|
[Voor 87% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-11-2020 10:46. Reden: Review toegevoegd]
|
[Voor 87% gewijzigd door SpeedingWilly op 10-11-2020 10:46. Reden: Review toegevoegd]
Dit mis je ook naast de door jou genoemde punten als je voor de Mini 2 gaat:Marc1510 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:49:
Twijfel eraan om hiernaar te gaan vanaf de Mavic Air 2. Zou in dat geval het volgende kwijt raken:Qua regelgeving ben je dan wel flexibeler en op vakanties is het een stuk kleiner. Of mis ik nu echt iets?
- HDR
- Obstacle Avoidance
- Active Track?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Begin deze week was de Mavic Mini (1) FMC al 369 euro bij de Media Markt. Vergeleken met de Mini 2 FMC toch een verschil van 230 euro! Binnenkort zal het ook wel de laatste voorraad zijn die deze winkels van de Mini 1 hebben. Op het moment is de Mini 1 nog te koop bij DJI, maar verwacht dat deze voor eind dit jaar niet meer leverbaar zal zijn.SirJesse93 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:03:
Wanneer zou de Mavic Mini (1) zijn prijs nog waard zijn? Het lijkt me dat deze even daalt in prijs bij webwinkels als Bol, of heb ik dat fout?
[Voor 16% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-11-2020 10:04]
Ik heb daar wel een mening over.A.Temur1982 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:53:
Ik begrijp niet waarom het zo lang duurt voor er een opvolger voor de Mavic 2 uitkomt. De Mavic 1 kwam uit in 2016, de Mavic 2 in 2018 dus ik had eigenlijk gehoopt op een Mavic 3 dit jaar.. maar ja jammer genoeg niet dus..
Voor de rest wel leuk de Mavic Mini 2, vind het helemaal een plus punt dat ze nu occusync 2 hebben ipv dat Enhanched Wifi gebeuren.
[Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-11-2020 10:02]
[Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-11-2020 14:55]
Nou ja, het is iets gecompliceerder dan het broedseizoen alleen: de rest van het jaar fungeren Natura 2000 als rustgebieden voor dieren en gezien ons dichtbevolkte landje hebben de dieren die rust hard nodig. In de trekperiode en winter gaat het bijvoorbeeld om grote aantallen (water)vogels. Bij iedere verstoring vliegen die massaal op en dat kost uiteindelijk veel meer energie dan ze zich kunnen veroorloven. Ik snap volledig dat het jammer is dat de vrijheid van dronevliegen beperkt is maar er zijn veel meer belangen en die tellen (terecht) ook mee in dit soort overwegingen. Ik ben fervent natuurliefhebber en ik heb langs de waddenkust al meerdere keren meegemaakt dat een drone tienduizenden vogels de lucht in joeg, lang voordat ik doorhad dat er een drone vloog. Spectaculair gezicht maar niet goed voor de gezondheid van die vogels.SpeedingWilly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:03:
[...]
Om @SnoeiKoei aan te vullen. Hij heeft helemaal gelijk. In de praktijk komt het er al snel op neer dat alle natura 2000 gebieden verboden zijn voor (consumenten) drones. Professionals die de weg weten en ontheffing aanvragen mogen meer, maar dat is eigenlijk niet te doen voor de gemiddelde consument. Jammer maar waar!
Natura 2000 gebieden zijn vaak verboden voor drones, vanwege de mogelijke verstoring van vogels die drones kunnen veroorzaken. In het broedseizoen kan dit betekenen dat vogels zo schrikken dat ze het nest verlaten en de jongen dus sterven. Ik vind dat spijkers op laag water zoeken. De gebieden zijn ook vaak het hele jaar verboden gebied, terwijl het broedseizoen maar kort is. Helaas is dat nu zoals het werkt. Hopelijk gaat er in de (nabije) toekomst iets veranderen als de No-Fly-Zones opnieuw bekeken worden. Dat gaat namelijk nog veranderen als onderdeel van de nieuwe Europese droneregels die op 31-12-2020 ingaan.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Zeker aan te raden voor nieuwe dronebestuurders! En voor de Mini 2 zeker, omdat het vangnet van Obstacle Avoidance niet op de Mini 2 zit.thunder8 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:56:
Ik ben in de markt voor een Mini 2. Nog wel even een vraag aan de experts hier: Is de Care Refresh als een nieuwe dronebestuurder handig om meteen mee te bestellen? Zover ik het begrijp krijg je maximaal 2x een vervangende unit als je zelf een fout maakt, waarbij de Drone beschadigd raakt, als je voor 1 jaar kiest en 3x als je kiest voor 2 jaar?
[Voor 91% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2020 11:21]
[Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2020 11:20]
Als je 2 jaar Care Refresh afsluit voor €79,- dan heeft het dus wel zin, omdat je dan al bijna 40 euro korting krijgt, terwijl DJI Select €49,- kost.
[Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2020 11:35]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik kan je garanderen dat dat geen probleem is. Ik heb genoeg ervaringen met Mavic 2 Pro met OccuSync 2. Ervaring in de stad heb ik echter niet, dat is (nu) nog zwaar verbodenmatthijst schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:44:
Ben vooral benieuwd naar een range test in de stad.
Hoef echt geen kilometer te vliegen maar meter of 500 zonder verlies van signaal zou leuk zijn.
[Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-11-2020 12:00]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Let ook op dat je (alle) batterijen in de drone stopt. Die hebben ook (vaak) een update nodig. Toch lullig als je in het veld staat.rimave schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:18:
...
O ja, de Mini 2 had gisterenavond gelijk al een update toen ik wilde activeren.
...
[Voor 20% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-11-2020 12:22]
[Voor 36% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-11-2020 12:53]
Zekers. Ik heb hem hier nu voor me staan.SpeedingWilly schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:19:
[...]
Top! Weet je zeker dat je de Mini 2 hebt, en niet de Mavic Mini (1)? Ik kan op Amazon.nl de Mini 2 niet vinden namelijk?
Op internet heb ik gezien dat de batterij wel een update nodig heeft namelijk.
[Voor 3% gewijzigd door rimave op 07-11-2020 17:38]
[Voor 64% gewijzigd door rimave op 07-11-2020 23:01]
[Voor 74% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-11-2020 21:09]
Alle DJI drones werken op dezelfde manier. In de drone zit een No-Fly-Zone database, die regelmatig ge-updatet wordt. Deze No-Fly-Zones zijn niet hetzelfde als de No-Fly-Zones die de overheid heeft vastgesteld (check https://www.godrone.nl).HarmDD schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:11:
...
Maar kan ik bij de Mini 2 de 'No Fly' zone uitschakelen voor bijvoorbeeld lage drones vlieg bewegen?
ik weet wel dat bij de Mavic Mini (1) de drone niet moet updaten, dan was er niks aan de hand.
En kon gewoon overal vliegen.
Maar hoe zit het met de Mavic Mini 2?
...
[Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-11-2020 07:12]
Uiteraard zijn de regels van de overheid (GoDrone) geldig. Wat DJI heeft ingebouwd is alleen de echt gevaarlijke gebieden rondom vliegvelden e.d.colossos schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:44:
@SpeedingWilly je zegt dat DJI grofweg 3km rondom vliegvelden aanhoudt als NFZ. Maar als ik op GoDrone kijk is de NFZ rondom bijvoorbeeld Schiphol (waar ik in de buurt woon) groter dan 3km, straal van zo'n 10km. Welke houden jullie als regel aan dan?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik denk inderdaad dat de beeldkwaliteit van de Mini 2 zeker te vergelijken is met de Mavic Air of zelfs nog ietsje beter. Ik heb zelf nooit een Mavic Air gehad overigens. De Mavic Air is alweer drie jaren oud. De sensor grootte is hetzelfde, maar het is te verwachten dat de sensor wel een nieuwer type is en ook de beeldverwerkingsalgorithmes zullen wel iets verbeterd zijn. Sensor grootte en bitrate zijn echter leidend, en die zijn hetzelfde bij beide dronesThaiden schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:00:
Kan iemand mij toevallig vertellen of de beeldkwaliteit te vergelijken is met de Mavic AIR 1?
...
Volgens de technische specificaties lijkt het allemaal behoorlijk veel op elkaar (mini 2 t.o,v, air 1) 1 2/3' CMOS sensor, 12MP camera, 3840x2160 resolutie met beide 100 mbps. Dus je zou verwachten dat beeldkwaliteit eigenlijk hetzelfde (misschien beter?) zou zijn. Kan iemand hier toevallig iets over vertellen?
...
[Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-11-2020 18:17]
[Voor 63% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-11-2020 12:05]
Zeker met de laatste regel blijven er eigenlijk alleen nog maar weilanden overu behoudt een minimumafstand tot voorbijgangers 30 meter
of meer met 1:1-regel (bijvoorbeeld 40 meter hoog, met 40 meter
afstand). Dit geldt ook voor andere eigendommen en dieren;
• ook vliegt u minstens op een afstand van 150 meter van woon-,
handels-, industrie- of recreatiezones;
[Voor 5% gewijzigd door Luc45 op 11-11-2020 11:07]
[Voor 40% gewijzigd door Scirocco op 11-11-2020 12:17]
Je moet je elk jaar weer registreren als drone vlieger. RDW zegt dat dit is om de database actueel te houden (zo verdwijnen mensen die de hobby vaarwel gezegd hebben automatisch). Ik zeg dat dit weer een RDW melkkoe isthunder8 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
[...]
Drone uit A1 C0 klasse is inderdaad 31 Euro voor het eerste jaar. Daarna elk jaar 11 euro?
Echter als je een A1 drone hebt die meer dan 250gram weegt, worden de kosten toch: 21+10+40+20=91 Euro voor het eerste jaar?
[Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-11-2020 14:15]
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:34:
[...]
Graag een Link! Is het wel de Mini 2? De eerste versie heet DJI Mavic Mini en de 2e versie heet DJI Mini 2. Je bent dus niet helemaal duidelijk. Heb je misschien versie 1 per ongeluk besteld?
[Voor 4% gewijzigd door knny op 12-11-2020 11:40]
Pepper en Mydealz (DE) installeren op je phone en price alerts instellen op DJISnoeiKoei schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Bummer, voor die prijs had ik 'm beslist gekocht. Hopelijk wordt het volgende keer hier ook gemeld als er zo'n goeie deal voorbij komt, of moet ik daar een ander topic voor volgen?
De aanbieding is op Pepper voorbijgekomen. Die site houd ik ook in de gaten, maar toch heb ik dat gisteren ook gemist.SnoeiKoei schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Bummer, voor die prijs had ik 'm beslist gekocht. Hopelijk wordt het volgende keer hier ook gemeld als er zo'n goeie deal voorbij komt, of moet ik daar een ander topic voor volgen?
[Voor 18% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 11:48]
Volgens mij werkt dit nog?SpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:01:
Weet iemand of het nog mogelijk is om via Tweakers een Poll te starten? Ik wil eigenlijk een Poll in deze Thread plaatsen. Ik weet uiteraard dat dit via externe sites kan. Ik weet dat Tweakers vroeger deze mogelijkheid wel had.
[Voor 64% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2020 14:43]
Bij dezeSpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:38:
[...]
@SnoeiKoei Thanks!!!
Wil jij jouw Poll weghalen? Is nu een beetje verwarrend
Maakt niets uit. De Mini 2 heeft geen nieuw EU CE-C0 label. Dat maakt ook niet zo veel uit voor drones in de speelgoedcategorie t/m 250 gram (zie ook tabel hieronder).Tineb schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:52:
Ik ben van plan om mijn eerste drone te kopen en denk aan de Mini 2.
Maakt het iets uit of ik deze dit jaar nog koop of volgend jaar, met het ook op de wijzigende wetgeving?
Ik heb begrepen dat ik geen attest/examen moet doen voor de Mini 2, maar dat ik deze wel jaarlijks moet registreren? Klopt dit en hoeveel zou dit jaarlijks kosten?
Ohja... Ik woon in België mocht dat belangrijk zijn
[Voor 23% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 15:33]
Onlangs ook de Mini 2 + Fly More Combo gekocht toen hij in de aanbieding was bij Amazon.SpikeHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
Poll net ingevuld dat de Dji mini 2 mijn eerste drone gaat worden.
Toen de mini uit kwam was ik al aan het twijfelen, maar nu wil ik hem zsm bestellen.
Ga ook niet wachten op een aanbieding, helaas zie ik dat deze nergens leverbaar is behalve Amazon zo te zien.
Alleen durf ik die daar zo niet te kopen ivm garantie.
Zie dat andere wel daar gekocht hebben, maar ook ervaring ivm garantie?
[Voor 5% gewijzigd door Fixer op 13-11-2020 10:17]
Binnen 48 uur na activatie nog mogelijk. je moet volgens mij dan wel een kort filmpje maken waaruit blijft dat de drone nog functioneert. Check de site van DJI voor meer details.SnoeiKoei schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:22:
Kun je Care Refresh los aanschaffen bij DJI zelf ofzo?
[Voor 25% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2020 10:39]
Is iets algemeens wat voor DJI drones geldt. Verder is er in dit draadje al over gekletst en in mijn review (die in de startpost staat) ga ik hier ook op in.SnoeiKoei schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:43:
[...]
Is het zinnig om iets over Care Refresh in de startpost op te nemen?
[Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2020 10:49]
Kees_B in "Singles' Day 2020 (11 november)"knny schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:46:
Ik vond het al vreemd dat toen ik hier in de avond keek niemand er melding van had gemaakt hier. De aanbieding heeft klein uurtje online gestaan.
Als ik weer iets zie dan laat ik het weten.
Net een update gepost.Marc1510 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]
Die van mij was ook de 9e vanuit China verstuurd (ook met de boot gok ik zomaar) en deze wordt vandaag nog bezorgd. Bij track en trace stond de hele week niets tot 2 uur geleden.
Hij kan windkracht 5 hebben.Peerke15 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:25:
Afgelopen vrijdagavond de Mini 2 ontvangen. Nog niet mee gevolgen, zal vandaag ook niet gaan gebeuren i.v.m. wind[Afbeelding]
Hoeft niet perse, maar als je een live google maps kaart wilt hebben tijdens vliegen wel. Je kunt ook van tevoren de kaart in de cache opslaan (via WiFi).Prosperot schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:18:
Mss een domme vraag, maar heeft de telefoon die je op de controller gebruikt ook data nodig? Ik wil een oude mobiel gebruiken zonder simkaart...
Ik gebruik gewoon mijn ogen als ik wil vliegenthunder8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
...
Welke wordt door jullie gebruikt, bij voorkeur iOS? Ik had Aura gedownload, maar veel zit achter een abonnement waar ik geen fan van ben.
Daarnaast merkte ik dat de beelden van de Mini2 snel flets worden als de zon doorbreekt. Zijn er al ND en CPL opzetlenzen voor de Mini 2 te koop of passen die van de Mini 1?
Via Ali zijn er al wat meer te vinden:SpeedingWilly schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:35:
[...]
Ook ik heb inmiddels wat opbergmogelijkheden voor de Mini 2 besteld, aangezien ik de tas die bij de FMC zit, niet ga gebruiken.
De Mini 2 is identiek aan de Mavic Mini 1, er zijn maar 2 dingen waar je op moet letten:Dat is dus wat ik gedaan heb. Ik heb een losse Mini 1 drone opbergcase besteld en een losse Mavic Air 2 opbergcase voor de controller. Ik kan nog geen foto tonen want die cases zijn nog onderweg. De FMC tas staat in vraag en aanbod
- De propeller bescherming die om de Mini 2 zit zal soms niet passen als je een Mini 1 case wilt gebruiken. Zonder deze propeller bescherming werkt het wel uiteraard
- De controller van de Mini 2 is VEEL groter dan de controller van de Mavic Mini 1. Opbergcases die geschikt zijn voor de controller van de eerste Mini zullen dus niet bruikbaar zijn voor de Mini 2 controller. Zoek daarvoor voor cases voor de controller van de Mavic Air 2. Die controller is identiek dus dat gaat passen
.
Als er op termijn een hardcase beschikbaar komt, dan ga ik daar voor. PDC heeft al een hardcase voor de Mini 2. Echter is deze veel te duur. Die case moet uit USA komen en ze rekenen 37 euro verzendkosten, dus dat wordt m niet
UAV Forecast voor iOSthunder8 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:26:
Zie hierboven een screenshot van een app voor weerinformatie. Welke wordt door jullie gebruikt, bij voorkeur iOS? Ik had Aura gedownload, maar veel zit achter een abonnement waar ik geen fan van ben. Daarnaast merkte ik dat de beelden van de Mini2 snel flets worden als de zon doorbreekt. Zijn er al ND en CPL opzetlenzen voor de Mini 2 te koop of passen die van de Mini 1?
STAP 1:Prosperot schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:48:
[...]
idd ja, dus de RTH hoogte niet te laag instellen...
Ik kwam onlangs www.haaljedroneuiteenboom.nl tegenSpeedingWilly schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:28:
[...]
Een lange stok gaat niet helpen bij een (hoge boom). Klimmen kan ook lang niet altijd. Bomen zijn ook een groter risico vanwege het ontbreken van Obstacle Avoidance bij de Mini 2. En overal zijn bomen, maar water....
Kees_B schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:55:
[...]
Ik kwam onlangs www.haaljedroneuiteenboom.nl tegen
(Dit is geen reclame)
Inderdaad! Dat heb ik ook genoemd als één van de nadelen.S0epkip schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:26:
[...]
Damn de controller is wel echt een beest van een ding, groter dan de drone... Wel echt jammer voor de portabiliteit!
[Voor 9% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-11-2020 10:35]
Ik heb gelezen dat voor de Mini deze uitzondering ook gaat gelden, maar dat blijkt niet uit deze tekst. Ga ik even uitzoeken. Zou ook een misser in de brochure kunnen zijnBeaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:38:
Kan iemand die de mini 2 heeft wellicht meer vertellen over de panorama optie? Ik kan nergens echt duidelijk krijgen hoe die beelden worden weggeschreven, als losse DNG's of als een grote JPG (of DNG)? Dat bespaard mogelijk het stitchen naderhand in Lightroom
Ook lees in in de PDF van de rijksoverheid dat na 01-01-2023 drones <250G ook in de A3 subcategorie gaan vallen:
[...]
Ik weet niet op welke misser je precies doelt. Het gaat om de CE-classificatie / -toevoeging. Het zogenaamde Cx-label. De normale CE-markering staat er (als het goed is) al lang op.Ik denk dat dit een grammaticale misser is?
[Voor 12% gewijzigd door Kees_B op 19-11-2020 11:06]
Nu is dit geen bron van de overheid, maar doorgaans wel erg goed en correct geïnformeerd.Na 1 januari 2023 vallen alle drones die geen C0 t/m C4 CE label in deze categorie (uitgezonderd drones <250 gram, die blijven in A1)
Ik was hier ook enorm benieuwd naar. Ik heb wat antwoorden gevonden op een DC-rainmaker forum, waar de beste man zelf antwoord geeft.Kan iemand die de mini 2 heeft wellicht meer vertellen over de panorama optie? Ik kan nergens echt duidelijk krijgen hoe die beelden worden weggeschreven, als losse DNG's of als een grote JPG (of DNG)? Dat bespaard mogelijk het stitchen naderhand in Lightroom
[Voor 6% gewijzigd door Thaiden op 19-11-2020 13:42]
Het is een misser in de PDF. In dezelfde PDF staat ook:Beaves schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:07:
Zeker nietEchter, in de PDF vanuit de overheid staat dus iets anders
Goede tip! Bedankt voor het delen. Ik wist dit iig niet. Ik heb het zelf ook nog niet getest trouwens. Maar DC Rainmaker is wel een betrouwbare bron, dus ik ga er van uit dat het klopt.Thaiden schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:41:
[...]
When shooting 180 pano’s with the Mini 2 can you shoot it in RAW?
[...]
[Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 19-11-2020 18:43]
Lijkt me wel, dat is een kwestie van uitproberen. Het zou mijn keuze niet zijn om een Mini 1 batterij in de Mini 2 te stoppen. De Mini 2 batterijen zijn beter, hebben een hogere spanning en kunnen meer stroom leveren voor hoger motorvermogen. Veel goedkoper zijn de Mini 1 batterijen ook niet (€45,- i.p.v. €55,-), en de kleur is totaal anders.Henkii schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:23:
@SpeedingWilly
Aangezien de batterijen nog overal out of stock zijn van de DJI mini 2 heb ik gister via wehkamp een batterij van de mini 1 gekocht, aangezien ik genoeg info vond dat ze dan nog prima werken. (Ik weet dattie dan de 249gr passeert😉) maar kan die batterij van de 1, wel laden in de 2? Ik heb de hub namelijk niet.
[Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 20-11-2020 10:52]
Dat komt omdat je ook een onmeunig goede review hebt geschreven.... ;-)SpeedingWilly schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:15:Verder is mijn [b]review van de DJI Mini 2[/b], die nog geen 2 weken online is, nu al meer bekeken dan de [b]review van de DJI Mini 1[/b], die een jaar online is en de [b]review van de Mavic 2 Pro[/b] die al 27 maanden online is!
Ik heb er eentje via Amazon gekregen voor €38,50, het maakt niet uit hoeveel een Mini 2 batterij kost als je ze niet kunt krijgen..SpeedingWilly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:08:
[...]
Lijkt me wel, dat is een kwestie van uitproberen. Het zou mijn keuze niet zijn om een Mini 1 batterij in de Mini 2 te stoppen. De Mini 2 batterijen zijn beter, hebben een hogere spanning en kunnen meer stroom leveren voor hoger motorvermogen. Veel goedkoper zijn de Mini 1 batterijen ook niet (€45,- i.p.v. €55,-), en de kleur is totaal anders.
Ze doen het. Laden moet in de Mini 2 zelf, en ja je hebt een "slechtere" accu, maar om even in te vliegen is die uitstekend geschikt. En tot er losse batterijen te krijgen zijn heb ik er nu eventjes 4Er zijn een paar goede redenen waarom DJI afgestapt is van de Li-ion batterijen en weer LiPo (HV) batterijen in de Mini 2 gestopt heeft. Het internet staat vol met mensen die klagen over beperkt motorvermogen van de Mini 1, en dat ligt (deels) aan de accu.
De batterij is 75mm x 39mm x 20mm en heeft net als de mini 1 batterij nog een opstaand randje waar de contacten zitten.JK schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:22:
Kan iemand mij de afmetingen van een Mini 2-batterij vertellen?
...
Nee, helaas niet. Dat is alleen bij de duurdere drones zoals de Mavic 2 Pro.Thaiden schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:50:
Misschien een vraag die de DJI veteranen kunnen beantwoorden;
Wordt de fly-more-combo (later) beschikbaar als package?
Ik bedoel dan echt de extra’s (2 batterijen, dock, schoudertas etc.) en niet de mini 2 + fly more package.
[Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 21-11-2020 12:00]
[Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-11-2020 11:59]
In mijn ervaring ligt het aan de achtergrond e.d. maar soms zie ik de drone pas weer op minder dan 200 meter. Ik ben zelf al wel ¨iets" verder geweestMineMine schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:31:
Door de review van SpeedingWilly weer stiekem geïnteresseerd in nieuwe drone en de spark dus te vervangen. Zeker omdat de spark over een tijd niet meer zoveel mag.
Enige waar ik nog naar kijk is, is er veel kenmerkend verschil tussen de opties in camera tussen de air 2 en mini2. A.k.a ga ik er gebruik van maken. Als het al raw heeft en mooie beelden kan maken. Is voor mij de mogelijkheid (legal) boven bebouwing vliegen leuker.
De vraag is alleen, op welke afstaand zie je de drone niet meer zo goed. (hoogte & afstand) i.v.m. vlos vliegen.
Ja, ik heb de mijne via Amazon uit Italie gehaald. Ik had al een DJI account aangemaakt, en na het registreren van de drone in de app kreeg ik al de melding dat ik Care Refresh kon aanschaffen. Dit toen ook maar gedaan.TonioRoffo schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:47:
Hoi allen,
Enkele vraagjes waar ik niet direct een sluitend/duidelijk antwoord op vind.
Ik heb momenteel de "oude" mini en ga die denkelijk weggeven aan familie & mij een mini 2 aanschaffen.
* Kan ik een Mini 2 (gewoon of in combo) aanschaffen in een brick&mortar shop & de care refresh op de DJI store? Blijkbaar zijn de quads wel op stock maar de care refreshes zijn niet meer te vinden.
Ik heb ook al in NL gekeken waar ik mij kon registreren. Ik ga ervan uit dat de overheden het nog niet allemaal op de rit hebben. Ik had ook al ergens iets gezien dat je je pas vanaf 1-1-21 kon gaan registreren.* De EU wetgeving zou op 1 jan 2021 in effect moeten treden - maar de mobilit.belgium.be website is nog altijd niet aangepast. Wat met registraties, wat als je opleidingen wenst te volgen voor hogere categorieën? Als het nu nog niet online staat zie ik het voor 1 jan ook nog niet in orde komen.
Thanks voor de feedback!
[Voor 25% gewijzigd door Koriel op 22-11-2020 17:23]
[Voor 13% gewijzigd door SpikeHome op 23-11-2020 08:24]
[Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 23-11-2020 10:41]
Goede vondst! Let wel op dat er nog importheffingen bij kunnen komen. Aangezien het pakket vrij groot is, denk ik dat de kans ook vrij groot is. Dan ben je zo 50-60 euro totaal kwijt, en lang wachten. Dus Amazon optie is dan zo gek nog nietSpikeHome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:39:
@SpeedingWilly tip heb hem ook nog op ali gevonden https://nl.aliexpress.com/item/1005001756315528.html
Dezelfde box wel goedkoper
Edit:Weet er iemand hoe ik flightlog data kan exporteren en bekijken op de pc?
[Voor 34% gewijzigd door Koriel op 26-11-2020 16:04]
Ik heb het zojuist toegevoegd als negatief punt.JK schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:44:
@SpeedingWilly Ja, maar jouw review is zo uitgebreid, dat het net zo goed een officiele Tweakers-review had kunnen zijn.Of misschien als tip voor gebruikers, check of het op je telefoon werkt.
Zo zo, DJI pakt flink uitThaiden schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:08:
Als je een Mini 2 wilt kopen samen met wat gratis koelkast magneten, grijp dan nu je kans!
@Thaiden deed niets fout, want hij poste geen aanbiedingJackie Moon schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:00:
[mbr]Aanbiedingen graag in [Fotoapparatuur] Aanbiedingen en al helemaal niet crossposten.[/]
Ik lees overal dat drones tot 250 gram (zonder nieuw EU CE-label) ook in 2023 in klasse A1 blijven. Daar ga ik ook van uit.thunder8 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:35:
[...]
De regel onder de tabel maakt het toch weer onduidelijk voor de Mini 2. Het is geen zelfbouw drone onder de 250 gram en volgens de regels zou je dus in 2023 naar A3 verhuizen. Het woordje en is in dit geval essentieel.
Ik volg dit eventjes! Gisteren ook best wel last gehad van wat schokkerige bewegingen in m'n opnames vanwege de kou in de klauwen.Daarnaast was het ook erg koud, mijn vingers begonnen er pijn van te doen, hoe doen jullie dat? Hebben jullie voor zulke temperaturen speciale handschoenen waarmee je ook nog het touchscreen kunt bedienen?
[Voor 97% gewijzigd door Prosperot op 30-11-2020 15:26]
[Voor 27% gewijzigd door Koriel op 02-12-2020 12:23]
Het artikel is positief gebracht. Echter is het natuurlijk ook zo dat als gemeenten zelf meer invloed krijgen op NFZs, dat het juist ook de andere kant op kan gaan, dat gemeenten het luchtruim sluiten voor drones.Thaiden schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:03:
Leuk artikel.
Enschede wil meer vrijheid voor recreatieve dronepiloten: ‘Hoort bij de toekomst'
https://www.tubantia.nl/e...bij-de-toekomst~ad51c1ba/
Nog even een vraag; gebruikt hier iemand ook iets van software/game?/applicatie om het drone vliegen te oefenen? Ik vind 't nog wel spannend om te vliegen met de drone zonder sensoren.
Ik heb ook opslag gericht op portabiliteit en robuuste opslag waar de drone altijd in zit opgeslagen. Dat heb ik voor mijn Mavic 2 Pro en nu ook voor de Mini als mijn case binnen is. Dus het beste van 2 werelden...S0epkip schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:21:
[...]
Voor mijn gevoel boet je dan wel in op de portabiliteit van de mini, met zo'n case?
Ik had de mini vaak in z'n tasje onder de autostoel liggen, perfect en mini
[Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-12-2020 09:39]
In mijn review ga ik er uitgebreid op in. Het hangt uiteraard af van jouw wensen en budget.superiscch schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:20:
Aangezien we niet kunnen reizen heb ik wat budget over om mezelf een pleziertje te doen 😁
Nu blijf ik twijfelen tussen de Mini 2 en de Air 2... 🙈🙈🙈
Zelf had ik de Mavic Air 2 maar ben overgestapt naar de Mini 2. Zeker ook met de regelgeving was dit toch wel iets makkelijker. Qua formaat en gewicht scheelt het vooral! Enige wat ik echt mis is HDR...superiscch schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:46:
[...]
Het zijn de dingen die jij opsomt, zoals obstakel herkenning, die me doen twijfelen. De Air 2 kan ook veel meer qua volgen enzo.
Maar aan de andere kant is de Air 2 wel een stuk zwaarder en groter.
AliExpress https://nl.aliexpress.com/item/4001299468388.htmlProsperot schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:46:
Nice! Zelf geprint?
[Voor 9% gewijzigd door Jackie Moon op 14-12-2020 16:52]
[Voor 6% gewijzigd door Kees_B op 14-12-2020 20:36]
Dank je wel S0epkip,S0epkip schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:58:
[...]
Ik zou ze niet gebruiken, beperkt de airflow, waarom zou je deze dingen willen gebruiken?
Jamesbond007uk
😁superiscch schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:09:
[...]
Zit je dan niet met het probleem dat het gewicht boven de 250gr zit? 🙈🙈
Door nieuwe regels moet elke drone met camera of zwaarder dan 250 gram geregistreerd worden. Boven de 250 gram moet je ook nog een examen doen. Dit is Europees zo geregeld, alle landen krijgen dezelfde regels.ramrodwillem schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:51:
Ik heb momenteel een Spark en overweeg een Mini2 .
Mij huidige Spark heb ik nooit geregistreerd, ik kan wel overal vliegen, vlieg over het algemeen 80% in het buitenland tijdens mn verre reizen.
Als ik de Mini2 koop lees ik dat ik hem moet registreren omdat hij een camera heeft, waarom is dat en wat houdt registreren verder in , kan ik wel overal nog vliegen of wordt dat dan beperkt?
Wat als ik hem niet registreer wat zijn dan de beperkingen ?
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details