Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 19:39

Maardiweb

Galaxy Nexus

Inhoudsopgave

Google heeft in samenwerking met Samsung de nieuwste telg in de Nexus-serie aangekondigd.
De Galaxy Nexus gaat de nieuwe Android-versie Ice Cream Sandwich draaien, en wordt in december voor 649 euro in Nederland uitgebracht.

Het Super Amoled-scherm in de Galaxy Nexus heeft een diameter van 4,65", dat daarmee aanzienlijk groter is dan zijn voorganger, de Nexus S, die ook door Samsung werd gemaakt. De resolutie bedraagt 1280x720 pixels. Verder draait er een tweekernige soc met een kloksnelheid van 1,2GHz in het toestel, waarbij het waarschijnlijk om de OMAP4460 van Texas Instruments gaat. De hoeveelheid ram bedraagt 1GB, en er is een barometer ingebouwd.

De Galaxy Nexus kan foto's nemen met een ingebouwde 5-megapixelcamera, en heeft aan de voorkant een 1,3-megapixelcamera voor videobellen. De camera zou geen shutter lag hebben, en kan ook 1080p-video opnemen.
Het toestel komt met 16GB of 32GB opslaggeheugen. Ook is de korte-afstandstechnologie nfc ingebouwd. Ondersteuning voor de 4g-techniek lte is er waarschijnlijk alleen in de Verenigde Staten: er komt ook een versie met alleen hspa+.

De Galaxy Nexus draait Android Ice Cream Sandwich oftewel Android 4.0, Googles nieuwste versie van het Android-besturingssysteem, dat tegelijkertijd met het toestel werd aangekondigd. Het OS is een samenraapsel van de Android-versies Honeycomb en Gingerbread, en is daardoor geschikt voor tablets en smartphones. Android ICS heeft softwarematige knoppen, waardoor de Galaxy Nexus niet over hardwareknoppen beschikt.

De meeste specificaties van de nieuwe Google-telefoon kwamen al eerder naar buiten. Zo was al bekend dat Samsung de nieuwe Nexus zou fabriceren, en daarbij een scherm met 720p-resolutie in zou bouwen. Daarnaast dook er al een afbeelding en een video op, die een glimp toonden van de nieuwe smartphone. Het leek er lange tijd op dat Google het toestel Nexus Prime zou noemen. Samsung brengt zijn Android-smartphones uit onder de Galaxy-naamgeving, waardoor het waarschijnlijk is dat de fabrikant een aandeel heeft in de naamswijziging.

Nieuwsberichten

Specificaties

• 136.0mm × 68.0mm × 8.8mm fine piece - 11.5 thickest part
  • Weight: Approximately 135.0 (g)
  • Google Android version 4.0 Ice Cream Sandwich
  • Texas Instruments Omap4460 CPU 1,2GHz
  • PowerVR SGX 540 Immage Technologies
  • AMOLED HD: 4.65" 720P (1280x720)
  • 5 megapixel CMOS camera with LED flash Video recording 1080pHD (1920x1080)
  • Front camera: 1.3 million pixels CMOS
  • GPS
  • Barometer
  • NFC
  • Micro USB 2.0
  • Bluetooth 3.0 + HS
  • IEEE 802.11 a / ​​b / g / n (2.4 GHz Dual-Band 5.xGHz)
  • Tethering
  • Wi-Fi Direct
  • RAM: 1GB
  • ROM: 16GB
  • Battery Capacity: 1850mAh
  • Notification LED

Relevante GoT topics

'Known Issues'

Er zijn in het verleden een aantal problemen opgedoken rond de Galaxy Nexus. Zo hadden de eerste GN's last van een volumebug bij het schakelen naar 2g. Deze bug is inmiddels doormiddel van een softwarematige fix verholpen. Er zijn een aantal andere 'problemen' die sommige telefoonbezitters evaren. Hieronder worden deze en hun oplossingen besproken:

Ghost charging
Sommige gebruikers hebben last van zogenaamd 'spookopladen'. Wanneer dit gebeurt, blijft de telefoon in de notifcatiebalk aangeven dat de telefoon oplaadt, terwijl er geen lader aangekoppeld is. De batterij schijnt hier sneller door leeg te gaan. Een oplossing die een aantal keer is aangedragen:
I took the battery out and left the phone plugged into the outlet. Let it sit. I then installed the battery and let it finish its charge while the phone was off. I then took the battery out, unplugged the charger from the phone, and reinserted battery. Power on, VOILA! Mine was back to normal. Hope this helps.

Een andere oplossing, aangedragen door -Niels-, is het vervangen van een printplaatje. Dit kan relatief simpel en is hier uitgelegd.

Verschillende builds
Er zijn verschillende builds van het besturingssyteem Ice Cream Sandwich in omloop. De functies zijn identiek, maar het moment van OTA updates verschilt nogal. De buildnaam van de echte Google build is yakju. Andere builds kunnen niet direct door Google OTA worden geupdate, maar moeten wachten tot Samsung deze update uitrolt (bron). Andere builds in omloop zijn yakjusc en yakjuxw. In dit topic is besproken welke builds door de verschillende winkels zijn geleverd.

Signaalverlies na de 4.0.4 update
Sinds de update naar 4.0.4 hebben veel gebruikers geklaagd over een wegvallende verbinding. Een nieuwe, kleine update heeft dit inmiddels verholpen. Deze krijg je in principe gewoon OTA binnen. Voor een handmatige update kan je kijken in dit topic op XDA. Let wel op: Deze werkt alleen als je een stock kernel gebruikt!

Unlocken & Rooten

Om het maximale uit je telefoon te halen, moet je deze eerst unlocken en daarna rooten. Veel gebruikers unlocken en rooten een nieuwe telefoon direct, zodat ze backupprogramma's, adblockers en andere apps kunnen gebruiken die root-toegang vereisen. Daarnaast zorgt het unlocken van je telefoon ervoor dat je alle data kwijtraakt!. Wees hier dus op bedacht voor je verder gaat!!

Mskip's Galaxy Nexus Toolkit
XDA ontwikkelaar Mark Skippen heeft een toolkit ontwikkeld die je telefoon met één druk op de knop kan unlocken, rooten en biedt nog veel meer interessante opties. Het gebruik van deze toolkit om je telefoon te unlocken wordt aangeraden, omdat je op deze manier geen fouten kan maken bij het handmatig invoeren van commands in ADB en/of Fastboot. De toolkit werkt erg intuitief en legt alle stappen duidelijk uit. Zie hiervoor het XDA topic

Eerste gebruik van de toolkit
Wanneer je je telefoon wil unlocken en eventueel rooten met de toolkit moet je deze natuurlijk eerst downloaden. Hierna kan je de toolkit installeren op je computer.

Bij het eerste gebruik van de toolkit is het belangrijk om eerst de juiste drivers te installeren. De toolkit kan dit voor je doen. Kies na het opstarten eerst welke versie van ICS je op je telefoon hebt staan (check je build bij instellingen > over deze telefoon) Let er ook op dat je de GSM versie kiest. Daarna kan je de drivers installeren via optie 1. Mocht dit niet lukken of mis gaan, kijk dan in het topic op XDA voor handmatige instructies

De telefoon aansluiten en unlocken
Om nu te kunnen gaan unlocken moet je je telefoon aansluiten. Zorg dat je USB debug modus aan staat (instellingen > opties voor ontwikkelaars > USB debug). Wanneer je dit hebt gedaan kan je het main menu van de toolkit refreshen (laatste optie). Bovenin je scherm komt nu als het goed is het serial number van je telefoon te staan onder ADB Mode (mits je telefoon gewoon in android is opgestart). We gaan nu de telefoon naar fastboot mode brengen om hem te kunnen unlocken.

NOGMAALS: HET UNLOCKEN VAN JE TELEFOON ZORGT ERVOOR DAT JE ALLE DATA VERLIEST!!! (Ik ben niet verantwoordelijk bla bla..)

Kies in de toolkit voor 'Reboot phone options' en kies voor 'Reboot to fastboot mode [ADB, must be in android]' (De tekst tussen de [brackets] geeft aan in welke staat je telefoon op dit moment moet zijn om dat command uit te voeren).

Je zal nu terugkeren naar het main menu. Als je telefoon inderdaad naar fastboot is opgestart, zie je nu het serial number van je telefoon staan onder FASTBOOT MODE. Nu kan je je telefoon unlocken met optie 3 (Unlock bootloader). Dit kan even duren en je telefoon kan een aantal keer opnieuw opstarten. Je zal zien dat er nu een open slotje in je scherm staat als je telefoon opnieuw opstart.

Voila, je telefoon is nu unlocked :)

Rooten
Om meer functies en apps te kunnen gebruiken moet je de telefoon ook nog rooten. Op deze manier kan je diep toegang krijgen tot het besturingssysteem (hier maken backupprogramma's gebruik van). Dit kan ook via de toolkit, namelijk met optie 4. Zorg wel dat je telefoon eerst in fastboot mode is opgestart.

Alles in één keer
Wanneer je wil unlocken, rooten en later ook nog custom ROM's wil installeren, kan je ook alles in één keer doen. De toolkit unlockt je telefoon, zorgt voor root toegang en installeert ook ClockWorkMod op je telefoon, wat je nodig hebt om een custom ROM te flashen. Kies voor optie 7 (1 CLICK FOR ALL) en voila :)

Handmatig unlocken en rooten

Als de toolkit niet werkt of liever handmatig aan de slag gaat, dan kan dit natuurlijk ook. Hieronder een guide van XDA die is vertaald door faizoel uit het topic over custom ROM's

Hieronder de stappen om je toestel klaar te maken voor het flashen van een custom rom vanaf een Windows machine. Ik heb zelf geen Mac of Linux (als dagelijks OS), dus geen handleiding voor die OSen, tenzij iemand me verteld hoe het daar zou moeten.

0. Voordat je begint
  • Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen.
  • Lees eerst alle stappen goed door voordat je ze ook echt uit gaat voeren.
  • Maak een backup van alle gegevens op je telefoon die je belangrijk vind. Zorg ervoor dat deze gegevens op je PC staan, of een andere plek van waar je ze weer op je toestel kan zetten!
  • Ik noem de opslag ruimte die je hebt een SD kaart, ook al zit er geen sd kaart in het toestel. Hiermee bedoel ik die ±14GB aan opslagruimte die je hebt als je je toestel via USB op je pc aansluit.
1. Downloaden en installeren drivers
De eerste stap is het downloaden van drivers. Deze drivers zijn nodig om straks wat commando's uit te voeren. De drivers kan je hier (registratie nodig) of via Google vinden.Download en installeer deze drivers. Ik heb deze informatie uit dit topic.

2. Downloaden fastboot/adb/recovery
Fastboot is een programma dat wordt geleverd met de android SDK. Met dat programma kan je via de command prompt toegang krijgen tot een bepaald gedeelte van je telefoon (bron). Dit heb je nodig om je telefoon te "unlocken". De galaxy nexus is gemaakt om te unlocken. We hebben dus geen hack nodig.

Download het dit pakketje. Hierin vind je fastboot, een recovery image (leg ik later uit) en adb (leg ik niet uit, kan handig zijn als je later wat problemen tegenkomt. Update: Hele korte uitleg in deze post.)

Pak dit bestand uit naar een locatie die je makkelijk kan bereiken via de command prompt. C:\Android is een goede locatie.

3. Unlocken toestel
Let op: Er is een root methode, waarmee je je toestel niet hoeft te unlocken en dus ook niet al je data kwijt raakt. Deze is alleen voor mensen die op Android 4.02 zitten. Klik hier voor meer info. Dank aan _Calvin voor zijn post hierover. Ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn... Dus lees het goed door voor je iets doet! Onderstaande methode heb ik (en velen met mij) wel uitgevoerd.
Zoals ik al vermeldde in stap 2 is de Galaxy Nexus gemaakt om te unlocken en een andere bootloader te flashen.
Sluit je toestel aan op je pc met de USB kabel
Schakel je toestel uit
Houd nu de volume up EN de volume down knop ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op de aan/uit knop van je toestel. Je komt nu in de bootloader.

Open een command prompt, navigeer naar de map waarin je net alle bestanden hebt uitgepakt. Type hier in:
code:
1
fastboot-windows devices

Als het goed is zie je nu een paar letters en cijfers op je pc scherm staan. Zie je niets, dan is je telefoon niet herkend. Verzeker je ervan dat je drivers goed zijn geïnstalleerd.
Deze stap verwijdert alle data op je toestel! Ook die van je "SD-kaart/je 16GB geheugen"!
type nu in
code:
1
fastboot-windows oem unlock

Je ziet nu op je telefoon de vraag of je zeker weet dat je alle data wilt verwijderen. Je kan nu nog nee zeggen...
Selecteer "yes" door op een van de volume knoppen te drukken en druk daarna op de aan/uit knop om je keuze te bevestigen.
Na een paar tellen keert je telefoon terug naar de bootloader. Als het goed is zie je nu in het rood staan dat je toestel LOCK STATUS: UNLOCKED is.

4. Root?
Als je op de stock image/ROM wilt blijven, maar wel root wilt, dan kan je de deze stap uitvoeren. Ga je toch een ROM flashen, dan is deze stap niet nodig!
De image nodig voor rooten hebben we net al gedownload. Voor het volgende commando uit om je toestel te rooten:
code:
1
fastboot-windows boot boot.superboot.img

Je toestel herstart nu naar Android en installeert wat bestanden. Dit kan wel tot 15 minuten duren. Daarna zal je toestel weer herstarten. Nu moet je relatief snel weer in Android zijn en je toestel kunnen gebruiken.

5. Installeren custom recovery
Je hebt een custom recovery nodig om de zip bestanden die je nieuwe ROM bevatten te kunnen flashen. Dit gaat niet op de stock recovery! Hier gaan we Clockworkmod installeren. Als je goed in het uitgepakte mapje hebt gekeken zie je een bestandje recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img Deze gaan we nu op het toestel zetten.
Type het volgende commando in:
code:
1
fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img

Als het goed is stuurt je pc nu wat data naar je toestel.
Als op je pc staat "Okay", dan kan je met de volume knoppen "Recovery" selecteren. Bevestig met je aan/uit knop.

Je zit nu in de recovery. Omdat we nog geen rom hebben gedownload kan je nu nog geen nieuwe rom flashen. In het volgende hoofdstuk zal ik uitleggen hoe dat moet.

Nu kan je met de volume knoppen omhoog en omlaag navigeren naar reboot. Bevestig met de aan/uit knop. Je toestel zal nu rebooten naar een Stock android.

Bron:
Engelstalige how to

Handmatig updates flashen

Wanneer je OTA update niet binnenkomt (dit kan even duren, want updates worden vaak gelijkmatig gedistribueerd. Soms duurt dit tot 2 weken na de eerste uitrol) kan je ook handmatig een nieuwe 'factory image' op je telefoon flashen. Het makkelijkst gaat dit wederom met de toolkit. Hiervoor heb je geen roottoegang nodig, maar wel een geunlockte bootloader. Zie hierboven hoe dat moet.

We hebben dus nodig: De toolkit en de gewenste factory image. In de meeste gevallen zal je gewoon de nieuwste versie willen (nu: 4.2.1, build JOP40D)

Daarna:
  • Telefoon in USB debug modus zetten (instellingen > opties voor ontwikkelaars)
  • Telefoon aansluiten, toolkit starten en goede build kiezen (check in je settings > over deze telefoon welke build je hebt)
  • Rebooten naar fastboot (optie 20, optie 3)
  • Factory image flashen (die zet je eerst in de goede map in je toolkit folder, dan optie 8 en yes)
  • Even wachten, klaar!

FAQ

• Ik heb een yakjuxw build en krijg dus niet direct updates.. Hoe verander ik dat?

Flash een nieuwe factory image. Hier vind je hoe dat moet.

• Het geluid van mijn telefoon is zo zacht.. Kan ik daar iets aan doen?

Ja, probeer Volume+ om dit op te lossen

• Mijn Galaxy Nexus wordt niet door de toolkit herkend!

Zorg ervoor dat je de drivers hebt geinstalleerd voor ADB en Fastboot (optie 1 in de toolkit) en zorg dat je USB debugging aan hebt staat (Instellingen > Opties voor ontwikkelaars)

• Hoe kan ik de notificatieLED verschillende kleuren laten blinken bij verschillende apps?

Gebruik hiervoor Lightflow. Let op: De gratis versie biedt geen ondersteuning voor Whatsapp. Daarnaast kan de app (helaas ook de betaalde versie) voor batterydrain zorgen omdat hij je telefoon overbodig vaak wakker maakt

-TS wordt uiteraard geupdate wanneer nodig en wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is. Suggesties zijn welkom-

Changelog
6 oktober 2011: CLB opent topic
24 april 2012: Maardiweb vult topic aan met info over unlocken, rooten, known issues & layout update
9 februari 2013: Maardiweb doet kleine update

[ Voor 185% gewijzigd door Maardiweb op 09-02-2013 22:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij persoonlijk opvalt is dat er geen Samsung SOC wordt gebruikt... Exynos zou 't worden dacht ik..
Misschien toch teveel Samsung en te weinig clean en Android en Google... Of de specs kloppen niet, kan ook.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
Dat is inderdaad wel apart. Je zou voor een vlaggenschip toch in ieder geval een 1.5GHz dualcore verwachten. Niet dat het veel uit zou maken, maar kwa marketing zou je verwachten dat ze er echt van alles het maximale in stoppen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-04 18:26
Ik heb gelezen dat het toestel niet "Nexus Prime" maar "Galaxy Nexus" gaat heten, maar voorlopig enkel maar geruchten uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zien het wel, if so, dan wordt de titel / TS ook aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Titel fix

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dus echt even de 11e afwachten!
Johanson16 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:55:
Jouw lijst even bijgewerkt met wat ik net tegenkom:
  • Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • 9mm thin
  • 4.65-inch 1280 x 720-pixel Super AMOLED HD with curved glass
  • 32nm Exynos 4212 1,5 GHz Dual Core CPU
  • PowerVR SGX543MP2 GPU dual core (zelfde als iPad 2 en iPhone 4S)
  • 1GB of RAM
  • 32GB of built-in storage
  • 8-megapixel (met verbeterde sensor) back 1.3-megapixel in the front
  • 1080p HD video capture support
  • LTE/HSPA depending on carrier
  • Wi-Fi a/b/g/n
  • NFC
  • 2,050 mAh battery
  • Dual-mode GSM/CDMA radio
Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
Natuurlijk lijkt dit een super toestel te worden, en zo'n gebogen scherm ziet er strak uit. maar dat werkt toch helemaal niet handig? In landscape werken lijkt me niet fijn vasthouden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

ph4ge schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:55:
Natuurlijk lijkt dit een super toestel te worden, en zo'n gebogen scherm ziet er strak uit. maar dat werkt toch helemaal niet handig? In landscape werken lijkt me niet fijn vasthouden.
De Nexus S heeft ook een gebogen scherm, echter merk je in het echt niet zo veel van hoor!
Ben nu ook razend benieuwd naar de nieuwe Nexus :).

Edit: Op de foto zie je dat die erg gebogen maar ik denk dat ze dit express heeft gedaan om het te benadrukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 275034 op 06-10-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
Anoniem: 275034 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:56:
[...]

De Nexus S heeft ook een gebogen scherm, echter merk je in het echt niet zo veel van hoor!
Ben nu ook razend benieuwd naar de nieuwe Nexus :).

Edit: Op de foto zie je dat die erg gebogen maar ik denk dat ze dit express heeft gedaan om het te benadrukken.
Het lijkt me noujuist zo enorm gaaf om er wel wat van te merken! Maar goed we zullen wel eerst zien hoe groot/klein de boog is en dan beoordelen.

In ieder geval lijkt de 4.65" mij momenteel het ideale formaat. Nu heb ik 5", maar wil net wat kleiners hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 19:39
Als je bij de nexus S niets merkt van het gebogen scherm, wat is dan het nut/effect ervan? Maw: Waarom zou je een gebogen scherm maken?

Ben wel heel benieuwd naar deze telefoon!!!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

@ droid in wasmachine en kirby

YouTube: Google Nexus S Review Part 1 - YouTube

Hier een video over de "curved display" van Nexus S. Ze zeggen dat het beter op jou gezicht aansluit door de gebogen scherm.

Laatste gerucht gaat er over dat in Amerika een Verizon exclusief wordt, aangezien men daar nog geen eigen variant van de Galaxy S2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik kijk erg uit naar dit toestel, wellicht dat dit de opvolger van m'n desire gaat worden.
ik heb alleen geen hoge pet op van samsung, vind hun telefoons altijd een beetje tja.. goedkoop aanvoelen ofzo.
te plastiekerig.
dat heb ik tenminste wel bij de S1 en S2 die ik aan heb mogen raken.

maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een stukje over de twee verschillende specs..

Verder zou de camera, "ondanks" de 5mp wel zeer goed zijn en er zou een notificatie LED aanwezig zijn (aan de onderkant )

En nog een plaatje, maar zeer waarschijnlijk NEP...

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2011/10/tumblr_lsnx2zXUMh1r4smp9o1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59
wat een prachtig toestel, en wat een specs. Hiermee wordt meteen al het commentaar ongedaan gemaakt dat het moeilijk is om een telefoon een uniek uiterlijk te geven (apple vs. samsung galaxy discussie).

Ik als Apple fan kijk hier erg verlekkerd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Laatst online: 05-03 20:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:30:
En nog een plaatje, maar zeer waarschijnlijk NEP...
Gewoon een render ja, wel een erg mooie :9~
Staan al genoemd in dit topic of mis ik iets essentieels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:31

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat ziet er allemaal veelbelovend uit. Zou heel goed de opvolger van mijn HTC Desire kunnen gaan worden, mits ik 'm niet te groot vind. Hij moet nog wel gemakkelijk in de gemiddelde broekzak kunnen passen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Op AAP: Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/thumbs/13179778186070/Google-Nexus-Prime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 14:18
Nice, dat lijkt op een heerlijk toestel. Zou heel goed de opvolger van mijn Desire kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik had 't mooier gevonden met iets minder afgeronde 'hoeken'... hopelijk zal 'm niet al te plastic overkomen (had ook liever iets over een alu-body gelezen).
Hoe dan ook lijkt me dit een grote kanshebber als vervanger (beter: opvolger) van m'n Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 22-04 17:04
Zijn er al andere maten bekend over toestel behalve de dikte? Heb nu de SGS2 en moet eerlijk toegeven dat ik hem soms wat te dun vindt om langere tijd goed vast te houden. Ook al zal die halve MM in dit geval niet veel uitmaken. ;)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 10:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben vooral benieuwd naar de prijs. Wat kan ik verwachten? Een 700 euro zonder abbo, o.i.d.?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Waarom zouden ze hebben gekozen voor een camera met 'slechts' 5MP? De Galaxy SII bevat al een 8MP camera (en de Nexus Prime zou de Galaxy SII toch moeten overtreffen). :?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:22:
Waarom zouden ze hebben gekozen voor een camera met 'slechts' 5MP? De Galaxy SII bevat al een 8MP camera (en de Nexus Prime zou de Galaxy SII toch moeten overtreffen). :?
De Specs zijn veranderd. Hier de wijzigingen:

1.5GHz dual-core Exynos processor
8 megapixel camera with new improved sensor
1080p HD video reccording
2050 mAh battery rated for two days of moderate use without charging
LTE with dual-mode CDMA/GSM radios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:38

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:22:
Omdat meer != beter? Misschien pastte deze sensor wel, de andere niet? Heb er verder geen verstand van maar die keuze zal vast om een goede reden gemaakt zijn :P
AtlAntA schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

De Specs zijn veranderd. Hier de wijzigingen:

1.5GHz dual-core Exynos processor
8 megapixel camera with new improved sensor
1080p HD video reccording
2050 mAh battery rated for two days of moderate use without charging
LTE with dual-mode CDMA/GSM radios
De specs zijn toch niet zo zeer veranderd, dit zijn alleen andere specs die ook nog niet bevestigd zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Koetjeboe op 07-10-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

http://www.allaboutphones...Nexus-Prime-lekt-uit.html
De bron weet ook de eerder gelekte specificaties van gisteren te bevestigen en geeft daarmee aan dat er inderdaad een 5-megapixelcamera in het toestel zit en een 1750mAh sterke batterij. Een ander bron wist later te melden dat de specificaties nog een stukje indrukwekkender zouden zijn, maar dat blijkt niet waar, aldus de nieuwe bron.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Volgens de bron van de foto heeft de Nexus Prime 1750mAh accu en 5MP camera

EDIT: Zie dat ik net te laat ben O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Johanson16 op 07-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Allemaal bronnen hier! :P

http://www.gsmarena.com/s...prime_specs-news-3239.php

We moeten gewoon even 5 dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ugh.. "We're processing this video to a format you could play"

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
De video is er door de uploader af gehaald, als ik Twitter zo zie is het geen slecht idee om allaboutphones.nl even in de gaten te houden!

Of volg via twitter @daanno en @themadtweety

[ Voor 14% gewijzigd door Johanson16 op 07-10-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/13179778186070/Google-Nexus-Prime.jpg

Dat ziet er erg strak uit! Daar gaat Apple een zware dobber aan hebben :o

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik vind de icon set lelijk :( Maar natuurlijk kan je dat aanpassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-04 21:16
Laguna schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:

Dat ziet er erg strak uit! Daar gaat Apple een zware dobber aan hebben :o
is dit niet gewoon de nexus s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 20:27
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:35:
Precies, en deze Nexus is toch niet tegen rooten beveiligd, en is 1 minuut na het uitkomen geroot. Wel op een veilige manier overigens, en niet op een veiligheidslek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog best veel verwarring over het toestel, de specs, de naam van het toestel enzovoort..
Vanaf de 11e zal wel bekend zijn welk toestel bovenstaande is, vind hem er mooi uitzien qua shape.
Maar veelal plastic net zoals de Nexus S en dat is imho voor een high-end device toch echt not done hoor.

Hmm ik ga een weekendje weg, ben benieuwd wat er nog allemaal gaat lekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Deze week was het de iPhone 4S livestream, volgende week dinsdag om 20u30 die van de Nexus Prime. Ik kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Wanneer leren de hardwarefabrikanten die Androids leveren nu eens dat een high-end device niet zoveel kunststof moet hebben :(
Daar baal ik wel van, want als het toestel goed is, is design-and-feel meestal nog steeds ver te zoeken. Tuurlijk, persoonlijk, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
YouTube: Android Ice Cream Sandwich on a Google Nexus Prime - YouTube

Edit: Zie hieronder

[ Voor 7% gewijzigd door Johanson16 op 07-10-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

UltraSub schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:43:
Wanneer leren de hardwarefabrikanten die Androids leveren nu eens dat een high-end device niet zoveel kunststof moet hebben :(
Daar baal ik wel van, want als het toestel goed is, is design-and-feel meestal nog steeds ver te zoeken. Tuurlijk, persoonlijk, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Kunststof is vaak harder dan metaal & lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het geeft imho wel een leuk van cheapassness en dat vind ik gewoon erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:51:
Maar het geeft imho wel een leuk van cheapassness en dat vind ik gewoon erg jammer
Kwestie van voorkeur en tijdgeest, in de jaren 60 wad plastic juist het summum van materialen. Had je geen plastic meubels, was je ouderwets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gelukkig leven we niet meer in de jaren 60. Mijn Motorola Milestone is een relatief zware telefoon en voelt dan ook goed stevig aan. Als ik een -insert samsung telefoon- in mijn handen krijg heb ik echt het idee dat het een stukje speelgoed is dat zal breken als je gaat zitten terwijl de telefoon in een broekzak zit van een beetje strakke broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Petervanakelyen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:35:
+1 Wat ik wellicht nog vreemder vind is dat de iconen geen consistente stijl hebben. Ik bedoel, ze lijken wel bijna allemaal door een andere ontwerper te zijn ontwikkeld (kleur, detail, vorm, rand, 2d/3d, etc)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Q3k3.jpg
Komt bij mij enorm rommelig over. Als dit stock zo geleverd wordt is dit imho een misser. Kans dat dit fake is lijkt me dus best groot (al zijn de effecten in de video dan best goed gedaan).

[ Voor 8% gewijzigd door mmedia op 07-10-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:14
Volgens mij is het gewoon de Nexus S in dat filmpje met de backlight van de hardware knoppen altijd uit en gewoon ICS er op. Collega van mij heeft de Nexus S en hij lijkt er net een beetje te sterk op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 19:14
(jarig!)
GrandDestroyer schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:56:
Volgens mij is het gewoon de Nexus S in dat filmpje met de backlight van de hardware knoppen altijd uit en gewoon ICS er op. Collega van mij heeft de Nexus S en hij lijkt er net een beetje te sterk op :P
Ik vind de telefoon idd ook te klein lijken voor een 4,65 inch scherm...
Of er moet alsnog een 4,2/4,3 inch scherm in komen of degene die de telefoon beet houdt heeft wel erg grote handen :P

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386034

Ik zie geen schermkromming, ziet er gewoon uit als elke andere (samsung) telefoon? Scherm zou toch groter moeten zijn dan S2, waarom ziet de vormfactor er dan minder breed uit dan de S2? Is de prime zoveel langer dan de S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344236

Edit: De processor schijnt dus 1.2 te zijn. hier staat tevens een short "preview" filmpje
Edit: nvm filmpje was al gepost

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 344236 op 07-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
never mind

[ Voor 89% gewijzigd door mmedia op 07-10-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Screenshots passen staand niet eens meer op m'n 1920*1080 scherm. Heel strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatabout het filmpje en een 4,65" scherm, dat vraag ik me dus ook af... Heb zelf een Evo 3D gehad met 4,3" scherm en dat lijkt toch echt wel stukken groter dan de device in dit filmpje.. Weet niet wat de precieze bron is van het filmpje? Als het een nieuwe YouTube user is I doubt, als het een gerespecteerde YT-user is.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Anoniem: 344236 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:59:
Edit: De processor schijnt dus 1.2 te zijn. hier staat tevens een short "preview" filmpje
Edit: nvm filmpje was al gepost
Bij die ene screenshot met de agenda staat 15 september. Oudje?

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/13179805484061/Android-Ice-Cream-Sandwich-Nexus-Prime.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ja en of een bron AAP nou screenshots gaat sturen...
Waarom een NL's website'je (in alle respect) en geen Egadget of wat dan ook?
Tevens weet ik niet hoe Honeycomb er precie uitt ziet, maar misschien mooie screenshotjes in elkaar gesoept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:06:
Hmm ja en of een bron AAP nou screenshots gaat sturen...
Waarom een NL's website'je (in alle respect) en geen Egadget of wat dan ook?
Tevens weet ik niet hoe Honeycomb er precie uitt ziet, maar misschien mooie screenshotjes in elkaar gesoept?
Omdat ze deze site als bron gebruiken: http://stiri-telefoane.mo...-mobilissimoro_11172.html

net als engadget: http://www.engadget.com/2...potted-in-the-wild-video/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om dan te zeggen:De bron heeft ons de onderstaande screenshots gestuurd waarvan er later meer zullen volgen

Maarja zal aan mij liggen =) Of desbetreffende bron heeft ze naar elke 'gadgetwebsite' gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:13:
Om dan te zeggen:De bron heeft ons de onderstaande screenshots gestuurd waarvan er later meer zullen volgen

Maarja zal aan mij liggen =) Of desbetreffende bron heeft ze naar elke 'gadgetwebsite' gestuurd
Heeft heeft ze naar 2 websites gestuurd, AAP en die andere die hier boven genoemd wordt die als eerste de video wist te publiceren. ;) Hij heeft ons beide beloofd later op de dag meer screens te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

DaannO schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

Heeft heeft ze naar 2 websites gestuurd, AAP en die andere die hier boven genoemd wordt die als eerste de video wist te publiceren. ;) Hij heeft ons beide beloofd later op de dag meer screens te sturen :)
Vraag of hij een sideview van de phone kan maken :)
Dan zijn we tenminste iets zekerder dat het echt de prime is en niet een ander model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exact, viel me op dat de telefoon strak horizontaal gehouden wordt. De gekromde zijkant, toch de grootste vernieuwing in het design naar horen zeggen, wordt zo niet getoond omdat deze er niet is? Volgens mij is het gewoon een "oude" samsung telefoon en niet het toekomstige topmodel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 386034 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:37:
Exact, viel me op dat de telefoon strak horizontaal gehouden wordt. De gekromde zijkant, toch de grootste vernieuwing in het design naar horen zeggen, wordt zo niet getoond omdat deze er niet is? Volgens mij is het gewoon een "oude" samsung telefoon en niet het toekomstige topmodel hoor.
In de screenshots is het typenummer te zien waarop de software draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is te patchen lijkt me, zoiets kun je faken met een custom ROM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 19:14
(jarig!)
Anoniem: 386034 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:42:
Dat is te patchen lijkt me, zoiets kun je faken met een custom ROM toch?
Yuppz, das niet zo moeilijk om te doen :)

Maar het kan dan ook weer geen Nexus S zijn als het een 1280x720 resolutie is... Dus zou het misschien niet een Nexus Prime zijn maar een ander Samsung toestel met een 4,3 inch schem en 720p resolutie?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Harmsen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:43:
[...]

Yuppz, das niet zo moeilijk om te doen :)

Maar het kan dan ook weer geen Nexus S zijn als het een 1280x720 resolutie is... Dus zou het misschien niet een Nexus Prime zijn maar een ander Samsung toestel met een 4,3 inch schem en 720p resolutie?
Zat ik ook te denken ja, de Galaxy Nexus, ongeveer dezelfde specs als de Prime maar in een Galaxy body/lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Kijk is goed.. Het scherm is naar mijn idee echt wel hoger dan een 4,3 zoals de S2 of HD2 (die ik heb)
Maar het valt niet echt op omdat de knoppen donker/zwart zijn en je het in eerste instantie niet echt mee telt met het scherm.

Het scherm hoeft juist niet breder te zijn dan de S2, integendeel. Hij moet juist hoger zijn aangezien de verhoudingen van het scherm anders zijn.

Hij wordt iets hoger en daar kun je idd 4,65 inch mee bereiken. De ratio is gewoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 20:58
maximus1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:47:
Kijk is goed.. Het scherm is naar mijn idee echt wel hoger dan een 4,3 zoals de S2 of HD2 (die ik heb)
Maar het valt niet echt op omdat de knoppen donker/zwart zijn en je het in eerste instantie niet echt mee telt met het scherm.

Het scherm hoeft juist niet breder te zijn dan de S2, integendeel. Hij moet juist hoger zijn aangezien de verhoudingen van het scherm anders zijn.

Hij wordt iets hoger en daar kun je idd 4,65 inch mee bereiken. De ratio is gewoon anders.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/b6x11i.jpg

oordeel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 10:02

emzed

*

Klopt, hij lijkt smaller en langer. Met de kromming gaat het juiste een perfect grip krijgen. Vergelijk maar eens de grip van een Sensation met die van de SGS2, die van de Sensation is fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Die foto kom ik op GSM arena niet tegen? Bij welk bericht is die geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Johanson16 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:59:
Die foto kom ik op GSM arena niet tegen? Bij welk bericht is die geplaatst?
http://www.gsmarena.com/c...galaxy_s_ii-news-3158.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30
ben erg benieuwd naar de presentatie :) grote kans dat dit mn volgende telefoon gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

Kunnen natuurlijk allemaal prototypes zijn, waar ze de software op testen,
ik hoop eerder dat ze er nog een 8 megapixel camera in doen, zoals bij de iphone 4s,
en de proccesor maakt niet veel uit, (Exynos/Omap zijn allebei hartstikke rap)
maar een uitgebreide support voor video codecs zou een Win zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
Anoniem: 347066 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:17:
....
en de proccesor maakt niet veel uit, (Exynos/Omap zijn allebei hartstikke rap)
....
Zou graag die exynos zien, die is op 32nm gebakken en zou daarom (volgens samsung) 30% zuiniger zijn. Dat zou mij heel goed uitkomen met die batterylife van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347066

Johanson16 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Zou graag die exynos zien, die is op 32nm gebakken en zou daarom (volgens samsung) 30% zuiniger zijn. Dat zou mij heel goed uitkomen met die batterylife van tegenwoordig.
Al helemaal met die dikke 2050 mAh accu waar enkele bronnen het over hebben,
al lijkt dat Amoled Hd scherm me wel energie-zuigend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Ben ik het nu of lijkt ICS in deze video VEEL anders dan de eerder gelekte video? (die waarop ICS op een nexus S draait die later op afstand gekilled werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 09:57
Anoniem: 347066 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:17:
Kunnen natuurlijk allemaal prototypes zijn, waar ze de software op testen,
ik hoop eerder dat ze er nog een 8 megapixel camera in doen, zoals bij de iphone 4s,
Beter een 5MP-camera met goede lenzen en geweldige kwaliteit dan 8MP en dan wat goedkope lensjes ervoor waardoor de kwaliteit juist lager is.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-04 17:40

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 20:58
*Hoopt dat de 1,2ghz specs voor de Verizon exclusive is en de 1,5ghz exynos voor de world phone die iets later komt...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Als het waar is dat het standaard word geleverd met een 1.2ghz dan denk ik meer dat die is gedownclocked voor betere batterijduur.
Wat weer betekent dat ie eigenlijk makkelijk kan worden geoverclocked tot 1.7ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

wtf? http://www.engadget.com/2...andwich-and-galaxy-nexus/

Waarschijnlijk door de tegenvallende iPhone?

[ Voor 18% gewijzigd door Fitz op 07-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tussen de regels door lees ik het overlijden van Jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Ze willen denk ik niet te dicht op de 4S presentatie zitten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Size op 07-10-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Laatst online: 11-04 18:26
Tukk schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Volgens mij gaat het idd meer die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 21:19
Tukk schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Daar dacht ik dus ook meteen aan toen ik de volgende zin las:

''We agree that it is just not the right time to announce a new product.''

Dat kan het best zijn ja, al vind ik dat het niet echt veel zou uitmaken.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345495

misschien is de begrafenis van Jobs wel op dezelfde dag, is voor zover ik weet nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237380

hopelijk dat het product in ieder geval november wordt uitgebracht contract loopt namelijk af 24 november dus ja... het zou kunnen dat het met het overlijden van Steve Jobs te maken heeft maar aan de andere kant zou dat inderdaad niet uit moeten maken. Misschien wel een wraak actie omdat er fotos van " the next BIG thing" zijn getoond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
deze moet ik echt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verwacht dat het is vanwege de begrafenis, daar zullen ze wel niet teveel in de buurt willen zitten. Ze willen waarschijnlijk geen media aandacht (of last hebben wegens minder aandacht voor Google) van Jobs afpakken en zo vlak na een begrafenis verwacht ik ook niet echt een feeststemming ivm een product presentatie. Niet in het openbaar tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Deze datum was juist zo gepland om de nieuwe iPhone aan te pakken en direct een nieuwe concurrent klaar te hebben. Nu hebben ze gezien dat de nieuwe iPhone niet is wat ervan verwacht werd en gunnen ze zichzelf gewoon iets meer tijd. Deze datum werd volgens mij ook een dag of 2 later bekend gemaakt na de aankondiging van Apple.

Zoals gezegd is de reden tussen de regels door toch het overlijden van Steve Jobs. Hij was natuurlijk bevriend met veel mensen bij Google. Ook de datum van de begrafenis kan ermee te maken hebben. Of ze in de in de keynote flink Apple wilden bashen. Dat is op elk ander moment leuk, maar nu niet gepast.

Ik vraag me trouwens af, als Apple dit toestel inbreuk vindt maken op hun patenten, moeten ze dan Google aanklagen? Want zo te zien wordt het een officieel Google toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee niet vanwege de uitvaart van jobs hoor, want Apple released toch ook gewoon de 4S volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Maar waarom zou Apple de 4S uitstellen? Misschien een beetje koud maar het overlijden van Jobs kan best wel eens voor een verkoop boost zorgen.

Maar Google wil de aandacht niet wegtrekken bij Jobs. Bij Apple wel, maar dat is nu dus niet echt gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

De release van de 4s is dan natuurlijk ter ere van Steve Jobs ;)
Mij lijkt het ook dat Google en Samsung hun respect willen tonen door hun presentatie uit te stellen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat snap ik ook niet. Als de 4S de 14de wordt uitgebracht willen ze toch juist hun voor zijn? om zoveel mogelijk klanten weg te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat er problemen zijn met de nieuwe android release, je mag verwachten dat de hardware productie al gestart is en dat er al een batch telefoons ligt te wachten op de final ICS release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Oh dit meen je niet, dit is erg vervelend nieuws :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het blijft gissen, laten we het maar weer ontopic gaan hebben over de Google Nexus Prime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat denk ik ook.. hardware zullen de eerste batch zeker al klaar zijn want ik had verwacht dat ze begin november zeker in de winkels zouden liggen om goed te concureren met de iphone. Ik snap uit respectelijk oogpunt maar ik blijf het raar vinden dat ze het niet 1-2 uitstellen maar echt gecanceled zouden hebben. het zou dan bijna meer lijken op echte problemen dan simpel respect tonen.

-excuses zag net je bericht te laat moderator :)-

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237380 op 07-10-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Johanson16 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Ik ook, de nieuwste Exynos is ook nog hoger geklokt ook dan de de TI Omap.
Dit toestel wil ik zeer graag hebben, ik denk dat dit mijn volgende telefoon wordt. Omdat Nexus toestellen altijd de nieuwste Android krijgen, vind ik ze een stuk beter dan bijv. HTC of andere Samsungtoestellen, waar ze eerst nog alles aan hun skin moeten aanpassen.
Anoniem: 386034 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:33:
Denk dat er problemen zijn met de nieuwe android release, je mag verwachten dat de hardware productie al gestart is en dat er al een batch telefoons ligt te wachten op de final ICS release :)
Ik denk ook dat het eerder aan de software dan aan de hardware ligt. Zo'n telefoon maken ze niet in een weekje.
Je ziet in alle 'leaked' video's (waarvan er natuurlijk een heel aantal nep zijn) wel telkens weer een andere interface, maar zelf vond ik die aan het begin van dit topic wel mooi:
Pagina: 1 2 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.