Toon posts:

F&V feedbacktopic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 51.391 views

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Wormaap

Moderator Foto & Video
Gonadan schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:00:
Daar verwacht je toch, bij benadering, één lijn. Ook tussen de diverse subfora. Dat is helaas niet altijd het geval.
Dit is voor mij de hoofdreden waarom ik mijn 'klacht' postte. Gezien de lage hoeveelheid posts in FV zou ik juist verwachten dat hier wat losser gemodereerd wordt dan in bijvoorbeeld AWM. Juist het strict volgen van het beleid op een set aan subfora die al op sterven na dood zijn stoort mij af en toe. Maar ik kan me voorstellen dat het voor de mods ook lastig kan zijn om hier een balans in te vinden. Helemaal als het makkelijk te doen is om letterlijk elke post in je modgebied te lezen :+

Misschien ben ik ook wel te weemoedig aan het terugverlangen naar het FV van weleer. Een paar jaar weg zijn maakt het contrast vermoed ik wel duidelijker :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 09:17

Grozno

acts without consequence!

In de voorbeelden die jij aanhaalt zou je kunnen stellen dat we streng zijn geweest, althans... Eventueel in het eerste geval.
Dat zijn echter twee voorbeelden, als we het voorbeeld van Karel V meenemen (waar ik potentieel streng was) dan hebben we drie voorbeelden. Wat mij betreft is het lastig om dan te zeggen dat we in het algemeen te streng zijn.
Helemaal omdat we zelf de indruk hebben relatief soepel te handelen, binnen het gestelde beleid van Tweakers.

Maar dan is het interessant om met elkaar uit te zoeken waar dat verschil in ervaring vandaan komt en hoe we bijvoorbeeld zouden kunnen zorgen dat het weer meer wordt zoals vroegah. :)

[Voor 16% gewijzigd door Grozno op 24-12-2018 14:36]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:32
Misschien ben ik niet actief genoeg om er iets van te merken, maar ik kom zelden te strenge moderatie tegen.

Persoonlijk denk ik dan ook niet dat dat de reden zou kunnen zijn van een niet actief forumdeel.

Dat er weinig in het f&v deel wordt gepost, komt denk ik meer doordat er (denk ik) niet veel Tweakers zijn die zich op een bepaald niveau met fotografie bezighouden. Degenen die er posten zijn uit de automatische stand, maar hebben meestal nog niet genoeg ervaring om hun foto zelf te beoordelen. Het kan ook zijn dat ze een foto waar ze trots op zijn, graag willen laten zien. Echter daar zijn veel betere platforms voor.

Wat betreft die aankoop adviezen, daar kan van mij niet streng genoeg opgetreden worden.
Ik ben een tijd actief geweest in het CEA deel, maar tegenwoordig vermijd ik daar intensief te reageren. Reden? Legio topics van dezelfde strekking met dito antwoord. Soms staan er gewoon een 5 tal topics boven elkaar met de vraag "welke speakers moet ik kopen max €1000". Er wordt gewoon niet meer gezocht en gelezen (zo ook de vragen die moeten worden beantwoord niet).

Bij fotografie lijkt het dan wel vaak wat beter te gaan.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Gonadan schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:24:

Daar staat tegenover dat ik jou en @Deathchant ken als gewaardeerde, actieve leden, die echter ook snel klagen over de discussie of het forum.
Wellicht komt dat ook doordat vriendelijk blijven, altijd proberen een zo goed mogelijke inbreng te hebben, je proberen netjes te gedragen gewoon niet meer werkt; het maakt niks uit of de tegengas vriendelijk gebracht wordt, grappig gebracht wordt, recht op de man af....het is en blijft tegengas en dat past vaak niet in veler straatje en dan word je dus als klager bestempeld omdat je 't te vaak doet. En zo blijven posts van de echte stokers onder de radar omdat posts van de klagers teveel tegengas is.
Helaas gebeurt het overal; bad guys moeten immers evenveel podiumtijd krijgen als good guys.

Ik loop al sinds 2004 hier rond, sinds 2007 in het F&V, en ik ben me er ook der dege van bewust dat ik zo over kan komen, wellicht ook omdat ik nogal wat historie heb, maar om heel eerlijk te zijn maakt het me vrij weinig uit wat mensen daar van vinden. Uiteindelijk druip ik toch wel af, omdat het gewoon geen zin meer heeft, zoals nu ;)
Overigens vraag ik mij af of er geen algemenere plaats is voor een discussie over moderatie beleid, want een open discussie of feedback aan de mods juich ik toe. Ik zou het alleen eerder in LA of SM verwachten dan in een feedback topic van een specifiek subforum.
Excuses als ik het veel en veel te breed getrokken heb, het gaat immers puur over F&V hier, maar om de boel te fixen moet het mijns inziens GoT-breed getrokken worden. Kijk maar eens naar het request feature topic naar de reacties van de mods daar :F Gelukkig snapt medetweaker incaz wél waar het om draait (lees: past in mijn straatje ;) )
Misschien is modereren wel iets voor jou?

Ik ben oprecht blij dat er nog mensen zijn waarvoor het nog allemaal koek en ei is. Houden zo, keep up the good work en wellicht hebben jullie allemaal goeie ideeen om het modereren (ik hoop niet alleen in F&V maar heel GoT breed) beter te krijgen.

[Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 24-12-2018 17:35]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Grozno

Grozno

Misschien dan nu bot van mijn kant Deathchant. Maar als je toch afdruipt, wat moeten wij nu dan met je inbreng hier?
Kort door de bocht. Klagen vind ik okay, als het opbouwend is. Als het niet opbouwend is, druipt dan daadwerkelijk af. Anders kost het iedereen energie, zonder dat het wat oplevert. :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Deathchant schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:32:
En zo blijven posts van de echte stokers onder de radar omdat posts van de klagers teveel tegengas is.
Helaas gebeurt het overal; bad guys moeten immers evenveel podiumtijd krijgen als good guys.
Die hoor ik meer inderdaad, ook in het topic wat je hieronder aanhaalt. Zijn er dan zoveel mensen die structureel trollen/zuigen/etc.?
Nu heb ik zelf ook echt wel namen waarbij ik denk: "Nee hè, hij weer.". Maar zo stevig als jij een anderen het stellen maak ik niet echt mee. Ervaar ik het dan gewoon minder sterk of kom ik ze niet tegen in de delen van het forum waar ik rond hang?
Kijk maar eens naar het request feature topic naar de reacties van de mods daar :F Gelukkig snapt medetweaker incaz wél waar het om draait (lees: past in mijn straatje ;) )
Mooi dat je die aan haalt, anders had ik het zelf gedaan. Wie zegt dat men niet begrijpt waar het om draait? Volgens mij is het geen kwestie van begrijpen maar een verschil van mening.
Een aantal waaronder jij wil users kunnen blocken, en aantal waaronder ik vind dat niet zo'n fijn idee op een forum en de crew is er ook niet zo van gecharmeerd en wil daarom de devvers er niet voor aan de gang zetten.
Een verschil van mening is niet per se onbegrip of dat je niet serieus genomen wordt, men kiest er simpelweg voor een andere oplossingsrichting te prefereren.
Dat moet je ook niet zwaarder maken dan het is. Door blijven gaan verandert niets dus rest accepteren. (zoals jij al wel gedaan hebt in dat topic)
Misschien is modereren wel iets voor jou?
Ik kan best ongenuanceerd uit de hoek komen, dus als dat je criterium is misschien wel. :+
Maar voor zoiets word je over het algemeen gevraagd, het is niet iets wat je uit jezelf zo even het doen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Woutoud, er zijn inmiddels best wat voorbeelden gegeven (ook in verschillende soortgelijke topics) en niet alleen door mij. De eeuwige dooddoener om maar steeds bezig te blijven met argumenten onderuit halen omdat iemand zogenaamd niks opbouwend onderbouwt heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Als mods op die manier dingen blijven bekijken en actief ervoor kiezen om hetgeen gezegd wordt (al is het soms van iemand die klagend overkomt) niet verder te willen onderzoeken dan houdt 't gewoon op en daarom vind ik dat er een frisse wind moet gaan waaien.

Het enige wat ik door alles heen opmerk, ondanks voorbeelden, is dat:
- men zegt open te staan voor kritiek en vraagt feedback om vervolgens echte kritiek alleen maar tegen te beargumenteren omdat men zich persoonlijk in de wiek geschoten voelt. Ik heb DM's (van mods) als perfecte voorbeeld waarin ik benaderd word uit het niks met allemaal aannames en onder-water projecties die voor velen nét onder de radar zouden blijven en er dus niks mis mee zou zijn. En die personen blijven maar doorgaan bij alles wat ik zeg. Niet luisteren en vooral niet bij zichzelf zoeken terwijl ik met zeer duidelijke bewoording aangeef wat 't issue is. Dus nee ik voel me absoluut niet gesterkt om hier iets van te delen in de hoop dat zo'n privileged arrogance gefixed kan worden.

- argumenten die mensen dan als voorbeeld aandragen hebben vaak te maken met empathisch/sympathisch vermogen zoals in dat topic dat ik aandroeg. De reacties van alle 3 de mods daar zijn echt alles behalve dat en beargumenteren alles tegen omdat ze zichzelf niet kunnen verplaatsen in anderen (daar zijn letterlijke teksten van in dat topic). Er wordt vaak gedaan, zoals Gonadan al zegt, alsof 't puur een verschil van mening is, maar er zit mijns inziens gewoon fundamenteel iets fout waar die meningen uit voortkomen. Dáár raken we gewoon een belangrijk punt waarom ik denk dat 't niet gaat verbeteren zolang dat soort mods de dienst blijven uitmaken: you cannot argue someone into caring about other people.
Allemaal redenen/argumentaties om maar niet aan te willen nemen wat er gezegd wordt. Er zijn voorbeelden genoemd, dan ga 't ook eens bekijken zou ik zeggen. Neem ook vooral een voorbeeld aan medetweaker incaz. Die heeft ook voorbeelden zat. Alleen maar wachten op feedback en alles wat er aan kritiek geuit wordt bestrijden is makkelijk, maar de voorbeelden zelf gaan onderzoeken die aangedragen worden is toch een logische volgende stap.

Maar idd Woutoud, je mag 't volledig interpreteren zoals je wilt. Als mijn kritiek de stapel niet haalt, helemaal prima. In the end ist eigenlijk maar wat kritiek, en ik zal sowieso altijd kiezen wat voor mijn eigen bloeddruk goed is. Meestal is dat idd afdruipen, iets wat ik nu idd ook ga doen ;)

• Gonadan

Gonadan

Deathchant schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:59:
De reacties van alle 3 de mods daar zijn echt alles behalve dat en beargumenteren alles tegen omdat ze zichzelf niet kunnen verplaatsen in anderen (daar zijn letterlijke teksten van in dat topic).
Ga ik eens terug lezen, kijken of ik zie wat jij zegt.
Er wordt vaak gedaan, zoals Gonadan al zegt, alsof 't puur een verschil van mening is, maar er zit mijns inziens gewoon fundamenteel iets fout waar die meningen uit voortkomen. Dáár raken we gewoon een belangrijk punt waarom ik denk dat 't niet gaat verbeteren zolang dat soort mods de dienst blijven uitmaken: you cannot argue someone into caring about other people.
Dan praat je dus over visie. Het kan dat jouw visie afwijkt van die van de crew van GoT, maar je hoeft inderdaad niet te verwachten dat ze hun visie zomaar aanpassen vanwege een aantal individuen.
Overigens zijn mods bij mijn weten grotendeels uitvoerend in deze en niet zozeer bepalend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Grozno

Grozno

Woutoud, er zijn inmiddels best wat voorbeelden gegeven (ook in verschillende soortgelijke topics) en niet alleen door mij. De eeuwige dooddoener om maar steeds bezig te blijven met argumenten onderuit halen omdat iemand zogenaamd niks opbouwend onderbouwt heb ik nu wel vaak genoeg gehoord. Als mods op die manier dingen blijven bekijken en actief ervoor kiezen om hetgeen gezegd wordt (al is het soms van iemand die klagend overkomt) niet verder te willen onderzoeken dan houdt 't gewoon op en daarom vind ik dat er een frisse wind moet gaan waaien.

Het enige wat ik door alles heen opmerk, ondanks voorbeelden, is dat:
- men zegt open te staan voor kritiek en vraagt feedback om vervolgens echte kritiek alleen maar tegen te beargumenteren omdat men zich persoonlijk in de wiek geschoten voelt. Ik heb DM's (van mods) als perfecte voorbeeld waarin ik benaderd word uit het niks met allemaal aannames en onder-water projecties die voor velen nét onder de radar zouden blijven en er dus niks mis mee zou zijn. En die personen blijven maar doorgaan bij alles wat ik zeg. Niet luisteren en vooral niet bij zichzelf zoeken terwijl ik met zeer duidelijke bewoording aangeef wat 't issue is. Dus nee ik voel me absoluut niet gesterkt om hier iets van te delen in de hoop dat zo'n privileged arrogance gefixed kan worden.

- argumenten die mensen dan als voorbeeld aandragen hebben vaak te maken met empathisch/sympathisch vermogen zoals in dat topic dat ik aandroeg. De reacties van alle 3 de mods daar zijn echt alles behalve dat en beargumenteren alles tegen omdat ze zichzelf niet kunnen verplaatsen in anderen (daar zijn letterlijke teksten van in dat topic). Er wordt vaak gedaan, zoals Gonadan al zegt, alsof 't puur een verschil van mening is, maar er zit mijns inziens gewoon fundamenteel iets fout waar die meningen uit voortkomen. Dáár raken we gewoon een belangrijk punt waarom ik denk dat 't niet gaat verbeteren zolang dat soort mods de dienst blijven uitmaken: you cannot argue someone into caring about other people.
Allemaal redenen/argumentaties om maar niet aan te willen nemen wat er gezegd wordt. Er zijn voorbeelden genoemd, dan ga 't ook eens bekijken zou ik zeggen. Neem ook vooral een voorbeeld aan medetweaker incaz. Die heeft ook voorbeelden zat. Alleen maar wachten op feedback en alles wat er aan kritiek geuit wordt bestrijden is makkelijk, maar de voorbeelden zelf gaan onderzoeken die aangedragen worden is toch een logische volgende stap.

Maar idd Woutoud, je mag 't volledig interpreteren zoals je wilt. Als mijn kritiek de stapel niet haalt, helemaal prima. In the end ist eigenlijk maar wat kritiek, en ik zal sowieso altijd kiezen wat voor mijn eigen bloeddruk goed is. Meestal is dat idd afdruipen, iets wat ik nu idd ook ga doen ;)
Ik kan nog steeds niet plaatsen waar je het nou concreet over hebt. Het beeld dat je schets herken ik niet in F&V. Jammer dat het zo moet lopen, maar dan snap ik dat je gaat.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Woutoud, er zijn inmiddels best wat voorbeelden gegeven (ook in verschillende soortgelijke topics) en niet alleen door mij
Ditto.
Confirmed. :-(

Mooie Plaatjes   

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Gonadan schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:23:
[...]

Ga ik eens terug lezen, kijken of ik zie wat jij zegt.

[...]
Gezien jouw reacties in dat topic volledig ondersteunend zijn aan dat wat de mods ook vinden, verwacht ik niet dat je het ziet, maar ik hoop 't wel :)
Dan praat je dus over visie. Het kan dat jouw visie afwijkt van die van de crew van GoT, maar je hoeft inderdaad niet te verwachten dat ze hun visie zomaar aanpassen vanwege een aantal individuen.
Overigens zijn mods bij mijn weten grotendeels uitvoerend in deze en niet zozeer bepalend.
Misschien is dat het wel idd. Maar goed, visies zijn er ook om gedeeld en evt aangepast te worden, al begrijp ik mijn eigen Engelse statement van mijn post hierboven nu pas écht dat 't gewoon niet anders zal gaan. Je kunt andermans visie gewoon niet veranderd krijgen als 't in de kern al zo zit. En als er al in 1 topic 3 mods zitten met zo'n 'visie' en ik uit eigen ervaring nog zeker 4 andere mods kan opnoemen die soortgelijke visies hebben dan zal mijn kritiek ook nooit aankomen; 2 fundamenteel andere zienswijze waarbij de een de ander niet kan overtuigen. Ik ben zelf ook niet te overtuigen van hun visies, dan moet ik datgeen waar ik echt voor sta opzij zetten. Dus andersom zal dat ook zo werken.

Daarom vind ik dus dat er een frisse wind doorheen moet ;)

Het zijn nu "slechts" individuen wat je aangeeft maar er zullen veel meer individuen zijn die al lang eieren voor hun geld gekozen hebben of al veel eerder geen zin meer erin hadden. Ik ben eigenlijk nu pas op dat punt, waarvan ik eigenlijk dus al wist dat 't geen zin zou hebben om een punt te maken. Want als ik een punt wil over laten komen moet ik in een taal praten die zulke mods begrijpen en dat wil ik niet ;)

• Gonadan

Gonadan

Deathchant schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:38:
Gezien jouw reacties in dat topic volledig ondersteunend zijn aan dat wat de mods ook vinden, verwacht ik niet dat je het ziet, maar ik hoop 't wel :)
Aan de visie van de mods inderdaad, maar dat zegt niets over de vorm van communiceren op zich. Want dat is toch waar je over klaagt als ik het goed begrijp. Volgens mij ben ik prima in staat de mate van empathie te beoordelen, ook al ondersteun ik hun visie.

Samenvattend:
Ik zie één mod, twee admins en één devver.
De mod gaat op inhoud en geeft aan de bron van de problemen aan te willen pakken in plaats van de bron te negeren. Daarbij maakt hij wel één opmerking die ik ook bijzonder vind, maar verder probeert hij juist correct en inhoudelijk de discussie aan te gaan.
De ene admin voegt niets toe, één post.
De andere admin snapt het probleem wel maar wil het liever niet aanbieden als standaard feature.
De devver is ook geen voorstander en wil op zijn minst transparantie zodat men niet eenzijdig geblokkeerd wordt.

Daar staat dan tegenover dat jijzelf zodra de mod je vraag netjes beantwoord heeft een klaagzang begint dat het toch allemaal niet zal helpen, waarbij je met name over een stukje tekst lijkt te vallen die dus niet van een mod kwam. Dat klagen blijft feitelijk tot je het topic verlaat, je bent continu op zoek naar iets wat ongevoelig zou zijn of tegen je is.

Ik vind het allemaal wel mee vallen, maar als ik het goed begrijp heb jij van alles mee gemaakt en heeft dat je een knauw mee gegeven. Voor de rest zijn die opmerkingen helemaal niet ongevoelig. Je kunt van mensen die de achtergrond niet kennen ook geen speciale behandeling verwachten. :)
Misschien is dat het wel idd. Maar goed, visies zijn er ook om gedeeld en evt aangepast te worden, al begrijp ik mijn eigen Engelse statement van mijn post hierboven nu pas écht dat 't gewoon niet anders zal gaan. Je kunt andermans visie gewoon niet veranderd krijgen als 't in de kern al zo zit. En als er al in 1 topic 3 mods zitten met zo'n 'visie' en ik uit eigen ervaring nog zeker 4 andere mods kan opnoemen die soortgelijke visies hebben dan zal mijn kritiek ook nooit aankomen; 2 fundamenteel andere zienswijze waarbij de een de ander niet kan overtuigen. Ik ben zelf ook niet te overtuigen van hun visies, dan moet ik datgeen waar ik echt voor sta opzij zetten. Dus andersom zal dat ook zo werken.
Precies. Waarbij Tweakers dus samen een visie heeft een de mods beleid uitvoeren wat voorkomt uit die visie. Dat gaat echt niet zomaar veranderen, net zoals jij ook niet zomaar je zienswijze wil herzien. Soms moet je dan gewoon concluderen dat het niet meer past, het is net een relatie. :P

Overigens ben ik huiverig voor de feature omdat men dan zijn eigen persoonlijke echo chamber kan gaan zitten creëren. Dat is niet goed voor mensen en ik denk ook zeker niet voor jou. :)
Daarom vind ik dus dat er een frisse wind doorheen moet ;)
En met frisse wind bedoel jij iedereen vervangen die het niet eens is met jouw visie. Succes. :D
Het zijn nu "slechts" individuen wat je aangeeft maar er zullen veel meer individuen zijn die al lang eieren voor hun geld gekozen hebben of al veel eerder geen zin meer erin hadden. Ik ben eigenlijk nu pas op dat punt, waarvan ik eigenlijk dus al wist dat 't geen zin zou hebben om een punt te maken. Want als ik een punt wil over laten komen moet ik in een taal praten die zulke mods begrijpen en dat wil ik niet ;)
En hoeveel individuen waren weg gegaan als de feature al wel een tijdje bestond? Wie zal het zeggen?

Feit is dat de huidige visie heeft gezorgd voor een succesvol forum en zolang dat niet zwaar onder druk komt is er geen reden om de visie aan te passen. Als incidenteel iemand wel wil dat het anders moet dan wordt zoiets ter kennisgeving aangenomen, wordt het met regelmaat als feedback gegeven dan zal het eerder besproken worden vermoed ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Grozno

Grozno

Heren, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze discussie breder is dan alleen F&V.
Vanaf dit punt graag discussie over de gang van zaken binnen F&V. Voor de andere klachten en ideeën kennen jullie de juiste plek.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, specifiek dan b.v. een punt van aandacht binnen F&V:

ehtweak in "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen 2017 & 2018"

De tekst die daar door de mod geplaatst wordt, getuigt nou niet bepaald van laten-we-nou-eens-prettig-met-elkander-omgaan gedrag. :/

Als ondergetekende niet eens meer een prikkelende opmerking mag plaatsen, moet dat dan gelijk op zo'n wijze 'afgestraft' worden?
Dat zet namelijk gelijk de toon, en dan bedoel ik niet op een prettige manier. :-(

Je zou b.v. ook een DM naar de poster kunnen sturen met de vraag of hij/zij het wil aanpassen en/of waarom hij/zij zoiets neerzet.
Mocht dat dan niet tot resultaat leiden, kun je alsnog botweg censureren.
Zoals @Gonadan en @Deathchant ook al aangaven.
... de vorm van communiceren op zich...

Volgens mij is de hele community nog steeds een geheel wat drijft op het enthousiasme en de bereidwilligheid van menigeen om constructieve bijdragen te leveren.
En daar zitten uiteraard niet alleen poeslieve duimpjes-omhoog bij. ;)

Maar als je het want-wij-bepalen-de-regels-en-zullen-wel-eens-ff-laten-zien-wie-de-baas-is gedrag laat prevaleren, dan vervalt menigeen al gauw in zelfcensuur. En dat lijkt me nou juist niet de bedoeling...
Toch?

Mooie Plaatjes   

• Nomad
  • Laatst online: 22:38

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ehtweak schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:09:
Ok, specifiek dan b.v. een punt van aandacht binnen F&V:

ehtweak in "[Fotoapparatuur] Aanbiedingen 2017 & 2018"

De tekst die daar door de mod geplaatst wordt, getuigt nou niet bepaald van laten-we-nou-eens-prettig-met-elkander-omgaan gedrag. :/

Als ondergetekende niet eens meer een prikkelende opmerking mag plaatsen, moet dat dan gelijk op zo'n wijze 'afgestraft' worden?
Dat zet namelijk gelijk de toon, en dan bedoel ik niet op een prettige manier. :-(

Je zou b.v. ook een DM naar de poster kunnen sturen met de vraag of hij/zij het wil aanpassen en/of waarom hij/zij zoiets neerzet.
Mocht dat dan niet tot resultaat leiden, kun je alsnog botweg censureren.
Zoals @Gonadan en @Deathchant ook al aangaven.
... de vorm van communiceren op zich...

Volgens mij is de hele community nog steeds een geheel wat drijft op het enthousiasme en de bereidwilligheid van menigeen om constructieve bijdragen te leveren.
En daar zitten uiteraard niet alleen poeslieve duimpjes-omhoog bij. ;)

Maar als je het want-wij-bepalen-de-regels-en-zullen-wel-eens-ff-laten-zien-wie-de-baas-is gedrag laat prevaleren, dan vervalt menigeen al gauw in zelfcensuur. En dat lijkt me nou juist niet de bedoeling...
Toch?
Je hebt gelijk in deze post. Het was even een combinatie van meerdere dingen die samen optelden en een foutje van onze kant veroorzaakten.
De post is weer terug gezet zoals het hoort :).

edit: ik begrijp dat er ook nog een post extra was die jijzelf ook niet optimaal plaatste, dus kijk ook even zelf hoe je dingen plaatst/reageert Ehtweak :)

[Voor 4% gewijzigd door Nomad op 29-12-2018 16:29]

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-03 09:13
Ik heb niet gezien wat er origineel stond, maar de toon van de mod deed mij ook even de wenkbrouwen fronzen ja. Op zo'n manier worden de l weinige actieve posters niet bepaald aangemoedigd...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• LA-384
Aan de ene kant snapte ik de heisa om het bericht van de mod niet echt, tuurlijk, dingen kunnen wellicht vriendelijker opgeschreven worden, maar het was nou ook niet super belerend of zo.

Echter nu de originele tekst er weer staat, snap ik de keuze tot moderatie ook niet. Ja er staan geen linkjes en er wordt geen bedrag genoemd, maar het gaat dan ook om diverse producten met een vaste korting igv x-rite en wisselende kortingen igv Amazon.

Ik denk dat we ons ook moeten realiseren dat we hier (aan beide kanten) met mensen te maken hebben. Beiden maken wel eens foutjes en beiden hebben wel eens hun dag niet. Uiteraard moet er wel discussie mogelijk zijn, maar daar hebben we dacht ik subforums voor. Ik zie dat daar geen subforums voor zijn, of ik kijk er langs.

Lang geleden ben ik ook eens moderator op een actief forum geweest, na 3 weken heb ik de handdoek in de ring gegooid. Er zijn momenten bij dat het goed gaat en er zijn momenten dat de ene na de andere idiote post verschijnt. In het begin wil je dan nog wel vriendelijk uitleggen wat er scheelt, maar als je dan ziet dat er in die tijd weer 3 personen dezelfde fout begaan, wordt je daar wat makkelijker en harder in. Net als op alle andere sociale gebieden, is je eigen gemoedstoestand bepalend voor hoe je een bepaalde situatie op dat moment benaderd. Daar komt nog bij dat er op een forum geen face-to-face contact is, dus is het veel eenvoudiger/verleidelijker zo'n situatie op zo'n moment heel zwart/wit te benaderen.

• Gonadan

Gonadan

De meeste topics voor aanbiedingen zijn op GoT al snel ZT dus als het wat streng gemodereerd wordt is dat wel te verwachten toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
De meeste topics voor aanbiedingen op GoT zijn dan ook iets drukker dan 1 post elke een á twee weken. De stijl/toon van de moderatie was ook de typische 'post vervangen door een lap blauwe tekst die de regels nog eens opsomt'. @LA-384 geeft aan dat hij ook daarnaar neigde toen hij modde op een actief forum. En daar zit'm (uiteraard volledig en geheel naar mijn mening) de crux. FV is geen heel actief forumdeel meer.

Dat gezegd hebbende: die mod-actie was van vóór deze hele discussie én is ondertussen rechtgezet. Dus dat hele verhaal herkauwen heeft verder weinig zin :+ Ik wilde wel nog even aanstippen dat ik dat ook een voorbeeld vond van de toonzetting waar ik op doelde.

• Gonadan

Gonadan

De post van de mod heb ik niet eens gezien, het was meer een algemene beschouwing. ;)
Feit is wel dat drukte geen verschil zou mogen zijn qua beleid. En als ik naar opsomtopics kijk dan vind het zelfs als user best irritant dat men regels bedenkt een dat dan de helft van de gebruikers gewoon /care doet en post wat hij zijn heeft. En daarna wel van een mod verwachten dat hij op z'n blote knietjes met behulp van beleefdheidsvormen komt verzoeken of het een volgende keer wellicht niet anders kan.
Het komt van twee kanten zeg maar. :)

(Nogmaals, algemeen, niet specifiek deze situatie)

[Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 30-12-2018 11:10]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:09:
De post van de mod heb ik niet eens gezien, het was meer een algemene beschouwing. ;)
Feit is wel dat drukte geen verschil zou mogen zijn qua beleid. En als ik naar opsomtopics kijk dan vind het zelfs als user best irritant dat men regels bedenkt een dat dan de helft van de gebruikers gewoon /care doet en post wat hij zijn heeft. En daarna wel van een mod verwachten dat hij op z'n blote knietjes met behulp van beleefdheidsvormen komt verzoeken of het een volgende keer wellicht niet anders kan.
Het komt van twee kanten zeg maar. :)

(Nogmaals, algemeen, niet specifiek deze situatie)
Daar gaat de kritiek niet over maar wel over andere situaties waar (te) hard ingegrepen wordt. Het veiligste kun je gewoon een TR aanmaken en vooral niet zelf ook maar een klein berichtje doen dat je vind dat het OT gaat want dan zit je op de mod stoel.

Het kan allemaal best iets rustiger nu het ook een stuk rustiger is en ook gewoon op een normale toon, niet in blauwe letters of met de regels gooien (m.u.v. helpdesk topics).

Imho lijkt het mij zelfs een goed idee om mods geen aparte kleur te geven zodat ze ook actief mee kunnen doen in een discussie zonder dat iedereen meteen afschrikt dat je een mod bent en dus wel gelijk zal hebben. Een van de redenen waarom ik geen mod meer ben maar goed, nou doe ik alsnog weinig actief mee aan discussies :X

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
In [DJI Mavic Air] Informatie en discussie zojuist deze mededeling:
PowerUp schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:37:
[mbr]Discussie over regelgeving is hier offtopic. Er zijn een aantal berichten verwijderd.[/]
Waarbij een paar recente posts weggehaald zijn. Ik vind dat best jammer, maar goed, als dit het beleid is, wees dat in ieder geval consistent. Er staan nog tientallen andere posts in ditzelfde topic die gaan over regelgeving. Worden die ook nog even weggehaald?

• PowerUp
  • Laatst online: 22:14
Dat iets een keer niet weggehaald is betekent niet dat het mag. Het topic is bestemd voor vragen en discussie over de DJI Mavic Air, en staat in Foto & Video Hardware. Er zijn ook meer algemene topics zoals Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik betwist niet dat het niet mag. Mijn vraag gaat over iets anders, namelijk het niet weghalen van alle andere posts over regelgeving in dit topic. Je wil zo'n prachtig topic toch zeker niet vervuild laten zijn door de vele off-topic posts over regelgeving ;-)

• Grozno

Grozno

Met terugwerkende kracht levert vooral extra werk op, nauwelijks praktisch nut.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Mag ik hier eens om feedback vragen..
sapphire schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:05:
Ik heb er niks op tegen, ik zeg alleen dat ik hem contrastloos vind en de kleuren flets, toch niet heel gek dat een 25+ jaar oud design verbeterd kan worden? En daar ben ik niet de enige want heb het vaak zat gelezen :?

[knip]
zullen we niet gaan stoken alsjeblieft :)
[/knip]
Wat was hier stoken aan :?

Gabriël ITX

• Grozno

Grozno

De opmerking die verwijderd is, was makkelijk te interpreteren als een passief aggresieve flame. :)
Maar voor dit soort zaken kun je het best even direct contact zoeken met de mod in kwestie.

[Voor 31% gewijzigd door Grozno op 08-01-2019 07:55]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou weet ik mijn precieze bewoording niet maar is niet elke afwijkende mening door iemand 'passief aggeresief' te vinden.
Blijkbaar viel het wel mee als het pas na 2 dagen opvalt :+

Prima hoor maar mag ik dan ook TR's in vullen als ik me wellicht beledigd zou kunnen voelen door een post van iemand?

Niet zozeer dat ik me nu erg beledigd voel ofzo maar meer dat het me steeds vaker opvalt dat er modbreak, gelockt posts of whatever zijn waarvan ik denk 'huh wat is hier mis mee'.
Ik vind het beleid in FG wel wat streng tov. de rest van GoT namelijk :?

Gabriël ITX

• Grozno

Grozno

Nogmaals, hierover kun je het beste direct contact zoeken met mod in kwestie.

TR's zijn zeker bedoeld om aan mods te laten weten dat je een post of topic niet okay vindt, dus doe dat vooral. :)

[Voor 43% gewijzigd door Grozno op 08-01-2019 12:13]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar waarom mogen andere lezers dan niet weten wat er hoegenaamd niet door de beugel zou kunnen????
Waarom al die geheimzinnigheid?

Al die 'vage' en niet concrete opmerkingen hebben anderen niks aan.
Als de doelstelling is om het niveau (welk niveau? ;) ) te verbeteren, dan dien je ook open en duidelijk aan te geven wat wel en wat niet. Daar heeft iedereen wat aan! :Y

[Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 08-01-2019 12:23]

Mooie Plaatjes   

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Deze is makkelijk te beantwoorden. Ik ben degene geweest die de aanpassing heeft gedaan en wmb terecht.

Het volgende is weg gehaald:

"Maargoed was ook wel weer dom om iets negatiefs over Canon te zeggen in een Canon topic :')" Juist vanwege de huilsmiley is dit gewoon trollen en wachten op reactie....en die reactie is dan net zo offtopic als deze regel hierboven. Het is gewoon stoken om hiermee te eindigen.

En dat het er 2 dagen gestaan heeft komt omdat we vrijwilligers zijn die hun best doen, maar stiekem geen euro verdienen aan Tweakers en dus ook gewoon een baan hebben :).

We hebben het achter de schermen uitgebreid gehad al over hoe we F&V het beste kunnen modereren, en komen deze week zelfs nog fysiek bij elkaar voor een face-to-face overleg.
Dus we doen zeker ons best om ons stukje forum zo mooi mogelijk te houden, dat is inclusief zoveel mogelijk ruimte aan jullie geven, zonder dat het ten koste van anderen gaat.

Ik snap wel dat jullie vooral ons "werk" hier zien als je gemodereerd wordt, veelal een negatieve ingreep en zelden leuk. Dan heb je al snel het gevoel dat wij hier vooral rondlopen om te plagen of om te laten zien hoeveel meer rechten wij hebben dan jullie? (mod misbruik?)....

Als ik kijk naar 2018 dan ben ik 2x naar hoofdkantoor geweest om uitgebreid te vergaderen (200km enkele reis) en een dag op te offeren....daarin heb ik lopen lobbyen om meer toffe content te maken voor de frontpage in samenwerking met de users van het forum....door bijvoorbeeld samen met een fabrikant een dag uit te organiseren, waar een workshop gegeven wordt en waar wij de kans krijgen om nieuwe apparatuur te reviewen. Zoals je regelmatig telefoonfabrikanten op de frontpage ziet die 10 telefoons uitlenen/weggeven wilden wij zoiets opzetten voor fotografie. Ik heb zelf contact opgenomen met Canon, maar ook camerawinkels om te vragen of ze zo'n samenwerking zien zitten. Een afgehuurde studio met de nieuwe Nikon Z6/Z7 met Elinchrom flitsers om high speed sync studio werk te doen, een mooie combi voor zowel Nikon als Elinchrom. Ook dat is langs gekomen, maar kregen we niet rond. Het promotiebudget van Nikon was al vergeven en Tweakers stond niet hoog genoeg op de radar voor ze. Na weer meer gepraat hoop ik/wij dat een volgende keer wel aan Tweakers/community wordt gedacht hiervoor.

Het event met DJI dit jaar was heel geslaagd en proberen we komend jaar te herhalen of in een ander jasje nogmaals te proberen. DJI als bedrijf is cool en het leeft ontzettend binnen de community.

Daarnaast zijn wij bezig geweest om te kijken of we (kleine) prijsjes kunnen regelen voor de mooiste Hotshots per jaar (working on it still, komen we dus op terug!) en zo zijn er nog enkele projecten die van onze kant lopen.

Onze grootste wens is om meer content/activiteit te realiseren voor Tweakers vanuit de community. Dus meetings organiseren op plekken waar je normaal niet mag/kan komen, samen met fabrikanten die ons enthousiasme herkennen en apparatuur/ruimtes beschikbaar willen stellen.

En bovenstaande is lastig, want hier is weinig ervaring mee vanuit de fabrikanten waar wij mee te maken hebben, voor hun is een reclamespotje/radio/posters/demomateriaal in winkels allemaal makkelijker en bekender.

Resumerend, het feit dat jullie vooral onze moderaties zien, betekent niet dat wij niets anders aan het doen zijn en niet het beste met jullie voor hebben.
Hopelijk geeft bovenstaande wat inzicht vanaf onze kant.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Erg tof dat jullie hier mee bezig zijn en imho blijft dit een beetje onder de radar (of ik leef onder een steen). Misschien leuk om hier een topic over te hebben zodat jullie ons een beetje op de hoogte kunnen houden en misschien hier en daar wat kunnen helpen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zoals Martijn al aangeeft wij doen dit op vrijwillige basis naast ons werk en privé. En niet enkel op forum actief, maar ook daarbuiten. Martijn heeft afgelopen jaar heel veel energie gestoken om te proberen om extra's te regelen, als activiteiten, exposure, etc. Net als Woud en Bart die nodige energie aan de community hebben besteed buiten het forum om. Niet altijd even goed zichtbaar. Nee Mods zijn is geen politieagentje spelen. Al kan het soms zo overkomen ;-)

Dit geschreven hebbende. Moderators zijn ook mensen. Het gaat om geschreven tekst die anders kan overkomen dan bedoeld, of wat onhandig is geformuleerd etc. etc…. Stuur de betreffende Mod een DM met een vraag "wat bedoelde je met de Mod break". Je zult dan ook een reactie krijgen. En kom je er niet uit met de Mod? Stuur dan zijn/haar collega een DM.

Wij kunnen niet 24/7 hier op forum rond zwerver en alle post lezen. Jullie "Topic Reports" helpen ons enorm. Wij waarderen het dan ook dat jullie deze gebruiken en bijvoorbeeld zelf niet gaan corrigeren.

Zelf afgelopen weken niet op het forum geweest. En zal deze maand ook niet veel rondhangen op het forum. En wellicht wel weer op zwart te gaan.

Mijn plekje op het web -_- MTB rondje Reichswald & Fotografie blog

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ventieldopje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:40:
Erg tof dat jullie hier mee bezig zijn en imho blijft dit een beetje onder de radar (of ik leef onder een steen). Misschien leuk om hier een topic over te hebben zodat jullie ons een beetje op de hoogte kunnen houden en misschien hier en daar wat kunnen helpen?
Daar heb ik wel over nagedacht (en zal ik deze week ook even met de rest overleggen), maar ik zie ook de potentie dat zo'n topic vol leuke ideeen gaat staan, maar dat er daadkracht mist waar we wat aan hebben.
Of we moeten zo een topic dusdanig opzetten dat we heel concreet dingen vragen en toch wel iets sturen van onze kant. Anders ben ik bang dat we 82 toffe ideeen hebben, maar geen fabrikant of iemand die het wilt betalen of mogelijk kan maken.

In het kort, ik kom hier graag op terug. Mijn bovenstaande post was ook om dit inzicht te geven en te laten zien dat we graag toffe dingen voor de community willen realiseren en als de community daarbij kan helpen is dat natuurlijk super.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:41:
Deze is makkelijk te beantwoorden. Ik ben degene geweest die de aanpassing heeft gedaan en wmb terecht.

Het volgende is weg gehaald:

"Maargoed was ook wel weer dom om iets negatiefs over Canon te zeggen in een Canon topic :')" Juist vanwege de huilsmiley is dit gewoon trollen en wachten op reactie....en die reactie is dan net zo offtopic als deze regel hierboven. Het is gewoon stoken om hiermee te eindigen.

En dat het er 2 dagen gestaan heeft komt omdat we vrijwilligers zijn die hun best doen, maar stiekem geen euro verdienen aan Tweakers en dus ook gewoon een baan hebben :).
Ah dat was het.
Ja niet heel tacvol nee. Niet dat ik het volgende ga zeggen om het goed te praten maar meer wil het toch even kwijt voor de context.
Ik probeer een zwengel te geven aan een discussie over de lijn die Canon inzet qua lenzen. Nou heb ik echt niet direct gelijk maar op wat inhoudelijke reacties van @Ventieldopje na (waar ik het niet mee eens ben maar dat geeft niet want dat maakt het juist weer leuk dat we allemaal anders zijn) was het alleen maar van "je bent die lens vergeten" waar het hele punt niet over ging. Op mij komt dat enorm over als je lekker in je eigen torentje blijven zitten ipv eens kritisch naar je eigen merk kijken.
Maargoed dat zal wel mijn frustratie zijn....

Dat jullie een baan hebben en niets hier aan verdienen hoef je me niet uit te leggen he, ik weet immers wat voor werk je doet ;)
We hebben het achter de schermen uitgebreid gehad al over hoe we F&V het beste kunnen modereren, en komen deze week zelfs nog fysiek bij elkaar voor een face-to-face overleg.
Dus we doen zeker ons best om ons stukje forum zo mooi mogelijk te houden, dat is inclusief zoveel mogelijk ruimte aan jullie geven, zonder dat het ten koste van anderen gaat.

Ik snap wel dat jullie vooral ons "werk" hier zien als je gemodereerd wordt, veelal een negatieve ingreep en zelden leuk. Dan heb je al snel het gevoel dat wij hier vooral rondlopen om te plagen of om te laten zien hoeveel meer rechten wij hebben dan jullie? (mod misbruik?)....
Gaaf dat jullie dat doen!!

Laat ik voorop stellen dat ik niemand beticht van mod misbruik, we zijn allemaal volwassen mensen en om toch even op de man te spelen jou schat ik hoe ik je ken wel in dat je daar boven staat. Aangezien je admin bent zal je vast een handje gehad hebben in het benoemen van @Superdaantje en @Grozno dat en wat ik voor online-activiteiten van ze kan vinden schat ik hen ook niet echt in als heren die daar op kicken ;).
Dus wat dat betrefd heb ik jullie heren als mens hoog genoeg zitten hoor.

Idem met plagen of laten zien hoeveel rechten jullie hebben.
Van mijn kant is het meer dat ik de lijn af en toe gewoon niet snap (of het er niet mee eens ben).
Voorbeeld;
Word er een zoveelste "ik wil een camera/statief/iets kopen maar vind zoveel dus zeg ff wat ik moet kopen"- topic zonder enige inzet geopend. Reageren gebruikers door te vragen wat die persoon zelf al heeft gevonden, verwijzen naar een desbetreffend topic, ect., krijg je nog een geïrriteerde reactie terug van de TS. Vervolgens zijn de reacties terug iets minder aardig maar mijnziens nog steeds netjes en dan worden wij verzocht ons te gedragen :? Huh wait what. Na een paar keer reageer ik dan liever niet dan dat ik de TS probeer te helpen in een vergelijkbaar nieuw topic.

Of wat ik veel tegenkom is als er offtopic maar wel aan het onderwerp gerelateerd word gereageerd dat we verzocht worden in een ander desbetreffend topic verder te gaan.
Voorbeeld:
In het Fuji-X topic (tja daar kom ik geloof ik veel) worden regelmatig vragen gesteld over RAW omdat het bij Fuji best een dingetje is. Word er vrij snel een break geplaatst met een vriendelijk verzoek in het grote alternatieve RAW converter topic verder te gaan.
Idem met cashback vragen (maar dan in het cashback-topic natuurlijk :+)

Ik snap waar het vandaan komt, offtopic en het moet ook een beetje ordelijk en vindbaar blijven. Maar vaak stellen mensen de vraag dan niet meer in dat betreffende topic waardoor ze eenderzijde ongeholpen blijven en anderzijds als iemand later dezelfde vraag terug vind heeft die persoon er niks aan. Beide niet fijn voor je community gevoel lijkt mij :?

Idem met cashbacks, cashback topic is zga. dood en vragen stellen of gewoon even je ei kwijt mag daar niet echt. Soms is het gewoon even fijn om met gelijkgestemde te keuvelen in een topic waar mensen komen die het zelfde hebben. Niet echt overzichtelijk snap ik maar wel goed voor je community/samenhorigheid want persoonlijk vind ik dat een stuk gezelliger.

Klinkt misschien overdrevener dan het is hoor en kan goed komen door de prominentere plek die tweakers/GoT in mijn leven heeft maar soms is het gewoon fijn om met mensen te praten die snappen wat je bedoeld. Dus als je een dag gewerkt hebt, en je cashback is voor de 40e keer om een vage reden afgekeurd dat je gewoon even wilt vertellen in een topic.
Of als je voor €3500 nieuwe gear hebt gekocht na jaren sparen en lezen en eindelijk de overstap hebt gemaakt en je bij je eerste foto's denkt WTF is daar mee aan de hand dat wil je dat gewoon aan gelijkgestemde vragen en niet in een topic waar geen hond kijkt :+

Om het even op mezelf te betrekken, maar zal vast niet de enige zijn met iets vergelijkbaars :)
Als ik kijk naar 2018 dan ben ik 2x naar hoofdkantoor geweest om uitgebreid te vergaderen (200km enkele reis) en een dag op te offeren....daarin heb ik lopen lobbyen om meer toffe content te maken voor de frontpage in samenwerking met de users van het forum....door bijvoorbeeld samen met een fabrikant een dag uit te organiseren, waar een workshop gegeven wordt en waar wij de kans krijgen om nieuwe apparatuur te reviewen. Zoals je regelmatig telefoonfabrikanten op de frontpage ziet die 10 telefoons uitlenen/weggeven wilden wij zoiets opzetten voor fotografie. Ik heb zelf contact opgenomen met Canon, maar ook camerawinkels om te vragen of ze zo'n samenwerking zien zitten. Een afgehuurde studio met de nieuwe Nikon Z6/Z7 met Elinchrom flitsers om high speed sync studio werk te doen, een mooie combi voor zowel Nikon als Elinchrom. Ook dat is langs gekomen, maar kregen we niet rond. Het promotiebudget van Nikon was al vergeven en Tweakers stond niet hoog genoeg op de radar voor ze. Na weer meer gepraat hoop ik/wij dat een volgende keer wel aan Tweakers/community wordt gedacht hiervoor.

Het event met DJI dit jaar was heel geslaagd en proberen we komend jaar te herhalen of in een ander jasje nogmaals te proberen. DJI als bedrijf is cool en het leeft ontzettend binnen de community.

Daarnaast zijn wij bezig geweest om te kijken of we (kleine) prijsjes kunnen regelen voor de mooiste Hotshots per jaar (working on it still, komen we dus op terug!) en zo zijn er nog enkele projecten die van onze kant lopen.

Onze grootste wens is om meer content/activiteit te realiseren voor Tweakers vanuit de community. Dus meetings organiseren op plekken waar je normaal niet mag/kan komen, samen met fabrikanten die ons enthousiasme herkennen en apparatuur/ruimtes beschikbaar willen stellen.

En bovenstaande is lastig, want hier is weinig ervaring mee vanuit de fabrikanten waar wij mee te maken hebben, voor hun is een reclamespotje/radio/posters/demomateriaal in winkels allemaal makkelijker en bekender.

Resumerend, het feit dat jullie vooral onze moderaties zien, betekent niet dat wij niets anders aan het doen zijn en niet het beste met jullie voor hebben.
Hopelijk geeft bovenstaande wat inzicht vanaf onze kant.
En het word ook zeker wel gewaardeerd hoor wat jullie doen, vergeet dat bovenal niet!

Wel gaaf dat jullie/je daar mee bezig bent en wat frustrerend om te lezen waar je tegen aan loopt :(

Als het goed is een andere post wat je zei over meer bekend maken. Snap waar je bang voor bent maar kan wel tot leuke dingen komen. Weet niet of iemand de Den Haag meet kan herinneren, lang geleden toen ik net FF schoot (ja ik hang dat soort herinneringen aan gebruikte gear in m'n hoofd.... :/ ).
Toen heeft een user (Jules) geregeld dat we s'avonds op het dak van zijn toenmalige werk de skyline van Den Haag mochten vastleggen. Iemand anders dacht ik had geregeld dat we bovenin het Strijkijzer naast Holland Spoor foto's mochten maken en één iemand zelfs buiten pano's mocht schieten.

De Rotterdam meet waarbij Menno een hele route met gave nachtfotografie locaties had uitgezocht.

En ook andere meets waarbij users samen kwamen om één specifiek ding te gaan doen zoals vliegtuigspotten. Voor mij als non-spotter erg leuk om met wat Gotters die daar heel bekend mee zijn (qua plekken, parkeren, hoe en wat) eens mee te doen en eens een 500mm te proberen :)

Nogmaals ik wil hier niemand mee voor zijn schenen schoppen of afvallen want modden is zeker nodig en ik blij blij dat jullie je er voor opofferen :Y)

Ik zie het adres waar ik een kaasje, borrelworst en een flesje wijn naar toe mag sturen voor de mod-meeting graag per DM tegemoet :+ :7

Gabriël ITX

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03 13:35
Superdaantje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:10:
Wij kunnen niet 24/7 hier op forum rond zwerver en alle post lezen. Jullie "Topic Reports" helpen ons enorm. Wij waarderen het dan ook dat jullie deze gebruiken en bijvoorbeeld zelf niet gaan corrigeren.
Hier wil ik graag even op inhaken, Wanneer ik iets zie waarvan ik denk 'Als ik moderator was dan grijp ik hier in/verplaats het/ect.' Dan maak ik vrijwel altijd een topic report aan.

En vervolgens gebeurd er dan eigenlijk niets meer, Ja soms zie je nog wel dat er is ingegrepen of iets verplaatst is. Maar vooral als iets verplaatst is verlies ik het vaak uit het oog, Terwijl ik de vraagsteller wel een antwoord had willen geven. (Maar niet op de verkeerde plek.)

Een korte PM met iets als: Er is ingegrepen, Het is verplaatst naar hier -link-, Bedankt voor de tip of Wij zien hier geen probleem, Ect.
Zou ik persoonlijk eigenlijk wel op prijs stellen.
Een kleine moeie voor de moderator die het opgepakt heeft, Een stukje community binding en je kunt als reporter vervolgens weer verder met de discussie/vraag.
Ik besef mij heel goed dat dit meer werk betekent voor het moderatie team, Maar het werkt wel motiverend om de volgende keer dat je iets ziet wat niet klopt weer een topic report te sturen. Immers als je het gevoel hebt dat er weinig mee gedaan wordt, Waarom zou je ze dan nog insturen?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Grozno

Grozno

Fair point!
Het zou zeker fijn zijn als we een korte reactie of gedetailleerde status aan de TR kunnen geven, zodat de melder op de hoogte is. Tot nu toe geeft de forumsoftware ons die optie helaas niet. We hebben de optie voor "gezien" en "afgehandeld". Voor elke TR een DM sturen is helaas niet altijd realistisch, al wil ik wel de intentie uitspreken om dat in relevante gevallen te doen. :)

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik wil dat nog wel iets uitgebreider beantwoorden.
Stel user X heeft een stom topic, jij maakt een topicreport en ziet een dag later dat het topic is gesloten/verplaatst/iets mee gedaan is.
Aan onze kant is de user in het vizier gekomen dankzij jouw TR, maar in zijn notities zien we dat hij meer rare posts op het forum heeft, ik ga neuzen in zijn geschiedenis en zie dat het een clone-account is van user Y.
Account X wordt gesloten, account Y gaan we mee in overleg icm sancties. Maar dit allemaal is tegelijkertijd tussen die user en ons, en kunnen en gaan we niet allemaal delen met iemand die toevallig de TR begon.

Nu is dat niet altijd zo en daarom ga ik mee in Woutoud in de intentie uitspreken om meer te feedbacken, maar tegelijkertijd heeft elke user een totaal plaatje op het forum met geschiedenis van al zijn activiteit op tweakers en best wel vaak moeten wij het optellen omdat meerdere druppels een emmer doet overlopen etc. En soms maken we de call dat iemand niet 100% handig gereageerd heeft, maar zie je in zijn notities 7 complimenten dat hij elders op het forum zoveel mensen helpt. Dan tel ik het op en accepteer ik die ene "fout" maar spreek ik hem er niet op aan (omdat dat altijd een negatieve smaak geeft voor hem, terwijl hij elders zo goed bezig was).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat lees ik hier nou?!? Holy moly.

'notities bij een user'? Wow!

Staat dat ergens in de tweakers voorwaarden vermeld, dat er een geheime history per gebruiker wordt bijgehouden?
Daar wist ik niks van.

En hoe weet ik of er überhaupt terechte zaken per gebruiker worden genoteerd? Mag aannemen dat je inzage kunt krijgen in wat er over jezelf wordt/is bijgehouden?
Want, net als bij vele andere registers, is het natuurlijk snel gebeurd dat daar niet relevante, of nog erger, onware info wordt genoteerd.

Dan ben ik wel heel benieuwd wat bijvoorbeeld mijn eigen plussen en minnen zijn...

[Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 09-01-2019 20:37]

Mooie Plaatjes   

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ehtweak schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:32:
Wat lees ik hier nou?!? Holy moly.

'notities bij een user'? Wow!

Staat dat ergens in de tweakers voorwaarden vermeld, dat er een geheime history per gebruiker wordt bijgehouden?
Daar wist ik niks van.

En hoe weet ik of er überhaupt terechte zaken per gebruiker worden genoteerd? Mag aannemen dat je inzage kunt krijgen in wat er over jezelf wordt/is bijgehouden?
Want, net als bij vele andere registers, is het natuurlijk snel gebeurd dat daar niet relevante, of nog erger, onware info wordt genoteerd.

Dan ben ik wel heel benieuwd wat bijvoorbeeld mijn eigen plussen en minnen zijn...
Dat is hier niet het topic voor, maar ja je kan, door de AVG, je eigen info opvragen bij bedrijven, dus ook bij Tweakers. In dit topic gaan we het daar verder niet over hebben, dat is hier offtopic. Maar een dusdanig verzoek als jij noemt bestaat.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

edit:
[niet hier dus]

[Voor 82% gewijzigd door Nomad op 09-01-2019 21:14]

Mooie Plaatjes   

• Gonadan

Gonadan

Qua TR hoef ik niet zo nodig feedback, in sommige gevallen zijn er zoveel TR's dat het met de hand ondoenlijk is. Ik zie het ook meer als eenrichtingsverkeer om te informeren, niet iets waar ik bedankjes of schouderklopjes voor moet krijgen. Sterker nog, zo'n systeem zou mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen triggeren om voor alles en nog wat een TR aan te maken. :P

Wat wel prettig is, is dat een TR binnen afzienbare tijd behandeld wordt. Ik heb vaker meegemaakt dat het dagen duurde (niet per se in F&V) en dan heb je niet echt het gevoel dat je bijdraagt aan kwaliteit. Dan is het meer wat opruimen achteraf wat de mod toch wel had gedaan als hij het topic had gelezen.
sapphire schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:29:
Ah dat was het.
Ja niet heel tacvol nee. Niet dat ik het volgende ga zeggen om het goed te praten maar meer wil het toch even kwijt voor de context.
Ik probeer een zwengel te geven aan een discussie over de lijn die Canon inzet qua lenzen. Nou heb ik echt niet direct gelijk maar op wat inhoudelijke reacties van @Ventieldopje na (waar ik het niet mee eens ben maar dat geeft niet want dat maakt het juist weer leuk dat we allemaal anders zijn) was het alleen maar van "je bent die lens vergeten" waar het hele punt niet over ging. Op mij komt dat enorm over als je lekker in je eigen torentje blijven zitten ipv eens kritisch naar je eigen merk kijken.
Maargoed dat zal wel mijn frustratie zijn....
Tja maar wat denk je te bereiken met zo'n opmerking dan? Met een beetje pech krijg je het verwijt dat iemand die van een merk weggelopen is ook niet objectief is en dan is de metadiscussie compleet. ;)

Persoonlijk vond ik de discussie over het algemeen prima en dan vind ik zo'n opmerking wel jammer. Feitelijk scheer je alle deelnemers over één kam en doe je net alsof iedereen met een andere mening fanboy is. Dan denk ik ook weer, moet ik daar dan moeite voor doen om inhoudelijk punten te discussiëren?
Je kunt dan beter iets gewoon negeren dan zo'n opmerking maken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gonadan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:35:

Tja maar wat denk je te bereiken met zo'n opmerking dan? Met een beetje pech krijg je het verwijt dat iemand die van een merk weggelopen is ook niet objectief is en dan is de metadiscussie compleet. ;)
En wanneer loop je dan weg? Ik vind mezelf geen wegloper, ik heb 4 camera's waarvan er nog steeds 2 Canon zijn alleen degene die ik het meest gebruikt niet.
Je kunt het ook omdraaien, hoe kun je objectief zijn als je nog nooit iets anders ervaren hebt?

Maargoed wat ik er mee probeer te bereiken, geen idee waarschijnlijk uiten van frustratie omdat er blijkbaar amper normaal gereageerd kan worden behalve het typen van een lens brandpunt die ik nog niet genoemd had.
Persoonlijk vond ik de discussie over het algemeen prima en dan vind ik zo'n opmerking wel jammer. Feitelijk scheer je alle deelnemers over één kam en doe je net alsof iedereen met een andere mening fanboy is. Dan denk ik ook weer, moet ik daar dan moeite voor doen om inhoudelijk punten te discussiëren?
Je kunt dan beter iets gewoon negeren dan zo'n opmerking maken. :)
De inhoudelijke opmerkingen vond ik, ook al ben ik het er niet mee eens, ook prima hoor.
Geen idee of ik iedereen over één kam scheer, doe je feitelijk ook als je iedereen die geen Canon als main cam meer gebruikt een wegloper noemt :+

Ja negeren zou vast beter zijn, net als subtiliteit maar beide niet echt karaktertrekken van mezelf ;)

Gabriël ITX

• Gonadan

Gonadan

sapphire schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:59:
En wanneer loop je dan weg? Ik vind mezelf geen wegloper, ik heb 4 camera's waarvan er nog steeds 2 Canon zijn alleen degene die ik het meest gebruikt niet.
Je kunt het ook omdraaien, hoe kun je objectief zijn als je nog nooit iets anders ervaren hebt?
Geen idee, dat is een zeer subjectieve discussie die je dus probeert te vermijden omdat je er toch niet uit komt.
Het is overigens niet mijn mening hè, ik geef slechts een voorbeeld hoe makkelijk het mis kan lopen. :)
Maargoed wat ik er mee probeer te bereiken, geen idee waarschijnlijk uiten van frustratie omdat er blijkbaar amper normaal gereageerd kan worden behalve het typen van een lens brandpunt die ik nog niet genoemd had.
Lees het nog eens terug, volgens mij was dat maar een incident. In mijn perceptie was dat niet zo zwaar het geval.
De inhoudelijke opmerkingen vond ik, ook al ben ik het er niet mee eens, ook prima hoor.
Geen idee of ik iedereen over één kam scheer, doe je feitelijk ook als je iedereen die geen Canon als main cam meer gebruikt een wegloper noemt :+

Ja negeren zou vast beter zijn, net als subtiliteit maar beide niet echt karaktertrekken van mezelf ;)
Klopt dat zie ik hier ook, je heb toch al twee reacties op m'n voorbeeld. ;)
Maar ik herken het wel hoor, ik ben vaak ook niet al te subtiel en moet soms ook even nadenken of het wel handig is om op 'verstuur' te drukken. En als je dan eens verkeerd kiest komt soms een modje je even helpen. :+

In dit geval nam ik aan dat je dat stukje niet zo erg bedoelde als het over kwam. Zo wel dan zou ik je toch niet kunnen overtuigen maar is het wel een pagina offtopic extra. Hoe dan ook geen winst te behalen door te reageren, dus dan maar negeren (en reageren op inhoud uit je post). :)

Wellicht is deze discussie hier ook wat offtopic, maar ik wilde even de blik van de andere kant laten zien. Dit kan uiteraard ook in DM als dat gewenst is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[Rewind],[RePlay],[StartNew] :Y

@Nomad , @PowerUp , @Grozno, @Superdaantje
Om terug te komen op het verhaal dat er achter de schermen energie gestoken wordt in mogelijke activiteiten, acties, speciale vormen van meetings, sponsoring, e.d, de volgende toevoeging:

Het is idd nauwelijks zichtbaar c.q. merkbaar dat dit plaatsvindt. Geef er gewoon wat meer ruchtbaarheid aan! Laat anderen meedenken, suggesties aandragen, etc. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. ;)

Zo kan ik me herinneren dat er af en toe pogingen gedaan werden om b.v. meetings te organiseren (al dan niet geslaagd). Of dat iemand fotowedstrijden onder de aandacht bracht. Of dat er locaties/evenementen genoemd werden die fotowaardig zijn, etc.
Misschien proberen daar op in te haken? Zaken te combineren?

Mooie Plaatjes   

• Gonadan

Gonadan

Zou ik best leuk vinden inderdaad en het hoeft niet ook niet zo zwaar dat het extra werk oplevert. Af en toe een tipje van de sluier in het community topic zou al prima werken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 21:30

Karel V

Een simpele ziel

Grozno schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
[...]

Noem het beestje maar gewoon bij z'n naam hoor. Dat was ik. :)
Het hotshot gebeuren ligt inderdaad op z'n gat, zijn we nog niet aan toe gekomen.
Hoi Wouter, eerlijk dat je je zo uitspreekt. Fijn om te horen en op basis van andere berichten te lezen waar jullie zoal mee bezig zijn. Dat verduidelijkt waarom jullie niet aan het aanpakken van het showcasetopic toegekomen zijn. Het had geholpen als je daarover in een kort DM’tje had gereageerd. Het feit dat jullie hier in gesprek gaan met medetweakers en delen wat jullie zoal doen vind ik in ieder geval sterk. Ik vind deze directe communicatie helpend. Probeer die lijn vast te houden.

Het is inderdaad, zoals @Wormaap begon, niet alleen overmoderatie. Ja, barktus is bij F&V weg. Er zullen vast wel weer nieuwe mensen komen.

Eigenlijk is het huidige systeem te ouderwets. Mensen willen niet meer resizen en verwachten dat het forum dit automatisch voor hen doet. Het omslachtig resizen van afbeeldingen. Een url schrijven die linkt aan het origineel. Eigenlijk zou het ideaal zijn als tweakers dit voor de forumgebruikers zelf zou doen. Afbeeldingen opslagcapaciteit bij tweakers omhoog. Foto kunnen slepen die tweakers automatisch resized met een automatische link naar full size. Precies zoals in request: fotoopslag beter beheerbaar maken (via o.a. mobiel) besproken wordt.
Is het mogelijk om aan de bel trekken bij tweakers en bovenstaande over het omslachtig posten van afbeeldingen aan te kaarten?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Karel V Grappig dat je dat opmerkt; over het resizen van afbeelding c.q. dat tweakers' opslagcapaciteit omhoog zou moeten.
Da's nou juist één v.d. weinige zaken die ik niet belangrijk vindt.
Hooguit dat men eens zou moeten afstappen/omdenken wat betreft het maximale afmeting formaat.

Ieder nieuwsbericht over wat voor een beeld-vastleggend device dan ook, roemt over de hoge resolutie. (wat ik zelf al jaren doe door panorama's samen te stellen).
We geilen op nog steeds meer MP's, nog betere DR, we slepen het meest kostbare glaswerk dat we kunnen vinden voor onze high-res sensors om maar ieder microscopisch stofdeeltje te kunnen vastleggen. :Y

Maar als we het gaan bekijken en/of tonen in een medium zoals dit forum, dan moeten ons beperken tot postzegelformaat c.q. bijna 'antieke' VGA resolutie.
DAT is toch niet meer van deze tijd?! :?

Daarom vind ik nog steeds een platform als flickr (ja, die ;) ) ideaal. Ik zet m'n images daar neer in hoge(re) resolutie en gebruik gewoon een toepasselijke url link voor de gewenste resolutie alhier. No problemo wat dat betreft.

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 12-01-2019 22:32]

Mooie Plaatjes   

• LA-384
@ehtweak Maar dat is juist het probleem. Nu gaat Flickr zijn beleid aanpassen en de gratis accounts limiteren tot 1000 foto's, het overige wordt weggegooid. Photo bucket heeft eerder hotlinken gedisabled voor gratis accounts. Andere hosters houden ineens op te bestaan, of verwijderen je foto's na x-maanden. Resultaat is dan dat bepaalde topics (posts) onleesbaar worden. Denk aan topicstarts.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja gezien de grote jaarlijks toename van views vanaf een smartphone is een thumbnail nog niet eens zo verkeerd.
Scheelt data en bij smartphones is de resolutie in de breedte toch vaak rond de 1080 pixels.

Full/hi-res kan altijd op de lap- desktop bekeken worden via de thumbnail :)

Gabriël ITX

• Gonadan

Gonadan

Het gaat wat off-topic maar GoT ondersteunt die functionaliteit toch gewoon? Je kunt twee maten kiezen en doorklikken naar volledig kan dan ook.
Ook op mobiel heb ik dat mechanisme liever, dan kan ik tenminste wel gewoon volwaardig inzoomen als ik details wil zien.
Mijn klacht is eerder de limiet qua grootte, een standaard foto van mobiel moet je zelf eerst verkleinen voordat je hem kunt uploaden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mijn opmerking was/is tweeledig:

-We geilen op nog steeds meer MP's, nog betere DR, we slepen het meest kostbare glaswerk dat we kunnen vinden voor onze high-res sensors om maar ieder microscopisch stofdeeltje te kunnen vastleggen. :Y

Maar als we het gaan bekijken en/of tonen in een medium zoals dit forum, dan moeten ons beperken tot postzegelformaat c.q. bijna 'antieke' VGA resolutie.
DAT is toch niet meer van deze tijd?! :?

enerzijds

-En blijkbaar het bezwaar van sommigen dat er een probleem zou zijn met high-res images op mobiele devices (met een beperkt data abonnement).
anderzijds.

Maar er vindt alom s/w matige detectie plaats of je de content op een mobiel device bekijkt. Dan moet het toch geen probleem zijn om die detectie, die nu vaak al misbruikt wordt om je maar zoveel mogelijk irritante commerciële zooi door je strot te duwen, te gebruiken om de lage resolutie versie/duimnagel te laten zien (desnoods een placeholder)?

Hetgeen nog los staat van het feit dat het postzegelformaatsyndroom imho veel af doet aan de moeite die de beeldmaker heeft gedaan om zijn/haar beeld te creëren en vervolgens te laten zien.
(en nee, dan heb ik het niet over de instant bagger van de asociale media ;) )

Zoals vaker iemand zegt bij zijn foto; "bekijk 'm op volle resolutie, dan oogt het veel beter/imposanter!" En heeft de kijker geen zin/wil geen moeite doen om die bedoelde resolutie te bekijken, dan niet. Dan is het blijkbaar niet de moeite waard is, of men wil er geen moeite voor doen.
Voorbeeld: als ik iemands panorama beoordeel, dan wil ik graag de hoge kwaliteitsversie zien en aftasten. Juist omdat het me interesseert, maar ook omdat ik dan doelgericht en concrete reacties kan geven. Daar heeft de maker wat aan. Toch? :Y

Een image hosting/sharing platform dat beperkingen oplegt aan gratis gebruikers, zoals Flickr (menig andere dienst ook), zie ik niet als een echt probleem. Dat is eerder een keuze. O-) Volgens het welbekende adagium 'er bestaat geen gratis product/dienst...' :+

Mooie Plaatjes   

• Gonadan

Gonadan

Ik ben echt helemaal kwijt welk punt je nu eigenlijk probeert te maken. Enerzijds moet hij automatisch een thumbnail maken, anderzijds doet dat afbreuk aan de moeite van de maker. Wat wil je nu precies? :D

In mijn optiek is een databundel die van een beetje foto's kijken leeg raakt niet meer van deze tijd. Als je die neemt en je gaat toch intensief media bekijken dan is dat gewoon je eigen keuze. :P

Automatisch resizen is iets wat je browser al doet, juist in de servers te ontlasten. Om dat proces makkelijker te maken zijn er al twee maten thumbnails die men standaard kan gebruiken, wat velen nog niet eens doen. Wil je dat dynamisch doen, al is het maar in tien standaardmaten, dan kost dat een hoop meer complexiteit en resources. Het is niet dat de devvers niets te doen hebben. ;)

Mocht je deze discussie nog even voort willen zetten, hij is namelijk op zich wel interessant, zullen we dan een beter plekje zoeken? Desnoods het Community topic? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, nog een poging dan @Gonadan . :+
  • Beeldmaker creëert hoge resolutie plaat met zijn/haar ultieme gear
  • Beeldmaker doet z'n best om er zijn/haar beste PP op los te laten
  • Beeldmaker upload z'n creatie op een online benaderbaar storage platform in de hoogst mogelijke resolutie
  • Storage platform stelt url beschikbaar wat verwijst naar dat beeld
  • Beeldmaker wil zijn/haar creatie aan anderen (online) laten zien
  • Beeldmaker plaats de, door het storage platform beschikbaar gestelde, url in het bespreekmedium
  • Bespreekmedium/-forum handelt sizing af, afhankelijk van welk device de gebruikers het beeld mee bekijken.
  • Beeldmaker zou zich niet hoeven te bekommeren om het apparaat/verbindingstechniek waarmee anderen zijn/haar beelden bekijken.
Zoiets. Heb ik het nu duidelijker verwoord? :?
Waarbij het opslag- en/of het bespreek/bekijk medium niet hetzelfde hoeven te zijn. Kan natuurlijk wel...

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 13-01-2019 10:40]

Mooie Plaatjes   

• Gonadan

Gonadan

ehtweak schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:37:
Ok, nog een poging dan @Gonadan . :+
  • Beeldmaker creëert hoge resolutie plaat met zijn/haar ultieme gear
  • Beeldmaker doet z'n best om er zijn/haar beste PP op los te laten
  • Beeldmaker upload z'n creatie op een online benaderbaar storage platform in de hoogst mogelijke resolutie
  • Storage platform stelt url beschikbaar wat verwijst naar dat beeld
  • Beeldmaker wil zijn/haar creatie aan anderen (online) laten zien
  • Beeldmaker plaats de, door het storage platform beschikbaar gestelde, url in het bespreekmedium
  • Bespreekmedium/-forum handelt sizing af, afhankelijk van welk device de gebruikers het beeld mee bekijken.
  • Beeldmaker zou zich niet hoeven te bekommeren om het apparaat waarmee anderen zijn/haar beelden bekijken.
Zoiets. Heb ik het nu duidelijker verwoord? :?
Waarbij het opslag- en/of het bespreek/bekijk medium niet hetzelfde hoeven te zijn. Kan natuurlijk wel...
Ah, dus eigenlijk mis je gewoon een img-tag die automatisch resized naar topicformaat (maar dan zonder rode balken), zeg dat dan. :+
De rest is al voorhanden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LA-384
Ik denk idd dat het eerder gelinkte topic beter is voor deze discussie:
Request: fotoopslag beter beheerbaar maken (via o.a. mobiel)

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
We zijn achter de schermen nog steeds actief voor jullie bezig. De Hotshots 2018 was de aftrap voor ons, met wat leuke kleine prijsjes. Dat vonden wij leuk om te doen en we kregen leuke reacties, dus dat gaan we voor 2019 ook zeker weer doen (medio jan 2020). Tegen die tijd met iets meer aankondiging/ruchtbaarheid eraan, zodat er nog weer wat meer participatie is.

We hebben in april straks de eerste voorjaarsmeet vlakbij Lelystad, waar ik hoop op een mooie opkomst en echt even de tijd om lekker bij te kletsen met iedereen.

We zijn nog steeds bezig met een grote meeting te organiseren op het hoofdkantoor. Dat blijkt geheel niet makkelijk, maar hier stoppen we dagelijks tijd en energie in om te realiseren. Als het lukt zoals ik hoop, dan wordt het echt gaaf en de grootste meet die we vanuit F&V ooit gedaan hebben.

In april ben ik weer op HQ voor een forumbreed-overleg en is mijn grootste agendapunt bovenstaand punt.

------------

Dan een vraag van mijn kant. Ik heb zelf in mijn netwerk recentelijk een toffe fotoshoot gerealiseerd met een 12 man team (fotografen, MUA, haarstylist, kledingstylist, toffe locatie etc). Het was echt lang geleden dat ik vrij werk geschoten heb en dat bevalt uitstekend.
Als we ergens centraal een ruimte kunnen realiseren die groot genoeg is voor 2 of 3 studio's dan hebben we gezamenlijk ongetwijfeld genoeg gear/troep om enkele studio's te vullen met verlichting/lampen.

En kunnen we samen wat studiowerk doen. Lijkt jullie zo een opzet iets? Dan maken we een topic aan, waarbij iedereen een steentje bijdraagt met ofwel een locatie/hal/ruimte, ofwel een studio setup, ofwel een vrijwillig model mee, ofwel een ........etc etc....een gezamenlijke insteek waarbij iedereen bijdraagt aan een toffe groep om mee te werken.

Leeft zoiets op het forum om te doen, of is dit teveel niche en is dit niet iets voor ons hier?

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Zo'n studioshoot klinkt supergaaf. Het is een soort fotografie waar ik recentelijk zelf ook ingedoken ben, en een keer met een groep wat aanklooien klinkt zeker leuk :) Volgens mij inderdaad behoorlijk ondervertegenwoordigd hier op GoT, maar hier in ieder geval één geïnteresseerde :+

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
Erg tof om te doen. Heb daar wel oren naar. Heb er enige ervaring mee, maar kan zeker nog wat bijleren en sowieso is het gezellig om zoiets samen met anderen te doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Belangrijkste is dan denk ik om een centrale locatie te regelen. Alles met een dak erover, en een toilet in het gebouw is al snel voldoende vermoed ik...als we dat getackled hebben, dan moet de rest goed te doen zijn.

Gear ben ik niet bang voor dat we daar tekort in hebben :+.....en vrijwillige modellen op zich ook niet,..sure dat zijn geen prof modellen, maar dat hoeft ook niet hiervoor.

Hoofdkantoor is een optie die ik liever niet probeer. Dit soort projecten zijn waarschijnlijk op een zaterdag en dan moet er specifiek personeel aanwezig zijn om het pand open te hebben/houden die dag...dat kost een hoop geld en we hebben 99% van de ruimte niet nodig.

• Sjekster
  • Laatst online: 21-03 09:13
Lijkt me een leuk initiatief en volgens mij zijn er genoeg leden hier die wel eens wat aan portretfotografie doen, dus zo'n studio sessie zal vast aanslaan!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Nomad schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:39:
Belangrijkste is dan denk ik om een centrale locatie te regelen. Alles met een dak erover, en een toilet in het gebouw is al snel voldoende vermoed ik...als we dat getackled hebben, dan moet de rest goed te doen zijn.

Gear ben ik niet bang voor dat we daar tekort in hebben :+.....en vrijwillige modellen op zich ook niet,..sure dat zijn geen prof modellen, maar dat hoeft ook niet hiervoor.

Hoofdkantoor is een optie die ik liever niet probeer. Dit soort projecten zijn waarschijnlijk op een zaterdag en dan moet er specifiek personeel aanwezig zijn om het pand open te hebben/houden die dag...dat kost een hoop geld en we hebben 99% van de ruimte niet nodig.
Heb eventueel nog wel schuur waar ruimte is om met een groep aan de slag te gaan. Is bezem schoon en er is stroom. Met mooi weer zijn er buiten nog leuke settings te maken. Is wel geen echte studio, maar wellicht ook leuk.

Woon op boerderijtje in klein grensdorpje in de buurt van Gennep (NL) en Kleve (DE). Niet super centraal voor iedereen en de mensen die met openbaar vervoer komen ;-)

Binnen ruimte

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Superdaantje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Heb eventueel nog wel schuur waar ruimte is om met een groep aan de slag te gaan. Is bezem schoon en er is stroom. Met mooi weer zijn er buiten nog leuke settings te maken. Is wel geen echte studio, maar wellicht ook leuk

Woon op boerderijtje in klein grensdorpje in de buurt van Gennep (NL) en Kleve (DE). Niet super centraal voor iedereen en de mensen die met openbaar vervoer komen ;-)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Binnen ruimte
[Afbeelding]
Zeker geschikt om enkele mobiele studios te plaatsen en de natuurlijke achtergronden/wanden zijn ook tof. Dus dit is zeker een toffe locatie!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Even schaamteloos crossposten :+

Aangezien het jammer is dat er eigenlijk nooit meer showcases gemaakt worden, gaan we het posten van showcases net iets anders doen. In het kort komt het erop neer dat voortaan je intentie als poster bepaalt of iets een test- of showcase is. Ben je op zoek naar feedback, dan post je een testcase. Wil je vooral iets laten zien, dan kun je een showcase openen. We gaan dus niet meer beslissen of iets 'showcasewaardig' is, dat mag je fijn zelf doen :)

Een wat uitgebreider verhaal hierzo :)

[Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2019 18:04]

• LA-384
Aangezien veruit de meeste foto's in de verzameltopics gepost worden, wil ik toch graag weten of deze van origine uit nou onder testcase of showcase vallen.

Daarbij vind ik persoonlijk ook dat het solo-testcase topic dan beter veranderd kan worden naar een gewoon verzamel testcase topic, waar het dus geoorloofd is meerdere foto's te plaatsen. Ik vond (en vind nog steeds) de stap om een eigen topic te openen voor enkel je eigen foto's best groot. Soms wil je gewoon wat feedback hebben, terwijl de betreffende foto's niet in een van de verzameltopics passen.

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:36
@witeken Momenteel bestaat al het 'om wat van te leren topic' https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1593695, dat lees ik dan als de Testcase voor enkele foto's. Misschien ook een topic openen voor Solo Showcase foto's? Of behoren die dan in de verzameltipics?

[Voor 7% gewijzigd door MRIdev op 24-03-2019 21:30]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:39

Toff

FP ProMod
LA-384 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:20:
Daarbij vind ik persoonlijk ook dat het solo-testcase topic dan beter veranderd kan worden naar een gewoon verzamel testcase topic, waar het dus geoorloofd is meerdere foto's te plaatsen. Ik vond (en vind nog steeds) de stap om een eigen topic te openen voor enkel je eigen foto's best groot.
Ik vind dat je best wat kritisch mag zijn op je eigen foto's, ook in het testcase topic. Het aantal foto's beperken tot één per keer hoort daar imho ook bij. Anders het topic snel een soort dumpplaats van foto's. Wil je meerdere versies van een foto plaatsen, dan kan de rest als linkje worden meegepost.
MRIdev schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:29:
@witeken
Misschien ook een topic openen voor Solo Showcase foto's? Of behoren die dan in de verzameltipics?
Zoiets als deze? [Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 ?

[Voor 52% gewijzigd door Toff op 24-03-2019 22:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Aangezien veruit de meeste foto's in de verzameltopics gepost worden, wil ik toch graag weten of deze van origine uit nou onder testcase of showcase vallen.

Daarbij vind ik persoonlijk ook dat het solo-testcase topic dan beter veranderd kan worden naar een gewoon verzamel testcase topic, waar het dus geoorloofd is meerdere foto's te plaatsen. Ik vond (en vind nog steeds) de stap om een eigen topic te openen voor enkel je eigen foto's best groot. Soms wil je gewoon wat feedback hebben, terwijl de betreffende foto's niet in een van de verzameltopics passen.
Dat topic is specifiek solo om te zorgen dat er gericht commentaar op een foto opgehaald wordt, en om te zorgen dat iedereen een kans krijgt om commentaar te geven en te krijgen.
Als iedereen meerdere foto's gaat plaatsen is het binnen de kortste keren een gewoon algemeen verzameltopic. Daarmee gaat het hele doel van het topic verloren.

• Gonadan

Gonadan

In principe kan je daar beiden kwijt, wat je zelf graag wilt, we proberen dat juist iets losser te maken. In een verzameltopic is het echter wel de bedoeling dat men ook naar elkaars foto's kijkt en daar bij voorkeur wat over zegt. :)
Mag ik je dan vragen waarom je de drempel als hoog ervaart? Voor een showcase begrijp ik dat goed, daar werd altijd om een zeker niveau gevraagd. Een testcase mag je in feite natuurlijk gewoon posten wat je wilt. Of gaat het dan om twee à drie foto's? Een aantal wat je net niet genoeg vind om een testcase te noemen maar wel graag feedback op wilt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:27

bobcom

Dedicated dabbler

Ik heb de scheiding "show"/"test"case altijd als nogal kunstmatig ervaring, inclusief de inmiddels wat in de vergetelheid geraakte discussies of iets nu al dan niet "showcasewaardig" was. Dus wat dat betreft vind ik de keuze om het uitgangspunt van de poster centraal te stellen een vooruitgang: wil je kritiek, dan "testcase", wil je applaus, dan "showcase".

Ook de vraag om het bindende "solo"-criterium te laten vallen lijkt me legitiem. Ik zou het zelfs een stap verder willen zien: zouden de verzameltopics ook niet gescheiden kunnen worden in "test" en "show"-verzameltopics? Desnoods met een maximum van (2? 3? 4?) foto's. Want in vrijwel alle verzameltopics komt regelmatig oogverblindend werk langs waar eigenlijk niks anders dan "prachtig" over op te merken valt, maar waardoor foto's van andere posters die vooral graag willen weten wat er beter kan en vooral hoe, wat worden ondergesneeuwd. Na drie applausrondes voor een paar schitterende zeegezichten komen de weidelandschapjes waar de vorige poster graag meer over wilde horen vaak domweg niet meer aan bod.

Mag/kan dat? Of is dit te veel rupsje nooitgenoeg?

[Voor 3% gewijzigd door bobcom op 24-03-2019 22:48]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:36
Hmmmm, ondanks het tijdstip nog niet echt wakker. |:(

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:10
Wormaap schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:03:
Even schaamteloos crossposten :+

Aangezien het jammer is dat er eigenlijk nooit meer showcases gemaakt worden, gaan we het posten van showcases net iets anders doen. In het kort komt het erop neer dat voortaan je intentie als poster bepaalt of iets een test- of showcase is. Ben je op zoek naar feedback, dan post je een testcase. Wil je vooral iets laten zien, dan kun je een showcase openen. We gaan dus niet meer beslissen of iets 'showcasewaardig' is, dat mag je fijn zelf doen :)

Een wat uitgebreider verhaal hierzo :)
.

Op zich een prima ontwikkeling lijkt me om het hele gebeuren wat laagdrempeliger te maken. Een eigen topic maken is altijd een stap en hopelijk gaan we zo meer series zien van mensen. Al was het altijd een leuke uitdaging om een testcase te maken die bekroond werd met een showcase.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het probleem is imho niet dat het aanmaken van een topic laagdrempeliger zou moeten/kunnen.
(het is toch niet lastig of moeilijk of zo?)
Maar eerder dat wat iemand zelf 'showcase' waardig vindt, anderen niet bijzonder vinden. En omgekeerd (!) overigens... :S

Mooie Plaatjes   

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Je ziet toch dat veel mensen terughoudend zijn. Niet omdat het fysiek moeilijk is, maar omdat een showcase maken toch een statement is dat dit is waar je trots op bent. Als dan de eerste opmerking 'Niet showcasewaardig IMHO' is, is dat gewoon vervelend. Als je showcase dan ook nog afgewaardeerd wordt tot testcase omdat iemand anders het er blijkbaar mee eens is dat het niet mooi genoeg is, is dat dubbel vervelend.
We maken het dus laagdrempeliger om te zeggen dat je ergens trots op bent, omdat je er niet meer op 'afgerekend' wordt :)

• Gonadan

Gonadan

Qua handelingen is een titel verzinnen minder werk dan het betreffende verzameltopic opzoeken dus de drempel zal niet bij de hoeveelheid werk liggen. ;)
Wel kan ik mij voorstellen dat de harde scheiding of het oordeel wat voorheen vaak voor discussie zorgde afschrikkend kan werken, maar dat is dan ook juist waar we van af willen.
Mochten er nog andere redenen zijn waarom je een eigen topic openen als drempel ziet dan horen we dat uiteraard graag, alle feedback kunnen we bespreken.
bobcom schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:43:
Ook de vraag om het bindende "solo"-criterium te laten vallen lijkt me legitiem. Ik zou het zelfs een stap verder willen zien: zouden de verzameltopics ook niet gescheiden kunnen worden in "test" en "show"-verzameltopics? Desnoods met een maximum van (2? 3? 4?) foto's. Want in vrijwel alle verzameltopics komt regelmatig oogverblindend werk langs waar eigenlijk niks anders dan "prachtig" over op te merken valt, maar waardoor foto's van andere posters die vooral graag willen weten wat er beter kan en vooral hoe, wat worden ondergesneeuwd. Na drie applausrondes voor een paar schitterende zeegezichten komen de weidelandschapjes waar de vorige poster graag meer over wilde horen vaak domweg niet meer aan bod.

Mag/kan dat? Of is dit te veel rupsje nooitgenoeg?
We willen niet in één keer alles om gooien en deze wijzigingen even aankijken, maar feedback is altijd welkom want we blijven evalueren. :)

De limiet in de verzameltopics is bedoeld om dumpen en ondersneeuwen te minimaliseren, het verhogen van het aantal foto's per keer werkt dat wellicht juist tegen. Voor nu willen we dan ook stimuleren om gewoon een eigen show-/testcase te maken als je meerdere foto's hebt, dan krijg je de feedback of applaus ook wat meer bij elkaar. Even kijken hoe dat uit pakt want het doel is natuurlijk dat iedereen kan genieten en beter worden.

Wellicht wel een idee om dat showcaseverzameltopic weer eens af te stoffen voor de individuele pareltjes? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LA-384
Gonadan schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:54:
Mag ik je dan vragen waarom je de drempel als hoog ervaart? Voor een showcase begrijp ik dat goed, daar werd altijd om een zeker niveau gevraagd. Een testcase mag je in feite natuurlijk gewoon posten wat je wilt. Of gaat het dan om twee à drie foto's? Een aantal wat je net niet genoeg vind om een testcase te noemen maar wel graag feedback op wilt?
Het zal wel aan mij liggen, maar om te beginnen vind ik dat de termen "testcase" en "showcase" een bepaalde lading hebben, maar dat komt misschien omdat het geen alledaagse woorden zijn. Daarbij vind ik het ook wat onduidelijk wat zo'n testcase of showcase nou precies inhoudt. Mijn gevoel zegt dat het een serie foto's moet zijn over eenzelfde onderwerp ipv een "dumpplaats" van wat je de afgelopen week hebt geschoten. Ook vind ik dat een eigen topic aan bepaalde eisen moet voldoen; inleidend verhaal, uitleg over de foto's, de foto's zelf (voor mijn gevoel moeten dat er dan meer dan 3 zijn). Dan heb je nog dat een eigen topic alle aandacht op de ts verstigd.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Mijn meest recente testcase had maar drie foto’s, dus dat het er meer moeten zijn ben ik het principiëel mee oneens :+
Een rode draad van enige soort is wel een beetje de bedoeling, maar daar heb je natuurlijk ook verschillende richtingen. Zelfde lens, zelfde techniek, zelfde onderwerp, zelfde onderbuikgevoel.
Het klopt dat het inderdaad wat aandacht op jezelf legt, dus ik snap dat dat de drempel wat verhoogt. Van de andere kant is de enige manier om daar collectief vanaf te komen om het gewoon te doen, en het zo normaal te maken :)

Dus kom maar op met die minicases-met-minimaal-verband :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Bij een testcase hoort een leerdoel. Je hebt foto's geschoten met een bepaald idee, en vraagt je af of dat een beetje gelukt is.
Bij een showcase hoort een resultaat. Je hebt foto's geschoten met een bepaald idee, en wilt laten zien dat dit gelukt is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
En we hebben weer iets nieuws :) Om iets meer overzicht te krijgen, heeft aankoopadvies vanaf nu zijn eigen subforum :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Om even hier verder te gaan..

@Wormaap Sinds wanneer word LMGTFY als een no-go gezien en vragen die letterlijk in te typen zijn in google niet?

Vind het wat flauw aangezien er op T.net altijd geschermd word met eigen inzet van users voor ze een vraag stellen.
Dan wijs je iemand op iet wat ludieke wijze daar op en dan word het verwijderd en gelocked :?

Dat is niet handig voor de toekomstige vind/zoekbaarheid want iemand met de zelfde vraag kan zo niet terug vinden over de gebruikte terminologie.

Gabriël ITX

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk kan ik het verzoek wel begrijpen om geen LMGTFY links te gebruiken. Een standaard Google zoek link komt een stuk vriendelijker over. (y)

Eigen inzet wordt gewaardeerd heeft een vraagsteller dit (herhaaldelijk) niet dan zijn de Mods en Admins aanzet. Om ze daarop te attenderen kan men een "Topic Report" aanmaken.

En dat je post geblockt is waarschijnlijk niet bewust gebeurd. Dit vinkje staat standaard aan als je als Mod een post bewerkt van een gebruiker.

En wens je verder te gaan over dit ontwerp. Dan is advies om via DM contact op te nemen met de betreffende mod. Hij kan je vast toelichten wat zijn gedachten was bij deze actie.

[Voor 32% gewijzigd door Daan_ op 08-04-2019 09:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarquin
  • Laatst online: 21-03 14:19
Ik zit net even naar de foto's te kijken. Met name voor een (deel) forum dat helemaal op foto's gericht is zou ik de Exif data heel graag in een tooltip zien.
Bijvoorbeeld de site Dpreview heeft dat, en het werkt heel prettig.
Dus als er nog wat ontwikkeltijd over is...

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Tarquin schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:49:
Ik zit net even naar de foto's te kijken. Met name voor een (deel) forum dat helemaal op foto's gericht is zou ik de Exif data heel graag in een tooltip zien.
Bijvoorbeeld de site Dpreview heeft dat, en het werkt heel prettig.
Dus als er nog wat ontwikkeltijd over is...
Ik snap je wens geheel en de wens is gedeeld door veel users/crew. Maar "ontwikkeltijd over" staat zoooo ver weg van de realiteit, dat ik nu helaas al kan zeggen dat het hem niet wordt.
Net als het fotoalbum op Tweakers dat nog stamt uit de bronstijd volgens mij, maar helaas ook nog geen zicht heeft op vernieuwing.

Het is soms helaas niet anders.
Wel zijn er plugins voor browsers om makkelijk dit soort data bij foto's te krijgen, dus daar kan je even naar kijken als tussenoplossing :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even aan- en inhakende op het gekrakeel in het 'Showcase' topic.
ehtweak in "[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6"

Zou het dan geen idee zijn om een soortement van ballotage topic te openen? Waar je je vermeende (?) showcase foto plaatst, zodat de goegemeente eerst zijn/haar goedkeuring kan uitspreken over het geplaatste?

Zodanig dat 'vervuiling' wat al dan niet showcase waardig is, beter/prettiger getunneld kan worden?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
ehtweak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:20:
Even aan- en inhakende op het gekrakeel in het 'Showcase' topic.
ehtweak in "[Verzamel] Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6"

Zou het dan geen idee zijn om een soortement van ballotage topic te openen? Waar je je vermeende (?) showcase foto plaatst, zodat de goegemeente eerst zijn/haar goedkeuring kan uitspreken over het geplaatste?

Zodanig dat 'vervuiling' wat al dan niet showcase waardig is, beter/prettiger getunneld kan worden?
We hebben ervoor gekozen om de keuze of iets show- of testcase is bij de poster te laten. Wil je het vooral showen, dan open je een showcase. Ben je vooral op zoek naar input, dan open je een testcase. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de solo show- en testcasetopics.

Dat mensen kritischer gaan kijken als je een foto als showcase post lijkt me normaal. Maar een ballotagetopic staat juist haaks op wat we willen bereiken: dat mensen zich vrijer voelen om platen waar ze trots op zijn te showen.

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Kan het "Algemeen advies: Welke fotocamera moet ik hebben?" een update krijgen? Wat me opviel is dat het erg vanuit het DSLR-perspectief geschreven is. Met slechts een paar kleine toevoegingen over nieuwere ontwikkelingen. Mirrorless is inmiddels minstens zo belangrijk als DSLR (zeker voor een aankoopadvies). Indien gewenst kan ik meedenken over wat er in zou moeten staan en tekst schrijven.

• Gonadan

Gonadan

Bedankt voor je feedback, die hebben we eerder ook gekregen en zal zeker wat mee gebeuren. Achter de schermen wordt al gewerkt aan verbetering van het artikel. Dat is wel nodig want de wereld is wel wat veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:09:
Bedankt voor je feedback, die hebben we eerder ook gekregen en zal zeker wat mee gebeuren. Achter de schermen wordt al gewerkt aan verbetering van het artikel. Dat is wel nodig want de wereld is wel wat veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. :)
Prima, wanneer kunnen we resultaten verwachten?

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 15:36
Hoi! Bij de 'populaire topics' zie ik staan
Sony, Canon, Nikon, EOS, A, Panasonic
Ook bovenaan dit forum zie ik deze eenzame klinker staan bij 'populaire onderwerpen'.
De 'A' vind ik een beetje bijzonder. Als ik er op klik kom ik bij Sony A series. Is het een idee (en uberhäubt mogelijk) om er 'Sony A' van te maken? Of ben ik te veel een leek en weet iedereen in de Foto/Video scene waar men het over heeft als iemand 'A' zegt? }:O

Gr Kuus

Team anti-scalp

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat komt door het koppelen van producten aan topics. Die "A" serie is een pricewatch ding: Merk "Sony", Serie: "A".
https://tweakers.net/i/K11OgHVFTySkgOGxYhzaNiubZ-A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oz4pHeLSKXgOAp5xzRyuWH9M.png?f=user_large

En dat zie je dan terug als 'tag' in dat populaire onderwerpen blokje en dergelijke.

Wellicht dat het handig zou zijn om daar waar die tags uit hun context worden genoemd, een 'serie' tag altijd vooraf te laten gaan door het bijbehorende merk. Maar dat kan je dan beter even aankaarten in Mooie Features, daar kan de forumcrew verder niets mee :)

[Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 23-08-2020 13:49]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:46
Kan [DJI Mini 2] Ervaringen en discussie en [DJI Mavic Mini] Informatie en discussie aan elkaar gekoppeld worden?
Ik zie de meerwaarde niet in van 2 topic voor bijna identieke machines.
Daarnaast worden veel algemene zaken zoals regelgeving besproken. Ik denk niet dat het Mini 1-topic vervuild gaat worden met Mini 2-reacties. Graag jullie mening.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Cheesy schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:59:
Kan [DJI Mini 2] Ervaringen en discussie en [DJI Mavic Mini] Informatie en discussie aan elkaar gekoppeld worden?
Ik zie de meerwaarde niet in van 2 topic voor bijna identieke machines.
Daarnaast worden veel algemene zaken zoals regelgeving besproken. Ik denk niet dat het Mini 1-topic vervuild gaat worden met Mini 2-reacties. Graag jullie mening.
Na ook even overleg met de TS'en van die topics gaan we inderdaad verder in één topic :)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:46
SpeedingWilly schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:49:
[...]

Mensen, hou dit topic schoon! Reageer anders via een DM.

[...]
@SpeedingWilly Waarom reageer je zo?
Je komt zelf ook regelmatig in dat topic met regelgeving, andere type drones etc. Je hoeft niet op elke poep en scheet te reageren natuurlijk.

Tenslotte, je ben je geen moderator, dus feedback kan beter via een TR of in dit topic.
Dan kan bijvoorbeeld @Wormaap kijken of dit soort posts gewenst zijn in het DJI Mini-topic.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32
Cheesy schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
[...]
Je komt zelf ook regelmatig in dat topic met regelgeving, andere type drones etc. Je hoeft niet op elke poep en scheet te reageren natuurlijk.

Tenslotte, je ben je geen moderator, dus feedback kan beter via een TR of in dit topic.
Dan kan bijvoorbeeld @Wormaap kijken of dit soort posts gewenst zijn in het DJI Mini-topic.
Ja, eenmaal om mensen te informeren.

Een post met info dat geen mail ontvangen is is niet erg nuttig voor andere gebruikers en het gaat de laatste dagen alleen maar over de Ierland registratie!

Ik heb een verzoek ingediend om de ondertitel aan te passen.

[Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-12-2020 12:07]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Cheesy schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
[...]

In de basis heb ik de voorkeur om zo weinig mogelijk te modden. Dus als @SpeedingWilly mensen vriendelijk vraagt om het on-topic te houden heb ik daar geen bezwaar mee. Dat moet natuurlijk ook niet uit de hand gaan lopen, een ban-knop krijgt'ie niet :+ Maar in dit geval vond ik het niet overdreven of storend :)

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32
Wormaap schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:03:
[...]

In de basis heb ik de voorkeur om zo weinig mogelijk te modden. Dus als @SpeedingWilly mensen vriendelijk vraagt om het on-topic te houden heb ik daar geen bezwaar mee. Dat moet natuurlijk ook niet uit de hand gaan lopen, een ban-knop krijgt'ie niet :+ Maar in dit geval vond ik het niet overdreven of storend :)
Thanks! Ik heb je een verzoek gestuurd om de ondertitel aan te passen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Is er iemand die zich meer bezighoudt met drones die zich geroepen voelt om een topic over regelgeving e.d. te openen? Dat komt toch regelmatig terug in verschillende dronetopics en is wellicht handiger om centraal te verzamelen :)
Er is natuurlijk al een algemeen dronetopic :+

[Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 07-12-2020 13:05]

• Gonadan

Gonadan

Bij mijn weten bestond die al ergens. Waarschijnlijk in een ander subforum want het heeft dan nog weinig te maken met hardware.

En eventueel kan het ook gewoon hierin: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2

@Cheesy wannabe modgedrag is inderdaad niet wenselijk op GoT, maar in dit geval zien we het meer als een TS die probeert om z'n topic een beetje bij het onderwerp te houden waarvoor hij het gestart heeft. Daar is op zich niets mis mee. :)

[Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 07-12-2020 12:22]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee