Waarom zou je de primeKL01 willen flashen. Wat heeft dit voor invloed op je telefoon?Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:34:
[...]
Volgens mij draaide je ook op een 4.0.3-based rom? Flash dan in ieder geval de juiste radio-baseband, de XXKK6 of de XXKL1. Ook de bootloader die daarbij hoort: de primeKL01.
Dank voor je reactieVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:34:
[...]
Zie trouwens in je screens dat je Leankernel 1.6.4 gebruikt?! Daar zegt de Dev het volgende over:
v1.6.4 (pulled - stay tuned) - moved some of the features off of 1.6.1 (but kept them in experimental) in order to fix/pinpoint potential source of battery drain possibly introduced in 1.6.1. You do not need to upgrade from 1.6.1 if it's working fine for you. Cpufreq updated to Linux 3.3.
Deze schijnt dus last van battery-drain te hebben. Flash eens de laatste kernel van hem? De 1.70 stable.
http://rootzwiki.com/topi...alistic-kernel-170-11912/
Volgens mij draaide je ook op een 4.0.3-based rom? Flash dan in ieder geval de juiste radio-baseband, de XXKK6 of de XXKL1. Ook de bootloader die daarbij hoort: de primeKL01.
De AOKP-Milestone2, met XXKL1 en primeKL01, geeft mij tot nu toe, bij bescheiden gebruik de beste resultaten. Zit nu op 2dagen en 14 uur en nog 29% over. Nogmaals, met bescheiden gebruik.
De Rom van bigxie (IML74K build 9) kwam al met ingebouwde kernel dus hier werd me geadviseerd niet een andere kernel te flashen?
Heb zelf even gekeken ipv domweg te vragen: in de nieuwe 9-2 build van bigxie zit een imoseyon 1.6.6 kernel. Dus hij update ze zelf ook (duh)
Heb ik toch nog een vraag: kan ik straffeloos de 1.70 kernel flashen op de build 9 rom??
Eerst een backup maken in cwm recovery?
Deze rom is 4.0.3 idd, en ik draai de XXKL1 + Primekl01. En ik doe niet aan bescheiden gebruik
-Ti2
[ Voor 9% gewijzigd door Ti2 op 20-01-2012 14:37 ]
Verwijderd
Zie het als het updaten van de bios van het mobo in je pc.yok schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:44:
[...]
Waarom zou je de primeKL01 willen flashen. Wat heeft dit voor invloed op je telefoon?
Heb je die Bigxie al eens ge-upt naar build 9-2? Die heeft namelijk de 1.6.6 kernel. Jouw screen gaf aan 1.6.4. Kan je eventueel gewoon over je bestaan Bigxie 9 build flashen. Wel in de recovery een wipe dalvik-cache en wipe cache doen. Uiteraard pas nadat je je huidige rom hebt geback-upped.Ti2 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:15:
[...]
Dank voor je reactie![]()
De Rom van bigxie (IML74K build 9) kwam al met ingebouwde kernel dus hier werd me geadviseerd niet een andere kernel te flashen?
Deze rom is 4.0.3 idd, en ik draai de XXKL1 + Primekl01. En ik doe niet aan bescheiden gebruikVandaar mn vraag of sommige van jullie m weinig gebruiken
De Lean-kernel 1.7.0 zou je in principe ook gewoon kunnen flashen
Zag net je edit....
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 14:40 ]
Gewoon flashen met cwm las ik - zonder wipes oid? en toch eerst backup maken voor het geval dat? 
-Ti2
-Ti2
Verwijderd
Bijvoorkeur in de recovery, en altijd een back-up maken. Kernel flashen zonder wipe kan, maar waarom zou je het niet doen...zoveel werk is dat niet, en als het niet goed gaat, kan je altijd restoren...en ja ik ben old-school..:-)
Ik neem aan dat ik de battery calibration dan ook opnieuw moet doen? 
Vond nog iets leuks: flashen van bootanimatie
Bij de instructies staat óf pushen via adb (moet dat dan in de bootloader?) óf : copying it to your SDcard and then to a location on your phone.
"a location"? is dat /system/media ? Daar staat nml. een bootanimation.zip, neem aan dat als ik die ervanaf haal (en bewaar) en de nieuwe bootanimation.zip daar stal, dat het goed is?
Vette dingen allemaal hoor
Vanaaf ook maar eens kijken naar Rom Tool Box - kun je oa lettertypes, battery icon etc aanpassen.
-Ti2
Vond nog iets leuks: flashen van bootanimatie
Bij de instructies staat óf pushen via adb (moet dat dan in de bootloader?) óf : copying it to your SDcard and then to a location on your phone.
"a location"? is dat /system/media ? Daar staat nml. een bootanimation.zip, neem aan dat als ik die ervanaf haal (en bewaar) en de nieuwe bootanimation.zip daar stal, dat het goed is?
Vette dingen allemaal hoor
Vanaaf ook maar eens kijken naar Rom Tool Box - kun je oa lettertypes, battery icon etc aanpassen.
-Ti2
Heeft er iemand AOKP geinstalleerd? Ik zit op milestone 2 om even te proberen en mis het woordenboek (NL).
Kan ik (als ik een backup heb gemaakt) de .zip van de geflashte roms en gapps van de sdcard verwijderen?
-Ti2
-Ti2
ik had het zelfde probleem, ik had nog een titanium backup van m`n toetsenbord en woordenboek onder CM9, deze heb ik terug gezet en dat werkte prima.yok schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:01:
Heeft er iemand AOKP geinstalleerd? Ik zit op milestone 2 om even te proberen en mis het woordenboek (NL).
ben echter na 2 dagen toch weer terug op CM9 omdat de batterij het daarmee toch langer leek vol te houden.
Ik krijg inmiddels telkens de vraag of ik 4.02 wil installeren. Maar dan is de root die ik nu heb toch weer verdwenen? Moet ik nu ergens een 4.02 build vandaan halen die wel root heeft? OF is er iets anders dat ik moet doen? (ik wil dus gewoon stock + root blijven draaien, maar liefst wel 4.02 )
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Instellingen/Taal en invoer/Android-toetsenbord [tik daar rechts van op die schuifjes] /woordenboeken toevoegenyok schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:01:
Of een ander wat geavanceerder keyboard installeren. I e. SwiftKey of GB-Keyboard. Beide hebben taalmodules.
Zou opnieuw kalibreren.Ti2 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:14:
Ik neem aan dat ik de battery calibration dan ook opnieuw moet doen?
[..]
[...]
Vaak is het idd /system/media...kan ook /local zijn. De dev weet het precies. Zou je daar even kunnen vragen.
Dan kan je gewoon doen.Ti2 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:08:
Kan ik (als ik een backup heb gemaakt) de .zip van de geflashte roms en gapps van de sdcard verwijderen?
-Ti2
Je zou m kunnen installeren, en weer rooten. Root-procedure is gelijkMaverick schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:29:
Ik krijg inmiddels telkens de vraag of ik 4.02 wil installeren. Maar dan is de root die ik nu heb toch weer verdwenen? Moet ik nu ergens een 4.02 build vandaan halen die wel root heeft? OF is er iets anders dat ik moet doen? (ik wil dus gewoon stock + root blijven draaien, maar liefst wel 4.02 )
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 12:37 . Reden: Copy/paste antwoorden ]
Als ik dat probeer krijg ik een android met een rood driehoekje boven zijn buik.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:32:
[...]
Je zou m kunnen installeren, en weer rooten. Root-procedure is gelijk
Bij het installeren bedoel je ? Dit komt wss omdat je de recovery partitie hebt overschreven met een andere recovery.. Zou als ik jou was gewoon een officiele 4.0.2. update.zip downloaden van XDA en installeren met clockworkmodMaverick schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Als ik dat probeer krijg ik een android met een rood driehoekje boven zijn buik.
Kan ik die ook gewoon met mijn custom recovery installeren ipv met cwm?incomer schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:29:
[...]
Bij het installeren bedoel je ? Dit komt wss omdat je de recovery partitie hebt overschreven met een andere recovery.. Zou als ik jou was gewoon een officiele 4.0.2. update.zip downloaden van XDA en installeren met clockworkmod..
ik neem aan dat je een custom recovery hebt? En meestal is dat clockworkmod...Maverick schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:31:
[...]
Kan ik die ook gewoon met mijn custom recovery installeren ipv met cwm?
Welke recovery heb je dan?
sorry, je hebt gelijk. Ik heb idd cwm. Ik was in de war met de app die zij ook hebben om vanuit de android omgeving dingen te updaten (cwm rom manager oid).
Zou je me de goede richting op kunnen duwen voor de 4.02 update zip? (daarna moet ik daar handmatig weer root op verkrijgen?)
Zou je me de goede richting op kunnen duwen voor de 4.02 update zip? (daarna moet ik daar handmatig weer root op verkrijgen?)
Verwijderd
Deze brengt je terug naar stock 4.0.2. Daarna zal je wel weer moeten rooten...Maverick schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:01:
sorry, je hebt gelijk. Ik heb idd cwm. Ik was in de war met de app die zij ook hebben om vanuit de android omgeving dingen te updaten (cwm rom manager oid).
http://forum.xda-develope...hp?p=20432813&postcount=1
Ook ik ben niet verantwoordelijk als het niet goed gaat
Gisteren wilde ik mijn Maguro 14 updaten naar de laatste build. Nog geen zin in gehad omdat je moest wipen maar had toch het gevoel dat ik erg achter liep. Tijdens het flashproces heb ik erg veel problemen met CWM gehad. Nadat ik mijn GN gewiped had wilde ik install ZIP gaan doen en kreeg eerst problemen net de 'back optie' in het menu. De melding 'back button disabled' kwam en na een aantal keren volume up en down te hebben geduwd kreeg ik weer de melding 'back button enabled'. Vervolgens wilde ik dus install zip from SD doen, maar wanneer ik die optie koos zag ik geen files, maar een Android poppetje met een draaiend blauw kristal. Telefoon gereboot en wederom hetzelfde verhaal. Kon dus niks installeren en geen Nandroid terugzetten. Gelukkig werkte het na veel proberen wel, maar het leek alsof CWM niet met mijn SD gedeelte kon communiceren. Heeft iemand dit al eens gehad?
Overigens na installatie van de laatste maguro build de UV settings geprobeerd die hierboven werden genoemd, maar dat resulteerde in een plof - reboot
Overigens na installatie van de laatste maguro build de UV settings geprobeerd die hierboven werden genoemd, maar dat resulteerde in een plof - reboot
Hier is een 'stock' rom te vinden, die al geroot is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1394246Maverick schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:01:
Weet niet of je hem meteen over die van jou kan flashen(met alleen cache wipe), dus maak even een nandroid backup voordat je update, dan kan je het zelf even proberen:)..
Of titanium backup kan altijd ook nog(dan kan je je apps terug zetten als je alles wiped)
De back button gaat uit als je zeg maar doorscrollt dat hij naar beneden of naar boven schiet(dus op het einde)..Aghanim schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:54:
Gisteren wilde ik mijn Maguro 14 updaten naar de laatste build. Nog geen zin in gehad omdat je moest wipen maar had toch het gevoel dat ik erg achter liep. Tijdens het flashproces heb ik erg veel problemen met CWM gehad. Nadat ik mijn GN gewiped had wilde ik install ZIP gaan doen en kreeg eerst problemen net de 'back optie' in het menu. De melding 'back button disabled' kwam en na een aantal keren volume up en down te hebben geduwd kreeg ik weer de melding 'back button enabled'. Vervolgens wilde ik dus install zip from SD doen, maar wanneer ik die optie koos zag ik geen files, maar een Android poppetje met een draaiend blauw kristal. Telefoon gereboot en wederom hetzelfde verhaal. Kon dus niks installeren en geen Nandroid terugzetten. Gelukkig werkte het na veel proberen wel, maar het leek alsof CWM niet met mijn SD gedeelte kon communiceren. Heeft iemand dit al eens gehad?
Mag ik vragen welke versie je van clockworkmod hebt? Niet eentje met touch enabled ofzo?
Het kan ook zijn dat hij gewoon nog aan het laden is, bij mij duurt het ook een tijdje voordat hij alle bestanden gelezen heeft.
Helaas al geprobeerd, werkt niet. Keyboard ondersteunt maar beperkt aantal talen aan volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:32:
[...]
Instellingen/Taal en invoer/Android-toetsenbord [tik daar rechts van op die schuifjes] /woordenboeken toevoegen
Ik bedoel wanneer je in CWM install zip from SD kiest, dan kom je in een klein menu met als eerste optie ' choose zip from SD' , in dat menu kun je altijd terug naar het hoofdmenu. Die back button werd gedisbled. Van CWM gebruik ik 5.5.0.2. Het klopt dat het vinden van de SD soms wat langer duurt, maar meer dan 5 minuten zoeken is volgens mij niet normaal. Heb met mijn DHD en nu GN al erg veel geflashed en dit probleem nog nooit meegemaakt. Misschien is het een bekende bug in deze versie, zal zo eens googlen.
Wat voor mij helaas als enige optie werkt is om mijn taal op Nederlands te zetten en dan English als 2e keyboard te selecteren. Als ik Engelish als taal selecteer en dan Nederlands als 2e keyboard krijg ik geen spellingscorrectie voor NL. Via de door mij gekozen optie lukt het wel, zowel NL als EN.yok schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:59:
[...]
Helaas al geprobeerd, werkt niet. Keyboard ondersteunt maar beperkt aantal talen aan volgens mij.
[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 22-01-2012 12:03 ]
Eindelijk heb ik een ROM gevonden waar ik een uitstekend batterijverbruik bij heb. Het gaat om de MAnhattan ROM van XDA i.c.m. radio XXKK6 en de kernel van Imoseyon. Na 9 uur redelijk intensief gebruik heb ik nog 71% over met 48% schermgebruik (1 uur 28 min).
Echt een aanrader, ook vanwege de vele instelopties en de soepelheid van de ROM.
Echt een aanrader, ook vanwege de vele instelopties en de soepelheid van de ROM.
Ik vind het batterijgebruik toch vreemd. Op Maguro AOKP 14 met XXKL1 en Franco Kernel #12 haalde ik maar ongeveer 1,5e dag bij een schermgebruik van maximaal 2 uur. Gisteren de Maguro AOKP 17 geflasht, samen met de Franco Kernel #13.1 en nu zit ik op 79% batterij met 19 uur verbruik (schermtijd 30 minuten) dus dat voorspelt in principe veel goeds. Dit, terwijl sommigen een drain vermelden in de laatste Franco Kernel.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 22-01-2012 18:32 ]
Met de Bigxie rom + Leankernel 1.7.0 errug tevreden over verbruik batterij
Heb alleen moeite met de oplaadtijd van mn GN
duurt een uur of vijf voor-ie vol is (muurlader) en in de auto houdt de 5V 2.1A lader m netaan op peil...
Ik heb het vermoeden dat het aan mn micro-usb-aansluiting ligt (heb soms last van wegvallende usb verbinding; plus dat er wat speling zit als ik de micro-usb erin heb - hebben jullie dat ook of is dat mijn toestel?)
---
In dat geval zou ie terug gaan naar de winkel, want gebruik de usb nogal wat
- en moet ik dus terug naar stock.
Moet ik daarvoor terug naar fabrieksinstellingen?
Of moet ik een procedure als in de OP volgen om m te unrooten & locken?
Thx
-Ti2
Heb alleen moeite met de oplaadtijd van mn GN
Ik heb het vermoeden dat het aan mn micro-usb-aansluiting ligt (heb soms last van wegvallende usb verbinding; plus dat er wat speling zit als ik de micro-usb erin heb - hebben jullie dat ook of is dat mijn toestel?)
---
In dat geval zou ie terug gaan naar de winkel, want gebruik de usb nogal wat
Thx
-Ti2
Met het programma uit dit topic van XDA kun je heel gemakkelijk weer herlocken en terug naar stock.Ti2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:41:
Met de Bigxie rom + Leankernel 1.7.0 errug tevreden over verbruik batterij![]()
Heb alleen moeite met de oplaadtijd van mn GNduurt een uur of vijf voor-ie vol is (muurlader) en in de auto houdt de 5V 2.1A lader m netaan op peil...
---
In dat geval zou ie terug gaan naar de winkel, want gebruik de usb nogal wat- en moet ik dus terug naar stock.
Thx
-Ti2
Thx yok - ik ken het programma, maar zou zou het bij voorkeur handmatig zelf doen als dat kan 
edit: zoals dit bijvoorbeeld
Iemand zoiets al eens gedaan?
-Ti2
-Ti2
[ Voor 40% gewijzigd door Ti2 op 23-01-2012 11:18 ]
Ik denk dat het merendeel van de personen die bekend is met custom roms wel eens met behulp van fastboot heeft geflashed. Het is in ieder geval een hartstikke veilige manier. Als je een linux pc hebt kun je zelfs met behulp van het bijgesloten shell scriptje flashen. Op diezelfde site (FYA) vind je in ieder geval informatie over het installeren van fastboot. Als je dat hebt gedaan kun je de factory images van Google zelf downloaden en met behulp van flashboot flashen. Let wel, als je je telefoon ook weer locked, betekent dat wel een factory reset en ben je dus alles (ook data van de sd kaart) kwijt.Ti2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:13:
Thx yok - ik ken het programma, maar zou zou het bij voorkeur handmatig zelf doen als dat kan
-Ti2
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Dank u mrbroeders
ja ben bekend met fastboot - alleen het proces lijkt te simpel, dus vroeg me af of tweakers hier het al eens hadden gedaan
er staat nml nismk over wipen oid? Alleen flashen/ reboot bootloader/ flahen/ reboot bootloader etc en dan locken. En een factory reset is wenselijk - alsof er nooit iets is gebeurd
Kan ik trouwens de Nandroid backups (in de cmw back-up mappen op de sd), op een andere GN plaatsen, en dan vanuit cmw recovery restoren/ "terugzetten"?
-Ti2
Kan ik trouwens de Nandroid backups (in de cmw back-up mappen op de sd), op een andere GN plaatsen, en dan vanuit cmw recovery restoren/ "terugzetten"?
-Ti2
Je SD kaart wordt gewiped zodra je relocked of fastboot userdata.img (dacht ik) doet. Met de andere commando's ben je veilig. Let trouwens wel: als je ook de recovery flashed, dan ben je wel je CWM kwijt. Wat je ook doet, ik zou in ieder geval even een volledige backup van je toestel maken, kan nooit kwaad.Ti2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:21:
Dank u mrbroedersja ben bekend met fastboot - alleen het proces lijkt te simpel, dus vroeg me af of tweakers hier het al eens hadden gedaan
er staat nml nismk over wipen oid? Alleen flashen/ reboot bootloader/ flahen/ reboot bootloader etc en dan locken. En een factory reset is wenselijk - alsof er nooit iets is gebeurd
![]()
-Ti2
In theorie kun je inderdaad een GN nandroid op een andere GN flashen.
Is er toevallig al een kernel met 2 way call recording uit voor de GN? Heb me suf gezocht, maar zelf nog niets gevonden. Op mijn Desire heb ik hier veel gebruik van gemaakt en vind het toch wel prettig af en toe een gesprekje terug te kunnen halen...
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Ik heb straks de Franco kernel geflasht, had de laatste Maguro al sinds de 17e maar met 'n andere kernel. Ik heb 't idee dat 't nu al 'n stuk stabieler en zuiniger loopt.
Ik zal 't nog 'n paar dagen aankijken hoe 't werkt, ik vind accuduur op 't moment 't belangrijkste. Voor vandaag had ik minstens 60% van ochtend tot avond nodig, hopelijk kan ik dat wat ruimer maken.
Ik zal 't nog 'n paar dagen aankijken hoe 't werkt, ik vind accuduur op 't moment 't belangrijkste. Voor vandaag had ik minstens 60% van ochtend tot avond nodig, hopelijk kan ik dat wat ruimer maken.
Zo vanmorgen weer van CM9 KANG terug naar AOKP build 19 en nu dan met de Franco kernel. Eens kijken hoe het allemaal werkt nu. CM9 werkt nog voor geen meter en doet me erg veel aan CM7 denken op dit moment.
Novalauncher is trouwens ook niet verkeerd, eindelijk die suffe Google search balk weg.
Hoop dat ik me in kan houden en gewoon 1x per week een nightly ga flashen.
Novalauncher is trouwens ook niet verkeerd, eindelijk die suffe Google search balk weg.
Die ervaring kan ik bevestigen, dit is mijn eerste battery cycle met de laatste Maguro en Franco kernel:Eric_Cantona schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:45:
Ik heb straks de Franco kernel geflasht, had de laatste Maguro al sinds de 17e maar met 'n andere kernel. Ik heb 't idee dat 't nu al 'n stuk stabieler en zuiniger loopt.

Wow dat is flink zeg! En ik hoor net dat mijn extended battery binnen is! Op naar de 2,5 dag op 1 lading!
CM9 voor geen meter?-TheNose- schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:59:
Zo vanmorgen weer van CM9 KANG terug naar AOKP build 19 en nu dan met de Franco kernel. Eens kijken hoe het allemaal werkt nu. CM9 werkt nog voor geen meter en doet me erg veel aan CM7 denken op dit moment.
Net ook maar eens 20 geflashed, alles ging prima. Jammer dat het berichten-icoon nu niet meer beschikbaar is in het lockscreen.
AOKP draait bij mij veel soepeler en komt volwassener over (logisch aangezien CM 9 alpha status heeft). Misschien dat het met je eigen compile te maken heeft?mbroeders schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:59:
[...]
CM9 voor geen meter?Nog niet alle cyanogenmod functies zitten erin, maar het is een normale 4.0.3 die uitstekend werkt. De lag tussen de homescreens is weg (itt 4.0.2), batterijverbruik is uitstekend met stock kernel, en geen FCs of wat dan ook. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "voor geen meter", klinkt alsof er bij jou iets is misgegaan. (ik heb hem trouwens wel zelf gecompileerd zonder toevoegingen behalve dan de nieuwe CM music player, maar dat zou weinig moeten uitmaken)...
Bizar dat er bij jou zo'n verschil tussen zit. AOKP lijkt namelijk best veel op CM, het heeft in ieder geval genoeg features over genomen. Het verschil tussen die roms zou niet te merken moeten zijn (en is het bij mij ook niet). Eigen compile zou in die zin ook weinig moeten uitmaken, het zijn gewoon de CM sources...
Vreemd: ik kom via de bootloader niet meer in de CWM recovery, maar bij een Android poppetje met een rood diehoekje... als ik de GN opnieuw flash met de cmw recovery, doet ie het wel.
Wanneer ik dan de telefoon uit doe en opstart in de bootloader en dan weer naar cmw recovery wil, krijg ik weer het Android poppetje met het rode driehoekje...
Wat zou dat kunnen zijn?
---
Gister na het terugzetten naar de Google factory images, deed ik na elk fastboot commando "fastboot reboot-bootloader" volgens de instructies van Google.
Na het flashen van de CWM recovery heb ik dat niet gedaan, maar gewoon rechtsreeks naar de CWM recovery en reboot phone gedaan. Zou het daaraan liggen?
-Ti2
Wanneer ik dan de telefoon uit doe en opstart in de bootloader en dan weer naar cmw recovery wil, krijg ik weer het Android poppetje met het rode driehoekje...
Wat zou dat kunnen zijn?
---
Gister na het terugzetten naar de Google factory images, deed ik na elk fastboot commando "fastboot reboot-bootloader" volgens de instructies van Google.
Na het flashen van de CWM recovery heb ik dat niet gedaan, maar gewoon rechtsreeks naar de CWM recovery en reboot phone gedaan. Zou het daaraan liggen?
-Ti2
CMW wordt bij een stock image elke keer vervangen door standaard recovery als je dit niet expres uitzet.Ti2 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:35:
Vreemd: ik kom via de bootloader niet meer in de CWM recovery, maar bij een Android poppetje met een rood diehoekje... als ik de GN opnieuw flash met de cmw recovery, doet ie het wel.
Wat zou dat kunnen zijn?
---
-Ti2
En hoe zet ik dat expres uit? In de OP staat er niets over..
Vorige x ook niet (bewust) gedaan
Cheers!
-Ti2
Cheers!
-Ti2
[ Voor 19% gewijzigd door Ti2 op 24-01-2012 15:47 ]
Beats me. Ik post ook alleen maar mijn eigen ervaringen.mbroeders schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:57:
Bizar dat er bij jou zo'n verschil tussen zit. AOKP lijkt namelijk best veel op CM, het heeft in ieder geval genoeg features over genomen. Het verschil tussen die roms zou niet te merken moeten zijn (en is het bij mij ook niet). Eigen compile zou in die zin ook weinig moeten uitmaken, het zijn gewoon de CM sources...
Dat weet ik niet precies aangezien ik dat niet heb gedaan, maar Google kan daar je grote vriend voor zijn.Ti2 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:46:
En hoe zet ik dat expres uit? In de OP staat er niets over..
Cheers!
-Ti2
Antwoord: je moet recovery-from-boot.p verwijderen uit /systemyok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:48:
[...]
Dat weet ik niet precies aangezien ik dat niet heb gedaan, maar Google kan daar je grote vriend voor zijn.
Dank aan Google
Vreemd, want vorige x heb ik dat niet gedaan...
edit: meteen maar Root Explorer aangeschaft en het bestand verwijderd (in de r/w mode)
-Ti2
[ Voor 11% gewijzigd door Ti2 op 24-01-2012 16:22 ]
Heb de maguro-20 van AOKP + Gapps al op mn "sd-kaartje" staan, tesamen met franco.kernel 13.1 hehehe
Vraagje - geen md5 sum bij de download van het kernel van franco??
-Ti2
Vraagje - geen md5 sum bij de download van het kernel van franco??
-Ti2
Thanks.
---
Wie hebben er hier ervaring met het hernoemen van de backups (folders) die in /sdcard/clockwork/backup staan en het restoren van een recovery? Ik lees veel over mislukte restores (md5 sum failed) door het hernoemen van de mappen...
Heb net mijn backups (de folders in /sdcard/clockwork/backup) hernoemd naar stockICS en bigxieB9
-Ti2
---
Wie hebben er hier ervaring met het hernoemen van de backups (folders) die in /sdcard/clockwork/backup staan en het restoren van een recovery? Ik lees veel over mislukte restores (md5 sum failed) door het hernoemen van de mappen...
Heb net mijn backups (de folders in /sdcard/clockwork/backup) hernoemd naar stockICS en bigxieB9
-Ti2
Dat is prima, zolang er maar geen spaties zijn. Hernoem ze ook allemaal en al meerdere keren succesvol gerestored.Ti2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:22:
Thanks.
---
Wie hebben er hier ervaring met het hernoemen van de backups (folders) die in /sdcard/clockwork/backup staan en het restoren van een recovery? Ik lees veel over mislukte restores (md5 sum failed) door het hernoemen van de mappen...![]()
-Ti2
Draai vanaf vanmorgen met mijn extended battery en de maguro AOKP 19 + franco kernel (nieuwste).

Niet verkeerd!
Screen on tijd 17min.

Niet verkeerd!
Screen on tijd 17min.
[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 25-01-2012 12:51 ]
Ga denk ik de extended battery ook halen (via Ebay, dacht ik?), ligt 'ie dan ook wat beter in de hand?-TheNose- schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:48:
Draai vanaf vanmorgen met mijn extended battery en de maguro AOKP 19 + franco kernel (nieuwste).
[afbeelding]
Niet verkeerd!
Screen on tijd 17min.
Nog een vraagje: hebben jullie ook problemen met het synchroniseren van Twitter-contacten op AOKP?
Ik vind hem nu veel beter in de hand liggen idd!yok schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:55:
[...]
Ga denk ik de extended battery ook halen (via Ebay, dacht ik?), ligt 'ie dan ook wat beter in de hand?
Nog een vraagje: hebben jullie ook problemen met het synchroniseren van Twitter-contacten op AOKP?
Werkt inderdaad erg fijn (heb het ook), maar dat is wel een extended battery he ;-)Ti2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:32:
Nu weet ik het zeker! Ik ga ook AOKP 20 + franco.Kernel 13-1 flashen! Sodejuu
-Ti2
Dan moet ik die ook hebbehebbehebbe!!!
hehehe
Ik heb deze van 2000mAh op Ebay gevonden, en deze van 3800mAh in NL gevonden. Beide kosten ongeveer evenveel geld. Waarom zou ik niet voor die 3.8Ah uit NL moeten kiezen?
-Ti2

Ik heb deze van 2000mAh op Ebay gevonden, en deze van 3800mAh in NL gevonden. Beide kosten ongeveer evenveel geld. Waarom zou ik niet voor die 3.8Ah uit NL moeten kiezen?
-Ti2
Omdat het een namaak batterij is en het achterklepje is ook niet origineel.
Ja dat heb ik gelezen
maar wat voor nadelen heeft dat dan?
Ik bedoel - 15% meer capaciteit tov >100% meer capaciteit?
Wellicht is de kwaliteit minder, zeker de kwaliteit van het achterklepje.
Hmm okee. Nou ja - ik weet niet of ik wel 40€ overheb voor wat meer capaciteit. Denk dat ik met de juiste combi van Rom + kernel een heel eind ga komen. Zolang ie tussen 06.30u & 19-20.00u maar aanblijft
bij hevig gebruik - want daar heb ik m voor
Alleen vandaag al (sinds een uur of 7) al 2.5u screen-on time hehehe
-Ti2
Alleen vandaag al (sinds een uur of 7) al 2.5u screen-on time hehehe
-Ti2
Mooie comment op de review van die extended battery 'yeah it looks its being raped by a another midget phone'Ti2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:47:
Ja dat heb ik gelezenmaar wat voor nadelen heeft dat dan?
Ziet er ook lelijk uit. Maarre, volgens mij is dit het custom rom + firmware topic, dus sorry voor de OT :-)
Bij de DHD was algemeen bekend dat het merendeel van de extended batteries bij lange na niet de opgegeven capaciteit haalden.
Meestal haalt hij het opgegeven capiciteit niet, en nog belangrijker voor sommige, de NFC antenne zit in de batterij verwerkt(erop geplakt).. Dit hebben veel namaak accu's niet waardoor je geen NFC meer hebt ..Ti2 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:47:
Ja dat heb ik gelezenmaar wat voor nadelen heeft dat dan?
Even iets anders: als je om wat voor reden dan ook (phone moet onder garantie terug naar leverancier, tis een zooitje geworden met roms flashen en je komt er niet meer uit) terug wilt naar een schone lei - de stock Galaxy Nexus zoals ie was toe je m uitpakte en voor het eerst opstartte- volg dan de volgende stappen:
1.
Verzeker je ervan dat je de juiste adb- en fastboot drivers hebt geïnstalleerd (dit is waarschijnlijk het geval - gezien dit topic! Zie de OP)
2.
Ga naar de site Google Support for Nexus Phones and Flagship Devices en download de laatste factory image voor je phone - voor ons is dat Maguro. Download het .zip bestand, check de md5s sum en pak het uit in de \adroid-sdk-platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat!).
Het uitgepakte bestand staat in een nieuwe aangemaakte map: \android-sdk\platform-tools\yakju-icl53f. Hierin staan (op moment van schrijven) de volgende bestanden:
- flash-all.sh
- bootloader-maguro-primekk15.img
- radio-maguro-i9250xxkk6.img
- image-yakju-icl53f.zip
Kopieer de laatste 3 bestanden naar de \android-sdk\platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat).
Open het flash-all.sh bestand met bijvoorbeeld kladblok en noteer welke fastboot commands erin staan (negeer de sleep 5 commands)
3.
Ga naar de command-promt, check of de adb driver je phone ziet (adb devices), zo ja typ [adb reboot bootloader] om naar de bootloader te gaan. Typ vervolgens de commands in de volgorde zoals die in het bestand flash-all.sh staan en wacht met het volgende commando totdat de vorige is afgerond:
fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekk15.img
fastboot reboot-bootloader
fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk6.img
fastboot -w update image-yakju-icl53f.zip
4.
A: Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop – je phone reboot nu naar de stock ICS - zoals je m kreeg! (nog wel unlocked!). Een hele schone lei

4.
B: OF: OPTIONEEL (let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)
ga dooor met de volgende commando's:
fastboot oem lock
Nu staat er bij status weer: LOCKED
5.
Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop; je phone reboot weer en is unrooted & gelocked!
Hope this helps
Engelstalige bron
YouTube how-to
-Ti2
1.
Verzeker je ervan dat je de juiste adb- en fastboot drivers hebt geïnstalleerd (dit is waarschijnlijk het geval - gezien dit topic! Zie de OP)
2.
Ga naar de site Google Support for Nexus Phones and Flagship Devices en download de laatste factory image voor je phone - voor ons is dat Maguro. Download het .zip bestand, check de md5s sum en pak het uit in de \adroid-sdk-platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat!).
Het uitgepakte bestand staat in een nieuwe aangemaakte map: \android-sdk\platform-tools\yakju-icl53f. Hierin staan (op moment van schrijven) de volgende bestanden:
- flash-all.sh
- bootloader-maguro-primekk15.img
- radio-maguro-i9250xxkk6.img
- image-yakju-icl53f.zip
Kopieer de laatste 3 bestanden naar de \android-sdk\platform-tools folder (of de folder waar je fastboot.exe staat).
Open het flash-all.sh bestand met bijvoorbeeld kladblok en noteer welke fastboot commands erin staan (negeer de sleep 5 commands)
3.
Ga naar de command-promt, check of de adb driver je phone ziet (adb devices), zo ja typ [adb reboot bootloader] om naar de bootloader te gaan. Typ vervolgens de commands in de volgorde zoals die in het bestand flash-all.sh staan en wacht met het volgende commando totdat de vorige is afgerond:
fastboot flash bootloader bootloader-maguro-primekk15.img
fastboot flash radio radio-maguro-i9250xxkk6.img
fastboot -w update image-yakju-icl53f.zip
4.
A: Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop – je phone reboot nu naar de stock ICS - zoals je m kreeg! (nog wel unlocked!). Een hele schone lei
4.
B: OF: OPTIONEEL (let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)
ga dooor met de volgende commando's:
fastboot oem lock
Nu staat er bij status weer: LOCKED
5.
Navigeer in de bootloader naar Start en bevestig met de Power knop; je phone reboot weer en is unrooted & gelocked!
Hope this helps
Engelstalige bron
YouTube how-to
-Ti2
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Probeer ook is de lean kernel. heb ik net iets langere battery mee heb ik het idee (tov Franco).
Mijn ervaring van de extended accu na en paar weken: batterij gaat iets langer mee, maar verwacht er niet teveel van. Wel vind ik het veel beter in de hand liggen. Is het de €40,- waard? Voor de extra accu duur, nee, maar een gewone batterij is niet veel goedkoper. Dus voor een betere handligging en extra accu is het een mooie deal.
Mijn ervaring van de extended accu na en paar weken: batterij gaat iets langer mee, maar verwacht er niet teveel van. Wel vind ik het veel beter in de hand liggen. Is het de €40,- waard? Voor de extra accu duur, nee, maar een gewone batterij is niet veel goedkoper. Dus voor een betere handligging en extra accu is het een mooie deal.
Yup..ziet er goed uit. Doe ik in de loop van de week.
Nog meer mensen slechte ervaringen met 14 van Franco's? Heb alles moeten herstellen nadat ik de kernel geflashed had :-)
Bij mij bleef m'n Nexus ook op 't Google-logo hangen, maar toen de laatste versie van m'n ROM weer geflasht en bijbehorende GAPPS en 't werkte weer.
En hoe is de backcover? Ik las dat de cover wat meer donker is, is dat storend?DrNizeGuy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:32:
Probeer ook is de lean kernel. heb ik net iets langere battery mee heb ik het idee (tov Franco).
Ik heb me suf gezocht en ik kan niet vinden hoe ik t voor elkaar ga krijgen wat ik wil - iemand een idee?
1. Ik wil alle icoontjes in de notification bar (talk/ gmail etc maar ook t alarm icoontje) ook in de HEX# 33b5e1 = ICS blue kleur krijgen. Ik heb gezocht naar themes/ roms waarmee ik dat kan doen maar kan t niet vinden. Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen?
2. Ik zou het app drawer icoontje willen vervangen door een ICS blauwe cirkel, zonder de puntjes, en net zo groot als de softkeys. Dat zou ik met bijv Go Launcher EX kunnen doen, maar hoe kom ik aan dat cirkeltje? Of kan het op een andere manier?
Thanks!
1. Ik wil alle icoontjes in de notification bar (talk/ gmail etc maar ook t alarm icoontje) ook in de HEX# 33b5e1 = ICS blue kleur krijgen. Ik heb gezocht naar themes/ roms waarmee ik dat kan doen maar kan t niet vinden. Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen?
2. Ik zou het app drawer icoontje willen vervangen door een ICS blauwe cirkel, zonder de puntjes, en net zo groot als de softkeys. Dat zou ik met bijv Go Launcher EX kunnen doen, maar hoe kom ik aan dat cirkeltje? Of kan het op een andere manier?
Thanks!
Ook met 14-1?yok schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:04:
Nog meer mensen slechte ervaringen met 14 van Franco's? Heb alles moeten herstellen nadat ik de kernel geflashed had :-)
Tot nu toe (paar stresstests uitgevoerd) is alles ok met 14.1, maar het was wel een kloteupdate van m.Ti2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:26:
Ook met 14-1?
Ik ben toch wel onder de indruk van mijn nexus nu. Met normaal gebruik voor mij zit ik nu aan de 50% accu na 1dg 7u, met een screen on tijd van 1,5 uur. Vind ik toch erg veelbelovend.DrNizeGuy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:32:
Verder vind ik ook dat de telefoon duidelijk beter in de hand ligt nu met de extended accu.
Even een vraag nav de OP: is /System en /Data en /Cache formatteren + dalvik cache wipen hetzelfde als de optie wipe data/factory reset in de cwm recovery?
(liever loop ik niet het risico om mn "sd-kaart" leeg te halen met de optie wipe data/factory reset - dan zou ik het liever handmatig doen
)
Tweede vraag: wanneer ik een Nandroid backup "restore" - voer ik bovenstaande dan ook uit?
-Ti2
(liever loop ik niet het risico om mn "sd-kaart" leeg te halen met de optie wipe data/factory reset - dan zou ik het liever handmatig doen
Tweede vraag: wanneer ik een Nandroid backup "restore" - voer ik bovenstaande dan ook uit?
-Ti2
[ Voor 20% gewijzigd door Ti2 op 26-01-2012 17:01 ]
De drivers in de OP verwijzen naar een link van Megaupload en is dus niet meer werkend.
Ik heb de drivers al gedownload via XDA, maar handig om de OP hierop aan te passen.
Damn it,
Ik krijg het niet voor elkaar mijn Nexus te rooten. (dacht dat mijn oude Legend moeilijk was).
Zoals ik al zei deed de link van de openings post het niet meer.
Nu maak ik gebruik van de Toolkit (ook van een link in de OP). waarmee ik de drivers heb geinstalleerd.
Mijn PC ziet de Nexus netjes in ADB mode (met USB debugging aan, maar zodra ik hem in de bootloader zet wordt hij niet meer herkent...
Hoe nu verder??
Yes, uiteindelijk toch gelukt. Op een of andere manier herkende de PC de telefoon de hele tijd niet. Na nog een laatste keer te proberen pakte hij hem wel!!
ROOT is dus binnen, nu wacht op de stabiele versie van CM9
Ik heb de drivers al gedownload via XDA, maar handig om de OP hierop aan te passen.
Damn it,
Ik krijg het niet voor elkaar mijn Nexus te rooten. (dacht dat mijn oude Legend moeilijk was).
Zoals ik al zei deed de link van de openings post het niet meer.
Nu maak ik gebruik van de Toolkit (ook van een link in de OP). waarmee ik de drivers heb geinstalleerd.
Mijn PC ziet de Nexus netjes in ADB mode (met USB debugging aan, maar zodra ik hem in de bootloader zet wordt hij niet meer herkent...
Hoe nu verder??
Yes, uiteindelijk toch gelukt. Op een of andere manier herkende de PC de telefoon de hele tijd niet. Na nog een laatste keer te proberen pakte hij hem wel!!
ROOT is dus binnen, nu wacht op de stabiele versie van CM9
[ Voor 71% gewijzigd door J-P op 26-01-2012 22:57 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Uiteindelijke score van mijn eerste cycle met de extended accu+AOKP build 19+Franco kernel 14.1:

Screen on tijd is: 3u6min.
@ hierboven: Nu je root hebt gewoon AOKP flashen. Ik weet namelijk niet of CM9 dit voor mij gaat toppen (en ik ben echt een CM junkie!!)

@ hierboven: Nu je root hebt gewoon AOKP flashen. Ik weet namelijk niet of CM9 dit voor mij gaat toppen (en ik ben echt een CM junkie!!)
OP geupdate:
27-01-2012
Stuk van Ti2 toegevoegd over relocken toestel
Linkjes gewijzigd (Megaupload werkt niet meer)
Eigen plaatje gemaakt als titel (gewoon met Paint.net, dus niet zeuren
) en ook plaatjes voor changelog en Relocken toegevoegd.
27-01-2012
Stuk van Ti2 toegevoegd over relocken toestel
Linkjes gewijzigd (Megaupload werkt niet meer)
Eigen plaatje gemaakt als titel (gewoon met Paint.net, dus niet zeuren
Yup, mooie layout geworden!
----
Mbt mijn eerdere vragen; ik ga een backup maken voor het geval de wipe data/factory reset in cwm mn "sd" mee-wipet..
Maar wanneer een ROM-bakker zegt dat ik vooraf een wipe data/factory reset moet doen - moet ik dan evengoed een wipe cache + wipe dalvik cache doen?
En wanneer ik een cwm restore doe - doe ik dan ook bovenstaande?
Thx
-Ti2
----
Mbt mijn eerdere vragen; ik ga een backup maken voor het geval de wipe data/factory reset in cwm mn "sd" mee-wipet..
Maar wanneer een ROM-bakker zegt dat ik vooraf een wipe data/factory reset moet doen - moet ik dan evengoed een wipe cache + wipe dalvik cache doen?
Thx
-Ti2
Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan kijken. Waarom vind je deze beter dan CM?-TheNose- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 07:58:
Uiteindelijke score van mijn eerste cycle met de extended accu+AOKP build 19+Franco kernel 14.1:
[afbeelding]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Volgens mij doet een wipe geen "wipe dalvik cache". Dus na een "wipe data/factory reset" ook dalvik cache wipen.Ti2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:50:
Yup, mooie layout geworden!![]()
----
Thx
-Ti2
Voor het restoren van een rom weet ik niet of het nodig is een wipe te doen. Ik doe het wel, want dan ben ik er zeker van dat er niet wat restjes van de oude rom overblijven.
Bij een restore doe ik:
1. Wipe (inclusief dalvik)
2. installeer de rom die ik wil gaan restoren
3. restore
4. reboot
Volgens mij is stap 2 niet nodig, maar ik doe het zelf wel, want dan weet ook weer dat er geen restjes van die oude rom achterblijven.
Ben benieuwd hoe anderen het doen en waarom jullie het anders doen.
Als je een nandroid terugzet, hoef je niet te wipen hoor. Gewoon je nandroid herstellen, zal niets achterblijven van vorige rom aangezien de partities die worden teruggezet de gehele plaats innemen van wat er staat. Ofwel, alles wordt overschreven. Als je een nieuwe rom flasht is een data wipe/factory reset voldoende, een dalvik-cache hoef je niet te wipen. Ik weet ook niet wie dat erin heeft gebracht, maar goed, nergens voor nodig. (en ja, zal vast wel ergens goed voor zijn, maar wipen is niet nodig) 
EDIT: en een wipe data/factory reset zal NOOIT de gegevens op /data/media (ofwel je SD kaart) wissen!
EDIT: en een wipe data/factory reset zal NOOIT de gegevens op /data/media (ofwel je SD kaart) wissen!
[ Voor 9% gewijzigd door mbroeders op 27-01-2012 14:21 ]
Hoi allen,
Ik heb besloten om me aan het unlocken/rooten/flashen te wagen. Is weer even een andere procedure dan bij windows mobile, dus ik heb het er nog wel moeilijk mee. Het lukt me eigenlijk al niet om de goede drivers te installeren. Via de toolkit van mskip krijg ik een error bij het installeren:
"De bronlaadcache heeft geen geladen MUI-item" > en de installatie wordt afgebroken
Via PDAnet krijg ik op het moment dat ik de telefoon aansluit de melding: installer fail to open device
USB debug staat aan..
Heb me al suf gezocht op xda en op google, maar kan er verder niet echt iets over vinden. Ook door de android sdk te installeren is het me niet gelukt.. vaag?
EDIT: Oh volgens mij werkt het toch en is deze 'bug' iets vaags wat mskip ook niet kent. Ik zie nu in ieder geval een serial dus ik denk dat het tot zover toch werkt
Ik heb besloten om me aan het unlocken/rooten/flashen te wagen. Is weer even een andere procedure dan bij windows mobile, dus ik heb het er nog wel moeilijk mee. Het lukt me eigenlijk al niet om de goede drivers te installeren. Via de toolkit van mskip krijg ik een error bij het installeren:
"De bronlaadcache heeft geen geladen MUI-item" > en de installatie wordt afgebroken
Via PDAnet krijg ik op het moment dat ik de telefoon aansluit de melding: installer fail to open device
USB debug staat aan..
Heb me al suf gezocht op xda en op google, maar kan er verder niet echt iets over vinden. Ook door de android sdk te installeren is het me niet gelukt.. vaag?
EDIT: Oh volgens mij werkt het toch en is deze 'bug' iets vaags wat mskip ook niet kent. Ik zie nu in ieder geval een serial dus ik denk dat het tot zover toch werkt
[ Voor 11% gewijzigd door Maardiweb op 27-01-2012 15:16 ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
[Hans Teeuwen modus]Het is een gevoel! Kan je niet uitleggen![/Hans Teeuwen modus]Bogey Dope schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:17:
[...]
Bedankt voor de tip, ik zal eens gaan kijken. Waarom vind je deze beter dan CM?
Ik heb AOKP 20 + Franco's kernel 14-3 geflashed, ben benieuwd!
Wat ik zo gauw niet kan vinden, is waar ik de instellingen voor dit kernel kan doen?
-Ti2
Wat ik zo gauw niet kan vinden, is waar ik de instellingen voor dit kernel kan doen?
-Ti2
Volgens mij is Dalvik een cache die je apps + opstartproces optimaliseert of iets dergelijks. Wipen hoeft inderdaad niet, maar ik pak het altijd even mee.mbroeders schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:20:
Als je een nandroid terugzet, hoef je niet te wipen hoor. Gewoon je nandroid herstellen, zal niets achterblijven van vorige rom aangezien de partities die worden teruggezet de gehele plaats innemen van wat er staat. Ofwel, alles wordt overschreven. Als je een nieuwe rom flasht is een data wipe/factory reset voldoende, een dalvik-cache hoef je niet te wipen. Ik weet ook niet wie dat erin heeft gebracht, maar goed, nergens voor nodig. (en ja, zal vast wel ergens goed voor zijn, maar wipen is niet nodig)
De instellingen kun je niet in de ROM doen. Kernel bepaalt bijvoorbeeld of je mag undervolten en zo ja, dan zie je in een app als SetCPU een Undervolt tab. Mag dit niet dan zul je deze tab ook niet zien. Je hebt dus meestal aanvullende apps nodig voor kernel functionaliteit.Ti2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:45:
Ik heb AOKP 20 + Franco's kernel 14-3 geflashed, ben benieuwd!
-Ti2
Duidelijk, thx! - Instellingen kan ik wel via AOKP doen
Graag ontvang ik tips mbt de "governor" setting en waarom ik het laagste CPU van 700 naar 350 zou moeten zetten (of waarom niet
)
-Ti2
Graag ontvang ik tips mbt de "governor" setting en waarom ik het laagste CPU van 700 naar 350 zou moeten zetten (of waarom niet
-Ti2
Gaat een hoop tijd zitten in dat prutsen met roms en dergelijke. Vandaag de Nexus ontvangen en slokt aardig wat werktijd op
Unlock is al gelukt. Rooten heeft ie nog geen zin in, maar dat zien we vanavond nog wel even incl. nieuwe rom.
Verademing dit na 2 jaar iPhone

Unlock is al gelukt. Rooten heeft ie nog geen zin in, maar dat zien we vanavond nog wel even incl. nieuwe rom.
Verademing dit na 2 jaar iPhone

Governour op interactive en 350mhz kost minder batterij dan 700mhz. De meeste taken draaien prima op 350mhz, dat is na te zien met CPUSPY.Ti2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:05:
Duidelijk, thx! - Instellingen kan ik wel via AOKP doen
Graag ontvang ik tips mbt de "governor" setting en waarom ik het laagste CPU van 700 naar 350 zou moeten zetten (of waarom niet)
-Ti2
Maar voor deep sleep is 350mhz weer slechter dan 700mhz, waardoor die uiteindelijk beter is voor je batterij (aldus Franco). 350mhz is juist goed als je veel muziek/spotify o.i.d. op de achtergrond draait.Aghanim schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Governour op interactive en 350mhz kost minder batterij dan 700mhz. De meeste taken draaien prima op 350mhz, dat is na te zien met CPUSPY.
ik haalde bijna 3 dagen met 350mhz dus ik houd het lekker daarbij.
Interessant
Heb de laagste CPU naar 350mhz aangepast (governor op "interactive") en batterij verbruik werd minder. (draai niets op de "achtergrond" - luister geen muziek, speel geen games etc)
Ten opzichte van de Apex build van bigxie + imoseyon 1.7.1 Leankernel: AOKP + franco.kernel 14-3 draait veel "snappier" - verbruikt iets meer batterij en het "ergste": ik heb een heel slechte data-verbinding
Als de phone uit staat valt ie zelfs weg?
Zou dat aan de kernel kunnen liggen? Want dan ga ik graag terug naar de imoseyon Leankernel.
Ik hoop niet aan de rom, want AOKP vind ik erg leuk.
-Ti2
PS
Wat een toffe community hier
ik heb in een heel korte tijd enorm veel geleerd, Tweakers zijn geduldig en behulpzaam. Top!
Heb de laagste CPU naar 350mhz aangepast (governor op "interactive") en batterij verbruik werd minder. (draai niets op de "achtergrond" - luister geen muziek, speel geen games etc)
Ten opzichte van de Apex build van bigxie + imoseyon 1.7.1 Leankernel: AOKP + franco.kernel 14-3 draait veel "snappier" - verbruikt iets meer batterij en het "ergste": ik heb een heel slechte data-verbinding
Zou dat aan de kernel kunnen liggen? Want dan ga ik graag terug naar de imoseyon Leankernel.
Ik hoop niet aan de rom, want AOKP vind ik erg leuk.
-Ti2
PS
Wat een toffe community hier
Verwijderd
Denk eerder dat Franco wat aan het prutsen is de laatste tijd..Hij heeft nu al de 14-4 uitgebracht. Zelf zegt hij dit:Ti2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:13:
Interessant![]()
Ten opzichte van de Apex build van bigxie + imoseyon 1.7.1 Leankernel: AOKP + franco.kernel 14-3 draait veel "snappier" - verbruikt iets meer batterij en het "ergste": ik heb een heel slechte data-verbindingAls de phone uit staat valt ie zelfs weg?
[..]
Thanks for sticking with me, shit happens sometimes when we don't expect
few people were still having some weird data drops and battery drains,
350, interactive is trouwens prima hoor. Gewoon een beetje spelen met de settings.
Zelf gebruik ik op dit moment de GLaDOS 1.5 110-110. Mooie balans tussen snelheid en batterij-verbruik.
Hmm thx, 14-4 staat op de flashlijst, eerst maar imoseyon 1.7.3 proberen dan? Of terug naar franco 13-1?
edit1: (ik stoorde me vooral aan de slechte en wegvallende data-verbindingen)
Hehehe - fak mie; dit gaat snellll!!!
edit2: imoseyon 1.7.3 is geflashed; GLaDOS 1.5 staat op mn sd
edit1: (ik stoorde me vooral aan de slechte en wegvallende data-verbindingen)
Hehehe - fak mie; dit gaat snellll!!!
edit2: imoseyon 1.7.3 is geflashed; GLaDOS 1.5 staat op mn sd
[ Voor 33% gewijzigd door Ti2 op 27-01-2012 23:39 ]
Verwijderd
Moeilijk om aan te geven wat voor een ieder de beste combinatie is. Franco draait in mijn optiek een beetje door, en de kernels van Imo worden ook niet echt beter. Althans dat is mijn mening op dit moment.
Zelf ben ik een liefhebber van zo schoon mogelijke roms en kernels. OC/UV doe ik ook met mate en ben daar terughoudend mee. Soms is dat slechter dan gewoon op stock-kernels draaien.
Zelf ben ik een liefhebber van zo schoon mogelijke roms en kernels. OC/UV doe ik ook met mate en ben daar terughoudend mee. Soms is dat slechter dan gewoon op stock-kernels draaien.
OC/ UV doe ik (nog) niet. Ik wil een hele goeie dataverbinding, lekkere "snappy" feel en een betere (ik weet dat ik met mijn gebruik NEVER NOOT de hier opgegeven en bewezen batterij-duren haal!) batterijduur.
-Ti2
edit; met imoseyon 1.7.3 DIRECT een betere dataverbinding!
-Ti2
edit; met imoseyon 1.7.3 DIRECT een betere dataverbinding!
[ Voor 12% gewijzigd door Ti2 op 27-01-2012 23:44 ]
Ik ben nog even gaan zoeken wat Cache en dalvik cache doen.
Hier een Engelse uitleg van iemand op een forum:
---------
It's my understand the Dalvik cache is a place where the Android OS re-compiles the executable programs the first time to optimize them. It only needs to do it once which explains the "cache" part -- unless you make a major change like replace the kernel. If you do that, you want to manually clear the Dalvik cache to force Android to recompile the apps for the the new kernel.
I also believe the main data Cache is used by the Android OS at runtime to write temporary files for specific reasons. You want to clear this out when you try a new ROM so it doesn't re-used that cached data.
Manually clearning both caches out allows the new ROM to be installed in a "cleaner" environment.
FYI - there is also a Battery "cache" of sorts where the OS keeps battery statistics. You want to clear this every once in a while -- especially if you're experiencing fast battery drains or change batteries.
----------
Dus ik denk dat Cache en dalvik cache wipen toch wel gedaan moeten worden...
Hier een Engelse uitleg van iemand op een forum:
---------
It's my understand the Dalvik cache is a place where the Android OS re-compiles the executable programs the first time to optimize them. It only needs to do it once which explains the "cache" part -- unless you make a major change like replace the kernel. If you do that, you want to manually clear the Dalvik cache to force Android to recompile the apps for the the new kernel.
I also believe the main data Cache is used by the Android OS at runtime to write temporary files for specific reasons. You want to clear this out when you try a new ROM so it doesn't re-used that cached data.
Manually clearning both caches out allows the new ROM to be installed in a "cleaner" environment.
FYI - there is also a Battery "cache" of sorts where the OS keeps battery statistics. You want to clear this every once in a while -- especially if you're experiencing fast battery drains or change batteries.
----------
Dus ik denk dat Cache en dalvik cache wipen toch wel gedaan moeten worden...
Vraagje over de muziekspeler: hoe sluit je deze in hemelsnaam af? Zelfs bij Apps onder Instellingen hem stoppen haalt niets uit..
Aangezien Franco enorm aan het kutten is en Imoseyon ook niet echt goed spul heeft uitgebracht, ben ik naar de god Trinity (van Morfic) gegaan, die bekend staat om zijn awesome kernels. Draait tot nu erg goed, stuk beter dan Franco's laatste 14.x (vond 13.1 nog wel goed)