Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38

hellknight

Medieval Nerd

zojuist de BlackRapid R5 binnengekregen, voor gebruik met mijn 5DmkII.
De nekstrap zorgde al snel voor pijn in mn nek, zeker met zwaardere objectieven, en de "standaard" shoulderstraps zijn nogal hinderlijk als je snel wilt schieten.

Ik moet wel zeggen dat de smartphone pocket aan de smalle kant is - hij wordt geadverteerd als zijne bruikbaar voor zelfs de grotere, moderne smartphones, maar mijn HTC HD2, en toestellen van vergelijkbare breedte, ga je daar volgens mij echt niet in krijgen...

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 20:55
Kent iemand deze Pacsafe carrysafe 100 strap? Hij ziet er wel goed uit en ik zoek een wat veiliger strap voor mijn camera.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
hellknight schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:07:
zojuist de BlackRapid R5 binnengekregen, voor gebruik met mijn 5DmkII.
De nekstrap zorgde al snel voor pijn in mn nek, zeker met zwaardere objectieven, en de "standaard" shoulderstraps zijn nogal hinderlijk als je snel wilt schieten.

Ik moet wel zeggen dat de smartphone pocket aan de smalle kant is - hij wordt geadverteerd als zijne bruikbaar voor zelfs de grotere, moderne smartphones, maar mijn HTC HD2, en toestellen van vergelijkbare breedte, ga je daar volgens mij echt niet in krijgen...
HTC HD2 is dan ook een flinke toestel :) Zou een iPhone er wel in passen?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Goeie vraag, geen idee eigenlijk - hoe breed is een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
58.6mm volgens de website van Apple. Als ik de video op de website van BlackRapid moet geloven, dan past het zonder problemen. Heb je de J-1 of J-2?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Die J1 en J2 zijn zo te zien optionele attachments voor o.a. de R7. Ik heb de R5, waar het tasje in de schouderband geintegreerd is. Breedte komt op +- 60mm, dus iPhone moet passen (zeker aangezien deze ook op de foto op de website erin zit ;-) )
Ik heb de mijne via Amazon.co.uk gehaald, daar was hij het goedkoopste, verzendkosten (geen bij Amazon) meegerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 18:10
Ik heb inmiddels de BlackRapid RS-4 voor mijn D80. Werkt echt perfect. Eerst had ik wel even twijfel of ie tijdens gebruik niet losdraait, maar na enkele weken gebruik ben ik niet bang meer :7
Draagconfort is echt perfect! _/-\o_
Ik heb hem direct bij BlackRapid in de USA besteld. Was voor mij de goedkoopste optie (dollarkoers....)
Ik ben niet bang dat iemand hem snel losklikt, de clip zit met een schroef vergrendeling geborgd. Lossnijden zou sneller zijn, maar dat 'probleem' zou ik ook met mijn originele Nikon strap hebben gehad. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
azt33 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:34:
[...]

HTC HD2 is dan ook een flinke toestel :) Zou een iPhone er wel in passen?
Ik heb de RS5 en een iPhone 4 past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Bedankt voor de info! Helaas is het niet op voorraad momenteel bij BlackRapid, ik moet dus nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 12:34
Fotoshopaalten verkoopt de Blackrapid producten ook. En daar is de prijs incl verzenden, daardoor zijn ze uiteindelijk wat goedkoper dan de rest van de onlineshops in nederland.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

dan is hij bij Amazon.co.uk nog altijd goedkoper, gratis verzenden. (en op voorraad): +- 51,5 pond (is +- 58 euro, tegen 69,95 bij fotoshopaalten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07
mischien is dit een leuke optie,heb er mijn rapid RS-4 vandaan.
vind de prijzen schappelijk tov uk.

http://www.cameratools.nl...rting-op-slingstraps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

ik vind de Crumpler Popular Disgrace er best vet uitzien. Ik vraag me alleen af of deze geschikt is om een flinke dslr met 70-200mm lens aan je nek te hangen. Iemand hier ideeen over? Ik kan nog niet echt reviews vinden op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jo-hannes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:
ik vind de Crumpler Popular Disgrace er best vet uitzien. Ik vraag me alleen af of deze geschikt is om een flinke dslr met 70-200mm lens aan je nek te hangen. Iemand hier ideeen over? Ik kan nog niet echt reviews vinden op internet...
Stuur ze een mailtje of bel ze effe op :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33
Iemand ervaring met deze Black Quick Rapid Camera Sling Strap ?
Heb hem al besteld, maar ben toch benieuwd of iemand hier al gebruikerservaring heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:23
Jo-hannes schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:04:
Qua sterkte zal het geen probleem zijn, maar de band in je nek ziet er vrij smal uit, dus dat zal op den duur wel gaan irriteren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
fotojunk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:08:
Iemand ervaring met deze Black Quick Rapid Camera Sling Strap ?
Heb hem al besteld, maar ben toch benieuwd of iemand hier al gebruikerservaring heeft..
Dat is een nepperd.
Maar het vestelding zit enorm in de weg omdat het aan de voorkant zit, vooral als je verticaal wilt schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Geen persoonlijke ervaring, maar de Q-strap schijnt redelijk van kwaliteit te zijn. Alleen heb ik wat vraagtekens bij die plaat die in de camera geschroefd wordt. Aan de ene kant is dat ding een stuk lomper dan de Fastenr3 van BlackRapid en het ophangpunt zit niet boven de statief aansluiting. Hierdoor ontstaat een hefboomwerking die met +/- dubbele kracht aan het schroefdraad in de camera trekt.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
Ik heb er één. Ik heb een Rapid strap Fastnr besteld en die geinstalleerd, vond 'm toch niet fijn die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
Blijkbaar stelt zich niemand de vraag of een schouderriem bevestigen op de plaats van het statiefkoppelplaatje wel de juiste manier van een camera dragen is.
Een kennis zag zijn 50D met batterygrip tegen de grond gaan. De bevestiging werd gewoon uit de bodem gerukt. Een andere collega-fotograaf vertrouwt de bevestiging ook totaal niet en maakt een extra lus naar de twee door de fabrikant voorziene bevestigingen aan de body.
Een body heeft twee plaatsen waar een riem aan kan bevestigd worden, OPTECH heeft een systeem dat één van die twee plaatsen benut, en dat werkt perfect. YouTube: ‪Pro Loop - OP/TECH USA System Connectors™‬‏
De Optech pro is al jaren gekend als een zeer comfortable draagriem, die kan je nu ombouwen tot een over-de-schouder riem, perfect toch als je alle kanten uit kan.
Zelf ben ik tot een draagriem gekomen omdat ik sedert jaren pijn aan de rug heb, dit Optech systeem heeft al jaren geholpen, maar nu ik ze kan ombouwen tot en loop systeem ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Ach het Optech loop systeem is leuk, met zo'n mooi promo filmpje erbij.

Ik ben alleen wel een heel stuk langer bezig dan die meneer op het filmpje als ik de loops wil bevestigen. Het is een drama om die door de twee oogjes van de camera te krijgen, en ook eruit !

En de eerste die zegt dat oefening kunst baart mag het hier onder genot van een kop koffie komen proberen. Ik haal die strap er namelijk ongeveer 1x per week of en af en dat al bijna 2 jaar lang en nog steeds gaat het beroerd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Een magnesiumlegering vertrouw je niet, maar van die plastic klik-clipjes wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Met de Luma Loop kan je ook beide methodes combineren. Niks geen plastic clipjes, maar stevig roestvrij staal en een fijne leren draagband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02
Universal Creations schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:11:
[...]

Qua sterkte zal het geen probleem zijn, maar de band in je nek ziet er vrij smal uit, dus dat zal op den duur wel gaan irriteren.
Niet meer dan de standaard straps lijkt me, aangezien deze Crumpler zachte padding heeft? Lijkt me ongeveer even breed als de standaard straps, dus zal alleen maar een verbetering zijn volgens mij. Eigenlijk precies het maatje dat ik zoek. Die extra brede straps zitten vast heerlijk, maar het lijkt me zo'n gedoe om dat netjes opgeborgen te krijgen in mijn diverse cameratassen.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
sapphire schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:17:

Ik ben alleen wel een heel stuk langer bezig dan die meneer op het filmpje als ik de loops wil bevestigen. Het is een drama om die door de twee oogjes van de camera te krijgen, en ook eruit !

Waarom zou je die verwijderen, je kan zo'n Optech met een paar kliks ombouwen van nekstrap naar schouderstrap. Die loops blijven gewoon zitten, zijn zo kort dat ze niet in d eweg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
LeeJon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 00:19:
Een magnesiumlegering vertrouw je niet, maar van die plastic klik-clipjes wel? :P
Grapjas, die zelfde plastic clipjes houden een hond van 20 kg tegen die in volle vaart vertrekt, dan zal een camera van een paar kg, wel geen probleem zijn. Al eens een uitgebroken plaatje van een batterygrip gezien, dat is pas lelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Dat Optech systeem ziet er niet slecht uit, maar is m.i. geen alternatief voor de BlackRapid / LumaLoop / etc.
De Optech is puur een schouder/neckstrap. Erg handig om de camera te dragen, maar (voor mij iig) erg onhandig op de momenten dat je de camera wilt gaan gebruilken. Vandaar dat ik mijn normale Optech schouderband ook heb weggedaan, en een BlackRapid heb gehaald. Dit soort straps werkt m.i. gewoon veel handiger.
Het enige voordeel van die Optech system connectors is het eenvoudiger afkoppelen van de strap (iets wat ik toch zelden doe) en de camera sneller op een statief kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Omdat ik geen nekband of schouderband nodig heb en wel een Canon E1 handstrap. Als ik etm een grip schiet heb ik geen nek/schouderband nodig en zit het alleen maar in de weg bij mijn gebruik.

En als je je camera met een vaartje omhoog zwaait richting je gezicht om een foto te maken doet zo'n plastic clipje tegen je gezicht best veel pijn nog. Dus erg kort vind ik ze niet, dan beter er maar helemaal af.

Prima systeem hoor en ik ben er best tevreden mee maar zo handig als die promo dingen het laten zien is onzin.

Overigens zijn de clipjes van hondenbanden een stuk groter en sterker hoor :P

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 20-06-2011 15:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:02
MacZappa schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:58:
Blijkbaar stelt zich niemand de vraag of een schouderriem bevestigen op de plaats van het statiefkoppelplaatje wel de juiste manier van een camera dragen is.
Een kennis zag zijn 50D met batterygrip tegen de grond gaan. De bevestiging werd gewoon uit de bodem gerukt.
Mijn vraag hierbij: was dit een originele Canon batterygrip (ik neem aan dat die van metaal zijn net zoals bij Nikon) of een goedkopere namaak variant van plastic. Aan zo'n plastic variant zal ik idd niet graag een camera met zware lens hangen. Heb zelf een Sunsniper voor mijn D7000, en vertrouw de metalen bevestiging van de body wel.

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:30:
[...]

Omdat ik geen nekband of schouderband nodig heb en wel een Canon E1 handstrap. Als ik etm een grip schiet heb ik geen nek/schouderband nodig en zit het alleen maar in de weg bij mijn gebruik.
Logica: wat je niet nodig hebt daar heb je geen last van, zinloze discussie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
Sten Vollebregt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:34:
[...]

Mijn vraag hierbij: was dit een originele Canon batterygrip (ik neem aan dat die van metaal zijn net zoals bij Nikon) of een goedkopere namaak variant van plastic. Aan zo'n plastic variant zal ik idd niet graag een camera met zware lens hangen. Heb zelf een Sunsniper voor mijn D7000, en vertrouw de metalen bevestiging van de body wel.
Diegene met batterygrip had inderdaad geen originele, bij het andere ongeluk was de schroef gewoon los gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Logica: wat je niet nodig hebt daar heb je geen last van, zinloze discussie dit.
Wel als iemand met zulke loze argumenten komt.

Als ik geen nek/schouderband nodig heb kan ik hem wel aan de camera laten (en dan past de E1 handstrap niet die ik wel nodig heb). Dan hangt hij óf voor de camera zodat hij tussen gezicht en camera inkomt óf hangt het langs de lens zodat ik als ik de zoomring wil pakken ik de band meepak.
Logica: iets wat je 50x per dag in de weghangt laat je niet zitten maar haal je er netjes af.

Ow en je weet dat bij bv Canon body's 1 van de twee lussen voor een nekband ook gewoon een metalen oogje is wat met een schroefje op de magnesium body zit ? En dat schroefje kan ook loszitten ;)

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 20-06-2011 16:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
sapphire schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Wel als iemand met zulke loze argumenten komt.
Geen probleem hoor, flikker je camera maar tegen de straatstenen, het boeit me niet. Ik wil alleen verwittigen dat Blackrapid en Sunsniper niet failproof zijn, wil wil lezen begrijpt het wel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Voor de mensen die willen weten hoe de neckstrap punten vastzitten in een Canon 5D:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3458/3986807396_7cd862eb49_m.jpg

Als het schroefje los raakt, dan moet de hele camera uit elkaar. Da's mooi, want dan kunnen ze hem meteen goed schoonmaken, maar het kost wel 100 euro. Ook met een los schroefje kan het beugeltje niet uit de camera los schieten. Maar dat kon zelfs CPS mij niet garanderen. Het risico is aanwezig dat het losse schroefje door de camera gaat rollen en ergens kortsluiting veroorzaakt of tussen bewegende onderdelen komt te zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door vandijk op 20-06-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:35:
[...]

Geen probleem hoor, flikker je camera maar tegen de straatstenen, het boeit me niet. Ik wil alleen verwittigen dat Blackrapid en Sunsniper niet failproof zijn, wil wil lezen begrijpt het wel. 8)
Dus omdat ik het Optech Loop systeem niet het meest geniale systeem vind wat er op de markt is mag ik me camera op de grond flikkeren?
Vriendelijke kerel ben jij.

En je mag van mij prima verwittigen dat de Sunsniper en Blackrapid niet failproof zijn hoor, je zal mij nooit horen zeggen dat het wel zo is. Daarom snap ik je vijandige reactie ook niet zo.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Grapjas, die zelfde plastic clipjes houden een hond van 20 kg tegen die in volle vaart vertrekt, dan zal een camera van een paar kg, wel geen probleem zijn. Al eens een uitgebroken plaatje van een batterygrip gezien, dat is pas lelijk. :)
Die van een groot formaat hondenriem zijn groter hoor, heb ze hier voor me liggen :P

Gebruik sowieso geen batterygrip, die zou ik minder goed vertrouwen met een sun-sniper maar moet stevig genoeg zijn... Zijn meer dan genoeg mensen die het wel naar succes gebruiken :)
Maar direct op de camera, in ieder geval zo vast als een huis :)

[ Voor 19% gewijzigd door leonvw op 20-06-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Diegene met batterygrip had inderdaad geen originele, bij het andere ongeluk was de schroef gewoon los gedraaid.
Kijk, daar heb je het al _O-

En voor die 2e, het staat sowieso in de gebruiksaanwijzing.. Voor gebruik, de componenten controleren of het nog vast zit :)

Staat ook bij Ikea boven de afhaalbalie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
MacZappa schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:35:
[...]

Niets is faalproef, zelfs de originele ophangpunten niet... Helaas zelf meegemaakt dat die afbraken _O- :9

Ben zelfs sinds afgelopen vrijdag overgegaan op het Sun-Sniper systeem.. Heb het persoonlijk nooit vertrouwd, maar het zal ongetwijfeld stevig genoeg zijn als zoveel mensen het gebruiken :Y

Het werkt wel geniaal, dat moet ik toegeven _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door leonvw op 20-06-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 17:30
Ik vertrouw die Sun Sniper wel. Je moet maar denken met de originele strap ga je met je lens vooruit richting de straat als je een keer struikelt en onderuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 00:14

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heb net een 60d gekocht en irriteer me om een of andere reden bij deze body nogal aan de tripod-mount oplossing van de Blackrapids. Ik heb mijn RS4 nu aan een sleutelring gehangen via de linker strap-mount van de body:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6006/5927094337_c7fa5630c7_z.jpg

Dit kan wel, toch? Of ben ik nu iets heel doms aan het doen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Wat is er irritant aan de tripod-mount oplossing?

Op zich moet de schouderriem aansluiting stevig genoeg zijn. Enige waar ik eens goed naar zou kijken is die 10 cent oplossing. Kan die ring niet los schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

De 60d body is toch een flink stuk groter dan de 350d die ik hiervoor had, en met blackrapid eronder opgeschroefd past ie niet goed in mijn cam-tas. Daarnaast was de 350d al wat ouder en vond ik het geen probleem om die even snel schuin, op z'n kant of op het scherm neer te leggen (omdat op de onderkant niet meer kan door BR connector). Bij de gloednieuwe 60d vind ik dat toch vervelend.

Ik heb het gevoel dat die ring niet los kan schieten, maar dat is eigenlijk ook meer de vraag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Acolyte57 op 12-07-2011 15:52 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:46
Ik vroeg me af hoe nodig de SunSniper "Steel" nodig is (http://www.sun-sniper.com/the-steel.html) en hier zit demping in, maar aan de andere kant is loshalen zoals deze: http://www.luma-labs.com/loop ook wel heel handig bij opruimen e.d.

Wat is belangrijker, staal voor veiligheid (en demping) of zo'n quick-release systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zo dat is dan wel veranderd. Ik heb een variant waar je de schroef los kan haken van de band. Dat kan blijkbaar niet meer nu. Dat is wel heel zuur, want daarmee kan je dus ook niet meer inhaken op de quickreleaseplate als je een statief hebt :|

edit:
Dit is mijn steel:
Afbeeldingslocatie: http://www.wexcameras.de/webcontent/images/zubehor/sun-sniper-steel.jpg

Dat is nu dus dit geworden:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-qK_CoWI-7q4/TZaRP3mDfcI/AAAAAAAAANA/-UOuM7wB4I8/s400/SSN-DPH-2.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 12-07-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Acolyte57 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:48:
De 60d body is toch een flink stuk groter dan de 350d die ik hiervoor had, en met blackrapid eronder opgeschroefd past ie niet goed in mijn cam-tas. Daarnaast was de 350d al wat ouder en vond ik het geen probleem om die even snel schuin, op z'n kant of op het scherm neer te leggen (omdat op de onderkant niet meer kan door BR connector). Bij de gloednieuwe 60d vind ik dat toch vervelend.

Ik heb het gevoel dat die ring niet los kan schieten, maar dat is eigenlijk ook meer de vraag :)
Ik zie dat je nog de oude connectR hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook de oude lompe fastenR. Ik gebruikt zelf de nieuwe FastenR-3 en de FastenR-T1 (icm manfrotto snelkoppel plaat) Deze zijn wat compacter dan het oude model. En icm de snelkoppelplaat blijft de camera ook gewoon rechtop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:39
Donderdag krijg ik waarschijnlijk mijn Sun-Sniper Pro Steel & Bear. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

jip_86 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:52:
Zo dat is dan wel veranderd. Ik heb een variant waar je de schroef los kan haken van de band. Dat kan blijkbaar niet meer nu. Dat is wel heel zuur, want daarmee kan je dus ook niet meer inhaken op de quickreleaseplate als je een statief hebt :|

edit:
Dit is mijn steel:
[afbeelding]

Dat is nu dus dit geworden:
[afbeelding]
Ik heb vandaag een Sun Sniper Steel in een winkel gehaald en die werkt nog steeds met die karabijnhaak die je los kan halen. Ze hadden ze allebei en het is de Steel & Bear waarbij de schroef direct op de band zit (of ze moeten daar een oude Steel gehad hebben).
Voordeel van die Steel & Bear zou zijn dat de schroef kon draaien terwijl hij vast op de camera zat, maar aan de andere kant bij de Steel kan de karabijnhaak gewoon draaien én je kan hem van de band halen. Voor mij was de keuze simpel én een haak én 10 euro goedkoper :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

vandijk schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:52:
Ik zie dat je nog de oude connectR hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook de oude lompe fastenR. Ik gebruikt zelf de nieuwe FastenR-3 en de FastenR-T1 (icm manfrotto snelkoppel plaat) Deze zijn wat compacter dan het oude model. En icm de snelkoppelplaat blijft de camera ook gewoon rechtop staan.
Klopt, ik heb nog het oude spul, wil eigenlijk wel de Connect-R2 kopen omdat ik toch nooit heel veel vertrouwen had in dat stukje plastic op de eerste Connect-R. Iemand een adresje waar je dat in NL makkelijk kunt krijgen? Vond dit al namelijk maar dat is, vooral met verzendkosten, schandalig duur:
http://www.cameratools.nl...ckRapid%20ConnectR-2.html

Een Manfrotto snelkoppelplaat gaat lastig worden, ik heb goedkoop tripod spul (Giottos) liggen met een ingebouwde snelkoppel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik heb mijn Blackrapid spul via fotoshopaalten gekocht. Veel mensen halen het ook wel via Amazon (uk/de) scheelt meestal een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
S913 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:15:
[...]

Ik heb vandaag een Sun Sniper Steel in een winkel gehaald en die werkt nog steeds met die karabijnhaak die je los kan halen. Ze hadden ze allebei en het is de Steel & Bear waarbij de schroef direct op de band zit (of ze moeten daar een oude Steel gehad hebben).
Voordeel van die Steel & Bear zou zijn dat de schroef kon draaien terwijl hij vast op de camera zat, maar aan de andere kant bij de Steel kan de karabijnhaak gewoon draaien én je kan hem van de band halen. Voor mij was de keuze simpel én een haak én 10 euro goedkoper :P
Dat zou dan een oude moeten zijn lijkt me. Want op de sun sniper site zie ik ze niet meer staan. Wellicht problemen met de concurrent, bij de BlackRapid zag ik vrijwel dezelfde carabiner constructie van de oude sun sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Jup, idd vreemd. Sowieso is de staalkabel in mijn Steel een stuk dunner (en flexibeler?) dan die op die 'opengesneden' foto op hun site. Naja, ik ben in ieder geval happy met mijn karabijnhaak :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Had hem ook veel dikker verwacht. Die op de site is wel heel erg opgeblazen :P Het is niet meer dan een dunne veter ofzo. Die haak is overigens wel heel eigenwijs, als je hem niet ver genoeg of net te ver opendraait dan krijg ik hem niet los :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Idd ... de eerste keer schroefde ik hem te open en wilde hij niet open, ik liep al te foeteren over een defect exemplaar :P Maar als ik hem al moeilijk open krijg, is het voor iemand met minder goeie bedoelingen ook lastiger.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heb nu naast de Blackrapid strap op de linkerkant van m'n 60d een Herringbone handstrap op de rechterkant gezet. Ik denk dat de combinatie van een schouder-slingstrap en een handstrap elkaar goed zullen complementeren. Er zijn hier ook anderen die het zo gebruiken, toch?

Gemonteerd (zie het glinsterende ringetje waar de BR normaal aan zou klikken links):
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6083/6028459295_9f4519b88d_z.jpg

Bijgeleverde 'multiplate' is best handig - hij draait in de tripod mount van je body, maar heeft ook zelf schroefdraad om alsnog op een tripod gebruikt te worden. En als je toevallig een Manfrotto of Arca Swiss hebt, hij heeft dezelfde vorm als de QR plates van deze merken.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6080/6029019332_2f2f18a06a_z.jpg

Meer pics:
http://www.flickr.com/photos/guysie/sets/72157627400622408/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
S913 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:18:
Jup, idd vreemd. Sowieso is de staalkabel in mijn Steel een stuk dunner (en flexibeler?) dan die op die 'opengesneden' foto op hun site. Naja, ik ben in ieder geval happy met mijn karabijnhaak :P
Pas maar op met slijtage met die karabijnhaak ;) Lees dit topic maar eens: http://forum.belgiumdigit...niper-begeeft-374206.html ;)
Er is een reden waarom de oude karabijnhaak vervangen werd, door slijtage kan deze afbreken en valt je dure body met lens op de grond!

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, thnx voor de waarschuwing. Ik zal de haak in de gaten houden.
Had liever gezien dat ze een verbeterde haak gaan gemaakt dan hun nieuwe 'bearing' oplossing. Ik vind hey ook niks om steeds dat oog uit mijn camera te moeten draaien als ik niet die hele riem er niet aanwil. Misschien eens zelfs knutselen/lassen ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
S913 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:09:
Hmm, thnx voor de waarschuwing. Ik zal de haak in de gaten houden.
Had liever gezien dat ze een verbeterde haak gaan gemaakt dan hun nieuwe 'bearing' oplossing. Ik vind hey ook niks om steeds dat oog uit mijn camera te moeten draaien als ik niet die hele riem er niet aanwil. Misschien eens zelfs knutselen/lassen ;)
Het is blijkbaar de verdikking die door het gat gegaan is, wat ik zou doen, is een stevig draadje (staalkabeltje oid) door het oog van het ding dat je in je statiefaansluiting draait, en door de stoffen riem zelf. Op die manier als de verdikking ooit door het oog geraakt, blijft het gewoon hangen aan die kabel en is eigenlijk niets aan de hand :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ouch, is dat ff zonde. De nieuwe versie is sowieso geen optie omdat ik altijd mijn quickrelease plate er aan heb. Ik moet sowieso een haakoplossing hebben. Ga ook eens kijken naar een zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik heb voor de gein eens gemaild met Sun-Sniper of er echt iets mis met die verbinding was ook omdat er nu ook een andere versie verkocht word. In die mail antwoorden ze:
thanks for your mail. As part of developments we also changed the screw connection of the ONE and the STEEL which shortens the physical distance between camera and strap and reduces drastically unwanted swaying.
The bearing screw is also available as a single part if you want to use the new bearing-screw.
Hebben ze wel een punt mee. Maar 'part of developments' kan je van alles onder verstaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De 'oude' sunsniper is nu in de aanbieding bij broer Konijn.
Ik twijfel of ik er één zal halen, de dingen die ik lees zijn gemengd dus tja.....waar doe je goed aan :?

Gabriël AM5

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:22
ik will eigenlijk een schouderriem voor mijn camera die in de geberuikelijke bracket gaat. (en zonder clips). Dit met name omdat er een l bracket op mijn camera zal zitten.

blijkbaar is dat wel een beetje teveel gevraagd.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• ppl
  • Niet online

ppl

Nee hoor, je kunt ook gewoon van die loops van Optech gebruiken. Dat zijn van die kleine rubberen lugs die je door de lug op de camera haalt. De haak aan zo'n Blackrapid strap doe je dan door die lug. Bungelt je camera aan het standaard bevestigingspunt van de nekband. Sun Sniper heeft deze setup niet meer omdat de versie van hun te fragiel is, het kwam te vaak voor dat de camera richting grond ging (bij de Blackrapid hoor je deze verhalen niet, datgene wat je wel hoort zijn te zwakke D-ringen van de RC2 QR-plate waarvoor Blackrapid nou een vervangende schroef heeft die het wel aan kan). Dat hebben ze nu veranderd door een systeem te maken waarbij de haak niet meer aanwezig i s. Het bevestigingspunt op de camera zit nu direct vast op de slider die aan de strap zit. En ja, zoals jip_86's citaat al aan geeft kun je dit ook los aanschaffen waardoor je oude Sun Sniper straps met het nieuwe systeem kunt uitrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:05
Ik moet even reageren, omdat er nogal wat eerdere discussie was over de ophanging in de statiefmount.

Jammergenoeg is mijn 40D overleden doordat de schroef uit mijn statiefmount wist te komen. Ik controleerde regelmatig of hij vast zat en het gebeurde volledig spontaan, ik stond stil en was niet met mijn camera bezig.

Het probleem zit hem er in dat ik de manfrotto quickrelease oplossing van blackrapid gebruik (FastenR-T1). Die gaat bij mij de deur uit want ik weet gewoon zeker dat hij door het gebrek aan rubber niet geschikt is om een zware camera aan te hebben. De gewone blackrapid schroeven hebben een rubberen onderkant, waardoor hij zichzelf minder snel los zal draaien.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 15-05 21:22
ppl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:50:
Nee hoor, je kunt ook gewoon van die loops van Optech gebruiken. Dat zijn van die kleine rubberen lugs die je door de lug op de camera haalt. De haak aan zo'n Blackrapid strap doe je dan door die lug. Bungelt je camera aan het standaard bevestigingspunt van de nekband. Sun Sniper heeft deze setup niet meer omdat de versie van hun te fragiel is, het kwam te vaak voor dat de camera richting grond ging (bij de Blackrapid hoor je deze verhalen niet, datgene wat je wel hoort zijn te zwakke D-ringen van de RC2 QR-plate waarvoor Blackrapid nou een vervangende schroef heeft die het wel aan kan). Dat hebben ze nu veranderd door een systeem te maken waarbij de haak niet meer aanwezig i s. Het bevestigingspunt op de camera zit nu direct vast op de slider die aan de strap zit. En ja, zoals jip_86's citaat al aan geeft kun je dit ook los aanschaffen waardoor je oude Sun Sniper straps met het nieuwe systeem kunt uitrusten.
nee ik bedoel dat ik gewoon de twee bracket mounts op mijn d90 wil gebruiken en daar een lange schouder band op wil hebben (niet een nek strap). Dat schijnt niet echt verkocht te worden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

En zoals ik aangaf heb je van iets wat adapt its heet (van optech usa) wat gewoon rubberen lusjes zijn die je door de standaard lugs voor de draagriem haalt. Dus ipv de draagriem haal je die rubberen lusjes er doorheen. Dan heb je ineens lusjes op die 2 plekken zitten waar jij zo graag iets aan wil bevestigen. En laat door die lusjes nou juist zo'n haak kunnen van o.a. de Blackrapid kunnen.

De in dit topic eerder genoemde Crumpler Industry Disgrace (die alleen buiten de EU te vinden is omdat dit geen product voor de EU markt is) en de Crumpler Singapore Sling (de Industry Grace variant voor de EU) zijn nekbanden die ook als schouderbanden te gebruiken zijn. Het al eerder genoemde optech heeft naast die adapt its ook een utility sling wat een combinatie is van een gewone band en dat Blackrapid systeem. Die werkt dan ook met die 2 standaard lugs die jij wil gebruiken net als de Crumplers. Tot slot is er weer een nieuw product van Luma Labs welke nogal prijzig is voor wat het is (een nekband die je snel kunt inkorten of langer kunt maken) maar die wel de standaard lugs kan gebruiken (je krijgt er een tripod mount bij die je niet hoeft te gebruiken). Dit nieuwe product heet de Cinch en is als vervanger voor de Loop naar voren geschoven. De Loop is EoL omdat Blackrapid een patent heeft verworven op die slingstraps en Luma Labs problemen wil voorkomen.

Niet echt verkocht...dan denk ik dat je niet echt goed gezocht hebt. Er zijn inmiddels zat mogelijkheden en met name door de adapt its ligt alles open. Sterker nog, met de standaard meegeleverde strap kun je zelfs nog een schouderband versie maken. De rubberkant moet je dan alleen naar boven keren zodat je de band heen en weer kunt schuiven. Dat is in feite wat de Cinch ook is maar dan met de mogelijkheid om de lengte te verstellen. Mogelijkheden te over maar dan moet je wel even je ogen goed open doen, wees creatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik ben zo blij met mijn Blackrapid RS7 Strap!!!

Standaard heb ik een 35mm 1.8 aan mijn D7000 hangen maar afgelopen weekend voor een voetbalwedstrijd hing er mijn Sigma 150-500mm aan. Dat werkte zo fijn met die strap! Tijdens de rust hing hij lekker naast mijn lichaam, ik was hem bijna vergeten!

top strap dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een sun-sniper steel & bear.
Nu merk ik toch dat ik best vaak de behoefte voel om de camera los te koppelen.
Ik zoek dus de oude karabijn deze kan ik echter nergens meer los vinden.

iemand enig idee waar deze nog te krijgen is of eventueel een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Wellicht de versie van Blackrapid proberen, die zijn aardig goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Tuurlijk! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen...

Blackrapid ConnectR-2
Blackrapid FastenR-3

Ben alleen benieuwd of de sun-sniper door de ConnectR-2 past (zo'n 2 cm breed).
Anders zal het niet zo soepel glijden (wat het hele punt is van zo'n strap) maar, lijkt mij dat dit geen probleem is.
Zo heel veel verschil zal er niet in zitten lijkt me.

Edit:
Te vroeg op versturen gedrukt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 21-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mag ik iedereen verzoeken om eerst dit te lezen en dan te beslissen of je nog steeds BlackRapid produkten wil aanschaffen : http://luma-labs.com/blog...customers-past-and-future

Persoonlijk ben ik ERG teleurgesteld, want de LumaLoop was naar mijn mening gewoon het beste produkt op de markt en ik heb eigenlijk helemaal geen zin in al die alternatieven :|

Had ik hem maar vorig jaar besteld alvast ... :F |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Neem dat wel met een korrel zout omdat het hier om 2 grote concurrenten gaat en je maar 1 kant van het verhaal kunt lezen. Het heeft een erg hoog "wij van wc eend" gehalte. Daarnaast is het ook vrij discutabel wat Luma Labs doet. Het probleem zit 'm in het Amerikaanse patent systeem en de organisatie die over de patenten gaat. Het systeem zelf is meer een "patent first, ask questions later" systeem. Gelukkig zijn er andere bedrijven die wel na kunnen denken en die wel weten hoe dat systeem werkt. Een andere grote concurrent van BlackRapid bijvoorbeeld: Sunsniper. Zij zijn bij de USPTO een procedure gestart waarbij ze het BlackRapid patent ongeldig willen laten verklaren wegens prior art. Had Luma Labs ook kunnen doen, ze hadden zelfs de advocaat die dat kon. Eigenlijk speelt Luma Labs een al net zo'n vuil spelletje als BlackRapid dat ook doet. Sterker nog, ze hebben voor hun Cinch gewoon weer een ontwerp van een ander gejat, namelijk de Ninja Strap. Dus als we het dan nog over beslissen hebben...zorg er voor dat je het gehele verhaal kent en niet alleen datgene wat ze bij Luma Labs brullen. Zo onschuldig zijn zij ook niet in dit hele verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja die cinch hoef ik niet, maar ik vind het zoo flauw dat een merk patent ergens op neemt wat eigenlijk "van iedereen" is en er niet extreem veel concurrentie bij betrokken is.

Ik ga maar voorlopig gewoon op zoek naar een nieuwe ideale oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nou, Rataplan heeft ook een no-name sling op eBay besteld - dikke vergissing 8) Bij het vastzetten van de band brak meteen een clip in tweeën en ik kan maar niet ontdekken hoe ik de band op lengte kan instellen - hij blijft maar openschuiven; de enige manier is om het dubbelgeslagen lusje aan het eind van de riem in de stelclip te 'hangen' en dat vertrouw ik voor geen meter. En de ophanging van de karabijnhaak ziet er ook al niet robuust uit. Afijn, tientje leergeld, ik heb wel duurdere fouten gemaakt :P

Maar wat een eye-opener zeg: het draagcomfort is enorm veel beter dan zo'n ellendige nekstrap (die ik toch al nooit gebruikte). Ik ga even rustig bij de gerenommeerde fabrikanten kijken, zal wel een Sunsniper Steel worden. En omdat ik de valproblematiek al zag aankomen, heb ik voor wènag een simpel dun strapje gekocht, dat gaat door het linker cameraoogje (rechter is voor de handstrap) en door de schouderstrap. Gaat dat schroefgat van m'n grip dan ooit kapot, valt 'ie hooguit vijftien centimeter voordat dat tweede bandje aan de bak mag.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Let er bij die Sun Snipers even op dat je niet de versie met haak koopt waar je de camera in klikt. Die haak heeft kennelijk last van wat slijtage waardoor hij zo door het gat kan vallen en je camera dan ook op de grond valt. Inmiddels is dit probleem al verholpen en hebben ze een nieuw design waarbij dit niet kan gebeuren. Ik verwacht niet dat je nu nog tegen het oude model loopt maar ja, ik weet niet wat iedereen nog op de plank heeft liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je bedoelt dat ik die met karabijnhaak moet vermijden en deze moet kopen, al dan niet met lager. Right?

edit:
Dat leek me dus ook al een zwak punt van die chinese die hier nu ligt.

Ben ik nog niet zo vreselijk van overtuigd. Ik wil die strap eigenlijk wel gemakkelijk los kunnen halen, tot dusver gebruik ik zelden een strap en ik heb geen zin in nog meer zut die in de weg kan zitten. En ik ken mezelf: zut die ik moet vastschroeven, blijft doorgaans ook wel vastgeschroefd :7 Daarom heb ik ook die failsafe met het strapje uit het analoge tijdperk bedacht. Aan de andere kant, hij valt blijkens dit topic wel goed uit het zicht, zeg maar. Ik denk dat ik me maar gewoon ga laten verrassen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 20-03-2012 19:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik moet zeggen dat ik mijn sniper nog al eens los haal. Soms is hij gewoon wat te groot om snel even te gebruiken. Thuis bijvoorbeeld is hij eet vaak af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Rataplan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:53:
Je bedoelt dat ik die met karabijnhaak moet vermijden en deze moet kopen, al dan niet met lager. Right?
Yup, heb je helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dikke bump!

Zijn er hier mensen die de Blackrapid strap nog gebruiken? Zo ja: welke raden jullie aan? Twijfel tussen de rs-5 en de rs-sport (2).

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik heb een Blackrapid DR-1 (double strap). Deze is ook te splitsen en lijkt dan het meest op de rs-sport. Erg fijne strap.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4129/5175416728_74b651315a.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door vandijk op 01-04-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Heeft iemand de Cinch ondertussen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ziet er wel handig uit inderdaad! RS-5 heeft het voordeel dat je er een aantal geheugenkaartjes in kunt doen, maar heeft niet standaard de 'Brad' voor extra houvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 15:41
Gebruikt iemand een SunSniper of Blackrapid in combi met een sigma 150-500? Ik vraag me af hoe het zit met het bungelen/schommelen.

Ik gebruik de tripodmount gewoon als handvat nu, maar iets van een 'zekering' is wel een prettig idee...Ben toch altijd bang dat ik ineens niet oplet en hem uit m'n handen laat glijden of stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik gebruik de Blackrapid RS7 met D7000 en Sigma 150-500 en ik kan je vertellen dat het prima gaat. De lens blijft mooi langs mijn been hangen en ik heb er echt geen last van.

Al blijft een mono statief toch wel het lekkerste voor deze dikke lenzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ah, ja, vergeet helemaal m'n rugtas. Denk dat beide niet fijn werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 16-05 22:55
douPel schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:51:
Ah, ja, vergeet helemaal m'n rugtas. Denk dat beide niet fijn werken dan.
Ik graag een SunSniper met een Fastpack, tis even wennen maar het gaat prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Welke SunSniper gebruik jij Zandpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Peter_Aragorn schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Welke SunSniper gebruik jij Zandpad?
Fastpack 250. Aan de slingshot hangt meestal een D5000 met grip en een 70-300VR. Een enkele keer heeft er een D300s met 80-400 aangehangen. Slingshot onder, fastpack erboven, dan kun je de camera precies onder de tas door draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke. Nja bij mij gaat het de RS-4/5 of de RS-Sport II worden... Fotowinkel hier in Almelo had ze jammer genoeg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
zit je dan niet met 2 schouderbanden op 1 schouder te klooien? Ik verwacht ook dat mijn heupband in de weg zit... ik zoek wel ff verder, heeft ook geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
douPel schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:00:
zit je dan niet met 2 schouderbanden op 1 schouder te klooien? Ik verwacht ook dat mijn heupband in de weg zit... ik zoek wel ff verder, heeft ook geen haast :)
Nee beide blijven op hen plek. Je slide de camera over de band waardoor je er geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 13:32

iew

What the...?!

Dit is het draag systeem dat ik ga kopen.
Ik wou dit even met jullie delen, wellicht hebben meer mensen hier interesse in.

YouTube: Intro to the Cotton Carrier Camera System

[ Voor 42% gewijzigd door iew op 09-04-2012 14:00 ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 15-05 08:08

Twhomp

Stayin' Alive

iew schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:59:
Cotton Carrier Camera System
Wat ga je er voor betalen als ik vragen mag? Het systeem ziet er zeker handig uit :)

Okee, made me wtf:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=etV02k2Rym0]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 13:32

iew

What the...?!

Twhomp schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:31:
[...]

Wat ga je er voor betalen als ik vragen mag? Het systeem ziet er zeker handig uit :)
Bij fotokonijn € 149,95
Maar dan heb je het vest met alleen het borst holster, voor zover ik weet word dat geleverd met 1 handstrap en beveiligingskoord.

Tenminste zo adverteert cotton carrier er zelf mee, ik ga ze morgen even bellen bij fotokonijn of dat bij hun ook zo is.

Ik wil deze: http://www.fotokonijnenbe...ier-cameravest-groen.html

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Helemaal vergeten te melden dat ik inmiddels ook een Sunsniper Steel heb gekocht. Inmiddels al paar dagen mee rondgebanjerd - wat een geweldig ding. Jammer dat er geen extra vakje voor geheugenkaartjes inzit. De combinatie van deze strap en m'n slingshot (Kata 3N1-20 hiero) draagt uitstekend, maar om nou te zeggen dat het makkelijk is om die tas voor je buik te draaien, nee, daar moet flink op geoefend worden, zeker als je zoals ik de gewoonte hebt om regelmatig beide schouderbanden te gebruiken :)

Omdat ik dus ook wat nerveus was over de bevestiging, maar de Steel wel snel wilde kunnen loshalen, heb ik op eBay voor een euro of tien een Optech Gotcha gekocht, en daar de polsband van afgeknipt. Restant van de kabel heb ik om de Steel geslingerd, en die is dus met een simpele klik aan de camera vast te maken. Dat zit de werking totaal niet in de weg; als je je heel druk maakt om de balans zoals Sunsniper die bedoeld heeft, moet je kabeltje iets langer zijn. Ik heb langere riempjes liggen maar tot dusverre nog niet het idee gehad dat die nodig zijn. Clickable:

Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/sunsniper-optech-combo-1-tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/sunsniper-optech-combo-3-tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/sunsniper-optech-combo-2-tn.jpg

edit:
En voordat iemand het vraagt: ja, uiteraard moet de dop van de Steel ook nog worden vastgemaakt, anders heb je nog niks aan dat ding :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 16-05-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Stond vandaag bij de fotokonijnenberg in denham te kijken naar een sun sniper pro. Leek me wel handig dus eentje aangeschaft, maar bij de kassa bleek het een steel te zijn. De pro was uitverkocht.

Uit eindelijk toch maar mee genomen, pak ik em thuis uit... ehmmm.. lijkt verdacht veel op een pro. Heb de verpakking even bekeken maar daar kan ik niet veel wijs uit worden.(bijde modellen staan er op vermeld) Is er een simpele manier om ze uitelkaar te houden? Want ik heb nu echt geen idee wat ik precies heb, het is in iedergeval niet de versie die op de kassa bon staat.

Het is een sun sniper pro, in een pro verpakking waarvan wat informatie ontbreekt, tevens zit er een sun sniper steel handleiding bij 8)7
Ze hebben het waarschijnlijk uit de verpakking gehaald voor een demonstratie en verkeerd ingepakt.

[ Voor 17% gewijzigd door sHELL op 24-06-2012 15:20 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Laatst online: 15-05 13:32

pcprutser

No message

Ik ben op zoek naar een makkelijke manier om m'n nek strap los te kunnen koppelen zonder steeds die bandjes steeds door die smalle dingen op de camera te rijgen. Nu kwam ik op ebay deze tegen: klik

Nou weet ik niet heel erg zeker of dit een beetje een sterke verbinding is, en daarom rijst de vraag: gaat zo'n sluiting mijn Canon 600D + grip en (soms) mijn 430EX II houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zou deze nemen : http://luma-labs.com/products/lanyard_2
Alleen moet je ze effe mailen of "de andere kant" ook leverbaar is :)

De originele Luma Loop is helaas niet meer leverbaar door asociaal misbruik van patenten :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 20:44

Milo.

klik

Of gewoon optech pro.. die hebben standaard van die koppelingen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik zou in elk geval geen no-names kopen - je weet niet hoe stevig dat plastic is en de laatste keer dat ik no-name zut bestelde waren de plastic clipjes in no-time kapot :)

Op/tech is wmb in elk geval een goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

nero355 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:13:
De originele Luma Loop is helaas niet meer leverbaar door asociaal misbruik van patenten :'( :(
Waardoor heel die lanyard ook geen nut heeft omdat je die alleen met die Luma Loop kunt gebruiken.

Ze hebben wel een opvolger voor de Luma Luma: de Cinch. Dat is de normale schouderband die je bij iedere dslr krijgt maar dan met een quickrelease-achtige verstelmogelijkheid (tassenmerken als Freitag, Crumpler en Timbuk2 hebben ook zoiets). Kun je de band makkelijker langer of korter maken. Crumpler Singapore Sling is ook zoiets maar die is meer bedoeld als nekband dan als schouderband. Door de rubbertjes aan de onderzijde kun je 'm minder makkelijk heen en weer laten glijden wat bij die Cinch wel schijnt te werken (aldus een aantal reviews die ik tegen ben gekomen). Die Crumpler is wel voorzien van een quickrelease zodat je 'm los kunt maken als je vanaf statief gaat werken, idee a la de Optech.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste