Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:39
quote:
Fiber schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:38:
Maar een Sigma lenzen topic zou op zich wel kunnen natuurlijk. Straks gaan we de Sigma 18-35 ongetwijfeld nog een keer bespreken in het Nikon lenzen draadje... :)
Aangezien de lens al officieel aangekondigd is, kan de verdere discussie hierover ook prima in de Canon- en Nikonmounttopics.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• witeken
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15-09-2016

witeken

nieuwsgierig

quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:27:
[...]

Omdat we topics hebben voor de grote(re) cameraproducenten en Sigma is op dat vlak maar een hele kleine speler. Volgens mij heeft niemand hier in FV een Sigma body. Ik zou best een SD1 willen, als ie FF was en omgebouwd was naar Canonmount (dat is mogelijk namelijk). Een FF foveon-sensor voor lage iso's zou geweldig zijn.
Ik had het uiteraard over de lenzen. 'Het grote 3rd party lenzenfabrikantentopic' lijkt me ook een mogelijkheid.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:45:
[...]

Aangezien de lens al officieel aangekondigd is, kan de verdere discussie hierover ook prima in de Canon- en Nikonmounttopics.
Ja dat kan, maar zijn punt is dat 'ie dan twee keer besproken gaat worden, wat een beetje dubbelop is. En het is niet alsof er veel verschil zit tussen een Canon- en een Nikon-versie van bijvoorbeeld Sigma-lenzen.

The devil is in the details.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-02 23:59
quote:
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:47:
[...]
Ja dat kan, maar zijn punt is dat 'ie dan twee keer besproken gaat worden, wat een beetje dubbelop is. En het is niet alsof er veel verschil zit tussen een Canon- en een Nikon-versie van bijvoorbeeld Sigma-lenzen.
Dat bedoel ik. Maar het gevaar is natuurlijk dat hij dan drie keer besproken gaat worden... ;)

Beaches are for storming!

• Universal Creations
quote:
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:47:
[...]

En dat is niet met al die andere 3rd-party lenzen ook zo? Die worden toch ook los besproken in beide (en soms ook in de andere) merkentopics? Het gaat er juist om dat je zo'n lens dan kunt vergelijken met andere soortgelijke lenzen voor die mount. Dus ook met de eigen merk lenzen.

Zeiss 21mm f/2.8

• Hahn
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:52:
[...]

En dat is niet met al die andere 3rd-party lenzen ook zo? Die worden toch ook los besproken in beide (en soms ook in de andere) merkentopics?
Ja, maar Sigma is laatste tijd toch wel goed bezig en is nu alleen maar een voorbeeld natuurlijk :>
quote:
Het gaat er juist om dat je zo'n lens dan kunt vergelijken met andere soortgelijke lenzen voor die mount. Dus ook met de eigen merk lenzen.
Da's een betere reden waarom er geen 3rd-party-lenzen-topic is ;)

• Universal Creations
quote:
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:54:
[...]
Ja, maar Sigma is laatste tijd toch wel goed bezig en is nu alleen maar een voorbeeld natuurlijk :>
Klopt, maar ja, Zeiss ook (om maar eens een merk te noemen ;) )

Zeiss 21mm f/2.8

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik vind het toch maar vreemd dat er geen topic is voor 3rd party lenzen. Er zijn volgens mij best veel Tweakers met 3rd party lenzen, en als er zo'n lens wordt uitgebracht, is er geen topic om die te bespreken. De reden van UC vind ik niet zo goed, want er zijn ook voor bodies aparte topics.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Universal Creations
quote:
witeken schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:18:
Ik vind het toch maar vreemd dat er geen topic is voor 3rd party lenzen. Er zijn volgens mij best veel Tweakers met 3rd party lenzen, en als er zo'n lens wordt uitgebracht, is er geen topic om die te bespreken.
Wat dacht je van de Canon- en Nikonmounttopics? Niets mis mee toch.
quote:
De reden van UC vind ik niet zo goed, want er zijn ook voor bodies aparte topics.
Een body staat aan de basis van je platform. Je kiest met je body voor een mount en de rest van je hele systeem moet daarop passen. Dus niet zo gek dat de bodies iets meer aandacht krijgen met die losse bodies.

Ik wil niet zeggen dat er geen lenzen topics moeten komen, begrijp me niet verkeerd, maar de redenen zijn voor mij nog niet echt overtuigend.

Zeiss 21mm f/2.8

• Hahn
quote:
witeken schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:18:
Ik vind het toch maar vreemd dat er geen topic is voor 3rd party lenzen. Er zijn volgens mij best veel Tweakers met 3rd party lenzen, en als er zo'n lens wordt uitgebracht, is er geen topic om die te bespreken.
Het punt dat 'ie maakt is dat als je een lens gaat overwegen, je allang weet of je 'm voor Canon of Nikon (of één van de andere merken, maar 90% heeft Canon of Nikon) wilt hebben en dus kan je 'm in die (lenzen)topics bespreken ;)

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 15:21
quote:
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:37:
[...]
Het punt dat 'ie maakt is dat als je een lens gaat overwegen, je allang weet of je 'm voor Canon of Nikon (of één van de andere merken, maar 90% heeft Canon of Nikon) wilt hebben en dus kan je 'm in die (lenzen)topics bespreken ;)
Ik ben het daar niet mee eens. Ik interesseer me niet echt voor Nikon of Sony of Pentax, ik heb immers een Canon. Als ik dan eens info wil, of wil praten over een 3rd party lens, heb ik geen zin om al die topics van Nikon / Sony / etc af te struinen voor info daarover. Ook is de info dan totaal versnipperd en gaat hopgstwaarschijnlijk langs elkaar heen. Wat als er op het forum maar 1 nikongebruiker is die info wilt over lens a van sigma, en maar 1 canon gebruiker die info over dezelfde lens wilt? Waar moeten ze dan over die lens discussiëren, áls ze uberhaupt al van elkaar weten dat ze beiden interesse hebben?

Ik ben zeer voor een 3rd party lens topic. Zou heleboel dubbele discussies schelen, en verhoogt naar mijn mening de kans op nuttige discussies en informatie...

Flickr | 500px | Olympus E-M10 | Canon 7D

• Universal Creations
quote:
Sjekster schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:49:
[...]
Ik ben het daar niet mee eens. Ik interesseer me niet echt voor Nikon of Sony of Pentax, ik heb immers een Canon. Als ik dan eens info wil, of wil praten over een 3rd party lens, heb ik geen zin om al die topics van Nikon / Sony / etc af te struinen voor info daarover. Ook is de info dan totaal versnipperd en gaat hopgstwaarschijnlijk langs elkaar heen. Wat als er op het forum maar 1 nikongebruiker is die info wilt over lens a van sigma, en maar 1 canon gebruiker die info over dezelfde lens wilt? Waar moeten ze dan over die lens discussiëren, áls ze uberhaupt al van elkaar weten dat ze beiden interesse hebben?
De Nikongebruiker in het Nikonmount topic en de Canongebruiker in het Canonmount topic. Simpel toch. Want waar vergelijk je die lens mee? Met andere Canon/Nikon-mount lenzen die in dat topic besproken worden. Het heeft minder zin om een Sigma 50 te vergelijken met een Sigma 180/2.8, dan een Sigma 50 met een Canon 50 of Zeiss 50 of....

Universal Creations wijzigde deze reactie 19-04-2013 22:54 (7%)

Zeiss 21mm f/2.8

• witeken

witeken

nieuwsgierig

quote:
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:37:
Maar je kan toch ook een (nieuwe) lens bespreken zonder dat je hem daarvoor gaat overwegen/kopen. Er zijn volgens mij ook genoeg 3rd party fabrikanten en lenzen die zo'n topic rechtvaardigen.

@UC: Poll?

Tweakblog van de maand

• Fiber
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:53:
[...] Het heeft minder zin om een Sigma 50 te vergelijken met een Sigma 180/2.8, dan een Sigma 50 met een Canon 50 of Zeiss 50 of....
Nikon 50...

Ik snap je argument ook wel, maar met een Sigma dat lekker op stoom begint te komen en de ene spannende en mooie lens na de andere uitbrengt lijkt een algemeen Sigma (of breder 3th party) discussie topic mij toch ook wel leuk.

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-02 15:21
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:53:
[...]
De Nikongebruiker in het Nikonmount topic en de Canongebruiker in het Canonmount topic. Simpel toch. Want waar vergelijk je die lens mee? Met andere Canon/Nikon-mount lenzen die in dat topic besproken worden. Het heeft minder zin om een Sigma 50 te vergelijken met een Sigma 180/2.8, dan een Sigma 50 met een Canon 50 of Zeiss 50 of....
En de Nikon en Canon gebruiler zitten vervolgens tevergeefs te wachten op anderen met informatie over die lens....

Ook leuk, als de enige die ervaring met een lens heeft en je vragen kan beantwoorden lekker in een ander topic zit.

Flickr | 500px | Olympus E-M10 | Canon 7D

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:28
quote:
Fiber schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:38:
Maar een Sigma lenzen topic zou op zich wel kunnen natuurlijk. Straks gaan we de Sigma 18-35 ongetwijfeld nog een keer bespreken in het Nikon lenzen draadje... :)
Misschien een move naar het feedbacktopic van deze discussie?

Ik vind de huidige opdeling ook niet de best-mogelijk. Ik denk dat een apart thirdparty-lenzen (en flitsers eventueel) echt een goed idee. Dat is een meer logische opdeling imho. Ook niet ideaal voor mensen die twijfelen tussen canon en sigma, maar dan ga je nu nog maar twee draadjes moeten checken. Het third party en het merkentopic van je camera, in plaats van alle draadjes.

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• Universal Creations
Nu ik de discussie naar hier heb verplaatst, kunnen we echt aan de bak ;)
Zoals ik al zei, ben ik geen tegenstander, maar ik ga niet zomaar overstag.
Dus wil ik graag weten wat jullie als ideeën hebben.
Klein vragenlijstje:

Welke topics moeten aangemaakt worden? Ieder merk 1 topic, of 1 groot Third Party objectieventopic?

Wat voor vragen en discussies horen in die nieuwe topics thuis en wat hoort gewoon in de bestaande objectieven topics?

Hoe moeten de topicstarts eruit zien? Volledig gevuld met informatie over de objectieven (zoals in de bestaande topics) of alleen kleine inleiding over het hoe en wat?

Wie gaat de topics maken?

Wat ik belangrijk vind, is dat users hier op GoT zelfstandig de weg weten de vinden naar de juiste topics. Dus er moet wel duidelijkheid zijn over deze topics. Op dit moment zijn de bestaande topics misschien wel wat groot, maar wel duidelijk qua bedoeling en goed vindbaar.

Zeiss 21mm f/2.8

• witeken

witeken

nieuwsgierig

quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:20:
Welke topics moeten aangemaakt worden? Ieder merk 1 topic, of 1 groot Third Party objectieventopic?
Ik denk dat 1 groot 3rd party topic het beste zal zijn. Het grote Tokina/Tamron/Samyang lenzentopic lijkt me niet meteen een druk topic te zullen worden ;).
quote:
Wat voor vragen en discussies horen in die nieuwe topics thuis en wat hoort gewoon in de bestaande objectieven topics?
Bestaande topics:
-Aankoopadvies lenzen
-Vragen over Canon/Nikonmount (lenzen)
-Bespreken (nieuwe) lenzen van Canon/Nikon

3rd party topic(s):
-Bespreken (nieuwe) lenzen 3rd party fabrikanten
-Bespreken 3rd party fabrikanten
-Vragen over 3rd party lenzen
-Aankoopadvies 3rd party lenzen
quote:
Hoe moeten de topicstarts eruit zien? Volledig gevuld met informatie over de objectieven (zoals in de bestaande topics) of alleen kleine inleiding over het hoe en wat?
De topicstarts moeten eruit zien als state of the art, Tweaker- en anno 2013-waardige topics.
quote:
Dunno. Ik in ieder geval niet :D.

Tweakblog van de maand

• Teun_2
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:28
quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:20:
Nu ik de discussie naar hier heb verplaatst, kunnen we echt aan de bak ;)
Zoals ik al zei, ben ik geen tegenstander, maar ik ga niet zomaar overstag.
Dus wil ik graag weten wat jullie als ideeën hebben.
Klein vragenlijstje:

Voor sigma is een apart topic misschien levensvatbaar, maar voor de andere fabrikanten veel minder. Ik denk dat één topic het beste is. Het heeft nog een tweede voordeel. Als je als nikongebruiker een lichtsterke standaardzoom wil bijvoorbeeld, moet je maar in twee draadjes op zoek gaan naar informatie. Anders geraakt de informatie te verspreid.
quote:
Dat is een moeilijke. Ik denk dat, zodra er een vergelijking met third party plaatsvindt, het third party topic het beste is. Sowieso zal er altijd wat overlap zijn, dat gaat niet te vermijden zijn.
quote:
Wordt die topicstart dan echt gebruikt voor alle informatie op te zoeken? Ik denk dat vooral links belangrijk zijn. Naar de productpagina's van de fabrikanten en pricewatch linkjes voor sigma, tamron en tokina. Korte beschrijvingen zijn niet echt nodig denk ik.
quote:
Als dat wordt opgedeeld onder verschillende users, moet dat zeker wel te doen zijn. Iemand die de sigmalenzen samenneemt, een ander die tokina doet, etc.
quote:
Wat ik belangrijk vind, is dat users hier op GoT zelfstandig de weg weten de vinden naar de juiste topics. Dus er moet wel duidelijkheid zijn over deze topics. Op dit moment zijn de bestaande topics misschien wel wat groot, maar wel duidelijk qua bedoeling en goed vindbaar.
Ik denk niet dat de duidelijkheid hieronder lijdt. Sommige fora hebben vaak een 'sticky' waarin een overzichtje wordt gegevens van de belangrijkste draadjes. Misschien is dat hier ook wel een idee? (Wat is er met de FAQ gebeurd?)

Ik vraag me dan enkel af wat je nog doet met de lenzen voor m43 en nex-mount. De lenzen die voor beide systemen bestaan zijn op 2 handen vingers te tellen. Niet de moeite om ook die in dat topic op te nemen, maar dat zou best wel eens kunnen veranderen.

Teun_2 wijzigde deze reactie 21-04-2013 12:56 (7%)

Te koop: Panasonic 20mm f/1,7 & Olympus ep3 kit

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Naar aanleiding van het voorstel om het Het grote Sony Alpha topic v2013 te splitsen, wilde ik nog even reageren:

Een extra topic lijkt me inderdaad niet nodig, maar misschien is het wel handig om een herinnering te plaatsen bij een nieuwe post dat men, wanneer het over lenzen gaat, er altijd even een E of A bij zet. Zo nu en dan lees ik nog wel eens een post over een lens en, omdat ik niet alle verschillende lenzen uit mijn hoofd ken, kom ik er dan pas later achter dat het voor de andere mount is.

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-02 22:54

PowerUp

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Teun_2 schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:21:
(Wat is er met de FAQ gebeurd?)
Die is er gewoon nog, links van de knop "Nieuw topic"
quote:
VantageR schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:36:
Naar aanleiding van het voorstel om het Het grote Sony Alpha topic v2013 te splitsen, wilde ik nog even reageren:

Een extra topic lijkt me inderdaad niet nodig, maar misschien is het wel handig om een herinnering te plaatsen bij een nieuwe post dat men, wanneer het over lenzen gaat, er altijd even een E of A bij zet. Zo nu en dan lees ik nog wel eens een post over een lens en, omdat ik niet alle verschillende lenzen uit mijn hoofd ken, kom ik er dan pas later achter dat het voor de andere mount is.
Dat is vaak wel snel te vinden in de Pricewatch waar het bij hoort.

Op zich zie ik wel het nut van twee aparte topics voor SLT en NEX. Ja, je kan A-mount lenzen kwijt op de NEX via een adapter, maar dat wordt niet veel gedaan geloof ik. Wat ik mij alleen afvraag is of het SLT topic dan niet erg rustig zou worden, de meeste posts gaan over NEX in het huidige topic...

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Tijd voor een kick, want ik krijg toch wel een beetje de schijt ervan dat er de laatste tijd steeds meer mensen zijn die geen commentaar geven.

Prima dat dat een keer vergeten wordt of dat iemand niet op de hoogte is van de (semi-ongeschreven) regel, maar er zitten er ook bij die lamme smoesjes bedenken (zoals "ik ben een beginner, dus ik kan geen commentaar geven", grootste lariekoek die je je kunt bedenken, iedereen kan overal commentaar op geven).

Mijn motto is: commentaar geven = commentaar krijgen en net zo sterk het omgekeerde (geen commentaar geven = ook geen commentaar terug krijgen).

Nu is mijn vraag dus, kan daar vanuit de mods iets aan gedaan worden? Bijvoorbeeld in de regels zetten dat je pas commentaar krijgt als je commentaar geeft op anderen.

Zo niet, dan hoop ik dat er meer mensen met me eens zijn dat mensen die het vertikken om commentaar te geven op voorgangers gewoon genegeerd moeten worden. Dan zullen ze ofwel weggaan (maar dat is imo geen verlies, want die mensen zaten hier dan toch sowieso alleen maar voor eigen gewin) of commentaar gaan geven om ook commentaar terug te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Ik snap je punt, maar het verplichten tot commentaar vind ik niet direct de beste methode. Iemand die geen commentaar geeft, geen commentaar geven.... ja, dat is ook niet altijd de beste aanpak. Iemand voorzichtig op de hoogte brengen van het commentaar is een betere. TR aanmaken en een modje dit laten doen, is misschien nog wel het beste.

Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Ik bedoel ook niet direct negeren, maar als er aangegeven is dat er commentaar verwacht wordt en iemand zegt alsnog dat 'ie geen commentaar kan of wil geven (ergo: vertikken).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Dan plaats je een TR en laat je het aan een moderator over. Daar zijn we voor, anders vervelen we ons ;)

Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Blijft nog steeds de vraag: kan het ergens zwart op wit worden gezet dat commentaar krijgen pas gebeurt als je commentaar hebt gegeven, zodat daar naar verwezen kan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
In vrijwel elk topic staat dit in de topicwaarschuwing zwart op wit. Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat niemand die leest, maar hetgene dat jij wilt zal ook niet worden gelezen. Ik ben het volkomen eens met UC dus.

KXStream player

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Het staat niet in elk topic en als het er staat, dan staat het er meestal redelijk vrijblijvend. En nee, dat ging ik niet zeggen, want als het in een topic/FAQ/reglement zou staan, dan zou je er naar kunnen linken en dat werkt (in mijn beleving) toch beter dan te wijzen naar een waarschuwinkje (die er dus niet altijd staat) :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:13
+1 voor Hahn's idee

Lijkt mij inderdaad ook goed in elke TS van verzameltopic dit "regeltje" te hebben, en dan niet zo vrijblijvend inderdaad. Dat voorkomt in iedergeval discussies over wel of geen commentaar geven. Al is over het algemeen een subtiele hint vaak wel voldoende om men commentaar te doen geven, maar zoals een paar dagen terug liep het haast op een enorme discussie uit, dan zou het handig zijn om een regeltje te hebben om naar te verwijzen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Als jullie de overige topics aangeven waarin dit probleem heerst zet ik wel neer dat commentaar op je voorganger gewenst is. We gaan het dus zeker niet verplichten.

Mocht iemand nou consequent geen commentaar geven horen we het graag, dan zullen we die persoon aan spreken.
Als er iemand die vrij nieuw is een keertje geen commentaar geeft is dat wat ons betreft geen probleem.

KXStream player

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Foto's zijn vanaf nu op 800 pixels (breedte) weer te geven op het forum. Dit is tevens 1 van de te kiezen resoluties op Flickr dus maak hier gebruik van mensen!

Edit: werkt voor foto's, tekst is wel nog 640 pixels breed.

Moby wijzigde deze reactie 16-07-2013 16:56 (25%)

KXStream player

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:13
WWOW ! Goed nieuws ! :) denk dat velen er erg blij mee zijn dat het nu 800 kan :) hulde !

• wsrdam
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-12-2014
Meteen maar toegepast :)
Komt de foto's vaak wel ten goede!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even proberen met een vrij random foto van ruim 5 jaar geleden.

Het zou errug handig zijn als er van grotere foto's ook meteen een 'thumbnail' gemaakt zou worden op die grootte van 800 pixels breed.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik las een aantal posts terug iets over verveling bij de moderatoren. Nu staat er nog een locked topic met iets van "hotshots" is dat stilletjes een beetje doodgebloed? Hebben we niet langer het talent? Of gaat dit tzt weer terugkomen. Misschien dat ik er overheen kijk maar ik zag eigenlijk alleen dingen tot 2011 staan.
Verder hulde voor de 800 pixel breedte!

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Hahn

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Als je weer kan zien na je facepalm staat hier eventueel de rest: Topicreeks: Hotshots

KXStream player

• FRGert
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-01 18:31
Beste Tweakers,

Ik ben een leek in het kiezen van een camera, maar wil graag een camera kopen. Dit iets voor mee naar duin voor de hond te fotograferen of mee naar strand. We hebben nu een standaard camera (Canon, maar weet even niet welk type) maar vind bepaalde foto's hiervan niet echt duidelijk en mooi. Daarom wil ik dus een spiegelreflex camera aanschaffen.

Maar omdat ik geen expert hierin ben vraag ik om jullie kennis en ervaring met mij te delen (mits dit mogelijk is). Zelf zou ik namelijk de eerste die ik tegen kom al gelijk kopen. Het budget die ik ervoor beschikbaar stel is ± 400 euro.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mvg,

FRGert

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Neem eens een kijkje in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 zou ik zeggen :)

Dit feedback topic is bedoeld voor commentaar op de opzet en moderatie van dit forum, niet voor inhoudelijke discussie en vragen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FRGert
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-01 18:31
quote:
Orion84 schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:02:
Neem eens een kijkje in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 zou ik zeggen :)

Dit feedback topic is bedoeld voor commentaar op de opzet en moderatie van dit forum, niet voor inhoudelijke discussie en vragen :)
Aha, bedankt! ik zou me post even doorkrassen.

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 16-09-2016

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik heb nog een tip als 'vrijdagtopic': Wat is de/je lens met de mooiste bokeh?
en dan met 'creamy' voorbeeld foto's

मकालु

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

En verder is er vast nog wel wat te verzinnen rond bloopers / gemiste / verprutste shots

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-02 22:56
Bij show- en testcases met foto's die op flickr staan, zou het handig zijn als de foto's in flickr samen in een set staan, zodat je er binnen flickr doorheen kunt bladeren. Misschien kan er een aanbeveling om zo'n set te maken in Het F&V beleid worden gezet. Die aanbeveling zou dan ook moeten gelden bij gebruik van andere image-hosters die overlappende sets of albums ondersteunen.

flickr

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:12

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Universal Creations schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:49:
[...]

Gooi je vraag anders even in het feedback topic, dan kunnen we er over discussiëren, want er zijn wel meer mensen die zoiets graag zouden zien.
Bij deze dan :

Grote maar vooral nuttige topics, zoals :

[Discussie] Geheugenkaartjes en kaartlezers
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Het grote Macro Hardware-topic
Het video-dSLR hardware topic
Centraal Fototas Topic - Deeltje 4
HighDefinition Videocameras - Deel 2
Alternatieve objectieven
Het grote filter topic
Welke schouderriem / draagriem voor je camera
Het statieven topic

... en nog een paar die ik eventueel vergeten ben : Kunnen jullie dit soort topics niet als Sticky markeren ?? Anders zakken ze veel te ver weg en kan niemand ze meer vinden, omdat hij/zij niet weet dat het topic bestaat en dat is best jammer :'(

Of iets van een Scheidingslijn toepassen eventueel ? Een apart Sub-Forum zou ook eventueel kunnen denk ik, maar dan zou je de Canon/Fuji/Nikon/Sony/Pentax/enz... topics ook daarin moeten/kunnen gooien denk ik ?!

Anyway... dit moet beter kunnen dus graag een oplossing, zodat alles beter vindbaar is voor nieuwe users :)

Dit is naar aanleiding van : nero355 in "[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6"

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• Universal Creations
Subforum gaat hem niet worden. Over de andere ideeën gaan we overleggen binnen de crew.

Zeiss 21mm f/2.8

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

Nomad

Admin, F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Maar mochten users zelf een idee hebben wat een werkbare oplossing is, dan horen we het ook graag. Sticky/stucky's zijn dat niet, dan zou de gehele eerste pagina die zichtbaar is niet anders dan sticky's zijn....en dat kan de bedoeling niet zijn.

Ik zie nog het meeste heil in een starters/ " getting started" topic, waar we in een verhaaltje de beginner op weg helpen naar onze topics, beginners informatie en nuttige stukjes. Maar dat kost tijd, moet bijgehouden worden etc en dus zou het helemaal fijn zijn als een user (of enkele users) zoiets zou willen oppakken. Wij willen dan uiteraard wel helpen.

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zo'n "getting started" topic is er in feite toch al in de vorm van de FAQ? Dat lijkt me een prima plek om dergelijke nuttige topics in op te nemen.

Of het nu direct gelezen wordt door de doelgroep is dan nog maar de vraag natuurlijk, maar als iemand er een keer naar wil linken (categorie: hadden we hier niet een groot topic over?), dan hoef je in elk geval niet helemaal terug te gaan spitten om dat topic te vinden.

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Admin, F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
jawel maar de faq is meer een encyclopedie waarin je op kan zoeken en niet een verhaaltje die je rond leid als het ware.

• marceltuit
  • Laatst online: 15:33

marceltuit

Testende fotografeur

Waar staat die FAQ dan? Ik zie hem niet, of zie ik hem over het hoofd?

Bovendien gok ik dat de meesten een FAQ associëren met de werking van een forum (zoals bijv. hoe je in moet loggen, moet posten etc); en niet zozeer waar ze iets kunnen vinden.

Misschien 1 sticky topic per subforum met 'interessante links'?

Dus in hardware met links naar canon/nikon/filters topics etc
In workflow links naar bijv. lightroom topic
In media links naar landschap/dieren/architectuur topics

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 02:12

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
marceltuit schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:55:
Dat is een goeie... zou zweren dat die er vroeger was, maar nu nergens te vinden :?
/EDIT : LOL! Vergeten dat ze tegenwoordig inderdaad rechtsboven staan sinds de nieuwe layout :$
quote:
Bovendien gok ik dat de meesten een FAQ associëren met de werking van een forum (zoals bijv. hoe je in moet loggen, moet posten etc); en niet zozeer waar ze iets kunnen vinden.

Dus in hardware met links naar canon/nikon/filters topics etc
In workflow links naar bijv. lightroom topic
In media links naar landschap/dieren/architectuur topics
Dat lijkt me wel een goed plan ook al zou het dan handmatig moeten worden bijgehouden, maar dat lijkt me een kleine moeite zodra er een nieuw deeltje van een topic wordt aangemaakt :)

nero355 wijzigde deze reactie 09-03-2014 01:56 (5%)

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
marceltuit schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:55:
Rechtsboven, samen met het beleid naast de "nieuw topic" knop.
quote:
Mwa, er staat duidelijk "fotografie FAQ", niet "forum FAQ" (die laatste hebben we ook, maar dat is 1 centrale voor heel GoT).
quote:
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik was toen ik mijn suggestie postte ook nog even in de veronderstelling dat de FAQ als sticky bovenaan stond zoals vroeger, maar dat is tegenwoordig niet meer zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Momenteel zijn er te veel losse topics die in een aankoopadvies topic zouden kunnen. Het compact camera en dSLR/ILC topic zouden sticky gemaakt kunnen worden zodat newbies er niet overheen kunnen kijken. Verder zouden beide kunnen beginnen met de tag [Aankoopadvies] zodat het duidelijker is dan men daarin moet kijken voor een advies vraag.

[Aankoopadvies] Compactcamera

Vb: Camera voor backpacken in Nieuw-Zeeland
Een nuttig topic met een hoop informatie wat prima in het aankoopadvies topic past. Vervolgens gaan andere gebruikers hun vraag in dat topic stellen terwijl dat niet de juiste plaats is. Ook is de informatie minder snel terug te vinden voor andere gebruikers als ze wel gaan kijken in het aankoopadvies topic.

....911....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Ik snap je punten, maar tweakers vindt verzameltopics geen groot voordeel hebben boven kleine individuele topics. De vindbaarheid via zoekmachines is met individuele topics groter en een stukje persoonlijke aandacht in losse topics is voor veel users ook wel fijn.

Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:29

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

Vooral dat laatste, geen last van mensen die je topic kapen of met "de zelfde" vraag komen. Het is een forum, hoewel verzameltopics handig zijn is het heel normaal dat er losse topics zijn :)

Alleen maar refereren naar de verzameltopics wat je nu hebt gedaan in een aantal topics is handig maar niet de enige oplossing :)

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sytsuuh
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-12-2017
Doe dan gewoon één sticky met als titel 'handige topics voor info over hardware' en zet daar alle links in - problem solved ;)

Ik vind trouwens ook (zie bovenstaande reacties) dat de FAQ niet genoeg opvalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 19-02 22:54

PowerUp

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Een wildgroei aan sticky topics schiet wat mij betreft zijn doel voorbij, maar eentje met daarin de links naar de rest zou wel kunnen werken. Een aantal meer 'exotische' aankoop topics verlies je nu snel uit het oog.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

Daarvoor heb je bookmarks toch? :)

www.maartendeboer.net

• Sytsuuh
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-12-2017
Het is meer bedoeld voor (nieuwe) mensen die niet weten dat die topics er zijn. ;)

• Hahn
Sow hé, das een mooie foto (hotshot)!

Dit is al enige tijd een sticky topic, maar de laatste update is van ruim 3 jaar geleden. Misschien is het een idee om 't te updaten, of anders gewoon de sticky weg te halen? :P

• Nordlys
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het topic net een nieuwe lik verf gegeven. Bedankt voor het melden!

• Exphy
  • Laatst online: 16:04
Ik zag net dat er in nieuwe fotoapperatuurtopic dat er werd gesproken van een schermcalibartietopic. Ik vroeg mij af of deze er al is. Met een snelle search vond ik niets. Ik ben net begonnen met het calibreren van mijn schermen en zocht wel een plek om ervaringen uit te kunnen wisselen. Indien het topic er nog niet is wil ik wel een opzet maken, maar erg veel kennis heb ik er nog niet over.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Universal Creations
Momenteel is er nog niets, zover ik weet althans. Dus als je een start wil maken... altijd fijn.

Zeiss 21mm f/2.8

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Admin, F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Algemeen, wat is de mening van het reilen en zeilen in F&V ? En jullie mening over het team dat F&V onderhoud (mods en admin)

Er is absoluut geen reden waarom ik dit nu vraag en ook geen binnenkort komende aanpassingen. Maar het is goed om af en toe de spiegel voor te houden en te kijken naar jezelf en je forum...dus dat doe ik bij deze....alleen zonder spiegel maar met jullie :)

• Woutoud
  • Laatst online: 00:17

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het team dat de boel hier onderhoudt heb ik eigenlijk niets op aan te merken. :)

Binnen het subforum gaat het sowieso wel aardig goed volgens mij. De focus ligt af en toe erg op gear, maar dat krijg je met een techforum en is niet per se fout of zo. Af en toe lopen discussie wat scheef doordat mensen hier en daar wat fouten maken op het gebied van logica of soms een beetje te veel hun merkvoorkeur laten doorschijnen, maar ook dat is niet van een belachelijk niveau wat mij betreft.

Al met al :thumbsup: :P

Woutoud.com

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-02 21:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eigenlijk wel prima, kom nooit iets tekort en vind ook niet dat de mods overdreven streng zijn, kortom qua onderhoud van het forum prima. Verder betreft logica en merkvoorkeur, het is een discussie dus dat kan prima rechtgetrokken worden, daarnaast weet je van je "eigen" merk het meest dus kan je daar de meeste info over geven maar zo heeft iedereen een "eigen" merk en is het toch in balans.

Kortom niks op aan te merken, vind het een gezellig hoekje hier.

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-02 20:33
*pssst*, moet er niet nog een [verzamel] hot shots 2014 komen? :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Nordlys
  • Niet online
Klopt, maar Q4 2014 moet eerst nog komen :p

• inquestos
Hoezo?
Hotshots Q4 2013 werd ook 18 dagen láter gepost dan [Verzamel] Je eigen 3 hotshots van 2013

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Nordlys
  • Niet online
Ah... ik snap 'em nu, het gaat om je eigen hotshots :+ Thanks, die gaan we meteen plaatsen!

edit, done: [Verzamel] Je eigen 3 hotshots van 2014

Nordlys wijzigde deze reactie 05-01-2015 22:32 (30%)

• inquestos
Ja, inderdaad het topic om heel bescheiden je eigen foto's op te hemelen. Thx :)

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-02 20:13
Ter info: De link in het roze infoblok van het fotoapparatuuraanbiedingen-topic werkt niet...

Zie ook deze Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie">handleiding veilig online winkelen voor meer info.

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
ChicaneBT schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 17:33:
Momenteel zijn er te veel losse topics die in een aankoopadvies topic zouden kunnen. Het compact camera en dSLR/ILC topic zouden sticky gemaakt kunnen worden zodat newbies er niet overheen kunnen kijken. Verder zouden beide kunnen beginnen met de tag [Aankoopadvies] zodat het duidelijker is dan men daarin moet kijken voor een advies vraag.

[Aankoopadvies] Compactcamera

Vb: Camera voor backpacken in Nieuw-Zeeland
Een nuttig topic met een hoop informatie wat prima in het aankoopadvies topic past. Vervolgens gaan andere gebruikers hun vraag in dat topic stellen terwijl dat niet de juiste plaats is. Ook is de informatie minder snel terug te vinden voor andere gebruikers als ze wel gaan kijken in het aankoopadvies topic.
Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Vind dat er de laatste tijd heel erg veel kleine, persoonlijke aankoopadviestopics worden aangemaakt. Die zijn ongetwijfeld nuttig voor de TS en andere bezoekers, maar het worden er onderhand zo veel dat ze de grotere topics wat onzichtbaar maken. Die aankoopadvies-tag wordt niet gebruikt, waardoor het overzicht een beetje kwijt raakt. Naar mijn mening is F&V Hardware daardoor een stuk onoverzichtelijker dan pakweg een jaar geleden.

Hoe staan jullie tegenover een apart aankoopadvies-subforum waar alle persoonlijke topics in ondergebracht kunnen worden? Daar zou je evt. ook de algemene instaptopics in kunnen plaatsen. Zo worden de topics wellicht ook wat beter door terug te vinden voor mensen die de zoekfunctie van Tweakers niet (correct) gebruiken :)

tobiasvs wijzigde deze reactie 05-03-2015 23:18 (4%)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Admin, F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
quote:
tobiasvs schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Vind dat er de laatste tijd heel erg veel kleine, persoonlijke aankoopadviestopics worden aangemaakt. Die zijn ongetwijfeld nuttig voor de TS en andere bezoekers, maar het worden er onderhand zo veel dat ze de grotere topics wat onzichtbaar maken. Die aankoopadvies-tag wordt niet gebruikt, waardoor het overzicht een beetje kwijt raakt. Naar mijn mening is F&V Hardware daardoor een stuk onoverzichtelijker dan pakweg een jaar geleden.

Hoe staan jullie tegenover een apart aankoopadvies-subforum waar alle persoonlijke topics in ondergebracht kunnen worden? Daar zou je evt. ook de algemene instaptopics in kunnen plaatsen. Zo worden de topics wellicht ook wat beter door terug te vinden voor mensen die de zoekfunctie van Tweakers niet (correct) gebruiken :)
Aankoopadvies subforums zijn fijn voor de regulars. Je kan ze vrij makkelijk scheiden van de rest. Dat is meteen het voor en het nadeel. Ik zie een significante afname in de hoeveelheid hulp die geboden wordt in dusdanige topics wanneer ze in aparte fora staan. En ik ben zelf uiteraard ook een regular en hoef die topics ook niet altijd te zien, maar ik weet ook dat ik nu sneller geneigd ben een antwoord te geven, dan wanneer ze in een apart forum staan.
Dus om de nieuwelingen toch goed te helpen op het forum ben ik zeker niet voor nog een apart forum, daarentegen moeten we de wildgroei uiteraard wel beperken/voorkomen. Maak dus zeker een TR aan wanneer je denkt dat een TS aan het helpdesken is. Want dat zorgt ook voor irritatie en die kunnen we goed bestrijden :)

• Exphy
4Br0k3n3rr0r in "Het grote analoog topic"

Ik begrijp dat het forum niet bedoeld is om dingen te verhandelen, maar analoog spul zeker dingen als film en (ik neem aan) lightseals die kan je gewoon niet echt verhandelen via V&A en imho is het niet altijd even netjes om iemand een DM te sturen als ze aangeven iets over te hebben.

IMHO zou, wanneer het om zulke specifieke dingen gaat, wel moeten kunnen.

Nu weet ik dus niet of ik hem een DM kan sturen omdat hij nog seal heeft liggen thuis.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Je kunt hem een DM sturen om dat te vragen toch? Ik zou niet weten wat daar op tegen is. :)

We moeten ergens een grens trekken en Tweakers heeft een zeer competent V&A-systeem, daarom willen we geen V&A op het forum zien.
Ik zien geen reden om analoge spullen daar voor uit te zonderen.

Woutoud wijzigde deze reactie 14-05-2015 13:06 (70%)

Woutoud.com

• Exphy
quote:
Woutoud schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:03:
Je kunt hem een DM sturen om dat te vragen toch? Ik zou niet weten wat daar op tegen is. :)

We moeten ergens een grens trekken en Tweakers heeft een zeer competent V&A-systeem, daarom willen we geen V&A op het forum zien.
Ik zien geen reden om analoge spullen daar voor uit te zonderen.
Het ging mij echt om de niche spullen, dus geen lenzen/camera's/filters, maar echt enkel de dingen die zeer specifiek voor analoge technieken worden gebruikt en dan natuurlijk enkel wanneer het past in het gesprek van het moment. Niet dat mensen random dingen gaan aanbieden.

Ik begrijp dat er ergens een grens moet worden getrokken, had alleen gehoopt dat er mogelijk iets soepeler mee kon worden omgegaan, maar dat zou inderdaad ook gewoon over de DM kunnen gaan.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ten gevolge van een discussie in [verzamel] het grote bespreek hier andermans foto's topic, heb ik even kort onderzoek gedaan naar herpublicatie op internet.
Arnoud Engelfriet zegt daar het volgende over:
quote:
[....]

Maak je echter géén reproductie van het werk, dan is het inderdaad legaal om dit te herpubliceren elders op internet. Dit is waarom embedden en framen legaal is: je maakt dan geen kopie maar verwijst op een handige manier naar het werk. Weliswaar wek je de illusie dat het werk gekopieerd is in je eigen site, maar technisch komt de afbeelding of tekst niet van jou dus reproduceer jij deze niet.

[....]

Woutoud wijzigde deze reactie 10-06-2015 13:56 (8%)

Woutoud.com

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-02 22:22
quote:
Woutoud schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:56:
Ten gevolge van een discussie in [verzamel] het grote bespreek hier andermans foto's topic, heb ik even kort onderzoek gedaan naar herpublicatie op internet.
Arnoud Engelfriet zegt daar het volgende over:

[...]
Oké Wout, lijkt me hout te snijden en mijn vragen in het oorspronkelijke topic te beantwoorden.
Het blijkt dus een kwestie te zijn van "handig" verwijzen naar het werk. Hierbij (in het geval van de door mij vermeende herpublicatie) valt het wel op, dat je op de originele link een boodschap krijgt, bij <rechtermuisknop>: "Hey, this photo is © Lars van de Goor". In het betreffende topic is die boodschap ("handig"?) verdwenen.
Nu maar hopen dat posters van nieuwe foto's in het betreffende topic net zo "handig" zijn, waardoor het blijkbaar geen herpublicatie is, anders heeft Tweakers.net er misschien toch een probleem bij...

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

quote:
Toff schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:31:
[...]

Oké Wout, lijkt me hout te snijden en mijn vragen in het oorspronkelijke topic te beantwoorden.
Het blijkt dus een kwestie te zijn van "handig" verwijzen naar het werk. Hierbij (in het geval van de door mij vermeende herpublicatie) valt het wel op, dat je op de originele link een boodschap krijgt, bij <rechtermuisknop>: "Hey, this photo is © Lars van de Goor". In het betreffende topic is die boodschap ("handig"?) verdwenen.
Nu maar hopen dat posters van nieuwe foto's in het betreffende topic net zo "handig" zijn, waardoor het blijkbaar geen herpublicatie is, anders heeft Tweakers.net er misschien toch een probleem bij...
Dat is met javascript gedaan en dus met het embedden niet "handig" en expres weg gelaten ofzo.

www.maartendeboer.net

• Barrycade
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Het is vakantietijd en das te merken de een na de ander komt met vragen als " ik heb een compact maar wil meer."

Kunnen we niet een FAQ maken met een aantal plussen en missen van dSLRs, ILC's en de premium compact's?

• Universal Creations
Dat is op zich wel een aardig idee. Maar wie is "we"? Ik wil daar best wel wat tijd in stoppen, daar niet van.

Zeiss 21mm f/2.8

• Barrycade
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

De karma kampioenen van de verschillende onderwerpen wellicht :p?

Maar zonder gekheid;
In de volgende post van mij mist wellicht nog verwijzingen naar de betreffende topics en wat opmaak maar dan is er al een magere basis. Barrycade in "Aankoopadvies camera"

Ik wil daar best aan meewerken, maar ben bv totaal niet thuis in de compacts.

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 12:48
Zulke FAQ's zijn er al, maar het probleem is dat ze niet gelezen worden of niet voldoende zijn. Men wilt toch nog individueel advies.

Ik denk dat het beter is om de individuele aankoopadvies-topics te verbieden wanneer het net zo goed in het algemene topic past. 99% van de uiteindelijke aankoopadviezen had men prima zelf kunnen bedenken door even de laatste 4 pagina's van het algemene aankoopadvies-topic door te lezen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Universal Creations
quote:
link0007 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:22:
Ik denk dat het beter is om de individuele aankoopadvies-topics te verbieden wanneer het net zo goed in het algemene topic past. 99% van de uiteindelijke aankoopadviezen had men prima zelf kunnen bedenken door even de laatste 4 pagina's van het algemene aankoopadvies-topic door te lezen.
Everything is already on the internet....
Het is nog altijd de bedoeling van ons forum om elkaar te helpen, ook al moet je meerdere keren hetzelfde bandje afdraaien. En soms blijven users hier hangen en leren ze van alles wat wij hun vertellen en helpen ze in de toekomst weer anderen. En soms bedanken de geholpen users ons (of niet...) en zien we ze nooit meer terug. Natuurlijk letten we er ook op dat users wel enige inzet vertonen, dat doen jullie met TR's en dat doen wij natuurlijk ook.
Wat betreft de aanwezige FAQ's: sommige zijn tijdloos, anderen zijn weer toe aan een update. Dus vind ik het wel een goed idee om toch weer eens wat tijd te stoppen in een FAQ. Want een up to date FAQ zal over het algemeen meer users helpen dan eentje die hopeloos verouderd is.

Zeiss 21mm f/2.8

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-02 23:31
quote:
Toff schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Je kan er wel om lachen, maar wat hier gebeurt is geen linken. De foto's (overigens van 500px.com, niet van Flickr) worden hier daadwerkelijk weergegeven en dat is "herpublicatie", AFAIK. Die content mag je wel bekijken, maar dat maakt het nog geen "publiek beschikbare content", in de zin dat je die zomaar op je eigen of wat voor site ook zou mogen gebruiken, zonder toestemming.
Dat mag van het hof van justitie https://www.boek9.nl/item...vjeu-svensson-v-retriever.

" Plaatsing hyperlink is mededeling aan publiek: beschikbaarstelling aan onbepaald en vrij groot aantal ontvangers. Geen mededeling aan een nieuw publiek wanneer hyperlinks rechtstreeks toegang geven tot oorspronkelijke website; gebruikers te beschouwen als onderdeel van het publiek van de oorspronkelijke mededeling. Ligt niet anders indien indruk wordt gewekt dat de werken getoond worden op de verwijzende website. Mededeling aan een nieuw publiek, wanneer hyperlink gebruikers in staat stelt om toegangsbeperkende maatregelen op oorspronkelijke website te omzeilen. Geen ruimere uitleg “mededeling aan publiek” door lidstaten toegestaan."

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-02 22:22
quote:
Het gaat hier niet om een link, maar om het daadwerkelijk afbeelden van de betreffende foto's, zo was mijn betoog. Echter, zo bleek uit bovenstaande discussie, is hier blijkbaar sprake van een z.g. "handigheidje", waardoor er geen sprake van herpublicatie zou zijn. Daarmee is de discussie wel klaar, lijkt mij.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:34
Geen idee of ik dit topic hiervoor mag misbruiken, maar de Pricewatch heeft zojuist nieuwe fliteropties en specifiacties gekregen voor compact-, systeem- en spiegelreflex camera's en voor lenzen :).
quote:
Glaanie schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:24:
Na onderzoek over wat haalbaar is (bij voorkeur koppelbaar met Icecat en goed vindbaar bij de fabrikant), is uiteindelijk het volgende lijstje eruit gekomen.

Compact/spiegel/systeemcamera's
  • Weathersealed (als specwaarde Weer onder Stevigheid)
  • GPS (Ja / Nee / Optioneel / Smartphone)
  • Bluetooth (Nee / 2.1 / 3.0 / 4.0 / 4.1 / 4.2)
  • Intervalometer (Ja / Nee)
  • Touchscreentechniek (versch. technieken)
  • Langste sluitertijd (x sec)
  • Kortste sluitertijd (1/n sec)
  • Video codec (h.264 / h.265)
Spiegel/systeemcamera's
  • Zoeker (Electronisch/Optisch)
  • Zoeker vergroting (n x)
Cameralenzen
  • Aantal diafragma bladen (n)
  • Minimale focus afstand (n m)
De specificaties zijn per direct beschikbaar en via de koppeling met Icecat zal deze de komende weken/maanden vanzelf worden bijgevuld. Uiteraard staat het vrij om ons meldpunt te vullen ;)

De opties die je mist tov je oorspronkelijke lijst, zijn voornamelijk weggevallen omdat ze slecht te vinden waren. De rest spreekt allemaal voor zich denk ik :) Mochten er toch vragen zijn, hoor ik het graag.
Er kan nu dus op een stuk meer gefilterd en vergeleken worden, waar ik zelf in ieder geval erg blij mee ben :).
Hier het oorspronkelijke topic.

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:49

Glaanie

Product Content Medewerker

All your content belong to us

quote:
Balance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:00:
Geen idee of ik dit topic hiervoor mag misbruiken, maar de Pricewatch heeft zojuist nieuwe fliteropties en specifiacties gekregen voor compact-, systeem- en spiegelreflex camera's en voor lenzen :).

[...]

Er kan nu dus op een stuk meer gefilterd en vergeleken worden, waar ik zelf in ieder geval erg blij mee ben :).
Hier het oorspronkelijke topic.
Kleine nuancering: Filteropties zijn niet beschikbaar/incompleet zolang de specificaties niet zijn ingevuld. Het kan een paar weken duren voor er voldoende is ingevuld voor goed werkende filters. Tot die tijd is het uiteraard mogelijk om zelf verbetervoorstellen door te geven via het meldpunt ;)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Is er geen lijst te genereren met producten met incomplete specs? Dan kunnen fanatiekelingen gericht specs gaan aanvullen. Vaak zie je pas dat iets mist als je na filteren een resultaat niet tegen komt wat je wel had verwacht.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Universal Creations
Als je gaat zoeken naar incomplete specs is het aanvullen hiervan een kleine moeite. Tenminste, zo heb ik dit ook een aantal keer gedaan in het verleden. Ik zag dat de specs niet klopten of niet compleet waren en gaf meteen de juiste gegevens door.

Zeiss 21mm f/2.8

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Ja zo deed ik het ook, maar dan kom ik er pas achter als ik filter op een 'spec' en dan resultaten niet zie terugkomen die ik wel verwacht. Daarom zou het handig kunnen zijn als je gemakkelijk kunt zien welke spec nog open staat voor bepaalde producten.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Fiber
Bij de meeste andere hardware onderwerpen op GoT is er naast het gewone forum met ervaringen en algemene vragen en problemen etc. ook een apart Aankoop Advies Forum. Is het niet een goed idee om dat bij bij fotografie ook in te voeren...?

Dan hernoemen we bijvoorbeeld Het grote Nikon F mount objectieven-topic v2015 tot 'Nikon F... ervaringen' topic en mogen alle op aankoop advies gerichte vragen in het nieuw te maken Foto en Video Aankoop Advies Forum (oid...)

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Wat is daar volgens jou het voordeel van?

Woutoud.com

• Fiber
Zelfde voordeel als bij alle andere hardware onderwerpen. Alle aankoop adviezen netjes bij elkaar en de gewone topics blijven 'schoner'.

Vergelijk:
Complete Systemen & Laptops
Laptop Aankoopadvies

Ik had ook het idee dat toen dat ingevoerd werd het de bedoeling was om die indeling forum-breed in te voeren.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Wat mij betreft is het delen van ervaringen een van de beste bronnen van aankoopadvies, waarmee het logisch is beide te vatten binnen één topic per merk. Ik voorzie dan ook vooral een onnodige segregatie en veel overlap bij twee losse subfora voor ervaringen en aankoopadvies.
Ik hoor echter graag hoe anderen er over denken. :)

Woutoud.com

• Universal Creations
Maar.... dergelijke hoofdgroepen worden veel drukker bezocht dan FVH. Hier is de "vervuiling" ook een stuk minder.

Zeiss 21mm f/2.8

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

dippert

Is het een idee om een overzicht van alle verzameltopics als sticky o.i.d. te hebben? Het valt mij vaak op dat ik een wat ouder verzameltopic tegen kom en denk " nog, was die er ook nog?".
Kunnen mensen makkelijker het juiste topic vinden. :)

• Universal Creations
Sticky's zijn niet overzichtelijk, want dan heb je straks eerst 30 sticky topics bovenaan staan en dan moet je gaan zoek naar de actieve topics. Mensen kunnen ook gewoon de search gebruiken (FVM specifiek ook).

Zeiss 21mm f/2.8

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:03
Of een sticky met daarin linkjes naar de diverse (veel gebruikte) topics.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*