Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Ik gebruik zelf de RS-Sport-2 van BlackRapid. Zit heel comfortabel en is ook makkelijk verstelbaar.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Vorige week heeft op Dreamhack mijn combo een smak gemaakt terwijl hij volgens mij goed vast hing aan m'n RS-5. (D7000+Grip+70-200VR+SB600, aantal kilos dus). Ik had haast, had de schroef vastgemaakt aan de mount op de lens en deze zat, dacht ik, goed vast. Na een metertje of 30 snel lopen sortte de boel vanaf heuphoogte ondersteboven op het beton. De schroef waas blijkbaar losgekomen. Ik bleef er erg kalm onder (degene die meeliep was volgens mij meer overstuur) en de enige echte schade zit aan de onderkant van m'n flitser die de klap opving en gewoon afgebroken is. Rest doet het nog prima, maar toch een raar moment.. misschien maar ergens een tweede schroef vandaan halen zodat ik die nooit hoef los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Weiman schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:18:
Vorige week heeft op Dreamhack mijn combo een smak gemaakt terwijl hij volgens mij goed vast hing aan m'n RS-5. (D7000+Grip+70-200VR+SB600, aantal kilos dus). Ik had haast, had de schroef vastgemaakt aan de mount op de lens en deze zat, dacht ik, goed vast. Na een metertje of 30 snel lopen sortte de boel vanaf heuphoogte ondersteboven op het beton. De schroef waas blijkbaar losgekomen. Ik bleef er erg kalm onder (degene die meeliep was volgens mij meer overstuur) en de enige echte schade zit aan de onderkant van m'n flitser die de klap opving en gewoon afgebroken is. Rest doet het nog prima, maar toch een raar moment.. misschien maar ergens een tweede schroef vandaan halen zodat ik die nooit hoef los te maken.
Ah, zonde! :S Tsjah, het kan gebeuren dat een schroef los komt, maar het mag natuurlijk eigenlijk niet! Gelukkig dat de schade meevalt, al loop je komende tijd wel constant aan die schroef te voelen met je vingers :P

Ik heb voor mn vakantie een Sunsniper Black steel Pro gekocht, wat een fijn ding! Rond de schroef zit een flinke rubberen ring en door één of ander lagersysteem is het vrijwel onmogelijk dat hij zichzelf los draait.
Ik schroef de strap altijd op mijn camera zelf (ofjah, de grip) omdat ik nogal van lens wissel. Ik was bang dat de balans hierdoor raar zou zijn bij grotere lenzen (70-300 L) maar dat is niet het geval.

Al met al een €70,- goed besteed!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als ik op amazon.com kijk naar de reviews van de Sun Sniper Black Pro dan zie ik dat er van de 18 reviewers er 4 zijn die hun camera op de grond hebben zien vallen omdat de schroef los kwam.

Dat is te veel om mijn camera aan zo'n strap toe te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ATOR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:56:
Als ik op amazon.com kijk naar de reviews van de Sun Sniper Black Pro dan zie ik dat er van de 18 reviewers er 4 zijn die hun camera op de grond hebben zien vallen omdat de schroef los kwam.

Mensen met negatieve ervaringen laten sneller een review achter! Ik heb hem uitgebreid getest, zowel thuis als in de echte wereld. Twee weken elke dag minimaal 2u mee rondgelopen, sommige dagen 10+ uur. In stoffige, regenachtige en warme (39 graden) weersomstandigheden.
De schroef is geen enkele keer ook maar IETS losser komen te zitten.

Het is een kwestie van goed aandraaien en de lagers+rubbber voorkomt loskomen. Als tip heb ik gelezen dat je de schroef ook iets nat kan maken, dan zit hij blijkbaar steviger...zelf heb ik dit niet gedaan omdat het onnodig was.

Misschien dat die reviews komen door slechte exemplaren of slecht gebruik (niet goed aangedraaid oid) maar ik heb 100% vertrouwen in mijn strap en daar heeft vooral €2000,- aan gehangen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

ATOR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:56:

Jah, heb die dingen ook met veel intersse gelezen, lijkt er op dat 3 van die gevallen te maken hebben met het oude model sun sniper en 1 geval waarvan het rubber gedeelte ontbrak (sun sniper zonder rubber = camera die op de grond pleurt) Heb mag duidelijk zijn dat je aan het oude model geen zware camera moet hangen en dat je goed controleerd of het rubbertje er nog wel tussen zit.

Voor de duidelijkheid hieronder waar je op moet letten bij aanschaf.

Afbeeldingslocatie: http://www.sun-sniper.com/typo3temp/pics/15a4caac8c.jpg
Model "The One" en "The Steel" tot 2.5kg

Afbeeldingslocatie: http://www.sun-sniper.com/typo3temp/pics/e6f95b9b41.jpg
Model "The Pro" en "Pro-Leather" tot 5.0kg

Afbeeldingslocatie: http://www.sun-sniper.com/typo3temp/pics/b08ab9bbac.jpg
Model "The Compact" tot 5.0kg (orly?)

De rest zijn oude modellen en/of concurenten en/of namaak.

Tevens nog een kleine tip, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dus ook de GRIP gebruikers moeten even opletten en na gaan of hun grip wel berekend is op de extra druk die je krijgt als je camera aan een sun sniper hangt!

[ Voor 12% gewijzigd door sHELL op 26-06-2012 18:59 . Reden: update ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je die sun sniper niet gewoon door je strap lusjes op je camera kan rijgen. Of heeft dat soms met patenten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De handleiding zegt duidelijk dat het ding pas vast zit als het rubber vervormt. Ik heb 'm voor de test ook door een maat van me laten vastmaken, en die had 'm nauwelijks strak genoeg aangedraaid om ueberhaupt frictie te hebben, laat staan dat hij er honderd meter mee had kunnen lopen.

Maar ik spam lekker mijn tip nog even, want ik hoef me hier geen moment zorgen om te maken: Rataplan in "Welke schouderriem" ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Rataplan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:58:
De handleiding zegt duidelijk dat het ding pas vast zit als het rubber vervormt. Ik heb 'm voor de test ook door een maat van me laten vastmaken, en die had 'm nauwelijks strak genoeg aangedraaid om ueberhaupt frictie te hebben, laat staan dat hij er honderd meter mee had kunnen lopen.

Maar ik spam lekker mijn tip nog even, want ik hoef me hier geen moment zorgen om te maken: Rataplan in "Welke schouderriem" ;)
Ziet er toch niet zo veilig uit. Als je bevestiging per ongeluk ergens tussen klemt, of een dief knijpt erin is je camera zo los...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Sibylle schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:35:
Ziet er toch niet zo veilig uit. Als je bevestiging per ongeluk ergens tussen klemt, of een dief knijpt erin is je camera zo los...
Rataplan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:49:
edit:
En voordat iemand het vraagt: ja, uiteraard moet de dop van de Steel ook nog worden vastgemaakt, anders heb je nog niks aan dat ding :+
:P
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:58:
Ik begrijp niet waarom je die sun sniper niet gewoon door je strap lusjes op je camera kan rijgen. Of heeft dat soms met patenten te maken?
Kijk maar even naar een video op de Sunsniper-site. Het hele ophangsysteem is anders, waardoor je 'm in één beweging van je heup voor je ogen kan trekken. Als je daar die oogjes van de camera voor gebruikt, zit je eigenlijk vast aan een extra lus die midden over de bovenkant van je camera loopt. Kan op zich wel, maar je wil dat de 'glijder' van glad metaal is, anders krijg je veel meer materiaalslijtage en ligt je cam binnen de kortste keren alsnog op de keien. Moet je weer gaan improviseren :) Erger is dan dat je camera dan de 'normale' oriëntatie heeft, terwijl hij zich ondersteboven aan een Sunsniper juist met 1 hand meteen goed laat vastpakken.

Kortom, volgens mij is de oplossing met de camera ondersteboven beter :)

[ Voor 51% gewijzigd door Rataplan op 26-06-2012 20:06 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk eerst dat de sunsniper hetzelfde was als een gewone strap, maar dan met kussentje en elastiek. Het is inderdaad wel een erg handig systeem met zo'n schuifje. Nu houd ik mijn camera meestal in mijn hand tijdens het lopen terwijl de strap losjes om mijn nek hangt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Heeft iemand hier ervaring met de Artisan & Artist silk strap?

Is gemaakt van gedraaid zijde op dezelfde manier als bij een samurai zwaard. Grote voordeel lijkt mij dat je deze heel makkelijk rond je hand kunt winden om zo als het ware een handstrap te krijgen. Zonder dat je een schouderstrap mist. Schouder en hand samen past niet.

http://www.artisanandartist.com/straps/acam106.htm

Maar vraag me af hoe goed de grip is als die aan je schouder hangt. Zit geen stroef gedeelte aan zoals bij de meeste standaard straps dus ben bang dat die snel van schouder afglijd, maar misschien is dit niet zo?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een katana en een wakizashi draag je bij mijn weten in je riem, niet met een draagband om je schouder. Het ontbreken van een stroef gedeelte lijkt me bij zo'n gladde zijden band wel een probleem, zeker als je 'm niet kruislings draagt (in welk geval het handstrapverhaal ook niet sneller werkt dan met een conventionele strap). Als ik dan ook nog lees dat de makers van deze vlechten speciaal gefokt worden (hoewel ik 'a special breed of artists' verkeerd kan interpreteren :P), dan denk ik dat je je geld beter anders kan uitgeven. Maar 't ziet er wel mooi uit ja :)

edit:
@ppl hieronder: dat is nog steeds een soort van gefokt, volgens mij :P Maar ik laat mijn cynisme hier graag even met me op de loop gaan, want 150USD vind ik knap veel geld voor een strap waar je de bevestiging aan je camera kennelijk nog apart bij moet kopen. Dat moet echt heel goed zijn, en dat zie ik hier niet. Maar ik laat me zoals altijd graag van het tegendeel overtuigen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Rataplan op 26-06-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het is een stukje touw waardoor je het eigenlijk ook alleen bij de kleine lichte camera's wil gebruiken. Moet je denken aan de Fuji X-series, Leica M-series, etc. en niet aan een dslr. Grip zal dan ook wel niet erg veel zijn wat zowel een vloek als een zegen is. Er zijn echter heel veel mensen die erg blij zijn met deze strap.

@Rataplan: leuk bedacht maar "breed" heeft natuurlijk meerdere betekenissen zoals "ras" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Rataplan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:45:
Een katana en een wakizashi draag je bij mijn weten in je riem, niet met een draagband om je schouder. Het ontbreken van een stroef gedeelte lijkt me bij zo'n gladde zijden band wel een probleem, zeker als je 'm niet kruislings draagt (in welk geval het handstrapverhaal ook niet sneller werkt dan met een conventionele strap). Als ik dan ook nog lees dat de makers van deze vlechten speciaal gefokt worden (hoewel ik 'a special breed of artists' verkeerd kan interpreteren :P), dan denk ik dat je je geld beter anders kan uitgeven. Maar 't ziet er wel mooi uit ja :)
Breed of artists moet je meer zien als een nieuwe groep opgeleide artiesten, geen gefokte ;)

A&A is een topmerk dat met hun tassen tot een van de beste horen, beetje als Billingham maar dan minder klassiek. Dus hoewel die tekst er inderdaad een beetje bedenkelijk uitziet geloof ik meteen dat het goed spul is.

Dat kruislings dragen zorgt dat het handstrapverhaal niet meer werk snap ik niet helemaal. Het punt is dat ik (denk) dat ik de strap strak om mijn hand kan wikkelen zodat die zo als handstrap kan dienen.
De strap die ik nu heb (standaard strap) heeft een rubber plaatje in het midden die lastiger buigt waardoor die niet zo strak om de hand gewikkeld kan worden. Dat moet hier dus prima mee kunnen. Als dat ook echt zo werk tenminste.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
ppl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:25:
Het is een stukje touw waardoor je het eigenlijk ook alleen bij de kleine lichte camera's wil gebruiken. Moet je denken aan de Fuji X-series, Leica M-series, etc. en niet aan een dslr. Grip zal dan ook wel niet erg veel zijn wat zowel een vloek als een zegen is. Er zijn echter heel veel mensen die erg blij zijn met deze strap.
Komt ook een M aan te hangen dus dat moet geen probleem zijn.

Ik zie dat ze in amsterdam verkocht worden, zal hem maar eens gaan proberen daar.
edit:
@ppl hieronder: dat is nog steeds een soort van gefokt, volgens mij :P Maar ik laat mijn cynisme hier graag even met me op de loop gaan, want 150USD vind ik knap veel geld voor een strap waar je de bevestiging aan je camera kennelijk nog apart bij moet kopen. Dat moet echt heel goed zijn, en dat zie ik hier niet. Maar ik laat me zoals altijd graag van het tegendeel overtuigen :)
Eeh, hoe bedoel je dat je de bevestiging nog apart moet kopen? Dat ringetje zit er toch bij?

[ Voor 30% gewijzigd door RobertJRB op 26-06-2012 21:38 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hou goed in de gaten dat je rechterhand een zekere mate van vrijheid nodig heeft. Bij mijn standaard strap was twee keer wikkelen veel te los, drie keer lukte me niet eens. Voor strak kan je beter naar een polsband kijken, denk ik. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt en hoe eea aan je cam wordt vastgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Rataplan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:37:
Hou goed in de gaten dat je rechterhand een zekere mate van vrijheid nodig heeft. Bij mijn standaard strap was twee keer wikkelen veel te los, drie keer lukte me niet eens. Voor strak kan je beter naar een polsband kijken, denk ik. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dat in de praktijk bevalt en hoe eea aan je cam wordt vastgemaakt :)
Ik snap je verwarring, die ringetjes zijn om aan de camera vast te maken. Bij mijn camera zitten er gewoon 2 oogjes. Geen fancy montage oid :)

Een handstrap is handig, maar dan past er geen gewone strap meer aan en moet je de camera dus altijd in de hand houden wat ik weer niet echt fijn vind.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RobertJRB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:40:
Een handstrap is handig, maar dan past er geen gewone strap meer aan en moet je de camera dus altijd in de hand houden wat ik weer niet echt fijn vind.
Ik heb mijn 400D jaren rondgezeuld met zowel de normale nekstrap als een losse handstrap. Tot ik merkte dat ik de nekstrap helemaal niet meer gebruikte, that is ;) Door de cameraoogjes passen met enige moeite echter wel degelijk twee strapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Rataplan schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:54:
[...]
Ik heb mijn 400D jaren rondgezeuld met zowel de normale nekstrap als een losse handstrap. Tot ik merkte dat ik de nekstrap helemaal niet meer gebruikte, that is ;) Door de cameraoogjes passen met enige moeite echter wel degelijk twee strapjes.
Niet bij mijn camera, die oogjes zijn echt heel klein. Past echt maximaal 1 ring doorheen. Bij mijn oude canon was het inderdaad meer een soort van langgerekt oogje waar je er makkelijk meerdere aan kunt monteren.
Ik zou wel de handstrap ring weer aan de ring van de schouder strap kunnen haken, maar vind dat weer een beetje eng gevoel.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat zit volgens mij ook niet vast genoeg om nog wat aan die handstrap te hebben. Mijn ervaring is dat die echt vrij precies op lengte moeten zijn om de cam echt relaxed te kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
De Sun Sniper bevalt me nog steeds prima. Alleen is het nogal een strijd om een wat grotere rugtas, te combineren met een Sun Sniper zonder jezelf te wurgen bij tas af doen ook het dragen over elkaar is niet echt comfortabel. Zelf liep ik al een tijdje te spelen met het idee om met twee karabiners zelf de padding van de rugtas te combineren met het Sun Sniper concept.

Nu blijken ze dus niet de enigste te zijn die dit probleem gehad hebben. Op hun site kwam ik de Backpack strap tegen. http://www.sun-sniper.com...-bps-back-pack-strap.html

Afbeeldingslocatie: http://www.sun-sniper.com/typo3temp/pics/cbc69c9e74.jpg

Met de zomervakantie in aantocht wel een aantrekkelijke optie, ware het niet dat je tegenwoordig dus niet meer de boel snel los kan haken. Ik hoef gewoonweg niet altijd die band eraan te hebben. Nog een keer uitzoeken of de oude haak er ook aangezet kan worden.

Verder is er ook een clip om je strap snel te zekeren als je even een raar klimmetje moet doen. Ook wel eens gehad dat je camera gewoon in de tas moet omdat ik echt geen hand vrij had om mijn camera vast te houden.

[YouTube: http://youtu.be/-qwrG4oKfUk]

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 09-07-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Heeft iemand praktische ervaring met de Carryspeed sling cameraschouderriem?
Hij is een stuk goedkoper dan de andere twee grote concurrenten, maar lijkt beter.

Wat info:
http://www.carryspeed.com/
YouTube: Black Rapid VS. Carryspeed sling strap Review
Handig is de tripod mount accessoire:
YouTube: Carry Speed CS-1 MK II Tripod Mount Ready Camera Sling Strap VS Black Rapid Style R Strap Design

[ Voor 24% gewijzigd door Fireshade op 13-07-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zo te zien is dat met een karabijnhaak, en voor de bevestiging daarvan werd ik eerder in dit topic gewaarschuwd wegens dat kan stuk. Geen praktische ervaring, though.

edit:
Hm, die karabijnhaak wordt niet overal gebruikt. Wat ik wel handig vind, is dat ze die bodemplaat voor de camera ook los verkopen en dat wil zeggen dat ik die ook met mijn Sunsniper kan gebruiken. Dat gaan we eens nader onderzoeken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 13-07-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Juist niet met een karabijnhaak maar met een soort balhoofd dat je vast klikt.
edit: nvm volgens mij had je dat zelf ook al door

[ Voor 24% gewijzigd door jip_86 op 13-07-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Vandaag in elkaar geknutseld van een draagband van een oude laptop tas:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8421/7563828746_35b91981db_z.jpg
2012-07-13 13.52.40 by Alex de Groot, on Flickr

DIY black rapid strap, zeer comfortabel en werkt prima, geen cent aan uitgegeven. :) Ik ga morgen wel nog even dat sluiting ding vervangen voor iets net iets degelijkers van de bouwmarkt. Zo'n aanklik haak die je ook nog vast schroeft zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door hypz op 13-07-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
RobertJRB schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:28:
Heeft iemand hier ervaring met de Artisan & Artist silk strap?

Is gemaakt van gedraaid zijde op dezelfde manier als bij een samurai zwaard. Grote voordeel lijkt mij dat je deze heel makkelijk rond je hand kunt winden om zo als het ware een handstrap te krijgen. Zonder dat je een schouderstrap mist. Schouder en hand samen past niet.

http://www.artisanandartist.com/straps/acam106.htm

Maar vraag me af hoe goed de grip is als die aan je schouder hangt. Zit geen stroef gedeelte aan zoals bij de meeste standaard straps dus ben bang dat die snel van schouder afglijd, maar misschien is dit niet zo?
Vandaag gekocht.

Blijkt best stroef te zijn. Zal iig echt niet zo van je schouder afglijden.
En dat om de hand wikkelen als handstrap werkt prima. Wel prijzig met 140 euro maar lijkt het tot nu toe wel waard.

Weet alleen niet of het echt iets is voor een dslr. Hoewel die zeker sterk genoeg voor lijkt denk ik dat een dikke strap beter is voor een zware camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8429/7562483798_f413d6e015_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7254/7563884354_4a758a960d_b.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 13-07-2012 22:15 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobertJRB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:15:
[...]

Vandaag gekocht.

Blijkt best stroef te zijn. Zal iig echt niet zo van je schouder afglijden.
En dat om de hand wikkelen als handstrap werkt prima. Wel prijzig met 140 euro maar lijkt het tot nu toe wel waard.

Weet alleen niet of het echt iets is voor een dslr. Hoewel die zeker sterk genoeg voor lijkt denk ik dat een dikke strap beter is voor een zware camera.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind 150 dollar heel veel geld voor iets wat gewoon in china gemaakt wordt. Ze laten het niet maken door KUMIHIMO artists, neen het wordt gemaakt door specialisten die zij ingehuurd hebben :+ (Ze laten in de bewoording toch duidelijk blijken dat het niet door KUMIHIMO artists wordt gemaakt, anders kan je ze natuurlijk aanklagen) Maar ja je hebt ook een alternatief voor minder denarius. Veel geld voor een accessoire welke marginaal beter werkt dan een neppert.
Ieder zijn ding zeggen we dan maar :9

Ik dacht meer hieraan: (24 dollar inc shipping, wel echt koreans :) )
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7101/7220469422_3a14f31c5d.jpg
Ik neig altijd om de strap om mijn hand te winden, dus ik gebruik liever een wrist strap.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Laatst online: 02-09 21:45

RoyBijster

Rocket Scientist

Ziet er interessant uit, maar snijdt dat niet in je hand?

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RoyBijster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:59:
Ziet er interessant uit, maar snijdt dat niet in je hand?
Ik denk het niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.lovecases.co.uk/blog/wp-content/uploads/2012/04/TMS004_RED_PAC2.jpg
Deze snijdt niet in je hand, Ik ga hem morgen bestellen, je hebt hem in 4 kekke kleuren, ik ga voor saai bruin. :D

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 13-07-2012 23:07 . Reden: reactie op RoyBijster :D ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Je was me net voor. Ik doelde op RobertJRB :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
hypz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:03:
Vandaag in elkaar geknutseld van een draagband van een oude laptop tas:

[afbeelding]
2012-07-13 13.52.40 by Alex de Groot, on Flickr

DIY black rapid strap, zeer comfortabel en werkt prima, geen cent aan uitgegeven. :) Ik ga morgen wel nog even dat sluiting ding vervangen voor iets net iets degelijkers van de bouwmarkt. Zo'n aanklik haak die je ook nog vast schroeft zeg maar.
Mooie oplossing!! Lekker cheap ook :)
Zo'n haak die je zoekt heet een karabijnhaak. Goede varianten kun je ook aanschaffen bij bijv. Bever Zwerfsport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
D0gtag schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:58:
[...]

Ik vind 150 dollar heel veel geld voor iets wat gewoon in china gemaakt wordt. Ze laten het niet maken door KUMIHIMO artists, neen het wordt gemaakt door specialisten die zij ingehuurd hebben :+ (Ze laten in de bewoording toch duidelijk blijken dat het niet door KUMIHIMO artists wordt gemaakt, anders kan je ze natuurlijk aanklagen) Maar ja je hebt ook een alternatief voor minder denarius. Veel geld voor een accessoire welke marginaal beter werkt dan een neppert.
Ieder zijn ding zeggen we dan maar :9

Ik dacht meer hieraan: (24 dollar inc shipping, wel echt koreans :) )
[afbeelding]
Ik neig altijd om de strap om mijn hand te winden, dus ik gebruik liever een wrist strap.
Ik snap ook wel dat het niet een of andere oude japanner is die van zijn vader geleerd heeft hoe dit te maken :) Gaat om de techniek erachter.

En er staat toch echt duidelijk op de strap en het doosje dat ze in japan gemaakt worden. A&A is een bekend merk voor fototassen en accessoires en die worden ook gewoon in japan gemaakt. Zie dus niet echt in waarom deze dan in china gemaakt zou worden.

Het is inderdaad wel prijzig, maar als ik bedenk voor hoeveel euro's eraan komt te hangen heb ik liever geen ebay strap van 30 dollar.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 13-07-2012 23:19 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
RoyBijster schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:04:
Je was me net voor. Ik doelde op RobertJRB :)
Nee, is gemaakt van zijde dus redelijk zacht en breed genoeg om niet in je hand te snijden. En je kunt hem natuurlijk altijd losse doen :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
rick85 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:14:
[...]

Mooie oplossing!! Lekker cheap ook :)
Zo'n haak die je zoekt heet een karabijnhaak. Goede varianten kun je ook aanschaffen bij bijv. Bever Zwerfsport.
He thanks, dat is inderdaad precies zo'n haak als ik bedoelde. Nu weet ik tenminste hoe dat heet, is wat makkelijker uitleggen in de winkel wat ik moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://files.petapixel.com/assets/uploads/2010/12/connection.jpg

Wellicht is die lanyard van de Luma Loop/Loopit compatible met deze aansluiting.

The push-to-release swivels are manufactured at the same factory that invented the swivel used by the US military, with tolerances that supposedly exceed the ones used in combat.

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2012 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:24

iew

What the...?!

Ik bezit nu al enige tijd de cotton carrier (draagsysteem) en kan jullie vertellen dat dit echt een verademing is (voor mij dan) geen geslinger meer, camera zeer makkelijk te pakken en echt super degelijk.
Vooral het vrij kunnen bewegen in de natuur en beide handen gewoon kunnen gebruiken zonder dat ik op één of andere manier het slingeren van mijn camera met 1 hand in bedwang moet houden.

Wat mij betreft kan hier geen enkele draagband, sniper of wat dan ook tegenop, echt zeer comfortabel en functioneel.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobertJRB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:17:
[...]

Ik snap ook wel dat het niet een of andere oude japanner is die van zijn vader geleerd heeft hoe dit te maken :) Gaat om de techniek erachter.

En er staat toch echt duidelijk op de strap en het doosje dat ze in japan gemaakt worden. A&A is een bekend merk voor fototassen en accessoires en die worden ook gewoon in japan gemaakt. Zie dus niet echt in waarom deze dan in china gemaakt zou worden.

Het is inderdaad wel prijzig, maar als ik bedenk voor hoeveel euro's eraan komt te hangen heb ik liever geen ebay strap van 30 dollar.
In dat opzicht heb je wel gelijk (je wilt geen dure camera aan een goedkope strap) maar ik denk niet dat de prijs bepaald of iets goed of slecht is, eerder het ontwerp en de materialen. Zijden is in veel opzichten een slecht materiaal, vnlk, vanwege vocht (krachtverlies ~20%), zonlicht (ook kracht verlies) en insecten (o.a. het bekende papiervisje fam. van de silvervisje) eten het ook voornamelijk als er vuil bij zit. Handen (en voeten) zijn altijd vochtig en laat daarom veel viezigheid achter op stoffen, ik heb helemaal plas(pis) handjes. Ik snap wel dat zijde een beter (luxer) feel & uitstraling heeft, maar ik heb liever leder met nylon voor me (relatief) dure camera (hoeveel denk je dat leica betaald voor zijn strap :D) Maar misschien heb je gelijk en wordt alles daadwerkelijk in Japan gemaakt, maar helaas word je voor het leven genept met zoveel zaken (denk aan polo's en zonnebrillen, made in china, badge komt er op in italie en dan is het made in italy). Maar laat mij gewoon zeuren en geniet jij van je strap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb van de week andere strap gekocht van National Geographic. De strap van de xD serie is leuk, maar voor mij hoeft het niet type nummer van de camera met grote letters op de strap.

Plaats voor twee geheugen kaartjes en antislip laagje, zodat die niet zomaar van je schouder glijd.
Afbeeldingslocatie: http://www.seedcamera.com/images/stories/NG_3020_ALL.jpg
Heb wel een Sunsniper one, maar vind deze persoonlijk niet prettig om te gebruiken...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ben ook erg aan het rond kijken voor een andere schouderriem.. komt voornamelijk omdat afgelopen weekend mijn camera een snoekduik maakte richting de tegels.. gelukkig ving ik hem op tijd..

nu zit ik rond te kijken en dacht ik eerst aan een sun sniper variant.. verder gekeken zit ik te kijken naar de carryspeed. Heeft iemand ervaring met die carryspeed?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TfIPKidgDXg&feature=related]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Die ziet er best fijn uit, al twijfel ik een beetje over die mounting plate i.c.m. een verticale grip. Ze zeggen wel dat het comfortabel zou moeten zijn, maar hij steekt wel aardig uit. Hun dubbele strap is wel iets goedkoper dan de Sunsniper DPH, en het balhoofdje ziet er helemaal niet verkeerd uit :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Wormaap schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:36:
Die ziet er best fijn uit, al twijfel ik een beetje over die mounting plate i.c.m. een verticale grip. Ze zeggen wel dat het comfortabel zou moeten zijn, maar hij steekt wel aardig uit. Hun dubbele strap is wel iets goedkoper dan de Sunsniper DPH, en het balhoofdje ziet er helemaal niet verkeerd uit :)
voor die mounting plate komt deze maand weer een nieuwe versie voor uit heb ik toevallig vandaag via de importeur gehoord.. een MKII versie waarbij het balletje weg kan klappen naar voren..

Helaas is de levertijd nog redelijk onbekend, ik wil er graag 1 voor 7 aug zodoende. Op dit moment denk ik via amazon.co.uk 1 te bestellen..

Andere oplossingen zijn:
http://www.cameraland.nl
http://digitalwarehouse.nl

als anderen ook nog een verkooplocatie vinden dan houdt ik mij aanbevolen.. :)

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Carryspeed, SunSniper en tenslotte de Black Rapid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat zijn 2 totaal verschillende straps. De eerste ziet er uit als een sun sniper met inferieure padding en geen veer in de band. De tweede heeft een balconnectie die ik er wel netjes uit vind zien en een andere strap. Welke is nu de echte? Volgens mij de tweede als ik op de site kijk. Het idee van een connectie die los te klikken is op mijn rug staat me eigenlijk niet zo heel erg aan.

Als je ze allemaal op een rijtje zet dan heeft elke strap wel iets waarvan ik zo iets heb van hmm dat is het toch net niet.

- Sun Sniper oud: haak kan afbreken, haak is veelal compatibel met schroeven van tripod mounts
- Sun Sniper nieuw: kan niet meer los zonder er af te schroeven, dus ook niet snel een tripod mount beschikbaar
- Black Rapid: laatst in handen gehad, voelt mij heel dun aan en ook geen vering zo op het oog, heeft wel weer de oude Sun Sniper haak
- Carry Speed: betrouwbare connectie zo te zien, strap vind ik minder met klikverbinding op de rug, en belangrijker nog; de connectie zit niet onder je hand, maar op de rand iets wat met een grip voor minder problemen zorgt in portretstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh je hebt daar een goed punt met die grip... daar ga ik nog is goed naar kijken..

[edit]
Het lijkt erop dat CarrySpeed veel is gaan ontwikkelen in een korte tijd.. tenminste dat idee heb ik nu..

[ Voor 41% gewijzigd door ReseTTim op 17-07-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Iemand ervaring met een goede anti diefstal schouder riem? Ik kwam zelf deze tegen: PacSafe Carrysafe 100. Ziet er opzich wel goed uit dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikgaopreis.nl/images/sp/carrysafe_100.gif

Of zijn er betere alternatieven? Ik ga volgende week een paar dagen naar Parijs, en ben een beetje bang voor diefstal wanneer ik mijn gewone draagriem gebruik. Verder denk ik dat ik even een smalle zwarte tape over de rode ring van mijn lens doe om mijn L lens wat te camoufleren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Ik denk dat cameradieven of gewoon je camera uit je handen trekken zonder te kijken wat er voor lens op zit.. en als ze specifiek op jacht gaan je lens ook herkennen zonder rood randje.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Vast wel, maar toch :)

Ik zie nu trouwens dat de bevestiging bij de camera quick release en van plastic is en ook zonder staaldraad :s , dat schiet dus niet echt op eigenlijk volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 18-07-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Sun Sniper heeft een variant met een staaldraad er in. Ze geven daar zelfs 400 euro verzekering op bij schade. Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat het door schade van je strap komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
In wat voor buitenwijken van parijs ben je van plan te gaan fotograferen? als je in de stad gewoon oplet, dus niet portomonee in je jaszak of kontzak, of camera over 1 schouder in een drukke metro, kan je weinig overkomen. En mochten ze verder gaan door je echt te overvallen dan heeft iedere strap weinig zin.

Het is een setje van in totaal z'n 1200 euro. Neem gewoon een verzekering, kan nooit veel zijn, en ga lekker fotograferen zonder zorgen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:05:
[afbeelding]

Wellicht is die lanyard van de Luma Loop/Loopit compatible met deze aansluiting.

The push-to-release swivels are manufactured at the same factory that invented the swivel used by the US military, with tolerances that supposedly exceed the ones used in combat.
Begrijp ik het goed dat jij met een DIY projectje bezig bent om zo toch nog een LumaLoop achtige schouderriem te maken ??
Zo ja : Wil je alsjeblieft het resultaat posten straks als je klaar bent ?? Alvast bedankt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
hypz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:41:
Iemand ervaring met een goede anti diefstal schouder riem? Ik kwam zelf deze tegen: PacSafe Carrysafe 100. Ziet er opzich wel goed uit dacht ik zo.

[afbeelding]

Of zijn er betere alternatieven? Ik ga volgende week een paar dagen naar Parijs, en ben een beetje bang voor diefstal wanneer ik mijn gewone draagriem gebruik. Verder denk ik dat ik even een smalle zwarte tape over de rode ring van mijn lens doe om mijn L lens wat te camoufleren :/
Handstrap nemen, dan hebben ze je camera echt niet zomaar uit je handen getrokken. Ik heb ook altijd in Parijs een rugzak met de ritssluiting voor het cameravak aan de rugzijde.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja ik vind het hele diefstal-proof gedoen van veel tassen sowieso overdone.

Sluiting op de rug, staalkabels in schouderbanden, ect. Dan jatten ze het toch als je het neerzet/afdoet als je wat gaat eten, vraag maar na bij Trancesetter. En als ze het echt hééél graag willen geven ze je toch gewoon en klap op je kop of trekken een mes....tja t blijven maar spullen ( al baal k dan wel dat de foto's ook weg zijn :+ ).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ja maar toch, een dslr is toch snel gepakt denk ik. Ik heb hem altijd aan dwars aan m'n zijkant hangen en over de schouder aan de andere kant zeg maar en niet op mijn buik ofzo.

In iedergeval ook even een reisverzekering afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 17:45
Voor m'n m4/3 camera gebruik ik op het moment een leren nekriem van een oude Praktica Film SLR welke qua lengte, dikte en materiaal uitstekend bevalt. Het enige nadeel is dat deze niet heel makkelijk los te halen is als ik de camera bijvoorbeeld los in mijn zak wil dragen zonder strap. In mijn zoektocht naar een quick release mechanisme kwam ik in dit topic de volgende foto tegen:
Afbeeldingslocatie: http://files.petapixel.com/assets/uploads/2010/12/connection.jpg

Een dergelijk iets zal ideaal zijn. Als gezegd heb ik zelf al een nekriem met ringetjes dus het betreft alleen een sluitmechanisme.

Heeft iemand toevallig een idee waar ik zo iets zou kunnen vinden? :)

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chad Chubatcha schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:02:
Heeft iemand toevallig een idee waar ik zo iets zou kunnen vinden? :)
Je had Verwijderd in "Welke schouderriem" hier iets hoger op de pagina al gezien? Lijkt me toch hetzelfde plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
henkie196 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:42:
[...]

Je had Verwijderd in "Welke schouderriem" hier iets hoger op de pagina al gezien? Lijkt me toch hetzelfde plaatje.
Als in mijn post ook staat, ben ik die foto inderdaad hier tegengekomen. Mijn vraag was dan ook waar ik een dergelijk mechanisme als op het plaatje zou kunnen kopen. Ik kan namelijk via het plaatje geen plaats vinden waar het mechanisme te koop is.

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Komt van Luma Labs, maar die verkopen het spul niet meer omdat ze problemen hebben met patenten
http://luma-labs.com/collections/accessories
http://www.petapixel.com/...t-awarded-to-black-rapid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

En daarom hoop ik dat refused hier nog een keer post wat hij van plan is, want ik zie een DIY LumaLoop projectje wel zitten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
jip_86 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:58:
Komt van Luma Labs, maar die verkopen het spul niet meer omdat ze problemen hebben met patenten
http://luma-labs.com/collections/accessories
http://www.petapixel.com/...t-awarded-to-black-rapid/
Dat is jammer, bedankt voor de informatie in ieder geval.

Iemand bekend met een soort gelijk systeem van een andere fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Universal Creations schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:52:
[...]

Handstrap nemen, dan hebben ze je camera echt niet zomaar uit je handen getrokken. Ik heb ook altijd in Parijs een rugzak met de ritssluiting voor het cameravak aan de rugzijde.
Met het cotton carrier systeem dat ik gebruik pakken ze echt niet zomaar je camera, doorsnijden gaat niet want dan moeten ze je eerst in 2en hakken, en mijn camera zit "locked" op mijn borst, en je kan ook de klittenband strap nog over je lens trekken zodat je er zelfs mee kunt rennen, fietsen, ook heb je 2 handen vrij om je te verdedigen.

Rennen is waarschijnlijk beter, maar dat kan dan zonder problemen en geslinger van je camera.
Behoorlijk diefstal proof dat systeem.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de fabrikant van de Luma Loopit weten te achterhalen, maar het probleem is dat ze in de VS veel goedkoper zijn. Grovtec is de leverancier van Luma en wordt aangeraden omdat het veruit de beste kwaliteit zou zijn. Degene die het meest in de buurt komt voor een DYI-project: http://www.pyramydair.com..._1_Loops_Black_Oxide/2360

Ik ga geen 45 dollar verzendkosten betalen op iets dat $15.99 kost, en ze weigeren bij PyramydAir om via de goedkoopste manier per enveloppe naar NL te versturen en bij Midway International is het minimum orderbedrag $500. Voor Midway heb je wel een Duitse site waar ze opeens 2x zoveel moeten kosten exclusief de 6 euro verzendkosten voor binnen Duitsland.

Indien iemand ze voor maximaal $25 dollar inclusief verzenden weet te fixen hoor ik het graag, ik ga het anders sowieso niet ondernemen.

De Luma Lanyard versturen ze enkel nog als reparatie omdat ze bijna door de voorraad heen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Van andere fabrikanten zijn ze ook voor fijnere prijzen te vinden via E-bay, maar dan is de kwaliteit mogelijk wel lager. Wat ik alleen niet kan zien op de foto is de manier waarop je iets van een lusje of iets dergelijks naar de camera aan het cilindertje kan bevestigen. Of zie ik op de foto's iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Chad Chubatcha schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:19:
Wat ik alleen niet kan zien op de foto is de manier waarop je iets van een lusje of iets dergelijks naar de camera aan het cilindertje kan bevestigen. Of zie ik op de foto's iets over het hoofd?
Daar zit ik ook een beetje mee : Je hebt iets "aan de andere kant" nodig, maar wat ?!

Wat betreft de verzendkosten : Als we met zijn 3-en bestellen dan valt het wel mee denk ik ?? Misschien een idee ?!

Ik baal er echt van dat ik niet op tijd een LumaLoop heb besteld :|

/EDIT : Tegenwoordig wordt Airsoft stap voor stap toegelaten in Nederland : Misschien dat Airsoft gerelateerde winkels straks zoiets tekoop hebben :?

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 24-07-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een gat in de achterkant, is te zien bij de Midway-link. Simpelweg een knoop in het sterke draad dat je gebruikt leggen zodat hij er niet doorheen getrokken kan worden zou al moeten werken, en desnoods doordrenk je die met bv tweecomponentenlijm. Die oplossing komt er wel hoor, maar eerst de items zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Is het geen oplossing om twee vliegen in 1 klap te slaan? Je wil dat ding makkelijk kunnen losmaken ivm een statief, well, koop voor 10 of 15 euro zo'n "halve" swivel op eBay en maak 't zo dat die rechtstreeks in een quick release plate kan worden geklikt. Het gat boren zal niet moeilijk zijn, het vinden van een plate die dik genoeg is iets meer, en die uitsparing in het midden gaat vernuftig freeswerk vereisen - maar het kan wel! ;)

...want een knoop en lijm, daar ga ik geen veelvoud van m'n maandsalaris aan hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statief? Ik heb geen enkele intentie om iets in combinatie met een quickrelease-plate te doen, je hebt door in welk topic je zit? :)

Die swivels zelf zijn intern ook gelijmd en daardoor niet minder sterk. Je moet wel zorgen dat je aanpak correct is, als ik maar enige twijfel heb over de constructie ga ik daar geen apparatuur aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:25:
Statief? Ik heb geen enkele intentie om iets in combinatie met een quickrelease-plate te doen, je hebt door in welk topic je zit? :)
Dat heb ik door :P Voor zover ik het begreep was juist de onmogelijkheid om met een Sunsniper (bijvoorbeeld) de statiefschroef snel voor iets anders (say, oh, I don't know, een statief O-)) te gebruiken, reden om eoa quickrelease-oplossing te verzinnen. Dat geldt in elk geval voor mij en dat is ook precies de reden dat ik je experimenten op de voet zal volgen. Ook als je d'r geen quickreleaseplate bij gebruikt :)
Die swivels zelf zijn intern ook gelijmd en daardoor niet minder sterk. Je moet wel zorgen dat je aanpak correct is, als ik maar enige twijfel heb over de constructie ga ik daar geen apparatuur aan hangen.
Ik laat me graag overtuigen, ben benieuwd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 24-07-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb voor de grap heel brutaal LumaLoop gemaild en gevraagd of zij ons kunnen helpen.

Now... we wait! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:16:
Ik heb voor de grap heel brutaal LumaLoop gemaild en gevraagd of zij ons kunnen helpen.
Je zal het antwoord krijgen dat ze bijna door hun voorraad lanyards heen zijn en enkel ter vervanging gestuurd kunnen worden, en dat hun leverancier Grovtec is en dat de alternatieven allemaal crap zijn. :P (En dat ze twijfelen over nog een run voor die lanyards, maar dat de productiekosten daarvan waarschijnlijk te hoog zullen zijn. Mijn interpretatie: die komt er niet voor een discontinued product.)

Rataplan: voor mij gaat het om een wriststrap, een quickrelease-plate zou het onnodig bulky maken, maar het idee is wellicht goed voor anderen idd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:22:
Rataplan: voor mij gaat het om een wriststrap, een quickrelease-plate zou het onnodig bulky maken, maar het idee is wellicht goed voor anderen idd.
Kan zijn dat de vraag al eerder is beantwoord, maar waarom dan niet bijvoorbeeld de Optech Gotcha? Ik snap namelijk dat 'glide'-systeem wel voor een Sunsniper-concurrent, maar voor een wriststrap? Die Gotcha kost minder dan vijftien euro op eBay, heeft een snelsluiting, en de 2,5kg van mijn gripped 5D3 kan 'ie makkelijk hebben (net geprobeerd, nee, met een kussen eronder :+). En daar zijn vast ook de nodige concurrenten van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

iew schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:46:
Met het cotton carrier systeem dat ik gebruik pakken ze echt niet zomaar je camera, doorsnijden gaat niet want dan moeten ze je eerst in 2en hakken, en mijn camera zit "locked" op mijn borst, en je kan ook de klittenband strap nog over je lens trekken zodat je er zelfs mee kunt rennen, fietsen, ook heb je 2 handen vrij om je te verdedigen.
Ze hebben meerdere varianten maar dit klinkt als het standaard tuigje. Hoe bevalt dat qua draagcomfort en dan met name warmteontwikkeling? Gaat dat niet heel rap zweten?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:25:
In een topic over draagriemen met mensen die allemaal fotograferen. Fotografie is een activiteit waarbij velen nog wel eens een attribuut wat men een statief noemt wil gebruiken. Daarbij hebben de meesten voor gebruiksgemak een zogenaamde quick release plate eronder zitten. Een quick release plate geeft al aan waarvoor het bedoeld is: snel kunnen koppelen. Kun je snel koppelen als je eerst allerlei andere attributen waaronder je schouderriem/strap/hoe je het noemen wilt eraf moet schroeven? NEE! Zie daar het grote belang om te weten of iets wel icm een quick release plate gebruikt kan worden >:)

Luma Labs maakt nu een riem waarvan 1 deel aan 1 van de standaard lugs wordt bevestigd en waarvan 1 aan de lug van de meegeleverde plaat die je op je statief aansluiting schroeft. Kun je dus je statief/quick release plate niet meer mee gebruiken en dat is irritant. Hebben ze wat op gevonden welke heel simplistisch is: gewoon een stukje band met een gaatje erin en een lug waar je de riem aan vast kunt maken. Je klemt het gewoon tussen camera en quick release plate in en klaar. Voor wie een grip gebruikt hoeft dat allemaal niet, je kunt dan de lug van je grip gebruiken. Voor wie een quick release plate met extra lug voor een handstrap heeft ook niet.
Het nieuwe Luma Labs systeem is in feite een makkelijk te verstellen schouderband zoals je die standaard bij de camera krijgt. Enige voordeel tov die band is dat je 'm groter/kleiner kunt maken waardoor je 'm wat dichter tegen je lichaam aan kunt trekken. Dit systeem is overigens afgekeken van de Ninjastrap. Misschien dat dit nog een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

ppl schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:23:
[...]

Ze hebben meerdere varianten maar dit klinkt als het standaard tuigje. Hoe bevalt dat qua draagcomfort en dan met name warmteontwikkeling? Gaat dat niet heel rap zweten?
Ik vind het draag comfort prima, het gewicht van de camera + lens word erg goed verdeeld, ik vind het comfortabeler en stukken minder vermoeiend dan met welke andere draagriem, vooral het vrij kunnen bewegen zonder geslinger van je camera is erg fijn.

De achterkant is volledig luchtdoorlatend en zweten ga je er niet door, geen last van.
Zo'n sniper trekt hoe dan ook op 1 schouder en je camera moet je vaak toch vast houden met 1 hand terwijl je loopt, maar ook als je bukt of voorover buigt.

Als ik wil gaan zitten, op een stoel of op de grond kan ik gewoon gaan zitten zonder mijn camera te hoeven beet pakken.
Ik ben er erg tevreden mee, kijk gewoon wat meer filmpjes met diverse reviews en het word zeer duidelijk.

Kijk deze bijvoorbeeld even, is een uitgebreide review (beetje vreemde vent maar goed...)

Deel 1: YouTube: Cotton Carrier Product Review - Part 1

Deel 2: YouTube: Cotton Carrier Product Review - Part 2

Iets verder terug in dit topic staat nog een review (filmpje)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Op die review zie je nou niet bepaald dat het open is, voorkant en achterkant is behoorlijk groot oppervlak wat gesloten is. Ik denk dat het met fietsen e.d. heel erg goed te merken zal zijn. Je hebt dan toch weer het idee van een jas. Hoe zit dat met actieve dingen zoals (een halve dag) fietsen, actief lopen, etc.?

Overigens wel mooi om te zien dat ze rekening houden met QR plates van o.a. Manfrotto en het Arca Swiss systeem (ook al is ie wat uit het midden van de lens; oplossing met de clamp is dan wat mooier maar dat vereist Arca Swiss wat in mijn geval geen probleem is). Dat mis ik wel bij anderen.

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 24-07-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Dan heb je toch echt niet goed gekeken, de achterkant is gaas, de schouderriemen ook, alleen de plaat op de borst niet, maar aan de binnenkant zit wel ademend materiaal, de plaat is niet eens zo gek groot 16cm breed en 22cm hoog.

Bijna alles ademt, is luchtdoorlatend.
Ik ben er in ieder geval blij mee, en vind em zeer comfortabel.

Loop er soms hele dagen mee en geen druppeltje zweet, zelfs vandaag niet met dit warme weer (ja onder m'n oksels en op m'n voorhoofd...)

Je hoeft me uiteraard niet te geloven >:) :P

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rataplan schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:54:
Kan zijn dat de vraag al eerder is beantwoord, maar waarom dan niet bijvoorbeeld de Optech Gotcha?
Formfactor. Die plastic sluiting? Ik pas.
En de strap moet ook zonder aangekoppelde camera om mijn arm kunnen blijven zitten zonder dat ik de neiging heb 'm af te doen, wat bij die toch wel het geval zou zijn.
ppl schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:23:
Zie daar het grote belang om te weten of iets wel icm een quick release plate gebruikt kan worden >:)
Voor zover ik begreep bedoelde hij dat je eenzelfde quickrelease plate gebruikt van je statief als verbinding naar de strap om bij het releasen 'm zo in je statief te klikken zonder extra handelingen, waar het idee van de Luma Loopit is dat je heel die quickrelease niet gebruikt maar de houders aan de zijkant van je camera (en je de quickreleaseplate gewoon in je camera kan hebben indien je 'm gebruikt, en indien niet dan niet).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-saxo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Bedoelt Rataplan niet gewoon deze: Blackrapid fastenr T1?

Afbeeldingslocatie: http://www.proworld.com.au/images/BLACK-RAPID-FASTENER-T1-2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Voor karabijnhaken werd ik eerder in dit topic gewaarschuwd wegens dat kan stuk, dus: nee :) Een kruising tussen die blackrapid en de bayonet van refused zou ik echter bijzonder handig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Praktisch alles kan stuk :?

Je camera weegt geen 2 ton hoor, zo'n Blackrapid kan genoeg hebben om je camera te houden hoor.

Mensen gebruiken soms wel de originele nekband en willen dan een vervanger die opeens een olifant moet kunnen dragen. De kracht van de standaard nekband word ook opgevangen door 2 kleine plastic clipjes, dat dat niet veilig genoeg zou zijn heb ik nog nooit iemand over gehoord ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

iew schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:04:
Dan heb je toch echt niet goed gekeken, de achterkant is gaas, de schouderriemen ook, alleen de plaat op de borst niet, maar aan de binnenkant zit wel ademend materiaal, de plaat is niet eens zo gek groot 16cm breed en 22cm hoog.
Dat heb ik ook eens aan verkoper gevraagd bij de aankoop van een rugzak en die was er vrij duidelijk over: leuk in theorie maar in de praktijk komt er geen moer van terecht. Ik heb 'm gelijk moeten geven want in de praktijk blijkt inderdaad dat bij dit soort aanpak je het alsnog gewoon erg warm krijgt. Reden waarom ik alsnog de rugzak onder de binders doe op de fiets en inmiddels al heb omgeruild voor een schoudertas. Dat ventileert daadwerkelijk. Vandaar dat ik er zo sceptisch over ben :)
Loop er soms hele dagen mee en geen druppeltje zweet, zelfs vandaag niet met dit warme weer (ja onder m'n oksels en op m'n voorhoofd...)
Met dit idiote weer maakt het inderdaad niets uit, alles is te warm :'(
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:26:
Voor zover ik begreep bedoelde hij dat je eenzelfde quickrelease plate gebruikt van je statief als verbinding naar de strap om bij het releasen 'm zo in je statief te klikken zonder extra handelingen, waar het idee van de Luma Loopit is dat je heel die quickrelease niet gebruikt maar de houders aan de zijkant van je camera (en je de quickreleaseplate gewoon in je camera kan hebben indien je 'm gebruikt, en indien niet dan niet).
Het probleem met veel van die straps is dat ze onderop de camera geschroefd moeten worden op de schroefaansluiting voor de qr plate. Die kun je daar dus niet meer plaatsen waardoor het kiezen is tussen qr of de strap. Blackrapid heeft een vervangende schroef voor 1 van de qr plates van Manfrotto (RC2 om precies te zijn) waardoor je de qr plate eronder kunt laten zitten en je Blackrapid strap ook kunt gebruiken. Heb je iets anders dan wordt het aanbod erg dun. De Arca Swiss mensen zijn veelal uitgeweken naar clamps (al dan niet met een quick release lever). Ze schroeven daar de strap onder en onder de camera gaat de qr plate. De clamp gebruiken ze dan om de strap op de qr plate van de camera te klemmen.
Rataplan schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:24:
Voor karabijnhaken werd ik eerder in dit topic gewaarschuwd wegens dat kan stuk, dus: nee :) Een kruising tussen die blackrapid en de bayonet van refused zou ik echter bijzonder handig vinden :)
Ik heb een Blackrapid BR4 en ik vrees meer voor mijn fietsframe en camera want die hebben elkaar al eens vaker op een wat minder vriendelijke manier ontmoet. Gelukkig heb ik rubberen strips op de dwarsstang van de fiets zitten. Die bajonet houdt het wel, die schroef ook :) Je moet er alleen niet eentje van Sun Sniper hebben blijkt, die zijn kennelijk van mindere kwaliteit. Je zou natuurlijk ook je eigen karabijn kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

ppl schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:54:
Die bajonet houdt het wel, die schroef ook :) Je moet er alleen niet eentje van Sun Sniper hebben blijkt, die zijn kennelijk van mindere kwaliteit. Je zou natuurlijk ook je eigen karabijn kunnen toepassen.
Het gaat idd om de bevestiging van de karabijnhaak aan de draagriem: dat kleine metalen klinkje schijnt dus te kunnen breken. Zit inmiddels ook al over die Blackrapid T1 na te denken: een metalen ring om de draagriem, en dan een karabijnhaak ertussen. Of misschien een 300mm 2.8 kopen, want dan heb ik meer dan 2,5kg te torsen en dat mag niet van ome Sunspider, dus dan mag ik een nieuwe, nog betere draagband kopen :9 Helaas zal ik er dan ook aangepast vervoer bij moeten aanschaffen. *kijkt in portemonnee* Nee, voorlopig maar 'ns over die ring om de draagband nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Rataplan, ik heb een blackrapid met karabijn haakje, maar heb niet het gevoel dat dat stuk gaat of kan gaan.
Ik heb mijn 5d3+grip+70-200 2.8IS er regelmatig aanhangen en vertrouw het compleet eigenlijk.

Heb je veel ervaringen gelezen van een stuk karabijntje of 1 uitzondering?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Alleen hier (en nog een 'kennelijk'). Da's voor mij genoeg, maar YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rataplan schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:27:
Alleen hier (en nog een 'kennelijk'). Da's voor mij genoeg, maar YMMV :)
Rataplan, misschien is het ook wel goed als je niet zo gaat generaliseren, waardoor er allerlei ongeleide reacties worden opgeroepen.
De schouderriemen in je voorbeelden die het hebben begeven zijn alle Sun Snipers. Dus geen BlackRapids of Carryspeeds et al.
Daarbij ging het om een oud model van de Sun Sniper - blijkbaar hebben die het manco in het ontwerp ook ingezien.
Voor karabijnhaken werd ik eerder in dit topic gewaarschuwd wegens dat kan stuk, dus: nee
Tenslotte gaat het niet om de karabijnhaak - je hebt al aangegeven dat je dat weet. De karabijnhaak is nooit kapot gegaan bij deze faulty Sun Snipers. Het was de bevestiging van de karabijnhaak aan de riem die het begeven heeft. Aan deze bevestiging had net zo goed een ander type "haak" kunnen zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Fireshade op 25-07-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Zo.. ik heb mijn Carryspeed Slim MKII binnen :).. kon helaas een kleine mod doorvoeren omdat ik een Nikon MB D80 grip heb voor mijn D90..

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/carryspeed/carryspeed1.jpg
De mooie doos waar hij in komt..

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/carryspeed/carryspeed2.jpg
Dankzij de carryspeed kan ik toch gebruik maken van mijn cheapass grip.. :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/carryspeed/carryspeed3.jpg
Zoals je ziet heb je een x-aantal ogen over om je statief mount eronder kan houden :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/carryspeed/carryspeed4.jpg
Je ziet hier goed dat helaas de plate wat uitsteekt naar boven toe waardoor hij in mijn grip drukt van mijn batterygrip :(.. zodoende heb ik gisterennacht meteen de dremel gepakt en het geheel hardhandig aangepakt.. het gaat niet om de looks vind ik..

Afbeeldingslocatie: http://foto.resettim.nl/carryspeed/carryspeed5.jpg
Overall zeer tevreden en stevig :), heb het idee dat hij niet 1-2-3 los laat en ook bij het oog zeer sterk is.. die balhoofd met mounting is ook echt top :Y)

foto's made by HTC Desire HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Fireshade schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:31:
Rataplan, misschien is het ook wel goed als je niet zo gaat generaliseren, waardoor er allerlei ongeleide reacties worden opgeroepen.
Het gaat wmb om het onderdeel karabijnhaak. Het gaat niet om de bevestiging aan de riem, maar om de klink, uit hetzelfde stuk metaal als - zeg maar - de rest van de karabijnhaak, dat door een ring aan de riem wordt bevestigd en wordt afgeplat. Dat uitstekende pikkie van de karabijnhaak kan stuk gaan. In my book: pof == de karabijnhaak. En ik wijt dat dan niet aan de fabrikant, maar aan het ontwerp - en ik heb nog geen karabijnhaak in een riemsysteem gezien die op een andere manier aan de riem is bevestigd. Wat ik best raar vind, want dat kan duidelijk beter, zonder de voordelen te verliezen.

Ik generaliseer dus met opzet, want ik vertrouw het ontwerp niet. Ik heb overigens steeds naar eerdere posts verwezen waarin man en paard wordt genoemd, dus als je alleen naar mijn laatste post kijkt, kan ik dat ook niet helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58
Iemand al ervaring met de Custom SLR M-plate icm een schouderband (zoals de Sun Sniper of Blackradid)? Prijzig voor een plaatje, maar wellicht wel een ideale oplossing....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Rataplan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:52:
Het gaat wmb om het onderdeel karabijnhaak. Het gaat niet om de bevestiging aan de riem, maar om de klink, uit hetzelfde stuk metaal als - zeg maar - de rest van de karabijnhaak, dat door een ring aan de riem wordt bevestigd en wordt afgeplat. Dat uitstekende pikkie van de karabijnhaak kan stuk gaan. In my book: pof == de karabijnhaak. En ik wijt dat dan niet aan de fabrikant, maar aan het ontwerp - en ik heb nog geen karabijnhaak in een riemsysteem gezien die op een andere manier aan de riem is bevestigd.
Daarom vond ik die carryspeed wat fijner.. daarnaast gaat het nooit lukken dat de montage tegen de camera aantikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Na wat lezen hier en elders vandaag ook bij digitalwarehouse.nl een Carry Speed Slim besteld.

€30 (35) vind ik nogal wat anders dan de €65 die ik voor de sunsniper moet neerleggen, daarnaast vind ik de plate toch ook wel iets beter / veiliger overkomen dan de connector van de sunsniper. Ook naar blackrapids gekeken, maar ik weet het nog niet zo net, zeker niet voor de prijzen ook. De harnassen zijn prima hoor, maar wat overdreven voor wat ik nodig heb.

Ik wilde eigenlijk even linken naar de store waar ik besteld had, maar het lijkt erop alsof ze het artikel van de site hebben gehaald?! De levertijd stond op 3-6 dagen, ik zal wel zien of ik iets binnen ga krijgen of dat ze toch niet gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rataplan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:52:
[...]
Het gaat wmb om het onderdeel karabijnhaak. Het gaat niet om de bevestiging aan de riem, maar om de klink, uit hetzelfde stuk metaal als - zeg maar - de rest van de karabijnhaak, dat door een ring aan de riem wordt bevestigd en wordt afgeplat. Dat uitstekende pikkie van de karabijnhaak kan stuk gaan. In my book: pof == de karabijnhaak. En ik wijt dat dan niet aan de fabrikant, maar aan het ontwerp - en ik heb nog geen karabijnhaak in een riemsysteem gezien die op een andere manier aan de riem is bevestigd. Wat ik best raar vind, want dat kan duidelijk beter, zonder de voordelen te verliezen.

Ik generaliseer dus met opzet, want ik vertrouw het ontwerp niet. Ik heb overigens steeds naar eerdere posts verwezen waarin man en paard wordt genoemd, dus als je alleen naar mijn laatste post kijkt, kan ik dat ook niet helpen ;)
Dus omdat er 1 merk straps was die in een oud design bij 2 mensen is afgebroken heb je geen vertrouwen meer in alle straps. Ook als mensen ze intensief gebruiken en en na een langere periode (zoals Nomad) geen enkel probleem mee ondervinden?

Welk merk dSLR heb je ? Ik heb namelijk wel eens op internet gelezen dat er camera's van Canon, Nikon, Sony, Olympus, Pentax, Sigma en Samsung stuk gingen...zomaar opeens zelfs na kort gebruik of zelfs DOA waren. Ik zou die dus ook gewoon niet meer vertrouwen en kopen.

Zegmaar verhaaltje zelfde strekking/logica :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nahjah, er is wel één ding te zeggen over dergelijke haken:
Ze hebben nogal veel bewegingsvrijheid. En dat betekend dat ze continue op alle punten getest worden op consistentie van het materiaal, wat betekend dat iedere zwakke plek tot uiting zal kunnen komen.

DOA's en fouten komen altijd voor... Daar doe je niets aan. Maar om nou om die reden niet zo'n clip te willen gebruiken is aan iemand zelf natuurlijk. Persoonlijk gebruik ik zo'n haak rustig om m'n leven mee te zekeren bij b.v. klimmen. Toch prefereer ik iets minder bewegelijks voor m'n camera op m'n heup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

djunicron schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:12:
Na wat lezen hier en elders vandaag ook bij digitalwarehouse.nl een Carry Speed Slim besteld.

€30 (35) vind ik nogal wat anders dan de €65 die ik voor de sunsniper moet neerleggen, daarnaast vind ik de plate toch ook wel iets beter / veiliger overkomen dan de connector van de sunsniper. Ook naar blackrapids gekeken, maar ik weet het nog niet zo net, zeker niet voor de prijzen ook. De harnassen zijn prima hoor, maar wat overdreven voor wat ik nodig heb.
Ik ben benieuwd als je hem binnen hebt wat jij hebt gekregen. Ik denk dat jij de voorloper van mij krijgt of een zonder een plate..

Bij twijfel anders ff bellen ;).. kan ook zijn dat ze wanneer het product op is automatisch van de site halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

sapphire schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:36:
[...]

Dus omdat er 1 merk straps was die in een oud design bij 2 mensen is afgebroken heb je geen vertrouwen meer in alle straps. Ook als mensen ze intensief gebruiken en en na een langere periode (zoals Nomad) geen enkel probleem mee ondervinden?
Ik vind het ontwerp inherent onveilig. Dat andere mensen er geen probleem mee hebben, moeten zij weten.
Welk merk dSLR heb je ? Ik heb namelijk wel eens op internet gelezen dat er camera's van Canon, Nikon, Sony, Olympus, Pentax, Sigma en Samsung stuk gingen...zomaar opeens zelfs na kort gebruik of zelfs DOA waren. Ik zou die dus ook gewoon niet meer vertrouwen en kopen.

Zegmaar verhaaltje zelfde strekking/logica :+
Los van de formulering is dat een behoorlijk slechte vergelijking. Als mijn 5D3 niet naar behoren functioneert, heeft Canon een probleem. Als ik 'm aan een haak van een paar euro ophang en die haak breekt, dan heb ik een probleem - ter grootte van een 5D3. Dus ja, dan ben ik wel wat wantrouwiger.

Overigens wil ik best nog een keer benadrukken dat ik met een normale karabijnhaak ook geen problemen heb. Het is dat palletje dat eraan vast is gemaakt dat ik niet vertrouw - als Sunsniper dat vertrouwen wel had gehad maar een keer een foutje in de productie had gemaakt, hadden ze het ontwerp niet aangepast. Ik ben dus in goed gezelschap, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

ReseTTim schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:15:
[afbeelding]
Zoals je ziet heb je een x-aantal ogen over om je statief mount eronder kan houden :)
Ja, maar zit die qr plate dan ook recht onder de lens of zit ie toch wat meer naar links/rechts? Voor wie panorama's zou willen maken is dat wel iets om even bij stil te staan. En daarmee bedoel ik dus niet de echte panorama diehards maar de mensen die een keer een panorama willen maken en daarbij niet heel de boel willen demonteren want dat helpt heel dat idee van je qr plate op dat houdertje schroeven om zeep.

[ Voor 0% gewijzigd door ppl op 26-07-2012 23:25 . Reden: stomme typokabouter was langsgeweest, nie liev nie! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
Ik loop ook al een tijdje rond met een 60D icm een 70-200 aan een Sunsniper strap zonder problemen.
En ja, ik las ook dat voorval over afbrekende pinnen.

Dus:
heb ik een extra stuk band gepakt (a la stoffen riem van een handle van een tas) beide uiteindes dubbel stikken. Daar een ring doorheen (zo'n ding wat aan je sleutelbos hangt). De ene kant door de band van de strap (kan vrij bewegen over de hele lengte) en de andere ring door het oogje bovenaan mijn camera.

Mocht de originele Sunsniper mount afbreken, blijft alles nog steeds aan de band bungelen.
Ik loop dus ook zonder angst rond met mijn spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
@ReseTTim, wat is nu het verschil tussen de Carryspeed Slim en Pro? Zit het verschil alleen in de strap zelf? Voor zover ik het zie krijg je dezelfde mounting plate enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rataplan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:44:
Ik vind het ontwerp inherent onveilig.
Ja, daar is wel wat voor te zeggen. Ik denk dat de kogelknop bij de CarrySpeeds ook met een beetje kracht (ongeluk) eraf getikt kan worden. Maar ja, alles kan stuk ;)
Overigens wil ik best nog een keer benadrukken dat ik met een normale karabijnhaak ook geen problemen heb.
Misschien wel een idee om de originele karabijnhaak bij de SunSniper en de BlackRapid te vervangen door een grote metalen ring waaraan je een 'echte' karabijnhaak aan klikt. Dat moet zeker wel te vertrouwen zijn :)
Dat spul is ook makkelijk te kopen, vooral in klimwinkels. Bijv:
Afbeeldingslocatie: http://nextadventure.net/images/thumbnails/4/270/270/bd_rocklock_carabiner.jpg + Afbeeldingslocatie: http://nextadventure.net/images/thumbnails/4/270/270/mammut_element_8.jpg
(of een simpele ring)
Die paar extra euro's is die 5D3 wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

EnigmaNL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:44:
@ReseTTim, wat is nu het verschil tussen de Carryspeed Slim en Pro? Zit het verschil alleen in de strap zelf? Voor zover ik het zie krijg je dezelfde mounting plate enzo.
Ik heb het idee dat het verschil zit in de strap inderdaad.. daarnaast lees ik op de carryspeed website dat onderstaande pakket er ook bij zit..

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0136/9782/products/12.jpg?700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Fireshade schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:30:
Dat spul is ook makkelijk te kopen, vooral in klimwinkels. Bijv:
[afbeelding] + [afbeelding]
Zoiets had ik ook al bedacht, maar ik had nog geen oplossing voor de 'glijder' - ik zie beren op de weg met een enkele ring, maar die dubbele ring ziet er heel bruikbaar uit. Binnenkort maar 'ns bij de avonturenwinkel langs, thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 27-07-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien die Grovtec swivels hier niet goedkoop te krijgen zijn ben ik overgestapt op een ander merk dat nagenoeg exact dezelfde dingen produceert. Zodra ze binnen zijn en ik heb er wat van kunnen maken zal ik een update geven, maar ze komen uit HK dus dat kan nog enige tijd duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:11:
Aangezien die Grovtec swivels hier niet goedkoop te krijgen zijn ben ik overgestapt op een ander merk dat nagenoeg exact dezelfde dingen produceert. Zodra ze binnen zijn en ik heb er wat van kunnen maken zal ik een update geven, maar ze komen uit HK dus dat kan nog enige tijd duren.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je ervaringen :)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste