Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Ahh ok, duidelijk! Thanks!! _/-\o_

Edit:
Root is gelukt :9

Edit2:
F*ck. Uit enthousiasme met Titanium Backup mn dailer app zonder backup verwijderd...... }:O 8)7 :F

En nu....

Edit 3:
Opnieuw geflashed, alles weer customizen.... Ach je moet een aantal keer op je bek gaan om het te snappen he. :P

[ Voor 192% gewijzigd door _Piv0 op 02-02-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Aghanim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:27:
Die heb ik gedownload en geinstalleerd, maar om de een of andere reden kan ik die nergens selecteren lijkt het. Ook de input languages bij spellingscorrectie geven dan nog steeds geen Dutch weer. Het zal wel ergens geactiveerd moeten worden, want na de install werkt het in elk geval niet automatisch.

Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vond het Gingerbread Keyboard niet super fijn en toevallig het ICS keyboard wel. Daarom wil ik ook graag op dit keyboard de spelling hebben.
Welke ROM draai je? Ik heb dit woordenboek probleem namelijk ook met die Kango Maguro! Op ARHD niet en met Manhattan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43

yok

stijnos1991 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:52:
[...]

Welke ROM draai je? Ik heb dit woordenboek probleem namelijk ook met die Kango Maguro! Op ARHD niet en met Manhattan ook niet.
ik kan eventueel wel mijn backup van Android ICS toetsenbord 4.0.2. online zetten, kun je terug flashen met Titanium Backup. Reboot, download woordenboek en je hebt NLse woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
mbroeders schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Locken betekent inderdaad dat je andere firmware erop kunt flashen (en dus kunt rooten). Het heeft geen nadelige gevolgen om je telefoon unlocked te laten. Sterker nog, als je straks toch besluit te gaan rooten, is het wel prettig dat je hem nu al unlocked hebt.
Alleen, als hij weer terug moet voor reparatie en je wilt een beroep doen op de garantie, dan moet hij in principe wel locked zijn (de vraag is hoe strikt ze hier op zijn, het is notabene een developers-telefoon). Het nadeel als je dat op een later moment doet, is dat alles wordt verwijderd. Het is dus om het even wat je besluit.
Eigenlijk natuurlijk heel krom. Je stuurt je telefoon op omdat ie kapot is, maar krijgt em unlocked terug. Zou bizar zijn als je garantie vervalt doordat hij gerepareerd is :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
yok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:57:
[...]

ik kan eventueel wel mijn backup van Android ICS toetsenbord 4.0.2. online zetten, kun je terug flashen met Titanium Backup. Reboot, download woordenboek en je hebt NLse woordenboek.
Dat zou geweldig zijn yok!

[ Voor 96% gewijzigd door stijnos1991 op 03-02-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Even uitpakken, in de map van TB zetten, restoren (app+data). Als het goed is blijft 'ie dan hangen. Wacht een minuutje en doe dan een reboot. Na de reboot staat hij erbij, schakel oude toetsenbord via TB uit.

Ik stel dan altijd twee talen in ENG+NL. Download (soms meerdere keren) het NLse toetsenbord. Als ik ga typen, wissel ik de eerste keer even van taal. Engels' toetsenbord pakt 'ie meteen, Nederlands daarna ook als het goed is. Anders nog even weer een keer het woordenboek downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Dit keyboard is trouwens ook een prima vervanging van het stock ics keyboard. Ziet er vrijwel hetzelfde uit, werkt even goed en heeft een NLs dictionary. Ik gebruik het aangezien 4.0.3 -nog- geen werkend NLs taalpakket heeft. Niets ten nadele van de oplossing van yok! Maar gewoon een alternatief die volgens mij nog niet genoemd was...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
yok, ik heb op 'aanbeveling' van jou mijn minimale cpu snelheid van 350 MHz naar 750 gezet, maar heb nu het idee dat mijn batterij echt veeeeel sneller leegloopt dan voorheen.. :? Heb gewoon bij de instellingen van AOKP de snelheid veranderd. Verder draai ik er nog steeds de lean kernel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:50:
yok, ik heb op 'aanbeveling' van jou mijn minimale cpu snelheid van 350 MHz naar 750 gezet, maar heb nu het idee dat mijn batterij echt veeeeel sneller leegloopt dan voorheen.. :? Heb gewoon bij de instellingen van AOKP de snelheid veranderd. Verder draai ik er nog steeds de lean kernel bij.
Dan moet je het niet doen ;-) Voor iedereen werkt weer andere dingen fijner, want 350Mhz minimum is weer goed als je kleine taken op de achtergrond houdt zoals muziek luisteren. Ik gebruik mijn telefoon ongeveer hetzelfde als Franco (standaard apps, hoge brightness, geen heftige games/gekke widgets etc/vrij stock) en ik merk op zijn aanraden van 700-1000Mhz echt veel beter batterijverbruik. Daarnaast UV ik ook flink, merk dat dit positief effect heeft op batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Ibex

^^ met stom.

Ik heb zonet manhattan IC112 op mijn GN gezet en werkt heerlijk :). De bijgeleverde launcher is netjes instelbaar, enkel jammer dat je nog altijd een idiote marge hebt naast (en boven als je de zoekbalk wegdoet) de icoontjes.

Wat gaat die batterij toch belachelijk lang mee als ik dat vergelijk met mijn "oude" HTC Desire.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben totaal niet tevreden over het batterijgebruik van AOKP M3/Franco 15.2. Waar ik zoveel positieve verhalen hoor over de Turle Governor zit ik na 30 minuten scherm en 9 uur standby tiijd op 65 procent. Wat me erg opvalt is dat Facebook sinds deze updates ineens zo'n 35% van de batterij verbruikt. Dit is al 2 dagen op rij en was voorheen niet zo, anders was het me wel opgevallen.

Denk dat ik eerst Facebook maar eens uninstall om te kijken of het verschil maakt en anders ga ik over naar een andere kernel.

Als ik op www.derkernel.com kijk dan hebben alle (Nexus Prime??) 4.0.3 Kernels Facebook Sync disabled. Dit, terwijl AOKP ROM deze optie wel biedt. Overruled de kernel dit dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 04-02-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
yok schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:44:
Even uitpakken, in de map van TB zetten, restoren (app+data). Als het goed is blijft 'ie dan hangen. Wacht een minuutje en doe dan een reboot. Na de reboot staat hij erbij, schakel oude toetsenbord via TB uit.

Ik stel dan altijd twee talen in ENG+NL. Download (soms meerdere keren) het NLse toetsenbord. Als ik ga typen, wissel ik de eerste keer even van taal. Engels' toetsenbord pakt 'ie meteen, Nederlands daarna ook als het goed is. Anders nog even weer een keer het woordenboek downloaden.
Hartstikke bedankt! Deze heeft een permanent plekje in mijn Dropbox gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:00:
Ik ben totaal niet tevreden over het batterijgebruik van AOKP M3/Franco 15.2. Waar ik zoveel positieve verhalen hoor over de Turle Governor zit ik na 30 minuten scherm en 9 uur standby tiijd op 65 procent. Wat me erg opvalt is dat Facebook sinds deze updates ineens zo'n 35% van de batterij verbruikt. Dit is al 2 dagen op rij en was voorheen niet zo, anders was het me wel opgevallen.

Denk dat ik eerst Facebook maar eens uninstall om te kijken of het verschil maakt en anders ga ik over naar een andere kernel.

Als ik op www.derkernel.com kijk dan hebben alle (Nexus Prime??) 4.0.3 Kernels Facebook Sync disabled. Dit, terwijl AOKP ROM deze optie wel biedt. Overruled de kernel dit dan?
Zit op de zelfde kernel en FW als jij en ik zit nu op 1 dag en 22 uur met 3 uur scherm aan verbruik.
Heb wel de kernel op minimum 350 en max 700 gezet voor mijn mail en whatsapp en internetten heb je niet meer nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb nu trinitiy kerel maar ook daar al 10% in 2 uur er af met 10 min scherm. Kan 350-700 wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Milestone3 en franco 15.2 ook maar eens proberen.

Wel gelijk even een Titanium Backup key gekocht, want dat stuk voor stuk restoren in de gratis versie is wel heul veul werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

4.0.4. is uitgebracht, benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Ik ook!!

changelog:

- Noticeably Faster
- Android OS bug fixed (in battery stats)
- Long-pressing on a blank spot on the last page of app tray bug is gone
- New Radios. 3G/4G switching MUCH better. Don't even notice it changing.
- Improved signal strength
- New Power Menu. New from 4.0.2, familiar to those who have used a stock 4.0.3 rom. Screenshot here
- PRIMELA03 Bootloader
- Faster boot up time
- Auto-brightness Functionality changed. Smooth transition
- Holding down camera button now refocuses again
- Multitouch issue seems resolved. Screenshot here
- Autorotate is faster
- Browser performance noticeably improved
- Recent apps list opens faster
- Miscellaneous camera UI changes
- Increased volume
- Keyboard fixes
- Updated News & Weather app UI

Kan niet wachten op de eerste 4.0.4 custom rom :+

---

Ik heb trouwens een nieuwe radio geflashed, de SC04DOMKKD

Oorspronkelijk voor het Japanse netwerk.Kan er nog weinig over zeggen... voor sommige een behoorlijke verbetering, voor sommigen een achteruitgang.

Morgen onderweg de "test" - kom dan vaak op plekken waar de ontvangst een stuk minder is - hoop dat dit verbetert. Is ook beter voor de batterij :)

Laat het nog weten!

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
min 350- max 700mhz en behoorlijk undervolten (350 mhz op 675 en 700mhz op 825) geprobeerd maar nog steeds geen bevredigende resultaten. Na 32 uur standby en 2 uur schermtijd is de GN zo ongeveer leeg.

Ga toch weer terug naar Franco 13.1 , daar haalde ik bijna 3 dagen mee met 2 uur schermtijd. Blijven lekker bezig zo ;) Overigens heb ik toch minimaal eens per week een reboot, maar dat kan ook door het undervolten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Waar halen jullie je kennis over undervolten vandaan? Heb een beetje gegoogled maar ben nog niet helemaal overtuigd om hier zelf mee te gaan spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het is in principe niet heel moeilijk. Je rom heeft bepaalde standaard voltages en wat je vervolgens doet is zelf steeds een klein stapje naar beneden. Iedere keer test je een tijdje (10 minuten?) of je toestel nog stabiel draait en zo ja, ga je weer een stapje naar beneden totdat je toestel ergens vastloopt/traag wordt/reboot. Dat is dus de grens tot hoe laag je kunt gaan.

Je hebt hiervoor wel een kernel nodig die dit ondersteunt. Wat heel belangrijk is, is dat je NOOIT het vinkje 'apply voltages on boot' aan zet terwijl je aan het testen bent. Mocht je telefoon instabiel worden en rebooten dan start hij mogelijk niet goed op met de instabiele voltages. Een reboot zonder dat vinkje neemt altijd de standaard voltages. Zodra je tests positief zijn met voltage X kun je uiteraard wel apply on boot doen.

Overigens is undervolten per kernel erg verschillend. Waar ik met Trinity tot 350mhz = 675 (lager nog niet getest, dus mogelijk kan het nog lager) kan gaan, knalt mijn GN helemaal vast als ik bij Franco 350mhz = 800 doe.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 06-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:56:
Overigens is undervolten per kernel erg verschillend. Waar ik met Trinity tot 350mhz = 675 (lager nog niet getest, dus mogelijk kan het nog lager) kan gaan, knalt mijn GN helemaal vast als ik bij Franco 350mhz = 800 doe.
Goede uitleg! Bovenstaande heb ik precies hetzelfde, ligt dus ook aan de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Hebben jullie met custom roms ook last van de nieuwe update van Whatsapp: de notificatiebalk is wit ipv zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm franco 16 is er

Changelog:

* CFQ completely pushed to 3.1
* Changed back to Fast No HZ RCU. jRCU and hotplugging isn't a good combination
* Stock voltages. This will rule out any possible issues coming from bad voltages on my side
* Bye bye the rest of the debug shit. This will give a little performance boost
* Added Dynamic Hotplug: Dynamic hotplug for francoTurtle is a simple check: if currentfrequency is equal to minimum frequency and the number of online cpus is equal to 2, cpu1 offlines; if current frequency is bigger than the minimum and the number of online cpus is 1 cpu1 onlines. This check runs every 2 seconds. If none of the conditions are met it keeps polling every 2 seconds until one of the conditions are met. This is an attempt to provide extra battery power during screen on. More information on how to enable/disable in the feature list above, or just use my app
* Some other minor tweaks and optimizations

Zelf probeer ik nu Gummy 0.76 + Franco 13.1 maar heeft naar mijn mening wat minder feature zoals AOKP.
Mis toch het 2G switch een beetje :(
yok schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:09:
Hebben jullie met custom roms ook last van de nieuwe update van Whatsapp: de notificatiebalk is wit ipv zwart.
Nee, bij mij is hij toch echt helemaal zwart :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 11:10 . Reden: Antwoordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Na op zowel Franco 15.2 en Trinity kernel een battery use van ongeveer 1 dag max te halen (inclusief dikke undervolt en maximale snelheid 700mhz geprobeerd) ben ik teruggegaan naar Franco 13.1. Deze heb ik niet geundervolt en heb de snelheid gewoon op 350mhz - 1200mhz laten staan. Wat blijkt? Na 1 dag heb ik nog 53% batterij over, terwijl de GN met de andere 2 Kernels nu leeg zou zijn. Ik blijf dus mooi bij 13.1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 11-09 22:54
4. B: stock ICS, locked

(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)

Dat is niet juist. Het command "fastboot oem lock" wist helemaal niets van je toestel en al helemaal niet van het shared geheugen (sd-card ???). Dat was bij de Nexus S ook al zo. Ik heb het net nog zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Build 22 van AOKP is uit. Ga niet alles wipen voor de update (zo groot is ie niet), M3 draait prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Planet X schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:20:
4. B: stock ICS, locked

(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)

Dat is niet juist. Het command "fastboot oem lock" wist helemaal niets van je toestel en al helemaal niet van het shared geheugen (sd-card ???). Dat was bij de Nexus S ook al zo. Ik heb het net nog zelf gedaan.
Vreemd. Bij mij wel 8)7

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 11-09 22:54
Alleen de "fastboot oem unlock" wiped je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ti2 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:49:
Ik heb trouwens een nieuwe radio geflashed, de SC04DOMKKD

Oorspronkelijk voor het Japanse netwerk.Kan er nog weinig over zeggen... voor sommige een behoorlijke verbetering, voor sommigen een achteruitgang.

Morgen onderweg de "test" - kom dan vaak op plekken waar de ontvangst een stuk minder is - hoop dat dit verbetert. Is ook beter voor de batterij :)

Laat het nog weten!

-Ti2
Okee... na een paar dagen de volgende conclusie: ietsjes beter als de XXKL1 die ik hiervoor had, maar om nou te zeggen WOW B) nee... maar ben te lui om de KL1 terug te flashen hehehe

Paar dagen op de GlaDOS kernel gedraaid. Ging erg lekker, 10-12u waarvan >4u screen on. Niet zo "snappy" maar goed werkbaar.

Zometeen AOKP 22 maar eens flashen, met franco.Kernel 13.1 waar iedereen zo lyisch over is :Y)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:45:
[...]

Okee... na een paar dagen de volgende conclusie: ietsjes beter als de XXKL1 die ik hiervoor had, maar om nou te zeggen WOW B) nee... maar ben te lui om de KL1 terug te flashen hehehe

Paar dagen op de GlaDOS kernel gedraaid. Ging erg lekker, 10-12u waarvan >4u screen on. Niet zo "snappy" maar goed werkbaar.

Zometeen AOKP 22 maar eens flashen, met franco.Kernel 13.1 waar iedereen zo lyisch over is :Y)

-Ti2
AOKP 22 heeft problemen, niet doen, anders is je nexus in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ik hoor net dat ik AOKP 22 niet ga flashen :+

Thx yok d:)b

Ik ben ook tevreden met AOKP 20, maar de optie om de opaciteit van de nav bar te verhogen leek me leuk (of zit dat ook in M3?)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:00:
Ik hoor net dat ik AOKP 22 niet ga flashen :+

Thx yok d:)b

Ik ben ook tevreden met AOKP 20, maar de optie om de opaciteit van de nav bar te verhogen leek me leuk (of zit dat ook in M3?)

-Ti2
Zit niet in M3. RomanBB werkt aan een fix, komt morgen of zo uit als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Jammer. Zit wel in 21 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Dan moet het ook in M3 zitten. Wat bedoel je precies met de capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Opaciteit ;) ik heb de nav buttons in ICS blauw, maar ze zijn "dof". Dat kun je dan transparanter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:36:
Opaciteit ;) ik heb de nav buttons in ICS blauw, maar ze zijn "dof". Dat kun je dan transparanter maken :)
Ja, dat kan in M3: de knoppen van de navigatie-balk (de drie knoppen zeg maar) feller of doffer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Nice - heb ik toch wat te flashen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:48:
[...]

AOKP 22 heeft problemen, niet doen, anders is je nexus in een bootloop.
Heb je dat zelf ondervonden want op de site vind ik daar geen melding van.

Ik kom trouwens van AOKP21, is wipen dan noodzakelijk? Heb net alles goed ingesteld.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Bogey Dope schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Heb je dat zelf ondervonden want op de site vind ik daar geen melding van.

Ik kom trouwens van AOKP21, is wipen dan noodzakelijk? Heb net alles goed ingesteld.
Dat wordt aangegeven op fora en door RomanBB zelf, de maker van AOKP. Wipen is noodzakelijk bij 22, vanaf elke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Dat wordt aangegeven op fora en door RomanBB zelf, de maker van AOKP. Wipen is noodzakelijk bij 22, vanaf elke versie.
Ok, raar dat hij dat dan niet vermeld op de downloadpagina. En voor het wipen was ik al bang ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ga niet meer updaten vanaf M3 als ik steeds moet wipen. Kost me teveel tijd om alles weer perfect te maken (custom launcher met custom icons etc., is niet te doen met Titanium Backup) voor haast geen enkele extra feature. Want als je eerlijk bent, zo veel nuttigs is er niet gewijzigd tegenover de M3, die erg goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm mijn batterijduur is heeeeel wisselend. Gisteren na een dag met redelijk gebruik 25% over aan het eind van de dag (dat was voor mij rond 03.00 uur). Nu zit ik op 9% :/ Heel vaag, dus ga binnenkort Franco 13.1 maar eens proberen want dit slaat op kaas!

Ik heb overigens ook sinds de Whatsapp update een witte notificatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook met de M3 dat je klok af en toe vastloopt en na een reboot hij weer gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

yok schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:42:
[...]

OAKP22 kan je ondertussen wel weer installeren.
Ik krijg echter een probleem met het aanmelden bij mijn Google account, die optie mis ik waardoor ik geen enkele Gapps kan gebruiken. En ja, ik heb de bijbehorende Gapps geflashed.
Edit: nog een keer eroverheen geflashed, nu doet die het wel.

Build 22 is dus gewoon te installeren

[ Voor 40% gewijzigd door J-P op 10-02-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:31:
Hebben jullie ook met de M3 dat je klok af en toe vastloopt en na een reboot hij weer gewoon werkt?
Yes, milestone 3 op mijn hd2 heeft hier ook last van. (GN net besteld, kan niet wachten om aokp ook daarop te zetten)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Shit!

Vanmorgen de laatste Franco-kernel geflasht, ja hoor .. 'n Bootloop. Al 'n keer eerder gehad, toen opgelost door de laatste AOKP-build te flashen met GAPPS en ik kon weer verder. Nu werkt 't dus niet, ook Franco 13.1 geflasht maar hij blijft bootloopen.

Dalvick cache en partition cache gewiped en ook dat wil allemaal niet. Op zich geen ramp, ware 't niet dat ik geen backup heb (ja, van 13-1 en sindsdien is er genoeg veranderd). Stom stom!

Iemand nog 'n idee wat ik kan proberen?

En nu heb ik wel 'n probleem, 'n md5-mismatch ;( Dus m'n backup kan ik niet terugzetten. Ik heb wel 'n fix daarvoor, maar hoe kom ik op 't "sd-gedeelte" van m'n GN als ik 'm niet krijg opgestart?

[ Voor 16% gewijzigd door Eric_Cantona op 10-02-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:23:
[...]

En nu heb ik wel 'n probleem, 'n md5-mismatch ;( Dus m'n backup kan ik niet terugzetten. Ik heb wel 'n fix daarvoor, maar hoe kom ik op 't "sd-gedeelte" van m'n GN als ik 'm niet krijg opgestart?
Met ADB en het push-command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik kom er niet aan uit, ik ben niet bekend met de ADB. Nooit mee gewerkt (ook nooit nodig gehad), nu heb ik die Nexus toolkit wel. Maar daar kan ik die push-commands wel mee doen. Maar nu werkt die fix weer niet :/

Verdomme, waarom ben ik ook zo laks geweest.

Kun je ook die commands via de toolkit invoeren? Want die optie zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:31:
Ik kom er niet aan uit, ik ben niet bekend met de ADB. Nooit mee gewerkt (ook nooit nodig gehad), nu heb ik die Nexus toolkit wel. Maar daar kan ik die push-commands wel mee doen. Maar nu werkt die fix weer niet :/

Verdomme, waarom ben ik ook zo laks geweest.

Kun je ook die commands via de toolkit invoeren? Want die optie zie ik nergens.
Ik zou toch even wat ADB-tutorials op XDA gaan doorlezen, mocht je je telefoongegevens/backups niet helemaal willen kwijtraken. MD5-mismatch: heb je toevallig je backups hernoemd met spaties erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nope, maar ik heb inmiddels de mismatch opgelost hoop ik. M'n laatste redmiddel en ik heb 't met ADB aan 't werk gekregen. M'n Nexus is nu de laatste backup (van begin januari ;( ) aan 't restoren, dus hopelijk is 't opgelost en ga ik voortaan elke keer 'n backup maken voor ik iets flash.

Laat dit 'n les voor me (en evt. anderen) zijn!

Niet dus, hij blijft maar bootloopen. Ik word gek hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Eric_Cantona op 10-02-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric_Cantona schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:12:
Nope, maar ik heb inmiddels de mismatch opgelost hoop ik. M'n laatste redmiddel en ik heb 't met ADB aan 't werk gekregen. M'n Nexus is nu de laatste backup (van begin januari ;( ) aan 't restoren, dus hopelijk is 't opgelost en ga ik voortaan elke keer 'n backup maken voor ik iets flash.

Laat dit 'n les voor me (en evt. anderen) zijn!

Niet dus, hij blijft maar bootloopen. Ik word gek hier.
full wipe gedaan voor je restore?

[ Voor 93% gewijzigd door Prulleman op 10-02-2012 13:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Yup, factory reset, cache partition, dalvick cache, you name it.

Ik heb 'm nu maar relocked en weer unlocked, etc. Hij gaat nu in ieder geval door naar de bootanimation. Daarna kijk ik wel verder wat de schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Alles kwijt, hopelijk krijg ik die backup image weer terug op m'n telefoon. Maar volgens mij ben ik alle data op m'n "sd" blijvend kwijt, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens mij is er geen wipe die je SD kaart leeggooit. Zou ook niet zo leuk zijn, aangezien je na deze wipe nog een rom/nandroid wilt flashen die dan verdwenen is ;) Overigens hoef je bij het terugzetten van een Nandroid niet te wipen, maar in jouw geval lijkt me dat geen kwaad kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Aghanim op 10-02-2012 16:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nou, ik was alles kwijt. Nu alles er weer op aan 't zetten, gelukkig geen hele belangrijke dingen weg (die stonden online opgeslagen).

Ik kan nu wel helemaal vanaf begin alles goedzetten. Meteen daarna 'n goeie backup en we're good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Even voor de goede orde: welke wipe in CWM heb je uitgevoerd die alles wiped, inclusief je SD kaart?

Overigens valt het me op dat Franco steeds vaker een #.2 uitbrengt van zijn kernels. Dit, terwijl ik in de veronderstelling ben dat nieuwe features altijd een verhoging van het eerst getal zijn, oftewel 14,15,16. Aangezien ik op 13.1 zit en niet tevreden was over 15.1 en 15.2 vraag ik me nu wel af of er meer bugs in zijn kernel gekomen zijn en dat de #.1 en #.2 bugfixes zijn?

Net eens de laatste Leankernel geflasht. Ben benieuwd hoe die bevalt.

[ Voor 72% gewijzigd door Aghanim op 10-02-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 13.1 is Franco één grote bug..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb eerst de wipe data/factory reset gedaan in CWM, werkte niet. Daarna heb ik vanalles gedaan via ADB, weet niet eens meer wat. Maar op 'n gegeven moment heb ik zelf m'n GN opnieuw gelockt en unlockt en toen kwam er wat meer leven in. Dan ben je dus alles kwijt.

Ben nu alles wat ik aan backups (van apps, etc) kan maken ook online aan 't opslaan. Als ik eenmaal 'n app heb ingesteld, dan blijft dat ook voor lange tijd zo. Bijna klaar nu, alleen tasker nog opnieuw instellen want die profielen krijg ik niet terug in de app :/ Dan 'n totale backup en ik ben weer klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Leankernel draait nu 17 uur, hierbij slechts 10 minuten schermtijd (lang geslapen) en de batterij staat op 88%. Er wordt wel iedere 15 minuten 2x een mailbox gesynct en ik krijg gemiddeld 40 whatsapp berichten per uur (groepschats). Als ik dat terug reken is het minder dan 1% per uur drain in idle. Dit haal ik met geen enkele Franco kernel. Ook voelt de Leankernel erg snappy op InteractiveX. Tot heden een positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Die Leankernel ga ik ook eens proberen, ik ben 'n beetje klaar met de (manco van) Franco-kernel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik weet het, schermtijd is maar 15 minuten, maar dit is toch wel erg lekker vind ik zelf. Krijg erg veel whatsapps binnen en 2 mailboxen worden om de 15 minuten gesynchroniseerd. Zie hier mijn eerste screen met Leankernel Experimental:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Leankernel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
De stap gewaagd naar de hybride GSM/CDMA 4.0.4 rom van PaulOBrien... nice! Zonder wipe werkt hij perfect op mijn 4.0.3 rom (ook van Paul btw) dus zonder pijn nu naar 4.0.4. Alleen een jammerlijke beslissing om het lockscreen "autorotate" te maken. En vooralsnog geen wereldschokkende verbeteringen. In ieder geval van de oude bug af waar ik nog last van had, dat het toestel niet aangezet kon worden / vastliep als je het uit aan de lader of een USB snoer hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sinds vrijdag ook de GN :D
gelijk AOKP erop gezet met laatste radio en lean kernel. Erg blij mee zover!

even een vraagje, ik heb een kernel/ROM van Paul o'Brian gezien met usb host support, is dit iets wat alleen bij die kernel / rom combinatie beschikbaar is? of is dit ook op een andere manier mogelijk binnen mijn setup?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:50:
[..]
even een vraagje, ik heb een kernel/ROM van Paul o'Brian gezien met usb host support, is dit iets wat alleen bij die kernel / rom combinatie beschikbaar is? of is dit ook op een andere manier mogelijk binnen mijn setup?
USB-otg werkt ook prima met de leankernel. Download ook even stickmount
Aghanim schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:10:
Ik weet het, schermtijd is maar 15 minuten, maar dit is toch wel erg lekker vind ik zelf. Krijg erg veel whatsapps binnen en 2 mailboxen worden om de 15 minuten gesynchroniseerd. Zie hier mijn eerste screen met Leankernel Experimental:

[..]
Soortgelijk resultaten zie ik hier ook. Vooral in deepsleep is het verbruik echt minimaal. Zit nu met 38% left op 64 uur bij redelijk gematigd gebruik. Thuis wel altijd op Wifi, dat scheelt echt enorm in vergelijking met 3G

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 05:43:
Vanaf 13.1 is Franco één grote bug..:-)
En daarom zweert iemand als Paul O'brian ook bij die kernel. Dat hij hem aanraadt geeft me al 100% vertrouwen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo overdrijven. Voor zijn 4.0.2 buids gebruikt hij zijn eigen kernel, en voor de beta 4.0.4 build zegt hij alleen dat de franco-kernel werkt. That's all.

Als ik Franco zijn replys zie met: Oh forgot this, forgot that...blah blah, dan wordt ik niet vrolijk. Hij is vanaf 13.1 dus gewoon aan het prutsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm XeNeRgY, wat voor een ROM gebruik je naast lean kernel? Ik heb gisteravond voor het splapen gaan mijn telefoon opgeladen en hem dus gedurende de nacht van de stroom gehaald. > Drain van fucking bijna 50% in 10 uur met een schermtijd van 19 minuten. Gaat iets dus echt goed mis. Raar is dat er niet staat dat hij veel ingeschakeld is, maar als je kijkt wat het 'aandeel' van het android-besturingssysteem is, dan staat daar wel dat hij de boel 10 uur ingeschakeld heeft gehouden?

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshot_2012-02-12-11-15-00.png?w=60cb3d91

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshot_2012-02-12-11-18-25.png?w=f1a4ef90

iemand tips waar dit door kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Er is dan waarschijnlijk een proces wat actief blijft. Misschien eens googlen op dat Android proces om te kijken wat het inhoudt en wat je er tegen kunt doen. Ik gebruik AOKP M3 + Leankernel Experimental (nieuwste). Heb je deze resultaten ook met de Leankernel of is dit met Franco? Met Franco heb ik namelijk ook flinke drains sinds de 14 en hoger.

Mijn GN zit nu op 50% batterij met 35 min schermtijd en 40 uur standby. Gebruik mijn GN niet zo veel als ik mijn laptop in de buurt heb dus bij meer gebruik zal het uiteraard wat korter worden. Overigens is los van de batterijstats de Leankernel in mijn ogen meer snappy dan Franco. Dat is toch ook wel heel lekker.

Franco heeft volgens mij zelf geen GN (of was dat Roman?), mogelijk dat hij daarom veel bugs heeft omdat hij zelf niet kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ben nu M3 aan het flashen en die nieuwste leankernel. Zat op AOKP 21 met een oudere lean.

Ik ondervond bij AOKP21 ook nog best wel vaak wat lag als ik mn telefoon wakker maak en/of als ik door de apps en widgets heen scroll trouwens, hoop dat dat nu voorbij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Imoseyons Lean-kernels zijn inderdaad errug fijn. Maar voor veel screen-on time vind ik de GlaDOS van Ezekeel nóg beter :)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm sinds ik geflashed heb naar M3 en leankernel is opeens mijn balkje met bereik niet meer blauw maar blijft deze grijs. Internet doet het echter wel gewoon? Weet iemand wat dat betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:37:
Hmm sinds ik geflashed heb naar M3 en leankernel is opeens mijn balkje met bereik niet meer blauw maar blijft deze grijs. Internet doet het echter wel gewoon? Weet iemand wat dat betekent?
Geen bereik, is hier ook hetzelfde...wil eigenlijk een andere rom proberen iemand nog een goede rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is ie gewoon blauw (ook m3 +lean). Volgens mij betekend dit dat je verbinding hebt met de Google servers

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2012 18:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Blauw = verbonden met Google servers, grijs = niet verbonden met Google servers (maar wel verbinding)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41
ff een vraagje heeft iemand hier een linkje naar die lean kernel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm dat lijkt me dus niet goed als ik dan geen blauwe balkjes meer krijg. OP XDA wordt nog gezegd dat het te maken heeft met of je accounts gesynct zijn?

Prulleman, gebruik je ook lean 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:30:
Hmm dat lijkt me dus niet goed als ik dan geen blauwe balkjes meer krijg. OP XDA wordt nog gezegd dat het te maken heeft met of je accounts gesynct zijn?
Je hebt dus wel gewoon verbindingen?! Zou het een optie zijn in Rom-Control?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:30:

Prulleman, gebruik je ook lean 10.1?
Ik gebruik de laatste (van dit moment): v1.10.0

Ik heb op mobile data en wifi thuis altijd blauwe balkjes en wifi op kantoor altijd grijs, met de verbinding is verder niks mis en alles werkt, maar wellicht dat een paar poorten dicht staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Prulleman schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Ik gebruik de laatste (van dit moment): v1.10.0

Ik heb op mobile data en wifi thuis altijd blauwe balkjes en wifi op kantoor altijd grijs, met de verbinding is verder niks mis en alles werkt, maar wellicht dat een paar poorten dicht staan
Heb het ook alleen op werk, maar pas na een tijdje (uur of 3) als ik de Nexus niet gebruik. Ligt aan het kanaal of de beveiliging, weet niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb met Leankernel ook gewoon blauwe icoontjes. Naar schatting ga ik overigens 3 dagen halen op 1 batterij met een schermtijd van 1 uur, veel whatsapp en 27 minuten telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 13-02-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Vaag. Heb overal grijze icoontjes. Heb al een keer mn Google account opnieuw aangemeld maar helaas zonder succes. Hoop dat ze op xda wat weten want het lijkt me niet helemaal de bedoeling :o

Edit: Ik denk het probleem gevonden is. Las op androidforums dat het te maken heeft met het terugzetten van je backup. Als je alle systemdata terugzet gaat er iets mis, waardoor je balkjes niet meer blauw zijn. Heb nu een wipe gedaan, opnieuw geflasht en alleen de apps+appdata en wat selectieve systemdata teruggezet en ik heb weer blauwe balkjes :)

Jammer dat nu mn widgets weer weg zijn en ik al mijn geluiden etc weer opnieuw moet instellen, maar we zullen er gaandeweg achter komen wat het probleem veroorzaakt ;-)

BTW: Waarom zijn sommige apps/data bij TB groen en sommige rood? En is het ook mogelijk om te restoren zonder dat je voor elke app afzonderlijk toestemming moet geven? Of is dit alleen in de full version?

thnx!

[ Voor 66% gewijzigd door Maardiweb op 13-02-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:27:
Vaag. Heb overal grijze icoontjes. Heb al een keer mn Google account opnieuw aangemeld maar helaas zonder succes. Hoop dat ze op xda wat weten want het lijkt me niet helemaal de bedoeling :o

Edit: Ik denk het probleem gevonden is. Las op androidforums dat het te maken heeft met het terugzetten van je backup. Als je alle systemdata terugzet gaat er iets mis, waardoor je balkjes niet meer blauw zijn. Heb nu een wipe gedaan, opnieuw geflasht en alleen de apps+appdata en wat selectieve systemdata teruggezet en ik heb weer blauwe balkjes :)

Jammer dat nu mn widgets weer weg zijn en ik al mijn geluiden etc weer opnieuw moet instellen, maar we zullen er gaandeweg achter komen wat het probleem veroorzaakt ;-)

BTW: Waarom zijn sommige apps/data bij TB groen en sommige rood? En is het ook mogelijk om te restoren zonder dat je voor elke app afzonderlijk toestemming moet geven? Of is dit alleen in de full version?

thnx!
Je moet ook nóóit systemdata terugzetten, gegarandeerd dat het bugs veroorzaakt. Alleen zelf gedownloade apps + data, meer niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Klopt, alleen met TB Pro kun je in 1x al je apps + instellingen van apps terugzetten.

Heerlijke tool, de paar €€ meer dan waard voor mij :)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom gebruikt iedereen TB voor alleen apk+ data backups? Dit kan naast mijn idee zoveel makkelijker met my backup root. Welke ook nog gratis is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Omdat TB altijd foutloos heeft gewerkt bij mij, en My Backup Root niet. En met TB Pro kan ik ook apps "freezen". Meer uit gewoonte zo gekomen dus :)

---------------------------

Kan iemand mij vertellen waar ik meer info over MoDaCo's Kitchen kan vinden? Zou op zich zijn 4.0.4 ROM wel willen proberen, maar wil eerst weten wat ik "erbij kan bakken" aan features. Ik kan alleen vinden dat je de Kitchen in kunt als je gaat betalen. Dat wil ik op zich ook nog wel, maar niet om erachter te komen dat ik het niet zo wat vind ;)

MoDaCo 4.0.4 Keuken

Lang niet zoveel customizations als M3, jammer 8)7

Had eigenlijk al wel meer 4.0.4 roms verwacht :X

-Ti2

[ Voor 22% gewijzigd door Ti2 op 14-02-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ti2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:04:
Omdat TB altijd foutloos heeft gewerkt bij mij, en My Backup Root niet. En met TB Pro kan ik ook apps "freezen". Meer uit gewoonte zo gekomen dus :)

Kan iemand mij vertellen waar ik meer info over MoDaCo's Kitchen kan vinden? Zou op zich zijn 4.0.4 ROM wel willen proberen, maar wil eerst weten wat ik "erbij kan bakken" aan features. Ik kan alleen vinden dat je de Kitchen in kunt als je gaat betalen. Dat wil ik op zich ook nog wel, maar niet om erachter te komen dat ik het niet zo wat vind ;)

MoDaCo 4.0.4 Keuken

Lang niet zoveel customizations als M3, jammer 8)7

Had eigenlijk al wel meer 4.0.4 roms verwacht :X

-Ti2
Source is nog niet gereleased toch? Daarom dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
yok schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:07:
[...]

Je moet ook nóóit systemdata terugzetten, gegarandeerd dat het bugs veroorzaakt. Alleen zelf gedownloade apps + data, meer niet :-)
Weer wat geleerd }:O

Dus na een flash moet iedereen nog altijd zn ringtones etc terugzetten en homescreena weer opnieuw vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:32:
[...]

Weer wat geleerd }:O

Dus na een flash moet iedereen nog altijd zn ringtones etc terugzetten en homescreena weer opnieuw vullen?
Ringtones e.d. wel, homescreens niet als je 3d party launcher gebruikt (nova gebruik ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

-TheNose- schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:27:
[...]

Source is nog niet gereleased toch? Daarom dus. ;)
Dat weet ik eigenlijk ook wel, maar Paul O'Brien redt het ook :+

For laughs & giggles de speedtest.net app eens gedownload, om te kijken hoe snel mn 3G (Vodafone) verbinding nu eigenlijk is.

Met de SC04DOMKKD radio haalde ik maar 1.8Mbps (gemiddledover 3x)? Toen de XXKL1 teruggeflashed als "referentie", en weer 1.8Mbps?

Zijn dat normale snelheden die jullie ook halen? Ik las op XDA dat mensen met die SC04DOMKKD 5.5+Mbps haalden :X

(en ik ga van Leankernel toch weer terug naar GlaDOS kernel; toch het beste batterijverbruik als-ie veel aan staat ;))

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met AOKP M3, lean 1.10 en radio XXKL1:
Connection Type: Hspa
Server: Rotterdam
Download: 3921 kbps
Upload: 768 kbps
Ping: 116 ms

Let op Vodafone (en waarschijnlijk de andere providers ook) levert niet op alle data bundels de volle snelheid. Ook kan je locatie de beperkende factor zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm wat heb ik nou aan mijn broek hangen??

Server: utrecht
Down: 630 kbps
Up: 855 kbps

????????????????? Wat de hel echt?

M3, Lean 1.10, XXKL1 .. Hi messaging met snelste internet .. Hoe de HEL kan upload dan hoger zijn dan download???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Is deze discussie niet meer iets voor Mobiel internet - Vergelijk van providers en abonnementen? Of maakt een andere kernel echt heel veel uit welke snelheid je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Radio baseband kan een groot verschil maken :) en aangezien we die erop kunnen flashen... ;)

Zo heb ik in de kop van NH het beste bereik met de SC04DOMKKD baseband - niet heel veel sneller als de I9250XXKL1, maar wel méér en constanter bereik. Wat ook nog eens beter is voor het verbuik.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar de snelheden van anderen :)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm ik snap dr weinig van. Ga vanmiddag mar eens wat andere radio's proberen want dit gaat toch nergens over? Zit nu in de trein en mn upload is consequent hoger dan mn download, die sowieso veel hoger zou moeten zijn. Waardoor kan dit nog meer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Klein "probleempje:

Ik draai de laatste Milestone van team Kang, laatste Leankernel en verder heb ik geen powersave opties aangezet. Ik gebruik wel Juice Defender (gebalanceerd, waar 't standaard op staat als je 'm installeert). Sinds ik de Leankernel gebruik, heb ik 't probleem dat mijn regendetector en plume widgets niet meer kan verversen. Of in ieder geval, ze worden niet meer ververst. De widgets lijken vastgelopen. Als ik de widgets verwijder en opnieuw op m'n homescherm zet, dan gaat 't een tijdje goed maar daarna weer dezelfde problemen. Vooral als ik niet op wifi zit overigens, via wifi loopt 't meestal wel goed.

't Lijkt de kernel te zijn, omdat 't sindsdien gebeurt. Maar is 't een instelling misschien? Zo ja, wat kan ik evt veranderen? Ik heb dit bij de Franco-kernels nooit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:42
Ik heb er heel vaak last van da op mijn GN de verbinding wegvalt zeker als ik uit slaapstand kom. Ik gebruik de AOKP build 22 rom (heb ook al milestone 2 geprobeerd) en de lean kernel ( ook de franco heb ik geprobeerd). Ik gebruik het met een vodafone abbonement. En zowel als ik de powersafe aan of uit heb gebeurd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb je de instelling 'switch to 2G when turning off screen' uit staan?
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste