Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.162 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/Banner.jpg
Deel 41!

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/wih.jpg

Hattrick is een online spel waar je manager bent van je eigen voetbalclub. Jij bent degene die de training regelt, de opstelling maakt, de spelers koopt en verkoopt, de opdracht geeft om je stadion te verbouwen etc. Je speelt 2 keer per week een wedstrijd. Op woensdag een oefen of beker wedstrijd en op zondag een competitie wedstrijd.
In Nederland zijn er al meer dan 50.000 teams op dit moment, wereldwijd doen er al meer dan een half miljoen managers mee met dit spel.

Hattrick is gratis en dus het proberen waard!

Hattrick houdt nooit op. Als je kampioen wordt van je divisie promoveer je naar een hogere divisie, mits je in de hoogste divisie zit, dan ben je de beste van Nederland. En dan? Dan kan je nog een gooi doen naar bondscoachschap van het Nederlands elftal en deze naar de top leiden! Ben jij er klaar voor? Klaar voor nationale en internationale roem?

HATTRICK de website

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/hwh.jpg

Je heb een team en dan? Vele experts hebben zich hier al over gebogen om te bepalen wat nu de beste start is. Uiteindelijk ligt de keuze toch geheel aan jou welke route naar succes jij uitstippelt.
Vele websites in deze openingspost geven informatie over welke opties je heb en waar je op moet letten. Lees ze dus allemaal zorgvuldig door tijdens het wachten op je team of wanneer je tijd heb. Het is zeker wel een must om het allemaal minimaal 1x door te lezen om je team naar de top te brengen.
Natuurlijk ben je vrij om te vragen wat je maar wilt op dit forum maar zorg wel even dat je in ieder geval moeite heb gedaan om zelf een antwoord te vinden.

Nu is het aan jou om je team naar de ere divisie te leiden en wegrennen is niet mogelijk. Jij ben verantwoordelijk voor je clubbie in goede en in slechte tijden.

De meest informatieve sites zijn die van Hattrick:

ABC Tactics
Hattrick en dan regels kiezen
De beginners gids!!

Zo ziet Hattrick er dus uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/image04.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/image05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/supporter.jpg

Hattrick is gewoon totaal gratis en kan je seizoenen en jaren lang spelen zonder ook maar één cent te betalen. Ook hoef je niet voor de nationale beker wedstrijd te betalen zoals in sommige manager games wel aan de orde is.
Maar je kan ook supporter worden. Voor een klein bedrag per jaar of per 3 maanden krijg je allerlei extra handige functies. Daarnaast kan je ook pas lid worden van onze Hattrick federatie als je supporter bent.
De voordelen van het supporter zijn staan allemaal beschreven op de Hattrick website. Het is totaal aan jou of jij die extra functies handig vind maar ik raad je aan eens 3 maanden te testen en ik weet zeker dat je dan nooit meer anders wilt ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/fed.jpg

Hattrick is een spel dat je niet in je eentje kan winnen. Om achter alle gegevens te komen moet je de krachten bundelen als federatie. GoT is zo'n federatie waarin veel ervaring zit. Wat dacht je van de ex bondscoach Xanathorn? Hij is zeker lid van GoT. En tips en trucs daar zijn we hier ook niet moeilijk mee.

Daarbij, je blijft precies op de hoogte van de laatste gebeurtenissen. Er is een eigen site, een cup en er is minimaal één keer per jaar een meeting. Verder zijn er meer dan 30.000 berichten op het forum, waarin werkelijk alles al eens langs gekomen is. Alle expertise is dus aanwezig hier. Domme vragen bestaan ook niet, dus vraag maar raak. Ook hier wat handige links:

Gathering of Tweakers Federatie Site
GoT-HT Ratings

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/links.jpg

Hier wat handige links die je eigenlijk allemaal wel eens een keertje moet bezoeken:

Lees voer
Hattrick
Naast dat dit de website is die je nodig is om in te loggen staat hier ook mega veel handige informatie!
GoT FAQ
Tja deze spreekt voorzich. Lees hem gewoon één keer door en je weet al een hoop zaken waarmee je jou team naar de top kan leiden.
HattriX
Een site met wat tools die je wel zou kunnen gebruiken en een hoop informatie wederom die je verder kan helpen met het opbouwen van je team.
Jalonator
Een zeer handige site waar je nog uitgebreider informatie krijgt van jou team maar ook van de teams in je competitie. Tevens kan je andere teams daar nog bij invoeren zodat je jou team ook met die van een vriend kan vergelijken! TIP!
HatStats
Statistieken tot en met de IV.
AlltidHattrick
Super site met zeer uit gebreide statistieken! Van ere tot en met de X.
Salaris check!
Bekijk wat het salaris ongeveer gaat worden van je topspelers. Per skill staat het minimale, maximale en gemiddelde salaris aangegeven.

Wat hulp software
Criollo Matchviewer
HAM
Hattrick Organizer
Absolut manager
Hattrick poli
Hattrick Buddy
Hattrick Coach Professional

Overige
Totaal aantal deelnemende managers per land
Hottrick.org
Weetjewat.nl
Hattrick Foto Gallery
In welke poule kom ik volgend seizoen
De site van het NL team
Maglio forum
Prijzen van coaches
HT Ratings
HT Plus Matchviewer
Hoe lang is mijn speler geblesseerd?
Hoe veel dagen zijn dat dan nog?
Het mysterie van de clown, uitgelegd door TheKeeper
Hoeveel WO's in de Nederlandse Divisie's
GoT-HT op IRC
Middenveld rating bekijken en match calculator Engelstalig!

Op verzoek van Yared
Poll starten?
vraag om een mening!
Bootz poll creator

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/ip.jpg

Xanathorn beschrijft hier hoe het begin en het eind van een seizoen verloopt.
Yonexfreak vroeg hoe hij 'n buitenlandse speler kon terugvinden met alleen 't ID nr., Zonar wist het antwoord!
Mag/Wil jezelf software maken voor Hattrick? Lees dan dit.
Wat is nou een Clown? Dit dus.
KdB wist ons te vertellen hoe je de sterkte van je counter-attack berekend.
Aristos wist ons te vertellen welke training het meest effectief bleek te zijn.
Thije was druk bezig geweest met wedstrijddingetjes en wist ons een paar interessante feitjes te vertellen.
Xanathorn's Pielewiepers in seizoen 9 de beker wint in een zinderende finale tegen Dutch Extreme. Hij is ook het eerste GoT-Team dat de Eredivisie weet te bereiken. Daarbij ook nog eens de eerste GoT-er die bondscoach van Nederland wordt.
Thije word lyrisch na een biertje teveel en vergrijpt zich aan de poëzie.
Thije wist in te breken op een GM account.
Thije als ie niet bezig is met zijn ambities om BC, GM, of zelfs PM te worden wel vaker creatief is.
Grooviee17 zijn text voor de 10.000e posting al tijden van tevoren af had, en Yared al uren klaar stond met 10.001 :D. Post nr. 20.000 ging naar de grote man Yared, zonder dat de GoT-Father het zelf in de gaten had :D.
Je hier het verslag van de allereerste GoT-HT meeting kunt vinden waar ook de lootjes en prijzen voor de tombola en cup werden getrokken en verdeeld. Er is inmiddels ook al een tweede GoT-HT Meeting geweest. De foto's kun je hier vinden.
Yared een linkje heeft naar de meest geliefde speler van Hattrick en een gimmick erbij verteld.
j_du_pee heeft veel vrije tijd, want hij kwam met een prachtige post met daarin de statistieken van 17 delen GoT-HT verwerkt. Daaruit bleek nog maar eens dat Yared nog steeds de grootste spammer van ons allen was. Een compleet overzicht kan hier gevonden worden.
Thije alweer wat tijd over had om voor ons de laatste roddels wist te verzamelen.
Yared ons wist te vertellen wat het toppunt van ... was.
Jamal na enig rekenwerk zich afvroeg waarom hij per week 1 euro misliep, en vroeg of iemand een HT-er in een Ferrari had zien rijden :P.
Crazy-Horse herrinnerde ons er ook al weer aan waarom supporter zijn(of worden) ook al weer zo leuk was.
Grooviee een hoop mensen op de kast jaagde met zijn 1-april grap.
Yoeri een feature gemaakt heeft voor op de frontpage van Tweakers.
Starmaker een mooi lijstje met GoT Records heeft gemaakt aan de hand van de supporterstatistieken.
WubMaster een visie gaf hoe dacht over het beginnen met Hattrick. Ook Starmaker gaf zijn beginnersvisie op Hattrick.
KDB aan de hand van dit lijstje de gemiddelde waarde berekende per divisie.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/vd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/rol.jpg

Een rol neem je op je als vrijwilliger. Zoals ik de OP doe zijn er meer mensen die iedere week weer er voor zorgen dat de GoT Federatie een gezellige en leuke Fed blijft. Dit zijn de helden:
OnderdeelAanspreekpuntTeamID
GoT-HT Algemene- en FederatiezakenDamien79213750
Retired Co-Founder en Fed-Stats beheerderThije (Yared, Team loos)69624
GoT-HT Forum Zaken voor deel 1 t/m 13 & "GoT-Father"Yaredretired
GoT-HT Forum Zaken vanaf deel 14 t/m 29Grooviee17145138
GoT-HT Forum Zaken vanaf deel 29 tm 38Hoedjevanpapier143980
GoT-HT Forum Zaken vanaf deel 39Damien79213750
GoT-HT site beheerBrainpower, WubMaster144591 / 144822
GoT-HT CupSandstorM en Mils85148839 en 366883
GoT-HT TotoHottemetotMaestrotim
Got-HT Spammerslijst + Abacus EmeritusJ_du_Pee207522
GoT-HT KlusjesmannenFrizza + Grooviee17 + The_Marsmellow144989 + 145138 + 146886
GoT-HT RedacteurThe Dolf / The Marsmellow / Sir_Veen / Loona3568982 / 146886 / 362199 / 148948
GoT-HT Promotor met vlaggetjesVacature
LogoosRUsVacature
GoT-HT "newbie" hulpDuh.. dit forum natuurlijk 8)7
Als een link niet meer werkt, meld dit dan ajb op exile_2003@hotmail.com

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/regels.jpg

Schijnbaar toch nodig dat ik het volgende erbij zet:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~lekkerke/hattrick/redcard.gifCHEATING IS VERBODEN!Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~lekkerke/hattrick/redcard.gif
[sub]Onder cheating verstaan wij niet alleen meerdere teams, maar ook het maken en/of hebben van software of game-spoilers die je een extra voordeel geeft t.o.v. van andere spelers.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~lekkerke/hattrick/redcard.gifHet maken en melden van dit soort software op dit forum word meteen afgestraft!Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~lekkerke/hattrick/redcard.gif

Dus zeker niet je mede-tweakers hiermee lastig vallen op dit forum tenzij het gaat om het bespreken van een cheater die je gevonden hebt. Dat is wel toegestaan in tegenstelling tot interne HT-fora.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~damien/op/tbc.jpg

Damien2004,
msn: exile_2003@hotmail.com
Afbeeldingslocatie: http://hosting.hattrick.org/Useruploads/LogoTeam213570.JPG

* Swanfield bedankt iedereen die elke keer weer meehelpt met het levend, interessant en up to date houden van dit topic. Een speciaal bedankje gaat uit naar de eerdere topicstarters, Yared, Grooviee en Hoedjevanpapier.

Afbeeldingslocatie: http://www.brainstorms.nl/got/footer.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Swanfield op 28-09-2005 12:07 ]

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390

Joss schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:52:
:9 Nee dan is het een heeeel ander verhaal ;)

Lullig man, succes dit seizoen B)
Zo lullig is het niet. Is op zich wel lekker om zo te trainen. Keihard 10 defjes trainen :P + dat je zeker weet dat elke week 5 man geen blessure krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7533

collega heeft dit gepulled:

Jozias van der Bergh (76912111)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die temperamentvol en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 2 010
Loon: 838 €/week
Eigenaar: Alles Door Eendracht
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: redelijk
Vleugelspel: zwak Verdedigen: zwak
Scoren: uitstekend Spelhervatting: slecht

u20 materiaal? zal wel 3-4 miljoen opleveren. asociaal...
Trouwens wat ik best vreemd vind, zit beetje op de TL lijst te snuffelen en het blijft toch vreemd dat middenvelders zo duur zijn aangezien die toch het meest getraind worden in hattrick...dan zou door vraag en aanbod de spelers toch goedkoper moeten zijn? Verdedigen wordt een stukkie minder getraind en daarvan zijn de prijzen momenteel echt een stuk lager
maar je kan 10 verdedigers per week trainen en maar 6 middenvelders. dus ook al trainen er meer mensen pm, er komen meer verdedigers op de markt. bovendien is(daar komt ie weer) middenveld het belangrijkst en dus steek je daar als team het meeste geld in.

zolang je met een goed mid en aanval wint is de noodzaak om gigantisch in je def te investeren minimaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 7533 op 19-09-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 83760 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:56:
@ pewwy: misschien een idee om de keepers er buiten te laten of ze met een andere award te belonen? Keepers scoren altijd meer sterren dan veldspelers. Of is dit niet te programmeren binnen altidhattrick?
Staan er nu keepers in dan :? Voor zover ik weet selecteert AH altijd alleen spelers en kan je apart keepers kiezen

Ik zie het al. Zal eens kijken of daar iets aan aangepast kan worden, maar ik kan me van "beste speler/beste jeugdspeler" ook voorstellen dat de jury daar beslissingen over neemt i.p.v. dat we uitgaan van stats...

[ Voor 22% gewijzigd door Pewwy op 19-09-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
u20 materiaal? maak dar maar een ! van :)

wat een heerlijk bedrag zou je daar wel niet voor krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Tsja erg eerlijk is het niet verdeeld zo....dat soort spelers hoor ik te pullen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe ja ik werd ook groen van jaloezie toen ie het net liet zien... gvd.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:12:
[...]

Misschien moeten we wel gewoon hier op het forum een tussenstand posten. Aangezien de winnaars al in de OP komen word het dadelijk zo'n lang verhaal... Is het veel moeite dit iedere keer te posten?
Nu nog wel, maar als we klaar zijn met de scripts dan zou de boel met een paar drukken op de knop moeten werken. Het enige dat belangrijk is is dat we weten welke tussenstanden we neerzetten en hoe sommige awards (bijvoorbeeld beste speler) berekend worden.

Ik zit er ook aan te denken om per week, per divisie de beste en de slechtste teams aan te geven (sterren en hatstats). Is voor iedereen leuk om zich te meten met divisiegenoten binnen de fed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

Maar liefst met 1-5 thuis verloren (B-team), nu maar hopen dat de gok goed zal uitpakken woensdag. Al ben ik bang van niet, m'n tegenstander van woensdag speelt namelijk ALTIJD met hetzelfde team. Kwam ik iets te laat achter. Verder zitten er in mijn poule ook ploegen die asociaal goed zijn voor een VIIe klasser. Zo heeft er bijv. 1 een matig middenveld zonder ook maar 1 winger naar het midden. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:36:
[...]

Nu nog wel, maar als we klaar zijn met de scripts dan zou de boel met een paar drukken op de knop moeten werken. Het enige dat belangrijk is is dat we weten welke tussenstanden we neerzetten en hoe sommige awards (bijvoorbeeld beste speler) berekend worden.

Ik zit er ook aan te denken om per week, per divisie de beste en de slechtste teams aan te geven (sterren en hatstats). Is voor iedereen leuk om zich te meten met divisiegenoten binnen de fed :)
Toppie!

Beste teams
Beste teams II, III, IV, V, VI, ect

Zoiets bijvoorbeeld :)

Is misschien wel leuk om dat er tussen te proppen na iedere speelronde zodra het niet meer zoveel werk is :)

Maar ik neem aan dat jij een hoop XML kennis heb dan ofzo?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 15:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ben nu bezig met trainen op scoren, en mijn spitsje gaat lekker vooruit:

Ragnar Guddal (64073504)
19 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een populair persoon die opvliegend en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Specialiteit: Krachtig

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: zwak
Vleugelspel: matig Verdedigen: zwak
Scoren: formidabel Spelhervatting: matig

Doelpunten in carrière: 8
Hattricks in carrière: 1
Competitiedoelpunten dit seizoen: 4
Bekerdoelpunten dit seizoen: 0

Heb hem voor weinig gehaald (3 ton), en hij kan nu echt wel voor meer de deur uit \o/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:40:
[...]

Toppie!

Beste teams
Beste teams II, III, IV, V, VI, ect

Zoiets bijvoorbeeld :)

Is misschien wel leuk om dat er tussen te proppen na iedere speelronde zodra het niet meer zoveel werk is :)

Maar ik neem aan dat jij een hoop XML kennis heb dan ofzo?
Niets, maar een collega wel. Hij gaat mij helpen en dit wordt mijn stage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 16:01
Gisteren 4-4 gespeeld tegen de sterkste tegenstander in m'n divisie (waar ik ondertussen al weer 4 seizoenen zit ;) ). Woensdag een easy bekertegenstander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swat|IA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

De startpost klopt niet!

AlltidHattrick gaat op dit moment t/m de X ;)

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 23:45

Quintus

Eg wel! Dus....

Pewwy schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:36:
[...]

Kun je dat niet makkelijk uit de Fedstats aflezen als het om teams binnen de federatie gaat?

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Laatst online: 12-11-2024
Weet iemand een fatsoenlijke Hattrick Manager voor Linux? Ik ken Mattricks, maar die vind ik niet echt lekker werken.

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Ric0chet schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:53:
Weet iemand een fatsoenlijke Hattrick Manager voor Linux? Ik ken Mattricks, maar die vind ik niet echt lekker werken.
Er was hier eens iemand die HattrickOrganizer ging proberen. Maar dat heeft ie nooit getest. dus misschien is het wat. Het progje werkt met Java en je hoeft het niet progje zelf te installeren. www.hattrickorganizer.de

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Laatst online: 12-11-2024
Tnx, werken doet het iig :)
Ben het alleen niet helemaal eens met de opstelling die hij voorstelt, maar verder ziet het er goed uit, Tnx!

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Pewwy schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:58:
[...]

Niets, maar een collega wel. Hij gaat mij helpen en dit wordt mijn stage ;)
Ik heb namelijk een ideetje waar ik mee zit en zou dat graag uitgewerkt willen hebben :) Misschien dat tie er zin in heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25

odan

The dark side is within all!

zat een beetje op alltid te kijken en kwam op de federatie pagina terecht. blijkt dat ik gewoon als 10e divisie team 2 spelers in het dream team heb zitten :X hier dus

woeps nog niet helemaal wakker :z dat zijn alle 10e divisie teams :z

[ Voor 16% gewijzigd door odan op 20-09-2005 07:26 . Reden: niet helemaal wakker ]

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Damien2004 schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:08:
[...]

Ik heb namelijk een ideetje waar ik mee zit en zou dat graag uitgewerkt willen hebben :) Misschien dat tie er zin in heeft?
Zet maar op de mail. Al mijn vrienden binnen mijn bedrijf zitten in de e-business tak, dus die kunnen best veel voor elkaar krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

odan schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:25:
zat een beetje op alltid te kijken en kwam op de federatie pagina terecht. blijkt dat ik gewoon als 10e divisie team 2 spelers in het dream team heb zitten :X hier dus

woeps nog niet helemaal wakker :z dat zijn alle 10e divisie teams :z
Leuk om te zien dat ik t met mn Forza Oss ook niet zo slecht doe. 3e plaats qua aantal *-en in de federatie (ook 10e divisie dan hè ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
@H3!N toch blijft het raar dat in hattrick de verdediging het minst belangrijk is. Als je naar het normale voetbal kijkt irl schoppen verdedigende teams het meestal erg ver (Kijk naar Italie)...mag best een beetje aangepast worden imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
@Pewwy Mail is sent :) Hopelijk kan je er wat mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-CKY2K- schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:25:
@H3!N toch blijft het raar dat in hattrick de verdediging het minst belangrijk is. Als je naar het normale voetbal kijkt irl schoppen verdedigende teams het meestal erg ver (Kijk naar Italie)...mag best een beetje aangepast worden imho...
en dan van die leuke uitslagen als in italie? 0-0 0-1 1-1

nee aanvallen met die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18131

Hallo, af en toe volg ik dit forum, maar ik ben eigenlijk nog geen discussie tegengekomen over wat ze nu het beste tegen al die inactives kunnen doen (maar kan t ook gewoon gemist hebben).

Als je kijkt naar Maptrick dan kun je zien dat zelfs in het begin van het seizoen vooral divisie 8 en 9 enorme gatenkaas is.

Een aantal zaken wil ik even aan de orde brengen.
- Weet iemand vanaf welke divisie WO's worden gevuld door nieuwe spelers? Als ik naar maptrick kijk denk ik eigenlijk alleen maar de onderste, en wat nog extra wil meedoen wordt bij de 10e divisie toegevoegd.
- Als een speler in bv de 3e divisie stopt, en zijn WO-team moet dalen naar de 11e divisie dan duurt dat 8 seizoenen (minimaal) oftewel, 8x16 weken = 128 weken = bijna 2,5 jaar. In het huidige systeem hebben we dus behoorlijk lang last van iemand die in een vrij hoge divisie stopt.
- Kijkend naar divisie 8 en 9 zie je dat elke competitie gemiddeld 3 spelers mist, en dat is nog het begin van het seizoen ook. Mijn compo mist er ook 3. Het is dus zo erg dat niet eens alle WO's degraderen.

Ik wil wel eens weten of jullie dat bezwaarlijk vinden of juist lekker makkelijk dat al die WO's er tussen zwemmen? Ik speel persoonlijk liever 14 echte wedstrijden in een seizoen, ipv de 8 die ik nu tegemoet kan zien.

Een oplossing zou zijn om alle gaten bij een seizoens einde te vullen. Dit kan op 2 manieren.
1. Alles naar boven inschuiven, het normale promotie-degradatie systeem 1x negeren. Nadeel hiervan is dat alles op z'n kop ligt, en je vooraf geen idee hebt hoevaak zo'n inschuif seizoen nodig is, maar momenteel kan het volgens mij geen kwaad.
2. Alles vullen met nieuwe spelers, nadeel hieraan is dat die nieuwe spelers natuurlijk veel te veel verliezen, aangezien het wel even duurt voordat ze het spelletje zullen snappen, en de kans vrij groot is dat ze er dan vroegtijdig mee nokken. Dit kan je dan weer opvangen door alleen vanaf divisie 8 spelers erin te laten komen, maar dan zit je nog steeds met het (ietwat kleinere) probleem dat teams die op een hoog niveau stoppen er heel lang over doen voor ze weer gevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hebben we het inderdaad al vrij uitgebreid over gehad. Een echte oplossing is er denk ik niet. Het enige wat je kan doen is de teams deleten en een extra iemand naar die compo laten promoveren, maar dat is ook weer niet geheel eerlijk.

WO's is pure competitie vervalsing. Stel je directe promotie concurrent heeft de week voor jou een WO en jij wel een lastige pot tegen de bv. nummer 3(waardoor je dus absoluut niet kan piccen en wel kans op blessures hebt). ik las hier ook mensen in een compo met 4 wo's dan kan je dus makkelijk kampioen worden terwijl je team (hoeft niet eprse)veel te slecht is. Promoveer je. Wordt je weer kanonnenvoer voor de nieuwe competitie(en dus een soortement van WO :P) zo blijf je aan de gang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

WO vind ik zelf ook helemaal niets, actieve tegenstanders en niet promoveren is leuker dan promoveren met een zooi WO's.

Voor mij zou alles een keer laten door promoveren geen probleem zijn, en opleveren. Tenminste de verschillen tussen teams zullen niet echt veel groter zijn. Want de hoogste WO wordt gewoon vervangen door de hoogste niet WO daaronder. En als dit gewoon gebeurd met het normale prijzengeld (dus geen extra geld omdat je naar boven geschoven wordt blijft alles ook in balans volgens mij...

Maar ja, dat is mijn nederige mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon zo laten zoals het is. Dit probleem zul je altijd wel houden. mensen gaan op gegeven moment een keer stoppen. Zowiezo in de hogere divisies zul je hooguit maar 1 WO tegen komen. Dus een kwestie zo snel mogelijk naar de hogere divisies te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Als ik maptrick zo eens bekijk is het ontlopen van WOs in de 8 en 9 bijna niet mogelijk. Want als ik goed kijk zijn er maar 2 competities gevuld met 8 actieve teams. De rest ontbreken er 1 of bij sommige 6 niet actieve teams. Dan is promotie wel heel erg gemakkelijk.

Het doorschuiven van teams is zou kunnen werken, maar hoe wil je eerlijk bepalen wie je doorschuift. Je kan de klassementen van alltidhattrick gebruiken om te kijken hoe de klasseficatie is binnen de divisie, maar is de nummer 2049 daarin beter dan de nummer 3000. Daarbij bestaat er nog altijd zoiets als eer. Het geeft toch een beter gevoel als je door eigen krachten ben gepromoveerd dan wanneer je door het stoppen van anderen een promotie in je schoot geworpen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:50:
Gewoon zo laten zoals het is. Dit probleem zul je altijd wel houden. mensen gaan op gegeven moment een keer stoppen. Zowiezo in de hogere divisies zul je hooguit maar 1 WO tegen komen. Dus een kwestie zo snel mogelijk naar de hogere divisies te komen :)
Makkelijker gezegd als gedaan :P . Je komt er hooguit 20 tegen in de eerste 5 divisies. Daarna gaat het hard oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo ik heb besloten twee zeer tegenvallende trainees eruit te gooien! :) Ze zijn 19 en net pas formidabel geworden, beetje triest dus maar goed. Ik gooi ze in de verkoop en koop er dan twee hoog goed 17 jarigen voor terug, dat schiet tenminste op zo begin van het seizoen!

Nog steeds het beste om ze maar 's avonds in de verkoop te gooien, of maakt dat volgens jullie geen reet uit aangezien hattrick wereldwijd gespeelt wordt en er altijd wel mensen op de TL actief zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door -TheNose- op 20-09-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Damien Kwam nog twee dingen tegen in OP

hattrix link aan het einde even / weghalen in de link
Seasoncalculator werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nog een 20 jarige die formidabel moet worden :P heeft wel 6 weken alles bij elkaar in de lappen mand gelegen, maar zelfs dan was het niet een superkoop. heeft inmiddels al wel 5000+ tsi door hoge bijstats gelukkig anders was ie echt geen reet waard :) als ie popt is ie ook meteen weg.

ik zit te denken om dat een al wat oudere betere trainee terug te kopen. vanaf redelijk optrainen duurt te lang. daar heb ik er nu ook al 1 van(hoog redelijk pm en hoog goed verdedigen).
zeker omdat er binnenkort ook nog 1 weggaat(22jr wonderbaarlijk wordt al te oud). dan heb ik er weinig achteraan die fatsoenlijk kunnen invallen bij blessures.

of ik ga iets minder focussen op alleen mid en eens een fatsoenlijke aanval kopen :) degraderen gebeurd niet en promoveren ook niet dus alle ruimte om te gaan experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Ric0chet schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:02:
Tnx, werken doet het iig :)
Ben het alleen niet helemaal eens met de opstelling die hij voorstelt, maar verder ziet het er goed uit, Tnx!
Prima, weet ik ook eindelijk dat dat werkt. Voor het gaval ik zelf nog eens linux ga uitproberen. :D

@ OP De link naar deel 40 werkt niet correct.

[ Voor 7% gewijzigd door Quintus op 20-09-2005 11:41 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 7533 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:27:
heb nog een 20 jarige die formidabel moet worden :P heeft wel 6 weken alles bij elkaar in de lappen mand gelegen, maar zelfs dan was het niet een superkoop. heeft inmiddels al wel 5000+ tsi door hoge bijstats gelukkig anders was ie echt geen reet waard :) als ie popt is ie ook meteen weg.

ik zit te denken om dat een al wat oudere betere trainee terug te kopen. vanaf redelijk optrainen duurt te lang. daar heb ik er nu ook al 1 van(hoog redelijk pm en hoog goed verdedigen).
zeker omdat er binnenkort ook nog 1 weggaat(22jr wonderbaarlijk wordt al te oud). dan heb ik er weinig achteraan die fatsoenlijk kunnen invallen bij blessures.

of ik ga iets minder focussen op alleen mid en eens een fatsoenlijke aanval kopen :) degraderen gebeurd niet en promoveren ook niet dus alle ruimte om te gaan experimenteren :)
Is wel een id ja, ik heb straks 3 jonge spelers die het gat op kunnen vullen over twee seizoenen als mijn wonderbaarlijke verdedigers eruit gaan, ik kan gelukkig hoog goed verdedigers in gaan kopen zonder bijstats. Enige handige bijstat is positiespel voor mij (slecht middenveld), maar goed goed 17 jarigen zijn niet te betalen voor een VIIde klasser :P

Zo verdediger staat te koop voor 500k, kijken of er mensen zijn die hem graag doortrainen!

Gregers Hansson (69770339)
19 jaar, matig in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Danmark
Total Skill Index (TSI): 2 090
Loon: 1 512 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: SC Capelle

Positiespel: zwak Passen: waardeloos
Vleugelspel: slecht Verdedigen: formidabel
Scoren: zwak Spelhervatting: waardeloos
:X

[ Voor 21% gewijzigd door -TheNose- op 20-09-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is het voordeel bij verdedigen trainen. je kan inkopen zonder bijstats in principe(hebben ook geen bijstats nodig als je normaal speelt zoals ik. wellicht alleen wing, maar verdedigende wingers hebben ook weinig aan wing). het enige echt handige vind ik goede conditie en pm om de optie te hebben ze aanvallend te zetten. ik heb op 2 na ook alleen maar 'kale' verdedigers.

ik hoef geen verdedigers met passen aangezien ik nooit counter en passen wel heel erg duur is in de aanschaf.

middenvelders moeten echt stats hebben. omdat die je andere stats boosten op welke manier je ook speelt en bijstats zijn zo vreselijk duur. dit betaalt zich later uiteraard meer dan terug maar die investering is pittig :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 7533 op 20-09-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
OP is up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
http://www50.hattrick.org...ails.asp?matchID=54419841

Snapt die gast het spelletje gewoon niet of klopt er hier iets niet? Die kerel heeft 1 superspeler en de rest is crap... :? (gaat dus om die winger van Aglardor)

[ Voor 9% gewijzigd door -TheNose- op 20-09-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36141

Hij zit in het NL team, dus als ik het pas geleden goed begrepen heb is dit misschien zo'n 'farm-team'?

als je kijkt hoe lang hij al speelt moet ie het toch wel een beetje snappen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36141 op 20-09-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is idd een farm team. Leuk voor Nederland want daardoor krijgen/hebben we een topwinger die iemand op deze manier wel kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 36141 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:23:
Hij zit in het NL team, dus als ik het pas geleden goed begrepen heb is dit misschien zo'n 'farm-team'?

als je kijkt hoe lang hij al speelt moet ie het toch wel een beetje snappen :)
Je kunt als farmteam toch gewoon nog meer spelers trainen? Hij traint wingers...1x international...en de rest jongere trainees, ik zie het probleem niet, maar zo te zien investeerd hij niet echt in de rest van zijn team.

edit: het is dus een salariskosten afweging...snap het! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 20-09-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je kijkt naar die international is zijn TSI 600000 gestegen sinds hij bij dit team is. Daarbij heeft hij twee weken geleden twee vleugelspelers verkocht. De ene voor 4miljoen en de andere voor 6.5miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

haha, altijd leuk om een bidwar op je eigen speler mee te maken :). Ik had hem voor het tussenseizoen per ongeluk gekocht (een 17jarige redelijk pm redelijk passen) voor 112500 met zwak conditie. Ik had tegelijkertijd een behoorlijk laag bod (dacht ik) op een zelfde soort speler en ik dacht dat daar waar wel iemand overheen was gegaan, maar achteraf bleek dat ik ze allebij had gekocht. Op zich niet zo'n ramp want met wat conditie training en het feit dat in het begin van het seizoen de prijzen omhoog gaan dacht ik hem wel te slijten voor minstens dezelfde prijs.
Dus ik had zijn conditie tot redelijk gekregen, maar via transfer compare leken de prijzen niet echt heel veel hoger te liggen (vorige week dus, toen de eerste nieuwe pulls binnenkwamen) dus heb ik hem maar voor 120000 op de lijst gezet hopend dat hij niet al te veel verlies zou opleveren (zijn tsi was intussen ook redelijk laag door slecht vorm)
Maar het mooie wil dat een paar minuten voor de deadline mensen opeens van 120000 naar 140000 en toen naar 170000 gingen en zo bleef het even doorgaan tot een eindbod van 217000, toch mooi 70000 winst gemaakt. :)
Ik heb ook nog een (hopelijk) hoog goed pm 18 jaar gekocht voor 53000, vanwege een milde blessure had ik nog een trainingsplekje over, kijken of hij deze week kan poppen, dan heb ik echt mijn eerste officiele stappen op het gebied van skilltraden gezet :P (hoewel ik hem dan eigenlijk ook nu tegelijk te koop zou moeten zetten)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
De GoT-HT Federatie presenteert jou ons item wat onze fed zo leuk en actief maakt naast de reeds vele dingen die we aan jou brengen......

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gjnobbe/8bits.jpg

8 Bits of Hattrick zal een regelmatig interview zijn van 8 antwoorden gekozen uit een totaal van 11 (10+1) vragen.
10 vragen staan vast, de extra vraag is een wisselvraag die door de geïnterviewde mag worden gesteld aan de volgende kandidaat.

User van de week : Joss

Afbeeldingslocatie: http://www.fcstrijen.nl.nu/logo.jpg

Reggie, bij ons bekend onder de naam Joss, is in seizoen 10 begonnen aan Hattrick. Omdat hij te laat in het seizoen zijn team kreeg toegewezen wist hij direct wat de gevolgen van degradatie waren.
Vanaf dat moment is het bergopwaarts gegaan met zijn team. Vanuit de achtste divisie werd twee maal op rij gepromoveerd naar de divisie waar het team nu nog speelt. Ook in de beker maakt het team kleine stapjes voorwaarts, elk seizoen lijkt er een week langer gespeeld te worden.

De competitiestart verliep alles behalve vlekkeloos. Direct een blessure van een aantal weken en een 3-0 nederlaag. Steek deze manager een hart onder de riem door zijn gastenboek vol te spammen, want Joss is de manager van deze maand!!

De vragen

1. Hoe is de naam van je team ontstaan?

Ik ben van mezelf uit altijd heel erg vaderlandslievend, of misschien beter gezegd, ik ben trots op mijn afkomst. Zo ben ik in Nederland geboren, dus daar hou ik van. Ik ben in Noord-Brabant geboren, dus daar hou ik van. Ik ben in Oosterhout geboren, dus daar hou ik van. En nou nog één stap… Ik ben geboren in de wijk Strijen, dus daar hou ik van (wat een verassing :) ). Op het moment dat ik een naam moest verzinnen kwam er dan ook in één keer in mij op: FC Strijen! En ik vond het nog leuk klinken ook dusja, verder nooit over getwijfeld ofzo.

2. Wat is je grootste blunder die je tot nu toe gemaakt hebt? Denk hierbij aan bijv. opstelling, aankopen, training enz.

Ik heb er wel meerdere gemaakt, maar niet echt één grote. Zo ben ik, zoals velen wel weten, voor één seizoen over gestapt naar 3-4-3, dat bleek een blunder te zijn. Misschien ook wel niet, maar het geluk stond in dat seizoen gewoon minder aan mijn zijde. Natuurlijk heb ik ook foute aankopen gedaan, sterker nog, ik heb afgelopen seizoen in 4 weken tijd maarliefst drie wingers gekocht (voor die éne wingerplek die ik had), redelijke blunder dus.

3. Op welk moment stond je echt te dansen op de tafel van vreugde?

Hmm, moeilijke vraag. Ik denk dat ik daarvoor terug ga naar de VIII. Ik stond al vrij vroeg 2-0 achter in de wedstrijd voor de eerste plek. In de 50e minuut maakte ik de 2-1 maar daarna gebeurde er tot de 89e minuut “niks”. Ik had de moed al opgegeven totdat ik ineens het wedstrijdverslag las de volgende dag en zag dat ik nog 2 keer had gescoord in die laatste minuten. Dat was wel gaaf :) (gameid=16814356)

4. Stel: Je bent 1 dag programmeur van Hattrick. Wat zou jij tweaken?

Twee dingen zou ik dan het liefst doen. Allereerst ga ik heel veel mensen kwaad maken door het middenveld een flinke schop te geven en te zorgen dat je met 4 man een optimaal middenveld zal krijgen en dat de 5e man bijna geen invloed heeft. Verder zal ik in dat opzicht ook nog een wingerlinie aanmaken tussen het middenveld en de aanval.

5. Wat is het gekste dat je gedaan hebt, om toch nog een wedstrijd van je team te volgen?

Niks eigenlijk, haha. Ik kan best een weekje of drie zonder Hattrick hoor, als ik het echter binnen bereik heb dan zit ik er wel vaak achter.

6. Wat verwacht je van de nieuwe tactiek die dit seizoen is ingevoerd (creatief spelen), ga je hem zelf gebruiken/uitproberen?

Ik heb het natuurlijk ook net pas gelezen. We zullen moeten zien hoe het allemaal uitpakt. Het klinkt in ieder geval erg leuk. Ik heb echter voorlopig nog geen echte spelers die ervan gebruik kunnen maken, maar als ik een echte spelhervatter heb ga ik hem zeker wel gebruiken, denk ik. Mijn verdedigers zijn toch goed genoeg ;).

7. Wat zou je graag anders zien binnen hattrick? Denk aan bijvoorbeeld
een beker per divisie, een champions league, eetstandjes bij het
stadion etc.

Is eigenlijk beetje dezelfde vraag als vraag vier hé. Ik kan ook niet echt iets leuks bedenken, maar we moeten natuurlijk wel nog wat te doen krijgen op dinsdag/donderdag en zaterdag, toch?! Maarja, wat dan… ik heb geen flauw idee, hehe.

8. Wat zou naar jou mening waarde toevoegen aan de federatie en of ons forum

Deze 8bits uiteraard! Maar ik vind de federatie gewoon gaaf. Ik lees en reageer graag op het forum, een fantastische sfeer daar. De extra dingen die er nu weer worden georganiseerd zijn ook weer super, hulde aan de mensen die er hun tijd in stekend want het voegt gewoon een extra dimensie toe aan de federatie. Maar het forum blijft natuurlijk de basis van GoT, ik vind het in ieder geval de gezelligste federatie.

De wisselvraag van de vorige week

Stel, je wist een cheat voor Hattrick waardoor het spel een stuk eenvoudiger zou worden (zoals bijv. oneindig veel geld) en niemand zou er achter komen als je daar gebruik van maakt. Wat zou je doen?

Wat een gewetensvraag zeg, haha. Ik denk dat ik hem niet zou gebruiken, nee geen cheats voor mij… haalt de lol er toch ook af? Ik bedoel het leukste vind ik nog altijd de wedstrijden, maar je financiën op orde houden is toch ook een belangrijk aspect van Hattrick en als dat lukt voel je je “goed”. Als je zo’n geldcheat gebruikt en zo alles kan winnen kan je je niet goed voelen, lijkt mij.

De nieuwe wisselvraag

Stel dat je een nieuwe specialiteit voor spelers in mocht voegen, wat voor specialiteit zou je dan kiezen??

Volgende maand is de user die deze vraag gaat beantwoorden: -CKY2K-
Wil jij net als Joss de 8-bit invullen, stuur dan een ht-mail naar 501819

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.utwente.nl/~lekkerke/hattrick/banner.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Pewwy op 20-09-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 16:16
voor mn logo kan je beter http://www.fcstrijen.nl.nu/logo.jpg gebruiken, die andere wil nog wel eens moeilijk doen ;)

Voor de rest voel ik me vereerd om de eerste "nieuwe" 8bits te mogen invullen, het is een mooi aspect van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Done :) Heeft even geduurd, maar ben in de voorbereiding voor mijn eigen verhuizing en een mailmigratie die ik daarvoor nog moet afronden 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Pewwy op 20-09-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53390

Anoniem: 133390 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:57:
Is idd een farm team. Leuk voor Nederland want daardoor krijgen/hebben we een topwinger die iemand op deze manier wel kan betalen.
sorry, dit snap ik niet.
In welke zin is dit een farm team (Wat houdt het begrip dan in?) en waarom zou deze winger daarom wel betaalbaar zijn (immers een tsi van boven de miljoen en een salaris van 700k+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53390 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:42:
[...]

sorry, dit snap ik niet.
In welke zin is dit een farm team (Wat houdt het begrip dan in?) en waarom zou deze winger daarom wel betaalbaar zijn (immers een tsi van boven de miljoen en een salaris van 700k+).
Daar komt de aspect van farm team dus. Een normaal team kan een dergelijke speler niet betalen. Maar deze user komt op voor het landsbelang en offert zichzelf op om deze speler te behouden/trainen/betalen. Zonder dat hij er zelf profijt er van heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 133390 op 20-09-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha, ik dacht dat farm-teams die teams waren waar je veel spelers van 1 soort kon vinden, zoals die teams waar steeds weer clowns te koop staan.

misschien moet ik daar ook maar eens aan beginnen, ik heb immers geen ambitie om nog hoger dan de VI te komen waar ik nu al een aantal seizoenen me prima vermaak.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 53390 op 20-09-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 53390 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:48:
aha, ik dacht dat farm-teams die teams waren waar je veel spelers van 1 soort kon vinden, zoals die teams waar steeds weer clowns te koop staan.

misschien moet ik daar ook maar eens aan beginnen, ik heb immers geen ambitie om nog hoger dan de VI te komen waar ik nu al een aantal seizoenen me prima vermaak.
Geen ambitie om hoger te komen!?!? Iedereens ambitie moet toch zo hoog mogelijk zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn ambitie is om uit de XI te degraderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 7533 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:28:
Bluf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 7533 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:28:
Als ik zo naar je laatste wedstrijd kijk ben je hard op weg! ;) :P

Iemand die alvast een bod uit kan brengen op mijn verdediger hierboven gepost? Heb een erg lekkere trainee gezien maar heb nog geen geld om hem te halen nu :(

[ Voor 29% gewijzigd door -TheNose- op 20-09-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Sorry, heb geen 5 ton meer en ben zelf op zoek naar een 17-jarige :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

Uiteraard is bovenstaande 8Bits, evenals de 31 andere 8Bits, tevens te bekijken via onze federatiesite!

http://gottrick.bitxs.com

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Brainpower schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:14:
Uiteraard is bovenstaande 8Bits, evenals de 31 andere 8Bits, tevens te bekijken via onze federatiesite!

http://gottrick.bitxs.com
Ik hoop dat je niet kan zien hoeveel ik aan het prutsen ben geweest ;) Was effe wennen :)

Hij stond overigens eerst op gottrick :+

[ Voor 7% gewijzigd door Pewwy op 20-09-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:15:
[...]

Ik hoop dat je niet kan zien hoeveel ik aan het prutsen ben geweest ;) Was effe wennen :)

Hij stond overigens eerst op gottrick :+
haha nee niks gemerkt. Je hebt het netjes gehouden :) Ach zo'n edit functie is altijd handig he :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Pewwy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:47:
Sorry, heb geen 5 ton meer en ben zelf op zoek naar een 17-jarige :(
Valt me weer van je tegen hoor! ;) :P

Ach dan wacht ik het weekend of beter volgende week wel af! Hij gaat er vrijdag uit en traind dus deze week nog, is zijn tsi ook weer hoger, scheelt misschien iets voor de opbrengst! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ik heb morgen maar drie trainees te trainen door een blessure :( Effe kijken of ik morgen een niet spelende 17-jarige kan scoren en overmorgen één die al gespeeld heeft. Alleen goed passen/redelijk verdedigen is niet te betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pewwy op 20-09-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo even supporter geworden van de fedgenoten waar ik het meeste "contact" mee heb...gebruik ik die functie ook eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11
-CKY2K- schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:26:
Zo even supporter geworden van de fedgenoten waar ik het meeste "contact" mee heb...gebruik ik die functie ook eens :P
Heel verstandig, anders heb je toch maar lege plaatsen :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83760

@ pewwy en jos: leuk weer die 8 bits :) heb 'm gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83760

Anoniem: 18131 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:57:
Hallo, af en toe volg ik dit forum, maar ik ben eigenlijk nog geen discussie tegengekomen over wat ze nu het beste tegen al die inactives kunnen doen (maar kan t ook gewoon gemist hebben).

Als je kijkt naar Maptrick dan kun je zien dat zelfs in het begin van het seizoen vooral divisie 8 en 9 enorme gatenkaas is.

Een aantal zaken wil ik even aan de orde brengen.
- Weet iemand vanaf welke divisie WO's worden gevuld door nieuwe spelers? Als ik naar maptrick kijk denk ik eigenlijk alleen maar de onderste, en wat nog extra wil meedoen wordt bij de 10e divisie toegevoegd.
- Als een speler in bv de 3e divisie stopt, en zijn WO-team moet dalen naar de 11e divisie dan duurt dat 8 seizoenen (minimaal) oftewel, 8x16 weken = 128 weken = bijna 2,5 jaar. In het huidige systeem hebben we dus behoorlijk lang last van iemand die in een vrij hoge divisie stopt.
- Kijkend naar divisie 8 en 9 zie je dat elke competitie gemiddeld 3 spelers mist, en dat is nog het begin van het seizoen ook. Mijn compo mist er ook 3. Het is dus zo erg dat niet eens alle WO's degraderen.

Ik wil wel eens weten of jullie dat bezwaarlijk vinden of juist lekker makkelijk dat al die WO's er tussen zwemmen? Ik speel persoonlijk liever 14 echte wedstrijden in een seizoen, ipv de 8 die ik nu tegemoet kan zien.

Een oplossing zou zijn om alle gaten bij een seizoens einde te vullen. Dit kan op 2 manieren.
1. Alles naar boven inschuiven, het normale promotie-degradatie systeem 1x negeren. Nadeel hiervan is dat alles op z'n kop ligt, en je vooraf geen idee hebt hoevaak zo'n inschuif seizoen nodig is, maar momenteel kan het volgens mij geen kwaad.
2. Alles vullen met nieuwe spelers, nadeel hieraan is dat die nieuwe spelers natuurlijk veel te veel verliezen, aangezien het wel even duurt voordat ze het spelletje zullen snappen, en de kans vrij groot is dat ze er dan vroegtijdig mee nokken. Dit kan je dan weer opvangen door alleen vanaf divisie 8 spelers erin te laten komen, maar dan zit je nog steeds met het (ietwat kleinere) probleem dat teams die op een hoog niveau stoppen er heel lang over doen voor ze weer gevuld worden.
Het aantal teams dat hoog speelt en stopt is zo klein, zeker in zo´n grootste community. Dat is gemakkelijk te overzien. Het probleem zit hem inderdaad echter in de startende teams die de hoop al snel opgeven (faillissement, geen zin) en een WO veroorzaken. Op zich geen groot probleem, die teams worden meestal binnen 1 a 2 seizoen opgevuld. Nadelig natuurlijk voor de overige managers in de poule, maar wanneer een manager gemotiveerd is en zich op het spel stort, zit hij binnen enkele seizoen een aantal league´s hoger en ben je van de meeste WO's af.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-CKY2K- schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:31:
Iemand die alvast een bod uit kan brengen op mijn verdediger hierboven gepost? Heb een erg lekkere trainee gezien maar heb nog geen geld om hem te halen nu :(
Done.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Swanfield
Even nog een reactie van mij :) Super 8 bits! Ziet er echt toppie uit! _/-\o_

Als je dit gewoon om de 2 á 3 weken heb dan is dat echt toppie gewoon!

• Pewwy
Damien2004 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:43:
Even nog een reactie van mij :) Super 8 bits! Ziet er echt toppie uit! _/-\o_

Als je dit gewoon om de 2 á 3 weken heb dan is dat echt toppie gewoon!
Ik doe mijn best. Komende maand zal nog niet heel vlot gaan omdat ik over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe huis krijg (Finally :))

• -TheNose-
Pewwy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:50:
[...]

Ik doe mijn best. Komende maand zal nog niet heel vlot gaan omdat ik over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe huis krijg (Finally :))
Het volgende "slachtoffer" is inmiddels bekend ;)

@Dolf Thx man!

• Swanfield
Pewwy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:50:
[...]

Tof man! Gefeliciteerd!

Ik hoor morgen of overmorgen of ik ingeloot word voor een nieuwbouw huisje in Barendrecht :) Wel spannend |:(

Anoniem: 8964

Pewwy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:47:
Ik heb morgen maar drie trainees te trainen door een blessure :( Effe kijken of ik morgen een niet spelende 17-jarige kan scoren en overmorgen één die al gespeeld heeft. Alleen goed passen/redelijk verdedigen is niet te betalen.
zie mijn jeugd pull van afgelopen zondag ;)

heeft de bekerwedstrijd invloed op je vertrouwen? hij is nu waardeloos en hopelijk als ik win stijgt ie weer iets voor zondag :)

• Pewwy
Damien2004 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:54:
[...]

Tof man! Gefeliciteerd!

Ik hoor morgen of overmorgen of ik ingeloot word voor een nieuwbouw huisje in Barendrecht :) Wel spannend |:(
Ik stond 3e op deze woning na de loting. We konden wel in Berkel gaan wonen, maar vonden dat te klein. Op de dag dat we Berkel hebben afgezegd kreeg ik een telefoontje dat we eerste stonden in Pijnacker :) Vandaag geweest voor de schouw en er is nogal wat mis, maar dat moet nu binnen 2 weken verholpen worden. Daarna lekker klussen. Ben overigens al bezig om internet aan te vragen, alles helemaal WiFi in mijn nieuwe huis, zodat mijn PDA ook bereik heeft..

• Swanfield
Pewwy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:55:
[...]

Ik stond 3e op deze woning na de loting. We konden wel in Berkel gaan wonen, maar vonden dat te klein. Op de dag dat we Berkel hebben afgezegd kreeg ik een telefoontje dat we eerste stonden in Pijnacker :) Vandaag geweest voor de schouw en er is nogal wat mis, maar dat moet nu binnen 2 weken verholpen worden. Daarna lekker klussen. Ben overigens al bezig om internet aan te vragen, alles helemaal WiFi in mijn nieuwe huis, zodat mijn PDA ook bereik heeft..
Wil ook WiFi en dan de flatscreen in de slaapkamer aan mijn pc kunnen sluiten voor MediaCenter en gewoon internet. Met een bluetooth toetsenbord en muis of afstandsbediening mijn pc kunnen besturen op de flatscreen :p Hattrick vanuit mijn bed bekijken :p

Dan een half uur wachten op het eerste bericht vanuit het stadion en dan in slaap vallen :P

• Pewwy
Anoniem: 26445 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:32:
Dan een half uur wachten op het eerste bericht vanuit het stadion en dan in slaap vallen :P
Dan wordt je vanzelf wakker van de fluitjes van de wedstrjiden. Simpele kwestie van je geluid hard genoeg zetten...

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Anoniem: 7533 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:33:
heeft de bekerwedstrijd invloed op je vertrouwen? hij is nu waardeloos en hopelijk als ik win stijgt ie weer iets voor zondag :)
Ja natuurlijk heeft het dat, het heeft ook invloed op je supporters en sponsorsmood en je kan PIC/MOTS doen. Het is dus een 'extra' competitie wedstrijd. Ik weet niet of de invloed van winst/verlies net zo groot is als bij een competitie wedstrijd, maar volgens mij niet (of afhankelijk van het verschil tussen de 2 clubs in divisies ofzo). Ik verloor van een VI en dat vonden mijn fans/sponsoren/vertrouwen niet zo heel erg. PIC en MOTS werken in ieder geval net als normaal.

Het is toch niet je eerste bekerwedstrijd dit? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Coca-Cola op 21-09-2005 11:49 ]

• Swanfield
Coca-Cola schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:43:
[...]

Ja natuurlijk heeft het dat, het heeft ook invloed op je supporters en sponsorsmood en je kan PIC/MOTS doen. Het is dus een 'extra' competitie wedstrijd. Ik weet niet of de invloed van winst/verlies net zo groot is als bij een competitie wedstrijd, maar volgens mij niet (of afhankelijk van het verschil tussen de 2 clubs in divisies ofzo). Ik verloor van een VII en dat vonden mijn fans/sponsoren/vertrouwen niet zo heel erg. PIC en MOTS werken in ieder geval net als normaal.

Hmm Hein met zijn noob vraagjes altijd :p

Maar afijn ik dacht dat het verlies in een beker wedstrijd een beperkte (minimale) invoeld heeft of stemmingen e.d. Alleens als je PIC of MOTSed heeft het een aanzienlijke invloed.

Mocht je dus vet verliezen van een divisie 1 club dan zakt niet gelijk de hele boel in elkaar...vandaar dus.

• Pewwy
Ik ga piccen en 4-4-2 spelen. Kijken of ik mijn tegenstander kan verrassen door geen counter te spelen :) Zondag moet ik namelijk winnen, en ik heb het zonder geld al moeilijk genoeg nu...

Coca-Cola schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:43:
[...]

Ja natuurlijk heeft het dat, het heeft ook invloed op je supporters en sponsorsmood en je kan PIC/MOTS doen. Het is dus een 'extra' competitie wedstrijd. Ik weet niet of de invloed van winst/verlies net zo groot is als bij een competitie wedstrijd, maar volgens mij niet (of afhankelijk van het verschil tussen de 2 clubs in divisies ofzo). Ik verloor van een VI en dat vonden mijn fans/sponsoren/vertrouwen niet zo heel erg. PIC en MOTS werken in ieder geval net als normaal.

ik stelde een vraag over het vertrouwen niet over pic, mots supps, sponsors en ts dat weet ik ook wel.
maar het antwoord is dus ja begrijp ik? ok :) thnx

• -TheNose-
Anoniem: 7533 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:30:
[...]

ik stelde een vraag over het vertrouwen niet over pic, mots supps, sponsors en ts dat weet ik ook wel.
maar het antwoord is dus ja begrijp ik? ok :) thnx
Lees anders de openingspost eens H3!N! :P :P :+
Zat net op een hoog goed verdediger te bieden zonder bijstats....ging er gewoon uit voor 1.2mill!!! 8)7

Zal weer mezelf in moeten houden om niet in bidwars mee te gaan...daartoe heb ik me al te vaak laten verleiden...

[ Voor 13% gewijzigd door -TheNose- op 21-09-2005 13:16 ]

Anoniem: 8964

mijn jeugd pull is er uit gegaan voor 2.9 miljoen euro's.

tijd om te shoppen voor een inner mid of een vleugelspeler.

-CKY2K- schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:14:
[...]

Lees anders de openingspost eens H3!N! :P :P :+
Zat net op een hoog goed verdediger te bieden zonder bijstats....ging er gewoon uit voor 1.2mill!!! 8)7

Zal weer mezelf in moeten houden om niet in bidwars mee te gaan...daartoe heb ik me al te vaak laten verleiden...
Heb wel het idee dat de prijzen weer behoorlijk naar beneden zijn gegaan. Redelijk verdedigen met goed passen zijn weer betaalbaar aan het worden. Morgen maar even kijken naar een goed of redelijk verdediger met redelijk/goed passen. En maar hopen dat ik Pewwy niet voor de voeten loop ;).

• -TheNose-
Anoniem: 112223 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:46:
[...]

Heb wel het idee dat de prijzen weer behoorlijk naar beneden zijn gegaan. Redelijk verdedigen met goed passen zijn weer betaalbaar aan het worden. Morgen maar even kijken naar een goed of redelijk verdediger met redelijk/goed passen. En maar hopen dat ik Pewwy niet voor de voeten loop ;).
Ik koop niet op bijstats, maareh wat vind jij betaalbaar dan? ;)

-CKY2K- schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:56:
[...]

Ik koop niet op bijstats, maareh wat vind jij betaalbaar dan? ;)
Laten we zeggen een max van 500 000 :9. En wat willen we daarvoor ? Dan toch maar een (laag/gemiddeld) goed verdedigen met redelijk passen. ;)

• -TheNose-
Iemand enig id of deze speler dicht tegen uitstekend verdedigen aanzit?

Jaber Hasan Husseiny (76900293)
Een sympathiek persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider.

Specialiteit: Krachtig

Nationaliteit: Danmark
Total Skill Index (TSI): 1 050
Loon: 750 €/week
Eigenaar: Santos Dinamarca

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Positiespel: redelijk Passen: slecht
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: goed
Scoren: waardeloos Spelhervatting: matig

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Wel redelijk hoog denk ik, maar hij heeft redelijk positiespel he, dat tikt wel hard aan qua TSI.
Eigenlijk denk ik dus niet zo heel hoog, andere bijstats zijn allemaal wel laag, maar die postiespel he.

• Swanfield
Voor een goed mainskill met redelijk bijstats moet je meer denken aan een speler van 1000+ TSI zelf dacht ik dat het zo rond de 1100 of 1200 moest zitten. 750 is te laag

@ Pewwy was het eigenlijk mogelijk wat ik je mailde?

[ Voor 15% gewijzigd door Swanfield op 21-09-2005 14:32 ]

• sarinsarin
750 is zijn salaris, Damien

• Swanfield
LoL haha :)

Nouja dan wel :) althans 1200+ is nog beter hoor om die met deze stats te halen. Denk dat deze 2/3 weken verwijderd is van poppen.

-CKY2K- schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:16:
Iemand enig id of deze speler dicht tegen uitstekend verdedigen aanzit?

speler
hij heeft geen conditie en toch best veel tsi, maar denk niet heel hoog goed. halverwege ofzo gok ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 7533 op 21-09-2005 14:43 ]

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik denk dat zijn positiespel teveel van de TSI inneemt en hij daarom niet hoog goed verdedigen is.
Die TSI stijgt doordat hij al redelijk in vorm is ook niet meer zo veel bij een vormstijging.
Je zou eens andere spelers moeten zoeken met deze stats en kijken wat hun TSI is.

Unknown

• -TheNose-
Ehm YP hebben altijd redelijk vorm toch? Die Jaber Hasan Husseiny is denk ik onder de 300k wel een aardige aankoop...heb maar een bod uitgebracht. :P
Zonder bijstats popt een goed verdediger bij matig conditie ongeveer rond de 850...maar ja met dat positiespel is het erg lastig inschatten helaas... Liefst heb ik gewoon een "kale" verdediger, maar die zijn schaars momenteel...allemaal wel een matige bijstat...

Hey eentje zonder bijstats:

Bert De Clerck (76887586)
Een sympathiek persoon die temperamentvol en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.

Specialiteit: Snel

Nationaliteit: België
Total Skill Index (TSI): 760
Loon: 745 €/week

Positiespel: waardeloos Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

Popt na een week of twee denk ik, maar er is nu al 500k op geboden! Argh! :P

En deze is ook niet onaardig denk ik:

Nestor Hau (77050809)

Een aangenaam persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een redelijk leider.

Nationaliteit: México
Total Skill Index (TSI): 1 140
Loon: 751 €/week

Positiespel: slecht Passen: matig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: goed
Scoren: waardeloos Spelhervatting: zwak

Nee ik ga niet al mijn bevindingen van de TL posten hoor ;) Maar discussie over hoog in de hoofdskill zijn of niet leren we allemaal wat van he, altijd leuk ;)

[ Voor 86% gewijzigd door -TheNose- op 21-09-2005 14:55 ]

• Pewwy
Die zit wel leuk in zijn skill denk ik zo, met een beetje geluk ook hoog matig passen

• -TheNose-
Nieuwe trainee:

Anko Hompes (76934941)
Een sympathiek persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider.

Specialiteit: Snel

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 880
Loon: 610 €/week
Eigenaar: * AFC AJAX *

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: redelijk
Vleugelspel: slecht Verdedigen: redelijk
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Lijkt me dat hij snel zal stijgen...ben benieuwd! :P

• sarinsarin
redelijk verdedigen, passen, conditie en vorm.
denk dat wel meer dan 2 weken duurt

• -TheNose-
als hij binnen drie weken popt ben ik tevreden! :)
185k voor betaald btw...

[ Voor 21% gewijzigd door -TheNose- op 21-09-2005 16:35 ]

hij traint zeker passen

• sarinsarin
verdedigen toch?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.