Die ND filters keuze is natuurlijk een verkoop truuc.DeNachtwacht schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:44:
Even wat eerste bevindingen na een uurtje vliegen met de mini 5 pro:
+
Hij lijkt inderdaad wat stabieler in de lucht te hangen qua wind
De digitale 2x zoom is beter dan ik had gedacht en echt goed bruikbaar
Zichtbaar mooier beeld dan mijn mini 3, zowel met normal, HLG als D Log M filmmateriaal, maar die laatste levert na editing wel het mooiste beeld op.
Hij is ook echt stukje stiller dan mijn mini 3, propellorgeluid is sowieso wat minder storend/snerpend
+/-
Drone is inderdaad iets groter
Afstandsbediening met scherm inderdaad gebruiksvriendelijker, maar echt sneller is het ook niet want de app doet er best even over om op te starten.
-
Jammer dat er ND8 en ND32 gekozen is, ND16 en ND64 zou denk ik net wat beter passen bij standaardgebruik.
Tas is echt wel fors met hoop loze ruimte.
De automatische shots met roterende gimbal etc doen het alleen in normal (dus geen HLG of D log M)
Die tas is voor mij geen issue gezien ik al jaren een Lowepro Droneguard rugzak heb. Dat is zoveel beter dan een schoudertas.
Die roterende gimbal optie is leuk. Maar denk dat ik die na 3x al nooit meer gebruik.
Mijn Mini 5 pro komt morgen als het goed is binnen.
Inmiddels al vele reviews bekeken en waar ik al de stap naar de mini 3 naar mini 4 de moeite waard vond lijkt deze overstap weer nog meer de ideale travel partner te worden.

:strip_exif()/f/image/vC53ZQ3AmRZ5c495ihAKVP1y.jpg?f=fotoalbum_large)