Ik heb deze erg vroege versie van Android 5.0 geprobeerd (CM12) op de Galaxy Nexus van mijn zusje, kon even 2 dagen mee spelen.
http://forum.xda-develope...d-12-beta-builds-t2958865
(Ik raad aan om op de nightly te wachten, deze ROM heeft grote nadelen voor de accu en in mindere mate de performance)
Ik weet dat het een erg vroege versie is, maar even mijn bevindingen in het kort.
Performance, redelijk tot goed, meestal is het redelijk, goed in apps, redelijk in het algemeen je merkt dat de Lollipop animaties echt zichtbaar zijn, blijkbaar te zwaar voor de GN, dus animaties heb ik uit gezet en het was veel beter, toch voor de bevindingen weer aan.
Bereik, hetzelfde niks mis mee.
Apps werken goed, maar ik heb minimal GApps gebruikt, de normale GApps zorgden bij mij voor constante crashes.
Camera werk wel als je een 3rd party app gebruikt.
Accu, waardeloos, vreselijk... een complete ramp.
Nou staat de GN al bekend om slechte accuduur, met CM11 4.4.4 haal je (zonder 3G) rond 2 a 2,5 OST en is de verlies op een nacht ongeveer 2 a 3% per uur.
Deze build heeft daar veel last van, accu gaat normaal met OST 1 uur 45 minuten tot 2 uur mee, maar ik gok dat de GSM chip een fikse bug heeft, op 3G kwam ik niet verder dan net geen 1 uur (1x wel op 1 uur en 2 minuten OST), ik kon dat namelijk meerdere keren binnen die 2 dagen testen.
Stand-by met 3G weet ik niet, met gewoon GSM en wifi is het ook vrij slecht, sowiezo 3% a 5% verlies in stand-by, na een nachtje slapen (van 01:00 tot 09:00) was de accu op 67% de ene nacht, en 62% de andere.
Voor alle tests was de helderheid op auto, locatie op nauwkeurig en synchronisatie uit.
Conclusie, erg leuk dat er een 5.0 rom uitkomt voor de GN, echter is het nog in een erg vroeg stadium, ik zou zelf het normaal kunnen gebruiken als de accu niet zo slecht was, 4x op 1 dag laden met 3G of 3x met normaal gebruik lijkt mij alles behalve fijn, en de dag komt hij puur in stand-by net door.
Het komt vast wel goed, KitKat had ook accu probleempjes en verder was de accuduur van de GN altijd als vrij slecht.