Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

FV feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:06
You were saying? ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:23
Wat ik me afvroeg over de topictitel "zelfgemaakte filmpjes". De foto's in de fototopics zijn toch ook zelfgemaakt.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:56

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Met welke kloon was dat? Want dit is je eerste post in dit topic. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:33

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me eerlijk gezegd meer een vraag voor Geachte Redactie dan voor dit feedback topic dat gaat over het reilen en zeilen van de fotografie forums?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16:46

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Wat Orion boven mij ook al aangeeft. Het op het forum plaatsen heeft geen vervolg naar HQ cq de frontpage.
Daar is het ook niet voor bedoelt.
quote:
Zeg dan gewoon dat het toch geen zin heeft, of geef duidelijk aan wat wel, wat niet. Maar niet dit 'schimmige' gedoe aub.
Dank u!

...zeggen wat je doet en doen wat je zegt... ;)
Vind ik persoonlijk aardig lomp en behoorlijk in de aanval, ondanks je knipoog smiley. Terwijl je dus tegen de Albert Heijn zegt dat er bij de Jumbo brood ligt wat overdatum ligt te worden en er iets aan gedaan moet worden.

De frontpage heeft zijn eigen kanalen/funnels waar je dingen als updates e.d. kan melden.

Je berichten op het forum met de nieuwe updates zijn daarmee niet nutteloos en daarom bleven ze ook staan, als iemand ze leest en die software gebruikt, dan is dat fijn. Maar je verwachting dat ze de redactie bereiken is niet correct.

martijnscholtens.nl

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zo te zien staan er in de meuk-queue ook meldingen van oa. exiftool, ik ga er maar even van uit dat die van @ehtweak zijn (volgens mij gaf hij in zijn posts eerder ook aan het ook gesubmit te hebben) :)

Maar daarmee horen klachten over de afhandeling van die submits nog steeds in Geachte Redactie thuis. Open daar gewoon even een topic en tag @Drobanir , die kan vast toelichten hoe die meuk submits afgehandeld worden en waarom jouw submits blijkbaar blijven liggen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
ehtweak schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:43:
We hebben het hier toch over tweakers? We (= de community) praten toch niet via dit medium met verschillende organisaties?
Sure, daarom helpen we je ook op weg op het op de juiste plek en bij de juiste personen aan te kaarten. De organisatie achter het forum (waar dit feedbacktopic voor bedoeld is) en de organisatie achter het nieuws en de meuktracker op de frontpage zijn twee aparte teams binnen Tweakers.

Als je een klacht hebt over de laptop die je werkgever ter beschikking heeft gesteld, dan bel je toch ook met de IT desk en niet met de afdeling juridische zaken?

• Drobanir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-11 11:09

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

Ik meen me te herinneren dat ik ExifTool al eens eerder voorbij heb zien komen in de queue. Ik heb er onlangs naar gekeken, maar het was een CLI versie waar ik meteen 20 pagina's help voor mijn kiezen kreeg. Ik heb persoonlijk weinig verstand van fotografie, dus ik kon er gewoon heel weinig mee. Ik heb tegenwoordig veel minder tijd voor het vullen van de downloads (ik doe dit in mijn vrije tijd) dus wellicht wordt het tijd om het stokje over te dragen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Drobanir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-11 11:09

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

Nee, wat ik zeg is dat lang niet alles wat aangedragen wordt ook in behandeling genomen wordt wegens een gebrek aan manskracht. Er zijn maar twee vrijwilligers die regelmatig de Downloads vullen en af en toe is er de helpende hand van de redactie zelf, maar dat is het verder wel. Ik weet wel dat na lange tijd buiten het gezichtsveld te zijn gebleven er plannen plannen zijn om veranderingen en verbeteringen aan te brengen. In welke vorm en wanneer weet ik echter niet.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat Ehtweak in het verkeerde topic zit en ondanks dat nog goed geholpen wordt, thnx @Drobanir . Maar deze discussie kap ik hier nu verder af, gezien het niets te maken heeft met het doel van dit topic.

martijnscholtens.nl

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12-11 19:57

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

We kunnen jullie prima tot mede-auteur van bestaande topics maken, dat is geen probleem. Ook als jullie een oud topic zien en een vervolg willen maken, dan is dat prima te regelen. Een TS is te kopiëren en aan te passen, waarbij we ergens hier ook een kladblokfunctie hebben zitten geloof ik.

We willen het zelfs wel aanmoedigen, het is immers een forum. Fora draaien op de community! :)
En je kunt dik karma scoren met topics! :P
Hier vind je van alles over het opbouwen van een mooie post: Overzicht van UBB-codes

Woutoud wijzigde deze reactie 15-02-2018 23:36 (16%)

Woutoud.com

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

@MRIdev Als het goed is kun je de code van elke post bekijken, via de Bekijk-knop bovenaan elke post. :)

Woutoud.com

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wil wel bijdrage leveren aan. De Sony A7, Sony Objectieven, Fujifilm X, statieven, filter topics. Mocht ik ik hier wat in kunnen beteken. Just shoot ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-11 22:33
quote:
Superdaantje schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 09:29:
Wil wel bijdrage leveren aan. De Sony A7, Sony Objectieven, Fujifilm X, statieven, filter topics. Mocht ik ik hier wat in kunnen beteken. Just shoot ;-)
Feedback/input op filtertopic altijd welkom :). Heb de originele post van Moby al onder de schop genomen, maar zit ondertussen aan mijn eigen kennis-limieten.
quote:
MRIdev schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:41:
Hopelijk is het mogelijk om de code in bijvoorbeeld Notepad ++ te bewerken en dan hier te testen.
Zeker mogelijk! Wat ik ook gedaan heb is gewoon een topic starten en dan via "toon voorbeeld" opbouwen. Uiteindelijk resultaat weer in notepad++ (ed) gegooid en de browser-tab gesloten. Enkele dagen later weer verder gedaan etc etc. Zolang je niet klikt op "verstuur" komt het topic niet zichtbaar online. d:)b

moozzuzz wijzigde deze reactie 19-02-2018 16:37 (37%)

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:23
Ik zal eens een lijntje uitgooien naar @Leevmeister en @mennovanw (bij deze) om na te gaan of ze nog interesse hebben om een update te maken voor het A7-topic. Een mogelijk update start ik dan dan wel na mijn vakanties de aankomende weken. Sowieso misschien verstandig om deze aankondiging (https://www.sonyalpharumo...ill-announced-february-6/) af te wachten. ;)

Mijn voorstel is dan om er een A7/A9 topic van te maken. Al verwacht ik niet niet dat er veel A9 eigenaren hier rondlopen, maar die hoort daar dan wel thuis.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
DirtyBird schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:40:
@Hahn Ah duidelijk. Ik heb vanmiddag een testcase topic geopend, maar ik zou daar ook graag de creaties van anderen zien die hetzelfde hebben gedaan. Zou het dan verzamel moeten heten?
Yup, ik denk het wel :) Je kan in een topicreport vragen of een moderator de titel aan kan passen.

The devil is in the details.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

! Ik zoek duidelijkheid.

En daarom ga ik 'klagen' een opmerking maken over het feit dat mijn kritische topics afgedaan worden als een 'klaagzang'. :+

Ik plaats alhier:
Flickr Pro pricing 'grandfathered Pro member' verdubbelt!
een informatief verhaal over onduidelijkheid en het verrassings effect van een verdubbeling van de prijs van een Flickr Pro account.
Vervolgens komen daar inhoudelijke reacties op; prima.
Maar ook één specifieke reactie van dat het een klaagzang zou zijn... :?

Vervolgens wordt er ook nog eens gerefereerd aan:
Geflickr op flickr...
waarbij spam en ander gedoe op flickr wordt besproken.
Maar dat schijnt ook al een klaagzang te zijn?!? 8)7

Zo lust ik er nog eentje. >:) Dus iedere kritische opmerking wordt afgedaan als 'klaagzang'? Sorry hoor, maar kom nou toch.
@Ventieldopje plaats ook regelmatig kritische opmerkingen over van alles en nog wat. Dat is toch prima? Dat wordt toch ook niet gelijk bestempeld als 'klaagzang'?

Er is toch echt verschil tussen de begrippen kritisch iets ter sprake brengen/informeren versus klagen.

Er is een verschil tussen beklag versus een opmerking/waarschuwing van let op, de prijs gaat veranderen. :/
BTW: dan kun je vrijwel alle topics wel afdoen met 'beklag'; want zaken worden besproken omdat er iets niet goed gaat, niet goed werkt, of dat je iets wilt uitzoeken. :F

Of is er soms een nieuwe policy hier op tweakers dat er geen enkel onvertogen, prikkelende, kritische tekst meer geplaatst mag worden? Is die politieke correctheid hier nu ook al doorgedrongen?
Mag hopen van niet.

Als je meldt dat het regent, wil nog niet zeggen dat je klaagt over de regen!
Ik vind het zelfs fijn als het regent, zeker nu.

Maar ff sereneus; @heren (dames?) mods: dit kan toch niet de bedoeling zijn? Deze vorm van afgedwongen censuur, zodat er slechts poeslieve berichtgeving/content overblijft?

Mooie Plaatjes   

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Helemaal mee eens.

Met het probleem dan, niet met je oplossing...

De oplossing zou in mijn ogen hetzelfde moeten zijn als bij veel andere onderwerpen op GoT: Een Foto/Video Aankoopadvies Forum. Werkt prima bij andere onderwerpen, dus ik snap werkelijk niet waarom dat er voor Foto/Video nog steeds niet is.

Het grote voordeel voor users als @Sjekster en mijzelf is dat je zo'n aankoopadvies-forum kan verbergen, dus dan storen die topics je ook niet meer. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Er is natuurlijk dit topic: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Maar dat dekt niet de lading.

Een subforum voor aankoopadviezen zou inderdaad de meest ideale oplossing zijn.

Dat topic zou overigens ook gepint mogen worden bovenaan het fotografie hardware forum. Dan valt het wellicht beter op. Nu zakt het regelmatig een stuk naar beneden.

PdeBie wijzigde deze reactie 28-08-2018 16:40 (28%)

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@PdeBie dank je voor de feedback d:)b Gooi het in de groep. Kijken welke mogelijkheden wij hebben om wat meer structuur in de aankoopadviezen te brengen.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

tobiasvs schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:13:
Even heel wat anders. Heb de afgelopen jaren wat bruiloften gefotografeerd en hoewel ik nu by no means expert bent, begon ik in 2014 wel als broekie bij mijn eerste bruiloft. Het was toen met name zoeken naar goede informatie over het fotografische proces op die dag, ik kon toen geen website vinden die alles in één oogopslag had verzameld.

Nu heb ik in mijn beginjaren best wat geleerd van alle topics hier op GoT, en wilde graag wat terugdoen voor de community door een topic te openen voor diegenen die hun eerste (paar) bruiloften gaan fotograferen. In mijn zoektocht naar bestaande topics hierover kwam ik iets tegen uit 2007 ([ervaringen] Algemeen bruiloftsfotografie topic) waar sinds 2012 niets meer gepost is. De startpost is ook redelijk beperkt. Tijd voor wat actuele info dus.

Zijn er mensen die zin hebben om samen met mij een degelijke topicstart te schrijven? Stuur dan even een DM! Probeer ik vast bij de admins toestemming te regelen om een nieuw topic hierover te openen :+
@Superdaantje en consorten, akkoord dat ik t.z.t. een nieuw topic hierover start? Vorige is al uit 2007 en sinds 2012 niet meer in gepost.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:29

Wormaap

Moderator Foto & Video
Deels bedoeld als feedback, maar deels ook bedoeld om te kijken of ik de enige ben die dit zo ervaart. Ik vind dat binnen de FV-subfora overgemodereerd wordt. Ik begrijp dat er regels zijn, en ik begrijp dat die er niet voor niets zijn. Maar er wordt, mijns inziens, vaak gemodereerd alsof dit een set subfora is waar dagelijks honderden posts binnenkomen. Terwijl het in werkelijkheid regelmatig voorkomt dat er meer dan 24 uur in geen enkele van de drie een nieuw bericht staat.

Omdat ik mijn gevoel natuurlijk wil toelichten:
scaling-problemen Photoshop en 4K-scherm [Mac]
Volgens de letters van de regels is een kick na 6 uur natuurlijk niet de bedoeling, en als het forum fol zou staan met tientallen nieuwe topics per dag zou dat ook vervelend zijn. Maar in dit geval is het daadwerkelijk een toevoeging met nieuwe informatie, en m.i. niet storend.

Welk commercieel video platform heeft beveiligde video's?
Hier wordt een informatieve post verwijderd, ik neem aan omdat de poster werkt bij het bedrijf waarvan hij het product omschrijft. Ik vond de geknipte post als buitenstaander informatief, en het bood een oplossing die precies was waar de TS naar op zoek was. Wederom: naar de letter van het beleid wellicht niet de bedoeling, maar wél informatief en zeker geen spam.

Als ik even doorzoek kan ik meer voorbeelden geven (het telkens in het blauw posten van de lijst met 'standaardvragen' bij hardwareadvies is ook niet héél uitnodigend voor nieuwe users, bijvoorbeeld), maar dat lijkt me verder niet ontzettend noodzakelijk om het punt te maken.

De regels dienen een doel ('een leuke community', bijvoorbeeld?), maar ik heb meer en meer het idee dat binnen FV de regels op zich een doel zijn geworden. Toen ik een jaar of zes geleden begon met fotografie was FV aardig druk en gezellig. Tegenwoordig is het uitgestorven. Nu zou het natuurlijk onzinnig zijn om te zeggen dat overmoderatie daar de oorzaak van is, maar het draagt m.i. beslist niet bij. Ik loop ondertussen 15 jaar op GoT rond, dus ik durf te zeggen dat ik echt niet afgeschrikt word van de doorgaans redelijk strakke moderatiestijl hier. Dus als ik af en toe denk 'pff, heb ik nog wel zin om hier te posten?', dan ben ik ervan overtuigd dat nieuwere leden die geen anderhalf decennium hebben kunnen wennen hierdoor weglopen.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik ga het intern even bespreken :). Bedankt voor het geven van feedback, dat is altijd goed!

martijnscholtens.nl

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wormaap schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:22:
[...]
Nu zou het natuurlijk onzinnig zijn om te zeggen dat overmoderatie daar de oorzaak van is, maar het draagt m.i. beslist niet bij. Ik loop ondertussen 15 jaar op GoT rond, dus ik durf te zeggen dat ik echt niet afgeschrikt word van de doorgaans redelijk strakke moderatiestijl hier. Dus als ik af en toe denk 'pff, heb ik nog wel zin om hier te posten?', dan ben ik ervan overtuigd dat nieuwere leden die geen anderhalf decennium hebben kunnen wennen hierdoor weglopen.
Vooral dat ja. Breek me de bek niet open. :X
(zegt ehtweak, die al heel wat jaartjes meeloopt in de technische wereld) O-)

En vooral als je dan probeert er open en to-the-point over te discussiëren, wordt het gewoon afgewimpeld of doodgemaakt afgesloten.

Prima als men geen tegengas wil, maar zeg dat dan gewoon. Wees duidelijk dat andersdenkenden niet gewenst zijn. Dat alleen uitingsvormen volgens het vaste stramien toegestaan zijn.
Dat bespaart een hoop moeite en ergernis aan beide zijden. :|

ehtweak wijzigde deze reactie 18-12-2018 23:39 (4%)

Mooie Plaatjes   

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:03

Karel V

Een simpele ziel

Ventieldopje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:43:
[...]

Nou nou, dat is ook wat sterk uitgedrukt vind je niet? Heb heus wel situaties meegemaakt waar flink wat tegengas kwam van meerdere kanten maar om nou te stellen dat dit helemaal niet gewenst is, nee dat denk ik niet.

Zeker nu niet want het is wel érg rustig :X
Nou nou, is dan wel weer een understatement van een heel herkenbaar fenomeen vind je niet?

Ik sluit me volledig aan bij wat @wormaap en @ehtweak hier aangeven. Voorbeeld?
Als je inhoudelijk op een ingreep commentaar geeft wordt het weg gemodereerd naar een DM. Punt van discussie was dat ik vond dat er te streng gemodereerd werd in het showcasetopic, waardoor er niemand meer iets durft te posten. Daar komt dan vervolgens een goed inhoudelijk over en weer berichtengesprek uit. Het door mij ingebrachte punt zou meegenomen worden in een gesprek over het showcasetopic. Er zullen verschillende mogelijkheden worden bekeken. Als je wat dat betreft ideeën hebt, dan zijn die natuurlijk welkom :) aldus de plechtige woorden van één van onze moderators. We zijn nu vijf maanden verder met nul reactie op het door mij ingebrachte idee. En het showcasetopic? Volledig uitgestorven....
De tweaker die zijn foto omlaag gemodereerd zag? Vertrokken naar gurushots.com waar diezelfde foto hem helpt om bij de top 30% van de opdracht te geraken en een ALL STAR level te bereiken. Letterlijk wat hij naar mij schreef: ''900 Votes is heel wat andere koek dan die summiere reacties op tweakers''

In gewone testcase series zie je steeds vaker dat mensen op hun volledige TS geen of nauwelijks inhoudelijk commentaar krijgen. Dan wordt het posten van een serie nauwelijks nog de moeite van het werk waard. En dan ben ik blij dat mensen als @ehtweak enorm hun best doen om het forum in leven te houden. En dan denk ik: hoe hou je het vol? al die posts zonder een reactie te krijgen?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@PowerUp Ik kan je wel vertellen dat bovenstaand niet van toepassing is op jou ;) Ik kan zo zeker een stuk of 5 namen noemen maar dat doe ik niet. Ik zie jou als een fatsoenlijke mod. Wat betreft die post van de Canon 40d...fair enough, want ik snapte na Dirks comment wel waarom 't niet volgens de regels was. Als je dat er idd bij had gezet, had ik 't perfectly fine gevonden.

Je kunt echter niet weten of ik wel of niet bij een van je collega's op de radar sta; dat zou betekenen dat jullie onderling volledig objectief zijn en alles met elkaar delen en je zou precies moeten weten hoe alle discussies tussen mods en tweakers individueel verlopen plus de nodige backlog aan historie. Da's gewoon niet realistisch ;)

Ook ik loop al een lange tijd op tweakers rond en ik vind het als geen ander zelf ook jammer dat ik dit algemene beeld heb, want ik wil ook gewoon in een community zitten waarbij het rechtvaardiger eraan toe gaat, maar dat je het jammer vindt maakt niet dat 't voor mij ineens onwaar is. Ik heb daarstraks uitgelegd waarom ik dat vind en ik benader dit ook vanuit een gevoelsoptiek waar mijn voorgangers bewijs en voorbeelden noemen met een wat diplomatiekere post-wijze.

Er zal wel heel wat moeten gebeuren om mijn beeld bij te stellen, dus voel je vrij om mij als een lost cause te zien, maar blijkbaar sta ik toch niet helemaal alleen hierin. Ik hoop dan ook voor de rest van tweakers die wel nog graag komen dat jullie toch iets van een positieve verandering teweeg kunnen brengen in het mod beleid en vooral dat jullie inzichten gaan vergaren over de persoonlijkheden achter de mods en ik hoop dat jullie de kwaliteit van discussies kunnen verbeteren, door de trollers te "berechten" en niet de mensen die zich willen verdedigen.
Als het al offtopic is, haal dan álles weg en laat niet een onzichtbare troll staan waar je het als mod mening-wise mee eens bent.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:03:
Ik ben het ook met @Wormaap en @ehtweak eens, maar ik vind dat eigenlijk al een jaar of 3 a 4. Ik laat vooral mijn onderbuikgevoel spreken nu, want 't gaat mijns inziens niet alleen om moderators maar om de gevolgen ervan en de algemene tendens die mijns inziens gaande is.
Idd; het is niet alleen in dit forum (F&V). Maar het gebeurt ook op andere plekken.
Zo werd zonder pardon een humoristische opmerking van ondergetekende in het SF forum weggebonjourd. Want meneer de mod zint het niet. :X

Ik zie het meer als de ziekte van de politieke correctheid. :/
Deathchant schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:03:

Wat ik afgelopen tijd toch wel geleerd heb is dat ik alleen zelf kan veranderen in plaats van blijven vechten totdat de situaties om me heen veranderen. Ik had 't graag anders gezien maar ik moet er dan voor kiezen om vaker weg te blijven. Het is beter om rust te voeden dan onrust te bestrijden.
Tja; is dat 'geleerd hebben'? Of is dat je schouders ophalen, zuchten en denken, laat maar...?
En wat betreft onrust bestrijden. Eigenlijk zie ik het meer als, al dan niet onbewuste opgelegde c.q. afgedwongen, zelfcensuur. Maar als we met z'n allen nergens meer tegen ageren, daar wordt het totaalplaatje echt niet beter van.
Ogenschijnlijk wel, maar schijn bedriegt!

[aanvulling]
Niemand die verder reageert.
De rest zwijgt en stemt toe? Of durft/waagt zich niet uit te laten over stekelige kwesties? :?

ehtweak wijzigde deze reactie 20-12-2018 23:50 (9%)

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
ehtweak schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:12:
[aanvulling]
Niemand die verder reageert.
De rest zwijgt en stemt toe? Of durft/waagt zich niet uit te laten over stekelige kwesties? :?
Doel je op users of mods?

Hoewel ik sommige van jullie klachten ten dele herken, ervaar ik het niet zo sterk als jullie en al helemaal niet in FV.
Daar staat tegenover dat ik jou en @Deathchant ken als gewaardeerde, actieve leden, die echter ook snel klagen over de discussie of het forum. Wellicht is dat gevoed door de negatieve ervaring, dus een soort cirkel.
Overigens vraag ik mij af of er geen algemenere plaats is voor een discussie over moderatie beleid, want een open discussie of feedback aan de mods juich ik toe. Ik zou het alleen eerder in LA of SM verwachten dan in een feedback topic van een specifiek subforum. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Het lijkt me inderdaad goed om het hier te hebben over de gang van zaken in F&V, dat is namelijk waar wij als vrijwilligers (mods) nog enigszins kunnen proberen om onze invloed te laten gelden.
Ik zou het hier dan ook graag willen hebben over jullie (users) verwachtingen naar ons (admin/mods). Ik zou het fijn vinden als we hier open specifieke klachten en ideeën kunnen ventileren en proberen om samen tot passende oplossingen te komen. :)

Woutoud.com

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Deathchant schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:32:
En zo blijven posts van de echte stokers onder de radar omdat posts van de klagers teveel tegengas is.
Helaas gebeurt het overal; bad guys moeten immers evenveel podiumtijd krijgen als good guys.
Die hoor ik meer inderdaad, ook in het topic wat je hieronder aanhaalt. Zijn er dan zoveel mensen die structureel trollen/zuigen/etc.?
Nu heb ik zelf ook echt wel namen waarbij ik denk: "Nee hè, hij weer.". Maar zo stevig als jij een anderen het stellen maak ik niet echt mee. Ervaar ik het dan gewoon minder sterk of kom ik ze niet tegen in de delen van het forum waar ik rond hang?
Kijk maar eens naar het request feature topic naar de reacties van de mods daar :F Gelukkig snapt medetweaker incaz wél waar het om draait (lees: past in mijn straatje ;) )
Mooi dat je die aan haalt, anders had ik het zelf gedaan. Wie zegt dat men niet begrijpt waar het om draait? Volgens mij is het geen kwestie van begrijpen maar een verschil van mening.
Een aantal waaronder jij wil users kunnen blocken, en aantal waaronder ik vind dat niet zo'n fijn idee op een forum en de crew is er ook niet zo van gecharmeerd en wil daarom de devvers er niet voor aan de gang zetten.
Een verschil van mening is niet per se onbegrip of dat je niet serieus genomen wordt, men kiest er simpelweg voor een andere oplossingsrichting te prefereren.
Dat moet je ook niet zwaarder maken dan het is. Door blijven gaan verandert niets dus rest accepteren. (zoals jij al wel gedaan hebt in dat topic)
Misschien is modereren wel iets voor jou?
Ik kan best ongenuanceerd uit de hoek komen, dus als dat je criterium is misschien wel. :+
Maar voor zoiets word je over het algemeen gevraagd, het is niet iets wat je uit jezelf zo even het doen. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Woutoud, er zijn inmiddels best wat voorbeelden gegeven (ook in verschillende soortgelijke topics) en niet alleen door mij. De eeuwige dooddoener om maar steeds bezig te blijven met argumenten onderuit halen omdat iemand zogenaamd niks opbouwend onderbouwt heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Als mods op die manier dingen blijven bekijken en actief ervoor kiezen om hetgeen gezegd wordt (al is het soms van iemand die klagend overkomt) niet verder te willen onderzoeken dan houdt 't gewoon op en daarom vind ik dat er een frisse wind moet gaan waaien.

Het enige wat ik door alles heen opmerk, ondanks voorbeelden, is dat:
- men zegt open te staan voor kritiek en vraagt feedback om vervolgens echte kritiek alleen maar tegen te beargumenteren omdat men zich persoonlijk in de wiek geschoten voelt. Ik heb DM's (van mods) als perfecte voorbeeld waarin ik benaderd word uit het niks met allemaal aannames en onder-water projecties die voor velen nét onder de radar zouden blijven en er dus niks mis mee zou zijn. En die personen blijven maar doorgaan bij alles wat ik zeg. Niet luisteren en vooral niet bij zichzelf zoeken terwijl ik met zeer duidelijke bewoording aangeef wat 't issue is. Dus nee ik voel me absoluut niet gesterkt om hier iets van te delen in de hoop dat zo'n privileged arrogance gefixed kan worden.

- argumenten die mensen dan als voorbeeld aandragen hebben vaak te maken met empathisch/sympathisch vermogen zoals in dat topic dat ik aandroeg. De reacties van alle 3 de mods daar zijn echt alles behalve dat en beargumenteren alles tegen omdat ze zichzelf niet kunnen verplaatsen in anderen (daar zijn letterlijke teksten van in dat topic). Er wordt vaak gedaan, zoals Gonadan al zegt, alsof 't puur een verschil van mening is, maar er zit mijns inziens gewoon fundamenteel iets fout waar die meningen uit voortkomen. Dáár raken we gewoon een belangrijk punt waarom ik denk dat 't niet gaat verbeteren zolang dat soort mods de dienst blijven uitmaken: you cannot argue someone into caring about other people.
Allemaal redenen/argumentaties om maar niet aan te willen nemen wat er gezegd wordt. Er zijn voorbeelden genoemd, dan ga 't ook eens bekijken zou ik zeggen. Neem ook vooral een voorbeeld aan medetweaker incaz. Die heeft ook voorbeelden zat. Alleen maar wachten op feedback en alles wat er aan kritiek geuit wordt bestrijden is makkelijk, maar de voorbeelden zelf gaan onderzoeken die aangedragen worden is toch een logische volgende stap.

Maar idd Woutoud, je mag 't volledig interpreteren zoals je wilt. Als mijn kritiek de stapel niet haalt, helemaal prima. In the end ist eigenlijk maar wat kritiek, en ik zal sowieso altijd kiezen wat voor mijn eigen bloeddruk goed is. Meestal is dat idd afdruipen, iets wat ik nu idd ook ga doen ;)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Deathchant schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:38:
Gezien jouw reacties in dat topic volledig ondersteunend zijn aan dat wat de mods ook vinden, verwacht ik niet dat je het ziet, maar ik hoop 't wel :)
Aan de visie van de mods inderdaad, maar dat zegt niets over de vorm van communiceren op zich. Want dat is toch waar je over klaagt als ik het goed begrijp. Volgens mij ben ik prima in staat de mate van empathie te beoordelen, ook al ondersteun ik hun visie.

Samenvattend:
Ik zie één mod, twee admins en één devver.
De mod gaat op inhoud en geeft aan de bron van de problemen aan te willen pakken in plaats van de bron te negeren. Daarbij maakt hij wel één opmerking die ik ook bijzonder vind, maar verder probeert hij juist correct en inhoudelijk de discussie aan te gaan.
De ene admin voegt niets toe, één post.
De andere admin snapt het probleem wel maar wil het liever niet aanbieden als standaard feature.
De devver is ook geen voorstander en wil op zijn minst transparantie zodat men niet eenzijdig geblokkeerd wordt.

Daar staat dan tegenover dat jijzelf zodra de mod je vraag netjes beantwoord heeft een klaagzang begint dat het toch allemaal niet zal helpen, waarbij je met name over een stukje tekst lijkt te vallen die dus niet van een mod kwam. Dat klagen blijft feitelijk tot je het topic verlaat, je bent continu op zoek naar iets wat ongevoelig zou zijn of tegen je is.

Ik vind het allemaal wel mee vallen, maar als ik het goed begrijp heb jij van alles mee gemaakt en heeft dat je een knauw mee gegeven. Voor de rest zijn die opmerkingen helemaal niet ongevoelig. Je kunt van mensen die de achtergrond niet kennen ook geen speciale behandeling verwachten. :)
Misschien is dat het wel idd. Maar goed, visies zijn er ook om gedeeld en evt aangepast te worden, al begrijp ik mijn eigen Engelse statement van mijn post hierboven nu pas écht dat 't gewoon niet anders zal gaan. Je kunt andermans visie gewoon niet veranderd krijgen als 't in de kern al zo zit. En als er al in 1 topic 3 mods zitten met zo'n 'visie' en ik uit eigen ervaring nog zeker 4 andere mods kan opnoemen die soortgelijke visies hebben dan zal mijn kritiek ook nooit aankomen; 2 fundamenteel andere zienswijze waarbij de een de ander niet kan overtuigen. Ik ben zelf ook niet te overtuigen van hun visies, dan moet ik datgeen waar ik echt voor sta opzij zetten. Dus andersom zal dat ook zo werken.
Precies. Waarbij Tweakers dus samen een visie heeft een de mods beleid uitvoeren wat voorkomt uit die visie. Dat gaat echt niet zomaar veranderen, net zoals jij ook niet zomaar je zienswijze wil herzien. Soms moet je dan gewoon concluderen dat het niet meer past, het is net een relatie. :P

Overigens ben ik huiverig voor de feature omdat men dan zijn eigen persoonlijke echo chamber kan gaan zitten creëren. Dat is niet goed voor mensen en ik denk ook zeker niet voor jou. :)
Daarom vind ik dus dat er een frisse wind doorheen moet ;)
En met frisse wind bedoel jij iedereen vervangen die het niet eens is met jouw visie. Succes. :D
Het zijn nu "slechts" individuen wat je aangeeft maar er zullen veel meer individuen zijn die al lang eieren voor hun geld gekozen hebben of al veel eerder geen zin meer erin hadden. Ik ben eigenlijk nu pas op dat punt, waarvan ik eigenlijk dus al wist dat 't geen zin zou hebben om een punt te maken. Want als ik een punt wil over laten komen moet ik in een taal praten die zulke mods begrijpen en dat wil ik niet ;)
En hoeveel individuen waren weg gegaan als de feature al wel een tijdje bestond? Wie zal het zeggen?

Feit is dat de huidige visie heeft gezorgd voor een succesvol forum en zolang dat niet zwaar onder druk komt is er geen reden om de visie aan te passen. Als incidenteel iemand wel wil dat het anders moet dan wordt zoiets ter kennisgeving aangenomen, wordt het met regelmaat als feedback gegeven dan zal het eerder besproken worden vermoed ik.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, specifiek dan b.v. een punt van aandacht binnen F&V:

ehtweak in "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen 2017 & 2018"

De tekst die daar door de mod geplaatst wordt, getuigt nou niet bepaald van laten-we-nou-eens-prettig-met-elkander-omgaan gedrag. :/

Als ondergetekende niet eens meer een prikkelende opmerking mag plaatsen, moet dat dan gelijk op zo'n wijze 'afgestraft' worden?
Dat zet namelijk gelijk de toon, en dan bedoel ik niet op een prettige manier. :-(

Je zou b.v. ook een DM naar de poster kunnen sturen met de vraag of hij/zij het wil aanpassen en/of waarom hij/zij zoiets neerzet.
Mocht dat dan niet tot resultaat leiden, kun je alsnog botweg censureren.
Zoals @Gonadan en @Deathchant ook al aangaven.
... de vorm van communiceren op zich...

Volgens mij is de hele community nog steeds een geheel wat drijft op het enthousiasme en de bereidwilligheid van menigeen om constructieve bijdragen te leveren.
En daar zitten uiteraard niet alleen poeslieve duimpjes-omhoog bij. ;)

Maar als je het want-wij-bepalen-de-regels-en-zullen-wel-eens-ff-laten-zien-wie-de-baas-is gedrag laat prevaleren, dan vervalt menigeen al gauw in zelfcensuur. En dat lijkt me nou juist niet de bedoeling...
Toch?

Mooie Plaatjes   

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:28
Aan de ene kant snapte ik de heisa om het bericht van de mod niet echt, tuurlijk, dingen kunnen wellicht vriendelijker opgeschreven worden, maar het was nou ook niet super belerend of zo.

Echter nu de originele tekst er weer staat, snap ik de keuze tot moderatie ook niet. Ja er staan geen linkjes en er wordt geen bedrag genoemd, maar het gaat dan ook om diverse producten met een vaste korting igv x-rite en wisselende kortingen igv Amazon.

Ik denk dat we ons ook moeten realiseren dat we hier (aan beide kanten) met mensen te maken hebben. Beiden maken wel eens foutjes en beiden hebben wel eens hun dag niet. Uiteraard moet er wel discussie mogelijk zijn, maar daar hebben we dacht ik subforums voor. Ik zie dat daar geen subforums voor zijn, of ik kijk er langs.

Lang geleden ben ik ook eens moderator op een actief forum geweest, na 3 weken heb ik de handdoek in de ring gegooid. Er zijn momenten bij dat het goed gaat en er zijn momenten dat de ene na de andere idiote post verschijnt. In het begin wil je dan nog wel vriendelijk uitleggen wat er scheelt, maar als je dan ziet dat er in die tijd weer 3 personen dezelfde fout begaan, wordt je daar wat makkelijker en harder in. Net als op alle andere sociale gebieden, is je eigen gemoedstoestand bepalend voor hoe je een bepaalde situatie op dat moment benaderd. Daar komt nog bij dat er op een forum geen face-to-face contact is, dus is het veel eenvoudiger/verleidelijker zo'n situatie op zo'n moment heel zwart/wit te benaderen.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Deze is makkelijk te beantwoorden. Ik ben degene geweest die de aanpassing heeft gedaan en wmb terecht.

Het volgende is weg gehaald:

"Maargoed was ook wel weer dom om iets negatiefs over Canon te zeggen in een Canon topic :')" Juist vanwege de huilsmiley is dit gewoon trollen en wachten op reactie....en die reactie is dan net zo offtopic als deze regel hierboven. Het is gewoon stoken om hiermee te eindigen.

En dat het er 2 dagen gestaan heeft komt omdat we vrijwilligers zijn die hun best doen, maar stiekem geen euro verdienen aan Tweakers en dus ook gewoon een baan hebben :).

We hebben het achter de schermen uitgebreid gehad al over hoe we F&V het beste kunnen modereren, en komen deze week zelfs nog fysiek bij elkaar voor een face-to-face overleg.
Dus we doen zeker ons best om ons stukje forum zo mooi mogelijk te houden, dat is inclusief zoveel mogelijk ruimte aan jullie geven, zonder dat het ten koste van anderen gaat.

Ik snap wel dat jullie vooral ons "werk" hier zien als je gemodereerd wordt, veelal een negatieve ingreep en zelden leuk. Dan heb je al snel het gevoel dat wij hier vooral rondlopen om te plagen of om te laten zien hoeveel meer rechten wij hebben dan jullie? (mod misbruik?)....

Als ik kijk naar 2018 dan ben ik 2x naar hoofdkantoor geweest om uitgebreid te vergaderen (200km enkele reis) en een dag op te offeren....daarin heb ik lopen lobbyen om meer toffe content te maken voor de frontpage in samenwerking met de users van het forum....door bijvoorbeeld samen met een fabrikant een dag uit te organiseren, waar een workshop gegeven wordt en waar wij de kans krijgen om nieuwe apparatuur te reviewen. Zoals je regelmatig telefoonfabrikanten op de frontpage ziet die 10 telefoons uitlenen/weggeven wilden wij zoiets opzetten voor fotografie. Ik heb zelf contact opgenomen met Canon, maar ook camerawinkels om te vragen of ze zo'n samenwerking zien zitten. Een afgehuurde studio met de nieuwe Nikon Z6/Z7 met Elinchrom flitsers om high speed sync studio werk te doen, een mooie combi voor zowel Nikon als Elinchrom. Ook dat is langs gekomen, maar kregen we niet rond. Het promotiebudget van Nikon was al vergeven en Tweakers stond niet hoog genoeg op de radar voor ze. Na weer meer gepraat hoop ik/wij dat een volgende keer wel aan Tweakers/community wordt gedacht hiervoor.

Het event met DJI dit jaar was heel geslaagd en proberen we komend jaar te herhalen of in een ander jasje nogmaals te proberen. DJI als bedrijf is cool en het leeft ontzettend binnen de community.

Daarnaast zijn wij bezig geweest om te kijken of we (kleine) prijsjes kunnen regelen voor de mooiste Hotshots per jaar (working on it still, komen we dus op terug!) en zo zijn er nog enkele projecten die van onze kant lopen.

Onze grootste wens is om meer content/activiteit te realiseren voor Tweakers vanuit de community. Dus meetings organiseren op plekken waar je normaal niet mag/kan komen, samen met fabrikanten die ons enthousiasme herkennen en apparatuur/ruimtes beschikbaar willen stellen.

En bovenstaande is lastig, want hier is weinig ervaring mee vanuit de fabrikanten waar wij mee te maken hebben, voor hun is een reclamespotje/radio/posters/demomateriaal in winkels allemaal makkelijker en bekender.

Resumerend, het feit dat jullie vooral onze moderaties zien, betekent niet dat wij niets anders aan het doen zijn en niet het beste met jullie voor hebben.
Hopelijk geeft bovenstaande wat inzicht vanaf onze kant.

martijnscholtens.nl

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ventieldopje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:40:
Erg tof dat jullie hier mee bezig zijn en imho blijft dit een beetje onder de radar (of ik leef onder een steen). Misschien leuk om hier een topic over te hebben zodat jullie ons een beetje op de hoogte kunnen houden en misschien hier en daar wat kunnen helpen?
Daar heb ik wel over nagedacht (en zal ik deze week ook even met de rest overleggen), maar ik zie ook de potentie dat zo'n topic vol leuke ideeen gaat staan, maar dat er daadkracht mist waar we wat aan hebben.
Of we moeten zo een topic dusdanig opzetten dat we heel concreet dingen vragen en toch wel iets sturen van onze kant. Anders ben ik bang dat we 82 toffe ideeen hebben, maar geen fabrikant of iemand die het wilt betalen of mogelijk kan maken.

In het kort, ik kom hier graag op terug. Mijn bovenstaande post was ook om dit inzicht te geven en te laten zien dat we graag toffe dingen voor de community willen realiseren en als de community daarbij kan helpen is dat natuurlijk super.

martijnscholtens.nl

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:57

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:41:
Deze is makkelijk te beantwoorden. Ik ben degene geweest die de aanpassing heeft gedaan en wmb terecht.

Het volgende is weg gehaald:

"Maargoed was ook wel weer dom om iets negatiefs over Canon te zeggen in een Canon topic :')" Juist vanwege de huilsmiley is dit gewoon trollen en wachten op reactie....en die reactie is dan net zo offtopic als deze regel hierboven. Het is gewoon stoken om hiermee te eindigen.

En dat het er 2 dagen gestaan heeft komt omdat we vrijwilligers zijn die hun best doen, maar stiekem geen euro verdienen aan Tweakers en dus ook gewoon een baan hebben :).
Ah dat was het.
Ja niet heel tacvol nee. Niet dat ik het volgende ga zeggen om het goed te praten maar meer wil het toch even kwijt voor de context.
Ik probeer een zwengel te geven aan een discussie over de lijn die Canon inzet qua lenzen. Nou heb ik echt niet direct gelijk maar op wat inhoudelijke reacties van @Ventieldopje na (waar ik het niet mee eens ben maar dat geeft niet want dat maakt het juist weer leuk dat we allemaal anders zijn) was het alleen maar van "je bent die lens vergeten" waar het hele punt niet over ging. Op mij komt dat enorm over als je lekker in je eigen torentje blijven zitten ipv eens kritisch naar je eigen merk kijken.
Maargoed dat zal wel mijn frustratie zijn....

Dat jullie een baan hebben en niets hier aan verdienen hoef je me niet uit te leggen he, ik weet immers wat voor werk je doet ;)
We hebben het achter de schermen uitgebreid gehad al over hoe we F&V het beste kunnen modereren, en komen deze week zelfs nog fysiek bij elkaar voor een face-to-face overleg.
Dus we doen zeker ons best om ons stukje forum zo mooi mogelijk te houden, dat is inclusief zoveel mogelijk ruimte aan jullie geven, zonder dat het ten koste van anderen gaat.

Ik snap wel dat jullie vooral ons "werk" hier zien als je gemodereerd wordt, veelal een negatieve ingreep en zelden leuk. Dan heb je al snel het gevoel dat wij hier vooral rondlopen om te plagen of om te laten zien hoeveel meer rechten wij hebben dan jullie? (mod misbruik?)....
Gaaf dat jullie dat doen!!

Laat ik voorop stellen dat ik niemand beticht van mod misbruik, we zijn allemaal volwassen mensen en om toch even op de man te spelen jou schat ik hoe ik je ken wel in dat je daar boven staat. Aangezien je admin bent zal je vast een handje gehad hebben in het benoemen van @Superdaantje en @Woutoud dat en wat ik voor online-activiteiten van ze kan vinden schat ik hen ook niet echt in als heren die daar op kicken ;).
Dus wat dat betrefd heb ik jullie heren als mens hoog genoeg zitten hoor.

Idem met plagen of laten zien hoeveel rechten jullie hebben.
Van mijn kant is het meer dat ik de lijn af en toe gewoon niet snap (of het er niet mee eens ben).
Voorbeeld;
Word er een zoveelste "ik wil een camera/statief/iets kopen maar vind zoveel dus zeg ff wat ik moet kopen"- topic zonder enige inzet geopend. Reageren gebruikers door te vragen wat die persoon zelf al heeft gevonden, verwijzen naar een desbetreffend topic, ect., krijg je nog een geïrriteerde reactie terug van de TS. Vervolgens zijn de reacties terug iets minder aardig maar mijnziens nog steeds netjes en dan worden wij verzocht ons te gedragen :? Huh wait what. Na een paar keer reageer ik dan liever niet dan dat ik de TS probeer te helpen in een vergelijkbaar nieuw topic.

Of wat ik veel tegenkom is als er offtopic maar wel aan het onderwerp gerelateerd word gereageerd dat we verzocht worden in een ander desbetreffend topic verder te gaan.
Voorbeeld:
In het Fuji-X topic (tja daar kom ik geloof ik veel) worden regelmatig vragen gesteld over RAW omdat het bij Fuji best een dingetje is. Word er vrij snel een break geplaatst met een vriendelijk verzoek in het grote alternatieve RAW converter topic verder te gaan.
Idem met cashback vragen (maar dan in het cashback-topic natuurlijk :+)

Ik snap waar het vandaan komt, offtopic en het moet ook een beetje ordelijk en vindbaar blijven. Maar vaak stellen mensen de vraag dan niet meer in dat betreffende topic waardoor ze eenderzijde ongeholpen blijven en anderzijds als iemand later dezelfde vraag terug vind heeft die persoon er niks aan. Beide niet fijn voor je community gevoel lijkt mij :?

Idem met cashbacks, cashback topic is zga. dood en vragen stellen of gewoon even je ei kwijt mag daar niet echt. Soms is het gewoon even fijn om met gelijkgestemde te keuvelen in een topic waar mensen komen die het zelfde hebben. Niet echt overzichtelijk snap ik maar wel goed voor je community/samenhorigheid want persoonlijk vind ik dat een stuk gezelliger.

Klinkt misschien overdrevener dan het is hoor en kan goed komen door de prominentere plek die tweakers/GoT in mijn leven heeft maar soms is het gewoon fijn om met mensen te praten die snappen wat je bedoeld. Dus als je een dag gewerkt hebt, en je cashback is voor de 40e keer om een vage reden afgekeurd dat je gewoon even wilt vertellen in een topic.
Of als je voor €3500 nieuwe gear hebt gekocht na jaren sparen en lezen en eindelijk de overstap hebt gemaakt en je bij je eerste foto's denkt WTF is daar mee aan de hand dat wil je dat gewoon aan gelijkgestemde vragen en niet in een topic waar geen hond kijkt :+

Om het even op mezelf te betrekken, maar zal vast niet de enige zijn met iets vergelijkbaars :)
Als ik kijk naar 2018 dan ben ik 2x naar hoofdkantoor geweest om uitgebreid te vergaderen (200km enkele reis) en een dag op te offeren....daarin heb ik lopen lobbyen om meer toffe content te maken voor de frontpage in samenwerking met de users van het forum....door bijvoorbeeld samen met een fabrikant een dag uit te organiseren, waar een workshop gegeven wordt en waar wij de kans krijgen om nieuwe apparatuur te reviewen. Zoals je regelmatig telefoonfabrikanten op de frontpage ziet die 10 telefoons uitlenen/weggeven wilden wij zoiets opzetten voor fotografie. Ik heb zelf contact opgenomen met Canon, maar ook camerawinkels om te vragen of ze zo'n samenwerking zien zitten. Een afgehuurde studio met de nieuwe Nikon Z6/Z7 met Elinchrom flitsers om high speed sync studio werk te doen, een mooie combi voor zowel Nikon als Elinchrom. Ook dat is langs gekomen, maar kregen we niet rond. Het promotiebudget van Nikon was al vergeven en Tweakers stond niet hoog genoeg op de radar voor ze. Na weer meer gepraat hoop ik/wij dat een volgende keer wel aan Tweakers/community wordt gedacht hiervoor.

Het event met DJI dit jaar was heel geslaagd en proberen we komend jaar te herhalen of in een ander jasje nogmaals te proberen. DJI als bedrijf is cool en het leeft ontzettend binnen de community.

Daarnaast zijn wij bezig geweest om te kijken of we (kleine) prijsjes kunnen regelen voor de mooiste Hotshots per jaar (working on it still, komen we dus op terug!) en zo zijn er nog enkele projecten die van onze kant lopen.

Onze grootste wens is om meer content/activiteit te realiseren voor Tweakers vanuit de community. Dus meetings organiseren op plekken waar je normaal niet mag/kan komen, samen met fabrikanten die ons enthousiasme herkennen en apparatuur/ruimtes beschikbaar willen stellen.

En bovenstaande is lastig, want hier is weinig ervaring mee vanuit de fabrikanten waar wij mee te maken hebben, voor hun is een reclamespotje/radio/posters/demomateriaal in winkels allemaal makkelijker en bekender.

Resumerend, het feit dat jullie vooral onze moderaties zien, betekent niet dat wij niets anders aan het doen zijn en niet het beste met jullie voor hebben.
Hopelijk geeft bovenstaande wat inzicht vanaf onze kant.
En het word ook zeker wel gewaardeerd hoor wat jullie doen, vergeet dat bovenal niet!

Wel gaaf dat jullie/je daar mee bezig bent en wat frustrerend om te lezen waar je tegen aan loopt :(

Als het goed is een andere post wat je zei over meer bekend maken. Snap waar je bang voor bent maar kan wel tot leuke dingen komen. Weet niet of iemand de Den Haag meet kan herinneren, lang geleden toen ik net FF schoot (ja ik hang dat soort herinneringen aan gebruikte gear in m'n hoofd.... :/ ).
Toen heeft een user (Jules) geregeld dat we s'avonds op het dak van zijn toenmalige werk de skyline van Den Haag mochten vastleggen. Iemand anders dacht ik had geregeld dat we bovenin het Strijkijzer naast Holland Spoor foto's mochten maken en één iemand zelfs buiten pano's mocht schieten.

De Rotterdam meet waarbij Menno een hele route met gave nachtfotografie locaties had uitgezocht.

En ook andere meets waarbij users samen kwamen om één specifiek ding te gaan doen zoals vliegtuigspotten. Voor mij als non-spotter erg leuk om met wat Gotters die daar heel bekend mee zijn (qua plekken, parkeren, hoe en wat) eens mee te doen en eens een 500mm te proberen :)

Nogmaals ik wil hier niemand mee voor zijn schenen schoppen of afvallen want modden is zeker nodig en ik blij blij dat jullie je er voor opofferen :Y)

Ik zie het adres waar ik een kaasje, borrelworst en een flesje wijn naar toe mag sturen voor de mod-meeting graag per DM tegemoet :+ :7

Gabriël Ryzen

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:15
Superdaantje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:10:
Wij kunnen niet 24/7 hier op forum rond zwerver en alle post lezen. Jullie "Topic Reports" helpen ons enorm. Wij waarderen het dan ook dat jullie deze gebruiken en bijvoorbeeld zelf niet gaan corrigeren.
Hier wil ik graag even op inhaken, Wanneer ik iets zie waarvan ik denk 'Als ik moderator was dan grijp ik hier in/verplaats het/ect.' Dan maak ik vrijwel altijd een topic report aan.

En vervolgens gebeurd er dan eigenlijk niets meer, Ja soms zie je nog wel dat er is ingegrepen of iets verplaatst is. Maar vooral als iets verplaatst is verlies ik het vaak uit het oog, Terwijl ik de vraagsteller wel een antwoord had willen geven. (Maar niet op de verkeerde plek.)

Een korte PM met iets als: Er is ingegrepen, Het is verplaatst naar hier -link-, Bedankt voor de tip of Wij zien hier geen probleem, Ect.
Zou ik persoonlijk eigenlijk wel op prijs stellen.
Een kleine moeie voor de moderator die het opgepakt heeft, Een stukje community binding en je kunt als reporter vervolgens weer verder met de discussie/vraag.
Ik besef mij heel goed dat dit meer werk betekent voor het moderatie team, Maar het werkt wel motiverend om de volgende keer dat je iets ziet wat niet klopt weer een topic report te sturen. Immers als je het gevoel hebt dat er weinig mee gedaan wordt, Waarom zou je ze dan nog insturen?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[Rewind],[RePlay],[StartNew] :Y

@Nomad , @PowerUp , @Woutoud, @Superdaantje
Om terug te komen op het verhaal dat er achter de schermen energie gestoken wordt in mogelijke activiteiten, acties, speciale vormen van meetings, sponsoring, e.d, de volgende toevoeging:

Het is idd nauwelijks zichtbaar c.q. merkbaar dat dit plaatsvindt. Geef er gewoon wat meer ruchtbaarheid aan! Laat anderen meedenken, suggesties aandragen, etc. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. ;)

Zo kan ik me herinneren dat er af en toe pogingen gedaan werden om b.v. meetings te organiseren (al dan niet geslaagd). Of dat iemand fotowedstrijden onder de aandacht bracht. Of dat er locaties/evenementen genoemd werden die fotowaardig zijn, etc.
Misschien proberen daar op in te haken? Zaken te combineren?

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zou ik best leuk vinden inderdaad en het hoeft niet ook niet zo zwaar dat het extra werk oplevert. Af en toe een tipje van de sluier in het community topic zou al prima werken. :)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Karel V Grappig dat je dat opmerkt; over het resizen van afbeelding c.q. dat tweakers' opslagcapaciteit omhoog zou moeten.
Da's nou juist één v.d. weinige zaken die ik niet belangrijk vindt.
Hooguit dat men eens zou moeten afstappen/omdenken wat betreft het maximale afmeting formaat.

Ieder nieuwsbericht over wat voor een beeld-vastleggend device dan ook, roemt over de hoge resolutie. (wat ik zelf al jaren doe door panorama's samen te stellen).
We geilen op nog steeds meer MP's, nog betere DR, we slepen het meest kostbare glaswerk dat we kunnen vinden voor onze high-res sensors om maar ieder microscopisch stofdeeltje te kunnen vastleggen. :Y

Maar als we het gaan bekijken en/of tonen in een medium zoals dit forum, dan moeten ons beperken tot postzegelformaat c.q. bijna 'antieke' VGA resolutie.
DAT is toch niet meer van deze tijd?! :?

Daarom vind ik nog steeds een platform als flickr (ja, die ;) ) ideaal. Ik zet m'n images daar neer in hoge(re) resolutie en gebruik gewoon een toepasselijke url link voor de gewenste resolutie alhier. No problemo wat dat betreft.

ehtweak wijzigde deze reactie 12-01-2019 22:32 (10%)

Mooie Plaatjes   

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik denk idd dat het eerder gelinkte topic beter is voor deze discussie:
Request: fotoopslag beter beheerbaar maken (via o.a. mobiel)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
We zijn achter de schermen nog steeds actief voor jullie bezig. De Hotshots 2018 was de aftrap voor ons, met wat leuke kleine prijsjes. Dat vonden wij leuk om te doen en we kregen leuke reacties, dus dat gaan we voor 2019 ook zeker weer doen (medio jan 2020). Tegen die tijd met iets meer aankondiging/ruchtbaarheid eraan, zodat er nog weer wat meer participatie is.

We hebben in april straks de eerste voorjaarsmeet vlakbij Lelystad, waar ik hoop op een mooie opkomst en echt even de tijd om lekker bij te kletsen met iedereen.

We zijn nog steeds bezig met een grote meeting te organiseren op het hoofdkantoor. Dat blijkt geheel niet makkelijk, maar hier stoppen we dagelijks tijd en energie in om te realiseren. Als het lukt zoals ik hoop, dan wordt het echt gaaf en de grootste meet die we vanuit F&V ooit gedaan hebben.

In april ben ik weer op HQ voor een forumbreed-overleg en is mijn grootste agendapunt bovenstaand punt.

------------

Dan een vraag van mijn kant. Ik heb zelf in mijn netwerk recentelijk een toffe fotoshoot gerealiseerd met een 12 man team (fotografen, MUA, haarstylist, kledingstylist, toffe locatie etc). Het was echt lang geleden dat ik vrij werk geschoten heb en dat bevalt uitstekend.
Als we ergens centraal een ruimte kunnen realiseren die groot genoeg is voor 2 of 3 studio's dan hebben we gezamenlijk ongetwijfeld genoeg gear/troep om enkele studio's te vullen met verlichting/lampen.

En kunnen we samen wat studiowerk doen. Lijkt jullie zo een opzet iets? Dan maken we een topic aan, waarbij iedereen een steentje bijdraagt met ofwel een locatie/hal/ruimte, ofwel een studio setup, ofwel een vrijwillig model mee, ofwel een ........etc etc....een gezamenlijke insteek waarbij iedereen bijdraagt aan een toffe groep om mee te werken.

Leeft zoiets op het forum om te doen, of is dit teveel niche en is dit niet iets voor ons hier?

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Nomad in "F&V community topic"

En nog een nieuwe moderator!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Even schaamteloos crossposten :+

Aangezien het jammer is dat er eigenlijk nooit meer showcases gemaakt worden, gaan we het posten van showcases net iets anders doen. In het kort komt het erop neer dat voortaan je intentie als poster bepaalt of iets een test- of showcase is. Ben je op zoek naar feedback, dan post je een testcase. Wil je vooral iets laten zien, dan kun je een showcase openen. We gaan dus niet meer beslissen of iets 'showcasewaardig' is, dat mag je fijn zelf doen :)

Een wat uitgebreider verhaal hierzo :)

Wormaap wijzigde deze reactie 24-03-2019 18:04 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

LA-384 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:20:
Aangezien veruit de meeste foto's in de verzameltopics gepost worden, wil ik toch graag weten of deze van origine uit nou onder testcase of showcase vallen.

Daarbij vind ik persoonlijk ook dat het solo-testcase topic dan beter veranderd kan worden naar een gewoon verzamel testcase topic, waar het dus geoorloofd is meerdere foto's te plaatsen. Ik vond (en vind nog steeds) de stap om een eigen topic te openen voor enkel je eigen foto's best groot. Soms wil je gewoon wat feedback hebben, terwijl de betreffende foto's niet in een van de verzameltopics passen.
Dat topic is specifiek solo om te zorgen dat er gericht commentaar op een foto opgehaald wordt, en om te zorgen dat iedereen een kans krijgt om commentaar te geven en te krijgen.
Als iedereen meerdere foto's gaat plaatsen is het binnen de kortste keren een gewoon algemeen verzameltopic. Daarmee gaat het hele doel van het topic verloren.

Woutoud.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Bij een testcase hoort een leerdoel. Je hebt foto's geschoten met een bepaald idee, en vraagt je af of dat een beetje gelukt is.
Bij een showcase hoort een resultaat. Je hebt foto's geschoten met een bepaald idee, en wilt laten zien dat dit gelukt is.

Woutoud.com

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
En we hebben weer iets nieuws :) Om iets meer overzicht te krijgen, heeft aankoopadvies vanaf nu zijn eigen subforum :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:08
Ik zit net even naar de foto's te kijken. Met name voor een (deel) forum dat helemaal op foto's gericht is zou ik de Exif data heel graag in een tooltip zien.
Bijvoorbeeld de site Dpreview heeft dat, en het werkt heel prettig.
Dus als er nog wat ontwikkeltijd over is...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True