Welke schouderriem / draagriem voor je camera

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Bedankt voor alle zinvolle reacties :+

Heb inmiddels een BlackRapid Yeti besteld. Mijn eerste indruk: comfortabel. Eerste indruk van mijn vriendin: "Dat ziet er toch een beetje apart uit...". Right. :/

Anyway, komende vrijdag maar eens uitproberen op een bruiloft. Wel even oppassen met de slingerende bodies langs je lichaam, er heeft er zojuist al een per ongeluk het handvat van een keukenlaatje geraakt.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 09:19

quelake

PSN Quelake

Anoniem: 156876 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:10:
Afgelopen tijd rondgelopen met de BlackRapid wrist-strap. Prima ding, alleen vind ik hem persoonlijk niet heel geschikt voor urenlang gebruik. Er gaat dus een volledige strap komen, weet nog niet of dit een RS-7, Metro of een RS-Sport Slim gaat worden. Die laatste vind ik wel érg duur... :/

Inmiddels mooie oplossing gevonden voor het gebruik van statief en BlackRapid zonder te hoeven schroeven. Aangezien deze oplossing naast een schroef ook nog een scharnier heeft waar waar hij aan hangt, heb ik het bandje van de mooie Canon-band hergebruikt voor extra veiligheid. Hopelijk heb ik deze nooit nodig, maar better safe than sorry. :9

[afbeelding]
Mag ik vragen waar je dat opzet stukje hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

quelake schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:25:
[...]

Mag ik vragen waar je dat opzet stukje hebt gekocht?
Op deze website:
http://fpgear.com

Wel redelijk aan de prijs na verzendkosten en invoerrechten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik keek zojuist toevallig op de BlackRapid-site, en wat zag ik hier... Iets wat al heel lang zou moeten bestaan in mijn ogen: BlackRapid Tripod Plate, verkrijgbaar in 50 en 70mm.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/350U0d1h0217310r1f3s/blackrapid-tripod-plate-50.jpg

Fijn dat je er in ieder geval geen inbussleutel nodig hebt zoals bij die ik heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Dat zou er standaard bij moeten zitten eigenlijk..

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Biedt dit nou nog wat anders dan een gewone plaat waarin een schroefdraad zit? Want ik kan mijn strap gewoon in mijn plaat schroeven, die plaat hoeft er nooit vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkie196 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:22:
Biedt dit nou nog wat anders dan een gewone plaat waarin een schroefdraad zit? Want ik kan mijn strap gewoon in mijn plaat schroeven, die plaat hoeft er nooit vanaf.
Het voordeel is dat je niet hoeft te schroeven km te switchen van strap naar tripod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik gebruik al maanden naar volle tevredenheid een sling die ik van voor 3x niks op eBay heb gekocht.

In principe heb ik er geen issues mee, hij geeft geen krimp met een 700D + grip en lenzen van maximaal 600 gram. Ik heb nu echter een 7D2 + grip en een lens van anderhalve kilo.

De sling geeft nog steeds geen krimp, maar:
- Mijn vrouw wil ook een schouderriem (700d + kitlens)
- Ik vind het irritant dat ik moet schroeven om de camera op een tripod te kunnen zetten
- Er hangt nu serieus meer geld aan dat el cheapo eBay ding. Nu ja, el cheapo, functioneel en optisch doet hij niet onder voor de Black Rapid waar hij van gekloond is, maar dan minus het (gevaarlijke? / 1-hand?) klik-ding op de rug.

Voor "peace of mind" en het niet meer hoeven schroeven (+ ik heb meteen een sling over voor mijn vrouw :+ ) overweeg ik een "echte". Ik heb hiervoor wat producten / merken vergeleken, en de enige waar ik weinig info over kan vinden is ook meteen die het beste uit de vergelijking komt...

Black Rapid:
- Ziet er goed uit, maar ivm het klik-ding en de wens regelmatig een tripod te gebruiken moet ik dus allemaal extra's kopen (Tripod Plate + Fastenr Tripod + BUCK + evt tether kit + evt Lock Star).

Joby:
- "wazig" katrolsysteem, lijkt me ook niet lang genoeg. Geen mogelijkheid makkelijk te wisselen met tripod

Sun Sniper:
- Wederom issues met tripod, verder ziet het er wel erg ok uit. Ik zie echter enkel gewichten van 2.5 a 3 kilo, en die eerste daar zit ik zonder grip al aan, die tweede met grip. Flitser erbij == *kletter* ?

Carry Speed:
- Geniaal :) Veilige koppeling(en), arca swiss, safety strap voor dat extra beetje zekerheid... Enige nadeel: de website... In een aantal Youtube-filmpjes staat een normale fatsoenlijke website, maar wat er nu online staat is een of ander "less is more" / "everything is a tablet" / "wie wil er nu specs weten? 8)7 "-gedrocht. Erger nog, voor vragen kun je mailen met een Gmail-adres :o De gemiddelde webshop heeft bij de Carry Speed meer informatie staan dan de fabrikant zelf :X Echter, webshops spreken elkaar wel tegen. Kamera Express vindt dat er een F1 montageplaat bij de FS Pro wordt geleverd, CameraNu zegt dat het een F2 is...

Mijn hoofdvraag is dus vooral: waar vind ik betrouwbare info over Carry Speed producten? Zo lijkt het enige verschil tussen de FS Slim en de € 25 duurder FS Pro (in ieder geval bij CameraNu) te zijn dat er een € 15 kostende handstrap bij zit, maar op andere plaatsen wordt weer gesproken over dat er verschillende breedtes van het schouderstuk zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 13-01-2016 17:34 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb de FS-PRO en die heeft een breed schouderstuk:
productreview: Carry Speed FS-Pro review door Deathchant

Heb daar niks van een handstrap bij gekregen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Echt wel, je hebt (een deel ervan) zelfs op de foto staan in je review ;) Als het goed is heb je nog een stukje over als je de camera + statiefgondel aansluit, dat je (in plaats van het stukje met de "karabiner") aan het stukje met het ronde 1/4"-ding kunt klikken. Dat is de handstrap, tenminste, volgens Carry Speed dan...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:32:

Black Rapid:
- Ziet er goed uit, maar ivm het klik-ding en de wens regelmatig een tripod te gebruiken moet ik dus allemaal extra's kopen (Tripod Plate + Fastenr Tripod + BUCK + evt tether kit + evt Lock Star).
Aangezien ik alleen ervaring heb met Black Rapid, heb ik de rest even weg gelaten. Een aantal opmerkingen:

Het klopt dat je naast de strap nog een Tripod Plate nodig hebt, hier zit echter al een Fastenr bij.

De BUCK is daarnaast gemaakt voor het oude type, die je nog met 2 vingers loshaalt. Het nieuwe model is beter, bij deze moet je ook nog in het midden wat indrukken.

De Lockstar wordt standaard meegeleverd met de Full-size straps. Ik had in eerste instantie alleen Wrist strap, hier zat we geen bij.

Wat er overblijft nog is de tetherkit. Deze heb ik sinds van de week ook, maar weet nog niet of ik een hele grote fan van ben. Het vastmaken is een beetje een priegelwerk, maar wellicht dat dit in de loop van tijd beter gaat... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Paul schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:25:
Echt wel, je hebt (een deel ervan) zelfs op de foto staan in je review ;) Als het goed is heb je nog een stukje over als je de camera + statiefgondel aansluit, dat je (in plaats van het stukje met de "karabiner") aan het stukje met het ronde 1/4"-ding kunt klikken. Dat is de handstrap, tenminste, volgens Carry Speed dan...
Lijkt mij nou niet zo comfortabel ;) Het stukje is officieel bedoeld om te verbinden met de statiefgondel zodat het geheel ook stevig en comfortabel zit met grote zware lenzen. Ze hebben wel gewoon een losse handstrap te koop welke je overigens in dat zelfde stukje klikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/pictures/1349170274_397/carry-speed-cs103-uni-handstrap.jpgCarry Speed CS103 Uni Handstrap @ Cameranu.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 14-01-2016 02:52 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ventieldopje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:52:
Lijkt mij nou niet zo comfortabel ;) Het stukje is officieel bedoeld om te verbinden met de statiefgondel zodat het geheel ook stevig en comfortabel zit met grote zware lenzen.
Dat is 1/3e van die kit ja, nog een derde is het stukje met de karabiner (bovenste op je foto), en het laatste deel is precies wat jij omschrijft: een losse handstrap welke je in dat eerste stukje klikt :?

Deatchchant heeft in zijn review een foto van de doos staan, midden links op die doos staat precies dezelfde foto als jij plaatst, vlak onder de tekst "FREE uni strap included". Vandaar dat ik er vanuit ga a) dat die erbij zit en b) dat Deathchant hem ook heeft :P

Wendy van CameraNu laat hem in de productvideo van de FS Pro ook zien:
YouTube: Carry Speed FS-PRO C036 Sling Strap

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Toch nog maar eens in de doos kijken dan, heeft blijkbaar zo weinig indruk gemaakt ;) maar mijn camera aan een hands trap lijkt me dan ook geen pretje.

Het ging er mij dan ook om dat ik mij niet kan herinneren dat ik dat laatste stukje ook heb ;)

Maar goed ik heb hem dan ook al wel een stuk langer dan DC. Misschien heeft hij een andere kit.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Misschien niet het goede topic, maar ik kan geen beter topic bedenken. Ik ben op zoek naar een polsriem voor mijn camera (Fujifilm X-T10). Ik heb momenteel de meegeleverde nekband, maar die gebruik ik altijd om mijn pols gewikkeld, dus vind een polsband wel een nuttige accessoire.

Ben op zoek naar iets dat niet teveel kost, maar toch een beetje een retro look heeft om te matchen met mijn camera. Wat ik tot nu toe heb gevonden was allemaal veel te duur. Wil eigenlijk niet meer dan twee tientjes uitgeven. (nou vooruit, voor iets echt moois mag 25 ook nog wel.)

Heeft iemand een suggestie voor mij?

Centraal Fototas Topic - Deeltje 4 -> hier :>

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 04-07-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Al gezocht op Ebay? Heb zelf geen linkje, maar zag onlangs een leren polsband van een vriend van me voor zijn A6000. Zag er prachtig uit en heeft slechts enkele dollars gekost.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 00:25
Ik zou even kijken of je je budget wilt oprekken voor een Gordy strap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb inmiddels wat op Amazon gevonden. Had met eBay toch zo mijn twijfels over de kwaliteit. Als een polsband het niet houdt is het namelijk niet alleen de kapotte polsband waar je van baalt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 09:11
Ik ga de Sling: Magnetic Camera strap proberen dat nu nog de laatste dagen op Kickstarter zit. Ben in ieder geval gewonnen voor het potienteel...

https://www.kickstarter.c...p-holder-by?ref=user_menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik wil eindelijk eens een fatsoenlijke camerariem aan gaan schaffen, omdat ik de standaard canon riemen een beetje zat word. Te kort, het bungelt aan je nek en constant in de hand dragen tijdens het wandelen word ik ook inmiddels zat. Daarom zit ik specifiek even te zoeken naar een riem die schuin over je lijf loopt (over linkerschouder en dan camera rechts op de heup). Los om de nek heb ik geen zin in, en rechts op de schouder slingert te veel en hangt te los.

Nou zit ik even wat rond te kijken, en ik moet bekennen dat ik het lastiger vind dan gedacht. Zo heb ik een aantal 'eisen' aan de riem:

*Moet bruikbaar zijn met (zware!) rugzak om... en dan bedoel ik met bruikbaar dat ik de camera niet los moet koppelen als ik hem wil gebruiken :)
*Ik zie dat blijkbaar een heleboel van dit soort riemen gebruik maken van het schroefgat voor het statief. Aangezien ik ook nogal vaak een statief gebruik, moet dit wel een beetje makkelijk samengaan. Het liefst zoek ik dus een riem waar ik geen snelkoppelingplaten hoef te verwisselen. wat je namelijk constant verwisselt kan je dus ook sneller kwijtraken en/of vergeten :X

Ik heb nu onder andere de carryspeed FS-PRO en de Peak design Slide gezien, en die lijken iig beiden aan punt 2 te voldoen, omdat ze beiden arcaswiss compatible plaatjes gebruiken en dat doet mijn sirui statiefje ook :)

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe het met punt 1 zit: zijn de riemen nog wel fatsoenlijk bruikbaar met zware rugzak om, of is de camera nog wel naar het gezicht te brengen om een foto te maken terwijl hij op de heup hangt met een rugzak om?

Of raden jullie een andere aan?

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Die kogel aan het plaatje is me op een gegeven moment gaan storen. Past niet goed in tas en zit in de weg bij een 70-200. Plus je kunt em niet strak aantrekken waardoor de camera soms bengelt.
Ik heb de Slide gekocht en zo'n Peak Design capture clip die ik aan mijn rugzakhendel heb geklemd. Dan kan ik tijdens het klimmen/wandelen mijn camera daarin klikken. Wanneer ik dat niet wil, laat ik em gewoon zoals jij beschrijft rechts naast me hangen (links over de schouder) en kan ik em ook nog strakker aantrekken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 00:25
Ik heb ook de hele peak design catalogus leeggekocht. Het hele systeem werkt erg prettig en met name de mogelijke combinaties zorgen dat je alles steeds makkelijk per situatie kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hier nog een +1 voor Peak Design. Super spul. Vind 'm een stuk fijner dan een sling model wat ik eerst gebruikte. Die draaide alleen maar rondjes aan de statiefaansluiting, deze blijft gewoon lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zelf gebruik ik een Black Rapid, eerst camera om doen, dan rugzak er overheen, werkt uitstekend.

Omdat ik met hetzelfde probleem zat qua statief heb ik ook een paar FastenR-T1's gekocht. Officieel zijn deze voor Manfrotto plaatjes, maar met een dremel past alles :P Bij de bovenste heb ik alleen het gat wat groter moeten maken; het zit ook niet meer exact in het midden want dan had ik ook de rand aan moeten passen :P Bij de onderste was zoals je ziet wat meer werk nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HnnZSKaF76HDFRG5YJi1Enyg/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nPdMRYTtJbNmwcQTJvw6OuTS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kaxT4nyPVOxmac5IorVIjn5j/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8XTYmahuDHGsxZCuR9G3Y02D/thumb.jpg

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties! Duidelijke voorkeuren hier voor Peak Design dus... Moet wel zeggen dat het er een stuk minder 'in de weg zitterig' uitziet als de Carryspeed...

En is de camera ook nog goed te bedienen terwijl je een rugzak gebruikt met die peakdesign slide, dus even zonder die capture clip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik gebruik de peakdesign slide al een paar jaar incl. rugzak. Het makkelijke vind ik ook dat hij smal en ontzettend sterk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is die peak design slide ook een beetje comfortabel om te dragen? Zo'n autogordel associëer ik niet direct met draagcomfort, zeker niet aan de randjes.

Ik heb zelf een statiefplaatje aan m'n camera waar ik de strap gewoon in kan schroeven. En met zo'n draaiknop als m'n sun-sniper heeft, kan ik het makkelijk los en vast draaien om het te dragen of op m'n statief te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Camera is goed te bedienen. Je krijgt namelijk 4 van die mini clipjes bij de Slide. 2 ervan doe je aan je statiefplaatje (die krijg je bij de capture clip erbij) en de andere 2 doe je aan weerszijden van je camera.
Wanneer je je Slide dan bijvoorbeeld links aan je camera klikt en rechts aan je statief, dan zit je camera rechts op je heup met de lens naar het zuidoosten gericht.
De Slide zorgt er overigens niet voor dat je camera ondersteboven hangt aan je heup, oals dat met de carry speed (met die kogel) wél 't geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 13:07
Spiderholster al bekeken? dat werkt ook prima met een rugtas en statiefplaat!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06

jdwrist

En het antwoord is koekje

Deathchant schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:43:

Die kogel aan het plaatje is me op een gegeven moment gaan storen. Past niet goed in tas en zit in de weg bij een 70-200. Plus je kunt em niet strak aantrekken waardoor de camera soms bengelt.
Ik heb de Slide gekocht en zo'n Peak Design capture clip die ik aan mijn rugzakhendel heb geklemd. Dan kan ik tijdens het klimmen/wandelen mijn camera daarin klikken. Wanneer ik dat niet wil, laat ik em gewoon zoals jij beschrijft rechts naast me hangen (links over de schouder) en kan ik em ook nog strakker aantrekken.
Mooie review Deathchant _/-\o_ ...... Vrouwlief heeft deze strap zojuist aan mij cadeau gedaan en ik moet zeggen hij zit idd erg comfortabel. Helaas is de strap voor mijn gevoel te lang. Als ik hem aan de achterzijde naar behoren inkort zodat de camera comfortabel op heuplengte hangt dan heb ik aan de voorzijde bijna geen lengte meer om hem op een gemakkelijke manier op te trekken. Google levert me helaas geen informatie of dat er toevallig ook kortere koorden te verkrijgen zijn.

Ik sta dan ook erg in tweestrijd of dat ik deze zelf houdt of terugbreng en eens bij kameraexpress (om maar iets te noemen) een vergelijkend ga doen!

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhvvzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06-2023
Mijn commentaar over de kwaliteit van de Black Rapid Sport. Hier dus een gebroken haak na circa 2 jaar gebruik. De haak is in de bocht gebroken. Materiaal is volgens mij aluminium (breukvlak lijkt op gietaluminium). Niet slijtvast en bros materiaal. Camera met lens op het asfalt, waarbij mijn camera Nikon d500 de val niet heeft overleeft. De haak bleek achteraf circa 1,5 mm ingesleten. De resterende 3,5 mm dikte is kennelijk niet genoeg voor mijn fotocombinatie...... Dure les, vaker controleren op slijtage en extra zekering gebruiken.
:(

[ Voor 9% gewijzigd door hhvvzz op 13-03-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 12:37
Schokkend dat de haak gebroken is.

Ik heb momenteel een Chinese Black Rapid kloon van ca €5. Als de bevalt wil ik een echte BR gaan kopen, omdat je daar toch wat meer kwaliteit van kun verwachten. Als ik jouw verhaal lees vraag ik me af of die €80 wel een goede investering is.

Ik ben wel benieuwd naar foto's van de gebroken haak en eventueel een reactie van BackRapid als je bij hen geklaagd hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door ginkgo op 13-03-2017 14:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Erg naar dat je spullen kapot zijn. Mag wel zeggen dat jij de eerste bent die ik ken die deze ervaring heeft. Ik gebruik zelf al vele jaren een BR, nu alweer een aantal jaar de Sport en nog niet tegen het euvel aangelopen. Helaas idd een dure les, nooit blindelings vertrouwen op de spullen, zeker de bevestigingen die aan slijtage onderhevig zijn.

Maar zoals gezegd, eerste keer dat ik zoiets hoor bij echte BR spullen. Genoeg mensen die zaken foutief monteren etc. en dan stukken hebben, maar dat ligt niet aan BR natuurlijk. Wellicht is de haak idd een foutief exemplaar geweest.
Hoop dat je verzekerd bent iig.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zou ik sowieso bij BR zelf neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:53
Verplaatst vanuit het Canonmount objectieven topic

http://www.friidesigns.com

Zeer fraai product om 3 lensen gemakkelijk mee te dragen en te wisselen.

[ Voor 36% gewijzigd door Universal Creations op 21-07-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik zou graag een A&A ACAM-306N Black (120cm) aanschaffen, maar volgens mij is het product nog redelijk nieuw en momenteel nog nergens te krijgen in Europa. Nu heb ik wel een mogelijk alternatief op basis van klim touw. Die is praktisch net zo lang, maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Is die strap net zo makkelijk om je pols heen te wikkelen e.d.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
BlaTieBla schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:33:
Ik zou graag een A&A ACAM-306N Black (120cm) aanschaffen, maar volgens mij is het product nog redelijk nieuw en momenteel nog nergens te krijgen in Europa. Nu heb ik wel een mogelijk alternatief op basis van klim touw. Die is praktisch net zo lang, maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Is die strap net zo makkelijk om je pols heen te wikkelen e.d.
Volgens mij heeft Cameratools deze. ARTISAN&ARTIST heet dat merk. Ik heb ze bij hun gezien. Ik zat er ook over na te denken. Mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

paulmedusa schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Volgens mij heeft Cameratools deze. ARTISAN&ARTIST heet dat merk. Ik heb ze bij hun gezien. Ik zat er ook over na te denken. Mooi spul.
Ik zal de vraag daar eens achter later. Wellicht dat ze hem nog in het assortiment krijgen.

In de tussentijd heb ik een goedkoper alternatief gevonden: Leica Rope Straps (Leica product tegen een niet Leica prijs zo lijkt het wel). Geen zijde, maar wel bijna een derde van de prijs.
Als het functioneel bevalt, kan ik altijd nog upgraden naar de silk versie van A&A. Dan kan deze naar mijn tweede camera toe.

Tijdens de zoektocht kwam ik ook Tie Her Up tegen (en nee, geen bondage / NSFW website). Daar hebben ze ook knap spul om je camera aan op te hangen.

[ Voor 46% gewijzigd door BlaTieBla op 05-08-2017 12:46 . Reden: Goedkoper (tijdelijk) alternatief gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort systemen voor 2 camera's?

Ik liep dit weekeind met 2 bodies, 1 met wide en 1 met zoomlens (gezien de wisselende actie van een vliegshow, vliegtuigen recht voor je neus en direct erna of tegelijk een in de lucht, had ik liever 2 bodies dan constant lenzen wisselen). Kwam af en toe in de knoop met de standaard schouderbanden en zag toen gisteren op een festival iemand met zoiets lopen.

Nu is onderstaand wellicht een cheap oplossing die niet optimaal gaat zijn (je lijkt de band nogal onder je oksel te trekken al je bij dit model een camera optilt), maar het gaat even om het idee van dit soort straps.

Afbeeldingslocatie: https://www.uwcamera.nl/data/upload/Shop/images/double.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.uwcamera.nl/data/upload/Shop/images/dubbele-schouderband-45.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Wannial op 07-08-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
BlaTieBla schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:33:
Volgens mij heb ik die. Of een oude versie. In ieder geval een A&A strap die er precies zo uitziet.

Gekocht bij nivo schweitzer in Amsterdam voor ik dacht 120 euro. Ligt nu ergens in de kast.
Best een fijne strap maar de standaard monochrom strap (leren strap) is ook prima.

Het liefst zou ik nu een Swarovski strap vinden die je op een camera kan monteren.

https://www.bhphotovideo....mfort_carrying_strap.html

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
RobertJRB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Volgens mij heb ik die. Of een oude versie. In ieder geval een A&A strap die er precies zo uitziet.

Gekocht bij nivo schweitzer in Amsterdam voor ik dacht 120 euro. Ligt nu ergens in de kast.
Best een fijne strap maar de standaard monochrom strap (leren strap) is ook prima.

Het liefst zou ik nu een Swarovski strap vinden die je op een camera kan monteren.

Cameraland.nl heeft er nog 1 op voorraad!
https://www.cameraland.nl...1bLQOfEAYYASABEgJewvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
Dank je!

Ik bedoelde echter dat ik zo'n strap graag zie voor een camera. Hij is voor een verrekijker en ook de aansluiting is daar specifiek voor gemaakt.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RobertJRB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Dat zal de <100cm versie zijn. Die zijn voldoende te vinden. De ~120cm versie is volgens mij redelijk nieuw.
Wat langer is prettiger als je de camera overdwars draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulmedusa
RobertJRB schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Dank je!

Ik bedoelde echter dat ik zo'n strap graag zie voor een camera. Hij is voor een verrekijker en ook de aansluiting is daar specifiek voor gemaakt.
Ach, ik zie het, en te kort ook, jammer. Iets van 120 verstelbaar naar 145cm. En bedoelt voor een camera zou ik wel fijn vinden. Ik draag een dslr het liefs schuin. En die brede band is tof bij 1,6 kg.
Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-05 14:57
Ik gebruik zelf de Peak Design Slide. Ga je nooit spijt van krijgen. Hij is zeer flexibel aangezien je hem op meerdere manieren op jouw camera kunt bevestigen en het verstellen van de draagriem is erg makkelijk.

Als ik het goed heb, komt er rond 15 augustus een nieuw product van ze uit. Ik denk dat dat een nieuwe draagriem wordt. Dus wellicht goed om nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:35:
Ik gebruik zelf de Peak Design Slide. Ga je nooit spijt van krijgen. Hij is zeer flexibel aangezien je hem op meerdere manieren op jouw camera kunt bevestigen en het verstellen van de draagriem is erg makkelijk.

Als ik het goed heb, komt er rond 15 augustus een nieuw product van ze uit. Ik denk dat dat een nieuwe draagriem wordt. Dus wellicht goed om nog even te wachten.
Die gebruik ik al een paar jaar, erg fijn, lekker licht, oersterk, maar ik zou iets meer ondersteuning op de schouder willen hebben.
Met een zware camera heb je gewoon wat meer ondersteuning nodig, zeker als je flink loopt.
Ik kijk nog verder, er zijn zoveel camera-draagriemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb em ook. Niks aan toe te voegen. Gewoon degelijk spul, flexibel en je kunt em makkelijk aan je camera laten hangen zonder zorgen te maken dat het niet in de tas erbij past (heb je wel eens met stuggere riemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 16:54
Heb zelf ook de Peak Design Slide strap. Vaak genoeg hangt er een Canon 5DMK3 + Grip + 70-200 F2.8IS aan. Ook wanneer deze langere tijd over de schouder hangt geen issues.

@paulmedusa wat voor camera zou je aan de strap willen hangen dat er meer ondersteuning gewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Check deze pagina voor de nieuwe strap van PD: https://www.peakdesign.com/new

Daar doelde ik op. Zie echter geen aanwijzing dat hij geschikt is voor zwaardere materiaal en/of meer ondersteuning biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
bluecupra schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:26:
Heb zelf ook de Peak Design Slide strap. Vaak genoeg hangt er een Canon 5DMK3 + Grip + 70-200 F2.8IS aan. Ook wanneer deze langere tijd over de schouder hangt geen issues.

@paulmedusa wat voor camera zou je aan de strap willen hangen dat er meer ondersteuning gewenst is?
Ik heb een 70D met 16-35L F4. Niet zo heel zwaar maar ik heb de 1e versie van de PD de Leaser heet die geloof ik. Is smaller dus wringt wat in schouder. Heb de camera onder de jas over shirt.
Ik kijk wel. Er zijn zoveel soorten nog. Zal die Slide eens in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

LegeBoekenkast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:17:
Check deze pagina voor de nieuwe strap van PD: https://www.peakdesign.com/new

Daar doelde ik op. Zie echter geen aanwijzing dat hij geschikt is voor zwaardere materiaal en/of meer ondersteuning biedt.
Die teaser daar laat werkelijk niks los over eigenschappen van het nieuwe product :/ Jammer, maar goed, nog een paar dagen wachten en dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

BlaTieBla schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Ik zal de vraag daar eens achter later. Wellicht dat ze hem nog in het assortiment krijgen.

In de tussentijd heb ik een goedkoper alternatief gevonden: Leica Rope Straps (Leica product tegen een niet Leica prijs zo lijkt het wel). Geen zijde, maar wel bijna een derde van de prijs.
Als het functioneel bevalt, kan ik altijd nog upgraden naar de silk versie van A&A. Dan kan deze naar mijn tweede camera toe.
[...]
Ik heb de strap (Leica-branded Cooph strap) inmiddels binnen en redelijk onder de indruk van de kwaliteit. Oke, het is geen zijde finishing, maar het materiaal is redelijk zacht. De strap met camera snijdt niet in de nek en het koord is voldoende flexibel om het om de hand te wikkelen. Ook is die 126cm voldoende lang om de camera comfortabel op je zij te dragen (overdwars).

Overigens is de verpakking volledig Leica stijl. Knap doosje en het touwtje zit in een mooi tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Deathchant schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

Die teaser daar laat werkelijk niks los over eigenschappen van het nieuwe product :/ Jammer, maar goed, nog een paar dagen wachten en dan weten we meer.
Daar is de eerste review. Wel vreemd want PD heeft het product nog niet officieel gelanceerd.
https://fstoppers.com/ori...ign-leash-and-cuff-191242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok gelezen. Ik zie nu nog even niet in waarom ik mijn Slide zou moeten verruilen voor deze. Ik ben niet zo'n cuff-type :)
Lijkt er eerder op dat deze nieuwe variant geschikter is voor mirrorless; hij is een stuk minder breed dan de Slide en zou wel eens kunnen gaan snijden als je een DSLR eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
Deathchant schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:28:
Ok gelezen. Ik zie nu nog even niet in waarom ik mijn Slide zou moeten verruilen voor deze. Ik ben niet zo'n cuff-type :)
Lijkt er eerder op dat deze nieuwe variant geschikter is voor mirrorless; hij is een stuk minder breed dan de Slide en zou wel eens kunnen gaan snijden als je een DSLR eraan hangt.
Ik ben ook niet echt geïnteresseerd in die nieuwe slide. Wel in de cuff. Voor dagen waarop ik wat compacter wil rondlopen haal ik mn batterygrip van de camera. Slide eraf en cuff erop. Lijkt me erg relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 12:18
Het is dan ook niet een nieuwe Slide, maar een nieuwe Leash die er nu ook al is (en voornamelijk gericht op kleinere mirrorless). Hij lijkt mij minder dan de huidige met die metalen delen, maar wellicht valt dat in de praktijk mee.
Zelfde gaat voor de Cuff die er ook al een tijd is en nu in een nieuw jasje zit. Gebruik de Cuff best veel, maar de nieuwe met metaal is niet iets wat ik direct zou kopen.

Flickr | Lego collectie

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:52
Peak Design Slide/Slide Lite vraag voor gebruikers:

Ik gebruik nu de Leash en die voldoet prima bij lichte combinaties, Maar met de Olympus E-M1 met grip(HLD-7) en 12-40mm f/2.8 Pro schiet de Leash voor mij tekort.
Nu komt er hoogstwaarschijnlijk een 40-150mm f/2.8 Pro bij in de nabije toekomst, En ben ik alvast opzoek naar een wat bredere strap die het gewicht beter verdeeld.

Wat zouden jullie mij aanraden, De Slide of Slide Lite?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 14:21

BaasG

Spiral out. Keep going

Finally, a camera strap designed specifically for mirrorless cameras. SlideLITE contains all the revolutionary features of Slide™, but in a slimmed-down 1.25 inch (3.2 cm) wide strap, ideal for carrying mirrorless interchangeable lens cameras.
De Slide Lite is er speciaal voor gemaakt, de "gewone" Slide is overkill voor jouw set ;)

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Lite voor mijn Sony A7. Zelf gebruik ik geen zware telelenzen, maar de Lite voldoet prima voor een A7 + 14/28/55 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04 16:09
Ikzelf tevreden gebruiker van de slide lite, d7200 met bv sigma 50 150 2.8

De gewone slide was me te breed en neemt te veel plaats in een loploader tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 23:02
hhvvzz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:00:
Mijn commentaar over de kwaliteit van de Black Rapid Sport. Hier dus een gebroken haak na circa 2 jaar gebruik. De haak is in de bocht gebroken. Materiaal is volgens mij aluminium (breukvlak lijkt op gietaluminium). Niet slijtvast en bros materiaal. Camera met lens op het asfalt, waarbij mijn camera Nikon d500 de val niet heeft overleeft. De haak bleek achteraf circa 1,5 mm ingesleten. De resterende 3,5 mm dikte is kennelijk niet genoeg voor mijn fotocombinatie...... Dure les, vaker controleren op slijtage en extra zekering gebruiken.
:(
Wel benieuwd eigelijk of je er nog iets van gehoord hebt, of heb je geen klacht weggelegd bij ze?

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Onlangs een Peak Design Slide gekocht omdat ik het beu was de camera met mijn hand vast te houden. De riem functioneert bij mij het fijnst als ik gebruik maak van de bijbehorende mountplate van Peak Design (PD) die ik onder mijn camera dien te bevestigen. Deze mount is compatibel met Arca-Swiss Tripods. Mijn probleem is echter dat ik de mountplate op een Manfrotto MVH502AH statiefkop moet bevestigen en helaas heeft de mountplate van PD géén schroef aan de onderzijde, zodat ik dat op een statief of statiefkop kan bevestigen.

Welk accessoire heb ik nodig om bovenstaande te realiseren? Ik heb dit gevonden: pricewatch: Peak Design Capture PRO Camera Clip met PRO plate (en dan gaat het me m.n. om de "baseplate" uit de link, dus niet dat oranje voetje die je in de baseplate 'klikt'), maar is dat inderdaad wat ik nodig heb om de camera met daaronder de PD mountplate aan een tripod of tripodhoofd kan bevestigen?

Dit is de MVH502AH (om een indruk te krijgen van de wijze waarop ik de mountplate dien te bevestigen): http://img1.lesnumeriques...73c566b81af9b_450x400.jpg.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door 8x4 op 31-08-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

je zou een arca swiss clamp op je statief kop kunnen monteren, maar vraag mij af of dat wel goed gaat met zo'n grote plaat van manfrotto en de knop voor het vastmaken die op de clamp zit

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik heb ook sinds een paar maanden een peak design slide schouderriem, en vind ze zeer comfortabel. Tot ik afgelopen vakantie na een lange hike met zeer lange periodes met de riem om de schouder/nek opeens een flinke snee in mijn nek ontdekt op de plek waar de riem ertegen aan kwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 10:45

CasGas

.

Wannial schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:53:
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort systemen voor 2 camera's?

Ik liep dit weekeind met 2 bodies, 1 met wide en 1 met zoomlens (gezien de wisselende actie van een vliegshow, vliegtuigen recht voor je neus en direct erna of tegelijk een in de lucht, had ik liever 2 bodies dan constant lenzen wisselen). Kwam af en toe in de knoop met de standaard schouderbanden en zag toen gisteren op een festival iemand met zoiets lopen.

Nu is onderstaand wellicht een cheap oplossing die niet optimaal gaat zijn (je lijkt de band nogal onder je oksel te trekken al je bij dit model een camera optilt), maar het gaat even om het idee van dit soort straps.

[afbeelding]

[afbeelding]
Had je al iets gevonden van dit soort? Ik ben ook opzoek naar zoiets, maar dan moet het wel degelijk spul zijn..

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
CasGas schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:08:
[...]

Had je al iets gevonden van dit soort? Ik ben ook opzoek naar zoiets, maar dan moet het wel degelijk spul zijn..
Zo iets?
Afbeeldingslocatie: https://www.cameranu.nl/pictures/1460705226_328/sun-sniper-sniper-strap-the-rotaball-dph-double-plus-harness.jpg
https://www.cameranu.nl/n...l-dph-double-plus-harness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 909LetsBeuk
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik gebruik deze Sun sniper DPH ook en ik vind dit een geweldig ding! Ik heb er meestal ook behoorlijk wat gewicht aan hangen en dat gaat zonder problemen. Je hebt er ook clips voor waarmee je de straps links en rechts kunt fixeren aan je broeksband, zodat de boel niet slingert. Dat is wel een aanrader om er bij te hebben.

Freelance ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hulp/tips, op- en aanmerkingen gezocht!

Waarom wil ik een nieuwe draagriem voor m'n DSLR? (Nikon D800)
  • huidige stof begint te verpulveren/uit te rekken
  • de camera slingert teveel heen en weer als je loopt
  • zakt vaak af omdat het anti-slip gedeelte niet meer anti-slip is.
Ik heb nu een Custom SLR strap:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41huF06fIaL.jpg
maar dan met gewoon twee uiteinden die aan de oogjes van de body zitten.

Deze heb ik ook een poosje gebruikt, maar al die noppen beginnen als het ware af te bladderen; m.a.w. ik vind iedere keer overal zwarte schilfers. :-(
Het is net alsof de riem last heeft van zwarte roos. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.shutterbug.com/images/1113straps02.jpg
de vorm is op zich wel prima, enigzins gekromd, vormt mooi over je schouder.
zolang de anti-slip noppen intact zijn, werkt het anti-slip gebeuren best wel goed

Op zoektocht naar een nieuwe draagriem, weet ik eigenlijk precies wat ik wil, maar ik kan het niet vinden... :|

Wat ik wil:
  • goed draagcomfort over de schouder, met zo'n bandje onder je oksel door tegen het verschuiven.
  • geen bevestiging aan de statiefschroef, maar gewoon aan beide zijden, bovenop de body, aan de oogjes aldaar.
  • merk maakt me niet uit
  • enigszins betaalbaar
  • stevige, betrouwbare sluitingen.
  • soepel/zacht gedeelte over de schouder en onder de oksel, maar geen zweetzooi. Dus eigenlijk een enigszins 'open' (luchtige) constructie
Desnoods in de trant van zo'n harnas constructie, maar het is zeer zeker niet bedoeld voor twee bodies. En vrijwel alle voorbeelden gaan uit van die ophangconstructie aan de statiefschroef. En dat wil ik niet.

Voor zover ik kan vinden, lijkt b.v. een Carry Speed Prima FS-Pro Mark III (wat een naam) nog het meest op wat ik wil.
Afbeeldingslocatie: https://www.cameranu.nl/pictures/1456393945_951/carry-speed-fs-pro-prime-mk-iii-sling-strap.jpg
Maar ook hier weer; camerabevestiging aan de statiefschroef. :-( Of heeft iemand er wellicht ervaring mee, en kun zo'n draagriem ook zo samenstellen dat 'ie wel aan de ophangoogjes van je body bevestigd kan worden?

of soortgelijk:
Afbeeldingslocatie: https://d2qb6n40kuwf1s.cloudfront.net/catalog/product/large_image/CSPDAESS00003-1.jpg
de Carry Speed Prime Extreme red.
Het is me niet duidelijk of je nou aan zo'n soort riem je body ook aan de twee oogjes kunt bevestigen (?)

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 10-12-2017 15:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets van Peak Design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Welk iets dan? :?
Want bij Peak Design zie ik al helemaal niks wat maar enigszins lijkt op de eerder genoemde eisen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:56:
[...]

Welk iets dan? :?
Want bij Peak Design zie ik al helemaal niks wat maar enigszins lijkt op de eerder genoemde eisen.
Mijn excuses, ik heb alleen maar gekeken naar de eis dat de mount sterk moet zijn en hij op de oogjes van de body moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-04 09:27
Zelf heb ik wel interesse in de Peak Design Slide. Ik zie op internet dat deze veel kruislinks worden gedragen over de schouder. Zijn deze ook over een enkele schouder te dragen? Zodat ik mijn beide bodies kan dragen, ieder over een schouder. En zijn deze veel comfortabeler dan de standaard nikon straps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je kunt ze ook dragen over een enkele schouder. Ieder geval dat werkt voor mij prima met een a7rII. Zijn ze comfortabeler dan een Nikon, Canon, Sony.... strap. Dit zal per persoon verschillen. Comfort is een persoonlijk iets. Persoonlijk vind ik deze heel stuk prettiger dan de standard straps die met camera's meegeleverd worden. Ga eens naar winkel en test het zelf. Is altijd beter dan afgaan op ervaring van andere ;-)

Peak Design heeft recentelijk nieuwe versie uit gebracht van de straps. Deze zijn in NL nog niet verkrijgbaar, maar wel via hun website. peakdesign.com
https://www.kickstarter.c...pture-slide-and-slide-lit

Zo is er ook een nieuwe versie van de Capture (camerahouder). Deze besteld via hun website en hoop deze vandaag te ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 13-12-2017 11:34 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Superdaantje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:33:
Je kunt ze ook dragen over een enkele schouder. Ieder geval dat werkt voor mij prima met een a7rII. Zijn ze comfortabeler dan een Nikon, Canon, Sony.... strap. Dit zal per persoon verschillen. Comfort is een persoonlijk iets. Persoonlijk vind ik deze heel stuk prettiger dan de standard straps die met camera's meegeleverd worden. Ga eens naar winkel en test het zelf. Is altijd beter dan afgaan op ervaring van andere ;-)
Ik zal ook zeker gaan testen. Alleen de ware test wordt voor mij altijd lastig. Dat is met twee camera's langs het circuit, waar ik veel loop en de handel op de brommer meeneem. Dus een test duurt bij mij meestal een paar maanden, dan weet ik of het ECHT werkt. Die harnas systemen werken niet, omdat ik al een fotovest heb waar ik de nodige lenzen met mij meedraag.

En de standaardstraps werken wel ok, alleen op sommige ondergronden de glad.

Zal bij de camera boer kijken als ik mijn nieuwe camera ophaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hoe doen de collega's het langs het circuit? Of werken deze opties voor jou niet?

Die nieuwe versies zullen daar nog niet liggen ;-) Wellicht een strap in samenwerking met een Capture (camerahouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Superdaantje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:17:
Hoe doen de collega's het langs het circuit? Of werken deze opties voor jou niet?
Vaak een harnas (werkt voor mij niet), standaard straps en soms optech. Alleen die laatste wil nog wel een problemen geven met de sluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over een enkele schouder is denk ik niet veilig genoeg bij 2 camera's. De mount systemen voor lenzen van Peak Design zijn misschien wel interssant voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heeft iemand hier al een gefaalde lus van Peak Design gehad? Kennelijk is knappen de lusjes wel eens bij normaal gebruik, zie ook https://support.peakdesig...833866-2018-Anchor-Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Erg zijn paar gevallen bekend op het aantal dat er verkocht zijn. Peak Design meld zelf zeven gevallen. Echter hebben ze zelf besloten om voor de gene die het wenst gratis nieuwe anchors te verstrekken. Zelf gebruik ik de dunne anchors op de Sony A7R III en II en zie niet in om deze te vervangen.

This is actually the 4th time we've updated our Anchors, meaning that our new Anchors are actually version 4 (or V4). We began making V3 Anchors in August 2017, which featured a thinner cord that could fit directly in smaller camera eyelets. In Spring 2018 we got a few reports (7 total) of V3 Anchors prematurely wearing out and failing. To put things in perspective, we've sold over 1 million V3 Anchors, so the observed failure rate is 7 in 1,000,000 (or 1 in every 17,000 users). Though small, this failure rate is unacceptable for us and hence we're updating our Anchors to prevent this issue from happening to anybody else.

[ Voor 50% gewijzigd door Daan_ op 06-06-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als ik zie hoe vaak die lusjes door de oogjes geworsteld worden en dat er in die oogjes dan ook busjes zitten, dan vind ik het niet zo raar dat dit gebeurd. Het verbaasd mij dat het zo weinig gebeurd eerlijk gezegd; laat zien hoe goed het product eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Toevallig zat ik er van de week naar te kijken, vond het randje in het oogje van mijn camera wat scherp, viel me gewoon op dat mijn anchorman zich zo goed hielp (ook pas 3 maanden in gebruik maar toch).

Ach 7 op 1 miljoen.....ken genoeg fabrikanten die wel een gokje durven te wagen met zo'n failure rare. Vind het nog best nette cijfers eigenlijk.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 11:50

Grin

Ride si sapis.

Laat de V3 ook lekker zitten op mijn X-T2. Heb wel een reminder in mijn agenda gezet om ze nu maandelijks te controleren - voor zover ik dat al niet deed bij het aansluiten van de diverse draagriemen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag twee setjes van v4 Anchors (4x) ontvangen van Peak Design. Nav de de e-mail die ik van hun heb ontvangen. Zeer nette en snelle service. Leg ze voorlopig maar in de kast. De V3 zien er nog goed uit op de camera's ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Superdaantje schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:31:
Vandaag twee setjes van v4 Anchors (4x) ontvangen van Peak Design. Nav de de e-mail die ik van hun heb ontvangen. Zeer nette en snelle service. Leg ze voorlopig maar in de kast. De V3 zien er nog goed uit op de camera's ;-)
Ik ook. Geeft wel aan wat voor garantie en kwaliteit Peak Design geeft. Ik zit regelmatig naar hun tassen te kijken, maar ik vind ze altijd te duur. Maar door dit soort acties komen ze wel hoger in mijn achting voor ze, waardoor ik sneller geneigt ben om een tas te kopen.

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 16:54
Vandaag ook twee setjes ontvangen, keurige after sales support. Beter preventief vervangen dan mijn camera en glas zo op de grond ligt. Heb de huidige anchors gecontroleerd en zien er nog goed uit. Geen enkel spoor van slijtage. Heb ze daarom, voor nu ook even apart gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Idem hier, vandaag ook 2 setjes mogen ontvangen! Heel netjes van ze!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 00:15

copykat

Good copy isn't bad

Geen idee of er ook een draag riem topic is maar ik zoek iets om het twisten van de riem te voorkomen.
Zoiets als https://www.dx.com/p/stai...grey-2026210#.XI6kK7jvLIU

Enig idee waar ik in nederland dit kan halen?
bestellen?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Sun Sniper maakt dergelijke bevestigingen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Universal Creations schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:20:
Sun Sniper maakt dergelijke bevestigingen.
Ik bedoel alleen de draaibare haak. Dus aan de nekriem twee van die draaibare bevestigingen die aan de camera gekoppeld kunnen worden.

(Ik heb een quickplate aan de onderkant zitten voor statief.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
copykat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Ik bedoel alleen de draaibare haak. Dus aan de nekriem twee van die draaibare bevestigingen die aan de camera gekoppeld kunnen worden.

https://www.peakdesign.co...aps/products/anchor-links Zoiets? Afhankelijk van welke quickplate je hebt zou de anchor link ook daaraan bevestigd kunnen worden.

Heb zelf de leash en de slide lite straks en daarbij geen last van een gedraaide strap. Wel raakt af en toe het touwtje van de anchor link gedraaid, maar dat is in 3 seconden opgelost door de strap even los te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 12:18
copykat schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Blackrapid connect

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@hatsa

thanks, lijkt me wel wat al zien die "touwtjes" er wel erg dun uit. is dat niet erg snel door te snijden?

@Speedy
thanks die zocht ik. kijken hoe groot ze zijn als ik ze als band end gebruik.

@Superdaantje

Ah dus toch een apart topic.
ga daar ook even mn vraag stellen.

(zoek een lichtgewicht nek riem die niet twist en op de gewone plek aangesloten word op de camera, en als de riem doorsnij protectie heeft dan is het helemaal mooi.
anders gewoon alleen die metalen hooks of die links strap om mijn met de camera meegekomen riem te verbeteren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@copykat heb je berichten en de reacties daarop verplaatst voor je naar juiste topic. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Uit mijn hoofd was Sunsniper de enige met een staaldraad er in, daardoor vond ik hem ook erg onprettig en stug :+

Ik vraag me altijd af in hoeverre dat nou echt een ding is.
Ik heb een Peak Design strap met die dunne touwtjes en ja daar snij je ongetwijfeld met een stanleymes door heen. Moet je wel extreem goed kunnen mikken om precies boven de camera die paar cm te pakken en doorsnijden....

Vroegâh toen ik me erbij verdiept heb hoorde ik vaak dat dat voor in grote steden (Parijs, Barcelona, ect.) was. Zelf heb ik me er sowieso nooit prettig bij gevoeld om op zulke toeristische plekken de camera lekker nonchalant te laten hangen, staalkabel of niet (overigens heeft de Sunsniper een soort vering aan 1 uiteinde waar je het ook kunt doorsnijden :+ ). Dan slaan ze je toch gewoon op je kop of bedreigen je, als ze graag genoeg je camera willen hebben....
Daarom altijd normale nekband om de hand gewikkeld/handstrap/camera in de hand gehouden. In de metro en dat soort plekken alles in de tas, op terras been door de schouderband, ect.

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 18-03-2019 10:49 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

voordeel van die links strap set is geen "gerammel" van metaal tegen je camera body.
scheelt toch beschadigingen en zo.
Als er FF dslrs met 1kg lens aan die touwtjes kan hangen moet mijn m43set geen probleem zijn.
voor de mensen die die linkstrap gebruiken.
Is die lock met die schotel stabiel genoeg ook met de jaren gebruik?

De basis riem is opzich prima, geen leer maar niet oncomfertabel. lekker makkelijk op te frommelen in mijn camera department van de backpack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@copykat :
Beetje afhankelijk van het gebruik/voorkeur en wat je zelf prettig vindt bij kortdurig en/of langdurig dragen. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan wat breders, wat niet zo snel van je schouder afglijdt. En dat de bungelende massa wat over een breder draagvlak aan je lijf hangt/drukt.

En wat betreft een staalkabel om het doorsnijden te voorkomen c.q. lastig(er) te maken; je kunt natuurlijk ook zelf een staaldraad in je bestaande riemen invlechten.
Heb ik ook gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7849/47410819401_8db9ed2505_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7880/33535069198_8f3c370a4c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7834/40445320363_9e3d00a721_c.jpg

Ik heb kunststof gecoate staaldraad gebruikt en die met een dikke naald om en om, door de draagriemen gevlochten.

Wat betreft dat draaien/twisten; ik heb vorig jaar een nieuwe OP/TECH Pro Strap en harnas-achtig draagriem gekocht. Ze leveren ook talloze accessoires (en prettig geprijsd; zeker als je via b.v. amazon.de bestelt)

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 18-03-2019 11:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ehtweak Creatief :+

OP/Tech vond ikzelf altijd erg fijn, jaren lang ernstig misbruikt en geen centje pijn of gedoe gehad met de nekband.
En prettig geprijsd, zeker ivm. bv. Peak Design!

Enige twee punten vind ik dat het enorm lomp spul is, bij een dSLR prima maar bij een MILC is het overkill :+
En dat er groot USA op staat is niet overal even handig :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

copykat schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:16:
voordeel van die links strap set is geen "gerammel" van metaal tegen je camera body.
scheelt toch beschadigingen en zo.
Als er FF dslrs met 1kg lens aan die touwtjes kan hangen moet mijn m43set geen probleem zijn.
voor de mensen die die linkstrap gebruiken.
Is die lock met die schotel stabiel genoeg ook met de jaren gebruik?

De basis riem is opzich prima, geen leer maar niet oncomfertabel. lekker makkelijk op te frommelen in mijn camera department van de backpack.
Je camera hangt, dan rammelt er niks tegen aan. Heb nog nooit beschadigingen gehad door mijn strap of je moet er wel heel lomp mee omgaan. Die bodies waren dan wel allemaal van magnesium en niet van kunsstof. Maar ook kunsstof bodies zijn heel sterk alleen misschien iets minder krasbestendig?

Voor m43 is misschien een kleine strap wel fijner maar anders zou ik ook eens kijken naar straps van Carryspeed (zeker de slim variant). Maar misschien is dit zelfs al wel overkill, geen idee.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ventieldopje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Je camera hangt, dan rammelt er niks tegen aan. Heb nog nooit beschadigingen gehad door mijn strap of je moet er wel heel lomp mee omgaan. Die bodies waren dan wel allemaal van magnesium en niet van kunsstof. Maar ook kunsstof bodies zijn heel sterk alleen misschien iets minder krasbestendig?

Voor m43 is misschien een kleine strap wel fijner maar anders zou ik ook eens kijken naar straps van Carryspeed (zeker de slim variant). Maar misschien is dit zelfs al wel overkill, geen idee.
Met hangen niet maar bij vasthouden zit de rechter op je ruimte tussen duim en wijsvinger (heeft een naam ben ik ff kwijt) Zal vast weinig geluid maken. (vogels/dieren) en in de weg zitten geen idee.

Gezien de prijs per stuk(11,95) dus 2 nodig en van de links strap set het zelfde is maakt dat niet zo uit.

(mailtje gestuurd om te zien hoe groot de Blackrapid zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
sapphire schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:43:
@ehtweak Creatief :+

OP/Tech vond ikzelf altijd erg fijn, jaren lang ernstig misbruikt en geen centje pijn of gedoe gehad met de nekband.
En prettig geprijsd, zeker ivm. bv. Peak Design!

Enige twee punten vind ik dat het enorm lomp spul is, bij een dSLR prima maar bij een MILC is het overkill :+
En dat er groot USA op staat is niet overal even handig :X
Ik heb OP/Tech geprobeerd met MILC, en ik vond het vreselijk :P M’n OM-D EM10-ii zwiepte alle kanten op. Ik ben zelf ook de grootste niet, dus dat hielp ook niet mee voor het comfort.

Peak Design was wel even schrikken qua prijs, maar dat bevalt me zo goed dat ik inmiddels een kleine verzameling heb :P
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste