Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.192 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:24
Afbeeldingslocatie: http://www94.hattrick.org/App_Themes/Standard/logo_green.gif

Welkom in het Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 66!

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_watishattrick177.gif

Hattrick is een online spel waar je manager bent van je eigen voetbalclub. Jij bent degene die de training regelt, de opstelling maakt, de spelers koopt en verkoopt, de opdracht geeft om je stadion te verbouwen en ga zo maar door. Je speelt 2 keer per week een wedstrijd. Op woensdag een oefenwedstrijd of een bekerwedstrijd en op zondag een competitie wedstrijd. In Nederland zijn er al meer dan 80.000 teams op dit moment, wereldwijd doen er al meer dan een 990.000 managers mee met dit spel.

Hattrick is gratis en dus het proberen waard!

Hattrick houdt nooit op. Als je kampioen wordt van je divisie promoveer je naar een hogere divisie, tenzij je in de hoogste divisie zit, dan ben je de beste van Nederland. Sinds kort zijn de hattrick masters geintroduceerd. Dit kun je vergelijken met de Champions league, en daar mogen alle landskampioenen aan meedoen. En dan? Dan kan je nog een gooi doen naar het bondscoachschap van het Nederlands elftal en deze naar de top leiden! Ben jij er klaar voor? Klaar voor nationale en internationale roem?

Hattrick de website

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_hattricksupporter481.gif

Hattrick is geheel gratis. Je kan seizoenen lang spelen zonder ook maar iets te betalen.

Wat je wel kunt doen is supporter worden. Voor 25 euro per jaar of 7,80 euro per 3 maanden krijg je allerlei extra handige functies. De voordelen van supporter op een rijtje:

- Bookmark & kladblok functie
- Laatste nieuws balkje
- Veel statistieken
- Toegang tot federaties
- Mogelijkheid om teams te supporteren
- Perberichten uitgeven
- Spelers rugnummers geven
- Spelers krijgen gezichten
- De banner wordt niet opnieuw geladen
- HT-alarm

Je zult dus supporter van hattrick moeten zijn om lid te kunnen worden van deze federatie. Het is totaal aan jou of jij die extra functies graag wilt gebruiken, maar ik raad je aan eens 3 maanden te testen en ik weet zeker dat je dan nooit meer anders wilt.

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_gotfederatie564.gif

Hattrick is een spel dat je niet in je eentje kan winnen. Om achter alle gegevens te komen moet je de krachten bundelen als federatie. GoT is zo'n federatie waarin veel ervaring zit. Wat dacht je van de ex bondscoach Xanathorn? Hij is lid van GoT.

Daarbij, je blijft precies op de hoogte van de laatste gebeurtenissen. Er is een eigen site, een cup waar je aan mee kunt doen en dan is er natuurlijk nog de wekelijkse toto. Verder zijn er onderhand meer dan 50.000 berichten op het forum gepost, waarin werkelijk alles al eens voorbij is gekomen. In de GoT federatie is dus veel expertise aanweizg. Domme vragen bestaan ook niet, dus vraag maar raak. De website van de federatie vind je hier.

Gathering of Tweakers Federatie Site

GoT Federatie ID=2731

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_hattrickweblinks563.gif

Bekeroverzicht GoT'ers
Actueel overzicht van alle GoT'ers die zich nog in de beker bevinden.

Hattrick wiki
Heel veel algemene informatie over hattrick.

Toolbox healing & training
Website waar je kunt berekenen hoe lang een speler nog geblesseerd is en waar je kunt kijken hoelang een bepaalde trainingsvorm duurt afhankelijk van leeftijd en skills.

AlltidHattrick
Een website met zeer uitgebreide statistieken van alle divisie's.

Verschillende spelsystemen
Website die in gaat op de verschillende opstellingen die je binnen hattrick kunt gebruiken.

HattriX
Een website met veel algemene info over hattrick en heel veel tips. Zeer uitgebreid.

Start tips
Een website met veel tips voor beginnende coaches.

Het antwoord genootschap
Heel veel vragen en antwoorden over hattrick.

Salaris check
Bekijk wat het salaris ongeveer gaat worden van je topspelers. Per skill staat het minimale, maximale en gemiddelde salaris aangegeven.

Hulp software

Hattrick assistant manager
Hattrick Organizer
Absolut manager
Hattrick poli
Hattrick Coach Professional

Overige links

Review hattrick op GoT
Hoe hoog zit je keeper in zijn skill?
Weetjewat
Prijzen van een nieuwe coach
Hoe lang is mijn speler geblesseerd?
Hoeveel bot teams per land
Bereken je middenveld
GoT-HT op IRC

Op verzoek van Yared
Poll starten?
vraag om een mening!
Bootz poll creator

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_gotmanagerinfo982.gif

dreyners heeft handige statistieken over de invloed van spelers op de middenveldratings als je ze repositioneert of ze individuele orders geeft
Xanathorn beschrijft hier hoe het begin en het eind van een seizoen verloopt.
KdB wist ons te vertellen hoe je de sterkte van je counter-attack berekent.
Aristos wist ons te vertellen welke training het meest effectief bleek te zijn.
Thije was druk bezig geweest met wedstrijddingetjes en wist ons een paar interessante feitjes te vertellen.
Xanathorn's Pielewiepers in seizoen 9 de beker wint in een zinderende finale tegen Dutch Extreme. Hij is ook de eerste, en tot nu toe enige GoT-coach die de Eredivisie weet te bereiken. Later werd hij zelfs nog bondscoach van Nederland!
Thije word lyrisch na een biertje teveel en vergrijpt zich aan de poëzie.
Thije nadat hij geprobeerd had bondscoach en game-master te worden, en dit weer niet was gelukt hij wist in te breken op een GM account.
Grooviee17 zijn text voor de 10.000e posting al tijden van tevoren af had, en Yared al uren klaar stond met 10.001 :D. Post nr. 20.000 ging naar de grote man Yared, zonder dat de GoT-Father het zelf in de gaten had :D.
Je hier het verslag van de allereerste GoT-HT meeting kunt vinden waar ook de lootjes en prijzen voor de tombola en cup werden getrokken en verdeeld. Er is inmiddels ook al een tweede GoT-HT Meeting geweest. De foto's kun je hier vinden.
j_du_pee heeft veel vrije tijd, want hij kwam met een prachtige post met daarin de statistieken van 17 delen GoT-HT verwerkt. Daaruit bleek nog maar eens dat Yared nog steeds de grootste spammer van ons allen was.
Thije alweer wat tijd over had om voor ons de laatste roddels wist te verzamelen.
Yared ons wist te vertellen wat het toppunt van ... was.
Jamal na enig rekenwerk zich afvroeg waarom hij per week 1 euro misliep, en vroeg of iemand een HT-er in een Ferrari had zien rijden :P.
Crazy-Horse herrinnerde ons er ook al weer aan waarom supporter zijn(of worden) ook al weer zo leuk was.
Grooviee een hoop mensen op de kast jaagde met zijn 1-april grap.
Yoeri een feature gemaakt heeft voor op de frontpage van Tweakers.
Starmaker een mooi lijstje met GoT Records heeft gemaakt aan de hand van de supporterstatistieken.
WubMaster een visie gaf hoe dacht over het beginnen met Hattrick.
Ook Starmaker gaf zijn beginnersvisie op Hattrick.
KDB aan de hand van dit lijstje de gemiddelde waarde berekende per divisie.
Pewwy beweert in de IV te gaan spelen voordat seizoen 24 begint, Damien2004 maakt er hier een kleine notitie van.
Lameeuw was niet helemaal enthousiast over de nieuwe versie van Hattrick Organizer, dus is hij zo vriendelijk om de oude versie (V1.38) te hosten, download hem hier

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_vorigedelen372.gif

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_gotrolverdeling670.gif

OnderdeelAanspreekpuntTeamID
Algemene zakenSandyman538148839
Federatie website beheerBrainpower144591
GoT cup organisatorSir_veen362199
Topicstarter deel 01 - 13YaredRetired
Topicstarter deel 14 - 29Grooviee17145138
Topicstarter deel 29 - 38Hoedjevanpapier143980
Topicstarter deel 39 - 50Damien79213750
Topicstarter vanaf deel 50Sandyman538148839
Co-Founder & GoT-fatherYaredRetired
Co-FounderThije69624

Afbeeldingslocatie: http://xs233.xs.to/xs233/08485/mainheader_centraal_cheaten620.gif

CHEATING IS VERBODEN!!!

Cheating is verboden in de breedste zin van het woord. Onder cheating wordt onder andere verstaan:

- het hebben van meerdere teams
- het team van een vriend besturen
- spelers van vrienden te kopen voor een bedrag dat hoger ligt dan de gebruikelijke prijs
- je team aan iemand anders geven

Dit alles kan leiden tot het sluiten van je account door de medewerkers van hattrick.

Het is weer zover! De echte prijzen worden weer verdeeld en ook hier zijn er weer winnaars en verliezers. Dit keer wat andere namen en wat andere foto's om er een beetje leven in te houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/LEO.jpg
Aan het einde van het seizoen waren er slechts 9 teams in de federatie met blessures. De grootste pechvogel daarvan was het team .:]TVE[:. Dat een ziekenboeg had met daarin totaal voor 9 weken blessures. Veel plezier met de Leonardo Award.

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/FdH.jpg
Het eerste seizoen van de GoT Eredivisie voor jeugdteams werd gewonnen door 'SCA Koters', het jeugdteam van SC Amsreiw. Lang was het een strijd tussen de jeugd van Swanfield en die van SC Amsreiw waarbij de laatstgenoemde de langste adem had. Met een behoorlijk scorend vermogen, wat resulteerde in een doelsaldo van meer dan +50, geeft al aan dat er veel potentie in het team zit. Gefeliceteerd met de Foppe de Haan Award.

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/NM.jpg
Helaas geen Nederlandse speler, maar wel verkozen tot beste jeugdspeler van de GoT federatie door de leden zelf. Met 12 stemmen de terechte winnaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/PELE.jpg
Ooit ook jong geweest maar nu alweer 24 jaar en wel tot beste speler gekozen van de GoT federatie!
Gefeliciteerd!

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/RvN.jpg
Een collega van mij! Eerste seizoen in de GoT federatie en gelijk de topscorers titel pakken! Het is duidelijk te zien dat deze trainer de wijze lessen van de trainer van SU op pikt want hij is ook gepromoveerd! Succes volgend seizoen!

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/SV.jpg
SVGHENT uit VI.209 is dit seizoen de koploper in het incasseren van kaarten. 24 gele en 2 rode kwamen het team ten deel in dit seizoen. De gevolgen waren duidelijk te merken. SVGHENT degradeerde naar de VII. Toch is er een klein lichtpuntje, de Stijn Vreven Award is in ieder geval binnen. In het nieuwe seizoen gaat het vast ook weer bergop met de sportieve prestaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/GOTAWARDS/RM.jpg
En dan als laatste een hele bijzondere. De Rinus Michels award gaat naar de winnaar van de GoT cup, Swanfield United! De GoT cup was voor mij een doel dit seizoen en dat is bereikt. Om dan ook deze prijs nog te krijgen na een stemronde waarin het nog spannend werd, ben ik zeer vereerd!

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/oosterhof.1/logo/SandstorM.JPG

* Sandyman538 bedankt iedereen die elke keer weer meehelpt met het levend, interessant en up to date houden van dit topic. Helden van weleer zijn in willekeurige volgorde: Maestrotim (69539), J_du_Pee (207522), Frizza (144989), The_Marsmellow (146886), The Dolf (68982), Sir_Veen (362199), Loona35 (148948), Wubmaster (144822). Een speciaal bedankje gaat uit naar de eerdere topicstarters, Yared, Grooviee17 (145138), Hoedjevanpapier (143980) en Damien2004 (213570).

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/got/footer.jpg

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:42

chario2

Chario2 (818126)

Nieuwe keeper gekocht :*) :

Egyed Bai (228206014)
20 jaar en 2 dagen, volgende verjaardag: 13-01-2010
slecht in vorm, conditie redelijk
Een aangenaam persoon die evenwichtig en rechtvaardig is.
Hij heeft slecht ervaring en is een matig leider.

Eigenaar: -Liverpool F.C.- (sinds 16-12-2008)
Total Skill Index (TSI): 36 620
Loon: 24 310 €/week
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Laden...
STAAT OP DE TRANSFERLIJST

Deadline: 25-09-2009 16:21

Vraagprijs: 6 000 000 €

Hoogste bod: 6 000 000 € door Chario2

Het bieden is geëindigd!

Huidige vaardigheden
Keepen: reusachtig
Verdedigen: waardeloos
Positiespel: rampzalig
Vleugelspel: rampzalig
Passen: rampzalig
Scoren: waardeloos
Spelhervatting: redelijk

6 Miljoen is een hoop geld, maar goed hij is nog erg jong en zijn spelhervatting kan nog wel wat groeien.
Wat vinden jullie ervan?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

6 miljoen is inderdaad veel maar keepers zijn nu eenmaal duur. Waarom heb je niet naar verdedigen gekeken dat telt toch ook mee tegenwoordig bij keepers?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Marzman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:25:
6 miljoen is inderdaad veel maar keepers zijn nu eenmaal duur. Waarom heb je niet naar verdedigen gekeken dat telt toch ook mee tegenwoordig bij keepers?
telt inderdaad mee, maar ik zit er aan te denken om over 1 a 2 seizoen verdedigen te gaan trainen. misschien al wel eerder, eens een keer wat anders als scoren.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

chario2 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:39:
[...]

telt inderdaad mee, maar ik zit er aan te denken om over 1 a 2 seizoen verdedigen te gaan trainen. misschien al wel eerder, eens een keer wat anders als scoren.
dan zou ik je zéker aanraden die keeper ook mee te laten trainen.... drie niveau's verdedigen staan voor één niveau keepen, maar wat het vooral interssant maakt is dat bij extreem lage skills, de training opeens razendsnel gaat en je een pop van rampzalig naar waardeloos in een of twee trainingen kunt bereiken en naar slecht in iets van drie ...

ik heb vorig seizoen mijn keeper (21 jr.) meegetrained, die ik voor 2,5 miljoen gekocht had en nu, drie pops in def hoger (bereikt in iets van 11 maal meetrainen) is hij een miljoen duurder geworden, 3,5 miljoen... wat het een wel ontzettend kosten-efficiente training maakt (en waardoor ik overweeg als ik wat geld over heb, zeker nog een keeper-trainee erbij te nemen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RM-rf schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:44:
[...]

dan zou ik je zéker aanraden die keeper ook mee te laten trainen.... drie niveau's verdedigen staan voor één niveau keepen, maar wat het vooral interssant maakt is dat bij extreem lage skills, de training opeens razendsnel gaat en je een pop van rampzalig naar waardeloos in een of twee trainingen kunt bereiken en naar slecht in iets van drie ...

ik heb vorig seizoen mijn keeper (21 jr.) meegetrained, die ik voor 2,5 miljoen gekocht had en nu, drie pops in def hoger (bereikt in iets van 11 maal meetrainen) is hij een miljoen duurder geworden, 3,5 miljoen... wat het een wel ontzettend kosten-efficiente training maakt (en waardoor ik overweeg als ik wat geld over heb, zeker nog een keeper-trainee erbij te nemen)
Vergeet het loon niet :) Keepers zijn ook de duurste spelers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

RM-rf schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:44:
[...]

hmm interessant. kan best leuk zijn om 4 trainnee's te kopen die hoog keepen hebben en die te trainen op verdedigen. training gaat inderdaad snel bij lage skills, ik hou het in mijn achterhoofd.

Chario2 (818126)

Anoniem: 26445

Net bericht gehad van De JeugdOpleiding Inventarisatie Nationaal Talent over een van mijn jeugdspelers. Ben er benieuwd of het talent inderdaad zo goed is als zijn hopen. Kan hem pas over een seizoen promoveren en hij is momenteel redelijk in verdedigen en maximum is niet bekend. Hopelijk gaat hij flink wat geld opleveren uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 17:07

ZenTex

Doet maar wat.

Vraagje. De Trainees... Die kunnen getrained worden door alleen vriendschappelijke wedstrijden?
Zo ja dan neem ik aan dat internationale wedstrijden met bekerregels de beste optie hiervoor zijn?

Mijn team is redelijk goed in verdedigen (relatief dan, voor divisie X :p)(4 verdedigers met goed verdedigen) dus wou ik eigenlijk mijn middenveld wat trainen, die is namelijk zwaar ondermaats. Is het ook voor de lange termijn goed om dus een paar trainees aan te schaffen en dus positiespel te trainen? (en evt openingen maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 19:52
Ga even terug naar de openingspost, daar staan veel links. Lezen, lezen, lezen. Wij kunnen je van alles vertellen, maar door een uurtje over Hattrick te lezen, kun je een eigen beeld vormen, das veel leuker.

Lees vooral over opstellingen en de bijbehorende trainingen:

http://hem.passagen.se/ha...cs/abc_of_tactics_hol.htm

Berichtje voor de opsteller van de OP, deze link is dood:
Start tips
Een website met veel tips voor beginnende coaches.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 26445 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:04:
Net bericht gehad van De JeugdOpleiding Inventarisatie Nationaal Talent over een van mijn jeugdspelers. Ben er benieuwd of het talent inderdaad zo goed is als zijn hopen. Kan hem pas over een seizoen promoveren en hij is momenteel redelijk in verdedigen en maximum is niet bekend. Hopelijk gaat hij flink wat geld opleveren uiteindelijk.
Lol, zijn ze nu al in de jeugdcompetities aan het scouten? Ik moet nog 1,5 seizoen wachten voordat ik mijn beste speler tot nu toe (en misschien wel mijn beste ooit) kan promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

bregweb schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:13:
Ga even terug naar de openingspost, daar staan veel links.
Heb deel 64 en 65 al geheel doorgelezen. De meeste info is niet 100% duidelijk en/of staat versplinterd op allerlei locaties. En zoals je al aangaf, de link met starterstips is dood.

Ik heb een gerichte vraag gesteld, gebaseerd op de gevonden informatie en vraag dus alleen om confirmatie. meestal krijg ik bij het antwoord op de vraag ook nog allerhande tips, en dus ja, daarom vraag ik het hier gewoon. Informatie uit posts uit een (ver) verleden hoeft ook niet van toepassing te zijn op het huidige hattrick vanwege bijvoorbeeld nieuwe inzichten en/of updates.

Maar alsnog bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ZenTex schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:57:
Vraagje. De Trainees... Die kunnen getrained worden door alleen vriendschappelijke wedstrijden?
Zo ja dan neem ik aan dat internationale wedstrijden met bekerregels de beste optie hiervoor zijn?

Mijn team is redelijk goed in verdedigen (relatief dan, voor divisie X :p)(4 verdedigers met goed verdedigen) dus wou ik eigenlijk mijn middenveld wat trainen, die is namelijk zwaar ondermaats. Is het ook voor de lange termijn goed om dus een paar trainees aan te schaffen en dus positiespel te trainen? (en evt openingen maken?)
Trainees kunnen getraind worden in alle wedstrijden, maar krijgen maar een training per week. Daarom kun je ze het beste maar in een wedstrijd opstellen (friendly of league wedstrijd) en voor de andere wedstrijd andere trainees gebruiken.

Voor internationale friendlies krijg je iets meer ervaring (nog steeds veel minder als in leaguewedstrijden) en bekerregels daar krijg je iets meer toeschouwers door. Voor de PM-training maakt het verder niet veel uit waar je speelt en met welke regels.
Het ligt een beetje aan je verdedigers, maar als die niet te oud zijn kun je ook die verder traint. In principe moet je kijken wat spelers opleveren als je ze verkoopt en niet waar je team het zwakst in is. PM trainen is verder wel gunstig in X omdat middenvelders duur zijn en je het daar af kan met goedkope trainees die ook vrij snel beter worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 27-09-2009 13:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mijn dank voor het duidelijke antwoord.
Persoonlijk, koppig als ik ben, speel ik dit spelletje voor de lol, en dus om wedstrijden te winnen. Echt actief kan ik me er niet mee bezighouden vanwege langere perioden van huis en zonder internet.
Vandaar dat ik het niet echt scherp speel en probeer zoveel mogelijk geld binnen te harken. Al is dat opd e lange termijn natuurlijk wel het beste. :p

NB: heb ingame naar de GOT federatie gezocht maar kan deze niet vinden. Enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die zou er wel moeten zijn, ik ben ook geen lid meer omdat mijn supporter even verlopen was en dan verdwijnen die dingen ook al verleng je het op een later punt weer.

Je bent wel supporter?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

[b][message=32643503,noline]

Je bent wel supporter?
*knik*
Sinds 2 dagen. En eigenlijk puur ondat ik onder de indruk ben van de omvang en populartiteit van het spel en het eigenlijk geen geld is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo, vandaag maar weer een poging doen om mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe team te winnen..... maar ja, het blijft 5-3-2 counteren... dus lastig :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Pewwy schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:53:
[...]

Lol, zijn ze nu al in de jeugdcompetities aan het scouten? Ik moet nog 1,5 seizoen wachten voordat ik mijn beste speler tot nu toe (en misschien wel mijn beste ooit) kan promoveren.
Hattrick Youthclub maakt het een stuk makkelijker voor de scouts. Alles netjes in een mooie database.

Ik denk dat de speler van DSanka gescout is omdat hij qua leeftijd goed uit zal komen voor een bepaald WK en omdat hij een specialiteit heeft. En ik neem aan dat DSanka ook een HTYC-account heeft? (En ik zie nu dat ie dat ook heeft.)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Dit moet denk ik wel wat opleveren :):
Joris Pennings
16 jaar en 73 dagen

Keepen: onbekend
Verdedigen: slecht (max. onbekend)
Positiespel: goed (max. goed)
Vleugelspel: matig (max. onbekend)
Passen: zwak (max. zwak)
Scoren: slecht (max. slecht)
Spelhervatting: onbekend
Binnenkort nog even op vleugelspel trainen om te kijken of dat nog een leveltje omhoog wil, en hij is ready to sell!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Lol.
Hallo,

meestal bel jij elke week even naar de scout, om te vragen of hij nog talent voor je jeugdteam heeft gevonden. Vandaag neemt de scout een keer contact met jou op: de JOINT U17-scouting heeft namelijk een potentieel talent in jouw jeugdteam ontdekt!

Wie zijn wij? De JeugdOpleiding Inventarisatie Nieuw Talent (JOINT) zoekt naar jeugdige talenten onder de 17, met als doel ze optimaal te begeleiden voor een carrière in het U20-team of het NT.

Helaas heeft jouw speler een ongunstige leeftijd, waardoor hij niet in aanmerking zal komen voor het U20-team. Hij is echter wel interessant genoeg om te volgen voor het NT! We hebben namelijk gezien dat hij momenteel al veel sterren haalt, terwijl hij nog erg jong is.

Graag zou ik van je willen weten wat er in zijn scoutingrapport stond en wat je weet van zijn huidige stats. Ook ben ik benieuwd wat je op dit moment traint. Is je training volledig op hem afgestemd?

Groeten,
Schaart
Defscout JOINT U17-scouting
Niet verwacht, maar hij is toch ergens opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 12:02

nXXt

Carpe omnia

Holy shitbags!

Mijn 1e keeper is net een week terug en speelde dan ook de vorige wedstrijd en deze met een pleister. Zojuist wordt hij er dus doodleuk weer vanaf geschopt:
Er ging een kreet van afgrijzen door het publiek om de manier waarop Frédéric Liberge van Quattro in de 57e minuut werd neergehaald door een tegenstander. Er kwam een brancard aan te pas om hem van het veld te halen. Aan Ninos Kosmidis de taak om hem te vervangen.
Wel een leuke tekst overigens. Mijn tweede keeper is ook net terug van een blessure. Zal eens kijken naar een nieuwe tweede keeper, zit een veel te groot niveauverschil tussen keeper 1 en 2.

En door slordigheid ben ik vergeten mijn best centrumverdediger op te stellen. Het is nog maar de vraag of ik mijn 1-0 voorsprong kan behouden.

GVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! In de 87e minuut 1-1! In een volledig gedomineerde wedstrijd! Fuck!

HELDEN! O+
88:52
Quattro-speler Finn Janosch Dahlien passeerde zijn tegenstander, bereikte de achterlijn en leverde een perfecte voorzet af die door Jouke Castiaux via de onderkant van de lat werd binnengekopt: 2-1.
89:12
Quattro bouwde na 89 minuten de voorsprong verder uit toen Sergio Villavedón door de centrale verdediging brak en de bal van buiten het zestienmetergebied in de linker bovenhoek schoot: 3-1.
Nu op zoek naar een nieuwe keeper :) Met een sisser is het dus afgelopen.

Haha, keeper waar ik tijdens de wedstrijd op geboden heb is ook binnen :P Niet superscherp ingekocht, maar ach. Ik zal hem misschien een paar keer meetrainen op verdedigen. Voorlopig nog vooral positiespel trainen.

En geen TS-drop, ondanks dat hij controversieel is. Blijkbaar heb ik toch nog wel geluk :P

[ Voor 47% gewijzigd door nXXt op 27-09-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik speelde vandaag mijn beste wedstrijd ooit, maar helaas met 1-3 verloren. :( Best zuur, maar waarschijnlijk wel verdiend. Als de blessure in de 14min niet plaats had gevonden had ik misschien nog een kans gehad op een gelijkspel...

Nu toch wel duidelijk dat mijn verdediging en aanval een flinke versterking nodig hebben.

En Pewwy: leuke speler: 15j48d en 6~6.5 sterren op CD. Hopelijk heeft hij ook nog een specialiteit! (Krachtig of koppen zou leuk zijn.) Al enig idee wat z'n max op verdedigen gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Oh, sta nu wel weer 190K in het rood. Ben niet zo goed in het positief houden van mijn financiën. Maar ik heb nu tenminste een capabele tweede keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
CoRrRan schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:01:
Ik speelde vandaag mijn beste wedstrijd ooit, maar helaas met 1-3 verloren. :( Best zuur, maar waarschijnlijk wel verdiend. Als de blessure in de 14min niet plaats had gevonden had ik misschien nog een kans gehad op een gelijkspel...

Nu toch wel duidelijk dat mijn verdediging en aanval een flinke versterking nodig hebben.

En Pewwy: leuke speler: 15j48d en 6~6.5 sterren op CD. Hopelijk heeft hij ook nog een specialiteit! (Krachtig of koppen zou leuk zijn.) Al enig idee wat z'n max op verdedigen gaat zijn?
Hij heeft koppen als bijstat en kan naar uitekend verdedigen, matig passen en zwak vleugelspel. Passen zit hij nu op zwak, verdedigen bijna op goed als ik zo naar zijn sterren kijk.
De rest van de stats weet ik nog niet, maar dat zie ik in de loop van de tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CoRrRan schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:15:
[...]
Hattrick Youthclub maakt het een stuk makkelijker voor de scouts. Alles netjes in een mooie database.

Ik denk dat de speler van DSanka gescout is omdat hij qua leeftijd goed uit zal komen voor een bepaald WK en omdat hij een specialiteit heeft. En ik neem aan dat DSanka ook een HTYC-account heeft? (En ik zie nu dat ie dat ook heeft.)
Vervolgens moet mijn trainer de boel verkloten door gisteren mee te delen dat hij maar maximaal redelijk in verdedigen kan worden. Ga nu eens kijken of ik hem nog wat vleugel/passen mee kan geven zodat hij toch nog wat oplevert.

Gisteren eindelijk mijn eerste competitiewedstrijd gewonnen en dat nog wel met een PIC. Lijkt wel op het moment dat ik AOW of AIM instel voor een wedstrijd dat ik verlies. Dus aanstaande woensdag gaan we dus met normaal eens proberen voor het eerst ronde 5 van de beker te halen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 28-09-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Klein vraagje over de juegdopleiding. Als ik zie dat één van mijn spelers naar redelijk is gegaan, maar ik heb nog geen melding gekregen dat dit hij aan zijn max zit (max is wel redelijk), moet ik hem dan blijven opstellen totdat ik hoor dat hij zijn max gehaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kan hij nog iets verder, maar dit hangt af van je andere spelers. Heb je bijvoorbeeld een speler die het de moeite maakt om de training te veranderen dan is het misschien minder waardevol om door te trainen. Dus je kan hem blijven opstellen mits hij iemand anders niet in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 26445 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:28:
Dan kan hij nog iets verder, maar dit hangt af van je andere spelers. Heb je bijvoorbeeld een speler die het de moeite maakt om de training te veranderen dan is het misschien minder waardevol om door te trainen. Dus je kan hem blijven opstellen mits hij iemand anders niet in de weg zit.
Duidelijk, ik probeer hem zo ver mogelijk redelijk te krijgen, zodat ik hem zelf kan doortrainen naar goed als hij gepromoveerd is. Daarna kan ik hem houden of verkopen, maar ik twijfelde of het nut had om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zo snel de balk geel is geworden, is je speler klaar met trainen. En het is een mooie speler die je hebt Pewwy. Lijkt me wel duidelijk waarom die opgevallen is bij de NT scouts.

Wel balen dat die speler max redelijk kan worden DSanka! Da's toch wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

gister met 3-0 voor, verlies ik met 3-4, kunnen nog wel eens belangrijke punten worden aan het eind van de rit :/ :X

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat de trainingsswitch die ik wil doen me ook geen windeieren gaat leggen dit seizoen. Gisteren ook verloren omdat ik geen vleugelspeler had (hoort even bij het plan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 15:46
Mijn vorm moet toch snel gaan stijgen wil ik nog serieus mee gaan doen dit seizoen (wat mijn fans wel verwachten). Tot nu toe pas 1 pot gewonnen en met 3 uit 3 schiet het niet echt op...

De VII waar ik naar ben gedegradeerd is trouwens best een sterke: 51/1024 volgens Alltid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ZenTex schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:16:
Mijn dank voor het duidelijke antwoord.
Persoonlijk, koppig als ik ben, speel ik dit spelletje voor de lol, en dus om wedstrijden te winnen. Echt actief kan ik me er niet mee bezighouden vanwege langere perioden van huis en zonder internet.
Vandaar dat ik het niet echt scherp speel en probeer zoveel mogelijk geld binnen te harken. Al is dat opd e lange termijn natuurlijk wel het beste. :p
Altijd leuk als er nieuwe mensen in het topic komen :) welkom!

Overigens denk ik dat je misschien wel van die mening veranderd... domweg omdat Hattrick als spel nu eenmaal sterk hangt op de 'lange termijn'... als je het enkel doet om een wedstrijdje te winnen gaat het volgens mij snel vervelen en juist dan wordt het des te moeilijker te blijven winnen...

Trainen enkel voor de korte termijn geeft eigenlijk maar een relatief 'laag' effect, dat, zelfs op de lagere skills waarschijnlijk niet noodzakelijk groter is dan de normale vorm- of conditie-effecten...
als je enkel door wisselend te trainen je spelers wilt versterken, kun je meestal niet erg optimaal trainen (het trainen van oudere spelers is nu eenmaal een stuk minder optimaal, gaat veel trager dan 'jonge trainee's' op te trainen)

Overigens denk ik wel dat je helemaal gelijk hebt als de 'lol' altijd voor de wens om geld te verdienen zou moeten komen (en waarschijnlijk ook voor de noodzaak altijd maar te willen 'winnen'), als je het een beetje langer wilt volhouden is het volgens mij veel beter soms ook wat onlogische of irrationele dingen te doen...
zelf heb ik momenteel ook bv een zwak om eigen jeugdspelers toch net wat verder op te trainen en ze dan door te verkopen, ook al verdien ik met hen veel minder dan wanneer ik extern mn trainee's zou zoeken...
toch vind ik het ook gewoon leuk veel ex-jeugdspelers te hebben die nu bij andere teams spelen en speciaal als bv een speler die rationeel gezien je nooit had moeten pullen of verder optrainen, nu wel doorgetrained wordt bij een ander team ... ben ik reuze-'trots' ... dat is ook een belangrijk deel van het spel, imho.
NB: heb ingame naar de GOT federatie gezocht maar kan deze niet vinden. Enig idee hoe dit komt?
als je zoekt naar Afkorting 'GOT' vind hij het enkel als je op 'All languages' zoekt en bij een zoektocht naar taal 'nederlands' en de afkorting vind hij idd niks ...

misschien staat enkel 'engels' als taal van de federatie?

de federatie vind je overigens op http://www.hattrick.org/C...tion.aspx?AllianceID=2731

Trouwens, een vraagje van mijn kant:
Hoe zat het nu heel precies met conditietraining en minuten-gebaseerde training?
Ik meen me te herinneren dat spelers die bv 45 minuten gespeeld hadden, sowieso al 50% conditietraining en de voor de rest dan minutengebaseerd (bij 45 min dus 75% van de conditietraining)..
en dat tevens spelers die reserve stonden ook een conditieeffect meekregen..

Weet iemand hoe dat heel precies zit (en eventueel ook of het vorm-update-effect ook minutengebaseerd is?)

Zodat ik beter kan afwegen óf en hoeveel zin het heeft mn A-spelers die van het weekend slechts een aantal minuten meegespeeld hebben, in mn friendly ook nog wat speelminuten te geven (maar dan lopen ze natuurlijk ook een blessure-gevaar)

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 29-09-2009 10:59 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Bedankt. Maar post hier al sinds ik begon, namelijk Juli.

Ik weet dat dit spel om de lange termijn draait, maar mijn probleem is dat ik ook voor langere perioden afwezig ben voor mijn beroep. (Zeeman).
Hierdoor is het precies managen van het team nauwelijks mogelijk en bestaat de kans dat ik vanwege inactiviteit gekickt word. Voor mijn volgende reis bijvoorbeeld zal ik tot 3 maanden onderweg zijn en waarschijnlijk een langere periode zonder in de buurt van land te komen om even met m'n telefoon in te loggen.
Dus vandaar. (Ik zal voor vertrek wel even contact opnemen met een GM of het evt mogelijk de marge voor een kick te verhogen, niet geschoten is altijd mis :p )

Waarom ik dit dan speel? Ik heb nu eenmaal een zwak voor "manager games" en moest het gewoon even uitproberen( heb ik een gruwelijke hekel aan voetbal! :+)

Had GoT trouwens ook op all languages gezocht, zonder resultaat.
Eventueel handig om de federatie ID in de startpost te vermelden?

Verder een heerlijk spel met flink veel mogelijkheden en een marginaal voordeel voor supporters (dwz, je team word er niet slechter van als je geen supporter bent, alleen het managen word veel makkelijker).
En eindelijk ook een spel waarbij het hebben van zeeen van tijd automatisch een hoge score/positie betekent.
Hulde aan de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
ZenTex schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:10:
Had GoT trouwens ook op all languages gezocht, zonder resultaat.
Eventueel handig om de federatie ID in de startpost te vermelden?
Ik wist nog niet echt een goed plekje voor in de OP (die nog verder aangepast wordt), maar hij staat er nu in ieder geval tussen. Voor nu Fed ID = 2731.

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Zo, ik heb maar even m'n stadion verbouwd. Ik had nog anderhalf miljoen in de plus, dus ik dacht.. waarom niet. Ik zit nog in de VIII, promoveren gaat me niet lukken, heb een fanclub van 1499 leden(wat dalende is), maar heb toch maar voor een half miljoen verbouwd. Ga nu van de 14500 naar de 22485. En het gelijk gedaan via de arenasizer oids. van xray. Had namelijk al veelsteveel VIP plaatsen, dus die nog even in mindering gebracht :)

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

brambest schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:09:
Zo, ik heb maar even m'n stadion verbouwd. Ik had nog anderhalf miljoen in de plus, dus ik dacht.. waarom niet. Ik zit nog in de VIII, promoveren gaat me niet lukken, heb een fanclub van 1499 leden(wat dalende is), maar heb toch maar voor een half miljoen verbouwd. Ga nu van de 14500 naar de 22485. En het gelijk gedaan via de arenasizer oids. van xray. Had namelijk al veelsteveel VIP plaatsen, dus die nog even in mindering gebracht :)
dus ik begrijp dat je je VIP plaatsen afgebroken heb ? had ik niet gedaan zonde

Chario2 (818126)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Had ik ook niet gedaan, kun je die er later weer bijbouwen.

/▌

• brambest
Eer ik op niveau ben dat ik vip plaatsen bij moet bouwen, zijn we toch al zo'n 10 seizoenen verder denk ik....

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:27:
Eer ik op niveau ben dat ik vip plaatsen bij moet bouwen, zijn we toch al zo'n 10 seizoenen verder denk ik....
de vraag is of het loont vipplaatsen af te bouwen en ze later er weer bij te plaatsen (wat dus dubbel bouwkosten kost: 2x 300€ per zitplaats)

aangezien een VIP-plaats qua onderoud 2.5€ per week kost, duurt het 120 weken, oftewel 7,5 seizoen voordat je de kosten van het terugbouwen alleen teruggewonnen hebt... en dan nog de kosten voor het wer terugbouwen.

je zou dus minimaal nog 15 seizoenen moet wachten, voor ze weer terug te bouwen, om zulk een beslising winstgevend te maken... zou je voor die tijd weer aan uitbreiding denken, moet je een verlies nemen op je huidige beslissing die dingen weg te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 30-09-2009 19:05 ]

• Pewwy
We hebben in ieder geval een GoT kraker volgende week in de beker, mijn team moet tegen Chario2. Beetje lullig dat ik zondag een botje tref.

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Pewwy schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:07:
We hebben in ieder geval een GoT kraker volgende week in de beker, mijn team moet tegen Chario2. Beetje lullig dat ik zondag een botje tref.
inderdaad, heel erg lullig ;)
maar ach dat had mijn tegenstander in ronde 4 ook >:)

echt heel erg leuk dat ik tegen iemand van de federatie in de beker mag _/-\o_

Chario2 (818126)

• Sandyman538
Ik lig uit de beker. Eerst 1-3 voor maar toen werd mijn reusachtige middenvelder uit het veld geschopt en kwam er een trainee (waardeloos positiespel) voor in de plaats. Daarna werd meteen de 2-3 gemaakt, uiteindelijk via 3-3 en 4-4 werd het 6-4. Nu weer volop trainen met het B-team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog een ronde verder na penalty's. Dat valt eigenlijk wel mee, want had die volgens mij niet ingesteld :P

Na 120 minuten spelen stond nog steeds de 1-1 op het bord die er na 60 minuten al stond. Tot aan mijn 4e penalty gingen ze er allemaal in waaronder eentje van mijn keeper. Dan schiet mijn reserve spits naast. Nou dat is dan over en uit denk je dan maar mijn keeper brengt redding op hun laatste penalty van de 5. Een van mijn trainees houd het hoofd koel en trekt de stand weer gelijk. Tegenstander neemt bij nummer 6 een korte aanloop en schiet de bal naast. Mijn reusachtige spits stapt achter de bal en beslist de wedstrijd op zijn gemak door de bal achter de keeper te schuiven.

Had gisteren het overzicht pas bijgewerkt voor deze ronde. Dus er word aan gewerkt om weer een nieuwsbericht te maken voor de komende ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

:( een TS drop na het aannemen van: Een aangenaam persoon die evenwichtig en eerlijk is.

Niet leuk.

Verder wel een redelijke deal volgens mij, voor 90.000, terwijl de vergelijking tussen 150 en 500.000 zit:
27 jaar en 37 dagen
matig in vorm, conditie goed
Total Skill Index (TSI): 2 230
Keepen: rampzalig
Verdedigen: slecht
Positiespel: uitstekend
Vleugelspel: matig
Passen: matig
Scoren: waardeloos
Spelhervatting: rampzalig

[EDIT]
Vandaag gelukkig wel:
Je trainer Gonzalo Velázquez heeft het volgende vastgesteld:
Holger Leutloff Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in keepen vooruit van redelijk naar goed.

Volgende week als het goed is mijn andere keeper naar goed. Als is die andere net 18 geworden zie ik. Moet er toch aan wennen dat niet iedereen meer tegelijk jarig is aan het begin van het seizoen...

[ Voor 32% gewijzigd door majoh op 02-10-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb gisteren mn competitiewedstrijd gewonnen ... maar het was wel eventjes zweten:
De hele eerste helft was er niks te melden, behalve dan eenmaal dat de pressie van mn tegenstander succesvol was ....
dat zulke helften mogelijk zijn weet ik, bij counterteams komt het wel soms voor dat ze in de tweeede helft met een heel sterke verdediging de hele match op 'slot' zetten...

mn tegenstander had echter verder geen zware verdediging (3 man; 2x 4ster en 1x 4,5 ster; qua ervaring slecht en 2x matig) ... hoe die zo goed konden verdedigen is me een raadsel (dat ze pressie speelden kan dat nooit geheel hebben utigemaakt, als er door pressie een kans verhndert wordt, wordt dat altijd vermeld en dat was dus slechts éénmaal.. blijven er nog altijd 4 kansen over, en een van mn spitsen haalde 7 sterren)...

echter, uiteindelijk wel 2-0 gewonnen, en ik sta nu alleen aan de leiding (mn tegenstander stond voorheen op nummer 1)...
Ht ziet ernaar uit dat ik zonder veel problemen eind dit seizoen terug promoveer naar de VI.
ik heb iig net al opdracht gegeven mn stadion te vergroten;
Overigens, opvallend dat de berekentools voor stadion-verdeling behoorlijk andere 'beste stoelverhoudingen' geven... van de ene moest ik VIP- en overdekte plaatsen terugbouwen, bij een ander juist veel bijbouwen; ik heb gekozen juist relatef wat meer overdekte zitplaatsen bij te bouwen.... mijn ervaring is dat juist bij regenachtige wedstrijden die veel opbrengen en dat kan zich makkelijk terugbetalen als je ze een keertje volkrijgt (je stadion hoeft slechts eenmaal per 13-15 wedstrijden uitverkocht te zijn om iig de onderhoudskosten terug te verdienen en dus is het sowieso niet erg een beetje veel 'overlap' te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RM-rf schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:52:

Ht ziet ernaar uit dat ik zonder veel problemen eind dit seizoen terug promoveer naar de VI.
ik heb iig net al opdracht gegeven mn stadion te vergroten;
Overigens, opvallend dat de berekentools voor stadion-verdeling behoorlijk andere 'beste stoelverhoudingen' geven... van de ene moest ik VIP- en overdekte plaatsen terugbouwen, bij een ander juist veel bijbouwen; ik heb gekozen juist relatef wat meer overdekte zitplaatsen bij te bouwen.... mijn ervaring is dat juist bij regenachtige wedstrijden die veel opbrengen en dat kan zich makkelijk terugbetalen als je ze een keertje volkrijgt (je stadion hoeft slechts eenmaal per 13-15 wedstrijden uitverkocht te zijn om iig de onderhoudskosten terug te verdienen en dus is het sowieso niet erg een beetje veel 'overlap' te hebben)
Waarschijnlijk de oude en de nieuwe berekening. Dan heb je de juiste gekozen want overdekte zitplaatsen zijn veel belangrijker geworden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Afgelopen zaterdag kreeg mijn beste jeugdspeler een +6 blessure op z'n dak, terwijl hij nog wel even wat moet doortrainen om excellent te worden. Gelukkig staat de teller vandaag alweer op +5, hopelijk blijft dat zo elke dag doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Wat is dat toch met die sponsors? Alle wedstrijden gewonnen, geen doelpunt tegen (Tja, de X met alleen maar bots :p) en nu ineens zijn m'n sponsors woedend! Ik sta ook niet in de min trouwens qua financieen.

En wanneer word de seizoensverwachting van de fans eens geupdate? Ze zouden inmiddels toch moeten begrijpen dat een plek in de middenmoot wel heel pessimistich is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

ZenTex schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:21:
Wat is dat toch met die sponsors? Alle wedstrijden gewonnen, geen doelpunt tegen (Tja, de X met alleen maar bots :p) en nu ineens zijn m'n sponsors woedend! Ik sta ook niet in de min trouwens qua financieen.

En wanneer word de seizoensverwachting van de fans eens geupdate? Ze zouden inmiddels toch moeten begrijpen dat een plek in de middenmoot wel heel pessimistich is...
heb je woordvoerders in dienst ?

Zelf heb ik weer verloren, maar nu komt er een serie aan waarbij ik punten moet gaan halen. zit echt in een zware V, vechten om erin te blijven is ook wel eens leuk!

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Geen woordvoerders. Leek me een beetje overbodig als beginner en in zo'n zwakke competitie.
Als ik dan toch woordvoerders in moet huren, hoeveel dan?

Begon al te denken dat het kwam doordat ik geen VIP boxen had en beide thuiswedstrijden in de regen plaatsvonden en dat de sponsors in de regen moeten staan ivm met uitverkochte overdekte plaatsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
Hier een onverdiend 2-3 verlies. Afgelopen woensdag was een basismiddenvelder er afgeschopt en die kon gisteren niet mee doen. Tijdens de wedstrijd werd de 2e basismiddenvelder uit het veld getrapt. En zelfs zonder die 2 was ik beter dan de tegenstander, maar toch verloor ik de wedstrijd... Nu verlies ik de aansluiting met de top, ik sta nog 2e met maar 7 punten terwijl de nummer 1 er 12 heeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ZenTex schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:21:

wees juist blij dat je fans niet al te hoge verwachting hebben... dat zorgt er juist voor dat je fans een hoge tevredenheid hebben.... is hun verwachting zeer hoog, zijn ze des te kritischer. (mijn fans verwachten dit seizoen dat ik kampioen _moet_ worden en dat betekent zelfs dat ze soms minder tevreden worden als ik niet hoog genoeg win)
overigens meen ik dat halverwege het seizoen een lichte update van de fanverwachting plaatsvind, maar naar ik meen nooit een enorme aanpassing vand e verwachting al kaan dat natuurlijk met net beginennde teams (waarbij de verwachting zelf gebaseerd is op een moment dat de teams nog geen eigenaar hadden, misschien veel meer kan uitmaken)

Wat betreft sponsoren... minimaal één woordvoerder kan volgens mij dan wel een hoop bewerkstelligen..
verder geld ongeveer 1woordvoerder per 250-300 fans (al heb ikzelf met 1750 fans ook nog maar 5 woordvoerders)
ZenTex schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:43:

Begon al te denken dat het kwam doordat ik geen VIP boxen had en beide thuiswedstrijden in de regen plaatsvonden en dat de sponsors in de regen moeten staan ivm met uitverkochte overdekte plaatsen. :+
nee, dat heeft geen enkele relatie met elkaar ... en alsjeblieft denk niet dat je daarvoor je stadion moet uitbreiden (dat is en klassieke fout, die vaker gemaakt wordt bij mensen die net beginnen, maar kan ook een hoop geld kosten omdat stadionuitbreiding érg duur is, én makkelijk veel meer wekelijkse kosten oplevert):
stadion levert je enkel entreegelden op, maar maakt niets voor tevredenheid van je fans uit

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 05-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:06
Hoe zit het eigenlijk precies met het stadion? Ik heb een (overcapaciteit, met 13250 plaatsen) stadion waarbij ik ruimte zat heb in de staan/ zit en overdekte zitplaatsen, maar de VIP box zit met 250 wel steeds vol, loont het om die nu al uit te breiden, of kan ik beter wachten tot het stadion zelf ook vol(ler) zit en dit dan in 1 keer doen?

Ja, ik weet dat je in principe beter in 1 keer veel kan uitbreiden (bijkomende kosten als je het vaker in kleine stapjes doet) maar helpt dat ook nog voor je sponsoren en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 15:46
Niet te geloven.. weer verloren! Was naar wat ik op alltid kan zien op echt alles sterker (vorm, stats etc).. ik weet niet wat ik fout doe, maar moedeloos word je er wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
9-0 tegen een botje. Dit seizoen is het nogal saai, geen zicht op promotie, spitsentrainen begint saaier te worden, dus ik ga kijken wanneer en waarnaar ik de overstap ga maken. In principe is het pas handig als mijn jongste trainees minstens 19 zijn, wat voor volgend seizoen ook nog een saai seizoen gaat opleveren.

All out counteren lijkt me vooralsnog nog steeds het leukste al weet ik niet of er in de regels veel veranderd is tav deze tactiek die ik met succes toepastte 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:06
Imperial_Master schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:32:
Niet te geloven.. weer verloren! Was naar wat ik op alltid kan zien op echt alles sterker (vorm, stats etc).. ik weet niet wat ik fout doe, maar moedeloos word je er wel van
Dat je op alles sterker bent, betekend niet dat je ook wint. Door een bepaalde tactiek toe te passen kan een tegenstander wel winnen. Hou dat soort dingen ook in de gaten, om te winnen heb je ook tactiek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 2/3/4

Veel teams zagen hun bekeravontuur stranden in de laatste 3 ronden. We zagen het aantal deelnemers teruglopen van 85 naar 17. In divisies VIII en VII zijn er geen teams die deze slachting overleefd hebben. De teams uit divisie VI werden uitgedund naar 4 teams. Ook de eerste uitschakeling in divisie V is een feit in ronde 2. Het eens zo roemruchte HVP zag de bekerreeks snel stranden. In een roemrucht verleden wist dit team 2 keer de GoT-cup te winnen. In ronde 3 en 4 werd het aantal team in deze divisie nog verder uitgedund naar 7 teams. Ronde 4 kende ook het eerste slachtoffer in divisie IV. Thorgal Eagles zag zijn reeks stranden tegen een team uit divisie VI.

Voorbeschouwing Ronde 5

Met nog 17 teams in twee landen gaan we de volgende ronde in. De teams uit divisie VI gaan het nu echt zwaar krijgen. Vooral Fc Railrunner zal even geslikt hebben toen hij de tegenstander uit de koker zag komen bij de loting. Ze zullen gastheer zijn voor FC De Sprint uit divisie III. Naast de wedstrijd van de week zullen ook de andere wedstrijden in divisie V er om gaan spannen. Ook teams uit onze hoogste twee divisies zullen nu ook vol aan de bak moeten willen ze nog een ronde overleven.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 15/94
Aantal deelnemers Belgie: 1/5
Aantal deelnemers Duitsland: 0/1

Wedstrijd van de Week

Chario2 - Tolhek Terminators (251125736)
Er staat zowaar voor het zoveelste seizoen op rij een GoT-battle op het programma voor de beker. De teams hebben elkaar een keer eerder ontmoet wat in een vriendschappelijk wedstrijd (GoT-Cup?) eindige in een 4-1 overwinning voor toen nog Pewwy United. Echter dit was allemaal begin 2007 en ondertussen zijn de teams aardig veranderd.

Overzicht

Nieuwe overzicht. Mocht er teams ontbreken dan hoor ik het graag en dan voeg ik ze toe.
Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Toch even leuk om te lezen dat bekernieuws DSanka, goed werk.
Ik ga in ieder geval mijn best doen om er in de volgende ronde nog bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mooi bekeroverzicht Dsanka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Inderdaad, mooi overzicht ! Vooral omdat ik de wedstrijd van de week speel!!

Eens even kijken wat voor mooie truc ik uit kan gaan halen :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net een last-minute naar Azərbaycan geboekt. Het wordt echt steeds krappper met het regelen van de friendlies :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De groep die opzoek zijn naar vlaggen word met de week ook groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik sta op het punt om mijn coach te veranderen. Ik heb een tijd geleden een coach aangeschaft met redelijk/goed ervaring/leiderschap (nu goed/goed) en wil die gaan gebruiken, aangezien mijn huidige coach zelfs naar niveau 1 is gedaald met leiderschap. Het gaat me een flinke duit kosten (718K), maar dat is niet te vermijden.

Weet iemand hier wat precies de voor-/nadelen in percentages zijn van een aanvallende/verdedigende/neutrale coach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:05:

Weet iemand hier wat precies de voor-/nadelen in percentages zijn van een aanvallende/verdedigende/neutrale coach?
http://wiki.hattrick.org/...mproved_defensive_coaches

de exacte percentage's zijn niet bekend, maar ik meen dat een neutrale coach iets van 5% boost geeft aan beide ratings
een attacking een 15% boost aan je aanval en 7% vermindering van je verdediging en een defensieve coach 20% boost aan je verdediging en 7% vermindering aan je aanval..

het ligt een beetje aan wat je traint... en wat je sterkste linie is, én je voorkeur.. zelf heb ik altijd het idee dat je beter je zwakste linie kunt versterken en niet tever moet laten afzakken...
wat betekent dat de meeste verdeigingstrainers gediend zijn met een aanvalende coach en spitsen trainers met een verdedigende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
CoRrRan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:05:
De na en voordelen lijken me nogal logisch, maar als je naar de eredivisie in Nederland kijkt dan spelen daar 8 teams, ook logisch overigens, die allemaal een 'noch aanvallend noch verdedigend' coach hebben. Toeval, of zou dit de weg naar succes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hmm, met spelverdelen trainen zal ik dus waarschijnlijk hoe dan ook beter gebaat zijn bij een neutrale coach. Zeker aangezien en mijn verdediging en mijn aanval niet echt heel sterk zijn. (Al is mijn verdediging iets beter dan mijn aanval.)

Toch zal mijn aanval binnenkort beter gaan worden als ik mijn trainees verkocht krijg en er voor in de plaats een nieuwe spits koop.

OK, een neutrale coach it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
1-5 gewonnen, maar lopen klooien met mijn opstelling :( Reusachtig def opgesteld die morgen verkocht wordt, terwijl er een briljante had moeten staan...Blij wordt je daar niet van, maar het is niet anders. Volgende week eindelijk weer eens thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Pewwy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:44:
1-5 gewonnen, maar lopen klooien met mijn opstelling :( Reusachtig def opgesteld die morgen verkocht wordt, terwijl er een briljante had moeten staan...Blij wordt je daar niet van, maar het is niet anders. Volgende week eindelijk weer eens thuis :)
Gefeliciteerd, verdiende overwinning.
gelukkig speelde ik pic.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 00:15

Quintus

Eg wel! Dus....

0-3 gewonnen en komende week weer uit :P. Ik verwacht dat thuis spelen er ook wel niet in zal zitten,

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

RM-rf schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:20:
[...]

http://wiki.hattrick.org/...mproved_defensive_coaches

de exacte percentage's zijn niet bekend, maar ik meen dat een neutrale coach iets van 5% boost geeft aan beide ratings
een attacking een 15% boost aan je aanval en 7% vermindering van je verdediging en een defensieve coach 20% boost aan je verdediging en 7% vermindering aan je aanval..

het ligt een beetje aan wat je traint... en wat je sterkste linie is, én je voorkeur.. zelf heb ik altijd het idee dat je beter je zwakste linie kunt versterken en niet tever moet laten afzakken...
wat betekent dat de meeste verdeigingstrainers gediend zijn met een aanvalende coach en spitsen trainers met een verdedigende
uuuhm neutraal versterkt helemaal niets, uit de spelregels:

Tactieken: Je trainer kan aanvallend of verdedigend ingesteld zijn, of neutraal. Dit heeft (alleen) invloed op de prestatie van je team tijdens de wedstrijd. Een aanvallende trainer versterkt je aanval ten koste van je verdediging, en een verdedigende trainer versterkt je verdediging ten koste van je aanval. Een verdedigend ingestelde trainer verbetert je verdediging iets meer dan een aanvallende trainer je aanval versterkt, tegen dezelfde kosten. Een neutrale trainer is aanvallend noch verdedigend, wat inhoudt dat geen enkele linie verbeterd of verslechterd wordt. 8)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zit er toch heel hard aan te denken om weer vol op de counter over te gaan, weet alleen niet of het nu al slim is over te gaan. Tactiek zal 5-3-2 worden met 1 mid, echt full counter dus wat ik voorheen ook speelde.
Kunnen collega's die ervaring hebben met full counter spel (Pewwy?) eens kijken of en hoe ik de overstap nu zou kunnen maken?

SC Oud-Beijerland (1359602)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-CKY2K- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:27:
Ik zit er toch heel hard aan te denken om weer vol op de counter over te gaan, weet alleen niet of het nu al slim is over te gaan. Tactiek zal 5-3-2 worden met 1 mid, echt full counter dus wat ik voorheen ook speelde.
Kunnen collega's die ervaring hebben met full counter spel (Pewwy?) eens kijken of en hoe ik de overstap nu zou kunnen maken?

SC Oud-Beijerland (1359602)
hmm in mijn competitie zat een club dat full counter speelde, vvp, waarom ze het niet goed doen, tja ik denk een te hoog mid voor counter.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:24:
[...]

hmm in mijn competitie zat een club dat full counter speelde, vvp, waarom ze het niet goed doen, tja ik denk een te hoog mid voor counter.
Hoe ik moet counteren weet ik wel. ;) Gaat mij er meer om of ik de overstap nu al zal maken en welke spelers ik dan zal verkopen en welke behouden. Of gewoon alle spitsen verkopen en er wat mindere goden voor terughalen.
Ik ben nu toch in de opbouwfase, kan net zo goed al zo gaan spelen als ik het over een paar seizoenen sowieso wil doen.

Ok ik ben vast wat onderzoek aan het doen:
Nieuwe A defs moeten 5x mid 19jr, goed verdedigen en redelijk passen worden. (~200k per stuk)
Nieuwe B defs moeten 5x laag 17jr, redelijk verdedigen en goed passen worden. (~700k per stuk)

Ik zal alles verkopen. Mijn beste spitsen zijn te jong om ze als vaste kracht te behouden (19jr). Ik heb een paar laag 20-ers met uitstekend verdedigen en uitstekend pm, dus die brengen hopelijk ook nog wat op.

Mijn gewone spelers gaan ongeveer 832k opbrengen. :/
Mijn trainees gaan ongeveer 3925k opbrengen. 8)

Ik hou dan dus nog zo'n 250k over om een keeper, 2 wingers, 2 spitsen en een mid te kopen. :'(

Misschien de B trainees dan laag 18 maken met redelijk verdedigen en goed passen, die kosten ~200k per stuk. Dat scheelt alweer 2500k.
Twee uitstekend scoren/redelijk passen spitsen met specialiteit moeten samen voor ~1500k lukken. Een goed keeper kost 150k. Twee uitstekend winger/ wingers met specialiteit samen voor ~600k. Dan hou ik nog zo'n 500k over voor een leuke mid. Na twee seizoenen gaan de A trainees in de verkoop.

Wat denken de experts ervan? Resultaat is wel dat ik nog een seizoen of 2 in de 8ste blijf hangen.

Waarschijnlijk moet ik het nog even uitzingen tot mijn beste twee spitsen nog een lvl poppen naar briljant scoren. De ene is voor het laatst 7-8 gepopt (kan dus zelfs morgen al poppen, wat me zo'n 700k scheelt bij de transfer), de ander 11-9 dus die duurt nog even (waarschijnlijk te lang :P)

[ Voor 61% gewijzigd door -TheNose- op 08-10-2009 22:04 . Reden: Onderzoek in progress ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

-CKY2K- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:00:
[...]

Hoe ik moet counteren weet ik wel. ;) Gaat mij er meer om of ik de overstap nu al zal maken en welke spelers ik dan zal verkopen en welke behouden. Of gewoon alle spitsen verkopen en er wat mindere goden voor terughalen.
Ik ben nu toch in de opbouwfase, kan net zo goed al zo gaan spelen als ik het over een paar seizoenen sowieso wil doen.

Ok ik ben vast wat onderzoek aan het doen:
Nieuwe A defs moeten 5x mid 19jr, goed verdedigen en redelijk passen worden. (~200k per stuk)
Nieuwe B defs moeten 5x laag 17jr, redelijk verdedigen en goed passen worden. (~700k per stuk)

Ik zal alles verkopen. Mijn beste spitsen zijn te jong om ze als vaste kracht te behouden (19jr). Ik heb een paar laag 20-ers met uitstekend verdedigen en uitstekend pm, dus die brengen hopelijk ook nog wat op.

Mijn gewone spelers gaan ongeveer 832k opbrengen. :/
Mijn trainees gaan ongeveer 3925k opbrengen. 8)

Ik hou dan dus nog zo'n 250k over om een keeper, 2 wingers, 2 spitsen en een mid te kopen. :'(

Misschien de B trainees dan laag 18 maken met redelijk verdedigen en goed passen, die kosten ~200k per stuk. Dat scheelt alweer 2500k.
Twee uitstekend scoren/redelijk passen spitsen met specialiteit moeten samen voor ~1500k lukken. Een goed keeper kost 150k. Twee uitstekend winger/ wingers met specialiteit samen voor ~600k. Dan hou ik nog zo'n 500k over voor een leuke mid. Na twee seizoenen gaan de A trainees in de verkoop.

Wat denken de experts ervan? Resultaat is wel dat ik nog een seizoen of 2 in de 8ste blijf hangen.

Waarschijnlijk moet ik het nog even uitzingen tot mijn beste twee spitsen nog een lvl poppen naar briljant scoren. De ene is voor het laatst 7-8 gepopt (kan dus zelfs morgen al poppen, wat me zo'n 700k scheelt bij de transfer), de ander 11-9 dus die duurt nog even (waarschijnlijk te lang :P)
hmmm ik zou voor nog hoger passen proberen te gaan, minimaal goed aangezien bij counter passen 2 maal zo belangrijk is als verdedigen (staat in de regels). en als jij nu zo'n team bij elkaar koopt, doe je geheid bovenin mee in de 8e. als jij toch counter wil gaan spelen zou ik liever in een lage divisie omswitchen van training, dus lijkt mij een ideaal moment. voor de niet trainbare plaatsen zou ik lekker ouwetjes kopen met hoog passen, dat kan je flink geld schelen en wellicht nog geld overhouden voor betere trainnees.
wel zet het me te denken dat er maar weinig counter teams zijn die hoog spelen, of vergis ik me?
zo zijn er ook weinig die 3-4-3 spelen in een hogere divisie, hogere divisies wordt als snel 4-4-2 of het geijkte 3-5-2
wie van de GOT speelt eigenlijk ook counter?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chario2 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:18:
[...]

hmmm ik zou voor nog hoger passen proberen te gaan, minimaal goed aangezien bij counter passen 2 maal zo belangrijk is als verdedigen (staat in de regels). en als jij nu zo'n team bij elkaar koopt, doe je geheid bovenin mee in de 8e. als jij toch counter wil gaan spelen zou ik liever in een lage divisie omswitchen van training, dus lijkt mij een ideaal moment. voor de niet trainbare plaatsen zou ik lekker ouwetjes kopen met hoog passen, dat kan je flink geld schelen en wellicht nog geld overhouden voor betere trainnees.
wel zet het me te denken dat er maar weinig counter teams zijn die hoog spelen, of vergis ik me?
zo zijn er ook weinig die 3-4-3 spelen in een hogere divisie, hogere divisies wordt als snel 4-4-2 of het geijkte 3-5-2
wie van de GOT speelt eigenlijk ook counter?
Ze zijn er wel, maar het zijn er niet veel.
Ok overstappen it is dus. Hoger passen dan goed is niet te betalen voor mij nu. Dat komt in de toekomst wel. Laten we wel reeel blijven voor een ploeg in de 8ste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Switchen kan je inderdaad beter nu doen. Overigens denk ik dat redelijk passen goed genoeg is. Ik kocht in eerste instantie ook alleen spelers met redelijk passen vroeger. Zit zelf ook te dubben om weer terug te gaan, maar counteren in de hogere divisies is lastig. Mijn ideale opstelling is alleen iets anders, omdat ik denk dat je middenveld op ongeveer 35% balbezit moet uitkomen, zodat je naast je counters ook nog andere aanvallen kan genereren.

Zelf zou ik 5-3-2 gaan spelen met twee mids, één met hoog passen op aanvallend, en één die kan verdedigen op verdedigend, die je vervolgens in de frienlies als def kan opstellen. Neem daarbij een keeper die je ook een beetje kan optrainen als def, en je ratings 'knallen' omhoog. Je beste defs zet je verdedigend op de vleugel, omdat dat altijd een probleem oplevert met counteren. Uiteraard moet je klapstuk een kick ass aanval zijn, omdat je een verdedigende coach moet aanstellen voor het beste resultaat.

Ik wacht tot mijn nieuwe trainee met uitstekend verdedigen kan worden gepulled, en daarna koop ik gelijk twee andere defs van net 17, zodat die mannen gelijk kunnen trainen. Het geld is er al, één spits en een mid ook, dus eventueel kan ik al gaan counteren. Mijn uitwedstrijden tegen mijn concurrenten wil ik in ieder geval weer in de counter gaan, en misschien zelfs binnenkort in de beker, maar ik zit nog wat te klooien met de opstelling van dit team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:07:
Switchen kan je inderdaad beter nu doen. Overigens denk ik dat redelijk passen goed genoeg is. Ik kocht in eerste instantie ook alleen spelers met redelijk passen vroeger. Zit zelf ook te dubben om weer terug te gaan, maar counteren in de hogere divisies is lastig. Mijn ideale opstelling is alleen iets anders, omdat ik denk dat je middenveld op ongeveer 35% balbezit moet uitkomen, zodat je naast je counters ook nog andere aanvallen kan genereren.

Zelf zou ik 5-3-2 gaan spelen met twee mids, één met hoog passen op aanvallend, en één die kan verdedigen op verdedigend, die je vervolgens in de frienlies als def kan opstellen. Neem daarbij een keeper die je ook een beetje kan optrainen als def, en je ratings 'knallen' omhoog. Je beste defs zet je verdedigend op de vleugel, omdat dat altijd een probleem oplevert met counteren. Uiteraard moet je klapstuk een kick ass aanval zijn, omdat je een verdedigende coach moet aanstellen voor het beste resultaat.

Ik wacht tot mijn nieuwe trainee met uitstekend verdedigen kan worden gepulled, en daarna koop ik gelijk twee andere defs van net 17, zodat die mannen gelijk kunnen trainen. Het geld is er al, één spits en een mid ook, dus eventueel kan ik al gaan counteren. Mijn uitwedstrijden tegen mijn concurrenten wil ik in ieder geval weer in de counter gaan, en misschien zelfs binnenkort in de beker, maar ik zit nog wat te klooien met de opstelling van dit team.
Redelijk passen zou aardig wat geld schelen, wat tot betere spelers op andere plaatsen kan leiden. Hoe bedoel je het trouwens met je keeper? Keepers die def trainen heb ik nog nooit van gehoord. :?
Balbezit is nu geen prio in de 8ste, dus dat middenveld komt later wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zal voor de spitsentrainers even een paar trainees plaatsen die op de TL staan met hun laatste "pop" datum erbij. Ik heb geen blessures gehad bij mijn trainees, dus hebben sinds die datum volledige training gehad.

code:
1
2
3
4
5
6
7
11. Prokop Sobiechowski (A) (229649120)
Uitmuntend scoren

11-09-2009 Seizoen 29, Wedstrijdronde 1
Vaardigheidsniveau gestegen!

Al zijn inspanningen op de training hadden een positief effect! Hij verbeterde zich op het gebied van scoren van formidabel naar uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

I ben zelf ook DEF-trainer en speelde zeer regelmatig Counter ... dit seizoen echter slechts eenmaal gespeeld (en mn slechtse resultaat, gelijkspel).

Vroeger wilde ik ook me echt specialiseren in counter en mn team daar heel specifiek voor opbouwen, maar momenteel ontwikkelt mn team zich eerder in de andere richting ... counter te kunnen spelen is dan hooguit een van drie verschillende taktieken die ik wil kunnen toepassen.

De reden voor mij is dat heel specifiek enkel counter als strategie te ontwikkelen me gewoon te 'saai' is, te weinig taktische mogelijkheden tegenstanders te verrassen en vooral enorm afhankelijk zijn van net die twee of drie kansen en dat je verdediging ook daadwerkelijk de zaak dichthoud (wat ook lang niet altijd goed te voorspellen is)

Ik ben twee seizoenen terug wel zeer sterk als counterteam vanuit de duitse liga VII, als kampioen gepromoveerd naar VI, tegen eigenlijk sterkere tegenstanders (en heb me in de VI bijna weten te handhaven, alhoewel ik toen vooral mn punten binnensleepte met 4-4-2 te spelen en geen counter, maar een sterker middenveld ... mn counterwedstrijden verloor ik juist allemaal omdat de verdeigingen én de aanvalen domweg te sterk waren en ik mn beste trainee's wel moest verkopen om door te kunnen investeren en omdat die wel te oud werden).

Punt van bv het investering in extra passing-skills is, is dat dit eigenlijk vooral nuttig is tegen tegenstanders die zelf ook een sterke verdediging hebben....
Je hebt er verdomd weinig aan als je sowieso al speelt tegen teams met een zwakke verdediging, omdat je de drie counterkansen daar tegen al makkelijk haalt en meer toch niet krijgt.
wat je dan veelal ook ziet is dat je na 35 minuten al je drie counters gehad hebt en dat je daarna hooguit zit te hopen dat er verder niks gebeurt.

Wat betreft het meetrainen van je keeper in verdediging.... dat is een erg handige manier om ook een leuk centje te verdienen aan je keeper .... door een jongere keeper te kopen (22,23 jaar) en die drie of vier skills in DEF op te trainen, wat niet veel langer dan 1 tot 1,5 seizoen zou moeten duren, maar makkelijk een miljoen meerwaarde oplevert.
Probleem hierbij is wel dat een jongere en onervaren keeper veel slechter presteert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 19:52
Ik speel counter en zit nu voor het 3e seizoen IV. Ik heb het niet makkelijk als counterploeg, ik zal wat oorzaken geven:

- Het is nu beter maar een paar wijzigingen terug was 70% bbz goed voor 2 goals. De verhouding aanval/verdediging was helemaal zoek, bepaalde updates hebben dit bijgesteld.
- Een goed counterniveau is geen garantie voor counters, zelfs niveau 13 levert mij af en toe 0 CA op.
- Een counter levert niet altijd een goal op.
- Om toch een redelijk middenveld en aanval te hebben moet je dure spelers kopen met hoge salariskosten. Blessures bij deze groep spelers is niet leuk, aangezien je geen dure reservespelers kunt veroorloven.

Waarom dan toch CA spelen? Ik vind het leuk om een minderheid te vertegenwoordigen en ik wil bewijzen dat het zo ook kan. Neemt niet weg dat ik vaak met mijn hoofd tegen een muur oploop (lees betere ratings hebben, maar toch kansloos verliezen)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
bregweb schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:25:
Ik speel counter en zit nu voor het 3e seizoen IV. Ik heb het niet makkelijk als counterploeg, ik zal wat oorzaken geven:

- Het is nu beter maar een paar wijzigingen terug was 70% bbz goed voor 2 goals. De verhouding aanval/verdediging was helemaal zoek, bepaalde updates hebben dit bijgesteld.
- Een goed counterniveau is geen garantie voor counters, zelfs niveau 13 levert mij af en toe 0 CA op.
- Een counter levert niet altijd een goal op.
- Om toch een redelijk middenveld en aanval te hebben moet je dure spelers kopen met hoge salariskosten. Blessures bij deze groep spelers is niet leuk, aangezien je geen dure reservespelers kunt veroorloven.

Waarom dan toch CA spelen? Ik vind het leuk om een minderheid te vertegenwoordigen en ik wil bewijzen dat het zo ook kan. Neemt niet weg dat ik vaak met mijn hoofd tegen een muur oploop (lees betere ratings hebben, maar toch kansloos verliezen)
Dit is met andere tactieken net zo. Heb inmiddels best alweer wat wedstrijden waar ik duidelijk beter was verloren, helaas.

CA is idd gewoon leuk omdat het een andere manier is dan die van de massa. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-sorry

[ Voor 117% gewijzigd door Marzman op 09-10-2009 16:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

bregweb schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:25:

Ha ! ik vind het ook leuk om wat anders te spelen als 3-4-3, voorlopig heb ik er toch maar de V mee gehaald. :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
-CKY2K- schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:29:
[...]

Redelijk passen zou aardig wat geld schelen, wat tot betere spelers op andere plaatsen kan leiden. Hoe bedoel je het trouwens met je keeper? Keepers die def trainen heb ik nog nooit van gehoord. :?
Balbezit is nu geen prio in de 8ste, dus dat middenveld komt later wel. ;)
Je stelt je keeper in je friendlies op als def, dan krijgt hij dus ook def training. 3 niveaus def training is gelijk aan 1 niveau keepen. Van rampzalig naar een stuk hoger is dus goed te doen, omdat je de eerste niveaus snel stijgt tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pfff heel gereken weer een nieuw team halen, hehe.
Ik zit te kijken naar wat voor mid(1), spitsen(2) en wingers(2) ik zal halen. Zullen wat ouder worden (25-27) en liefst 1 met flink spelhervatting (waarschijnlijk de mid omdat zijn pm skills niet echt belangrijk zijn voorlopig). Enige nadeel wat die oudjes me geven is het % conditietraining, of zouden jullie dat gewoon hoog genoeg maken voor de trainees, daar de mid toch niet belangrijk is?

Nog een probleem, met een beetje pech heb ik slechts 2mill voor 5 spelers (keeper, 2 wingers, mid, 2 spitsen). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo toch altijd grappig om heel je team te koop te zien staan. Biedingen voor mijn normale spelers komen wel binnen nu. Hoop echter ook al mijn trainees kwijt te raken van de week. 2 staan er op de rand van poppen echter, dus die heb ik er ook voor die prijs opgezet. Deze week train ik nog scoren en dan hoop ik dat als ze nog niet verkocht zijn ze dan wel gepopt zijn. 1 is een technische verdedigende spits (18jr) en 1 een snelle laag 19 jarige bijna briljante spits. Als een spitsentrainer hier interesse heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Wat is je teamid, -CKY2K-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
1359602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Hmm, risico genomen door mijn b-trainees met pic op te stellen tegen mijn huidige tegenstander, in de hoop dat hij zijn uitwedstrijd zou piccen zoals hij eerder deed. Lijkt goed uit te pakken, 2-0 voorsprong na 30 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Hmm, 10-0 gewonnen van het botje in mijn league. Met een beetje geluk en goede tactiek is het best mogelijk dat ik de tweede plaats verover, wat zou betekenen dat ik in mijn tweede seizoen VII promoveer. Heel leuk :)

Maar ik zou nog een jaartje in de VII niet zo erg vinden, moet sowieso nog e.e.a. gebeuren aan mijn team. Ik vermoed dat de VI een grote stap zou zijn, waardoor het echt knokken wordt tegen degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

3-0 gewonnen de enige andere niet-bot uit mijn competitie. Op naar mijn eerste kampioenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oeps, ik wist dat ik wat vergeten was.5-0 verloren :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Iemand geld om deze speler wat te spammen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Marzman schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:07:
Oeps, ik wist dat ik wat vergeten was.5-0 verloren :P
Stel dan ook een standaard opstelling in. Dan heb je iig een team staan ;)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Oeps, ik had op zo'n 800k gerekend voor de verkoop van mijn normale spelers, zit inmiddels al op 1,5mill en er lopen straks nog twee deadlines af. 8)

Edit: Laatste spelers zijn nu verkocht (wat overblijft buiten mijn trainees om is troep), eindscore: 2.2mill. Hmmm die 800k was erg laag ingeschat dus. Als mijn trainees nu gewoon op gaan brengen wat ze volgens de markt waard zijn, dan kan ik best lekker gaan shoppen. 8)

[ Voor 47% gewijzigd door -TheNose- op 12-10-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 19:46

_Z3

-CKY2K- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:05:
Iemand geld om deze speler wat te spammen? O-)
Heb alvast 500k geboden, train verdedigen dus ik ga niet vol bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brainpower schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:04:
[...]

Stel dan ook een standaard opstelling in. Dan heb je iig een team staan ;)
Ik had wel wat staan, maar er waren wat spelers verkocht. Was geen walkover, echt 5-0 verloren omdat het een waardeloos team was wat er stond ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
henknap schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

Heb alvast 500k geboden, train verdedigen dus ik ga niet vol bieden ;)
Nogmaals bedankt. :>

Het ziet ernaar uit dat ik mezelf 2mill verrekend had. Best een leuke meevaller.
Even een vraagje: Aangezien ik full counter ga spelen zonder balbezit (kan nu nog makkelijk), welke plaatsen zullen dan prioriteit hebben? Dan reserveer ik voor die spelers wat meer geld. Dacht zelf de 2 spitsen en de keeper, dan de wingers en als laatste de mid (goed pm met flink wat sh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Waarom wil je die mid hoog in SH hebben? Juist verdedigers, keepers en aanvallers hebben voordeel van SH. De mids zijn volgens mij het minst interessant in je hele linie voor SH.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.