|
[ Voor 87% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-10-2023 08:08 . Reden: Review toegevoegd ]
|
[ Voor 87% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-10-2023 08:08 . Reden: Review toegevoegd ]
[ Voor 161% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-06-2022 15:47 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Mijn Mini 2 heeft aircraft firmware 01.01.000. En er is geen nieuwere update volgens de App.rimave schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:18:
...
O ja, de Mini 2 had gisterenavond gelijk al een update toen ik wilde activeren.
[ Voor 85% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-11-2020 20:21 ]
Je moet wel eerst de nieuwe assistant 2.1.0 versie downloaden. Die is gereleased samen met de Mini 2.rimave schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:20:
[...]
De Assistent 2.0 software vindt mijn Mini 2 niet eens. Meerdere kabels geprobeerd, zonder succes.
[ Voor 36% gewijzigd door SpeedingWilly op 08-11-2020 11:13 ]
[ Voor 74% gewijzigd door SpeedingWilly op 09-11-2020 21:09 ]
Je moet je elk jaar weer registreren als drone vlieger. RDW zegt dat dit is om de database actueel te houden (zo verdwijnen mensen die de hobby vaarwel gezegd hebben automatisch). Ik zeg dat dit weer een RDW melkkoe isthunder8 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
[...]
Drone uit A1 C0 klasse is inderdaad 31 Euro voor het eerste jaar. Daarna elk jaar 11 euro?
Echter als je een A1 drone hebt die meer dan 250gram weegt, worden de kosten toch: 21+10+40+20=91 Euro voor het eerste jaar?
[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 11-11-2020 14:15 ]
SpeedingWilly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:34:
[...]
Graag een Link! Is het wel de Mini 2? De eerste versie heet DJI Mavic Mini en de 2e versie heet DJI Mini 2. Je bent dus niet helemaal duidelijk. Heb je misschien versie 1 per ongeluk besteld?
[ Voor 4% gewijzigd door knny op 12-11-2020 11:40 ]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Maakt niets uit. De Mini 2 heeft geen nieuw EU CE-C0 label. Dat maakt ook niet zo veel uit voor drones in de speelgoedcategorie t/m 250 gram (zie ook tabel hieronder).Tineb schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:52:
Ik ben van plan om mijn eerste drone te kopen en denk aan de Mini 2.
Maakt het iets uit of ik deze dit jaar nog koop of volgend jaar, met het ook op de wijzigende wetgeving?
Ik heb begrepen dat ik geen attest/examen moet doen voor de Mini 2, maar dat ik deze wel jaarlijks moet registreren? Klopt dit en hoeveel zou dit jaarlijks kosten?
Ohja... Ik woon in België mocht dat belangrijk zijn
[ Voor 23% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2020 15:33 ]
[ Voor 62% gewijzigd door Peerke15 op 15-11-2020 08:26 ]
Ik heb er eentje via Amazon gekregen voor €38,50, het maakt niet uit hoeveel een Mini 2 batterij kost als je ze niet kunt krijgen..SpeedingWilly schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:08:
[...]
Lijkt me wel, dat is een kwestie van uitproberen. Het zou mijn keuze niet zijn om een Mini 1 batterij in de Mini 2 te stoppen. De Mini 2 batterijen zijn beter, hebben een hogere spanning en kunnen meer stroom leveren voor hoger motorvermogen. Veel goedkoper zijn de Mini 1 batterijen ook niet (€45,- i.p.v. €55,-), en de kleur is totaal anders.
Ze doen het. Laden moet in de Mini 2 zelf, en ja je hebt een "slechtere" accu, maar om even in te vliegen is die uitstekend geschikt. En tot er losse batterijen te krijgen zijn heb ik er nu eventjes 4Er zijn een paar goede redenen waarom DJI afgestapt is van de Li-ion batterijen en weer LiPo (HV) batterijen in de Mini 2 gestopt heeft. Het internet staat vol met mensen die klagen over beperkt motorvermogen van de Mini 1, en dat ligt (deels) aan de accu.
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 22-11-2020 11:59 ]
SpeedingWilly schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:12:
[...]
Ja, dat is toch bekend. Het mag, mits die bebouwing niet in een CTR of no-fly-zone ligt.
[ Voor 27% gewijzigd door Koriel op 02-12-2020 12:23 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 14-12-2020 20:36 ]
😁superiscch schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:09:
[...]
Zit je dan niet met het probleem dat het gewicht boven de 250gr zit? 🙈🙈
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Ach ja, beter bereik is altijd meegenomen, als je toch bezig bentSpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:06:
Als je een Mini 2 hebt, dan is FCC bereik overbodig. het bereik is met OccuSync meer dan voldoende. Verder zijn de NFZ blokkades die DJI inbouwt erg beperkt en als je daar van DJI niet mag vliegen, dan is het verstandig om daar ook niet te vliegen (zoals bv heel dicht bij vliegvelden).
Verder is het een vliegend apparaat wat potentieel heel gevaarlijk kan zijn. Ik zou daar niet mee gaan rommelen.
Haters everywhere but I don’t really care
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Op 120 meter waait het vaak te hard dus zou ik niet doen.haaswijk1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:33:
[...]
Dat is goed om te weten, thanks. Een standaard RTH hoogte van 120 meter lijkt me dan de meest veilige instelling.
Grijpt de auto-RTH trouwens ook in wanneer er teruggevlogen moet worden onder een bepaald batterijpercentage? Om te voorkomen dat je anders de terugweg niet meer haalt qua afstand zeg maar..
[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 20-01-2021 08:25 ]
Als ik dan dit soort plaatjes zie en op de rijksoverheid lees, dan zou dat beteken dat de drone niet geregistreerd hoeft te worden:Deze drone wordt gezien als een speelgoeddrone, en valt daarom ook in de laagste categorie. Let echter wel op: je zult jezelf als droneoperator moeten registreren (bij de RDW) volgens de nieuwe EU-regelgeving, aangezien de drone een camera bevat! Deze registratie gaat eenmalig €23,- kosten, en daarna €13,- per jaar.
bronSpeelgoeddrones tot 250 gram
Voor speelgoeddrones die minder dan 250 gram wegen bij het opstijgen, gelden de algemene regels tijdens het vliegen. Maar de piloot:
heeft geen minimumleeftijd nodig voor het besturen van een speelgoeddrone en mag zonder waarnemer vliegen;
hoeft zich niet te registreren bij RDW. U heeft geen exploitantnummer nodig;
hoeft geen kennistest te doen bij een vliegschool of een vliegbewijs te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 09-02-2021 10:45 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 09-02-2021 12:10 ]
![]() | ![]() |
gaaf!Erulezz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:37:
Waar blijven de mooie plaatjes met dit schitterende weer?Vanmiddag nog even gevlogen maar door de gevoelstemperatuur (zelfs met de zon) is het na een half uurtje wel over. Blijf zelf verbaast over de plaatjes die je kunt maken met de Mini 2:
https://dronepanorama.nl/...erpark-sneeuw-2021/viewer
In de verte de heuvels van de Veluwe, Beek / Stokkum / Elten en Nijmegen in beeld
Hé leuk dat ik dit tref!bvsteyn schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:02:
Heb mijn mini inmiddels als geruime tijd, maar niet veel vlieguren. Gisteren had ik een buitenkansje om de mini weer de lucht in te gooien..
Op mijn zolder werd een nokverhoging geplaatst:
[YouTube: Nokverhoging Nijkerk januari 2021]
Blijft een gave drone en eenvoudig te bedienen!
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Als je een snellere sluitertijd neemt, is er meer afstand tussen de frames in de video. Als je een ND filter gebruikt, wordt je sluitertijd langer. Hierdoor wordt de ruimte tussen de frames kleiner. Zie onderstaande afbeelding:jd1987 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:51:
@Luc45 Ik begrijp niet wat je bedoelt met "gaps". Je gebruikt een ND filter bij een drone, om de sluitertijd dubbel zo hoog te houden(180 graden regel) van je framerate. Op ISO100 en 1/50 zal je overdag vaak overbelichten, de meeste drones hebben een diafragma dat niet afgestopt kan worden. Dan is de enige optie een ND filter. De keuze om een sluitertijd te gebruiken die 2x zo hoog is als je framerate, is vanwege de motion blur. Dit geeft een motion blur die overeen komt met het menselijk ook en de 180 graden wordt ook bijna altijd gebruikt voor tv/film/bios. Daardoor ben je al gewend aan die motion blur en zal dat natuurlijk aanvoelen. Daarnaast kan je bij hoge sluitertijden last hebben van schaduwen van je props.
Ik was zondag op pad met het winterse weer en gooide ook nog even mijn Mini 2 omhoog. Een beetje spannend met -10 boven het water, maar hij deed het prima
[Afbeelding]
Oke, ik ben benieuwd. Zal morgen eens kijken.Fireball86 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:00:
[...]
Je kan het zien met activeren. Ik heb de mijne ook via amazon voor €501,-. Het pakket dat ik kreeg was met plastic geseald.
Ik heb gekozen voor 1 jaar Care and Refresh via de DJI website. Als je na een jaar wil verlengen kan dat door Care and refresh plus af te sluiten. Je eerste jaar mag dan nog niet voorbij zijn en je moet nog 1 vervanging over hebben.
[ Voor 84% gewijzigd door Downstar2 op 23-02-2021 22:55 ]
Camiel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:12:
Vond de foto niet helemaal duidelijk van de gimbal. Zal morgen even proberen de mijne op de foto te zetten.
Ja erg slordig. Volgens amazon mag dit dus niet gebeuren. Maar zoals eerder aangegeven heeft op pepper waar ik de deal zag ook iemand een gebruikte gekregen. Die heeft het afgedaan met 20 procent korting dus.
Sorry, gisteravond in het donker wat lastig natuurlijk om te focussen op een donker gedeelte in de gimbal. Ik heb gisteren zelf nog wat YouTube Fix filmpjes gekeken van de gimbal om te zien hoe het vast hoort te zitten. Daar zie je dat er 4 rubber bandjes op 4 punten horen vast te zitten. 2 z'n de bovenkant in de case zelf en 2 aan de onderkant die je kunt zien zonder de drone volledig open te maken.Camiel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 01:12:
Vond de foto niet helemaal duidelijk van de gimbal. Zal morgen even proberen de mijne op de foto te zetten.
Je hebt daar wel een filmpje te pakken van de mini 1.Downstar2 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
[...]
[...]
Ja erg slordig. Volgens amazon mag dit dus niet gebeuren. Maar zoals eerder aangegeven heeft op pepper waar ik de deal zag ook iemand een gebruikte gekregen. Die heeft het afgedaan met 20 procent korting dus.
Heb overigens wel nu een update van verwachte verzending gekregen. Die is vervroegd naar 27 februari gelukkig.
[...]
Sorry gisteravond in het donker wat lastig natuurlijk om te focussen op een donker gedeelte in de gimbal. Ik heb gisteren zelf nog wat YouTube Fix filmpjes gekeken van de gimbal om te zien hoe het vast hoort te zitten. Daar zie je dat er 4 rubber bandjes op 4 punten horen vast te zitten. 2 z'n de bovenkant in de case zelf en 2 aan de onderkant die je kunt zien zonder de drone volledig open te maken.
Hier zie je bijvoorbeeld wel uit het filmpje hoe het eruit ziet bij 1 die los is geschoten is van binnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij beneden leek het dus al los te liggen en bij nadere inspectie is dat ook zo. Aan de linkerkant zie je dat hij netjes door het frame steekt, terwijl hij aan de rechterkant los ligt. Wellicht is het een kwestie van er weer doorheen drukken met een pincet, maar ook aan de linker bovenkant heb ik het idee dat het rubberstoppertje niet meer in het frame gehaakt is. Daardoor moet heel de drone open en verlies je garantie en dat wil je met een nieuw bestelde drone natuurlijk niet 😂
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt!SpeedingWilly schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:15:
[...]
Dit geeft idd enige verduidelijking. Dus dat houdt in de de DJI Mavic Mini en Mini 2 duidelijk geen speelgoeddrones zijn en dat registratie als drone piloot dus verplicht is.
[ Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 27-02-2021 17:34 ]
[ Voor 39% gewijzigd door qless op 01-03-2021 10:47 . Reden: thumbnail ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
WA particulier verzekering is uiteraard alleen voor schade aan derden en dus niet voor schade aan eigen drone.RBH schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:15:
Kan iemand hier misschien iets zinnigs zeggen over de voordelen van DJI refresh t.o.v. een normale inboedel/reis/WA verzekering?
[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-03-2021 13:34 ]
[ Voor 39% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-03-2021 10:59 ]
Voor zover ik weet is bovenstaand een volwaardig Europees vliegbewijs. Er staat zelfs een QR code op naar het toekomstige systeem, waar de RDW nog niet eens aan voldoet. Je hoeft namelijk geen vliegbewijs uit je eigen land te hebben, omdat hij overal in Europa geldig is.SpeedingWilly schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:31:
[...]
Dat klopt idd.
Maar als je met 'vliegbewijs' dit bedoelt....
[Afbeelding]
Dit is geen vliegbewijs, alleen een bewijs dat je het examen gehaald hebt. Het vliegbewijs vraag je aan (bij de RDW), en dan moet je dit bewijs van het behalen van het examen tonen (uploaden). En dat kan dus niet, omdat de RDW (nog) geen buitenlandse certificaten van behalen examen accepteert. Dat is in principe in strijd met de EU regelgeving. De RDW heeft het excuus dat de databases nog niet gekoppeld zijn. Volgens mij is het gewoon een ordinaire maatregel m de binnenlandse opleidingsmarkt te beschermen en om zelf meer geld binnen te harken.
Het is idd zeer onduidelijk. Waar het mij om gaat is dat mensen niet moeten denken dat het stopt bij het behalen van het A1/A3 examen of A2 examen (in Nederland!). De laatste stap is het aanvragen van het vliegbewijs bij de RDW (en dus 10 euro aftikken). En het probleem is dat behaalde examens van A1/A3 en/of A2 in andere EU landen dus (nog) niet geaccepteerd worden door de RDW. Deze laatste stap is misschien (nu) nog mogelijk in andere EU landen. Als je deze laatste stap in een ander EU land hebt voltooid, dan zit is idd goed.Luc45 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:13:
[...]
En vervolgens staat dit op de site van de RDW:
[...]
Dat is toch precies het vliegbewijs wat ik hier zojuist post, net zoals die uit Ierland/Luxemburg/Oostenrijk of waar je hem ook behaalt.
Ik heb de Nederlandse route niet gevolgd, maar ik dacht dat als je het examen hebt voltooid, dit alleen een vinkje in het RDW systeem is, hier krijg je geen bewijs bij wat je moet inleveren. In de gratis EU landen krijg je het bewijs direct bij de instantie waar je ook de test afneemt, omdat dit niet door commerciele organisaties afgehandeld wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door SpeedingWilly op 18-03-2021 11:29 ]
[ Voor 3% gewijzigd door consono_md110 op 14-04-2021 17:46 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Wat bedoel je met onnatuurlijk? Ik heb m'n post nogmaals gelezen maar heb niet de indruk dat die onjuist is. Misschien kan je me overtuigenSpeedingWilly schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Bij een heel korte sluitertijd (b.v. zonnig weer zonder ND-filter, waarschijnlijk de instelling die gebruikt is), komt dat wat onnatuurlijk over, maar juist niet schokkerig. B.v is de sluitertijd dan 1/2000 sec.
Die sluitertijd is toch onmogelijk, omdat dit langer is dan de 1 frame?Bij een heel lange sluitertijd (b.v. bij zwaar bewolk/schemering/verkeerd gebruik ND filter) is deze b.v. 1/10 - 1/30 sec. Dit kan schokkerig overkomen, omdat de tijd tussen 2 beelden te lang is. Dit ervaar je als schokkerig.
[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 03-06-2021 11:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Xfade op 23-06-2021 02:35 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo op 27-07-2021 08:23 ]
Klopt, maar de hoogte besturen + voorwaarts/achterwaarts... En dat met 1 hand? Leek me niet zo'n strak planCamiel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Je kan em ook nog uit de lucht pakken, maar wel eerst oefenen op het land 😁
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 28-08-2021 22:58 ]
Mooie foto's, door Clervaux en Vianden ben ik paar weken nog langsgefietst.matthijst schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:49:
Paar foto's met de Mini 2.
Luxemburgse kasteeltjes.
Blijft leuk: parkeerplaats in de buurt zoeken, paar foto's schieten en door...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Over die crashende drones.
Niet toevallig emergency shutdown gedaan?
[Afbeelding]
Schijnt op normale mode 1 of 2 instelling vrijwel onmogelijk te zijn (want dan vlieg je wel heel raar zeggen ze), maar op custom controller instelling misschien al makkelijker te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Flipmo op 27-08-2021 11:53 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 28-08-2021 22:59 ]
Ter info.cliors schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:24:
Weet iemand waarom het lichtje 3x knippert en niet oplaad? Hele nacht opgeladen en vermoed een dode accu.
Dit was volgens mij ook de accu die in m'n gecrashte drone zat en die heb ik niet meegestuurd ter vervanging.. Stom 🥴
[Afbeelding]
En daarom vertrouw je niet op de DJI Kaarten ;-)matthijst schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:49:
Waar check je dat?
Was pas in Valencia, en als je dan de DJI kaart bekijkt kan je vrijwel overal vliegen?
Dat gold natuurlijk ook al voor de Mini 2. En die kreeg het ook niet.SpeedingWilly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:29:
[...]
ik denk het niet. 4K120 kost erg veel processing en dus een dikke CPU. Ik denk dat het hooguit 4K60 wordt. Dat zal de gemiddelde koper ook niet over de streep trekken. Obstacle Avoidance wel, aangezien de Mini (3) toch een beginner drone is, en dan is Obstacle Avoidance wel erg handig.
Ik heb nog ergens een oude versie gevonden (1.4.4.0) bij cnet.com en die doet het wel aardig:Please note that the Image Composite Editor download is no longer available. This project has been retired.
Het was even een zoektocht, want schijnbaar heeft DJI standaard support voor firmware updates via de DJI Assistant 2 software uit staan voor de DJI mini 2Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:27:
[...]
Volgens mij kun je met DJI Assistant 2 checken welke versies firmware je gebruikt. En of je kunt up- en/of down-graden, mocht je dat willen.
1
2
3
4
5
6
7
8
| [support] list=wm161|wm1605 [wm161] upgrade_enable=1 [wm1605] upgrade_enable=1 |
[ Voor 12% gewijzigd door Steef op 26-12-2021 18:07 ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Om te zien waar je wel of niet kunt vliegen is in mijn ervaring aeret net even iets duidelijker.Steef schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Zo zo, dat is een leuke baas!
Je hebt in elk geval flinke gebieden waar je niet mag vliegen rond dat gebied:
https://map.godrone.nl/#loc=51.9802138,5.2561411,12
Misschien de doorgezaagde bunker? En als je op afstand blijft kun je vast ook wat moois doen met die spoorbrug. Je hebt in elk geval voldoende open ruimte om lekker te oefenen. Met goed weer (zonsopgang, mist in de ochtend) over de landen heen kan ook mooi zijn!
Voor zover je het nog niet wist, ook voor deze heb je een RDW registratie nodig:
https://www.rijksoverheid...egistreren-eigenaar-drone
Verder is het inderdaad even wennen, het helpt vaak al veel door op het scherm te vliegen in plaats van te vliegen terwijl je naar de drone kijkt. Dat is veel natuurlijker, je kijkt immers altijd vooruit.
Veel "speelgoed" drones hebben om deze reden een zogenaamde "headless" mode, waarbij de quad altijd in dezelfde richting vliegt relatief aan de controller - onafhankelijk van de orientatie van de quad. Als je de drone een kwartslag draait gaat hij nog steeds "vooruit" van je af, terwijl hij op dat moment dus eigenlijk zijwaarts vliegt.
De mavic heeft deze modus niet, geloof ik. De wat duurdere varianten hebben wel modes als "course lock" of "home lock".
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq