Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

Draai die tablet mode nu al een paar dagen, en dat werkt me toch een potje heerlijk.
Alleen vrij kleine letters, maar heb vrij goede ogen dus geen probleem voor mij :).
Imho is het toetsenbord wel oversized (neemt letterlijk je halve scherm in beslag), maar dat is vrij makkelijk op te lossen door vanaf de Play store even een andere keyboard te downloaden.

Overigens draai ik hem gewoon met de laatste Nova Launcher Prime, en daar heb ik geen problemen mee met FC's oid! En heb de DPI op 182 staan omdat dan de Icon labels net iets mooier uitkomen etc

[ Voor 7% gewijzigd door Ryber op 16-03-2012 10:23 ]

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
mngm schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:58:
Bedankt! Sowieso heb ik dus een kernel nodig, zit dat ook bij AOKP, of moet ik dat ergens anders zoeken? XDA? Is daar ook veel keuze in of is er 1 goede?
Bij AOKP (en elke ROM) zit ook een kernel hoor (stock of niet)... Je kunt een Franco.kernel of een leankernel er op gooien maar dat is niet noodzakelijk. Zelf draai ik AOKP met Franco.kernel en ben dik tevreden. De Franco.kernel nighlys draaien nu met een overclockte GPU. Dat werkt niet bij iedereen vlekkeloos (maar bij mij wel) maar geeft een wat betere "vloeiende" en snappy ervaring, zeker als je de CPU ook nog aanpast aan en minimum van 700 Mhz. Wel kost dit dan weer wat meer batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
mngm schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:44:
knip...
Is dit op te lossen met een custom rom? Zoja, dan zou ik graag een custom rom hebben die zeer betrouwbaar is (alle functies moeten werken) en die zo dicht mogelijk bij de standaard rom ligt qua user interface.
Zou de Modaco rom dan een goede keuze zijn? Kan iemand me naar een goede versie richten? Het zijn er zoveel en ik zie door de bomen het bos niet meer...
Android revolution HD (ARHD) is in mijn ogen ook een goede optie. Ik weet niet hoe jou vrouw is, maar mijn vrouw houd helemaal niet van allemaal extra opties ed. ARHD is een wat getweakte versie van de laatste OTA versie. Dus geen AOSP rom.

Ook wordt deze rom niet vaak geupdate (hij is nu heel stabiel). Ook dat kan weer een voordeel zijn voor je vrouw. edit: en dus ook voor jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:57

yok

faizoel schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:38:
[...]

Android revolution HD (ARHD) is in mijn ogen ook een goede optie. Ik weet niet hoe jou vrouw is, maar mijn vrouw houd helemaal niet van allemaal extra opties ed. ARHD is een wat getweakte versie van de laatste OTA versie. Dus geen AOSP rom.

Ook wordt deze rom niet vaak geupdate (hij is nu heel stabiel). Ook dat kan weer een voordeel zijn voor je vrouw. edit: en dus ook voor jou? :+
ARHD is an sich prima, maar mist de snelheid van 4.0.3./4.0.4. Modaco is echt enorm stock, maar is eigenlijk alleen via de kitchen (om 'm helemaal zelf in te stellen) echt handig en dat kost eenmalig iets van 10 euro.

Verder zijn de meeste roms niet echt 'stock', maar AOKP komt nog het meeste in de buurt (heeft weinig visuele veranderingen)

En als je het heel lief vraagt kan ik er wel een 4.0.4. voor je maken via de modaco kitchen :-)

[ Voor 17% gewijzigd door yok op 16-03-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Let wel dat je bij een 4.0.3 Rom ook je radio moet flashen anders valt je verbinding continu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Aghanim schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:57:
Let wel dat je bij een 4.0.3 Rom ook je radio moet flashen anders valt je verbinding continu weg.
Ik had met Stock XXKK6 radio geen enkel probleem met AOKP hoor (4.0.3. ROM). Ik heb inmiddels XXKL1 radio geflashed maar ik merk niet echt veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
faizoel schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:50:

3. Unlocken toestel
Let op: Er is een root methode, waarmee je je toestel niet hoeft te unlocken en dus ook niet al je data kwijt raakt. Deze is alleen voor mensen die op Android 4.02 zitten. Klik hier voor meer info. Dank aan _Calvin voor zijn post hierover. Ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn... Dus lees het goed door voor je iets doet! Onderstaande methode heb ik (en velen met mij) wel uitgevoerd.
Ik heb dit zojuist gedaan en het werkt als een zonnetje!

Als je root wilt, maar je gebruikt je toestel al een tijdje, kom je in een vicieuze cirkel:
Je wilt root > daarvoor moet je bootloader unlocked zijn > dan wordt je device gewiped > daarom wil je backuppen > om te backuppen heb je root nodig > ...

De bovenstaande methode werkt vlekkeloos. Daarna Rootkeeper erop, en het is voor elkaar.

Daarna zou je (ga ik nog even niet doen) kunnen backuppen en je bootloader unlocken.

Voor de mensen die twijfelen: de genoemde methode werkt dus en is bijzonder eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Digger36 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:11:
[...]

Ik had met Stock XXKK6 radio geen enkel probleem met AOKP hoor (4.0.3. ROM). Ik heb inmiddels XXKL1 radio geflashed maar ik merk niet echt veel verschil.
Dan ben je een van de weinigen met dat geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Deze rom ziet er ook veelbelovend uit: http://rootzwiki.com/topi...pliquidsmooth-v11-maguro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
AOKP M4 geinstalleerd bij mn vrouw, en supertevreden over. De smoothness is veel beter dan stock, en de batterijduur ook. Gisteren had hij na 40h nog 40% over, wel met licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Wat is het stil hier, zit iedereen op rootzwiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:13
Hmm valt mij ook op. Vind Nederlands gebabbel toch fijner ;)
Heeft iemand die liquid rom al geprobeerd??

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Maardiweb schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:22:
Hmm valt mij ook op. Vind Nederlands gebabbel toch fijner ;)
Heeft iemand die liquid rom al geprobeerd??
veel op XDA he :-) maar heb even liquidsmooth geflashed, inderdaad smoother dan AOKP maar nog steeds niet zo smooth modaco 4.0.4. Wel positief dat ook 4.0.3. zo goed kan aanvoelen, raar dat AOKP dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Heb LiquidSmooth wel op mn sd kaartje staan om te flashen, maar AOKP M4 + franco.Kernel M2 + SC04DOMKKD draait zo extreem lekker en is zo goed voor mn accu dat ik -ondanks de ontwenningssverschijnselen :+ - twijfel om het te doen :)

MoDaCo 4.0.4 zitten me toch nét even te weinig customization opties in om te proberen voor 12€

(FoxHound 4.0.4 is zo traag dat ik bijna zou denken dat ze de build.prop gewoon hebben gewijzigd zodat er 4.0.4 staat bij "over de telefoon" ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik heb gisteravond via de methode die hierboven genoemd wordt mijn Nexus geroot. En inderdaad heb ik al mijn data nog. Werkt dus goed!

Nu wil ik echter een nieuwe launcher installeren (ApexLauncher). En dat wil maar niet lukken. Ik wil/moet de launcher als system app installeren als ik alle functies wil kunnen gebruiken. Op xda staan een paar adb commando's waar je dat mee zou moeten kunnen.
Nu ben ik niet echt bekend met adb, maar het lukt me dus echt niet.

Ik heb de Nexus toolkit van xda gedownload. Drivers geinstalleerd.
Een app installeren via de toolkit lukt me wel, maar wat is het verschil tussen pushen en installeren? Want pushen geeft foutmeldingen over te weinig rechten... en installeren gaat niet als systemapp.

Als ik gewoon in android zit en de adb commando's geef dan krijg ik een waarschuwing dat ik geen rechten heb op de /sytem/app map.
Als ik naar fastboot boot, dan krijg ik geen verbinding met adb. Ik krijg een windows waarschuwing dat er geen drivers gevonden konden worden.
Moet ik dan ook nog unlocken? Daar wil ik nog effe niet aan beginnen want dan ben ik al mijn data kwijt. Kan natuurlijk wel backuppen, maar heb effe geen tijd om dan weer alles aan de praat te krijgen.

Kortom, is er iemand die me verder kan helpen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Unlocken betekent dat je schrijfrechten krijgt op de nand-partitie, dus ben bang dat je zal moeten unlocken ja

In Android geef je adb commando's, in fastboot fastboot commando's -probeer fastboot devices. Ziet ie m niet (serienr) dan installeer je deze driver (download, pak m uit, ga naar hardware, en update de driver met de driver die je net hebt gedownload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ti2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:45:
Heb LiquidSmooth wel op mn sd kaartje staan om te flashen, maar AOKP M4 + franco.Kernel M2 + SC04DOMKKD draait zo extreem lekker en is zo goed voor mn accu dat ik -ondanks de ontwenningssverschijnselen :+ - twijfel om het te doen :)

MoDaCo 4.0.4 zitten me toch nét even te weinig customization opties in om te proberen voor 12€

(FoxHound 4.0.4 is zo traag dat ik bijna zou denken dat ze de build.prop gewoon hebben gewijzigd zodat er 4.0.4 staat bij "over de telefoon" ...)
Modaco heeft ook prebakes... Daar zitten de standaard aangevinkte opties uit de kitchen al in. Je kan dan alleen niets wijzigen... Vaak lopen de prebakes wel een paar dagen achter. Hij test namelijk veel in die kitchen (en krijgt daar dus ook centen voor).

Even goed zoeken in de post.

Of ik heb je heel verkeerd begrepen en je vind al die customisation geen €12 waard. Ik heb overigens in het verleden wel gewoon betaald, want Paul is heel actief bezig met rooten van nieuwe apparaten, vaak al voordat ze uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Heb ik gelezen en begrepen, maar zou een kitchen rom best willen proberen. Ga t alleen niet proberen voor 12€ ;)

Heb nu toch de LiquidSmooth ROM geflashed een smooth is-ie zeker. Ook weer eens mn "oude vertrouwde" GlaDOS kernel geflashed (1.24) en zn kernel app gekocht. Net als bij franco.Kernel kun je onmogelijk veel instellen :)

Ben benieuwd naar batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ti2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:56:
Unlocken betekent dat je schrijfrechten krijgt op de nand-partitie, dus ben bang dat je zal moeten unlocken ja

In Android geef je adb commando's, in fastboot fastboot commando's -probeer fastboot devices. Ziet ie m niet (serienr) dan installeer je deze driver (download, pak m uit, ga naar hardware, en update de driver met de driver die je net hebt gedownload).
Toch unlocken dus... Wel raar want ze hebben het alleen maar over rooten en verder niets.
Ik had ook iets gevonden over booten naar recovery.
If you are modifying /system, it is best to boot into recovery, connect the phone via usb and start adb shell as instructed above. If you are S-ON, you can only modify system whilst in recovery anyway. S-OFF users can use the app root explorer***
Maar kan ik zonder dataverlies naar recovery booten?
Wat betekend S-on en S-off? gelocked en unlocked?

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 21-03-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
S-ON / S-OFF is volgens mij specifiek voor HTC toestellen. maar komt wel op locked en unlocked neer ja.
Booten naar recovery kan nooit kwaad, maar daar kan je natuurlijk wel van alles uithalen (wipen etc)

Als ik het bovenstaande lees zou ik denken dat je bij een locked nexus wel via fastboot apps kan pushen naar je read only system partitie, maar dus niet via adb, of root explorer, daarvoor moet je unlocked zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmm, net Adfree geinstalleerd. Die apk vraagt gewoon of die als system app geinstalleerd moet worden.
Ik ga nog wel eens proberen om met adb of fastboot te klooien, en als dat niet lukt wacht ik wel tot ze de apk van Apex een keer aanpassen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:45

J-P

Syntax erro....

Net AOKP build 28 geflashed.
Hebben jullie ervaring met de start-up tweaks, wat is het effect van de verschillende tweaks?
Heb nu ook fast charge enabled maar weet niet of mijn kernel dit ondersteunt, hoe controleer ik of het nu werkt?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bogey Dope schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:10:
Net AOKP build 28 geflashed.
Hebben jullie ervaring met de start-up tweaks, wat is het effect van de verschillende tweaks?
Heb nu ook fast charge enabled maar weet niet of mijn kernel dit ondersteunt, hoe controleer ik of het nu werkt?
Welke kernel heb je draaien? Met Lean (exp?) en Franco zou het moeten werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Met GlaDOS ook. Ga naar settings, Accu, en als je m laadt staat er bij Laden (AC) ipv laden (USB). Tevens kun je niet via de USB verbinding maken met je pc.

Ook moet je, wanneer je wel weer verbinding wilt met je pc (dus géén usb fast charge), de micro usb er uit halen, FC uitzetten en dan weer via usb verbinden.

Ik had problemen met Liquid (bootloops), tip: flash niet de Faux123 ICS 4.0.3 reset kernel. Dat gaat niet samen!

Dus had AOKP b28 geflashed icm GlaDOS 1.24 en h0ly fuuuuu dat was echt een winner!!! Had na 3u screen on (browsing, texting etc), waarvan bijna 22u in een lousy 3g gebied en dik een uur op wifi, nog 47% over *O*

Vanmorgen nog maar een Liquid geflashed (damn wat een snelle rom!) ook icm GlaDOS 1.24 en ben benieuwd of zo'n snelle rom nog iets uitmaakt voor battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ti2 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:56:
Met GlaDOS ook. Ga naar settings, Accu, en als je m laadt staat er bij Laden (AC) ipv laden (USB). Tevens kun je niet via de USB verbinding maken met je pc.

Ook moet je, wanneer je wel weer verbinding wilt met je pc (dus géén usb fast charge), de micro usb er uit halen, FC uitzetten en dan weer via usb verbinden.

Ik had problemen met Liquid (bootloops), tip: flash niet de Faux123 ICS 4.0.3 reset kernel. Dat gaat niet samen!

Dus had AOKP b28 geflashed icm GlaDOS 1.24 en h0ly fuuuuu dat was echt een winner!!! Had na 3u screen on (browsing, texting etc), waarvan bijna 22u in een lousy 3g gebied en dik een uur op wifi, nog 47% over *O*

Vanmorgen nog maar een Liquid geflashed (damn wat een snelle rom!) ook icm GlaDOS 1.24 en ben benieuwd of zo'n snelle rom nog iets uitmaakt voor battery.
Is dat zonder overdrijven??? en is dat te reproduceren? (om verkeerde calibratie uit te sluiten).
met welke brightness.
dat zou een 50% winst qua screen time betekenen!!
Denk je dat het aan de kernel of B28 ligt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ja, dat is zonder overdrijven :) Meestal zat ik dan rond, vaker net onder de veertig procent (ca 20% per uur). In de topics op xda van franco.Kernel en GlaDOS zie je regelmatig screenshots van zo'n vijf-zes uur screen on.

OAKP M4 + franco.Kernel M2 was hiervoor ook al extreem goed voor de batterij, maar AOKP b28 + GlaDOS 1.24 spant tot nu toe echt de kroon :)

Nu zit ik op Liquid 1.1 + GlaDOS 1.24 en straks "de test": hetzelfde gebied met ongeveer dezelfde screen on time.

franko.Kernel is in standby wel by far de beste kernel. Bijna geen battery drain!

Brightness is altijd ~40% bij mij

Reproduceren is lastig (ben een flash junkie :+ ) maar wanneer ik niet tevreden ben over de huidige combo, probeer ik Liquid + franco M2. Is dat m nog niet, ga ik weer naar AOKP b28 + GlaDOS en zal ik het proberen te reproduceren en plaats ik wel screenshots :)

Het ligt m.i. zeker aan de combo. Daarom flash ik ook zo vaak. Soms heb ik daar achteraf spijt van (zoals nu8 eigenlijk een beetje...) maar ja wie niet waagt ;) ook de radio speelt een rol. Ik draai op DOMKKD omdat die voor mij het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmm, dan toch maar eens overstappen van lean naar glados, werkt deze een beetje zonder de premium config app (m.a.w. kan je nog wel underclocken en undervolten met rom control van AOKP?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Tuurlijk :)

Maar met de app kun je bijvoorbeeld ook LiveOC en de bus+core snelheid aapassen (naar bijv 105%, zoals de M2 van franco) en de GPU kloksnelheid aanpassen (307, 384 en 512mhz) . Battery saver & snelheid in 1 8)

Dat vind ik dan wel weer 2€ waard :)

edit; je kunt met de app ook de scherm-kleuren kalibreren (ik heb de offset_V1 180, 192, 200 en de gamma rgb -4,0,4 --> weg groengele tint!)

Als je die waarden als standaard wil zou ik de M2 van franco proberen. Ook een HELE goeie en qua standby echt de King.

Wel eerst even cache + dalvik wipen. Batterij calibratie is niet nodig.

edit: zit nu op 76% en 55 minuten screen on, onder dezelfde condities. Beduidend slechter als AOKP b28.

Toch vreemd dat het met een andere rom zoveel slechter is...

[ Voor 33% gewijzigd door Ti2 op 22-03-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Heb het idee daar de default governer van glados (wheatly) heel veel op de max freq. draait... Zit nu net na een reset van cpuspy dit topic te zoeken en dit te tikken, met het volgende resultaat:
1:30 op 1400
1 minuut op 350

Hotplugx van lean deed bijna alles op min freq...
Maar misschien is dit wel beter, zal het eens aankijken

Draait wel smoooooooooth :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Pff hoe kan het dat jullie zulke mooie batterystats hebben steeds?? Ik had gisteren best een leuk dagje met iets meer dan een uur screentime en na 15 uur nog 30% over, maar vandaag na 15 uur en 1,5 uur screentime nog een krappe 10% over... Snap niet waar de verschillen zitten :(

AOKP M4 met Leankernel 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maardiweb schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:22:
Pff hoe kan het dat jullie zulke mooie batterystats hebben steeds?? Ik had gisteren best een leuk dagje met iets meer dan een uur screentime en na 15 uur nog 30% over, maar vandaag na 15 uur en 1,5 uur screentime nog een krappe 10% over... Snap niet waar de verschillen zitten :(

AOKP M4 met Leankernel 2.5
Welke radio gebruik je, heb je undervolt voltages gekozen, welke governer staat aan en het belangrijkste, staat er niet een app moeilijk te doen (checken met betterbatterystats of een bepaalde app voor wakelocks zorgt.)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Soms is het een hit-and-miss hoor ;)

Ik heb nu weer AOKP b28 + GlaDOS 1.24 draaien maar kan de extreem goede batterij van van de week niet reproduceren 8)7 (zelfde configuratie, zelfde omstandigheden)

Dat heb ik al 1x eerder gehad (volgens mij met AOKP M3 + franco.Kernel 18.6) en ook dat kon ik niet reproduceren.

Maar goed - probeer eens een clean install: full wipe, flash radio, sign in, reboot en instellen. Dan wipe cache + dalvik, flash radio baseband, reboot, wipe cache + dalvik, flash kernel. Reboot.

En op dit moment vind ik franko.Kernel M2 & GlaDOS 1.24 de beste kernels, GlaDOS iets meer voor screen-on en franco is iets beter met idle drain. Maar het ontloopt elkaar niet zoveel.

BTW, hier is een vragenvuurtje met Francisco Franco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Prulleman schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:41:
[...]

Welke radio gebruik je, heb je undervolt voltages gekozen, welke governer staat aan en het belangrijkste, staat er niet een app moeilijk te doen (checken met betterbatterystats of een bepaalde app voor wakelocks zorgt.)
+1

En heb je touch sounds uit (check)/ wat is je brightness (~40%)/ + ik heb m op stil staan het overgrote deel vd dag

(oh en ik undervolt niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Ti2 op 23-03-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik weet dat dit niet helemaal past bij de spirit van dit topic, maar ik ben eigenlijk best blij met mijn huidige config. Ik zit 1 build voor AOKP M4 en Leankernel 2.20 geloof ik. Hiermee haal ik gemiddeld 1,5e dag met zo'n 2.5 uur screen time. Enerzijds is het leuk om te experimenteren (en dat ga ik binnenkort ook wel weer doen), anderzijds is het ook wel relaxt om eens langer dan twee weken dezelfde config te houden.

Denk dat over het algemeen het verschil in de marges gezien moet worden en dat het erg moeilijk is om heel concreet een uitspraak te doen over de beste combo omdat je nooit dezelfde gebruiksstats per sessie hebt en je bereik ook invloed heeft op batterij.

Ik vind het voorlopig eigenlijk wel prima zo, al ben ik wel benieuwd naar die kleurenmod van? Franco?

Edit: onze GN nog maar 10 euro duurder dan de Galaxy S2....WTF :?

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 23-03-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Helemaal eens. Zit al een paar dagen op AOKP M4 en Franco M2. Ik zit nu op 40 uur met 2 uur scherm en vannacht een aantal uren geen bereik (dus constant pollen). De verschillen zitten nu in de marges en in de support op de fora. Ik zit nu wel even goed. Over een weekje zien we wel weer of het weer gaat kriebelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Zo zie je maar weer - kon ik met AOKP b28 + GlaDOS v1.24 de super-batterijduur niet reproduceren, met AOKP b28 + franco.Kernel M2 is het me wel gelukt en ben ik door de 5 uur screen-on barrière heen gegaan 8)

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/2530/screenshot2012032409523.png

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/947/screenshot2012032409525.png

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6177/screenshot2012032409530.png

Eerlijk is eerlijk, voor mijn doen was het een gemiddeld verbruik (browsen, gtalk, whatsapp, youtube en er zit 8 uur slapen bij) en ik heb de browser meest op "inverted" gebruikt (zwarte achtergrond, witte tekst).

edit:
Ik zie ook dat 's nachts de phone veel ingschakeld/ scherm uit stond. Toch kon ik via BetterBatteryStats geen wakelocks vinden? Vreemd. Toch in 8u maar 3% drain gehad. Das dan wel weer okee :)

Ik heb nu ook de originele Samsung extended batterij besteld voor wat extra juice O-)
[b][message=37919727,noline]
Ik vind het voorlopig eigenlijk wel prima zo, al ben ik wel benieuwd naar die kleurenmod van? Franco?
Edit: onze GN nog maar 10 euro duurder dan de Galaxy S2....WTF :?
franco.Kernel, Leankernel en GlaDOS hebben color control. Gratis in te stellen met de Galaxy Nexus Toolkit, ik kan je echter de apps van fransisco franco (voor het uitgebreid instellen en flashen van franco.Kernel + Imoseyon Leankernel) en Ezekeel voor de GlaDOS kernel van harte aanbevelen :)

De Nexus is altijd snel in waarde gedaald. Komt omdat het voor de massa nooit een echt populair toestel is geweest. Meer een dev phone en een reference phone voor de nieuwste Android versie. De massa heeft toch blijkbaar liever de "sausjes" van fabrikanten (Sense, TouchWizz) ipv het unlocken, rooten en flashen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ti2 op 24-03-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48
Het aardige van die fransisco franco tool is ook dat je je kernels kunt flashen als je device encrypted is (settings->security->encryption). Dit kan overigens ook via de terminal als je al een leankernel hebt:

- lkflash - script to flash latest versions of leanKernel from Terminal (type "su" without quotes, hit enter, then type "lkflash" without quotes and then hit enter)

Het 'probleem' (eigenlijk dus gewenste effect van de encryptie) is nl. dat je in recovery niet bij je encrypted SD kaart kan en er dus niets te flashen valt. Helaas moet ik voor het flashen van een custom ROM wel telkens een factory wipe uitvoeren om m'n foon van encryptie te ontdoen. Of weet iemand een alternatieve manier van flashen zonder de zip op de SD kaart te moeten zetten (bijv. zoals dat met Odin kan op de S2)?

[ Voor 7% gewijzigd door Radiodurans op 28-03-2012 00:50 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

AOSP 4.0.4 is vanaf vanaaf beschikbaar: https://groups.google.com...roid-building/YoBlTfntDvo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm lijkt me dat leankernel alweer achterhaald is dus? :P Ik ga maar eens franco proberen dan! Of anders misschien liquidsmooth eens flashen. Mensen die daar nu op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Nee ik zou Leankernel niet achterhaald willen noemen. Ik vind Leankernel, franco.Kernel en GlaDOS juist de 3 beste op dit moment.

Ikzelf heb de beste resultaten met Franco's op dit moment. Vanaf r107 is het een grote opwaartse lijn. Zit nu op de 512mhz r111 met LiquidSmooth v1.2 en heb wederom een fantastische batterijduur.

LiquidSmooth is een fantastische rom (snel! en VEEL customizations, meer tweaks die ik persoonlijk leuker vind als AOKP). Maar veel sneller als AOKP b28 is het nou ook weer niet... en in zn geheel voelt het "net niet af". Weet niet hoe ik het beter moet omschrijven. Blijf er nog wel een paar dagen op hangen, maar t is geen echte keeper voor mij.

Maar met de AOSP 4.0.4 zal ik het toch wel weer "druk" krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
4.0.4. wordt nu uitgerold dus laat de nieuwe custom ROMS ook maar weer komen :-)

https://plus.google.com/104629412415657030658/posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ti2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:42:

Maar goed - probeer eens een clean install: full wipe, flash radio, sign in, reboot en instellen. Dan wipe cache + dalvik, flash radio baseband, reboot, wipe cache + dalvik, flash kernel. Reboot.
Wat is het verschil?

En hoe doe je de dalvik precies? :o

Edit: Net liquidsmooth 1.2 geflashed plus experimental lean kernel. Ben benieuwd wat dit op gaat leveren :) ROM is in ieder geval lekker rap!!

[ Voor 16% gewijzigd door Maardiweb op 29-03-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Het verschil zit in de fout;

Clean install: full wipe, flash ROM, sign in, reboot en instellen. Dan wipe cache + dalvik, flash radio baseband, reboot, wipe cache + dalvik, flash kernel. Reboot.

Dalvik cache wipen doe je in CWM recovery onder "advanced" en dan Wipe Dalvik cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:38
AOKP met 4.0.4 base is gereleased,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 12:36
ik heb met de franco.kernel app de fast usb charge aangezet.

na een paar dagen blijf mijn gn op 69% hangen na het opladen via ac.
dus toen maar de optie uitzet en een reboot gedaan.
daarna is het nog gekker geworden, als de telefoon losgekopelt is van de oplaaier zegt de statusbar dat de telefoon oplaait, de accugesciedenis zegt hetzelfde. telefoonstatus zegt "wordt niet opgeladen" of "ontladen"
zodra ik me telefoon wel op de oplader aansluit zegt die hetzelfde en lopen de percentages heel langzaam op.

heb ook al een wipe gedaan, andere rom geprobeert, andere kernel, andere radio, permissions gefixt, batterystats gewipet, enz.

screenshot (hier heb ik hem heel even aan de oplader gehangen zoals te zien is in de grafiek, en een keer toen de telefoon uit stond, de grote drop was toen ik me battery stats gewipet had):
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/mwwq43.jpg

iemand anders die ook zoiets geks heeft of een een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

heb ik ook gehad, zo opgelost:

"took the battery out and left the phone plugged into the outlet (AC). Let it sit. I then installed the battery and let it finish its charge while the phone was off (uurtje of 3). I then took the battery out, unplugged the charger from the phone, and reinserted battery. Power on, VOILA! Mine was back to normal."

probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
hoelang had je hem laten "opladen" zonder batterij?

ik zal het vanavond is gaan proberen.

bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

thve schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:48:
hoelang had je hem laten "opladen" zonder batterij?

ik zal het vanavond is gaan proberen.

bedankt iig.
uuu, niet zo lang, 10 minuutjes of zo. Gaat meer erom dat device al stroom heeft voordat batterij wordt geplaatst, dan paar uur laten opladen (tot opgeladen, wit icoontje, telefoon dus NIET inschakelen). dan de batterij eruit halen, adapter eruit, batterij er weer in en dan pas aanzetten.

hoop voor je dat het lukt, anders is de enige optie (ben ik bang) om 'm op te sturen. Na deze methode heb ik trouwens nooit meer last gehad van dit enorm vervelende kutprobleem *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

hier is trouwens mijn mirror voor B29+gapps van AOKP 4.0.4: http://wtrns.fr/qzNDVvTdA5EvKg (andere mirror ligt er hele tijd uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
werd het bij jou ook getriggered door usb fast charge, of is dat niet als (mogelijke) oorzaak aan te wijzen.
Als dit het mogelijke gevolg is, blijf ik nog even van dat vinkje af.. :)
Beniewd naar AOKP 4.0.4, maar zie nog geen downloads staan, wellicht B29 ook overslaan en B30 pakken als (of reports afwachten dat ie nagenoeg bugloos is )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Prulleman schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:06:
werd het bij jou ook getriggered door usb fast charge, of is dat niet als (mogelijke) oorzaak aan te wijzen.
Als dit het mogelijke gevolg is, blijf ik nog even van dat vinkje af.. :)
Beniewd naar AOKP 4.0.4, maar zie nog geen downloads staan, wellicht B29 ook overslaan en B30 pakken als (of reports afwachten dat ie nagenoeg bugloos is )
werd bij mij niet getriggerd door fast usb, weet niet precies waardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Heb 4.0.4 gewoon over milestone4 geflashed. Zo te zien werkt het naar behoren..
te lui om alles weer in te gaan stellen.
Of ik duidelijk verschil merk is een 2e :P loopt iets soepeler..

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

murphylee schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:30:
Heb 4.0.4 gewoon over milestone4 geflashed. Zo te zien werkt het naar behoren..
te lui om alles weer in te gaan stellen.
Of ik duidelijk verschil merk is een 2e :P loopt iets soepeler..
Ik sta ook te popelen om hem te flashen, maar op de site roept hij echt wipe wipe wipe. En daar heb ik even geen zin in.

Toen ik met mijn oude Legend van Froyo naar Gingerbread ging kon dat allemaal zonder te wipen, waarom kan dat nu (blijkbaar) bijna nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:11
Ik heb sinds een kleine week een galaxy nexus en ik heb er natuurlijk al een custom rom opgezet, AOKP M4 en Franco kernel r111. Nu heb ik na een 6-tal laadcycli nog altijd een batterijduur die ver van de gehaalde resultaten hier en op xda gehaald worden. Ik heb nu nog een 25% over na 13u met zo'n 2u screen on. Ik heb niet overclockt en de cpu is ietwat undervolt. Helderheid staat op automatisch, gmail en whatsapp op push, twitter om het uur en dat is het. Ook heb ik geen overdreven wakelocks. 's Ochtends ging het aan 5% per uur in standby.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

AndRo555 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
Ik heb sinds een kleine week een galaxy nexus en ik heb er natuurlijk al een custom rom opgezet, AOKP M4 en Franco kernel r111. Nu heb ik na een 6-tal laadcycli nog altijd een batterijduur die ver van de gehaalde resultaten hier en op xda gehaald worden. Ik heb nu nog een 25% over na 13u met zo'n 2u screen on. Ik heb niet overclockt en de cpu is ietwat undervolt. Helderheid staat op automatisch, gmail en whatsapp op push, twitter om het uur en dat is het. Ook heb ik geen overdreven wakelocks. 's Ochtends ging het aan 5% per uur in standby.
Is dit normaal?
Dat is hartstikke prima met stock batterij
Mensen met veel scherm aan tijd.hebben nexus hele dag op wifi, gebruiken zwarte themas, browsen inverted etc. 2,5 uur is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Google stock Android 4.0.4 (IMM76D) images staan nu ook online

En de 4.0.4 bootloader (PRIMELA03) en de nieuwste 4.0.4 radio (XXLA02) vind je hier
yok schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:57:
[...]

Dat is hartstikke prima met stock batterij
Mensen met veel scherm aan tijd.hebben nexus hele dag op wifi, gebruiken zwarte themas, browsen inverted etc. 2,5 uur is prima.
2.5 uur op stock is inderdaad prima :) wil je richting de vier uur screen-on zul je custom rom/ kernel/ radios en de verschillende instellingen moeten flashen. De combo die voor mijn phone en mijn gebruik het beste resultaat geven

Wil je nóg meer screen on tijd - dan helpen black themes, inverted browsing, lage brightness etc inderdaad (alhoewel ik >5u redde met alleen inverted browsing voor ong de helft vd tijd, en +/- anderhalf uur op 3G in een lousy 3G gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ti2 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:26:
Google stock Android 4.0.4 (IMM76D) images staan nu ook online

En de 4.0.4 bootloader (PRIMELA03) en de nieuwste 4.0.4 radio (XXLA02) vind je hier

[...]

2.5 uur op stock is inderdaad prima :) wil je richting de vier uur screen-on zul je custom rom/ kernel/ radios en de verschillende instellingen moeten flashen. De combo die voor mijn phone en mijn gebruik het beste resultaat geven

Wil je nóg meer screen on tijd - dan helpen black themes, inverted browsing, lage brightness etc inderdaad (alhoewel ik >5u redde met alleen inverted browsing voor ong de helft vd tijd, en +/- anderhalf uur op 3G in een lousy 3G gebied)
Maar wat héb je er aan? Vijf uur, zit jij serieus vijf uur per dag op zo'n schermpje te krijgen? Al die stomme screenshots. En dan de hele dag zo'n enorm lage brightness hebben terwijl het scherm juist zo mooi is op 75%. Dat Franco.kernel topic op XDA is ook echt zo'n e-penis showoff geworden. Heel saai. Gebruik liever de extra power van 512mhz en dikke overclock zodat mijn telefoon geen één keer hapert. Met de M2 of 300-1000Mhz merk ik al veel meer lag met normaal gebruik.

Trouwens, ik gebruik ook een andere radio (nu XXLA2), Franco en genoeg custom roms geflashed (dat heeft degene waar ik op reageerde ook) en kom vrijwel nooit boven de drie uur scherm tijd. En dat vind ik al vrij veel.

Als je echt meer schermtijd wil hebben, koop een exteded battery van 3800Mah voor 10 euro op ebay. Die gebruik ik een enkele keer als ik voor werk met het vliegtuig moet reizen. Altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:11
yok schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:26:
[...]

Maar wat héb je er aan? Vijf uur, zit jij serieus vijf uur per dag op zo'n schermpje te krijgen? Al die stomme screenshots. En dan de hele dag zo'n enorm lage brightness hebben terwijl het scherm juist zo mooi is op 75%. Dat Franco.kernel topic op XDA is ook echt zo'n e-penis showoff geworden. Heel saai. Gebruik liever de extra power van 512mhz en dikke overclock zodat mijn telefoon geen één keer hapert. Met de M2 of 300-1000Mhz merk ik al veel meer lag met normaal gebruik.

Trouwens, ik gebruik ook een andere radio (nu XXLA2), Franco en genoeg custom roms geflashed (dat heeft degene waar ik op reageerde ook) en kom vrijwel nooit boven de drie uur scherm tijd. En dat vind ik al vrij veel.

Als je echt meer schermtijd wil hebben, koop een exteded battery van 3800Mah voor 10 euro op ebay. Die gebruik ik een enkele keer als ik voor werk met het vliegtuig moet reizen. Altijd handig.
Tot nu toe altijd rond 20u aan de lader gemoeten, dat is vrij enerverend, ik wil toch minstens 1 hele dag kunnen doen op 1 lading. Nu komt het ook waarschijnlijk omdat die nieuw is en ik er veel mee speel, maar toch. Voor lange reizen gebruik ik een extern batterypack, dus dat is geen probleem. Ik ben van plan die 3800mah te kopen voor de zwaardere dagen want 2 à 3 uur screen on is vrij normaal gebruik voor mij, die paar dagen dat ik meer nodig heb is dat knap lastig als je de hele dag zonder stopcontact zit.
Op 3g is de drain 2% per uur standby, dan draai ik er dus 25% alleen al voor standby op een dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Draai nu AOKP build 29 (4.0.4) met Franco's nightly 112. Super. Vanmiddag een clean install gedaan (zelfs bootloader even gelocked en weer unlocked dus echte clean install), lopen instellen en spelen, 2 uur scherm en 6 uur aan, nog even de nieuwe 4.0.4. Radio en Bootloader geflashed en ik heb nog 60% over... Als dat zo blijft heb ik alles wat ik hebben wil (tot de volgende build of nightly natuurlijk :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik heb gisteren maar de "stock" 4.04 geflashed (full wipe), Nieuwe radio en nieuwe bootloader. Alles draait veel vlotter/vloeiender. Ik dacht dat de automatische helderheid flink verbeterd was, maar hij stond standaard op fixed helderheid.

Werkt in ieder geval een stuk fijner.

Ik was een van de weinigen bij wie het signaalop elke 4.03 rom zomaar wegviel voor een paar tellen. Met deze nieuwe combinatie heb ik daar geen last van.

De rest van de week kan in dus hopelijk andere roms gaan flashen, zonder signaal te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

yok schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:26:
[...]
Je zit toch niet voor niets op een "tweakers" forum? :P
Vele proberen gewoon het maximale uit hun telefoon te halen en waarom niet! (jij under/overclockt toch ook)
Ben juist blij als er iemand met screen shots aan komt, tenminste bewijs dat het ook in werkelijkheid haalbaar is en niet gewoon dom gelul :)

Maar wat ik me eigenlijk af vraag is, wat heeft het voor een zin om de bootloader nu up te graden?
Neem aan dat je daar niets voor hoeft te wipen en gewoon via adb kunt pushen right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
bootloader flashen via fastboot...
fastboot flash bootloader vulhierbestandnaamin.img

Ik weet niet wat voor wijzigingen erin zitten, maar als je een update doet van een stock rom, dan wordt je bootloader ook geupdate.

Hiermee wipe je niets.

Edit: OP ook weer een beetje gewijzigd. Zie changelog voor wijzigingen

[ Voor 15% gewijzigd door BooYooToo op 31-03-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Thx faizoel, t is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

murphylee schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Je zit toch niet voor niets op een "tweakers" forum? :P
Vele proberen gewoon het maximale uit hun telefoon te halen en waarom niet! (jij under/overclockt toch ook)
Ben juist blij als er iemand met screen shots aan komt, tenminste bewijs dat het ook in werkelijkheid haalbaar is en niet gewoon dom gelul :)

Maar wat ik me eigenlijk af vraag is, wat heeft het voor een zin om de bootloader nu up te graden?
Neem aan dat je daar niets voor hoeft te wipen en gewoon via adb kunt pushen right?
bootloader bevat upgrades (niet altijd even duidelijk wat) en werkt beter met de laatste radio. En als Tweaker wil ik het maximale aan prestaties uit mijn telefoon halen, niet 8 uur op een zwarte achtergrond e-boeken zitten lezen om daarna een scherm aan tijd van 12 uur te hebben en dat te showen :-) - dat gebeurt overigens vooral in het Franco topic, hier valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben het met je eens. Ook ik postte regelmatig screenshots met geweldige accuduur, undervolt etc. Heb zojuist AOKP 29 geflashed met de Franco M2 en laat de instellingen gewoon stock. Merk dat alle batterij optimalisaties toch regelmatig voor lag zorgen en dat wil ik niet meer. Dan maar iets minder lang doen met een batterij.

Heb overigens de bootloader nog niet geflasht op de GN. Radio XXKL1 bevalt ook nog prima. Zijn dit de meest recente radio en bootloader voor NL?

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 31-03-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Aghanim schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:31:
Ik ben het met je eens. Ook ik postte regelmatig screenshots met geweldige accuduur, undervolt etc. Heb zojuist AOKP 29 geflashed met de Franco M2 en laat de instellingen gewoon stock. Merk dat alle batterij optimalisaties toch regelmatig voor lag zorgen en dat wil ik niet meer. Dan maar iets minder lang doen met een batterij.

Heb overigens de bootloader nog niet geflasht op de GN. Radio XXKL1 bevalt ook nog prima. Zijn dit de meest recente radio en bootloader voor NL?
draaien beide zonder problemen hier, volgens mij is dat de algemene bootloader/radio van 4.0.4., maar weet niet of dat ook specifiek voor NL geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb de radio geflashed. Bootloader laat ik voor wat het is zo lang het niet geheel duidelijk is wat de voordelen zijn van een/de nieuwe bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Ik wil als Tweaker kijken welke extremen ik uit mn phone kan persen, performance- of battery-wise.

En ja, ik heb er dagen bij dat ik 4 tot 5 uur schermtijd "nodig" heb. En nee, dat is niet om e-books te lezen :/ en ook niet op wifi-only. En zeker niet om stoer te doen of mn e-penis te showen LOL

> 5u screen on was voor mij het maximale bij normaal gebruik (enige wat ik heb gedaan was inverted browsen - omdat de 3G ontvangst bijzonder slecht was op dat moment). Ik post NOOIT zulke screenshots, nu wel, om te laten zien dat het kán voor diegenen die het willen weten en ook niet op een zwarte achtergrond e-books gaan lezen in de vliegtuigmodus :+

Daarmee probeer ik een positieve bijdrage aan het topic te leveren en geen show-off te zijn. Mijn e-penis is toch groter als die van iedereen hier *O* dus daar maak ik me echt geen zorgen over :*)

Doorgaans haal ik net de 4 uur niet, brightness op ~80% 3G + wifi, voornamelijk browsen en wat sms/ gtalk/ whatsapp, beetje bellen, 512mhz kernel op performance governor.

Ik heb ook de PrimeLA03 bootloader geflashed, samen met de XXLA2 radio, draai op AOKP b29 met de franco.Kernel r116 512mhz. Heb nou niet de indruk dat het een enorm grote sprong voorwaarts is tov waar ik vandaan kwam (PrimeKL01, DOMKKD radio, Liquid v1.2 en franco 512mhz nightly). Volgens mij was Liquid v1.2 zelfs sneller 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
yok schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:56:
[...]

uuu, niet zo lang, 10 minuutjes of zo. Gaat meer erom dat device al stroom heeft voordat batterij wordt geplaatst, dan paar uur laten opladen (tot opgeladen, wit icoontje, telefoon dus NIET inschakelen). dan de batterij eruit halen, adapter eruit, batterij er weer in en dan pas aanzetten.

hoop voor je dat het lukt, anders is de enige optie (ben ik bang) om 'm op te sturen. Na deze methode heb ik trouwens nooit meer last gehad van dit enorm vervelende kutprobleem *klopt af*
het heeft wel iets geholpen gelukkig, mijn procenten kloppen weer redelijk en hij geeft niet meer aan dat hij oplaait.
probleem is nu alleen dat die helemaal niet meer aangeeft dat die oplaait en dat ook niet altijd doet, maar meestal wel.
zelfs als de telefoon uit staat laait die niet altijd.

binnenkort maar is locken en standaard rom en weer op gooien en dan maar opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ti2 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:31:
Ik wil als Tweaker kijken welke extremen ik uit mn phone kan persen, performance- of battery-wise.
Ik kan jouw ervaringen erg waarderen moet ik zeggen. Ondanks dat ik zelf niet meer iedere week flash om de verschillen te ontdekken en ook de ROM opties (qua performance) tegenwoordig standaard laat, vind ik het wel goed te lezen welke combo's (voor jou) bevallen. Dan weet ik welke combo's ik links kan laten liggen.

Edit: gisteren AOKP 4.0.4 geflasht met Franco M2 en de laatste radio zonder enige performance instellingen te doen. Dit keer namelijk geen zin gehad om te undervolten, aantal mhz te wijzigen naar 180 en een andere governor te selecteren.

Na 24 uur standby en 1,5 uur schermtijd nog 60% batterij over. Krijg sterk de indruk dat of deze combo erg goed is, of dat het toepassen van allerlei performance settings zeer weinig tot niets uit maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 01-04-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm volgens mij gaat franco met zijn <M2 de leankernel wel voorbij qua batterij dan. Ik heb nu liquid 1.2 draaien plus leankernel 2.7 230MHz maar ik ben na 12 uur wel al bijna 50% aan batterij kwijt. Uurtje schermtijd denk ik :o

Is er trouwens een app waarmee je batterijhistorie goed kan zien? Zou het wel fijn vinden als je de stats die in je batterijmenu staan van een aantal dagen terug kan zien en kan vergelijken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Betterbatterystats misschien, maar weet niet of die meer dan een cycle laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

thve schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:47:
[...]

het heeft wel iets geholpen gelukkig, mijn procenten kloppen weer redelijk en hij geeft niet meer aan dat hij oplaait.
probleem is nu alleen dat die helemaal niet meer aangeeft dat die oplaait en dat ook niet altijd doet, maar meestal wel.
zelfs als de telefoon uit staat laait die niet altijd.

binnenkort maar is locken en standaard rom en weer op gooien en dan maar opsturen.
Dat gedoe van Liquid is sneller is al heel vaak op XDA uitgelegd. Het lijkt sneller door aanpassingen in Hz en de transitiesnelheid van het wisselen van schermen (dat heeft Apex launcher ook). Alles wordt gecompiled van AOSP dus in feite is alles hetzelfde under de hood. Het enige dat nadelig kan werken zijn de extra functies, die worden geladen samen met AOSP. Daarom voelt AOKP, die vrijwel stock is + addons, niet zo snel aan als Liquid, die minder stock is (dus wijzigingen in transitiesnelheden, hz ed.) en ook minder addons heeft. Overigens heeft het odexen van de systeemapps ook een voordelig effect.

Zit nu zelf op ARHD 3.0, gewoon om 4.0.4. te gebruiken (had eerst AOKP geprobeerd met 4.0.4, waren als eerste, maar is toch wel wat meer laggy qua opstarten/in gebruik). Blijf toch terug komen bij de stock-roms zoals modaco (gebaseerd op leak 4.0.4) of BAMF (nog geen 4.0.4), die net de aanpassingen heeft die ik an sich wel kan gebruiken. Dat AOKP wordt echt te bloated voor mijn doen en helaas nemen veel roms dat over.

[ Voor 15% gewijzigd door yok op 01-04-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Met de XXLA2 radio heb ik trouwens een stuk minder bereik in de kop van NH - lever gemiddeld zo'n 10-20dBm in 8)7

Ik ga de nieuwe UGLC1 maar eens proberen. En anders maar weer terug naar de Japanse DOMKKD...

[ Voor 3% gewijzigd door Ti2 op 02-04-2012 08:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Dat is raar.
Op mijn gerootte op OAKP build28 draaiende nexus krijg ik net een melding van een OTA naar Android 4.0.4.
Ik dacht dat je die melding niet meer zou krijgen als je een custom ROM draaide.
Volgens mij kan die die echter beter niet installeren omdat ik dat geen AOKP ROM meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Voor zover ik weet moet je die update niet doen... Lees ook hier voor mee info. (er staat nu niet echt uitgelegd waarom, maar misschien later wel)

Volgens mij heeft het ermee te maken dat je nu ook een custom recovery hebt, waardoor die update niet gaat werken, want hij verwacht een stock recovery. Ik meen ooit zoiets gelezen te hebben toen ik nog mijn Nexus one gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
De root command is: fastboot-windows boot boot.superboot.img.
Maar wat is het unroot command?

Alvast bedankt!

Edit:
Na wat gegoogled te hebben;
Moet je de hele ROM er weer opnieuw opzetten om je telefoon te unrooten?

Heb stock 4.0.2. geroot en een geunlocked bootloader. Heb problemen met OTA updaten naar 4.0.4.
Ben ik als ik em handmatig flash al mijn gegevens kwijt?

Edit 2:
Heb het zojuist op deze manier gedaan volgens XDA:

Method 2 - Stock recovery installed, Unlocked bootloader
1) Download the correct update for your build on to your computer;
2) Copy the file to /sdcard on your device;
3) Download CWM from here and place it on your computer in the same directory as your fastboot binary. For CDMA/LTE devices, use this version;
4) Rename the CWM image to cwm.img
5) Reboot into fastboot mode;
6) Open a command prompt in the same directory;
7) Type fastboot devices to make sure your device is recognized;
8) Type fastboot boot cwm.img
9) Select "install zip from sdcard";
10) Select "choose zip from sdcard";
11) Select the update the you just copied to your device;
12) Wait until it completes. Reboot. Done.

Bij het installeren weer een android poppetje met een rood uitroepteken uit zn buik...

Wat doe ik fout?!

[ Voor 107% gewijzigd door _Piv0 op 03-04-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

@_Piv0

Een Android poppetje met een rood uitroepteken uit zn buik is de stock recovery.

Weet niet precies wat je nu allemaal doet en waar je zit in het proces (zie trouwens dat die methode van XDA voor CMDA/ LTE devices is... niet doen! Wij hebben hier Maguro/ GSM devices) ..... maar, volgens mij is dit wat je moet doen:

Ga naar deze pagina en downlaod daar de benodigde bestanden. Volg daarna deze stappen uit de OP t/m stap 4A.

Dan zit je op 4.0.4 yakju unlocked. Moet je wel weer even rooten (en evt cwm recovery erop zetten).

Goed alles doorlezen en dan uitvoeren. Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ti2 op 03-04-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik had vandaag weer een platte batterij na nog geen 15u van de lader te zijn en 1,75u screentime. Mijn device is meer dan 5 uur wakker geweest, dus daar zit het probleem. De grootste wakelocks komen door de powermanagement service en door alarm_rtc. Van die laatste heb ik kunnen opzoeken wat dat veroorzaakt doormiddel van een terminal emulator, maar wat ik daar allemaal uit krijg snap ik eigenlijk niet.. Heb google talk maar gedisabled want dat gebruik ik niet en zorgde voor wakeups, maar de rest wordt ik niet veel wijzer uit.

Wordt mijn telefoon elke keer wakker als ik een whatsapp bericht krijg? En kan ik dat bijvoorbeeld veranderen? Snap er niets van dat jullie zoveel meer battery time halen want dit is gewoon echt vervelend. Na een lange dag is ie volledig plat!

ROM: Liquid 1.2
Kernel: Lean 2.7
Radio: DOMLA

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Dat is van zóveel factoren afhankelijk... hoe is het bereik van je gsm (Accu - Geschiedenisdetails; door op het grafiekje te tikken krijg je een grotere grafiek, waar je een balk met Signaal Mobiel netwerk ziet)? Hoe slechter; hoe slechter voor je batterij.

Zit je veel op 3G/ weinig op wifi? Wifi met slecht bereik?
Wat sync je allemaal en hoevaak?
Wat is je screen brightness?

Zegt BetterBatteryStats dat die 2 wakelocks samen je phone 5u wakker hebben gehouden?
Wat zegt CPUSpy? Komt je Gnex wel in "deep sleep"?

Heb je wel eens een batterijcalibratie uitgevoerd? (Sommigen beweren bij hoog en laag dat dit niets uitmaakt; als mijn accu freaky doet -veelaal na crackflashen- helpt dit toch wel zeker).

ROM: Liquid 1.25
Kernel: Franco r121
Radio: UGLC1

Met deze combo heb ik de beste resultaten ever, perfecte balans tussen snelheid en batterij. Haal ~3 1/2u met de brightness op ~80/90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ti2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:15:
Dat is van zóveel factoren afhankelijk... hoe is het bereik van je gsm (Accu - Geschiedenisdetails; door op het grafiekje te tikken krijg je een grotere grafiek, waar je een balk met Signaal Mobiel netwerk ziet)? Hoe slechter; hoe slechter voor je batterij.

Zit je veel op 3G/ weinig op wifi? Wifi met slecht bereik?
Wat sync je allemaal en hoevaak?
Wat is je screen brightness?

Zegt BetterBatteryStats dat die 2 wakelocks samen je phone 5u wakker hebben gehouden?
Wat zegt CPUSpy? Komt je Gnex wel in "deep sleep"?

Heb je wel eens een batterijcalibratie uitgevoerd? (Sommigen beweren bij hoog en laag dat dit niets uitmaakt; als mijn accu freaky doet -veelaal na crackflashen- helpt dit toch wel zeker).

ROM: Liquid 1.25
Kernel: Franco r121
Radio: UGLC1

Met deze combo heb ik de beste resultaten ever, perfecte balans tussen snelheid en batterij. Haal ~3 1/2u met de brightness op ~80/90%
Vrijwel altijd 3g, soms wel wifi maar 80% van de tijd 3g
Sync: Email op push, Gmail op push, Whatsapp op push, weer en dergelijke zooi 1x per uur
Screen brightness is altijd ver onder 50%

CPU spy zegt dat hij in totaal maar 2 uur buiten deepl sleep is geweest, dus klopt helemaal niet met wat het batterijpanel zegt bij mijn gewone settings :/

Ga wel eens proberen mijn batterij te kalibreren en zal eens hetzelfde flashen als jij, kijken of dat helpt!

EDIT:"

Ik ben nu een clean install aan het doen. Heb eerst de telefoon naar stock 4.04 gebracht en ga nu liquid er weer overheen flashen. Merk echter dat mijn titanium backup ergens is verwijderd :( Nu had ik via de toolkit een backup gemaakt, maar als ik die restore zie ik hem niet weer terug bij TB.. Is er nog een andere manier om dit soort dingen te restoren? Met name whatsapp berichten en foto's wil ik wel terug (staan ook gewoon in die backup map..)

EDIT2:

En ik ben weer terug naar stock 4.0.4. Vond liquid toch iets te buggy (nog vaak een FC van het systeem UI en ook arelaxed dat er geen Nederlandse taal is nog) dus ik ga maar gewoon even een tijdje stock runnen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Maardiweb op 04-04-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

me1299

$ondertitel

Weet iemand of het mogelijk is om de GPU zonder custom kernel ook te overclocken is? Ik draai 4.04 met root access.

Ik merk bij sommige dingen dat de GPU (of mogelijk de CPU) de boel een beetje vertragen. Iets meer snelheid zou in deze wenselijk zijn. Ik zag dat er andere kernels waren waarbij de CPU al direct op 1400mhz draait en de GPU op 384 oid.

Ben ik al mijn instellingen e.d. kwijt als ik enkel een andere kernel flash?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DeathKnight24 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:14:
Weet iemand of het mogelijk is om de GPU zonder custom kernel ook te overclocken is? Ik draai 4.04 met root access.

Ik merk bij sommige dingen dat de GPU (of mogelijk de CPU) de boel een beetje vertragen. Iets meer snelheid zou in deze wenselijk zijn. Ik zag dat er andere kernels waren waarbij de CPU al direct op 1400mhz draait en de GPU op 384 oid.

Stock kernel kan je volgens mij niet overclocken, maar een nieuwe kernel flashen heeft geen invloed op de /data, dus alle apps en instellingen blijven gewoon behouden.
Meeste kernels zijn te flashen via CWM, dus als je een volledige backup maakt via CWM, kan je een nieuwe kernel testen en bij problemen je CWM backup terug zetten

[ Voor 49% gewijzigd door Prulleman op 04-04-2012 16:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb sinds 4.0.4 (AOKP) en Franco M2 weer last van het wegvallen van het netwerk. Iemand anders hier ook last van? Heb de XXLA2 radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Aghanim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:08:
Ik heb sinds 4.0.4 (AOKP) en Franco M2 weer last van het wegvallen van het netwerk. Iemand anders hier ook last van? Heb de XXLA2 radio.
Heb je ook de 4.0.4 bootloader PrimeLA03 geflashed?

En je zou ook de allernieuwste radio baseband UGLC1 kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DeathKnight24 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:14:

Andere kernel is sowieso aan te raden, gaat je batterijduur nog verder van omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zit met smart te wachten op AOKP B30... heb 29 overgeslagen, omdat dat toch een beetje een quick en dirty merge lijkt te zijn... maar 4.0.3 draaien terwijl veel stock users al op 4.0.4 zitten, zit me toch een beetje dwars als fanatieke flasher :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Prulleman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:50:
zit met smart te wachten op AOKP B30... heb 29 overgeslagen, omdat dat toch een beetje een quick en dirty merge lijkt te zijn... maar 4.0.3 draaien terwijl veel stock users al op 4.0.4 zitten, zit me toch een beetje dwars als fanatieke flasher :X
Hier nog één!
Las ook ergens dat build 30 inclusief kernel is die goed met de ROM werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
B29 draait hier anders prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
-Lockscreen wallpaper changes result in a Rom Control FC (Maguro as well)
-Lockscreen icon changes result in a FC. Upon turning screen off, it appears to BSOD: and more importantly, a phone that won't boot again; even with a dirty install on top. Data must be wiped and rom reinstalled. (Maguro as well)
-Phone>Settings>Dialpad Settings causes a FC.
-Opening power-controls at the lockscreen and pressing any of the nav-bar options from within power-controls causes the phone to lock up for ~15 seconds. This one is obviously VERY minor...just don't press the power-control buttons on the lockscreen. Sethyx also confirmed that it'll be fixed in the next build.
-"All Day" events are posted a day early on the lockscreen calender and "All day" events of the day show up as the day prior (i.e. "April's Birthday Fri All Day [when the day is now saturday])
-Display>Custom Backlight Settings>Allow Light Decrease toggle appears to not do anything and is enabled by default.

geen ernstige dingen inderdaad, maar ook nog ergens gelezen dat t9 in de dialer niet werkt.. ook jammer..
anyway, al met wacht ik liever een rondje, zeker aangezien deze versie weer een full wipe verreist, en wie weet moet dat bij B30 nog een keer om dingen uit de 4.04 merge te fixen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Aghanim schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:08:
Heb je toevallig je minimum CPU speed op 384 staan? Probeer dan eens die op 700 nog wat te zetten. Dit help bij veel mensen om dat probleem op te lossen. Bovendien heeft het nauwelijks impact op batterij gebruik aangezien de taken sneller worden afgerond en dat de telefoon sneller in Deep Sleep gaat met die minimum snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Kan je middels Titanium Backup de insitellingen van al je apps ook backuppen en terug zetten als je van ROM veranderd waarbij je eigenlijk moet wipen?

En zo ja, welke optie gebruiken jullie dan binnen Titanium Backup? (Backup apps en systeemdata van alle gebruikers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Digger36 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:48:
[...]

Heb je toevallig je minimum CPU speed op 384 staan? Probeer dan eens die op 700 nog wat te zetten. Dit help bij veel mensen om dat probleem op te lossen. Bovendien heeft het nauwelijks impact op batterij gebruik aangezien de taken sneller worden afgerond en dat de telefoon sneller in Deep Sleep gaat met die minimum snelheid.
Heb de CPU naar 700 gezet, thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bogey Dope schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:07:
Kan je middels Titanium Backup de insitellingen van al je apps ook backuppen en terug zetten als je van ROM veranderd waarbij je eigenlijk moet wipen?

En zo ja, welke optie gebruiken jullie dan binnen Titanium Backup? (Backup apps en systeemdata van alle gebruikers?)
Ik gebruik altijd my backup root, veel simpeler en duidelijker dan titanium. Je kan er misschien iets minder mee, maar apps + app data zijn afzonderlijk te backuppen en restoren, zonder onduidelijkheden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Prulleman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:58:
[...]

Ik gebruik altijd my backup root, veel simpeler en duidelijker dan titanium. Je kan er misschien iets minder mee, maar apps + app data zijn afzonderlijk te backuppen en restoren, zonder onduidelijkheden.
Die heb ik al een keer geprobeerd, maar het werkte alleen bij een fractie van alle apps correct.
De meeste apps moest ik gewoon weer helemaal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Met de root versie? Ik heb hier nooit problemen mee gehad.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Bogey Dope schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:07:

Ja dat kan, je moet dan de optie systeemdata migreren in Titanium Backup aanzetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Barfman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:33:
[...]

Ja dat kan, je moet dan de optie systeemdata migreren in Titanium Backup aanzetten.
Dat dacht ik ook, maar als ik kijk naar verschillende handleidingen dan moet je die optie dus niet gebruiken als je een heel andere ROM geflashed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inmiddels al meer mensen met MIUI? Ik heb gisteren de versie van miuiandroid.com geflashed. Loopt best soepel, waarschijnlijk ook doordat het nu eindelijk ook 'officieel' wordt ondersteund door het MIUI team. Weer blij verrast door de vele aanpassingen tegenover stock ics. En ook wel afwisselend om niet meer het donkere van ICS te hebben, maar lekker wit ;)

Het is me alleen niet super duidelijk wat nou het verschil zou moeten zijn tussen miuiandroid.com en miui.us. Mijn keuze voor miuiandroid.com was puur willekeurig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Magnetic_Man schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:59:
Inmiddels al meer mensen met MIUI? Ik heb gisteren de versie van miuiandroid.com geflashed. Loopt best soepel, waarschijnlijk ook doordat het nu eindelijk ook 'officieel' wordt ondersteund door het MIUI team. Weer blij verrast door de vele aanpassingen tegenover stock ics. En ook wel afwisselend om niet meer het donkere van ICS te hebben, maar lekker wit ;)

Het is me alleen niet super duidelijk wat nou het verschil zou moeten zijn tussen miuiandroid.com en miui.us. Mijn keuze voor miuiandroid.com was puur willekeurig..
EIN-DE-LIJK! Ik ga meteen flashen. Ik ben een groot fan van MIUI en eigenlijk was iedere dag wachten op een officiele release er 1 te veel.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste