Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Goed, ik ga ook maar beginnen aan de flashtool. Duurt mij nu ook te lang.
Een vraagje hierover: Kan je zodra je gaat flashen je SD kaart formatteren om zo schoon te beginnen? 8)7 staat er als een van de eerste regels..

Downloaden duurt wel lang zeg... :/

edit - Succes, draait perfect en ziet er goed uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Humma Kavula op 22-07-2012 15:25 . Reden: Juiste rom gevonden ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:35:
Muziek bedienen via lockscreen kan ook met ICS ja.
Kan ook? Betekent het dat je dat nu ook al kan? WAAR IS DIE FUNCTIE!? Dat is iets wat ik nog mis :$

Oh jezus 32GB is veel :+ Ik dacht dat ik hem bijna vol had kijk ik net nog 18GB over. Nou ja wat meer muziek erop dan maar. Als ik ongeveer 5GB overhoud voor random dingen moet het genoeg zijn. 7(8)7 _O-

Nu eens bezig met ICS. *O* Voor de rest ondanks de echt baggerslechte benchmarks toch een bijzonder soepel toestel.

Oh ja en voor FLAC en Android 2.3.4 in mijn geval. Mijn vorige SGS had stock bij 2.1 al FLAC ondersteuning... Gewoon implementeren fabrikanten! IS NIE MOEILIJK!

Het is wel een erg mooi toestel stiekem O+ Mis mijn One V echt geen seconde :9

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 22-07-2012 17:03 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eens weer wat nieuws geflasht aangezien ik regelmatig een zwart scherm krijg door de oude doomkernel (nog steeds geen update) op Arconium ICS. Snelheid is nog steeds geweldig maar als mijn telefoon 's nachts soms op zwart gaat dan word ik dus niet gewekt door de wekker :P.

De enige echte alternatieven tov stock zijn CM9 based. Echter CM9 zelf had geen locked launcher en wat drains dus heb ik AOKP nu erop staan. AOKP is eigenlijk CM9 maar dan met een hele boel extra tweaks/mods/fixes. De rom draait stabiel, heeft extreem veel functies maar mist wel snelheid tov stock. Vooral het wat langzaam reageren valt op. Ook link2sd werkt niet helemaal lekker aangezien lib bestanden weer geunlinked worden bij start. Waarschijnlijk wordt dit wel gefixt met een nieuwe release aangezien CM9 bijna final is en AOKP dan meestal snel daarna komt. AOKP is toch wel de rom met de meeste potentie moet ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:59:
[...]
Kan ook? Betekent het dat je dat nu ook al kan? WAAR IS DIE FUNCTIE!? Dat is iets wat ik nog mis :$

Het is wel een erg mooi toestel stiekem O+ Mis mijn One V echt geen seconde :9
Nee, bedoelde meer dat naast FLAC implementatie in ICS ook bediening via het lockscreen mogelijk is. :+

En het is zeker een mooi toestel ja. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:02:
[...]

Nee, bedoelde meer dat naast FLAC implementatie in ICS ook bediening via het lockscreen mogelijk is. :+

En het is zeker een mooi toestel ja. 8)
Ja het werkt al :9

Alleen nu nog rooten :+ Ik wil af van die standaard apps!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:12:
Maar eens weer wat nieuws geflasht aangezien ik regelmatig een zwart scherm krijg door de oude doomkernel (nog steeds geen update) op Arconium ICS. Snelheid is nog steeds geweldig maar als mijn telefoon 's nachts soms op zwart gaat dan word ik dus niet gewekt door de wekker :P.

De enige echte alternatieven tov stock zijn CM9 based. Echter CM9 zelf had geen locked launcher en wat drains dus heb ik AOKP nu erop staan. AOKP is eigenlijk CM9 maar dan met een hele boel extra tweaks/mods/fixes. De rom draait stabiel, heeft extreem veel functies maar mist wel snelheid tov stock. Vooral het wat langzaam reageren valt op. Ook link2sd werkt niet helemaal lekker aangezien lib bestanden weer geunlinked worden bij start. Waarschijnlijk wordt dit wel gefixt met een nieuwe release aangezien CM9 bijna final is en AOKP dan meestal snel daarna komt. AOKP is toch wel de rom met de meeste potentie moet ik zeggen.
Mee eens, alleen jammer van batt. verbruik, is nogal hoog. Ik had dat ook bij cm 7.2.
ik kom van JJ's rom 3.1 en 3.2,beide soepel en snel, helaas geen bt. in auto
Ik wacht nu tot de 3 oplaad beurt,blijft het verbruik hoog dan terug naar JJ's rom 3.1 (vind ik de beste van de 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andremichel schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:35:
[...]

Mee eens, alleen jammer van batt. verbruik, is nogal hoog. Ik had dat ook bij cm 7.2.
ik kom van JJ's rom 3.1 en 3.2,beide soepel en snel, helaas geen bt. in auto
Ik wacht nu tot de 3 oplaad beurt,blijft het verbruik hoog dan terug naar JJ's rom 3.1 (vind ik de beste van de 2)
Op wifi gaat alles prima met erg laag verbruik (vergelijkbaar met stock). Maar op mobile data gaat hij inderdaad vrij snel leeg merkte ik toen ik wifi was vergeten in te stellen op mijn werk. Volgens mij hebben wel meer roms daar last van. Gelukkig heb ik bijna overal wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
En met welke kernel draaien jullie de jjhybrid rom?

Ik heb random reboots en draai arcknight kernel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Touchdomex schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 17:49:
Zo mijn is ook in de pocket :D Muziek erop smijten en vanavond eens lekker spelen.

Nu hopen dat ICS er een beetje snel is voor mijn toestel. Daarna ICS erop en rooten en de stock meuk eraf trappen zoals UEFA app en dat soort ongein :+ Baggerzooi wat ik toch nooit gebruik. Titanium erbij voor de backups en clocksync en voorlopig ben ik klaar O+

Yup dat ding gaat root krijgen :X Anno 2012 geen flac af kunnen spelen :/ WTF!
Flac afspelen kon ik altijd al met poweramp. Hoef je niet te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
gram501 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:50:
En met welke kernel draaien jullie de jjhybrid rom?

Ik heb random reboots en draai arcknight kernel }:O
ik gebruik deze
[Kernel][Arc S] Stock ICS Kernel 4.1.A.0.562 with CWM 5.5.0.4 [Max CPU Freq fix] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Noob vraagje,
Op je P.C. kan je vele dingen opruimen,met ccleaner, schijfopruiming enz.
Kan dat ook op je tel?
Ik ken alleen History eraser. Is dat voldoende, en zijn er andere, betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
andremichel schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:38:
Noob vraagje,
Kan dat ook op je tel?
Waarschijnlijk terug naar fabrieks instellingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Arjantje72 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 05:31:
[...]

Flac afspelen kon ik altijd al met poweramp. Hoef je niet te rooten.
Poweramp is lelijk en het is nog steeds een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik vraag mij af, er zijn hier veel mensen die zeggen dàt ze hun Arc geroot hebben, en dat is allemaal leuk en wel, maar _waarom_ root men graag? Wat zijn zoal de voordelen? Ik kan er zelf een goed aantal bedenken, maar het kan nooit kwaad om wat extra dingen te weten te komen van anderen. ;)

Dus graag een antwoord op het volgende: waarom root je? Wat zijn de tastbare voordelen? Met welk doel voor ogen root je?

[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 25-07-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:02:
Ik vraag mij af, er zijn hier veel mensen die zeggen dàt ze hun Arc geroot hebben, en dat is allemaal leuk en wel, maar _waarom_ root men graag? Wat zijn zoal de voordelen? Ik kan er zelf een goed aantal bedenken, maar het kan nooit kwaad om wat extra dingen te weten te komen van anderen. ;)

Dus graag een antwoord op het volgende: waarom root je? Wat zijn de tastbare voordelen? Met welk doel voor ogen root je?
Apps gebruiken die je telefoon beheren om zo betere prestaties/accuduur etc te krijgen. Denk aan tasker (als dit dan dat), toggle2g (netwerk automatisch terug schakelen naar 2g ipv 3g), autostarts (programma's bij start verminderen zodat sneller opstart en minder meuk op de achtergrond draait), overclocken, bij alle bestanden kunnen voor mods etc.. Zijn maar een paar voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
andremichel schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:38:
Noob vraagje,
Kan dat ook op je tel?
met ZDBox kom je ook een heel end, maar zo'n mooi tooltje als CCleaner ben ik helaas ook nog niet tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Heb eens de moeite genomen om nog maar eens op zoek te gaan naar een videospeler die het beter doet dan MoboPlayer, aangezien die sinds ICS de hele tijd tikkerig en krakerig geluid leverde, om van de skippende file playback niet te spreken.

Goed nieuws, het is MX Player met de ARMv7 met NEON instructie-uitbreidingsset geworden! Tot nu toe geen enkele kraak gehoord, noch skips gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
habermas schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:04:
[...]

met ZDBox kom je ook een heel end, maar zo'n mooi tooltje als CCleaner ben ik helaas ook nog niet tegengekomen...
Kende ik nog niet,bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:32:
Heb eens de moeite genomen om nog maar eens op zoek te gaan naar een videospeler die het beter doet dan MoboPlayer, aangezien die sinds ICS de hele tijd tikkerig en krakerig geluid leverde, om van de skippende file playback niet te spreken.

Goed nieuws, het is MX Player met de ARMv7 met NEON instructie-uitbreidingsset geworden! Tot nu toe geen enkele kraak gehoord, noch skips gemerkt.
VLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Daarvan is nog geen maand geleden een eerste testversie uitgekomen. Ik gebruik apps vooral om ze stabiel en betrouwbaar te kunnen gebruiken, niet omdat ik zin heb om de bleeding edge te hebben staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:43:
Daarvan is nog geen maand geleden een eerste testversie uitgekomen. Ik gebruik apps vooral om ze stabiel en betrouwbaar te kunnen gebruiken, niet omdat ik zin heb om de bleeding edge te hebben staan. ;)
Draait anders prima. Ik gebruikte eerst MX, daarna BSplay (ook neon versie beschikbaar) en nu VLC vanwege de VLC remote (pc bedienen met tel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Welke MIUI rom bouwers zijn aan te raden voor de Arc S. Ik wil eigenlijk stiekem MIUI toch wel gaan draaien. Vooral omdat hij officieel wordt ondersteund door MIUI zelf met builds maar welke variant is nu de betere?

Oh ja en binnenkort maar een polarcell bestellen. Die batterijduur is wel echt teleurstellend eigenlijk :X

1600mah ipv 1350. Mijn SGS had ook een enorme opleving met die batterij erin. Scheelde echt een halve dag.

[ Voor 33% gewijzigd door Touchdomex op 26-07-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 15:10
Ik zit er aan te denken om volgende week een custom rom te zetten op mijn arc S vooral voor de bloatware eraf te krijgen.
Maar ik had nog enkele vragen:
Welke roms zijn aan te raden? Ik ben vooral opzoek naar betere batterijduur en een cleane rom.
Of kan je ergens een vergelijking van verschillende populaire roms bekijken? (nog niet gevonden)

Ik had ook gelezen dat je met een custom rom alle app's op SD kan zetten? (want de arc heeft een VEEL te klein intern geheugen)

Sorry voor de Noobvragen :+
Touchdomex schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:41:
Welke MIUI rom bouwers zijn aan te raden voor de Arc S. Ik wil eigenlijk stiekem MIUI toch wel gaan draaien. Vooral omdat hij officieel wordt ondersteund door MIUI zelf met builds maar welke variant is nu de betere?

Oh ja en binnenkort maar een polarcell bestellen. Die batterijduur is wel echt teleurstellend eigenlijk :X

1600mah ipv 1350. Mijn SGS had ook een enorme opleving met die batterij erin. Scheelde echt een halve dag.
Laat zeker weten welke je gekocht hebt en of het goed werkt of niet, ik ben zelf ook van plan om een solarpannel te kopen.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vanpeers schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Laat zeker weten welke je gekocht hebt en of het goed werkt of niet, ik ben zelf ook van plan om een solarpannel te kopen.
http://www.ebay.de/itm/Po...Akkus&hash=item56479defb0

Dat bedoel ik :>

Op mijn vorige Samsung erg goede ervaringen mee voor de prijs. Na een half jaar nog steeds net zo goed als toen ik hem kocht en het scheelt echt veel. Ja het is ebay en duits maar duur is het zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Touchdomex schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:04:
[...]

http://www.ebay.de/itm/Po...Akkus&hash=item56479defb0

Dat bedoel ik :>

Op mijn vorige Samsung erg goede ervaringen mee voor de prijs. Na een half jaar nog steeds net zo goed als toen ik hem kocht en het scheelt echt veel. Ja het is ebay en duits maar duur is het zeker niet!
Ik dacht dat je gewoon dyslexie had. :X
Het is wel "maar" 1600mAh, ben benieuwt hoe lang je er mee kan doen.
Ik doe nu met mijn standaard max. 22-24u.
Las net ook iets over een 2700mAh batterij..., zou 50u meegaan.
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vanpeers schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:13:
[...]

Ik dacht dat je gewoon dyslexie had. :X
Het is wel "maar" 1600mAh, ben benieuwt hoe lang je er mee kan doen.
Ik doe nu met mijn standaard max. 22-24u.
Las net ook iets over een 2700mAh batterij..., zou 50u meegaan.
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1521597
Nee ik weet precies wat ik moet typen :>

Het is een van de grotere batterijen die erin kan zonder dat je gaat spelen met andere achterkanten en dat soort grappen. Ik vind het juist zo fijn dat het toestel zo dun is en dat ga ik niet verpesten met allemaal zooi.

Ik doe nu nog geen 10 uur met een lading op normaal gebruik en dat is mij echt te weinig hoor :X Doe ik er veel speciaals mee? Nee niet echt was dat maar waar. Helderheid staat laag en ga zo maar door. Precies zoals mijn SGS en zelfs wat minder maar alsnog gaat het echt vies hard... Toch maar binnenkort nog alles controleren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Touchdomex schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:20:
[...]

Nee ik weet precies wat ik moet typen :>

Het is een van de grotere batterijen die erin kan zonder dat je gaat spelen met andere achterkanten en dat soort grappen. Ik vind het juist zo fijn dat het toestel zo dun is en dat ga ik niet verpesten met allemaal zooi.

Ik doe nu nog geen 10 uur met een lading op normaal gebruik en dat is mij echt te weinig hoor :X Doe ik er veel speciaals mee? Nee niet echt was dat maar waar. Helderheid staat laag en ga zo maar door. Precies zoals mijn SGS en zelfs wat minder maar alsnog gaat het echt vies hard... Toch maar binnenkort nog alles controleren :D
10u? 8)7
Heb je een custom rom?
Wifi/3G constant aan + sync?

Want 10u lijkt me niet houdbaar. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vanpeers schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:29:
[...]

10u? 8)7
Heb je een custom rom?
Wifi/3G constant aan + sync?

Want 10u lijkt me niet houdbaar. :o
Wifi/3G maakt niet uit, stock ICS maar Gingerbread was net zo slecht. Sync staat constant aan inderdaad maar dat was bij mijn vorige telefoon ook geen probleem dus dan ga ik er vanuit dat het nu geen probleem mag zijn :+ 2 widgets op mijn homescreen.

Ik zal morgen nog eens goed kijken waar hij de batterij mee loopt leeg te slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vreemd. 10 uur zou echt komen door een rare app op de achtergrond of gewoon extreem veel gebruik. Ik heb behoorlijk wat accounts die automatisch syncen: Whatsapp, Facebook in Xperia, Twitter, vier e-mailaccounts (waarvan twee Exchange ActiveSync), nog wat extra zooi van Google en Facebook zelf. Ik heb een weer, agenda, switch (voor Wifi etc.) en muziek widget staan. Doe met gemak een dag met de accu. :P

Zit nu op 1 dag en 9 uur, heb nog 24% over. Heb 'em vandaag niet veel gebruikt, maar alle bovenstaande dingen draaien gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 26-07-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
Ik zit er aan te denken om volgende week een custom rom te zetten op mijn arc S vooral voor de bloatware eraf te krijgen.
Welke roms zijn aan te raden? Ik ben vooral opzoek naar betere batterijduur en een cleane rom.
Of kan je ergens een vergelijking van verschillende populaire roms bekijken? (nog niet gevonden)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515148 + stock kernel.
Ik had ook gelezen dat je met een custom rom alle app's op SD kan zetten? (want de arc heeft een VEEL te klein intern geheugen)
Onderstaande is niet 'custom-rom' afhankelijk, wel root nodig.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=919326

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 27-07-2012 00:02 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Touchdomex schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:20:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Die installeren om te kijken wat er zo slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
JJ's Rom 3.1 is snel, clean, stabiel en heeft een prima batterijduur.
zoiets heb ik ook gehoord, zou alleen niet weten hoe... bij mij zijn er nog steeds zo'n 20 apps 'phone only'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:13:
[...]

JJ's Rom 3.1 is snel, clean, stabiel en heeft een prima batterijduur.

[...]

zoiets heb ik ook gehoord, zou alleen niet weten hoe... bij mij zijn er nog steeds zo'n 20 apps 'phone only'
JJHybrid is inderdaad erg goed. Als je wat meer Sony/stock stuff wil dan kun je voor Arconium gaan. Doen elkaar niet zo veel. Ik heb nu ArcKnight 3.5.1 OC kernel draaien welke stabiel, snel en goed voor de batterij is. Doomkernel heeft wat problemen doordat die niet geupdate is voor ICS .431. Op dit moment is JJHybrid de beste keuze mijnsinziens, binnen enkele weken/maanden waarschijnlijk CM9 (10?) of AOKP.

Apps kun je allemaal naar SD verplaatsen als je root hebt. Droidsail Super kan dat volgens mij. Link2SD ook, eventueel met 2e partitie die altijd gemount blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nu vraag ik mij af, als je de stock kernel gebruikt, is het dan nog steeds nodig om de bootloader te unlocken om Arconium te draaien?

Of is het omdat Arconium enkel geïnstalleerd kan worden middels CWM en niet met de flashtool?

[ Voor 12% gewijzigd door RuddyMysterious op 27-07-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:46:
Vreemd. 10 uur zou echt komen door een rare app op de achtergrond of gewoon extreem veel gebruik. Ik heb behoorlijk wat accounts die automatisch syncen: Whatsapp, Facebook in Xperia, Twitter, vier e-mailaccounts (waarvan twee Exchange ActiveSync), nog wat extra zooi van Google en Facebook zelf. Ik heb een weer, agenda, switch (voor Wifi etc.) en muziek widget staan. Doe met gemak een dag met de accu. :P

Zit nu op 1 dag en 9 uur, heb nog 24% over. Heb 'em vandaag niet veel gebruikt, maar alle bovenstaande dingen draaien gewoon.
Ja raar. De telefoon zegt niets wat hij doet wat speciaal is. Er staan allemaal normale processen :+ :')
Ik ga geen gepirate dingen draaien of 2 euro betalen want ik heb geen CC :>

Dit weekend smijt ik er MIUI op. Kan ik toch gewoon met flashtool CWM installeren en dan vanuit de bootloader MIUI erop zetten? Of niet? Ik hoef dan niets te unlocken bij Sony of moet ik dat nog wel eerst doen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:25:
[...]

Ja raar. De telefoon zegt niets wat hij doet wat speciaal is. Er staan allemaal normale processen :+ :')

[...]

Ik ga geen gepirate dingen draaien of 2 euro betalen want ik heb geen CC :>

Dit weekend smijt ik er MIUI op. Kan ik toch gewoon met flashtool CWM installeren en dan vanuit de bootloader MIUI erop zetten? Of niet? Ik hoef dan niets te unlocken bij Sony of moet ik dat nog wel eerst doen :+
Als ik het niet verkeerd heb dan is MIUI een CM7/9 variant met dus een eigen specifieke kernel en dus unlocken. Kijk eens op XDA in de MIUI thread, lijkt me ook een minimale vereiste om dit soort dingen uit te zoeken voordat je gaat flashen. Helemaal als je niet wilt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kan trouwens ook zijn dat de batterij nog even moet 'inkomen' aangezien je een nieuw toestel hebt. In het begin was mijn accuduur ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Als ik het niet verkeerd heb dan is MIUI een CM7/9 variant met dus een eigen specifieke kernel en dus unlocken. Kijk eens op XDA in de MIUI thread, lijkt me ook een minimale vereiste om dit soort dingen uit te zoeken voordat je gaat flashen. Helemaal als je niet wilt unlocken.
MIUI is inderdaad CM9 based of althans het is een variant ervan en weet niet meer hoe het in elkaar zit. Het was altijd CM7 based maar volgens mij met het nieuwe systeem van MIUI V4 weet ik niet meer hoe het in elkaar zit maar ik denk dat het ongeveer hetzelfde systeem is.

Werkt het systeem los van elkaar? Dacht dat als je 1x alles unlockte je ook direct voor alle varianten dat deed hetzelfde met de omweg vinden. 1x de omweg ingesteld werkt hij altijd en op die manier ook makkelijk terug naar stock te krijgen met weinig gezeik. Dat is waar het vooral omgaat. Ik wil zo gemakkelijk mogelijk straks weer terug naar stock met een custom kernel mocht het niet goed gaat.

Bij mijn vorige telefoon (Samsung Galaxy S) was het wel hetzelfde systeem. Was je eenmaal uitgerust in CWM dan kon je bijna alles wel flashen met een paar kleine veranderingen in het flashproces. De ene keer wat meer weghalen dan de andere keer maar je kon altijd via CWM naar een andere rom toe zelfs op een andere basis. Vandaar dat ik nu ook aan het uitzoeken ben in hoeverre het gehele proces van elkaar verschilt omdat het tenslotte een andere telefoon is van een ander merk.

Overigens mijn Samsung Galaxy Spica die ik ervoor had was volgens hetzelfde systeem. Was je eenmaal met je bootloader aan de gang dan kon je daarna vrolijk alles flashen. Je moest alleen de juiste bootloader hebben en daarna kun je los gaan. Dat werkt dus nu niet meer met dit nieuwe systeem van SE :+ Fijn is dat mag ik alles overnieuw gaan leren :+

Vandaag gelukkig genoeg tijd om het te leren. Vanavond of morgen komt er een nieuwe MIUI build want dat is toch welke week dus kan ik vandaag alles voorbereiden en vanavond flashen :9
SChief schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04:
Kan trouwens ook zijn dat de batterij nog even moet 'inkomen' aangezien je een nieuw toestel hebt. In het begin was mijn accuduur ook een stuk minder.
Dat kan ook maar als het zo doorgaat ben ik hem volgens mij echt verkeerd aan het inleren :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
DevilsProphet schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:02:
[...]

Nu vraag ik mij af, als je de stock kernel gebruikt, is het dan nog steeds nodig om de bootloader te unlocken om Arconium te draaien?

Of is het omdat Arconium enkel geïnstalleerd kan worden middels CWM en niet met de flashtool?
Door de stock kernel te houden, hoef je de bootloader niet te unlocken.

Als je de Sony skin / en firmware fijn vind werken, dan is Arconium dé rom die je moet hebben.
Arconium is idd alleen te installeren met CWM, maar er zijn wel guides te vinden om CWM te installeren zonder een kernel te flashen / bootloader te unlocken.

[ Voor 22% gewijzigd door Nnoitra op 27-07-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nnoitra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:13:
[...]

Door de stock kernel te houden, hoef je de bootloader niet te unlocken.

Als je de Sony skin / en firmware fijn vind werken, dan is Arconium dé rom die je moet hebben.
Arconium is idd alleen te installeren met CWM, maar er zijn wel guides te vinden om CWM te installeren zonder een kernel te flashen / bootloader te unlocken.
Kijk, dàt is leuk nieuws. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nnoitra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:13:
[...]
Zou dit ook werken voor zoiets als CM9/CM10/MIUIv4?

http://www.theandroidsoul...or-download-and-flashing/

Ik heb nu deze methode dus maar ik moet wel het toestel unlocken. Vanaf dat moment ben ik wel afhankelijk van MIUI voor de updates.

Als hij unlockt is kan ik toch wel weer naar stock met root als ik dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Voor de installatie van CM* (en alles wat daar op gebaseerd is) moet je de bootloader unlocken omdat de CM rom een eigen kernel nodig heeft.
En zonder een ge-unlockte bootloader kun je geen andere kernel dan de officiële op je toestel installeren.

Zodra je de bootloader geunlockt hebt, kun je ook de officiële software+kernel (oftewel; firmware) weer terug flashen indien nodig. Deze kun je gewoon weer updaten met SUS of PCC. Alleen OTA updates moet je dan niet meer uit gaan voeren!!!!
Eventueel kun je de bootloader weer 'locken' door een bestandje te flashen, maar je drm keys krijg je er niet mee terug en OTA updates gaan (geloof ik) ook dan niet werken.
Meer info is wel te vinden op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nnoitra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:08:
Voor de installatie van CM* (en alles wat daar op gebaseerd is) moet je de bootloader unlocken omdat de CM rom een eigen kernel nodig heeft.
En zonder een ge-unlockte bootloader kun je geen andere kernel dan de officiële op je toestel installeren.

Zodra je de bootloader geunlockt hebt, kun je ook de officiële software+kernel (oftewel; firmware) weer terug flashen indien nodig. Deze kun je gewoon weer updaten met SUS of PCC. Alleen OTA updates moet je dan niet meer uit gaan voeren!!!!
Eventueel kun je de bootloader weer 'locken' door een bestandje te flashen, maar je drm keys krijg je er niet mee terug en OTA updates gaan (geloof ik) ook dan niet werken.
Meer info is wel te vinden op XDA.
Ja ik had al genoeg gevonden. Ik ga gewoon MIUIv4 doen en aan het einde van mijn periode het toestel inleveren. Dat mag gelukkig bij leasetoestellen :+

Vanavond eens flashen hopelijk. Softwareupdates van Sony kan ik zelf ook wel updaten. Ik had toch al geen OTA update maar via de computer dus alles komt wel goud denk ik zo.

Ik erger mij echt teveel aan die stock software die alleen maar zeurt om updates en alleen maar ruimte inneemt en ik kan er vervolgens niets mee. Dat zijn er al snel een stuk of 10. Dan maar alles weg en meer ruimte voor mij en geen zeurende updates meer. Kan ik gelukkig die facebook app er ook aftrappen 8)

Mocht MIUI niet goed werken kan ik altijd nog naar CM9 gaan 8) of CM10 al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Uhhhm.. Ik weet niet of het unlocken van de bootloader wel slim is in het geval van 'toestel lease'..
Het is namelijk niet jouw toestel en bij het unlocken van de bootloader vervalt je fabrieksgarantie en waarschijnlijk ook je provider garantie.
Wat weer als gevolg heeft dat je eventuele reparatie kosten volledig zelf moet betalen of een simpel vervangend toestel krijgt maar dat je wel de leaseprijs van je Arc blijft betalen..

In wezen 'verniel' je hún toestel en je kunt 'm niet meer in de orginele staat inleveren (want drm = pleite).

Niet om jou, maar dat mensen in het hele toestel lease verhaal trappen.. Ik snap het niet, alsof ze "naai me aub" op hun voorhoofd hebben staan.. Want genaaid wordt je over het algemeen met toestel lease.

[ Voor 16% gewijzigd door Nnoitra op 27-07-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nnoitra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:45:
Uhhhm.. Ik weet niet of het unlocken van de bootloader wel slim is in het geval van 'toestel lease'..
Het is namelijk niet jouw toestel en bij het unlocken van de bootloader vervalt je fabrieksgarantie en waarschijnlijk ook je provider garantie.
Wat weer als gevolg heeft dat je eventuele reparatie kosten volledig zelf moet betalen of een simpel vervangend toestel krijgt maar dat je wel de leaseprijs van je Arc blijft betalen..

In wezen 'verniel' je hún toestel en je kunt 'm niet meer in de orginele staat inleveren (want drm = pleite).

Niet om jou, maar dat mensen in het hele toestel lease verhaal trappen.. Ik snap het niet, alsof ze "naai me aub" op hun voorhoofd hebben staan.. Want genaaid wordt je over het algemeen met toestel lease.
Ja hoor, ik had al toestemming ten tijde van mijn One V daar mocht het ook gewoon bij. Zij herstellen de originele software en anders koop ik het toestel toch gewoon af aan het einde? No probs

Het is niet anders dan bij een normaal toestel met garantie. Daarnaast is mijn leaseprijs voor een jaar 6 euro per maand.

Een vergelijkbaar toestel bij een andere provider was in mijn geval al snel 10 tot 20 euro per maand duurder uit geweest en had ik ook nog eens een voorschot mogen betalen om het toestel te hebben. Ik betaal serieus gemiddeld per maand maar 28 euro over een jaar. Gemiddelde simonly betaal ik al rond de 20 euro per maand met 1GB aan data en redelijk wat smsjes + belletjes. Kan ik een Arc S halen nieuw voor 8x12 euro? Dacht het toch niet. Tel daarbij nog de eventuele afkoopsom wat rond de 100 euro is en dan kom je nog steeds niet op het bedrag wat je voor een Arc S betaald... Ja het is soms een lastig systeem maar als je fatsoenlijk rekent kun je ook op een bijzondere besparing uitkomen....

Ik heb het meerdere keren al uitgerekend en het scheelt mij uiteindelijk op jaarbasis want ik heb hem maar een jaar 100 euro in het voordeel van Hi. Vooral omdat ik ook nog eens studentenkorting krijg en ga zo maar door.

Het enige waar je mee genaaid bent is dat smartcare nog niet soepel loopt. Voor de rest heb ik er tot op heden alleen maar voordelen van gezien vooral in combinatie met een verzekering. 8) Voor mij bied het alleen maar voordelen en de nadelen vallen allemaal wel mee eigenlijk. Alleen neem absoluut nooit een HTC want het reparatiecentrum van smartcare mag daar niets mee doen dus dan ben je afhankelijk van HTC en dat bedrijf heeft het gepresteerd om 2x mijn toestel te laten verdwijnen waardoor de reparatie verschrikkelijk lang duurt....

Smartcare neemt als het ware de fabrieksgarantie over en volgens de voorwaarden is het enige wat mag dat je toestel werkende is en alles doet het. Maar ik ben toch verzekerd dus als die gesloopt is door te bellen onder de douche of een ritje in de wasmachine + droger dan boeit het toch weinig. Ik heb het vooral voor hardware defecten.

Daarbij moeten ze nog steeds voor duidelijke hardwaredefecten die onder een normale garantie zouden vallen nog steeds repareren. Bijvoorbeeld knopjes die uitvallen of een scherm met dode pixels. Of jij nu je bootloader unlockt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo bootloader is unlockt, rommetjes komen binnen. Alleen nog eventjes een correct boot.img vinden om met fastboot erop te trappen zodat ik bezig kan gaan. Of iets anders vinden wat een oplossing bied maar ik ben halverwege. Fuck die garantie :+

Het klopt toch dat ik een specifieke LT18i boot.img moet hebben om hem met fastboot te flashen voor CWM? Of kan ik ook eentje van de LT15i misbruiken?

[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Ik ben nu deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1133650) guide aan het lezen.

En ik zie dat er 2(?) manieren zijn om te rooten:
1) Unlocken en daarna met fasboot een andere kernel draaien?
2) Niet unlocken maar met een flashtool rooten? (moeilijker?)

Ik begin al sterk mijn twijfels te krijgen dat ik eraan moet beginnen. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door vanpeers op 27-07-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

vanpeers schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:21:
Ik ben nu deze (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1133650) guide aan het lezen.

En ik zie dat er 2(?) manieren zijn om te rooten:
1) Unlocken en daarna met fasboot een andere kernel draaien?
2) Niet unlocken maar met een flashtool rooten? (moeilijker?)

Ik begin al sterk mijn twijfels te krijgen dat ik eraan moet beginnen. 8)7
Gewoon doen kun je op zijn minst die stock apps eraf trappen :+

Come to the root side. We have decent backups and clocksync :D

Oh ja het werkt allemaal nu als een fucking tiet :D CWM draait, bootloader is unlockt, MIUI draait als een trein. Moest nog wel de CPU overclockenstond op 1024Mhz ipv 1400Mhz :X maar dat was ook geen probleem. Straks nog wat instellingen veranderen in het voltage en hij is hopelijk zelfs zuinig. Af en toe wat hickups maar hij wordt na gebruik langzaam wat vloeiender gelukkig. Apps locken die ik veel gebruik zodat Android ze er niet uit kan trappen en voor de rest MIUI is gewoon botergeil als het aankomt op looks O+ Niets wint het van MIUI O+

[ Voor 36% gewijzigd door Touchdomex op 27-07-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Geroot en JJrom erop gegooit!
Maar 100Mb intern geheugen in gebruik en alles loopt supper smooth. :9~

Dank aan iedereen hier! _/-\o_

edit: het enige wat ik mis om apps zelf te kunnen plaatsen op de verschillende tabladen weet iemand of je dit kan fixen?
Of eventueel Mappen maken?

[ Voor 36% gewijzigd door vanpeers op 28-07-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Geen Jelly Bean voor de Xperia (S)...

dan maar hopen dat er snel een custom rommetje met JB komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:47
Beetje vreemd dat men de xs in de wacht zet.
Sla dat ics toch over en ontwikkel door op jb.
En de arc s geen jb das helemaal raar,dingetje is nog geen jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:50:
Beetje vreemd dat men de xs in de wacht zet.
Sla dat ics toch over en ontwikkel door op jb.
En de arc s geen jb das helemaal raar,dingetje is nog geen jaar op de markt.
In feite was dat te verwachten. De Arc S is dan wel pas een jaar op de markt maar is eigenlijk nooit een high-end device geweest, ook qua prijs. Ik denk dat op de google phones na er geen fabrikanten zullen zijn die de update naar 1 jaar oude toestellen brengen. Eigenlijk was ik al blij verrast met een goed werkende ICS update. Dat hadden ze ook gemakkelijk kunnen afranselen door de beta de deur uit te doen als final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Mij maakt het niet zoveel uit.
Weer een klant minder,ik laat me maar 1 keer piepelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
jejeh schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:14:
Mij maakt het niet zoveel uit.
Weer een klant minder,ik laat me maar 1 keer piepelen 8)
Same here. Ik heb mij toch wel verkeken op de Arc. Maarja, live and learn.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Sja en naar welk merk stap je dan toe? Enige die sneller is zijn de Google phones. Ik zou nooit voor een Samsung of HTC willen kiezen, al is het maar vanwege de lelijke GUI. Blijf Sony toch het beste vinden, JB of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:22:
Sja en naar welk merk stap je dan toe? Enige die sneller is zijn de Google phones. Ik zou nooit voor een Samsung of HTC willen kiezen, al is het maar vanwege de lelijke GUI. Blijf Sony toch het beste vinden, JB of niet.
Het strakst hierin is toch echt HTC, die heeft echt alles bijzonder netjes afgewerkt in de interface. Iets wat mij telkens weer verbaast als ik een HTC vastpak. Alles is gewoon netjes. Vooral nu met Sense 4.0 en die nieuwe Samsung interface in de SGS3 is stiekem best heel erg netjes. Bij de SGS1 was dat erg lelijk inderdaad maar de SGS3 heeft het nog best netjes gedaan.

Stiekem zitten er leuke elementen in de interface van Sony maar voor de rest is het allemaal wel erg meh en safe. Blij dat ik nu MIUI daar zitten tenminste echt leuke elementen in zoals de toggle bar en dat soort grappen. Sony is heeft echt veel dingen gemist want ze hadden het veel spannender kunnen aanpakken en nu is het nog steeds een Android met een Sony sausje en that's it. Geen leuke extra's of wat dan ook.

Google is het beste met de updates maar de beleving is allemaal ook weer erg safe. Het werkt wel allemaal erg fijn maar alsnog mist het soms nog net de Xfactor.

Het design van Sony is daarentegen wel weer echt extreem vet! Hij ziet er gewoon vet uit en hij ligt echt extreem lekker in de hand. Okay er zitten een paar kleine flaws in zoals de audio plug en de USB maar hinderlijk niet. De cameraknop is briljant! Ga zo maar door. De hardware is echt goed maar de software is gewoon meh.

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 30-07-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik vind HTC juist helemaal niks, 't ziet er niet mooi uit imho. :P De SGS3 heb ik nog niet gebruikt, maar ik was niet echt te spreken over de SGS2.

Wat is er trouwens mis met de audioplug en USB voor jou? De plaatsing?

[ Voor 19% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ik w88t op de nieuwe nexus,sowieso omdat het dev gehalte op een google telefoon erg hoog is.
Daar kun je lekker mee los gaan,alhoewel ik wel hardware buttons prefereer.
Dit jaar zing ik wel uit met mijn arc s en hoop op een nexus met android 5 .
De s3 is wel een bom en retesnel zonder touchwiz,maar vind het design niet zo mooi. Mischien laat ik mijn design overweging wel schieten en ga voor snelheid/roms.

[ Voor 25% gewijzigd door jejeh op 30-07-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:53:
Ik vind HTC juist helemaal niks, 't ziet er niet mooi uit imho. :P De SGS3 heb ik nog niet gebruikt, maar ik was niet echt te spreken over de SGS2.

Wat is er trouwens mis met de audioplug en USB voor jou? De plaatsing?
Ja :+ Mijn grado gaat nooit fatsoenlijk passen in een broekzak of wat dan ook en USB had makkelijker geplaatst kunnen worden maar is niet zo erg als de audio. Je zit altijd vast aan een haakse plug en dat is niet altijd even fijn. Liever hadden ze de MicroHDMI omgewisseld met de audioplug. Dan was het perfect geweest.

Telefoons van HTC zijn ook zeer sober maar de interface daar kun je veel van zeggen maar sinds 4.0 is het wel echt strak geworden. Veel meer naar Android standaarden qua indeling maar toch een HTC look en feel. Iets wat ik erg knap vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Spekkie99 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Twitter met HI webcare hierover.
HI weet het zelf niet.

HI gaat nu navraag doen bij Sony zelf, wordt vervolgd...
Ben net terug van vakantie en nog steeds zie ik geen update voor 1246-9193. Heb je ooit nog antwoord gehad van HI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Gaat het over de update van Gingerbread naar ICS? Of over 4.0.3 naar 4.0.4? Want het is perfect mogelijk om de officiële ROM te downloaden van het SE-forum en dat te flashen met Flashtool, mét behoud van data. Alhoewel iedereen altijd aanraadt om data te wissen bij een flash of een update via PC Companion of SEUS, heb ik dat niet gedaan en ik heb geen problemen ondervonden.

Van 2.3.7 naar 4.0.3 heb ik gedaan via PC Companion, maar op 4.0.4 moest ik iets te lang wachten naar mijn goesting, dus heb ik er 4.0.4 maar zelf op geflasht op de bovenstaande manier. Geen probleem, alles prima, alles perfect volgens de regels, want ik draai de officiële ROM. Het kan zijn dat het SI-nummer in mijn software niet meer overeen komt met dat op de sticker, maar ik weet niet meteen hoe ik zoiets moet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Omdat ik spontane bootloops had en een vrij hoog batt. verbruik met AOKP ARC R4, opnieuw overgestapt op JJ's 3.2 nu eindelijk met BT in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Aokp is wel fijn om mee te werken.
Ik vond de drain nog wel meevallen,kan niet op tegen Gb ,maar heb het erger gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:10:
Aokp is wel fijn om mee te werken.
Ik vond de drain nog wel meevallen,kan niet op tegen Gb ,maar heb het erger gehad.
Inderdaad, ik denk er ook aan terug naar GB te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
doomkernel v18 is the zuinigste en snelste kernel voor Gb.
Deze kernel gebruikt 2% in 10 uur [ gsm only ,geen data/wifi ]
Ongeveer 5 uur display time met stock 0.62 gestript en geen bloatware,facebook rommel/timescape.

[ Voor 45% gewijzigd door jejeh op 31-07-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:16:
doomkernel v18 is the zuinigste en snelste kernel voor Gb.
Deze kernel gebruikt 2% in 10 uur [ gsm only ,geen data/wifi ]
Ongeveer 5 uur display time met stock 0.62 gestript en geen bloatware,facebook rommel/timescape.
Heb hem gedownload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
Hallo beste mensen. Aangezien dit specifiek voor dit toestel is post ik dit even hier. V&A aangeboden: Sony Ericsson Xperia arc S LT18i Zwart
Een in goede toestand verkerende arc s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
Hier een heel vreemd probleem sinds vandaag. Mijn Experia Arc S doet het prima, behalve de telefoonapp. Als ik op het scherm op het hoorntje druk, dan kan het wel een minuut duren voordat de app start. Hij komt dan standaard in het logscherm terecht, schakel ik dan om naar contacten dan wacht ik 1 tot 5 minuten. Wel of geen netwerkverbinding maakt niets uit hieraan.
Ik heb onlangs geen apps erbij gezet, alleen updates. Heel erg vreemd. Denk dat ik maar terug ga naar de fabriekstoestand. Draai gewoon originele ICS, stock ROM.

Edit: Diverse apps verwijderd, geen resultaat. Firmware hersteld, loste niets op. Logbestand wissen deed de truck. Telefoon is nu weer normaal. Nog nooit meegemaakt dat een paar 100 nummers in eenlijst een app erg traag kunnen maken. Opgelost dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon 73 op 31-07-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Ga toch maar eens de boontjes proeven.
Cm 10 heeft nu gsm en 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
zet je die van FXP erop? ga het van het weekend ook maar es proberen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
heb fxp cm 10 draaien.
Loopt vrij aardag wifi/3g/gsm werkt.
Je kan de rom al gebruiken
Alleen ram baart me zorgen,200 Mb zonder ook maar 1 app te hebben geinstaleerd.
Google now is lachen....werkt ook nog.
Project smooth butter......... mmm valt tegen,Gb is beter.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-i_nqfVfLhew/UBjZKERhrBI/AAAAAAAADzg/P2T0dVD9Gtk/s512/Screenshot_2012-08-01-09-18-34.png

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mESQyf9kNXQ/UBjZRmB4BOI/AAAAAAAADzw/2_Qz6UYpo90/s512/Screenshot_2012-07-31-23-17-21.png

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 01-08-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:34:
heb fxp cm 10 draaien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan je, na een paar dagen gebruik je bevindingen mee delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
andremichel schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

Kan je, na een paar dagen gebruik je bevindingen mee delen? ;)
Alweer terug op Ginger Bread.
Tja wat valt er te zeggen, leuk dat aosp kende het al van kang.
Google now werkt prima maar alleen in us/engelse taal.
Verder is cm 10 natuurlijk alpha en de rom viel niet tegen.
Er zaten wat bugs in maar viel wel mee.
Als ram onder de 100 Mb kwam had de arc s het toch moeilijk.
Het is allemaal kantje boord en verwacht dat een sony rom te zwaar gaat worden.
Cm 10 is toch wat afgeslankter dan een sony rom.
Ik hou het in de gaten en probeer over een tijdje weer eens.

YouTube: CYANOGENMOD 10 FXP131 ANDROID 4.1

[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 02-08-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Alweer terug op Ginger Bread.
Tja wat valt er te zeggen, leuk dat aosp kende het al van kang.
Google now werkt prima maar alleen in us/engelse taal.
Verder is cm 10 natuurlijk alpha en de rom viel niet tegen.
Er zaten wat bugs in maar viel wel mee.
Als ram onder de 100 Mb kwam had de arc s het toch moeilijk.
Het is allemaal kantje boord en verwacht dat een sony rom te zwaar gaat worden.
Cm 10 is toch wat afgeslankter dan een sony rom.
Ik hou het in de gaten en probeer over een tijdje weer eens.

YouTube: CYANOGENMOD 10 FXP131 ANDROID 4.1
Bedankt voor het meedelen,wij weten nu iets meer en kunnen beter nog wat wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 21:51
Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg het rooten niet voor elkaar,

Steeds op deze : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038 manier geprobeerd maar dat programma blijft steeds (op andere punten) hangen. Heb nu wel ICS maar die loopt niet echt soepel, zeker niet voor een clean install.

Verder nog mensen last van dat de browsers steeds crashen? (ics browser chrome firefox) Zeker als er veel afbeeldingen op de pagina staan. aka izismile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Vandaag gaf PC-Companion ineens aan dat hij waarschijnlijk nieuwe software had voor mijn Xperia Arc.
De telefoon heeft SI 1246-9193. Op het sony forum is de ICS update nog niet verschenen. Inmiddels staat het SI nummer er toch op.
Na de installatie die ik zo even heb doorgevoerd, lijkt alles weer goed te functioneren. Ook het beslag op het interne geheugen is eerder kleiner dan groter. Hopelijk blijft dit zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Politoer op 11-08-2012 00:09 . Reden: SI nummer is nu toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

How, ik ben curieus wat de verbeteringen daarvan gaan zijn. Momenteel draai ik 4.1.B.0.431, iets leuker dan de allereerste ICS update. Als het nu weer een lichte stap voorwaarts is, kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Lijkt me stug dat het die update al is.. Zou wel heul snel zijn!
Overigens worden niet alle 'certified' firmwares ook daadwerkelijk gereleased..

Oh ja,
Paar dagen later kom er een reactie van Sony:
“During a Q&A session last week on our Sony Mobile GB Facebook page, a local spokesperson gave information out in error on our Android 4.1 Jelly Bean software development and rollout for 2011 Xperia smartphones.

We are actively investigating Android OS upgrades for all devices, but in the meantime, our Ice Cream Sandwich rollout for Xperia S and 2011 Xperia smartphones continues as planned.

As always, feel free to drop a question below and keep your eyes fixed on the blog, as we’ll be bringing you more on our Ice Cream Sandwich rollout for Xperia P and other 2012 Xperia smartphones over the next couple of weeks.”

[ Voor 255% gewijzigd door Nnoitra op 10-08-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Damn, ik ben een paar dagen weggeweest, kijk voor de grap nu even of ICS er officieel is voor 1836, en nee hoor, nog steeds niet. :D :X Schandalig gewoon. Ik heb ICS al een tijdje nu via Flashtool, maar ik vind het toch erg van Sony. :P Genoeg mensen die niet met Flashtool willen werken, en dat begrijp ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
DevilsProphet schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:37:
How, ik ben curieus wat de verbeteringen daarvan gaan zijn. Momenteel draai ik 4.1.B.0.431, iets leuker dan de allereerste ICS update. Als het nu weer een lichte stap voorwaarts is, kom maar op!
Betreft Android-versie 4.0.4, build-nummer 4.1.B.0.431. Dezelfde dus als jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:56:
Damn, ik ben een paar dagen weggeweest, kijk voor de grap nu even of ICS er officieel is voor 1836, en nee hoor, nog steeds niet. :D :X Schandalig gewoon. Ik heb ICS al een tijdje nu via Flashtool, maar ik vind het toch erg van Sony. :P Genoeg mensen die niet met Flashtool willen werken, en dat begrijp ik ook wel.
Ik heb dus maar geflashed. Redelijk tevreden, enige minpunt is dat de telefoon soms blijft hangen en nergens op reageert. Scherm gaat ook niet uit. Accu moet er dan uit, en als ik het niet doe, start hij soms na lange tijd vanzelf weer op. Vreemd. Ik heb wel met root explorer wat apps tijdelijk verwijderd om meer ruimte te maken, maar heb hiervoor wel goed uitgezocht wat ik wel en niet kan verwijderen. Hoop toch niet dat het daar van komt want ik weet niet voor 100 procent waar alle apps weer teug te zetten want ze komen uit diverse systeemmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vreemd, ik heb helemaal geen last van freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ook niet maar ik heb wel mijn sd kaart gewist voordat ik hem geflasht heb

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik niet, dus volgens mij maakt dat weinig uit. :P

EDIT: Wat ik wel een minpunt van ICS vind is dat er geen notificaties meer zijn in het lockscreen, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/XB1/XperiaSICSFirmware_04.png

[ Voor 68% gewijzigd door S_Chief op 11-08-2012 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jejeh schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:34:
heb fxp cm 10 draaien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tempting om ook eens te proberen :+ Denk dat ik deze week maar een Nandroid backup maak van mijn MIUI welke draait als een fucking tiet echt fijn O+ Hele vakantie goed gedraaid en ben bijna niets tegengekomen wat lastig is O+

CM10 op mijn SGS werkt wel echt mooi dus ben benieuwd naar de Arc S. Hopelijk gewoon met een flinke overclock erop en binnenkort eens mijn polarcell bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een vreemd probleem met mijn Experia Arc S.
Als ik de telefoon uit en weer aan zet, dan gaat de ringtone naar een ander toon. Er is iets dat steeds de voorheen gekozen ringtone aanpast naar een andere toon. Wél steeds dezelfde toon, dat gelukkig wel. Recent geen apps meer erbij gezet, al zeker een maand niet. Als ik de telefoon maar aan laat staan, dan is er niks aan de hand.

Waar kan ik het zoeken? Ik heb weinig behoefte om een reset te moeten doen.

Edit: Heb het ws gevonden. Ringtone die ik instelde, stond op de µSD kaart. Die heb ik recent vervangen door een 32GB type (was 16GB). Oude kaartje 1:1 overgezet, maar zat toch iets fout in. Heb nu een stock rom ringtone gekozen en die blijft gekozen bij uit- en inschakelen. Zedge (ringtone- en wallpaper app) verwijderd. Binnenkort maar eens terugzetten als de situatie stabiel blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door Ramon 73 op 13-08-2012 19:32 . Reden: Opgelost? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb een paar dagen geleden een mailtje naar Sony gestuurd met de klacht dat de lak van het klepje aan de onderkant bij de rand begint af te bladeren. Het toestel is nooit bloot gevallen (zit een dik Valenta hoesje omheen), dus het is per definitie onmogelijk dat het gebruikersschade betreft. Krijg ik doodleuk een mail terug dat het gebruikersschade is. :')

Daarna weer een mailtje gestuurd met nogmaals een uitleg dat het niet door mij komt. Krijg ik vandaag een mail terug dat ze er niets aan willen doen.

Zeer triest als je het mij vraagt, stug volk daar bij de klantenservice. Erg jammer dat het zo gaat en om eerlijk te zijn twijfel ik dan ook wat meer of mijn volgende toestel weer een Sony gaat worden ondanks het feit dat ik helemaal weg ben van het design, de skin om Android en de camera van de nieuwere topmodellen (Xperia S).

Lak dat afbladert is niet eens het enige probleem, denk aan het scheurtje boven de lichtsensor, ook een bekend probleem. Ander minpuntje is dat de glasplaat niet overal even diep in het toestel ligt, en ik blijk niet de enige te zijn met dat probleem (iemand anders had dit ook op GoT). Het zijn kleine punten, en zeer storend is het absoluut niet, maar ik verwacht wel van Sony dat er fatsoenlijk werk van gemaakt wordt als de klant hierover klaagt. Nogmaals: jammer dat het zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb al je punten eigenlijk :+ Dacht dat het zo hoorde.

Lichtsensor doet trouwens helemaal niets bij mij. Klopt dat? Dacht dat die er niet opzat want ik kon in Android ook niet automatische helderheid selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Lichtsensor hoort gewoon te werken, handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 14:30
SChief schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:17:
Lichtsensor hoort gewoon te werken, handige feature.
Hoe zet je hem op automatische brightness dan? Ik heb die optie niet in m'n menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ook niet, maar hij gaat wel automatisch. :+ Mijn helderheid staat op iets van 1/3e van het balkje btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SChief schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:42:
Ik ook niet, maar hij gaat wel automatisch. :+ Mijn helderheid staat op iets van 1/3e van het balkje btw.
Mijn custom rom heeft wel een automatische stand maar die werkt niet. Ik twijfel dus serieus over de lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb na het ontvangen van het laatste mailtje van Sony Support een stevige email teruggeschreven dat ik (op z'n zachtst gezegd) ontevreden ben met hun 'support'. Krijg ik een mail terug:
Ik begrijp dat dat u teleurgesteld bent in deze gang van zaken. Ik heb uw op- en aanmerkingen dan ook doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling
Naar wie stuurt zij het dan in godsnaam door. Dit IS de klantenservice, zij zijn er verantwoordelijk voor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Heeft iemand anders ook last van haperingen in de muziek?

Luister je lekker naar een nummer en speel je een spelletje of browse je wat, dan hapert de muziek soms.
Je krijgt dan van die hele hoge rot geluiden er tussendoor :s
Lijkt een ram probleem?

Heb ICS en maar 5 apps geïnstalleerd...
En dit bericht typen op telefoon gaat ook rete traag.
Echt, telkens een seconde vertraging bij het typen.
ICS toch te zwaar voor de arc?

PS: heb ook scheurtje boven licht sensor, is dat geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nickpma schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:25:
Heeft iemand anders ook last van haperingen in de muziek?

Luister je lekker naar een nummer en speel je een spelletje of browse je wat, dan hapert de muziek soms.
Je krijgt dan van die hele hoge rot geluiden er tussendoor :s
Lijkt een ram probleem?

Heb ICS en maar 5 apps geïnstalleerd...
En dit bericht typen op telefoon gaat ook rete traag.
Echt, telkens een seconde vertraging bij het typen.
ICS toch te zwaar voor de arc?

ICS is niet te zwaar voor de Arc/ Arc S. Gewoon slechte software optimalisatie. Tragere telefoons doen ICS ook prima eigenlijk. Ram is een twijfelpunt maar eigenlijk zou dat ook niet uit mogen maken. Opzich is het genoeg. Een Nexus S heeft mindere specs maar draait Jelly Bean ook nog als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
nickpma schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:25:
Ja, dat punt is wel garantie maar de andere dingen die ik heb opgenoemd weigeren ze naar te kijken. Slecht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ervaring met het SE livedock in combinatie met ICS?
ik heb enige dagen geleden mijn Arc geupdate naar 4.1.B.0.431 en vandaag besloot ik om mijn livedock er weer eens bij te halen om een toetsenbord en muis aan mijn telefoon te hangen, maar deze zag het livedock niet meer als liveware (heerlijk al die termen :P) en ik kreeg nergens een melding van dat hij was aangesloten, het toetsenbord en muis deden ook niks verder. ik dacht eerst dat misschien de kabel gebroken was of iets dergelijks, maar opladen doet hij wel.

op het forum van sony kwam ik 1 topic tegen over de ondersteuning van het livedock in ICS maar bij sommigen werkte het wel en bij anderen weer niet. ( http://talk.sonymobile.com/message/245372 )
dus daarom hier de vraag of iemand daar ervaring mee heeft? en of een oplossing weet.
Pagina: 1 ... 38 ... 45 Laatste