Gisteren de Neo 2 ontvangen van Amazon. Ik wil hem vooral gebruiken als casual ultra portable vakantie drone, waarvan je niet merkt dat je hem bij je hebt. Dus compromis om beperkt te vliegen met de telefoon app via wifi (of alleen drone), zonder een bulky/zware RC is voor mij zeker acceptabel.
Eerste testje binnen:
- Usable storage is idd 49GB
- Echt véél minder irritant geluid!
- Info schermpje + knoppen op drone zijn fijne aanvulling om zonder app te vliegen
- Ik kijk uit naar een wifi range test buiten. Op de oude haal ik nog geen 30m, de 2 lijkt 100m te halen, dat is voor mij helemaal OK.
- Bij vliegen via de app ondersteunt hij nu eindelijk ook RTH i.p.v. het ter plekke landen bij de oude (risicovol)
- Obstacle avaidance nog geen ervaring mee maar een heel fijn idee dat het er nu is, en zeker de front lidar detector moet prima werken.
- Enige irritatie is de keiharde "Only fly in well lit and textured environment" waarschuwing als je hem opstart.
Ik heb een hele reeks DJI drones (Mavic/Spark/Mini2/Neo) gehad, maar ze uiteindelijk steeds weer vlot verkocht omdat ik er in de praktijk niets mee deed ("gedoe"). Maar dit zou de uitzonderign kunnen worden.
Voor de prijs en alle verbeteringen is dit IMO een no-brainer voor casual drone gebruikers!
Update: wifi range test in UK komt onder ideale omstandigheden tot 150m:
YouTube: Neo 2 Wifi Range Test & First thoughts
[
Voor 6% gewijzigd door
iisworks op 15-11-2025 10:59
]