Beste Tweakers,
Ik ga eind September voor 6 maanden op vakantie naar New Zealand. Ik ga daar backpacken en ik zoek een geschikte camera daarvoor. Aangezien ik ga backpacken wil ik geen spiegelreflex camera, omdat deze vaak te zwaar/te groot zijn. Toch wil ik graag mooie foto's maken (duh) aangezien dit "once in the lifetime" kans is.
Ik zeg van te voren dat ik niet veel verstand heb over camera's en ik heb daar hulp voor nodig.
Ik zoek een?
Systeem- of compactcamera's.
Wat is je budget?
350 euro maximaal.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat eerst te denken aan de Canon EOS M. Deze mist alleen de optie dat ik kan inzomen en ik denk dat ik dat nodig zal hebben in New Zealand.
Verder:
- Nikon Coolpix S9700
- Canon PowerShot S110
- Canon PowerShot SX700
- Canon PowerShot SX50
- Sony HX300 (misschien al te groot)
- Canon PowerShot SX280
- PANASONIC LUMIX DMC-TZ40
- Sony DSC-RX100
- NIKON 1 S1
Andere info:
GPS zou leuk zijn, niet nodig. Optische zoom is een must. Niet te groot en of te zwaar aangezien ik ga backpacken.
Mijn kennis is alleen zo beperkt dat ik naast de standaard dingen totaal het verschil (voor/nadelen) niet weet van deze camera's...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Verdere ideeën zijn zeer welkom.
Ik ga eind September voor 6 maanden op vakantie naar New Zealand. Ik ga daar backpacken en ik zoek een geschikte camera daarvoor. Aangezien ik ga backpacken wil ik geen spiegelreflex camera, omdat deze vaak te zwaar/te groot zijn. Toch wil ik graag mooie foto's maken (duh) aangezien dit "once in the lifetime" kans is.
Ik zeg van te voren dat ik niet veel verstand heb over camera's en ik heb daar hulp voor nodig.
Ik zoek een?
Systeem- of compactcamera's.
Wat is je budget?
350 euro maximaal.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat eerst te denken aan de Canon EOS M. Deze mist alleen de optie dat ik kan inzomen en ik denk dat ik dat nodig zal hebben in New Zealand.
Verder:
- Nikon Coolpix S9700
- Canon PowerShot S110
- Canon PowerShot SX700
- Canon PowerShot SX50
- Sony HX300 (misschien al te groot)
- Canon PowerShot SX280
- PANASONIC LUMIX DMC-TZ40
- Sony DSC-RX100
- NIKON 1 S1
Andere info:
GPS zou leuk zijn, niet nodig. Optische zoom is een must. Niet te groot en of te zwaar aangezien ik ga backpacken.
Mijn kennis is alleen zo beperkt dat ik naast de standaard dingen totaal het verschil (voor/nadelen) niet weet van deze camera's...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Verdere ideeën zijn zeer welkom.