Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@copykat :
Beetje afhankelijk van het gebruik/voorkeur en wat je zelf prettig vindt bij kortdurig en/of langdurig dragen. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan wat breders, wat niet zo snel van je schouder afglijdt. En dat de bungelende massa wat over een breder draagvlak aan je lijf hangt/drukt.

En wat betreft een staalkabel om het doorsnijden te voorkomen c.q. lastig(er) te maken; je kunt natuurlijk ook zelf een staaldraad in je bestaande riemen invlechten.
Heb ik ook gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7849/47410819401_8db9ed2505_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7880/33535069198_8f3c370a4c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7834/40445320363_9e3d00a721_c.jpg

Ik heb kunststof gecoate staaldraad gebruikt en die met een dikke naald om en om, door de draagriemen gevlochten.

Wat betreft dat draaien/twisten; ik heb vorig jaar een nieuwe OP/TECH Pro Strap en harnas-achtig draagriem gekocht. Ze leveren ook talloze accessoires (en prettig geprijsd; zeker als je via b.v. amazon.de bestelt)

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 18-03-2019 11:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:37

sapphire

Die-hard pruts0r

@ehtweak Creatief :+

OP/Tech vond ikzelf altijd erg fijn, jaren lang ernstig misbruikt en geen centje pijn of gedoe gehad met de nekband.
En prettig geprijsd, zeker ivm. bv. Peak Design!

Enige twee punten vind ik dat het enorm lomp spul is, bij een dSLR prima maar bij een MILC is het overkill :+
En dat er groot USA op staat is niet overal even handig :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

copykat schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:16:
voordeel van die links strap set is geen "gerammel" van metaal tegen je camera body.
scheelt toch beschadigingen en zo.
Als er FF dslrs met 1kg lens aan die touwtjes kan hangen moet mijn m43set geen probleem zijn.
voor de mensen die die linkstrap gebruiken.
Is die lock met die schotel stabiel genoeg ook met de jaren gebruik?

De basis riem is opzich prima, geen leer maar niet oncomfertabel. lekker makkelijk op te frommelen in mijn camera department van de backpack.
Je camera hangt, dan rammelt er niks tegen aan. Heb nog nooit beschadigingen gehad door mijn strap of je moet er wel heel lomp mee omgaan. Die bodies waren dan wel allemaal van magnesium en niet van kunsstof. Maar ook kunsstof bodies zijn heel sterk alleen misschien iets minder krasbestendig?

Voor m43 is misschien een kleine strap wel fijner maar anders zou ik ook eens kijken naar straps van Carryspeed (zeker de slim variant). Maar misschien is dit zelfs al wel overkill, geen idee.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 20:19

copykat

Good copy isn't bad

Ventieldopje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Je camera hangt, dan rammelt er niks tegen aan. Heb nog nooit beschadigingen gehad door mijn strap of je moet er wel heel lomp mee omgaan. Die bodies waren dan wel allemaal van magnesium en niet van kunsstof. Maar ook kunsstof bodies zijn heel sterk alleen misschien iets minder krasbestendig?

Voor m43 is misschien een kleine strap wel fijner maar anders zou ik ook eens kijken naar straps van Carryspeed (zeker de slim variant). Maar misschien is dit zelfs al wel overkill, geen idee.
Met hangen niet maar bij vasthouden zit de rechter op je ruimte tussen duim en wijsvinger (heeft een naam ben ik ff kwijt) Zal vast weinig geluid maken. (vogels/dieren) en in de weg zitten geen idee.

Gezien de prijs per stuk(11,95) dus 2 nodig en van de links strap set het zelfde is maakt dat niet zo uit.

(mailtje gestuurd om te zien hoe groot de Blackrapid zijn)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:08
sapphire schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
@ehtweak Creatief :+

OP/Tech vond ikzelf altijd erg fijn, jaren lang ernstig misbruikt en geen centje pijn of gedoe gehad met de nekband.
En prettig geprijsd, zeker ivm. bv. Peak Design!

Enige twee punten vind ik dat het enorm lomp spul is, bij een dSLR prima maar bij een MILC is het overkill :+
En dat er groot USA op staat is niet overal even handig :X
Ik heb OP/Tech geprobeerd met MILC, en ik vond het vreselijk :P M’n OM-D EM10-ii zwiepte alle kanten op. Ik ben zelf ook de grootste niet, dus dat hielp ook niet mee voor het comfort.

Peak Design was wel even schrikken qua prijs, maar dat bevalt me zo goed dat ik inmiddels een kleine verzameling heb :P
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste