Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik heb voor het eerst geflashed :)

AOKP + nieuwste franco + nieuwste radio! Merk nog niet heel veel verschillen eigenijk, behalve dat de ROM natuurlijk wat leuke extra opties heeft.

Ben nu bezig met backup terugzetten. Op de één of andere manier is mn NANDROID mislukt, want in CWM kan ik die niet terugvinden. Had via de toolkit ook backup gemaakt dus ga die nu proberen te restoren (hoop dat dat werkt omdat ik nu op een andere rom zit natuurlijk). Verder zal het ook wel aan te raden zijn om Titanium backup te installeren denk ik? Ik vind het vooral irritant om alle apps opnieuw te moeten installeren, want market heeft voor zover ik heb gezien geen functie om alles te installeren? En veel apps die ik op mn telefoon had staan, staan nu niet in mijn lijstje met 'mijn apps' (o.a. whatsapp enzo) waardoor ik die handmatig weer moet gaan opzoeken.. heel vervelend :/

Iemand hier tips en trics voor?

thnx!

edit; krijg nu tijdens het restoren steeds de melding dat het proces android.process.acore is gestopt, dus er gaat iets mis :P

[ Voor 6% gewijzigd door Maardiweb op 28-01-2012 12:06 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Maardiweb schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:04:
Ik heb voor het eerst geflashed :)

AOKP + nieuwste franco + nieuwste radio! Merk nog niet heel veel verschillen eigenijk, behalve dat de ROM natuurlijk wat leuke extra opties heeft.

Ben nu bezig met backup terugzetten. Op de één of andere manier is mn NANDROID mislukt, want in CWM kan ik die niet terugvinden. Had via de toolkit ook backup gemaakt dus ga die nu proberen te restoren (hoop dat dat werkt omdat ik nu op een andere rom zit natuurlijk). Verder zal het ook wel aan te raden zijn om Titanium backup te installeren denk ik? Ik vind het vooral irritant om alle apps opnieuw te moeten installeren, want market heeft voor zover ik heb gezien geen functie om alles te installeren? En veel apps die ik op mn telefoon had staan, staan nu niet in mijn lijstje met 'mijn apps' (o.a. whatsapp enzo) waardoor ik die handmatig weer moet gaan opzoeken.. heel vervelend :/

Iemand hier tips en trics voor?

thnx!

edit; krijg nu tijdens het restoren steeds de melding dat het proces android.process.acore is gestopt, dus er gaat iets mis :P
Titanium Backup Pro is goud waard een een must have als je verschillende ROMs gaat proberen!

En voor de "mijn apps" issu: ga naar -instellingen-apps en zoek de market. tik erop en druk dan op "gegevens wissen". Reboot je phone, ga naar de market - nu moet je eerst weer de voorwaarden etc accepteren, doe dat en voila: onder mijn appss staan weer al je apps
yok schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Aangezien Franco enorm aan het kutten is en Imoseyon ook niet echt goed spul heeft uitgebracht, ben ik naar de god Trinity (van Morfic) gegaan, die bekend staat om zijn awesome kernels. Draait tot nu erg goed, stuk beter dan Franco's laatste 14.x (vond 13.1 nog wel goed)
AOKP 20 + Leankernel 1.7.3 draait wel lekker hoor 8)
Maar wil best een andere kernel proberen :) Waar kan ik andere vinden? Zoals bijv jouw Morfic Trinity?
Lees ook veel goeds over Faux...

edit: Ik moet mezelf écht gaan aan leren zelf eens wat te doen ipv klakkeloos vragen. Is het deze?

-Ti2

[ Voor 3% gewijzigd door Ti2 op 28-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43

yok

Ti2 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:12:
[...]

Titanium Backup Pro is goud waard een een must have als je verschillende ROMs gaat proberen!

En voor de "mijn apps" issu: ga naar -instellingen-apps en zoek de market. tik erop en druk dan op "gegevens wissen". Reboot je phone, ga naar de market - nu moet je eerst weer de voorwaarden etc accepteren, doe dat en voila: onder mijn appss staan weer al je apps

[...]

AOKP 20 + Leankernel 1.7.3 draait wel lekker hoor 8)
Maar wil best een andere kernel proberen :) Waar kan ik andere vinden? Zoals bijv jouw Morfic Trinity?
Lees ook veel goeds over Faux...

edit: Ik moet mezelf écht gaan aan leren zelf eens wat te doen ipv klakkeloos vragen. Is het deze?

-Ti2
Klopt! En AOKP 20? 21 is al uit hoor!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Welke Trinity heb jij genomen - en waarom?

heheheh ja zag het :+

Niet zo zeker hoe ik die over 20 heen moet flashen :X wat moet ik formatteren en/of wipen en wat niet?

-Ti2

[ Voor 14% gewijzigd door Ti2 op 28-01-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:30:
Welke Trinity heb jij genomen - en waarom?

heheheh ja zag het :+

Niet zo zeker hoe ik die over 20 heen moet flashen :X wat moet ik formatteren en/of wipen en wat niet?

-Ti2
Heb de GPU overclock, wipe dalvik en cache is genoeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
faizoel schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:11:
Ik ben nog even gaan zoeken wat Cache en dalvik cache doen.
Hier een Engelse uitleg van iemand op een forum:
---------
It's my understand the Dalvik cache is a place where the Android OS re-compiles the executable programs the first time to optimize them. It only needs to do it once which explains the "cache" part -- unless you make a major change like replace the kernel. If you do that, you want to manually clear the Dalvik cache to force Android to recompile the apps for the the new kernel.

I also believe the main data Cache is used by the Android OS at runtime to write temporary files for specific reasons. You want to clear this out when you try a new ROM so it doesn't re-used that cached data.

Manually clearning both caches out allows the new ROM to be installed in a "cleaner" environment.

FYI - there is also a Battery "cache" of sorts where the OS keeps battery statistics. You want to clear this every once in a while -- especially if you're experiencing fast battery drains or change batteries.
----------
Dus ik denk dat Cache en dalvik cache wipen toch wel gedaan moeten worden...
Blijft altijd de vraag waar iemand die kennis vandaan haalt he.
Voor wat betreft zijn laatste opmerking over de battery stats kunnen we in elk geval al zeggen dat dat niet waar is. Zie deze Google+ pagina van Android developer Dianne Hackborn.
This file [batterystats.bin] is used to maintain, across reboots, low-level data about the kinds of operations the device and your apps are doing between battery changes. That is, it is solely used to compute the blame for battery usage shown in the "Battery Use" UI in settings. That is, it has deeply significant things like "app X held a wake lock for 2 minutes" and "the screen was on at 60% brightness for 10 minutes."

It has no impact on the current battery level shown to you. It has no impact on your battery life.
Edit: quote toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door _Calvin op 28-01-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik ben wel fan van Franco, heb zijn app ook gekocht (makkelijke updates en instellingen), maar die Trinity kernel ziet er ook erg goed uit! Hij heeft ook een erg goede reputatie opgebouwd.

Wel lekker zo'n developer phone, de mods vliegen om mijn oren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:00
Vind je? Is toch irritant man, elke keer dat flashen.. Dan weer die rom proberen met deze kernel, dan weer die andere icm. die rom en mod.. Pff, heb er een fulltime job aan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DrNizeGuy schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:52:
Vind je? Is toch irritant man, elke keer dat flashen.. Dan weer die rom proberen met deze kernel, dan weer die andere icm. die rom en mod.. Pff, heb er een fulltime job aan! ;)
Koop dan voortaan een Iphone! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
;( ga je schelden?!

Ik zag trouwens op je screenshot van je accu gebruik (paar posts terug) dat je altijd je wifi aan hebt staan. Gebruikt wifi minder energie dan de HSPA data verbinding, dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wat ^^ zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

Damn, ik denk dat ik een probleem heb.
Ik probeerde zojuist mijn eerste ROM te flashen en het lijkt erop dat ik een probleem met de recoveryboot heb.

Als ik deze via de gebruikelijke weg probeer te benaderen krijg ik namelijk de volgende schermen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wwjcc9uYjaX1xPXWrqEeMrIi/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jn2LMWdY5dpgQaevNQDCK3UB/thumb.jpg

Het gekke is dat als ik met ROMmanager de clockworkmod installeer, deze welgeteld 1 keer werkt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P4D86RGMtaqG45XYQlgJYtJN/thumb.jpg

maar daarna dus niet meer.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan verhelpen?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The recovery flashen in fastboot-modus. Zal het moeten verhelpen.

fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 03:12:
The recovery flashen in fastboot-modus. Zal het moeten verhelpen.

fastboot-windows flash recovery recovery-clockwork-5.5.0.2-maguro.img
Tanx, ga ik proberen. Laat wel weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het werk, dus ik heb wel even tijd..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hebben anderen ook problemen gehad na het flashen van AOKP 21? Ik heb geupdate vanaf 19 en merkte dat Whatsapp ineens weg was. Toen ik de Market wilde openen werd deze meteen gesloten, zonder FC melding. Ben maar weer terug gegaan naar 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 03:29:
Ben aan het werk, dus ik heb wel even tijd..:-)
Voor mij was het al aardig laat, dus ik was naar bed gegaan.

Maar ik heb het net geprobeerd en het probleem is nog steeds niet verholpen.
Het lukt me 1 keer om in de clockwork recovery te flashen. Probeer ik het daarna nog een keer, dan krijg ik weer dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jn2LMWdY5dpgQaevNQDCK3UB/full.jpg

:-( :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Aghanim schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:40:
Hebben anderen ook problemen gehad na het flashen van AOKP 21? Ik heb geupdate vanaf 19 en merkte dat Whatsapp ineens weg was. Toen ik de Market wilde openen werd deze meteen gesloten, zonder FC melding. Ben maar weer terug gegaan naar 19.
Ik niet, maar ik heb het over 20 geflashed, zonder wipe. Je kan proberen je cache + dalvikcache te wipen, kijken of dat helpt.

[edit]

Wel de Gapps package weer geinstalleerd?
Bogey Dope schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:59:
[...]

Het lukt me 1 keer om in de clockwork recovery te flashen. Probeer ik het daarna nog een keer, dan krijg ik weer dit scherm:
[afbeelding]

Je recovery staat er niet op. Md5 check gedaan?
Zoals boven aangegeven, via fastboot geflashed? Geeft'ie dan een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Had hetzelfde probleem als bogey, Na een wipe / factory reset is mn CWM weer van mijn telefoon afgehaald en kan ik hem weer opnieuw flashen. Opzich geen probleem, want met de toolkit stond hij er zo weer op..

Heb nu zelf dus AOKP 20 en franco 14.3.. vind de batterijduur eigenlijk lichtelijk dramatisch. Had goede verwachtingen na wat reports van jullie, maar hij ging als een dolle leeg gisteren! Vannacht meer dan 15% eraf gegaan, want hij is vannacht uitgevallen. (had btw de 2g bij screen off aanstaan!)
Verder loopt het nog niet allemaal even smooth. Ik ervaar nog wat lag bij het scrollen tussen homescreens, unlocken etc. Iemand nog tips? Ben zelf nog niet zo ervaren met het modden :)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen dat de Franco's steeds dramatischer worden. Bij iedere release komen er steeds meer bugs zoals battery drains en boot loops, vandaar ook al de 14.3 ipv 15.1. Zelf zit ik nog op 13.1, volgens meerderen op Rootzwiki de laatste goed werkende Franco met een erg goede battery. Voorlopig update ik dus even niet. Mocht je de 13.1 graag willen hebben dan laat het maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Graag!! Ga ik die even proberen :)

Verder nog een vraagje: Ik dacht dat ik de backup vanaf mn stockrom wel even kon terugzetten naar mn AOKP 20 (gemaakt via de toolkit) > ging niet helemaal lekker. Er stopten continu allerlei processen. Heb daarna even via CWM een wipe gedaan zodat ik weer een cleane AOKP had, maar moet ik nu eigenlijk gapps weer flashen? Ik denk dat ik vandaag anders gewoon AOKP 21 erop ga zetten, dan alles maar eens goed instellen en dan een titanium backup maken zodat restoren ook weer gewoon lukt? Ben het herinstellen van mn ringtones, lightflow etc nu al spuugzat namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Maardiweb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:00:
Had hetzelfde probleem als bogey, Na een wipe / factory reset is mn CWM weer van mijn telefoon afgehaald en kan ik hem weer opnieuw flashen. Opzich geen probleem, want met de toolkit stond hij er zo weer op..

Heb nu zelf dus AOKP 20 en franco 14.3.. vind de batterijduur eigenlijk lichtelijk dramatisch. Had goede verwachtingen na wat reports van jullie, maar hij ging als een dolle leeg gisteren! Vannacht meer dan 15% eraf gegaan, want hij is vannacht uitgevallen. (had btw de 2g bij screen off aanstaan!)
Verder loopt het nog niet allemaal even smooth. Ik ervaar nog wat lag bij het scrollen tussen homescreens, unlocken etc. Iemand nog tips? Ben zelf nog niet zo ervaren met het modden :)

thnx
Franco heeft wat problemen met z'n kernels op het moment, nieuwste is trouwens ook 14.4.
Ik had ook altijd een lag bij het unlocken (patroon vergrendeling) en ben overgestapt naar de Lean kernel van imoseyon.
Werkt voor mij erg goed, stabiel, snel en super battery life op de interactivex governor. Beter als Franco's kernel als je het mij vraagt. De Trinity kernel schijnt ook goed te zijn, heb ik echter nog niet geprobeerd.

Probeer gewoon een kernel een paar dagen en switch daarna na een ander. Wat voor de één wel werkt is voor de ander weer ruk, en vice versa.
Maardiweb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:07:
Graag!! Ga ik die even proberen :)

Verder nog een vraagje: Ik dacht dat ik de backup vanaf mn stockrom wel even kon terugzetten naar mn AOKP 20 (gemaakt via de toolkit) > ging niet helemaal lekker. Er stopten continu allerlei processen. Heb daarna even via CWM een wipe gedaan zodat ik weer een cleane AOKP had, maar moet ik nu eigenlijk gapps weer flashen? Ik denk dat ik vandaag anders gewoon AOKP 21 erop ga zetten, dan alles maar eens goed instellen en dan een titanium backup maken zodat restoren ook weer gewoon lukt? Ben het herinstellen van mn ringtones, lightflow etc nu al spuugzat namelijk :P
Moet niet, maar dan kan je geen gebruik maken van de google apps ;)
Dus direct na het flashen de gapps zip flashen.

[edit]
Je bedoelt het terug zetten van een Titanium backup? Je moet geen backup van je systeem apps terug zetten, dat geeft inderdaad problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DrNizeGuy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Moet niet, maar dan kan je geen gebruik maken van de google apps ;)
Dus direct na het flashen de gapps zip flashen.
Dat snap ik, maar gaan Gapps ook weg door de wipe dan? Ook al flash ik ze via recovery? Een wipe is gewoon het wissen van je data, en factory reset is helemaal terug naar stock? of niet?

btw. heb wel AOKP 21 zie ik net. Krijg net 2x de melding dat mn androidlost is gestopt, dus dr gaan toch nog wat dingen fout.. Advies? Alles ff opnieuw flashen?

EDIT: Gaat mij vooral om settings van apps, kan je die makkelijk backuppen? Er gaan 3 soorten backups langs elkaar bij mij, NANDROID (dat is via CWM toch?), titanium en via de toolkit van mskip.

[ Voor 14% gewijzigd door Maardiweb op 29-01-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Bij een wipe blijven je google apps gewoon staan, maar wel na het flashen van een nieuwe ROM.
Factory reset is alle userdata wissen, dus dan zijn al jou gegevens van de telefoon (behalve van je "sdcard"). Je gaat niet terug naar stock, maar terug naar de basis van je geflashte rom.
Wipe cache partition doet alleen je cache legen, je gegevens blijven nog wel op de telefoon staan.

Als je een verse rom flashed, meteen gapps erachteraan. rebooten, instellen zoals jij het wilt en een titanium backup doen. Bij het restoren van een Titanium backup moet je wel oppassen, want als er bepaalde apps in je nieuwere rom zijn geupdate (zoals google agenda, muziek, etc) kan dat problemen geven (crashen van de android.process.acore heb ik bijv. altijd). Ik doe dus alleen een backup maken van de apps die ik later (uit de market) geinstalleerd heb.

Nandroid is een backup van je hele telefoon. Je userdata, cache, systeem alles.
Titinium maakt alleen een backup van je apps + app data (instellingen van die app)
backup van mskip ken ik niet, zo te zien is dat net zoiets als titanium maar dan zonder te instellingen.

Titanium backup is dus wat je nodig hebt voor wat jij wilt doen

[ Voor 17% gewijzigd door DrNizeGuy op 29-01-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Een Nandroid backup is eigenlijk een complete image die je terug zet. Je kunt niet een ROM flashen en dan je Nandroid terugzetten voor je instellingen. De Nandroid zet namelijk ook je oude ROM versie terug. Nandroid maak je dus alleen voordat je een ROM update/verandert voor het geval de nieuwe ROM niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Aha. Ik denk dat ik nu alles even opnieuw ga doen. Opnieuw mn rom flashen, gapps en nieuwe kernel (lean denk ik), heb nu toch nog niet alles ingesteld zoals ik wil.

BIj een volgende keer flashen maak ik vooraf een titanium backup van alleen mn apps uit de market, en die kan ik daarna prima weer restoren zodat ik al mijn settings weer heb? Begin het te begrijpen :)

Het liefst zou ik nu dus weer ff 'schoon' beginnen, dus kan ik het best nu ff een factory reset doen? Dan is alles weer leeg toch? Dan de zips op mn storage laden > flashen?

Thnx voor alle hulp!!

EDIT: XeNeRgY thnx voor de aanvulling, is het dan normaal dat als ik een NANDROID van een oude rom probeer terug te zetten dat hij die uberhaupt niet herkend? Toen ik in CWM wilde restoren kon hij uberhaupt niets vinden namelijk..

EDIT2: Nizeguy, wat bedoel je eigenlijk met dat de leankernel goed werkt op de interactivex governor?

[ Voor 22% gewijzigd door Maardiweb op 29-01-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
CPU governors control exactly how the CPU scales between your “max” and “min” set frequencies

ondemand
Available in most kernels, and the default governor in most kernels. When the CPU load reaches a certain point (see "up threshold" in Advanced Settings), ondemand will rapidly scale the CPU up to meet demand, then gradually scale the CPU down when it isn't needed. - SetCPU website

conservative
Available in some kernels. It is similar to the ondemand governor, but will scale the CPU up more gradually to better fit demand. Conservative provides a less responsive experience than ondemand, but can save battery. - SetCPU website

performance
Available in most kernels. It will keep the CPU running at the "max" set value at all times. This is a bit more efficient than simply setting "max" and "min" to the same value and using ondemand because the system will not waste resources scanning for the CPU load. This governor is recommended for stable benchmarking. - SetCPU website

powersave
Available in some kernels. It will keep the CPU running at the "min" set value at all times. - SetCPU website

userspace
A method for controlling the CPU speed that isn't currently used by SetCPU. For best results, do not use the userspace governor. - SetCPU website

Interactive

The 'interactive' governor has a different approach. Instead of sampling the cpu
at a specified rate, the governor will scale the cpu frequency up when coming
out of idle. When the cpu comes out of idle, a timer is configured to fire
within 1-2 ticks. If the cpu is 100% busy from exiting idle to when the timer
fires then we assume the cpu is underpowered and ramp to MAX speed.

If the cpu was not 100% busy, then the governor evaluates the cpu load over the
last 'min_sample_rate' (default 50000 uS) to determine the cpu speed to ramp down
to.
Kortom, hoe wordt er met je cpu omgegaan. Hierboven zijn een aantal standaard voorbeelden, deze kunnen dus ook getweaked worden door diegene de de kernel maakt.
Bij de interactivex governor in de Lean kernel wordt cpu1 compleet uitgeschakeld als je scherm uit is, wat dus batterij bespaart. Verschillende andere tweaks zorgen voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Bon ik ga ermee knutselen :) thnx!

@Ti2

Mijn 'mijn apps' issue is niet verholpen helaas. Lijstje is echt verre van compleet, dus ik ga maar even via de pc kijken of mijn apps daar wel in de market staan en dan via de pc pushen, scheelt weer tijd ;)

edit:

vaag :/ mn halve market is opeens russisch?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2qtwn48.png

edit2: Kan ik die CPU instellingen zelf ergens instellen of moet ik daar setcpu voor downloaden? :) gevonden!

[ Voor 31% gewijzigd door Maardiweb op 29-01-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

DrNizeGuy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:40:
[...]

Ik niet, maar ik heb het over 20 geflashed, zonder wipe. Je kan proberen je cache + dalvikcache te wipen, kijken of dat helpt.

[edit]

Wel de Gapps package weer geinstalleerd?

[...]

Je recovery staat er niet op. Md5 check gedaan?
Zoals boven aangegeven, via fastboot geflashed? Geeft'ie dan een foutmelding?
Ik heb alles gedaan zoals je hierboven hebt aangegeven.
Uit frustratie het hele unlock proces nog een keer uitgevoerd, en nu is het probleem verholpen.

Typisch geval van: Have you tried turning it off and on again? :+
Iig bedankt voor de hulp!

Nu lekker flashen!!
Aghanim schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:40:
Had ik ook bij 21, een keer opnieuw opstarten verhielp het probleem.

[ Voor 22% gewijzigd door J-P op 29-01-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bogey Dope schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:41:
Had ik ook bij 21, een keer opnieuw opstarten verhielp het probleem.
Bood bij mij helaas niet de oplossing. Zal het zo nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Bogey Dope schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:59:
[...]

[afbeelding]

Sinds 4.0.2 wordt de cmw image elke keer vervangen door standaard recovery bij een reboot

Als je via Root Explorer recovery-from-boot.p uit /system verwijdert (mounten als r/w), ben je van dit probleem af ;)

Een work-around is, als je eenmaal cwm recovery hebt geflashed, meteen een andere rom flashet, en niet eerst reboot en dan naar de (non-cwm) recovery boot.

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ti2 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:36:
[...]

Sinds 4.0.2 wordt de cmw image elke keer vervangen door standaard recovery bij een reboot

Als je via Root Explorer recovery-from-boot.p uit /system verwijdert (mounten als r/w), ben je van dit probleem af ;)

Een work-around is, als je eenmaal cwm recovery hebt geflashed, meteen een andere rom flashet, en niet eerst reboot en dan naar de (non-cwm) recovery boot.

-Ti2
Ok, dus als ik het goed begrijp is het dus normaal dat de tweede keer dat je naar recovery gaat de cwm recovery weg is?

Ik heb het (denk ik) opgelost middels de GN toolkit optie 5 (Rename Recovery Restore File)

Ik draai nu overigens AOKP 21, de verschillende instellingsmogelijkheden zijn heerlijk! Telefoon draait nu als een zonnetje waardoor ik de noodzaak van een andere kernel of radioROM mij een beetje ontgaat. Waarom hebben jullie die wel geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Weet niet of het "normaal" is, maar ik had het met mn 2e GN ook. Een mede-tweaker wees me op het feit dat de cmw image elke keer vervangen werd door standaard recovery bij een reboot. Via Google/ XDA leerde ik dat ik de recovery-from-boot.p uit /system moest verwijderen en hoppaa: cwm recovery doet het elke keer weer :)

Ik heb de bootloader PrimeKL01 geflashed omdat die beter met 4.0.3 gaat (begreep ik). De nieuwste radio KL1 omdat ei er is. Eigenlijk gewoon omdat het kan hehehe

Kernels probeer ik uit om te kijken welke me de beste battery life geeft. Ik gebruik mn Nexus VEEL en hij gaat dus ook rap leeg, einde dag haal ik meestal niet. Ik heb ook onwijs veel meer screentime dan wat ik hier af en toe voor bij zie komen.

Franco's kernel doet het niet voor mij ivm vaak wegvallende verbinding. Nr 15 ziet er wel goed uit, maar flash die pas als de recencies goed zijn. Neem dan wrs de Turtle, ik gebruik maar weinig boven de 350mhz.

Draai nu op Leankernel 1.7.3 en die is snel en geeft goede batterijduur. Belangrijker: goede verbinding.

En Morfic, Der Kernel staat al op mn sd kaartje om te flashen en te proberen :-D

Ik heb bewust gekozen voor de Galaxy Nexus (developer phone) om dit soort dingen te proberen, vind ik leuk. Het HOEFT natuurlijk niet.

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Aghanim schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:55:
[...]

Bood bij mij helaas niet de oplossing. Zal het zo nog eens proberen.
Ik heb hetzelfde probleem helaas, reboot hielp ook niet. Nu even opnieuw de Gapps installen. Balen. :(

Edit: Reflash van de Gapps (zonder wipe uiteraard) fixte het probleem!! Al mijn apps weer terug zonder dataloss.

[ Voor 16% gewijzigd door -TheNose- op 30-01-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Zojuist de Trinity, Der Kernel RD-384 geflashed... BOOM! hehehe

Voor het eerst dat ik een cache wipe + dalvik cache wipe gedaan had voor het flashen van een kernel 8)7 Bij het opstarten, vorohet ingeven van de PIN zag ik voor het eerst dat "Android wordt bijgewerkt" (zal vast komen omdat ik die wipes gedaan heb)

Ben benieuwd O-) (komend vanaf Imoseyon, waar ik eigenlijk gewoon tevreden over was :D )

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry voor de crosspost, maar ik weet niet of het aan ICS of Custom ROM (of aan mij) ligt:

Het is al een aantal keren aangekaard, maar bij deze nogmaals. Hoe krijg je het voor elkaar om een werkende Nederlandse spellingcontrole op je GN te krijgen, terwijl je als telefoontaal Engels wilt? Engelse spellingcontrole werkt prima, maar de Nederlandse corrigeert niets en geeft ook geen suggesties. Ik krijg enkel rode lijnen onder de Nederlandse woorden, maar als ik er naast typ wordt er niks verbeterd. Wat ik gedaan heb:

- GN Taal op Nederlands gezet: geen succes, Engelse spellingcorrectie als 2e taal werkt dan wel
- GN Taal op Engels gezet met Nederlands als 2e taal: geen succes
- Dutch woordenboek gedownload: geen succes
- Mate van correctie gewijzigd (aggressive): geen succes
- Spellingcorrectie staat uiteraard aan (Engels werkt immers prima)

Het enige dat mogelijk blijkt is een alternatief keyboard maar dat wil ik niet. Ik vind deze fijn typen en vind dat het met de standaard ook moet kunnen.

De vraag is dus: heeft iemand de spellingcorrectie voor NL werkend met autocorrectie op het originele keyboard? Zo ja, hoe?

Edit: ik zie net in het menu dat bij spellingscontrole, wanneer je dan op de 'wereldbol' klikt, er geen NL bij staat. Dat zal het wel verklaren. De vraag is: zat dit wel in de stock rom?

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 30-01-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Zo, idiote battery drain met de Trinity RD-384 kernel (na twee en een half uur op 51%!) + data drops als het scherm uit gaat |:(

(KL1 baseband, AOKP 20)

Vreemd, want "iedereen" is lyrisch en heeft dit niet, integendeel :( Terug naar Imoseyon.

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
@XeNeRgY, als je de telefoontaal op NL zet werkt het dan wel? Bij mij werkt de correctie namelijk helemaal niet en mijn telefoontaal staat op NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee hier ook niet. De taal zit ook niet in de spellingscorrectie zag ik net. Of dit uit de ROM gehaald is weet ik niet, kan niet meer vergelijken met de stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Hmm.. Ik gebruik de laatste tijd een ander toetsenbord, maar kan me wel herinneren dat dit gewerkt heeft en dat moet met een custom rom geweest zijn, heb nooit stock gedraaid namelijk.
Misschien is het idd uit de laatste versies van AOKP gehaald (al vraag ik me dan af waarom), je zou is een nandroid kunnen doen en een andere rom flashen.

Of even vragen in de AOKP topic op XDA of rootzwiki.

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 30-01-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Aghanim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:15:
Nee hier ook niet. De taal zit ook niet in de spellingscorrectie zag ik net. Of dit uit de ROM gehaald is weet ik niet, kan niet meer vergelijken met de stock.
In AOKP 19 werkte het ook niet, denk dat het eruit is gehaald. In de stock rom werkt het wel namelijk. In CM7 kreeg ik NL spellingscontrole ook nooit aan de praat trouwens. Misschien eens aan de rom bouwer vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja ik wilde al in de AOKP thread gaan zoeken of ik iets kan vinden. Andere keyboards werken prima, maar die zijn lelijk omdat ze allemaal toeters en bellen hebben. Lelijke extra knoppen enzo. Ik wil juist een kaal keyboard met NL spelling.

Nu nog kijken of je op Rootzwiki wel direct mag posten ipv eerst een x aantal onzin posts op XDA |:(
Edit: NM, daar mag je niet eens zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 30-01-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Op XDA lees ik dat je niet de enige bent met dit probleem, echter een oplossing wordt niet gegeven.
Op Rootzwiki geven ze aan om een ander keyboard te installeren, zoals gingerbread keyboard. Zelf kan ik je perfect Keyboard free aan bevelen (redelijk clean), of anders Touchpal (met oa. een super werkende swype, alleen wel veel toeters en bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:42:
Ja ik wilde al in de AOKP thread gaan zoeken of ik iets kan vinden. Andere keyboards werken prima, maar die zijn lelijk omdat ze allemaal toeters en bellen hebben. Lelijke extra knoppen enzo. Ik wil juist een kaal keyboard met NL spelling.

Nu nog kijken of je op Rootzwiki wel direct mag posten ipv eerst een x aantal onzin posts op XDA |:(
Edit: NM, daar mag je niet eens zoeken.
ik heb een oud 4.0.2. toetsenbord via titanium backup hersteld, werkt prima. goede tip: download ICS Dutch en je hebt je woordenboek weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Die heb ik gedownload en geinstalleerd, maar om de een of andere reden kan ik die nergens selecteren lijkt het. Ook de input languages bij spellingscorrectie geven dan nog steeds geen Dutch weer. Het zal wel ergens geactiveerd moeten worden, want na de install werkt het in elk geval niet automatisch.

Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vond het Gingerbread Keyboard niet super fijn en toevallig het ICS keyboard wel. Daarom wil ik ook graag op dit keyboard de spelling hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 30-01-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:27:
Die heb ik gedownload en geinstalleerd, maar om de een of andere reden kan ik die nergens selecteren lijkt het. Ook de input languages bij spellingscorrectie geven dan nog steeds geen Dutch weer. Het zal wel ergens geactiveerd moeten worden, want na de install werkt het in elk geval niet automatisch.

Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vond het Gingerbread Keyboard niet super fijn en toevallig het ICS keyboard wel. Daarom wil ik ook graag op dit keyboard de spelling hebben.
werkt gewoon bij mijn 4.0.3 AOKP 21 (zonder iets in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de nieuwe franco kernel gedownload :) van horen zeggen zou hij beter moeten zijn dan z'n versies ervoor

http://rootzwiki.com/topi...oc-uv-initd-colorcontrol/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 09-09 08:29
Maardiweb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:01:
vaag :/ mn halve market is opeens russisch?
Dat probleem heb ik ook, alleen was het bij mij Spaans of Portugees. Nu is het ineens weer Engels...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ben benieuwd naar je ervaring :) Iedereen was lyrisch over zn kernels, maar ik was er niet van onder de indruk. Mischien dat ik #15 ook wel probeer.

Ik heb vanmorgen de Trinity RD-512 erop gezet, gewoon om te kijken waarom iedereen daar zo lyrisch over is. Wanneer ik de Min op 350mhz heb staan, heb ik nog steeds last van wegvallende verbindingen. Nu ie op 700mhz staat niet meer.

Beste tot nu toe (voor mij) is Imoseyon's Leankernel 1.7.3. Snel, stabiel, erg zuinig.

-Ti2

edit: Maguro Milestone 3 is ook net uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Ti2 op 31-01-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:33:
Ben benieuwd naar je ervaring :) Iedereen was lyrisch over zn kernels, maar ik was er niet van onder de indruk. Mischien dat ik #15 ook wel probeer.

Ik heb vanmorgen de Trinity RD-512 erop gezet, gewoon om te kijken waarom iedereen daar zo lyrisch over is. Wanneer ik de Min op 350mhz heb staan, heb ik nog steeds last van wegvallende verbindingen. Nu ie op 700mhz staat niet meer.

Beste tot nu toe (voor mij) is Imoseyon's Leankernel 1.7.3. Snel, stabiel, erg zuinig.

-Ti2

edit: Maguro Milestone 3 is ook net uit!
Met Franco 15 had ik vannacht 0% loss na 8 uur slaap :-) Fijne update, alleen die bootanimation is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ga m toch wel flashen dan >:) --zou bijna moe van mezelf worden :D

Kijk hier op XDA eens voor (oa cwm flashable) boot animations. Origineel, origineel HD en veel meer. Hier nog meer mooie boot animations

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:05:
Ga m toch wel flashen dan >:) --zou bijna moe van mezelf worden :D

Kijk hier op XDA eens voor (oa cwm flashable) boot animations. Origineel, origineel HD en veel meer. Hier nog meer mooie boot animations

-Ti2
Als je AOKP draait, wil je toch gewoon de unicorn?!?!? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

:D :D als ik een meisje van 14 was misschien wel. Is voor mij toch een beetje teveel my-little-pony gehalte :D

[ Voor 3% gewijzigd door Ti2 op 31-01-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
yok schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:43:
[...]

Met Franco 15 had ik vannacht 0% loss na 8 uur slaap :-) Fijne update, alleen die bootanimation is kut.
Sweet! Maar jij hebt ook de extended battery toch? En AOKP met 2G switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Sweet! Maar jij hebt ook de extended battery toch? En AOKP met 2G switch?
Zit vrijwel altijd op wifi (thuis/werk), scheelt veel batterij. AOKP Milestone 3 (daarvoor 21) zonder power saver switch. Geen extended battery, is niet echt nodig naar mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Ti2 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:24:
:D :D als ik een meisje van 14 was misschien wel. Is voor mij toch een beetje teveel my-little-pony gehalte :D
Voor het flashen even de bootanimation.zip uit /system/media/ verwijderen en je hebt het standaard bootlogo weer terug :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

mbroeders schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Voor het flashen even de bootanimation.zip uit /system/media/ verwijderen en je hebt het standaard bootlogo weer terug :)
Vind de unicorn juist heeel tof, haha. De bootanimation.zip van Franco wel meteen verwijderd: is helemaal wit! Voor iemand die batterijduur hoog in het vaandel heeft staan een vreemde beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Mijn boot animation was helemaal niet gewijzigd na het flashen van franco.Kernel #15

Nu ff batterij kalibreren, ben benieuwd. Heb m op francoTurtle 700-1000 staan. UV-en jullie dat nog?

Heb er zelf weer een nieuwe custom boot animation op geflashed! ;)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:24:
Mijn boot animation was helemaal niet gewijzigd na het flashen van franco.Kernel #15

Nu ff batterij kalibreren, ben benieuwd. Heb m op francoTurtle 700-1000 staan. UV-en jullie dat nog?

Heb er zelf weer een nieuwe custom boot animation op geflashed! ;)

-Ti2
Batterij kalibreren is nergens voor nodig, al meerdere malen door Google devs bevestigd. UV zelf 100 volt van de 700, 1000 absoluut niet.

En ja, als je een custom bootanimation.zip in local/data hebt staan, wordt 'ie inderdaad niet vervangen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik vind die Franco kernel boot ani een stuk toffer dan die my little pony. En geen witte bootani gebruiken omdat je batterij wil besparen, kom op zeg, die ene keer dat je dat ding langs ziet komen. Ik reboot alleen om een Rom te flashen, verder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Qua batterij merk ik niet veel verschil tussen franco #15 (Turtle, 700-1000mhz) en Trinity Flavor RD-512. Dit ondanks dat de Trinity zich veel meer in de 1200mhz range begeeft?

Der Kernel is wel een stúk sneller.

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Toch mooi, een M3 en Franco 15 op mijn verjaardag. Leuk cadeau ;)
Inclusief LCD Density changer zie ik net, heerlijk!

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 31-01-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Happy Bday *O*

Probeer als "toetje" ook eens de Trinity Flavor kernel! Damn wat is die rap en een he-le beste batterijduur 8) (en ik gebruik mn phone errug intensief ;)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Doen jullie naast het gebruiken van een andere ROM en kernel nog andere dingen qua UV en andere kloksnelheden van CPU en GPU? Ik heb er zelf geen ervaring mee en verstand van, dus laat alles maar lekker zo staan als ze via de ROM zijn ingebakken?

Heb overigens het idee dat het mobiele signaal van mijn telefoon wat minder is geworden sinds ik de boel heb geflasht. Komt dat door mn radio of kan dat ook door de kernel komen? Weet het nog niet zeker, maar heb het vermoeden dat mn signaal veel minder wordt als mn telefoon in diepe slaap valt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Welke radio heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

En welke kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Radio de nieuwste (KL1 geloof ik?) en Lean kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:51:
Toch mooi, een M3 en Franco 15 op mijn verjaardag. Leuk cadeau ;)
Inclusief LCD Density changer zie ik net, heerlijk!
De milstone m3 op je Nexus??

Trinity RD-512 <--- kan ik niet vinden op rootzwiki :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Maardiweb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:06:
Radio de nieuwste (KL1 geloof ik?) en Lean kernel
Ik heb ook de nieuwste baseband XXKL1 en geen problemen. Signaal voor data was wel eens slecht met een bepaalde kernel als ik de laagste mhz op 350 had staan. Zette ik die naar 700mhz dan geen probleem. Alleen geen idee meer welk kernel dat was :$ maar misschien het proberen waard?

Staat je governor op interactive?
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:11:
[...]

De milstone m3 op je Nexus??

Trinity RD-512 <--- kan ik niet vinden op rootzwiki :).
Trinity op XDA
Trinity op RootzWiki

En AOKP M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ti2 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:22:
[...]

Ik heb ook de nieuwste baseband XXKL1 en geen problemen. Signaal voor data was wel eens slecht met een bepaalde kernel als ik de laagste mhz op 350 had staan. Zette ik die naar 700mhz dan geen probleem. Alleen geen idee meer welk kernel dat was :$ maar misschien het proberen waard?

Staat je governor op interactive?
Jap staat op interactive. Van CPU snelheden weet niet niet zoveel, vandaar dat ik daar niet zo mee durf te kloten :p Daarom ook mijn eerdere vraag of 'jullie' naast het gebruik van een andere kernel ook nog zelf tweaken met kloksnelheden en voltage settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:00:
[...]

Jap staat op interactive. Van CPU snelheden weet niet niet zoveel, vandaar dat ik daar niet zo mee durf te kloten :p Daarom ook mijn eerdere vraag of 'jullie' naast het gebruik van een andere kernel ook nog zelf tweaken met kloksnelheden en voltage settings?
Normaal gesproken wordt dit al gedaan door je kernel. Kan eventueel wel, maar hoeft niet. Laatste van Franco is echt goddelijk voor mijn batterij en laat alles op default staan: zoals de ontwikkelaar bedoeld heeft. Kan nog wel zelf gaan undervolten, maar te veel is bijv. op de lange duur slecht voor je smartphone.

Net zoals mensen die denken dat ze in de laagste Mhz de meeste batterij besparen: grote onzin. Met 700Mhz minimum komt je telefoon het snelst in diepe slaap omdat hij niet steeds wordt gewekt door bijv. gmail die dat nodig heeft (als je zelf 350Mhz instelt als minimum). Ook gebruik ik standaard 700Mhz-1Ghz. Ik speel geen games, dus alles moet zo soepel gaan. Omdat ik geen tussenstations heb van Mhz, is 1. de batterij erg spaarzaam en 2. alles erg soepel. Zodra ik heftige applicaties ga draaien (lees: games), zeg ik 'm op performance met 1.35Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
yok schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Met 700Mhz minimum komt je telefoon het snelst in diepe slaap omdat hij niet steeds wordt gewekt door bijv. gmail die dat nodig heeft (als je zelf 350Mhz instelt als minimum).
Kun je dit eens uitleggen want hier snap ik niks van. Wekken is toch wekken lijkt me? Wat is dan het verschil tussen gewekt worden en naar 350mhz gaan en gewekt worden en naar 700mhz gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:09:
[...]

Kun je dit eens uitleggen want hier snap ik niks van. Wekken is toch wekken lijkt me? Wat is dan het verschil tussen gewekt worden en naar 350mhz gaan en gewekt worden en naar 700mhz gaan?
Franco schreef iets dergelijks. Het gaat erom dat een toestel dat op 350Mhz sneller gewekt wordt om iets te doen, zoals gmail push of Whatsapp. Daarvoor heeft hij 700Mhz nodig. Het schakelen van 350->700Mhz en weer terug schijnt extra batterij te kosten. Als hij al constant draait op 700Mhz (de max voor deep sleep volgens mij) heb je ook een wakelock, maar hoeft de Nexus die extra stappen niet te ondernemen. Dat scheelt na een tijd veel batterij.

Zit nu op bijna negen uur met mijn accu op 75% met scherm 45 minuten aangehad, alle syncs e.d. aan + veel bellen/smsen. Heb in tijden niet bij een dergelijk gebruik nog maar 25% verbruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door yok op 01-02-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Beste Tweakers,

Zojuist mn Nexus opgehaald van reparatie (scherm was defect na een val).

Probleem is nu echter dat de software die er op staat volgens mij alleen voor de reparateur is, applicaties als DevTools en scherm instellingen kunnen aangepast worden. Ik kan ook mijn Google account niet toevoegen.

Ik heb weinig zin om hem nu weer 4 weken kwijt te zijn. Moet ik hem nu terug flashen op de manier alsof ik van een custom rom afkom of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/3910/screenshot2012020119353.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dat kan altijd handig zijn, kan je een system dump maken, of met es file explorer de apks uit de system/app en data/app te kopieren? Heeft je tel al root? misschien zit er wel een recovery op waarmee je een backup kan maken en andere roms kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Kan handig zijn, maar daar ben ik even niet zo mee bezig. Ik ben aardig n00b op flash gebied en wil mn Nexus gewoon stock! Klinkt misschien wel raar in dit topic maar dit leek me de beste plek het te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
yok schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:24:
[...]

Franco schreef iets dergelijks. Het gaat erom dat een toestel dat op 350Mhz sneller gewekt wordt om iets te doen, zoals gmail push of Whatsapp. Daarvoor heeft hij 700Mhz nodig. Het schakelen van 350->700Mhz en weer terug schijnt extra batterij te kosten. Als hij al constant draait op 700Mhz (de max voor deep sleep volgens mij) heb je ook een wakelock, maar hoeft de Nexus die extra stappen niet te ondernemen. Dat scheelt na een tijd veel batterij.
Toch klopt dat niet, ook al zegt Franco dat. Ik heb namelijk een aantal dagen met CPUSPY mijn Mhz instellingen bekeken en nadat ik ipv 700 het laagste Mhz op 350 zette, zat mijn GN zo'n 80% van de screen on time op 350Mhz. De rest was 1200Mhz. Dit, terwijl volgens Franco er dan minimaal x% 700Mhz had moeten staan. Ik gebruik veel Whatsapp en bij mij loopt dat op 350Mhz blijkbaar.

Overigens heb ik het gevoel dat #15 minder batterijvriendelijk is dan 13.1 , welke voor mij nog steeds de beste release is.

ARHD heeft na een aantal weken ook een update gehad. Er is echter weinig veranderd. Dit kan komen omdat deze nog op 4.0.2 draait en hier minder features voor zijn of Mike heeft weinig zin om veel te updaten in zijn ROM.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 01-02-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:01:
[...]
Overigens heb ik het gevoel dat #15 minder batterijvriendelijk is dan 13.1 , welke voor mij nog steeds de beste release is.
Als je de 13.1 versie even wil delen kan ik het proberen, ik gebruik mijn nexus best intensief 31% scherm op 15 uur en nog 40% over met de #15.1 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Piv0 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:48:
Beste Tweakers,

Zojuist mn Nexus opgehaald van reparatie (scherm was defect na een val).

Probleem is nu echter dat de software die er op staat volgens mij alleen voor de reparateur is, applicaties als DevTools en scherm instellingen kunnen aangepast worden. Ik kan ook mijn Google account niet toevoegen.

Ik heb weinig zin om hem nu weer 4 weken kwijt te zijn. Moet ik hem nu terug flashen op de manier alsof ik van een custom rom afkom of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Probeer eerst eens een factory-reset te doen. Kan op twee manieren: http://support.verizonwir...wledge_base.html?id=51446

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb em voor je geupload. Kijk maar even, sommigen hadden minder goede ervaringen maar ikzelf ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:01:
[...]

Toch klopt dat niet, ook al zegt Franco dat. Ik heb namelijk een aantal dagen met CPUSPY mijn Mhz instellingen bekeken en nadat ik ipv 700 het laagste Mhz op 350 zette, zat mijn GN zo'n 80% van de screen on time op 350Mhz. De rest was 1200Mhz. Dit, terwijl volgens Franco er dan minimaal x% 700Mhz had moeten staan. Ik gebruik veel Whatsapp en bij mij loopt dat op 350Mhz blijkbaar.

ARHD heeft na een aantal weken ook een update gehad. Er is echter weinig veranderd. Dit kan komen omdat deze nog op 4.0.2 draait en hier minder features voor zijn of Mike heeft weinig zin om veel te updaten in zijn ROM.
Ik vertrouw gewoon Franco, is een zeer gerespecteerd developer. Anders moet je zijn topic op XDA maar eens bijhouden waar hij zelf tientallen van dit soort vragen krijgt :-)
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:13:
[...]
Als je de 13.1 versie even wil delen kan ik het proberen, ik gebruik mijn nexus best intensief 31% scherm op 15 uur en nog 40% over met de #15.1 inmiddels.
check http://www.world-of-nexus.com/download-section

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:17:
[...]

Probeer eerst eens een factory-reset te doen. Kan op twee manieren: http://support.verizonwir...wledge_base.html?id=51446
Ook al geprobeerd, werkte niet.
Heb hem met succes volgens de Youtube tutorials terug geflashed naar de orginele firmware. Heb er maar 3 uur over gedaan. :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Naar aanleiding van de euforische verhalen over de batterijduur met de verschillende kernels (ik ben tevreden, alleen niet blown away). Daarom heb ik BetterBatterStats geïnstalleerd en eens gekeken of iets mijn Nexus wakker houdt.

In het batterij-grafiekje van Android (Instellingen - Accu) was niets opmerkelijks te zien, maar ik was errug verrast dat op bijna 1 dag in BetterBatteryStats was te zien, dat mn phone 1h 43m Awake was zonder dat het scherm aanstond 8)7

Even gekeken onder Partial Wakelocks en de boosdoeners:

Browser - 43 minuten
Afgesloten door lang op de "back"key te drukken (=kill application in AOKP) en dat geslurp stopte.

RILJ (Telefoon) - 34 minuten
Dit is de RAio Interface Link. Kan iemand mij vertellen wat dit is/ doet? Ik gebruik mn telefoon (Dialer) nauwelijks.. ook de Dialer "killen" verhelpt dit niet, de minuten Awale tellen vrolijk verder :F

AudioOut_1 - 18 minuten
Ook geen idee wat dit is en wat het doet??

De rest viel te "verwaarlozen". Er valt dus nog wel wat batterijduur te winnen, maar ik zou niet weten hoe. Jullie een idee?

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
_Piv0 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:23:
[...]

Ook al geprobeerd, werkte niet.
Heb hem met succes volgens de Youtube tutorials terug geflashed naar de orginele firmware. Heb er maar 3 uur over gedaan. :*) 8)7
Houdt je ook weer even van de straat nietwaar ;) Maar wel bizar dat ze andere firmware erop hebben geplaatst. Enkel het scherm was defect toch? Ach ja, goed dat het is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:48:
Naar aanleiding van de euforische verhalen over de batterijduur met de verschillende kernels (ik ben tevreden, alleen niet blown away). Daarom heb ik BetterBatterStats geïnstalleerd en eens gekeken of iets mijn Nexus wakker houdt.

In het batterij-grafiekje van Android (Instellingen - Accu) was niets opmerkelijks te zien, maar ik was errug verrast dat op bijna 1 dag in BetterBatteryStats was te zien, dat mn phone 1h 43m Awake was zonder dat het scherm aanstond 8)7

Even gekeken onder Partial Wakelocks en de boosdoeners:

Browser - 43 minuten
Afgesloten door lang op de "back"key te drukken (=kill application in AOKP) en dat geslurp stopte.

RILJ (Telefoon) - 34 minuten
Dit is de RAio Interface Link. Kan iemand mij vertellen wat dit is/ doet? Ik gebruik mn telefoon (Dialer) nauwelijks.. ook de Dialer "killen" verhelpt dit niet, de minuten Awale tellen vrolijk verder :F

AudioOut_1 - 18 minuten
Ook geen idee wat dit is en wat het doet??

De rest viel te "verwaarlozen". Er valt dus nog wel wat batterijduur te winnen, maar ik zou niet weten hoe. Jullie een idee?

-Ti2
Dit is een handig topic voor je. Even een paar quotes:

- AudioOut_1 AudioOut is used to play notification and system sounds. Putting your device on silent will make this go away.
- "RILJ is the userland counterpart of the RIL (radio interface lib). RILJ handles whatever the phone need to tell or get from the RIL = phone, e.g. dialing but also coarse location."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik neem aan dat je alle locatieservices uit hebt staan? Anders krijg je inderdaad RIL acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Alles, muv Gmail sync, staat uit idd :)

FF dat topic doorspitten! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Overigens blijkt mijn GN meerdere malen per dag te rebooten sinds AOKP M3 en Franco 15. Ga denk ik toch maar terug naar Franco 13.1, hopelijk stopt het rebooten dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Heb dezelfde rom en kernel en geen last van reboots. Draai je 15.2 van Franco? Hij had wat stabiliteitsaanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

-TheNose- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:43:
Heb dezelfde rom en kernel en geen last van reboots. Draai je 15.2 van Franco? Hij had wat stabiliteitsaanpassingen gedaan.
Dat ging voornamelijk om WIFI dacht ik. Overigens: update zijn app (nog) niet, als je dan een nieuwe kernel flasht is je SD-kaart foetsie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
yok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:44:
[...]

Dat ging voornamelijk om WIFI dacht ik. Overigens: update zijn app (nog) niet, als je dan een nieuwe kernel flasht is je SD-kaart foetsie :-)
Ik heb de app al geupdate, maar nadat ik 15.2 geflasht had. Bedankt voor de tip...ik wacht de app update wel af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
mbroeders schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Houdt je ook weer even van de straat nietwaar ;) Maar wel bizar dat ze andere firmware erop hebben geplaatst. Enkel het scherm was defect toch? Ach ja, goed dat het is gelukt...
Alleen het scherm was defect ja. Denk dat ze via die firmware dingen kunnen testen of alle sensors ect. goed werken.
Lock state staat echter nog op UNLOCKED. Is dat goed of hoort die LOCKED te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

_Piv0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Alleen het scherm was defect ja. Denk dat ze via die firmware dingen kunnen testen of alle sensors ect. goed werken.
Lock state staat echter nog op UNLOCKED. Is dat goed of hoort die LOCKED te zijn?
Maakt niets uit voor smartphone, maar default is locked. Met unlocked ben je je garantie kwijt (ivm mogelijkheid overclocken e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En om deze weer te locken ben je al je gegevens kwijt. Als je dus net je phone terug hebt (leeg denk ik?) dan is dit het moment om te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
Oh oke. Heb net al mn apps, widgets ect. weer op orde |:(
Wat is het voor/nadeel van de Lock? Hier bedoelen ze toch niet mee dat ie geroot is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee, om je GN te kunnen rooten dient je bootloader unlockt te zijn, zoals bij jou nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
_Piv0 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Locken betekent inderdaad dat je andere firmware erop kunt flashen (en dus kunt rooten). Het heeft geen nadelige gevolgen om je telefoon unlocked te laten. Sterker nog, als je straks toch besluit te gaan rooten, is het wel prettig dat je hem nu al unlocked hebt.
Alleen, als hij weer terug moet voor reparatie en je wilt een beroep doen op de garantie, dan moet hij in principe wel locked zijn (de vraag is hoe strikt ze hier op zijn, het is notabene een developers-telefoon). Het nadeel als je dat op een later moment doet, is dat alles wordt verwijderd. Het is dus om het even wat je besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

mbroeders schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Locken betekent inderdaad dat je andere firmware erop kunt flashen (en dus kunt rooten). Het heeft geen nadelige gevolgen om je telefoon unlocked te laten. Sterker nog, als je straks toch besluit te gaan rooten, is het wel prettig dat je hem nu al unlocked hebt.
Alleen, als hij weer terug moet voor reparatie en je wilt een beroep doen op de garantie, dan moet hij in principe wel locked zijn (de vraag is hoe strikt ze hier op zijn, het is notabene een developers-telefoon). Het nadeel als je dat op een later moment doet, is dat alles wordt verwijderd. Het is dus om het even wat je besluit.
Alles wordt wel verwijderd, maar je kunt ook je SD-kaart naar je pc kopiëren en daarna terug zetten. Maar het is gemakkelijker om 'm unlocked te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
yok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:21:
[...]

Alles wordt wel verwijderd, maar je kunt ook je SD-kaart naar je pc kopiëren en daarna terug zetten. Maar het is gemakkelijker om 'm unlocked te laten.
Haha, dat snap ik wel, ik bedoelde dat het dus iets meer werk is ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste