Ja ik heb er ook soms last vanUpdate je een app van 3MB en heb je nog 50 over gaat hij zeiken
Hou op ik bepaal het zelf denk ik maar.
Oh ja en hij draait nu als een tiet met CM10 FXP138Nu moet ik alleen nog alles herstellen en ben benieuwd wanneer Titanium over zijn nek gaat omdat die het niet meer snapt....
Camera app werkt niet maar alle andere dingen die de camera gebruiken werken wel. Dan maar over gaan op instagram
Ja mijn hipstertool Instagram werkt primaVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:08:
[...]
Video opnemen en afspelen werkt wel via andere apps?
Wel checken of ie geluid maakt.
Er staan toch fixen op xda voor cam en video.
BTW aokp rom is veel beter dan cm 10 .
Alarmen maken geen geluid en is ook niet in te stellen. Als ik er eentje wil selecteren dan geeft hij geen geluid maar hij doet het wel zegmaar. Alarmen is alleen trilfunctie. Daar werd ik dus gelukkig wel wakker door geworden.jejeh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:01:
Alarmen moet je even een toontje selecteren dan doet ie het wel.
Wel checken of ie geluid maakt.
Er staan toch fixen op xda voor cam en video.
BTW aokp rom is veel beter dan cm 10 .
Camera neemt foto's en die zijn van goede kwaliteit alleen zie ik niets in de app zelf. Blijkbaar gaat er gewoon wat mis met de camera-app. Fixes had ik al gespot.
AOKP rom welke bedoel je dan? Kwam er al 3 tegen namelijk. Dat vind ik een beetje een probleem. Er is geen duidelijk iets.
Alleen draait hij wel stabiel op 1600Mhz nu. Als een tiet
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859518
Gooi er nog even deze fix achteraan.
Dan heb je panorama/foto/video.
Ik smijt de foto app meteen eruit voor camerazoom maar alles werkt iig.
http://forum.xda-develope...?p=31343142&postcount=222
En deze boost tool/zip
http://forum.xda-develope...ntid=1337823&d=1348039201
Vergeet de jb gapps niet maar die heb je al voor cm10 .
[ Voor 12% gewijzigd door jejeh op 19-09-2012 10:32 ]
Zou ik de CM10 kernel kunnen gebruiken? Of moet ik daar een nieuwe voor flashen?jejeh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:30:
huh er is maar een aokp rom.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1859518
Gooi er nog even deze fix achteraan.
Dan heb je panorama/foto/video.
Ik smijt de foto app meteen eruit voor camerazoom maar alles werkt iig.
http://forum.xda-develope...?p=31343142&postcount=222
En deze boost tool/zip
http://forum.xda-develope...ntid=1337823&d=1348039201
Vergeet de jb gapps niet maar die heb je al voor cm10 .
Als het is goed werkt dat.Touchdomex schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:40:
[...]
Zou ik de CM10 kernel kunnen gebruiken? Of moet ik daar een nieuwe voor flashen?
Maar ik flash altijd de kernel in de rom.
We gaan het dan gewoon proberenjejeh schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:48:
[...]
Als het is goed werkt dat.
Maar ik flash altijd de kernel in de rom.