Nnoitra schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:45:
Uhhhm.. Ik weet niet of het unlocken van de bootloader wel slim is in het geval van 'toestel lease'..
Het is namelijk niet jouw toestel en bij het unlocken van de bootloader vervalt je fabrieksgarantie en waarschijnlijk ook je provider garantie.
Wat weer als gevolg heeft dat je eventuele reparatie kosten volledig zelf moet betalen of een simpel vervangend toestel krijgt maar dat je wel de leaseprijs van je Arc blijft betalen..
In wezen 'verniel' je hún toestel en je kunt 'm niet meer in de orginele staat inleveren (want drm = pleite).
Niet om jou, maar dat mensen in het hele toestel lease verhaal trappen.. Ik snap het niet, alsof ze "naai me aub" op hun voorhoofd hebben staan.. Want genaaid wordt je over het algemeen met toestel lease.
Ja hoor, ik had al toestemming ten tijde van mijn One V daar mocht het ook gewoon bij. Zij herstellen de originele software en anders koop ik het toestel toch gewoon af aan het einde? No probs
Het is niet anders dan bij een normaal toestel met garantie. Daarnaast is mijn leaseprijs voor een jaar 6 euro per maand.
Een vergelijkbaar toestel bij een andere provider was in mijn geval al snel 10 tot 20 euro per maand duurder uit geweest en had ik ook nog eens een voorschot mogen betalen om het toestel te hebben. Ik betaal serieus gemiddeld per maand maar 28 euro over een jaar. Gemiddelde simonly betaal ik al rond de 20 euro per maand met 1GB aan data en redelijk wat smsjes + belletjes. Kan ik een Arc S halen nieuw voor 8x12 euro? Dacht het toch niet. Tel daarbij nog de eventuele afkoopsom wat rond de 100 euro is en dan kom je nog steeds niet op het bedrag wat je voor een Arc S betaald... Ja het is soms een lastig systeem maar als je fatsoenlijk rekent kun je ook op een bijzondere besparing uitkomen....
Ik heb het meerdere keren al uitgerekend en het scheelt mij uiteindelijk op jaarbasis want ik heb hem maar een jaar 100 euro in het voordeel van Hi. Vooral omdat ik ook nog eens studentenkorting krijg en ga zo maar door.
Het enige waar je mee genaaid bent is dat smartcare nog niet soepel loopt. Voor de rest heb ik er tot op heden alleen maar voordelen van gezien vooral in combinatie met een verzekering.

Voor mij bied het alleen maar voordelen en de nadelen vallen allemaal wel mee eigenlijk. Alleen neem absoluut nooit een HTC want het reparatiecentrum van smartcare mag daar niets mee doen dus dan ben je afhankelijk van HTC en dat bedrijf heeft het gepresteerd om 2x mijn toestel te laten verdwijnen waardoor de reparatie verschrikkelijk lang duurt....
Smartcare neemt als het ware de fabrieksgarantie over en volgens de voorwaarden is het enige wat mag dat je toestel werkende is en alles doet het. Maar ik ben toch verzekerd dus als die gesloopt is door te bellen onder de douche of een ritje in de wasmachine + droger dan boeit het toch weinig. Ik heb het vooral voor hardware defecten.
Daarbij moeten ze nog steeds voor duidelijke hardwaredefecten die onder een normale garantie zouden vallen nog steeds repareren. Bijvoorbeeld knopjes die uitvallen of een scherm met dode pixels. Of jij nu je bootloader unlockt of niet.
[
Voor 3% gewijzigd door
Touchdomex op 27-07-2012 14:12
]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker