Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Fireshade schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:30:
[...]

Ja, daar is wel wat voor te zeggen. Ik denk dat de kogelknop bij de CarrySpeeds ook met een beetje kracht (ongeluk) eraf getikt kan worden. Maar ja, alles kan stuk ;)

[...]

Misschien wel een idee om de originele karabijnhaak bij de SunSniper en de BlackRapid te vervangen door een grote metalen ring waaraan je een 'echte' karabijnhaak aan klikt. Dat moet zeker wel te vertrouwen zijn :)
Dat spul is ook makkelijk te kopen, vooral in klimwinkels. Bijv:
[afbeelding] + [afbeelding]
(of een simpele ring)
Die paar extra euro's is die 5D3 wel waard :)
Dan zou ik eerder een maillon rapide gebruiken, die zijn kleiner en goedkoper, en hebben net zozeer een breeksterkte van 22kN of hoger (aangezien dat het verplichte nummertje is bij klimmateriaal :+)
http://klimwinkel.nl/catalog/quick-link-p-259.html bijvoorbeeld.
Een acht als deze is ook een stukje kleiner. Je loopt nog steeds met veel zwaarder materiaal dan noodzakelijk (aan beide kan ik mijn Starlet ophangen... drie keer in een trosje :P) maar het blijft nog een béétje binnen de perken.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 00:28

djunicron

*click-swoosh-thud*

ReseTTim schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:20:
[...]

Ik ben benieuwd als je hem binnen hebt wat jij hebt gekregen. Ik denk dat jij de voorloper van mij krijgt of een zonder een plate..

Bij twijfel anders ff bellen ;).. kan ook zijn dat ze wanneer het product op is automatisch van de site halen..
Jup, got it, zelfde versie. Erg mooi product, eigenlijk waar ik al een tijd naar op zoek was, nu kan de Canon-band (of Nikon-band, heerlijke trolololol een Canon daarmee uitrusten) eindelijk de kast in.

Enige nadeel: De plate zorgt er met balhoofd wel voor dat je de cam (zonder grip) niet meer zomaar plat neer kunt leggen. Nu kon dat mét grip toch al niet, dus niet zo'n groot punt, maar het is toch wat onhandig zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Welnu, ze zijn al binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JbL86.jpg

Er is voldoende ruimte achter het gat, dus komende dagen maar eens na gaan denken wat de beste oplossing is om daar een niet-brekend draad in vast te krijgen. De ruimte voor de 'riem' is 2.5cm, dus als je een bredere hebt moet je sowieso voor de 1 1/4" gaan i.p.v. deze 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Antwoord dat ik van de LumaLoop support kreeg :
GrovTec is the maker of the push buttons we used. For the other side, we used a custom made basket similar to the swivel you see there, but larger. The paracord is secured by tying a knot in it which secures it inside the basket. For the smaller baskets, you'd need a thinner cord, but not too thin.
Custom made dus...

Ik ben benieuwd wat jij ervan maakt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GxNQr.jpg

Voor een knoop van dat formaat is geen plaats. Ik heb draad met metaal erin verwerkt gepakt en gevlochten tot de juiste maat, daar met 3 knoopjes per kant (6 draadjes) aan een 'rvs sluitring 4mm' vastgemaakt. Die sluitring past met kleine speling in het binnengedeelte, dus dat draad trek je er nooit doorheen en is niet onderhevig aan slijtage.

Matige kwaliteit phonepic van het resultaat aan camera vastgemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 06-08-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dan heb ik liever de Sun Sniper, ziet er een heel stuk degelijker uit. Dit lijkt echt ultrafragiel. Meer van dat metaaldraad wat je gebruikt om bloemen bij elkaar te houden. Wat is het voor spul en hoe zit het met de degelijkheid in werkelijkheid (want een foto zegt op dit vlak natuurlijk niets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan koop je die. :) Ik krijg 1 draad niet kapot getrokken, dus 6 draden parallel moet heel wat kracht kunnen verdragen. Als je garanties wil moet je niet naar halffabricaat-oplossingen kijken.

Nog een andere oplossing waar het draad echt de zwakke schakel niet zal zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ITBiB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sOW6e.jpg

Een knoop in een dik (enkele mm) staaldraad gelegd, met twee tangen samengetrokken tot het niet meer verder ging, verhit en met een tang bewerkt tot een platte knoop die net in het binnengedeelte past.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 08-08-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik zou dat met je vorige oplossing combineren. Dat lijkt mij de beste oplossing :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 30965 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:52:
Als je garanties wil moet je niet naar halffabricaat-oplossingen kijken.
Het helpt als mensen die dan ook niet posten en je zo ook niet het idee geven dat het om een eindresultaat gaat ;)
Nog een andere oplossing waar het draad echt de zwakke schakel niet zal zijn:
De draad zelf is niet het probleem, meer hoe dat bevestigd is. Je wil niet hebben dat het losraakt en zo langzamerhand wegglijdt. Heb je nog iets aan waarborging om te zorgen dat je vlechtwerk niet van de ring afglijdt of is het door de verhitting aan elkaar gesmolten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het niet over eindresultaat, maar over dat je het eindproduct zelf maakt.

Hoewel ik het staaldraad volkomen vertrouw op de manier dat ik het vastgezet had, was het niet flexibel genoeg en wellicht niet helemaal handig met eventuele krassen. Ik ben dus verder gaan zoeken naar een andere oplossing.

Ik heb een metertje 2mm, 3mm en 4mm van gecoat Dyneema besteld (hier) waarvan de 2mm-variant het beste door de zijkant van mijn camera ging. Met een sterkte van 370kg bij de 2mm moet je redelijk rare dingen doen wil dat breken, de grotere diameters zijn exponentieel sterker (zie dezelfde link boven).

Vastgemaakt aan camera met behulp van deze methode:

In plaats van door de lengte van de draad die draad trekken (zoals in de video gaat niet bij de 2mm) heb ik een dubbele lock splice toegepast en om de verdere uiteinden bij elkaar te houden daar kevlar-draad omheen gebonden. Het uiteinde van de draden aan swivel-kant bij elkaar gebonden en verhit zodat het uitzette en in elkaar hard werd, opdat het onmogelijk is het draad terug te trekken door de opening van de swivel.

Het resultaat kan ik niet al te best in beeld brengen, maar voor het idee:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OiBl1.jpg

Op zich is heel dat kevlar-draad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine toevoeging: je kunt ook een 5mm draad bestellen met splitsing zodat je zelf niet hoeft te prutsen, en dan is het een kwestie van de enkele draad door je swivel te halen, uiteinde verhitten en klaar. Kost alleen wat meer (zie 'Toelichting splits en takeling mogelijkheden' op eerdergenoemde pagina) en je zit dan vast aan gebruik van het extra 'vastmaakding' van je camera, die heb ik uit het systeem gehouden door het zelf te doen met dunner draad.

En voor de doe-het-zelvers: ik heb nog één swivel (kwamen per 2) en genoeg draad liggen, bij interesse DM.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 17-08-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 30965 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:59:
Ik heb een metertje 2mm, 3mm en 4mm van gecoat Dyneema besteld (hier) waarvan de 2mm-variant het beste door de zijkant van mijn camera ging. Met een sterkte van 370kg bij de 2mm moet je redelijk rare dingen doen wil dat breken, de grotere diameters zijn exponentieel sterker (zie dezelfde link boven).
Dat is sterker, dunner en soepeler dan staaldraad maar het heeft een heel laag smeltpunt. Het is niet ongewoon dat er bij het vliegeren een lijn knapt omdat er teveel weerstand ontstaat door teveel loops of bij het vliegeren in een team (fyi: vliegerlijn is gevlochten dyneema, vaak voorzien van een coating omdat het dan wat beter over elkaar heen glijdt zonder dat veel weerstand en dus minder kans op breken).

Overigens sleeve je dyneema om bovenstaande reden ook en gebruik je het liefst helemaal geen metalen onderdelen zoals clips en toomringen. De meeste tooms bij de highend kites zijn lusjes of gewoon touwtjes met knoopjes (met name bij trick kites hebben ze dit laatste). Met een katteklauw bevestig je je vliegerlijn aan de toom.

Je kunt beter kevlar nemen, dat is beter bestand tegen dit soort dingen. De reden dat kevlar bij vliegeren verboden is zit 'm in het feit dat dit niet breekt. Als het ergens achter raakt of met iets anders in aanraking komt zal het er dwars doorheen snijden. Dyneema gaat door de warmte van de hoge weerstand stuk en breekt. Daardoor kun je nooit andermans lijnen/vlieger of oor eraf snijden (hoewel dyneemalijn achter je oor ook geen pretje is).
Op zich is heel dat kevlar-draad niet nodig.
Zekersteweten van wel dus! Als je dyneema lijn smelt is dit je safeguard.

Nou zal bovenstaande nog wel mee vallen met dat hele dikke dyneema draad maar het is wel even goed om bij het smeltpunt stil te staan. Uiteindelijk zul je wel de nodige wear en tear gaan krijgen namelijk. Controleer daarom ook altijd eerst je spullen!

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 17-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje voor de informatie.

Ik heb één kanttekening, het Dyneema wat ik heb gebruikt is van 12 lijnen gecoat in elkaar gevlochten Dyneema wat op zeilschepen gebruikt wordt. Als je gaat kyten gebruik je volgens mij een enkele ongecoate streng per verbinding, net als het enkele visdraad bij de hengelsport zeg maar.

Ik heb het nu iets beter afgewerkt en ervoor gezorgd dat het draad nooit meer terug door de swivel getrokken kan worden, met twee-componentenlijm het uiteinde van de draad volledig vastgezet in de 'dome' en het kevlar om de Dyneema ook even een laag gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/keC8Z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LOp0W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 30965 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:43:
Ik heb één kanttekening, het Dyneema wat ik heb gebruikt is van 12 lijnen gecoat in elkaar gevlochten Dyneema wat op zeilschepen gebruikt wordt. Als je gaat kyten gebruik je volgens mij een enkele ongecoate streng per verbinding, net als het enkele visdraad bij de hengelsport zeg maar.
Nope, ook bij het kiten gebruik je gevlochten dyneema, een enkele streng is veel te weinig. Het is afhankelijk van de trekkracht van de vlieger welk soort lijn je nodig hebt en hoeveel strengen er gebruikt worden. De lijnen zijn vaak gecoat omdat ze dan makkelijker over elkaar heen glijden en de lijn tegen uv-straling beschermd. Je kunt dat ook goed merken. Oude lijnen maken een vlieger een stuk zwaarder te besturen als ze gekruist zijn.

Vislijn is over het algemeen van dat simpele nylon en dat wordt bij vliegers alleen gebruikt bij de zogenaamde vechtvliegers. Dat zijn hele lichte en simpele vliegers waarbij het de bedoeling is om de ander z'n lijn of vlieger stuk te snijden. Bij de goedkope vliegers die je in de speelgoedwinkel kunt kopen zie je vaak dacron wat als een gek rekt (bij de echte duurdere vliegers wordt dat vaak alleen in de toom gebruikt) maar over het algemeen is het allemaal dyneema wat de klok slaat. Het is licht, sterk, heeft hoogstens iets van 3% rek en gaat stuk als er teveel kracht op staat of als het in aanraking met iets anders komt. Dat maakt het veiliger dan kevlar wat men vroeger gebruikte. Kevlar rekt alleen nog veel minder dan dyneema.
Ik heb het nu iets beter afgewerkt en ervoor gezorgd dat het draad nooit meer terug door de swivel getrokken kan worden, met twee-componentenlijm het uiteinde van de draad volledig vastgezet in de 'dome' en het kevlar om de Dyneema ook even een laag gegeven:
Is looking good :) Hoe flexibel is het geheel eigenlijk en is dat een probleem bij het dragen (als in: de camere stuitert alle kanten op)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ietwat stijf met behoud van enige flexibiliteit. Als de twee dyneema-draden in één lijn liggen kun je het niet buigen, kwartslag draaien kan beide kanten op een U gemaakt worden. Voor de uniformiteit heb ik de lus zelf ook een laag gegeven, doordat het kevlar ontbreekt en het een enkel touw is is die flexibeler dan de rest.

De goede lengte van de even in elkaar gezette schouderstrap levert geen gestuiter op, ik denk dat door die tweecomponentenmetaallijmcoating de juiste stevigheid is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Rataplan schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:52:
[...]
Het gaat wmb om het onderdeel karabijnhaak. Het gaat niet om de bevestiging aan de riem, maar om de klink, uit hetzelfde stuk metaal als - zeg maar - de rest van de karabijnhaak, dat door een ring aan de riem wordt bevestigd en wordt afgeplat. Dat uitstekende pikkie van de karabijnhaak kan stuk gaan. In my book: pof == de karabijnhaak. En ik wijt dat dan niet aan de fabrikant, maar aan het ontwerp - en ik heb nog geen karabijnhaak in een riemsysteem gezien die op een andere manier aan de riem is bevestigd. Wat ik best raar vind, want dat kan duidelijk beter, zonder de voordelen te verliezen.

Ik generaliseer dus met opzet, want ik vertrouw het ontwerp niet. Ik heb overigens steeds naar eerdere posts verwezen waarin man en paard wordt genoemd, dus als je alleen naar mijn laatste post kijkt, kan ik dat ook niet helpen ;)
Ik ben al jarenlang gebruiker van BR en hun karabijnhaken. Ik denk dat je jezelf gewoon bang laat maken. Geloof je werkelijk dat als die karabijnhaken van BR slecht waren, of door slijtage zouden breken ze nog verkocht werden met klanten als Amerikanen die je al aanklagen als je ze vies aankijkt?

Er zijn vele prof fotografen die het spul al jaren gebruiken onder zwaardere omstandigheden dan menig gemiddelt gebruiker. Ik moet zelf de eerste echte melding van een gebroken haak oid nog tegenkomen van BR. Dat dit gebeurt met immitatiespul kan ik meteen geloven. Hoe het zit met SS weet ik niet, maar schijnbaar is het een keertje gebeurt.

BR maakt goed en degelijk materiaal en staan achter hun producten. Buiten menselijke domheid in gebruik zijn het allemaal loze on-onderbouwde stellingen en beweringen dat dergelijke haken onbetrouwbaar zijn.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
shaggy8675 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:17:
[...]
BR maakt goed en degelijk materiaal en staan achter hun producten. Buiten menselijke domheid in gebruik zijn het allemaal loze on-onderbouwde stellingen en beweringen dat dergelijke haken onbetrouwbaar zijn.
Ach, zoals ik eerder in dit topic al heb gezegd is ook mijn camera een half jaar terug kapot gevallen van heuphoogte op beton en ik kan je garanderen dat dat geen domheid in gebruik was maar de bevestigingsschroef. In mijn geval was het de officiele blackrapid schroef om door een manfrotto quickrelease te doen. Die schroef heeft geen rubber om hem door te kunnen draaien dus de schroef draait zichzelf binnen een dag los.

Het gaat om deze: http://www.blackrapid.com/product/hardware/fr-t1/

Nu kun je stellen dat het wellicht aan de 40D ligt maar dat is niet het geval, de fasten-r3 (http://www.blackrapid.com/product/hardware/fastenr3/) verkopen ze niet voor niets. Die doet het dus wél goed. De fasten-r2 (http://www.blackrapid.com/product/hardware/fastenr/ obsolete) lijkt het ook goed te doen maar dat manfrotto ding gaat er bij mij niet meer op. Dan maar mijn strap er af als ik hem op een statief ga gebruiken.

Verder ben ik er toch nog wel blij mee. Het viel me op lowlands op dat zeker de helft van de persfotograven daar met blackrapid straps liep. Ik zag zowel gecouplede R7's als de double strap. De laatste is toch wel een stuk beter qua oplossing voor 2 body's.

Het enige probleem wat ik met mijn RS-7 heb is dat als ik hem samen met een rugtas gebruik hij altijd in mijn nek kruipt. Hij blijft gewoon niet op zijn plaats. Dat komt door de voor mij echt noodzakelijke "brad" (http://www.blackrapid.com/product/mods/brad/). Zonder die Brad vond ik mijn RS-7 waardeloos omdat hij binnen de kortste keren een halve slag gedraaid was (camera optillen betekende gewoon dat de band meedraaide)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hmm, rugzakken e.d. zijn best lastig. Je hebt systemen waarbij je de camera aan de shouderbanden van de rugzak kunt klikken (iets prettig dan om je nek hangen aangezien het gewicht op je schouders ipv nek komt te hangen) en je hebt van die systemen waarbij je de camera met een klem aan 1 van de schouderbanden kunt hangen. Van deze laatste was er eens een project op Kickstarter welke erg succesvol is. De naam is me alleen ontschoten :( Hij gebruikte in ieder geval een eigenlijk QR plate welke compatible is met het Arca Swiss systeem en waar je ook een handstrap kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 18:29
Tweakers,

Weten jullie een optie om onderop je camera te schroeven, waar nu een RS5 strap in zit, zodat ik een RS5 en een tripodje kan schroeven? (heb zo'n hele simpele, maar prima, tripodje).

nu is het elke keer wisselen, beetje omhandig. heb al het e.e.a. gezocht, maar nog niet gevonden.

zoek dus 1 -> 2 screw mounts (3 mag ook)

hebben jullie een optie voor een paar tientjes?

thnx mates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ik heb een Wimberley P5 plaatje. Dat is een QR plate voor Arca Swiss compatible statiefkoppen maar daarin zitten 3 gaten: eentje waar de schroef in gaat om 'm aan je camera te maken en 2 die over blijven. Eentje kun je gebruiken voor de schroef van de RS5, de ander wellicht voor de statiefkop. Je zou eens op zoek kunnen gaan naar dit soort plaatjes bij o.a. Wimberley, RRS, Kirk Enterprises, Carryspeed (ze begonnen met het namaken van Blackrapid spul maar hebben nu hun zelfontwikkelde producten met daarbij ook een aparte plate specifiek bedoeld voor gebruik van schouderriem en statief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 18:29
@ ppl

thnx, ziet er goed uit. dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Via de search kon ik het niet vinden, dus dan maar vragen:

Iemand van jullie hier bekend met de M-plate Pro?
http://www.customslr.com/products/m-plate-pro#.UMI9LneiVVg

Ik zocht dus namelijk zoiets omdat ik nogal lui ben om "elke keer" (sporadisch dus, maar toch) me SunSniper Strap los te draaien voordat ik de Manfrotto QR kan gebruiken voor het statief.

En met deze oplossing kan de Strap gewoon blijven zitten, en zit er altijd een QR op je camera.

Vroeg me dus af of iemand hier ervaring mee heeft. Hoe zit dat bv met die uitstulping, gaat dat irriteren of zit dat in de weg?
En de kwaliteit/veiligheid natuurlijk.

Aha, ook in NL te koop dus
http://www.cameranu.nl/nl...te-pro/h400_25204_243194/

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-12-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dit zijn meer van die systemen die stoppen bij "hij moet op zo'n statiefkop vast kunnen klikken". Dat het ding ook recht boven die kop moet zitten wordt niet eens over nagedacht. Dat werkt niet zo handig bij pano's en het kan lichtelijk irritant zijn als je de compositie net even iets anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Huh? Hij zit toch wel recht erop?
Deze dan tenminste
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/upload/thumb_160/135/1354529161_034.jpg
Volgens mij is dat zowat dezelfde positie als de standaard QR?

En anders kun je het altijd nog een cm ofzo verschuiven, want die speling zit er ook nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat ronde gedeelte ja maar dat vierkante ding wat in de qr gaat niet, die zit er net ietsjes naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 19:17

wavemaster100

Very ZEISS

Ik kwam dit tegen en dacht dat het misschien handig was voor in dit topic. Weet eerlijk gezegd niet of het al eerder voorbij is gekomen.

http://www.kickstarter.co...3764/leash-by-peak-design

[ Voor 50% gewijzigd door wavemaster100 op 11-12-2012 20:36 ]

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:23
Ziet er heel intressant uit. Heb zelf een Sunsniper maar ik merk dat dat ding nog wel eens te kort of in de weg zit bij portrait stand. En een Sunsniper is ook niet echt snel even los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
En ik heb een compleet pakket van Op/tech met een sling en een gewone nekband, maar erger me te vaak aan die vrij grote gespen die aan mijn camera hangen. De sling is eigenlijk bedoeld voor een camera met grip, dus om hem aan de normale bevestigingspunten te kunnen gebruiken, heb ik die twee gespen omgedraaid en de kleermaker op de hoek de boel weer laten dichtnaaien.

Nee, dan is dat systeem hierboven echt handiger. Vooral ook omdat ik hem ook wel eens drie keer om mijn pols wil slaan als polsband, maar dat gaat met die nekband van Op/tech echt niet.

Kortom wavemaster100, je wordt bedankt. Dat gaat me weer geld kosten :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mooiste is nog wel dat je het met het vorige product van ze kunt gebruiken. Het is nu aan het uitgroeien tot een compleet systeem. Maakt het alleen maar interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Ok, ik ga hier onbegrip oproepen... maar ik gebruik super cheap-ass neopreen straps.

Heb er een keer 3 besteld via DX of Focalprice ofzo, en tot nu toe houden ze het prima en ze snijden niet, rekken een beetje uit (veren een beetje mee). Even wassen want ze stinken wel bij aankomst, en de gespjes zijn ook niet fijn (ik heb die van de Canons gepakt). Ook controleer ik ze altijd voor ik ga shooten, of 't nog goed vast zit. Verder werken ze echt top, ziet er lekker strak uit (geen kleurtjes of merkjes of iets er op :-)

Ja, ik ben misschien een prutser hoor.. maar prima, het is zoiets dus:
http://dx.com/p/universal...or-slr-dslr-cameras-26736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
Geen onbegrip hoor! Goede keuze.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hoezo onbegrip? Een schouderriem moet het dragen en comfortabel zijn wat weer voor iedereen anders is :)
Dat controleren voor gebruik is een goede tip trouwens, het kan veel erger voorkomen.

Die band doet me wel denken aan die van Smugmug. Daar hadden ze problemen met de gespjes (het bood geen goede grip op de geweven band, dat kon er doorheen glippen) dus wellicht inderdaad verstandiger om die te verwisselen met die van de originele band.

Anoniem: 293046

Een schouderriem is inderdaad voor comfort en gemak, deze zijn beidde vrij subjectief.
Wie snel van A naar B wilt kan een auto kopen. Ook daar geldt dat een Fiat Punto als een BMW M5 je beidde hierbij kunnen helpen. Welke je aanschaf, puur voorkeur.

Ben zelf na het gebruik van een Sunsniper bear & steel overgestapt op een Nikon AH-4 imitatie.
Tenminste, voor straatfotografie vind ik dit momenteel prettiger. Een lichte D3100 + 35mm zorgt voor te weinig gewicht op de strap waardoor deze constant aan het glijden is.
Tevens heb ik de camera continue in mijn hand, als ik buiten ben.

Maar in ieder geval, onbegrip is denk ik niet echt aan de orde.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

wavemaster100 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:31:
Ik kwam dit tegen en dacht dat het misschien handig was voor in dit topic. Weet eerlijk gezegd niet of het al eerder voorbij is gekomen.
Zag 'm eergisteren staan en heb nog snel een van de laaste 'early bird' sets meegepikt: schouderriem, wrist strap, en capture clip :9~
Lijkt mij een ideale combinatie; als ik de set binnen heb laat ik hier weten hoe alles bevalt :)

edit:
Ik zie net dat ze 500 nieuwe plaatsjes hebben toegevoegd voor 'Early Bird #3'. Sla je slag ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Slonzo op 13-12-2012 10:59 ]

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-05 16:35
Zat gisteren te kijken op hun Kickstarter pagina en toen waren alle early bird opties uitverkocht,
Vandaag zijn ze echter weer beschikbaar?

Anyway, Early Bird Special #3:
Leash + Cuff + Capture = the best deal around! Get first articles of Cuff and Leash, as well as a Capture Clip, sent to you ASAP. If you want the whole shebang before Dec. 25, this is your best bet!
Is de beste deal (De clip alleen kost 80 dollar op hun officiele site.)
Maar ik zie mezelf die clip zo snel niet gebruiken.

De leash en cuff vind ik echter wel erg interessant, Zal er eens over nadenken (Al heb ik daar niet al te lang meer voor als ik van het Kickstarter aanbod gebruik wil maken.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Net ook maar een Early Bird Special #3 besteld.

De Peak Design capture had ik al eerder op het oog maar hij was het toen net niet voor mij. Nu in combinatie met de leash, de cuff en een nieuwe dual plate die past op Manfrotto CR2 en Arca-Swiss statieven is het wel een erg mooie en complete camera sjouw oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
ppl schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:06:
Hoezo onbegrip? Een schouderriem moet het dragen en comfortabel zijn wat weer voor iedereen anders is :)
Dat controleren voor gebruik is een goede tip trouwens, het kan veel erger voorkomen.
Hmzzja hij draagt echt veel fijner, en het is een stuk strakker dan die standaard Canon "uithangbord: ik ben dit model" straps (die typenummers er op is wel zó erg). Maar blijf het toch wel raar vinden om te besparen als je voor x duizend aan spullen hebt liggen.. heb ze voor de grap besteld (dacht ik dump ze wel ergens als het niks is) maar ze bevallen dus goed!

Bij een lensdop maakt het niet uit, of een simpele plu, plastic is plastic.. zonnekappen ook wat minder (hoewel glanzend plastic wat kan reflecteren itt vilt) maar een draagriem? Zo'n strap zal het maar begeven, dan voel je je toch knap lullig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:35

mphilipp

Romanes eunt domus

Sato schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:20:
Anyway, Early Bird Special #3:
[...]
Is de beste deal (De clip alleen kost 80 dollar op hun officiele site.)
Maar ik zie mezelf die clip zo snel niet gebruiken.

De leash en cuff vind ik echter wel erg interessant, Zal er eens over nadenken (Al heb ik daar niet al te lang meer voor als ik van het Kickstarter aanbod gebruik wil maken.)
Ik heb een week of 2 geleden ook die #3 besteld. Pas nu dacht ik eraan dat er misschien wel iets van een topic zou zijn over schouderriemen. Grappig dat er nog meer zijn die 'm besteld hebben. Een collega fotograaf heeft nav mijn tip er ook een besteld. In eerste instantie leek mij de leash & cuf voldoende, maar toen ik die clip zag, kreeg ik ideën hoe zoiets te gebruiken is (in mijn situatie dan). Ik heb een 5D en vaak zit daar de 24-105 op. Niet echt de lichtste combi. Maar ik loop vaak rond met zo'n slingshot rugzak. Ik zie me die clip wel op de band van die rugzak doen, zodat je de camera stabiel en veilig mee kan nemen. Hij hoeft dan niet los rond je nek te slingeren. Of aan de broekriem, met de strap als stabilisator/offload zodat ie niet helemaal aan je riem hangt (met 3kg zakt je broek af denk ik).

Het lijkt me een geniaal ding en ik denk dat je er gewoon veel mee moet uitproberen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mphilipp schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:17:
Ik heb een 5D en vaak zit daar de 24-105 op. Niet echt de lichtste combi.
Zo zwaar is dat toch niet :?

Als je alles binnen hebt dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring met de quick release koppelingen (die kleine rode rondjes) i.c.m. de strap : Ik heb het idee dat als je ermee zou rennen die al gauw en makkelijk eruit zouden kunnen schieten na lang gebruik (veel los en vast clicken) ??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 22:10

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zo zwaar is die ook niet ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
mphilipp schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:17:
[...]Het lijkt me een geniaal ding en ik denk dat je er gewoon veel mee moet uitproberen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Zojuist toch maar 90 dollar ingelegt, Blijf er wat twijvels over hebben (Zowel de strap als de clip.) maar het is maar 70 euro (Disclaimer: Alles is relatief!) en als het niet bevalt gaat het met een klein verlies de verkoop in.
De standaart strap van de Nikon D5100 is mij te kort (Om hem als sling te gebruiken.) dus iets anders moest er toch al komen.

Hoop dat het verzenden niet te lang duurt.

---

Nu alleen nog een vervangende strap voor mijn schoudertas (Lowepro Classified 160AW) maar dat lijkt mij meer iets voor het tassen topic?

[ Voor 14% gewijzigd door Sato op 14-12-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

nero355 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:09:
[...]
Zo zwaar is dat toch niet :?
Nee, inderdaad. Een lichtgewicht in vergelijking met de 1D die ik eerst had ;) Heel zwaar niet, maar het is ook geen lichtgewicht. Dus ik ben benieuwd hoe dat hangt aan een riem. Het is toch zo'n 1.5kg. Daarom denk ik dat ie beter hangt aan de band van een rugzak. Dan bungelt ie ook niet steeds tegen je been als je loopt.
Als je alles binnen hebt dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring met de quick release koppelingen (die kleine rode rondjes) i.c.m. de strap : Ik heb het idee dat als je ermee zou rennen die al gauw en makkelijk eruit zouden kunnen schieten na lang gebruik (veel los en vast clicken) ??!
Het is geen tupperware plastic, dus ik verwacht niet dat het snel zal uitlubberen. Daarbij, als je rent laat je je camera niet zomaar los aan een band rond je lijf slingeren (of hou je van blauwe plekken?) en daardoor wordt de sleuf niet wijder natuurlijk. Misschien, als je heel erg lomp bent, krijg je die sleuf verrot, maar dan is het wel erg slecht materiaal. Het is carbon en kevlar, ik geloof niet dat dat snel uitlubbert.

Newsflash: ze zitten nu live op Youtube:
YouTube: Leash and Cuff Kickstarter: Final Countdown!
[edit]en het is weer voorbij... ;)
Wel cool om 'samen' met die lui het einde van de Kickstarter mee te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 14-12-2012 23:24 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:43

the mod man

iets van beeldmaker

Als er iemand nog zo'n cuff en leash gaat bestellen bij peakdesign hou ik mij aanbevolen om mee te bestellen. Geen credit kaart hier.

Het ding lijkt mij echt een uitkomst. Als ik film dan hangt mijn huidige originele nikon strap erg in de weg en makkelijk loshalen zit er niet bepaald in. Dan lijkt die cuff mij echt ideaal. In 2 seconden los en dan hangt er alleen nog zo'n kort touwtje aan.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42

[video]
Dat ziet er heel netjes uit. Ik vraag me alleen af of het makkelijk vast te maken is aan bijvoorbeeld een statiefkoppeling die op mijn camera zit?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjekster schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:03:
[...]
Dat ziet er heel netjes uit. Ik vraag me alleen af of het makkelijk vast te maken is aan bijvoorbeeld een statiefkoppeling die op mijn camera zit?
Op mijn Quick Release plate van Manfrotto zit een groot oog, en daar kan ie makkelijk aan. Maar ik heb zelf de leash & cuff met de Capture Clip besteld. Dan heb je een statiefkoppeling aan de camera zitten met een oogje voor die bevestiging. En die plates hebben ze in de Arca en Manfrotto varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Oki. Ik heb helaas een Gitzo statiefkop (2x) dus die capture clip is dan niet zo handig. Als je dat ding aan het oog in je statiefkoppeling hangt, kan je dan niet per ongeluk beetje bij beetje die koppeling losschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjekster schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:18:
Oki. Ik heb helaas een Gitzo statiefkop (2x) dus die capture clip is dan niet zo handig. Als je dat ding aan het oog in je statiefkoppeling hangt, kan je dan niet per ongeluk beetje bij beetje die koppeling losschroeven?
Laat je die schroef dan door een baby aandraaien? ;)
Als ik die schroef aandraai, gaat ie echt niet door zo'n touwtje los hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Babies zijn sterk hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

[video]
Weet iemand of dit ergens te koop is in een Nederlandse webwinkel? Of iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Nu nog niet, Het product is net uit en ze gaan eerst aan de mensen die via kickstarter hebben besteld uitleveren.
Momenteel is het nog wel te preorderen op de website van de fabrikant: https://peakdesignltd.com/leash-cuff/

Maar, Aangezien de Clip wel bij enkele nerderlandse winkels te krijgen is (Bijv. CameraNU.nl) verwacht ik dat de Leash en Cuff uiteindelijk ook wel bij de nederlandse winkels die de Clip in hun assortiment hebben te koop zal zijn.
Al zal dat Februari/Maart op zijn vroegst zijn, Als het niet veel later wordt.

Je kunt het altijd even navragen bij Peakdesign of bij een nederlandse winkel die de Capture Camera Clip verkoopt.

En of er iets soortgelijks is weet ik niet, Daar heb ik zelf niet naar gekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sato op 16-12-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato

[video]
Zijn er al mensen die de Leash en/of Cuff hebben besteld en deze ook al ontvangen hebben?
Het wachten en gebrek aan bruikbare track&trace info begint mij een beetje te vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik heb mijn Leash net een paar dagen geleden ontvangen. Bevalt vooralsnog goed, maar ik heb wel wat kleine minpuntjes ontdekt:
- ik hoopte er een ronde lus van te kunnen maken als sling (zoals bij mijn Op/Tech), maar dan is hij te lang, dus als sling maak ik hem toch op twee punten aan de camera vast en pas ik de lengte aan. Bij de Op/Tech was het fijn dat de camera over de band kon schuiven en dat doet deze niet. Maar omdat er geen dikker stuk voor de nek is, is het niet erg dat de hele band verschuift.
- de achterkant van de klem (waar de rode anchor in valt) is van metaal en ik ben enigszins bang voor beschadiging van mijn camera. Ik heb hier nog een rolletje stoffen tape liggen (oorspronkelijk om het frame van je fiets te beschermen tegen kabels, ketting etcetera) en ik plak gewoon een klein stukje achterop die klemmetjes.
- een van de twee klemmen sluit niet zo goed. Als je de anchor op de juiste manier omhoog rukt aan zijn touwtje, komt hij los zonder dat je hem indrukt. Lijkt mij een exemplarisch probleem, dus daarover neem ik nog wel even contact op met Peak Design.

Verder ben ik wel tevreden. Ik had een systeem van Op/Tech met een sling en een nekband, maar daarbij had ik vier gespen in een riem zitten. Als ik hem gebruikte als sling zat een klem achter op mijn schouderblad en deze was heel makkelijk los te maken. Qua diefstalgevoeligheid dus niet echt relaxed. De Leash heeft dat probleem niet en lijkt me vooralsnog ook net wat flexibeler. Heb tot nu toe alleen wat met de camera rondgelopen en nog geen uitgebreide praktijktest uitgevoerd, maar vooralsnog bevalt hij me wel.

[ Voor 1% gewijzigd door dreamscape op 05-01-2013 00:14 . Reden: Typo's ivm irritant iPad-tobo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Sato schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:01:
Zijn er al mensen die de Leash en/of Cuff hebben besteld en deze ook al ontvangen hebben?
Het wachten en gebrek aan bruikbare track&trace info begint mij een beetje te vervelen...
Ik wacht ook nog steeds. Had de survey nochtans binnen de 2 minuten ingevuld, dus ik ging er wel vanuit dat ik een van de eersten zou zijn :/ Maar goed, als ie maar aankomt, een weekje meer of minder maakt het verschil niet...
dreamscape schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:11:
- ik hoopte er een ronde lus van te kunnen maken als sling (zoals bij mijn Op/Tech), maar dan is hij te lang, dus als sling maak ik hem toch op twee punten aan de camera vast en pas ik de lengte aan
- de achterkant van de klem (waar de rode anchor in valt) is van metaal en ik ben enigszins bang voor beschadiging van mijn camera.
- Hoe groot ben je? Is hij veel te lang?
- Hoezo, je camera hangt toch naar beneden, hoe kan die dan ooit met de klem in contact komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Die van mij is 3 januari verstuurd. Ik kreeg een tracking nummer via de mail, maar die werkt dus niet.

Heeft iemand hier trouwens ook die capture clip erbij? Is dat wat? Ziet er lekker nerdy uit maar lijkt me voor sommige situaties wel reuze handig!

[ Voor 42% gewijzigd door Sjekster op 05-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Slonzo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:10:
[...]

- Hoe groot ben je? Is hij veel te lang?
- Hoezo, je camera hangt toch naar beneden, hoe kan die dan ooit met de klem in contact komen?
De camera hangt inderdaad naar beneden, maar als je hem vast hebt of als je hem ergens neerlegt, dan komt die klem misschien wel tegen de camera aan. Misschien is er niks aan de hand hoor; het viel me alleen even op.
Verder ben ik ca. 1m76 en hangt de camera net iets hoger dan halverwege mijn bovenbeen als ik er een dichte sling van maak. Dat vind ik net te laag, ik heb hem liever ongeveer op mijn heup hangen.
Maar goed, een dichte lus waar de camera overheen kan schuiven (zoals bij mijn Op/Tech), dat is sowieso niet echt nodig. Omdat de band geen verdikking heeft en van glad materiaal is gemaakt, is het geen enkel punt dat hij mee draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Slonzo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Ik wacht ook nog steeds. Had de survey nochtans binnen de 2 minuten ingevuld, dus ik ging er wel vanuit dat ik een van de eersten zou zijn :/ Maar goed, als ie maar aankomt, een weekje meer of minder maakt het verschil niet...
Had de survey ook vrij snel ingevuld, Zal waarschijnlijk al wel bij de douane liggen dan. Ik reken vast op een euro of 15 aan BTW + inklaringskosten.
Sjekster schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:16:
Die van mij is 3 januari verstuurd. Ik kreeg een tracking nummer via de mail, maar die werkt dus niet.

Heeft iemand hier trouwens ook die capture clip erbij? Is dat wat? Ziet er lekker nerdy uit maar lijkt me voor sommige situaties wel reuze handig!
Tracking werkt alleen binnen de USA, Voor zendingen naar het buitenland wordt alleen het label geregistreerd bij binnenkomst in het sorteercentrum.

Over de Capture Clip, Zodra die binnen is zal ik hier wel even laten weten wat ik ervan vind.
Het idee erachter is aardig maar in de praktijk kan een idee helaas nog wel eens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Mij lijkt het ook eigenlijk alleen handig om aan de rugzak te bevestigen. Aan de riem schijnt toch wat minder comfortabel te zijn als ik reviews mag geloven. Nochtans is het voor als je gaat hiken / fietsen etc wel een hele handige oplossing lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijn Leash/Cuff/Clip bleek al enkele dagen bij m'n ouders aangekomen te zijn (verzenddatum 20/12), ze hadden me gewoon niet verwittigd :F

Eerste indrukken: Cuff heb ik nog niet geprobeerd, maar de Leash lijkt me in ieder geval een goede aanwinst :) Is een pak comfortabeler en veelzijdiger dan m'n standaard Nikon strap. Ik ben enkel nog niet helemaal overtuigd dat de anchors niet uit het 'slotje' zullen schieten; uit de praktijk zal nog moeten blijken of dat zich goed houdt. De strap zelf lijkt stevig, de stof is soepel en aangenaam om te dragen. Van wat ik gelezen en gezien heb, zouden de anchors zelf ook erg stevig moeten zijn, maar ook dat zal zich nog moeten bewijzen.

De Clip heb ik enkel even aan m'n riem getest. Op zich viel dat mee, maar het waren 2 niet (al) te zware combinaties (D7000, getest met de 18-105 kitlens en 50mm f/1.8 AF-D). Zolang je niet teveel beweegt, valt het best mee, maar als je iets actiever wordt en wat meer bewegingsvrijheid nodig hebt, denk ik wel dat het zal storen. Zoals de meeste reviews en andere gebruikers weten mee te delen: vermoedelijk goed voor aan de rugzak, minder voor andere omstandigheden...

Als ik nog iets uitgebreidere ervaring heb, zal ik het hier neerpennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk ook dat wie 'm nog niet heeft (w.o. ik) straks een briefje krijgt van de douane... :( Ach...jammer dan. Ik bestel best veel in het buitenland en eens in de zoveel tijd ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 17:40
Ik heb ze (cuff and leash) ook binnengekregen. Lag op mijn werk, weet niet wanneer hij geariveerd is (ergens vorige week). Eerste induk is goed, maar heb ze nog niet "gemonteerd". Zal ik a.s. weekend eens proberen, wil liever niet overhaast mijn gouwe ouwe D80 (meer sentimentele dan financiele waarde...) eraan hangen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Cuff en leash ook binnen hier, de aansluitingen zijn kleiner dan ik dacht, de cuff is langer dan ik dacht (eigenlijk te lang voor mij, ik ga morgen langs een naaiatelier om te vragen of ze hem kunnen korten).

Afwerking van de cuff valt mij tegen, het gedeelte dat je om je pols doet heeft losse draadjes en het klik"ding" is een stuk minder gebogen dan de klik"dingen" van de leash. (iemand anders hetzelfde?)

Leash werkt thuis goed, is inderdaad glad genoeg om gewoon over je schouder/rug te laten glijden zodat je hem kan gebruiken als sling. In het wild alleen de cuff nog gebruikt vannacht. Losklikken is erg snel te doen, als je eenmaal gewend bent dat je dat moet doen. Heb iets te vaak met de camera nog vast aan m'n pols dingen proberen te doen.

Bij de cuff krijg je 2 rondjes meegeleverd en bij de leash 4, ik heb er nu dus 3/4 over.

Vragen: shoot!

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
the mod man schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 06:36:
Afwerking van de cuff valt mij tegen, het gedeelte dat je om je pols doet heeft losse draadjes en het klik"ding" is een stuk minder gebogen dan de klik"dingen" van de leash. (iemand anders hetzelfde?)
Bij mij is de ene aansluiting van de leash wat losser dan de andere. Het metalen plaatje staat aan de onderkant ook een heel klein beetje bol. Dat zorgt er ook voor dat hij minder strak vast klikt. Als je een losse anchor pakt, dan kun je door hem aan zijn touwtje strak omhoog te trekken uit zijn slotje wippen.
Maar goed, dat is in mijn 'laboratoriumtest', want in de praktijk zal het allemaal wel meevallen. Ik heb geprobeerd het metaal wat bij te buigen, maar het is nogal stevig materiaal dat heel erg graag zijn vorm behoudt (logisch ook, met zo'n lipje dat op en neer moet kunnen bewegen).

Ergo: die ene clip is een lichte teleurstelling, maar overall ben ik tevreden met het systeem. Het is in ieder geval een stuk handiger dan mijn Op/Tech-systeem. Dat was ook flexibel, maar bevatte veel meer gespjes en sluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hier ook binnen, en bij mij lijken alle aansluitingen netjes te blijven zitten, krijg ze er niet uitgetrokken zonder ze in te drukken. En ik denk dat ook al zullen ze een keertje beetje losschieten, ze zich vanzelf weer vasttrekken door het gewicht. ze kunnen er iig niet zomaar uitvallen, dus ik ben op het eerste gezicht best tevreden met het systeem. Afwerking van zowel de leash als cuff is bij mij prima, geen losse draadjes etc. Wel ff handiger zien te worden met het bevestigen van de cuff, als je hem als "armband" wilt gebruiken als er geen cam aan hangt. Het valt me op dat het geheel lekker licht en dun is, maar toch sterk. Veel beter dan die zweetband van m'n Canon. Ik heb nu m'n 7D voorzien van 3 clips (1tje aan statiefsnelkoppeling, voor als ik het als sling gebruik) en m'n E-PL1 van 2. Daarvoor moest ik wel de clip die aan de band van de leash zit weghalen, dus kan hem niet meer zo makkelijk als safety strap gebruiken, maar dat was ik toch niet echt van plan, ik heb sowieso geen Capture Clip.

Heb het geheel nog niet echt in het wild getest, dus ik kom er iig nog op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eindelijk die van mij ook binnen, inclusief een rekening van €23,29 (€13 voor Tante Pos). Prima spul, werkt inderdaad zoals ze zeggen. Ik denk dat je er even aan moet wennen en als je de slag te pakken hebt, je het net zo makkelijk doet als die knakker in het filmpje.
De capture plate is ook perfect. Ik heb 'm even geprobeerd aan mijn slingshot rugzak en dat werkt precies zoals ik het bedacht heb. Alleen aan mijn broeksriem vind ik nog een beetje lastig, maar dat moet de praktijk uitwijzen.

Je kunt de leash ook nog op een andere manier inkorten door zo'n lusje aan het oogje van het verstelgespje vast te maken. Zo krijg je een korte draagriem met 1 zo'n catch eraan, die je dan aan de onderkant van de camera vast kunt maken. Draagt best prettig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ja dus eigenlijk zoals een safetystrap, maar dan om je schouder. Zo had ik het in eerste instantie ook bedacht, tot ik de handleiding las, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:22:
Eindelijk die van mij ook binnen, inclusief een rekening van €23,29 (€13 voor Tante Pos).
Kwam die met de pakket bezorger of de normale post bezorger?
En moet je cash betalen (wisselgeld?) of kun je ook pinnen?

Zit helaas nog altijd te wachten op mijn Early Bird Special #3 (En begin me langzamerhand als een dood geboren vogeltje te voelen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sato schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:24:
[...]
Kwam die met de pakket bezorger of de normale post bezorger?
En moet je cash betalen (wisselgeld?) of kun je ook pinnen?
Postnl pakket dacht ik. Maar ik ben 'm op het pk gaan ophalen want ik was niet thuis. Ik weet niet of je kunt pinnen bij die lui aan de deur. Ik heb wel eens iets gehoord dat het kon, maar pin mij er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik ben niet op zoek naar een schouderriem maar een polsband voor mijn NEX, ik meen te herinneren dat er hier ook een topic voor is, maar kon het niet vinden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Nu geniet ik al ruim 2 jaar van een Sun-sniper "steel & bear".
Echter begin ik steeds meer het nut te zien van de extra's die de R-straps bieden: Brad en "lock clips" om de camera vast op zijn plek te houden.

Deze onderdelen zijn los te bestellen voor de R-straps. Is er een kans dat dat spul ook werkend op de sun-sniper is te knutselen?
Kom met mijn google skills niet achter de breedte van de riemen.

Het enige nadeel dat ik blijf ondervinden is het schuiven van de schouder pad , dit hoop ik met de Brad op te kunnen vangen, net als bij de R-strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Over een paar maanden ga ik een trekking maken in Nepal, daarbij heb ik een middelgrote backpack op mijn rug. Toch wil ik mijn DSLR goed bij de hand houden. Zijn er hier mensen met ervaring in deze situatie? Zijn er dan schouderriemen of anderssoortige straps aan te raden?
Belangrijk hierbij is dat ik waarschijnlijk een zeer groot deel van de tocht met wandelstokken ga doen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

DIY-style een strap tussen je twee schouderbanden maken en je cam daaraan hangen? Dan heb je je handen vrij maar je camera toch goed bereikbaar (en het gewicht verdeeld over beide schouders).

Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/product-images/xlarge/Camera-Strap-V20-Blue-4.jpg

Moet niet al te ingewikkeld zijn om te maken, lijkt me.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Gaat de camera dan niet heel erg schommelen en stuiteren? Daar had ik gisteren last van toen ik ging wandelen (met stokken) met de camera op de borst (aan nekstrap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat was mijn idee ook, inderdaad.

Een schouderriem zoals een Sunsniper of Black Rapid lijken me ook niet ideaal voor wandelen met stokken. Ik vind ze zelf wel fijn lopen, maar ik houd toch altijd wel een hand op de camera om te voorkomen dat de camera van m'n heupen gaat stuiteren tijdens het lopen (is niet altijd nodig, maar vaak genoeg). Daarbij lijkt me dat als je met stokken loopt, dat de camera dan goede kans heeft om regelmatig een tik van een stok te krijgen.

Misschien dat iets als een pouch of iets dergelijks dat je op je buik kunt dragen dan wat comfortabeler zou lopen. Ik weet dat Clik Elite iets dergelijks heeft, welke ook in combinatie met hun rugzakken gedragen kan worden (speciaal harnasje voor). Ortlieb heeft ook zoiets in hun assortiment. Andere aanbieders ongetwijfeld ook. Voordeel hiervan lijkt me dat het onder en boven vast zit en dus niet zo snel zal gaan stuiteren. Nadeel is dat je altijd de camera er uit zal moeten vissen.

Andere oplossingen zouden van die heuptassen kunnen zijn, maar die moet je dan op je rug of buik dragen (anders zitten ze in de weg van de stokken), wat misschien lastig kan worden in combinatie met lange lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Daar was ik inderdaad ook bang voor. Zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft het gebruik van straps als de Sunsniper en Black rapid icm wandelstokken?

Mogelijk dat ik voor de Op/tech versie van dat schuifsysteem ga, en dat combineer met een paar clips om het toch ook op de borst aan de schouderbanden van mijn rugzak te kunnen bevestigen, alleen vind ik de Sunsniper etc. wat netter en degelijker eruitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kijk even naar deze tas : http://www.kata-bags.us/b...lr-w-70-200-lens-4-lenses

Als je daar op foto 4 clickt dan zie je hoe ze dat hebben opgelost met behulp van accessoires die je erbij krijgt. Ik denk dat zoiets op een andere tas makkelijk te "DIY'en" is :)

En verder kan je zoiets overwegen als je de boel af en toe ook strak tegen je lichaam aan wil om te voorkomen dat de camera of de lens erop iets onbedoeld raakt onderweg : http://store.luma-labs.com/products/cinch-2

Als het goed is kan je deze helemaal straks aantrekken zodat je camera helemaal niet meer heen en weer kan bewegen. Ik kan me namelijk videos herinneren waarin ze dat lieten zien met de eerste "Cinch" die ze hadden gemaakt dus deze (blijkbaar) verbeterde Cinch moet dat ook kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Voor Sun-Sniper is er een clip om hem aan je riem te 'locken'. Iets waar ik wel eens last van hebt als je aan het afdalen bent op een bergpaadje ofzo. Dan is het ook wel fijn als je camera dicht bij je lichaam blijft en niet rondzwiept.
http://www.sun-sniper.com/en/the-activity-clip-494.html

Ben zelf nog wel op zoek naar een oplossing icm een tas omdat de banden van je tas en strap nooit echt lekker over elkaar liggen met als resultaat dat de strap vaak in je nek snijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

De peak design capture plate

In combinatie met de leash als safety strap

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand de maximale gewichten om aan de sun sniper straps te hangen? ik zoek een betere draagriem dan mijn (best fijne) DX draagriem omdat daar en geen staaldraadje in zit, en ik eigenlijk het een beetje eng vind om daar een 50D+grip+ 70-200 2.8 + 580 EX II aan te hangen.... als dat ding krak zegt is het wel zonde.

Nu lijken de sun snipers me wat, maar ik kan bij de fabrikant geen spec vinden qua gewicht... kan ik deze vrij zware setup aan alle straps van ze hangen? Ik heb ergens max 2kg voor een aantal modellen gelezen maar dit staat niet op hun officiele site...

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Boudewijn schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:39:
Weet iemand de maximale gewichten om aan de sun sniper straps te hangen? ik zoek een betere draagriem dan mijn (best fijne) DX draagriem omdat daar en geen staaldraadje in zit, en ik eigenlijk het een beetje eng vind om daar een 50D+grip+ 70-200 2.8 + 580 EX II aan te hangen.... als dat ding krak zegt is het wel zonde.

Nu lijken de sun snipers me wat, maar ik kan bij de fabrikant geen spec vinden qua gewicht... kan ik deze vrij zware setup aan alle straps van ze hangen? Ik heb ergens max 2kg voor een aantal modellen gelezen maar dit staat niet op hun officiele site...
Het staat op de verpakking volgens mij, uit mijn hoofd: 2.5kg voor de 'goedkopere' en voor de duurste 5kg.
De goedkopere kunnen die 5kg ook echt wel aan lijkt me, maar het was een kwestie van verzekering in sommige landen volgens de verkoper.... Het antischok systeem is eigenlijk waar het om gaat, die zorgt voor draagcomfort en voor het niet al te veel belasten van de verbindingen. Het zwaarte dat ik eraan heb gehangen is denk ik 500D+grip met 70-300L met 580EXII, of 500D+grip met 70-200 f/2.8L mkII met 580EXII. Met beide combinaties kon ik de camera gewoon lekker naar achteren op heuphoogte slingeren en nooit hoeven twijfelen aan de stevigheid.

Ik zou niet meer zonder willen.

edit:
Ik heb een foto gemaakt voor je:
Afbeeldingslocatie: http://www.RalphHuijgen.nl/sharing/IMG_20130528_005157.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Sibylle op 28-05-2013 00:58 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Thx ziet er goed uit, dan wordt het the pro :).

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
Ik heb zelf de Sun Sniper zonder metaaldraad genomen, daar deze soepeler is en comfortabeler is. Ik hang aan deze strap mijn camera + grip met 2 accu's en + 70-200/2.8 lens, dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-05 13:32

iew

What the...?!

@bartvl

Ik gebruik altijd het cotton carrier systeem, dat zou voor die bergwandelingen/klimmen denk ik een perfecte oplossing voor je zijn.
Kijk hier even naar: YouTube: GadgetReview.com: Cotton Carrier

Heb em toen hier gekocht: http://www.cameranu.nl/nl...t-zwart/h400_32004_276234

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zo, lekker prijzig! Maar uiteraard bedankt voor de tip!
Gisteravond heb op de OP/TECH utility sling besteld. Samen met de OP/TECH backpack straps hoop ik hier een flexibele combinatie van te kunnen maken. Ik laat nog wel weten hoe dit werkt icm wandelstokken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:51
Sinds enkele maanden gebruik ik naar tevredenheid de Sun-Sniper Pro II. Zoals hierboven al vermeld kan deze een gewicht van 5 kg aan. Het is een comfortabele schouderriem, vooral icm met een grotere lens.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7281/9482709907_faa03a17f7_z.jpg
SunSniper Pro II by bennydor.nl, on Flickr

De schouderpad ligt comfortabel en kan makkelijk versteld worden, zodat de camera op een fijne hoogte hangt. Ik krijg niet de indruk dat deze snel kapot zou gaan onder een zware belasting.

Op mijn site heb ik een korte review gezet, korte opsomming van de plus en minpunten in mijn ogen:

Pluspunten
• Comfortabel
• Solide
• Stalen kabel voor zekerheid
• Makkelijk in gebruik
• Kogellager zorgt voor flexibiliteit

Minpunten
• Lastig om snel te wisselen met statief
• Onpraktisch i.c.m. schoudertas
• Schouderpad verschuift soms
• Geen opbergvakjes

Geïnteresseerden kunnen hier de korte review lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
bennyd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:25:
Minpunten
• Lastig om snel te wisselen met statief
• Onpraktisch i.c.m. schoudertas
Heb jij plaatjes voor je statief met daarin een gat voor een schroef of moet je iedere keer de plaat van de camera schoeven om de Sun Sniper aan je camera te kunnen bevestigen? Ik heb zelf een plaatje met schroefgat, zodat ik alleen maar de strap er af hoef te halen om de camera klaar voor gebruik met een statief te hebben, wat ik persoonlijk niet zoveel moeite vind. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je iedere keer het plaatje er af en er op moet schroeven dat het knap onhandig is.

Ik ben benieuwd in wat voor opzicht je de strap onhandig vind met een schoudertas, want je kan de strap toch gewoon over je andere schouder hangen en dan zit het elkaar toch niet in de weg? In combinatie met een rugzak kan ik me er wat meer bij voorstellen, omdat de strap niet helemaal lekker over de schouderbanden van de rugzak loopt dan. Maar ik heb daar niet zoveel last van als ik zowel de strap als een rugzak draag, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:51
henkie196 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:59:
[...]
Heb jij plaatjes voor je statief met daarin een gat voor een schroef ...
Nee, die heb ik niet, dus dat is inderdaad wisselen.
Ik ben benieuwd in wat voor opzicht je de strap onhandig vind met een schoudertas,
Je moet altijd rekening houden welke je eerst om doet, om de volledige bewegingsvrijheid te behouden. Makkelijkste is eerst schoudertas en dan camera, maar als je dan je schoudertas naar voren trekt, om bijv. een andere lens te pakken, hangt je schouderriem erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Statief vind ik ook het enige minpunt aan die strap. Heb hem zelf ook.
Zit met een Manfrotto 496RC2, dus zonder schroefgat. En moet dus elke keer de schroef van de strap loshalen voor het plaatje. Heel irritant, aangezien de plaatjes/rubbertjes nog wel eens eraf willen vallen en ik geen zin heb om ze kwijt te raken.

(bij mij hangt de strap nog met een veiligheidsband aan het originele strap-oog van de camera, en die laat ik altijd vast zitten)

Er zijn wel bepaalde plaatjes waar de strap kan blijven zitten en die ook gewoon in het statief kunnen klikken.
Moet nog eens kijken welke het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het viel mij ook erg mee dat er een schroefgat in het plaatje zat (twee zelfs, eentje aan iedere kant van het originele schroefgat), ik had me in eerste instantie er al op voorbereid om het plaatje iedere keer te moeten wisselen. (Het was niet duidelijk op de foto's op de verschillende websites te zien. Of ik wist niet waar ik op moest letten, natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 17:37
Hoi allen,

ik heb momenteel de Nikon D7000 met standaard draagriem. Met de body van 690g en mijn lens van zo'n 570 gram hangt er dus ruim 1.2kg aan mijn nek. Nu heb ik de camera over het algemeen gewoon vast in mijn handen, maar soms ook niet en dan schuurt de draagriem ontzettend in mijn nek.

Ik heb al eerst met een stukje schuimrubber ertussen geprobeerd, maar dit is verre van comfortabel.

Jullie ideeën voor een comfortabele draagriem, passend op mijn D7000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Definitie van comfortabele. Verschilt per persoon. Er lastig om te zeggen wat voor jou gaat werken. Zelf vind ik de national geographic strap erg pretig.

Recentelijk een Lance strap aangeschaft voor de Fuji en deze werkt ook prima op de 5D ben ik achter. En voor mij is draag comfort ook nog eens erg goed.

Zelf wel Sunsniper one gehad, maar dit soort straps werkte bij mij niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 17:37
Eigenlijk is het voor mij het enige van belang dat het in de nek niet meer schuurt. Ik heb me er serieus een keer aan gesneden in de nek en dat was verre van fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik had dit probleem wel met de standaard Canon Strap, maar niet meer met de NG strap. Deze heeft anti slip laagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Lang zoeken, lang ergeren... en wil nu graag een goede oplossing :(

60D
Sun Sniper Strap Pro
Manfrotto statief

Strap zit vast aan onderkant camera, plus eigengemaakt veiligheid (1 extra riem aan de strap en bevestigd met ring aan linker OEM oog van camera).

Als ik de statief wil gebruiken, moet ik de onderste schroef van de strap losdraaien (met alle gevolgen van dien, extra slijtage en/of kwijtraken onderdelen) en de QR plaat bevestigen.

De strap bungelt wel nog aan de camera, vanwege mijn veiligheidsbevestiging.
Voor bovenstaande zou ik eventueel een haakje/clipje kunnen maken waardoor ik deze makkelijk kan los klikken. Dit is dan ook niet het probleem.

Ik wil gewoon niet meer mijn strap losmaken als ik een keer mijn statief wil gebruiken.

Wat voor opties heb ik?

Zelf dacht ik aan de M-Plate http://www.customslr.com/products/m-plate-pro
Maar sommige reviews zijn niet zo blij met deze plaat.
Te veel plastic, niet stevig genoeg... etc etc
En het verpest pano's omdat de camera niet meer gecentreerd staat.

Wat zijn nu nog meer mijn mogelijkheden?
Zonder meteen van strap en/of statief te moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 17:30
Kan je geen klem gebruiken? Ik gebruik dezelfde methode voor me arca swiss plaatjes.
Dus zoiets als dit Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-U5fr-jzDs2s/UpOctaiEP3I/AAAAAAAAPRI/q-wRyGG43UQ/s400/Desmond_DBA-2-01.JPG
(Was me 1e hit op `RC2 clamp` )
Je draait dan de schroef die je normaal in de bodem hebt in die klem. En klikt de klem dan op je manfrotto plaat net zoals je met je statiefkop doet. Enigste nadeel is dat zo'n klem iets sneller los zal kunnen schieten dan een schroef wanneer je veel beweegt, maar je hebt toch al een extra riem voor de veiligheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap dat principe niet :9, of ...

QR plaat op de camera?
Deze klem op die QR?
Daarop de schroef van mijn strap?

Als ik dus mijn statief wil gebruiken, gewoon de klem losdraaien?

Met 2 platen op mijn body werken dus.

Hmm, weet niet.
Wordt een beetje bulky/onhandig met dragen en opbergen denk ik.

En ook al heb ik voor extra veiligheid gezorgd, wil dat nog niet zeggen dat ik ook constant het gevaar wil opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 17:30
Je snapt het principe precies :)
Zie hier voorbeeldje van een hele setup (ik heb het van de kerel op de foto gekopieerd en gebruik het zelf nu ook zo, inclusief zo'n klik bandje voor de veiligheid)
Afbeeldingslocatie: http://enthusiastphotographer.files.wordpress.com/2013/04/wp_20130411_002.jpg
Al is de foto wel van een Arca swiss plaat en is de klem daarvoor redelijk compact. Veiligheid valt ook wel mee trouwens. Ik gebruik deze oplossing nu een paar maanden en heb nog nooit me veiligheidsbandje hoeven testen O-)

[ Voor 15% gewijzigd door CrashOverDrive op 04-01-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:19
NeutraleTeun schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:03:
Ik snap dat principe niet :9, of ...

QR plaat op de camera?
Deze klem op die QR?
Daarop de schroef van mijn strap?

Als ik dus mijn statief wil gebruiken, gewoon de klem losdraaien?

Met 2 platen op mijn body werken dus.

Hmm, weet niet.
Wordt een beetje bulky/onhandig met dragen en opbergen denk ik.

En ook al heb ik voor extra veiligheid gezorgd, wil dat nog niet zeggen dat ik ook constant het gevaar wil opzoeken :P
Je kan ook kijken naar een ander draagsysteem, bijvoorbeeld de Capture clip Pro daar kies je dan de dual plate bij en die past gewoon op je Manfrotto balhoofd. Ik gebruik het zelf ook icm met de Gorillapod en de 496RC2, ik hoef daarom nooit meer van plaat te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik heb hetzelfde principe als CrashOverDrive, maar dan zonder afgeplakte bajonet of extra-veilig bandje.

Al veel kilometers mee gemaakt, nog nooit na gebruik gemerkt dat er ook maar iets losser was geraakt dan ik het zelf had gedraaid bij de start....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Krijg er koude rillingen van als ik er zo naar kijk, Arca-Swiss plaatjes zijn perfect voor statieven maar zou er nooit aan denken zo'n klem voor een schouder strap te gebruiken. Dat mensen zo'n "veiligheidsbandje" gebruiken zegt genoeg, al zou ik het zelfs daaraan niet durven hangen (ik wil de vloer heel houden). Als het per ongeluk ergens tegen aan komt en je merkt het niet dan ben je de sjaak, bovendien lijkt het me heel makkelijk voor dieven om zo je camera jatten, denk niet dat je het door hebt als je met iemand staat te praten en iemand anders draait je plaatje los ;)

Bij de CarrySpeed moet je echt wel moeite doen als dief, camera optillen, rubberen ring omhoog schuiven, miljoen keer draaien om zekering omhoog te schroeven en dan nog hem aan de goede kant er uit tillen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:52
Tja, gevoel vs. praktijk......Ik snap je argumenten niet, dat plaatje zit echt goed vast aan mijn RRS bracket, die weer enorm goed vast zit aan mijn body. Als ik na 3 uur gebruik nog moeite moet doen om de schroef van de arca los te draaien, dan is dat voor mij meer dan voldoende 'bewijs'.

Daarnaast ben ik nog nooit door 'iemand' aangesproken en aan de praat gehouden, terwijl een ander persoon dat plaatje los probeert te draaien....wens ze daar veel succes mee.....Blijkbaar kom jij dan op plaatsen waar ik niet kom... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste