Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 13:30

yok

Waar begin je eigenlijk mee? Ben vrij newb met flashen e.d., maar heb de drivers op pc werkend gekregen via PDA-net, wordt goed herkend en ga denk ik Galaxy Nexus Toolkit gebruiken.

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Hoor goede verhalen over de kernel van Franco, AOSP 4.0.3. en zal waarschijnlijk ook de radio moeten flashen naar xxkk6. Hoor hier dan nog een speciale volgorde in te zitten. Is het beter om te beginnen met alleen een rom of alleen de radio e.d.?

Er is een optie in de Toolkit om alles in 1 keer te doen: unlock, root rename restore file en flash CWM recovery. Is dat alvast een goed begin? (ik weet al dat alles op sd-kaart wordt verwijderd).

[ Voor 10% gewijzigd door yok op 12-01-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens op pagina 1 van dit topic, daar heb ik twee filmpjes gepost van theunlocker.com waar het stappenplan in de video getoond wordt. In mijn ogen de meest betrouwbare methode om het zelf na te doen. Volgens mij wordt je SD overigens niet gewist bij het unlocken, enkel je interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05 06:18
yok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:07:

Er is een optie in de Toolkit om alles in 1 keer te doen: unlock, root rename restore file en flash CWM recovery. Is dat alvast een goed begin? (ik weet al dat alles op sd-kaart wordt verwijderd).
dat lijkt mij een goed begin, de toolkit werkt goed heb ik gemerkt en is ook heel simpel.
als je dat gedaan hebt kan je je bootloader updaten en de nieuwe radio flashen.

dan ben je helemaal up-to-date en kan je verder kijken welke kernel en rom je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanson16
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-04 14:18
yok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:07:
en zal waarschijnlijk ook de radio moeten flashen naar xxkk6.
Heb deze zelf ook gedraaid maar ben er achter dat ..KL1 (nieuwste) beter draait. Deze radio is ook gewoon te flashen via Clockwork recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 21:32

Booth

¯¯¯¯¯¯

XeNeRgY schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:29:
[...]

Het toestel zelf is erg mooi omdat de voorkant volledig van glas is en je daarom het 'goedkope' Samsung plastic niet ziet. De achterkant had van mij minder opvallend gemogen maar het oogt niet heel goedkoop.

De GN is erg snel vergeleken met de DHD. Qua batterij maakt het niet veel verschil, ik doe nu ook 2 dagen met 1 batterijlading net als met de DHD. Het scherm van de GN is briljant, zelf heb ik weinig last van korreltjes of vreemde pixels op lage brightness, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen. ICS is ook erg fijn, al was dit voor mij geen reden om over te stappen want dat kon ik op de DHD ook draaien.

De GN heb ik 5 min aangehad om te kijken of hij goed functioneerde en toen direct een custom ROM er op gezet. Het unlocken en rooten was veel eenvoudiger dan op de DHD.

Samenvattend zijn de verschillen tussen de DHD en GN imo niet zo heel groot, behalve de andere specs. Het scherm is groter en mooier en de tel is sneller. Het is dat ik mijn abo moest verlengen anders had ik de DHD nog gehad. Als ik nu een nieuw toestel had mogen kiezen zou het echter wel de GN zijn.

Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel :)
Ik had inderdaad precies hetzelfde dat ik de Samsung telefoons niet erg mooi vond. Daarom destijds ook HTC gekozen. Scherm is ook lekker groot, daarom koos ik ook wederom weer voor de Desire HD. Ik vond het mobieltje direct al erg vet, alleen de hardware specs vallen vind ik een beetje tegen. De Galaxy S2 heeft namelijk wat betere specs, en ben bang dat ik (wanneer ik dit mobieltje nu neem), het na een half jaar alweer sterk verouderd is.. Moet ik wachten tot er een iets betere komt (ik heb tot half april) of zal ik deze gewoon nemen voor een jaar? Misschien dat oudere specs niet veel uitmaken, omdat deze hardware goed aansluit op de software (of andersom)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

tweakG5 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:36:
Zijn er en Kernels uit, geschikt voor ARHD, met overlock voor cpu en gpu?
Stond een paar posts eerder ook al: Alle kernels gebaseerd op 4.0.2.

I.e: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1414364

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 16:28
210667 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:53:
[...]

Stond een paar posts eerder ook al: Alle kernels gebaseerd op 4.0.2.

I.e: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1414364
Maar geen kernel die de gpu overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

jasring schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:39:
[...]

dat lijkt mij een goed begin, de toolkit werkt goed heb ik gemerkt en is ook heel simpel.
als je dat gedaan hebt kan je je bootloader updaten en de nieuwe radio flashen.

dan ben je helemaal up-to-date en kan je verder kijken welke kernel en rom je wilt gebruiken.
Heb met de Toolkit alles zonder problemen geregeld. Paar custom roms geprobeerd, blijf bij ARHD 2.1.3. Ga morgen een nieuwe kernel flashen, twijfel tussen Franco's of James. Ook een nieuwe boot-animatie geflashed, altijd leuk :-)

Merk overigens nog niet heel veel verschil, hij is volgens mij iets sneller. Benieuwd naar de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
[b]Booth schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:44:
Ik had inderdaad precies hetzelfde dat ik de Samsung telefoons niet erg mooi vond. Daarom destijds ook HTC gekozen. Scherm is ook lekker groot, daarom koos ik ook wederom weer voor de Desire HD. Ik vond het mobieltje direct al erg vet, alleen de hardware specs vallen vind ik een beetje tegen. De Galaxy S2 heeft namelijk wat betere specs, en ben bang dat ik (wanneer ik dit mobieltje nu neem), het na een half jaar alweer sterk verouderd is.. Moet ik wachten tot er een iets betere komt (ik heb tot half april) of zal ik deze gewoon nemen voor een jaar? Misschien dat oudere specs niet veel uitmaken, omdat deze hardware goed aansluit op de software (of andersom)..
Het ligt er ook wel aan wat je met je telefoon doet denk ik. Ik doe niks meer dan web, apps en whatsapp. Geen games en maak ook geen foto's dus kwaliteit boeit me niet. Daarom was de DHD voor mij qua specs al snel genoeg. De S2 heeft weliswaar betere specs maar het ligt er nogal aan of je daar gebruik van maakt. Het verschil met de S2 in het voordeel van de GN vind ik de bouwkwaliteit en het uiterlijk (lelijk, vormloos plastic toestel vs strak glazen designtoestel met lelijke achterzije) en het scherm (groter, hogere resolutie en de overdreven saturatie op de S2 is op de GN niet aanwezig). Vooral de saturatie was voor mij de doorslag om toch de GN te nemen, want de S2 is gewoon lelijk qua kleuren vind ik.

Of je de GN moet nemen of moet wachten kan ik niet zeggen. Ik denk dat er met wachten altijd wat beters komt natuurlijk, hardware wordt snel oud. Kan je alleen maar zeggen dat ik baalde om mijn DHD van 3 mnd oud te verkopen, maar sinds ik de GN mocht gebruiken ben ik de DHD al weer bijna vergeten :)

Overigens een leuke ervaring gehad. Was bij mijn vader en mijn schoonbroer was er ook. Hij heeft een Stock Desire Z met Vodafone en ik een GN op de XXkk6 radio met T-mobile. Waar ik de hele tijd 3G en soms H bereik had, kwam hij niet verder dan GPRS.

[ Voor 6% gewijzigd door XeNeRgY op 12-01-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 12:58

lithiumangel

Tuurlijk !

yok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Heb met de Toolkit alles zonder problemen geregeld. Paar custom roms geprobeerd, blijf bij ARHD 2.1.3. Ga morgen een nieuwe kernel flashen, twijfel tussen Franco's of James. Ook een nieuwe boot-animatie geflashed, altijd leuk :-)

Merk overigens nog niet heel veel verschil, hij is volgens mij iets sneller. Benieuwd naar de batterijduur.
Franco's kernel is alleen voor ICS 4.03 helaas, en ARHD 2.1.3 is nog op 4.0.2 gebaseerd. James is je enige keuze tussen deze twee. Zelf draai ik die kernel van James al 5 dagen, batterij leven is er merkbaar op voorruit gegaan i.s.m. de optie om te undervolten via set cpu. 2 dagen normale usage op een batterij - toch wel netjes voor een smartphone met dual-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

lithiumangel schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:59:
[...]

Franco's kernel is alleen voor ICS 4.03 helaas, en ARHD 2.1.3 is nog op 4.0.2 gebaseerd. James is je enige keuze tussen deze twee. Zelf draai ik die kernel van James al 5 dagen, batterij leven is er merkbaar op voorruit gegaan i.s.m. de optie om te undervolten via set cpu. 2 dagen normale usage op een batterij - toch wel netjes voor een smartphone met dual-core.
Is het dan de bedoeling dat ik de anykernel flash via fastboot en zo de boot.img van ARHD 2.1.3 behoud of dat ik juist de gehele kernel flash? Is de eerste optie beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

tweakG5 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Maar geen kernel die de gpu overclockt?
Heb je wel gekeken naar die link?

[KERNEL][4.0.2][GSM-LTE/CDMA] ⇒☆Jame Bond☆ cpu/gpu overclock + UV v1.0.2
yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Is het dan de bedoeling dat ik de anykernel flash via fastboot en zo de boot.img van ARHD 2.1.3 behoud of dat ik juist de gehele kernel flash? Is de eerste optie beter?
Je neemt de kernel als .zip die geschikt is voor je telefoon. Zet die zip op je geheugen, en flash m via de recovery. Uipakken en flashen via fastboot kan ook, maar via de recovery is het makkelijker. Althans dat vind ik...

[ Voor 47% gewijzigd door 210667 op 13-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:42:
[...]
Je neemt de kernel als .zip die geschikt is voor je telefoon. Zet die zip op je geheugen, en flash m via de recovery. Uipakken en flashen via fastboot kan ook, maar via de recovery is het makkelijker. Althans dat vind ik...
Dat snap ik, maar het gaat mij meer om de boot.img. Deze is geoptimaliseerd door ARHD, maar als je de volledige kernel flasht overschrijft hij deze instellingen dacht ik i.t.t. de anykernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Dat snap ik, maar het gaat mij meer om de boot.img. Deze is geoptimaliseerd door ARHD, maar als je de volledige kernel flasht overschrijft hij deze instellingen dacht ik i.t.t. de anykernel.
Boot-image veranderd niet. De kernel bevat geen boot-image, maar een zImage [neem de AK versie]. Je kan dus zondermeer kernels flashen zonder dat de boot-image wordt aangetast. Maak ook een nandroid-backup voor je de kernel gaat flashen. Kan je altijd weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Ik heb inderdaad de AK (Any Kernel) versie ge-installeerd :)

Toen ik van ARHD 2.1.2 naar ARHD 2.1.3 ging - had hij de kernel van JB overgeschreven met een andere kernel die bij ARHD zelf zit. Kwam ik gisteren achter toen ik me afvroeg waarom mijn batterij opeens sneller leeg ging.

Dus in de toekomst wel handig om in je achterhoofd te onthouden, mocht ARHD met nieuwe releases komen dat zijn custom kernel ook altijd mee-geflashed word bij een ARHD installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Klopt, bij elke update van de rom die je doet, zal de kernel worden overschreven. Na elke update dus de kernel weer flashen. En ja, ik zou de AK nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:02:
Klopt, bij elke update van de rom die je doet, zal de kernel worden overschreven. Na elke update dus de kernel weer flashen. En ja, ik zou de AK nemen.
Deze AK-versie, is deze gewoon the flashen via CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ja hoor, die kan je met een gerust hart flashen via de recovery. Dus, reboot in de recovery en kies voor /install zip from sdcard

[ Voor 34% gewijzigd door 210667 op 13-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Morgen mezelf trakteren op een Galaxy Nexus :9 8) Uiteraard ga ik m rooten :+

Ik ga daarvoor de Galaxy Nexus Toolkit gebruiken, lijkt me het makkelijkste

Na veel lezen wil ik het volgende aanpassen, omdat het het snelste/ stabielste/ beste lijkt (graag verneem ik jullie commentaar of verbeteringen :))

ROM = IML74K Android 4.0.3 Build 8
Bootloader = Primekl01
Radio = XXKK6
Kernel = Franco.Kernel
Launcher = NovaLauncher

Omdat ik eerder alleen maar custom ROMs heb geflashed, zonder de radio/ kernel/ bootloader etc en omdat niet alles helemaal duidelijk is, heb ik een paar vragen, ik hoop dat jullie die willen benatwoorden :)

1. In de Nexus Galaxy Toolkit druk is op 5 en dan enter, en dan ben ik klaar om de rest te flashen? Lijkt TE simpel :P
2. Na de ROM moet ik direct de GAPPS flashen en dan rebooten. Hoe zit dat met de kernel/ radio en bootloader? Wanneer flash ik die en in welke volgorde? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ti2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:22:
Morgen mezelf trakteren op een Galaxy Nexus :9 8) Uiteraard ga ik m rooten :+

Ik ga daarvoor de Galaxy Nexus Toolkit gebruiken, lijkt me het makkelijkste

Na veel lezen wil ik het volgende aanpassen, omdat het het snelste/ stabielste/ beste lijkt (graag verneem ik jullie commentaar of verbeteringen :))

ROM = IML74K Android 4.0.3 Build 8
Bootloader = Primekl01
Radio = XXKK6
Kernel = Franco.Kernel
Launcher = NovaLauncher

Omdat ik eerder alleen maar custom ROMs heb geflashed, zonder de radio/ kernel/ bootloader etc en omdat niet alles helemaal duidelijk is, heb ik een paar vragen, ik hoop dat jullie die willen benatwoorden :)

1. In de Nexus Galaxy Toolkit druk is op 5 en dan enter, en dan ben ik klaar om de rest te flashen? Lijkt TE simpel :P
2. Na de ROM moet ik direct de GAPPS flashen en dan rebooten. Hoe zit dat met de kernel/ radio en bootloader? Wanneer flash ik die en in welke volgorde? Of maakt dat niet uit?
Wow..je bent nogal wat van plan.. >:) Maar als je bovenstaande allemaal wil flashen, dan doe je wel verschillende dingen door elkaar heen.

De rom die je wil flashen heeft al een eigen OC/UV kernel en is zo goed als compleet. Daar dan Franco overheen flashen, lijkt mij niet zo n goed idee. Die rom heeft ook al een alternatieve launcher. N.l. Trebuchet.

De radio-baseband is een strak plan. Zou ook eens kijken naar de UGKL01, daar heb ik op dit moment erg goede ervaringen mee.

Bootloader is ook prima te flashen en diegene die je wil flashen is voor 4.0.3 uitstekend. Wordt ook sterk aangeraden.

De toolkit heb ik zelf niet gebruikt en daar heb ik dan ook geen ervaringen mee.

Zelf zou ik opteren voor de Maguro2 build van Roman[BB] AOKP, die in combinatie met Franco kernel#12, Bootloader PrimeKL01, en radio baseband UGKL01 is wat mij betreft op dit moment de meest ideale.

Succes en hou ons op de hoogte met je ervaringen en perikelen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:08:
Ja hoor, die kan je met een gerust hart flashen via de recovery. Dus, reboot in de recovery en kies voor /install zip from sdcard
Thanks, net 1.2 AK-versie van Jame Bond kernel. Heb de voltages veranderd zoals genoemd, kijken of dat undervolting ook daadwerkelijk effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mooi zo..:-) Zijn geadviseerde UV-settings zien er goed uit. Als dat nu stabiel blijft, zou je zelfs nog wat lager kunnen gaan met -25 per keer. Je merkt vanzelf als je te laag zit, gaat je telefoon vastlopen en rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:48:
Mooi zo..:-) Zijn geadviseerde UV-settings zien er goed uit. Als dat nu stabiel blijft, zou je zelfs nog wat lager kunnen gaan met -25 per keer. Je merkt vanzelf als je te laag zit, gaat je telefoon vastlopen en rebooten.
Thanks, moet zeggen dat je na de stap (als alles goed gaat) van unlocken/rooten vrij snel los kunt gaan met leuke dingen aangezien die drempel weg is (+ ik doe gewoon een nandroid backup). Heb hiervoor altijd stock gehad op N1 en NS, wat zonde eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Dankje voor je snelle antwoord _/-\o_

Waar ik op uit ben is de Vanilla Android 4.0 ervaring die Google voor ogen heeft met een paar leuke mods - maar het belangrijkste is dat ie stabiel en snel is met en uitstekende WIFI/ 3G verbinding :)

Ik zal me in eerste instantie beperken tot de IML74K Android 4.0.3 Build 8 ROM / Primekl01 Bootloader / XXKK6 radio. Mocht het me niet bevallen, heb jij me een goed alternatief aangeraden ;)

Maar het belangrijkste zou ik graag nog een antwoord op willen hebben: in welke volgorde, en hoe flash ik dat?

1.
Flash ROM/ GAPPS/ Bootloader/ XXKK6 - reboot
of
2.
Flash ROM/ GAPPS - reboot
Flash Bootloader/ XXKK6 - reboot

ofzo? :$

En ik neem aan dat je de bootloader en radio ook via de recovery/ flash zip from sd-card flasht?

Thanks! :) :)
210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:38:
[...]

Wow..je bent nogal wat van plan.. >:) Maar als je bovenstaande allemaal wil flashen, dan doe je wel verschillende dingen door elkaar heen.

De rom die je wil flashen heeft al een eigen OC/UV kernel en is zo goed als compleet. Daar dan Franco overheen flashen, lijkt mij niet zo n goed idee. Die rom heeft ook al een alternatieve launcher. N.l. Trebuchet.

De radio-baseband is een strak plan. Zou ook eens kijken naar de UGKL01, daar heb ik op dit moment erg goede ervaringen mee.

Bootloader is ook prima te flashen en diegene die je wil flashen is voor 4.0.3 uitstekend. Wordt ook sterk aangeraden.

De toolkit heb ik zelf niet gebruikt en daar heb ik dan ook geen ervaringen mee.

Zelf zou ik opteren voor de Maguro2 build van Roman[BB] AOKP, die in combinatie met Franco kernel#12, Bootloader PrimeKL01, en radio baseband UGKL01 is wat mij betreft op dit moment de meest ideale.

Succes en hou ons op de hoogte met je ervaringen en perikelen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:52:
[...]

Thanks, moet zeggen dat je na de stap (als alles goed gaat) van unlocken/rooten vrij snel los kunt gaan met leuke dingen aangezien die drempel weg is (+ ik doe gewoon een nandroid backup). Heb hiervoor altijd stock gehad op N1 en NS, wat zonde eigenlijk.
Lees trouwens net pas dat je de 1.2 geflashed hebt?! Klopt dat wel? Ik zie namelijk in die draad alleen maar de OC/UV 1.01 AK:

1.35GHz◊GPU 384MHz
☆Jame Bond☆ v1.0.1
☆Jame Bond☆ v1.0.1 ak

Kijk ik er nu gewoon overheen... O+
Ti2 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:53:
[...]
1.
Flash ROM/ GAPPS/ Bootloader/ XXKK6 - reboot
of
2.
Flash ROM/ GAPPS - reboot
Flash Bootloader/ XXKK6 - reboot

ofzo? :$

En ik neem aan dat je de bootloader en radio ook via de recovery/ flash zip from sd-card flasht?

[...]

[...]
Als je voor die rom gaat, zou ik het rustig aan doen.

Flash Rom en Gapps tegelijk in de recovery. Reboot en doe een initiële setup tot en met het ingeven van je gmail-account. Herstart je telefoon.

Dan zou ik één voor één de bootloader flashen, rebooten, en daarna de radio-baseband flashen en rebooten. Radio en bootloader flashen doe je het best in de fastboot-modus. Dan ben je wel klaar...

Lijkt omslachtig en er zullen er velen zijn die alles tegelijk doen. Maar ik ben nog een beetje old-schoool.. :*)

[ Voor 41% gewijzigd door 210667 op 13-01-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:57:
[...]

Lees trouwens net pas dat je de 1.2 geflashed hebt?! Klopt dat wel? Ik zie namelijk in die draad alleen maar de OC/UV 1.01 AK:

1.35GHz◊GPU 384MHz
☆Jame Bond☆ v1.0.1
☆Jame Bond☆ v1.0.1 ak

Kijk ik er nu gewoon overheen... O+
Deze is het.

1.2GHz◊GPU 384MHz
☆Jame Bond☆ v1.0.2 ak

Die andere zijn volgens mij voor overclocking, als ik het goed heb? Zit er dan een groot verschil tussen die van mij (las dat 1.2Ghz betrouwbaar was) en de andere kernels?

[ Voor 19% gewijzigd door yok op 13-01-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Deze is het.

1.2GHz◊GPU 384MHz
☆Jame Bond☆ v1.0.2 ak

Die andere zijn volgens mij voor overclocking, als ik het goed heb? Zit er dan een groot verschil tussen die van mij (las dat 1.2Ghz betrouwbaar was) en de andere kernels?
Ah ok, maar dan draai je m niet op 1350Mhz. Zelf zou ik opteren voor deze:

1.35GHz◊GPU 384MHz

☆Jame Bond☆ v1.0.1 ak

En dan zijn geadviseerde UV-settings doen. Dan draait je processor op 1350Mhz[1.35GHz] en je GPU op 384MHz. Dat lukt prima zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Ah ok, maar dan draai je m niet op 1350Mhz. Zelf zou ik opteren voor deze:

1.35GHz◊GPU 384MHz

☆Jame Bond☆ v1.0.1 ak

En dan zijn geadviseerde UV-settings doen. Dan draait je processor op 1350Mhz[1.35GHz] en je GPU op 384MHz. Dat lukt prima zonder problemen.
Ah, thanks! Las ook veel goede verhalen over de performance. Koos gewoon de 'normaalste'. Ik neem aan dat ik deze gewoon weer hetzelfde kan flashen als hiervoor, zonder iets te wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

yok schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Ah, thanks! Las ook veel goede verhalen over de performance. Koos gewoon de 'normaalste'. Ik neem aan dat ik deze gewoon weer hetzelfde kan flashen als hiervoor, zonder iets te wipen?
Kan je gewoon eroverheen flashen zonder wipes. SetCPU gebruiken en de sliders op 350/1350, en interactive gebruiken. Als het goed is, staan de UV-settings al goed. Zo niet kan je die aanpassen in SetCPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Kan je gewoon eroverheen flashen zonder wipes. SetCPU gebruiken en de sliders op 350/1350, en interactive gebruiken. Als het goed is, staan de UV-settings al goed. Zo niet kan je die aanpassen in SetCPU
Gedaan, thanks. Ging prima. Nog één vraagje: bij het main-scherm van SetCPU staat het, zoals je zei, op 1350 max 350 min, scaling interactive. Maar moet je dan ook set on boot aanvinken? Dat heb ik wel gedaan bij mijn voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ja inderdaad "set on boot" aanvinken. En bij de voltages doe je apply. Dan een reboot en je bent klaar...

Na een dag kijk je dan eens in SetCPU bij de infotab/time in state waar hij dan het meeste op draait.. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door 210667 op 13-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

210667 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:23:
Ja inderdaad "set on boot" aanvinken. En bij de voltages doe je apply. Dan een reboot en je bent klaar...

Na een dag kijk je dan eens in SetCPU bij de infotab/time in state waar hij dan het meeste op draait.. ;)
Zal ik doen, thanks nogmaals voor je advies! Ga nu eens stoppen met kloten en doorgaan met werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Werkze..ik ga ook verder met loonslaaf spelen..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 09:00
Nieuwe Radio beschikbaar: XXKL1
Ik heb deze net geflashed.

Bleek dat ik met CM9 ook nog last had van een weg vallende verbinding. Kijken of het nu niet meer voorkomt.

Edit: Nog steeds problemen... Ik ga terug naar Modaco of ARHD. Die zitten nog op 4.02.

[ Voor 15% gewijzigd door BooYooToo op 14-01-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik heb geen problemwen meer sinds xxkk6 op 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Wat draaien jullie eigenlijk? Ben wel benieuwd. Ik hoor goede verhalen over Bigxie en AOKP en die spreekt mij ook het meeste aan, alleen mijn setup en met name batterij werken nu echt heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
yok schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:33:
Wat draaien jullie eigenlijk? Ben wel benieuwd. Ik hoor goede verhalen over Bigxie en AOKP en die spreekt mij ook het meeste aan, alleen mijn setup en met name batterij werken nu echt heel erg fijn.
Batterij op AOKP is ook echt super! Wat ik daar echt fijn aan vind is de quick settings en dat alles zo vloeiend draait, echt zonder enige haperingen. Enige probleem voor mij (en ik lijk daar een van de weinigen in) is dat met 4.03 roms (ook AOKP) bij mij de verbinding zonder reden lijkt weg te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik heb met AOKP totaal geen drops meer sinds de XXKK6 flash. Wel vreemd dat dit dus niet voor iedereen geldt. Overigens snap ik de 2 kleuren niet helemaal wat betreft je network icoon. Soms is het helemaal grijs en heb ik wel een H en werkt internet perfect en soms is het helemaal blauw en heb ik alleen GPRS.

Zat net even naar de IML74 ROM te kijken, die lijkt ook populair te worden en heeft voor zover ik zie iets meer built-in features zoals CPU, undervolt. Zijn er nog noemenswaardige andere verschillen met de AOKP van Roman?

Mensen overigens als de AOKP build 16/17 geprobeerd? Voor 16 moet je namelijk wipen en daar heb ik niet zo'n zin in dus ben benieuwd of het ook werkt wipe.

[ Voor 38% gewijzigd door XeNeRgY op 14-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38
XeNeRgY schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:51:
Ik heb met AOKP totaal geen drops meer sinds de XXKK6 flash. Wel vreemd dat dit dus niet voor iedereen geldt. Overigens snap ik de 2 kleuren niet helemaal wat betreft je network icoon. Soms is het helemaal grijs en heb ik wel een H en werkt internet perfect en soms is het helemaal blauw en heb ik alleen GPRS.

Zat net even naar de IML74 ROM te kijken, die lijkt ook populair te worden en heeft voor zover ik zie iets meer built-in features zoals CPU, undervolt. Zijn er nog noemenswaardige andere verschillen met de AOKP van Roman?

Mensen overigens als de AOKP build 16/17 geprobeerd? Voor 16 moet je namelijk wipen en daar heb ik niet zo'n zin in dus ben benieuwd of het ook werkt wipe.
Grijs betekend dat je niet met google services verbonden bent, blauw wel (agenda, contacts e.d.).
Bixgie's rom is ook goed, maar ik ben na build 6 is AOKP gaan proberen en daar eigenlijk blijven plakken. draait ook top dus zie geen reden om te switchen nu.
Build 16 is nogal buggie, build 17 is beter, maar je moet wel wipen. Je kan evt. je settings van je apps met titanium backup terug zetten. Pas daarmee wel op met de system setting, soms kan dat problemen geven (als de apps geupdate zij bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Heb niet de pro versie van TB en tot heden niet zo'n goede ervaringen hiermee, vooral omdat ik een custom launcher gebruik en alles helemaal op maat in deel. Build 15 werkt ook prima dus ik denk dat ik hier maar even bij blijf totdat CM9 komt.

Van Google services wist ik niet, thx! Dacht dat dit betekende dat ik geen bereik had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Pro versie is ook niet nodig, maar je kan wel makkelijk je app data terug zetten. Je kan natuurlijk altijd even kijken en als het niet werkt zet je een nandroid terug ;)

Trouwens, flash de nieuwe radio als je dat nog niet gedaan hebt. Stuk beter bereik en stabielere verbinding in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Dat moet ik nog doen inderdaad, maar heb met mezelf afgesproken niet vaker dan eens per week te flashen, anders wordt de verslaving nog erger. Grappig dat je met custom ROMs meer features hebt, maar eigenlijk geen rust meer omdat je continu je phone wilt optimizen.

Heb de file gedownload maar blijkt een CWM flash te zijn en dat doe ik liever niet met een radio. Kan ik nu gewoon de radio.img uit de zip nemen en die pushen met ADB? Volgens mij wel, maar aangezien ik nu een META-INF map in de zip zie twijfel ik.

[ Voor 32% gewijzigd door XeNeRgY op 14-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Moet "volgens mij" wel kunnen. maar de zip is goed, kan je gerust flashen. Wel even md5 check doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

XeNeRgY schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:47:
Dat moet ik nog doen inderdaad, maar heb met mezelf afgesproken niet vaker dan eens per week te flashen, anders wordt de verslaving nog erger. Grappig dat je met custom ROMs meer features hebt, maar eigenlijk geen rust meer omdat je continu je phone wilt optimizen.

Heb de file gedownload maar blijkt een CWM flash te zijn en dat doe ik liever niet met een radio. Kan ik nu gewoon de radio.img uit de zip nemen en die pushen met ADB? Volgens mij wel, maar aangezien ik nu een META-INF map in de zip zie twijfel ik.
Waarom flash je die liever niet dan? Heb eerst nandroid backup gedaan en zonder problemen geflashed. Bereik is inderdaad stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
Laatst zag ik ergens de launcher en dialer van cyanogenmod9 opduiken als losse download voor rooted phobes. Heeft iemand daar een linkje voor? Kan ze nergens meer vinden
Nu cm9 installeren heb ik nog niet zon trek in.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
XeNeRgY schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:47:
...
De .img kan je gewoon uit de zip halen en dan flashen met fastboot:
fastboot flash radio vulhiernaamin.img

Ik heb het eigenlijk geen enkele keer gedaan, maar het veiligst is zoals DrNizeGuy zegt de md5 sum na te kijken voor je flashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Maverick schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:52:
Laatst zag ik ergens de launcher en dialer van cyanogenmod9 opduiken als losse download voor rooted phobes. Heeft iemand daar een linkje voor? Kan ze nergens meer vinden
Nu cm9 installeren heb ik nog niet zon trek in.
Trebuchet.apk op Google intypen deed wonderen ;) Bij deze. De Dialer staat hier. Wat is er overigens zo speciaal aan een T9 dialer? Controleer wel even of de links goed zijn, ik heb de topics niet doorgelezen op ervaringen.

Ik push de radio ook liever dan via CWM. Lees veelvuldig dat dit risicovol is, dus voor de zekerheid liever niet via CWM.

[ Voor 13% gewijzigd door XeNeRgY op 15-01-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, beiden alleen voor 4.03+ Das dan weer een beetje jammer. Zit natuurlijk gewoon op 4.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Zo natuurlijk is dat niet in het custom rom topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

faizoel schreef op zondag 15 januari 2012 @ 08:09:
[...]

De .img kan je gewoon uit de zip halen en dan flashen met fastboot:
fastboot flash radio vulhiernaamin.img

Ik heb het eigenlijk geen enkele keer gedaan, maar het veiligst is zoals DrNizeGuy zegt de md5 sum na te kijken voor je flashed.
Paar vraagjes, omdat adb/ fastboot nieuw voor mij is. Ik start de telefoon op, ga op de pc naar de folder waar de img in staat en doe SHIFT-Rechtermuisklik om naar de command prompt te gaan in die folder, en typ dan die regel in, rebooten en klaar?

Wat is trouwens een MDSum en hoe check je die?

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
lees de OP is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Gedaan - maar zie geen antwoord op mn vragen?

Heb trouwens al standaard de i9250XXKK6 radio erin...

EDIT: in de instructiefilmpjes in de OP wordt gezegd dat wanneer je de USB aansluit, je m niet moet "mounten", maar wanneer ik mn Nexus op de PC aansluit mount-ie m vanzelf zodat je bestanden kunt overdragen? Moet/ kan ik dat ergens aanpassen? Of moet ik als ik m heb aangesloten uitvinken?

-Ti2

[ Voor 56% gewijzigd door Ti2 op 15-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 20:34
Dit hoort zo de nexus gebruikt MTP hierdoor kan de telefoon en pc tegelijkertijd het bestandsysteem gebruiken. Wat er in dat instructie filmpje staat klopt dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Met fastboot kan je je radio, bootloader en recovery flashen. met ADB kan je bestanden pushen naar je telefoon en van je telefoon naar je pc.
ADB werkt vanuit je recovery en vanuit Android (ik weet even niet of het ook werkt vanuit je bootloader).

Fastboot werkt alleen vanuit je bootloader. En ik denk dat je apparaat ook unlocked moet zijn, maar dat weet ik niet zeker, nooit geprobeerd zonder te unlocken.
Je kan checken of adb of fastboot je apparaat herkend door
"ADB devices" of "fastboot devices" als commando op te geven. Als je niets terug ziet, dan is je device niet herkend en kan gaan die commandos niet werken. Waarschijnlijk zijn je drivers niet of niet goed geinstalleerd.

Dus als je iets wilt flashen en je telefoon is nog aan (in normale android modus) type je het volgende:
"adb devices" om te kijken of je apparaat herkend wordt door adb
"adb reboot bootloader" om naar de bootloader te gaan, want fastboot herkend je apparaat nu nog niet.
vanuit je bootloader kan je dus flashen:
"fastboot devices" om te controleren of fastboot je apparaat herkend.
"fastboot flash radio vulhierietsin.img"

Ik ga er dus vanuit dat je fastboot "fastboot.exe" heet en adb "adb.exe"...

om een MD5sum te checken heb je een applicatie nodig. Google er even naar. Google dan ook meteen even wat MD5sum is. Als je de MD5sum controleerd, weet je zeker dat je het juiste bestand volledig hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Super! Thx. Dat lukte allemaal, maar bij het commando "fastboot devices" krijg ik niets terug. Weet niet zo goed waar ik nu moet beginnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ti2 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:04:
Super! Thx. Dat lukte allemaal, maar bij het commando "fastboot devices" krijg ik niets terug. Weet niet zo goed waar ik nu moet beginnen |:(
ik heb je een DM gestuurd. Even kijken of ik je zo kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
ADB Devices is voldoende. Als je daar een serienummer krijgt wordt je telefoon herkend en kun je gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Heb een vrij groot probleem en weet niet hoe ik dit kan oplossen.
De telefoon laadt zichzelf niet meer op via de adapter (2 stuks geprobeerd) :S alleen nog maar via de laptop
(2 verschillende laptops).
Heb verschillende kabels geprobeerd en alle deden het gewoon op de laptop maar niet op 230V adapter.

Draai Milstone2 al enkele dagen zonder problemen maar sinds gisteren is dit probleem dus voorgekomen.
Via instellingen proberen te zoeken maar niet kunnen vinden. ROM opnieuw geïnstalleerd, niet verholpen.

Hopelijk is het een instelling die ik over het hoofd heb gezien... Anders moet ik Samsung maar even bellen.

Edit: Nu lijkt het erop dat de computer blijft hangen tijdens het opladen :S
Zometeen maar een factory reset

Edit2: Lijkt erop dat de aansluiting naar de klote is :'( , gewoon Samsung bellen? Of Vodafone?

[ Voor 14% gewijzigd door murphylee op 15-01-2012 22:45 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Milestone 2 draait lekker zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

faizoel: superbedankt voor je hulp! _/-\o_

Unlocked - root - cwm recovery ...uiteindelijk allemaal gelukt :+

Morgen weer eens verder met ROM/ Gapps/ radio/ bootloader / softkeys customizen O-)

En ff kijken naar lightflow om de kleuren van de leds bij notificaties aan te passen. Of heeft iemand daar een mooiere oplossing voor? :)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11
iemand al ervaring met de nexus miui?
http://rootzwiki.com/topi...-contacts-fixed-01142012/

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Bij miui werkte de agenda voor mij niet... ook was de launcher niet zo vloeiend.
Voor mij niet goed genoeg om dagelijks te gebruiken.

Zal wel een paar weken duren voor het net zo fijn werkt als de GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11
ok bedankt, wachten we nog even :)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wachten doen we op CM9 ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik ben nog steeds niet blij met mijn battery life (22% verbruikt in 10 uur tijd met slechts 10 minuten screen on time) en heb nu mogelijk 2 oorzaken gevonden:

- Maps blijft restarten, ook na handmatig stoppen: Location services uitgezet om te kijken of dit helpt
- CPU SPY: Telefoon zit voornamelijk in Deep sleep, dus dat is goed. Verder komt deze nooit in 350 mhz en is 700mhz de laagste snelheid die gebruikt wordt. Ga dit nu wijzigen met Set Cpu, hopelijk scheelt dat.

Verder een zwarte achtergrond genomen. Mijn totale tijd is ongeveer 43 uur dus dat is aardig, maar screen on time is dan vaak niet hoger dan max. 1,5 uur.
yok schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:52:
[...]

Waarom flash je die liever niet dan? Heb eerst nandroid backup gedaan en zonder problemen geflashed. Bereik is inderdaad stuk beter.
Flash liever niet via CWM met een radio omdat ik regelmatig lees dat dit eerder voor een brick zorgt dan via fasboot. Net toch maar eens geprobeerd en ging gelukkig goed. Overigens heeft een Nandroid geen effect op een radio. Als die flash mis gaat is het vaak einde verhaal.

Ik zit op de Franco Kernel en kan dus niet zelf undervolten. Ervaren jullie dit als een gemis?

[ Voor 38% gewijzigd door XeNeRgY op 16-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Holy cr@p jij doet lang met je batterij!! :)

Ik zit nu op 60% sinds 06.30u vanmorgen - redelijk intensief gebruik. Nu moet ik wel de batterij nog kalibreren sinds zondag op een custom ROM draai (IML74K bigxie build 9 met XXKL1 baseband & PrimeKL01 bootloader)

ff kijken hoe dit na de kalibratie zit, want ik doe nog geen dag met een volle batterij (internetten, Hootsuite, Wordfeud, mail, Talk, agenda). Ik synchroniseer alleen mn Gmail - rest handmatig.

Tis wel een nice foon O-) snel smooth en verbinding met 3G en WIFI zijn super

Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:11:
Holy cr@p jij doet lang met je batterij!! :)

Ik zit nu op 60% sinds 06.30u vanmorgen - redelijk intensief gebruik. Nu moet ik wel de batterij nog kalibreren sinds zondag op een custom ROM draai (IML74K bigxie build 9 met XXKL1 baseband & PrimeKL01 bootloader)

ff kijken hoe dit na de kalibratie zit, want ik doe nog geen dag met een volle batterij (internetten, Hootsuite, Wordfeud, mail, Talk, agenda). Ik synchroniseer alleen mn Gmail - rest handmatig.

Tis wel een nice foon O-) snel smooth en verbinding met 3G en WIFI zijn super

Ti2
Dit was met een half uur screen on tijd en alle sync aan + wat bellen, smsen, FBen etc. Bij mij verbruikt 'ie in idle + wifi vrijwel niet, maar met scherm aan gaat het snel. Ach, ik kan er gemakkelijk een dag mee doen, ook met intensief gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3763839/uploadfromtaptalk1326638214803.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Wat gebruik jij nu precies (ROM, Kernel en radio) en met welke instellingen?
yok schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Dit was met een half uur screen on tijd en alle sync aan + wat bellen, smsen, FBen etc. Bij mij verbruikt 'ie in idle + wifi vrijwel niet, maar met scherm aan gaat het snel. Ach, ik kan er gemakkelijk een dag mee doen, ook met intensief gebruik.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

arene schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:02:
Wat gebruik jij nu precies (ROM, Kernel en radio) en met welke instellingen?
[...]
Instellingen is nogal veel om op te noemen, maar ARHD 2.1.4, Jame Bonds kernel 1.35Ghz mét UV en radio XXKL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Ok, bedankt. Ik ga dat vanavond ook eens installeren en kijken of ik een langere batterijduur haal (is voor mij erg belangrijk aangezien ik veel onderweg ben zonder stroom).
Ik heb nu GN-Kang van Fitsnugly met de kernel van Franco en ook radio XXKL1 maar ik haal de getallen die ik hier zie staan lang niet.

Ik bedoelde met instellingen meer of je ook SetCPU of een andere overclocker gebruikt.

.
yok schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:46:
[...]

Instellingen is nogal veel om op te noemen, maar ARHD 2.1.4, Jame Bonds kernel 1.35Ghz mét UV en radio XXKL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

arene schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:07:
Ok, bedankt. Ik ga dat vanavond ook eens installeren en kijken of ik een langere batterijduur haal (is voor mij erg belangrijk aangezien ik veel onderweg ben zonder stroom).
Ik heb nu GN-Kang van Fitsnugly met de kernel van Franco en ook radio XXKL1 maar ik haal de getallen die ik hier zie staan lang niet.

Ik bedoelde met instellingen meer of je ook SetCPU of een andere overclocker gebruikt.

.
[...]
AH, in SetpCPU heb ik overgelocked tot 1.35Mhz, screen off = 350Mhz en de aanbevolen UV-instellingen aangehouden van Jame Bonds kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Met CpuSpy zag ik dat mijn GN nooit in 350mhz opereerde. Het was enkel Deep Sleep, 700mhz of 1200mhz. Nu ik SetCpu heb geinstalleerd zie ik dat mijn GN alleen Deep Sleep, 350mhz en 1200mhz gebruikt. Dit zal dus een positieve invloed op mijn batterij hebben. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Zelf gebruikte ik eerst een paar dagen de aanbevolen UV-instellingen voor de JB kernel.
Maar nu loop ik al bijna 3 dagen daaronder, volledig stabiel. (Dit zal wel per telefoon verschillen)

Wat ik nu heb draaien als UV-settings in set CPU.

1.2 Ghz : 1100 mV i.p.v. 1175
900 Mhz : 1000 mV i.p.v. 1050
700 Mhz : 900 mV i.p.v. 975
350 Mhz : 800 mV i.p.v. 850
yok schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:13:
[...]

AH, in SetpCPU heb ik overgelocked tot 1.35Mhz, screen off = 350Mhz en de aanbevolen UV-instellingen aangehouden van Jame Bonds kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Kun je ergens de volt instellingen zien via een App? Mijn Franco kernel ondersteunt geen UV omdat Franco dit zelf al toegepast heeft maar ik wil weten hoe hoog/laag deze settings staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Via SetCpu kan je dat toch zien?
De James Bond kernel is populair lees ik, misschien ook maareens een custom kernel proberen. Klooien met zo'n telefoon blijft toch het leukste he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Nee want omdat Franco geen UV meer ondersteunt is er ook geen Voltages tab in SetCpu bij deze kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
I stand corrected...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

-TheNose- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:53:
Via SetCpu kan je dat toch zien?
De James Bond kernel is populair lees ik, misschien ook maareens een custom kernel proberen. Klooien met zo'n telefoon blijft toch het leukste he. :P
Franco's is heel erg populair op XDA, maar wil liever zelf undervolten (liever batterij dan prestatie + kleurverandering). Hoor ook hele goede verhalen over die van Faux123 op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

XeNeRgY schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:
Kun je ergens de volt instellingen zien via een App? Mijn Franco kernel ondersteunt geen UV omdat Franco dit zelf al toegepast heeft maar ik wil weten hoe hoog/laag deze settings staan.
UV interface is disabled - don't bother ask me 50 times for this. It has been proved that it creates a huge stall if a user undervolts too much. This kernel is already undervolted with this settings:

925000,
1103000,
1217000,
1280000

- values suggested by faux on his thread on rootzwiki and they seem to play along pretty well

Maar niets zo veranderlijk als kernel-builders. De build #13:

Nightly #13 postponed to tomorrow as I want to ship it with a UV interface in the updater - yes #13 will have UV exported to userspace again thanks to imoseyon that fixed most of it while I only changed some values.

[ Voor 18% gewijzigd door 210667 op 17-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
210667 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:02:
[...]

UV interface is disabled - don't bother ask me 50 times for this. It has been proved that it creates a huge stall if a user undervolts too much. This kernel is already undervolted with this settings:

925000,
1103000,
1217000,
1280000
[/i]
Die settings heb ik gezien ja, maar wist niet hoe ik ze moest lezen in relatie tot dit:

1.2 Ghz : 1100 mV i.p.v. 1175
900 Mhz : 1000 mV i.p.v. 1050
700 Mhz : 900 mV i.p.v. 975
350 Mhz : 800 mV i.p.v. 850

Is het dan:

1.2 Ghz : 1280
900 Mhz :1217
700 Mhz :1103
350 Mhz : 925

Dat lijkt me gezien de values hierboven weer niet logisch. Misschien op de #13 wachten en zelf eens wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

De eerste settings zijn volgens mij de user-settings op de JB-kernel. De tweede de build-in settings van Franco. Staan los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

210667 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:17:
De eerste settings zijn volgens mij de user-settings op de JB-kernel. De tweede de build-in settings van Franco. Staan los van elkaar.
Inderdaad ! :-) Sorry dat ik het een beetje raar heb genoteerd voor degene die niet bekend waren met de build-in settings van Franco.

Je kan, zoals in mijn geval is dus een sutkje lager undervolten dan Franco's setting - maar dit is telefoon gebonden uiteraard. Elke telefoon reageert er anders op. Dus mischien werkt het niet stabiel op elke telefoon. Maar voor mij is het wel de sweet spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Zijn er nog leestekens die ik moet mijden als ik een backup wil hernoemen (ik wil m bijvoorbeeld Bigxie-IML74K-B9-XXKL1-PrimeKL01 noemen)?

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Leestekens hoef je niet op te letten, maar hernoemen? Maar neem gewoon "Bigxie-B9[+eventueel de datum]". Is duidelijk genoeg denk ik. De rom en de build. De bootloader en radio-baseband blijft toch hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door 210667 op 17-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Argh, al heel de week een nachtelijke drain van zo'n 5%, gisteren met SetCPU de 'laagste' snelheid gewijzigd van 700 naar 350 mhz en vannacht 18% drain. Shoot me :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
XeNeRgY schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:05:
Argh, al heel de week een nachtelijke drain van zo'n 5%, gisteren met SetCPU de 'laagste' snelheid gewijzigd van 700 naar 350 mhz en vannacht 18% drain. Shoot me :|
Tjah, te laag kan ook slecht voor je batterij zijn, want dan is ie voor de zelfde handeling 2x zo lang bezig.. Het is dus ff een balans vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ik kan op de pc mn Galaxy Nexus niet meer vinden als "schijf" (MTP) - komt dat doordat ik andere (adb en fastboot) drivers heb geïnstalleerd?

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

XeNeRgY schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:05:
5% drain gedurende de nacht is toch prima?! Of de nacht moet bij jou maar een half uur duren.. :P
Ti2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:04:
Ik kan op de pc mn Galaxy Nexus niet meer vinden als "schijf" (MTP) - komt dat doordat ik andere (adb en fastboot) drivers heb geïnstalleerd?

-Ti2
USB-debugging uitgevinkt?

[ Voor 35% gewijzigd door 210667 op 18-01-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
210667 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:35:
[...]

5% drain gedurende de nacht is toch prima?! Of de nacht moet bij jou maar een half uur duren.. :P
Ja is wel aardig, maar nadat ik de clocks in SetCpu lager heb gezet was de drain dus geen 5% maar ging het richting de 20% en dat is niet prima. Zag redelijk wat activity vannacht, terwijl ik toch echt sliep. In principe mogen de clocks geen boosdoener zijn aangezien de GN in deep sleep moet zijn terwijl ik ook in deep sleep ben :) Had gisteren ook mijn eerste reboot op AOKP sinds ik de GN in bezit heb. Maar eens even in de gaten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 18-01-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

XeNeRgY schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:42:
[...]

Ja is wel aardig, maar nadat ik de clocks in SetCpu lager heb gezet was de drain dus geen 5% maar ging het richting de 20% en dat is niet prima. Zag redelijk wat activity vannacht, terwijl ik toch echt sliep. In principe mogen de clocks geen boosdoener zijn aangezien de GN in deep sleep moet zijn terwijl ik ook in deep sleep ben :) Had gisteren ook mijn eerste reboot op AOKP sinds ik de GN in bezit heb. Maar eens even in de gaten houden.
Had ook last van aantal reboots bij AOKP, daarom naar ARHD gegaan vanwege stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Nee, maar nu wel gedaan. Als ik m nu aansluit wil Windows drivers gaan installeren - als ik dat doe, betekent dat wanneer ik via bootloader wil gaan flashen ik dan weer de adb drivers moet installeren? Lijkt me onhandig...

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Nee hoor, dan pakt ie automatisch de adb-drivers. Probeer het maar eens...

[ Voor 20% gewijzigd door 210667 op 18-01-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

210667 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:
Nee hoor, dan pakt ie automatisch de adb-drivers. Probeer het maar eens...
Toen ik de Windows Media Player naar v11 had geupdate: niks aan de hand. Herkende m meteen.

En inderdaad: USB debugging aan: adb en fastboot werken nog gewoon. Thx!
210667 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:44:
Leestekens hoef je niet op te letten, maar hernoemen? Maar neem gewoon "Bigxie-B9[+eventueel de datum]". Is duidelijk genoeg denk ik. De rom en de build. De bootloader en radio-baseband blijft toch hetzelfde.
In de map \Galaxy Nexus\Interne opslag\clockworkmod\backup staat een map (met als naam datum+tijd) met files erin. Ik neem aan dat ik de map moet hernoemen? En bij een back up moet selecteren?

---

En mn laatste vraag voor nu:

In de map op mn pc waarin de files staan om te unlocken/ rooten etc: C:\android-sdk\platform-tools\android-root , staan adb-windows.exe en fastboot-windows.exe

Als ik daarin een nieuwe radio.img zet wordt het commando "fastboot-windows flash radio radio.img"?

In de map C:\android-sdk\platform-tools staan een fastboot.exe en adb.exe , kan ik daar ook een .img in zetten om te flashen? En het commando wordt dan "fastboot flash radio radio.img" toch?

Dank voor jullie hulp!!

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ti2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:38:
[...]
[...]
[...]

In de map \Galaxy Nexus\Interne opslag\clockworkmod\backup staat een map (met als naam datum+tijd) met files erin. Ik neem aan dat ik de map moet hernoemen? En bij een back up moet selecteren?

In de map op mn pc waarin de files staan om te unlocken/ rooten etc: C:\android-sdk\platform-tools\android-root , staan adb-windows.exe en fastboot-windows.exe

Als ik daarin een nieuwe radio.img zet wordt het commando "fastboot-windows flash radio radio.img"?

In de map C:\android-sdk\platform-tools staan een fastboot.exe en adb.exe , kan ik daar ook een .img in zetten om te flashen? En het commando wordt dan "fastboot flash radio radio.img" toch?
@1: Inderdaad, alleen de map hernoemen. De volgende back-up die je maakt via CWM, kan je meteen een naam meegegeven. Bij restoren kies je voor de back-up die je wilt herstellen

@2: Beide opties kan je gebruiken. Klopt dus wat je verondersteld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Cheers!

---
En ik blijf me verbazen over hoe weinig batterij sommigen hier verbruiken? Gebruiken jullie de Nexus niet zoveel?
Mijn foon gaat om ca 06.30u aan en dan is ie wel echt leeg om een uur of zes/ zeven 's avonds :| Heb nu een autolader gekocht maar die houdt de accu op peil ipv bij te laden, dus zing het wel uit, mara ben benieuwd of ik ook minder kan verbruiken.

Heeft iemand een link naar info over cpu/ volt settings zodat ik erover kan leren waar jullie het over hebben?

Hierbij screenshots van mn accusettings & cpuspy (geen idee hoe ik die echt moet interpreteren)

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/6608/screenshot2012011909404.png

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/8844/screenshot2012011909403.png

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat jouw mobiele bereik waardeloos is gedurende de dag? In dat geval zal de GN naar verwachting continu switchen/zoeken en is je batterij inderdaad snel leeg. Hoe lang doe je met 1 lading wanneer je de hele dag een 'groene' balk hebt bij signal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Daar lijkt het op hè 8)7 Die meting is vanaf gisteravond en als ik op mn rug ga staan dan heb ik de WIFI & dataverbinding uit - vandaar zo weinig verbinding denk ik.

Hieronder het screenshot sinds ik m vanmorgen van de lader heb gehaald. Ook geen ononderbroken groene balk bij het signaal...

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/3936/screenshot2012011915020.png

Overigens draai ik op de XXKL1 radio baseband en heb geen "last" van slechte of wegvallende verbindingen (en ik internet best veel) - integendeel: ik heb nog nooit zo'n goede verbinding met mobiel internet gehad sinds mn Galaxy Nexus (hiervoor met DHD regelmatig wegvallende of traaaggggge verbindingen, nu top!!)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Als ik nu naar je screen kijk vind ik het nog niet zo gek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ti2 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:16:
Cheers!

---
En ik blijf me verbazen over hoe weinig batterij sommigen hier verbruiken? Gebruiken jullie de Nexus niet zoveel?
[...]
Zie trouwens in je screens dat je Leankernel 1.6.4 gebruikt?! Daar zegt de Dev het volgende over:

v1.6.4 (pulled - stay tuned) - moved some of the features off of 1.6.1 (but kept them in experimental) in order to fix/pinpoint potential source of battery drain possibly introduced in 1.6.1. You do not need to upgrade from 1.6.1 if it's working fine for you. Cpufreq updated to Linux 3.3.

Deze schijnt dus last van battery-drain te hebben. Flash eens de laatste kernel van hem? De 1.70 stable.

http://rootzwiki.com/topi...alistic-kernel-170-11912/

Volgens mij draaide je ook op een 4.0.3-based rom? Flash dan in ieder geval de juiste radio-baseband, de XXKK6 of de XXKL1. Ook de bootloader die daarbij hoort: de primeKL01.

De AOKP-Milestone2, met XXKL1 en primeKL01, geeft mij tot nu toe, bij bescheiden gebruik de beste resultaten. Zit nu op 2dagen en 14 uur en nog 29% over. Nogmaals, met bescheiden gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door 210667 op 20-01-2012 12:43 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste