Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Feedback Pricewatch] Suggesties Camera-sectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-02 21:56
Ik weet dat dit topic in FVH staat en niet in PW. Dit is omdat alle fotografie-expertise zich in FVH bevind.

Regelmatig als ik camera's wil vergelijken denk ik er geen eens meer aan om de Pricewatch te gebruiken. En dat is jammer. Er staan momenteel gewoon te weinig gegevens in de Pricewatch om er fatsoenlijk mee te kunnen vergelijken, iets wat bij camera's al heel lastig is door dat veel eigenschappen niet in absolute waarden zijn vast te leggen. Daarom stel ik voor om al die eigenschappen die we wel absoluut kunnen vergelijken aan de Pricewatch toe te voegen, om zo weer competitief te kunnen vergelijken. Ik heb hieronder een lijstje van eigenschappen die ik graag in de Pricewatch zou willen terugzien. Aanvullingen, opmerkingen en ideeën zijn welkom! :)

Suggestie toe te voegen eigenschappen PW
Compact-, systeem- & spiegelreflexcamera's
  • Weathersealed (Ja / Nee)
  • Aantal autofocuspunten Phase Detection (n)
  • Aantal autofocuspunten Contrast (n)
  • SD Card speed (Default Speed / High Speed / UHS-I / UHS-II)
  • GPS (Ja / Nee / Optioneel / Smartphone)
  • Bluetooth (Nee / 2.1 / 3.0 / 4.0 / 4.1 / 4.2)
  • Intervalometer (Ja / Nee)
  • Orientation sensor (Ja / Nee)
  • Touchscreen (Ja / Nee)
  • Schermresolutie (n dots)
  • Maximum shutter speed (1/n sec)
  • Video codec (h.264 / h.265)
  • EVF (Ja / Nee)
  • EVF resolutie (n dots)
  • EVF vergroting (n x)
Spiegelreflexcamera's (extra)
  • OVF (Ja / Nee)
  • OVF techniek (Pentaprism / Pentamirror)
  • OVF vergroting (n x)
Cameralenzen
  • Weathersealed (Ja / Nee)
  • Image circle (1" / 4/3 / APS-C / Fullframe)
  • Aantal diafragma bladen (n)
  • Minimale focus afstand (n m)

Ook zou het handig zijn als je compactcamera's, systeemcamera's en spiegelreflexcamera's onderling zou kunnen vergelijken. Alle eigenschappen zijn toch hetzelfde, dus dit zou relatief makkelijk moeten kunnen.

Ik hoop dat we met z'n allen de Pricewatch weer een stukje beter kunnen maken :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
*schopje naar Pricewatch*

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:46

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

quote:
Ik zal binnenkort eens kijken welke opties interessant kunnen zijn voor ons. Het belangrijkste is dat we geen woud aan opties krijgen die voor een kleine groep wellicht interessant kunnen zijn, maar voor de meeste gebruikers alleen maar ruis en/of verwarring oplevert. Daarnaast moeten de specificaties goed vindbaar zijn, bij voorkeur met een koppeling met Icecat, wat ons heel veel tijd scheelt. Het is niet te doen om alle camera's handmatig na te lopen. Ik kom erop terug!
quote:
Ook zou het handig zijn als je compactcamera's, systeemcamera's en spiegelreflexcamera's onderling zou kunnen vergelijken. Alle eigenschappen zijn toch hetzelfde, dus dit zou relatief makkelijk moeten kunnen.
Het kunnen vergelijken over meerdere categorieen is iets wat technisch nu mogelijk is, maar dat werkt alleen binnen hetzelfde (zoek)resultaat (http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=samsung, waarbij je een ssd met een telefoon kan vergelijken). Zodra je wegnavigeert, reset de vergelijkingsoptie en moet je overnieuw beginnen. De wens is bekend bij ons productteam om hier rekening mee te kunnen houden, dus wellicht komt deze mogelijkheid in de toekomst in de Pricewatch.

Glaanie wijzigde deze reactie 27-05-2015 14:36 (37%)

• Balance
quote:
Bedankt voor het duidelijke en heldere antwoord! Ik denk dat het onrealistisch is om alle opties correct in de PW te krijgen, het bovenstaande lijstje is puur een brainstorm van wat ik graag zou willen zien. Het lijkt mij daarom handig dat dit topic terug naar FVH gaat, zodat de Tweakers die de PW daadwerkelijk gebruiken hierover kunnen meepraten en aankunnen geven aan welke topics ze belang en prioriteit hechten.

• Glaanie

Glaanie

quote:
Balance schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Bedankt voor het duidelijke en heldere antwoord! Ik denk dat het onrealistisch is om alle opties correct in de PW te krijgen, het bovenstaande lijstje is puur een brainstorm van wat ik graag zou willen zien. Het lijkt mij daarom handig dat dit topic terug naar FVH gaat, zodat de Tweakers die de PW daadwerkelijk gebruiken hierover kunnen meepraten en aankunnen geven aan welke topics ze belang en prioriteit hechten.
Na onderzoek over wat haalbaar is (bij voorkeur koppelbaar met Icecat en goed vindbaar bij de fabrikant), is uiteindelijk het volgende lijstje eruit gekomen.

Compact/spiegel/systeemcamera's
  • Weathersealed (als specwaarde Weer onder Stevigheid)
  • GPS (Ja / Nee / Optioneel / Smartphone)
  • Bluetooth (Nee / 2.1 / 3.0 / 4.0 / 4.1 / 4.2)
  • Intervalometer (Ja / Nee)
  • Touchscreentechniek (versch. technieken)
  • Langste sluitertijd (x sec)
  • Kortste sluitertijd (1/n sec)
  • Video codec (h.264 / h.265)
Spiegel/systeemcamera's
  • Zoeker (Electronisch/Optisch)
  • Zoeker vergroting (n x)
Cameralenzen
  • Aantal diafragma bladen (n)
  • Minimale focus afstand (n m)
De specificaties zijn per direct beschikbaar en via de koppeling met Icecat zal deze de komende weken/maanden vanzelf worden bijgevuld. Uiteraard staat het vrij om ons meldpunt te vullen ;)

De opties die je mist tov je oorspronkelijke lijst, zijn voornamelijk weggevallen omdat ze slecht te vinden waren. De rest spreekt allemaal voor zich denk ik :) Mochten er toch vragen zijn, hoor ik het graag.

Glaanie wijzigde deze reactie 24-06-2015 16:33 (6%)

• Balance
quote:
Kijk, dat is toch een heel lijstje en een flinke verbetering. Goed bezig! d:)b

• Glaanie

Glaanie

Zoals ik ook hier heb gezegd: Filteropties zijn niet beschikbaar of incompleet zolang specificaties niet zijn ingevuld. Via de Icecatkoppeling worden de komende weken de meeste specs automatisch aangevuld (deze worden eerst door ons gecontroleerd).

• Balance
quote:
Aha. En het kost dan een paar weken om al die wijzigingen te controleren?

• Glaanie

Glaanie

quote:
Balance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:16:
[...]

Aha. En het kost dan een paar weken om al die wijzigingen te controleren?
Ja en nee. Het is niet zo dat als wij een koppeling maken met de specificaties van Icecat, er meteen gegevens worden ingeladen. Dat blijkt een behoorlijk zware operatie te zijn, dus in plaats daarvan laden wij dagelijks de update-bestanden in, waarin alle nieuwe en geupdate specsheets staan. En omdat dat om minder producten gaat, duurt het een paar weken voor er een significant aantal is ingevuld om een bruikbaar filter over te houden. Plus alle wijzigingen worden door ons gecontroleerd voor ze online komen. Dat laatste gaat vrij snel, maar het inladen van de wijzingen duurt soms even :) Vandaar dat ik een (ruime) termijn noem.

• inquestos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-02 16:36
Ik ben al heel blij met de cropfactor bij de compactcamera's, maar wat voor mij echt het belangrijkste is bij een camera is de equivalente Diafragma. Dat is de cropfactor x het diafragma.

Plaatjes zoals deze:

Zijn héél veelzeggend

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True