Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

FV feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:40

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
mux schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:23:
Haha, dit is echt een grappige discussie. In de normale wereld vliegen mensen elkaar naar de keel om fundamentele meningsverschillen, en hier stel ik het me echt voor als de Four Yorkshiremen. UC, PU, Moby, mig en Martijn in rokpak, statige pijp in hun mond, whiskey op tafel. Aan de andere kant GH, lateef, angel etc. in even statig maar bijzonder subtiel andersgekleurde kleding.
Hey, er is niets mis met mijn subtiele en andergekleurde kleding!

Een plaatje in dit gezellige topic mag ook wel een keer
quote:
GH: "*aardappel-in-keel-stem* Uw kleding is toch echt bijzonder onaantrekkelijk."
Moby: "Dat is jammer. Dan zijn we het oneens. Hoe kunnen wij dit ooit verhelpen?"
GH: "Laten we er meer over discussieren. Dat lijkt me de beste oplossing"
Moby: "Zeer zeker. Laten wij dat doen."
Ik ben al klaar met discussiëren hoor :) Soort van....
quote:
Ik kan me echt helemaal niet vinden in de ondertoon dat de mods in dit deel van GoT de machtige opperbevelhebbers zijn die hun users in het donker laten en achter de schermen dingen doen die eveneens het daglicht niet kunnen verdragen, of welk idee hier ook wordt uitgedragen. Of dat mods hier bijzonder defensief zijn. Mods zijn hier welbespraakt en kunnen hun mening of opdracht goed articuleren. Er zijn delen van GoT waar zowel regulars als mods een stuk bralleriger en minder intelligent overkomen.
Meningsverschil.... Beetje Nikon vs Canon discussie.
quote:
Universal Creations schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:06:
Even wat context voor de rest die de weggehaalde posts niet gezien heeft: 4 berichten op een rij met louter flauwe onderbroeken lol over de pompzoom van de 100-400L. Een geintje is leuk, maar 4 op een rij, met grote kans op meer van dit soort reacties waar anderen zich aan storen (iets wat sommige van jullie misschien vergeten), dan gaat de rem erop. Gezelligheid kan ook zonder puberaal gedrag.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar waarom niet iets langer de vrije loop laten gaan. Je zegt wel dat anderen zich eraan storen, maar Marten (en anderen) kan zich aan het "strenge" beleid storen; het mes snijdt aan twee kanten. Een community wordt goed door een grote sociale, communicatieve en leergierige groep personen. Waarom niet iets langer afwachten totdat "de groep" zelf aangeeft van "Hey, we gaan offtopic...." of wat je vaker ziet: iemand gaat gewoon ontopic (met zijn/haar eigen vragen en problemen) en de discussie gaat daar weer over verder.

Je wilt toch geen klaslokaal-gevoel? "Hey mig29! Let je een beetje op! Niet zoveel roddelen met Femme, anders ga je maar in een hoekje staan" :/

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18:43

PowerUp

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Er is een FAQ met veel informatie, sinds Tweakers 7 staan die niet meer in de topiclijst maar erboven:

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is zo langzamerhand de limiet van 2MB voor een foto in het Tweakers fotoalbum niet een beetje 'niet meer van deze tijd'?

Meestal zijn de plaatjes die ik daar neerzet veel kleiner en als het niet om foto's gaat die je kwalitatief zo goed mogelijk wilt weergeven dan comprimeer ik ze juist ook vaak even 'voor het web' zodat ze klein zijn en snel laden.

Maar onlangs had ik naar aanleiding van een FP artikel over de 'replica' van de Babbage Difference Engine 2 even een paar aardig grote plaatjes gestitcht van de tegeltjes die je gewoon van de site daar kon grabben met een batch-downloader. Ik had een 22,3 megapixel en een 88,8 megapixel versie gemaakt van respectievelijk 5632x3968 en 11194x7936. Gewoon omdat het wel leuke plaatjes zijn en fraaie voorbeelden van wat je tegenwoordig met digitale fotografie kunt bereiken. Ik heb daar toen even een linkje naar de kleinste van de twee geplaatst maar die moest ik wel wat forsere jpg-compressie geven (30) om hem hier binnen die 2MB te houden. De normale (90) is nl. 3,5MB. De grote kon ik al helemaal niet plaatsen omdat die 13MB is. De PNG's zijn 19,7 resp. 76,4MB

Hier die 22,3 megapixel versie op Q30:

En hier een 2MB lossless crop van de 88,8 megapixel versie op Q90.

Ik kan ze ook wel op een externe filehosting site zetten maar het fotoalbum hier zou met wat meer mogelijkheden toch wat handiger zijn.

Nog een andere suggestie. Ik zou een web-panoramaviewer wel een aardige toevoeging vinden zodat je in een topic een panorama zou kunnen bekijken. Nog een reden om de maximale fotogrootte te verruimen omdat panorama's uit de aard der zaak nu eenmaal ook wat groter zijn dan een enkele foto.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even proberen met een vrij random foto van ruim 5 jaar geleden.

Het zou errug handig zijn als er van grotere foto's ook meteen een 'thumbnail' gemaakt zou worden op die grootte van 800 pixels breed.

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nomad schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:39:
Belangrijkste is dan denk ik om een centrale locatie te regelen. Alles met een dak erover, en een toilet in het gebouw is al snel voldoende vermoed ik...als we dat getackled hebben, dan moet de rest goed te doen zijn.

Gear ben ik niet bang voor dat we daar tekort in hebben :+.....en vrijwillige modellen op zich ook niet,..sure dat zijn geen prof modellen, maar dat hoeft ook niet hiervoor.

Hoofdkantoor is een optie die ik liever niet probeer. Dit soort projecten zijn waarschijnlijk op een zaterdag en dan moet er specifiek personeel aanwezig zijn om het pand open te hebben/houden die dag...dat kost een hoop geld en we hebben 99% van de ruimte niet nodig.
Heb eventueel nog wel schuur waar ruimte is om met een groep aan de slag te gaan. Is bezem schoon en er is stroom. Met mooi weer zijn er buiten nog leuke settings te maken. Is wel geen echte studio, maar wellicht ook leuk.

Woon op boerderijtje in klein grensdorpje in de buurt van Gennep (NL) en Kleve (DE). Niet super centraal voor iedereen en de mensen die met openbaar vervoer komen ;-)

Binnen ruimte

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True