Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
tweakG5 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:02:
Ik heb er heel vaak last van da op mijn GN de verbinding wegvalt zeker als ik uit slaapstand kom. Ik gebruik de AOKP build 22 rom (heb ook al milestone 2 geprobeerd) en de lean kernel ( ook de franco heb ik geprobeerd). Ik gebruik het met een vodafone abbonement. En zowel als ik de powersafe aan of uit heb gebeurd dit.
Ik had/heb dat probleem ook.

Bij is het bij alle 4.03 roms.

Met ARHD heb ik dit probleem niet.Ook met de 4.02 roms van paul o brien (Modaco) had ik het probleem niet. Ik heb zijn 4.04 rom nog niet geprobeerd.

Ik ben net terug van een weekje zon, dus ik denk dat ik de 4.04 versie er vandaag nog even opzet om te kijken of het probleem zich voor blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberman18
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Heeft hier iemand misschien een download linkje naar Franco 13.1? Draai nu de 17.2 build en heb
last van ernstige lag en freezes, franco's zijn kernels worden idd. steeds slechter lijkt het.

Anders moet ik ook maar eens leankernel proberen oid.

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Hier staat ie tussen (en ook de andere kernels + meer) :)

• BooYooToo
@tweakG5
Gisteravond de 4.04 rom van Paul o Brien (Modaco) geflashed. Geen enkele signal drop gehad, die ik dus wel had met de 4.03 roms.
Ik controleer dit met de app network tracker.

Ik blijf voorlopig even op de Modaco roms.

• Ti2

Ti2

Is 4.0.4 echt zoveel sneller en zoveel beter voor je batterij faizoel?

Zou m daarom wel willen proberen, maar jammer van de weinige customization features.

Ik ga zo de nieuwste Japanse radio eens flashen, de SC04DOMLA1. De SC04DOMKKD bevalt prima.

edit: de DOMLA1 geeft inderdaad een betere verbinding - full signal bars, ~65dBm & >15 ASU

Vreemd dat de batterij nu wel een pak sneller leeg lijkt te raken }:|

-Ti2

[ Voor 19% gewijzigd door Ti2 op 16-02-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Het lijkt er wel op dat de batterij het langer volhoud, maar heb hem nu 1 halve dag van de lader gehad, dus ik vind het nog te vroeg om conclusies te trekken... Ik denk dat ik na het weekend meer kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Ti2 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:45:

edit: de DOMLA1 geeft inderdaad een betere verbinding - full signal bars, ~65dBm & >15 ASU

Vreemd dat de batterij nu wel een pak sneller leeg lijkt te raken }:|
Makkelijk te verklaren toch? Meer power naar de antenne = betere ontvangst en sneller accu leeg.

Of slaat dit nergens op?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ik dacht altijd dat het batterijverbruik beter wordt naarmate de verbinding beter is, omdat de phone dan minder zn best hoeft te doen om te zoeken naar een betere verbinding - het is volgens mij niet zo dat er meer power naar de antenne gaat. Correct me if I'm wrong

Met de Trinity kernel lijkt het al stuken beter :)

-Ti2

[ Voor 28% gewijzigd door Ti2 op 17-02-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 17:05
Is er ook een kernel of mogelijkheid, om de wifi radio wat meer vermogen te geven? Want de radio van de router staat hoog genoeg, de enige beperkende factor is de radio van mijn telefoon.

En kan je de Japanse radio zomaar flashen?

[ Voor 10% gewijzigd door tweakG5 op 17-02-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ik heb opeens last van wegvallend Internet. Op sommige momenten gaat opeens mn internetverbinding uit, en die wordt pas weer actief na een reboot. Wifo werkt wel nog, maar 3g of g blijft weg. Iemand die dit herkent? Komt misschien door mijn power saver?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

tweakG5 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:58:
Is er ook een kernel of mogelijkheid, om de wifi radio wat meer vermogen te geven? Want de radio van de router staat hoog genoeg, de enige beperkende factor is de radio van mijn telefoon.

En kan je de Japanse radio zomaar flashen?
Dat kun je met een andere radio proberen :) (beter signaal is dan meteen ook beter voor je dataverbinding)

Wipe cache partition + wipe dalvik en dan de radio flashen

Hier vind je de CWM flashable radios of als je ze liever via fastboot flasht dan gebruik je deze

Werkt het niet goed/ beter voor je, kan je andere radio proberen.
Maardiweb schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:07:
Ik heb opeens last van wegvallend Internet. Op sommige momenten gaat opeens mn internetverbinding uit, en die wordt pas weer actief na een reboot. Wifo werkt wel nog, maar 3g of g blijft weg. Iemand die dit herkent? Komt misschien door mijn power saver?
Welke kernel gebruik je?

Want met de Trinity kernel verlies ik dataverbinding als mn scherm uitstaat en mn min CPU op 350mhz staat. Met min CPU op 700mhz heb ik er geen last van

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat er een nieuw ROM uit is. Heb nog niet uitgevonden of dit dezelfde ROM is als de BlackICE ROM op de Desire HD, maar gezien het 'donkere' uiterlijk en dezelfde schrijfwijze lijkt het er wel op. Nog even afkijken hoe de ontwikkeling loopt, maar ik moet zeggen dat van alle ROMs die ik op de DHD geprobeerd heb, BlackICE veruit de snelste en batterijvriendelijkste was met een aantal unieke features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:03
Aghanim schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:35:
Het lijkt er op dat er een nieuw ROM uit is. Heb nog niet uitgevonden of dit dezelfde ROM is als de BlackICE ROM op de Desire HD, maar gezien het 'donkere' uiterlijk en dezelfde schrijfwijze lijkt het er wel op. Nog even afkijken hoe de ontwikkeling loopt, maar ik moet zeggen dat van alle ROMs die ik op de DHD geprobeerd heb, BlackICE veruit de snelste en batterijvriendelijkste was met een aantal unieke features!
ik heb deze rom even getest zojuist, ziet er mooi uit maar ik mis zelfs met een schone wat snelheid. als dat nog wat verbetert zou het een goede optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Als je wiped en een nieuwe ROM installeert, moet je dan ook een nieuwe kernel flashen? Als in: Als ik AOKP opnieuw flash, flasht hij dan zelf een eigen kernel mee of blijft mijn vorige kernel staan? Heb net leantweaks geinstalleerd, maar toen ik ging kijken bij telefoon info, toen zag ik helemaal geen lean kernel :? Heb die opnieuw geflashed en nu staat het er wel, dus kan het zijn dat ik de hele tijd zonder custom kernel heb rondgelopen zonder dat ik deze ook echt had??

:')

Edit: hola! Ik heb in ieder geval weer results op de speedtest! Bijna 4 Mbps down en 0.8 up. Wie hebben er nog meer een 14.4 snelheid en hoeveel daarvan halen jullie in de praktijk?

[ Voor 16% gewijzigd door Maardiweb op 18-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

Maardiweb schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:22:
Als je wiped en een nieuwe ROM installeert, moet je dan ook een nieuwe kernel flashen? Als in: Als ik AOKP opnieuw flash, flasht hij dan zelf een eigen kernel mee of blijft mijn vorige kernel staan? Heb net leantweaks geinstalleerd, maar toen ik ging kijken bij telefoon info, toen zag ik helemaal geen lean kernel :? Heb die opnieuw geflashed en nu staat het er wel, dus kan het zijn dat ik de hele tijd zonder custom kernel heb rondgelopen zonder dat ik deze ook echt had??

:')

Edit: hola! Ik heb in ieder geval weer results op de speedtest! Bijna 4 Mbps down en 0.8 up. Wie hebben er nog meer een 14.4 snelheid en hoeveel daarvan halen jullie in de praktijk?
nieuwe rom flash = altijd weer je oude fav. kernel flashen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
yok schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:35:
[...]

nieuwe rom flash = altijd weer je oude fav. kernel flashen :-)
Ik merk het. Man wat een feest deze nieuwe kernel :-) vond het al zo raar dat ik nog last had van lag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

Andere mensen ook last van tegenvallende batterijprestaties met AOKP25?

Vannacht mijn telefoon aan de oplader gehangen (+/- 6 uur) en hij was nog steeds niet volledig opgeladen, merkte tijdens gebruik ook al een flinke terugloop maar ik dacht dat dat kwam omdat ik er zoveel mee aan het spelen was.

Ik ben voorlopig terug naar AOKP24

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik AOKP23 lekkerder draaien :) maar de leankernel ruleerd met AOKP damm wat draait dat soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
djeez, 25 alweer, gisteren 24 gedownload om in een verloren uurtje te flashen, maar als ik dit zo lees wacht ik nog even af :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Prulleman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:35:
djeez, 25 alweer, gisteren 24 gedownload om in een verloren uurtje te flashen, maar als ik dit zo lees wacht ik nog even af :)
24 draait wel lekker hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Welke radio is het beste voor signaal zowel 3g als wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
tweakG5 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:01:
Welke radio is het beste voor signaal zowel 3g als wifi?
Ligt aan je provider en waar je bent natuurlijk, maar bij mij werkt de Japanse DOMLA1 heerlijk :) Check Hier voor compatibele radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Persoonlijk vind ik geen enkele feature interessant genoeg om vanaf de M3 te upgraden, zeker niet omdat er gewiped moet worden (vraag me niet waarom). Heb wel een beetje het gevoel dat het nieuwe er af is bij AOKP. Het worden meer bugfixes, ander bootlogotje, meer icoontjes en dat soort zaken. Logisch natuurlijk want er is al heel veel mogelijk in de AOKP maar dat maakt voor mij het nut van updaten minder relevant, zeker aangezien de M3 en Leankernel als een trein draaien. Heb de laatste 2 keer batterij van 100 - 5 % met 36 uur standby en 2.5-3.0 uur schermtijd.

Daarnaast is AOKP voor zover ik zie nu ook beschikbaar voor meerdere devices/tablets. De aandacht zal dus niet langer alleen naar onze GN uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zit ook nog op M3, vanwege tijdgebrek en de "schrik" na 't kwijtraken van al m'n gegevens de vorige keer. Maar voor m'n gevoel werkt 't ook allemaal prima.

De puntjes op de i en wat cosmetische aanpassingen zullen de grootste veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ik zit ook al weken op M3. Wachten is op de nieuwe 4.0.4 (4.0.5?) source code O-)

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Is de leankernel echt zoveel beter dan de Franco kernel? Ik draai Franco 18 nu, in principe naar tevredenheid al schokt mijn telefoon toch weleens wat onder AOKP M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geen ervaring met Franco, maar ik heb het idee dat lean wat stabieler / bug vrijer is. Misschien dat franco beter scoort in benchmarks...
Undervolten gaat erg goed in lean, zit in de laatste versie zelfs een script die wat advies geeft over de voltages bij verschillende kloksnelheden. Daarnaast nog geen enkele vastloper, reboot of SOD gehad
Waarschijnlijk geld hetzelfde voor meerdere kernels, maar ik zie in ieder geval geen reden om over te stappen naar een andere

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ten opzichte van Franco (8 t/m 15) is Leankernel voor mij in de volgende zaken beter:
- smoothness
- batterijgebruik
- governers (interactive X schakelt 1 CPU uit tijdens standby)
- stabiliteit (na 2 weken nog geen enkele reboot, op franco eens per twee dagen)
- updates (komen minder updates (lees bugfixes) uit dan bij franco (ra ra hoe kan dat)

Overigens heeft/had Franco zelf geen GN en bleef/blijf ik het bijzonder vinden hoe hij kernels kan maken zonder zelf te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:40
Hoi Allen,

Krijg vanavond mijn GN binnen en wil hem eigenlijk meteen van de Samung 4.0.1 naar de Google 4.0.1 brengen zodat ik direct richting OTA 4.0.3 krijg gezien div problemen.

Updated,

Ik zag dat Samsung een update tool had om van een Samsung rom naar de Google rom te gaan misschien voor sommige ook interessant:
http://samsung.de/de/supp...13-4d08-b5b7-5772e168e9e4

[ Voor 67% gewijzigd door FNale op 22-02-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ten eerste, weet je zeker dat je een GN met samsung build krijgt? (meeste zijn met de google build uitgeleverd)
ten tweede, de OTA's zijn voor de GSM versie volgens mij allemaal 4.0.2
ten derde, je kan OTA's op geen enkele manier afdwingen, deze worden gewoon batch voor batch aangeboden, en als je er nog niet bij zit krijg je em nog niet, punt.
(ik kreeg bij de eerste boot gewoon netjes gelijk 4.0.2)

zou eerst even afwachten als ik jou was

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 22-02-2012 13:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:40
Als ik het goed begreep hadden bijna alle europese GN's toch Samsung fixed 4.0.1 ROM?
Daar ga ik dus ten eerste van uit.

Edit aan hierboven,

Goed om te horen ik wacht het eerst af.

[ Voor 21% gewijzigd door FNale op 22-02-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee hoor, lees dit topic maar eens door:
[Galaxy Nexus] Versie en herkomst

meerendeel van de tweakers heeft gewoon de google build.

Wellicht kan je ook beter naar het normale nexus topic, deze is bedoeld voor custom roms, en voor zover ik je goed begrijp wil je graag via een officiele weg de laatste officiele update.

Mocht je wel aan de custom roms gaan, dan is het vrij makkelijk om 4.0.3 te installeren of zelfs al 4.0.4 (waarvan de source nog niet gereleased is...)
Het zijn slechts een paar stappen, unlocken, rooten, custom recovery overschrijven en flashen. De meeste kunnen met een eenvoudige toolkit welke in een XDA topic te vinden is.

Strava

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ik zit erover te denken om mijn Nexus te flashen, gewoon, omdat het kan.

Ik heb er ervaring mee, heb dit ook veelvuldig gedaan bij mijn SGS.

Echter, ik zie in dit topic termen voorbij komen die mij niet direct wat zeggen. Ik weet wat een ROM is en hoe die geflashed moet worden, ik snap wat een radio doet maar een kernel zegt me dan ff niks en die zou ook geflashed moeten worden als je een nieuwe ROM plaatst?

De OP is verder duidelijk genoeg, ik zal het vast op XDA kunnen vinden maar lees dit soort info toch het liefst even in het Nederlands, dan weet ik zeker dat ik het volledig begrijp.

Trouwens, waarom staat er zo goed als niets over de (nog niet officiële) CM9 ROM in dit topic? Daar was men toch altijd vrij lyrisch over>

• yok

yok

partyondude schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:02:
Ik zit erover te denken om mijn Nexus te flashen, gewoon, omdat het kan.

Ik heb er ervaring mee, heb dit ook veelvuldig gedaan bij mijn SGS.

Echter, ik zie in dit topic termen voorbij komen die mij niet direct wat zeggen. Ik weet wat een ROM is en hoe die geflashed moet worden, ik snap wat een radio doet maar een kernel zegt me dan ff niks en die zou ook geflashed moeten worden als je een nieuwe ROM plaatst?

De OP is verder duidelijk genoeg, ik zal het vast op XDA kunnen vinden maar lees dit soort info toch het liefst even in het Nederlands, dan weet ik zeker dat ik het volledig begrijp.

Trouwens, waarom staat er zo goed als niets over de (nog niet officiële) CM9 ROM in dit topic? Daar was men toch altijd vrij lyrisch over>
CM9 is nog niet officieel uit, wel kang-versies (dus versies gebaseerd op de pre-code). Als een rom de software is, is de kernel de hardware en de bootloader de bios. Zo kun je het 't beste vergelijken. De kernel werkt specifiek met de hardware, heeft invloed op o.a. batterij, snelheid, overclock, voltages, kleur etc.

• partyondude
Hoe kan ik dan achterhalen welke kernel het beste bij welke ROM hoort? Dat verhaal is mij nog even niet duidelijk. Of kan ik gewoon ongestraft mixen?

En, wat zijn de ervaringen met de XXKL1 radio, in vergelijk met de XXKK1 die ik nu nog gebruik?

• Aghanim
  • Niet online
Kort gezegd door dit topic door te lezen :) Hier worden veelvuldig combinaties geprobeerd tussen ROM en kernel en worden ervaringen gedeeld.

Eigenlijk is er momenteel maar 1 custom ROM en dat is de AOKP van Roman. Deze is qua stabiliteit en functionaliteit volgens mij het meest uitgebreid en lijkt (door ROM Controls) redelijk op CM qua functies. Andere ROMS hebben haast altijd minder functionaliteit. Dat is dan ook de reden waarom de AOKP zo enorm populair is.

Kernels zijn er meerdere, de meest populaire kernel is die van Franco denk ik. Deze was erg goed, maar sinds zijn laatste builds hebben er steeds meer mensen problemen met batterij, reboots en stabiliteit. Zelf ben ik overgestapt naar de LeanKernel van Imoseyin en dit is voor mij de beste kernel die ik tot heden heb gebruikt. Vergeleken met Franco nog geen reboots na 2 weken en een batterij waar ik ongeveer 2 dagen mee doe. Een andere populaire kernel is Trinity (derkernel.com) maar daar had ik mindere battery mee dan met LeanKernel.

Alles is te vinden via RootzWiki (meer up to date dan XDA).

• yok

yok

partyondude schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:07:
Hoe kan ik dan achterhalen welke kernel het beste bij welke ROM hoort? Dat verhaal is mij nog even niet duidelijk. Of kan ik gewoon ongestraft mixen?

En, wat zijn de ervaringen met de XXKL1 radio, in vergelijk met de XXKK1 die ik nu nog gebruik?
XXKK1 is oud, XXKL1 is erg belangrijk als je upgrade naar 4.0.3, anders kun je signal drops krijgen. Kernels is kwestie van uitproberen, meesten werken alleen met 4.0.3. Franco, Leankernel & Trinity zijn allemaal erg populair. Zou eerst beginnen met alleen een ROM :-)

• Ti2

Ti2

Als je een 4.0.3 ROM hebt, dan is het wel belangrijk een 4.0.3 kernel te flashen ;)

En verder kun je er lekker op los flashen om te zien wat het beste voor jouw toestel en jouw gebruik werkt.

Ik gebruik mn GN intensief (veel screen on tijd) en voor dat doel draait de GlaDOS 1.15 van Ezekeel bij mij het lekkerst (15h incl >4u screen on). Voor performance en toch een goede batterij Trinity- Der Kernel. Leankernel zit daar een beetje tussenin. Ik heb franco altijd waardeloos gevonden (ik kreeg mn GN toen hij net >13.1 ging...)

XXKL1 is een goede radio, ik draai op de nieuwste Japanse radio DOMLA1, deze heeft in de kop van NH het beste (stabielste) bereik. Is regio/ carrier gebonden, gewoon proberen.

En CM9 is in mijn ogen voorbijgestreefd door AOKP.

• partyondude
Ok, tot zover snap ik wat jullie bedoelen, alleen nog steeds niet wat de kernel precies doet. Want ik begrijp dat alleen een ROM flashen ook tot de mogelijkheden behoord?

Concreet:

ROM=besturingssysteem, aangevuld of uitgekleed door de developer
Radio=zorgt voor contact met wifi/3G/netwerk, weinig candy inside?
Kernel=? wat is de relatie tussen bovengenoemde en de kernel, waarom zou je deze ook willen updaten? Sowieso moeten de ROM en de kernel dezelfde taal spreken, dat is me nu duidelijk (4.02 ROM=4.02 kernel)

Ik merk dat ik niet eerder met testen wil proberen alvorens echt terug te kunnen vallen op een jip en janneke uitleg :)

Uiteraard zal ik voordat ik test, een backup maken, heb de OP goed doorgelezen en die procedure al eens eerder doorlopen met mijn GN. Ik heb hem ook al eens 'terug gezet' op fabrieks 4.02, aangezien de update vanaf 4.01 maar niet kwam.

Top in ieder geval om veel feedback en tips uit verschillende hoeken te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 23-02-2012 14:24 ]

• Aghanim
  • Niet online
Met een beetje zoeken op Google vind je het antwoord wel, zo heb ik het ook gevonden.

• Ti2

Ti2

Van Cyanogenmod Wiki - Terminology: The central or core software component of most operating systems. Its responsibilities include managing the system's resources (the communication between hardware and software components) and can provide the lowest-level abstraction layer for resources (especially memory, processors, and I/O devices).

• yok

yok

partyondude schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:23:
Ok, tot zover snap ik wat jullie bedoelen, alleen nog steeds niet wat de kernel precies doet. Want ik begrijp dat alleen een ROM flashen ook tot de mogelijkheden behoord?

Concreet:

ROM=besturingssysteem, aangevuld of uitgekleed door de developer
Radio=zorgt voor contact met wifi/3G/netwerk, weinig candy inside?
Kernel=? wat is de relatie tussen bovengenoemde en de kernel, waarom zou je deze ook willen updaten? Sowieso moeten de ROM en de kernel dezelfde taal spreken, dat is me nu duidelijk (4.02 ROM=4.02 kernel)

Ik merk dat ik niet eerder met testen wil proberen alvorens echt terug te kunnen vallen op een jip en janneke uitleg :)

Uiteraard zal ik voordat ik test, een backup maken, heb de OP goed doorgelezen en die procedure al eens eerder doorlopen met mijn GN. Ik heb hem ook al eens 'terug gezet' op fabrieks 4.02, aangezien de update vanaf 4.01 maar niet kwam.

Top in ieder geval om veel feedback en tips uit verschillende hoeken te krijgen :)
Als "De kernel werkt specifiek met de hardware, heeft invloed op o.a. batterij, snelheid, overclock, voltages, kleur etc." niet uitleg genoeg was kun je altijd nog Googlen. Jip en Janneke is Tweakers niet voor, (basis) hulp natuurlijk wel. Vind dit een beetje té gemakkelijk van je. Maar goed.

Een telefoon bestaat uit een bootloader, kernel, radio en rom (zo ongeveer). Deze zijn allemaal apart te flashen, maar moeten wel bij elkaar passen. Radio kan vrijwel op elke rom/android-versie, kernel+rom zijn Android-versie gevoelig. Bij een rom komt altijd al een kernel, maar deze (basis)kernel kun je vervangen door een andere kernel met meer opties.

Begin eerst met rom/radio, kijk hoe dat bevalt, lees wat meer over kernels op Rootzwiki/XDA en beslis dan of je er één wilt flashen. Daar zitten namelijk meer risico's aan (qua voltages/overclocken e.d.) dan een rom flashes, wat enorm gemakkelijk en laagdrempelig is.

[ Voor 18% gewijzigd door yok op 23-02-2012 14:48 ]

• Ti2

Ti2

In "Jip & Janneke taal": ROM, kernel & radio.

Hier vind je een complete Nederlandstalige en laagdrempelige Android begrippenlijst :)

• partyondude
Ok bedankt mensen, ik ga lekker aan de slag hier. Heb net ook een maand of 2 van dit topic gescand, een hoop links open staan, daar moet ik end mee kunnen komen :)

Iemand build 25 van AOKP project al geflashed trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door partyondude op 23-02-2012 15:21 ]

• J-P

J-P

Syntax erro....

partyondude schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:01:
[...]
Iemand build 25 van AOKP project al geflashed trouwens?
Ja, beviel niet, m'n batterij was binnen notime leeg. Draai voorlopig build 24 die qua feature praktisch hetzelfde is.

• partyondude
Goed om te weten, dank :)

Ben op safe gegaan door de AOKP versie 24 te pakken, met de XXKL1 radio en de 13.1 kernel van Franco.

Tot zover draait het meer dan prima, al verloor mijn wifi 2x kortstondig verbinding. Nova ziet er goed uit, lekker uitgebreid ook.

Echter, ik mis een MP3 speler. Moet ik er gewoon 1 uit de market pikken, of zijn er andere/betere oplossingen voor?

[ Voor 87% gewijzigd door partyondude op 23-02-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Is er iemand die de MoDaCo 4.0.4 rom al (een tijdje) draait? En is de batterijduur + snelheid echt zo verbeterd in 4.0.4? Nog andere op- en/ of aanmerkingen op deze rom?

Zou graag 4.0.4 willen proberen, maar dan wel met de kitchen. Daar moet je voor betalen (~€11) en dat wil ik best, temeer Paul ook aan een goed doel schenkt, maar dan moet de batterijduur en snelheid wel écht beter zijn tov de customization features uit AOKP M3.

Als alternatief zou ik natuurlijk de Foxhound 4.0.4 kunnen proberen. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

partyondude schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:31:
Goed om te weten, dank :)

Ben op safe gegaan door de AOKP versie 24 te pakken, met de XXKL1 radio en de 13.1 kernel van Franco.

Tot zover draait het meer dan prima, al verloor mijn wifi 2x kortstondig verbinding. Nova ziet er goed uit, lekker uitgebreid ook.

Echter, ik mis een MP3 speler. Moet ik er gewoon 1 uit de market pikken, of zijn er andere/betere oplossingen voor?
de app Music doet dat toch gewoon? Anders even 'music' of 'muziek' downloaden via Market (officiële google app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nope, music app zit er niet meer in, heel raar. Heb het idee dat deze configuratie zeker niet zuiniger omgaat met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb ook geen music meer. Heb je overigens wel de GAPPS geflashed?

Sinds gisteren AOKP25 met Leankernel 2.10 geflashed. Zit na 5,5 uur op 95%, wel weinig screen time maar continu exchange sync en whatsapp. Vooralsnog vind ik de batterij echt niet slecht vergeleken met de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

partyondude schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:07:
Nope, music app zit er niet meer in, heel raar. Heb het idee dat deze configuratie zeker niet zuiniger omgaat met de accu.
Probeer dan eens een combo waarvan je hebt gelezen dat ie wél veel beter met de batterij omgaat :) Zoals de combo hierboven. Of AOKP M3 + een ander kernel dan franco's. Algemeen sentiment is dat dat niet zo geweldig meer is als het eerst was.

Ik kan tegen je zeggen dat je Imoseyan's Leankernel kunt proberen, maar veel hangt af van je phone (geen een Galaxy Nexus is exact gelijk aan de ander) maar ook de manier van gebruik speelt een grote rol. Zoals ik eerder al aangaf werkt AOKP M3 + GlaDOS + DOMLA1 in mijn situatie het beste.

Dat is het leuke: flashen, proberen, tweaken :+

Daarom gat er dit weekend een 4.0.4 rom op bij mij. Om het met jouw woorden te zeggen: gewoon, omdat het kan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ti2 op 24-02-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hehehe, snap ik, maar ik heb niet de tijd om heel veel variaties te testen. Nou weet ik dat een beetje experimenteren erbij hoort, past natuurlijk ook bij dit type telefoon, maar 't moet wel leuk blijven ;)

Ik heb gisteren het volgende gedaan, mogelijk dat deze beschrijving verklaart waarom ik geen music aap heb.

-Met behulp van de GN Toolkit, de bootloader unlocked, root verkregen, de recovery laten renamen en CWM geflashed
-Backup gemaakt via recovery mode
-Volledige wipe, inclusief dalvik
-AOKP 24 geflashed
-Reboot
-XXKL1 geflashed
-Gappps geflashed. Ik kon er online maar 3 vinden, geen idee welke ik moest nemen. Dit is de bestandsnaam: gapps-ics-20120215-signed.zip
-Reboot
-Kernel 13.1 geflashed
-Reboot

En dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar zit inderdaad geen Music.APK in. Dat kun je zien door de .zip te openen en te kijken in de map system. Je zult zelf even een muziekspeler of de Google music.apk moeten vinden op internet. Verder is custom rom-men nu eenmaal iets wat tijd kost en wat je meestal niet erg vindt omdat er veel mogelijk is en omdat het er ook een beetje bij hoort.

Overigens haalde ik met jou combo ruim 2 dagen batterij, Franco 13.1 is imo de laatste goed werkende Franco. Je kunt ook over gaan naar Leankernel, die vind ik persoonlijk beter. Verder hangt het nogal van je gebruik af en of je apps hebt die voor wakelocks zorgen of continu actief zijn met processen (maps, lattitude, sync).

Edit: volgens mij hoef je overigens niet te rebooten tussendoor. Ik flash alles achter elkaar en reboot 1x.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 24-02-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, duidelijk.

Als ik nu van kernel wil wisselen om te kijken of dat verschil oplevert, hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon een andere eroverheen flashen?

Net als een andere Gapps versie, ik heb er 3 gevonden. Flashen, of een data reset zonder dalvik en dan flashen?

Als ik in die app map van Gapps zaken zie staan die ik er niet in wil hebben, kan ik die dan ongestraft eruit gooien, bestand opnieuw inpakken en dan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bij de builds staan ook gewoon links naar de bijbehorende GAPPS, als je niet de juiste gapps voor je rom pakt
-kan- er het een en ander mis gaan...

AOKP 24:
http://forum.aokp.co/page/releases/_/build-24-r5
in de tabel:
gapps 20120215 download eff062f32a54ff79a8683b1ea9fdab00

opnieuw zippen kan ook problemen opleveren, maar wat in ieder geval werkt, en nog makkelijker is, is de zip openen met winrar en dan de bestanden direct verwijderen.

Flashen kan je altijd proberen zonder wipe en bij problemen alsnog wipen. Of het nodig is hangt af van hoe groot de verschillen zijn. Bij een kernel flash hoef je in ieder geval nooit je data te wipen, alleen cache en dalvik cache.
/data wipe is volgens mij "nodig" bij een gapps update of bij een ingrijpende rom update.
Maak wel altijd een backup via CWM, dan kan je nog makkelijk terug mocht er iets mis gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2012 13:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
:X

Dan heb ik per toeval de juiste Gapps erop gezet :+

Ik ga weer eens verder, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

partyondude schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:19:
Als ik nu van kernel wil wisselen om te kijken of dat verschil oplevert, hoe moet ik dat aanpakken? Gewoon een andere eroverheen flashen?
Mijn methode: wipe cache + dalvik / flash ICS 4.0.3 Reset Kernel / reboot / wipe cache + dalvik / flash nieuwe kernel / reboot

Op die manier weet ik zeker dat er geen "restjes oude kernel" zitten

Overigens dacht ik dat een nieuwe combo pas na een paar laadcycli optimaal werkt, maar ben daar niet zeker van.

[ Voor 5% gewijzigd door Ti2 op 24-02-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Heb jouw manier opgevolgd, werkt prima.

Heb uit een andere Gapp de music2.apk gehaald en die in de Gapp voor AOKP 24 geplaatst en de boel opnieuw ingepakt en dat werkt _/-\o_

Heb een .apk met Chromebook nog wat eruit gehaald, net als spraakgestuurd opbellen, daar doe ik toch nooit wat mee.

Heb ook de learnkernel erop gezet. Eens kijken of ik verschil ga merken met de 13.1 van Franco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Fijne verduidelijking op XDA vanwege de 700Mhz als minimum:

You don't actually want to set the minimum clockspeed to 350MHz for four reasons:
1) Clocking down to (or up from) 350MHz when the device's display is active can introduce stuttering in the performance of the phone. Because the phone spends such a large portion of each charge with the screen off, the impact on battery life by raising the minimum to 700MHz is negligible.

2) Performance counters on Android are constantly monitoring the CPU load of the device to determine the correct clockspeed for smooth performance. If you set the clockspeed to 350MHz, any old task could cause the device to register 100% load and/or sluggish performance. This will cause the CPU governor to shoot to a higher than required clockspeed as an immediately corrective action to maintain device performance. Setting the minimum clockspeed to 700MHz will put the device in a position to more readily handle a task without convincing the governor to ramp the clockspeed. This should conserve power.

3) ARM chips perform a technique called "voltage collapsing," where the operational voltage of the chips is dramatically reduced when there is no active load being placed on the CPU. In this state, regardless of the frequency you're running at, the chip is only using a very small amount of power. At 100% CPU load, 700MHz only consumes 178mV more power than 350MHz, but 700MHz gives dramatically better performance, especially when coming out of sleep to the lock screen. At idle CPU load, this 178mV delta is even smaller.

4) When the phone comes out of deep sleep to perform a sync action with the screen off, the task will take longer to complete at 350MHz than it will at 700MHz. Even though 700MHz uses a touch more voltage, the faster task completion that this clockspeed provides allows the device to return to sleep faster as well. The end result is that 700MHz actually uses less power to wake and act than 350MHz would.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als ik dan bij aokp min clock speed aanpas in het performance menu, blijft de deep sleep dus hetzelfde? Alleen scherm aan en wakelocks gaan sneller/beter?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Interessant verhaal, er is veel discussie over. Ikzelf ben erg eigenwijs en heb dan ook het idee dat het wel degelijk positief verschil maakt om lager te gaan dan 700mhz. Momenteel is mijn max 1200mhz en mijn min 180mhz. Redelijk undervolted en het volgende screenshot geeft mijn cpu gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/cpu.jpg

Wat opvalt is dat mijn telefoon voornamelijk idle was vandaag. Dat klopt, want ik zat achter mijn laptop de hele dag. De tijden kloppen overigens niet helemaal, hier mag je ongeveer 7 uur deep sleep vanaf trekken. Wat ik vandaag gedaan heb is af en toe mijn GN gebruiken voor een app (nu.nl/autoweek/facebook/whatsapp) en verder heeft deze iedere 15 minuten 2 exchange accounts gesyncd en heb ik ongeveer 80 whatsapp berichten gehad en af en toe op geantwoord.

Uit mijn plaatje kan ik niks anders opmaken dan dat voor deze taken de GN niet per definitie meer dan 700mhz nodig heeft, hetgeen te zien is aan de verwaarloosbare tijd op 900mhz en 1200mhz (waarschijnlijk alleen even deze snelheden bij het starten van de app) en de totaaltijd dat deze op 700mhz of meer zit (1200mhz+900mhz+700mhz = 30 minuten). Het merendeel van de tijd (350mhz + 180mhz = 2uur) bevindt mijn GN zich op deze lage snelheden om waarschijnlijk te syncen en wellicht zelfs om te browsen zodra de pagina geladen is. Syncen op 180mhz geeft in mijn ogen dus hele mooie batterijresultaten.

Ik heb met deze settings echt 0,0 stutter, lag of andere performance problemen. Apps laden ook gewoon snel. Mijn batterij zit na 11,5 uur uit oplader met een schermtijd van 30 minuten met een batterij van 84% (16% verbruikt). Deze lijn doortrekkend zou dit betekenen dat ik met deze settings bijna 70 uur standby met 3 uur schermtijd ga halen. Dat zijn tijden die ik niet vaak terug lees en dat komt voor mijn gevoel toch echt door deze settings + undervolt + interactiveX. Dit is overigens de eerste cycle na een wipe, dus misschien wordt het nog beter.

Wil overigens best de volgende ronde testen met min 700mhz en max 1200mhz maar uit vorige tests had ik het gevoel (gebruik is per cycle nooit identiek) dat mijn verbruik niet deze waarden haalde. Meestal kwam ik rond een kleine 2 dagen met 3 uur batterij.

Dan biedt zo ongeveer iedere kernel deze settings en andere mogelijkheden om met je mhz te spelen. Zonder te zeggen dat het verhaal van XDA niet klopt, vraag ik me dan wel af waarom de kernel bouwers hier zoveel aandacht aan besteden als het toch niet nuttig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hierbij mijn resultaten van de eerste cycle sinds AOKP25 en Leankernel 2.2 . Blijkbaar handelt mijn GN zo ongeveer alles af op 180mhz, zonder dat ik lag of stutter heb (zie post hierboven).

Haal hier zo'n 7 uur af van de deep sleep aangezien ik was vergeten mijn timer te resetten.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/cspy.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Screent.png

Schermtijd 1 uur en 49 minuten. Verder veel whatsapp en een aantal telefoontjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 26-02-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Pff de 48 uur heb ik nog niet aan mogen tikken, maar jij hebt ook wel een extended battery toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
(het is niet goed voor je accu om dit elke keer te doen, fijn om te weten dat het kan voor het geval j een nacht zonder lader zit, maar het is beter voor je accu om deze gewoon elke nacht op te laden, ook al staat ie nog op 60%. De hit die de accu krijgt als ie zover leeg gaat brengt schade/slijtage met zich mee.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ok kom hier echt niet meer uit!

Hoe krijg ik mijn telefoon weer naar zijn originele staat?
http://code.google.com/intl/nl/android/nexus/images.html

Computer herkent de telefoon niet meer, krijg hem ook niet meer opgeladen. Als de telefoon uitstaat laadt ie hem ook niet op :S
(heb alles al geprobeerd)

Kan ik mijn telefoon, geroot (Milstone3) zo opsturen voor reparatie zonder dat hun moeilijk gaan doen ivm de garantie/rooten?

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:49:
Pff de 48 uur heb ik nog niet aan mogen tikken, maar jij hebt ook wel een extended battery toch?
Nope, gewoon GN origineel :) . Baal er van dat Faceboek zoveel batterij gebruikt heeft want had echt de 3 dagen willen halen. Overigens klopt er niet veel van het batterij percentage. Zo langzaam als de % er in het begin af gaan, zo hard vliegt het onder de 50%.

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 27-02-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmm, heb juist het idee dat de eerste 10% het snelst weg zijn, hoewel dat vooral de eerste week was, nu lijkt het wat meer lineair te lopen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
murphylee schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:11:
Ok kom hier echt niet meer uit!

Hoe krijg ik mijn telefoon weer naar zijn originele staat?
http://code.google.com/intl/nl/android/nexus/images.html

Computer herkent de telefoon niet meer, krijg hem ook niet meer opgeladen. Als de telefoon uitstaat laadt ie hem ook niet op :S
(heb alles al geprobeerd)

Kan ik mijn telefoon, geroot (Milstone3) zo opsturen voor reparatie zonder dat hun moeilijk gaan doen ivm de garantie/rooten?
Lees de TS, daar staat het beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

partyondude schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:40:
[...]

Lees de TS, daar staat het beschreven.
0. Voordat je begint

Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen.
Telefoon laadt zichzelf niet meer op, willekeurig moment lukt het na 20x geprobeerd te hebben.
Verschillende ROM's geprobeerd, alle hebben dit probleem (ROM via browser downloaden en flashen via CWM)

Maak een backup van alle gegevens
Backup maken via pc, die hem vervolgens niet eens herkend en ik tig x een foutmelding krijg op mijn pc terwijl alles correct is geinstalleerd. ADB + SDK.
Aangezien mijn pc (beide laptops + de gewone pc) de telefoon niet herkent werkt ADB natuurlijk ook niet :O

"Mocht er iets fout gaan, dan is dat je eigen schuld!"

Telefoon lijkt niet gebricked te zijn! Zijn meerdere mensen, ook op XDA die dit probleem hebben.
Wordt langzamerhand ziek er van.

Daarvoor mijn vraag: Gaat men moeilijk doen nu de phone geroot is...

ps: Google factory image kan men niet via cwm flashen... :?

Edit: Link naar een topic waar verschillende mensen het zelfde probleem hebben.
http://www.google.com/sup...id=1d4619aabb855bef&hl=en

[ Voor 7% gewijzigd door murphylee op 27-02-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Met AOKP build 24 en de Gapps heb ik niet de music app erbij, ook niet bij een full wipe hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
tweakG5 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:28:
Met AOKP build 24 en de Gapps heb ik niet de music app erbij, ook niet bij een full wipe hoe kan dat?
Omdat de music app er niet in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05
murphylee schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:15:
[...]

0. Voordat je begint

Zorg ervoor dat je batterij goed is opgeladen.
Telefoon laadt zichzelf niet meer op, willekeurig moment lukt het na 20x geprobeerd te hebben.
Verschillende ROM's geprobeerd, alle hebben dit probleem (ROM via browser downloaden en flashen via CWM)

Maak een backup van alle gegevens
Backup maken via pc, die hem vervolgens niet eens herkend en ik tig x een foutmelding krijg op mijn pc terwijl alles correct is geinstalleerd. ADB + SDK.
Aangezien mijn pc (beide laptops + de gewone pc) de telefoon niet herkent werkt ADB natuurlijk ook niet :O

"Mocht er iets fout gaan, dan is dat je eigen schuld!"

Telefoon lijkt niet gebricked te zijn! Zijn meerdere mensen, ook op XDA die dit probleem hebben.
Wordt langzamerhand ziek er van.

ps: Google factory image kan men niet via cwm flashen... :?

Edit: Link naar een topic waar verschillende mensen het zelfde probleem hebben.
http://www.google.com/sup...id=1d4619aabb855bef&hl=en
Kan je nog wel in de bootloader komen? En kan je dan ook geen ADB gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:57:
(het is niet goed voor je accu om dit elke keer te doen, fijn om te weten dat het kan voor het geval j een nacht zonder lader zit, maar het is beter voor je accu om deze gewoon elke nacht op te laden, ook al staat ie nog op 60%. De hit die de accu krijgt als ie zover leeg gaat brengt schade/slijtage met zich mee.)
Normaal laad ik ook gewoon iedere dag op maar ik wilde eens testen hoe goed het verbruik met mijn settings is. Vind het toch altijd een interessante benchmark om kernels te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
murphylee schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:15:
Ik weet dat HTC je telefoon niet met garantie behandelt als je een custom rom hebt. Hoe dat bij Samsung gaat weet ik niet. Maar als er nog een mogelijkheid is om het toch te herstellen zou ik dit zeker proberen voordat je de telefoon opstuurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 27-02-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

tweakG5 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:28:
Heeft hij eruit moeten halen vanwege juridische issues.
Hier kan je de laatste apk vinden op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je de oude gapps nog hebt, kan je en ook extracten en via winrar toevoeren aan de nieuwe zip, zonder uit te pakken. Heb ook de gehackte email apk op deze manier aan gapps toegevoegd, en de oorspronkelijke wordt dan netjes overschreven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Prulleman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:06:
Als je de oude gapps nog hebt, kan je en ook extracten en via winrar toevoeren aan de nieuwe zip, zonder uit te pakken. Heb ook de gehackte email apk op deze manier aan gapps toegevoegd, en de oorspronkelijke wordt dan netjes overschreven.
Kan je dan niet net zo goed de nieuwste Google Music aan de gapps toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Kan inderdaad ook, geen idee of deze nog of veranderd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst een custom rom geinstalleerd op mijn GN.(AOKP build 25) Alleen ben ik nu alle google applicaties kwijt, zoals de android market. Volgens mij komt dit doordat ik die erbij moest installeren. Hoe kan ik nu apps weer op mijn mobiel krijgen?
Kan dit door gewoon een .zip file met de google apps te downloaden en deze via recovery mode erop te zetten?
Ik heb al rond gezocht op internet, maar kan niet een Nederlandse verklaring hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Op de site van aokp staat gewoon een link naar gapps (Google apps). Deze worden om licentie redenen niet in de rom opgenomen, maar los. CM doet dit ook.

http://forum.aokp.co/page/releases/_/build-25-r6
Check onderin de download tabel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Iemand zich al aan de CM9 nightlies gewaagd? Of is AOKP CM voorbij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Op mijn hd2 1 van de vroege cm versies gehad, daar zaten alleen de toggles en auto brightness control in. Weet niet wat de status nu is maar ik betwijfel ten zeerste of ze aokp snel gaan inhalen. nu is aokp in ieder geval de way to go

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:21:
Vandaag voor het eerst een custom rom geinstalleerd op mijn GN.(AOKP build 25) Alleen ben ik nu alle google applicaties kwijt, zoals de android market. Volgens mij komt dit doordat ik die erbij moest installeren. Hoe kan ik nu apps weer op mijn mobiel krijgen?
Kan dit door gewoon een .zip file met de google apps te downloaden en deze via recovery mode erop te zetten?
Ik heb al rond gezocht op internet, maar kan niet een Nederlandse verklaring hiervan vinden.
Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd want dat werd hier drie dagen geleden nog besproken ;)

Ik ga denk ik niet voor de CM9 nightly. AOKP heeft zo ongeveer alle features die CM7 ook had. Met mijn geweldige batterijduur en tevredenheid over de customisation denk ik dat ik voorlopig eens lekker helemaal niet meer update. Niet dat ik het kan laten maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
ik heb de CM9 nightly nu een paar dagen draaien, draait stabiel, batterij is redelijk maar de opties nog wat beperkt.
om de een of andere reden vind ik AOKP niet echt prettig, dus ik ben van plan voorlopig de CM even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Aghanim schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:59:
[...]

Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd want dat werd hier drie dagen geleden nog besproken ;)

Ik ga denk ik niet voor de CM9 nightly. AOKP heeft zo ongeveer alle features die CM7 ook had. Met mijn geweldige batterijduur en tevredenheid over de customisation denk ik dat ik voorlopig eens lekker helemaal niet meer update. Niet dat ik het kan laten maar toch :)
Draai jij de AOKP nightlies? Ik zit nog op M3, ben niet meer zo flash graag (op kernels na dan :P).

Moet ik echt eens van Franco afstappen denken jullie? Leankernel lees ik ook steeds meer klachten over in het betreffende topic op Rootzwiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn ervaring is dat Leankernel van een ander niveau is dan Franco. Heb nog helemaal geen enkele issue gehad sinds LK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:27:
Mijn ervaring is dat Leankernel van een ander niveau is dan Franco. Heb nog helemaal geen enkele issue gehad sinds LK.
Ik ga hem proberen, met de nieuwste AOKP. Heb CM9 bekeken en het is nog niet de moeite zie ik. Eigenlijk is het nog een soort CM 7. AOKP is momenteel wel de "marktleider" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
-TheNose- schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:32:
[...]

Ik ga hem proberen, met de nieuwste AOKP. Heb CM9 bekeken en het is nog niet de moeite zie ik. Eigenlijk is het nog een soort CM 7. AOKP is momenteel wel de "marktleider" ;)
Nee, dat zie je verkeerd, CM9 is eigenlijk gewoon stock ICS, met een aangepaste launcher en slechts een paar opties uit CM7. CM7 was helemaal af en doorontwikkeld, CM9 staat nog helemaal aan het begin.

AOPK is inderdaad de marktleider, ze waren begonnen voor alleen de GN, maar ze gaan ook steeds meer devices ondersteunen, (zoals CM ook doet).
jasring schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:57:
ik heb de CM9 nightly nu een paar dagen draaien, draait stabiel, batterij is redelijk maar de opties nog wat beperkt.
om de een of andere reden vind ik AOKP niet echt prettig, dus ik ben van plan voorlopig de CM even te proberen.
Kan je aangeven wat je niet prettig vind aan AOKP? Kan namelijk niets slechts bedenken over AOKP, behalve dat er nog opties missen die wel in CM zaten, zoals extra geluidsinstellingen, maar deze zijn ook allemaal nog niet in CM9....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

DrNizeGuy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:52:
[...]
Kan je nog wel in de bootloader komen? En kan je dan ook geen ADB gebruiken?
Kom in men bootloader, recovery maar geen enkele x krijg ik een verbinding met de computer.
Gisteren onverwachts wel een verbinding gekregen, maar dit was van korte duur. 5 seconde later disconnected :'(
Aghanim schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:14:
[...]
Ik weet dat HTC je telefoon niet met garantie behandelt als je een custom rom hebt. Hoe dat bij Samsung gaat weet ik niet. Maar als er nog een mogelijkheid is om het toch te herstellen zou ik dit zeker proberen voordat je de telefoon opstuurt.
Daarom ben ik ook al zo lang aan het wachten met opsturen. Heb nog een HTC Desire die ik nu gebruik, maar mis de Nexus toch behoorlijk :P
Denk dat ik hem morgen gewoon met batterij en alles opstuur naar www.gsmrepareren.nl
Werd hierna doorverwezen door Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Hmm. Ik zou toch nog is proberen om opnieuw adb te downloaden en te installeren. Misschien is daar iets mis. Heb je de gnex toolkit van mskip al geprobeerd? (Is the vinden op het XDA forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

DrNizeGuy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:42:
Hmm. Ik zou toch nog is proberen om opnieuw adb te downloaden en te installeren. Misschien is daar iets mis. Heb je de gnex toolkit van mskip al geprobeerd? (Is the vinden op het XDA forum)
yup had hem al op de computer, en EINDELIJK bleef de computer de phone lang genoeg herkennen om het terug naar stock te flashen.. _/-\o_

Gelijk kijken of ik het probleem nu nog heb, anders gelijk doorsturen naar repairecentre.
Thx voor de replies

Edit: probleem is nog altijd aanwezig! Hardwarematig probleem dus.. Of batterij probleem

[ Voor 7% gewijzigd door murphylee op 28-02-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ook de bootloader Weer gelockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Prulleman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:21:

Kan je aangeven wat je niet prettig vind aan AOKP? Kan namelijk niets slechts bedenken over AOKP, behalve dat er nog opties missen die wel in CM zaten, zoals extra geluidsinstellingen, maar deze zijn ook allemaal nog niet in CM9....
er niet iets dat ik slecht vind aan AOKP maar voor mijn gevoel draait ie niet soepel, maar misschien heb ik m niet genoeg tijd gegeven. ook had ik wat ruzie met wegvallende verbinding.
maar met al het enthousiasme erover hier zal ik het misschien gewoon nog een keer proberen want ik kan het niet echt onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Heb een paar dagen de FoxHound 4.0.4 ROM geprobeerd (Leankernel). UI vind ik stukken minder als AOKP, maar heb het de tijd gegeven om te zien of battery en performance zo drastisch zouden verbeteren.

Nee dus. Nul performance gain, batterij veel slechter :/

Zonde, de 4.0.4 DarkKnight ROM op de SGS van mn vrouw was wel retesnel en goed voor de accuduur...

Nu AOKP B26 aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jasring schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:00:
[...]

er niet iets dat ik slecht vind aan AOKP maar voor mijn gevoel draait ie niet soepel, maar misschien heb ik m niet genoeg tijd gegeven. ook had ik wat ruzie met wegvallende verbinding.
maar met al het enthousiasme erover hier zal ik het misschien gewoon nog een keer proberen want ik kan het niet echt onderbouwen.
Heb je wel een 4.0.3 kernel geflasht en zelf al eens met bijvoorbeeld Franco/Leankernel geprobeerd? Met de juiste governor moet het toch echt wel soepel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Om even terug te komen op dat 700MHz beter zou zijn voor de accu tijd dan lagere kloksnelheden:
Ik heb nu een paar dagen gedraaid op 700 - 1200MHz en de accu gaat net zo lang mee als op 350MHz. Verschil heb ik dus niet gemerkt.
Ik heb geen stabiliteit problemen op 350 dus zie geen reden om dat niet te gebruiken, daar mijn Nexus wel iets warmer wordt bij gebruik op 700MHz.

[ Voor 24% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-02-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mooi om te horen. Na mijn test van 180-1200mhz en hiermee 2,5e dag te halen met 2 uur schermtijd had ik al niet het vermoeden dat dit verbeterd zou worden met 700-1200mhz. Overigens zijn de 700-1200mhz wel een stuk verder te undervolten dan 180 en 350 mhz. Misschien dat daar dan nog de winst zou zitten. Anderzijds, mijn GN blijkt veel taken prima op 180 mhz uit te kunnen voeren, wat dan qua voltage sowieso lager ligt dan de waarde op 700mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Aghanim schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:07:
[...]

Heb je wel een 4.0.3 kernel geflasht en zelf al eens met bijvoorbeeld Franco/Leankernel geprobeerd? Met de juiste governor moet het toch echt wel soepel lopen.
ik ga het nog een keer proberen, heb zojuist heel m`n telefoon leeg gemaakt, laatste versie van AOKP er op en Leankernel, al m`n apps er weer op en ingesteld. net ook nog ff google music er op gezet en de standaard bootanimatie weer teruggezet. nu eens kijken hoe dat draait, met de andere kernel gaat iig stuk beter qua snelheid. nu nog kijken hoe de accu het volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eerste ervaringen met de leankernel: Merk totaal geen verschil met de Franco kernel. :P Behalve dan dat ik bij de Franco kernel een makkelijke app erbij had om mijn settings te doen. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste