Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:33
Ik moet me eens verder gaan verdiepen in een eventueel ander draagsysteem.
Wil toch ook al een ander statief, dus hoeft wellicht niet meer Manfrotto compatibel te zijn.

Die Capture Clip Pro komt wel vrij fragiel over. Schroef lijkt mij steviger dan een plaatje, maar dat is puur gevoel.

Zo heb ik het momenteel
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2819/11773214975_9716f3b712_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

Mocht de schroef afbreken/losgaan dan zal die extra band de camera nog kunnen opvangen.
Als ik loop zullen ze nooit die schroef ongemerkt los kunnen draaien, en als ik sta te praten met iemand dan zal of mijn hand rusten op de camera of draai ik de camera voor mijn lichaam.
Hoe dan ook, merken zal ik het altijd als iemand eraan komt.
Ventieldopje schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:16:
Bij de CarrySpeed moet je echt wel moeite doen als dief, camera optillen, rubberen ring omhoog schuiven, miljoen keer draaien om zekering omhoog te schroeven en dan nog hem aan de goede kant er uit tillen.
https://sphotos-b.xx.fbcd...987934355_710469944_n.jpg

Is het niet gewoon makkelijker op de clip op de rug los te klikken? :+

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-01-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dan zou ik eerder gaan kijken naar spullen van Carry Speed. Zij hebben een handige plaat waar een pin met bal aan zit die je weg kunt buigen. De plaat zelf is arca swiss compatible. Voor wie al een strap van SunSpider of Blackrapid heeft volstaat het om die plaat en de haak te kopen (en die zijn ook los te verkrijgen).

Andere opties zijn de Cinch van Luma Labs of iets in de zin van Artisan & Artist welke op hetzelfde neerkomt. De Cinch is modulair opgebouwd en je kunt er zelf voor kiezen of ie detachable moet zijn of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 05-01-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:42
Steekt die schroef zo enorm ver uit? Dat levert nogal een moment op je statiefmount van je body! Ik zou zo niet durven lopen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee, schroef lag eruit omdat ik weer met statief bezig was, maar voor het beeld en de foto de schroef even 2 slagen erin gedraaid.
Bedankt ppl, ga daar even verder kijken!

Inmiddels de Carry Speed FS-Pro in gebruik.
De Sun-Sniper Sniper-Strap Pro Steel & Bear gaat dus in de verkoop.
Bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-01-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 13:26

jelbo

Hij doet het niet!

Hoi,

Ik ben voor mijn Nikon DSLR op zoek naar een combinatie van een draagriem en schouderriem waar ik tussen kan wisselen. Beiden moeten dus makkelijk afneembaar zijn.

Om mijn idee te illustreren:

Afbeeldingslocatie: http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2014/206/2/3/straps_by_jelbo-d7s6nqa.png

Bovenin dus een 'normale' draagriem voor rond de nek, maar dan één die ik kan vast-/losklikken aan de twee oogjes op de camera.

Onderin zo'n strap die aan de statiefaansluiting gaat, maar ik heb al gezien dat de SunSpiders bijvoorbeeld afvallen voor mij, want die kun je volgens mij niet makkelijk losmaken van de body. Een BlackRapid Sport bijvoorbeeld lijkt me een goede.

Die strap wil ik eigenlijk voor de zekerheid extra aansluiten op één van de oogjes van de camera.

Heeft iemand adviezen?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:05
jelbo schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:24:
Die strap wil ik eigenlijk voor de zekerheid extra aansluiten op één van de oogjes van de camera.

Heeft iemand adviezen?
Afbeeldingslocatie: http://www.cameranu.nl/pictures/1343288984_599/op-tech-uni-loop-connectors.jpg
Ik heb zelf een setje van deze als "veiligheid" bij mijn Arca klem wanneer ik hem op de Blackrapid heb hangen.
1 lusje om de bovenkant van de haak van de blackrapid (waar ook de band doorheen zit) en de andere op een camera oog.

Je zou dat kunnen gebruiken, en dan ook nog zo'n ding aan je andere oog, zodat je er een normale strap tussen kan klikken als je zonder schouderstrap wilt lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00

S913

Abusus non tollit usum

Niet 100% wat je zoekt, maar ik heb dit Kickstarter project gebacked voor de "clutch". Sowieso een normale draagriem met dat makkelijk te wisselen systeem, maar ze hebben ook genoeg losse componenten om zelf te kijken naar andere oplossingen die je zoekt.

https://www.kickstarter.c...e-camera-sling-and-hand-s

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik dacht dat die al een tijdje tekoop is gewoon :?

Hebben ze ook al contact gehad met Black Rapid ? Als ze niet uitkijken krijgen ze net als alle andere merken een totaal W-T-F rechtszaak voor hun kiezen, omdat de aso's van Black Rapid een of ander patent voor draagriemen toegewezen hebben gekregen dat echt totaal nergens op slaat, maar ze wel andere merken kunnen verbieden om een draagriem te verkopen :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 13:26

jelbo

Hij doet het niet!

Thanks voor de adviezen. Heb uiteindelijk gekozen voor de Utility Strap Sling van Op/Tech, met een extra Uni Adaptor Loop en een BlackRapid FastenR. :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Topic is een beetje dood, even een poging tot reanimeren.

De standaard strap van mijn Canon is wel aardig, maar comfortabel en snel werkt het allemaal niet. Heb van dit soort dingen weinig verstand, weet niet wat zoal de populaire modellen zijn. Ik wil dus zo'n ding die je schuin om je bovenlichaam hangt. Mag een paar tientjes kostten, 40 euro max.

Liep vandaag in de mediamarkt en het aanbod daar was heel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DIe schuine heten blackrapid en sun sniper. 40E is wellicht wat aan de optimistische kant.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Boudewijn schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:04:
40E is wellicht wat aan de optimistische kant.
Voor nog geen 5 euro heb je een chinees kloontje van een Black Rapid. Al raad ik het zonder goede val-verzekering niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Zal eens zoeken op bovenstaande merken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Deze riem van Peak Design zijn tof, ze zijn erg sterk, gemaakt van hetzelfde nateriaal als veiligheidsriem (auto), en je kunt ze makkelijk loskoppelen, en je hoeft niet statiefgat te gebruiken.
http://www.cameratools.nl...pd-l-1-leash-camera-riem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 09:55
CrashOverDrive schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:09:
[...]

Voor nog geen 5 euro heb je een chinees kloontje van een Black Rapid. Al raad ik het zonder goede val-verzekering niet aan :+
Ik zou mijn camera dus nevernooitniet aan zo'n namaakding van 5 euro hangen, maar dat is natuurlijk persoonlijk :+

Zelf heb ik de Sun Sniper, heerlijk makkelijk en draagt imo net iets lekkerder dan een BlackRapid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Carry Speed niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:33

the mod man

iets van beeldmaker

Net even anders, ik zoek een systeem om speedlights mee te nemen aan je lichaam. Ik zoek echter geen pouch voor aan een riem maar meer een klik systeem. Ik heb ooit 2 varianten ervan gezien maar kan ze nergens meer terug vinden.

Bij 1 van de systemen moest je een stalen bolletje op de flitser plakken met dubbelzijdig tape waarna je dat bolletje kon vastklikken in een houder (aan je riem of tas).

Het gaat mij specifiek om snelheid en handigheid op locatie.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 14:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

the mod man schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:07:
Net even anders, ik zoek een systeem om speedlights mee te nemen aan je lichaam. Ik zoek echter geen pouch voor aan een riem maar meer een klik systeem. Ik heb ooit 2 varianten ervan gezien maar kan ze nergens meer terug vinden.

Bij 1 van de systemen moest je een stalen bolletje op de flitser plakken met dubbelzijdig tape waarna je dat bolletje kon vastklikken in een houder (aan je riem of tas).

Het gaat mij specifiek om snelheid en handigheid op locatie.
Heeft Peak Design daar niet iets voor? Die hebben allemaal klikbare dingen, voor camera's maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze iets voor flitsers hebben.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Ventieldopje schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:22:
[...]

Heeft Peak Design daar niet iets voor? Die hebben allemaal klikbare dingen, voor camera's maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze iets voor flitsers hebben.
Nog niet iniedergeval. Ik zoek het wel in de richting zoals hun camera clips. (heb zelf 2 keer de leash van PD)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Nogmaals over Peak Design. Er schijnt een fout in de clips te zitten.
Misschien wisten sommigen dit al, maar ik leg voorlopig de riem opzij, en gebruik een ander.
http://petapixel.com/2014...ed-cameras-photographers/
Ik heb natuurlijk wel een mail gestuurd naar Cameratools, en hun reactie gevraagd. :?

Edit: Ik heb bericht van de leverancier gekregen.

Goedemorgen,

Het probleem deed zich voor bij de eerste productie van de nieuwe riemen “Slide” & “Clutch” en het probleem doet zich niet voor bij de bestaande riemen “Leash” & “Cuff”.

BEIDE RIEMEN SLIDE EN CLUTCH ZIJN IN EUROPA NOG NIET UITGELEVERD.

Door de vroegtijdige ontdekking van het probleem en de oplossing daarvan heeft de uitlevering na introductie vertraging opgelopen en de verwachte leveringen zullen nu eind deze maand of begin december zijn.

Dus jullie klant kan zijn riem probleemloos gebruiken.

Vertrouwende jullie hiermede voldoende te hebben geinformeerd, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------
Plasmans' Verkoopmaatschappij B.V.
Rondven 26 A
6026 PX - Maarheeze - Nederland
Tel: +31 (0)495 587474
www.plasmansphoto.com

I'm Happy _/-\o_ :)

[ Voor 57% gewijzigd door paulmedusa op 10-11-2014 12:01 . Reden: Bericht gekregen over fout clips ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Joby heeft nu ook al een tijdje een sling strap uitgebracht. Het ziet er allemaal een stuk simpeler en slimmer uit dan de welbekende BlackRapids, Sunsnipers en CarrySpeeds.
http://joby.com/camera-straps
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik ben zeer tevreden over deze : Sun Sniper Sniper-Strap The Pro

YouTube: Sun Sniper Sniper-Strap The Pro II - Accessory (English Version)

:)

Samsung NX1 + 16-50mm f/2-2.8 S + 50-150mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb inmiddels deze strap al een tijd en na lang gebruik tijdens hiken in Schotland ben ik erachter gekomen dat het kogelgewricht en de manier van vasthouden van de camera toch anders moet. Het is een fijne strap, en ik heb de camera snel bij de hand, maar met klimmen moet ik toch teveel aandacht besteden aan dat hij daar hangt.

Ik wil de Peak Design Capture Pro clip eens proberen en wil dit combineren met de Slide strap van hetzelfde merk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATOR
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Heb al een aantal jaar een Peak Design Clip met een Leash. De Clip zit op de schouderband van mijn fotorugzak. Als ik wil klimmen, ergens overheen moet klauteren of op de mountainbike zit dan is het ideaal dat ik de camera in de Clip kan klikken zodat hij stevig vast zit zonder dat ik hem op hoef te bergen.

Dat je de band aan twee punten kunt bevestigen, ipv aan één enkel punt, zorgt ook dat hij tijdens het lopen stabieler hangt. Verder vind ik het een pluspunt dat er alleen een arcaswiss/manfrotto snelkoppelingsplaat onder je camera/objectief hoeft.

De Slide ga ik binnenkort bestellen, de Leash is erg smal voor een zwaardere camera/lens maar heeft wel als voordeel dat ik hem door de lussen van de schouderbanden van mijn fotorugzak kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:32
Zelf ook een zeer tevreden gebruiker van Leash (&Cuff). Ik hoef juist niet zoiets groots als een Slide. Hoewel dat ongetwijfeld comfortabeler schuift over je schouder etc, is voor mij juist de compactheid zo'n pluspunt. Ik rol de Leash op in een klein rolletje en die past overal in, itt zo'n dikke shoulder pad etc.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

De leash gaat echter wel snijden na een x aantal uur lopen. Heb zelf de leash op kickstarter ooit gekocht maar een dagje festival met fullframe body heeft me er toe gezet er ook een blackrapid sling bij te kopen. Als ik 2/3 misschien 4 uurtjes schiet dan pak ik de leash anders de blackrapid.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Kan ik me iets bij voorstellen. Ik loop echter zelden zo lang met camera rond m'n nek, iig niet met m'n 7D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Brr ik vind het idee leuk maar ik krijg het toch elke keer spaans benauwd als ik ze weer over enthousiast op een beurs zie staan met hun plastic dummy camera's. Leuk voor een instap body of mirrorless maar dan kies ik er liever voor in Deathchant's geval om hem in m'n rugzak te doen, kost immers ook maar een paar seconden.

Zelf nog steeds erg tevreden na een aantal jaar met de Carryspeed :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wandel erg veel, en wandelingen in Schotland zijn niet zoals hier in Z-Limburg. Ik merk echt dat ik vaak de camera toch nog op de plek moet houden, en dat komt mijn flexibiliteit niet ten goede tijdens wandelen, scramblen. Ik wil gewoon mijn handen vrij hebben, dus ik wil die Capture Pro clip zeker proberen, die kan ik dan mooi aan de rugzak vastmaken. De slide wil ik dan erbij hebben als een stukje extra security, dat mocht ik de camera per ongeluk niet goed in de clip steken dat ie niet op de grond valt.

De carryspeed is nog steeds een goeie hoor, voor alle overige doeleinden, alleen tijdens intensieve hikes wil je gewoon je handen vaak vrij hebben en niet zorgen te hoeven maken dat je camera nog ergens bengelt.

Soms moet je dingen uitproberen om erachter te komen hoe het is. Ondanks ik nu al 5 jaar in Schotland kom en ik al menige plensbuien over me heen heb gekregen, heb ik pas sinds 1,5 jaar een Goretex jas (en intussen door verschillende zgn. waterdichte regenjassen heen gegaan). Aldoende leert men, dus ik wil die peak design toch een kans geven.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATOR
  • Niet online
Brr ik vind het idee leuk maar ik krijg het toch elke keer spaans benauwd als ik ze weer over enthousiast op een beurs zie staan met hun plastic dummy camera's. Leuk voor een instap body of mirrorless maar dan kies ik er liever voor in Deathchant's geval om hem in m'n rugzak te doen, kost immers ook maar een paar seconden.
Ik gebruik de Clip en Leash met een Nikon D800E waar dan regelmatig een 24-70mm f/2.8 of een 70-200mm f/2.8 aan hangt, dat gaat prima.

Bij lange hikes merk ik dat de barrière om je camera uit je rugzak te halen, een foto te maken en hem daarna weer op te bergen, steeds groter wordt naar mate je langer onderweg bent. Dat is psychologisch een groot verschil met de camera grijpklaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ATOR, zo had ik het nog niet gezien, maar dat zijn wel de juiste bewoordingen, want zo ervaar ik het precies hetzelfde.
Draag jij em ook aan de rugzak, of aan je broekriem (al dan niet met de versteviging van die ProPad van peakdesign?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

De (eerste generatie) Capture Clip aan je broeksriem is echt een no-go... Heb het een aantal keer geprobeerd, maar nooit een goede plaats gevonden waar én de camera niet in de weg hangt én de Clip je geen pijn doet... Misschien dat het met die Pro Pad wel goed gaat. Jammer ook dat de Clip soms net niet dik genoeg kan om hem rond de (padded) schouderband van een rugzak te doen.

Verder ook erg tevreden gebruiker van de Cuff en Leash. Indertijd gebacked op Kickstarter, nog geen seconde spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:20
Misschien is een spiderholster? vindt ik zelf erg fijn en blijft goed op zijn plaats.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Slonzo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:40:
Jammer ook dat de Clip soms net niet dik genoeg kan om hem rond de (padded) schouderband van een rugzak te doen.
Daar heb je dit voor:
https://peakdesign.com/store/clamping-bolts-long

Maar idd, op een filmpje of foto ziet het er altijd ideaal uit, maar praten ze (uiteraard) niet over het comfort van die dingen na lang gebruik. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n bulb toch wel in je schouder gaat drukken dan, zeker met een lange hike...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATOR
  • Niet online
Heb de Clip om de schouderband van mijn rugzak zitten zonder pro-pad. Die mis ik niet, de lens rust op de schouderband en alles blijft goed op zijn plek.
Onder mijn vorige camera had ik een grip zitten en daarbij zou een pro-pad wel handig geweest zijn, dan gaat de camera met Clip schuin hangen en dat is niet comfortabel.

Het klopt dat de oude Clip niet past om dikkere banden, voor de nieuwe Clip kun je extra lange schroeven bestellen.

Aan een broekriem vind ik bij het wandelen geen comfortabele plek, dan stuitert/schuurt de lens de hele tijd tegen je been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Ik heb nu de schouder band besteld
Via ebay
Links voor mensen die er ook wil bestellen ?

http://rover.ebay.com/rov...ADME%3AL%3AOC%3ANL%3A3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kijk eerst maar eens hoe de kwaliteit is ;)
Als ik de foto's zo bekijk is het vrij 'basic' stuff allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleTeun schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:27:
Kijk eerst maar eens hoe de kwaliteit is ;)
Als ik de foto's zo bekijk is het vrij 'basic' stuff allemaal.
Daar is de prijs er ook naar
Maar als het binnen is zal ik er een kleine revieuw van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou daar niet mijn dure camera aan willen hangen tbh. Je hebt voor heel veel geld aan spullen en gaat dan bezuinigen op het deel wat voorkomt dat de boel kapotvalt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Leuk om je I-Phone aan te hangen. Dat is niet erg als ie sneuvelt :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:23:
Ik zou daar niet mijn dure camera aan willen hangen tbh. Je hebt voor heel veel geld aan spullen en gaat dan bezuinigen op het deel wat voorkomt dat de boel kapotvalt :P.
Het is van nylon gemaakt zal wel mee vallen

Aangezien ik vlaggen ophang op de zaak met nylon 6mm dik kabels
Wat blijft hangen in regen to storm zal dat echt wel de camera op moeten hangen
Alleen de clips kan voor
Problemen zorgen
Maar ik zal het testen
Op dit moment zit de camera op zeer low budget schoenveter. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja nylon an sich is sterk, maar is het ook goed afgewerkt? De naden en de klikdingen waar het spul uiteindelijk mee vast zit.
Ik zou het niet durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:43
Iemand al eens wezen abseilen (bv. van de Euromast) met een BlackRapid? Ben benieuwd hoe de ervaringen daarmee zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
De nylon band zal het probleem niet zijn, suijkerbuijk. De stiksels en de karabiner zijn het probleem. Als de stiksels niet van goede kwaliteit zijn, of als de karabiner van gietijzer blijk te zijn ipv staal, dan wens ik je veel succes. Dat zal een keer fout gaan.

Dit is overigens hoe ik het statief+blackrapid probleem heb opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q6hlBLyh0vEaJAyqBaJlZAug/medium.jpg

De blackrapid fastenR zit met Loctite vastgemaakt aan de arcaswiss-plaat. Die plaat zit stevig vast, en draait dus niet makkelijk los. Toch ben ik van plan om nog wat kleine veiligheids-schroefjes erin te maken, zodat hij absoluut niet kan draaien.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Pak een stuk nylon/band. Vouw de uiteindes om. Stik/naai die goed dicht. Haal daar ringetjes doorheen.
De ene kant kun je door het standaard oogje van je camera halen en de andere kant door een oog/ring/iets van je strap.

Mocht de koppeling naar je plaat/camera breken/losschieten... Blijft alles nog hangen aan dat klein stukje band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Of geef gewoon even iets meer uit en loop zorgen vrij rond ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
? :s ik snap die reacties niet helemaal; deze mounting-plate is gemaakt specifiek voor dit doeleinde. Die gaat echt niet breken hoor. De fastenR zit muurvast, dus daar maak ik me ook geen zorgen over.

Ik geloof dat jullie in de war zijn met dit systeem. Dat is echter totáál iets anders.

[ Voor 9% gewijzigd door link0007 op 07-04-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik had eerst een SunSniper en nu een CarrySpeed F1 ;-)

Desalniettemin heb ik wel dat klein stukje extra zekerheid op mijn spul zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:16:
Ik had eerst een SunSniper en nu een CarrySpeed F1 ;-)

Desalniettemin heb ik wel dat klein stukje extra zekerheid op mijn spul zitten.
Maar jouw camera is ook drie of vier keer zo zwaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

link0007 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:39:
[...]

Maar jouw camera is ook drie of vier keer zo zwaar :p
Daar zijn dat soort straps ook grotendeels voor, vind het met lichte camera's (bijv. zonder grip) niet fijn eigenlijk. Ik pak dan liever de normale strap en wikkel hem een paar keer om m'n pols en zou je ook nog voor een PeakDesign clip kunnen gaan oid.

Zonder grip maakt de aansluiting naar de strap ook eigenlijk niet zo veel uit, je zit immers met je handen nooit aan de onderkant van de camera. Als je wel een grip hebt dan wordt dit al een stuk belangrijker omdat je wel je hand fijn kwijt moet kunnen en de boel niet in de weg moet zitten.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een dikke maand geleden de Peak Design Capture Camera Clip gekocht. Vooral omdat ik er wel genoeg van had om tijdens het wandelen en fietsen of telkens de camera op te moeten bergen of om deze om de nek/pols te laten hangen. Na een aantal fietstochten en een kleine week Disneyland moet ik zeggen dat deze mij prima is bevallen. Canon 7DII + EF-S 17-55 weegt toch wel wat bij elkaar maar ik merk er amper wat van als deze aan de rugzak hangt. Mooi stabiel, zwabbert niet etc. Heb 'm nog niet op echte wandelingen geprobeerd met klauterwerk en zo, maar ik verwacht daar geen ander gedrag.

Nou moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat ik altijd een jas heb aangehad. Mogelijk dat het met enkel een T-shirt of polo minder fijn is op een hele dag aangezien de onderkant van de clip denk ik wel gaat doordrukken. Dat zal wel blijken als de temperatuur hier eens een keer omhoog gaat. Maar een mogelijke oplossing hiervoor is een stukje schuimrubber op dat ding te plakken of zo.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik hou niet van dat geklots van de camera tegen m'n borst.

Na tig modellen en lengtes nekriemen te hebben geprobeerd, was een blackrapid echt een enorme verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-05 08:09
Hier nog een gebruiker van de PeakDesign Leash, in mijn geval op een Panasonic G3, in combi met een standard plate van Peak.
Afgelopen weekend voor het eerst mee weg geweest. In ieder geval voor mijn lichte camera een verademing boven de strap van Pana zelf.

Ik heb hem nu naast mijn heup hangen, en kan hem direct met de rechterhand aan de greep pakken. Vooralsnog tevreden, maar de zomer moet nog komen. Dan moet ik nog testen met alleen een t-shirt, dan pas weet ik of het voor mij het ei van Columbus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zou maar naar de WC moeten :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Maak momenteel gebruik van een BlackRapid Wrist strap, deze bevalt tot nu toe erg goed. Wellicht in de toekomst een keer een schouderband erbij. Waar ik nu echter al van baal is de manier waarop de strap gemonteerd zit op m'n camera, dit maakt het onmogelijk om een statief te gebruiken...

Om dit op te lossen heb ik het volgende besteld:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/2p0K3r3z1b3X1L1T471g/Image%202015-05-14%20at%204.39.52%20pm.png

Het alternatief was een clamp op de plate, maar dat vind ik toch net een wat mindere oplossing. Meer onderdelen die los kunnen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:28

ITsEZ

parttime all-rounder

Iemand hier ervaring met een degelijke schouder band om de camera aan te hangen? Op bijvoorbeeld ebay staan er een hoop voor een paar tientjes maar ik vraag me dan weer af of mijn camera niet spontaan in stukjes gaat vallen terwijl ik er mee rond loop O-)

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Lees dit topic eens door zou ik zeggen.

Ik vertrouw al vele jaren op BlackRapid met zware camera setups eraan. Nog nooit geen centje pijn mee gehad, vol vertrouwen. Alle boe verhalen blijken achteraf 99% te herleiden als gebruikers error, geen falen van de sling.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
^^ wat shaggy zegt.
Gebruik zelf ook al jaren BlackRapid zonder problemen.
Zo'n BlackRapid kloontje van 5 euro van AliExpress zou ik echt nooit vertrouwen met mijn dure camera gear eraan..

Al zijn er natuurlijk ook nog genoeg (goede) alternatieven tussen een relatief dure BR en een 5 euro kloon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
SunSniper... CarrySpeed... Genoeg hier te vinden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:23
Ik gebruik nooit iets van een strap, m'n eigen camera heeft zelfs nog niet zo'n polsbandje gevoelt, maar ik wil toch wel heel graag iets voor op de fiets. Een gewone nekband vind ik niet lekker zitten en dan gaat je camera alsnog overal heen.

De Capture Clip van Peak Design ziet er geweldig uit en ik heb er nooit echt negatieve dingen over gehoord, maar ik heb wel regelmatig gehoord dat ze niet voor pro's zijn bedoeld. Zo zou een 70-200 te zwaar zijn en dat is juist een lens die ik graag op mijn camera zou willen hebben tijdens het fietsen. Alleen ga ik er wel vanuit dat een professional een zware 70-200 f/2.8 IS gebruikt en ik heb "slechts" een 70-200 f/4 non-IS. Heeft iemand hier ervaring met het dragen van een 70-200 aan een schouderband van een rugzak?

En heeft iemand al eens geklommen (gewoon over rotsen of een steile bergwand) met een Capture Clip aan de broekriem? Dat zou ik dan wel doen met een kortere lens, maar het gaat mij er om dat hij niet ver naar voren komt te hangen als je zelf ook naar voren buigt.

Ik heb tientallen YouTube-video's gekeken, maar 9 van de 10 filmpjes spelen zich binnenshuis op een bank af of zijn reclamevideo's waar je net niks ziet; wordt er net gecut op het moment dat iemand op een rots gaat springen bijvoorbeeld.
Bastien schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:33:
Ik heb een dikke maand geleden de Peak Design Capture Camera Clip gekocht. Vooral omdat ik er wel genoeg van had om tijdens het wandelen en fietsen of telkens de camera op te moeten bergen of om deze om de nek/pols te laten hangen. Na een aantal fietstochten en een kleine week Disneyland moet ik zeggen dat deze mij prima is bevallen. Canon 7DII + EF-S 17-55 weegt toch wel wat bij elkaar maar ik merk er amper wat van als deze aan de rugzak hangt. Mooi stabiel, zwabbert niet etc.
Ben je er nog steeds tevreden over? En hoe fiets je? Zo hard mogelijk of doe je 3 uur over 10 kilometer? :P

En heb je de V2? Want die heeft een apart locking-wieltje, dacht ik. Gebruik je verder nog een strap of vertrouw je volkomen op de clip tijdens het fietsen?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ample Energy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
De Capture Clip van Peak Design ziet er geweldig uit en ik heb er nooit echt negatieve dingen over gehoord, maar ik heb wel regelmatig gehoord dat ze niet voor pro's zijn bedoeld. Zo zou een 70-200 te zwaar zijn en dat is juist een lens die ik graag op mijn camera zou willen hebben tijdens het fietsen. Alleen ga ik er wel vanuit dat een professional een zware 70-200 f/2.8 IS gebruikt en ik heb "slechts" een 70-200 f/4 non-IS. Heeft iemand hier ervaring met het dragen van een 70-200 aan een schouderband van een rugzak?
Zal ik dit maar eens proberen te ontkrachten als Capture Pro gebruiker?
https://gathering.tweaker...message/44159705#44159705
en
https://gathering.tweaker...message/44160863#44160863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Oh yeah!
Bedankt, daar ben ik heel blij mee. Dat wordt morgen dus lekker fietsen en volgende week tijdens wat nachtelijke wandelingen ga ik hem ook uitgebreid proberen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ja hoo, je hebt alleen geen grip en een relatief lichte camera ;) Ik denk als je een grip er onder hebt zitten dat het andere koek is al is het misschien niet door het gewicht dan wel de hoek.

Heb je dat niet dan is er zo te zien niks aan de hand :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh ja, ik zeg toch ook nergens dat ik het met een grip heb uitgeprobeerd? Wanneer ik zo'n 1Ds III had, had ik geen peak design gekocht nee, dan was ik bij mijn carryspeed gebleven. Met een grip erop zal het bulkyer zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nee dat snap ik maar het is wel iets om rekening mee te houden ;) De lens is maar een deel van het verhaal maar nu niet van toepassing maar het ontkracht nou niet zo zeer die verhalen.

Het gaat ook niet om die camera maar pak een 7D met grip en je hebt het zelfde probleem :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ventieldopje op 15-05-2015 21:39 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Hier even een repost uit het Canon EF(-S) Mount topic.
Per toeval ging het daar ineens over sling straps (zoals de sun sniper etc.)

Hierbij mijn ervaringen/bevindingen:

V.w.b. sling straps:
Ik kwam ooit per toeval uit op de versie van Sun Sniper . Mooie slings, maar wel prijzig.

Vervolgens gekeken naar china spul, ruim aanbod. Ik lees echter her en der dat er gevallen zijn waarbij de karabijn haak gewoon afbrak (pats camera en lens op de grond).

Een collega van me heeft ook zo'n strap gekocht (70 euro, dus geen china spul). En bij haar is de schroef afgebroken tijdens haar shoot op bevrijdingsfestival. 5D mk2 en een grote sigma telelens beide kapot.

Ik heb zelf de Focus F1 strap. Maar ben nu huiverig deze te gebruiken. Ik denk dat ik bij de bouwmaat een heavy duty karabijn haak koop. Die vertrouw ik wat meer dan (semi) chine spul.
Evt. een tether draadje als extra beveiliging.

[edit]
Tether secure strap gekocht via ebay.

[ Voor 8% gewijzigd door Dacide op 18-05-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik ben ook op zoek geweest naar een camera sling strap.
Nu ben ik een 'lichte' gebruiker, ik gebruik geen grote zooms of FF bodies, en al helemaal niet twee bodies tegelijk of zo :)

Welnu, ik heb de knoop doorgehakt en voor minder dan 50 euro de Joby Pro Sling Strap voor DSLR's gekocht:
pricewatch: Joby Pro Sling Strap S - L
Het hoeft in NL dus niet zo duur te zijn ;)

De Joby Pro maakt een zeer goede indruk, en ik denk dat deze strap voor de meeste (casual) DSLR-gebruikers een prima vervanger is voor de standaard pijnlijke riem om de nek.
De Joby Pro heeft ook een tether om je tegemoet te komen bij enge vermoedens dat de bevestigingsbout los zou raken.
@Dacide: dat lijkt exact de tether die bij de Joby Pro zit!!! :P

Voor "newbees" wat betreft sling straps: zo'n swivelding onderaan je camera en de vaak ook dikkere en langere riem maken het geheel duidelijk minder compact. Hou daar rekening mee als je van krappe fototasjes houdt - dat gaat niet passen.

[ Voor 14% gewijzigd door Fireshade op 19-05-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Sterker nog, die tether die ik besteld had is van Joby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ben net terug van Schotland en heb de Peak Design Slide uitvoerig geprobeerd i.c.m. de Capture Pro clip van Peak Design.
(deze dus: https://gathering.tweaker...message/44157672#44157672)
De bedoeling was dat ik de camera voornamelijk aan de Capture clip zou hangen, zodat ik beide handen vrij heb tijdens het klimmen/wandelen. Dit is echt een verademing geweest en het voelt ook helemaal niet zwaar aan, omdat het gewicht aan de rugzakhengels hangt. Met een 70-200/2.8 II is het natuurlijk wat anders, maar met de zeiss 100, mijn eener zwaarste lens, gaat het echt uitstekend.

Ik heb de Slide gekocht als extra security; mocht er iets kapot gaan (wat ik niet denk, maar je weet het maar nooit), dat de camera niet op de grond valt. De Slide is aan beide kanten erg gemakkelijk aan te passen met de hendeltjes, zodat er geen overbodig strap-materiaal los om je heen bengelt.
Daarnaast, heb ik de Carryspeed FS-PRO hiervoor opgegeven omdat ik de camera toch hoofdzakelijk aan de clip laat hangen en ik dus minder de behoefte heb om over mijn schouders te dragen.

Dan de hamvraag: hoe presteert de Slide als je em veelvuldig aan je schouder draagt?
Ik heb daar mixed feelings over. Het materiaal is soepel, goeie kwaliteit (autogordel-materiaal) en hij laat zich erg goed aanpassen en is daarnaast erg makkelijk in een tas op te bergen omdat het zo weinig plaats in beslag neemt. Op de maximale lengte hangt de camera netjes op mijn heupen. Ik ben 1.85m, en dan past t goed, maar als je een langer bovenlijf hebt, kan het zijn dat je camera eerder tussen je heupen en ribben hangt dan óp je heupen.

Qua comfort als dedicated schouderband kan ik nu al zeggen dat ik deze niet geheel geschikt vind voor lang dragen. Als je gewoon voor korte periodes een schouderstrap nodig hebt dan wel. Dit komt doordat het gedeelte wat over je schouders heen gaat niet echt superzacht is. Er zit wel een verdikking/versteviging in, maar het voelt alles behalve "kussenig" aan. De carryspeed FS-PRo heeft veel breder en zachter materiaal (met meer grip) die de druk véél beter verdeelt en dus ook veel comfortabeler aanvoelt.

Bovendien is het autogordelmateriaal glad en er zit maar aan 1 kant extra rubberen lijntjes erin voor de grip, dus ik zou deze nooit met volledige veiligheid over dezelfde schouder willen dragen als waar de camera op mijn heup rust. Maar daar heb ik deze ook niet voor gekocht.

Dus zoek je echt een goeie dedicated schouderstrap, dan moet je deze (vind ik) niet nemen. Voor mijn doeleinden is hij echter wel uitermate geschikt: hij dient als extra veiligheid voor mijn capture pro clip, ik gebruik em zo af en toe als schouderband en hij is erg licht en neemt bijna niks van plaats in beslag in mijn rugzak. Ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een handstrap op hun DSLR? Zo ja, hoe bevalt dit?

Ik gebruik zelden nog maar een schouderriem en heb de camera gewoon in mijn hand. Echter, na een halve dag zo'n camera in de hand verkrampen mijn vingers aardig en wordt het fotograferen er alleen maar moeilijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
PdeBie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:02:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van een handstrap op hun DSLR? Zo ja, hoe bevalt dit?
Ik gebruik er sinds een week of 2 een. (naast een schouderstrap).
Ik had sinds de aankoop van een Sigma 50mm F/1.4 ART (klein dikkertje van 800 gram) ook last van mijn pols / vingers. Omdat je hem door zijn maat niet zo fijn kunt ondersteunen zoals bijv een 70-200, maar hij wel zwaar is.

Ik gebruik de Op/Tech E-Z Grip Strap. Werkt wel fijn en scheelt behoorlijk in belasting van mijn vingers. Al gebruik ik hem wel icm een Grip op mijn Canon 6D. Ik kan hem gewoon aan mijn vingers laten bungelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, ik. Vind 'm erg fijn, maar hij kan niet tegelijk met de standaard nekband op mijn camera vastzitten. Dan moet je dus kiezen voor één van de twee en is die nekband net wat handiger in het gebruik. Weet ik dat ik de camera niet aan mijn schouder ga laten hangen en (bijna) continu gebruik, dan kies ik voor de handstrap. Heb overigens een goedkope China-kloon, geen fancy duur ding.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Ik gebruik zelden nog maar een schouderriem en heb de camera gewoon in mijn hand. Echter, na een halve dag zo'n camera in de hand verkrampen mijn vingers aardig en wordt het fotograferen er alleen maar moeilijker op.
Ik gebruik al jaren een handstrap en het werkt heerlijk. Ik kan nu uren met een camera aan mijn hand/pols rondlopen zonder ergens last van te krijgen. En dat met een combinatie die gauw 2,5kg zwaar is. Je moet dan wel zorgen dat je een handstrap hebt met polsbandje, zodat je de camera los kunt laten met je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zat zelf naar deze te kijken: http://www.amazon.com/Nik...-plate-AH-4/dp/B004J0XYQY

Maar is zo'n handstrap ook nog relatief simpel los te maken? Bijvoorbeeld om iets simpels als een glas drinken aan te pakken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

tobiasvs schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:56:
Ja, ik. Vind 'm erg fijn, maar hij kan niet tegelijk met de standaard nekband op mijn camera vastzitten. Dan moet je dus kiezen voor één van de twee en is die nekband net wat handiger in het gebruik. Weet ik dat ik de camera niet aan mijn schouder ga laten hangen en (bijna) continu gebruik, dan kies ik voor de handstrap. Heb overigens een goedkope China-kloon, geen fancy duur ding.
Voor degenen die zowel een riem als handstrap tegelijk aan hun camera willen:
Ik gebruik zelf een Joby sling strap en Joby handstrap (met hun Ultraplate - een Arca Swiss compatible bevestigingsplaat voor statieven) tesamen. Je hoeft dus niet te kiezen ;)

Mocht je geen Arca Swiss compatible statiefkop hebben: de Ultraplate heeft twee schroefgaten voor een statiefschroef. Een gat zit centraal, en de ander dus niet. Het is praktischer om de Sling aan het middelste gat vast te schroeven voor een betere balans als de camera er aan hangt.
Met de Sling ingeschroefd, kun je de Ultraplate echter niet meer op een Arca Swiss koppeling schuiven.
Wil je de Ultraplate toch op een statief zetten, dan kan dat nog met de gewone statiefschroef in het tweede gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
PdeBie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:08:
Ik zat zelf naar deze te kijken: http://www.amazon.com/Nik...-plate-AH-4/dp/B004J0XYQY

Maar is zo'n handstrap ook nog relatief simpel los te maken? Bijvoorbeeld om iets simpels als een glas drinken aan te pakken o.i.d.
Er zit een clip gesp aan die je zo los kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
PdeBie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:08:

Gewoon een andere lens mounten:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7006/6595246301_06ea197234_z.jpg_____ by Jacob Blank, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door Sjekster op 08-06-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Universal Creations schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:12:
[...]

Er zit een clip gesp aan die je zo los kunt maken.
ah dat is wel zo handig inderdaad :)

Misschien dan toch maar een keer proberen. Dingen kosten niet eens zo heel veel meer zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb die van mij ooit op DX gekocht. Was minder dan een tientje. Als je toevallig naar de meeting komende zaterdag gaat, dan kun je het ook even uitproberen met mijn camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Helaas ben ik er op de dierentuin meeting niet bij i.v.m. de verjaardag van m'n pa, maar ik zal DX ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen tijd rondgelopen met de BlackRapid wrist-strap. Prima ding, alleen vind ik hem persoonlijk niet heel geschikt voor urenlang gebruik. Er gaat dus een volledige strap komen, weet nog niet of dit een RS-7, Metro of een RS-Sport Slim gaat worden. Die laatste vind ik wel érg duur... :/

Inmiddels mooie oplossing gevonden voor het gebruik van statief en BlackRapid zonder te hoeven schroeven. Aangezien deze oplossing naast een schroef ook nog een scharnier heeft waar waar hij aan hangt, heb ik het bandje van de mooie Canon-band hergebruikt voor extra veiligheid. Hopelijk heb ik deze nooit nodig, maar better safe than sorry. :9

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/460R3l462X0F3U3D1I2v/IMG_1769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
  • Laatst online: 10-03 16:19
ls,

ik ben opzoek naar een schouder/draagriem voor mijn toestel

Ik fotografeer met een Canon 6d met grip en vaak mijn tamron 70-200 of sigma 50-500 er opgeschroefd.
ik fotografeer vaak in de natuur of op bij de voetbal.

Alleen waarmee ik zit en twijfel is het gewicht van de camera + lens met de strap. ik zit te kijken naar de BlackRapid RS-Sport

hebben jullie er ervaring mee en wat raden jullie mij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ample Energy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:20:
Ik gebruik nooit iets van een strap, m'n eigen camera heeft zelfs nog niet zo'n polsbandje gevoelt, maar ik wil toch wel heel graag iets voor op de fiets. Een gewone nekband vind ik niet lekker zitten en dan gaat je camera alsnog overal heen.

En heeft iemand al eens geklommen (gewoon over rotsen of een steile bergwand) met een Capture Clip aan de broekriem? Dat zou ik dan wel doen met een kortere lens, maar het gaat mij er om dat hij niet ver naar voren komt te hangen als je zelf ook naar voren buigt.

Ik heb tientallen YouTube-video's gekeken, maar 9 van de 10 filmpjes spelen zich binnenshuis op een bank af of zijn reclamevideo's waar je net niks ziet; wordt er net gecut op het moment dat iemand op een rots gaat springen bijvoorbeeld.

[...]

Ben je er nog steeds tevreden over? En hoe fiets je? Zo hard mogelijk of doe je 3 uur over 10 kilometer? :P

En heb je de V2? Want die heeft een apart locking-wieltje, dacht ik. Gebruik je verder nog een strap of vertrouw je volkomen op de clip tijdens het fietsen?
Ik heb een Capture Pro (v2) icm met een 550D en een 10-22mm eraan. Soms een 70-300mm.
Ik heb de clip bevestigd aan de voorkant van mijn rugzak, aan de schouderband aan mijn rechterkant.

Hij is er nog nooit uitgevallen en ik heb er ook nog nooit naastgeklikt als ik hem terugstop. Je hoort en voelt het wanneer hij er goed inklikt.
Ik wandel heel graag en heb er al een aantal lange tochten mee gemaakt, als in langer dan 10 uur wandelen en inclusief steile wanden die je nog net zonder klimuitrusting kunt beklimmen. Het feit dat hij dan vlak onder je schouder op je borst hangt betekent dat hij lekker uit de weg zit als je klimt.

Dikke aanrader wat mij betreft!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
dokasensai schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:54:
ls,

ik ben opzoek naar een schouder/draagriem voor mijn toestel

Ik fotografeer met een Canon 6d met grip en vaak mijn tamron 70-200 of sigma 50-500 er opgeschroefd.
ik fotografeer vaak in de natuur of op bij de voetbal.

Alleen waarmee ik zit en twijfel is het gewicht van de camera + lens met de strap. ik zit te kijken naar de BlackRapid RS-Sport

hebben jullie er ervaring mee en wat raden jullie mij aan
Als ik zoek op BlackRapid in alleen dit topic al kom ik uit op 4 pagina's.
Wat is het precies dat je nog wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
het gewicht van de camera +grip + 50-500 lens gaat dat goed en is dat stevig genoeg ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, nogmaals:
Wat wil je weten wat al niet in dit topic staat?
Want volgens mij is het antwoord redelijk makkelijk te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

dokasensai schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:30:
het gewicht van de camera +grip + 50-500 lens gaat dat goed en is dat stevig genoeg ??
Als je bij de dierentuin meeting (in Emmen) bent zaterdag dan kun je naar hartelust allerlei straps uitproberen, schiet me rustig even aan al heb ik geen black rapid maar wel een strap met zware camera ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokasensai
Ventieldopje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:55:
[...]

Als je bij de dierentuin meeting (in Emmen) bent zaterdag dan kun je naar hartelust allerlei straps uitproberen, schiet me rustig even aan al heb ik geen black rapid maar wel een strap met zware camera ;)
Ik had er graag bij willen zijn maar helaas gaat dat niet lukken ik ben gevraagd om bij WKNederland in amsterdam foto's te komen maken van het evenement en van het voetbal / scheidsrechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:55:
Dikke camera, maar relatief lichte lensjes ;)

Ik denk zelf wel dat zoiets prima gaat, maar als je toch de hele tijd langs de kant van een veld moet staan, is misschien een monopod of iets dergelijks praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

henkie196 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:46:
[...]

Dikke camera, maar relatief lichte lensjes ;)

Ik denk zelf wel dat zoiets prima gaat, maar als je toch de hele tijd langs de kant van een veld moet staan, is misschien een monopod of iets dergelijks praktischer.
Vergis je niet, zonder grip van de 6D en 50-500 (2.5kg) scheelt het 100 gram met een 1Ds III en 85L (2.4kg) :X Met grip scheelt het ~400 gram (grip weegt 325 gram). Ben er van overtuigd dat mijn strap dat verschil nog wel kan overbruggen ;) In combi met de Tamron 70-200 is mijn combi bijna een kilo zwaarder (6D + grip + 70-200).

Je kan natuurlijk ook gewoon de 50-500 aan mijn camera hangen :9

However, een monopod zal wel handig zijn voor langs de lijn, scheelt een hoop gewicht wat je aan het einde van de dag wel zal merken. Draagriem is voor de rest wel een aanrader :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 09-06-2015 13:06 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens de specs die ik kan vinden is een 6D 770g en een 50-500 1970g, dus je 2.5 kg lijkt me wat aan de lichte kant.

Een 1DsIII (1385g) + 70-200/2.8 (1470g) is inderdaad een tikkeltje zwaarder, maar als je een grip aan de 6D toevoegt is die weer net wat zwaarder.

Veranderd de conclusie niet (zou moeten kunnen, alhoewel wat oncomfortabel over een gehele dag), maar als we getallen gaan roepen, moeten het wel juiste getallen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Rav schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:15:
[...]
Dikke aanrader wat mij betreft!
Bedankt voor je post, maar ik deel je enthousiasme al een paar weken :P
Elke fotograaf zou de Capture Pro moeten proberen.

Wat een geweldige uitvinding. Ik ben er bijna net zo blij mee als m'n camera zelf..! Tot nu toe heb ik er alleen korte stukjes mee gefietst en er stukjes van <15 km mee gelopen, maar aan het eind van deze maand ga ik op vakantie en dan krijgt hij wel meer actie te zien.

Het voelt gewoon zo lekker bevrijdend om je camera niet vast te hoeven houden, maar hem wel altijd bij de hand te hebben. Het enige nadeel vind ik dat ik voor de extra zekerheid nu een strap aan mijn camera heb hangen, maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk. Ik wil met fietsen de zekerheid wel hebben, maar voor wandelen vertrouw ik hem genoeg om hem nooit te locken.

Oh ja, soms kijken mensen je wel raar aan, maar dat deden ze toch al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

henkie196 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:43:
Volgens de specs die ik kan vinden is een 6D 770g en een 50-500 1970g, dus je 2.5 kg lijkt me wat aan de lichte kant.

Een 1DsIII (1385g) + 70-200/2.8 (1470g) is inderdaad een tikkeltje zwaarder, maar als je een grip aan de 6D toevoegt is die weer net wat zwaarder.

Veranderd de conclusie niet (zou moeten kunnen, alhoewel wat oncomfortabel over een gehele dag), maar als we getallen gaan roepen, moeten het wel juiste getallen zijn ;)
Je hebt gelijk, ik keek op een andere site en daar was hij 1.8kg. De body however is volgens Canon 755 gram. Kom je uit op 2725gr plus nog 325 gram voor de grip is 3050gr :) De 1Ds III however is 1390 gram (1210 body en 180 accu).

6D + 50-500 = 2725gr (met grip 3050gr)
6D + 70-200 = 2225gr (met grip 2550gr)

1Ds + 35mm = 2039gr
1Ds + 85L = 2415gr (= 135gr lichter dan 6d + grip + 70-200)

1Ds + 50-500 = 3360gr
1Ds + 70-200 = 2860gr

6d + 1Ds = 2145gr (met grip 2470gr)
6d + 70-200 + 1Ds + Porsche 911 GT3 = 1433615 gr

offtopic:
Waar hebben we het over zeg :9 Hij heeft al aangegeven niet bij de meeting te zijn.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00

Ik draai altijd de neckstrap om mn hand heen, instant handstrap

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Exphy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:12:
Weleens geprobeerd, maar werkt bij lange na niet zo fijn als een echte hand/pols-strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Exphy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:12:
[...]

Geprobeerd, maar is niet prettig op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zo'n hand/pols strap heeft vaak padding wat een stuk minder schuurt dan de normale neckstrap. Nu heb ik dan een betere neckstrap maar ik deed het regelmatig zoals jou Exphy :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackRapid RS-Sport Slim vs BlackRapid Metro... Iemand een mening hierover? :9

Gebruik is niet al te intensief. Voornamelijk voor tijdens wandelen / stedentrip / vakantie... Gear is niet al te zwaar, zwaarste is momenteel 70D met 70-300 IS.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 09-06-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ample Energy schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor je post, maar ik deel je enthousiasme al een paar weken :P
Elke fotograaf zou de Capture Pro moeten proberen.

Wat een geweldige uitvinding. Ik ben er bijna net zo blij mee als m'n camera zelf..! Tot nu toe heb ik er alleen korte stukjes mee gefietst en er stukjes van <15 km mee gelopen, maar aan het eind van deze maand ga ik op vakantie en dan krijgt hij wel meer actie te zien.

Het voelt gewoon zo lekker bevrijdend om je camera niet vast te hoeven houden, maar hem wel altijd bij de hand te hebben. Het enige nadeel vind ik dat ik voor de extra zekerheid nu een strap aan mijn camera heb hangen, maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk. Ik wil met fietsen de zekerheid wel hebben, maar voor wandelen vertrouw ik hem genoeg om hem nooit te locken.

Oh ja, soms kijken mensen je wel raar aan, maar dat deden ze toch al :+
Precies:
https://gathering.tweaker...message/44159705#44159705

Overigens, ik heb wél moeite met em goed terugklikken met 1 hand. Het is heel vaak zoeken, maar het is me maar een paar keer gelukt zonder te kijken en het met 2 handen te doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 09-06-2015 21:20 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste