Nomad schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:41:
Deze is makkelijk te beantwoorden. Ik ben degene geweest die de aanpassing heeft gedaan en wmb terecht.
Het volgende is weg gehaald:
"Maargoed was ook wel weer dom om iets negatiefs over Canon te zeggen in een Canon topic :')" Juist vanwege de huilsmiley is dit gewoon trollen en wachten op reactie....en die reactie is dan net zo offtopic als deze regel hierboven. Het is gewoon stoken om hiermee te eindigen.
En dat het er 2 dagen gestaan heeft komt omdat we vrijwilligers zijn die hun best doen, maar stiekem geen euro verdienen aan Tweakers en dus ook gewoon een baan hebben

.
Ah dat was het.
Ja niet heel tacvol nee. Niet dat ik het volgende ga zeggen om het goed te praten maar meer wil het toch even kwijt voor de context.
Ik probeer een zwengel te geven aan een discussie over de lijn die Canon inzet qua lenzen. Nou heb ik echt niet direct gelijk maar op wat inhoudelijke reacties van @
Ventieldopje na (waar ik het niet mee eens ben maar dat geeft niet want dat maakt het juist weer leuk dat we allemaal anders zijn) was het alleen maar van "je bent die lens vergeten" waar het hele punt niet over ging. Op mij komt dat enorm over als je lekker in je eigen torentje blijven zitten ipv eens kritisch naar je eigen merk kijken.
Maargoed dat zal wel mijn frustratie zijn....
Dat jullie een baan hebben en niets hier aan verdienen hoef je me niet uit te leggen he, ik weet immers wat voor werk je doet

We hebben het achter de schermen uitgebreid gehad al over hoe we F&V het beste kunnen modereren, en komen deze week zelfs nog fysiek bij elkaar voor een face-to-face overleg.
Dus we doen zeker ons best om ons stukje forum zo mooi mogelijk te houden, dat is inclusief zoveel mogelijk ruimte aan jullie geven, zonder dat het ten koste van anderen gaat.
Ik snap wel dat jullie vooral ons "werk" hier zien als je gemodereerd wordt, veelal een negatieve ingreep en zelden leuk. Dan heb je al snel het gevoel dat wij hier vooral rondlopen om te plagen of om te laten zien hoeveel meer rechten wij hebben dan jullie? (mod misbruik?)....
Gaaf dat jullie dat doen!!
Laat ik voorop stellen dat ik niemand beticht van mod misbruik, we zijn allemaal volwassen mensen en om toch even op de man te spelen jou schat ik hoe ik je ken wel in dat je daar boven staat. Aangezien je admin bent zal je vast een handje gehad hebben in het benoemen van @Superdaantje en @
Grozno dat en wat ik voor online-activiteiten van ze kan vinden schat ik hen ook niet echt in als heren die daar op kicken

.
Dus wat dat betrefd heb ik jullie heren als mens hoog genoeg zitten hoor.
Idem met plagen of laten zien hoeveel rechten jullie hebben.
Van mijn kant is het meer dat ik de lijn af en toe gewoon niet snap (of het er niet mee eens ben).
Voorbeeld;
Word er een zoveelste "ik wil een camera/statief/iets kopen maar vind zoveel dus zeg ff wat ik moet kopen"- topic zonder enige inzet geopend. Reageren gebruikers door te vragen wat die persoon zelf al heeft gevonden, verwijzen naar een desbetreffend topic, ect., krijg je nog een geïrriteerde reactie terug van de TS. Vervolgens zijn de reacties terug iets minder aardig maar mijnziens nog steeds netjes en dan worden wij verzocht ons te gedragen

Huh wait what. Na een paar keer reageer ik dan liever niet dan dat ik de TS probeer te helpen in een vergelijkbaar nieuw topic.
Of wat ik veel tegenkom is als er offtopic maar wel aan het onderwerp gerelateerd word gereageerd dat we verzocht worden in een ander desbetreffend topic verder te gaan.
Voorbeeld:
In het Fuji-X topic (tja daar kom ik geloof ik veel) worden regelmatig vragen gesteld over RAW omdat het bij Fuji best een dingetje is. Word er vrij snel een break geplaatst met een vriendelijk verzoek in het grote alternatieve RAW converter topic verder te gaan.
Idem met cashback vragen (maar dan in het cashback-topic natuurlijk

)
Ik snap waar het vandaan komt, offtopic en het moet ook een beetje ordelijk en vindbaar blijven. Maar vaak stellen mensen de vraag dan niet meer in dat betreffende topic waardoor ze eenderzijde ongeholpen blijven en anderzijds als iemand later dezelfde vraag terug vind heeft die persoon er niks aan. Beide niet fijn voor je community gevoel lijkt mij
Idem met cashbacks, cashback topic is zga. dood en vragen stellen of gewoon even je ei kwijt mag daar niet echt. Soms is het gewoon even fijn om met gelijkgestemde te keuvelen in een topic waar mensen komen die het zelfde hebben. Niet echt overzichtelijk snap ik maar wel goed voor je community/samenhorigheid want persoonlijk vind ik dat een stuk gezelliger.
Klinkt misschien overdrevener dan het is hoor en kan goed komen door de prominentere plek die tweakers/GoT in mijn leven heeft maar soms is het gewoon fijn om met mensen te praten die snappen wat je bedoeld. Dus als je een dag gewerkt hebt, en je cashback is voor de 40e keer om een vage reden afgekeurd dat je gewoon even wilt vertellen in een topic.
Of als je voor €3500 nieuwe gear hebt gekocht na jaren sparen en lezen en eindelijk de overstap hebt gemaakt en je bij je eerste foto's denkt WTF is daar mee aan de hand dat wil je dat gewoon aan gelijkgestemde vragen en niet in een topic waar geen hond kijkt
Om het even op mezelf te betrekken, maar zal vast niet de enige zijn met iets vergelijkbaars

Als ik kijk naar 2018 dan ben ik 2x naar hoofdkantoor geweest om uitgebreid te vergaderen (200km enkele reis) en een dag op te offeren....daarin heb ik lopen lobbyen om meer toffe content te maken voor de frontpage in samenwerking met de users van het forum....door bijvoorbeeld samen met een fabrikant een dag uit te organiseren, waar een workshop gegeven wordt en waar wij de kans krijgen om nieuwe apparatuur te reviewen. Zoals je regelmatig telefoonfabrikanten op de frontpage ziet die 10 telefoons uitlenen/weggeven wilden wij zoiets opzetten voor fotografie. Ik heb zelf contact opgenomen met Canon, maar ook camerawinkels om te vragen of ze zo'n samenwerking zien zitten. Een afgehuurde studio met de nieuwe Nikon Z6/Z7 met Elinchrom flitsers om high speed sync studio werk te doen, een mooie combi voor zowel Nikon als Elinchrom. Ook dat is langs gekomen, maar kregen we niet rond. Het promotiebudget van Nikon was al vergeven en Tweakers stond niet hoog genoeg op de radar voor ze. Na weer meer gepraat hoop ik/wij dat een volgende keer wel aan Tweakers/community wordt gedacht hiervoor.
Het event met DJI dit jaar was heel geslaagd en proberen we komend jaar te herhalen of in een ander jasje nogmaals te proberen. DJI als bedrijf is cool en het leeft ontzettend binnen de community.
Daarnaast zijn wij bezig geweest om te kijken of we (kleine) prijsjes kunnen regelen voor de mooiste Hotshots per jaar (working on it still, komen we dus op terug!) en zo zijn er nog enkele projecten die van onze kant lopen.
Onze grootste wens is om meer content/activiteit te realiseren voor Tweakers vanuit de community. Dus meetings organiseren op plekken waar je normaal niet mag/kan komen, samen met fabrikanten die ons enthousiasme herkennen en apparatuur/ruimtes beschikbaar willen stellen.
En bovenstaande is lastig, want hier is weinig ervaring mee vanuit de fabrikanten waar wij mee te maken hebben, voor hun is een reclamespotje/radio/posters/demomateriaal in winkels allemaal makkelijker en bekender.
Resumerend, het feit dat jullie vooral onze moderaties zien, betekent niet dat wij niets anders aan het doen zijn en niet het beste met jullie voor hebben.
Hopelijk geeft bovenstaande wat inzicht vanaf onze kant.
En het word ook zeker wel gewaardeerd hoor wat jullie doen, vergeet dat bovenal niet!
Wel gaaf dat jullie/je daar mee bezig bent en wat frustrerend om te lezen waar je tegen aan loopt
Als het goed is een andere post wat je zei over meer bekend maken. Snap waar je bang voor bent maar kan wel tot leuke dingen komen. Weet niet of iemand de Den Haag meet kan herinneren, lang geleden toen ik net FF schoot (ja ik hang dat soort herinneringen aan gebruikte gear in m'n hoofd....

).
Toen heeft een user (Jules) geregeld dat we s'avonds op het dak van zijn toenmalige werk de skyline van Den Haag mochten vastleggen. Iemand anders dacht ik had geregeld dat we bovenin het Strijkijzer naast Holland Spoor foto's mochten maken en één iemand zelfs buiten pano's mocht schieten.
De Rotterdam meet waarbij Menno een hele route met gave nachtfotografie locaties had uitgezocht.
En ook andere meets waarbij users samen kwamen om één specifiek ding te gaan doen zoals vliegtuigspotten. Voor mij als non-spotter erg leuk om met wat Gotters die daar heel bekend mee zijn (qua plekken, parkeren, hoe en wat) eens mee te doen en eens een 500mm te proberen
Nogmaals ik wil hier niemand mee voor zijn schenen schoppen of afvallen want modden is zeker nodig en ik blij blij dat jullie je er voor opofferen
Ik zie het adres waar ik een kaasje, borrelworst en een flesje wijn naar toe mag sturen voor de mod-meeting graag per DM tegemoet