Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:55

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het unlocken, rooten en flashen van custom roms doe je geheel op eigen risico. Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade aan je toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Inleiding

De Galaxy Nexus is het 3e Nexus toestel dat gereleased is. Nexus Toestellen staan erom bekend dat ze een stock versie van Android draaien. Daarnaast zijn ze ook bedoeld als ontwikkel toestellen. Om deze reden zijn de Nexus toestellen relatief makkelijk te unlocken, waardoor het ook makkelijk is custom roms te flashen.

In dit topic kan je ervaringen met Roms bespreken en eventuele problemen. Wel verwachten we hier van je dat je zelf eerst even zoekt voor je vraagt of roept. Google is daarbij je beste vriend. Verder kan je veel informatie vinden op www.xda-developers.com en ook op www.rootzwiki.com.

Verder is in deze eerste post al informatie te vinden over hoe je je toestel kan unlocken en hoe je custom roms kan flashen. Ook worden er al een paar Roms genoemd, om je op weg te helpen.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om de waarheid hier neer te zetten. Mocht je toch fouten tegenkomen, of toevoegingen hebben, laat het me dan weten.

Graag in dit topic alleen zaken bespreken met betrekking tot Custom Roms en Firmware. Voor de bij het toestel geleverde rom/software graag naar het Google Galaxy Nexus topic gaan.

Update:
Er is ook een Toolkit beschikbaar op XDA. Deze automatiseert de stappen voor je. Ik heb deze zelf nooit gebruikt, maar hij schijnt goed te werken.

Unlocken

Update:
Er is ook een Toolkit beschikbaar op XDA. Deze automatiseert de stappen voor je. Ik heb deze zelf nooit gebruikt, maar hij schijnt goed te werken.

Let op: Ik heb dit stappenplan geschreven nadat ik zelf mijn toestel unlocked heb. Dat betekent dat ik misschien een stap kan vergeten!

Hieronder de stappen om je toestel klaar te maken voor het flashen van een custom rom vanaf een Windows machine. Ik heb zelf geen Mac of Linux (als dagelijks OS), dus geen handleiding voor die OSen, tenzij iemand me verteld hoe het daar zou moeten.

0. Voordat je begint
  • Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen.
  • Lees eerst alle stappen goed door voordat je ze ook echt uit gaat voeren.
  • Maak een backup van alle gegevens op je telefoon die je belangrijk vind. Zorg ervoor dat deze gegevens op je PC staan, of een andere plek van waar je ze weer op je toestel kan zetten!
  • Ik noem de opslag ruimte die je hebt een SD kaart, ook al zit er geen sd kaart in het toestel. Hiermee bedoel ik die ±14GB aan opslagruimte die je hebt als je je toestel via USB op je pc aansluit.
1. Downloaden en installeren drivers
De eerste stap is het downloaden van drivers. Deze drivers zijn nodig om straks wat commando's uit te voeren. De drivers kan je hier (registratie nodig) of via Google vinden.Download en installeer deze drivers. Ik heb deze informatie uit dit topic.

2. Downloaden fastboot/adb/recovery
Fastboot is een programma dat wordt geleverd met de android SDK. Met dat programma kan je via de command prompt toegang krijgen tot een bepaald gedeelte van je telefoon (bron). Dit heb je nodig om je telefoon te "unlocken". De galaxy nexus is gemaakt om te unlocken. We hebben dus geen hack nodig.

Download het dit pakketje. Hierin vind je fastboot, een recovery image (leg ik later uit) en adb (leg ik niet uit, kan handig zijn als je later wat problemen tegenkomt. Update: Hele korte uitleg in deze post.)

Pak dit bestand uit naar een locatie die je makkelijk kan bereiken via de command prompt. C:\Android is een goede locatie.

3. Unlocken toestel
Let op: Er is een root methode, waarmee je je toestel niet hoeft te unlocken en dus ook niet al je data kwijt raakt. Deze is alleen voor mensen die op Android 4.02 zitten. Klik hier voor meer info. Dank aan _Calvin voor zijn post hierover. Ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn... Dus lees het goed door voor je iets doet! Onderstaande methode heb ik (en velen met mij) wel uitgevoerd.
Zoals ik al vermeldde in stap 2 is de Galaxy Nexus gemaakt om te unlocken en een andere bootloader te flashen.
Sluit je toestel aan op je pc met de USB kabel
Schakel je toestel uit
Houd nu de volume up EN de volume down knop ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op de aan/uit knop van je toestel. Je komt nu in de bootloader.

Open een command prompt, navigeer naar de map waarin je net alle bestanden hebt uitgepakt. Type hier in:
code:
1
fastboot-windows devices

Als het goed is zie je nu een paar letters en cijfers op je pc scherm staan. Zie je niets, dan is je telefoon niet herkend. Verzeker je ervan dat je drivers goed zijn geïnstalleerd.
Deze stap verwijdert alle data op je toestel! Ook die van je "SD-kaart/je 16GB geheugen"!
type nu in
code:
1
fastboot-windows oem unlock

Je ziet nu op je telefoon de vraag of je zeker weet dat je alle data wilt verwijderen. Je kan nu nog nee zeggen...
Selecteer "yes" door op een van de volume knoppen te drukken en druk daarna op de aan/uit knop om je keuze te bevestigen.
Na een paar tellen keert je telefoon terug naar de bootloader. Als het goed is zie je nu in het rood staan dat je toestel LOCK STATUS: UNLOCKED is.

4. Root?
Als je op de stock image/ROM wilt blijven, maar wel root wilt, dan kan je de deze stap uitvoeren. Ga je toch een ROM flashen, dan is deze stap niet nodig!
De image nodig voor rooten hebben we net al gedownload. Voor het volgende commando uit om je toestel te rooten:
code:
1
fastboot-windows boot boot.superboot.img

Je toestel herstart nu naar Android en installeert wat bestanden. Dit kan wel tot 15 minuten duren. Daarna zal je toestel weer herstarten. Nu moet je relatief snel weer in Android zijn en je toestel kunnen gebruiken.

5. Installeren custom recovery
Je hebt een custom recovery nodig om de zip bestanden die je nieuwe ROM bevatten te kunnen flashen. Dit gaat niet op de stock recovery! Hier gaan we Clockworkmod installeren. Als je goed in het uitgepakte mapje hebt gekeken zie je een bestandje recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img Deze gaan we nu op het toestel zetten.
Type het volgende commando in:
code:
1
fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img

Als het goed is stuurt je pc nu wat data naar je toestel.
Als op je pc staat "Okay", dan kan je met de volume knoppen "Recovery" selecteren. Bevestig met je aan/uit knop.

Je zit nu in de recovery. Omdat we nog geen rom hebben gedownload kan je nu nog geen nieuwe rom flashen. In het volgende hoofdstuk zal ik uitleggen hoe dat moet.

Nu kan je met de volume knoppen omhoog en omlaag navigeren naar reboot. Bevestig met de aan/uit knop. Je toestel zal nu rebooten naar een Stock android.

Bron:
Engelstalige how to

XeNeRgY heeft wat linkjes naar filmpjes geplaats. Bedankt daarvoor:
Installeren drivers
Unlocken en Rooten
Installeren custom rom

Customroms

Installeren ROMs
In de vorige stappen heb je een recovery geflashed, maar je hebt nog geen ROM om te flashen. Roms kan je onder andere vinden op XDA-Developers.com. Denk eraan dat je een GSM toestel hebt en dat je dus GSM roms moet downloaden absoluut geen CDMA roms. Deze zijn niet gemaakt voor ons toestel!

Als je eenmaal een ROM gevonden hebt download deze dan en plaats deze op een plekje op je "sd-kaart"
Je hebt je PC niet nodig om een ROM te flashen. Dat gaat allemaal op je toestel.

De meeste Roms downloaden automatisch al je apps bij de eerste boot. Je instellingen voor die apps ben je dan wel kwijt, maar je hoeft niet handmatig al je apps te downloaden.

1. Boot naar je bootloader.
Dit kan je doen door je toestel uit te schakelen, de volume up en down knop tegelijkertijd in gedrukt te houden. Druk dan tegelijkertijd op de aan/uit knop. Je komt nu in de bootloader. Navigeer nu naar Recovery met de volume up/down knoppen en bevestig met de aan/uit knop.

2. Maak een backup
Om er zeker van te zijn dat je terug kan naar de situatie zoals die nu is (een werkende rom, met al je apps/gegevens) is het aan te raden een backup te maken. Deze backup wordt opgeslagen op je sd kaart/interne opslag. Dit kan je als volgt doen:
navigeer naar backup and restore en daarna naar backup. Er zal geen bevestiging gevraagd worden! er wordt nu meteen een backup gemaakt.

Je kan op dezelfde manier een restore doen. Backups worden weggeschreven met datum/tijd. Tip: Hernoem je backups nadat je nieuwe rom geboot is. Dit kan handig zijn als je meerdere backups bewaard hebt. Deze worden opgeslagen in de map /sdcard/clockworkmod/backup. Elke backup heeft zijn eigen datum en tijd. Het schijnt dat je bij renamen van deze mappen geen spaties moet gebruiken. Ik gebruik nooit spaties bij het hernoemen, dus kan dat niet bevestigen/ontkrachten.

3. Wipe
Met een wipe "formateer" je een bepaald gedeelte van je toestel. Een android toestel is opgedeeld in verschillende "partities". Met een wipe kan je een bepaalde partitie herstellen van wijzigingen. Wil je meer weten over de partities klik dan hier.

Als je een nieuwe rom flashed, dan voor je een "wipe data/factory" reset uit. Hierna kan je via advanced ook je dalvik cache wipen. Dit is nodig zodat je nieuwe rom goed werkt en geen restjes van een oude rom bevat.

Alternatief op wipen: Via "mounts and storage" /System /Data en /Cache formatteren. Daarna kan je via "advanced" in het hoofdmenu ook je dalvik cache wipen.

Als je je rom update (dus een nieuwe versie van je rom), dan is het vaak genoeg om alleen cache en dalvik cache te wipen/formatteren. Meestal informeert de maker van de ROM je wel wat handig is te doen.

4. Installeren/Flashen nieuwe ROM
Na het wipen kan je je nieuwe rom flashen. Dit kan door vanuit het hoofdmenu te gaan naar "Install zip from sdcard" en dan "choose zip from sdcard". Navigeer nu naar de plaats waar je rom is opgeslagen en installeer deze.

Nu kan je rebooten (ga naar het hoofdmenu en kies voor "Reboot".

Je nieuwe rom wordt nu gestart. Vaak duurt de eerste boot wat langer dan je gewend bent.

Een aantal roms:
De meeste roms zijn te vinden op XDA-developers.com of op rootzwiki.com. Ga daarnaartoe voor de nieuwste roms en actuele versies.

Hieronder een paar roms die op het moment van maken van dit topic beschikbaar waren.

AOSP (Android open source project) roms zijn roms die de rommaker zelf gecompileerd heeft van de Android broncode. Vaak zijn standaard roms, met wat extra's erin van de maker zelf.

EaglesBlood: USP: Lockscreen met unlock naar SMS, telefoon en camera.

AOKP (Android Open Kang Project): Quick settings menu in je statusbar + batterijbesparende modus als optie (switch naar 2g als je scherm uit is), T9 dialer uit CM9 alpha

MIUI Een rom gemaakt door Chinezen. Leek voorheen heel erg op iOS. Tegenwoordig heeft het zijn eigen uiterlijk. Verschilt heel veel van de andere AOSP roms. Voor meer info en screenshots kan je kijken op http://miuiandroid.com/ De ICS versie hebben ze opnieuw gebouwd, met features die mij ICS moeten passen.

De Engelse vertaling wordt gemaakt door miuiandroid.com. Nederlandse versie is te vinden op miui.nl

Non AOSP
Deze roms zijn gebaseerd op firmware die door Google gereleased is op het toestel, vaak via een OTA.

MCR (Modaco custom rom): Gemaakt door Paul o Brien. Heeft vaak als eerste nieuwe versies van Rom's, ook gelekte versies. Hij verwerkt daar dan delen van in zijn rom. Paul kwam als eerste met een Facebook synch fix. Paul ondersteund voor zover ik weet de meeste devices niet lang. Via een eigen "keuken" kunnen betalende gebruikers zelf een rom samenstellen met of zonder onderdelen die zij erin willen hebben.

ARHD (Android Revolution HD): Standaard roms, met wat extra's erin. Focus op stabiliteit en kleine verbeteringen. Verwacht geen zwaar aangepaste rom.

Radio/Firmware:
De radio/firmware is verantwoordelijk voor het leggen van een verbinding met het GSM netwerk en je wifi. Firmware verschilt per regio, omdat het netwerk in elke regio anders is.
XXKK6 XXKL1 XXLA2 is momenteel (31-03-2012) de nieuwste versie voor ons.

Wil je meer weten over de benaming van de radio's en welke je het beste kan hebben, kijk dan hier of kijk in het topic van je ROM. Vaak wordt daar ook vermeld welke radio het beste is.

Relocken

Ik wil ook hier weer benadrukken dat je alles eerst goed moet lezen en er zeker van bent dat je dit wilt. Mocht er iets fout gaan, dan is dat je eigen schuld!
Onderstaand is geschreven door Ti2 in deze post (Bedankt! en ook bedankt voor het maken van de GOT opmaak).

Als je om wat voor reden dan ook (je Galaxy Nexus moet onder garantie terug naar leverancier, t is een zooitje geworden met roms flashen en je komt er niet meer uit/ gebricked) terug wilt naar een schone lei - de stock Galaxy Nexus zoals ie was toe je m uitpakte en voor het eerst opstartte- volg dan de volgende stappen:

Let op: Ik heb dit stappenplan geschreven nadat ik zelf mijn phone terug heb gezet naar stock ICS 4.0.2/ heb ge-unroot en heb gelocked . Dat betekent dat ik misschien een stap kan vergeten!

Hieronder de stappen om je toestel klaar te maken voor het terugzetten van van de stock ICS rom/ unrooten/ locken vanaf een Windows machine. Ik heb zelf geen Mac of Linux (als dagelijks OS), dus geen handleiding voor die OSen, tenzij iemand me verteld hoe het daar zou moeten.

0. Voordat je begint
  • Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen.
  • Lees eerst alle stappen goed door voordat je ze ook echt uit gaat voeren.
  • Maak een backup van alle gegevens op je telefoon die je belangrijk vind. Zorg ervoor dat deze gegevens op je PC staan, of een andere plek van waar je ze weer op je toestel kan zetten!
  • Ik noem de opslag ruimte die je hebt een SD kaart, ook al zit er geen sd kaart in het toestel. Hiermee bedoel ik die ±14GB aan opslagruimte die je hebt als je je toestel via USB op je pc aansluit.
1. Juiste Drivers
Verzeker je ervan dat je de juiste adb- en fastboot drivers hebt geïnstalleerd (dit is waarschijnlijk het geval - gezien dit topic!)

2. Downloaden images
Ga naar de site Google Support for Nexus Phones and Flagship Devices en download de laatste factory image voor je phone - voor ons is dat Maguro. Download het .zip bestand, check de md5 sum en pak het uit in de \adroid-sdk-platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat!).

Het uitgepakte bestand staat in een nieuwe aangemaakte map: \android-sdk\platform-tools\yakju-icl53f. Hierin staan (op moment van schrijven) de volgende bestanden:
  • flash-all.sh
  • bootloader-maguro-primekk15.img
  • radio-maguro-i9250xxkk6.img
  • image-yakju-icl53f.zip
Kopieer de laatste 3 bestanden naar de \android-sdk\platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat).

Open het flash-all.sh bestand met bijvoorbeeld kladblok en noteer welke fastboot commands erin staan (negeer de sleep 5 commands)

3. Back to stock
Ga naar de command-promt, check of de adb driver je phone ziet (adb devices), zo ja typ [adb reboot bootloader] om naar de bootloader te gaan. Check of fastboot je drivers herkent (fastboot devives).

Typ vervolgens de commands in de volgorde zoals die in het bestand flash-all.sh staan en wacht met het volgende commando totdat de vorige is afgerond:
code:
1
2
fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekk15.img
fastboot reboot-bootloader
code:
1
2
fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk6.img
code:
1
fastboot -w update image-yakju-icl53f.zip

4. A: stock ICS, unlocked
Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop; je phone reboot nu naar de stock ICS - zoals je m kreeg! (nog wel unlocked!). Een hele schone lei :) :)

4. B: stock ICS, locked

(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)

Ga in plaats van 4. A: stock ICS, unlocked, na de laatste commando in punt 3. meteen door met de volgende commando's:
code:
1
2
fastboot oem lock

Nu staat er bij status weer: LOCKED

Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop; je phone reboot weer en is unrooted & gelocked!

Bron:
Engelstalige how to
YouTube how to

Succes!

Changelog

14-07-2012
Link toegevoegd naar Toolkit (onder kopje inleiding)

31-03-2012
Link toegevoegd naar XXLA2 radio.
Tekst toegevoegd onder Roms: Roms te vinden op xda en op rootzwiki

Link naar MIUI gewijzigd naar Engelstalige rom (miuiandroid.com)
Link toegevoegd naar Nederlandstalige MIUI.

02-03-2011
Bij unlocken tekst toegevoegd over rooten zonder unlocken. Dank aan _Calvin.

28-01-2012
In stuk van Ti2 (Relocken) in het dikgedrukt ook titels toegevoegd ipv alleen nummers.

27-01-2012
Stuk van Ti2 toegevoegd over relocken toestel
Linkjes gewijzigd (Megaupload werkt niet meer)
Eigen plaatje gemaakt als titel (gewoon met Paint.net, dus niet zeuren :P) en ook plaatjes voor changelog en Relocken toegevoegd.
Gedeelte over "wipen" aangepast. Nu gewoon wipe data/factory reset, ipv alles los formatteren.

15-01-2012:
Linkje naar korte uitleg over ADB toegevoegd.

14-01-2012:
Radio/Baseband XXKL1 toegevoegd.

31-12-2011:
Link naar MIUI rom toegevoegd.

29-12-2011:
Uitleg over "SD kaart" toegevoegd (stap 0 unlocken)
Filmpjes toegevoegd (na laatste stap unlocken) (dank aan XeNeRgY)
Link naar AOKP aangepast naar rootwiki ipv xda
Toegevoegd dat de optie wipe data factory reset voor andere mensen niet de "SD kaart" wiped.

20-10-2014
Plaatjes werkten niet meer als headers.. Vervangen door standaard headers

[ Voor 255% gewijzigd door BooYooToo op 20-10-2014 12:45 . Reden: Koppen aangepast. Van plaatjes naar headers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Dit is mijn eerste OP. Ik sta open voor voorstellen verbeteringen etc. Mocht je willen helpen de OP de onderhouden laat het dan weten. Ik weet nog niet hoe het allemaal werkt, maar ik moet er wel uitkomen.

Ik zal de OP nog uitbreiden en wat opfraaien. Ik denk dat het voor dit moment voldoende is om Custom roms te bespreken. Gedaan.... Toch best een flink karwei. Heb opeens veel meer respect voor mooie OP's

[ Voor 59% gewijzigd door BooYooToo op 28-12-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 14:09
Goed bezig! Ik ga binnenkort ook maar weer eens klussen aan mijn GN! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Grozno

acts without consequence!

Het lijkt me goed om in de TS een NL handleiding om te unlocken/flashen en een lijst ROMs op te nemen, anders is de meerwaarde ten opzichte van XDA wat klein denk ik.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Grozno schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:56:
Het lijkt me goed om in de TS een NL handleiding om te unlocken/flashen en een lijst ROMs op te nemen, anders is de meerwaarde ten opzichte van XDA wat klein denk ik.
Bedankt!

Ik heb in de OP opgenomen dat ik dat nog ga toevoegen. Eerst even eten. Heb de OP gemaakt net nadat ik van werk kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:55
Goede OP! Vult zichzelf wel aan de komende tijd. Ik zal mijn steentje proberen bij te dragen.

Mijn GN is nog maagd, maar rooten zal ik zeker doen. Custom ROM twijfel ik nog over, maar wellicht kan ik overtuigd raken door dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 20:38
Tip voor de Windows gebruikers: kopiër AdbWinApi.dll, AdbWinUsbApi.dll, adb.exe en fastboot.exe naar je c:\windows dir.
Dan hoef je niet elke keer naar de c:\$MapMetADBenFastboot\ maar zijn adb en fastboot vanaf elke locatie beschikbaar in command prompt.

Verder, indien je dit nog niet bezit, in dit topic zijn de nieuwe bootloader en radio te vinden.
je kan in het bootloader scherm zien welke versie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooie start! Ben blij dat er een custom rom topic is, ook al heb ik de GN pas sinds vanmiddag :) Draai dan ook al sinds vanmiddag de Maguro Milestone rom. Bevalt tot nu toe goed en het hele unlocken en rooten was een peace of cake.

Wat ik nog zoek is een optie om je LCD Density te verkleinen, dat had ik op mijn Desire HD wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
DrNizeGuy schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:08:
Tip voor de Windows gebruikers: kopiër AdbWinApi.dll, AdbWinUsbApi.dll, adb.exe en fastboot.exe naar je c:\windows dir.
Dan hoef je niet elke keer naar de c:\$MapMetADBenFastboot\ maar zijn adb en fastboot vanaf elke locatie beschikbaar in command prompt.

Verder, indien je dit nog niet bezit, in dit topic zijn de nieuwe bootloader en radio te vinden.
je kan in het bootloader scherm zien welke versie je hebt.
Nee, dat is een wanoplossing. Verander dan je PATH variabele als je dit wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Nette OP. Staat zo n beetje alles is wat je nodig hebt om te rooten en te flashen. Valt weinig aan toe te voegen.. ;)

Wat betreft het openen van de prompt is het volgende misschien wel handig:

Voor Windows7 kan je een permanente rightclick 'open command prompt here' realiseren door de reg aan te passen.

http://windows7themes.net...-command-prompt-here.html

In de map waar adb etc staat kan je dan als je op de map staat meteen met je rechtermuisknop de cmd openen.
XeNeRgY schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:17:
[...]

Wat ik nog zoek is een optie om je LCD Density te verkleinen, dat had ik op mijn Desire HD wel.
Zou daar zeer terughoudend mee zijn.

Ga met root-explorer naar:

/system en mount deze partitie R/W. Zoek de build.prop en hou deze ingedrukt. Dan krijg je een pop-up. Kies voor 'open in text editor'. Zoek de regel: ro.sf.lcd_density=320, en verander die naar behoefte. Ik las dat 280 echt het laagste is wat zonder problemen ging, maar hang mij er niet aan op.

Of de applicatie LCD-density ook werkt op de GN durf ik niet te zeggen.

[ Voor 43% gewijzigd door 210667 op 28-12-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Thx voor de uitleg! Wil het eigenlijk eens proberen op bijvoorbeeld 300. Is het mogelijk een hardwaredefect te creeëren als je te laag gaat of heb je in het slechtste geval een niet werkende rom en moet je terug naar je Nandroid? Ben nu wel benieuwd aangezien je het toch wel een beetje afraadt.

Op zich is de density standaard niet heel verkeerd op de GN, maar op de Desire HD (standaard 240) ging ik naar 190. Maakt bijvoorbeeld Whatsapp net wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hier wordt het density verhaal uitgebreid besproken..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392089

Verder doet de Nexus eigenlijk bij apps die niet echt geschikt/gemaakt zijn voor het scherm aan 'upscaling' De NOS-teletekst app is daar een prima voorbeeld van.

Mocht het fout gaan, dan kan je altijd weer de rom flashen zonder wipe o.i.d. De build.prop is dan weer origineel

[ Voor 17% gewijzigd door 210667 op 29-12-2011 00:00 ]

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00

J-P

Syntax erro....

Dank je voor de OP. Heb nog geen nexus maar dat zal niet lang meer duren.
Ik heb 1 opmerking over je OP. Bij stap 3 meld je het volgende :
Deze stap verwijdert alle data op je toestel! Ook die van je "SD-kaart"!

aangezien de nexus geen sd kaart heeft lijkt de tweede zin in dit topic een beetje overbodig.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

210667

Bij het unlocken van de bootloader met: 'fastboot-windows oem unlock', kan bij sommige builds de data op het geheugen gewist worden. Vandaar even de inhoud backuppen.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00

J-P

Syntax erro....

210667 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:01:
Bij het unlocken van de bootloader met: 'fastboot-windows oem unlock', kan bij sommige builds de data op het geheugen gewist worden. Vandaar even de inhoud backuppen.
Snap ik, maar niet die op de sd-kaart want die heeft de nexus niet.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

210667

Bij toestellen zonder sdcard wordt over het algemeen het geheugen als zodanig geduid. De meesten weten dan wel waar je het over hebt...maar dit zeveren is redelijk off-topic.

On-Topic.. O-)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 14:08
Geweldig, blij dat dit topic er nu is, ik had de OP zeker niet beter kunnen doen :)

• XeNeRgY
  • Niet online
210667 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:01:
Hier inderdaad ook alles kwijt, daarom maar direct nadat ik de GN binnen had deze procedures uitgevoerd, anders moet je 2x alles instellen. Nog een tip voor de mensen die bij dit commando blijven wachten op 'waiting for device'. Ondanks dat ik in Device Manager prima de ADB driver zag staan na het connecten van mijn GN, bleef mijn toestel toch hangen. Een reboot van de PC en telefoon deed wonderen.

Wellicht nuttig voor de OP: er zijn drie filmpjes beschikbaar waarin stap voor stap wordt getoond hoe je de ADB drivers installeert, je telefoon unlockt + root en een custom rom flasht.

Voor de meesten zijn vooral de ADB en custom ROM filmpjes onnodig, maar ik vond het toch prettig op een nieuw toestel te zien hoe het uitgevoerd dient te worden.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Ik zat even te zoeken, maar kon zo 1, 2, 3 niets vinden over unlocken/rooten vanaf een Mac. Alleen een script van Paul O'Brian.

Ik wacht zelf met een custom rom nog op CM9 denk ik. :)

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik wil ook CM9, de Cyanogen settings in je settings menu zijn echt awesome.

• BooYooToo
XeNeRgY schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:12:
Ik wil ook CM9, de Cyanogen settings in je settings menu zijn echt awesome.
Ik ben zelf aan het wachten op MIUI. In de tussentijd lijkt AOKP voor mij een fijne rom. Heeft ook een quicksettings menu in de statusbar. Dat is eigenlijk het enige dat is mis aan de stock rom.

Ik heb zelf wel een issue met deze rom (versie Milstone 1), nadat ik de batterij besparende functie gebruikt heb en weer uitgezet heb. Hij leek de instellingen toch half te onthouden oid. Ik had dus af en toe last van een wegvallende verbinding. Ik heb de settings weer terug gezet en de functie weer aan en uit gezet. Nu lijkt alles het weer goed te doen...

• -TheNose-
MIUI is ook een geweldige ROM idd, maar ik vind de hele android 4 interface ook wel erg gelikt. MIUI is vaak toch teveel Aaiphone.
Hoop dat je bij CM9 ook de standaard launcher terug kan zetten, die standaard ADW launcher is echt ruk (doe dan ADW ex).

• BooYooToo
-TheNose- schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:30:
MIUI is ook een geweldige ROM idd, maar ik vind de hele android 4 interface ook wel erg gelikt. MIUI is vaak toch teveel Aaiphone.
Hoop dat je bij CM9 ook de standaard launcher terug kan zetten, die standaard ADW launcher is echt ruk (doe dan ADW ex).
De nieuwe CM heeft een eigen launcher. Die hebben ze Trebuchet genoemd. Kijk in dit XDA topic.

• -TheNose-
faizoel schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:35:
[...]

De nieuwe CM heeft een eigen launcher. Die hebben ze Trebuchet genoemd. Kijk in dit XDA topic.
Hey dat wist ik niet! Eindelijk van die ADW shit af dus. Net als MIUI gewoon een eigen launcher. :)
Ik ga het linkje gelijk bekijken, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hoe kan je je phone nu usb mounten als hij in recovery mode zit?

USB storage krijg ik een foutmelding:
"unable to open ums lunfile"

Als je namelijk full wiped dan verwijderd hij namelijk alles, ook je interne opslag (opgeslagen ROM, die je wou flashen).

Edit: Heb nu ARHD en moet zeggen dat deze ROM uiterst stabiel draait! Geen lag gehad etc.
FC's alleen app related.

Ga vandaag eens Open Kang Project proberen inclusief de ARHD Super Wipe Lite (wiped alleen je data)

[ Voor 30% gewijzigd door murphylee op 30-12-2011 10:26 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Nee hoor, als je de filmpjes volgt die ik hierboven postte dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
murphylee schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:18:

Als je namelijk full wiped dan verwijderd hij namelijk alles, ook je interne opslag (opgeslagen ROM, die je wou flashen).

Edit: Heb nu ARHD en moet zeggen dat deze ROM uiterst stabiel draait! Geen lag gehad etc.
FC's alleen app related.

Ga vandaag eens Open Kang Project proberen inclusief de ARHD Super Wipe Lite (wiped alleen je data)
Ik gebruik ook altijd super wipe lite, voor ik naar een andere rom ga... Volgens mij werkt het gewoon goed. Nooit iets van mijn extra opslagruimte kwijt geraakt. En ik lees overal ook dat mensen geen probleem hebben met de "wipe data/factory reset" optie, dus waarom ik die ene keer dat ik hem gebruikte een probleem had weet ik niet.

Wat betreft USB weet ik niet. Ik heb gelezen dat mensen met ADB bestanden pushen naar het toestel.

adb push [bestandsnaam] /sdcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38

spaceboy

Op grote hoogte

Ah, goed topic. Die ga ik volgen. Maar als ik het zo goed lees zijn er ei-gen-lijk nog geen noemenswaardige ROM's voor de GN?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

murphylee schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:18:

[...]
USB-mounten in de recovery gaat niet op de GN. Er zit namelijk geen fysieke sdcard in. Dat die optie er wel in zit komt omdat de recovery een generieke recovery is voor alle toestellen. Misschien komt er in de toekomst nog een recovery die het wel ondersteund. Het wachten is op Koush

Een 'full' wipe zal het opslaggeheugen[sdcard] niet wissen. Dat doet alleen maar het commando: 'fastboot oem unlock' tijdens het root-proces.

Full wipen kan je doen met dat .zipje Super_Wipe_Lite. Beter is om het gewoon in de recovery te doen met de opties aldaar aanwezig:

Wipe Dalvik-cache
Format /system, cache, data en tot slot wipe data/factory-reset. Dan is ie ook echt schoon.. ;)

Daarna kan je gewoon de rom flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door 210667 op 30-12-2011 14:38 . Reden: typoos. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
spaceboy schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:32:
Ah, goed topic. Die ga ik volgen. Maar als ik het zo goed lees zijn er ei-gen-lijk nog geen noemenswaardige ROM's voor de GN?
Volgens mij begint het onderscheid tussen de verschillende roms nu wel zichtbaar te worden. Langzaam aan krijgt elke rom zijn eigen extra's, al dan niet gekopieerd van een ander. Sommigen zitten in de broncode al wat wijzigingen door te voeren, zoals het lockscreen, of quick settings.

Ik heb daardoor nu al als favoriet AOKP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Er is ook een MIUI rom.

Nog in alpha, maar de basis telefoon functies schijnen te werken.

Ben deze nu aan het downloaden en installeren.

Edit:
Geïnstalleerd, maar niet alles verliep vlekkeloos... Uiteindelijk kon de camera geen fotos maken, omdat de internal storage niet herkend werd. (heeft de ontwikkelaar als known issue neergezet).
En de rom voelde niet echt vlot aan. Daarnaast was het ICS instellingen menu aanwezig en niet het MIUI instellingen menu.

Al met al een goede start, maar voor mij nog niet de dagelijkse rom.

[ Voor 41% gewijzigd door BooYooToo op 31-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Nice! Miui is altijd een van mijn favorieten geweest.

Heb overigens al een aantal keren geen bereik gehad. Netwerk compleet weg. Zou kunnen door de 3G/2G switch in de Maguro ROM dus heb deze maar even uit gezet. Kijken of dit verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 21:36
Net een rom uit Paul's kitchen (Modaco.com) gebakken en geflashed. Ben eigenlijk nog op zoek naar een losse T9-dialer die ik kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Mischien kan je de dailer uit dit gebruiken. is wel voor een andere rom, maar het kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Reverted to AOSP Dialer, T9 was too unstable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny79
  • Laatst online: 30-03 21:36
jammer... thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55
Android Market: exDialer - Apps op Android Market

werkt prima voor T9! en je kan alvast wennen aan miui ;)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ga toch maar een andere ROM flashen. Maguro Milestone heeft bij mij meerdere keren per uur dat mijn mobiele netwerk compleet wegvalt. Net 4x geprobeerd te bellen, maar steeds binnen een minuut viel de verbinding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
XeNeRgY schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:17:
Ga toch maar een andere ROM flashen. Maguro Milestone heeft bij mij meerdere keren per uur dat mijn mobiele netwerk compleet wegvalt. Net 4x geprobeerd te bellen, maar steeds binnen een minuut viel de verbinding weg.
Ik heb gisteren een full wipe gedaan en v12 (via rootzwiki) erop gezet, na even MIUI geprobeerd te hebben. Nu heb ik geen last van een wegvallende verbinding...

Ik had ook op de Eaglesblood versie last van een wegvallende verbinding en die heeft geen update meer gedaan van zijn rom. Dus ik houd het voorlopig even op v12 van AOKP/Maguro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik weet niet of ik V12 heb gebruikt, maar de Maguro versie die ik geprobeerd heb (4.0.3 stable) had wel dit probleem. Nu ARHD er op gezet en gaat tot nu toe nog goed, geen wegvallende verbindingen gehad. Merk wel dat ARHD minder smooth is (browser hapert, terwijl Maguro echt super vloeiend liep) en het scherm lijkt nu minder mooi op low brightness. Hopelijk is CM9 snel volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
ARHD was inderdaad super stabiel, maar heeft nog geen 4.0.3 (moet om een of andere reden toch altijd de nieuwste versie hebben), maar had inderdaad voor mij ook als nadeel dat het af en toe haperde.

Ik zie overigens net dat ik ook op AOKP/maguro weer een weggevallen verbinding had...

Ik probeer vanavond wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

210667 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:15:...]
USB-mounten.....

Full wipen kan je doen met dat .zipje Super_Wipe_Lite. Beter is om het gewoon in de recovery te doen met de opties aldaar aanwezig:
Thx voor de reply :)
Met het zipje heb ik ook geen problemen ondervonden!
faizoel schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:34:
Ik zie overigens net dat ik ook op AOKP/maguro weer een weggevallen verbinding had...
Ik probeer vanavond wel iets anders.
Hier heb ik ook last van :S
Ik ga eens een andere radio proberen.. kijken of dat helpt!

Edit: de maguro-i9250xxkk6 dus (stock is de xxkk1)

[ Voor 3% gewijzigd door murphylee op 02-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Hebben jullie ook een constante FC met ADW Launcher wanneer je widgets wilt resizen? Ben nu maar over op Go Launcher maar die is minder fijn qua instellingen. Dacht eerst dat het aan Maguro zou liggen, maar op ARHD werkt het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
murphylee schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:47:
Knip
Hier heb ik ook last van :S
Ik ga eens een andere radio proberen.. kijken of dat helpt!

Edit: de maguro-i9250xxkk6 dus (stock is de xxkk1)
Ik heb zelf ook XXKK6 heb deze ook een 2e keer geflashed, maar geen verbetering... Laat maar weten of het bij jou wel werkt. Misschien helpt het als ik eerst terug ga naar XXKK1 en dan weer XXKK6.

Edit: @XeNeRgY: Wegvallende verbinding was bij mij niet tijdens het bellen, maar als ik het toestel aan zette, of een poos gebruikte, dan viel de verbinding gewoon weg, geen 3g, geen gprs. Op die momenten probeerde ik niet te bellen, dus weet niet of het ook invloed had op GSM verkeer. Ik heb zelf wel probleemloos kunnen bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door BooYooToo op 02-01-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Is iemand hier al dapper genoeg geweest voor de CM9 nightlies? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1398495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Normaal zou ik dapper genoeg zijn, maar heb de tel nu in 1 week tijd al van 2 verschillende custom roms voorzien en heb eigenlijk wel even genoeg mijn launcher pro ingesteld :) Er zijn overigens nog erg veel bugs, dus heel bruikbaar lijkt het me niet.

Voor wat betreft het wegvallen van netwerk/verbinding in de 4.0.3 roms lees ik zojuist:

q: Why am I getting random data drops (GSM)?
a: It would seem that users using older modems (KK1 for instance) are getting data drops with 4.0.3. Please be sure to update your modem if you're getting this issue!

Balen dat ik dit pas vond nadat ik ARHD heb geflasht en compleet ingesteld heb (launcher pro met custom icons etc.), al ben ik er niet zo van om mijn radio te flashen. Wel ben ik minder tevreden over ARHD dan de Maguro build. Om de een of andere reden is het scherm minder mooi (ik zie meer pixels), de browser minder snel en de batterij eerder leeg.

Als CM9 nu eens uit kwam dan wist ik het wel. nu twijfel ik om radio te flashen en terug naar Maguro te gaan of toch ARHD nog even te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
XXKK6 Werkt voor mij uitstekend, inprincipe is het veilig om je radio te flashen, daar hoef je niet bang voor te zijn. En als je titanium backup gebruikt, kan je in één keer je apps + instellingen terug zetten. Je zal alleen nog de widgets opnieuw moeten toevoegen.

CM9 heb ik nog niet geprobeerd, laat ze eerst maar is met een officieële versie komen.
Ik draai nu IML74K build 6 van bigxie met de franco kernel en dat draait erg smooth, stabiel en goede accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ga het toch maar doen. Op mijn DHD ook regelmatig radio's geflashed dus dat moet wel goed komen. Heb inderdaad de XXKK6 gevonden als opvolger van mijn XXKK1 dus dat zou de goede moeten zijn. Zodirect maar eens fastboot aanslingeren :). Aangezien ik dan toch terug ga naar de Maguro ROM denk ik dat ik CM9 maar eens probeer even tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Gisteren de XXKK6 geflasht en tegenlijkertijd de franco kernel erbij mee gepakt :)
Kan nu nog niets zeggen over de bevindingen dus dat zal ik later deze week hier neerzetten!

GNexus
aokp_maguro_build12
XXKK6
Franco kernel-nightly#8
Trebuchet Launcher

Edit: ben alleen aan het wachten op Swype voor de GN met NL woordenboek. (is via via een swype beschikbaar echter zonder nl onstersteuning)

[ Voor 25% gewijzigd door murphylee op 03-01-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Zojuist ook de 12 build geflasht, maar krijg continu een FC melding van chinese tekens dus ben nu opnieuw aan het flashen en anders ga ik terug naar de Milestone versie. Radio XXKK6 in elk geval geflasht. Reflash nu ook. Nu hopen dat ik geen connectie drops meer heb met de nieuwe radio.

Ook een custom kernel geflasht, maar moet nog even uitzoeken wat daar nu het nu van is. Snap dat een kernel bepaalde features heeft zoals overclock of undervolt, maar blijkbaar moet je daarvoor dan nog wel apps (Setcpu) voor installeren?

[ Voor 44% gewijzigd door XeNeRgY op 03-01-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DrNizeGuy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:17:
XXKK6 Werkt voor mij uitstekend, inprincipe is het veilig om je radio te flashen, daar hoef je niet bang voor te zijn. En als je titanium backup gebruikt, kan je in één keer je apps + instellingen terug zetten. Je zal alleen nog de widgets opnieuw moeten toevoegen.

CM9 heb ik nog niet geprobeerd, laat ze eerst maar is met een officieële versie komen.
Ik draai nu IML74K build 6 van bigxie met de franco kernel en dat draait erg smooth, stabiel en goede accu duur.
Een RC dan, een officiele (stable) build zal misschien nog wel 2 mnd duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
XeNeRgY schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:13:
Zojuist ook de 12 build geflasht, maar krijg continu een FC melding van chinese tekens dus ben nu opnieuw aan het flashen en anders ga ik terug naar de Milestone versie. Radio XXKK6 in elk geval geflasht. Reflash nu ook. Nu hopen dat ik geen connectie drops meer heb met de nieuwe radio.

Ook een custom kernel geflasht, maar moet nog even uitzoeken wat daar nu het nu van is. Snap dat een kernel bepaalde features heeft zoals overclock of undervolt, maar blijkbaar moet je daarvoor dan nog wel apps (Setcpu) voor installeren?
Setcpu is niet nodig als jezelf niets aan wilt passen. In dat geval pakt het de waardes zoals diegene die de kernel gecompiled heeft als standaard. Wil jezelf overclocken, de governor of de vcore aanpassen (indien enabled) dan kan dat met setcpu.
-TheNose- schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:54:
[...]

Een RC dan, een officiele (stable) build zal misschien nog wel 2 mnd duren.
Correct, ik bedoel iets officieëls vanuit het CM team gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Setcpu is niet nodig als jezelf niets aan wilt passen. In dat geval pakt het de waardes zoals diegene die de kernel gecompiled heeft als standaard. Wil jezelf overclocken, de governor of de vcore aanpassen (indien enabled) dan kan dat met setcpu.
En bedoel je dan dat een custom kernel die deze functies ondersteunt benodigd is om zelf met bijvoorbeeld SetCPU je instellingen te wijzigen en dat het verschil met de stock kernel is dat dit niet kan? Of kan dit met beide kernels maar bevat een custom kernel reeds voorgedefinieerde instellingen door iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Volgens mij kan je met de stock kernel alleen de governors veranderen. Maar ook dit is weer verschillend: gebruik je de stock van android of de stock die bij de custom Rom zit.. vaak zijn die laatste kernels ook al getweaked. Maar via xda kan je setcpu gratis downloaden. Je kan het beste gewoon ermee spelen. Kijk alleen uit met de voltages!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DrNizeGuy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Correct, ik bedoel iets officieëls vanuit het CM team gereleased.
Geen KANG release dus, ik durf het nu ook nog niet aan hoor. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Vanmiddag mijn radio geflasht naar XXKK6, Maguro Build 12 opnieuw geflasht met 'bijbehorende' custom kernel en tot heden geen wegvallende verbinding gehad, dus het probleem leek inderdaad in XXKK1 te zitten icm 4.0.3. Maguro Build is toch een stuk vloeiender en uitgebreider qua opties dan ARHD. Batterij gaat ook veel langer mee. ARHD zat ik na 12 uur gebruik op zo'n 60%, terwijl ik nu na 12 uur nog 73% heb en op deze lading mijn rom geflasht en alles gedownload en ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:31
Om er zeker van te zijn dat je geen wegvallende verbinding hebt kan je naar Instellingen -> accu en dan op Mobiel stand-by drukken.. daar staat het aantal procent wat je 'offline' bent geweest(zonder zonder signaal)

Ik merk dat als ik HSDPA wil dat hij veel wegvallende verbinding heeft(je kan dit 'opeisen' door het aan tepassen in het speciale testmenu dat door te bellen naar *#*#4636*#*# te bereiken is)

Als je in dat menu onder telefooninformatie kijkt en hem op WCDMA only zet blijft hij op HSDPA zoveel mogelijk, alleen dan merk ik dat het signaal te slecht is om vast te houden, op GSM(GPRS verbinding) only heb ik overal wel volledig signaal..

[ Voor 3% gewijzigd door incomer op 04-01-2012 22:57 . Reden: Stukje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Over wegvallende verbinding bij AOKP-Milestone/Franco kernel #8, kan ik het volgende zeggen. Ik had altijd mijn screen-off staan op 1 minuut en de powersave optie in het rom-menu ook op 1 minuut. Heb toen van die laatste 5 minuten gemaakt, en sinsdien is er geen probleem meer met de dataverbinding die wegvalt en alleen maar terug komt na het aan/uit-zetten in vliegtuigmodus. Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik heb die setting ook maar aangezet en aangepast. Kijken of dit werkt.

Ik heb al 4 keer XXKK6 geflashed en blijf er last van hebben. Misschien ook wel een reden dat de uitrol van 4.03 naar de Galaxy Nexus gestaakt is? Dus dat er ergens een fout zit in de source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
ik heb zojuist CM9 er toch maar eens opgezet, heb op mijn vorige telefoon SE Xperia X10 ook vele nightlies gehad en hierop gaat flashen veel makkelijker dus ik ga het eens proberen. heb nu de nieuwste rom en gapps er op gezet. alles lijkt op het eerste gezicht goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een backup van mijn apps te maken voordat ik root heb? Ik heb niet zo'n zin om alles opnieuw te installeren, maar zolang ik nog geen root heb, werkt titanium natuurlijk ook niet. Iemand een suggestie?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Volgens mij is dat niet mogelijk nee.

Heb overigens geen enkele connection drop meer gehad sinds de XXKK6 flash. Nu draait Maguro 4.0.3. als een zonnetje. Na 14 uur nog 68% batterij over dus dat is ook meer dan prima.

[ Voor 71% gewijzigd door XeNeRgY op 05-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je moet eerst je bootloader unlocken en daarmee wordt je alles op je tel gewist. Tenminste, dat zeggen ze.
Je kan proberen te roote volgens dit zonder je bootloader te unlocken, maar ik denk niet dat het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 14:08
Maverick schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:23:
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een backup van mijn apps te maken voordat ik root heb? Ik heb niet zo'n zin om alles opnieuw te installeren, maar zolang ik nog geen root heb, werkt titanium natuurlijk ook niet. Iemand een suggestie?
Gewoon appbrain gebruiken, werkt meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Het fijne van titanium Backup is dat ook je instellingen per app worden opgeslagen. Appbrain download volgens mij alleen je apps. Dat doen de meeste Roms ook automatisch na het inloggen op je google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
jasring schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:56:
ik heb zojuist CM9 er toch maar eens opgezet, heb op mijn vorige telefoon SE Xperia X10 ook vele nightlies gehad en hierop gaat flashen veel makkelijker dus ik ga het eens proberen. heb nu de nieuwste rom en gapps er op gezet. alles lijkt op het eerste gezicht goed te werken.
Ben benieuwd naar je ervaring met deze rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Nieuwe touch based Clockworkmod recovery (Alpha fase)

Ik ga deze denk ik vanavond wel uitproberen.

Edit: Alpha ipv beta.

[ Voor 11% gewijzigd door BooYooToo op 06-01-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
-TheNose- schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 07:14:
[...]

Kan er wel alvast iets over zeggen ;) Heb hem nu een week of wat draaien en het is echt al een stabiele en prettige rom. Er zitten al 2 extra menus in bij de instellingen, 1 voor Trebuchet launcher en 1 voor CM settings. Bij beide zijn nog niet alle functies actief, deze zullen er langzaam inkomen. Het is een 4.0.3 rom dus de accuduur is wat verbeterd ten opzichte van voorgaande versies. En je hebt in je app drawer de mogelijk de apps te sorteren (op naam en op datum van installatie).
Is het beter dan bijvoorbeeld de AOKP? Nee, een feature als FB sync zit er bijvoorbeeld nog niet in. Ook is de rom nog niet af, dat merk je aan bijvoorbeeld de lege CM settings. Maar: Is het een vooruitgang ten opzichte van stock? Ja! Het is perfect als daily driver, reuze stabiel en enorm smooth (bijvoorbeeld live wallpapers zonder lag). En de extra functies die ze inbouwen zijn echt van meerwaarde. Dus ik kan hem zeker aanraden. :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
[...]

[/quote]
van mij ook nog maar even m`n eerst eervaring. en ik kan eigenlijk bevestigen wat net ook al werd gemeld. zeker de accu lijkt een stuk verbeterd. ik had met AOKP watproblemen met wegvallen van data en accu maar CM bevalt me tot nu toe prima. ik hoop dat er snel wat meer ondersteuning komt maar dat zal wel niet zo heel lang meer duren.

ik heb na 11uur gemiddeld gebruik nog 61% accu over met heel de dag wifi aan met ongeveer 50% van de tijd ook daadwerkelijk verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Welke cyanogenmod rom hebben jullie het over? Want er zijn meerdere 'kangs' van verschillende developers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Ik denk Jasring ook, maar ik draai in ieder geval die van Euroskank (wie verzint zo'n naam???): zie hier. (en deze video geeft ook wel een goede indruk. Is wel van een week of wat geleden, maar laat de rom goed zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:32
Zojuist stock versie 4.0.2 met radio xxkk6 erop gezet maar daar zit iets niet helemaal lekker. Er is flink wat lag en dan met name in de app/widget drawer.
Snel weer terug gegaan naar 4.0.1 en dan maar weer kijken.

Draait iemand al ARHD voor langere tijd? Wat zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Heb ARHD twee dagen gedraaid en werkt prima, maar is minder smooth dan Maguro rom en ik vind batterij ook niet heel sterk. Na 14 uur had ik nog 34% over, terwijl ik op de maguro dan rond de 65% zit. Ook heeft ARHD geen FBsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
mbroeders schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:18:
Ik denk Jasring ook, maar ik draai in ieder geval die van Euroskank (wie verzint zo'n naam???): zie hier. (en deze video geeft ook wel een goede indruk. Is wel van een week of wat geleden, maar laat de rom goed zien)
die heb ik idd ook. en bevalt me prima na een avond redelijk intensief gebruik nu nog 40% over na 14 uur totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-04 22:40

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik draai al 3 dagen ARHD - geen problemen. Nova launcher ook geinstalleerd voor wat meer icon space en het limiteren van het aantal home screens (5->2 is zat voor mij) - voor de rest is het gewoon eigenlijk de stock launcher, min of meer net als Trebuchet (sp?)

De battery saving features van Meguro komt doordat hij o.a naar 2G terugschakeld als je screen uit staat.
Dit kan je ook onder ARHD met een bepaalde script (sorry geen link, wel ergens tegen gekomen) om advanced power features te krijgen. Daarnaast is er ook een script voor ARHD om de CPU van 700 mhz in idle/lock terug te brengen naar 350mhz. Combineer deze twee en je hebt een vrij goede up-time zou ik zeggen.

Dat gezegd te hebben, vind ik de stock battery life met ARHD ruim acceptabel. Ik zit op 40% aan het einde van de dag met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Even iets heel anders:
Maguro is volgens mij de codename van de GalaxyNexus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
faizoel schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:44:
Even iets heel anders:
Maguro is volgens mij de codename van de GalaxyNexus...
Klopt.. Maguro en Toro waarvan de laatste de codename is voor de LTE versies.

Ik draai nu sinds vandaag een custom rom, build 12 van Open Kang project te samen met de xxkk6 radio.
Kan er nog niet veel zinnigs over zeggen na een paar uur maar tot dusver heb ik er een positieve ervaring mee, igg. geen rare dingen gehad.

Zijn er hier meer mensen die de xxkk6 radio al geflashed hebben? Het schijnt dat deze o.a voor betere accuduur en ontvangst zorgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
Ja klopt, maar is bij iedereen anders, voor mij werkt de KL1 radio op het moment het best.. L staat voor de 12de maand is dus een nieuwere versie, en werkt voor mij ook beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Heeft iemand hier al ervaring met de Villain rom? Wat zijn je ervaringen?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Gisteren die Touch recovery gebruikt en moet zeggen dat het toch wel fijn is dat je keus hebt om of de hardware knoppen, of de software knoppen te gebruiken. Het lettertype is niet zo fijn...

Ook even een nieuwe MIUI gebruikt. Alles zou moeten werken, maar mijn market crashte als ik een app wilde installeren (uit de mijn apps lijst). Er is nu weer een nieuwere versie op rootzwiki, maar die heb ik niet geprobeerd.

Daarna even de Kang van CM9 geprobeerd, maar daar had ik weer het probleem dat de wallet app bleef FCen. Niet gezocht naar een oplossing, want het was weer laat.

Ik ben nu weer terug naar build 14 van AOKP.

Zoals het er nu naar uitzag waren er NOG niet zoveel extra's in CM9. Ook de settings in de status bar van CM 9 vind ik er wat minder uitzien dan die in AOKP.

De MIUI rom was nog niet zo vloeiend als deze zou moeten zijn. Dat heeft mij doen besluiten dat ik toch maar een paar builds afwacht.

Het lijkt er overigens op dat RootzWiki.com voor de meeste roms nieuwere versies heeft dan XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Even een korte 'ik kom met de deur in huis vallen'-vraag; CM9, draait dat nu al?

Heb zojuist mijn SGS weggedaan en ga mijn i9250 waarschijnlijk morgen of
overmorgen halen. Als fervent Cyanogenmod gebruiker wil ik natuurlijk ná
unboxing meteen Cyanogenmod flashen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ja en nee. vanuit CM is er nog geen "officiële" release, maar er is wel een KANG versie. Topic op XDA hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Beetje á la ICS op de SGS1 dus :). Zal topic even checken, thanks.
Draai je het zelf ook of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ik draai momenteel radio baseband XXKK6, nieuwste bootloader PRIMEKL01, AOKP-maguro build 14 Rom met de Franco kernel. Voor deze rom draaide ik IML74K Android 4.0.3 Build 7 waar ik erg over te spreken was, alleen had deze een drain probleem. Is inmiddels weer verholpen maar had geen zin om te wachten. AOKP draait ook erg smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik zit op dit moment te klooien met titanium backup. Dit zodat ik wat verschillende roms uit kan proberen zonder er te veel werk aan te hebben.

Nu denk ik iets te weten, maar heb er graag bevestiging over....
Bij een backup van een app kan ik external data ook backuppen. Maar bijvoorbeeld bij GTA3 is dat ruim 400mb. Das wat te veel natuurlijk. Maar ik wil wel mijn savegames bewaren natuurlijk. Wordt dit door Titanium backup wel meegenomen als ik de external data niet backup? (hoort dat gewoon bij "gewone" data?) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Laatst online: 21-04 21:16
kun je eigenlijk ook een andere kernel flashen als je de standaard rom draait?

heb al gezocht maar kon eigenlijk niet zo veel daarover vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

@ Maverick: Zolang je niets van je interne opslag verwijderd blijven je save games gewoon staan :)
Zodra je je phone wiped verwijderd het alleen je launcher van gta 3. Deze bevat zo'n 19 mb.
Vertrouw je dit niet dan kan je nog altijd handmatig je save game naar je pc kopiëren.
Deze staat onder.. Interne opslag --> Android > data > com.rockstar.gta3 > file
(Sf1 t/m 9)

@ thve zolang je root + cwm heb, moet dit mogelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
murphylee schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:54:
@ Maverick: Zolang je niets van je interne opslag verwijderd blijven je save games gewoon staan :)
Zodra je je phone wiped verwijderd het alleen je launcher van gta 3. Deze bevat zo'n 19 mb.
Vertrouw je dit niet dan kan je nog altijd handmatig je save game naar je pc kopiëren.
Deze staat onder.. Interne opslag --> Android > data > com.rockstar.gta3 > file
(Sf1 t/m 9)
Je bedoelt dat een wipe mijn foto's enzo niet verwijderd? De Nexus heeft toch geen SD kaart, hoe maakt hij dat onderscheid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Maverick schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:59:
[...]

Je bedoelt dat een wipe mijn foto's enzo niet verwijderd? De Nexus heeft toch geen SD kaart, hoe maakt hij dat onderscheid dan?
De Nexus heeft geen externe sd kaart, dat klopt. Maar bij een wipe wordt het mount-point /mnt/sdcard (oftewel de interne sd kaart) genegeerd. Je kunt dus gerust een volledige wipe doen, de gebruikersdata die op de interne sd kaart staat, blijft volledig bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Laatst online: 21-04 21:16
@murphylee

heb nu een aantal kernels geflasht maar met allemaal blijft hij hangen bij het google logo.

blijkbaar gaat het toch niet zo goed met een standaard rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
En dagje cm9 gedraaid, maat dat is nu nog niet zo soepel als aokp is. Op cm9 geen last gehad van een weg vallende verbinding. Nu toch terug naar aokp, maar met ugkl1 en mijn bootloader naar primekl01. Dit lijkt de weg vallende verbinding gefixt te hebben...

Ik hou het nog en dag in de gaten.

[ Voor 2% gewijzigd door BooYooToo op 11-01-2012 08:04 . Reden: Zin en spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
thve schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:44:
@murphylee

heb nu een aantal kernels geflasht maar met allemaal blijft hij hangen bij het google logo.

blijkbaar gaat het toch niet zo goed met een standaard rom
Het gaat goed, alleen je moet kijken waar de kernel voor geschikt is.. Jou standaard rom is 4.0.1 of 4.0.2, en de meeste kernels zijn alleen geschikt voor 4.0.3.. Van Faux is voor elke versie eentje beschikbaar en van Jame Bond is voor 4.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Het valt me op dat ARHD haast niet meer geupdate wordt, de laatste update is van 22 december. Nu valt dat nog best mee qua tijd, maar ARHD zit nog op 4.0.2. dus er zou volgens mij nog voldoende mogelijk zijn qua updates. Zelf gebruik ik geen ARHD maar het valt me toevallig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

XeNeRgY schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:
Het valt me op dat ARHD haast niet meer geupdate wordt, de laatste update is van 22 december. Nu valt dat nog best mee qua tijd, maar ARHD zit nog op 4.0.2. dus er zou volgens mij nog voldoende mogelijk zijn qua updates. Zelf gebruik ik geen ARHD maar het valt me toevallig op.
XeNeRgY, hoe bevakt de Galaxy Nexus tot nu toe? Ik weet dat jij van een Desire HD komt, dus ik vraag het jou even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
XeNeRgY schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:
Dat komt omdat hij zijn rooms baseert op Google releases voor het toestel. Als 4.03 via ota wordt uitgerold zal hij ook naar die versie gaan.

Verder heeft hijtoevallig op de 10e en update gedaan. Die kan je vinden op rootzwiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-04 22:40

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik draai al een dag of 4 de volgende configuratie:

- ARHD 2.1.2 (ICS 4.02) - ja er is al een ARHD 2.1.3 maar dat is minor update (meer de rom apps ge-update)
- James bond 1.3 ghz kernel i.s.m. set CPU undervolted settings.
- Advanced power options (zodat je kan rebooten of direct naar recovery booten, handig!)
- Nova launcher beta 10
- Black exodus theme
- XXKK6 baseband

100% stabiel, lekker rap en een goede batterij leven.
Ik haal 2 dagen onder normaal gebruik makkelijk en dan heb ik nog pak en beet 5% power over en moet hij echt aan de lader. Ik kan deze combinatie in ieder geval aanraden, maar smaken verschillen.

Wat is normaal gebruik? Normaal gebruik bij mij is : Screen auto brightness, Muziek luisteren in OV naar/van werk, Wi-Fi aan op kantoor/Thuis, maar Wi-Fi uit tijdens OV. Twitter/Gmail/Exchange/Facebook hebben push update aan staan waar ik zelf ook updates mee doe, mails schrijf en wat SMS-jes verstuur en gemiddeld 30 mins per dag bel en gemiddeld 100 whatsapp berichten. Airplane mode als ik slaap (wat een gewoonte van me was om niet s'nachts gebeld te worden i.v.m werk en niet zozeer uit batterij overwegingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Booth schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 02:05:
[...]

XeNeRgY, hoe bevakt de Galaxy Nexus tot nu toe? Ik weet dat jij van een Desire HD komt, dus ik vraag het jou even ;)
Klopt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn DHD voor een erg mooi bedrag kon verkopen, ondanks dat ik dit een enorm fijne telefoon vond. Ook de community was nog steeds erg actief dus vond het best een gok om over te stappen. Daarnaast vind ik de Samsung toestellen lelijk en had ik de GN nog niet in het echt gezien.

Anyway, abonnement verlengd en getwijfeld tussen GN en Sensation en dan is de GN toch wel interessanter. Mijn ervaring tot nu toe is erg goed. Het toestel zelf is erg mooi omdat de voorkant volledig van glas is en je daarom het 'goedkope' Samsung plastic niet ziet. De achterkant had van mij minder opvallend gemogen maar het oogt niet heel goedkoop.

De GN is erg snel vergeleken met de DHD. Qua batterij maakt het niet veel verschil, ik doe nu ook 2 dagen met 1 batterijlading net als met de DHD. Het scherm van de GN is briljant, zelf heb ik weinig last van korreltjes of vreemde pixels op lage brightness, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen. ICS is ook erg fijn, al was dit voor mij geen reden om over te stappen want dat kon ik op de DHD ook draaien.

De GN heb ik 5 min aangehad om te kijken of hij goed functioneerde en toen direct een custom ROM er op gezet. Het unlocken en rooten was veel eenvoudiger dan op de DHD.

Samenvattend zijn de verschillen tussen de DHD en GN imo niet zo heel groot, behalve de andere specs. Het scherm is groter en mooier en de tel is sneller. Het is dat ik mijn abo moest verlengen anders had ik de DHD nog gehad. Als ik nu een nieuw toestel had mogen kiezen zou het echter wel de GN zijn.

Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

XeNeRgY schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:29:
Het is dat ik mijn abo moest verlengen anders had ik de DHD nog gehad.
Sinds wanneer moet je een abonnement verlengen? Je mag verlengen; als je dat niet doet loopt je huidige abonnement gewoon elke keer een maandje door. Het niet zo dat je telefoon ineens niet meer werkt en je je nummer kwijt bent als je niet verlengt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Klopt wel, alleen alle kortingen als je die al had dus niet. Daarom zal bij sommigen de noodzaak aanwezig [moeten] zijn hun abbo te verlengen of te vernieuwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:12
Zijn er en Kernels uit, geschikt voor ARHD, met overlock voor cpu en gpu?
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste