Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07
ik heb nog steeds last van een wegvallende data verbinding met AOKP. wifi is bijna iedere keer dat ik m`n tele uit standby haal niet geconnect en ook heb ik dan vaak ook geen 3g. beide zijn wel beschikbaar, ik heb dit probleem niet met een andere rom. en nee de powersaver staat uit. en wifi staat ook ingesteld dat deze aan moet blijven.

vanavond toch maar weer iets anders proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
jasring schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:47:
ik heb nog steeds last van een wegvallende data verbinding met AOKP. wifi is bijna iedere keer dat ik m`n tele uit standby haal niet geconnect en ook heb ik dan vaak ook geen 3g. beide zijn wel beschikbaar, ik heb dit probleem niet met een andere rom. en nee de powersaver staat uit. en wifi staat ook ingesteld dat deze aan moet blijven.

vanavond toch maar weer iets anders proberen
Als je een rom hebt waar het wel werkt laat het dan weten...
Ik heb op alle roms > 4.02 problemen met wegvallende verbinding...
De enige die werken zijn de modaco rom (4.02 versie) en ARHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
faizoel schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:48:
[...]

Als je een rom hebt waar het wel werkt laat het dan weten...
Ik heb op alle roms > 4.02 problemen met wegvallende verbinding...
De enige die werken zijn de modaco rom (4.02 versie) en ARHD.
ik heb de afgelopen 2 maanden bijna alle roms wel geprobeerd en nooit problemen behalve bij AOKP.
deze heb ik in de afgelopen weken nog geprobeerd:
-CM9 (diverse versies)
-ARHD
-Manhattan
-Codename
-stock 4.0.2

ik snap niet waar dit probleem vandaan komt maar ik ga denk ik toch maar terug naar stock of CM9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
welke radio gebruiken jullie? Is die wel 4.0.3 compatible?
Ik heb dit nooit gezien, maar ik heb ook gelijk AOKP M3 en radio XXKL1geflashed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
Prulleman schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:00:
welke radio gebruiken jullie? Is die wel 4.0.3 compatible?
Ik heb dit nooit gezien, maar ik heb ook gelijk AOKP M3 en radio XXKL1geflashed
ik gebruik ook XXKL1 sinds deze beschikbaar is en zoals gemeld met andere roms geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik heb een aantal radios geprobeerd...
Zit nu op xxkl1 ik had nog iemand op xda gevondn die exact hetzelfde probleem als mij had.
ook hij zit nu op arhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
edit: nevermind

[ Voor 85% gewijzigd door stijnos1991 op 29-02-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

build 27 is erg fijn van AOKP, nav heigt aanpassen: yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

yok schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:52:
build 27 is erg fijn van AOKP, nav heigt aanpassen: yes!
Ja ik zag die optie al, maar wat houdt die in?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Bogey Dope schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:48:
[...]

Ja ik zag die optie al, maar wat houdt die in?
dat je de navigation bar (de onderste balk met de drie knoppen) kleiner kunt maken en de rest groter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Fak ik heb net B26 erop en gecustomized en heb de mod gedownload om de NAVBar aan te passen :D

Moet ik vanaf B26 wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48
Staat wel weer 'wipe' bij ja. Ik las verder dat als B27 geen noemenswaardige bugs heeft er binnenkort een Milestone 4 (M4) gaat uitkomen. Lijkt me verstandiger O-) om op te wachten ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Daar ga ik dan ook voor, ik denk dat ik de rest voortaan oversla. M3 bevalt me nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

Radiodurans schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:52:
Staat wel weer 'wipe' bij ja. Ik las verder dat als B27 geen noemenswaardige bugs heeft er binnenkort een Milestone 4 (M4) gaat uitkomen. Lijkt me verstandiger O-) om op te wachten ;)
Voorgaande keren zette hij het met koeie letters erbij dat je moest wipen. Aangezien deze build niet veel scheelt tenopzichte van build 24,25 & 26 zou je kunnen proberen zonder een wipe te flashen. Werkt het niet dan kan je alsnog wipen en flashen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Bij B26 stond expliciet dat je niet hoefde te wipen. Ik heb de gok niet genomen en toch gewiped. Ondertussen duurt het toch maar een 20 minuutjes voordat een nieuwe AOKP build gecustomized draait bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij helaas wel wat langer dus ik wacht wel op de M4, al is het heerlijk om je navbar kleiner te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Mwah de icoontjes worden ook kleiner.... das wel jammer. Had liever gezien dat puur de balk minder hoog werd.

[ Voor 32% gewijzigd door Ti2 op 29-02-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik draai al een lage LCD density dus kleine iconen passen wel bij mijn scherm. Damn, eigenlijk wil ik flashen maar geen zin om te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Nou ja, M4 is om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ti2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:29:
Mwah de icoontjes worden ook kleiner.... das wel jammer. Had liever gezien dat puur de balk minder hoog werd.
Maar het is ook niet mooi als je bijna geen ruimte hebt tussen je 'knoppen' en je 'scherm'. Daarnaast moeten ze ook nog kunnen draaien, als je je scherm draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 01-03-2012 08:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Das waar, maar er zit een hoop "loze ruimte" waar wel wat van weg kan. De "width" tbv landscape kun je overigens los van de hoogte vd balk in portrait instellen.

Heb ze iets kleiner gemaakt waardoor ze de notication bar enigszins matchen.

Je kunt trouwens nu ook via het advanced power menu de gehele nav bar verbergen (top!) en eventueel navigeren via het power menu.

Enige minpuntje vind ik, dat wanneer je in de notification bar kiest voor dbm-tekst ipv signal bars, de aangegeven dbm waarde groter is als batterij % en de klok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
Ik neem het risico dat het al eens gepost is op de koop toe (een snelle zoekactie leverde geen resultaat op).

Gisteravond besloot ik maar weer eens op zoek te gaan naar een manier om mijn stock Galaxy Nexus (4.0.2) te rooten zodat ik in elk geval AdFree en Titanium backup kan draaien.
En wel zo... dat ik geen data ga verliezen.
Er zullen vast meer mensen naar op zoek zijn (geweest).

Enigszins verrast vond ik een manier die ook nog eens in 1 keer werkte.
Zie "Scary Alien' z'n post op AndroidForums: http://androidforums.com/...unlocking-bootloader.html

Ik heb de zip gedownload, de telefoon aangesloten en de batch-file gestart. Et voila.
Geroote stock Galaxy Nexus, met OTA Rootkeeper hoop ik dat zo te houden.

(Vlak daarvoor had ik nog wel d.m.v. de Galaxy Nexus Toolkit de drivers geinstalleer, weet ff niet of dat noodzakelijk was.)

Of het veilig is weet ik niet, wellicht heb ik wel hele vage software geinstalleerd nu :)
Maar het werkt wel! Titanium backup heeft intussen gedraaid.

HTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik heb het stukje van _Calvin ook toegevoegd aan de OP. Lijkt me wel handig voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag build 27 geflasht samen met de nieuwe Leankernel. Dat verkleinen van je navbar is wel echt geniaal! Meer scherm en ik vond die knoppen altijd al irritant groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

franco.Kernel Milestone#1 is uit. Ga toch weer eens Franco's kernel flashen > USB fast charge mode!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:05
Wie behaalt met welke Radio goede resultaten met Vodafone in de omgeving Den Haag en Rotterdam? Want ik heb nogal vaak last van een wat mindere verbinding als ik in panden ben, terwijl mensen met kpn daar geen/minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
tweakG5 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:31:
Wie behaalt met welke Radio goede resultaten met Vodafone in de omgeving Den Haag en Rotterdam? Want ik heb nogal vaak last van een wat mindere verbinding als ik in panden ben, terwijl mensen met kpn daar geen/minder last van hebben.
Dat zou ik ook wel willen weten, heb hetzelfde probleem. Ben alleen bang dat dit gewoon aan Vodafone ligt.

Andere vraag en weet niet of hij hier thuis hoort:
Ik wil graag Swiftkey X keyboard gebruiken en als ik bij de setup de taal wil downloaden dan krijg ik direct de melding "failed network error, bla bla". Aangezien Swiftkey helpdesk er totaal niet uitkomt, denk ik dat het aan een custom rom kan liggen. Heb AOKP een tijd gedraaid (op milestone 3 deed swiftkey het eerst en nu niet meer, de nieuwere builds werken ook niet) en codename android draai ik nu, werkt ook niet. Heb geen zin om een Stock 4.02 rom uit te proberen.

@Modjes: Als de vraag ongepast is, verwijder of verplaats maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Heb even snel geïnstalleerd en werkt hier prima (AOKP #27). Je hebt wel internet verbinding? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ti2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:46:
franco.Kernel Milestone#1 is uit. Ga toch weer eens Franco's kernel flashen > USB fast charge mode!! 8)
Daarvoor moet je dus wel de franco.Kernel app kopen (€ 1,99). Maar eens gedaan, en het werkt 8)

Ook de kleuren van mn scherm aangepast met de app, ziet er mooier uit :)

edit: in gebouwen heb ik ook minder ontvangst (Vodafone), het is wel beter geworden met de SC04DOMLA1 radio. Van 0-1 naar een-twee streepjes.

edit2: bij de AOKP builds 26 & 27 kun je ipv signal bars ook de dbm waarde laten zien, maar bij mij zijn die cijfers veel groter dan de klok en batterij%, bij jullie ook?

[ Voor 27% gewijzigd door Ti2 op 05-03-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kun je een screenshot posten van die nieuwe screencolours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2420/screenshot2012030522351.png

Alstu. Maar op het scherm van mn laptop ziet ie er anders uit als op het scerm van mn Nexus, en ik vermoed dat ie bij jou op het scherm er ook weer net ff anders uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zie op deze manier inderdaad weinig verschil met mijn GN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Als ik mn Gnex tegen de laptop aanhoudt lijkt t wel fletser dan het scherm van de Gnex? Lees het topic waarnaar ik linkte maar eens door.

Verder is de M1 kernel van Francisco wel lekker "snappy" en lijkt zuinig, halfuur screen-on met wifi en 5% eraf. Dat was eerder zo'n 8%. GROTE plus is dat ik nu in de auto ook sneller kan laden :9 (A/C snelheid ipv USB snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiraj_panosian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04-2015
Heey allemaal ik heb gisteren mijn SII omgerolen met bijbetaling voor een GN moet zeggen ben er errgg blij mee, op de batterij na!
Wat is nou de meest batterij-zuinige ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DrNizeGuy schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:02:
Heb even snel geïnstalleerd en werkt hier prima (AOKP #27). Je hebt wel internet verbinding? B)
Het rare is dat de gratis versie het prima doet, maar de betaalde versie het vertikt om talen te downloaden. Alle andere apps werken perfect, internetverbinding is idd aanwezig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hiraj_panosian schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:45:
Heey allemaal ik heb gisteren mijn SII omgerolen met bijbetaling voor een GN moet zeggen ben er errgg blij mee, op de batterij na!
Wat is nou de meest batterij-zuinige ROM?
Ik haal nu met AOKP Build 27 en exp leankernel 2.3 goeie scores, bij gebruik en standby
Gisteren om 7 uur van de lader en om 23:00 nog 50% over. met 1:50 screen time, 50 minuten video kijken in de trein, 35 minuten MP3 op de fiets, paar gesprekken en de hele dag gmail en exchange op push.

Met licht gebruik is dus makkelijk 2 dagen te halen, zelfs met medium zou het moeten lukken.

deze ochtend na 25 minuten video en 20 minuten mp3 slechts 10% eraf. erg netjes.

Met de experimentele lean kernel kan je heel stabiel underclocken en undervolten. Het meeste werk doet mijn telefoon nu op 180 MHz undervolted naar 725mV. Hierdoor valt het batterij verbruik tijdens gebruik enorm mee en haal je ook langere screen on times.
Ti2 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:54:
Als ik mn Gnex tegen de laptop aanhoudt lijkt t wel fletser dan het scherm van de Gnex? Lees het topic waarnaar ik linkte maar eens door.

Verder is de M1 kernel van Francisco wel lekker "snappy" en lijkt zuinig, halfuur screen-on met wifi en 5% eraf. Dat was eerder zo'n 8%. GROTE plus is dat ik nu in de auto ook sneller kan laden :9 (A/C snelheid ipv USB snelheid)
zag dat lean 2.4 ook fast usb charging ondersteund (nog niet geprobeerd)

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 06-03-2012 09:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Dan moet ik ook weer eens kijken naar de Leankernel :+ Met Franco's M1 vanmorgen op 3G (niet zon best bereik overigens) van 100% naar 65% batterij - 1u 15m screen on. Dat is een record -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
Wow... Draai nu op AOKP build 27 en Franco's kernel Milestone1. Draait als een zonnetje en in idle een batterij gebruik van 1 % in de 1,5 a 2 uur. Sound control, UV/clock settings en color control, USB fast charge. Lekkerrrrrrr... :-) (En dat is met data, niet Wifi...)

[ Voor 6% gewijzigd door Digger36 op 06-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmm.. net 2 freezes achter elkaar en daarna een bootloop... na een CWM restore (van vorige aokp build 26 en lean 2.2) alles weer ok.. misschien toch iets te heftig underclock/undervolt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deduction
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08 08:31
Digger36 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:43:
Wow... Draai nu op AOKP build 27 en Franco's kernel Milestone1. Draait als een zonnetje en in idle een batterij gebruik van 1 % in de 1,5 a 2 uur. Sound control, UV/clock settings en color control, USB fast charge. Lekkerrrrrrr... :-) (En dat is met data, niet Wifi...)
Kan jij /ieman mij uitleggen wat nou precies een leankernel is?
ik draai nu ook aokp 27.
en kan je dat ook gewoon vanuit cwm installeren?
edit: installeren gelukt.

Weet iemand hoe ik hem op lagere snelheid kan laten draaien? op 180?

[ Voor 9% gewijzigd door Deduction op 06-03-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:29:
hmmm.. net 2 freezes achter elkaar en daarna een bootloop... na een CWM restore (van vorige aokp build 26 en lean 2.2) alles weer ok.. misschien toch iets te heftig underclock/undervolt..
Heb deze week 1 freeze gehad op de nieuwste leankernel en verder draait het soepel. Draai overigens ook op 180mhz en 725mV, lager wil die niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
Hmm hoe krijg je het voor mekaar dat je telefoon op 180 komt te draaien dan? Ik heb heeeel wisselend batterijgebruik. Gisteren was om 7.30 van de lader en om 19.30 praktisch leeg. Wel veel gebruikt en een kernel wakelock gehad door de camera van bijna een uur.

Vandaag gaat ie ook vrij rap. Pas laat van de lader (rond 10 uur ofzo) en nu nog maar 22% over, maar wel met een schermtijd van 2 uur en 13 min.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Als je AOKP draait heb je bij instellingen - ROM control onderaan performance staan. Daar kan je de max en min cpu instellen, governor en undervolten. Let op: dit is wel kernel afhankelijk. Dus als je kernel geen 240MHz ondersteunt kan je dat ook niet instellen.

Heb je geen AOKP dan zijn er apps zoals setCPU of Antutu waarmee je die instellingen kan wijzigen. Kijk wel uit met undervolten; te laag resulteert in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Om lean kernel op 180 (of230) te gebruiken moet je een experimental versie downloaden, dit zit niet in de stable versie. De andere zijn wat verder verstopt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

DrNizeGuy schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:50:
Als je AOKP draait heb je bij instellingen - ROM control onderaan performance staan. Daar kan je de max en min cpu instellen, governor en undervolten. Let op: dit is wel kernel afhankelijk. Dus als je kernel geen 240MHz ondersteunt kan je dat ook niet instellen.

Heb je geen AOKP dan zijn er apps zoals setCPU of Antutu waarmee je die instellingen kan wijzigen. Kijk wel uit met undervolten; te laag resulteert in een bootloop.
te laag undervolten resulteert niet in een bootloop als de je de functie 'set on boot' uitgeschakeld laat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Allerlei apps blijken vandaag in de market in de aanbieding te zijn i.v.m. de lancering van Google Play. 49 cent per app....
https://play.google.com/s...sFavorites?start=0&num=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds twee dagen heb ik problemen met de tijd. Mijn GN loopt regelmatig een half uur of meer achter qua tijd, zo is het nu bijvoorbeeld 22:43 en loopt de GN 7 minuten achter, terwijl het daarstraks zo'n 40 minuten verschil was. Op zich niet zo'n heel groot probleem, behalve dat ik mijn GN ook al wekker gebruik. Hebben meer mensen hier last van? Heb het sinds AOKP27/laatste experimental Leankernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prulleman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:02:
Om lean kernel op 180 (of230) te gebruiken moet je een experimental versie downloaden, dit zit niet in de stable versie. De andere zijn wat verder verstopt
Ah ok. Is er een mogelijkheid dat deze UC mogelijkheden op een gegeven moment ook in de stable releases komen? Ik blijf namelijk liever stabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Aghanim schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:50:
Sinds twee dagen heb ik problemen met de tijd. Mijn GN loopt regelmatig een half uur of meer achter qua tijd, zo is het nu bijvoorbeeld 22:43 en loopt de GN 7 minuten achter, terwijl het daarstraks zo'n 40 minuten verschil was. Op zich niet zo'n heel groot probleem, behalve dat ik mijn GN ook al wekker gebruik. Hebben meer mensen hier last van? Heb het sinds AOKP27/laatste experimental Leankernel.
Met Vodafone? Mijn klok loopt regelmatig een uur achter door verkeerde instellingen op de Vodafone servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
De reden dat deze opties niet in stable zitten is dat ze niet voor iedereen werken. Denk het niet dus

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Prulleman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:02:

[...]

zag dat lean 2.4 ook fast usb charging ondersteund (nog niet geprobeerd)
Yup, Leankernel 2.4.0 ondersteunt ook USB fast charging! En is "zuiniger" dan Franco's M1 kernel. Zelfs de optie voor de Leankernel aan/ uit zetten lukt via Franco's app :) Maar ik vind het leuker om via de terminal emulator de optie aan/ uit te zetten :+

De andere kernels zulle wel snel volgend denk ik (hoop dat GlaDOS het ook gaat bieden).

Betere battery-life zit er voorlopig niet in denk ik. 10% per halfuur browsen/ screen-on op 3G is het best haalbare op mijn phone op dit moment (AOKP b27/ Leankernel 2.4.0/ SC04DOMLA01/ PrimeKL01)

[ Voor 3% gewijzigd door Ti2 op 07-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Met 10% per half uur kom je op 5 uur, das 20% meer dan stock. Netjes toch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Always on the hunt for more, you know ;) maar zo bekeken niet heel slecht inderdaad. Ben allang blij met de USB fast charge mods op de kernels, kan ik tussendoor in de auto snel bijladen :9 dat was echt een drama met de 0.5A limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Overigens werken die berekeningen bij mij niet.Zo heb ik regelmatig 15 uur standby en dan 90% batterij, wat zou betekenen dat ik meer dan 3 dagen in totaal moet gaan halen bij dezelfde omstandigheden. Dat lukt echter nooit, vanaf een bepaald percentage lijkt het harder te gaan. Ook bij het opladen is mijn GN van 5% vrij snel bij 60% en duurt het restant opladen veel langer.

Heb overigens de tijd maar op 'handmatig' gezet. Nu blijft deze wel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

15H 90% O-) I wish.... na 12-15h is ie mij mij LEEG. Ca. 4h screen on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gebruik mijn GN ook een stuk minder dan jij. Laatste meting inclusief screens was ongeveer 60 uur, met 2 uur en 15 minuten schermtijd. Als ik 4 uur schermtijd heb dan haal ik dat natuurlijk ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

AOKP Milestone 4 is uit :)

edit: en een nieuwe baseband: UGLA4

[ Voor 67% gewijzigd door Ti2 op 08-03-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ah, effe checken (m4 dan) die baseband mag je eerst eens testen Ti2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ook M4 erop gezet met Lean 2.4. (exp underclock 230)
op B27 een hele tijd met straffe undervolt settings gewerkt tot de reboots van eerder deze week. Nu ook weer... volgens mij sinds een lean update... overal .25 bijgezet en nu lijkt het weer goed te gaan.

Ziet er tot zover goed uit, accuduur kan ik nog niks over zeggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

M4 draait hier ook, ik krijg alleen m'n Google-account niet aan de praat.

Ik heb geen wipe (van M3) gedaan, omdat 't te proberen viel om 't zonder te doen. Iemand 'n hint wat ik misschien kan proberen? Ik heb via accounts en synchronisatie geprobeerd, Gmail-app en Market geopend, maar geen oplossing.

Toch maar alles wipen? (liever niet eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Je kunt eerst proberen de cache + dalvik te wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Werkt niet :/

Ik word elke keer uit de Market en Gmail-app geknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

En als je opnieuw de rom + gapps flashed? (md5sum was okee neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Werkt ook niet. Zou 't kunnen liggen aan de nieuwe Gapps? Dat die niet overeenkomen met de Gapps die al geïnstalleerd stonden.

[ Voor 37% gewijzigd door Eric_Cantona op 08-03-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Wat je nog meer kunt proberen:

- ga naar instellingen/ apps/ market (en gmail) en clear daar de cache. reboot.
en
- verwijder je google account en voeg m opnieuw toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met de oude Gapps werkt 't wel weer, zal ik 't zo laten of is er 'n handige manier om de nieuwe Gapps toch te hebben?

Handmatig de apk's wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
oke, dit is raar.

ik kom van aokp build 21 af, daar had ik nergens lag en ging het scrollen altijd soepel.
nu heb ik m4 en gaat het scrollen door watsapp en google reader niet meer vloeiend.

ook een keer android revolution hd geflasht en daar ging het ook niet vloeiend.
toen weer mijn backup van build 21 terug gezet en het ging wel weer vloeiend.

toch maar weer aokp m4 geflasht, maar toch steeds die haperingen in whatsapp en enkele andere apps.

is dit bij jullie ook zo bij aokp m4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

^ Nope

@Eric_Cantona; de gapps doen het bij mij gewoon. Vreemd. Heb cache + dalvik gewiped en toe rom+gapps geflashed.

Weinig spectaculairs in milestone 4 als je van b27 komt trouwens. franco.Kernel r58 erbij geflashed, ivm verbeterde screen-on batterijverbruik. Ben benieuwd.

De UGLA4 radio doet het trouwens op het Vodafone netwerk. Zit nu binnen, en daar heb ik nu beter bereik dan met de DOMLA1. Straks weer door de kop van NH heen, benieuwd of het bereik daar ook stabieler en beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
thve schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:30:
oke, dit is raar.

ik kom van aokp build 21 af, daar had ik nergens lag en ging het scrollen altijd soepel.
nu heb ik m4 en gaat het scrollen door watsapp en google reader niet meer vloeiend.

ook een keer android revolution hd geflasht en daar ging het ook niet vloeiend.
toen weer mijn backup van build 21 terug gezet en het ging wel weer vloeiend.

toch maar weer aokp m4 geflasht, maar toch steeds die haperingen in whatsapp en enkele andere apps.

had je misschien bij b21 een custom kernel draaien? Deze gaat wordt namelijk overschreven bij het flashen van een nieuwe rom. Ik heb met lean kernel 2.4 geen last van lag

[ Voor 64% gewijzigd door Prulleman op 08-03-2012 14:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
ik heb verschillende kernels geprobeerd, dezelfde als ik bij build 21, toen had ik een franco kernel draaien.
nu met m4 en leankernel 2.4 nog steeds niet vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
8)7 Damn, net vanmorgen de r11 beta 2 van Modaco geflasht, zie ik dat M4 uit is. :P
Vanavond maar weer flashen dan. ;)

Ik blijf mijn swift key X probleem houden, op alle roms die ik flash. Bij Swiftkey snappen ze er niks van, vooral omdat de free versie het WEL doet (downloaden van talen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

pfff dubbel 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Ti2 op 08-03-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

De UGLA1 baseband heeft iets minder goed bereik als DOMLA1.

En met de GPU overclockte r58 kernel van franco wordt de phone errug warm tussen de cameralens en de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
-TheNose- schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:31:

Ik blijf mijn swift key X probleem houden, op alle roms die ik flash. Bij Swiftkey snappen ze er niks van, vooral omdat de free versie het WEL doet (downloaden van talen).
Ik snap jouw probleem ook niet. Heb zelf ook swiftkey en dat draait als een zonnetje. Morgen ga ik M4 erbij halen denk ik :)

@Ti2

Heb jij met DOMLA1 wel eens problemen gehad met wifi? Op mijn werk kan ik op de een of andere manier niet met wifi connecten. Hij vindt het netwerk wel, maar blijft hangen bij het ophalen van het ip-adres. Als ik het netwerk 'vergeet' dan zegt hij overigens dat er een goede verbinding is, terwijl hij tijdens het connecten aangeeft dat de verbinding slecht is :s heel vaag!

Ga vanmiddag maar ff een andere radio meenemen en dan flashen om te kijken of dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ti2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:53:
@Eric_Cantona; de gapps doen het bij mij gewoon. Vreemd. Heb cache + dalvik gewiped en toe rom+gapps geflashed.
Zo heb ik 't ook gedaan, maar hier werkt 't niet. Ik kan 't nog eens proberen nu 't wel weer werkt. Maar 't werkt nu eigenlijk ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

@ Eric_Cantona; hehehe - don't fix what isn't broken...maarrrr ja, tweakers hè :+

@ Maardiweb; nee, geen last van. DOMLA1 werkt op alle fronten het beste op mijn Gnex

Ik heb trouwens Leankernel 2.4.0 weer geflashed ipv franco.Kernel r58. Battery drain was wel stevig: anderhalf uur screen-on en 50% eraf :| Ik had de franco.Kernel weer eens geprobeerd op #18.6 en die was gewoon goed. Toen kwam Milestone1 met USB fast charge, batterij ging weer iets sneller leeg. Nu met r58 (ik weet t, nightlys) dus weer grovere battery drain. Zonde dat zijn kernels zo wisselvallig zijn 8)7

Kijken of AOKP Milestone 4 nog als schuldige aan te wijzen valt. Wie weet. Dan gaat gewoon build 27 weer terug :) zit voor mij toch niet veel nieuws in M4 tov b27. Jammer dat de dBm waarde nog steeds zoveel groter weer wordt gegeven tov de klok en batterij% :( staat wel leuk al die getallen in de staus bar :9

[ Voor 9% gewijzigd door Ti2 op 08-03-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Humm het ligt niet aan mijn radio inderdaad.. Iemand anders hoe het kan dat ik niet kan verbinden met dit ene wifi netwerk? In het verleden werkte het prima..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Misschien ligt het aan het wifi netwerk? Is de toegang van je phone geblokkeerd door ict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

thve schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:30:

Nee ? Ik kom toevallig zelf ook van build 21 vandaan, all the way naar M4
Geen problemen, het is vloeiend en snel. Ik heb gewoon "het standaard"gedaan.
Eerst alles gebackupped d.m.v Sms backup & restore, Titanium Backup (apps only geen system data)
en een nandroid. Daarna data/factory wipe gedaan in clockwork recovery. M4 geflashed, GAPPS (gapps-ics-20120304-signed.zip) direct ernaa geflashed. Reboot, Google login ingevuld, reboot. Alles terug gezet, en lean kernel 2.41 exp1 (180mhz) geinstalleerd, reboot. UV. Done.

Tot zover ben ik er tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Mkee ik heb nu ook Leankernel 2.4.1 exp1 180mhz geprobeerd.... en toch merk ik niet heel veel verschil tussen de higher performance 2.4.0 stable of deze... of franco.Kernel M1 of zijn nieuwere nightly's. Mjaa een paar % maar of die me gaan "redden"? Nee, met de fast USB charge optie niet.... dus zit nu weer op franco.Kernel M1 op franco.Kernel nightly r64 omdat de kleuren mooier zijn :)

Ik laad tussendoor in de auto wel snel bij :9

[ Voor 4% gewijzigd door Ti2 op 09-03-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Francisco Franco heeft het gas er wel op. Bijna dagelijks een nieuwe versie van de app met uitgebreidere mogelijkheden en een nieuwe nightly. En het wordt steeds beter. Met de r66 heb ik nu in idle een drain gehad vanacht van 5% in 8,5 uur... Ik kan alleen nooit een goede test cycle afmaken omdat er dan alweer een nieuwe versie is om te flashen. En dat werkt wel een beetje verslavend. :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
lithiumangel schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:13:
[...]

Nee ? Ik kom toevallig zelf ook van build 21 vandaan, all the way naar M4
Geen problemen, het is vloeiend en snel. Ik heb gewoon "het standaard"gedaan.
Eerst alles gebackupped d.m.v Sms backup & restore, Titanium Backup (apps only geen system data)
en een nandroid. Daarna data/factory wipe gedaan in clockwork recovery. M4 geflashed, GAPPS (gapps-ics-20120304-signed.zip) direct ernaa geflashed. Reboot, Google login ingevuld, reboot. Alles terug gezet, en lean kernel 2.41 exp1 (180mhz) geinstalleerd, reboot. UV. Done.

Tot zover ben ik er tevreden over :)
eindelijk, ik ben erachter.
mijn google backup niet laten terug zetten werkte, alles ging weer soepel.
toen maar handmatig alle apps teruggezet.
daarna nog wat instellingen gewijzigd, en opeens ging het scrollen weer niet vloeiend door bepaalde apps.
na een tijdje zitten zoeken kwam ik erachter dat het lag aan de optie voor transparante statusbar.
na die uitgezet te hebben ging alles weer vloeiend :) :?

zou iemand kunnen proberen of die het zelfde probleem heeft met de "transparante statusbar" ?

zelf heb ik ook nog last met welke rom ik ook flash dat de radio afentoe uitvalt.
ik heb ook al de nieuwe baseband geflasht, maar dat mocht niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Toch maar eens overgestapt op MoDaCo 4.0.4., vond AOKP iets te bloated worden met allerlei functies die ik niet tof vond. Ben meer van de stock feel. Enige dat ik mis is de torch tot nu toe. Maar jezus, wat een verschil qua snelheid en smoothness zeg (zelfde Franco kernel, r89 + 512 GPU). Schijnt ook veel betere batterijduur te hebben, ga ik vandaag eens checken. Kreeg met AOKP nooit echt meer dan 2,5 uur screen tijd, wat voornamelijk komt door veel sync en mijn screen of 60% brightness ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
yok schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:59:
Toch maar eens overgestapt op MoDaCo 4.0.4., vond AOKP iets te bloated worden met allerlei functies die ik niet tof vond. Ben meer van de stock feel. Enige dat ik mis is de torch tot nu toe. Maar jezus, wat een verschil qua snelheid en smoothness zeg (zelfde Franco kernel, r89 + 512 GPU). Schijnt ook veel betere batterijduur te hebben, ga ik vandaag eens checken. Kreeg met AOKP nooit echt meer dan 2,5 uur screen tijd, wat voornamelijk komt door veel sync en mijn screen of 60% brightness ;)
sja... vind juist AOKP wel een stock look& feel, maar dan met handige extra opties. Je ziet het alleen "ROM Control" en je ziet alles wat je extra aanzet. Snap niet wat er niet stock is aan de look & feel.

En als je maar 2.5 uur screen on time haalt is er wat mis, als ik op een dag 2.5 uur screen on time heb met 2 push accounts, whatsapp etc, dan heb ik aan het einde van de dag nog zeker 30% over.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Prulleman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:19:
[...]

sja... vind juist AOKP wel een stock look& feel, maar dan met handige extra opties. Je ziet het alleen "ROM Control" en je ziet alles wat je extra aanzet. Snap niet wat er niet stock is aan de look & feel.

En als je maar 2.5 uur screen on time haalt is er wat mis, als ik op een dag 2.5 uur screen on time heb met 2 push accounts, whatsapp etc, dan heb ik aan het einde van de dag nog zeker 30% over.
Procentuele brightness maakt heul veul uit :-) Daarnaast heb ik 512Mhz overclock+sterkere Wifi via Franco, dus er is niets 'mis'. En al die uitgebreide opties vind ik niet 'stock', dus ja. Opmerking was alleen ter info, heb vandaag 3 uur schermtijd gehaald met zelfde instellingen. In 4.0.4. nemen core-processen minder Mhz in, dus iets betere batterijduur. Overigens is dat voor mij meer dan genoeg (2 uur is voor mij prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nog niemand hier die op de ICS MIUI zit? Ik denk erover hem te gaan proberen, vond het toch ook een heel handige rom altijd. Vanaf vrijdag is de officiele release voor de Nexus volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
-TheNose- schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:
Nog niemand hier die op de ICS MIUI zit? Ik denk erover hem te gaan proberen, vond het toch ook een heel handige rom altijd. Vanaf vrijdag is de officiele release voor de Nexus volgens mij.
Wauw, een officiele release van MIUI? Want op het moment is die MIUI ROM nog best waardeloos toch? Zowel kwa performance, battery, en niet 100% functioneel (o.a. themes). Een echte release zou geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Heeft iemand de nederlandse dictionary werkend gekregen onder de AOKP (Milestone 4) ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
matsen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:39:
Heeft iemand de nederlandse dictionary werkend gekregen onder de AOKP (Milestone 4) ROM?
Werkt bij mij prima, al maak ik zelf standaard gebruik van Swype maar ook het Android toetsenbord met NL taal werkt prima hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nee deze werkt niet. Wat wel werkt is Ice Cream Sandwich keyboard downloaden van de market. Deze is precies hetzelfde, maar met een werkende Dutch library..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
@hierboven,
Bedankt! Precies wat ik nodig had.
Alleen ik vraag me af waarom je niet gewoon een taal pakket kunt installeren op het gewone woordenboek.
EDIT:
Nog 1 vraagje (a)
Hoe kan ik de standaard muziek speler installeren? Ik heb de Google apps geïnstalleerd met een zie file'tje, maar daar zat dus blijkbaar niet de muziek speler bij. Enig idee hoe ik hieraan kom? Heb al gekeken in de mar ket maar daar stond hij niet.

[ Voor 47% gewijzigd door matsen op 13-03-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je zult Google music / play music van een andere locatie moeten downloaden. Of gaan rommelen met locatie instellingen van de market /play store. Officieel is deze app niet beschikbaar voor nederland

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Sinds gisteren op M4, nieuwste leankernel + leankernelscripts. Tot zover tevreden over alles, nu de batterijduur maar eens testen :)

En pff hoe kan het dat yok 2,5 uur schermtijd haalt met 60% brightness en veel sync??? Extended battery ofzo? Als ik een 'drukke' dag heb dan ben ik aan het eind van de dag helemaal leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:06:
Sinds gisteren op M4, nieuwste leankernel + leankernelscripts. Tot zover tevreden over alles, nu de batterijduur maar eens testen :)

En pff hoe kan het dat yok 2,5 uur schermtijd haalt met 60% brightness en veel sync??? Extended battery ofzo? Als ik een 'drukke' dag heb dan ben ik aan het eind van de dag helemaal leeg :(
Dat is echt maximaal hoor. 4.0.4. heeft mij een kleine boost gegeven qua schermtijd, wel fijn. Heb toevallig een extended battery besteld van 3800 via Ebay (iets van 10E of zo, kijken of het iets is), voor de 'lange dag' :-)

Zie trouwens dat mensen ook 4 uur screentijd halen (4 uur alleen op je telefoon, hoe haal je dat per dag als je ook moet werken etc?), maar dat is dan echt met laagste brightness en heel weinig sync + geen GPU/CPU overclock. Is an sich prima, maar ik word echt gek als ik mijn scherm niet goed kan zien door veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Wat ik altijd doe (hoeft overigens niet meer bij Modaco 4.0.4.), is mijn oude toetsenbord backuppen (van 4.0.2 stock). Dan heb je je persoonlijke woordenboek nog + NL woordenboek. Via Titanium backup restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Sedert enkele dagen heeft mijn vrouw een Nexus. Heel mooi apparaat!
Het enige waar ik me een beetje aan stoor is de smoothness van de interface. Op mijn galaxy S2 heb ik de officiele ICS (4.03) met apex launcher, dit werkt als een trein, supersnappy!

De standaard interface van de Nexus vind ik helemaal niet snappy, ook niet met de apex launcher. Scrollen enzo lijkt altijd lichtjes te haperen. De hogere resolutie lijkt een nadeel te zijn tov de S2.

Is dit op te lossen met een custom rom? Zoja, dan zou ik graag een custom rom hebben die zeer betrouwbaar is (alle functies moeten werken) en die zo dicht mogelijk bij de standaard rom ligt qua user interface.
Zou de Modaco rom dan een goede keuze zijn? Kan iemand me naar een goede versie richten? Het zijn er zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
AOKP is een mooie rom die er stock uitziet, maar wel een aantal mooie extra opties bied. (al hadden we een paar posts terug discussie of dit dan nog onder stock look & feel valt ;))
Zeker in combinatie met een stabiele franco kernel of leankernel heb je een ROM die snel, stabiel en smooth is.
De huidige M4 versie draait helemaal stabiel :
http://forum.aokp.co/

Modaco zou ook een goede keus zijn, zit wat dichter bij stock, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Rooten en alleen een custom kernel flashen is misschien ook nog een optie (hoewel ik daar ook geen ervaring mee heb)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Bedankt! Sowieso heb ik dus een kernel nodig, zit dat ook bij AOKP, of moet ik dat ergens anders zoeken? XDA? Is daar ook veel keuze in of is er 1 goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Eindelijk mijn GNexus terug van de reparatie centrum :) (was hem maar 2 weken kwijt)
Nu meteen M4 erop gooien met een andere kernel en knallen.

@ mngm: Kernels vind je o.a @ XDA of rootzwiki, welke het beste is moet je zelf bepalen! Gewoon testen. :)
Nu ik toch bezig ben help ik je een beetje...
3 voornaamste kernels:
- franco kernel
- Leankernel
- GLaDOS

btw, zag @ xda ook een tablet Mode voor je nexus. Miss straks even proberen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543892

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm