Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Eerste CM 10.2 nightly's: nieuws: Cyanogenmod begint verspreiding van eerste Android 4.3-builds

Ook voor de Galaxy Nexus: http://get.cm/?device=maguro
gapps: http://goo.im/gapps

Vanaf CM 10.1 (of ouder) wordt een full wipe aangeraden.

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 14-08-2013 09:42 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:14
Ik heb 'm even geflashed en de niet-officiele nightly was - gebaseerd op de eerste indruk - stabieler dan dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:16:
Ik heb 'm even geflashed en de niet-officiele nightly was - gebaseerd op de eerste indruk - stabieler dan dit :P
En wat is er precies onstabiel aan deze officiële nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Trebuchet, Focal crashes :)

Focal ziet er trouwens wat gek uit, zijn er nog tweakers die dit flashy effect hebben? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5DIwKUC2AoL1keJTuBAmuYCJ/thumb.png

Edit: Oh, en op de frontcamera staat alles ondersteboven }:O

[ Voor 92% gewijzigd door filenox op 14-08-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:42

Laguna

Connaisseur

Ik ben momenteel een aantal roms aan het proberen, maar nog geen rom tegengekomen waar je bij "Quiet hours" uitzonderingen kan instellen. Ik weet dat dit ook met apps gedaan kan worden, maar zou mooi zijn als dit ingebouwd zit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 15:42
Ik mis die quiet hours echt enorm als ik een rom heb die dat niet heeft ingebakken. Hoewel ik eigenlijk naar een nog slimmere variant op zoek ben, waarbij je via een widget een knop kan hebben waar je op drukt als je quiet hour in moet gaan en dat hij automatisch op een vooringestelde tijd weer uit gaan. Zo kan ik dus als ik later ga slapen dan normaal ook nog 'bereikbaar' blijven. Helaas nog geen dergelijke app/rom gevonden.

Wat voor uitzonderingen ben jij naar op zoek Laguna?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Als in een whitelist van mensen waarvoor je altijd bereikbaar wil zijn, volgens mij heeft geen enkele rom dit ingebouwd zitten. De app Google Play: Silence heeft wel potentie:
Things to look forward to:
- The ability to "whitelist" certain contacts, so that their calls always come through no matter what the phone is set to
Laatste update dateert echter van 22 juni jl. Silent time kan het wel mee, maar interface is zwaar verouderd (met beide apps kan je overigens doen wat jij wil).

Overigens loop ik ook tegen iets anders aan met AOPK, waarbij je de status bar en nav bar transparant kan maken met als resultaat dat je scherm een stuk groter lijkt. Echter is er geen mogelijk bij AOPK om de Google zoekbalk te verwijderen (behalve de app Google Search uit te schakelen), dit kan weer wel met launchers als Apex of Nova alleen daarmee worden de balken weer solid ipv transparant :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Dat laatste kan je volgens mij weer in nova instellen, ik heb het in ieder geval wel werkend gehad met aokp en nova prime. Nu op 4.3 dus kan niet voor je testen

Strava

• filenox
Op zoek naar een stock-look maar met betere prestaties (zowel als batterijduur)?
Kijk dan maar eens naar Android Revolution HD. oOo

De prestaties zijn beter dan bij CM (vooral batterij) maar een mogelijkheid om de toggles aan te passen mocht er wel in imho, ik gebruik nu PowerToggles.. in een custom ROM :X

• Prulleman
ik ga PA nog eens een kans geven, de laatste x vond ik het nogal bloated allemaal, maar hopelijk heb ik over een weekje mijn nieuwe N7, en op een daar zie ik wel toegevoegde waarde :)

Verder ben ik erg happy met fancy kernel, die bevalt op snelheid en accu prima.

Strava

• Smarron
  • Laatst online: 04-05 23:12

Smarron

The bend

Ik ben altijd een Domination gebruiker geweest, echt een heerlijke rom op basis van CM met alle leuke features van PA en AOKP gemerged. Jammer genoeg is de ontwikkelaar gestopt en zit ik nog op 4.2.

Nu is er een rom PAC-Man die verder is gegaan waar Domination is gestopt en vanaf 4.3 is begonnen. Ik ga zeer binnenkort hier naartoe overstappen!

Ik heb vorige week trouwens nog heel even de laatste PA geprobeerd, maar voor de 2e keer weer binnen een dag mee gestopt. Ik gebruik teveel features die wel in Domination zaten en niet in PA.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• filenox
filenox schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:51:
Op zoek naar een stock-look maar met betere prestaties (zowel als batterijduur)?
Kijk dan maar eens naar Android Revolution HD. oOo

De prestaties zijn beter dan bij CM (vooral batterij) maar een mogelijkheid om de toggles aan te passen mocht er wel in imho, ik gebruik nu PowerToggles.. in een custom ROM :X
Opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:25:
Dat laatste kan je volgens mij weer in nova instellen, ik heb het in ieder geval wel werkend gehad met aokp en nova prime. Nu op 4.3 dus kan niet voor je testen
Ik vind de interface en layout van apps van TeslaCoil Software altijd een zooitje en vermijdt deze dan ook.

Met Apex blijkt het ook te werken, je moet echter na het laden van de launcher opnieuw de transparency settings aanpassen.

4.3 ook gehad maar grote nadeel van altijd als eerste de nieuwste Android versie te hebben dat je ook altijd moeten wachten totdat ontwikkelaars de bugs die bij 4.3 optreden bij hun apps fixen.

Ik mis wel dat NiLS met 4.2 de notificaties niet kan syncen met je status bar en vice versa.
Overigens ook heel irritant dat zodra je een app gebruikt die services nodig heeft (zoals NiLS of Light Flow) de adres balk van de AOSP browser constant in beeld blijft staat en dus niet meer automatisch verborgen wordt, zodra je de service uitschakelt werkt het automatisch verbergen weer.

Verder loop ik de laatste tijd constant tegen geheugen problemen aan, waardoor apps al heel snel uit de cache worden gegooid en het homescreen regelmatig opnieuw wordt opgebouwd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laguna schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:24:
[...]
Verder loop ik de laatste tijd constant tegen geheugen problemen aan, waardoor apps al heel snel uit de cache worden gegooid en het homescreen regelmatig opnieuw wordt opgebouwd :/
Zelfde probleem hier (met CM10.2). Na ongeveer 2-3 dagen uptime wordt dit erger. Een reboot helpt meestal. Volgens mij is dit gewoon een probleem met het vollopen van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Overigens voor diegene die AOKP (4.2.2) een custom rom gebaseerd op Android 4.2.x draaien let op je dataverbruik, er kan namelijk op de achtergrond constant geprobeerd worden om de 4.3 update binnen te halen. Bij mobiel zit Google Services bij mij momenteel op 439MB en bij WiFi op 1GB (ook niet bepaald bevorderlijk voor je accuduur). Ik heb zelf een onbeperkt data abo dus voor mij verder geen ramp, maar diegene die dat niet hebben kunnen zo onverwachts tegen hoge kosten aanlopen.

Op XDA is er al wel een manier gepost om het te stoppen totdat de ontwikkelaars van AOKP het fixen:
quote: grantith;44974122
Google Services is trying to download the 4.3 update constantly in the background. Here's how to stop it in the meantime:
http://productforums.goog...!topic/mobile/rLrhgZUpmIg

Download "Disable Service" from the Play Store
Go to the System Apps tab
Go to "Google Services Framework"
Uncheck "SystemUpdateService"

It'll stop the insane data usage without affecting anything else.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 15-09-2013 11:42 ]

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:10

J-P

Syntax erro....

Laguna schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:49:
Overigens voor diegene die AOKP (4.2.2) een custom rom gebaseerd op Android 4.2.x draaien let op je dataverbruik, er kan namelijk op de achtergrond constant geprobeerd worden om de 4.3 update binnen te halen. Bij mobiel zit Google Services bij mij momenteel op 439MB en bij WiFi op 1GB (ook niet bepaald bevorderlijk voor je accuduur). Ik heb zelf een onbeperkt data abo dus voor mij verder geen ramp, maar diegene die dat niet hebben kunnen zo onverwacht tegen hoge kosten aanlopen.

Op XDA is er al wel een manier gepost om het te stoppen totdat de ontwikkelaars van AOKP het fixen:

[...]
Bedankt, dit bleek inderdaad het probleem van mijn slinkende databundels.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Ik ben er nu echt helemaal klaar mee; normaal browsen lukt niet meer door een tekort aan geheugen. Mijn toetsenbord valt regelmatig ineens weg en dat maakt het invoeren van gegevens wat lastig.

Heeft iemand al ontdekt of de nieuwste CM wat beter met geheugen omgaat, of is het allemaal ongeveer hetzelfde? Is er een andere custom ROM die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb met purity ROM en fancy kernel geen geheugen problemen

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 17-09-2013 16:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Prulleman schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:15:
Had je dat met de stock ROM wel? Hoeveel ram heb je normaal gesproken in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hmm.. stock heb ongeveer 1,5 dag stock gedraaid, de eerste avond aokp geflashed en alleen stock terug gezet toen mijn USB poort werd vervangen.

Heb nu 650 mb in gebruik en alles draait nog soepel en niks crasht, geheugen vol is niet erg bij Android, zolang het beheer maar op de achtergrond plaatsvind en niet als je snelheid nodig hebt. Ook fstrim is wel belangrijk, dan gaat het swappen ook sneller

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik gebruik AOKP (nieuwste nightly) met Leankernel. Werkt ook wel lekker :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En hoeveel apps heb je geïnstalleerd staan? Gebruik je Greenify? Chrome?

Ik heb ook diverse custom roms geprobeerd, maar het maakt allemaal niks uit.

• Prulleman
Laguna schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:08:
[...]

En hoeveel apps heb je geïnstalleerd staan? Gebruik je Greenify? Chrome?

Ik heb ook diverse custom roms geprobeerd, maar het maakt allemaal niks uit.
chrome staat wel geinstalleerd, maar ik gebruik altijd stock, alleen als iets niet werkt of ik heb tab sync echt even nodig start ik chrome. greenify ooit wel geinstalleerd gehad, maar al tijden niet meer.
zit rond de 50-60 user apps. Als ik bij wordt uitgevoerd kijk zie ik daar iets van 11 aps staan die als service draaien (swype, light flow, nova, whatsapp, exchange en google zaken)

Strava

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prulleman schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:13:
[...]

chrome staat wel geinstalleerd, maar ik gebruik altijd stock, alleen als iets niet werkt of ik heb tab sync echt even nodig start ik chrome. greenify ooit wel geinstalleerd gehad, maar al tijden niet meer.
zit rond de 50-60 user apps. Als ik bij wordt uitgevoerd kijk zie ik daar iets van 11 aps staan die als service draaien (swype, light flow, nova, whatsapp, exchange en google zaken)
Geen brakke Facebook meuk dus.. dat scheelt ook al behoorlijk.

EDIT: Overigens ben ik wel benieuwd welke waardes je hebt staan bij heapgrowthlimit en bij heapsize.

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 20-09-2013 09:50 ]

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Even voor de duidelijkheid..
Mijn GNexus draait nu op rasbeanjelly 4.3. Maar wil mijn telefoon weer unrooten (verkoop)
Het beste wat ik nu kan doen is gewoon de stock Google image downloaden en deze via adb of nexus toolkit flashen right? :P

Toolkit die ik gebruik:
- mskip (free version tot 4.2.2)
- Google image 4.3 GSM yakju maguro(JWR66Y)

Hierbij lock ik meteen mijn boatloader en alles wordt direct verwijderd van mijn phone right :P

Bedankt allemaal voor de reacties :) het is gelukt! (peace of cake)

[ Voor 19% gewijzigd door murphylee op 26-09-2013 13:21 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb dit nu ook (overigens wel de release van 8/10), en dat lijkt prima te werken.

Is het verstandig om iets aan die kernel te tunen, of zijn de defaults goed genoeg?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb nooit getuned... maar inmiddels over op de N4

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
murphylee schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:44:
Even voor de duidelijkheid..
Mijn GNexus draait nu op rasbeanjelly 4.3. Maar wil mijn telefoon weer unrooten (verkoop)
Het beste wat ik nu kan doen is gewoon de stock Google image downloaden en deze via adb of nexus toolkit flashen right? :P

Toolkit die ik gebruik:
- mskip (free version tot 4.2.2)
- Google image 4.3 GSM yakju maguro(JWR66Y)

Hierbij lock ik meteen mijn boatloader en alles wordt direct verwijderd van mijn phone right :P

Bedankt allemaal voor de reacties :) het is gelukt! (peace of cake)
???
Al kan ik de humor er wel van inzien, dit is niet de juiste plek daarvoor

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Iemand al een 4.4 ROM geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik wacht het nog even af, er veranderd nu nog te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hebben de 4.4-ROMs last van die ene chip die niet ondersteund wordt? Ik kan daar eigenlijk niets over vinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 13:18
pven schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:06:
Hebben de 4.4-ROMs last van die ene chip die niet ondersteund wordt? Ik kan daar eigenlijk niets over vinden.
Denk het niet, ik blijf erbij dat Google gewoon geen zin had in een nieuwe update en willen ze dat je de nieuwe Nexus 5 koopt, gezien de prijs ervan is dat niet zo erg, maar een Nexus koop je voor de updates en clean android vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik heb vandaag Android 4.4 op mijn nexus gezet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507846, en ik ben verbijsterd hoe stabiel de rom is, en hoe weinig de accu verbruikt. Het is pas de eerste build, maar nu al goed genoeg voor dagelijks gebruik. Eigenlijk werkt alles al, het enige waar nog wat problemen mee zijn is met rotatie van het scherm, het beeld vervormd dan even. Als gapps zou ik wel pa gapps https://plus.google.com/1...8860409/posts/6eZrEBD3H99 gebruiken, omdat je dan ook de nieuwe launcher hebt waardoor je zwarte balk onderin en bovenin transparant zijn.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Barfman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb vandaag Android 4.4 op mijn nexus gezet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507846, en ik ben verbijsterd hoe stabiel de rom is, en hoe weinig de accu verbruikt. Het is pas de eerste build, maar nu al goed genoeg voor dagelijks gebruik. Eigenlijk werkt alles al, het enige waar nog wat problemen mee zijn is met rotatie van het scherm, het beeld vervormd dan even. Als gapps zou ik wel pa gapps https://plus.google.com/1...8860409/posts/6eZrEBD3H99 gebruiken, omdat je dan ook de nieuwe launcher hebt waardoor je zwarte balk onderin en bovenin transparant zijn.
Bedankt voor de feedback, ik ga deze ook even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Mizgala28 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:13:
[...]

Denk het niet, ik blijf erbij dat Google gewoon geen zin had in een nieuwe update en willen ze dat je de nieuwe Nexus 5 koopt, gezien de prijs ervan is dat niet zo erg, maar een Nexus koop je voor de updates en clean android vind ik.
Het ligt iets genuanceerder, de SoC is gemaakt door TI die compleet uit de SoC-markt verdwenen is. Het is dus ook hoogst onwaarschijnlijk dat TI nog drivers gaat updaten waar Google van afhankelijk is om 4.4 bugvrij te kunnen draaien. Het zal dus vanuit de community zelf moeten komen om daar omheen te werken.

Meer informatie: http://www.xda-developers...-the-verizon-galaxy-nexus

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Kanonne! Ik heb even de nieuwste nightly van AOKP dirty over de vorige nightly die ik draaide geflashed en mijn telefoon is nu weer echt supersnappy opeens! Hij loopt echt weer als een zonnetje :D

Dit keer geen custom kernel meegeflashed, gewoon de AOKP standaard erbij gelaten. Echt een verademing ten opzichte van wat ik hiervoor had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
had em nog laten liggen in afwachting van KK, maar ook maar eens eroverheen knallen dan :)

/edit, uit gewoonte nog dit topic bekijken, maar inmiddels een N4 hier.. hopelijk gaat ie daar ook beter :)

[ Voor 38% gewijzigd door Prulleman op 07-11-2013 14:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:05:
had em nog laten liggen in afwachting van KK, maar ook maar eens eroverheen knallen dan :)

/edit, uit gewoonte nog dit topic bekijken, maar inmiddels een N4 hier.. hopelijk gaat ie daar ook beter :)
Volgend jaar flikken ze waarschijnlijk hetzelfde met de Nexus 4, als dit jaar met de Galaxy Nexus.

Hopelijk zit ik ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:31
Er zijn nieuwe binaries voor onze chipset gevonden die nooit zijn gebruikt, het aosp team heeft ze van de week gevonden via een tip, en er zou dus een nieuwe kernel gemaakt kunnen worden die kitkat ondersteund.

http://forum.xda-develope...?p=47151583&postcount=282

http://rootzwiki.com/news...aries-found-galaxy-nexus/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:51
Dubbeldrank schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:23:
[...]

Het ligt iets genuanceerder, de SoC is gemaakt door TI die compleet uit de SoC-markt verdwenen is. Het is dus ook hoogst onwaarschijnlijk dat TI nog drivers gaat updaten waar Google van afhankelijk is om 4.4 bugvrij te kunnen draaien. Het zal dus vanuit de community zelf moeten komen om daar omheen te werken.

Meer informatie: http://www.xda-developers...-the-verizon-galaxy-nexus
Ik snap best dat TI geen support meer levert. Maar waar ik dan niet bij kan is dat Google (of Samsung) dan destijds voor TI gekozen heeft zonder keiharde afspraken over ondersteuning voor een redelijke periode. Het enige wat ik nu kan bedenken dat de chip goedkoop is aangeschaft en dat de consument daar weer de dupe van is. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niets uit of je een telefoon van 700 euro koopt en daar 3 jaar mee kunt doen of een telefoon van 350 euro die je na 1,5 jaar vervangt.

[ Voor 0% gewijzigd door Erwin1967 op 07-11-2013 23:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Erwin1967 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:14:
[...]

Ik snap best dat TI geen support meer levert. Maar waar ik dan niet bij kan is dat Google (of Samsung) dan destijds voor TI gekozen heeft zonder keiharde afspraken over ondersteuning voor een redelijke periode. Het enige wat ik nu kan bedenken dat de chip goedkoop is aangeschaft en dat de consument daar weer de dupe van is. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niets uit of je een telefoon van 700 euro koopt en daar 3 jaar mee kunt doen of een telefoon van 350 euro die je na 1,5 jaar vervangt.
Volgens mij was de GNex toch echt meer richting de 350 dan 700 euro geprijsd. Vraag is natuurlijk; wat is een redelijke periode? Als Google deze zelf op 1,5 jaar zet dan gaan ze niet onderhandelen voor meer lijkt me.
Uiteraard is de consument 'de dupe' (wel heel erg slachtofferrol), maar we zijn toch minder 'gedupeerd' dan wanneer de telefoon 700 euro had gekost ;-)

En met een Nexus kies je expliciet voor de mogelijkheid van custom roms, dus dan is het helemaal geweldig als er een goed werkende (met recente GPU drivers) ROM uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

getekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb vanmiddag even die nieuwe CM Mod tool gebruikt, en ondanks een foutmelding werkte het allemaal wel aardig, had me nexus nooit aangesloten nog op me laptop, dus de fout kwam vooral doordat de driver er nog niet was en het programma al verder wou, maar instructies bleven simpel en duidelijk, programma gaf netjes aan opnieuw te starten en nogmaals te proberen.
CM installeren + root was nog nooit zo eenvoudig, heb zelf in het begin een yakju versie erop geflasht met de toolkit, dat lukte toen ook prima, maar dit is echt flashen voor dummies!
Had er daarnet de laatste Nightly opgezet, maar denk dat ik terugga naar laatste stable, had wat energydrain probleempjes. Wel leuk en simpel om even mee te knutselen!
Hoop dan ook dat er snel een KitKat versie van CM uitkomt voor de Nexus, leuk om mee te spelen!

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
bigfoot1942 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:35:
[...]

Volgens mij was de GNex toch echt meer richting de 350 dan 700 euro geprijsd. Vraag is natuurlijk; wat is een redelijke periode? Als Google deze zelf op 1,5 jaar zet dan gaan ze niet onderhandelen voor meer lijkt me.
Ik bedoelde eigenlijk dat je bij een iPhone 700 euro betaalt en daar dan 3 jaar support voor krijgt (in de vorm van updates). Bij een Google telefoon is dat de helft voor de helft van de prijs. Dus objectief gezien lood om oud ijzer. Alleen is het gevoelsmatig niet goed dat je een goedwerkend apparaat hebt dat softwarematig niet meer ondersteund wordt.
Voor een moderne telefoon zijn updates cruciaal omdat de software omgeving continu in beweging is. Je bent net zo kwetsbaar als een PC (welke elke maand updates krijgt). Mijn iPad (1) heeft ook al een jaar geen updates meer gehad en je begint te merken dat bepaalde software niet meer werkt omdat je een bepaald minimum niveau moet hebben van OS. Hetzelfde gaat gelden voor de Nexus. Exploits die opgelost worden voor bv de Nexus 4 en Nexus 5 worden niet meer opgelost voor de Nexus.
Het installeren van een custom rom is tegenwoordig erg risicovol. De custom kan vol zitten met malware en andere ongewenste troep, zonder dat je het in eerste instantie in de gaten hebt.

• bigfoot1942
  • Niet online
Erwin1967 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:47:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat je bij een iPhone 700 euro betaalt en daar dan 3 jaar support voor krijgt (in de vorm van updates). Bij een Google telefoon is dat de helft voor de helft van de prijs. Dus objectief gezien lood om oud ijzer. Alleen is het gevoelsmatig niet goed dat je een goedwerkend apparaat hebt dat softwarematig niet meer ondersteund wordt.
Voor een moderne telefoon zijn updates cruciaal omdat de software omgeving continu in beweging is. Je bent net zo kwetsbaar als een PC (welke elke maand updates krijgt). Mijn iPad (1) heeft ook al een jaar geen updates meer gehad en je begint te merken dat bepaalde software niet meer werkt omdat je een bepaald minimum niveau moet hebben van OS. Hetzelfde gaat gelden voor de Nexus. Exploits die opgelost worden voor bv de Nexus 4 en Nexus 5 worden niet meer opgelost voor de Nexus.
Het installeren van een custom rom is tegenwoordig erg risicovol. De custom kan vol zitten met malware en andere ongewenste troep, zonder dat je het in eerste instantie in de gaten hebt.
Ben ik niet helemaal met je eens. 1,5 jaar support met updates betekend niet dat de telefoon na die periode waardeloos of onbruikbaar (of een serieus gebruiksrisico) geworden is

Ook had KitKat voor hetzelfde in Januari a.s. beschikbaar kunnen komen voor andere toestellen en had je dan pas het idee gehad dat je toestel niet meer ondersteund wordt. Gevoelsmatig had je dan 3 maanden extra support gehad.

Minimum OS niveau kan inderdaad een issue zijn. Maar afhankelijk van de aanpassingen in de API ontstaat een bepaalde compatibiliteit, voor hetzelfde geld zijn 4.1 4.2 4.3 en 4.4 qua api nagenoeg gelijk en blijven de compatibiliteitseisen van 99% van de nieuwe apps over 1-2 jaar steken op 4.1 of hoger.

Ook je stelling dat custom roms een serieus beveiligingsrisico zijn wil ik bestrijden. Een tweaker die kan flashen kan ook wel rondkijken op XDA ofzo op zoek naar een betrouwbare firmware. Als je de cyanogenmod firmware niet vertrouwd, waarom de officiële (stock) dan wel?

• Erwin1967
bigfoot1942 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:21:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. 1,5 jaar support met updates betekend niet dat de telefoon na die periode waardeloos of onbruikbaar (of een serieus gebruiksrisico) geworden is
Toevallig was er vandaag een bericht op tweakers.net over een browser-exploit, mogelijk veroorzaakt door een fout in de sandbox van Android. Deze exploit zit waarschijnlijk ook in mijn Nexus die dus niet meer geupdate wordt. Ik vind dat dus een kwalijke zaak. Het geeft nogmaals aan dat een smartphone qua support niet meer te vergelijken is met een simpele Nokia van een aantal jaren geleden.
Ook je stelling dat custom roms een serieus beveiligingsrisico zijn wil ik bestrijden. Een tweaker die kan flashen kan ook wel rondkijken op XDA ofzo op zoek naar een betrouwbare firmware. Als je de cyanogenmod firmware niet vertrouwd, waarom de officiële (stock) dan wel?
Ik zou nog even wachten met het installeren van een alpha kitkat rom (glitches met random reboots). Verder zijn er nog wat dubieuze chinese roms... In een officiele stock rom kan uiteraard ook wat zitten maar Google zit niet te wachten op slechte publiciteit en zal (hopelijk) dus zijn best doen. Op XDA is het allemaal wat schimmiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Sinds enkele uren draai ik nu deze 4.4 ROM, gebaseerd op CM11. 't Werkt allemaal redelijk vlot buiten de gekende bugs (glitches bij screenshots, locken & rotation). De batterijduur is wel sterk verminderd maar dat heb ik altijd al gehad bij CM-builds :)

Edit: Ohja, er zitten ook wat glitches in de AOSP browser + Gmail :+

[ Voor 10% gewijzigd door filenox op 17-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
filenox schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:12:
Sinds enkele uren draai ik nu deze 4.4 ROM, gebaseerd op CM11. 't Werkt allemaal redelijk vlot buiten de gekende bugs (glitches bij screenshots, locken & rotation). De batterijduur is wel sterk verminderd maar dat heb ik altijd al gehad bij CM-builds :)

Edit: Ohja, er zitten ook wat glitches in de AOSP browser + Gmail :+
Door die glitches ben ik teruggekeerd naar Android 4.3.
Ik heb bij XDA nog niet echt duidelijkheid gevonden wanneer deze opgelost zullen zijn.
Tot zover blijf ik bij 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Achja, tot nu toe valt het nog wel mee vind ik, ik heb trouwens de SLIM-kernel geflashed waardoor de batterijduur weer OK is :)

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:24
Heeft iemand deze ROM al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821673

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• filenox
Nope maar als je een 4.4-ROM zoekt kan ik je deze aanraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1771534

Zoals ik enkele posts heb vermeld bestaan de enige bugs uit grafische glitches die enkel voorkomen bij het roteren en locken van je telefoon. Bij het nemen van een screenshot komt er ook een glitch voor maar uiteindelijk is er niets aan de hand met het screenshot zelf :)

Pas wel op, eens dat je 4.4 hebt geflashed wil je echt niet meer terug naar 4.3 :P 4.4 draait echt veel vlotter en je kan nu eindelijk multitasken oOo

• TheRicolaa10
Is de battery life veel beter geworden? En moet ik TWRP updaten, of hoeft dat niet per se?

• filenox
Is de battery life veel beter geworden?
Nee, die is eigenlijk niet veranderd.
Moet ik TWRP updaten, of hoeft dat niet per se?
Waarschijnlijk wel, ik zou het niet kunnen zeggen, ik gebruik CWM en die moest worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Gewoon een factory reset en dalvik cache wissen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mijn N4 gaf ook errors met een oude TWRP, dus ik zou deze wel eerst updaten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Maar hoe kan de rom het beste flashen? Gewoon een dirty flash?

[ Voor 64% gewijzigd door TheRicolaa10 op 22-11-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
stock 4.4 op stock 4.3 zou je nog best dirty kunnen doen, maar alle andere major updates van custom roms zou ik zeker niet dirty doen... , maar proberen kan altijd, een wipe kan ook achteraf :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Nope, dan word dat 'm niet. Heb nog PA3.99 draaien. Gewoon een factory reset en dalvik cache dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zou ook een format data doen. En zoals regelmatig wordt gezegd, maak een Nandroid backup. Dan kun je altijd weer terug naar je huidige rom mocht het toch niet bevallen.

Ik heb sinds gisteravond Slimbean in gebruik en ben er zeer tevreden over. Daarvoor eigenlijk alleen Foxhound gedraaid (en heel even Omega). Foxhound heeft toch teveel vreemde issues en de laatste versies zijn verre van stabiel.

Nu toch weer back to basic met erg veel tweaks. Als ik verder geen vastlopers of reboots krijg, zal dit mijn rom worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik heb sowieso een backup gemaakt dmv TWRP. Het gaat mij meer om een installatie manual. Wat doet een format data wipe precies en wat zijn de voordelen daarvan?

[ Voor 29% gewijzigd door TheRicolaa10 op 22-11-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dan is je oude rom volgens mij ook gewoon weg. Schoner kun je niet beginnen. Als je toch al een backup maakt van je oude rom, zou ik altijd zo clean mogelijk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Zojuist geflasht. Kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Ik heb via de cyanogenmod installer Cyanogen 10.2 er op gezet. Die installer is echt supermakkelijk en na een kwartiertje was alles klaar. Toen kreeg ik een update en die heb ik geïnstalleerd. Dit bleek CM11.0 te zijn met kitkat 4.4.2.

Dit gebruik ik nu een dag en het bevalt erg goed. Eerst leek de telefoon erg sluggish en traag maar blijkbaar gebeurde er op de achtergrond van alles. Hij is erg snel en het geheugengebruik is verminderd want ik kan nu Ingress, google maps en whatsapp zonder problemen tegelijk open hebben. Vaak moest Ingress opnieuw geladen worden als ik ging switchen. Tot nu toe ben ik ook geen bugs tegen gekomen dus ik kan het wel aanraden om dit te installeren. Dankzij de installer ook voor amateurs makkelijk te doen.

Wat ik wel raar vind is dat de installer nergens rept over CM11 maar dat krijg je na een ota wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nikeo schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:41:
Ik heb via de cyanogenmod installer Cyanogen 10.2 er op gezet. Die installer is echt supermakkelijk en na een kwartiertje was alles klaar. Toen kreeg ik een update en die heb ik geïnstalleerd. Dit bleek CM11.0 te zijn met kitkat 4.4.2.

Dit gebruik ik nu een dag en het bevalt erg goed. Eerst leek de telefoon erg sluggish en traag maar blijkbaar gebeurde er op de achtergrond van alles. Hij is erg snel en het geheugengebruik is verminderd want ik kan nu Ingress, google maps en whatsapp zonder problemen tegelijk open hebben. Vaak moest Ingress opnieuw geladen worden als ik ging switchen. Tot nu toe ben ik ook geen bugs tegen gekomen dus ik kan het wel aanraden om dit te installeren. Dankzij de installer ook voor amateurs makkelijk te doen.

Wat ik wel raar vind is dat de installer nergens rept over CM11 maar dat krijg je na een ota wel.
Dank voor je mini-review, goed om te weten! Draai je ook dingen als Tasker, Greenify, en Xposed, en werken die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Cerberus_tm schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Dank voor je mini-review, goed om te weten! Draai je ook dingen als Tasker, Greenify, en Xposed, en werken die goed?
Ik gebruik eerst alleen Greenify en dat werkt zoals het hoort zoals ik tot nu toe heb gezien. Mijn GPS-problemen bij Ingress zijn ook voorbij. Blijkbaar verandert een mod ook dingen aan je GPS-settings. Ik moet nog veel leren...

Edit ruime week later: Nog altijd geen problemen ondervonden. Erg snelle stabiele rom. In totaal 0 crashes gehad, nooit battery drains of rare situaties. Ik gebruik hem behoorlijk intensief maar die ouwe nexus geeft geen kik O+

[ Voor 19% gewijzigd door Nikeo op 28-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
OK dank, goed om te weten dat Greenify werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Cerberus_tm op 20-01-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Zijn er ondertussen nog Galaxy Nexus eigenaars hier? :+

Ik draai al heel 2014 [CM11] [Kitkang] Maguro Nightly Kangs, best tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
filenox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:54:
Zijn er ondertussen nog Galaxy Nexus eigenaars hier? :+

Ik draai al heel 2014 [CM11] [Kitkang] Maguro Nightly Kangs, best tevreden over. :)
Ik heb een N4 maar mijn zusje heeft een GN, iedere week krijgt die van mij een CM update van 4.4.2 draait als een zonnetje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:51
Ik draai alweer een tijdje CM10 naar behoorlijke tevredenheid. Maar ik merk wel dat hij stilaan moeite heeft met het bijbenen van Android anno 2014. Komende zomer maar eens kijken wat er te krijgen is, dan heeft ie z'n werk naar meer dan behoren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:27:
Ik draai alweer een tijdje CM10 naar behoorlijke tevredenheid. Maar ik merk wel dat hij stilaan moeite heeft met het bijbenen van Android anno 2014. Komende zomer maar eens kijken wat er te krijgen is, dan heeft ie z'n werk naar meer dan behoren gedaan.
Of probeer weer eens een factory reset? Zolang ik niet te veel applicaties tegelijk heb draaien op de achtergrond en ik meer dan ca. 150 MB werkgeheugen vrij heb, draait alles nog prima op de mijne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
traagheid? CM11... ;-)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:51
Cerberus_tm schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:50:
[...]

Of probeer weer eens een factory reset? Zolang ik niet te veel applicaties tegelijk heb draaien op de achtergrond en ik meer dan ca. 150 MB werkgeheugen vrij heb, draait alles nog prima op de mijne...
Dat werkt wel, maar vaak merk ik na een maand alweer dat het minder wordt. En om dat nou te blijven doen...

Ik ben ook gewoon behoorlijk tevreden hoor, anders had ik al lang een ander toestel genomen aangezien de baas toch betaald. Maar als ik de Nexus 5 van een vriend of de S4 van mijn vriendin in m'n handen heb gehad ben ik natuurlijk weer ietwat teleurgesteld. ;)

CM11 kan, maar ik heb het een beetje gehad met bugs. Sowieso wil ik een 100% werkend toestel omdat het zowel voor privé als voor het werk gebruik, en dan moet ik er gewoon volledig op kunnen vertrouwen.

• filenox
Zoveel bugs kom ik niet tegen bij CM 11 hoor, en ik draai een versie vol met cherry picks :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf ook CM11 gedraaid naar volle tevredenheid. Ik heb zelfs de indruk dat hij momenteel op de Galaxy Nexus stabieler draait dan op de Nexus 5 :/

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
De enige bugs die ik in CM11 kan ontdekken (ooit eigenlijk, en ik draai nightlies van max 1 week oud):
-contacts crasht
-in de intellingen is 1 specifiek scherm wat een force close genereerd, maar daarna werkt t weer.

Verder heb ik wel een continue FC van de dialer gehad, maar ik gebruik dan ook de Google dialer ipv de AOSP dialer... Verse install, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 01-05 21:49
Gisteren ook eindelijk maar de stap genomen om naar cyanogenmod te gaan vanaf custom. Hij begon steeds trager te worden en vervelend te worden.

In eerste instantie via de installer geprobeerd. Zag er allemaal goed uit, heel de dag tevreden over geweest! hoera, nieuwe snelle telefoon!!! _/-\o_

Totdat ik in de auto naar huis ging om mijn podcasts te luisteren. Blijkbaar vinden mijn navigatiesysteem (OEM - Honda) en m'n telefoon elkaar niet meer lief. om de 30 seconden ofzo een reconect van ook weer 30 seconden. :-(
Het lijkt erg op dit probleem , behalve dat ze daar zeggen dat het met de CM11 nightly 2014-01-11 wordt opgelost.

Gisteravond dan maar naar de laatste nightly gegaan, maar het probleem bestaat nog steeds. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om een nightly uit januari op te duikelen om die te gaan draaien.

Heeft iemand ander hier ook Bluetooth problemen gehad, wat was bij jullie uiteindelijk de oplossing? Andere dingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
O, wat vervelend! Mocht het met Kitkat te maken hebben, kun je CM 10.2 o.i.d. proberen. Maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 01-05 21:49
Ik heb er nu PA op gezet, en als die het ook niet doet ga ik daarna ShinyROM proberen.

Als dat ook allemaal niet werkt zal in inderdaad naar een 4.3 ROM toe gaan.

Ach, ik heb heel lang stock gehad, het werd wel eens tijd om er van alles mee te proberen. In het ergste geval brick ik hem, kan in eindelijk een nieuwe kopen :P
(Ik ben ondertussen wel blij met de pro versie van Titanium Backup...)

-update-
Ik zit nu op Paranoid Android 4.41 en daar werkt m'n bluetooth weer wel helemaal als gehoopt. Het heeft alleen wel weer iets minder fancy features dan CM, en ik heb het gevoel dat het allemaal net wat trager is.

Ik heb de ideale rom nog niet gevonden, maar zoals ik hem nu heb kan ik voorlopig wel weer even vooruit. Als ik weer eens meer tijd (ervoor over) heb kan ik weer iets anders proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door MaffeMaarten op 04-07-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De Galaxy Nexus zal nooit sterven! Huidige Lollipop builds zien er veelbelovend uit! :)

http://forum.xda-develope...-2014-v2-t2764064/page128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 10:33

ikt

De Galaxy Nexus zal inderdaad nooit sterven!

Laatst 5.0.2 gedraaid en het apparaat was verrassend vlot, en nu 5.1 erop gegooid en ik kan niet klagen voor een beest van meer dan 3 jaar oud :o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IYB2DYvm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
ikt schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:38:
De Galaxy Nexus zal inderdaad nooit sterven!

Laatst 5.0.2 gedraaid en het apparaat was verrassend vlot, en nu 5.1 erop gegooid en ik kan niet klagen voor een beest van meer dan 3 jaar oud :o

[afbeelding]
Ik gebruik hem nog dagelijks, duidelijk merkbaar dat hij ouder wordt, maar het werkt nog prima. Momenteel gebruik ik een snapshot van CM11. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe 5.x versie is. Welke rom gebruik je? En hoe is jou ervaring met stabiliteit, (nog niet werkende) functionaliteit en accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik gebruikte eerst AOSP Lollipop 5.0.2. Naar mijn mening werkte deze prima. Alles leek te werken.

Nu zit ik op FML Lollipop 5.1. Deze werkt even goed, behalve het Flashlight-toggle in de Quick Settings.

5.1 is zo recht uit AOSP geport volgens developers stabieler en beter dan 5.0.2. Wel moet ik zeggen dat dit meer een experimenteer-telefoon is, mijn dagelijkse telefoon is een Xperia Z3 (sinds eind september vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Dank je wel. Klinkt stabiel genoeg voor mij. Denk dat ik de FML rom gewoon een dagje ga uitproberen. :-)

[ Voor 27% gewijzigd door TheHolyCow op 14-03-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 04-05 20:50
ikt schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:15:
Ik gebruikte eerst AOSP Lollipop 5.0.2. Naar mijn mening werkte deze prima. Alles leek te werken.

Nu zit ik op FML Lollipop 5.1. Deze werkt even goed, behalve het Flashlight-toggle in de Quick Settings.

5.1 is zo recht uit AOSP geport volgens developers stabieler en beter dan 5.0.2. Wel moet ik zeggen dat dit meer een experimenteer-telefoon is, mijn dagelijkse telefoon is een Xperia Z3 (sinds eind september vorig jaar).
Ik kon de link niet goed vinden van de 5.1 AOSP, dus hierbij een directe link
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:19
Ook ik wil nog mijn GN in leven houden. jammer dat die zo traag is geworden met de tijd. Tijdje cm11 geprobeerd, maar na een tijdje werd die ook traag. niet mee te werken. Whatsapp opstarten duurt soms gewoon kleine minuut.

Tips om het een nieuwe leven te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
sipaan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:11:
Ook ik wil nog mijn GN in leven houden. jammer dat die zo traag is geworden met de tijd. Tijdje cm11 geprobeerd, maar na een tijdje werd die ook traag. niet mee te werken. Whatsapp opstarten duurt soms gewoon kleine minuut.

Tips om het een nieuwe leven te geven?
Ik heb het idee dat het werkgeheugen het probleem is. Minder applicaties installeren kan helpen, maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Wellicht leuk om even te melden dat er sinds een paar dagen nieuwe AOSP en CyanogenMod ROMs uit zijn op basis van Marshmellow met een revolutionair nieuw geheugenbeheer. Hierdoor is het volledige RAM ter beschikking van het OS wat o.a. multitasking weer vlot heeft getrokken. Twee dev's en met iemand van Texas Instruments op de achtergrond hebben dit mogelijk gemaakt. Mijn GN is herboren met grote dank aan deze mannen. Android M draait hier nu als een trein op mijn 4 jaar oude smartphone.
The Contiguous Memory Allocator (CMA) makes it possible for device drivers to allocate big contiguous chunks of memory after the system has booted.
The main difference from the similar frameworks is the fact that CMA allows to transparently reuse memory region reserved for the big chunk allocation as a system memory, so no memory is wasted when no big chunk is allocated. Once the alloc request is issued, the framework will migrate system pages to create a required big chunk of physically contiguous memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 03-05 22:39
Thanks voor deze info 2fish. Ik heb een GN liggen waarvan ik het glas nog moet vervangen. Binnenkort maar eens een poging wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen probleem!

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LNKfU2z.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/54u69Ja.png

Zoals je kunt zien, is er 993 MB RAM beschikbaar voor het OS. Met een hele rits aan apps open is er nog steeds 250 MB RAM vrij. Multitasking gaat soepel en ik hoef niet meer zoals voorheen de meeste apps te sluiten om nog enigszins vlot te kunnen werken. Er zitten nog wat kinderziektes in de nieuwe roms zoals een camera die soms ineens niet meer start. Daar wordt echter hard aan gewerkt. Al met al is er een klein wonder verricht voor dit oude beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Wow, dank voor de info! Misschien ga ik mijn GN ook maar eens afstoffen en voorzien van Marshmallow. Geheugen was inderdaad het grootste probleem; naast de accuduur was dit voor mij de belangrijkste reden om een nieuwe telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Mijn Z3 Compact is maar weer eens naar Sony toe, dus ik gebruik sinds een weekje de goeie ouwe Galaxy Nexus weer.

Ik kan bevestigen dat de nieuwe builds van Ziyan (ik gebruik AOSP) echt geweldig werken! Ik heb geen kinderziekten opgemerkt. Wel mis ik kernel opties om over te klokken en om het scherm te kalibreren, maar daarbuiten kan ik niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Is dat Cyanogen Marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja oftewel CM 13. Let wel dat die rom itt wat ik eerder schreef nog niet over de nieuwe CMA beschikt. Ik raad op dit moment AOSP aan. Persoonlijk heb ik meer met AOSP dan met CM en andere roms omdat die lekker basic is. CM krijgt in een later stadium wel de CMA. Volgens mij CM 12 en Zmod ook, beide op basis van Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels zijn er nieuwe updates uit. Er is o.a. hardwarematige versnelling van encryptie/decryptie toegevoegd. Zowel AOSP als CM13 bevatten nu alle performance enhancements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Is er een stabiele Android 6 (of hoger) ROM die door SafetyNet heen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
My-life schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:16:
Is er een stabiele Android 6 (of hoger) ROM die door SafetyNet heen komt?
Met of zonder root? Een cleane aosp ROM zonder SuperSU zou volgens mij gewoon erdoorheen gaan. Anders moet je verschillende de su hide opties of rooten met magisk uitproberen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb een unroot uitgevoert en daarna een factory reset. De SafetyNet check in Magisk blijft rood, maar de app waarom het gaat werkt nu wel.
Ik heb deze ROM nu geïnstaleerd, werkt toch wel verrassend goed: https://forum.xda-develop.../development/rom-t3297218
Ben wel benieuwd of LineageOS ook officieel komt voor de GN.

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 02-02-2017 09:29 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste