http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png
Blijkbaar zit de beschadiging in de USB controller, want MHL heeft zijn eigen controller en deelt alleen de connector. Geen idee of het vervangen van de USB poort dus wel gaat helpen.jimy schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:20:
Sorry voor de bump, maar ik heb even een vraagje aan jullie:
Mijn USB connector wilt niet connecten met de pc of lader, dan zou ik dus een nieuwe connector moeten kopen, maar waarom doe ie t wel via MHL?
Daar loop ik dus tegen aan, kan ik ook een Dock gebruiken om data uit te wisselen?
Alvast bedankt!
De dock kun je alleen gebruiken voor power-in + audio-uit, maar niet voor data. De enige opties de je nog voor data over hebt zijn dus wifi en bluetooth.
De eerste is dat sommige apps Berichten kunnen versturen. Zo is op onderstaand screenshot te zien dat er 0 minuten geleden een sms gestuurd en ontvangen is. Ik heb niks verstuurd, maar wat verstuurt die betreffende app dan? En waar naar toe? In mijn beltegoed / verbruik zie ik die berichten ook niet terug.

Het tweede punt is dat de camera soms op actief staat terwijl ik die bijvoorbeeld niet gebruikt hebt. Dit heb ik getest na een reboot, de camera niet gebruikt en toch staat na enige tijd de camera op actief. is of wordt dan de (ff)camera gebruikt?

Het laatste punt is "melding verzenden". Wat voor melding wordt er dan verzonden en naar wie?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Ik heb bij mij even gekeken en bij mij stond zowel bij ontvangen als bij verzonden "2 minuten geleden", terwijl de laatste SMS meer dan een uur geleden was. Blijkbaar is dit geen indicatie over de laatst verzonden of ontvangen SMS, maar meer een indicatie van de software toegang tot deze service.SePtiCTaNk schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:20:
De eerste is dat sommige apps Berichten kunnen versturen. Zo is op onderstaand screenshot te zien dat er 0 minuten geleden een sms gestuurd en ontvangen is. Ik heb niks verstuurd, maar wat verstuurt die betreffende app dan? En waar naar toe? In mijn beltegoed / verbruik zie ik die berichten ook niet terug.
Hier zal waarschijnlijk hetzelfde gelden. Blijkbaar heb je andere software actief draaien die de camera kan gebruiken en dus toegang tot deze service heeft aangevraagd.SePtiCTaNk schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:20:
Het tweede punt is dat de camera soms op actief staat terwijl ik die bijvoorbeeld niet gebruikt hebt. Dit heb ik getest na een reboot, de camera niet gebruikt en toch staat na enige tijd de camera op actief. is of wordt dan de (ff)camera gebruikt?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Nee oke, dan weet jk genoeg, weet iemand op DealExtreme na waar ik goedkoop en snel zo een usb connector kan krijgen?Condor70 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:39:
[...]
Blijkbaar zit de beschadiging in de USB controller, want MHL heeft zijn eigen controller en deelt alleen de connector. Geen idee of het vervangen van de USB poort dus wel gaat helpen.
De dock kun je alleen gebruiken voor power-in + audio-uit, maar niet voor data. De enige opties de je nog voor data over hebt zijn dus wifi en bluetooth.
http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Anoniem: 483276
Als hij het morgen nog doet begeeft hij het alsnog binnen de kortste keren. Het lijkt me dus niet helemaal eerlijk om hem zo te verkopen. (en mogelijk zelfs illegaal als je niet aangeeft dat hij is meegegaan in de wasmachine aangezien dit grote gevolgen heeft voor de werking van het toestel)TheRicolaa10 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:47:
Ik heb sinds vrijdag een Nexus 5 en had besloten om mijn Galaxy Nexus te verkopen.. Als het goed is zou morgen de gene komen die hem wil overkopen. Nu ben ik heel stom geweest, hij is mee de wasmachine ingegaan. Ik heb 'm nu in de rijst liggen. Hoe groot is de kans dat hij het nog doet?
Heb je ook een idee in wat voor termijn we praten (uren/dagen/weken)?Anoniem: 483276 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:15:
[...]
Als hij het morgen nog doet begeeft hij het alsnog binnen de kortste keren.
We hebben hier geen glazen bol. Daarnaast gaan we je niet helpen om een mogelijk defect product te verkopen.TheRicolaa10 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:34:
[...]
Heb je ook een idee in wat voor termijn we praten (uren/dagen/weken)?
Dat snap ik, ik was gewoon benieuwd, meer niet. Daarnaast ga ik ook geen defecte telefoon verkopen. Ik ben ook niet achterlijk en zo ben ik ook niet. Als hij het niet doet, jammer dan.. Dan kan ik fluiten naar mijn geld. Zo ja, dan is dat mooi meegenomen. Als hij dan alsnog uitvalt kan hij gewoon zijn geld terugkrijgen.RoD schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:59:
[...]
We hebben hier geen glazen bol. Daarnaast gaan we je niet helpen om een mogelijk defect product te verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 02-02-2014 20:16 ]
Gewoon als defect verkopen.TheRicolaa10 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 20:15:
[...]
Dat snap ik, ik was gewoon benieuwd, meer niet. Daarnaast ga ik ook geen defecte telefoon verkopen. Ik ben ook niet achterlijk en zo ben ik ook niet. Als hij het niet doet, jammer dan.. Dan kan ik fluiten naar mijn geld. Zo ja, dan is dat mooi meegenomen. Als hij dan alsnog uitvalt kan hij gewoon zijn geld terugkrijgen.
4.4 lost een boel van die problemen op inderdaad. Vergelijkbaar met 4.1.2 dus als je echt stock wil blijven kun je ook besluiten om te downgraden naar stock 4.1.2 (moet je wel eerst rooten maar je kunt daarna weer unrooten mocht je dat willen)Heineken schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:59:
Advies gevraagd: op dit moment draait mijn GN de meeste recente officieel voor de GN uitgebrachte rom: 4.3. Nu merk ik steeds meer vertragingen bij het openen van apps, de applist en startscherm. Na een reboot is dit weer verdwenen. Is het verstandig de GN te rooten en een custom rom (4.4) te draaien, of komen deze problemen na een tijdje ook hier te voorschijn? Het liefst blijf ik stock draaien, is er wellicht een andere oplossing?
Rooten is wat anders dan je bootloader unlocken, alleen het laatste is nodig voor een downgrade. Je kan ook weer direct je bootloader locken als je dat wiltAnoniem: 483276 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:02:
[...]
4.4 lost een boel van die problemen op inderdaad. Vergelijkbaar met 4.1.2 dus als je echt stock wil blijven kun je ook besluiten om te downgraden naar stock 4.1.2 (moet je wel eerst rooten maar je kunt daarna weer unrooten mocht je dat willen)
Of je zet CM11 erop die versie 4.4.2 heeft, heb ik voor mijn zusje gedaan en alles werkt perfect, sterker nog, terwijl die CM een nightly is reboot haar telefoon niet spontaan zonder pardon als ze een foto wil maken, mijn Nexus 4 haalt die grapje vaak genoeg uit en dat terwijl ik de officiële 4.4.2 draai.Heineken schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:59:
Advies gevraagd: op dit moment draait mijn GN de meeste recente officieel voor de GN uitgebrachte rom: 4.3. Nu merk ik steeds meer vertragingen bij het openen van apps, de applist en startscherm. Na een reboot is dit weer verdwenen. Is het verstandig de GN te rooten en een custom rom (4.4) te draaien, of komen deze problemen na een tijdje ook hier te voorschijn? Het liefst blijf ik stock draaien, is er wellicht een andere oplossing?
Ik zou sowieso eerst even je probleem analyseren. Komt het misschien door te weinig RAM? Als je gaat naar Instellingen > Apps > tabblad "Running", hoeveel RAM heb je dan vrij? Als het bij mij onder de 150 MB komt, of zelfs onder de 100 MB, dat wordt alles extreem traag.Heineken schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:59:
Dit kun je o.a. deels oplossen met de applicatie Greenify: de meeste applicaties kun je greenifyen, wat wil zeggen dat ze niet op de achtergrond kunnen opstarten en ook op een gegeven moment uit het geheugen worden gegooid als ze niet meer actief zijn. Dit wil je niet doen voor applicaties die b.v. een wekker hebben of push-berichten ontvangen: dat werkt niet als ze niet op de achtergrond actief zijn. Een uitzondering hierop zijn applicaties die gebruikmaken van Google's push-service: die laat Greenify intact. Dat zie je aan een speciaal icoontje in Greenify. Zo kun je b.v. Whatsapp en Google Play wel greenifyen en toch push-berichten blijven ontvangen. De laatste versie werkt ook zonder root.
Google Play: Greenify
Ik weet het verschil.Prulleman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:39:
[...]
Rooten is wat anders dan je bootloader unlocken, alleen het laatste is nodig voor een downgrade. Je kan ook weer direct je bootloader locken als je dat wilt
De nightly van 9 maart is een veel betere keuze en als je al toch zo graag de M4 wilt installeren, MAAK EEN BACK-UP.
Mizgala28 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 18:47:
Ik raad iedereen ten strengste af om de M4 van 8 maart te installeren, de hele GN liep of in een bootloop of crashte constant.
De nightly van 9 maart is een veel betere keuze en als je al toch zo graag de M4 wilt installeren, MAAK EEN BACK-UP.

Kan problemen geven. Hier een uitleg van de CyanogeMod makers: http://www.cyanogenmod.org/blog/cm-11-m4-post-release-items
Nee het was helemaal clean installatie.tijgervisuals schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:01:
[...]
Geen problemen met M4... Zou het kunnen zijn dat je de M4 over een niet te oude nightly hebt gezet....?
Kan problemen geven. Hier een uitleg van de CyanogeMod makers: http://www.cyanogenmod.org/blog/cm-11-m4-post-release-items
Zelf wacht ik op cm11 stable, hopelijk komt deze spoedig uit.
Ook geen problemen hier met m4. Ik heb hem ge dirtyflashed over m3.Mizgala28 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:58:
[...]
Nee het was helemaal clean installatie.
Zelf wacht ik op cm11 stable, hopelijk komt deze spoedig uit.
Dit weekend denk ik maar eens een complete factory reset doen en dan nog eens proberen.
Zit te twijfelen een nexus 5 te halen, maar het liefst wacht ik tot november (wellicht) de nexus 6 uit komt. Maar tot die tijd wil ik nog wel een beetje een vlotte telefoon hebben.
Custom roms zijn meer voor: [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware hoewel de laatste reactie daar ook al tijden terug is
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Franco kernel erop en overclocken die handel, nadeel is wel dat de accu duur drastisch achteruit gaat.cypher21 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:02:
Ik heb hier de nightly van gisteren draaien. Af en toe reageert de telefoon helemaal nergens op. Heb de Governor op Interactive gezet met minimaal 700mhz, dan is het nog wel te doen.
Dit weekend denk ik maar eens een complete factory reset doen en dan nog eens proberen.
Zit te twijfelen een nexus 5 te halen, maar het liefst wacht ik tot november (wellicht) de nexus 6 uit komt. Maar tot die tijd wil ik nog wel een beetje een vlotte telefoon hebben.
Custom roms zijn meer voor: [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware hoewel de laatste reactie daar ook al tijden terug is
Ik zou zelf geduldig wachten, mijn zusje heeft juist een GN en het is prima, ik zelf heb een N4 dus ik kan nog probleemloos op de N6 wachten, niet dat de N4 traag is maar ik wil wel met de tijd mee.
Moet wel zeggen dat de galaxy nexus de eerste telefoon is waar ik al langer dan anderhalf jaar mee doe, dus de N5 lonkt wel. Heb tot dus ver op een na alle nexus toestellen gehad (N4 overgeslagen)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Daar ben ik volledig mee eens, mijn zusje haalt (scherm helderheid op bijna minimum) ongeveer 2,5 uur onscreen, in stand-by valt het mee want de scherm en 3G zijn de grote boosdoeners, vroeger had ze schermhelderheid op auto en dan haalde ze net 2 uur.cypher21 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:08:
Ik kom met een volle batterij de dag toch niet door. Dus overclocken liever niet...
Moet wel zeggen dat de galaxy nexus de eerste telefoon is waar ik al langer dan anderhalf jaar mee doe, dus de N5 lonkt wel. Heb tot dus ver op een na alle nexus toestellen gehad (N4 overgeslagen)
Ik dacht dat dat onzin was en kocht een nieuwe accu, nee hoor zo is de GN nou eenmaal ik haal op wifi makkelijk een dag met mijn N4 en op 3G moet ik meestal wel 2x laden op een dag, ik ben dan wel een extreem zware gebruiker maar op de N4 heb ik scherm gewoon op auto.
Dus na 3 dagen was ik er klaar mee met haar GN, een telefoon die je op 3G en auto zet en maar amper 1 uur en 10 minuten on-screen haalt, dat is dus 4 a 5 keer laden op een dag voor mij als ik op 3G zit.
Ik overdrijf niet, slechte accu plus een zware gebruiker gaan niet samen, maar ik koos bewust voor een N4, zij heeft iets minder problemen want zij heeft prepaid dus data gebruikt ze niet, en omdat zij toch voornamelijk thuis zit lukt het nog wel met de accu, het is wel zo dat ze gemopper krijgt van mijn ouders dat de telefoon 2x per dag aan de lader zit, hun zitten met iets te simpele gedachten dat een telefoon net zo veel stroom verbruikt tegenwoordig als een PC, is onzin maar goed dat is een ander verhaal.
Ik heb de batterij ook al vervangen.
Dit zou een optie kunnen zijn, maar dat vind ik persoonlijk niets.
De N5 heeft ook niet een alle beste accu, dus wacht liever op een volgend toestel (of een N5 met 3000mAh net als de G2)
Het is ook geen goede accu, uit ervaring de accu duur wordt er helemaal niet zoveel beter op als het lijkt, als het een originele accu was zou het zeker weten beter zijn.cypher21 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:32:
Nah klopt. Ik vertrek rond 07.00 van huis en leg de telefoon meestal na de lunch alweer aan de later. En dan doe ik er niet eens extreem veel mee...
Ik heb de batterij ook al vervangen.
Dit zou een optie kunnen zijn, maar dat vind ik persoonlijk niets.
De N5 heeft ook niet een alle beste accu, dus wacht liever op een volgend toestel (of een N5 met 3000mAh net als de G2)
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dan gaat hij lang mee maar als je een zware gebruiker bent zoals ik dan is de G2 zelf binnen 1 dag compleet leeg, en ik speel geen games op een telefoon dus daar ligt het niet aansuperwashandje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:57:
N5 geen goede accu? ik ben geen al te zware gebruiker maar als ik hem sochtends van de lader af haal dan kan ik er over het algemeen wel 2 dagen mee en dan nog iets van 15-20% overhebben wanneer ik hem aan de lader doe. dat is dus met bellen, wat internetten, wat whatsappen een paar spelletjes enz..
2 uur on screen vind ik wel erg kort, ik haal eerder 3+ uur op auto. In het donker een e-book lezen iets van 5 uur of meer. Misschien is die accu naar de kloten? Of heeft hij wake-locks? Of slecht bereik: dat slurpt ook batterij, als de 3G-balk steeds geel is in Settings > Battery.Mizgala28 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:26:
[...]
Daar ben ik volledig mee eens, mijn zusje haalt (scherm helderheid op bijna minimum) ongeveer 2,5 uur onscreen, in stand-by valt het mee want de scherm en 3G zijn de grote boosdoeners, vroeger had ze schermhelderheid op auto en dan haalde ze net 2 uur.
Ik dacht dat dat onzin was en kocht een nieuwe accu, nee hoor zo is de GN nou eenmaal ik haal op wifi makkelijk een dag met mijn N4 en op 3G moet ik meestal wel 2x laden op een dag, ik ben dan wel een extreem zware gebruiker maar op de N4 heb ik scherm gewoon op auto.
Dus na 3 dagen was ik er klaar mee met haar GN, een telefoon die je op 3G en auto zet en maar amper 1 uur en 10 minuten on-screen haalt, dat is dus 4 a 5 keer laden op een dag voor mij als ik op 3G zit.
Ik overdrijf niet, slechte accu plus een zware gebruiker gaan niet samen, maar ik koos bewust voor een N4, zij heeft iets minder problemen want zij heeft prepaid dus data gebruikt ze niet, en omdat zij toch voornamelijk thuis zit lukt het nog wel met de accu, het is wel zo dat ze gemopper krijgt van mijn ouders dat de telefoon 2x per dag aan de lader zit, hun zitten met iets te simpele gedachten dat een telefoon net zo veel stroom verbruikt tegenwoordig als een PC, is onzin maar goed dat is een ander verhaal.
Dat gezegd hebbende ben ik natuurlijk niet blij met mijn 3,5 uur screen-on, het is een te kleine batterij. Een externe lader is wel een optie: die kun je gewoon in je jaszak stoppen en dan kun je de telefoon een aantal keer opladen afhankelijk van hoe groot de lader is die je kiest. Je kunt zelfs in je jaszak opladen. Neem er wel een die 1A kan leveren. Op Ebay zijn ze dirt cheap, en werken met alle USB-apparatuur in principe.
[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 22-03-2014 15:36 ]
Scheelt echt wel, waar normaal de dag altijd te lang was, heb ik nu meestal 20% over aan het einde van de dag. Ik gebruik dan wel een autolader ('s morgens heen, 's middags terug) dus het is niet helemaal een volle dag die ik meet maar het maakt mij wel veel uit.
Waarschijnlijk was de oude accu ook enigszins versleten, meer dan 2 uur screen on time kon ik er zeker niet op halen.
Scherm is aan frut... Anders had ik 'm nog gebruikt als daily driver.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik draai inmiddels op een nightly van mid maart. Ik heb al eens eerder een ervaring gemeld over 4.4.2 op de gnex maar er is eigenlijk niks veranderd. Ik heb laatst mijn eerste browsercrash gehad, en ik gebruik hem donders intensief. Cyanogenmod 11: ik kan het echt van harte aanbevelen. Desnoods kun je de cyanogenmod-installer gebruiken om het te installeren. Voordeel: snel en makkelijk. Nadeel: per maand komt er ongeveer 1 image uit die voor de installer geschikt gemaakt is. Je kunt dus op een met de installer geinstalleerde CM11 geen nightlies installeren, alleen die snapshotbuilds die voor de installer speciaal gebouwd zijn.Borromini schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:46:
Voor de Cyanogenmod Nightly/Snapshot gebruikers op de Galaxy Nexus: hoe stabiel zijn die ondertussen? Ik ga mijn Nexus uitlenen en wil er graag een up to date image op installeren, wil ook niet dat ik elke vijf minuten klachten krijg over de stabiliteit
Scherm is aan frut... Anders had ik 'm nog gebruikt als daily driver.
tl;dr: superstabiel
Niks te klagen dus.
Wel merk ik dat hij mijn accu leeg trekt. Rond 8 uur van de lader, scherm is in totaal deze dag 1 uur aan geweest en nu heb ik nog maar 10% over. Ook op standby gaat het hard naar beneden qua accuduur.
De accu zal inmiddels niet meer top zijn, aangezien die nu 1,5 jaar oud is, maar voordat ik deze rom flashte kon er duidelijk 2x zo lang mee doen. Dus een accuprobleem kan het niet zijn, of het moet wel heel toevallig zijn dat de accu nu net overlijdt op hetzelfde moment dat ik een andere rom erop zet.
Iemand een tip hoe ik het beste kan achterhalen waar dit verbruik vandaan komt?
In de battery statistics staat:
Screen: 37%
Android OS: 11%
Android system: 11%
Phone Idle: 7%
Chrome: 6%
En voor de rest een paar kleine niet bijzondere apps.
Ik wil weten wat er achter dat OS en system voor apps zitten.
Key is dat de accu slijt, en bij hoge temperaturen gaat dit een veelvoud sneller. Overigens slijt hij sowieso hard, met maar 1850mAh ga je elke dag van volledig vol naar volledig leeg...
Een nieuwe accu heb ik ook nog aan zitten denken, maar met de vorige rom hield ik het makkelijk een dag uit. Dus ik heb het idee dat het softwarematig is.bigfoot1942 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:00:
Probeer de Franco kernel eens. En je kan een oem 2000mAh accu bestellen (heb ik destijds gedaan) en nu doet mijn vrouw zeker 2 dagen op een accu (bij licht gebruik, dat wel).
Key is dat de accu slijt, en bij hoge temperaturen gaat dit een veelvoud sneller. Overigens slijt hij sowieso hard, met maar 1850mAh ga je elke dag van volledig vol naar volledig leeg...
Ik ga eens kijken wat dat is met die kernel waar je het over hebt. Dat zegt me nog niks nu.
Trouwens, toen straks de telefoon opgeladen tot 75% daarna 5min gebruikt en toen weggelegd op 74%. 2 uur later kom ik terug. Wat denk je? Staat ie op 78% terwijl hij niet aan de oplader is geweest!?
Heb je ook nog op de batterij-grafiek gedrukt om te zien hoe het zat met GPS en 3G (slechte verbinding = hoog energieverbuik)?
Verder kun je Wakelock Detector installeren om te zien of het accugebruik door bepaalde wakelocks veroorzaakt wordt, wanneer bepaalde applicaties of diensten de telefoon wakker houden terwijl het scherm uit staat. Ik vind 2x 11% voor Android en System wel hoog.
Google Play: Wakelock Detector-Save Battery
check, aan de andere kant zou ook een niet gecalibreerde accu niet zo mogen fluctureren qua spanning.Cerberus_tm schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 03:02:
Hmm misschien moet de accu even gecalibreerd worden? Ik zou hem even helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen, dat zou moeten werken.
Maar hang m vooral aan de lader tot 100% (snachts bv) anders wordt het wel koffiedik kijken voor het toestel om de daadwerkelijke capaciteit van de accu te weten.
Die getallen valt niks over te zeggen. Totaal van de genoemde percentages is 72 en daarmee is dus zeker geen goed beeld te vormen. Ook is het relevant om de screen-on time te vermelden en tijd dat de telefoon van de lader is.Ik vind 2x 11% voor Android en System wel hoog.
Dat bedoelde ik ook...bigfoot1942 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:33:
[...]
check, aan de andere kant zou ook een niet gecalibreerde accu niet zo mogen fluctureren qua spanning.
Maar hang m vooral aan de lader tot 100% (snachts bv) anders wordt het wel koffiedik kijken voor het toestel om de daadwerkelijke capaciteit van de accu te weten.
Ik begrijp niet precies wat je hier bedoelt. Als Wakelock Detector een groot deel van de balk bovenaan rood kleurt, weet je dat er bepaalde applicaties zijn die de telefoon lang wakker houden terwijl het scherm uitstaat, wat veel extra energie kost. Het geeft ook aan welke (delen van) applicatie die wakelocks veroorzaken, opdat je die eventueel kunt deïnstalleren of blokkeren of repareren of wat dan ook, dat hangt ervan af welke het zijn.[...]
Die getallen valt niks over te zeggen. Totaal van de genoemde percentages is 72 en daarmee is dus zeker geen goed beeld te vormen. Ook is het relevant om de screen-on time te vermelden en tijd dat de telefoon van de lader is.
Hier zie je b.v. dat de applicatie Videorecensione de telefoon 17 minuten van de totale 52 wakker heeft gehouden terwijl het scherm uit stond:

Ik heb wel gemerkt dat er een probleempje is met de M6 versie. Bij deze versie slaat de telefoon soms (regelmatig) vast en reageert hij een tijdlang niet op input. M5 is goed bruikbaar.Nikeo schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:31:
[...]
Ik draai inmiddels op een nightly van mid maart. Ik heb al eens eerder een ervaring gemeld over 4.4.2 op de gnex maar er is eigenlijk niks veranderd. Ik heb laatst mijn eerste browsercrash gehad, en ik gebruik hem donders intensief. Cyanogenmod 11: ik kan het echt van harte aanbevelen. Desnoods kun je de cyanogenmod-installer gebruiken om het te installeren. Voordeel: snel en makkelijk. Nadeel: per maand komt er ongeveer 1 image uit die voor de installer geschikt gemaakt is. Je kunt dus op een met de installer geinstalleerde CM11 geen nightlies installeren, alleen die snapshotbuilds die voor de installer speciaal gebouwd zijn.
tl;dr: superstabiel
Anoniem: 455111
Is de telefoon nog te redden, nu hij die blauwe led weergeeft (de telefoon start niet op, voor zover ik weet)
Me broer hoopt dat z'n data nog te redden is
Is hier nog een oplossing voor, of is de telefoon en de data officieel dood
Zelf ben ik niet bekend met Samsung of Nexus qua flashen/fastboot, wel met Sony
Gr niels
Grote kans op "dood".Anoniem: 455111 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:09:
Is hier nog een oplossing voor, of is de telefoon en de data officieel dood
Reageert 'ie nog op USB in fastboot mode (volume up + down + power)?
Alleen blauwe led die af en toe aangaat, vooral als je erop drukt
Voor derest is er zeker geen manier meer?
Hij is in zout water gevallen
Kzal em nog een tijdje laten drogen, maar weinig kans meer denk ik
Vergeet het dan maar. Zout water heeft gegarandeerd kortsluiting veroorzaakt.Anoniem: 455111 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:34:
Hij is in zout water gevallen
Dat dacht ik alCondor70 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:34:
[...]
Vergeet het dan maar. Zout water heeft gegarandeerd kortsluiting veroorzaakt.
Helaas, dan moet hij een nieuwe gaan zoeke
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Welke ROM gebruik je? Hier lijkt het te gebeuren bij alle ROMs na een tijdjeShabbaman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:53:
Zucht, mijn GNex is vandaag ineens gaan kloten en ik ben er nog niet achter wat het is. Het lijkt wel een geheugenprobleem: traag als dikke stront door een trechter en vandaag al vier spontane reboots.
MTEC? Ik ken ze niet, maar als het zo'n accu is van een tientje of twee dan kun je die dubbele capaciteit vergeten. Ik had zelf ook eens ergens zo'n 3800mah besteld op internet. Ik haalde uiteindelijk 1,5x de capaciteit tov de stock accu.ikt schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:50:
Ik ben ondertussen de slechte batterij van mijn Galaxy Nexus echt helemaal zat, dus ik heb toch maar die MTEC accu van 3800mAh besteld. Capaciteit is meer dan 2 keer zoveel, dus ik hoop dat ik tenminste toch tussen 3 of 4 uur mee kan met het apparaat. Dan issie maar tijdelijk wat dikker totdat ik hem in November kan vervangen met een Z2 of zelfs Z3
De enige 3800mah waar ik vertrouwen in heb is dat ding van Mugen. Die kost dan ook een euro of 70 dacht ik, maar die maakt zijn capaciteit waar. De rest zijn allemaal Chinese namaak prul die niet doen wat ze beloven.
Toch even netjes om nog te reageren:Cerberus_tm schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 03:02:
Hmm misschien moet de accu even gecalibreerd worden? Ik zou hem even helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen, dat zou moeten werken.
Heb je ook nog op de batterij-grafiek gedrukt om te zien hoe het zat met GPS en 3G (slechte verbinding = hoog energieverbuik)?
Verder kun je Wakelock Detector installeren om te zien of het accugebruik door bepaalde wakelocks veroorzaakt wordt, wanneer bepaalde applicaties of diensten de telefoon wakker houden terwijl het scherm uit staat. Ik vind 2x 11% voor Android en System wel hoog.
Het lag dus gewoon aan de custom rom. Heb uiteindelijk maar een andere custom rom met 4.4.3 geïnstalleerd genaamd ShinyROM. Draait als een tiet. Geen bugs tegengekomen en geen gekke crashes.
Die custom roms zijn leuk als je echt de hele dag wilt klooien met je telefoon, maar als de boel gewoon moet werken ben je het beste af met een zoveel mogelijk Stock.
Ook is nu het probleem dat ik ooit postte in dit topic mbt mijn telefoonboek in de auto via bluetooth opgelost.
Ik houd het mooi bij deze rom, want alles werkt nu.
[ Voor 25% gewijzigd door benchMarc op 03-07-2014 01:21 ]
Ah, dan is die ShinyROM misschien voor mij ook wel heel interresant. Ziet er goed uit, vanavond maar eens even proberen.benchMarc schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 01:15:
[...]
(...)
[...]
Toch even netjes om nog te reageren:
Het lag dus gewoon aan de custom rom. Heb uiteindelijk maar een andere custom rom met 4.4.3 geïnstalleerd genaamd ShinyROM. Draait als een tiet. Geen bugs tegengekomen en geen gekke crashes.
Die custom roms zijn leuk als je echt de hele dag wilt klooien met je telefoon, maar als de boel gewoon moet werken ben je het beste af met een zoveel mogelijk Stock.
Ook is nu het probleem dat ik ooit postte in dit topic mbt mijn telefoonboek in de auto via bluetooth opgelost.
Ik houd het mooi bij deze rom, want alles werkt nu.
Ik heb namelijk dit probleem met CyanogenMod: MaffeMaarten in "[Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware" . Ook een vervelend Bluetooth probleem.
Ik heb 'm een tijdje geleden geroot (zodat ik er een fix voor de proximity sensor op kon zetten), maar voor zover ik het me kan herinneren heb ik er helemaal geen ROM op gezet (m.a.w. standaard 4.3). Wellicht is dit een mooie aanleiding om eens een andere ROM te proberen: een schone installatie lijkt me haast de enige oplossing.ikt schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:10:
[...]
Welke ROM gebruik je? Hier lijkt het te gebeuren bij alle ROMs na een tijdjeAls ik de volumeknoppen niet had gesloopt kon ik nog proberen F2FS te gebruiken.
Overigens bedoelde ik met "traag" niet "goh, m'n telefoon wordt toch wel een dagje ouder" maar "waarom zit ik nu al 6 seconden naar een leeg scherm te kijken".
EDIT: het begon ook midden in een berichtje, in eerste instantie dacht ik dat het aan Swiftkey lag. Ik ga nu lagfix eens graaien. Vandaag overigens nog geen enkele crash, het lijkt dus nogal random.
[ Voor 11% gewijzigd door Shabbaman op 03-07-2014 15:17 ]
MTEC inderdaad. Ik heb hem er nu in zitten. 3 uur is ook prima. Als hij maar langer dan 12 uur meegaat met middelzware belasting ben ik blij. In ieder geval twee posts gezien op XDA waar MTEC als niet veel te slecht wordt beoordeeld, maar dat zal ik na volgende week wel merken.benchMarc schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 01:15:
[...]
MTEC? Ik ken ze niet, maar als het zo'n accu is van een tientje of twee dan kun je die dubbele capaciteit vergeten. Ik had zelf ook eens ergens zo'n 3800mah besteld op internet. Ik haalde uiteindelijk 1,5x de capaciteit tov de stock accu.
De enige 3800mah waar ik vertrouwen in heb is dat ding van Mugen. Die kost dan ook een euro of 70 dacht ik, maar die maakt zijn capaciteit waar. De rest zijn allemaal Chinese namaak prul die niet doen wat ze beloven.
[...]
Ik heb anders toch nu altijd een 2e batterij bij
Overigens moet ik ShinyROM ook eens proberen. Heb het altijd bij CM/AOKP/PAC gehouden maar die zijn nu echt ruk. Misschien toch eens stock + root + xposed proberen.
Hier precies hetzelfde, maar zelfs nog erger: een bootloop. Zelfs het resetten van de telefoon naar factory settings hielp niet. Het leek er zelfs op dat de gegevens niet gewist werden, ook werd de setup niet gestart na deze actie. (lijkt wel kapot geheugen).Shabbaman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:53:
Zucht, mijn GNex is vandaag ineens gaan kloten en ik ben er nog niet achter wat het is. Het lijkt wel een geheugenprobleem: traag als dikke stront door een trechter en vandaag al vier spontane reboots.
4Launch heeft de telefoon in ieder geval defect verklaard en nu is het wachten op de reactie van Samsung zelf.
(originele ROM, geen custom aanpassingen)
Doe maar een onsje meer...
Toch eens een schone ROM er op gooien, ik ben deze problemen nu onderhand wel heel erg zat. Echt jammer dat ook het merendeel van de ROMs CyanogenMod-afgeleid is, de CyanogenMod 11 ROM slecht werkt en alles.
Probeer Paranoid Android ROM eens.ikt schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:56:
De MTEC ging 3 uur mee, maar dat is meer te wijten aan het feit dat mijn telefoon op een of andere manier immens heet werd voor een rare reden (niet de batterij, maar de cpu).
Toch eens een schone ROM er op gooien, ik ben deze problemen nu onderhand wel heel erg zat. Echt jammer dat ook het merendeel van de ROMs CyanogenMod-afgeleid is, de CyanogenMod 11 ROM slecht werkt en alles.
Ben ik het mee eens, bij CM11 deed bij mij de Bluetooth raar, en hoewel Paranoid Android iets minder soepel aanvoelt voor mij, ben ik nog niks tegengekomen wat het niet doet.
Verder zijn er ook veel mensen entiousiast over ShinyRom, eventueel in combinatie met xposed voor de extra features die je van CM gewend bent. (Staat op mijn lijstje om te proberen of ik dat lekkerder vind werken. Maar eerst geef ik PA nog een weekje de kans.)
Heeft er iemand al ervaringen van F2FS? Werkt dit (veel) sneller dan ART (wat ik nu heb draaien)?
F2FS is een filesystem, zoals NTFS, fat32 en ext3 (waarschijnlijk nu op je toestel). ART is de runtime van je apps, de 2 smaken onder Android zijn dalvik en ART. Dit zijn dus 2 totaal verschillende zakengiganielsie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:52:
Ik heb nu op mijn GNex ook Paranoid draaien. Draait wel soepel hoewel je natuurlijk wel merkt dat de GNex op sommige dingen echt kracht tekort komt. Heb btw de 4.4 versie van Paranoid.
Heeft er iemand al ervaringen van F2FS? Werkt dit (veel) sneller dan ART (wat ik nu heb draaien)?
Daarnaast kan switchen van filesystem ook behoorlijk misgaan. Je zal met een aangepaste recovery aan de slag moeten, slechts enkele kernels werken samen met F2FS. Mocht je in een bootloop terecht komen kan het zijn dat je met fastboot etc aan de slag moet etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 06-07-2014 19:02 ]
Ah, dan had ik dat een beetje verkeerd begrepen. Thanks voor je reactie.Prulleman schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:59:
[...]
F2FS is een filesystem, zoals NTFS, fat32 en ext3 (waarschijnlijk nu op je toestel). ART is de runtime van je apps, de 2 smaken onder Android zijn dalvik en ART. Dit zijn dus 2 totaal verschillende zaken
Daarnaast kan switchen van filesystem ook behoorlijk misgaan. Je zal met een aangepaste recovery aan de slag moeten, slechts enkele kernels werken samen met F2FS. Mocht je in een bootloop terecht komen kan het zijn dat je met fastboot etc aan de slag moet etc.
Maar iemand die het hier draait?
Bovendien is switchen van kernel relatief makkelijk, dus je kan eens wat proberen zonder dat je daarvoor veel hoeft te doen en heel veel risico loopt.
<meta>
Wordt het misschien tijd om alle --of in ieder geval [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.-- Galaxy Nexus topics weer samen te voegen. Of is het eigenlijk beter als we deze discussie gewoon braaf daarnaartoe halen?
</meta>
Het enige wat niet werkt zijn de livestreams van de NOS app. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit op te lossen?
Ik heb het even bij de GN van mijn zusje geprobeerd en daar werken de streams wel, zijn draait ook CM van 3 dagen terug.Heineken schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:28:
Sinds deze week heb ik m'n 2 1/2 jaar ouder GN ook een nieuw leven gegeven. Er draait nu een CM nightly op, en dat met veel tevredenheid. Het toestel is weer snappy, snel en uptodate. Zit me hier nogsteeds even beetje over te verbazen. Kwam van stock af en daar duurde zelfs het laden van de app-list soms al een minuut. Ben helemaal blij dus.
Het enige wat niet werkt zijn de livestreams van de NOS app. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit op te lossen?
Kan het zijn dat je daar Flash of Silverlight voor nodig hebt? Flash staat geloof ik niet meer in de Play Store, maar je kunt het nog wel elders op het Internet vinden. Zorg wel dat het van een betrouwbare bron komt opdat je geen malware binnenhaalt (maar dat weet je als Tweaker).Heineken schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:28:
Sinds deze week heb ik m'n 2 1/2 jaar ouder GN ook een nieuw leven gegeven. Er draait nu een CM nightly op, en dat met veel tevredenheid. Het toestel is weer snappy, snel en uptodate. Zit me hier nogsteeds even beetje over te verbazen. Kwam van stock af en daar duurde zelfs het laden van de app-list soms al een minuut. Ben helemaal blij dus.
Het gaat hier om de NOS app die streams levert, die heeft geen flash of dergelijke nodig.Cerberus_tm schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Kan het zijn dat je daar Flash of Silverlight voor nodig hebt? Flash staat geloof ik niet meer in de Play Store, maar je kunt het nog wel elders op het Internet vinden. Zorg wel dat het van een betrouwbare bron komt opdat je geen malware binnenhaalt (maar dat weet je als Tweaker).
Ik draai de auto-update M8 release en bij mij werken de live streams in de NOS app ook niet, maar in de NPO app doen ze het wel, dus het lijkt me eerder een probleem in de NOS app dan in CM.Heineken schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:28:
NPO1 en NPO3 doen het op dit moment wel, net als andere kanalen. NPO2 wil niet werken. Het is dus idd specifiek een NOS-app probleem. Door de speciale kanalen die ze daar hebben is dat wel jammer dat ze niet te bekijken zijn.Condor70 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:12:
[...]
Ik draai de auto-update M8 release en bij mij werken de live streams in de NOS app ook niet, maar in de NPO app doen ze het wel, dus het lijkt me eerder een probleem in de NOS app dan in CM.
Via Google kom ik meerdere gebruikers tegen die er last van hebben/hadden. Logcat geeft ook een aantal foutmeldingen aan, maar ik helaas weinig mee kan.
Ik kan nog wel in de bootloader en de recovery komen.
In bootloader mode herkent Windows wel de verbinding (Google Galaxy Nexus BootLoader Interface), maar "adb devices" blijft leeg.
In recovery mode werkt "adb devices" wel, maar staat de Galaxy Nexus als "unauthorized" en volgens mij heeft CMW niet de mogelijkheid om mijn adb te autoriseren.
Ik zou graag de data willen redden en een orginele rom terug op het flash geheugen zetten, om deze via recovery te kunnen flashen.
Iemand nog suggesties hoe ik het flash geheugen nog kan lezen en/of schrijven?
[ Voor 19% gewijzigd door Condor70 op 01-10-2014 15:40 ]
Ik kan gelukkig mijn eigen vraag beantwoorden!Condor70 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:52:
Iemand nog suggesties hoe ik het flash geheugen nog kan lezen en/of schrijven?
In fastboot heb ik een temporary recovery (TRWP 2.8.0.1) geboot en die is wel geautoriseerd.
Nee, het wordt nog veel enger.Cerberus_tm schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:40:
Oei, gelukkig! Dat klonk wel eng. Doet hij het nu weer gewoon?
Nadat ik alles er af had gehaald wat ik nodig had heb ik geprobeerd om een nieuwe .zip te pushen, maar dat lukte niet.
Dus dacht ik, dan maar terug naar stock 4.3. Het script gedraaid en alles ging zonder foutmeldingen, maar daarna nog steeds niet booten.
Dus ik nog even terug naar de bootloader en van daar naar recovery. Kom ik tot mijn verbazing terecht in CWM en niet de stock recovery.
Volgens mij is het complete flash geheugen read only en mislukt elke schrijfactie!
Heb je al geprobeerd een factory image via fastboot te flashen?Condor70 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:55:
[...]
Nee, het wordt nog veel enger.
Nadat ik alles er af had gehaald wat ik nodig had heb ik geprobeerd om een nieuwe .zip te pushen, maar dat lukte niet.
Dus dacht ik, dan maar terug naar stock 4.3. Het script gedraaid en alles ging zonder foutmeldingen, maar daarna nog steeds niet booten.
Dus ik nog even terug naar de bootloader en van daar naar recovery. Kom ik tot mijn verbazing terecht in CWM en niet de stock recovery.
Volgens mij is het complete flash geheugen read only en mislukt elke schrijfactie!
Ja, dat is precies wat ik gedaan heb (wat had ik anders kunnen doen?).cypher21 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:24:
[...]
Heb je al geprobeerd een factory image via fastboot te flashen?
De actie duurde veel langer dan normaal, maar gaf geen foutmelding. Na afloop bleek er echter niets gewijzigd!
Op XDA ben ik nog iemand tegenkomen met hetzelfde probleem, maar die werd afgescheept met de melding dat zijn eMMC waarschijnlijk kapot was.
Suggesties?
Als een factory image via fastboot al niet lukt ben ik ook bang dat het einde oefening is...
Iig mooi dat je je data nog kon redden!
Ik kan dus alleen losse bestanden van mijn data partitie halen - niet in de vorm van een backup bestand.cypher21 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:21:
Iig mooi dat je je data nog kon redden!
Heeft iemand ervaring met het terugplaatsen van dergelijke data op een nieuwe telefoon?
nb. Mijn Galaxy Nexus was gewoon jaloers dat ik maandag zijn vervanger besteld had (hopelijk komt 'ie morgen binnen).
En drie maanden later heb ik hetzelfde probleem, aangevuld met random reboots. Zucht. Nou ja, hopen dat een verse flash de levensduur nog een paar maanden (al is 't maar weken) weet op te rekken (en Google in de tussentijd stiekem toch een Nexus 6 mini met een formaat <5" uitbrengt, want ik heb geen idee welke telefoon ik anders zou moeten halen...).Shabbaman schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Ik heb 'm een tijdje geleden geroot (zodat ik er een fix voor de proximity sensor op kon zetten), maar voor zover ik het me kan herinneren heb ik er helemaal geen ROM op gezet (m.a.w. standaard 4.3). Wellicht is dit een mooie aanleiding om eens een andere ROM te proberen: een schone installatie lijkt me haast de enige oplossing.
Overigens bedoelde ik met "traag" niet "goh, m'n telefoon wordt toch wel een dagje ouder" maar "waarom zit ik nu al 6 seconden naar een leeg scherm te kijken".
EDIT: het begon ook midden in een berichtje, in eerste instantie dacht ik dat het aan Swiftkey lag. Ik ga nu lagfix eens graaien. Vandaag overigens nog geen enkele crash, het lijkt dus nogal random.
Ik had, zoals door MaffeMaarten hierboven aangeraden, Fancy Kernel geinstalleerd.Shabbaman schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:07:
[...]
En drie maanden later heb ik hetzelfde probleem, aangevuld met random reboots. Zucht. Nou ja, hopen dat een verse flash de levensduur nog een paar maanden (al is 't maar weken) weet op te rekken (en Google in de tussentijd stiekem toch een Nexus 6 mini met een formaat <5" uitbrengt, want ik heb geen idee welke telefoon ik anders zou moeten halen...).
Echt een wereld van verschil! VEEEEL sneller en zuiniger.
Het enige nadeel is m.i. dat wakeup uit sleep storend lang duurt.
nb. Mijn GN is inmiddels overleden - ik geef geen garanties dat dit niet door Fancy Kernel komt!
ps. Ik zou een Moto G 4G aanraden. Helaas geen Google stock, maar wel veel custom roms.
[ Voor 5% gewijzigd door Condor70 op 07-10-2014 15:20 ]
In ieder geval:
http://www.reddit.com/r/G...laxy_nexus_vs_z3_compact/
http://imgur.com/a/vSnC8#0
Heb zojuist mijn Galaxy Nexus gehercalibreerd om zich met de Z3 Compact te laten meten en hij knalt zomaar de zoveel geprezen Z3 er loeihard uit! Ik ben hard onder de indruk van het scherm dat "maximaal 200 nits kan".
Ook nog nieuwe GPU drivers voor de Galaxy Nexus op de FML ROM. Dit ding is niet dood te krijgen
Mede door de custom roms, en omdat ik het geld op dit moment liever in een laptop stop dan in een nieuwe telefoon, kan ik nog wel even vooruit met mijn GN.
Ik merkte alleen vorige week dat mijn telefoon speaker (dat ding dat je gebruikt tijdens het bellen, niet tijdens het media afspelen) heel slecht is geworden. Echt bijna onverstaanbaar.
Ik heb geen flauw idee wanneer dit is begonnen, want ik bel nu eenmaal niet zoveel meer, ik dacht eerst dat het callcenter dat ik nodig had gewoon een ruk verbinding had.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad en opgelost? Misschien is het wel vocht, een nachtje in de rijst kan sowieso geen kwaad om te proberen.
En als dat niet lukt, denken jullie dat het zin heeft om hem open te schroeven? Of iets met vriezers of ovens te proberen of zoiets spannends?
http://www.ebay.nl/itm/Ho...zeuge&hash=item258f521e52MaffeMaarten schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:29:
Ik heb ondertussen een ander probleem.
Mede door de custom roms, en omdat ik het geld op dit moment liever in een laptop stop dan in een nieuwe telefoon, kan ik nog wel even vooruit met mijn GN.
Ik merkte alleen vorige week dat mijn telefoon speaker (dat ding dat je gebruikt tijdens het bellen, niet tijdens het media afspelen) heel slecht is geworden. Echt bijna onverstaanbaar.
Ik heb geen flauw idee wanneer dit is begonnen, want ik bel nu eenmaal niet zoveel meer, ik dacht eerst dat het callcenter dat ik nodig had gewoon een ruk verbinding had.
Heeft iemand dit probleem al eens gehad en opgelost? Misschien is het wel vocht, een nachtje in de rijst kan sowieso geen kwaad om te proberen.
En als dat niet lukt, denken jullie dat het zin heeft om hem open te schroeven? Of iets met vriezers of ovens te proberen of zoiets spannends?
Vervangen kost nog geen 4 euro, daar ga je niet dood van toch?
Top! Dat kan natuurlijk ook. Dankjewel!Verstekbakker schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:34:
[...]
http://www.ebay.nl/itm/Ho...zeuge&hash=item258f521e52
Vervangen kost nog geen 4 euro, daar ga je niet dood van toch?
http://forum.xda-develope...d-12-beta-builds-t2958865
(Ik raad aan om op de nightly te wachten, deze ROM heeft grote nadelen voor de accu en in mindere mate de performance)
Ik weet dat het een erg vroege versie is, maar even mijn bevindingen in het kort.
Performance, redelijk tot goed, meestal is het redelijk, goed in apps, redelijk in het algemeen je merkt dat de Lollipop animaties echt zichtbaar zijn, blijkbaar te zwaar voor de GN, dus animaties heb ik uit gezet en het was veel beter, toch voor de bevindingen weer aan.
Bereik, hetzelfde niks mis mee.
Apps werken goed, maar ik heb minimal GApps gebruikt, de normale GApps zorgden bij mij voor constante crashes.
Camera werk wel als je een 3rd party app gebruikt.
Accu, waardeloos, vreselijk... een complete ramp.
Nou staat de GN al bekend om slechte accuduur, met CM11 4.4.4 haal je (zonder 3G) rond 2 a 2,5 OST en is de verlies op een nacht ongeveer 2 a 3% per uur.
Deze build heeft daar veel last van, accu gaat normaal met OST 1 uur 45 minuten tot 2 uur mee, maar ik gok dat de GSM chip een fikse bug heeft, op 3G kwam ik niet verder dan net geen 1 uur (1x wel op 1 uur en 2 minuten OST), ik kon dat namelijk meerdere keren binnen die 2 dagen testen.
Stand-by met 3G weet ik niet, met gewoon GSM en wifi is het ook vrij slecht, sowiezo 3% a 5% verlies in stand-by, na een nachtje slapen (van 01:00 tot 09:00) was de accu op 67% de ene nacht, en 62% de andere.
Voor alle tests was de helderheid op auto, locatie op nauwkeurig en synchronisatie uit.
Conclusie, erg leuk dat er een 5.0 rom uitkomt voor de GN, echter is het nog in een erg vroeg stadium, ik zou zelf het normaal kunnen gebruiken als de accu niet zo slecht was, 4x op 1 dag laden met 3G of 3x met normaal gebruik lijkt mij alles behalve fijn, en de dag komt hij puur in stand-by net door.
Het komt vast wel goed, KitKat had ook accu probleempjes en verder was de accuduur van de GN altijd als vrij slecht.
De telefoon heeft vandaag 9 uur aangestaan met 15min screentime, nog 80% accu vol, volgens de battery manager kan hij zo nog 1 dag en 17 uur mee. Dit zonder 3G, alleen wifi aan (sync ook) en natuurlijk gewoon GSM.
Minimale GApps zijn inderdaad vereist omdat het anders niet past in de 700MB RAM.
Los van het ge-emmer met de camera app draait het verder als een trein.
Gelukkig, het is de beta van de CM12 die nog niet uit is maar als die uit zijn, komen de updates wel uit voor via de gebruikelijke manier.
- Ik merkte zelf toch dat mijn werkgeheugen altijd vol was, waardoor alles extreem traag werd.
- Ook laadden de meeste Internetpagina's veel langzamer dan op mijn PC of op een nieuwere telefoon.
- En tijdens het installeren van programma's werd mijn hele telefoon altijd extreem traag.
- In de zon was het scherm niet af te lezen.
- De batterij was altijd leeg. Ook met nieuwe batterij staat hij helemaal onderaan het lijstje van GSM Arena.
- De camera was crappy bij medium licht, maar ik denk dat die van mijn G2 niet veel beter zal zijn, het is allemaal crap.
In bijna alle opzichten is het een grote verbetering.
- Alleen mis ik wel het plastic aan de achterkant, dat bij de Galaxy Nexus goed grip had.
- En het scherm van de Gnex was wel echt veel mooier! Behalve wat semi-ingebrande delen, en vlekkerigheid in witte stukken bij lage helderheid, maar dat was allebei totaal minor en vond ik prima. En behalve de maximale helderheid dus. Het scherm van de G2 heeft veel slechtere kijkhoeken en slechter contrast dan dat van de Gnex: OLED heeft wel echt de toekomst.
- O, en de pogo-pins! Ik kon hem zo in een dok knallen en lekker hard duwen zonder te kijken, zonder vrees dat ik de USB-poort zou beschadigen, wat bij veel toestellen gebeurt. Aan de andere kant hoeft mijn G2 maar om de dag te eten.
Nu staat er Android 4.2.1 op de Galaxy Nexus, maar ik zie dat de laatste beschikbare versie 4.3 is.
Echter als ik controleer op updates, dan worden deze niet gevonden. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Heb je wel de internationale variant?Pusherman_ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:34:
Ik leen tijdelijk even een Galaxy Nexus van een vriend om de tijd te overbruggen dat mijn Nexus 5 gerepareerd wordt.
Nu staat er Android 4.2.1 op de Galaxy Nexus, maar ik zie dat de laatste beschikbare versie 4.3 is.
Echter als ik controleer op updates, dan worden deze niet gevonden. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
TAKJU = If you have a GSM HSPA+ version you bought through the Play Store in the U.S.
YAKJU = GSM HSPA+ version you bought through the Play Store internationally.
(Both TAKJU and YAKJU are updated straight from Google and are the versions getting the OTA right now.)
YAKJU** (two prefixes) = GSM international version from Samsung
MANGURO = Verizion
TORO = Sprint
En dan kan je op https://developers.google.com/android/nexus/images zien wat de laatste Android-versie er van is. Je kan in bepaalde gevallen over naar een andere versie, handige tool om daarvoor te gebruiken is http://www.wugfresh.com/nrt/
[ Voor 7% gewijzigd door Marcel71 op 27-02-2015 10:24 ]
Was zeker in het begin een nuttig topic om te volgen, maar aan al het leuks komt een einde

Over een paar dagen ga ik verder met een Lumia 640
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.