Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Shabbaman schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:07:
[...]

En drie maanden later heb ik hetzelfde probleem, aangevuld met random reboots. Zucht. Nou ja, hopen dat een verse flash de levensduur nog een paar maanden (al is 't maar weken) weet op te rekken (en Google in de tussentijd stiekem toch een Nexus 6 mini met een formaat <5" uitbrengt, want ik heb geen idee welke telefoon ik anders zou moeten halen...).
Ik had, zoals door MaffeMaarten hierboven aangeraden, Fancy Kernel geinstalleerd.
Echt een wereld van verschil! VEEEEL sneller en zuiniger.
Het enige nadeel is m.i. dat wakeup uit sleep storend lang duurt.

nb. Mijn GN is inmiddels overleden - ik geef geen garanties dat dit niet door Fancy Kernel komt!

ps. Ik zou een Moto G 4G aanraden. Helaas geen Google stock, maar wel veel custom roms.

[ Voor 5% gewijzigd door Condor70 op 07-10-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41

ikt

Je kunt je governors aanpassen met bijvoorbeeld Trickster Mod, waardoor je apparaat sneller reageert op interactie en de kloksnelheid omhoog gooit.

In ieder geval:
http://www.reddit.com/r/G...laxy_nexus_vs_z3_compact/
http://imgur.com/a/vSnC8#0

Heb zojuist mijn Galaxy Nexus gehercalibreerd om zich met de Z3 Compact te laten meten en hij knalt zomaar de zoveel geprezen Z3 er loeihard uit! Ik ben hard onder de indruk van het scherm dat "maximaal 200 nits kan". :+

Ook nog nieuwe GPU drivers voor de Galaxy Nexus op de FML ROM. Dit ding is niet dood te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 21:42
Ik heb ondertussen een ander probleem.
Mede door de custom roms, en omdat ik het geld op dit moment liever in een laptop stop dan in een nieuwe telefoon, kan ik nog wel even vooruit met mijn GN.

Ik merkte alleen vorige week dat mijn telefoon speaker (dat ding dat je gebruikt tijdens het bellen, niet tijdens het media afspelen) heel slecht is geworden. Echt bijna onverstaanbaar.
Ik heb geen flauw idee wanneer dit is begonnen, want ik bel nu eenmaal niet zoveel meer, ik dacht eerst dat het callcenter dat ik nodig had gewoon een ruk verbinding had.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en opgelost? Misschien is het wel vocht, een nachtje in de rijst kan sowieso geen kwaad om te proberen.
En als dat niet lukt, denken jullie dat het zin heeft om hem open te schroeven? Of iets met vriezers of ovens te proberen of zoiets spannends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:29:
Ik heb ondertussen een ander probleem.
Mede door de custom roms, en omdat ik het geld op dit moment liever in een laptop stop dan in een nieuwe telefoon, kan ik nog wel even vooruit met mijn GN.

Ik merkte alleen vorige week dat mijn telefoon speaker (dat ding dat je gebruikt tijdens het bellen, niet tijdens het media afspelen) heel slecht is geworden. Echt bijna onverstaanbaar.
Ik heb geen flauw idee wanneer dit is begonnen, want ik bel nu eenmaal niet zoveel meer, ik dacht eerst dat het callcenter dat ik nodig had gewoon een ruk verbinding had.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en opgelost? Misschien is het wel vocht, een nachtje in de rijst kan sowieso geen kwaad om te proberen.
En als dat niet lukt, denken jullie dat het zin heeft om hem open te schroeven? Of iets met vriezers of ovens te proberen of zoiets spannends?
http://www.ebay.nl/itm/Ho...zeuge&hash=item258f521e52

Vervangen kost nog geen 4 euro, daar ga je niet dood van toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 21:42
Top! Dat kan natuurlijk ook. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 19:00
Ik heb deze erg vroege versie van Android 5.0 geprobeerd (CM12) op de Galaxy Nexus van mijn zusje, kon even 2 dagen mee spelen.

http://forum.xda-develope...d-12-beta-builds-t2958865

(Ik raad aan om op de nightly te wachten, deze ROM heeft grote nadelen voor de accu en in mindere mate de performance)

Ik weet dat het een erg vroege versie is, maar even mijn bevindingen in het kort.

Performance, redelijk tot goed, meestal is het redelijk, goed in apps, redelijk in het algemeen je merkt dat de Lollipop animaties echt zichtbaar zijn, blijkbaar te zwaar voor de GN, dus animaties heb ik uit gezet en het was veel beter, toch voor de bevindingen weer aan.

Bereik, hetzelfde niks mis mee.

Apps werken goed, maar ik heb minimal GApps gebruikt, de normale GApps zorgden bij mij voor constante crashes.

Camera werk wel als je een 3rd party app gebruikt.

Accu, waardeloos, vreselijk... een complete ramp.
Nou staat de GN al bekend om slechte accuduur, met CM11 4.4.4 haal je (zonder 3G) rond 2 a 2,5 OST en is de verlies op een nacht ongeveer 2 a 3% per uur.

Deze build heeft daar veel last van, accu gaat normaal met OST 1 uur 45 minuten tot 2 uur mee, maar ik gok dat de GSM chip een fikse bug heeft, op 3G kwam ik niet verder dan net geen 1 uur (1x wel op 1 uur en 2 minuten OST), ik kon dat namelijk meerdere keren binnen die 2 dagen testen.

Stand-by met 3G weet ik niet, met gewoon GSM en wifi is het ook vrij slecht, sowiezo 3% a 5% verlies in stand-by, na een nachtje slapen (van 01:00 tot 09:00) was de accu op 67% de ene nacht, en 62% de andere.

Voor alle tests was de helderheid op auto, locatie op nauwkeurig en synchronisatie uit.

Conclusie, erg leuk dat er een 5.0 rom uitkomt voor de GN, echter is het nog in een erg vroeg stadium, ik zou zelf het normaal kunnen gebruiken als de accu niet zo slecht was, 4x op 1 dag laden met 3G of 3x met normaal gebruik lijkt mij alles behalve fijn, en de dag komt hij puur in stand-by net door.

Het komt vast wel goed, KitKat had ook accu probleempjes en verder was de accuduur van de GN altijd als vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zelfde rom draait mijn vrouw ook. Licht gebruik, extended battery (2000mAh), heb ik een jaar geleden gekocht omdat ik het idee had dat de (sowieso slappe) standaard accu versleten was, sypmtomen zoals hierboven genoemd.

De telefoon heeft vandaag 9 uur aangestaan met 15min screentime, nog 80% accu vol, volgens de battery manager kan hij zo nog 1 dag en 17 uur mee. Dit zonder 3G, alleen wifi aan (sync ook) en natuurlijk gewoon GSM.
Minimale GApps zijn inderdaad vereist omdat het anders niet past in de 700MB RAM.

Los van het ge-emmer met de camera app draait het verder als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-07 23:22
Ik draai al zeker een jaar CyanogenMod zonder problemen, erg tevreden mee. Toch mooi dat een telefoon uit 2011 ruim 3 jaar na release gewoon mee kan draaien :) Ookal is het met een custom rom. Wel een keer de batterij moeten vervangen, maar ach, dat is niet meer dan een APK keuring toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik merk wel dat de accu van mijn zusje GN nu langer gaat na een herinstallatie.

Gelukkig, het is de beta van de CM12 die nog niet uit is maar als die uit zijn, komen de updates wel uit voor via de gebruikelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Fijn, jongens!
  • Ik merkte zelf toch dat mijn werkgeheugen altijd vol was, waardoor alles extreem traag werd.
  • Ook laadden de meeste Internetpagina's veel langzamer dan op mijn PC of op een nieuwere telefoon.
  • En tijdens het installeren van programma's werd mijn hele telefoon altijd extreem traag.
  • In de zon was het scherm niet af te lezen.
  • De batterij was altijd leeg. Ook met nieuwe batterij staat hij helemaal onderaan het lijstje van GSM Arena.
  • De camera was crappy bij medium licht, maar ik denk dat die van mijn G2 niet veel beter zal zijn, het is allemaal crap.
Dit was eigenlijk altijd al zo allemaal (werkgeheugen op het moment dat ik al mijn programma's had geïnstalleerd na een factory reset). Ik heb de switch gemaakt naar een LG G2 32GB, die nog maar €13 extra per maand was bovenop mijn SIM Only (Hollands Nieuwe).

In bijna alle opzichten is het een grote verbetering.
  • Alleen mis ik wel het plastic aan de achterkant, dat bij de Galaxy Nexus goed grip had.
  • En het scherm van de Gnex was wel echt veel mooier! Behalve wat semi-ingebrande delen, en vlekkerigheid in witte stukken bij lage helderheid, maar dat was allebei totaal minor en vond ik prima. En behalve de maximale helderheid dus. Het scherm van de G2 heeft veel slechtere kijkhoeken en slechter contrast dan dat van de Gnex: OLED heeft wel echt de toekomst.
  • O, en de pogo-pins! Ik kon hem zo in een dok knallen en lekker hard duwen zonder te kijken, zonder vrees dat ik de USB-poort zou beschadigen, wat bij veel toestellen gebeurt. Aan de andere kant hoeft mijn G2 maar om de dag te eten.
Het spijt me dat ik jullie moet verraden. Het was mij een waar genoegen; ik heb veel plezier beleefd aan mijn Gnex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 14:36
Ik leen tijdelijk even een Galaxy Nexus van een vriend om de tijd te overbruggen dat mijn Nexus 5 gerepareerd wordt.

Nu staat er Android 4.2.1 op de Galaxy Nexus, maar ik zie dat de laatste beschikbare versie 4.3 is.
Echter als ik controleer op updates, dan worden deze niet gevonden. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pusherman_ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:34:
Ik leen tijdelijk even een Galaxy Nexus van een vriend om de tijd te overbruggen dat mijn Nexus 5 gerepareerd wordt.

Nu staat er Android 4.2.1 op de Galaxy Nexus, maar ik zie dat de laatste beschikbare versie 4.3 is.
Echter als ik controleer op updates, dan worden deze niet gevonden. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Heb je wel de internationale variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 19:04
Inderdaad eerst uitvinden welke versie je hebt. Kan bijv. met Google Play: System Info for Android

TAKJU = If you have a GSM HSPA+ version you bought through the Play Store in the U.S.

YAKJU = GSM HSPA+ version you bought through the Play Store internationally.

(Both TAKJU and YAKJU are updated straight from Google and are the versions getting the OTA right now.)

YAKJU** (two prefixes) = GSM international version from Samsung

MANGURO = Verizion

TORO = Sprint

En dan kan je op https://developers.google.com/android/nexus/images zien wat de laatste Android-versie er van is. Je kan in bepaalde gevallen over naar een andere versie, handige tool om daarvoor te gebruiken is http://www.wugfresh.com/nrt/

[ Voor 7% gewijzigd door Marcel71 op 27-02-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 14:36
tnx ik ga het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
[drama] Ik ga de Galaxy Nexus club verlaten... Mijne begint mij toch te oud te worden, scherm ziet er niet meer uit (er lopen permanent lijnen doorheen, ingebrande menu balk stuc pixels) en de batterij gaat niet meer een halve dag mee bij licht gebruik :'(
Was zeker in het begin een nuttig topic om te volgen, maar aan al het leuks komt een einde ;w [/drama]

Over een paar dagen ga ik verder met een Lumia 640 :)
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.