The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
AZ had ik ook in mijn hoofd inderdaad.Orion84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:04:
Ik geloof dat daar in het verleden (ook binnen de GC crew toen dat topic nog in AZ stond) wel over is nagedacht, maar blijkbaar is daar nooit echt wat van de grond gekomen.
Edit:
Hij stond wel gewoon in FVH.
Dronewetgeving voor particulieren
[Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 07-12-2020 13:16]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu met de beperkingen is het juist goed om er op uit te gaan om te bewegen en dan mag de gear ook mee natuurlijk.
Nu was ik al niet van de party-fotografie maar ik ben op zoek naar inspiratie. Die IJsvogel in mijn tuin en de putter verderop de dijk moet ik echt nog vastleggen maar in het kader van "de paden op, de lanen in" maar toch mensen massa's ontwijkend - is er ruimte voor een corona proof vraag&schiet topic of iets dergelijks?
Ik vind het moeilijk om inspiratie te vinden, is dat een topic waard of is die er al?
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ons hoekje is volgens mij voorlopig nog niet vol, dus daar is zeker ruimte voorfranssie schreef op maandag 4 januari 2021 @ 02:52:
Vroeger (jaja) waren er wel eens topics met een soort van foto opdracht/uitdaging.
Nu met de beperkingen is het juist goed om er op uit te gaan om te bewegen en dan mag de gear ook mee natuurlijk.
Nu was ik al niet van de party-fotografie maar ik ben op zoek naar inspiratie. Die IJsvogel in mijn tuin en de putter verderop de dijk moet ik echt nog vastleggen maar in het kader van "de paden op, de lanen in" maar toch mensen massa's ontwijkend - is er ruimte voor een corona proof vraag&schiet topic of iets dergelijks?
Ik vind het moeilijk om inspiratie te vinden, is dat een topic waard of is die er al?

Ticking away, the moments that make up a dull day
Maar nu maak je het wel bont door te stellen dat ik 1) opschep, en 2) illegale praktijken zou uitvoeren.
Ik wordt nu publiek aan een schandpaal genageld, terwijl ik mij niet kan verweren. Dus zou graag die blauwe tekst wat genuaneerder zien.
[Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 24-02-2021 09:27]
Je reageert op een post die zegt 'Vroeger mocht je in Frankrijk tot 300 meter' met een 'Ik ging naar 500 en dat ging niet zo goedCheesy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:27:
@Wormaap als jij vindt dat mijn post in het Mavi Mini topic ongewenst is, dan is dat jouw goed recht.
Maar nu maak je het wel bont door te stellen dat ik 1) opschep, en 2) illegale praktijken zou uitvoeren.
Ik wordt nu publiek aan een schandpaal genageld, terwijl ik mij niet kan verweren. Dus zou graag die blauwe tekst wat genuaneerder zien.

Maar ik zal je post verwijderen, ik heb er toch al een losse modbreak onder gezet

Kan ik me voorstellen. Het was echter niet in Frankrijk, en het was onder oude regelgeving.Wormaap schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:32:
[...]
Je reageert op een post die zegt 'Vroeger mocht je in Frankrijk tot 300 meter' met een 'Ik ging naar 500 en dat ging niet zo goed'. Vergeef me dat ik dat interpreteer als opscheppen met zaken die niet mogen.
[Afbeelding]
Maar ik zal je post verwijderen, ik heb er toch al een losse modbreak onder gezet
Bedankt in deze!
En intussen even nadenken over de criteria waaraan een uitdaging moet voldoen. Hij moet algemeen zijn, aspecifiek, niet te concreet? Anders zijn we na vijf uitdagingen uitgeput, en dat zou jammer zijn van een leuk initiatief.
Misschien een optie om deelnemers bij hun inzending ook een voorstel te laten bijvoegen voor een volgend thema? Ongeveer zoiets:
Lijnen, VII.
Sony A6500, 18-135mm OSS @31mm
ISO 100, f/10, 1/200s
Voorgesteld vervolgthema: Contrast
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
En vaak zet een foto die je maakt je op het spoor van een ander thema: "Hè, dat zou ook wel eens een leuk uiutgangspunt kunnen zijn".
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Combineren van thema's is een goed idee en zal ook zeker gebeuren. We wilden wat toegankelijk starten maar zullen proberen te variëren in stijl en moeilijkheidsgraad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een RAW en of jpg wordt gedeeld en iedereen kan er z'n eigen draai aan geven. Ik zou dan wel voorstander zijn om er langer dan 1 week aan te wijden.
Maar minder interessant weer aankomt?
Er komt juist, qua lichtcondities, veel meer interessanter weer aan!

De herfst en de winter (en lente) vind ik qua (fotografisch) licht veel meer in petto hebben, dan keiharde zonnige dagen...

Ik zeg ook niet dat we er meteen mee door moeten gaan, maar het lijkt mij een leuk iets. Mogelijk ook leerzaam qua technieken, maar qua smaak/inzichten. Een goede crop kan een foto bijvoorbeeld al compleet veranderen.
Een bewerk-topic specifiek over één onderwerp?
bijvoorbeeld:
- wat is de beste crop en hoe en waarom?
- (on)gewenste objecten al dan niet wegpoetsen of toevoegen?
- wel of niet omzetten naar zwart/wit?
- flinke aandikken qua kleuren of juist niet?
- enzovoorts.
Dat lijkt me nou juist een perfect onderwerp voor een foto-uitdaging!LA-384 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:43:
@ehtweak De vroege herfst heeft nog wel potentie, maar op een gegeven moment is het toch vooral bewolkt, koud, nat en guur.

Alstublieft; koud en guur, -25 graden!

ColdRoad1 by Erik Haak, on Flickr
[Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2021 12:58]
Begrijp me niet verkeerd maar dit zijn allemaal dingen die uit komen op smaak en hier in het verleden al heel wat zinloze discussies hebben veroorzaakt.ehtweak schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:47:
Idee:
Een bewerk-topic specifiek over één onderwerp?
bijvoorbeeld:
- wat is de beste crop en hoe en waarom?
- (on)gewenste objecten al dan niet wegpoetsen of toevoegen?
- wel of niet omzetten naar zwart/wit?
- flinke aandikken qua kleuren of juist niet?
- enzovoorts.
[...]
Dat lijkt me nou juist een perfect onderwerp voor een foto-uitdaging!
Alstublieft; koud en guur, -25 graden!![]()
[Afbeelding]
ColdRoad1 by Erik Haak, on Flickr
Het is leuk om met z'n alleen bijvoorbeeld één foto te bewerken zolang we maar niet dat soort discussies krijgen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Het idee was dat er de komende juist meer interessants te schieten is dan afgelopen weken/maanden, maar dat is natuurlijk persoonlijk.LA-384 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:28:
Nu de fotouitdagingen gestopt zijn en er ook weer minder interessant weer aankomt, is het misschien leuk om ook eens een bewerkingsuitdaging in het leven te roepen.
Een RAW en of jpg wordt gedeeld en iedereen kan er z'n eigen draai aan geven. Ik zou dan wel voorstander zijn om er langer dan 1 week aan te wijden.
Een nieuw soort uitdaging is uiteraard niets mis mee, mits daar genoeg animo voor is. Vanuit de crew doen we het in ieder geval nu even niet, maar als je zelf een leuk idee hebt en dat wil organiseren dan is dat helemaal prima natuurlijk.
Een foto met z'n allen bewerken en dan discussiëren over de resultaten en leren van elkaars keuzes kan best interessant zijn inderdaad. Mogelijk wel arbeidsintensief dus moet je wel echt even de tijd voor (kunnen) maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aan de ene kant moeten/mogen/willen we niet discussiëren over hoe en wat we een foto bewerken.
Want dat is 'persoonlijke smaak' en dat schijnt taboe te zijn.
Maar aan de andere kant willen we een foto met z'n allen gaan bewerken...(?) da's toch ook puur smaak/persoonlijk?

Alle bewerkingen zijn toch smaak(gevoelig) en naar aanleiding van iemands persoonlijke kijk op het geheel?
[Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2021 15:29]
Oh please, doe kalm en lees eens goed. Je doet nu al voor de zoveelste keer aannames die gewoon niet waar zijn en ik leg duidelijk uit waarom. Blijkbaar vat jij dit alsnog op als "taboe"ehtweak schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:43:
Nu snap ik het ff niet meer.
Aan de ene kant moeten/mogen/willen we niet discussiëren over hoe en wat we een foto bewerken.
Want dat is 'persoonlijke smaak' en dat schijnt taboe te zijn.
Maar aan de andere kant willen we een foto met z'n allen gaan bewerken...(?) da's toch ook puur smaak/persoonlijk?![]()
Alle bewerkingen zijn toch smaak(gevoelig) en naar aanleiding van iemands persoonlijke kijk op het geheel?

Hoe dan ook, het is dus prima om dit te doen mits de discussie beschaafd blijft. Je hebt te maken met persoonlijke smaken en voorkeuren met daarbij ook conventionele gebruiken en ook minder conventionele. Niks is dus goed of fout maar simpelweg "anders".
Vaak gaat het op die discussie dus mis of gaat het veel te lang op door dat iets "beter" is als je het zus en zo doet. Iets wat dus totaal subjectief is.
Zolang die discussies binnen de perken blijven lijkt het mij geen enkel probleem.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dat er behoefte onder de forumleden bestaat aan impulsen om met de fotografie aan de slag te gaan c.q. blijven laat de discussie hierboven zien. Maar mods zijn geen kleuterleidsters: op een gegeven moment moet het klasje zich zelf bezig gaan houden, of gaan spijbelen.
Het is even ongemakkelijk, maar er is feitelijk niets dat me in de weg staat om mijn eigen uitdaging te bedenken, die te posten, en te kijken wat anderen er van vinden of maken. Hooguit mijn eigen geestelijke luiheid: zelf een uitdaging bedenken, in een foto omzetten en posten lijkt veel meer op werken dan gewoon een foto posten naar aanleiding van een door drie mods bedachte uitdaging. Maar ik sluit niet uit dat ik op een gegeven moment mezelf de noodzakelijk schop onder de kont geef en wat foto's naar aanleiding van een zelfbedachte uitdaging post. Is niet verboden, toch?
Dat uitgangspunt kan in feite gelden voor meer foto-gerelateerde activiteiten. Wil je een knuppel in het nabewerkingshoenderhok gooien? Post je origineel en je edit met (bijvoorbeeld) de titel UITDAGING: jaren zestig kleurtjes en zie wat er gebeurt.
Is er dan een verschil met gewoon posten als test- of showcase? Misschien. Test- en showcases blijven meestal hangen op "Kijk eens, heb ik gemaakt. Wat vinden jullie ervan'". Een uitdaging doet meer. Je zegt ermee wat je wilt bereiken en laat het resultaat zien - en je daagt je medeforumisten uit het anders of beter te doen. Zelf doen en laten zien is toch iets anders dan zeggen hoe het moet of had gemoeten.
Als iedereen die behoefte heeft aan een creatieve uitdaging datzelfde doet hebben we straks niet één uitdaging per week maar misschien wel meer. Want niets let anderen om op elkaars uitdaging in te gaan, of hun eigen uitdaging te maken. En dat alles zonder dat mods daarvoor telkens weer een ideetje uit de hoge hoed moeten toveren.
Wat zal ik eens gaan verzinnen om te schieten, bewerken of te posten? Nou ja, morgen misschien. Er staat nog geen uitdaging online. Of toch nu doen?
[Voor 3% gewijzigd door bobcom op 22-09-2021 17:54]
Een FAQ met veel nuttige, maar tegelijkertijd ook her en der verouderde informatie. Wellicht is het goed om eens met de bezem door de tekst te gaan en te kijken of de informatie nog correct en actueel is. Het zou mijns inziens jammer zijn als mensen de gehele FAQ niet meer lezen omdat slechts een gedeelte niet meer actueel is.

Enkele voorbeelden:
Canon heeft al een tijdje RF-lenzen in het assortiment. EF-S is inmiddels niet zo nieuw meer.EF: Staat simpelweg voor Electronic Focus, oftewel: bedoeld voor het EOS systeem dat Canon al jaren gebruikt. EF-S: EF-S is de nieuwe, speciaal voor digitale SLR's bedoelde aansluiting.
Al een poosje zit bij Canon beeldstabilisatie ook in de body. Denk bijvoorbeeld aan de systeemcamera's die de laatste jaren op de markt zijn gekomen.IS: De naam die Canon geeft aan beeldstabilisatie (Image Stabilisation), de stabilisatie zit bij Canon in de lens.
UHS-II is al even beschikbaar voor de consument, evenals CFexpress die ook nog niet wordt genoemd.UHS Speed Class rating, in gebruik bij SDHC en SDXC kaarten. Dit is een nieuwe aanduiding, die de maximale doorvoersnelheid weergeeft. Momenteel is de enige Class UHS-I, wat staat voor een maximale doorvoersnelheid van 104 MB/s.
Volgens mij klopt deze alinea niet. Het aantal megapixels zegt niets over het bestandsformaat of de bestandsindeling. Dat de bestandsgrootte van camera's met 24 megapixels niet leuk meer is, is bovendien erg subjectief. Er zijn inmiddels diverse camera's op de markt met het dubbele aantal megapixels. Hoewel de bestandsgrootte toeneemt, nemen ook de rekenkracht en opslagcapaciteit toe.Een ander nadeel aan al die megapixels is het formaat van je foto's. De bestandsformaten van 24MP foto's zijn niet leuk meer. Enkele megabytes voor 1 foto in JPEG en in de tientallen voor RAW zorgen dat programma's voor fotobewerking een behoorlijke rekenkracht nodig hebben. Behalve eisen aan je computerconfiguratie, stelt dit ook eisen aan je opslagmedium. De opslagcapaciteit van geheugenkaartjes en harde schijven blijft stijgen.
Tot slot werken enkele afbeeldingen niet, waaronder bij de onderwerpen 'Macro' en 'Spiegelreflex'.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naar mijn idee gaat dit subforum toch wel over foto en video als activiteit en zouden beveiligingscamera's beter bij domotica passen.
De reden dat het me stoort ligt overigens bij mij aangezien ik vaak uit interesse even kijk of er iets nieuws is gepost en de topics mbt beveiligingscamera's vrij populair zijn en ik daardoor vaak teleurgesteld ben

Ik snap het dan ook goed als hier niets mee wordt gedaan, maar ik dacht toch even laten weten. Misschien vind ik wel een hoop medestanders

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellicht nuttig om deze traditie dan wel verwachtingen even in de huisregels onderaan de pagina op te nemen? Voor mensen die nieuw in het topic zijn is de traditie niet bekend of direct zichtbaar.Wormaap schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:37:
We hebben hier in FV op Tweakers een lange traditie van feedback geven op elkaars werk. De perfecte foto bestaat niet, er kan altijd wel íets beter. Of misschien heeft iemand wel een idee dat niet per se beter is, maar wel tot nieuwe inzichten leidt. Juist door van iedereen te verwachten dat er feedback gegeven wordt blijft het hier waardevol. Als beginner leer je goed kijken wat werk van meer ervaren fotografen van dat van jou onderscheidt, en als gevorderde fotograaf geef je op die manier terug aan de community, en ontdek je misschien nog wel eens dat je zelf blinde vlekken hebt ontwikkeld.
Er zijn 1001 andere sites waar je kan showen en bekijken zonder ooit meer interactie te krijgen dan een duimpje of een hartje, Tweakers is daar niet één van.
Als mensen hier verder over willen discussiëren, is dat van harte welkom in F&V feedbacktopic
Dan kan hiet hier weer gewoon over de foto's gaan
Of, het doel en beleid van [Verzamel] topics hier in mee te nemen: Beleid rondom test- en showcases?
[Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 13-06-2022 09:54]
Da's zeker een goed punt. In een aantal topics staat het er wel bij, maar op veel plekken ook niet. Ik zal het even toevoegen waar ik zo snel kan vinden dat het mistrenegrunn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Wellicht nuttig om deze traditie dan wel verwachtingen even in de huisregels onderaan de pagina op te nemen? Voor mensen die nieuw in het topic zijn is de traditie niet bekend of direct zichtbaar.
Of, het doel en beleid van [Verzamel] topics hier in mee te nemen: Beleid rondom test- en showcases?

@Wormaap Aan de andere kant zijn er al zoveel regels etc. Het is ook een beetje een kwestie van aanvoelen. Als je een stukje inleest in een topic waar je gaat posten, zie je toch vrij snel hoe de mores zijn en anders wordt je er wel vriendelijk op gewezen door medetweakers.renegrunn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:43:
[...]
Wellicht nuttig om deze traditie dan wel verwachtingen even in de huisregels onderaan de pagina op te nemen? Voor mensen die nieuw in het topic zijn is de traditie niet bekend of direct zichtbaar.

Op zich mee eens, en dat is natuurlijk ook altijd gewoon goed gegaan. Maar we hebben in de meeste verzameltopics al sinds jaar en dag een reminder staan over feedback. Ik denk niet dat de topic warning veel mensen nou echt in de weg zit, en het laat in ieder geval zien wat we als crew en community beogen in ons hoekjeToff schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:24:
[...]
@Wormaap Aan de andere kant zijn er al zoveel regels etc. Het is ook een beetje een kwestie van aanvoelen. Als je een stukje inleest in een topic waar je gaat posten, zie je toch vrij snel hoe de mores zijn en anders wordt je er wel vriendelijk op gewezen door medetweakkers.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan er iets anders worden verzonnen voor de indicaties dan? Ik klik niet graag op 4 "lege" subforums achter elkaar, wat soms gebeurt.Gonadan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:57:
@Sméagol de meetings worden nog wel eens gemist door leden omdat ze het topic gemist hebben en balen daar dan achteraf van. Wij doen dit dus bewust om de kans dat je hem over het hoofd ziet te minimaliseren.
Je kan bv een algemeen meet topic maken, voor alle discussies en afspraken voor elke meeting, niet elke meeting apart. Dan kan je gewoon het topic volgen en krijg je automatisch een melding wanneer het tijd is voor een nieuwe meeting. En dan kan je gewoon een aparte topic maken voor de verslagen en foto's. De OP gewoon goed blijven updaten.. moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn?
We zijn hier tweakers, een "topic gemist hebben" vind ik echt een heel slecht argument om 'm dan maar in 4 subforums te zetten. Ik hou 't topic niet in de gaten en ik ben uitgebreid op de hoogte.

Een algemeen topic is er wel, maar nog niet heel lang. Misschien dat op termijn de aliassen overbodig worden, maar voor nu blijven we ze gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weer wat geleerd, maar helaas voor jou is dat tegelijkertijd een mooi extra argument om dan maar dat meet topic te beperken tot één subforum.Gonadan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:46:
Vier keer moeten klikken vind ik ook een bijzonder slecht argument aangezien je gewoon ook dit overzicht hebt: https://gathering.tweaker...list_category_topics/10/1
Edit: Overigens geldt hetzelfde voor het feedback topic zelf zie ik nou.
[Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 09-09-2022 18:55]
Ik was al benieuwd wanneer het je op zou vallen.Sméagol schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:56:
Edit: Overigens gelft hetzelfde voor het feedback topic zelf zie ik nou.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
En het is net zo irritant!Gonadan schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:14:
[...]
Ik was al benieuwd wanneer het je op zou vallen.
En ik stop al met posten.
Heb ik een aankondiging gemist?
Achter de schermen loopt de discussie over de indeling van diverse forum-onderdelen al een tijdje en we waren tot het besluit gekomen dat F&V Hardware en F&V Koopadvies voldoende overlap hebben om samengevoegd te worden.
Er zijn bij het samenvoegen inderdaad wat schoonheidsfoutjes ingeslopen, zoals dubbele aliases. We zijn bezig dit op te lossen.
@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Ik ben bezig met een post met meer toelichting en we gaan ook nog wat FAQ's en stickies herschrijven want die zijn nu ook niet allemaal meer even correct.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook de term "media" vind ik nogal verwarrend. Gaan geheugen en filmpjes daar nou heen, of alleen wat er op die media staat? McLuhan ("the medium is the message") lijkt me inmiddels wel achterhaald, maar misschien vergis ik me en is niet content maar carrier king. De indeling in technieken en onderwerpen voldeed mij altijd prima, al miste ik af en toe wel interactieve topics. Maar goed, ik ben maar een fractie, en waarschijnlijk de minst representatieve, van de target audience.
Al met al lijkt het een beetje de kant van alle overheidsingrijpen op te gaan. Eerst vereenvoudigen we het stelsel, daarna tuigen we een hele resem van toeslagen en subsidies op waardoor niemand er meer wijs uit wordt. Ik hoop van harte dat het daar niet op uitloopt, wens jullie intussen veel wijsheid toe.
[Voor 10% gewijzigd door bobcom op 26-10-2022 10:05]
Maar ik mis nog een beetje de redenering waarom precies. Prima als een forum onderdeel (F&V) 15+ subfora heeft en onoverzichtelijk wordt maar dat was niet het geval.sys64738 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:18:
Er zijn inderdaad wat wijzigingen doorgevoerd en de communicatie hierover had beter gekund. Maar F&V Hardware en F&V Koopadvies vallen nu dus onder 1 noemer.
Achter de schermen loopt de discussie over de indeling van diverse forum-onderdelen al een tijdje en we waren tot het besluit gekomen dat F&V Hardware en F&V Koopadvies voldoende overlap hebben om samengevoegd te worden.
Er zijn bij het samenvoegen inderdaad wat schoonheidsfoutjes ingeslopen, zoals dubbele aliases. We zijn bezig dit op te lossen.
Als we deze lijn doorzetten dan kun je FVM en FVW ook wel samenvoegen

Als de redenering puur is dat het meer mod werk is om misplaatste topic naar FVA te verhuizen dan wil ik best mijn mod status weer oppakken om dat te doen.
www.maartendeboer.net
Wat bedoel je precies met toys e.d.?Sméagol schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:09:
Iemand bezwaar als ik later een nieuw verzameltopic over toys (e.d.) begin?

Ik bedoel dit soort dingen:
http://home.kabelfoon.nl/...og003/analoog_003_001.png
Om een eigen voorbeeld te nemen, maar ook dingen die je ziet op b.v. https://myfigurecollection.net/
Foto's van speelgoed, maar geen product shots.
Aaah, op die fiets! Ik dacht aan fotohardware die je als speelgoed zou kunnen zien ofzo. Ik zou zeggen: leef je uit! Ik zie af en toe online best hele gave foto's van figurines e.d. voorbij komen, dus ik ben benieuwd wat de mensen hier ermee kunnenSméagol schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:35:
[...]
Ik bedoel dit soort dingen:
http://home.kabelfoon.nl/...og003/analoog_003_001.png
Om een eigen voorbeeld te nemen, maar ook dingen die je ziet op b.v. https://myfigurecollection.net/
Foto's van speelgoed, maar geen product shots.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.