Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een schouderband / nekstrap / camera riem voor mijn Pentax K10d. Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cametaauctions.com/ebay/tamrac/N-25/images/N-25_black_02.jpg

Heb al gezocht hier en op Google, maar overal zijn er OF hele simpele zonder beetje zachte voering OF met een quick connect (zoon snel afkoppeling zoals hierboven). Net dat wat ik niet zoek, ik wil een zachte, dikke band en geen snelkoppelingen ivm het snel jatten van mn camera. Iemand met zoiets of weet waar ik het kan kopen? Let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 11:22

Milo.

klik

Optech heeft wel comfortabel spul.

edit:
Deze heeft wel zo een snelkoppeling waarover je het hebt. Echter een 'normale' strap snij of knip je ook zo stuk mocht je het willen.

[ Voor 67% gewijzigd door Milo. op 15-06-2009 23:25 ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
met een tie-wrap maak je die snelkoppelingen wel vast :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 11:30

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Ik heb zelf een Optech. Bevalt erg goed, zachter dan de standaard draagriem en een betere verdeling van het gewicht.
Wat betreft de snelkoppeling, het is niet zo dat je deze snel los krijgt om de camera te jatten. Als je snel de camera wil jatten moet je net als bij een gewone draagriem de hele draagriem meenemen of doorsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

Definitely een OpTech pro strap. Heb er zelf ook zo een :+

Handig aan de quick connects: ik kan hem aan mijn camera klikken, maar meestal zit ie aan mijn kleine cameratas (lowepro toploader 65aw), en met een extra connector setje kan die tas ook weer voorop mijn backpack. Ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 15:02

DeFeCt

je wéét toch

Is het met die pro straps nog wel mogelijk om de strap om je hand te wikkelen... ze lijken me daar eigenlijk iets te dik voor?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

DeFeCt schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:25:
Is het met die pro straps nog wel mogelijk om de strap om je hand te wikkelen... ze lijken me daar eigenlijk iets te dik voor?
Om je hand wikkelen wordt niks, daar is de strap te breed voor, en het materiaal is ook niet geschikt.
Mijn body heeft een grip, en dus een handstrap. Veel comfortabeler dan een neckstrap om je hand.

Die gebruik ik eigenlijk altijd, en de optech strap zit dan aan de fototas. Voor mij zijn de quick releases dus echt ideaal, want de strap zit alleen in uitzonderlijke situaties op de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Kijk ook eens naar de R-strap, ik ben er erg blij mee! Heel erg comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
K, dank voor de adviezen. R-strap lijkt me niks, ondersteboven en zoon ding onder de camera vastschroeven zie ik niet zitten. Als iedereen quick connect sluitingen heeft moet ik me er misschien maar overheen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kan ook even naar een UpStrap kijken. Die heb ik zelf ook, en voor dragen over schouder is het ideaal. Om nek iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:20:
K, dank voor de adviezen. R-strap lijkt me niks, ondersteboven en zoon ding onder de camera vastschroeven zie ik niet zitten. Als iedereen quick connect sluitingen heeft moet ik me er misschien maar overheen zetten...
Wat is er zo erg aan ondersteboven hangen dan? Daarbij hem je hem heel snel schietklaar. Verder vastschroeven, wat is daar zo erg aan? Je klikt hem binnen 1 seconde los.

Het is je eigen mening natuurlijk, maar ben wel erg benieuwd naar je onderbouwing. Smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sOid schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:22:
Je kan ook even naar een UpStrap kijken. Die heb ik zelf ook, en voor dragen over schouder is het ideaal. Om nek iets minder.
Lijkt me inderdaad goed voor enkel over de schouder, maar tijdens wandelen heb ik de camera om mijn nek + schouder, dus dan lijkt deze niet zo geschikt.
Ik zoek dus eentje die lekker zit voor enkel schouder, maar ook voor nek+schouder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
J3roen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:31:
[...]

Wat is er zo erg aan ondersteboven hangen dan? Daarbij hem je hem heel snel schietklaar. Verder vastschroeven, wat is daar zo erg aan? Je klikt hem binnen 1 seconde los.

Het is je eigen mening natuurlijk, maar ben wel erg benieuwd naar je onderbouwing. Smaken verschillen :)
Nou, 1 ik vind het er niet zo fraai uitzien dat ding zo bungelend...2 als er iets onderop geschroefd zit ligt ie niet meer recht/stabiel op tafel... 3 enkel schouder dragen is moeilijker zo op de plaatjes te zien :)

Edit. punt 4 : zie hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 05:01
J3roen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:31:
[...]

Camera hangt op je rug en je klikt 'm binnen 1 seconde los.... Handig voor de snelle dief lijkt mij ?
Kan het fout hebben hoor maar lijkt mij niet zo veilig in een menigte.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Lijkt me inderdaad goed voor enkel over de schouder, maar tijdens wandelen heb ik de camera om mijn nek + schouder, dus dan lijkt deze niet zo geschikt.
Ik zoek dus eentje die lekker zit voor enkel schouder, maar ook voor nek+schouder :>
Nouja, ik gebruik hem ook wel om m'n nek hoor. Zit op zich nog best prettig (beetje massagegevoel).
Maar als je 'm echt veel om je nek draagt dan zou ik wel een andere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 12:22
R-strap zonder twijfel. Heb em zelf, en het werkt fantastisch!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, na uuuuren zoeken en lezen... Lucht pockets, veringsysteem, geen snelkoppelingen.

http://www.skoobadesign.c...amera-binocular-strap-39/

Afbeeldingslocatie: http://www.skoobadesign.com/images/products/39_image.main_camstrap_red.jpg

Lijkt me chill :) 12 euro. Iemand ervaring met dit ding?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 16-06-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Het kan aan mij ligeen, ik vraag me alleen af of dat wel lekker in je nek hangt? die losse nopjes zeg maar. 'Snijdt' dat niet enorm door de wrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Ik heb ook even voor je gezocht en kwam een Crumpler tegen. Lijkt mij erg comfortabel en deze heeft geen quick release. Helaas schreeuwt hij wel ontzettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Wobcat schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:45:
[...]

Camera hangt op je rug en je klikt 'm binnen 1 seconde los.... Handig voor de snelle dief lijkt mij ?
Kan het fout hebben hoor maar lijkt mij niet zo veilig in een menigte.
Uhm.. Een scherp mesje met een reguliere strap is dat niet voldoende? Dat gaat een stuk sneller nog dan het losklikken. Je moet namelijk eerst de borg losdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1. Dat mesje e.d. moet de dief ook nog eens bij zich hebben. Het gaat om het zien van een kliksysteem. Een openstaande deur nodigt ook meer uit om even snel naar binnen te gaan dan een deur die dicht is. Als een kwaadwillig persoon zoiets ziet denk hij, hey, niet eens een mesje nodig!?

2. Die Crumpler is iid erg schreeuwerig :+ Zeker als ik er een Pentax aan hang :P

3. Die nopjes lijken me vrij comfortabel, van zacht materiaal gevuld met lucht, dus... Alleen ik zie net "het" nadeel, ding weegt bijna 260 gram. Zou mijn totale package 2kg+ wegen...hmm

Ik neig nu weer naar een Optech EZ Comfort, Fashion Strap Bino, of iets in die richting (deze hebben iig geen snelkoppelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 05:01
J3roen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:02:
[...]
Uhm.. Een scherp mesje met een reguliere strap is dat niet voldoende? Dat gaat een stuk sneller nog dan het losklikken. Je moet namelijk eerst de borg losdraaien.
Camera aan een reguliere strap hangt niet op m'n rug maar voor me, op mijn borst/buik... Dan kan men wel de strap doorsnijden maar denk dat ik dat wel door heb, als m'n camera op de grond valt :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Wobcat schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:06:
[...]

Camera aan een reguliere strap hangt niet op m'n rug maar voor me, op mijn borst/buik... Dan kan men wel de strap doorsnijden maar denk dat ik dat wel door heb, als m'n camera op de grond valt :)
Zeggen al die toeristen ook wiens tas word gejat door het handvat/hengsel door te snijden en weg was de dief.... :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed... De Optech EZ Comfort en Fashion Strap Bino en Super Classic Bino zijn de kandidaten. Echter de Bino versie kan ik nergens vinden en de Super Classic al helemaal niet, dus het wordt een Ez Comfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Om nog maar eens een suggestie te doen: http://www.blackrapid.com/
Deze lijkt me bij bijvoorbeeld trouwreportages erg relaxed.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Het is me jaren geleden in Parijs bijna overkomen. Drukke metro, ik voel wat raars tegen m'n schoudertas en draai 'm voor m'n lichaam. Stap de metro uit, doe 2 stappen en de tas pleurt op de grond. Schouderriem was bijna helemaal door en de laatste draadjes begaven 't.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:42:
2. Die Crumpler is iid erg schreeuwerig :+ Zeker als ik er een Pentax aan hang :P
Sorry, had niet gelezen dat je er een Pentax aan wilt hangen.

Ik heb nog de Kata voor je gevonden. (volgens mij nog niet genoemd)
Er zitten wel snelkoppelingen aan, maar volgens mij zijn het wel hele stevige. Een dikke band en ruimte voor je CF cards.

Ik snap trouwens niet waarom je geen quick release wilt. Als ik een andere strap zou halen dan neem ik er juist 1 die het wel heeft zodat ik wat meer bewegingsvrijheid heb in sommige siutaties. Soms zit die band gewoon in de weg en heb ik echt voldoende aan me handstrap.
Maar ik vind de bijgeleverde canon band juist heel erg fijn dus ik denk niet dat ik hem ga vervangen. Tenzij er een identieke canon band komt met quickrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

sapphire schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:33:
[...]

Zeggen al die toeristen ook wiens tas word gejat door het handvat/hengsel door te snijden en weg was de dief.... :X
Lol.. Precies ook mijn punt Sapphire :) Daarbij kun je met de R-strap ook de camera VOOR je dragen. Het hoeft niet op je kont. Tot zover mijn r-strap reklame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Goed topic, ik zit ook al een tijdje te denken aan een andere strap voor mn 40D aangezien de standaard strap nogal irritant zit.
Op ebay.com vind ik een Op/Tech Pro strap al voor 17 euro inclusief verzenden daarvoor wil ik het wel eens proberen.
In het quick release zie ik verder geen nadelen die mij ervan weerhouden deze strap te gebruiken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306688

Hoi,
Ik zit ook te denken aan de Op/tech Pro strap, twijfel alleen tussen de loop en de gewone versie. De loop versie vind ik een mooiere oplossing alleen de vraag is of dat deze door de ogen van mijn body past. Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met een Sony A200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Heb zo'n Op/Tech gehad, maar die veren een beetje en daar kon ik niet tegen. Steeds had ik in gedachten dat die strap het begaf bij het over de schouder dragen. Met door druk publiek heen lopen blijft mijn cam nog wel eens haken en dan was het net elastiek. Wat ik wel fijn vond wat de quick release zodat ik een heel klein strapje kon maken voor in de studio. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 00:14

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DeFeCt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:45:
Om nog maar eens een suggestie te doen: http://www.blackrapid.com/
Deze lijkt me bij bijvoorbeeld trouwreportages erg relaxed.
+1. Erg tevreden over m'n r-strap. Zou alleen willen dat die nieuwe connectors - die er een stuk steviger uitzien - al bij mijn exemplaar zaten :( vind het wat prijzig om die los weer te kopen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 07:16
Anoniem: 306688 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:49:
Hoi,
Ik zit ook te denken aan de Op/tech Pro strap, twijfel alleen tussen de loop en de gewone versie. De loop versie vind ik een mooiere oplossing alleen de vraag is of dat deze door de ogen van mijn body past. Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met een Sony A200?
Niet direct een antwoord op jouw vraag, maar ik ging voor de gewone versie omdat de oculairkap en de remote van m'n 450D op de strap bevestigd kan worden zoals bij de originele strap. Weet niet of dit bij Sony ook van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net mijn camera nog is bekeken, maar denk ook niet dat het gaat passen. Daarom zojuist de gewone versie gekocht via Ebay voor € 17,- incl. verzendkosten. Die zal sowieso passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Acolyte57 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:09:
[...]
+1. Erg tevreden over m'n r-strap. Zou alleen willen dat die nieuwe connectors - die er een stuk steviger uitzien - al bij mijn exemplaar zaten :( vind het wat prijzig om die los weer te kopen.
We will always try to make it as easy as possible for R-Strap owners to upgrade their straps to current standards
Wie weet hebben ze een mooie upgrade policy? ...Welke strap heb je precies?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:20:
Ik heb ook even voor je gezocht en kwam een Crumpler tegen. Lijkt mij erg comfortabel en deze heeft geen quick release. Helaas schreeuwt hij wel ontzettend.
Die wil ik! Kan alleen niet vinden waar 'ie nou te koop is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen. Probeer het hier eens. Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Acolyte57 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:09:
[...]

Ja daar kan ik me iets bij voorstellen maaaaaar, als je een mailtje stuurt naar california sunbounce (de distributeur in europa) dan krijg je hem volgens mij gratis toegestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

J3roen schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:08:
Ja daar kan ik me iets bij voorstellen maaaaaar, als je een mailtje stuurt naar california sunbounce (de distributeur in europa) dan krijg je hem volgens mij gratis toegestuurt.
Ah, dat wist ik niet. Ook als je 'm uit Amerika gehaald hebt? Ik wist namelijk uberhaupt niet dat er een Europese distro was...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306688 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Net mijn camera nog is bekeken, maar denk ook niet dat het gaat passen. Daarom zojuist de gewone versie gekocht via Ebay voor € 17,- incl. verzendkosten. Die zal sowieso passen.
En vandaag al binnen, zeer snel dus... echt een stuk beter dan de standaard Sony band, veel comfortabeler. Blij dat ik niet voor de loop versie ben gegaan, de standaard versie past net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05 19:59
Ik ben geïnteresseerd in de R-Strap. Maar vroeg me nog iets af. Werkt dit ook lekker als je ook een schoudertas om hebt hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anoniem: 287184 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:13:
[...]
Ik heb nog de Kata voor je gevonden. (volgens mij nog niet genoemd)
Er zitten wel snelkoppelingen aan, maar volgens mij zijn het wel hele stevige. Een dikke band en ruimte voor je CF cards.
Ik heb die Kata strap (zat extragratis bij mijn Kata rugzak). Heerlijke soepele strap. De metalen quickrelease is sowieso steviger dan de regulier quick release van plastic die je op de meeste ziet. De houders voor CF-cards (of andere kleine attributen) is handig, maar niet schokkend.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Die kata strap, is die ook nog een beetje om je pols te wikkelen? Ik zoek ook een strap met quick release en die om je pols te wikkelen is. Hij hoeft/moet niet padded te wezen want hij hangt bijna nooit om mijn nek. Eigenlijk zoek ik dus een erg simpele strap. Zijn er straps die je om kan bouwen tot een strap voor om je pols heen in plaats van de hele strap om je pols wikkelen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 13:00

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mobyrick schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:03:
Die kata strap, is die ook nog een beetje om je pols te wikkelen? Ik zoek ook een strap met quick release en die om je pols te wikkelen is. Hij hoeft/moet niet padded te wezen want hij hangt bijna nooit om mijn nek. Eigenlijk zoek ik dus een erg simpele strap. Zijn er straps die je om kan bouwen tot een strap voor om je pols heen in plaats van de hele strap om je pols wikkelen?
Ik denk dat die Kata nekstrap voor je pols te dik is en wordt. Van TechOp heeft overigens ook universele straps voor om je hand.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mobyrick schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:03:
Dan moet je kijken naar een handstrap. Dat is dan toch het fijnste.
Er zijn ook handstraps op de markt die niet aan de grip moeten maar aan het schroefdraad voor je statief of grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb 2 Op/Tech Pro straps besteld bij Duracom Supply.
Ik was in totaal $40,70 (koers op dat moment €30,01) kwijt en dit was zelfs iets goedkoper dan de Ebay store van Duracom ($42,45) welke al erg goed koop was.

Alleen hebben ze de straps naar een verkeerd adres gestuurt |:(
Nu moet ik dus nog even wachten voor ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb dinsdag maar een R-strap besteld. Leek me voor mij het beste. Is alleen nog niet verstuurd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Extreme smell schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:51:
Ik heb dinsdag maar een R-strap besteld. Leek me voor mij het beste. Is alleen nog niet verstuurd. :/
offtopic:
excuus voor offtopic, maar mag ik vragen waar je jouwn r-strap besteld hebt, en is het een rs4? ik vind niks anders dan rs1 of 2 en maar net 2 winkels, verder alleen reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
ah dus daar hebben hun, hun eigen verkoop verstopt :9 thanks.
nu afwachten op een R-Strap RS4 :)

Heb ook de andere overwogen die genoemd werden.
Nu zocht ikzelf naar een riem die om je nek diagonaal in je zij hangt.
Dus sommige vielen af omdat ze of op je schouder alleen hingen, (wilt nog wel eens afzakken)
of om je nek op je buik, wat ik zelf irritant vind. Of de riem zelf wat te kort was en de camera meer tussen je zij en je arm hangt. Dus eens zien wat blackrapid biedt.

[ Voor 9% gewijzigd door Taurnil op 22-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Taurnil schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:47:
ah dus daar hebben hun, hun eigen verkoop verstopt :9 thanks.
nu afwachten op een R-Strap RS4 :)

Heb ook de andere overwogen die genoemd werden.
Nu zocht ikzelf naar een riem die om je nek diagonaal in je zij hangt.
Dus sommige vielen af omdat ze of op je schouder alleen hingen, (wilt nog wel eens afzakken)
of om je nek op je buik, wat ik zelf irritant vind. Of de riem zelf wat te kort was en de camera meer tussen je zij en je arm hangt. Dus eens zien wat blackrapid biedt.
Ik zocht precies hetzelfde, en dan mocht de camera niet met de lens van me afsteken, want dan sla ik met mijn arm tegen de lens. Dit leek me het best, en kan gewoon bevestigd worden aan mijn Manfrotto quick-release plate. Wacht nog al ruim een week tot hij verzonden wordt. Er staat In Stock maar maandag had ik een email gestuurd en hij zei dat hij dinsdag (gister) weer binnen zou krijgen. Hoop maar dat hij deze week nog verzonden wordt, dan kan ik hem over 2 weken meenemen naar Normandië :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
Extreme smell schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:53:
[...]

Ik zocht precies hetzelfde, en dan mocht de camera niet met de lens van me afsteken, want dan sla ik met mijn arm tegen de lens. Dit leek me het best, en kan gewoon bevestigd worden aan mijn Manfrotto quick-release plate. Wacht nog al ruim een week tot hij verzonden wordt. Er staat In Stock maar maandag had ik een email gestuurd en hij zei dat hij dinsdag (gister) weer binnen zou krijgen. Hoop maar dat hij deze week nog verzonden wordt, dan kan ik hem over 2 weken meenemen naar Normandië :D
Ik wacht ook al een week alleen om um verzonden te krijgen :/
steeds USPS pagina controlleren, al 1 week lang staat er alleen: electronic shipping info. (dat ze dus iets gaan ontvangen om te versturen) ma nog niks verzonden... toch ma eens een mail sturen maybe.

vind het best jammer dat eht toch moeilijk is om een fatsoendelijke schouderriem te vinden. BR lijkt me nog het proffesioneelste. quick release lijkt me fijn voor als je werkt met een statief. ma als ik iets met quick release zou pakken, zoek ik me wel iets met staal, en geen plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb mn Op/Tech's binnen en ik moet zeggen wat een verademing.
Ze zijn wel iets kleiner dan ik had verwacht maar zitten zoveel beter dan de standaard straps.
Mn 40D strap was erg snel zweterig en irritant in mn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 23:15
Ik had op Ebay een no-name handstrap besteld voor mijn 400D. Probleem ermee was dat ik met mijn wijsvinger niet meer aan de ontspanknop kon. 8)7 .
Toen heb ik de strap er maar afgehaald maar het onderste gedeelte wel aan de camera gelaten. Aan de lussen van dat stuk heb ik mijn originele nekstrap gehangen.

Nu hangt mijn toestel dus ook steeds ondersteboven wat echt super werkt. Geen nekstrap die steeds weer voor je viewfinder hangt, altijd klaar om te schieten.
Poorman's R-Strap dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Taurnil schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:45:
[...]

Ik wacht ook al een week alleen om um verzonden te krijgen :/
steeds USPS pagina controlleren, al 1 week lang staat er alleen: electronic shipping info. (dat ze dus iets gaan ontvangen om te versturen) ma nog niks verzonden... toch ma eens een mail sturen maybe.

vind het best jammer dat eht toch moeilijk is om een fatsoendelijke schouderriem te vinden. BR lijkt me nog het proffesioneelste. quick release lijkt me fijn voor als je werkt met een statief. ma als ik iets met quick release zou pakken, zoek ik me wel iets met staal, en geen plastic.
Heb jij een Trackingcode gehad dan?
Ik had vorige week een email gestuurd waar hij bleef. Ik had een paar dagen ervoor een email gehad dat hij dinsdag weer op voorraad zou zijn. Ik kreeg vrijdag dan ook een reactie op mijn email dat hij dinsdag was verstuurd, maar nooit een trackingcode gehad.
Het zal mij benieuwen, en als ik hem niet voor mijn vakantie binnen heb dan storten ze het geld maar terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
addictive schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:01:
[...]

Die wil ik! Kan alleen niet vinden waar 'ie nou te koop is :/
Ik vind hem ook te gek, ik denk dat het e-bay moet worden. Heb het idee dat het een nieuw artikel is...

e-bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Laatst online: 04-05 21:22
Extreme smell schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:18:
[...]

Heb jij een Trackingcode gehad dan?
Ik had vorige week een email gestuurd waar hij bleef. Ik had een paar dagen ervoor een email gehad dat hij dinsdag weer op voorraad zou zijn. Ik kreeg vrijdag dan ook een reactie op mijn email dat hij dinsdag was verstuurd, maar nooit een trackingcode gehad.
Het zal mij benieuwen, en als ik hem niet voor mijn vakantie binnen heb dan storten ze het geld maar terug :(
California Sunbounce (voorheen de europese dealer van R-Strap) had er tot voor kort zo'n 1500 (zei ie, was vast overdreven maar goed) op backorder staan. Al wekenlang. Sunbounce is er inmiddels zo zat van dat ze zelf een alternatief hebben gemaakt, en die is inmiddels gewoon leverbaar. Verzendkosten bij Sunbounce zijn 11 euro, ding is nog 10 euro goedkoper dan de R-Strap ook. Eventueel kun je 'm ook bij Calumet bestellen, die hebben 'm op voorraad maar op de site heet het nog de R-Strap, en is ie nog de oude prijs. Bij bestellen zeggen ze dat hij is vervangen, en dat ze aannemen dat je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Joor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:31:
[...]

Ik vind hem ook te gek, ik denk dat het e-bay moet worden. Heb het idee dat het een nieuw artikel is...

e-bay
Blijf hem tof vinden.. zie ook:
http://www.crumplerbags.c...ustry-Disgrace-ID02A.html
Amazon.com heeft hem zag ik toen ik op Google zocht op Crumpler Industry Disgrace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Even een schopje. Ik ben ook op zoek naar een nekstrap, en dan iets zoals de blackrapid's die hier worden genoemd. Weet iemand of andere merken ook zulke dingen voeren? Was eigenlijk niet van plan 50+ euro hieraan uit te geven. Maar als het niet anders kan, so be it :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 09:22
Voor iedereen die een Blackrapid DR-1 heeft of geinteresseerd is:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5212/5400856748_b098580924.jpg

Ik ben erg blij met de strap, maar door alle uitstekende en loshangende delen blijf ik achter mijn kleding hangen.
Eerste stap: verwijder de twee gespen voor de JOEY MODS (tasjes voor je telefoon die los verkocht worden) door het stiksel te verwijderen. (Tip: gebruik een torn mesje)
Tweede stap: verwijder de strap die over de borst loopt. Dit kan je doen door de gesp door te snijden zoals op de foto. Je kan de strap dan later weer terug plaatsen, of je kan de strap gebruiken zoals de BRAD als je de halve DR-1 gebruikt.

Ter vergelijking nog even het 'before' plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5175416728_74b651315a.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door vandijk op 30-01-2011 14:59 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135995

Ik kwam deze site laatst tegen Lu.ma. Heeft twee soorten schouderriemen: Loop en LoopIt voor grotere en kleinere camera's. Geen idee hoe fijn dit zit/werkt, maar is wel een verfrissend andere benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 22:59
Ik heb zelf de eerste generatie Luma Loop: zit erg comfortabel en is minder bulky dan de Black Rapid RS-straps. Niet onbelangrijk is het ook minder flashy, wanneer je over straat loopt hebben mensen het vaak niet eens door dat je een camera draagt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedankt voor de tips over de Lu.ma Loop! Ziet er interessant uit, zometeen maar even reviews lezen en winkels vinden die deze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Die R-strap RS4 klinkt mij als muziek, iammer genoeg zit er niet wat staaldraad in verwerkt.
Dan had het voor mij de perfecte strap geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:31
Dan kan je wel nog kijken naar de Sun-Snipers, die hebben dat er wel in verwerkt. ((Pro Steel + Bear bijvoorbeeld)

Sun Sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkipZ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:58:
Dan kan je wel nog kijken naar de Sun-Snipers, die hebben dat er wel in verwerkt. ((Pro Steel + Bear bijvoorbeeld)

Sun Sniper
Ik heb er zo'n een en ik vind het systeem echter super werken, ben alleen wat minder tevreden met dat ding wat over je schouder zit. Zijn er toevallig websites waar je die gewoon los kan kopen? Ik wil iets van een lederen of een rubberen schouderpad, en niet een of ander gevoerd ding. Dat vind ik namelijk toch wat minder zitten.

Dit ding wil ik dus vervangen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4151/4994015110_111898341e.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-02-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Anoniem: 135995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:27:
Ik kwam deze site laatst tegen Lu.ma. Heeft twee soorten schouderriemen: Loop en LoopIt voor grotere en kleinere camera's. Geen idee hoe fijn dit zit/werkt, maar is wel een verfrissend andere benadering.
Ben erg benieuwd naar hoe mensen de ophanging van de luma vinden, heb er zelf namelijk ook wel interesse in. De RS is erg goed maar is door de bulky ophanging in de statiefschroef erg onhandig bij bv inpakken in een krappe cameratas, terwijl de luma een reguliere ophanghoek van de camera gebruikt. Anderzijds lijkt de RS me daardoor veel 'veiliger' opgehangen voor een zware dSLR met lens, bv... iemand anders al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkipZ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:58:

Sun Sniper
Bedankt voor de link!
Van de week eens een order plaatsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 293046 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:30:
[...]

Bedankt voor de link!
Van de week eens een order plaatsen ;).
Idem hier, de standaard strap vind ik maar driewerf niets. En aangezien ik hem toch al aan m'n schouder heb bungelen (om m'n nek moet ik hem niet, ben geen toerist :P) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Ik heb zelf ook een Sun Sniper, zonder staaldraad. Ik vind het uberrelaxed dat als je de camera pakt de strap zelf niet verschuift.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hoewel ik nooit een strap gebruik, moet ik zeggen dat die sun sniper me wel handig lijkt.
Maar ik vind het een beetje een eng idee om de strap aan het dat schroefdraad te bevestigen. Ik merk namelijk dat mn statief plaatje redelijk snel wat losser dan normaal zit. Ik zou het risico niet willen lopen dat mn camera eraf valt door zoiets, zit daar geen beveiliging op ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scirocco schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:12:
Hoewel ik nooit een strap gebruik, moet ik zeggen dat die sun sniper me wel handig lijkt.
Maar ik vind het een beetje een eng idee om de strap aan het dat schroefdraad te bevestigen. Ik merk namelijk dat mn statief plaatje redelijk snel wat losser dan normaal zit. Ik zou het risico niet willen lopen dat mn camera eraf valt door zoiets, zit daar geen beveiliging op ofso?
Strak draaien + rubberen ring zorgt ervoor dat het niet zomaar losschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Ik gebruik de Domke Gripper strap en dan de smalle 1" versie zoals op onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1352/1259107856_adab745b00.jpg

Mijn camera hangt hier met grip en 70-200 mee om de schouder en de strap zit om de nek als ik ergens sta waar ik bang ben dat de handel uit mijn handen kan worden getikt (volle concert pit).

Die grote straps irriteren me bij het fotograferen, het liefst heb ik geen strap, maar in een foto pit vind ik het toch te eng om zonder te werken. In de strap zit een rubberen strip geweven zodat dat strap niet van je schouder glijdt. Net zoals bij de bekende Domke tassen. :)

Edit: je hebt ze trouwens ook met swivel, zodat je de strap makkelijk los kan "klikken".

[ Voor 6% gewijzigd door Joepv op 01-02-2011 22:45 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een you-tube filmpje over de R strap maakte die kerel de schroef eerst nat.
Daardoor zou, als het water opdroogt, de schroef veel vaster zitten.

Ik denk dat je er een soort vacuum effect mee bereikt.
Daarnaast eens in de zoveel tijd gewoon even checken, kwestie van vertrouwen kweken in je materiaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 12:58

thalyric

God

JT schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:30:
Ik heb zelf ook een Sun Sniper, zonder staaldraad. Ik vind het uberrelaxed dat als je de camera pakt de strap zelf niet verschuift.
inderdaad ... maat van me heeft de pro, is ook wel nice. ik zelf die normale ... maar zijn echt handige straps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Aah een schouderriem... Daar ben ik ook naar op zoek. De Nikon strap heb ik volgens mij nooit gebruikt. In plaats daarvan, heb ik een OpTech Proloop strap gekocht. Een flinke verbetering, maar zeker niet ideaal. Deze strap voelt prettiger aan in je nek, dat is een ding wat zeker is. Wat ik alleen jammer vind, is dat je niet makkelijk bij je camera komt, als je de strap als een schoudertas draagt (strap over je hoofd, band op je schouder en camera tegen de zijkant van je buik/heup). Elke keer dat je de camera pakt, moet eerst je elleboog door de strap, daarna je arm en dan moet je de camera positioneren. Erg jammer, want dit is veruit de meest comfortable manier om met deze strap rond te lopen met de camera.

Laten hangen op m'n borst levert nekpijn op (Camera+grip+flitser+lens van 0,5-2kg). Dat is dus geen optie. Vandaar dat ik toen voor een Nikon AH-4 handstrap ben gegaan. Zoveel praktischer als een strap: aangezien je camera niet uit je hand valt, als je je arm laat zakken. Nadeel ligt voor de hand: de hele dag rondlopen met een combinatie als hierboven genoemd, is niet prettig.

Het ziet er dus naar uit, dan ik ook aan zo'n Luma loop, R-strap of Sunsniper moet geloven. Hierover heb ik een aantal vragen: hoe gedragen deze straps zich met een flitser op de camera? Is het dan niet zo dat je bij elke stap het gevoel krijgt alsof iemand je een 'hook' geeft op je nieren? Zelf kom ik uit bij de R-Strap Sport, aangezien deze de 'brad' ingebouwd heeft. Waar ik ook benieuwd naar ben, is of je je camera makkelijk kan loskoppelen. Het komt regelmatig voor dat anderen foto's maken met mijn camera. Dat gaat prima icm een handstrap, maar steeds de schroef losmaken, erop hijgen om vast te maken en dan weer los te maken, zodat ik m'n camera kan afgeven, is een beetje te veel van het goede.

Uiteindelijk komt het erop neer dat ik op zoek ben naar een oplossing, waarbij m'n camera langs mijn zij of mijn heup hangt als ik deze niet gebruik (in balans, en niet dat ik bij elke stap tikken krijg van m'n camera) en dat ik er makkelijk bij kan, waarbij ik de camera makkelijk geven aan een ander. Verder is het ook wel fijn als er een metaaldraad inzit (is dit niet erg oncomfortabel btw??), aangezien ik binnenkort ook oorden ga bezoeken waar je je camera onvrijwillig mag afstaan.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wilmundo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
Waar ik ook benieuwd naar ben, is of je je camera makkelijk kan loskoppelen.
Correct me if i'm wrong! Zowel de sniper als de R-strap hebben een musketonhaak met een schroefdraad borging.
Ik denk dat je de camera in 10 seconden los van de strap hebt, als het al niet sneller is.

edit:
You tube filmpje met een demonstratie (in het duits).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 02-02-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor diegene die de Crumpler Industry Disgrace willen bestellen: deze vindt je in geen enkele winkel in Nederland (voor zover ik heb kunnen proberen) en wordt alleen in de USA verhandeld. Op ebay kwam ik hem wel tegen, en voor € 27,66 incl. verzenden kun je hem hier bestellen: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=360340113678 (duurt wel 1-2 weken).

Wanneer ik hem binnen heb plaats ik wel een korte review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

wilmundo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:21:
Is het dan niet zo dat je bij elke stap het gevoel krijgt alsof iemand je een 'hook' geeft op je nieren?
Ik vind een 350d + 17-85 IS USM + 430 flitser prima comfortabel op een R-Strap zodra je 'm goed afgesteld hebt. Flitser hangt ook naar beneden bij een R-strap (schroef zit in statiefpunt) dus krijg je sowieso niet in je nieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

Die Sun sniper steel is interessant. :) Ik draag mijn camera altijd als een draagtas. Die staaldraad is ook wel fijn. Ik heb nu een Optech. Die veert nogal, waardoor mijn camera nogal tegen mijn lichaam bonkt. Ik heb ook liever een strap die verstelbaar is in lengte. Ik zal er alleen aan moeten wennen aan de pin er onder. Al maakt het niet uit. Ik gebruik mijn statief weinig. Bij mijn telelens zet ik mijn monopod op de statiefgondel. Dan kan de Sun Sniper op de camera. Binnenkort maar eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:13:
[...]

Ik heb er zo'n een en ik vind het systeem echter super werken, ben alleen wat minder tevreden met dat ding wat over je schouder zit. Zijn er toevallig websites waar je die gewoon los kan kopen? Ik wil iets van een lederen of een rubberen schouderpad, en niet een of ander gevoerd ding. Dat vind ik namelijk toch wat minder zitten.

Dit ding wil ik dus vervangen:
[afbeelding]
Iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 09:22
Als je een Manfrotto rc2 snelkoppeling gebruikt, dan kan je daar een vervangende schroef voor kopen die speciaal aangepast is voor veilig gebruik met de r-strap, q-strap, sun sniper etc.

http://www.blackrapid.com/product/hardware/fr-t1/

[ Voor 4% gewijzigd door vandijk op 03-02-2011 10:31 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 15:32
jvdgeest schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:33:
Voor diegene die de Crumpler Industry Disgrace willen bestellen: deze vindt je in geen enkele winkel in Nederland (voor zover ik heb kunnen proberen) en wordt alleen in de USA verhandeld. Op ebay kwam ik hem wel tegen, en voor € 27,66 incl. verzenden kun je hem hier bestellen: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=360340113678 (duurt wel 1-2 weken).

Wanneer ik hem binnen heb plaats ik wel een korte review :)
De Crumpler Singapore Sling lijkt er erg veel op en kost in NL ongeveer hetzelfde, heb je wel snelkoppelingen.
Ik ben er zelf erg tevreden mee op mijn 40d, zwabbert niet en je kunt hem de hele dag dragen. Alleen als het erg warm is plakt het zweet onder de nekband, maar dat gebeurt bij andere straps ook.

YouTube: "Singapore Sling" - New Camera Strap from Crumpler

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Die luma oplossing lijkt me wel het ideaalst, zelf heb mn optech pro ook ongeveer zo bevestigd. Met name bij het wisselen van portret naar landscape stand kan een riem vervelend zijn. De andere oplossingen met zo een pen aan de onderkant vind ik onhandig bij het portetstand gebruik icm met grip dan.
Naja Verder lijkt dat orginele ophangringetje het wel te houden, zwaardere lens, flitser.. nog nooit problemen mee gehad, gebruik de combie voor ruim een half jaar zo.. werkt wat mij betreft lekker icm een handstrap
(ik hang het ding alleen over mn schouder als een tas, niet helemaal overdwars)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2h660kp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2enqqkz.jpg
slechte oldskool nokia pics hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@Pino: thanks voor de tip. Ik heb nu de andere al besteld, maar dat zag er ook zeker uit als een goed alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:24
Ik ben ook naar en oplossing aan het zoeken voor mijn D7000. Zat te kijken naar zo'n Sun Sniper, echter zit ik ook met een grip, die wil ik toch wel gebruiken. Is het veilig om hem aan 1 origineel ophangpunt van de camera te hangen (zoals Milo hierboven). Vind ik toch wel een beetje lijp uit zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik ben ontzettend tevreden met de Crumpler Industry Disgrace. Erg goede strap, je hebt nauwelijks door dat je een camera om hebt. Daarnaast veilig tegen diefstal. In Europa heb je dus de Crumpler Singapore Sling, met snelkoppeling. Voor de rest hetzelfde lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Correct me if i'm wrong! Zowel de sniper als de R-strap hebben een musketonhaak met een schroefdraad borging.
Ik denk dat je de camera in 10 seconden los van de strap hebt, als het al niet sneller is.

edit:
You tube filmpje met een demonstratie (in het duits).
Ik moet mezelf verbeteren.
De vernieuwde sun-sniper "the pro" steel & bear heeft geen haak meer.
Alleen de vernieuwde bearing. De haak is nog wel los te bestellen voor een kleine €10.

Heb de strap zojuist geleverd gekregen. Zit fijn en ziet er erg netjes uit.
Het is zeker een aanrader!
Ik vertrouw de tripod mounting socket van mijn Ebay battery grip alleen niet helemaal :p. (D5000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 21:34
Zelfde setup hier RicoN. D5000 met grip en een Sun Sniper Steel. Heeft al vaak met mijn 70-300VR en een SB600 aan die tripod mount gehangen. Zolang je er voor zorgt dat de schroef goed vast zit moet het wel gaan. Zo zwaar is die setup nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:57
Afgelopen weekend de hele dag rondgelopen in ouwehands dierenpark met een 550D met 70-300 lens aan een sun-sniper steel en dat beviel mij prima. Was erg comfortabel en snel in gebruik. Ik kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Laatst online: 10:20
Anoniem: 293046 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:01:
Ik moet mezelf verbeteren.
De vernieuwde sun-sniper "the pro" steel & bear heeft geen haak meer.
Alleen de vernieuwde bearing. De haak is nog wel los te bestellen voor een kleine €10.
Ben wel geinteresseerd, maar heb je misschien een foto van de nieuwe haak? Kan deze vernieuwing niet vinden op hun website http://www.sun-sniper.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Linkerboven foto van die 4 in het midden op jou link?
http://www.sun-sniper.com...p-the-pro-steel-bear.html

[ Voor 37% gewijzigd door Zandpad op 01-03-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 135995 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:27:
Zijn er nog medeTweakers die deze onlangs gekocht hebben ??
Van alle merken en modellen lijkt deze mij het meest interessant :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Laatst online: 10:20
Dank je! Had er volledig overheen gekeken. 8)7 Weet overigens nog niet of ik dit een echt voordeel vind. Lijkt me allemaal meer speling hebben en/of rammelen etc, terwijl ik het echte voordeel niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
kvandt schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:00:
[...]

Dank je! Had er volledig overheen gekeken. 8)7 Weet overigens nog niet of ik dit een echt voordeel vind. Lijkt me allemaal meer speling hebben en/of rammelen etc, terwijl ik het echte voordeel niet zie.
Ga je het voelen? Nee denk het niet. Ik heb de oude versie (met de lange haak dus) en ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Zijn er nog medeTweakers die deze onlangs gekocht hebben ??
Van alle merken en modellen lijkt deze mij het meest interessant :)
Ik heb de Luma Loop aangeschaft. Vond het wel wat prizig voor een draagriem. Maar ja, alles is prijzig qua fotografie. En ik ergerde me enorm aan de camera die zo om mijn nek hing.

De Luma werkt eigenlijk wonderbaarlijk goed. Geen spijt van. Nu heb ik niet de meest grote/zware camera (SLT-A55) maar ik vermoed dat het met andere camera's ook prettig aanvoelt. Het ding ziet er kwalitatief goed en degelijk uit. Is goed verstelbaar en je kunt de camera goed pakken zonder dat de band verschuift. Het lederen schouderstuk zit ook mooi in elkaar en voelt voor mij goed aan op mijn schouder. Daarnaast vind ik de strakke afwerking (helemaal zwart met aluminium sluitingen) ook mooi om te zien. Niet zo opzichtig als rondlopen met grote oranje/gele/rode/witte logo's en letters.

Al met al dik tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 13:36
Gespot bij Dealextreme, een Blackrapid RS7 namaak: http://www.dealextreme.co...or-slr-dslr-cameras-80721

Ziet er niet zo slecht uit, alleen de statiefschroef lijkt me erg filmsy.. denk niet dat ik mijn dure DSLR en spul er aan zou hangen.

edit: nog eentje, maar dan met een waarschijnlijk beter koppelstuk.

[ Voor 23% gewijzigd door Weiman op 17-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Heb er even over nagedacht, maar uiteindelijk een Luma Loop besteld. Van alle langs gekomen straps lijkt die me het beste. Kost wat, maar ik wil niet het risico hebben dat m'n camera opeens op de grond ligt. Met die Blackrapids heb je zo'n plastic quickrelease op je rug, dat lijkt me niet bepaald handig. Andere straps komen met zo'n padded schouderpad, en dat wil ik ook niet, voor het geval ik er een tas bij draag.

Verder durf ik die namaak al helemaal niet aan, omdat je bijvoorbeeld aan het metaal vrij moeilijk kan zien hoe sterk het is, totdat het plotseling een keer breekt. Dan vertrouw ik liever op spul wat zich al bewezen heeft.

Nogmaals, flink geld voor een strap, maar het lijkt me enorm handig, en ik kan mij bovendien genoeg situaties voor de geest halen waarbij ik met zo'n strap m'n camera wel mee zal slepen, en anders niet. Goed voor de foto-kwantiteit dus :)

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-05 12:38

superblaag

Mooi spul hoor!

Geen idee of het een goed topic er voor is, maar dan zullen we het wel horen.

Ik rol mijn strap ook altijd op en hou de camera dan met strap opgerold om mijn hand vast.
Als het wat langer duurt voelt het toch wat minder fijn.

Nu twijfel ik tussen twee hand-strap modellen.

Namelijk:

http://cgi.ebay.nl/Matin-...Grips&hash=item4cf6622ae2

en

http://cgi.ebay.nl/Matin-...Grips&hash=item3cb7de0816

De eerste lijkt me makkelijker effe snel vastpakken en dragen.
De tweede lijkt me steviger, maar hoe zit het met effe snel los en vast.

Beide hebben zo hun voordelen lijkt me.

Hebben jullie ervaring?

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:35
Ik ben zeer te spreken over de Sun Sniper. In portrait is hij inderdaad iets minder handig, maar qua draagcomfort zonder meer super. Er zit een soort veer in verwerkt die zorgt er voor dat je het gewicht veel minder voelt. In een mensenmassa kan je met een hand ook vrij gemakkelijk je camera achter je houden. Als je camera op je buik hangt is dat veel lastiger. Er zit wel een quickrelease op, maar dat is een soort carabiner die je dus af kan sluiten. Dat heb je wel door als daar iemand mee aan het rommelen is.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste