Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht leuk om even te melden dat er sinds een paar dagen nieuwe AOSP en CyanogenMod ROMs uit zijn op basis van Marshmellow met een revolutionair nieuw geheugenbeheer. Hierdoor is het volledige RAM ter beschikking van het OS wat o.a. multitasking weer vlot heeft getrokken. Twee dev's en met iemand van Texas Instruments op de achtergrond hebben dit mogelijk gemaakt. Mijn GN is herboren met grote dank aan deze mannen. Android M draait hier nu als een trein op mijn 4 jaar oude smartphone.
The Contiguous Memory Allocator (CMA) makes it possible for device drivers to allocate big contiguous chunks of memory after the system has booted.
The main difference from the similar frameworks is the fact that CMA allows to transparently reuse memory region reserved for the big chunk allocation as a system memory, so no memory is wasted when no big chunk is allocated. Once the alloc request is issued, the framework will migrate system pages to create a required big chunk of physically contiguous memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
Thanks voor deze info 2fish. Ik heb een GN liggen waarvan ik het glas nog moet vervangen. Binnenkort maar eens een poging wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem!

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LNKfU2z.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/54u69Ja.png

Zoals je kunt zien, is er 993 MB RAM beschikbaar voor het OS. Met een hele rits aan apps open is er nog steeds 250 MB RAM vrij. Multitasking gaat soepel en ik hoef niet meer zoals voorheen de meeste apps te sluiten om nog enigszins vlot te kunnen werken. Er zitten nog wat kinderziektes in de nieuwe roms zoals een camera die soms ineens niet meer start. Daar wordt echter hard aan gewerkt. Al met al is er een klein wonder verricht voor dit oude beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wow, dank voor de info! Misschien ga ik mijn GN ook maar eens afstoffen en voorzien van Marshmallow. Geheugen was inderdaad het grootste probleem; naast de accuduur was dit voor mij de belangrijkste reden om een nieuwe telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

Mijn Z3 Compact is maar weer eens naar Sony toe, dus ik gebruik sinds een weekje de goeie ouwe Galaxy Nexus weer.

Ik kan bevestigen dat de nieuwe builds van Ziyan (ik gebruik AOSP) echt geweldig werken! Ik heb geen kinderziekten opgemerkt. Wel mis ik kernel opties om over te klokken en om het scherm te kalibreren, maar daarbuiten kan ik niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Is dat Cyanogen Marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oftewel CM 13. Let wel dat die rom itt wat ik eerder schreef nog niet over de nieuwe CMA beschikt. Ik raad op dit moment AOSP aan. Persoonlijk heb ik meer met AOSP dan met CM en andere roms omdat die lekker basic is. CM krijgt in een later stadium wel de CMA. Volgens mij CM 12 en Zmod ook, beide op basis van Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels zijn er nieuwe updates uit. Er is o.a. hardwarematige versnelling van encryptie/decryptie toegevoegd. Zowel AOSP als CM13 bevatten nu alle performance enhancements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Is er een stabiele Android 6 (of hoger) ROM die door SafetyNet heen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
My-life schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:16:
Is er een stabiele Android 6 (of hoger) ROM die door SafetyNet heen komt?
Met of zonder root? Een cleane aosp ROM zonder SuperSU zou volgens mij gewoon erdoorheen gaan. Anders moet je verschillende de su hide opties of rooten met magisk uitproberen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb een unroot uitgevoert en daarna een factory reset. De SafetyNet check in Magisk blijft rood, maar de app waarom het gaat werkt nu wel.
Ik heb deze ROM nu geïnstaleerd, werkt toch wel verrassend goed: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3297218
Ben wel benieuwd of LineageOS ook officieel komt voor de GN.

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 02-02-2017 09:29 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste