Ik gebruik al maanden naar volle tevredenheid een sling die ik van voor
3x niks op eBay heb gekocht.
In principe heb ik er geen issues mee, hij geeft geen krimp met een 700D + grip en lenzen van maximaal 600 gram. Ik heb nu echter een 7D2 + grip en een lens van anderhalve kilo.
De sling geeft nog steeds geen krimp, maar:
- Mijn vrouw wil ook een schouderriem (700d + kitlens)
- Ik vind het irritant dat ik moet schroeven om de camera op een tripod te kunnen zetten
- Er hangt nu serieus meer geld aan dat el cheapo eBay ding. Nu ja, el cheapo, functioneel en optisch doet hij niet onder voor de Black Rapid waar hij van gekloond is, maar dan minus het (gevaarlijke? / 1-hand?) klik-ding op de rug.
Voor "peace of mind" en het niet meer hoeven schroeven (+ ik heb meteen een sling over voor mijn vrouw

) overweeg ik een "echte". Ik heb hiervoor wat producten / merken vergeleken, en de enige waar ik weinig info over kan vinden is ook meteen die het beste uit de vergelijking komt...
Black Rapid:
- Ziet er goed uit, maar ivm het klik-ding en de wens regelmatig een tripod te gebruiken moet ik dus allemaal extra's kopen (Tripod Plate + Fastenr Tripod + BUCK + evt tether kit + evt Lock Star).
Joby:
- "wazig" katrolsysteem, lijkt me ook niet lang genoeg. Geen mogelijkheid makkelijk te wisselen met tripod
Sun Sniper:
- Wederom issues met tripod, verder ziet het er wel erg ok uit. Ik zie echter enkel gewichten van 2.5 a 3 kilo, en die eerste daar zit ik zonder grip al aan, die tweede met grip. Flitser erbij == *kletter* ?
Carry Speed:
- Geniaal

Veilige koppeling(en), arca swiss, safety strap voor dat extra beetje zekerheid... Enige nadeel: de website... In een aantal Youtube-filmpjes staat een normale fatsoenlijke website, maar wat er nu online staat is een of ander "less is more" / "everything is a tablet" / "wie wil er nu specs weten?

"-gedrocht. Erger nog, voor vragen kun je mailen met een Gmail-adres

De gemiddelde webshop heeft bij de Carry Speed meer informatie staan dan de fabrikant zelf

Echter, webshops spreken elkaar wel tegen. Kamera Express vindt dat er een F1 montageplaat bij de FS Pro wordt geleverd, CameraNu zegt dat het een F2 is...
Mijn hoofdvraag is dus vooral: waar vind ik betrouwbare info over Carry Speed producten? Zo lijkt het enige verschil tussen de FS Slim en de € 25 duurder FS Pro (in ieder geval bij CameraNu) te zijn dat er een € 15 kostende handstrap bij zit, maar op andere plaatsen wordt weer gesproken over dat er verschillende breedtes van het schouderstuk zijn...
[
Voor 5% gewijzigd door
Paul op 13-01-2016 17:34
]